Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 00:48:
[...]

Gezien de problemen met OSX 10.9 Mavericks kan ik je vertellen dat iOS 7 met zeer positief meevalt.
Zeker, er kunnen dingen beter, maar vergeleken met OSX Mavericks is de huidige stand van iOS 7 iets om op je knietjes de developer in de hemel voor te bedanken :*)
Dan heb ik schijnbaar een andere Mavericks versie dan. Nog nooit enig probleem mee ondervonden.
Maar IOS 7 op de Iphone 5S elke dag wel een crash door de ID unlock.
En deze zit zo ik hoor ook nog in Beta 3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 16:01
N14 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:36:
Geen ervaring mee maar een aantal ideetjes: Er is een Blackboard App, ik weet niet of die compatible is met TU Blackboard?
Blackboard App werkt met TU Blackboard, je moet alleen elke keer opnieuw inloggen (zeer vervelend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GWashington schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:42:
[...]

Blackboard App werkt met TU Blackboard, je moet alleen elke keer opnieuw inloggen (zeer vervelend).
Klopt, elke keer username+pass invoeren is echt heel vervelend. Daarom gebruik ik de app ook niet. In Chrome crasht Blackboard helaas ook heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 16:01
monnick schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:46:
[...]
Klopt, elke keer username+pass invoeren is echt heel vervelend. Daarom gebruik ik de app ook niet. In Chrome crasht Blackboard helaas ook heel vaak.
Idd en daar komt nog bij dat die app zelf ook zo onoverzichtelijk is als het maar kan. Verder zelf geen crashes gehad op blackboard, gebruik safari in die privacy modus dus misschien maakt dat het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Weet iemand hoe je die meldingen van een te hoog volume kunt uitzetten op iPhone? Als je boven de grens van acceptabel niveau gaat dan krijg je eerst gele blokjes, daarna rode blokjes. Helaas activeert dit ook het scherm, waardoor elke keer mijn scherm oplicht, als ik in het donker naar muziek aan het luisteren ben. Wat ik overigens vreemd vindt is dat ik op mijn iPad Mini hier geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:46
justin1992 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:22:
Weet iemand hoe je die meldingen van een te hoog volume kunt uitzetten op iPhone? Als je boven de grens van acceptabel niveau gaat dan krijg je eerst gele blokjes, daarna rode blokjes. Helaas activeert dit ook het scherm, waardoor elke keer mijn scherm oplicht, als ik in het donker naar muziek aan het luisteren ben. Wat ik overigens vreemd vindt is dat ik op mijn iPad Mini hier geen last van heb.
Met een jailbreak kan dit, zonder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
larsiey schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:01:
[...]

Met een jailbreak kan dit, zonder niet.
Ah ok. Nouja, dan zal ik er aan moeten wennen. Opzich stoort het ook niet heel erg, maar dacht van als het misschien makkelijk uitgezet kon worden dan is het wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor de liefhebbers (updaten kan maar heeft weinig zin): iOS 7.0.5 is uit
iOS 7.0.5
Netwerkvoorzieningscorrectie voor sommige iPhone 5s- and iPhone 5c-modellen die worden verkocht in China.

Informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vindt u op deze webpagina:
<http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL>
en op de link staat nog geen updated info over 7.0.5.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Kortom, alleen interessant voor mensen in China. Verbaas me erover dat ze deze update blijkbaar niet alleen in China kunnen aanbieden (bijv. alleen voor Apple ID's met China als land).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Simpel. Iedereen draait dezelfde levels. Lekker makkelijk.
Zie het probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn safari crasht nog elke dag. Wanneer gaat Apple dat eens fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:18:
Mijn safari crasht nog elke dag. Wanneer gaat Apple dat eens fixen?
Op een dag, ik vind het nog steeds een blunder van Apple, iOS 6 werkte perfect, wat heeft apple in vredesnaam gedaan dat iOS 7 zo buggy is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
UltraSub schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:10:
Simpel. Iedereen draait dezelfde levels. Lekker makkelijk.
Zie het probleem niet...
Check het iPhone 5S topic. Meerdere mensen die zeggen dat 7.0.5 hun telefoon softwarematig sloopt.
Mizgala28 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:07:
[...]

Op een dag, ik vind het nog steeds een blunder van Apple, iOS 6 werkte perfect, wat heeft apple in vredesnaam gedaan dat iOS 7 zo buggy is!?
Overstap naar 64-bit, allerlei nieuwe API's, tijdsdruk (moesten zelfs mensen van OSX Mavericks af gehaald worden, waardoor Mavericks nog erger is).

Bij Safari merk ik overigens ook dat hij vaak slecht laadt en dan je vaak nog een keer op enter moet drukken in de adresbalk terwijl hij al laadt om te zorgen dat de pagina daadwerkelijk wordt geladen. Heb het vaker bij OSX dan op iOS.

[ Voor 52% gewijzigd door Pyrone89 op 01-02-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb geen last van bugs op iOS 7 (iPhone 5). Safari crasht nooit. Ligt misschien aan de A7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Ironie:
Op mijn iPad is het vooral de site van www.androidworld.nl die niet te bezoeken is door de constante crashes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Goedemiddag, gisteren kreeg ik opeens de 7.0.5 update aangeboden.
Hebben meerdere dit? En wat is er aangepast? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Jieve schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:21:
Goedemiddag, gisteren kreeg ik opeens de 7.0.5 update aangeboden.
Hebben meerdere dit? En wat is er aangepast? :)
Als je iets naar boven scrollt zie je dat het antwoord al een paar dagen geleden is gegeven ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Laatst online: 02-08 17:48
Famous schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:24:
[...]

Als je iets naar boven scrollt zie je dat het antwoord al een paar dagen geleden is gegeven ;)
Oh, my bad.
Thanks.

Edit;
http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL
Bekeken, staat niets over 7.0.5....

[ Voor 17% gewijzigd door Jieve op 02-02-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Aardig tevreden over iOS 7 op mijn iPhone 5. Nog steeds mis ik iOS 6 en zou ik die het liefst terug willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
BtM909 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:17:
Voor de liefhebbers (updaten kan maar heeft weinig zin): iOS 7.0.5 is uit

[...]

en op de link staat nog geen updated info over 7.0.5.
Ik heb het idee dat er nog iets veranderd is, namelijk het wekker snooze scherm ;).
Daar zit nu een vakje om het woord, daardoor is hij wat makkelijker te klikken (nog steeds een bloedirritant klein knopje om te snoozen, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Y.Y.Eagle schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:09:
Aardig tevreden over iOS 7 op mijn iPhone 5. Nog steeds mis ik iOS 6 en zou ik die het liefst terug willen hebben.
Je kan hem altijd nog downgraden.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Jieve schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:26:
[...]

