Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.637 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

BeefHazard in 'nieuws: Salland werkt aan mogelijke doorstart'
Wat vinden jullie van deze reactie? Ik vind hem zwaar off-topic. Heeft totaal niets met het onderwerp te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Waarom is het een mismod? Of heeft de mismodder zijn score veranderd?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

witeken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:55:
Waarom is het een mismod? Of heeft de mismodder zijn score veranderd?
Ik wilde gewoon even jullie mening peilen. Hij was nog niet gemodereerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze comment slaat nergens op :') en iedereen die erop reageert ook niet: SIII in 'nieuws: 'iOS 7 krijgt bedieningsmogelijkheid via hoofdbewegingen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:58
pino85 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:46:
Mee eens, op het oog als je dit zo ziet staan dan zijn de -1's mijn ziens te begrijpen maar het kan gewoon op de nul.
+1 en hoger dat is wat te veel van het goede.
Mee eens :) ik doelde ook op 0 ipv -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Iemand die mijn reactie bij de video kan modden? dank alvast!
pino85 in 'video: Microsoft toont functionaliteit Windows 8.1'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

nieuws: 'NSA verzamelde bijna tien jaar lang metadata e-mailverkeer van Amerikanen'

Mijn handen jeuken om eens wat te gaan 'compensatiemodden-met-boost' in dit topic... Mensen, wat wordt hier veel op meningen ge-mis-modt... (of hoe schrijf je dat?) Paar zware jongens die hier nog eens doorheen willen tijgeren? Niet-onderbouwde meningen met +3, off-topic +1/+2 en on-topic zaken met -1... te veel om hier allemaal neer te zetten.

paar voorbeelden:
Kalief in 'nieuws: 'NSA verzamelde bijna tien jaar lang metadata e-mailverkeer van Amerikanen''
Atmosfeer in 'nieuws: 'NSA verzamelde bijna tien jaar lang metadata e-mailverkeer van Amerikanen''
Durandal in 'nieuws: 'NSA verzamelde bijna tien jaar lang metadata e-mailverkeer van Amerikanen''
Verwijderd in 'nieuws: 'NSA verzamelde bijna tien jaar lang metadata e-mailverkeer van Amerikanen''

edit:
Baazie in 'nieuws: 'Google en Apple werken aan eigen gameconsoles'' staat wat aan de hoge kant imo als first post
Armageddon_2k in 'nieuws: 'Google en Apple werken aan eigen gameconsoles'' geeft daar recht onder toe op mening +3 te geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Waterbeesje op 28-06-2013 10:10 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Beesje schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:57:
Mijn handen jeuken om eens wat te gaan 'compensatiemodden-met-boost' in dit topic...
Compensatiemodden werkt toch niet meer.
Mensen, wat wordt hier veel op meningen ge-mis-modt... (of hoe schrijf je dat?)
1. Een VD is nooit met dt
2. Je kijkt wat het ww is, mis modereren
3. Als de verleden tijd op -d(e) eindigt, eindigt het VD op -d, idem voor -t. Ik modereerde mis eindigt met -d.
4. Mensen, wat wordt hier veel op meningen mis gemodereerd. Voor afleidingen o.i.d. werkt het hetzelfde: bv. gemismod of mis( )gemod.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Armageddon_2k in 'nieuws: 'Google en Apple werken aan eigen gameconsoles''

-1 wat mij betreft, als je toegeeft dat je aan het meningmodden bent. De reactie waar dit op is is ook geen +2 waard.
Baazie in 'nieuws: 'Google en Apple werken aan eigen gameconsoles''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
heb de posts respectievelijk een -1 en en +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

witeken schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:30:
[...]

Compensatiemodden werkt toch niet meer.

[...]

1. Een VD is nooit met dt
2. Je kijkt wat het ww is, mis modereren
3. Als de verleden tijd op -d(e) eindigt, eindigt het VD op -d, idem voor -t. Ik modereerde mis eindigt met -d.
4. Mensen, wat wordt hier veel op meningen mis gemodereerd. Voor afleidingen o.i.d. werkt het hetzelfde: bv. gemismod of mis( )gemod.
Het compensatiemodden was enkel een denkbeeld ;) maar ik hoop dat ik er mee helder heb gemaakt wat ik wilde zeggen met de vele mismodderaties.

En de mensen die gemismod hebben: ik hoop snel de juiste waarden te mogen zien :P (tnx, niet zo sterk in taal)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Deze post lijkt me best wel on topic, ik kan hem niet modden gezien het een reactie op mijn post is maar een 1 is hij toch zeker wel waard:
-Tom in 'nieuws: Office voor nieuwe Windows-interface komt in 2014'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
lijkt op een modder die zich misdraagt en het hele draadje op -1 wil zetten, misschien iets voor de powermods om naar te kijken. Ze staan nu overigens allemaal weer op de juiste score.

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk op 28-06-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Dat wordt aangepakt, ja! Het zijn niet altijd dezelfden die dat doen dus moeten we iedere keer weer nieuwe mensen aanspreken en/of hun modrechten uitschakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk op 28-06-2013 19:05 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dank, en ook aan de andere modders :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Zou iemand mijn reactie een een flink aantal andere reacties @ Details nieuw startmenu van Windows 8.1 komen uit van een score willen voorzien?

