Santford schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 01:14:
[...]
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat als je een reactie modereert je dan kunt uitleggen waarom jij vindt dat die score passend is a.d.h.v. de criteria in moderatie richtlijn/FAQ.
Het modereren is persoonlijk, de richtlijn stelt wel grenzen.
Praktisch gezien stelt de richtlijn heel weinig grenzen, de richtlijn zegt voornamelijk dat een +3 gedaan kan worden door iemand met authoriteit.
Als ik zou vinden dat Willem Engel de waarheid zou zeggen, dan zou hij (bijna) automatisch een autoriteit zijn voor mij en dan zouden zijn uitspraken dus kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken bevatten.
Oftewel mag ik nu alle anti-covid posts +3 gaan geven?
Nope, omdat het alleen gaat om autoriteiten bepaald door de t.net modploeg.
Ik zie in jouw uitleg (of in de moderatiefaq) geen enkele aanleiding waarom een andersdenkende niet een +3 mag uitdelen, alleen de praktijk is getuige dit topic toch echt dat die persoon dan een moderatie-stop krijgt.
Is dan jouw uitleg en de mod-faq onjuist, of zijn een heleboel moderatie-stops in dit topic dan onterecht gegeven?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, alleen moet je wel van te voren een bepaalde gedachtengang accepteren en bepaalde authoriteiten overeenkomend hebben, heb je dat niet dan gaat de hele redenatie onderuit.
En de gedachtengang en de geaccepteerde autoriteiten die zijn door de jaren heen steeds meer versmalt en versmalt tot een nivo dat ik wel een account aangemaakt heb om te discussiëren, maar absoluut geen mogelijkheid om zie om te modereren, omdat ik dan zo mijn modrechten kwijt zou zijn. Niet op basis van de modfaq, maar op basis van de subjectieve mening van enkele powermods.