Het Moderatiestatus loket

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Lodo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:59:
[...]

Is niet echt van toepassing lijkt mij, ik wil niet voten, ik wil het alleen kunnen zien.
Het kunnen zien van de moderaties kan alleen als je zelf ook kunt modereren. Uiteraard hoef je niet zelf daadwerkelijk moderaties uit te voeren maar ik zie graag wel de bevestiging voor als je zelf toch een keer een moderatie besluit uit te voeren.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Zeehond schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:06:
[...]

Het kunnen zien van de moderaties kan alleen als je zelf ook kunt modereren. Uiteraard hoef je niet zelf daadwerkelijk moderaties uit te voeren maar ik zie graag wel de bevestiging voor als je zelf toch een keer een moderatie besluit uit te voeren.
Prima, akkoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Zojuist ook opnieuw de FAQ gelezen en het is mij duidelijk nu. Mijn rechten staan volgens mij al heel lang uit, mogen ze nu weer aan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bij deze zijn jouw moderatie rechten weer geactiveerd :).
Totaalgeflipt schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:14:
Zojuist ook opnieuw de FAQ gelezen en het is mij duidelijk nu. Mijn rechten staan volgens mij al heel lang uit, mogen ze nu weer aan?
14 jaar, bij deze staan ze ook weer aan :)

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelieve mijn mod rechten weer herstellen. Ik modereer al jaren conform de regels. Ik heb echter een puber die met enige regelmaat achter mijn laptop kruipt en nu ook weet dat die met z'n fikken van mijn Tweakers account af moet blijven ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:24:
Gelieve mijn mod rechten weer herstellen. Ik modereer al jaren conform de regels. Ik heb echter een puber die met enige regelmaat achter mijn laptop kruipt en nu ook weet dat die met z'n fikken van mijn Tweakers account af moet blijven ;)

Alvast bedankt!
Bij deze kan je het nog een keer proberen :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeathMaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Nou, ik heb de FAQ maar eens aandachtig bekeken en zie waar ik de fout in ben gegaan. Zal voortaan mijn mening buiten de moderatie houden en deze enkel inhoudelijk beoordelen. Excuses.

Echter, en ik weet niet of het een optie is, zou ik het als 'straf' wel passend vinden om het misschien nog een weekje zo te laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het doel van de uitschakeling en het bijbehorende bericht is educatie, geen straf. Dus wanneer we er vertrouwen in hebben dat de educatie gelukt is, schakelen we de moderatierechten weer in. Bij deze. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:18
Na de pushmelding was het toch even slikken: dat had ik niet verwacht en voor mij een goede wake-up call. De lijn tussen een ieders mening te kunnen promoten en daadwerkelijke toevoeging is soms klein.

Oprecht een goede zaak dat er een vorm van controle aanwezig is vanuit de mods, om de online-wereld toch ergens te reguleren c.q. "begrenzen" in de goede zin van het woord. Ook heb ik de FAQ over karma-moderatie opnieuw doorgenomen en zou het graag opnieuw willen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag jij het ook weer proberen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Voor zover ik heb kunnen kijken en vinden heb ik geen pushmelding ontvangen. Wél had ik nog mijn studententijde-mailadres als e-mail ingevuld. Deze is inmiddels aangepast. Verder niet kunnen ontdekken waarom mijn modrechten uitgeschakeld zijn geweest -ook niet aan de hand van de FAQ. Maar dus toch de vraag: Mag ik ze weer terug? :)