Dank U 8)

[ Voor 8% gewijzigd door John Stopman op 29-06-2013 15:36 ]

Wust um yn 'e moele ha? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04-2020

drq1

Thinkcraft

dutch666 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:36:
Zou iemand mijn reactie een een flink aantal andere reacties @ Details nieuw startmenu van Windows 8.1 komen uit van een score willen voorzien?

Dank U 8)
Die reacties zijn ouder dan 48 uur; gewone - en pro-mods kunnen dan niets meer doen. Je zult even geduld moeten hebben tot er een powermod langskomt, want die kan dan nog wel iets voor je betekenen ;). Voor de toekomst: mocht je een reactie posten die na 2-4 uur nog geen moderatie heeft, maak er dan melding van in dit topic, we helpen graag.

Nog een kleine opmerking:
@ Panh3ad hieronder:

quote: Panh3ad
Simpel: hou Metro voor touch en desktop voor muis.
Met een auto ga je toch ook niet fietsen en andersom? ;-)

+3

Precies mijn gedachte erover ;)
Is natuurlijk niet de bedoeling.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Mijn reactie op het artikel over de 23 miljard investering in cybersecurity door de VS is volgens mij wel van belang in deze duscussie. Ik probeer het punt te maken, aan de hand van een voorbeeld, dat democratieën zichzelf niet goed kunnen beschermen. Het is natuurlijk idioot dat de VS nu pas een berg geld in cyber warfare gaan stoppen en het is nog idioter dat de VS twee grondoorlogen in het Midden-Oosten gevoerd hebben en tegelijkertijd de grens met Mexico helemaal open hebben gelaten.
quote: moderatie faq
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Dit is de relevante passage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Alexio schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:23:
Mijn reactie op het artikel over de 23 miljard investering in cybersecurity door de VS is volgens mij wel van belang in deze duscussie. Ik probeer het punt te maken, aan de hand van een voorbeeld, dat democratieën zichzelf niet goed kunnen beschermen. Het is natuurlijk idioot dat de VS nu pas een berg geld in cyber warfare gaan stoppen en het is nog idioter dat de VS twee grondoorlogen in het Midden-Oosten gevoerd hebben en tegelijkertijd de grens met Mexico helemaal open hebben gelaten.

[...]

Zover ik kan zien heeft jouw punt niet veel te maken met het originele topic, gaat lukraak het belijd van de VS bashen en dit ook nog eens het falen van een democratie noemen zonder verdere uitleg. Ik zou dit zeker wel ongewenst noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
qlum schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:33:
[...]

Zover ik kan zien heeft jouw punt niet veel te maken met het originele topic, gaat lukraak het belijd van de VS bashen en dit ook nog eens het falen van een democratie noemen zonder verdere uitleg. Ik zou dit zeker wel ongewenst noemen.
De mijnheer waarop ik reageer vraagt waarom de VS hier nu pas geld in stoppen en ik toon aan dat dit normaal is. Sinds 2000 zijn er 3-4+ miljoen Mexicanen de grens overgestoken naar de VS bron. Bij de cybersecurity loopt de VS ook een jaar of 10 achter. De uitleg dat democratieën falen is evident als je naar de 24-uur nieuwscyclus in de VS kijkt (en overigens ook in NL). Alle beleid is ad hoc en prioriteren is volstrekt onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Alexio schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:23:

[...]

Het nieuwsitem gaat over een investering van het leger in cybersecurity vanwege de bescherming van kritieke infrastructuur tegen aanvallen. De post waar je op reageert gaat daarop in en stelt de vraag waarom de VS nu pas de investeringen doet in vergelijking met China.

Wat is dan de link tussen democratie, cyberwarfare en fysieke immigranten? Het argument dat ze een kernbom over de grens rijden is niet onderbouwd en de opmerking dat democratieën simpelweg hun eigen billen niet af kunnen vegen pretentieus. Sterker nog het is nog slechter dan een cirkelredenering.

Wanneer je van mening bent dat illegale immigranten iets te maken hebben met de investering van een overheid in cyberwarfare dan wel het zijn van een democratie dan mag je wat mij betreft wel wat meer moeite doen om dat goed onderbouwd te vertellen.

De toegekende score van -1 gaat niet zozeer over het verkondigen van een mening, maar meer de relevatie en de manier waarop.

Witchcraft to the ignorant, ... Simple science to the learned. Hence any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:20

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Inderdaad gewoon -1 of 0 :s.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
drq1 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:07:
[...]

