Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Via de vraag en aanbod hier op de website?
Maar zover ik weet is de game niet meer dan een activatiecode op je console/ubisoft-ding, die kan je niet zomaar meer verkopenHansAnders07 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:17:
[...]
Via de vraag en aanbod hier op de website?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Naarmate betere gear gaat vinden zijn bepaalde vijanden wel sneller neer te halen. Er spelen veel factoren een rol bij de TTK van een enemy. Enemy type / level, jouw wapen lvl / stats + skills + perks etc... Ik heb genoeg vijanden neer met een headshot van m'n marksman rifle.xelfer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:24:
Zelf ben ik ook net begonnen met The Division, maar ik stoor me nogal aan het feit dat 90% van de enemies gewoon 2-3 magazines aan bullets in de face kunnen eten voordat ze dood neervallen. Wordt dit beter naarmate je hoger lvl wordt en je betere gear vergaard? Of schalen de enemies dusdanig mee dat je op max lvl met degelijke gear nog honderden kogels per enemy nodig kan hebben?
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
yups; 3-4 mobs met 1 clip / bosses en elites zijn ander verhaalxelfer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:24:
Zelf ben ik ook net begonnen met The Division, maar ik stoor me nogal aan het feit dat 90% van de enemies gewoon 2-3 magazines aan bullets in de face kunnen eten voordat ze dood neervallen. Wordt dit beter naarmate je hoger lvl wordt en je betere gear vergaard? Of schalen de enemies dusdanig mee dat je op max lvl met degelijke gear nog honderden kogels per enemy nodig kan hebben?
zoals 1001x benoemd is door de uitgever, ontwikkelaar en de gebruikers hier; het is een RPG
maar dan wel een RPG zonder trading, fatsoenlijk drop systeem en kapot crafting mechanics

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2016 13:27 ]
Dit heb ik inderdaad ook met een maatje van me, wij hebben totaal verschillende dmg stats. Terwijl we allebei dezelfde blueprints gebruiken. Zou het kunnen dat er specifieke kledingstukken deze stat zodanig beïnvloeden waardoor de dmg stat dus omhoog gaat? Ik meende dat wel gezien te hebben! Dus bijv. 1000 extra dmg voor marksman rifle oid. Is dat misschien de reden dat de blueprints "verschillen"?Lipst3r schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:37:
Hebben meer mensen hier last van blueprints die per persoon ineens 2k damage verschillen?
Ik heb een vector 45 blueprint tot 8800 en maat van mij craft er ineens 1 van boven de 10k.
Daarnaast heb ik hele tijd dat ik bijvoorbeeld nieuwe knee pads heb gekregen. Selecteer ik die en zie mijn dps en health omhoog gaan. Equip ik die... veranderd er niks of gaat het omlaag.. Selecteer ik dan vervolgens mijn oude weer. Zegt die ineens dat die beter is..![]()
![]()
Ik snap daar helemaal niks van op het moment.
Het is hier eerder in de topic besproken omdat ik mij het zelfde af vroeg.xelfer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:24:
Waar het op neer komt is dat je de focus moet leggen op +crit chance en +crit damage gear en wapens. Zodoende doe je naast je +hs damage ook meer critical damage, een gaan enemys sneller dood. Staar je dus niet blind op de dps van een wapen. 9/10 SMG's doen meer damage vanwege de +crit chance dan een AR of LMG.
vector 45 = imbabbblije schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:28:
[...]
Het is hier eerder in de topic besproken omdat ik mij het zelfde af vroeg.
Waar het op neer komt is dat je de focus moet leggen op +crit chance en +crit damage gear en wapens. Zodoende doe je naast je +hs damage ook meer critical damage, een gaan enemys sneller dood. Staar je dus niet blind op de dps van een wapen. 9/10 SMG's doen meer damage vanwege de +crit chance dan een AR of LMG.

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2016 13:31 ]
Vergeet niet dat het ding super makkelijk te controleren is. Bij een AK of M4 moet je zo hiv compenseren met je thumb stick, bijna niet te doen full auto. Vector is pull down en spray! Reload in no time! DIE, DIE, DIEEEEEEEEEEE!!!!!!himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:29:
[...]
vector 45 = imbading sprayed alles stuk in no-time. gebruik nu nu 102% mag size + 25% RoF = winning
maar hoe doe ik dat..? ben inmiddels al lvl 23.. en moet alleen de 1000exp skill van elke wing nog unlocken..
heeft het daar iets mee te maken?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ja.Nickrsd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:36:
wat bedoelen ze precies met signature skill? ik wil graag die "3e" skill unlocken.. (Q+E)?
maar hoe doe ik dat..? ben inmiddels al lvl 23.. en moet alleen de 1000exp skill van elke wing nog unlocken..
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Ja als je die van 1000 punten heb ge-unlocked dan krijg één extra abillity.Nickrsd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:36:
wat bedoelen ze precies met signature skill? ik wil graag die "3e" skill unlocken.. (Q+E)?
Ik denk dat ik je vraag van "Hoe vind je die?" iets te letterlijk namini schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:02:
[...]
je kan het checken door bij de stats van een item naar beneden te scrollen, daar staat het vermeld. De stats zijn sowieso beter op een 31 item, (bv 4000-8000 vs 4400-8800), dus zeker de moeite waard om voor de 31 te gaan
Ah ja, dat is wel belangrijk. Op dit moment (lvl 6 met wat basic gear) heb ik gewoon minstens 2 magazines nodig om 1 enemy te killen van gelijkwaardig level.Ktenolix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:26:
[...]
Naarmate betere gear gaat vinden zijn bepaalde vijanden wel sneller neer te halen. Er spelen veel factoren een rol bij de TTK van een enemy. Enemy type / level, jouw wapen lvl / stats + skills + perks etc... Ik heb genoeg vijanden neer met een headshot van m'n marksman rifle.
Ik snap dat de game een RPG is, maar het feit dat ik gewoon soms 20-30 sec non-stop op een normale enemy aan het schieten ben voordat deze dood haalt me heel erg uit de flow. Per speelsessie doe ik nu gemiddeld maar 1 missie, omdat ik tegen het einde van die missie zo gaar ben van al die bullet sponge gunfights dat het teveel voelt als werk en te weinig als ontspanning.himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:26:
[...]
yups; 3-4 mobs met 1 clip / bosses en elites zijn ander verhaal
zoals 1001x benoemd is door de uitgever, ontwikkelaar en de gebruikers hier; het is een RPG
maar dan wel een RPG zonder trading, fatsoenlijk drop systeem en kapot crafting mechanics![]()
Ik zal nog wel proberen wat hoger level te komen, in de hoop dat de game wat interessanter wordt voor mij, maar ik kan me op dit moment helaas moeilijk over de bullet sponge mechanics heen zetten.
Dit dus.. Of gewoon bugged door je mods oid?Rpower18 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:28:
[...]
Dit heb ik inderdaad ook met een maatje van me, wij hebben totaal verschillende dmg stats. Terwijl we allebei dezelfde blueprints gebruiken. Zou het kunnen dat er specifieke kledingstukken deze stat zodanig beïnvloeden waardoor de dmg stat dus omhoog gaat? Ik meende dat wel gezien te hebben! Dus bijv. 1000 extra dmg voor marksman rifle oid. Is dat misschien de reden dat de blueprints "verschillen"?
https://www.reddit.com/r/...m_to_have_variable_stats/
My blueprint: http://i.imgur.com/R5XHBpD.png
Friends blueprint: http://i.imgur.com/EU0Afiy.png
Stel ik heb een groene rugzak met 120 armor met goeie boost voor bijvoorbeeld dps maar het is een level 20 en er dropt een 100 armor blauwe rugzak maar level 24. Heeft de level van de item dan nog ergens invloed op of kan je je blind afgaan op armor en andere stats?
denk niet dat het veel anders gaat worden wanneer dit jouw beleving is; ook op hoog lvl spray je kogels in hoofdjes zonder direct merkbaar effect. het aantal karakters wat je neerschiet met 1 clip, neemt wel toe. maar het spongy effect blijftxelfer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:41:
Ik snap dat de game een RPG is, maar het feit dat ik gewoon soms 20-30 sec non-stop op een normale enemy aan het schieten ben voordat deze dood haalt me heel erg uit de flow. Per speelsessie doe ik nu gemiddeld maar 1 missie, omdat ik tegen het einde van die missie zo gaar ben van al die bullet sponge gunfights dat het teveel voelt als werk en te weinig als ontspanning.