antihipsteralliance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DeVins schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 01:15:
Voor zover ik heb kunnen kijken en vinden heb ik geen pushmelding ontvangen. Wél had ik nog mijn studententijde-mailadres als e-mail ingevuld. Deze is inmiddels aangepast. Verder niet kunnen ontdekken waarom mijn modrechten uitgeschakeld zijn geweest -ook niet aan de hand van de FAQ. Maar dus toch de vraag: Mag ik ze weer terug? :)
Dat is al enige tijd geleden inderdaad, nog in de tijd dat de meldingen primair via mail verstuurd werden :) Bij deze kun jij ook weer aan de slag.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• allroms
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 15:38
Heb de faq gelezen en snap dat ik niet met zoveel +3 moet gooien. Ga het vanaf nu ook algemeen doen en niet teveel van mijn eigen mening!
Kunnen mijn rechten hersteld worden? Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door allroms op 14-01-2022 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Ik heb de FAQ gelezen, en ik denk dat ik na 2 jaar het wel weer wil proberen. Wist niet van het bestaan van dit topic.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@allroms @rwbk
Voor jullie beide geldt, jullie kunnen weer aan de slag :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• allroms
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 15:38
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10
het voelt een beetje als een bepaalt regime hè als je "stemrecht" wordt ontnomen omdat je je niet volgens de voorschriften gedraagt.

Ik vind het prima, hou het maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@cadsite ik verplaats je reactie even naar Het kleine-mismoderatietopic deel XXX. Daar past een eventuele onjuiste score beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bongoarnhem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:51:
het voelt een beetje als een bepaalt regime hè als je "stemrecht" wordt ontnomen omdat je je niet volgens de voorschriften gedraagt.

Het is inderdaad zo dat als je je niet houdt aan de richtlijnen voor het modereren, je moderatierechten uitgeschakeld kunnen worden. Dat is niet heel anders dan andere 'privileges' binnen Tweakers, zoals HK-toegang bijvoorbeeld. Daar kun je het uiteraard mee oneens zijn, maar zo werkt het nu eenmaal wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 22:20
Zo. De corona discussies zijn over (gelukkkig) en hopelijk zijn ook de mening modders nu een beetje koest.
Mag ik mijn Mod status terug? Ik beloof dat ik de regels zal respecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
duidelijk niet, aangezien er meer als 24 uur verstreken is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:40:
duidelijk niet, aangezien er meer als 24 uur verstreken is
Ik heb onvoldoende vertrouwen in verbetering, mede op basis van hoe je op de uitschakeling hebt gereageerd en het feit dat je ook hier weer wijst naar de moderaties van anderen in plaats van naar je eigen moderatiegedrag te kijken. We gaan dan ook niet over tot heractivatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
Ik wil bij deze een klacht indienen bij je leidinggevende @Bor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:45:
Ik wil bij deze een klacht indienen bij je leidinggevende @Bor
Als je een klacht hebt zal je deze eerst bij mij neer moeten leggen. Pas als wij er niet uitkomen kan je bij de coördinator frontpage moderatie terecht. De eerste stap is niet over te slaan. Ik ben wel benieuwd waar je precies een klacht over wilt indienen :) Je verzoek tot heractivatie is immers door twee andere collega's kort geleden ook al afgewezen, namelijk hier; Zeehond in "Modstatus klachtenloket" en hier; RoD in "Modstatus klachtenloket"

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 25-01-2022 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
je weet echt wel dat vele van de +3's die ik gegeven heb puur zijn om op mening gebaseerde -1's weg te trekken.

En kort geleden, dik 2 maanden... dat is niet kort geleden, kort geleden is 2 weken terug.

Je kan ook spijkers zoeken op laag water

maar prima joh blijf lekker kinderachtig doen.

[ Voor 45% gewijzigd door fvdberg op 25-01-2022 22:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:49:
maar prima joh blijf lekker kinderachtig doen.
Prima, als je wederom deze manier van communiceren kiest laten we de rechten gewoon uit staan. Je hoeft geen nieuw verzoek te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
nogmaals ik wil hierbij een klacht indienen bij je leidinggevende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
Ok Bor

ik zal je een voorbeeld geven van wat ik bedoel
Meningsverschillen
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag. Onvrede over een verkondigde mening kun je laten blijken door een reactie te plaatsen waarin je de mening weerlegt.
Dit is vol op gebeurt in de afgelopen maanden.
Hier hebben jullie NIETS mee gedaan.
Mensen die hier op hebben ingegrepen met een +3 hebben jullie wel de modrechten ontnomen.