Oh, my bad.
Thanks.

Edit;
http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL
Bekeken, staat niets over 7.0.5....
http://www.iphoneclub.nl/...aar-voor-chinese-iphones/

Men kan blijkbaar geen op locatie/netwerk gebaseerde update uitbrengen, want de fix is alleen gerelateerd aan het netwerk in China, maar wordt dus wereldwijd uitgerold.

@hierboven hoe dan?
De signatures van ios 6 zijn vervallen, dus dat is toch niet meer mogelijk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dutchgio schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:42:
[...]

http://www.iphoneclub.nl/...aar-voor-chinese-iphones/

Men kan blijkbaar geen op locatie/netwerk gebaseerde update uitbrengen, want de fix is alleen gerelateerd aan het netwerk in China, maar wordt dus wereldwijd uitgerold.

@hierboven hoe dan?
De signatures van ios 6 zijn vervallen, dus dat is toch niet meer mogelijk?!
Klopt, je kan alleen de iPhone 4 downgraden als je blobs hebt, voor de rest onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Enerzijds ook wel jammer. Over het uiterlijk valt nog te twisten, dat is bij mij het probleem niet.

Men heeft het alleen nog steeds niet voor elkaar gekregen om iOS 7 net zo vloeiend en snel als iOS 6 te laten draaien, en dat is mijn inziens een gemiste kans. Misschien zijn het ook wel RAM-issues maar bij mij crasht Safari toch aanzienlijk meer dan op iOS 6, waar dat gewoon zo goed als nooit gebeurde.

IOS 7.1 komt uit in maart ergens, dacht ik, misschien dat dat nog wat verbeterd. Want het jammere van iOS is dat je niet meer terug kunt naar oudere versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb ook wel dat Safari crasht, maar alleen op de iPad Air. Op de Iphone 5 (beide trouwens IOS7) crasht het nooit.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
BeQuietAndDrive schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:20:
Ik heb ook wel dat Safari crasht, maar alleen op de iPad Air. Op de Iphone 5 (beide trouwens IOS7) crasht het nooit.
Dat zou kunnen kloppen, ik hoor wel vaker dat apps (vooral Safari en Mail app) crashen op iOS7 devices met een 64-bit CPU.

Apple moet dat dus fixen, en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op mijn iPad 3 crashte Safari anders ook de hele tijd. Anderzijds: ben laatst overgestapt van een iPhone 5 naar 5s en kan met niet herinneren dat safari vastliep op de 5, terwijl hij er nu inderdaad wel eens uitknalt.

Maar goed, het is gewoon jammer dat Apple een zo onstabiel product in de markt heeft durven zetten. Een paar bugjes ok, maar dit gaat een beetje te ver. Zeker nu Apple er al lange tijd niets aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:29:
Op mijn iPad 3 crashte Safari anders ook de hele tijd. Anderzijds: ben laatst overgestapt van een iPhone 5 naar 5s en kan met niet herinneren dat safari vastliep op de 5, terwijl hij er nu inderdaad wel eens uitknalt.

Maar goed, het is gewoon jammer dat Apple een zo onstabiel product in de markt heeft durven zetten. Een paar bugjes ok, maar dit gaat een beetje te ver. Zeker nu Apple er al lange tijd niets aan doet.
Zolang mensen iOS en OSX devices blijven kopen in toenemende mate wordt Apple niet bepaald hard gestimuleerd om haast te maken met het oplossen van de bugs in iOS 7 en OSX Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

De laatste tijd gebeurt het steeds vaker, bij nog meer dan 10% batterij over valt mijn iPhone 5 spontaan uit. Zojuist gebeurde dit weer, hang ik hem aan de lader en de telefoon start op zit ik ook ruim boven de 10%. Helaas niet altijd een lader bij de hand en zéér vervelend dus vooral als je nog even snel moet bellen of wat moet controleren.

Ooit dacht ik ergens gelezen te hebben dat dit een bug was in 7.0.4 (of iOs 7) alleen dit kan ik zo niet meer terug vinden. In mijn vriendengroep zijn er ook een paar met het zelfde probleem op iPhone. Zijn er meer mensen hier die dit probleem hebben?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Pyrone89 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:31:
[...]

Zolang mensen iOS en OSX devices blijven kopen in toenemende mate wordt Apple niet bepaald hard gestimuleerd om haast te maken met het oplossen van de bugs in iOS 7 en OSX Mavericks.
Ik vind apple een top bedrijf net als hun producten, maar die arrogantie kan hun de kop kosten, ze gedragen zich erger dan Nokia en BlackBerry in hun glorietijd en kijk nu hoe die geëindigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ultimation schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:40:
[...]

Je kan hem altijd nog downgraden.
Zonder SHSH Blobs kom je geen stap verder, want die heb ik niet. Anders was ik al lang terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Smobbo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Ik heb het idee dat er nog iets veranderd is, namelijk het wekker snooze scherm ;).
Daar zit nu een vakje om het woord, daardoor is hij wat makkelijker te klikken (nog steeds een bloedirritant klein knopje om te snoozen, maar toch)
:?

Dit is toch al sinds 7:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.iphonehacks.com/wp-content/uploads/2013/06/ios7-lockscreen-alarm.jpg

Ik begreep dat pas in 7.1 er weer wat wijzigingen gingen komen in o.a. de knopweergaven.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Y.Y.Eagle schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Zonder SHSH Blobs kom je geen stap verder, want die heb ik niet. Anders was ik al lang terug gegaan.
Ik heb nog een iPhone 5 met daarop iOS 6 en ik stel het 'downgraden' naar iOS 7 zo lang mogelijk uit. Pas als ik echt updates van apps die ik gebruik ga missen zal ik misschien eens een overstap overwegen, maar voorlopig komt 7 er bij mij nog niet op. Als ik mijn iPad weer terug naar 6 had kunnen brengen had ik dat ook allang gedaan, maar ja, die heb ik in al mijn naïviteit wel geüpdate. Nooit moeten doen, nog dagelijks spijt van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

jasjenl schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:50:
[...]