Ik zal nog wel proberen wat hoger level te komen, in de hoop dat de game wat interessanter wordt voor mij, maar ik kan me op dit moment helaas moeilijk over de bullet sponge mechanics heen zetten.
Had je vantevoren wel een beetje ingelezen in de game en beelden bekeken?xelfer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:41:
[...]
Ah ja, dat is wel belangrijk. Op dit moment (lvl 6 met wat basic gear) heb ik gewoon minstens 2 magazines nodig om 1 enemy te killen van gelijkwaardig level.
[...]
Ik snap dat de game een RPG is, maar het feit dat ik gewoon soms 20-30 sec non-stop op een normale enemy aan het schieten ben voordat deze dood haalt me heel erg uit de flow. Per speelsessie doe ik nu gemiddeld maar 1 missie, omdat ik tegen het einde van die missie zo gaar ben van al die bullet sponge gunfights dat het teveel voelt als werk en te weinig als ontspanning.
En als je serieus 2 mags nodig hebt, speel even een paar sidemissions voor nieuwe wapens of pak de juiste wapens want dat slaat nergens op op jou level
Is het misschien een ander platforMm?Rpower18 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:48:
[...]
Dit dus.. Of gewoon bugged door je mods oid?
Moet zeggen dat je vanaf zo'n lvl20 opeens veel meer blue/purple gear ziet droppen, dat je in stappen omhoog vliegt qua damage en dus ook qua hoeveelheid kogels per kill. Rode mobs kan ik regelmatig 1shotten met headshot, maar paars of zelfs geel zijn gewoon opgepompte gasten met damage en health maal 100. Ze noemen het wel een RPG, maar wel de meest simplistisch ouderwetse manier van een RPG.xelfer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:41:
Van alle RPG's (ook in TPS of traditioneel), hebben ze uitgerekend deze variant genomen, simpel te onderhouden, goedkoop te maken, je moet er alleen wel erg van houden.
Armor is een leuke bijkomstigheid, maar het gaat geen verschil meer maken tussen leven of dood, bosses doen gewoon belachelijk veel damage dan een 20 AR geen verschil daarin gaat maken. Pak gewoon de betere stats qua arms/stamina (of electronics als je abilities gebruikt), alles wordt pas belangrijk als je 30 bent.MaakmeGek schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:48:
Wat ik mij afvraag is of levels van gear nou nog iets uit maakt?
Stel ik heb een groene rugzak met 120 armor met goeie boost voor bijvoorbeeld dps maar het is een level 20 en er dropt een 100 armor blauwe rugzak maar level 24. Heeft de level van de item dan nog ergens invloed op of kan je je blind afgaan op armor en andere stats?
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 17-03-2016 13:53 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat is jouw firearms, en wat is de zijne? Heeft 1 van jullie assault rifle DMG boost op je gear zitten? Volgens mij heeft dit allemaal invloed.Rpower18 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:48:
[...]
EDIT: Hij zegt dat firearms geen effect hebben, volgens mij is dit wel zo. En daarnaast is er nog altijd de boost die gear kan geven. Mijn vector bluepritn zat op 8-9k dmg toen ik hem kocht en toen ik 2 dagen terug keek zat die op 10k+. Er zijn dus bepaalde stats die daar effect op hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door DivineNL op 17-03-2016 13:54 ]
Dit is echt een kwestie van je gear. Ik heb nu op level 30 (net geworden) twee wapen met goede dps. Ik kan de meeste met weinig moeite doden en heb daar niet veel ammo voor nodig. Maar het is áltijd meer dan in een shooter zoals cod oid.xelfer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:41:
[...]
Ah ja, dat is wel belangrijk. Op dit moment (lvl 6 met wat basic gear) heb ik gewoon minstens 2 magazines nodig om 1 enemy te killen van gelijkwaardig level.
[...]
Ik zou als ik jou was even je stats nagaan en even wat omgooien. Het kan echt een wereld van verschil maken
Daarnaast moet je even kijken of je niet missies doet die te hoog voor je zijn. Als jij een rode enemy van 2 levels hoger dan jezelf aan moet vallen weet je dat je flink wat nodig gaat hebben. Dus dan moet je eerst wat side msisions en encounters doen om wat betere gear te krijgen en verder te levelen..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Dit komt door je character stats, lijkt me. Hoeveel +dps gear heb jij in vergelijking met je vriend?Rpower18 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:48:
[...]
Ah ja, ik snap dat er enige vorm van bullet sponging in moet zitten, maar het is gevoelsmatig nu wel heel extreem. Het heeft wellicht ook te maken dat ik de game enkel met parties heb gespeeld. Misschien kan ik de eerste levels beter gewoon solo spelen.himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:
[...]
denk niet dat het veel anders gaat worden wanneer dit jouw beleving is; ook op hoog lvl spray je kogels in hoofdjes zonder direct merkbaar effect. het aantal karakters wat je neerschiet met 1 clip, neemt wel toe. maar het spongy effect blijft
Ik heb me niet ingelezen en de game ook niet direct bekeken. Deze game had ik gekregen als promo copy, maar hij lag al een tijdje op de plank hier. Toen ik zag/hoorde dat de game wel aardige reviews kreeg heb ik toch maar besloten een beetje te gaan spelen. Maar zoals ik al zei, wellicht kan ik beter solo gaan spelen in plaats van in een party.Swaxie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:
[...]
Had je vantevoren wel een beetje ingelezen in de game en beelden bekeken?
En als je serieus 2 mags nodig hebt, speel even een paar sidemissions voor nieuwe wapens of pak de juiste wapens want dat slaat nergens op op jou level
De volgende keer dat ik speel zal ik in ieder geval wel solo spelen ipv via matchmaking, wellicht is dat beter als het gaat om het bullet sponge effect. Ik deed overigens gewoon de eerste paar basis missies die je unlocked als je Manhattan binnenkomt en je een basis vrij speelt. Te laag level/undergeared zou ik dus niet moeten zijn.
Ik ben benieuwd dan. Wie weet zal ik die levels nog wel halenSinergyX schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:51:
[...]
Moet zeggen dat je vanaf zo'n lvl20 opeens veel meer blue/purple gear ziet droppen, dat je in stappen omhoog vliegt qua damage en dus ook qua hoeveelheid kogels per kill. Rode mobs kan ik regelmatig 1shotten met headshot, maar paars of zelfs geel zijn gewoon opgepompte gasten met damage en health maal 100. Ze noemen het wel een RPG, maar wel de meest simplistisch ouderwetse manier van een RPG.
Ik ben nu momenteel op werk dus ik ga hier vanavond beter naar kijken.
Ok dus gewoon zoveel mogelijk armor en wapens equipen dat gelijk is aan je PvE level en juist letten op arms/stamina/electronics en niet op armor. Dus level van gear dat gelijk is aan je PvE is sowieso beter dan lagere levels. Thnx!SinergyX schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:51:
[...]
Moet zeggen dat je vanaf zo'n lvl20 opeens veel meer blue/purple gear ziet droppen, dat je in stappen omhoog vliegt qua damage en dus ook qua hoeveelheid kogels per kill. Rode mobs kan ik regelmatig 1shotten met headshot, maar paars of zelfs geel zijn gewoon opgepompte gasten met damage en health maal 100. Ze noemen het wel een RPG, maar wel de meest simplistisch ouderwetse manier van een RPG.
Van alle RPG's (ook in TPS of traditioneel), hebben ze uitgerekend deze variant genomen, simpel te onderhouden, goedkoop te maken, je moet er alleen wel erg van houden.
[...]
Armor is een leuke bijkomstigheid, maar het gaat geen verschil meer maken tussen leven of dood, bosses doen gewoon belachelijk veel damage dan een 20 AR geen verschil daarin gaat maken. Pak gewoon de betere stats qua arms/stamina (of electronics als je abilities gebruikt), alles wordt pas belangrijk als je 30 bent.

http://tomclancy-thedivis...of-the-game-march-15-2016melantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:16:
*Ehum* Fiorintus.. Heb je nog informatie over de update of wanneer we de informatie daarover mogen verwachten?