Vervolgens trekken jullie een houding.. nou de stasi is er niks bij.
Dit is het hele issue.

Geef ik aan dat ik WEL die regels wil respecteren dan krijg ik geen antwoord, en vraag ik na krijg ik een grote smoel van je @Bor

Nee je maakt je niet geliefd zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
Bongoarnhem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:51:

Inderdaad, je verwoord het goed, en zelfs als je aangeeft dit wel te doen krijg je nog een trap na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
Bor schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Prima, als je wederom deze manier van communiceren kiest laten we de rechten gewoon uit staan. Je hoeft geen nieuw verzoek te doen.
Ik verwacht van een moderator dat hij ziet dat als de gebruiker aan geeft aan de regels te willen voldoen deze gewoon een nieuwe kans krijgt net als alle anderen. Dat is precies waar het met jou mis gaat.

Ik ga er van uit dat je mijn mod status gewoon weer aan gaat zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door fvdberg op 25-01-2022 23:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
De gebruikers die hier met een simpele belofte hun moderatierechten terugkrijgen zijn gebruikers zonder relevante historie. Wanneer er wel een historie is moeten we deze afweging zorgvuldiger doen. Dat kost meer tijd en dan is de uitkomst zeker niet vanzelfsprekend. Zeker niet als je in tussentijd ook nog eens je eigen glazen ingooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
nou zo relevant is mijn historie niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
en buiten dat kan je ook gewoon even aangeven dat je het in behandeling neemt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
en ik neem aan dat jij doelt op die berichten die ik leeg gehaald heb? zo lang niemand mijzelf als bron accepteert waar ik niet dieper inhoudelijk kan gaan ivm het nederlands recht prima, dan verwijder ik alles wel. Ook zonder bronvermelding of extreme diepgang kan een bron relevant zijn,.

ook dat noem ik geen relevant iets in de post historie, ik heb het recht om dat te doen namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door fvdberg op 25-01-2022 23:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:58:
Vervolgens trekken jullie een houding.. nou de stasi is er niks bij.
Geef ik aan dat ik WEL die regels wil respecteren dan krijg ik geen antwoord, en vraag ik na krijg ik een grote smoel van je @Bor
Zie je nu zelf niet wat er hier (weer) fout gaat? Ik staak de discussie hierbij gezien dit geen constructieve manier is om jouw mening over te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Bij deze een aanvraag voor het opnieuw actief maken van mijn moderatierechten.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

epjwpsvk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:28:
Bij deze een aanvraag voor het opnieuw actief maken van mijn moderatierechten.
Indien je https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 toepast bij het modereren mag je het nog een keer proberen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Zeehond schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Indien je https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 toepast bij het modereren mag je het nog een keer proberen.
Jup schakel maar weer in

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je mag het weer proberen. Let wel op dat je moderatierechten ook zo weer uitgaan als jij je toch niet aan de richtlijnen houdt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Goedenavond, had de faq niet goed gelezen en zou graag de rechten weer terugwillen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

WidgetTWW schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:37:
Goedenavond, had de faq niet goed gelezen en zou graag de rechten weer terugwillen. :)
Bij deze staan ze weer aan. Use them wisely ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Cloud schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:19:
[...]

Bij deze staan ze weer aan. Use them wisely ;)
Dank! Was een reactie vanuit emotie, maar gaan we niet meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_C
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-08 09:47

J_C

Zou het mogelijk zijn om mijn moderatiestatus te veranderen naar actief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

J_C schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:26:
Zou het mogelijk zijn om mijn moderatiestatus te veranderen naar actief?
Yes dat mag wel weer :) Probeer vanaf nu dan wel volgens de richtlijnen te modereren; lees voor de zekerheid de ModeratieFAQ nog eens door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_C
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-08 09:47

J_C

Top, zal ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Dag,

Waarom zijn mijn moderatierechten op non-actief gezet?

mvg,
Root

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Dr.Root schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:42:
Dag,

Waarom zijn mijn moderatierechten op non-actief gezet?

mvg,
Root
Dat is in 2013 gebeurd en je hebt destijds een mail gehad met de reden, je nick was toen nog anders. Als je de moderatie faq doorneemt kun je hier een verzoek indienen om ze weer te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Helder, dank in 2013.