Ik heb nog een iPhone 5 met daarop iOS 6 en ik stel het 'downgraden' naar iOS 7 zo lang mogelijk uit. Pas als ik echt updates van apps die ik gebruik ga missen zal ik misschien eens een overstap overwegen, maar voorlopig komt 7 er bij mij nog niet op. Als ik mijn iPad weer terug naar 6 had kunnen brengen had ik dat ook allang gedaan, maar ja, die heb ik in al mijn naïviteit wel geüpdate. Nooit moeten doen, nog dagelijks spijt van...
Wat is voor jou de reden het niet te doen dan?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
BtM909 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:43:
[...]

:?

Dit is toch al sinds 7:
[afbeelding]

Ik begreep dat pas in 7.1 er weer wat wijzigingen gingen komen in o.a. de knopweergaven.
Ja, volgens mij heb je wel gelijk.
Het leek bij mij anders (duidelijker?), maar misschien heb ik gewoon een andere achtergrond ingesteld ;)
Ik zie dat scherm eigenlijk alleen 's ochtends, en dan ben ik nog niet bepaald wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Famous schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:45:
De laatste tijd gebeurt het steeds vaker, bij nog meer dan 10% batterij over valt mijn iPhone 5 spontaan uit. Zojuist gebeurde dit weer, hang ik hem aan de lader en de telefoon start op zit ik ook ruim boven de 10%. Helaas niet altijd een lader bij de hand en zéér vervelend dus vooral als je nog even snel moet bellen of wat moet controleren.

Ooit dacht ik ergens gelezen te hebben dat dit een bug was in 7.0.4 (of iOs 7) alleen dit kan ik zo niet meer terug vinden. In mijn vriendengroep zijn er ook een paar met het zelfde probleem op iPhone. Zijn er meer mensen hier die dit probleem hebben?
Zelfde probleem hier met 4S. Al had ik het zelf gehad toen ik na het opstarten van de telefoon een panoramafoto wilde maken (met 50% + batterij) *poef* uit "Rode batterij + iTunes icoon. Aangesloten en jahoor 56% resterend 8)7

En rond 10% moet je snel een oplader zoeken want dan kan hij spontaan er mee stoppen. Elke vond hang ik hem zowiezo aan de lader (lees: pc) en na een paar uur is hij dan weer vol.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:32:
[...]

Zelfde probleem hier met 4S. Al had ik het zelf gehad toen ik na het opstarten van de telefoon een panoramafoto wilde maken (met 50% + batterij) *poef* uit "Rode batterij + iTunes icoon. Aangesloten en jahoor 56% resterend 8)7

En rond 10% moet je snel een oplader zoeken want dan kan hij spontaan er mee stoppen. Elke vond hang ik hem zowiezo aan de lader (lees: pc) en na een paar uur is hij dan weer vol.
Even crossposten.

Zijn er hier mensen die ook gebruik maken van de 12W oplader (iPad)? Ik heb het gevoel dat deze door het dubbele vermogen de batterij van mijn iPhone zo snel oplaadt dat ie soms niet meer goed gekalibreerd is qua percentage. Aantal keren na het opladen met deze lader dat de telefoon uitviel met nog 40% op het scherm. Vervolgens niet aan te zetten (rode batterij icoontje) maar na een 10 min kan ik de telefoon weer aanzetten en zit het percentage rond de 35%...

Hoe zijn jullie ervaringen?

[iPhone 5s] Ervaringen en Discussie

Lijkt me hetzelfde?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met de iPad oplader gebruiken voor de iPhone. Ik vind dat de resterende batterijlading er heel onvoorspelbaar van wordt. Dat hij dus uitvalt terwijl er nog 25% in zou moeten zitten. Dat had ik met de iPhone 4S overigens ook nadat ik weer terug was bij de gewone iPhone lader, maar in veel mindere mate (15-10% en lager ipv al bij 25% onvoorspelbaar gedrag).

Bij mijn nieuwe iPhone (5S) heb ik geen van beide problemen en gaat de batterijlading lang mee (3 dagen haal ik makkelijk) met dezelfde instellingen. Weet niet of het gebruik van de iPad lader mijn iPhone 4S batterij heeft beschadigd of dat de iPhone 5S (ik gebruik geen iPad lader meer, aangezien ik de iPad een jaar geleden heb verkocht) echt gewoon veel langer met een batterij doet (bij beide dezelfde instellingen, 3G only en dus 4G uit).

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 04-02-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Smobbo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:24:
[...]

Ja, volgens mij heb je wel gelijk.
Het leek bij mij anders (duidelijker?), maar misschien heb ik gewoon een andere achtergrond ingesteld ;)
Ik zie dat scherm eigenlijk alleen 's ochtends, en dan ben ik nog niet bepaald wakker :+
Klopt, het scherm lijkt compleet anders door het gebruik van een andere achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

fynrd1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:12:
[...]

Wat is voor jou de reden het niet te doen dan?
Voornaamste redenen:
- zo'n beetje alles loopt beroerder in iOS 7, het hele OS voelt laggy aan, terwijl iOS 6 vrijwel altijd supersmooth loopt
- ik vind het uiterlijk van iOS 7 spuuglelijk en ook onduidelijk, doordat het te minimalistisch is. Knoppen mogen er van mij gewoon uitzien als knoppen, niet alleen als tekst.
- diverse bugs en glitches die niet in iOS 6 maar wel in iOS 7 zaten, zoals bijv. het roteren van homescreen wat soms rare dingen doet

Kort gezegd: iOS 6 vond ik een OS dat af aan voelde en kwaliteit uitstraalde, iOS 7 vind ik aanvoelen als goedkoop prutswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Pyrone89 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:59:
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met de iPad oplader gebruiken voor de iPhone. Ik vind dat de resterende batterijlading er heel onvoorspelbaar van wordt. Dat hij dus uitvalt terwijl er nog 25% in zou moeten zitten. Dat had ik met de iPhone 4S overigens ook nadat ik weer terug was bij de gewone iPhone lader, maar in veel mindere mate (15-10% en lager ipv al bij 25% onvoorspelbaar gedrag).

