fynrd1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:27:
[...]
Betreft dit punt ben ik het niet met je eens, mijn iphone 5 is nog nooit zo snel geweest als onder 7.0.4. In het begin vond ik het zelfs nog af en toe onprettig direct. Ik heb dan nog niet eens gebruik gemaakt van de optie vermindert bewegen. Mijn iPad (2) is een ander verhaal, maar die is onderhand ook wel antiek. Deze is iets trager dan onder iOS 6, en heb er ook wat sneller een crashende app bij, door gebrek aan geheugen.Ik weet niet wat voor iPad jij hebt, maar kijkend naar je ervaring zal het ook wel een 2,3 of wellicht een mini zijn?
Ik heb een iPad 3, daar draaide iOS 6 echt wel veel soepeler op dan iOS7. We hebben hier op mijn werk ook nog een iPad 4, zelfs daar loopt iOS 7 niet smooth op.... En ik ken genoeg mensen die hun iPhone 5 wel geüpdate hebben naar iOS7. No way dat dat net zo soepel loopt als iOS 6 op mijn iPhone 5. Vandaar dat ik iOS 6 blijf preferen, nog los van het esthetische aspect.
Wat is nu helemaal het functionele voordeel van iOS7? Ik kan maar heel weinig bedenken:
- control center: ja, dat is handiger. Maar ik mis het niet echt in iOS6. Als ik kijk hoe weinig ik het gebruik op mijn iPad, zit ik er echt niet op te wachten op mijn iPhone. En ik vind het bedienen van muziek helemaal een ramp via dat control center
- je kunt notificaties nu wegswipen. Dat handiger, want op iOS 6 moet je wachten tot de roteer animatie aan de bovenkant van je scherm is afgelopen
Maar verder? Ik zou het echt niet kunnen noemen.
Het nieuwe multitask scherm? Tja, leuk, maar ook weer iets wat ik niet echt veel gebruik of bijster nuttig vind.
De nieuwe mappen? Vreselijk op een iPad: je ziet nog maar 9 iconen tegelijk, de rest van je scherm is compleet ongebruikt en dan moet je gaan swipen, wtf!
Het nieuwe notificatie scherm? Eerst zag je alles in één overzicht, nu heb ik drie verschillende tabs die ik langs moet gaan om alles te zien. En de facebook/tweet buttons zijn weg, iets wat ik dus juist nog wel eens gebruikte...
Toegang tot spotlight door je homescreen verticaal te swipen? Een functie die ik helemaal vervloek, ik heb nog nooit zo vaak onbedoeld het spotlight zoekvenster tevoorschijn gehaald als met iOS7...
[
Voor 4% gewijzigd door
jasjenl op 04-02-2014 18:13
]