Moderatie faq doorgenomen & akkoord. Hierbij mijn verzoek om ze weer te activeren :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je mag het weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Hey hey,

Ik zou graag weer mogen moderen. Bij mij staat het uit en kan het niet meer aan zetten.

Bij voorbaat dank,

Dunc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Dunc
Je kunt weer modereren :) werp nog wel even een blik op de moderatiefaq voordat je weer aan de slag gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunc
Ten eerste dank :)

Ik had ook de moderatiefaq gelezen, en om eerlijk te zijn, kan ik niet herinneren wat ik dan misschien fout heb gedaan :P Iig geen Mail gehad waarom het is uitgezet

Kan jij het zien wat ik heb fout gedaan? :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dunc schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:51:
Ik had ook de moderatiefaq gelezen, en om eerlijk te zijn, kan ik niet herinneren wat ik dan misschien fout heb gedaan :P Iig geen Mail gehad waarom het is uitgezet
[...]
Zo te zijn zijn de mails naar een studenten mailadres gegaan wat nu niet meer in je profiel staat. Misschien dat het in de communicatie daar ergens mis is gegaan. Dat was nog in de tijd dat we dat per mail deden, tegenwoordig gaat dat soort communicatie via PMs op de site zelf, waardoor ze niet meer te missen zijn.

Wat je fout deed was vooral +3's geven aan reacties die dat volgens de richtlijnen niet verdienden, waarschijnlijk omdat je het er mee eens was :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dunc
Wat je fout deed was vooral +3's geven aan reacties die dat volgens de richtlijnen niet verdienden, waarschijnlijk omdat je het er mee eens was :)
Guilty as charged :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwisse
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb geleerd en zou graag weer plussen. Dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ikbenwisse schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:11:
Ik heb geleerd en zou graag weer plussen. Dank.
Je kunt weer aan de slag. Maar niet alleen maar plussen hè :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:33
Ik heb de FAQ gelezen en zou graag weer moderatierechten willen hebben.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nas T schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:46:
Ik heb de FAQ gelezen en zou graag weer moderatierechten willen hebben.
Ook jij kunt weer aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mstiic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-08 15:15
Moderatie FAQ doorgenomen en is me duidelijk. Ik zou graag weer willen plussen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mstiic schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:11:
Moderatie FAQ doorgenomen en is me duidelijk. Ik zou graag weer willen plussen
Ze staan weer aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EldraziKlap
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik zou graag willen modereren. Ik heb inmiddels de FAQ gelezen, ik had totaal verkeerd begrepen wat modereren was. Terecht dat het uitgezet was.

[ Voor 6% gewijzigd door EldraziKlap op 22-03-2022 14:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

EldraziKlap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:33:
Ik zou graag willen modereren. Ik heb inmiddels de FAQ gelezen, ik had totaal verkeerd begrepen wat modereren was. Terecht dat het uitgezet was.
Ze staan bij deze weer aan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SambalSamurai
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-05 23:53
Na het lezen van het Moderatie Faq (https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2) heb ik ondertussen begrepen dat de getallen van -2 tot +3 niet staat voor of ik het ergens heel oneens of heel eens mee ben, maar dat deze getallen een voorgedefinieerde set waarden representeren zoals in moderatie Faq is beschreven. Duidelijk! Nu ik de Moderatie Faq heb doorgelezen en begrepen, zou ik het graag nogmaals willen proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag je het weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Kan ik ook vragen wanneer ik ooit mijn modstatus ben verloren? Mijn jeugdelijke escapades draag ik met trots dus ik hoef hem niet terug, maar ik ben benieuwd hoe oud ik was toen ik kennelijk niet zo slim was en emotiemodden deed.