Bij mijn nieuwe iPhone (5S) heb ik geen van beide problemen en gaat de batterijlading lang mee (3 dagen haal ik makkelijk) met dezelfde instellingen. Weet niet of het gebruik van de iPad lader mijn iPhone 4S batterij heeft beschadigd of dat de iPhone 5S (ik gebruik geen iPad lader meer, aangezien ik de iPad een jaar geleden heb verkocht) echt gewoon veel langer met een batterij doet (bij beide dezelfde instellingen, 3G only en dus 4G uit).
Herkenbaar inderdaad. Lijkt niet aan iOS7 te liggen overigens. Had dit ook al in iOS6 op mijn iPhone 5. Nu gebruik ik de iPad lader ook niet meer bij mijn 5s.
jasjenl schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:08:
[...]

Voornaamste redenen:
- zo'n beetje alles loopt beroerder in iOS 7, het hele OS voelt laggy aan, terwijl iOS 6 vrijwel altijd supersmooth loopt
- ik vind het uiterlijk van iOS 7 spuuglelijk en ook onduidelijk, doordat het te minimalistisch is. Knoppen mogen er van mij gewoon uitzien als knoppen, niet alleen als tekst.
- diverse bugs en glitches die niet in iOS 6 maar wel in iOS 7 zaten, zoals bijv. het roteren van homescreen wat soms rare dingen doet

Kort gezegd: iOS 6 vond ik een OS dat af aan voelde en kwaliteit uitstraalde, iOS 7 vind ik aanvoelen als goedkoop prutswerk.
iOS6 liep in den beginne ook niet zo soepel als op het einde. Je vergelijkt nu een geupdate iOS6 met een "nieuwe" 7. De update naar 7.1 zou veel verbeteringen moeten brengen die je omschrijft. Ik wacht ook met smacht overigens want mijn iPad3 draait nu alles behalve soepel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

jasjenl schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:08:
[...]

Voornaamste redenen:
Betreft dit punt ben ik het niet met je eens, mijn iphone 5 is nog nooit zo snel geweest als onder 7.0.4. In het begin vond ik het zelfs nog af en toe onprettig direct. Ik heb dan nog niet eens gebruik gemaakt van de optie vermindert bewegen. Mijn iPad (2) is een ander verhaal, maar die is onderhand ook wel antiek. Deze is iets trager dan onder iOS 6, en heb er ook wat sneller een crashende app bij, door gebrek aan geheugen.Ik weet niet wat voor iPad jij hebt, maar kijkend naar je ervaring zal het ook wel een 2,3 of wellicht een mini zijn?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Nou, feit blijft wel dat iOS 6 stukken smoother draait dan iOS 7. Je bent nu gewoon gewend aan iOS 7, ga voor de gein maar eens terug naar 6, dan zul je het verschil zien. Ik heb zelf overigens niks te klagen over iOS 7, ik vind het heerlijk werken (op de frequente crashes na).
JB schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:46:
[...]

Even crossposten.

Zijn er hier mensen die ook gebruik maken van de 12W oplader (iPad)? Ik heb het gevoel dat deze door het dubbele vermogen de batterij van mijn iPhone zo snel oplaadt dat ie soms niet meer goed gekalibreerd is qua percentage. Aantal keren na het opladen met deze lader dat de telefoon uitviel met nog 40% op het scherm. Vervolgens niet aan te zetten (rode batterij icoontje) maar na een 10 min kan ik de telefoon weer aanzetten en zit het percentage rond de 35%...

Hoe zijn jullie ervaringen?

[iPhone 5s] Ervaringen en Discussie

Lijkt me hetzelfde?
Ik zou wel iets doen met die batterijproblemen, aangezien Apple zelf gewoon aangeeft dat je je iPhone zonder problemen kan opladen met de 12w lader.
Ik ben benieuwd of ik er nog last van krijg, maar ik laadde zowel mijn oude iPhone 5 als mijn 5s op met de 12w lader en ik heb van bovenstaande nukken geen last.

[ Voor 77% gewijzigd door RnB op 04-02-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

fynrd1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Betreft dit punt ben ik het niet met je eens, mijn iphone 5 is nog nooit zo snel geweest als onder 7.0.4. In het begin vond ik het zelfs nog af en toe onprettig direct. Ik heb dan nog niet eens gebruik gemaakt van de optie vermindert bewegen. Mijn iPad (2) is een ander verhaal, maar die is onderhand ook wel antiek. Deze is iets trager dan onder iOS 6, en heb er ook wat sneller een crashende app bij, door gebrek aan geheugen.Ik weet niet wat voor iPad jij hebt, maar kijkend naar je ervaring zal het ook wel een 2,3 of wellicht een mini zijn?
Ik heb een iPad 3, daar draaide iOS 6 echt wel veel soepeler op dan iOS7. We hebben hier op mijn werk ook nog een iPad 4, zelfs daar loopt iOS 7 niet smooth op.... En ik ken genoeg mensen die hun iPhone 5 wel geüpdate hebben naar iOS7. No way dat dat net zo soepel loopt als iOS 6 op mijn iPhone 5. Vandaar dat ik iOS 6 blijf preferen, nog los van het esthetische aspect.

Wat is nu helemaal het functionele voordeel van iOS7? Ik kan maar heel weinig bedenken:
- control center: ja, dat is handiger. Maar ik mis het niet echt in iOS6. Als ik kijk hoe weinig ik het gebruik op mijn iPad, zit ik er echt niet op te wachten op mijn iPhone. En ik vind het bedienen van muziek helemaal een ramp via dat control center
- je kunt notificaties nu wegswipen. Dat handiger, want op iOS 6 moet je wachten tot de roteer animatie aan de bovenkant van je scherm is afgelopen

Maar verder? Ik zou het echt niet kunnen noemen.

Het nieuwe multitask scherm? Tja, leuk, maar ook weer iets wat ik niet echt veel gebruik of bijster nuttig vind.

De nieuwe mappen? Vreselijk op een iPad: je ziet nog maar 9 iconen tegelijk, de rest van je scherm is compleet ongebruikt en dan moet je gaan swipen, wtf!

Het nieuwe notificatie scherm? Eerst zag je alles in één overzicht, nu heb ik drie verschillende tabs die ik langs moet gaan om alles te zien. En de facebook/tweet buttons zijn weg, iets wat ik dus juist nog wel eens gebruikte...