The game may have just released but we already have a new update for you to dive into! This will be in your hands next week and fear not, more information about it will be revealed very soon so keep your eyes peeled.
weet ik, maar Fiorintus heeft vaak inside information die kan zeggen wat 'very soon' betekend. Vanavond, morgen, dit weekend etc
Ah ok, nou ik ben benieuwd of Fiorintus meer weetmelantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:20:
[...]
weet ik, maar Fiorintus heeft vaak inside information die kan zeggen wat 'very soon' betekend. Vanavond, morgen, dit weekend etc
psn: drstco
hook me up!
Verwijderd
Het is in de basis ook een RPG en geen generieke shooter natuurlijk. Eigenlijk zijn alle systemen stat-based (damage, armor etc etc.) dus dat maakt dit, althans voor mij, niet meer als normaal voor een game in dit genre. Ik verbaas me soms aan het aantal keren dat dit wordt beschouwd als minpunt. Ik heb bijv. een game als borderlands met heel veel plezier gespeeld en hier was dit "spongy effect" tevens een feit.himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:
[...]
denk niet dat het veel anders gaat worden wanneer dit jouw beleving is; ook op hoog lvl spray je kogels in hoofdjes zonder direct merkbaar effect. het aantal karakters wat je neerschiet met 1 clip, neemt wel toe. maar het spongy effect blijft
Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik absoluut helemaal niets heb met shooters dus dat helpt misschien
bij mijn weten niet, je krijgt ze volgens mij als random drops (alleen weet ik niet of dat pve of pvp drops zijn, kan me indenken dat lockpicks pve zijn, en keys pvp)bbblije schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:32:
Tot dus ver ben ik een aantal gesloten deuren tegen gekomen, maar heb ik maar 1x een lock-pick gevonden. Kan je die ook zelf craften?
Mee eens, hoewel ik het verder prima spel vind, zijn er wel behoorlijk wat punten wat beter moet worden. Een bossfight is erg statisch op een enkele na, skillbuff gebruiken, schieten, damage skill erop, healen en repeat.belfrink schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:56:
[...]
Het cijfer is prima onderbouwd en ondanks dat het een prima game is vind ik het cijfer wel terecht.
Het is (met uitzondering van de main missies) herhaling op herhaling. Boss fights zijn niet interresant en de end game moet nog beter uitgewerkt worden. Gezien de huidige staat van de game is een 6.7 een reëel cijfer
Ook blijven ze soms gewoon hangen in een plek zonder terug te vuren.
De missies zijn ook nou niet heel spannend of afwissselend algemeen gezien, wederom een uitzondering daargelaten. Ook vind ik de DZ qua PVP echt slecht gewoon, risk reward voor rogue gaan is absurd slecht gebalanceerd.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Een spel is nooit perfect, maar een IGN die dan Unity een 7,8 geeft slaat dan nergens op. Maar genoeg off-topicSouLLeSSportal schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:46:
[...]
Mee eens, hoewel ik het verder prima spel vind, zijn er wel behoorlijk wat punten wat beter moet worden. Een bossfight is erg statisch op een enkele na, skillbuff gebruiken, schieten, damage skill erop, healen en repeat.
De missies zijn ook nou niet heel spannend of afwissselend algemeen gezien, wederom een uitzondering daargelaten. Ook vind ik de DZ qua PVP echt slecht gewoon, risk reward voor rogue gaan is absurd slecht gebalanceerd.
PSN: Bellerophon-
Afwisseling in de missie, side missions, en encounters ben ik met je eens. Het is allemaal hetzelfde.SouLLeSSportal schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:46:
[...]
Mee eens, hoewel ik het verder prima spel vind, zijn er wel behoorlijk wat punten wat beter moet worden. Een bossfight is erg statisch op een enkele na, skillbuff gebruiken, schieten, damage skill erop, healen en repeat.
Ben dan alleen benieuwd wat voor iets nieuws ze kunnen gaan inbrengen, om het meer gevarieerd te krijgen.
Had je zelf een idee? ben wel benieuwd
SouLLeSSportal schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:46:
[...]
bronThis makes it worse than:
- Star Wars Battlefront: 8/10
- Evolve: 9/10
- Street Fighter V: 8/10
- Assassin's Creed Unity: 7.8/10
- Halo Master Chief: 9/10
Het feit dat IGN USA bovenstaande games met bovenstaande cijfers beoordeeld, maakt dat ik 1. IGN al helemaal niet meer interessant vind. 2. Dat ze het spel niet snappen
Het is zo dat een 9 waarschijnlijk hoog is, maar in mijn optiek is The Division echt stukken beter dan bovenstaande games. Persoonlijk zou ik het alsnog een 9 geven, maar ik ben nog niet zo lang bezig met endgame en heb daar de nadelen dus nog niet van ervaren. Als ik kijk naar hoeveel lol ik ervaar, hoe goed het spel in elkaar zit qua performance en AI ben ik er enorm tevreden over. Het enige wat mij tegen zit is dat veel van de side-missions/encounters hetzelfde is, met als hoogte punt de water supply encounters. Dat is gewoon dezelfde ruimte met zelfs dezelfde audio track aan het begin, in precies dezelfde woorden.
Maar dat is voor mij het enige, de herhaling af en toe. Ik zou het daarom nog steeds niet lager dan een 8/8.5 geven.
Wat daarbij komt is dat IGN buiten amerika om allemaal cijfers geven die velen malen hoger zijn. Dus kortom, ik vind het bullshit
[ Voor 5% gewijzigd door Melantrix op 17-03-2016 14:56 ]
melantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:52:
[...]
[...]
bron
Het feit dat IGN bovenstaande games met bovenstaande cijfers beoordeeld, maakt dat ik 1. IGN al helemaal niet meer interessant vind. 2. Dat ze het spel niet snappen
Het is zo dat een 9 waarschijnlijk hoog is, maar in mijn optiek is The Division echt stukken beter dan bovenstaande games. Persoonlijk zou ik het alsnog een 9 geven, maar ik ben nog niet zo lang bezig met endgame en heb daar de nadelen dus nog niet van ervaren. Als ik kijk naar hoeveel lol ik ervaar, hoe goed het spel in elkaar zit qua performance en AI ben ik er enorm tevreden over. Het enige wat mij tegen zit is dat veel van de side-missions/encounters hetzelfde is, met als hoogte punt de water supply encounters. Dat is gewoon dezelfde ruimte met zelfs dezelfde audio track aan het begin, in precies dezelfde woorden.
Maar dat is voor mij het enige, de herhaling af en toe. Ik zou het daarom nog steeds niet lager dan een 8/8.5 geven.

melantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:52:
[...]
[...]
bron
Het feit dat IGN USA bovenstaande games met bovenstaande cijfers beoordeeld, maakt dat ik 1. IGN al helemaal niet meer interessant vind. 2. Dat ze het spel niet snappen
betaalde / gesponserde reviews; ik krijg die vraag ook regelmatig binnen op rootgamer.com van uitgevers of marketing studios
-Sneak missie al is dat misschien wat lastig in de huidige gamevormbenjamin19 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:50:
[...]
Afwisseling in de missie, side missions, en encounters ben ik met je eens. Het is allemaal hetzelfde.
Ben dan alleen benieuwd wat voor iets nieuws ze kunnen gaan inbrengen, om het meer gevarieerd te krijgen.
Had je zelf een idee? ben wel benieuwd
-Een reverse attack last stand, dat je dus aantal waves moet tegen houden tot de timer en dan terugvallen (alleen een specifieke missie lijkt me daarvoor mogelijk, zodat je die bv later opnieuw kan aanvallen en dan wel de aanvaller bent)
-Defend a vehicle a la overwatch gamemode waarbij je een langzaam rijdend voertuig beschermd tegen aanvallen voor een bepaald stuk.
Wat ik even zo snel kan bedenken, er zullen vast wel meer opties zijn maar er zal ook vast wel afgewogen zijn waarom er voor de huidige vormen is gekozen en niet voor andere.
Qua bosses had ook wel meer variatie in hun gedrag kunnen worden toegevoegd. Nu blijven ze eigenlijk altijd hetzelfde doen. Als je bv een shield boss hebt, de shield bepaald max health geven en dan als je die reduceerd tot nul, hij een veel aggressievere houding zal aannemen of een ander wapen kiezen.