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
World Citizen schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:49:
Kan ik ook vragen wanneer ik ooit mijn modstatus ben verloren? Mijn jeugdelijke escapades draag ik met trots dus ik hoef hem niet terug, maar ik ben benieuwd hoe oud ik was toen ik kennelijk niet zo slim was en emotiemodden deed.
Dat heeft in 2013 plaatsgevonden zo te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Bor schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:03:
[...]

Dat heeft in 2013 plaatsgevonden zo te zien.
Ow. Toen was ik dus 27. Dat is niet best :P

Thanks @bor !!!

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beastdjw
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 23:37
Ik zou graag weer willen modereren en heb mijn straf uigezeten :-). Ik heb inmiddels de FAQ gelezen, ik had te veel +2 en +3 tjes weggegeven....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

beastdjw schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:09:
Ik zou graag weer willen modereren en heb mijn straf uigezeten :-). Ik heb inmiddels de FAQ gelezen, ik had te veel +2 en +3 tjes weggegeven....
Bij deze kun je weer aan de slag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Bij deze kun je weer aan de slag :)
Is het mogelijk de FAQ aan te passen, want daarin staat ook dit:
Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:36:
[...]

Is het mogelijk de FAQ aan te passen, want daarin staat ook dit:

[...]
Bij de +3 staat meer dan alleen dit stukje tekst natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:37:
[...]

Bij de +3 staat meer dan alleen dit stukje tekst natuurlijk.
Natuurlijk, maar je begrijpt wel dat deze regel in contrast staat ten opzichte van de rest van wat er bij de +3 regels staat? Een kleine aanpassing van dat stukje tekst lost de verwarring compleet op.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2022 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:41:
[...]

Natuurlijk, maar je begrijpt wel dat deze regel in contrast staat ten opzichte van de rest van wat er bij de +3 regels staat? Een kleine aanpassing van dat stukje tekst lost de verwarring compleet op.
Ik denk dat er op basis van
als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
geen verwarring is to be honest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:45:
[...]

Ik denk dat er op basis van
[...]
geen verwarring is to be honest.
Je moet dat vervangen door "de ogen van de moderator", want jij kan niet bepalen hoe ik er tegenaan kijk. De essentie van "jouw ogen" is dat het een persoonlijk waardeoordeel is. Zeker aangezien je veel +3 moderaties nodig hebt om een reactie op +3 uit te laten komen is dat geen probleem. Als dat wel het geval is dan is het een kwestie van aanpassen van de uitleg over de regels om aan te geven dat er een aantal harde eisen zijn die niet voor eigen interpretatie zijn, en je dus zuinig moet zijn met +3tjes uitdelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2022 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:03

Santford

FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:48:
[...]

Je moet dat vervangen door "de ogen van de moderator", want jij kan niet bepalen hoe ik er tegenaan kijk. De essentie van "jouw ogen" is dat het een persoonlijk waardeoordeel is. Zeker aangezien je veel +3 moderaties nodig hebt om een reactie op +3 uit te laten komen is dat geen probleem. Als dat wel het geval is dan is het een kwestie van aanpassen van de uitleg over de regels om aan te geven dat er een aantal harde eisen zijn die niet voor eigen interpretatie zijn, en je dus zuinig moet zijn met +3tjes uitdelen.
Als je een reactie modereert dan kun je motiveren waarom in jouw ogen de gegeven score voldoet aan de in de moderatie FAQ gestelde criteria voor het toekennen van die score.

Het modereren blijft altijd deels subjectief en is bijvoorbeeld enigszins afhankelijk van de kennis of ervarenheid van een moderator, maar de moderatie FAQ stelt wel grenzen aan de scores die redelijkerwijs aan een reactie gegeven kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogarts
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
Santford schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 00:37:
[...]

Als je een reactie modereert dan kun je motiveren waarom in jouw ogen de gegeven score voldoet aan de in de moderatie FAQ gestelde criteria voor het toekennen van die score.
??? Wat bedoel je hiermee ???
Ik krijg een keuze mogelijkheid van -1 tot +3 en ik zie nergens een plek om een motivatie in te vullen.
Dus of ik zie iets overduidelijks over het hoofd, of er gaat iets fout qua interface als deze mogelijkheid er wel moet zijn maar er niet is bij een gewone gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Hogarts schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 01:00:
[...]