Het nieuwsitem gaat over een investering van het leger in cybersecurity vanwege de bescherming van kritieke infrastructuur tegen aanvallen. De post waar je op reageert gaat daarop in en stelt de vraag waarom de VS nu pas de investeringen doet in vergelijking met China.
Ik probeer die vraag te beantwoorden.
Wat is dan de link tussen democratie, cyberwarfare en fysieke immigranten? Het argument dat ze een kernbom over de grens rijden is niet onderbouwd en de opmerking dat democratieën simpelweg hun eigen billen niet af kunnen wegen pretentieus. Sterker nog het is nog slechter dan een cirkelredenering.
Als je grens niet kunt sluiten voor (miljoenen) mensen dan kun je de grens ook niet sluiten voor wapensmokkel, in het ergste geval kernwapens. Een virtuele grens is ook een grens in de brede zin van het woord. Als je twee van zulke belangrijke risicovectoren niet als prioriteit behandelt na een enorme terroristische aanslag dan is het toch duidelijk dat het democratische proces faalt? Ik zeg niet dat er een betere oplossing is maar wijs enkel op de beperkingen van het systeem in de huidige vorm.
Wanneer je van mening bent dat illegale immigranten iets te maken hebben met de investering van een overheid in cyberwarfare dan wel het zijn van een democratie dan mag je wat mij betreft wel wat meer moeite doen om dat goed onderbouwd te vertellen.
Ik wijs op een fundamenteel probleem en niet op een specifiek mechanisme. Ik schrijf ook geen opstel maar een reactie waarop weer gereageerd kan worden, enz.
De toegekende score van -1 gaat niet zozeer over het verkondigen van een mening, maar meer de relevatie en de manier waarop.
Volgens mij is het juist goed om te prikkelen in een belangrijke discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
laat ik hier even kort zijn, de onderbouwing die je hier geeft heeft geen enkele invloed op de waardering die je krijgt op de fp. de post wordt beoordeeld op hoe hij daar staat en in zijn vorm is dat dus vrij duidelijk een -1. Het gaat ook niet om welke mening je verkondigd maar puur op de manier waarop en de relevantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
qlum schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:50:
laat ik hier even kort zijn, de onderbouwing die je hier geeft heeft geen enkele invloed op de waardering die je krijgt op de fp.
Vanzelfsprekend.
de post wordt beoordeeld op hoe hij daar staat en in zijn vorm is dat dus vrij duidelijk een -1. Het gaat ook niet om welke mening je verkondigd maar puur op de manier waarop en de relevantie.
De relevantie is duidelijk, het kernpunt is namelijk de nationale veiliheid van de VS. Ik denk dat niet de manier waarop maar juist de inhoud het pijnpunt is. Als ik een dergelijke opmerking had gemaakt over een dictatoriaal systeem dan had ik waarschijnlijk een +1 gekregen. Anders gezegd: er sprake van een politiek gemotiveerde beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 17:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Solovine in 'nieuws: Amerikaanse leger steekt 23 miljard in digitale oorlogsvoering' dus nog steeds... Ik wordt ook niet blij van die reactie, hij is nogal overtrokken en gechargeerd en de toon van de conclusie wordt ik al helemaal niet vrolijk.

Als je een controversieel standpunt wil brengen doe dat dan netjes en goed onderbouwd!

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Dirk schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:23:
Solovine in 'nieuws: Amerikaanse leger steekt 23 miljard in digitale oorlogsvoering' dus nog steeds... Ik wordt ook niet blij van die reactie, hij is nogal overtrokken en gechargeerd en de toon van de conclusie wordt ik al helemaal niet vrolijk.

Als je een controversieel standpunt wil brengen doe dat dan netjes en goed onderbouwd!
Ja, die reactie. En als mijn -1 onterecht is dan hoor ik dat graag, maar ik zie geen reden om mijn moderatie aan te passen. De discussie hier verandert daar niets aan omdat de post op de FP ongewijzigd is. En met een opmerking hier dat o.a. mijn moderatie politiek gemotiveerd zou zijn (wat onwaar is) is wat mij betreft dit het einde van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik vindt hem ook een +1 waard.

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 30-06-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

pim in 'nieuws: Digg komt met eigen rss-reader'
Mag wat mij betreft wel op -1. Daar hebben we op T.net andere fora voor om zulks te melden ;)

ewt in 'nieuws: Digg komt met eigen rss-reader'
Deze reactie lijkt me niet ongewenst, maar eerder een 0 of misschien de +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04

botoo

💀 too old to die young

drq1 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:08:
Mag wat mij betreft wel op -1. Daar hebben we op T.net andere fora voor om zulks te melden ;)
Die post kan wel weer rekenen op een lading +2 en +3 'mee eens! moderaties, meer dan -1 is het niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
botoo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Die post kan wel weer rekenen op een lading +2 en +3 'mee eens! moderaties, meer dan -1 is het niet.
Ik heb net 6x -a bij gedrukt maart door de lading +2's en +3's blijft de post op 0 steken. Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Bor de Wollef schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:07:
[...]

Ik heb net 6x -a bij gedrukt maart door de lading +2's en +3's blijft de post op 0 steken. Wie helpt?
*drq1 heeft van zijn -1 maar een boost gemaakt en 'm net over de rand geduwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Nou nee, eerder een +1.

g4wx3 in 'nieuws: Canonical zal Mir integreren in Ubuntu 13.10'
en
Grauw in 'nieuws: Canonical zal Mir integreren in Ubuntu 13.10'
Waarom is dit informatief? Ik zat eerder te denken aan een gewone +1.

Svardskampe in 'nieuws: Canonical zal Mir integreren in Ubuntu 13.10'
Lijkt me niet ongewenst, maar een 0.

[edit]
Dit is trouwens een reactie met een opmerkelijke verdeling in de moderatie:
BartOtten in 'nieuws: Canonical zal Mir integreren in Ubuntu 13.10'
5x +1 en ook 5x -1. De reactie lijkt me niet ongewenst of off-topic, mss een punt aftrek vanwege de woordkeus?