[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2016 15:06 ]
Ja dat is het ook. Daarom is het al helemaal bullshit. Maar ik ben het ook niet met de mensen eens die hier zeggen dat ze zelf ook die cijfer zouden geven. Ik vind het persoonlijk sowieso een 8 waard en zou denk ik zelf zo ver gaan dat ik het ook (zoals tweakers) een 9 zou geven. Maar dat de wereld/community flipt om zo'n review van IGN is gewoon onzin. Dat moeten we gewoon negeren want het slaat gewoon nergens ophimlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:54:
[...]
betaalde / gesponserde reviews; ik krijg die vraag ook regelmatig binnen op rootgamer.com van uitgevers of marketing studios

afgezien van het feit dat IGN niet echt een maatstaf is voor de juiste reviews, vind ik persoonlijk zelf het wel een passend cijfer voor dit spel. Ik ben redelijk kritisch, far cry primal zal van mij geen eens een voldoende krijgen, ac unity ook niet. Maar dat staat los van het feit of het cijfer van IGN voor hun in verhouding staat met andere reviews van hun.melantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:52:
[...]
[...]
bron
Wat daarbij komt is dat IGN buiten amerika om allemaal cijfers geven die velen malen hoger zijn. Dus kortom, ik vind het bullshit
Ja dat is ook prima. ik schaal mijn games waarschijnlijk gewoon hoger in dan jou. ik vind the division gewoon een enorm sterk spel en een van de beste die ik sinds tijden heb gespeeld. Ik zet hem daarom op een 9. Voor jou is het een 6.x omdat je inderdaad veel kritischer naar dingen kijkt dan ik en/of naar andere dingen.SouLLeSSportal schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:00:
[...]
afgezien van het feit dat IGN niet echt een maatstaf is voor de juiste reviews, vind ik persoonlijk zelf het wel een passend cijfer voor dit spel. Ik ben redelijk kritisch, far cry primal zal van mij geen eens een voldoende krijgen, ac unity ook niet. Maar dat staat los van het feit of het cijfer van IGN voor hun in verhouding staat met andere reviews van hun.
Persoonlijk vind ik de herhaling niet erg, behalve die water supply missions. maar voor de rest zit voor mij alles goed in elkaar.
Het gaat me hier vooral om de schaal van IGN en dat dat dus voor geen ene bal gehakt klopt
Ik denk ook dat het een kwestie was van, wanneer gaan we het nu eindelijk launchen. Ze zijn al jaren met dit spel bezig en er moet na de flops van Ubi de afgelopen tijd weer wat geld in het laatje komen. Het is zonde dat het zo gaat maar wellicht hebben de aandeelhouders zich er mee bemoeid.SouLLeSSportal schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:57:
[...]
-Sneak missie al is dat misschien wat lastig in de huidige gamevorm
-Een reverse attack last stand, dat je dus aantal waves moet tegen houden tot de timer en dan terugvallen (alleen een specifieke missie lijkt me daarvoor mogelijk, zodat je die bv later opnieuw kan aanvallen en dan wel de aanvaller bent)
-Defend a vehicle a la overwatch gamemode waarbij je een langzaam rijdend voertuig beschermd tegen aanvallen voor een bepaald stuk.
Wat ik even zo snel kan bedenken, er zullen vast wel meer opties zijn maar er zal ook vast wel afgewogen zijn waarom er voor de huidige vormen is gekozen en niet voor andere.
Als wij al dingen kunnen verzinnen die we graag zouden willen zien, dan zou het team van Ubi toch ook wel papier stapels aan ideeën hebben liggen. Maar op een gegeven moment moet het toch de wereld in, de slechtste ideeën zijn die die op papier blijven staan, op een gegeven moment moet het ook gedaan worden.
De game krijgt in April al een gratis update, daarna nog eentje in Mei. Daarna een DLC in juni. Het was wellicht slim geweest om de release tot Mei uit te stellen, maar dan zit je in europa tegen de zomer aan te hikken. Waar wss veel mensen niet binnen gaan zitten om te gamen. Het zijn wss allemaal marketing gerelateerde keuzes.
[ Voor 10% gewijzigd door bbblije op 17-03-2016 15:10 ]
Het spongy effect zelf komt meer vanuit de mensen die shooters of lage TTK's zijn gewend, dat is gewoon beetje uit welk oogpunt/genre je dit bekijkt. Maar als je dat puur mechanic-wise gaat kijken, is het ook een vrij simplistisch geheel om dit hele spongy effect nog enigszins leuk aan te kleden. Borderlands ging daar enorm breed in mee (al was de schaling van gear wel extreem op end-gear), maar het ene gevecht was het ander gevecht niet.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:31:
Het is in de basis ook een RPG en geen generieke shooter natuurlijk. Eigenlijk zijn alle systemen stat-based (damage, armor etc etc.) dus dat maakt dit, althans voor mij, niet meer als normaal voor een game in dit genre. Ik verbaas me soms aan het aantal keren dat dit wordt beschouwd als minpunt. Ik heb bijv. een game als borderlands met heel veel plezier gespeeld en hier was dit "spongy effect" tevens een feit.
Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik absoluut helemaal niets heb met shooters dus dat helpt misschien
Kijk, qua settings/scenery is het een geweldige game, game mechanics echter.. Een zesje is dan nog netjes. De onbalans in jou vs baddy, de onlogica van termen, het hele short-buff systeem, sorry maar zulke mechanics in een 2005 game had nog best goed geweest, anno 2016 had ik toch wel iets breder/complexer systeem verwacht.
Hoe had je het systeem breder/complexer willen maken dan? Is een intresse vraag trouwensSinergyX schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:07:
[...]
Het spongy effect zelf komt meer vanuit de mensen die shooters of lage TTK's zijn gewend, dat is gewoon beetje uit welk oogpunt/genre je dit bekijkt. Maar als je dat puur mechanic-wise gaat kijken, is het ook een vrij simplistisch geheel om dit hele spongy effect nog enigszins leuk aan te kleden. Borderlands ging daar enorm breed in mee (al was de schaling van gear wel extreem op end-gear), maar het ene gevecht was het ander gevecht niet.
Kijk, qua settings/scenery is het een geweldige game, game mechanics echter.. Een zesje is dan nog netjes. De onbalans in jou vs baddy, de onlogica van termen, het hele short-buff systeem, sorry maar zulke mechanics in een 2005 game had nog best goed geweest, anno 2016 had ik toch wel iets breder/complexer systeem verwacht.
Mja, reviews beoordelen op het getalletje wat onderaan staat vind ik sowieso niet realistisch. Daarnaast bevatten reviews vaak enkel de mening van 1 persoon, waardoor je een zeer beperkt beeld krijgt.melantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:52:
[...]
[...]
bron
En IGN..... tjah dat zijn de faalhazen van de games industrie natuurlijk. IGN reviews moet je altijd met een korretje zout nemen, aangezien het een bedrijf is welke enkel gefinancierd wordt door de games industrie. Ze beoordelen dus de producten van hun (potentiële) geldschieters. Games/publishers die flink adspace inkopen bij IGN zullen normaliter een goed cijfer krijgen bij IGN.
er ligt heeeeel veel potentie, maar sommige zaken zijn ronduit slecht uigewerkt. neem bijv. die darkzone kisten; die zijn compleet nutteloot, alle loot wordt direct gedeconstruct.
Dat is ook zeker het geval. een getal is ook altijd subjectief en daardoor kan je vaak beter naar dingen kijken zoals metacritic oid. (En ook dan is het belangrijk dat je alles met een korreltje zout neemt).xelfer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:10:
[...]
Mja, reviews beoordelen op het getalletje wat onderaan staat vind ik sowieso niet realistisch. Daarnaast bevatten reviews vaak enkel de mening van 1 persoon, waardoor je een zeer beperkt beeld krijgt.
En IGN..... tjah dat zijn de faalhazen van de games industrie natuurlijk. IGN reviews moet je altijd met een korretje zout nemen, aangezien het een bedrijf is welke enkel gefinancierd wordt door de games industrie. Ze beoordelen dus de producten van hun (potentiële) geldschieters. Games/publishers die flink adspace inkopen bij IGN zullen normaliter een goed cijfer krijgen bij IGN.