??? Wat bedoel je hiermee ???
Ik krijg een keuze mogelijkheid van -1 tot +3 en ik zie nergens een plek om een motivatie in te vullen.
Dus of ik zie iets overduidelijks over het hoofd, of er gaat iets fout qua interface als deze mogelijkheid er wel moet zijn maar er niet is bij een gewone gebruiker.
Ik reageerde daarmee op:
Je moet dat vervangen door "de ogen van de moderator", want jij kan niet bepalen hoe ik er tegenaan kijk. De essentie van "jouw ogen" is dat het een persoonlijk waardeoordeel is.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat als je een reactie modereert je dan kunt uitleggen waarom jij vindt dat die score passend is a.d.h.v. de criteria in moderatie richtlijn/FAQ.
Het modereren is persoonlijk, de richtlijn stelt wel grenzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hogarts
Santford schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 01:14:
[...]
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat als je een reactie modereert je dan kunt uitleggen waarom jij vindt dat die score passend is a.d.h.v. de criteria in moderatie richtlijn/FAQ.
Het modereren is persoonlijk, de richtlijn stelt wel grenzen.
Praktisch gezien stelt de richtlijn heel weinig grenzen, de richtlijn zegt voornamelijk dat een +3 gedaan kan worden door iemand met authoriteit.
Als ik zou vinden dat Willem Engel de waarheid zou zeggen, dan zou hij (bijna) automatisch een autoriteit zijn voor mij en dan zouden zijn uitspraken dus kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken bevatten.

Oftewel mag ik nu alle anti-covid posts +3 gaan geven?

Nope, omdat het alleen gaat om autoriteiten bepaald door de t.net modploeg.

Ik zie in jouw uitleg (of in de moderatiefaq) geen enkele aanleiding waarom een andersdenkende niet een +3 mag uitdelen, alleen de praktijk is getuige dit topic toch echt dat die persoon dan een moderatie-stop krijgt.
Is dan jouw uitleg en de mod-faq onjuist, of zijn een heleboel moderatie-stops in dit topic dan onterecht gegeven?

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, alleen moet je wel van te voren een bepaalde gedachtengang accepteren en bepaalde authoriteiten overeenkomend hebben, heb je dat niet dan gaat de hele redenatie onderuit.
En de gedachtengang en de geaccepteerde autoriteiten die zijn door de jaren heen steeds meer versmalt en versmalt tot een nivo dat ik wel een account aangemaakt heb om te discussiëren, maar absoluut geen mogelijkheid om zie om te modereren, omdat ik dan zo mijn modrechten kwijt zou zijn. Niet op basis van de modfaq, maar op basis van de subjectieve mening van enkele powermods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 10-09 23:33
Bij deze de aanvraag om de modrechten te herstellen, ik had iets te enthousiast bepaalde berichten tever omhoog gemod zonder echt inhoudelijk dit goed te bekeken hebben. Faq uiteraard ook gelezen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Drake_ op 11-04-2022 15:39 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

_Drake_ schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:39:
Bij deze de aanvraag om de modrechten te herstellen, ik had iets te enthousiast bepaalde berichten tever omhoog gemod zonder echt inhoudelijk dit goed te bekeken hebben. Faq uiteraard ook gelezen ;)
Ze staan bij deze weer aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prop_dynamic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 21:22
Mijn modstatus is verwijderd omdat ik als voorbeeld een +3 heb gegeven aan de volgende reactie: TwiekertBOB in 'Politie weigert openheid te geven over eventueel gebruik omstreden hacktools' Hier ben ik het niet mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogarts
prop_dynamic schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:19:
Mijn modstatus is verwijderd omdat ik als voorbeeld een +3 heb gegeven aan de volgende reactie: TwiekertBOB in 'Politie weigert openheid te geven over eventueel gebruik omstreden hacktools' Hier ben ik het niet mee eens.
Tja, vinden we een rechter een autoriteit? Zoja dan is het dus gebaseerd op een uitspraak van een autoriteit...
Verkondigt het kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken, getuige vele andere comments zou ik zeggen van wel.