Toegang tot spotlight door je homescreen verticaal te swipen? Een functie die ik helemaal vervloek, ik heb nog nooit zo vaak onbedoeld het spotlight zoekvenster tevoorschijn gehaald als met iOS7...

[ Voor 4% gewijzigd door jasjenl op 04-02-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13
iOS 7.1 Beta 5 is gearriveerd. :)

Voor de reacties hierboven wat betreft snelheid en animaties, 7.1 is echt, maar dan ook echt, stukken sneller met de animaties. De animaties op 7.1 zijn nu echt perfect, en ik hoef nooit meer te wachten totdat een animatie is voltooid.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Op welke device draai je het?
En hoe is de stabiliteit van het OS? De eerdere bèta's waren nog niet zo stabiel had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13
Nu alleen nog maar op mijn dev toestel, iPod Touch 5gen. Dus ik kan niet echt met zekerheid vertellen of die als Daily Driver ook stabiel is, maar hoe ik hem nu gebruik heb ik met deze beta's nog geen crash/traagheid gehad.

Het voelt allemaal gewoon stukken sneller aan dan 7.0.x. Dit had eigenlijk gelijk de launch van iOS 7 moeten zijn. Had eigenlijk gehoopt dat de GM beschikbaar zou zijn, maar daarop moeten we nog even wachten :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Had gehoopt op Siri in het Nederlands, maar helaas!

[ Voor 15% gewijzigd door Untouchablezz20 op 04-02-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In november 2012 bleek uit een vacature dat Apple op zoek is naar een moedertaalspreker om een Nederlandse variant van Siri te maken, maar sindsdien is het – letterlijk en figuurlijk – erg stil.
Ben wel benieuwd hoelang het duurt om een nieuwe taal te ontsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Erulezz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:26:
Nu alleen nog maar op mijn dev toestel, iPod Touch 5gen. Dus ik kan niet echt met zekerheid vertellen of die als Daily Driver ook stabiel is, maar hoe ik hem nu gebruik heb ik met deze beta's nog geen crash/traagheid gehad.

Het voelt allemaal gewoon stukken sneller aan dan 7.0.x. Dit had eigenlijk gelijk de launch van iOS 7 moeten zijn. Had eigenlijk gehoopt dat de GM beschikbaar zou zijn, maar daarop moeten we nog even wachten :)
Weet niet of ze een GM doen van updates, volgens mij doen ze dat alleen bij compleet nieuwe versies van een OSX of iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

PBP

Pyrone89 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:36:
[...]

Weet niet of ze een GM doen van updates, volgens mij doen ze dat alleen bij compleet nieuwe versies van een OSX of iOS.
Van x.1 updates doen ze het wel. Van x.x.x niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
[b]jasjenl schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:10

Wat is nu helemaal het functionele voordeel van iOS7? Ik kan maar heel weinig bedenken:

- je kunt notificaties nu wegswipen. Dat handiger, want op iOS 6 moet je wachten tot de roteer animatie aan de bovenkant van je scherm is afgelopen
Mag ik vragen hoe dan? Je kan alleen je hele notificatiescherm wegswipen niet individuele items toch? En met dat wegswipen bedoel ik gewoon dat je die hele tray naar boven sleept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Een notificatie die boven in beeld verschijnt kan je omhoog slepen zodat hij niet in de weg blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

MarcoC schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:11:
Een notificatie die boven in beeld verschijnt kan je omhoog slepen zodat hij niet in de weg blijft staan.
Daar doelde ik inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
jasjenl schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:01:
[...]

Daar doelde ik inderdaad op.
Ah ja.. De "nu-even-niet" zeg maar. Hoop dat ze ook eens naar Android kijken en je ook gewoon individuele bijvoorbeeld gemiste oproepen of emails weg kunt swipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

Ik zou wel iets doen met die batterijproblemen, aangezien Apple zelf gewoon aangeeft dat je je iPhone zonder problemen kan opladen met de 12w lader.
Ik ben benieuwd of ik er nog last van krijg, maar ik laadde zowel mijn oude iPhone 5 als mijn 5s op met de 12w lader en ik heb van bovenstaande nukken geen last.
De 5 is nu naar mijn vrouw gegaan. Heb haar er nog niet over gehoord, maar ze laad ook alleen op met de 5w lader. Zal het eens in de gaten houden. Toestel is nog maar 8 maanden oud, anders even naar Apple :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Hopelijk kan ik onderstaande vragen kwijt in dit topic, zo niet (m'n excuses) gelieve dit aan te geven en dan zal ik natuurlijk een eigen topic starten.

Na 12 jaar trouwe dienst zal m'n getrouwe Nokia 6310i plaats gaan maken voor een smartphone. De Nexus 5 geprobeerd, maar veel te groot voor mijn doeleinden. Daarom nu aan het orienteren op een IPhone 4S (en als het bevalt dan volgend jaar wellicht de 6). Echter ik had wat specifieke vragen over de 4S alvorens deze te kopen:

-Als ik alleen op WiFi zit (dus niet op 3G), en de iPhone staat in standby, ontvang ik dan wel push mail en de daarbij behorende notificaties? Heeft dit iets te maken met de router (heb thuis een tp-link wr1043nd op Gargoyle 1.5.10)
- Is het mogelijk om de 4S aan een PC te hangen en vanaf de PC tekst-berichten te typen en te verzenden, zoals mogelijk is met m'n Nokia 6310i in combinatie met Nokia PC-suite?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het eerste kan prima, je tweede punt niet.
Bij Een internetverbinding wordt geen verschil gemaakt in wifi of 3g qua push mail en bijhorende notificaties.
Voor je tweede punt: Bij Apple zit je vast aan iTunes, en die heeft de optie niet.
Dan zou je toch al gauw moeten uitwijken naar een Android alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