The division is zo'n spel dat uiteindelijk afhangt van je persoonlijk voorkeur. Je vind het leuk of je vind het niet leuk. Technisch is het gewoon een goed spel, weinig bugs etc. Dus daar krijgt hij geen minpunten op. De vraag is gewoon of je mechanics waardeerd en leuk vind, zo niet moet je gewoon iets anders gaan doen imho
Verwijderd
Misschien is dat dan ook wel de conclusie. Voor mij als RPG fan zijn de mechanics best goed te verteren. Vind e.e.a. ook best logisch aanvoelen qua buffs, damage etc.SinergyX schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:07:
[...]
Het spongy effect zelf komt meer vanuit de mensen die shooters of lage TTK's zijn gewend, dat is gewoon beetje uit welk oogpunt/genre je dit bekijkt. Maar als je dat puur mechanic-wise gaat kijken, is het ook een vrij simplistisch geheel om dit hele spongy effect nog enigszins leuk aan te kleden. Borderlands ging daar enorm breed in mee (al was de schaling van gear wel extreem op end-gear), maar het ene gevecht was het ander gevecht niet.
Andere kant van deze medaille voor mij is dat games zoals CoD etc. wel altijd hoge scores krijgen terwijl die games, zoals ik het zie, ook rammelen aan alle kanten. Maar goed dat is off-topic
Maar is het ook niet meer dan logisch dat de kisten niet altijd het beste van het beste geven? Anders zou je met 1 rondje DZ al compleet klaar zijn met je poppetje?himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:11:
ik zou de game in huidige status een 7 of 7.5 gegeven hebben, puur om het feit dat de RGP/loot/darkzone niet werken zoals ze nu ingezet zijn.
er ligt heeeeel veel potentie, maar sommige zaken zijn ronduit slecht uigewerkt. neem bijv. die darkzone kisten; die zijn compleet nutteloot, alle loot wordt direct gedeconstruct.
Vanuit het RPG element en gewoon spel mechanics is dat niet meer dan logisch. Grinden, deconstructen, craften tot je betere gear hebt of hopen op RNGsus dat er een mega drop komt.
Nu is een sneak missie ook volledig persoonlijk. Ikzelf zou dat echt verschrikkelijk vindenSouLLeSSportal schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:57:
[...]
-Sneak missie al is dat misschien wat lastig in de huidige gamevorm
Qua bosses had ook wel meer variatie in hun gedrag kunnen worden toegevoegd. Nu blijven ze eigenlijk altijd hetzelfde doen. Als je bv een shield boss hebt, de shield bepaald max health geven en dan als je die reduceerd tot nul, hij een veel aggressievere houding zal aannemen of een ander wapen kiezen.
Dat dus... het voelt voor mij aan als Diablo met guns (even kort door de bocht)MaakmeGek schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:19:
[...]
Maar is het ook niet meer dan logisch dat de kisten niet altijd het beste van het beste geven? Anders zou je met 1 rondje DZ al compleet klaar zijn met je poppetje?
Vanuit het RPG element en gewoon spel mechanics is dat niet meer dan logisch. Grinden, deconstructen, craften tot je betere gear hebt of hopen op RNGsus dat er een mega drop komt.
[ Voor 19% gewijzigd door Bellerophon op 17-03-2016 15:21 ]
Ik denk dat Ubi een keuze heeft gemaakt of heeft moeten maken tussen de die-hard gamer en een casual gamer. De diepgang die die-hard gamer van een spel verwacht zit er (nog) niet in. Het spel is er naar mijn mening op in gericht zodat je er ook je verloren uurtjes mee kan vullen en niet dagen aan een stuk hoeft te zitten om eindelijk door te hebben hoe je build werkt en welke rotaties je moet uitvoeren om het meest effectief te zijn. Ik denk dat we dit ook voor een groot deel aan ons zelf te danken hebben, 75% van de gamers zit niet meer te wachten of deze dedicatie. Reacties als "ik heb meer het idee dat ik moet werken, ipv dat ik kan ontspannen" impliceren dit.melantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:12:
[...]
Dat is ook zeker het geval. een getal is ook altijd subjectief en daardoor kan je vaak beter naar dingen kijken zoals metacritic oid. (En ook dan is het belangrijk dat je alles met een korreltje zout neemt).
The division is zo'n spel dat uiteindelijk afhangt van je persoonlijk voorkeur. Je vind het leuk of je vind het niet leuk. Technisch is het gewoon een goed spel, weinig bugs etc. Dus daar krijgt hij geen minpunten op. De vraag is gewoon of je mechanics waardeerd en leuk vind, zo niet moet je gewoon iets anders gaan doen imho
Het feit dat Ubi in April komt met een update is hier ook een teken van. Ze verwachten dat mensen zich tot die tijd weten te vermaken. Terwijl nu iedere die-hard gamer nu al lvl 30 full gold is.
[ Voor 6% gewijzigd door bbblije op 17-03-2016 15:22 ]
Daar zijn we het dan wel zeker over eensmelantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:03:
[...]
Ja dat is ook prima. ik schaal mijn games waarschijnlijk gewoon hoger in dan jou. ik vind the division gewoon een enorm sterk spel en een van de beste die ik sinds tijden heb gespeeld. Ik zet hem daarom op een 9. Voor jou is het een 6.x omdat je inderdaad veel kritischer naar dingen kijkt dan ik en/of naar andere dingen.
Persoonlijk vind ik de herhaling niet erg, behalve die water supply missions. maar voor de rest zit voor mij alles goed in elkaar.
Het gaat me hier vooral om de schaal van IGN en dat dat dus voor geen ene bal gehakt klopt
Het spel werkt verder goed, weinig bugs, ziet er echt goed uit, al is het net niet zoals de trailer van E3. De potentie om naar een 9 in mijn optiek te komen is er dan ook zeker
Zoveel potentie met dit spel. Hoop echt dat ze het niet gaan verkloten
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Kunnen ze zich niet veroorloven. Maar de tijd zal het leren. April gaan we iig raiden!Bacotje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:23:
Wat ze eventueel zouden kunnen implementeren is een soort van Group vs Group fight om een Darkzone Kist in een bepaalde sector van de map. Ook kunnen ze een soort van Guild System invoeren dat je bepaalde plekken in de darkzone kunt veroveren of iets in die geest. En dat 1x in het half uur daar een soort van drop gedaan wordt met loot.
Ik snap wat je bedoeld maar ik ben het er niet helemaal mee eens. ik ken persoonlijk het spel en de mechanics al redelijk geod omdat ik van te voren heel wat tijd heb gestopt in filmpjes van o.a. Arekkz waardoor veel van de dingen niet uitzoeken meer is. Maar als ik dat niet had gedaan had ik heel wat uit te zoeken hoor. En dan had ik ook een stuk meer in alles kunnen stoppen. Ik denk dat de tijdperk waarin we leven met o.a. youtube content e.d. ons daarom in zo'n goede informatie stroom voorzien dat het uitzoeken zoals vroeger er niet meer in zit. Crafting? ik weet al hoe het werkt dankzij uitleg filmpje x. Collectible in Cheslea, waarom kan ik die niet vinden? Forumpost/reddit/filmpje x op desbetreffende site.bbblije schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:20:
[...]
Ik denk dat Ubi een keuze heeft gemaakt of heeft moeten maken tussen de die-hard gamer en een casual gamer. De diepgang die die-hard gamer van een spel verwacht zit er (nog) niet in. Het spel is er naar mijn mening op in gericht zodat je er ook je verloren uurtjes mee kan vullen en niet dagen aan een stuk hoeft te zitten om eindelijk door te hebben hoe je build werkt en welke rotaties je moet uitvoeren om het meest effectief te zijn. Ik denk dat we dit ook voor een groot deel aan ons zelf te danken hebben, 75% van de gamers zit niet meer te wachten of deze dedicatie. Reacties als "ik heb meer het idee dat ik moet werken, ipv dat ik kan ontspannen" impliceren dit.
Informatie is echt overal verkrijgbaar en daar zijn we te lui in geworden. We zoeken het zelf niet meer uit maar zijn goed geworden in de oplossing opzoeken die iemand anders al heeft gevonden.