[ Voor 16% gewijzigd door drq1 op 01-07-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

drq1 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Nou nee, eerder een +1.

g4wx3 in 'nieuws: Canonical zal Mir integreren in Ubuntu 13.10'
en
Grauw in 'nieuws: Canonical zal Mir integreren in Ubuntu 13.10'
Waarom is dit informatief? Ik zat eerder te denken aan een gewone +1.

Svardskampe in 'nieuws: Canonical zal Mir integreren in Ubuntu 13.10'
Lijkt me niet ongewenst, maar een 0.

[edit]
Dit is trouwens een reactie met een opmerkelijke verdeling in de moderatie:
BartOtten in 'nieuws: Canonical zal Mir integreren in Ubuntu 13.10'
5x +1 en ook 5x -1. De reactie lijkt me niet ongewenst of off-topic, mss een punt aftrek vanwege de woordkeus?
Eerste en derde even over de rand getild... de tweede balanceert op het randje ;)

De vierde lijkt mij inderdaad niet de gelukkigste woordkeuze met: "maar ja, (...)" dus een puntje aftrek is misschien wel te verantwoorden. Maar die verdeling is wel apart ja.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Foto's tonen mogelijke goedkopere iPhone in diverse kleuren' is een totaal nutteloze oneline fipo. Wat mij betreft -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
lijkt me duidelijk, hij heeft overigens nog wel een zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drq1

drq1

Thinkcraft

Bor de Wollef schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:07:
[...]

En de reactie staat nu weer op de 0. Wie helpt en geeft nog een paar zetjes richting de -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

hmmz... er zijn weer mening-modders gespot. Ik geef een reactie die zeker niet offtopic is, maar klaarblijkelijk wel impopulair. Dus staat hij hier op -1... AllSeeyinEye in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Sterker nog, iedere reactie die je neerzet en die niet Snowden verdedigt of goed praat, gaat naar -1.

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-07-2013 08:23 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Misschien even iemand een praatje houden met deze tweaker? Heeft iets niet helemaal begrepen:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft gaat in beroep in SkyDrive-zaak'
Van mij een +3 omdat ik hartelijk moest lachen om deze opmerking, leuk gevonden ;-)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ArcticWolf in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Dit verdient toch geen +2 of +3? Inhoudelijks niks sterks aan. Vooral in dat nieuwsbericht weer het typische meningmodden, dat soort mensen moeten eens aangepakt worden.

Net als deze: morphje in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
Goedkoop willen scoren met een stukje zwaar verouderde tekst zonder enige uitleg te geven.

[ Voor 47% gewijzigd door Tsurany op 02-07-2013 09:25 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Tsurany schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:22:
ArcticWolf in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Dit verdient toch geen +2 of +3? Inhoudelijks niks sterks aan. Vooral in dat nieuwsbericht weer het typische meningmodden, dat soort mensen moeten eens aangepakt worden.
Net even een zetje gegeven, maar nog niet genoeg... +1 is hier meer dan voldiende ;) 8x +3, 17x +2 en 11x +1 staat hier nu... (boost +1 van mij daar tussen) meningen vieren weer hoog tij!

edit:
Dit draadje wordt ook wat hoog gemodderd. De eerste zou *misschien* een +2 mogen hebben, maar die andere twee niet echt.
SED in 'nieuws: Microsoft stopt met TechNet-abonnementen'
Compizfox in 'nieuws: Microsoft stopt met TechNet-abonnementen'
Trommelrem in 'nieuws: Microsoft stopt met TechNet-abonnementen'

edit2:
Zoals AllSeeyinEye opmerkte dus... heb ik ook even een schopje omhoog proberen te geven (tevergeefs)

[ Voor 34% gewijzigd door Waterbeesje op 02-07-2013 09:36 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Beesje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:31:
[...]

meningen vieren weer hoog tij!
Dat schreef ik hierboven al, blij dat het anderen ook opvalt. Mijn posts staan allen op -1 (edit: inmiddels is er één reactie terug naar 0). Om de doodsimpele reden dat ik Snowden zie als een misdadiger (hij heeft staatsgeheimen geopenbaard). Is de wereld veiliger geworden nu we weet hebben van PRISM? Ik denk het niet. Sterker nog, er vanuit gaande dat ieder land zoveel mogelijk kennis wil vergaren, zowel van/over zijn eigen burgers als over de rest van de wereld, is een van onze bondgenoten nu mogelijk een stapje terug gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-07-2013 09:48 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb die van jou een 0 gegeven, maar dat is meer omdat ik alle meningen over Snowden een 0 geef. Zolang we nog niet alles weten (En alleen de USA kant weten), kunnen we nog niks zeggen erover.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

lanerios schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:51:
Ik heb die van jou een 0 gegeven, maar dat is meer omdat ik alle meningen over Snowden een 0 geef. Zolang we nog niet alles weten (En alleen de USA kant weten), kunnen we nog niks zeggen erover.
Helder, maar niet zoals het mod systeem bedoeld is ;)
Nb, vooralsnog weten we dat Snowden contractbreuk gepleegd heeft en geheimhoudingsverklaringen geschonden heeft. Dat is strafbaar (heck, dat is het in NL ook :P ) en dus dient hij daarvoor berecht te worden.
Verder heeft hij een systeem geopenbaard dat tot doel heeft het verzamelen van info over alle niet US ingezetenen, dus hij handelde tegen het belang in van iedere Amerikaan. Het is dus een landverrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:55:
[...]

