himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:12:
[...]
opzich hebben ze wel een punt, hype kan of killed sommmige games; titanfall is daar een voorbeeld van (waar ik overigens niets van snap - GOTY voor mij)
ene kant wil een uitgever zo veel mogelijk aandacht en pre-orders binnen harken, daar staat weer tegenover als de verwachting te hoog is van de gamer, die ook weer niet tevrede is met aangekocht product.
Heb me aardig ingelezen, en denk te weten wat ik in huis haal. Maar kan snappen wanneer je minder fanatiek bent met ieder bericht te lezen en enkel afgaat op de e3 trailer je teleurgesteld kunt zijn. Het bulletsponge verhaal vind ik reuze meevallen, zeker in party, vallen NPC's met 1/2 bursts neer. Headshots zelfs sneller.
[...]
officieel is dit niet bevestigd (verwacht wel dat raids komen - of dat vanaf dag 1 is [....])
voeg je toe aan de
GoT/T.net spelerslijst, terug te vinden in de TS
weet iemand of "Tom Clancy's The Division: New York Collapse" ergens te koop is voor 8 maart?
Ktenolix schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:18:
[...]
Het is ten onrechte van de developers naar mijn mening. Uit de laatste berichten (en patch notes) lijkt dat de developers zeker een goede mentaliteit hebben en daadwerkelijk naar de community luisteren.
Ubisoft is grotendeels de party to blame, aangezien ze bij de eerste trailer een erg hoge verwachting geschept hebben van de game. Daarbij komt het feit dat ze met eerder games (Watch Dogs, AC: Unity) behoorlijk de mist in zijn gegaan en daarbij de spelers goed gebackstabbed hebben. Ik snap ook wel dat dat de meeste mensen al negatief beïnvloed. Ikzelf was ook sceptisch in den beginne, toen ik zag dat Ubisoft de publisher was.
Dat veel mensen de 'bulletsponge' niet snappen, komt misschien ook wel doordat het heel lang onduidelijk was wat voor type spel het zou worden. Had het nou meer weg van een RPG, of toch meer een shooter? Het past goed bij RPG namelijk, maar als je shooters als CoD of BF gewend bent, snap ik dat je de bulletsponge maar niks vindt.
Ik ben nog steeds aangenaam verrast door de laatste ontwikkelingen en zit zowat voorin de hype-train. Zo erg zelfs dat ik een preorder geplaatst heb (wat ik zelden doe).
[...]
Volgens de
officiele pagina (en amazon) is het
vanaf 8 maart pas beschikbaar.
Beter kan ik het niet zeggen. The division is een RPG en voor een RPG meot je je eigenlijk wel ff inlezen, en al helemaal met the Division omdat het spel zo complex in elkaar zit qua stats e.d. Als je je daar niet in verdiept kan je aardig verdwaald en verloren voelen als je het spel gaat spelen. Denk ook niet dat je het dan naar volle potentie speelt. The developers hebben heeeel hard hun best gedaan om spoilers uit de wereld te houden en dat is ze aardig gelukt, dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.
Juist doordat ik me zo voorbereid op het spel weet ik wat ik in huis haal en kan ik nu al zeggen dat ik enorm ga genieten van dit spel. Maakt niet uit of er bugs zijn oid, ik ga ervan genieten. Dat zeg ik niet als fanboy oid, maar meer uit ervaring. Ik heb maar een paar games gehad waar ik hyped voor was van te voren, en heb daar elke keer flink van genoten ondank vele bugs. (denk o.a. Watch Dogs en AC:Unity) Watchdogs heb ik kapot gespeeld en AC:Unity heb ik relatief veel coop gespeeld. Bij mij persoonlijk gaat het met dit spel (en de voorgenoemde ook) meer om de ervaring, avontuur en verhaal dat je beleeft ipv actual gameplay. Als ze hetzelfde verhaald hadden verteld met een real time strategy game had ik het waarschijnlijk ook gehaald
Oke, dat is misschien iet wat overfdreven
Over het feit dat het spel RPG is:
Developers hebben een paar keer verteld dat ze éérst besloten hadden dat het een RPG zou worden en tóen pas de setting e.d. Het zal zeker wennen worden dat het een RPG is, maar wat ik ervan begrijp is het RPG systeem zo goed designed juist vanwege het feit dat het als eerste en RPG game was.
En vergeet niet dat Ubisoft niet Massive is. Ubisoft kan nog steeds flink wat roet in het eten gooien, maar wat ik zie in de afgelopen jaar van Ubisoft denk ik dat ze wel geleerd hebben van hun fout door zich teveel te bemoeien met de developers. Als ik kijk naar Siege en wat ik meekrijg van The Division zie ik dat ze de Developers een stuk meer hun gang laten gaan. Dat is ook de enige reden dat Siege er mee weg is gekomen dat de seasonpass zo 'slecht' is. Je wint er niks mee, het is puur om de dev's te steunen. Dat zou Ubisoft een jaar geleden echt niet toegestaan hebben..