Dit spel gaat eigenlijk heel diep, als je kijkt naar wat het kan en wat je allemaal kan verdienen. Wat hierboven ook genoemd is, als je puur RNG z'n gang laat gaan ben je erg lang bezig met de gear krijgen die je wilt hebben. Ik heb zelf weinig oude RPG's gespeeld en kan dus daar verder niet goed over mee praten, maar de term 'RNGesus' is ook niet voor niks in het leven geroepen.
ik denk dat wij meer veranderd zijn en dat dat een grotere invloed heeft gehad op hoe wij naar games kijken, dan dat games zijn verslechterd, minder uitdagend zijn geworden etc.
dat is verschil in generatie gamer, en generatie games wordt je echt als een kleuter bij de hand genomen; overal indicators, lijntjs en waarschuwingen. laat mij dat lekker zelf uitzoeken, 10x verkeerde afslag, en 1x de juiste. neee... nu neem je direct de juiste en korste wegmelantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:27:
[...]ik denk dat wij meer veranderd zijn en dat dat een grotere invloed heeft gehad op hoe wij naar games kijken, dan dat games zijn verslechterd, minder uitdagend zijn geworden etc.

Dit moet ook zeker geen hardcore gamer spel zijn, moet het niet willen zijn en zal het gelukkig ook niet worden gok ik.
Vroeger was ook altijd alles beter he dus het kan nooit zo goed worden als het was
Ja en nee, er wordt nu te veel geguide, er zijn ook bijna geen 'foute' routes of andere routes vaak. De doelgroep voor darksouls is dan ook een stuk kleiner dan voor een makkelijkere game als dit, dus spelen ze hier op save en grotere doelgroep.himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:33:
[...]
dat is verschil in generatie gamer, en generatie games wordt je echt als een kleuter bij de hand genomen; overal indicators, lijntjs en waarschuwingen. laat mij dat lekker zelf uitzoeken, 10x verkeerde afslag, en 1x de juiste. neee... nu neem je direct de juiste en korste wegik vind dat zooo jammer, is ook niet uit te zetten (gps line wel). denk dat dat ook de kracht is van games als darksoul; men wil moeilijk(er)
[ Voor 48% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2016 15:36 ]
Toch denk ik dat dit een van de grote redenen is geweest waarom Destiny nooit op de PC is verschenen. PC gamers zijn veel eisend, deze zijn titels als WoW en GW gewend.
Verwijderd
Nu wil ik niet direct zeggen dat je voor WoW nu zo veeleisend moet zijn hoor.bbblije schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:34:
[...]
Toch denk ik dat dit een van de grote redenen is geweest waarom Destiny nooit op de PC is verschenen. PC gamers zijn veel eisend, deze zijn titels als WoW en GW gewend.
RNGesus. waar de fuck hebben jullie het over.
Verwijderd
Random Number Generator (als in, we zien wel wat er uit komt)Swaxie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:35:
Effe een noobvraag
Maar waar komt dat vandaan denk je? Dat is de generatie die is opgegroeit met youtube e.d. waar alle informatie op te zoeken is. Dat was vroeger echt niet zo, en in ieder geval in flink wat mindere mate. Nu zijn ze gewend dat als ze niet de weg weten dat het kunnen googlen/gps aan kunnen zetten. Dus willen ze dat ook in game.himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:33:
[...]
dat is verschil in generatie gamer, en generatie games wordt je echt als een kleuter bij de hand genomen; overal indicators, lijntjs en waarschuwingen. laat mij dat lekker zelf uitzoeken, 10x verkeerde afslag, en 1x de juiste. neee... nu neem je direct de juiste en korste wegik vind dat zooo jammer, is ook niet uit te zetten (gps line wel). denk dat dat ook de kracht is van games als darksoul; men wil moeilijk(er)
Het is zeker geen hardcore game en dat blijkt ook wel door de vele opties die ze je geven om aan het handje te worden genomen. Je kan ook alles uitschakelen en het zelf lekker ontdekken. Je kan prima ook in The Division alles uitschakelen en dan het zelf verkennen, volgens mij zijn daar genoeg opties voor omdat te kunnen instellen. Behalve de waarschuwing inderdaad.
Aan de andere kant, het is ook wel iets wat in de setting past. Puur kijken naar wie je bent: High Tech Agent. voor de regering ish et van belang dat ze in leven blijven en dus hebben ze technologie ontwikkeld die ze waarschuwt als er vijanden zijn. Ik vind het zo gek nog niet, past perfect in het plaatje. Maar ja dat is puur kijkend naar lore e.d.
Slaat inderdaad op random number generator die ervoor zorgt welke loot je krijgt. RNGesus wil zeggen dat het zo random was dat het bijna als een God werd gezien die bepaalde of je het wel of niet 'mocht' krijgen en dus of het geluk wel of niet in your favor wasSwaxie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:35:
Effe een noobvraag
[ Voor 12% gewijzigd door Melantrix op 17-03-2016 15:43 ]
Toen ik aan WoW begon in 2005, een jaar na de release. Had ik geen idee! Crafting, rotations, character specs. Dit spel had zoveel diepgang, dat er in de jaren langzaam is uit gesloopt. Kijk naar de ontwikkelingen rondom SWTOR, dit was een game met veel potentie en diepgang, uitgebreide builds. Wat is daar nu nog van over? Het word allemaal vertaald naar de massa.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:35:
[...]
Nu wil ik niet direct zeggen dat je voor WoW nu zo veeleisend moet zijn hoor.GW al iets meer.
Dit is nou juist waar ik op doel, de casual gamer wil snel resultaat. In het uurtje dat hij speelt wil hij niet 20x verkeerd lopen, maar een voldoening voor de tijd die hij er in steekt. Dan is het helaas niet genoeg voldoening om morgen te weten hoe hij/zij moet lopenhimlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:33:
[...]
Zeg nou eerlijk. Het is toch gewoon run and gun? Naar binnen en we zien wel. Learn as we go.
Ik hoop zo dat de Incursions uitdagend zijn en de player roles ook echt van pas komen! Dat er tactieken zijn die je moet afspreken, omdat het anders niet te halen is. Dat ook alle wapens gebruikt moeten worden, en dat er niet 4 man met vectors naar binnen stormen. Leeroy?...
[ Voor 10% gewijzigd door bbblije op 17-03-2016 15:54 ]
Daarom ben ik dus ook gestopt met WoW na Cataclysm.. Heb toen nog MoP gekocht maar amper gespeeld.bbblije schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:44:
[...]
Toen ik aan WoW begon in 2005, een jaar na de release. Had ik geen idee! Crafting, rotations, character specs. Dit spel had zoveel diepgang, dat er in de jaren langzaam is uit gesloopt. Kijk naar de ontwikkelingen rondom SWTOR, dit was een game met veel potentie en diepgang, uitgebreide builds. Wat is daar nu nog van over? Het word allemaal vertaald naar de massa.
[...]
Dit is nou juist waar ik op doel, de casual gamer wil snel resultaat. In het uurtje dat hij speelt wil hij niet 20x verkeerd lopen, maar een voldoening voor de tijd die hij er in steekt. Dan is het helaas niet genoeg voldoening om morgen te weten hoe hij/zij moet lopenZo blij als ik met mijn Cruel Barb was, ben ik nu helaas niet met mijn Blue AK47. Het is fast cure, fast reward.
Ik ben nog gewend van WoW vanilla/TBC dat levelen gewoon lang duurt en tijd kost. Dat wist je van te voren.. Ik was ook minder gestemd toen de BoA gear uitkwam.
Maar ik ben over The Division goed te spreken. Wat dat betreft heb ik tot nu toe meer tijd gestoken in de story's/phone calls/echo's te volgen dan echt snel te levelen en dat kan ik waarderen in deze game
de eerste met rank 100 zijn er alBram98 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:58:
Heeft er al iemand rank 50 DZ gehaald? Ik ben er bijna maar kun je met de blueprints die je vanaf 50 kan halen echt goeie items maken? Heb tot nu toe nog niet echt denderende gele items gekregen..
rank 30 = lvl 30 items
rank 50 = lvl 31+ items
Verwijderd
ik ben het net geworden...Bram98 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:58:
Heeft er al iemand rank 50 DZ gehaald? Ik ben er bijna maar kun je met de blueprints die je vanaf 50 kan halen echt goeie items maken? Heb tot nu toe nog niet echt denderende gele items gekregen..
de dz rank 50 items zijn van zelfde kwaliteit / ilvl als degene van de BoO. Het zijn alleen andere items.