Helder, maar niet zoals het mod systeem bedoeld is ;)
Nb, vooralsnog weten we dat Snowden contractbreuk gepleegd heeft en geheimhoudingsverklaringen geschonden heeft. Dat is strafbaar (heck, dat is het in NL ook :P ) en dus dient hij daarvoor berecht te worden.
Verder heeft hij een systeem geopenbaard dat tot doel heeft het verzamelen van info over alle niet US ingezetenen, dus hij handelde tegen het belang in van iedere Amerikaan. Het is dus een landverrader :)
Waarom is het systeem zo niet bedoeld? Het kan best zijn dat hij het als offtopic ziet omdat het enkel een gebash is over die persoon zonder dat dit onderbouwd is of de link met het nieuwsbericht gelegd wordt. Ik merk in die eerste twee posts van jouw geen enkele onderbouwing en dan komt het al snel neer op inhoudsloos gebash wat een ongewenste toon zet in de discussie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:59:
[...]

Waarom is het systeem zo niet bedoeld? Het kan best zijn dat hij het als offtopic ziet omdat het enkel een gebash is over die persoon zonder dat dit onderbouwd is of de link met het nieuwsbericht gelegd wordt. Ik merk in die eerste twee posts van jouw geen enkele onderbouwing en dan komt het al snel neer op inhoudsloos gebash wat een ongewenste toon zet in de discussie.
Mijn eerste post heeft geen verdere onderbouwing nodig: hij heeft iets gedaan dat hier ook strafbaar is en daarom horen wij hem, zodra hij voet op NL bodem zet, uit te leveren. Da's gewoon een feit.

De tweede reactie, nogal wiedes dat daarvoor geen onderbouwing is, het zijn geheime diensten... Toch heeft iedere natie een eigen veiligheidsdienst en mogen we er toch gevoegelijk vanuit gaan dat die onder meer als doel heeft het verzamelen van informatie over anderen.

edit:
Grappig dat een dikke flame gewoon een +2 krijgt:
kikker81 in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-07-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:02:
[...]

Mijn eerste post heeft geen verdere onderbouwing nodig: hij heeft iets gedaan dat hier ook strafbaar is en daarom horen wij hem, zodra hij voet op NL bodem zet, uit te leveren. Da's gewoon een feit.

De tweede reactie, nogal wiedes dat daarvoor geen onderbouwing is, het zijn geheime diensten... Toch heeft iedere natie een eigen veiligheidsdienst en mogen we er toch gevoegelijk vanuit gaan dat die onder meer als doel heeft het verzamelen van informatie over anderen.

edit:
Grappig dat een dikke flame gewoon een +2 krijgt:
Ik heb een +1 gegeven omdat het gewoon on-topic is. Mijn mening erover laat ik buiten de discussie maar ik vind het echt in en in triest dat posts zoals die van jou steevast op -1 worden gemod omdat het tegen de populaire mening is.

Bijzonder hypocriet ook in een topic zoals die. Erg jammer.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:17:
hmmz... er zijn weer mening-modders gespot. Ik geef een reactie die zeker niet offtopic is, maar klaarblijkelijk wel impopulair. Dus staat hij hier op -1... AllSeeyinEye in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Sterker nog, iedere reactie die je neerzet en die niet Snowden verdedigt of goed praat, gaat naar -1.
serieus mensen... 100x -1 inmiddels??? dit komt niet meer goed komen met de 'honest modders'. Misschien kan iemand (als in: powermod?) deze even fixeren op een passende score?

Een mening mag je geven als hier niemand opzettelijk mee tegen het zere been wordt geschopt. Iets met vrij land en openbaar nieuwsbericht. Ook al is de mening heel anders dan de meerderheid vindt. Zou zelfs een mooie aanvulling zijn voor de discussie over wel of niet uitleveren. Voor mij ook een prima on-topic reactie. Even geen boost van mij, omdat dit zonder fixatie toch niet meer verholpen gaat worden imo.

[beesje is verbaasd ja]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik wil ook even mijn onvrede uiten over:

AllSeeyinEye in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Een -1 is hier niet echt nodig. Hij geeft gewoon zijn mening. Dat mensen zijn mening niet accepteren hoeft niet worden beloont met een -1. Voor mij is het gewoon een +1 (reeds ook gegeven). Zouden de modjes hier ook eens naar willen kijken..... Vind dit wel jammer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
da_PSI schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:05:
Ik wil ook even mijn onvrede uiten over:

AllSeeyinEye in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Een -1 is hier niet echt nodig. Hij geeft gewoon zijn mening. Dat mensen zijn mening niet accepteren hoeft niet worden beloont met een -1. Voor mij is het gewoon een +1 (reeds ook gegeven). Zouden de modjes hier ook eens naar willen kijken..... Vind dit wel jammer zo.
Tja, ik vind het wel flamerig overkomen zo als ik eerlijk ben en kan een -1 absoluut voorstellen.
een [insert mental state of health] die paniek zaait
is nou niet echt genuanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bor de Wollef schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:21:
[...]