De tweede optie is via een ander weg wel mogelijk. Ik neem even aan dat je een abonnement hebt lopen of gaat nemen. Vaak heeft een provider een persoonlijke pagina voor haar klanten waar je je belstatus, factuur etc. kan bekijken. Hier heb je vaak ook een sms verstuur functie, misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
dutchgio schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:05:
Bij Een internetverbinding wordt geen verschil gemaakt in wifi of 3g qua push mail en bijhorende notificaties.
Dit is voor mij ook de belangrijkste optie, aangezien ik bij de Nexus 5 geen visuele of auditieve notificatie kreeg bij binnenkomst van een bericht......na het afspeuren van het 'interweb' bleek dat dit vaker voorkwam bij de Nexus 5 (bugje)......bovenop het enorme formaat was dat de druppel om te besluiten deze te retourneren. 'k Hoop dat de notificatie bij de 4S wel werkt.
Y.Y.Eagle schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:24:
De tweede optie is via een ander weg wel mogelijk. Ik neem even aan dat je een abonnement hebt lopen of gaat nemen. Vaak heeft een provider een persoonlijke pagina voor haar klanten waar je je belstatus, factuur etc. kan bekijken. Hier heb je vaak ook een sms verstuur functie, misschien heb je hier wat aan.
Vodafone biedt inderdaad die mogelijkheid, maar dit zijn lostaande sms-jes en je kan bijv. niet reageren op een sms-je wat je binnen hebt gekregen. Heeft iemand nog niet verder gekeken bij Vodafone, wellicht dat zij die mogelijkheid bieden.

Heeft iemand wellicht ervaringen met iExplorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

PoisonRX schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Dit is voor mij ook de belangrijkste optie, aangezien ik bij de Nexus 5 geen visuele of auditieve notificatie kreeg bij binnenkomst van een bericht......na het afspeuren van het 'interweb' bleek dat dit vaker voorkwam bij de Nexus 5 (bugje)......bovenop het enorme formaat was dat de druppel om te besluiten deze te retourneren. 'k Hoop dat de notificatie bij de 4S wel werkt.

[...]

Vodafone biedt inderdaad die mogelijkheid, maar dit zijn lostaande sms-jes en je kan bijv. niet reageren op een sms-je wat je binnen hebt gekregen. Heeft iemand nog niet verder gekeken bij Vodafone, wellicht dat zij die mogelijkheid bieden.

Heeft iemand wellicht ervaringen met iExplorer?
De beste optie is gewoon om te communiceren via Google Hangouts of Facebook Messenger, aangezien die gewoon een desktop client hebben. Mensen met wie ik veel contact heb doe ik uitsluitend via Hangouts of Messenger en nooit via Whatsapp/sms om die reden.

[ Voor 5% gewijzigd door TMC op 05-02-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
TMC schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:04:
[...]
De beste optie is gewoon om te communiceren via Google Hangouts of Facebook Messenger, aangezien die gewoon een desktop client hebben. Mensen met wie ik veel contact heb doe ik uitsluitend via Hangouts of Messenger en nooit via Whatsapp/sms om die reden.
Ze hebben een webclient, geen desktop client.

iMessage heeft wel een client op de desktop maar is helaas alleen voor Apple apparaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyrone89 op 05-02-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

Pyrone89 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:08:
[...]

Ze hebben een webclient, geen desktop client.

iMessage heeft wel een client op de desktop maar is helaas alleen voor Apple apparaten.
Ze hebben wel een desktop client hoor.

Facebook Messenger
Hangouts

Hangouts werkt wel via Chrome, maar daarna functioneert het gewoon als een Windows applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 10:25
Een aantal vragen zijn afgesplitst. Let op dit niet het vragen is om alle vragen te dumpen. Het is puur bedoeld voor de discussie over iOS 7.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
dutchgio schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:05:
Ik denk dat ik wat uitleg nodig heb m.b.t. iOS7 en push (mail) notifications. Gebruik ik de standaard mail app, dan krijg ik alleen notifications als deze mail app openstaat en de 4S in standby staat. Oftewel, is de 4S actief, dan krijg ik geen notificatie en checkt hij pas de mail als ik de mail app aanklik. Het vereist dus een actief handelen om mail te checken.

Dit in tegenstelling tot de GMail app, daar maakt het niet uit of GMail open staat of niet en of de 4S slaapt of wakker is, ik krijg altijd een notificatie...zoals het volgens mij hoort.

Is dit een beperking van de standaard mail app of betreft het hier een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Zolang er niemand in je iDevice kan is er niks aan de hand. Gewoon een passcode erop zetten, die is volgens mij niet te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

larsiey schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:45:
[...]

Zolang er niemand in je iDevice kan is er niks aan de hand. Gewoon een passcode erop zetten, die is volgens mij niet te omzeilen.
In oudere iOS versies wel toch?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Buiten dat is de activation lock hierdoor nog steeds niet te omzeilen.
In beta 5 schijnt deze bug wel opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Firesphere schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:52:
[...]

Dan moet dus een persoon, uitsluitend van het lockscreen, de juiste iOS-versie raden en dan de goede "methode" er op los laten. Tegen die tijd heb jij je telefoon al lang geblokkeerd. En dan kun je er nog niets mee, want bij het wissen wordt om jouw AppleID gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Firesphere schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:52:
[...]

Zou het niet zo weten.

Heb een oplossing voor deze bug gevonden:

Instellingen > algemeen > beperkingen > sta wijzigingen niet toe bij accounts.

Nu kan je niet meer bij alle accountinstellingen.
Niet de ideale oplossing maar het is beter dan niks.

[ Voor 6% gewijzigd door larsiey op 07-02-2014 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:14:
Ik heb geen last van bugs op iOS 7 (iPhone 5). Safari crasht nooit. Ligt misschien aan de A7?
Denk het wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:25
Opgelost met iOS 7.1.Heb sinds een week een 5S, direct 7.1 beta geinstalleerd en nog geen enkele crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Hele tijd mijn iPad (3) niet meer aan de computer gehangen, vandaag toch maar weer is gedaan.

Krijg ik de volgende melding: dit accessoire wordt mogelijk niet ondersteund, vervolgens de vraag of ik deze computer wil vertrouwen. Ik heb meerdere kabels hierin huis geprobeerd, origineel en niet origineel. Bij elke kabel krijg ik dezelfde melding, vervolgens is de iPad niet zichtbaar in iTunes. Op Google en Tweakers kon ik niet echt een oplossing vinden.