[ Voor 22% gewijzigd door DarkElement op 17-03-2016 16:13 ]
Spel nu kopen, code later verkopenBrammel schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:13:
Net een GTX 970 gekocht, blijkt dat ik de code voor het gratis spel pas over ongeveer een week in de mail krijg... Had me verheugt op een avondje division
Die supply drops in de Dark Zone zijn al aangekondigd door Massive. Is onderdeel van de gratis uitbreiding die de komende maanden wordt gereleased.Bacotje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:23:
Wat ze eventueel zouden kunnen implementeren is een soort van Group vs Group fight om een Darkzone Kist in een bepaalde sector van de map. Ook kunnen ze een soort van Guild System invoeren dat je bepaalde plekken in de darkzone kunt veroveren of iets in die geest. En dat 1x in het half uur daar een soort van drop gedaan wordt met loot.
Mensen die zich in deze tijd tot lvl 30 en full gold hebben gewerkt hebben er ook flink wat uren ingestoken. De normale gamer zal nu ongeveer lvl 30 zijn (of niet eens). Ik vind dat ze al aardig wat content in het spel hebben gestoken om je eerst mee te vermaken.bbblije schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:20:
[...]
Ik denk dat Ubi een keuze heeft gemaakt of heeft moeten maken tussen de die-hard gamer en een casual gamer. De diepgang die die-hard gamer van een spel verwacht zit er (nog) niet in. Het spel is er naar mijn mening op in gericht zodat je er ook je verloren uurtjes mee kan vullen en niet dagen aan een stuk hoeft te zitten om eindelijk door te hebben hoe je build werkt en welke rotaties je moet uitvoeren om het meest effectief te zijn. Ik denk dat we dit ook voor een groot deel aan ons zelf te danken hebben, 75% van de gamers zit niet meer te wachten of deze dedicatie. Reacties als "ik heb meer het idee dat ik moet werken, ipv dat ik kan ontspannen" impliceren dit.
Het feit dat Ubi in April komt met een update is hier ook een teken van. Ze verwachten dat mensen zich tot die tijd weten te vermaken. Terwijl nu iedere die-hard gamer nu al lvl 30 full gold is.
Als je spellen ziet zoals WoW bijvoorbeeld, zijn er ook altijd spelers die binnen een dag max level zijn en raid guilds die binnen een week alle content erdoorheen gejaagd hebben.
Je kan niet verwachten dat een spel voor langere tijd uitdagend is voor gamers die 5-10 uur op een dag gamen. (Ik hoop dat ze hier wel op inspelen met patches en DLC's, maar dat terzijde)
voor 32e heb ik nu al meer dan 35uur veelal plezier gehad en heb ik nog niet alle missies etc gedaan en nog niet heel veel in de DZ rondgelopen met een squad. Ik vind dat prima deal qua geld vs lol.038Zwolle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:23:
[...]
Mensen die zich in deze tijd tot lvl 30 en full gold hebben gewerkt hebben er ook flink wat uren ingestoken. De normale gamer zal nu ongeveer lvl 30 zijn (of niet eens). Ik vind dat ze al aardig wat content in het spel hebben gestoken om je eerst mee te vermaken.
Als je spellen ziet zoals WoW bijvoorbeeld, zijn er ook altijd spelers die binnen een dag max level zijn en raid guilds die binnen een week alle content erdoorheen gejaagd hebben.
Je kan niet verwachten dat een spel voor langere tijd uitdagend is voor gamers die 5-10 uur op een dag gamen. (Ik hoop dat ze hier wel op inspelen met patches en DLC's, maar dat terzijde)
Ik heb het hier alleen over de blueprints die je kan halen, maar ik hoop dan maar dat ik een beetje goeie items eruit krijg, als je zegt dat ze van dezelfde kwaliteit zijn als in je BoOVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:04:
[...]
ik ben het net geworden...
de dz rank 50 items zijn van zelfde kwaliteit / ilvl als degene van de BoO. Het zijn alleen andere items.
Als eerste de AI een rotschop verkopen en een degelijke versie neerzetten, flanken, cover to cover, non-scope schieten, niet die onzin die ze nu hebben (zoals een shotgun op 20 meter deadly maken). Ipv 1 overkill boss neer te zetten, gewoon meerdere gasten neerzetten die veel meer tactisch samenspelen. Geef die gasten meer variatie in wapens en sidearms. Haal die overkill aan HP weg, geef die gasten medipacks en shield-repairs.melantrix schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:09:
[...]
Hoe had je het systeem breder/complexer willen maken dan? Is een intresse vraag trouwens
LMG mountable op een cover, zware caliber sniper die door zachte covers heen kan schieten, hitbox opdelen in damage (benen, check, armen etc), armor daadwerkelijk een verschil laten maken (dit is op basis van 27 vergelijking, daar scheelt dit 210 armor totaal op gear met armor bonus), het one-hit-wonder systeem van bosses is zo goedkoop. Bullettype toevoegen (shotgun bv met slug, pellet, explosive en nails, maar ook impact en piercing), flashlight/laser of ammo bags. Optie tot single/burst/fullauto op wapens.
Random encounters op de straten (call-up missies) die veel breder zijn, convoi, streetsweeps, cleanup/recovers met stealth, niet op zo'n klein simpel gebied als nu, maar gewoon tegen waves van mobs.
Definieer casual en definieer die-hard? De diepgang zit vooralsnog in het vinden van de beste set of set combinaties en daar ben je in mijn ogen echt wel langer mee bezig dan een paar dagen. Nu zijn er een aantal lucky bastards die RNGesus op hun schouder hebben zitten, maar echt high end worden heeft tijd nodig. Daarnaast kan je ook nog als echt die-hard gear gaan farmen om verschillende rollen te vervullen.bbblije schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:20:
[...]
Naar mijn mening ben je erg kort door de bocht door te zeggen dat Ubisoft een keuze moet maken tussen de verschillende segmenten gamers. Ik denk eerder dat je de perfecte mix moet gaan zoeken en dat hebben ze in mijn ogen goed voor elkaar. Zowel in PVE als PVP en Solo/Group play.
Ik heb zelf nu 3 avonden erop zitten en kan mezelf niet vinden in de termen casual of die-hard.. ik zweef er ergens tussen in. Heb inmiddels full gold gear, maar ben nog verre van perfect! Ik blijf vooralsnog optimistisch over dit spel en de weg die Ubisoft kiest voor de verdere ontwikkeling!
PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692
Het klinkt ansich wel goed, maar ik kan me niet vinden in de AI een rotschop verkopen. Ik vind de AI in het spel echt wel degelijk. Ttuurlijk heb je af en toe van die gasten die verkeerd lopen doordat ze gelocked zijn op 1 specifiek persoon, maar over het algemeen moet je echt wel uitkijken dat je niet geflanked wordt etc. Daarnaast vind ik het verschil tussen de 'domme' rioters en de tactische lmb mensen erg goed neergezet. JE ziet vrij duidelijk dat de rioters gewoon looters/gangsters zijn die zich heel wat voelen met een pistool/geweer. Terwijl de LMB echt heel tactisch rondloopt en z'n ding doet. Ja ik kan daar wel van genietnen.SinergyX schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:54:
[...]
Als eerste de AI een rotschop verkopen en een degelijke versie neerzetten, flanken, cover to cover, non-scope schieten, niet die onzin die ze nu hebben (zoals een shotgun op 20 meter deadly maken). Ipv 1 overkill boss neer te zetten, gewoon meerdere gasten neerzetten die veel meer tactisch samenspelen. Geef die gasten meer variatie in wapens en sidearms. Haal die overkill aan HP weg, geef die gasten medipacks en shield-repairs.
LMG mountable op een cover, zware caliber sniper die door zachte covers heen kan schieten, hitbox opdelen in damage (benen, check, armen etc), armor daadwerkelijk een verschil laten maken (dit is op basis van 27 vergelijking, daar scheelt dit 210 armor totaal op gear met armor bonus), het one-hit-wonder systeem van bosses is zo goedkoop. Bullettype toevoegen (shotgun bv met slug, pellet, explosive en nails, maar ook impact en piercing), flashlight/laser of ammo bags. Optie tot single/burst/fullauto op wapens.
Random encounters op de straten (call-up missies) die veel breder zijn, convoi, streetsweeps, cleanup/recovers met stealth, niet op zo'n klein simpel gebied als nu, maar gewoon tegen waves van mobs.
Voor de rest vraag ik me af of je voorstel niet té diep gaat. Het is en blijft een afweging tussen zover willen gaan voor een select groepje of het breed houden voor een groot publiek. En als ik kijk naar hoe ze het hebben gemixed vind ik dat ze het heel aardig gedaan hebben!
Inmiddels alweer aantal dagen, dus nu speel ik ook weer minderBram98 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:58:
Heb er nu zo'n 8 in mijn lijst met 50+
Quote for truth.... Deze dingen hierboven zijn allemaal niet nieuw, maar zouden echt enorm veel toevoegen. Heb er pas een uurtje of 8 in zitten denk ik, maar dit zou zeker dynamiek toevoegen. Het is inderdaad veel van hetzelfde.SinergyX schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:54:
[...]
Als eerste de AI een rotschop verkopen en een degelijke versie neerzetten, flanken, cover to cover, non-scope schieten, niet die onzin die ze nu hebben (zoals een shotgun op 20 meter deadly maken). Ipv 1 overkill boss neer te zetten, gewoon meerdere gasten neerzetten die veel meer tactisch samenspelen. Geef die gasten meer variatie in wapens en sidearms. Haal die overkill aan HP weg, geef die gasten medipacks en shield-repairs.
De events die jij noemt (Guild Wars 2 met event chains is hier ook een goed voorbeeld van) zouden veel variatie toevoegen. Ook zou het leuk zijn om je bijvoorbeeld te specialiseren op DoT's (Bleeds van shrapnel granades, burning van incin.granades en incin.ammo. etc).
In de Tech-tree had ik trouwens ook wel gehoopt of iets van een vliegende drone (met bom/gun) of iets dergelijks. Dit is maar een voorbeeld, maar dit geeft je toch net wat meer een class/specialisatie gevoel. Ook de turrets hadden verder uitgewerkt kunnen worden.
Ik heb zelf best veel ervaring mat MMO's, en ik denk dat ik heel makkelijk deze game dieper had kunnen maken als ik de touwtjes in handen had, zonder deze te ingewikkeld of overweldigend te maken voor beginners en casual gamers.
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Verwijderd
ik heb het ook over de Blueprints... die zijn net als in de BoO iLVL 31. alleen zijn andere itemsBram98 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:52:
[...]
Ik heb het hier alleen over de blueprints die je kan halen, maar ik hoop dan maar dat ik een beetje goeie items eruit krijg, als je zegt dat ze van dezelfde kwaliteit zijn als in je BoO
Ik ben het helemaal met je eens, zo jammer dat het niet uit kan zetten.himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:33:
[...]
(vroeger met wow stond het niet aan, kon het geloof ik niet eens, zat pas mee te kijken met iemand, hoefde niks te doen of te zoeken, alles wordt gewoon aangegeven waar naartoe te gaan)
vind het echt wel jammer
Floksor
Alleen jammer van die golden division techs. Je kan ze niet upgraden, alleen maar gouden vinden.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:22:
[...]
ik heb het ook over de Blueprints... die zijn net als in de BoO iLVL 31. alleen zijn andere items
Wat zijn jullie ervaringen met de system requirements van Division voor de pc?
Met een aantal vrienden willen we Division waarschijnlijk voor de pc halen, maar ik twijfel of mijn pc het gaat redden. Een opsomming wat er in mijn oude bakbeest zit, alleen de relevante dingen genoemd:
cpu: Q8200 2.33Ghz, overlockt stabiel draaiend op 3.1 Ghz
mobo: Asus P5Q Pro (het is nog een 775 socket

ram: 8GB DDR2-1066
gpu: MSI R6870 (heeft maar 1GB)
Ik weet dat mijn gpu het sowieso niet gaat redden, die ga ik upgraden.
Maar met cpu zit ik er ook onder, jullie enige ervaring of Division zwaar op cpu leunt?
Nog verder offtopic: Iemand enig idee of het nog nuttig is om een betere videokaart in huidige setup te stoppen? Of is het niet meer handig i.v.m. de zeer bejaarde PCI-e 2.0 slot op mijn mobo?
sanderinozie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:29:
Misschien niet helemaal de goede plek om dit te posten, maar een nieuw topic ervoor leek mij ook overbodig.
Wat zijn jullie ervaringen met de system requirements van Division voor de pc?

met dit beestje
cpu heb ik indruk dat wel meevalt, vooral GPU wil deze game graag. ik heb zelf voor een nieuw systeem gekozen, maar als je iets gaat upgraden sowieso die GPU en je ram. Mogelijk dat de jongens in Desktop Aankoopadvies je beter kunnen adviseren. komt allemaal neer op beschikbaar budget
Hmmm, met een 50% load op een skylake denk ik eerlijk gezegd niet dat mijn oude Q8200 het gaat trekken.himlims_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:50:
[...]
[afbeelding]
met dit beestje
cpu heb ik indruk dat wel meevalt, vooral GPU wil deze game graag. ik heb zelf voor een nieuw systeem gekozen, maar als je iets gaat upgraden sowieso die GPU en je ram. Mogelijk dat de jongens in Desktop Aankoopadvies je beter kunnen adviseren. komt allemaal neer op beschikbaar budget
8GB ram used, het slurpt wel echt zo te zien

Mijn beschikbare budget is niet zo groot op het moment, daarom hier mijn vraag of ik er met een upgrade mee weg kom
Verwijderd
Zer0K3wL1337
Challenge modes mag ook maar dan verwacht ik wel dat je weet hoe je shotgun countered.
Iemand een idee? heb wel sleutels.
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Door encounters te doen (groene/oranje/blauwe rondjes met driehoekje erin op je map) kan je je secties van je Base of Operations upgraden.Fiddle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:44:
Ik wil graag mijn seeker mines en turret upgraden, maar daarvoor heb ik nodig "division electronics wing upgrade". Wat is het en hoe krijg ik het?
http://www.usgamer.net/ar...uide-rewards-claim-vendor
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Yep, er zijn wel echo's die ik dan activeer maar niet zo'n optie krijg om te completen die je gelijk aan het begin krijgt. Ook als ik alles investigate krijg je die optie niet.spookz0r schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:27:
Getracht alle intel op de map bij elkaar te verzamelen tot dusver gelukt behalve de echo's zijn er gewoon 2 die ik niet krijg ook al heb ik ze geactiveerd. Meer mensen met dit probleem?
Bedankt voor de reactie. Weet ik iig dat het niet aa mij ligt. Morgen maar even kijken welke het precies zijn en bugreport opsturen ergens.rolandos582 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:28:
[...]
Yep, er zijn wel echo's die ik dan activeer maar niet zo'n optie krijg om te completen die je gelijk aan het begin krijgt. Ook als ik alles investigate krijg je die optie niet.
Is dit de echo waar je de vrouwelijke dokter (Jane) moet zoeken?spookz0r schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:32:
[...]
Bedankt voor de reactie. Weet ik iig dat het niet aa mij ligt. Morgen maar even kijken welke het precies zijn en bugreport opsturen ergens.
Als dat zo is, je moet het gebouw binnen gaan. Daar krijg je nog 4 echo's.
Dit wordt niet verteld maar je moet hier even voor speuren dus
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Dit topic is gesloten.
Het is niet de bedoeling om hier te slowchatten of offtopic posts te plaatsen. Dit kan in 1 van de 2 verschillende Discord channels. Countdown timers/posts zijn ook ongewenst. Deze post heeft wat meer informatie over wanneer er gespeeld kan worden
Ook is dit topic niet bedoeld voor de verzendervaring bij verschillende webshops. Daarvoor is genoeg te vinden in het shopping forum (SF). Er zijn problemen met gold editions van bol.com. Deze zijn per ongeluk allemaal geannuleerd, maar zijn gewoon nog te bestellen
Je kunt je hier aanmelden voor de spelerslijst