Tja, ik vind het wel flamerig overkomen zo als ik eerlijk ben en kan een -1 absoluut voorstellen.

[...]
is nou niet echt genuanceerd.
Wij leveren uit o.a. indien het vergrijp in NL ook tot vervolging zou leiden. Als je hier staatsgeheimen kenbaar maakt, dan ben je strafbaar. Dus uitlevering is iets dat NL direct zou (moeten) doen.
Wat is hieraan flamerig?

En wetende wat voor bucket of shit je over je eigen leven en dat van je familie uittrekt, dan ben je toch op zijn minst een moron? Verder, is de wereld nu veiliger, nu de VS ten opzichte van de rest van de wereld niet meer met een geheim spionagemiddel zitten? Heel de wereld spioneert bij elkaar. Ook bij de buren en ook in de eigen klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:27:
[...]

Wij leveren uit o.a. indien het vergrijp in NL ook tot vervolging zou leiden. Als je hier staatsgeheimen kenbaar maakt, dan ben je strafbaar. Dus uitlevering is iets dat NL direct zou (moeten) doen.
Wat is hieraan flamerig?
Je verwoord het nu totaal anders, hieronder ga je weer door met flamen.
En wetende wat voor bucket of shit je over je eigen leven en dat van je familie uittrekt, dan ben je toch op zijn minst een moron?
Nou, nee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bor de Wollef schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:29:
[...]

Je verwoord het nu totaal anders,
De boodschap is gelijk: NL zou direct moeten uitleveren.
hieronder ga je weer door met flamen.
Nou, nee dus...
En da's dus een mening, die we voor zover ik weet gewoon mogen uiten. Flamen is als ik daarmee iemand beledig. En dat doe ik niet (muv Snowden, maar die leest hier niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:31:
[...]
De boodschap is gelijk: NL zou direct moeten uitleveren.
De boodschap kan in jouw ogen wel gelijk zijn, de manier hoe je het brengt is dat niet. Daar krijg je gewoon punten aftrek voor.
En da's dus een mening, die we voor zover ik weet gewoon mogen uiten. Flamen is als ik daarmee iemand beledig. En dat doe ik niet (muv Snowden, maar die leest hier niet mee).
Iemand een moron noemen heeft nog weinig met een mening te maken. Wat mij betreft terecht -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bor de Wollef schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Iemand een moron noemen heeft nog weinig met een mening te maken. Wat mij betreft terecht -1.
Ik denk dat iemand die
- zijn land verraad
- zijn familie in gevaar brengt
- zichzelf in gevaar brengt
op zijn minst achterlijk is. Dat is geen flame, dat is geen belediging, dat is mijn mening. Als hij het niet eens was met de handelwijze van zijn opdrachtgever / overheid, dan had hij zeker in dit geval zijn onvrede zonder dit publiek te maken kenbaar moeten maken bij de overheid. Als zij zijn misnoegen delen, had er vast iets uit gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:36:
[...]

Ik denk dat iemand die
- zijn land verraad
- zijn familie in gevaar brengt
- zichzelf in gevaar brengt
op zijn minst achterlijk is. D
Moron of achterlijk was vroeger wellicht een (semi) normaal woord. Anno 2013 is het gewoon een scheldwoord. Wanneer je je punten anders en netter had verwoord had ik wellicht een andere score gegeven. Nu is het imho niet meer dan een -1 waar de post ook aardig stevig op staat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 17:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is een reactie die moreel en juridisch onjuist is, want je haalt het hele idee van (politiek) asiel overhoop, maar is wat mij betreft niet ongewenst. Iemand, niet zijnde een discussiepartner, aanduiden als een idioot vanwege zijn daden en de gevolgen moet in dit geval kunnen. We moeten ook niet al te gevoelig worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:48:
Het is een reactie die moreel en juridisch onjuist is, want je haalt het hele idee van (politiek) asiel overhoop, maar is wat mij betreft niet ongewenst. Iemand, niet zijnde een discussiepartner, aanduiden als een idioot vanwege zijn daden en de gevolgen moet in dit geval kunnen. We moeten ook niet al te gevoelig worden.
Het is de manier waarop de stelling is gebracht die bij mij zorgt voor punten aftrek. Ik vind een -1 prima te verdedigen in dit specifieke geval.

edit:
Ik zie dat de post inmiddels is gefixeerd wat ik jammer vind daar het in dit geval (uitgezonderd de +2 en +3's) niet duidelijk is of er wel modmisbruik plaats heeft gevonden. Je zou kunnen zeggen dat alle scores van -1 tot +1 zijn te verdedigen (imho). Een fixatie is daarmee, gezien de netto score overeenkomt met een verdedigbare score, onnodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 02-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dank voor de fixatie.
Bor, sorry dat het niet op jouw manier opgelost is. Uiteraard sta ik gewoon open om over mijn post te praten en de reden van ons verschil van mening. Mocht je dit willen, dan graag per PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Het gaat er niet om dat het niet op mijn manier / mijn score is opgelost (we zijn hier immers om over moderatie te discussiëren) maar om de oplossing op zich die onnodig en wellicht zelfs onjuist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dirk schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:48:
Het is wat mij betreft zeker wel ongewenst, niet omdat hij iemand beledigd die deze discussie nooit zal lezen maar omdat hij op een dermate laag niveau discussieert dat het geen enkele bijdrage levert aan het artikel. Ik vind zelf zulke posts ongewenst omdat het niveau van de frontpage door dit soort posts gewoon daalt en elke vorm van fatsoenlijke discussie begraven wordt onder zulke nonsens. Het vastzetten van deze post, terwijl de community duidelijk aangeeft dat het ongewenst is, geeft dan wel een heel vreemd signaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik vind een 0 en -1 allebei prima, ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ie gefixeerd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:25:
[...]

Het is wat mij betreft zeker wel ongewenst, niet omdat hij iemand beledigd die deze discussie nooit zal lezen maar omdat hij op een dermate laag niveau discussieert dat het geen enkele bijdrage levert aan het artikel. Ik vind zelf zulke posts ongewenst omdat het niveau van de frontpage door dit soort posts gewoon daalt en elke vorm van fatsoenlijke discussie begraven wordt onder zulke nonsens. Het vastzetten van deze post, terwijl de community duidelijk aangeeft dat het ongewenst is, geeft dan wel een heel vreemd signaal af.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb bewust iets 'strakker' een visie erin gegooid. Dit lokt namelijk een discussie uit. Zoals je zelf ook gezien hebt, heb ik verderop in de discussie de verschillende aspecten uitgebreid toegelicht.

Ik denk, nee ik weet het zeker, dat voor op zijn minst 90% van de modders van die bewuste post het criterium om -1 te geven geweest is dat zij het niet met mij eens zijn. Als ik in vergelijkbare woorden had neergezet dat NL een landverrader asiel zouden moeten geven zonder hem uit te leveren, had het +1 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:33:
[...]

Ik denk, nee ik weet het zeker, dat voor op zijn minst 90% van de modders van die bewuste post het criterium om -1 te geven geweest is dat zij het niet met mij eens zijn. Als ik in vergelijkbare woorden had neergezet dat NL een landverrader asiel zouden moeten geven zonder hem uit te leveren, had het +1 geweest.
Dat is lastig zo te stellen, helemaal omdat nu niemand zijn score meer, bv naar aanleiding van discussie hier, kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Om nog even over dat Snowden (nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland) artikel door te gaan.

Ik krijg het gevoel dat over het algemeen heel veel posts onnodig op +2 staan, waar ik dan een +1 voor heb gegeven.
Ik zou zeggen geef me ongelijk als ik het mis heb:
krosis in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
Leuk zo'n oneliner waar iedereen het mee eens is, alleen niet zo informatief of hoog genoeg voor +2. Ik geloof dat dit de hele strekking is van het gros die post en die zie ik niet allemaal op +2 staan (Sterker nog, die komen met een veel grotere batterij aan argumenten).

Alex_dragon in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Bij de volgende lijkt het meer op meningmodden:
bbob in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
wiseger in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
lordMocro in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
Stoney3K in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
Dannydekr in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
morphje in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Dit bewijst nog niet veel. Paar random dingen van de grondwet neerplaatsen zonder aan te geven WAAR PRISM nou de fout ingaat noem ik niet informatief, maar makkelijk scoren.

Refereerd naar "dat artikel" bedoelt tie daarmee zijn paar posts over de grondwet? Ik snap het hele informatieve hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:33:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb bewust iets 'strakker' een visie erin gegooid. Dit lokt namelijk een discussie uit. Zoals je zelf ook gezien hebt, heb ik verderop in de discussie de verschillende aspecten uitgebreid toegelicht.
Je kan ook een visie onderbouwd en netjes neer zetten terwijl hij toch scherp blijft en een discussie uitlokt. Dit komt op mij over als achteraf een zwakke post goed proberen te praten.
Wellicht, dat zou je dan moeten proberen. Op mij had het geen invloed gehad, zulke in mijn ogen volstrekt waardeloze posts krijgen allemaal dezelfde beoordeling.

@ Oxxida: Dat lijkt me voortvloeien uit het bedroevend lage niveau op de frontpage, als een post ook maar een beetje ontopic lijkt krijgt hij al gelijk een +2 in dit soort discussies. Ik begin de frontpage steeds minder serieus te nemen, een goed discussieplatform is het gewoon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 02-07-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:20:
[...]

Je kan ook een visie onderbouwd en netjes neer zetten terwijl hij toch scherp blijft en een discussie uitlokt. Dit komt op mij over als achteraf een zwakke post goed proberen te praten.
Dan had ik m ook kunnen editten. Dat heb ik bewust niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Oxidda:
Ik heb wat +1's uitgedeeld, maar het lukt me niet om alles recht te trekken.

Deze krijgt veel onterechte +3's en heeft nog heel wat zetjes nodig.

Deze engelse quote is max een 0, maar krijgt 17x(!) +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

tweaker2010 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:32:
@Oxidda:

Ik had ze al op +1 en 0 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:23:
[...]

Dan had ik m ook kunnen editten. Dat heb ik bewust niet gedaan.
Misschien zou dat beter hebben uitgepakt? Zelf heb ik ook meer dan eens mijn post ge-edit als ik een in mijn ogen waardevolle toevoeging had na een opmerking van iemand anders (onder mij). Dit had als gevolg dat mijn post van bv. 0 naar +1 is gegaan. Zelfs eens van 0 naar +2. Een edit kan dus zeker toegevoegde waarde hebben, en wordt meestal goed geaccepteerd en opgepakt met de "edit:" toevoeging en korte uitleg waarom je edit.

Met enige nuance en een en ander aan argumenten met stevige referenties zou een dergelijke (niet wijd gedeelde) mening zelfs kunnen opbloeien tot een gewaardeerde +2 en misschien mensen overtuigen van jouw mening :)

edit:
tweaker2010 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:32:
@Oxidda:

Mijn klopje hebben ze ook al gehad, maar heeft ook niet geholpen. Zware jongens gevraagd?

[beesje's duit in het zakje gedaan]

[ Voor 23% gewijzigd door Waterbeesje op 02-07-2013 15:37 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
himlims_ in 'nieuws: Skype claimt 100 miljoen gebruikers op Android'

Een lolbroek heeft deze een boost +3 gegeven, maar meer dan een -1 vind ik deze flame toch echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

NinjaTuna schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:36:
himlims_ in 'nieuws: Skype claimt 100 miljoen gebruikers op Android'

Een lolbroek heeft deze een boost +3 gegeven, maar meer dan een -1 vind ik deze flame toch echt niet waard.
staat net over de rand na mijn zetje :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Zo gek waren me moderaties dus nog niet !
Dank voor recht zetten/poging tot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Ben ik te kieskeurig ofzo? Of is dit gewoon typisch een van die onderwerpen waar vooral op mening word gemod?

Prima dat men tegen doofpotten is. Maar een +3 op dit lijkt me wat overdreven:
kakanox in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Net als een +2 bij deze:
JeromeB in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
Verwijderd in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
kozue in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
CMD-Snake in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'
wiseger in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Waarin de posten boven deze wel een veel betere reden kon uittypen om uitleveringen tegen te houden (Stond op +3, mijn inziens iets te postief), staat deze op +2 lijkt me ook "overkill"
kimborntobewild in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Doem spreken , weet niet of dit +2 waardig is:
Verwijderd in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Deze stond op +2 en staat ondertussen op +3, is dat het echt waard?
Stoney3K in 'nieuws: Prism-klokkenluider vraagt asiel aan in Nederland'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Er zijn veel mismods vandaag. Ik heb alles gemodereerd.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste post, helemaal niks: kaazzrules in 'nieuws: HTC schrapt Android 4.2-update voor One S'

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen idee wat erin stond maar hij is inmiddels verwijderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Benne in 'reviews: Windows 8.1: de terugkeer van de startknop'
Dit is geen +3 of +2 waard lijkt mij. Zoiezo veel meningmods bij dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Xyrr in 'nieuws: Hackers maken persoonsgegevens buit op Ubisoft-website'
Ook niet echt een +2 imo, heeft nog een klein zetje nodig van iemand

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Ook even een zetje? voegt niet echt veel toe... +2 is hier te hoog.
DutchReaper in 'nieuws: Kamer: aannemen andermans naam op internet moet strafbaar worden'

edit:
deze is imo zeker geen +3 waard...
DutchReaper in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten tappen dataverkeer af bij Duitse internetexchange''

edit2:
ongefundeerde +2?
xelagbs84 in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten tappen dataverkeer af bij Duitse internetexchange''

En een mooi "mee-eens-gevalletje"
ThomasG in 'nieuws: 'Opsporingsdiensten tappen dataverkeer af bij Duitse internetexchange''

En tijger de rest van het artikel maar eens door....

[ Voor 64% gewijzigd door Waterbeesje op 03-07-2013 14:41 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

kamerplant in 'nieuws: 'Steeds meer kwetsbaarheden ontdekt in browsers''
+3 :? er word nergens een verklaring gegeven een +1 van mij

[ Voor 35% gewijzigd door mrc4nl op 03-07-2013 14:49 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Oh ja... kan iemand mij vertellen waarom deze +2 en +3 zijn?

Aikon in 'nieuws: 'Steeds meer kwetsbaarheden ontdekt in browsers''

Not quite I think... --> +1
Die laatste staat trouwens hardnekkig op +3 momenteel... zware jongens in da house? :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Beesje schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:12:
Oh ja... kan iemand mij vertellen waarom deze +2 en +3 zijn?

Not quite I think... --> +1
Die laatste staat trouwens hardnekkig op +3 momenteel... zware jongens in da house? :)
Eerste staat op +1, de andere kan je je zelfs afvragen of dit niet meer iets is voor in GR.
Hoe dan ook de +2's en de vele +3's zijn verkeerd(mening mods).

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 03-07-2013 17:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:08

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Mastercard en Visa blokkeren betalingen aan vpn-aanbieder iPredator' lijkt mij een normale +1 ipv de +2 waar deze post nu op staat (mee eens stemmers?). De 12x +3 kan ik absoluut niet verdedigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 04-07-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Mag ik vragen waarom hier 4x -1 op is gegeven? MrvdB in 'reviews: Vier high-end Z87-moederborden getest'

Het lijkt mij gewoon een +1, voegt gewoon wat toe aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
tweaker2010 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:11:
[...]

Heeft idd nog wel een zetje naar +1 nodig.
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn inziens wel, een ongefundeerde flame richting Google die nergens op gebaseerd is.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]