Iemand een idee wat dit probleem is en hoe het verholpen kan worden? Laatste keer dat ik de iPad aan mijn computer had draaide hij nog op iOS 6.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:38
Heeft iPad nog voldoende sap? Helpt 't om hem eerst even helemaal via stopcontact op te laden, en eerst aan/uitzetten en daarna aan de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Wow, 7.1 is echt een HUGE verbetering t.o.v. 7.0.5!
De bèta 5 draait stabiel, ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt. Daarnaast draait heel het OS stukken sneller en smoother (althans voor het gevoel). Dit heeft vooral te maken met de versnelling van de animaties.
Ik denk dat een boel hier heel blij zullen zijn wanneer deze uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik hoop dat je gelijk hebt, en dat het mijn 4S ook gaat versnellen. En batterijverbruik gaat verbeteren.
Zo af en toe haal ik 'm uit standby en dan is 'ie blijkbaar zo druk bezig dat hij de toetsaanslagen van de pincode niet kan bijhouden, om maar wat te noemen. Ik hoop dat 7.1 weer het niveau haalt van iOS 6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
dcl! schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:08:
Heeft iPad nog voldoende sap? Helpt 't om hem eerst even helemaal via stopcontact op te laden, en eerst aan/uitzetten en daarna aan de computer?
Batterij is helemaal vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn Stand-by en Gebruik tijd bij Instellingen -> Algemeen -> Gebruik lopen gelijk op.. Iemand met het zelfde probleem? Geen jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
bouwe272 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:17:
Hele tijd mijn iPad (3) niet meer aan de computer gehangen, vandaag toch maar weer is gedaan.

Krijg ik de volgende melding: dit accessoire wordt mogelijk niet ondersteund, vervolgens de vraag of ik deze computer wil vertrouwen. Ik heb meerdere kabels hierin huis geprobeerd, origineel en niet origineel. Bij elke kabel krijg ik dezelfde melding, vervolgens is de iPad niet zichtbaar in iTunes. Op Google en Tweakers kon ik niet echt een oplossing vinden.

Iemand een idee wat dit probleem is en hoe het verholpen kan worden? Laatste keer dat ik de iPad aan mijn computer had draaide hij nog op iOS 6.

Alvast bedankt ;)
Ik zal het voor deze keer in het topic laten staan. Maar voor dit soort specifieke vragen (of eigenlijk problemen) mag je een nieuw topic openen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Dennischo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:48:
Mijn Stand-by en Gebruik tijd bij Instellingen -> Algemeen -> Gebruik lopen gelijk op.. Iemand met het zelfde probleem? Geen jailbreak.
Je toestel uitschakelen dmv Home-knop en Power-knop gelijktijdig ingedrukt te houden tot hij uit gaat. Daarna gewoon terug aanzetten. Dit wordt veroorzaakt door een app die blijft "hangen" en op de achtergrond en dus vrolijk verder blijft werken.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Darkstar schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:04:
[...]

Je toestel uitschakelen dmv Home-knop en Power-knop gelijktijdig ingedrukt te houden tot hij uit gaat. Daarna gewoon terug aanzetten. Dit wordt veroorzaakt door een app die blijft "hangen" en op de achtergrond en dus vrolijk verder blijft werken.
Al geprobeerd. Helpt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Resetten als nieuwe iPhone in DFU mode

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

M'n mail app crashte (sinds ik over 600 ongelezen mails zat) en dat ene mailaccount weghalen en terugzetten hielp inmiddels ook al niet meer (schijnt wel opgelost te zijn in 7.1).

Ik dacht slim te zijn door (handmatig) een iTunes back-up te maken, toestel te resetten en vervolgens de back-up terug te zetten. Helaas is die back-up om een of andere reden niet correct, waardoor mijn apps niet meer terugsyncen :N

Ben inmiddels maar begonnen met een iCloud restore en worden gelukkig m'n apps weer opnieuw restored. Pffff, lekker handig dat je na het maken van een back-up niet kan (laten) verifiëren of de back-up wel compleet en goed is.

• Fruitschaal
  • Laatst online: 15-05 17:09
Kan het niet aan de computer liggen waar je mee werkt? Heb ik namelijk een keer eerder gehad.
De vraag is natuurlijk ook waarom je hem wil aansluiten op de pc. Veel dingen kunnen via de cloud tegenwoordig. Maar dat lost je probleem natuurlijk niet op :).

PSN: Fruitschaaltje

• SidewalkSuper
BtM909 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:24:
M'n mail app crashte (sinds ik over 600 ongelezen mails zat) en dat ene mailaccount weghalen en terugzetten hielp inmiddels ook al niet meer (schijnt wel opgelost te zijn in 7.1).

Ik dacht slim te zijn door (handmatig) een iTunes back-up te maken, toestel te resetten en vervolgens de back-up terug te zetten. Helaas is die back-up om een of andere reden niet correct, waardoor mijn apps niet meer terugsyncen :N

Ben inmiddels maar begonnen met een iCloud restore en worden gelukkig m'n apps weer opnieuw restored. Pffff, lekker handig dat je na het maken van een back-up niet kan (laten) verifiëren of de back-up wel compleet en goed is.
Backup terugzetten over je backup wil nog wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
Sinds dit weekend gaat mijn batterij van de iPhone 5C ineens heel snel leeg. Voorheen ging hij zeker 2 dagen mee, maar nu gaat er om de 5 minuten wel een procent af. Ik heb mijn telefoon gereset en naar de fabrieksinstellingen gezet, maar dit heeft niet geholpen... Ook verschillende apps erafgegooid om te kijken of er een toevallig iets leeg trekt, maar dit loste het probleem ook niet op. Ook contact met Apple opgenomen en hun hebben mijn toestel op afstand bekeken op fouten, maar konden ook niets vinden. Aangezien hij nog steeds erg snel leeg gaat wilde Apple het toestel ter reparatie ophalen. Hebben meer mensen hier last van? Of heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 19-09 00:38
justin1992 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:46:
Sinds dit weekend gaat mijn batterij van de iPhone 5C ineens heel snel leeg. Voorheen ging hij zeker 2 dagen mee, maar nu gaat er om de 5 minuten wel een procent af. Ik heb mijn telefoon gereset en naar de fabrieksinstellingen gezet, maar dit heeft niet geholpen... Ook verschillende apps erafgegooid om te kijken of er een toevallig iets leeg trekt, maar dit loste het probleem ook niet op. Ook contact met Apple opgenomen en hun hebben mijn toestel op afstand bekeken op fouten, maar konden ook niets vinden. Aangezien hij nog steeds erg snel leeg gaat wilde Apple het toestel ter reparatie ophalen. Hebben meer mensen hier last van? Of heeft iemand nog tips?
heb je na het terugzetten van fabrieksinstellingen een back-up terug gezet?
Zoja, doe het dan nogmaals en zonder terugzetten van back-up (instellen als nieuwe iPhone)
Zonee, dan weet ik het niet :9

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
justin1992 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:46:
Opnieuw herstellen in iTunes en dan geen backup terug zetten.
Heb je een jailbreak op je iPhone, daar kan het ook nog aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Reacties over Telegram zijn afgesplitst naar: [Telegram] Namen van contacten worden niet goed weergegeven?. Let op, dat dit topic alleen bedoeld is om het besturingssysteem te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Vraagje, mijn vriendin heeft een nieuwe iPhone 5s gekregen van Apple na dat haar 1 week oude iPhone 5s een haarscheurtje had. Nu heb ik van haar oude iPhone een reservekopie gemaakt. Gisteravond dat omgezet naar haar nieuwe iPhone 5s. Zover zo goed, werkt allemaal prima en ze is helemaal happy dat alles erop staat, lees foto's :-)

Maar nu komt het, als ze in de App Store wat wil kopen of update komt de App Store met mijn Apple ID aan en vraagt om mijn wachtwoord. Dit moet haar Apple ID zijn en haar wachtwoord. Gekeken in de App Store en daar staat dat ze ingelogd is met haar Apple ID en als ik in Instellingen kijk en bij iTunes en App Store staat daar ook haar Apple ID.

Hoe kan het dat die dan toch vraagt om mijn Apple ID? En nog belangrijker, wie kan mij helpen zodat die niet meer met mijn Apple ID komt maar met die van mijn vriendin?

Hoor het graag.

Groet,
Frido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Is er toevallig een app geïnstalleerd die toen met jou Apple ID is gedownload?
Waarschijnlijk is er dan een update voor die desbetreffende app, maar omdat die toen met jouw Apple ID is gedownload, moet je ook weer inloggen met jouw Apple ID om die app te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
RnB schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:01:
Is er toevallig een app geïnstalleerd die toen met jou Apple ID is gedownload?
Waarschijnlijk is er dan een update voor die desbetreffende app, maar omdat die toen met jouw Apple ID is gedownload, moet je ook weer inloggen met jouw Apple ID om die app te updaten.
Bedankt voor je snelle reactie. Weet ik niet, denk het niet maar weet het niet 100% zeker.
Maar stel dat is zo, moet ze toch als ze nieuwe App's koopt via de App Store haar Apple ID krijgen en niet die van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb dat ook wel eens gehad. iPhone aan de laptop, mijn account uitgelogd bij iTunes en backup maken. iPhone gereset, backup terugzetten, gaat 'ie ineens ook allemaal apps van mijn iPhone erop knallen. Lijkt random te zijn, want een deel staat op haar naam en zijn unieke apps die alleen op haar toestel staan, en een deel komt van mijn account af. Op het toestel staat alles goed. Nooit kunnen oplossen helaas.

Een van die 'dingen' van iTunes denk ik dan maar.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-02-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Als ze is ingelogd met haar Apple ID, dan zou haar Apple ID credentials inderdaad gevraagd moeten worden wanneer ze een aankoop wil doen. Bij een update ligt dat dus anders, mits er een app is geïnstalleerd met een andere Apple ID dan de hare.
Probeer eens via de instellingen uit te loggen, iPhone te rebooten en dan weer inloggen via de instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X0cG1kV5RYGgz4FVbTypVKMg/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
RnB schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:11:
Als ze is ingelogd met haar Apple ID, dan zou haar Apple ID credentials inderdaad gevraagd moeten worden wanneer ze een aankoop wil doen. Bij een update ligt dat dus anders, mits er een app is geïnstalleerd met een andere Apple ID dan de hare.
Probeer eens via de instellingen uit te loggen, iPhone te rebooten en dan weer inloggen via de instellingen:

[afbeelding]
Dat heb ik al geprobeerd. Uitloggen zo, opnieuw opstarten en dan weer aanmelden. Maakt niks uit.
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:10:
Ik heb dat ook wel eens gehad. iPhone aan de laptop, mijn account uitgelogd bij iTunes en backup maken. iPhone gereset, backup terugzetten, gaat 'ie ineens ook allemaal apps van mijn iPhone erop knallen. Lijkt random te zijn, want een deel staat op haar naam en zijn unieke apps die alleen op haar toestel staan, en een deel komt van mijn account af. Op het toestel staat alles goed. Nooit kunnen oplossen helaas.

Een van die 'dingen' van iTunes denk ik dan maar.
Aha, ook vaag. Maar uit eindelijk gelukt of ook niet? Want dit is niks zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Die ervaring heb ik ook gehad, dit kwam doordat ik een aantal apps onder mijn itunes account op haar telefoon had gezet. Na het teruglezen van een backup vroeg ie steeds om mijn account.
Heel irritant. Uiteindelijk opgelost door de bestreffende apps (lastig zoeken) eraf te gooien, op haar account te installeren en opnieuw een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21
bouwe272 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:17:

Alvast bedankt ;)
Staan tijd en datum op ipad en betreffende pc gelijk? Ik heb dit gedrag ook met een hele oude iPod welke vaak zo leeg is dat de datum jaren terug staat. Ik krijg dan het zelfde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
rinkel schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:30:
Die ervaring heb ik ook gehad, dit kwam doordat ik een aantal apps onder mijn itunes account op haar telefoon had gezet. Na het teruglezen van een backup vroeg ie steeds om mijn account.
Heel irritant. Uiteindelijk opgelost door de bestreffende apps (lastig zoeken) eraf te gooien, op haar account te installeren en opnieuw een backup te maken.
O ok. Als dat het is, wel *piep*klusje maar als het helpt wil ik het best doen.
Hoe kan ik zien welke apps met mijn account zijn geinstalleerd en welke met die van haar?

Want als ik dat weet, gooi ik elke app eraf die geinstalleerd is met mijn Apple ID en dan maak ik een nieuwe reservekopie van haar iPhone 5s en zet ik die er ook gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nee, nooit opgelost. Ben bang dat, als ik nu weer een keer een backup moet maken/terugzetten, ik weer allemaal apps op haar telefoon krijg die er nooit op horen.

Pagina: 1 ... 38 ... 44 Laatste