Dag allemaal,
ja ik leef ook nog
Ik lees net weer wat berichten terug die hier gepost zijn, en wil gewoon even mijn ei kwijt wat tevens de reden is waarom ik de laatste tijd vrijwel (gewoon helemaal) niks van me heb laten horen..
Een tijd geleden was ik erg veel te vinden op o.a. Tweakers, Discord en Reddit. Eigenlijk alles wat te maken had met The Division hield ik in de gaten om maar van de nieuwste dingen op de hoogte te zijn. totdat ik een zekere post zag op Reddit dat me best veel inzicht gaf. (
deze om precies te zijn).
Korte samenvatting hiervan is: Afgelopen 10 jaar, waarin het internet zo groot is geworden, is het ook 10.000x makkelijker geworden om informatie te delen wat er vervolgens voor zorgt dat iedereen jaloers op elkaar wordt. Je bent jaloers omdat je ziet dat er iemand is met een DPS build van 200.000+. Je bent jaloers omdat er mensen zijn met een GS van 240. Maar 10 jaar geleden speelden we games met hooguit wat vrienden om ons heen(offline of online vrienden) die alles zelf uit moesten zoeken. En dat is waar het fout gaat in The Division. Al de exploits en bugs e.d. worden zo groot gemaakt omdat we het zo makkelijk kunnen delen.
Ik heb nu een tijd alles los gelaten, niet meer zoveel gelezen/opgezocht en het helpt mij persoonlijk echt om nog meer van het spel te genieten. Als je niet weet dat die exploit er is dan maak je je er ook niet druk om. Ik ben persoonlijk maar een paar x een cheater tegen gekomen, en dat was echt gruwelijk vervelend, maar als ik dat vergelijk met de keren dat
ik in de DZ ben geweest zonder cheaters is het echt heel weinig en heb ik er relatief weinig last van gehad.
Wat wil ik hier allemaal mee zeggen? Probeer het allemaal ook te relativeren. Ja er zijn exploits en bugs en dat moet zeker gefixed worden. Maar negeer dat soort berichten en geniet gewoon van je spel met je vrienden. Probeer het zelf uit te zoeken en probeer het zelf allemaal te ervaren, dan heb je zoveel meer lol.
Al klein voorbeeldje: Heel reddit was aan het begin hyped over de vector. Ik moest en zou toen ook die vector hebben. Ik heb hem gekocht en voor de rest eigenlijk alles genegeerd. Uiteindelijk vond ik het stiekem helemaal niet zo'n tof wapen als ik overal las dus was ik teleurgesteld, ook in het spel. Maar nu heb ik gewoon mijn eigen wapens gevonden, zelf mee geexperimenteerd en heb ik een paar toffe wapens gevonden die me goed bevallen. En daar haal je veel meer voldoening uit.
Nu wil ik niet tegen iedereen zeggen dat ze maar heel internet uit de deur moeten houden, maar wees je gewoon bewust van de invloed van al deze berichten. Ik denk dat het probleem met het spel best wel meevalt als je het relativeert. Kijk vooral naar je eigen ervaringen en wat je zelf daadwerkelijk meemaakt ipv de ervaringen van anderen meenemen als je eigen.
just my two cents