Oftewel het lijkt me volgens de moderatie faq verdedigbaar dat het een +3 krijgt en getuige de 84 andere +3's (en ik er niet direct vanuit ga dat die andere 84 ook hun modstatus kwijt zijn) zijn meerdere het met jou eens.

Ik ben bang dat je gewoon slachtoffer bent van de subjectiviteit van promods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prop_dynamic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 21:22
Hogarts schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:49:
[...]

Tja, vinden we een rechter een autoriteit? Zoja dan is het dus gebaseerd op een uitspraak van een autoriteit...
Verkondigt het kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken, getuige vele andere comments zou ik zeggen van wel.

Oftewel het lijkt me volgens de moderatie faq verdedigbaar dat het een +3 krijgt en getuige de 84 andere +3's (en ik er niet direct vanuit ga dat die andere 84 ook hun modstatus kwijt zijn) zijn meerdere het met jou eens.

Ik ben bang dat je gewoon slachtoffer bent van de subjectiviteit van promods
Volgens de powermod hebben al die 84 anderen ook gemismoderate, dat lijkt mij onwaarschijnlijk en subjectief. De handhaving van de FAQ is blijkbaar erg streng. Jammer, maar dan leg ik me er maar bij neer…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
prop_dynamic schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:19:
Je hebt meerdere voorbeelden gekregen van mijn collega zie ik. Wanneer je het niet met zijn bericht eens bent kan je gewoon met hem in gesprek gaan door op de PM te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B4llistic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-06-2022
Graag de -1 modders van mijn reactie een waarschuwing geven;

nieuws: Gerechtshof: EV met volle accu moet binnen twee uur weg bij openbare ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Vragen over moderaties en vreemde moderaties kun je melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX, het is niet nodig om er zelf al een passende sanctie bij te vermelden.

Een linkje naar je eigen reactie verkrijg je door op de datum te klikken de bij je reactie staat. Op die manier kun je direct naar de juiste reactie verwijzen.

[ Voor 10% gewijzigd door Santford op 12-04-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earth_Apple
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-08 13:05
Ik heb de moderatie FAQ weer doorgelezen, was iets te enthousiast met modereren. Zou ik mijn modrechten weer terug mogen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij mag het weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-11-2022
Bij deze de aanvraag om de modrechten te herstellen. Ik was net nieuw hier en had de FAQ nog niet gelezen. Inmiddels wel gelezen, dus ik hoop dat ik het nog eens mag proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag jij het ook weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JonKoops
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 16:02
Ik heb de ModFAQ doorgelezen, kunnen mijn moderatierechten hersteld worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jij mag het ook weel proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerW
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 00:43
Zou ik mijn modrechten weer terug mogen? Ik heb de mod FAQ doorgelezen en zal voortaan iets terughoudender zijn in het geven van +3-tjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag jij ook weer aan de gang. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:23
Zou ik mijn modrechten weer terug mogen?

Ik heb de mod FAQ doorgelezen en denk dat de oorzaak in +3-tjes zat.

Geert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, dan mag jij het ook weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
Ik heb de faq ook weer eens doorgelezen. Mag ik het weer proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
fvdberg schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:09:
Ik heb de faq ook weer eens doorgelezen. Mag ik het weer proberen?
We laten in dit geval de rechten uit staan. De situatie is niet gewijzigd sinds het vorige verzoek.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 15-04-2022 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
In dit geval..... Prima Bor. Zie graag een andere mod oordelen in dit geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
fvdberg schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:15:
In dit geval..... Prima Bor. Zie graag een andere mod oordelen in dit geval
Ik zal even iemand vragen te reageren voor je :)

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic