Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:42
Zo langzamerhand is het mij wel duidelijk. De logica van Apple is echt ver te zoeken. Er zijn hier al heel wat threats, waarin gezocht wordt naar een oplossing om je data op een eenvoudige manier op de ipad te krijgen. Bij mij is het zo, 'of het werkt niet, 'of het loopt vast, met errors ed.
Erg jammer van een apparaat met zo'n mooie hardware.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 17-10 18:47

LoneWolf

Just a Byte

Aloysxda, is dat via wifi of via usb ?
Wat voor ipad heb je ? Ik gebruik zelf meestal de wifi overdracht, en nooit errors gehad, ook met mappen met honderden files/mbs.
Heb je wel aanstaan dat je ipad niet gelocked wordt ? Want als je ipad gelocked wordt, wordt ook je verbinding met bv wifi verbroken.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aloysxda
quote:
LoneWolf schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:53:
Aloysxda, is dat via wifi of via usb ?
Wat voor ipad heb je ? Ik gebruik zelf meestal de wifi overdracht, en nooit errors gehad, ook met mappen met honderden files/mbs.
Heb je wel aanstaan dat je ipad niet gelocked wordt ? Want als je ipad gelocked wordt, wordt ook je verbinding met bv wifi verbroken.
Mijn ipad air, van 3 weken oud, koppel ik met een kabel aan de usb van mijn pc. Als ik een map, met daarin submappen kopier, krijg ik een error. Als ik een map met een aantal bestanden kopier, zo'n 30, krijg ik regelmatig een error. Het leek me zo ideaal, good reader.........

• Daantjeeuh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 24-08 13:38
Submappen zijn dan ook officieel niet ondersteund in iOS 7. Wat voor error krijg je?

• Aloysxda
quote:
DaantjeeuhMe schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:46:
Submappen zijn dan ook officieel niet ondersteund in iOS 7. Wat voor error krijg je?
Als submappen niet ondersteund worden, waarom kopieert die deze dan af en toe wél ?
Heel vaak krijg ik fout melding: error transfering data

• omgwtfbbq
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-10 18:06
quote:
DJH schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:27:
[...]

Inderdaad irritant. Ik had de animaties ook een lange tijd uitgezet en dan merk je de lag meer op, omdat het beeld wat langer stilstaat zonder je iets kan doen.
Heb nu de animaties weer aanstaan, en dan dan gaat het zeker niet langzamer voor m'n gevoel (eerder sneller). Misschien kun je dat eens proberen.

Voor m'n gevoel werkt de iOS sneller met de animaties aan, hoe vreemd dat misschien ook klinkt.
Dat de animaties iOS sneller laten aanvoelen is niet zo gek ;) De animaties "verhullen" eigenlijk de laadtijden. In plaats van dat ze, ik zeg even wat, 0.5s aan animatie kunnen laten zien en ondertussen laden, moeten ze meteen de gelaadde gedeeltes laten zien. Daardoor "zie" je als het ware het laadprocess, waar dat normaal een animatie is die daarna een volledige gelaadde app laat zien :)

omgwtfbbq wijzigde deze reactie 21-07-2014 09:05 (0%)
Reden: Accidentally a word. Or two...

• Daantjeeuh
quote:
Aloysxda schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:53:
[...]

Als submappen niet ondersteund worden, waarom kopieert die deze dan af en toe wél ?
Heel vaak krijg ik fout melding: error transfering data
Ik zou het toch eens proberen zonder. Submappen in iOS werken wel, je kunt ze maken, maar ze worden niet officieel ondersteunt en daardoor zou het heel goed kunnen komen dat het kopiëren soms wel, soms niet lukt.

• Aloysxda
quote:
DaantjeeuhMe schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:23:
[...]

Ik zou het toch eens proberen zonder. Submappen in iOS werken wel, je kunt ze maken, maar ze worden niet officieel ondersteunt en daardoor zou het heel goed kunnen komen dat het kopiëren soms wel, soms niet lukt.
Heel fijn dat je met me meedenkt. De foutmelding krijg ik echter niet alleen als er submappen in de map zitten, maar ook als ik een map met alleen bestanden kopier. Als ik dan voor een 2e keer die map naar goodreader op de ipad kopier gaat het wel eens goed, soms pas na een derde poging of helemaal niet.

Drie weken geleden ben ik in bezit gekomen van deze ipad, waar ik heel blij mee was. Helaas ben ik al heel veel tijd kwijt om alles er op te krijgen en tot nu toe nog steeds niet is gelukt.
Ook bij internetten met safari geeft zo zijn manco's. Regelmatig vastlopers, waarna ik een appeltje in beeld krijg.
Fijn dat apple op deze manier reclame probeert te maken, maar mij valt het knap tegen :(

Zo langzamerhand is het mij wel duidelijk. De logica van Apple is echt ver te zoeken. Er zijn hier al heel wat threats, waarin gezocht wordt naar een oplossing om je data op een eenvoudige manier op de ipad te krijgen. Blijkbaar zitten er veel meer gebruikers met dit apple manco te tobben.
Erg jammer van een apparaat met zo'n mooie hardware.....

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-10 17:41
quote:
omgwtfbbq schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:04:
[...]

Dat de animaties iOS sneller laten aanvoelen is niet zo gek ;) De animaties "verhullen" eigenlijk de laadtijden. In plaats van dat ze, ik zeg even wat, 0.5s aan animatie kunnen laten zien en ondertussen laden, moeten ze meteen de gelaadde gedeeltes laten zien. Daardoor "zie" je als het ware het laadprocess, waar dat normaal een animatie is die daarna een volledige gelaadde app laat zien :)
De animaties maken het juist langzamer. Toen ik iOS7 beta op mijn 5 draaide was hij instant langzamer. Je wordt gewoon verplicht te wachten omwille van wat eyecandy, terwijl zelfs de 5 al ruim veel sneller was dan de animatie. Kijk maar naar een simpele unlock zonder animatie > meteen swipen/reageren. Met animatie > verplicht wachten tot de animatie klaar is. Gewoon weg gegooide tijd. Toen de mogelijkheid kwam om animaties uit te schakelen werd het weer normaal. Tot er ergens een bug in is geslopen die, zo lijkt het tenminste, de animatie toch doet, ook al zie je hem niet meer.

• Daantjeeuh
@Aloysxda
Ik ben niet bekend met GoodReader, maar ik weet dat meeste filebrowser apps in iTunes een apart venster tonen om content toe te voegen (zelf al een tijd niet meer gebruikt, dus geen idee hoe dit er ongeveer uit ziet) maar het zou onder de 'apps' settings moeten staan. Heb je dit al geprobeerd?

Wat betreft je Safari-manco's, wat zijn deze precies?

Verder heb je wellicht verkeerde verwachtingen van je iPad. File browsing heeft nooit gekund zonder 3th party apps, met de achterliggende gedachte dat alles uit je cloud zou moeten komen en tussen apps transferrable zou moeten zijn. Er zijn bijvoorbeeld tal van viewer/editing apps voor documenten die je kunt linken aan je dropbox of andere host en je documenten, foto's, etc laten bekijken/bewerken. En furthermore is het voor 'file-browsing' wachten op iOS 8 denk ik..

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-10 22:03
Je kan gewoon met een app als iFunbox hele mappen syncen lijkt me.

• Aloysxda
quote:
SidewalkSuper schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:55:
Je kan gewoon met een app als iFunbox hele mappen syncen lijkt me.
Met ifunbox ben ik vorige week een hele tijd bezig geweest. Hiermee kreeg ik het niet voor elkaar, dat mijn ipad gezien werd op de pc. De pc zei, dat er geen apparaat connected was. Jammer.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:57
Ik denk dat je met een iPad hier niet uit gaat komen.
Dit is gewoon één van dé manco's van iOS. Ik heb er zelf geen last van, aangezien ik het juist wel prettig vind dat ik er geen omkijken naar heb.

De manier om bestanden te gebruiken op een iPad is via een app die daar mee om kan gaan die gelinkt is met je cloudopslag. De vraag is dus misschien, waar kan jij al je gegevens voor een schappelijk bedrag stallen dat linkt met een goede app.
Wij gebruiken op werk bijvoorbeeld box.com, daarvoor hebben we allemaal enterprise accounts met 25GB. De box app is vervolgens weer prima in staat om de documenten te ontsluiten.

Ik zou dus kijken naar cloudopslag met een mooie app erbij. Je hebt dan gelijk heel veel opties, volgens mij zijn de bekende: DropBox, Google Drive, OneDrive (microsoft), Box.com

Vaak heb je dan iets van 5-10GB gratis opslag, meer betekent betalen ;)

EDIT:
Lees net je oude berichten terug en je geeft aan dat cloudopslag waarschijnlijk lang duurt, maar dat lijkt me niet zo erg, 11GB uploaden op een beetje gemiddelde verbinding duurt niet zo lang toch? Gewoon je laptop een nachtje aan laten staan (waarschijnlijk is het binnen een paar uur geregeld, maar dan heb je er in ieder geval geen last van).
De hoeveelheid opslag blijft dan een probleem, maar een google account geeft volgens mij al 15GB, dus dat gaat net. Vervolgens moet je dan wel een app gebruiken die lokale opslag toe staat, om er voor te zorgen dat je onderweg er altijd bij kan en niet afhankelijk van een internet verbinding bent :+

Smobbo wijzigde deze reactie 21-07-2014 16:51 (27%)
Reden: extra informatie nav z'n oude berichten

• SidewalkSuper
BT Sync is zon app.

Ik ga het probleem morgen ff testen met iFunbox voor je, kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is.

• Aloysxda
quote:
SidewalkSuper schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:24:
BT Sync is zon app.

Ik ga het probleem morgen ff testen met iFunbox voor je, kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is.
op YouTube heb ik vorige week het een en ander gevonden over ifunbox. Dat leek me de ideale oplossing.
Toen het koppelen na een paar uur niet lukte, was ik er klaar mee. Heel graag verneem ik jou ervaringen. In ieder geval, bedankt voor je hulp.

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:37

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb een probleem met mijn data verbruik op mijn iphone 5s. Dit is een maand of 4 geleden begonnen en ik hoop dat iemand hier eenzelfde probleem heeft gehad en daar en oplossing voor heeft.

Onder instellingen -> Mobiel netwerk is zichtbaar onder 'Gebruik mobiele data voor:' wat er aan data gebruikt is. Bij mij staat er na 21 dagen al 350 Mb bij Systeem! En daarvan is 250Mb voor Tijd en locatie. Ik snap echt niet waarom hier zoveel dat voor wordt gebruikt.

Weer staat uit, dat is het niet...

Is hier iemand met een verklaring?

Battle.net || Strava

• SidewalkSuper
quote:
Aloysxda schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:57:
[...]

op YouTube heb ik vorige week het een en ander gevonden over ifunbox. Dat leek me de ideale oplossing.
Toen het koppelen na een paar uur niet lukte, was ik er klaar mee. Heel graag verneem ik jou ervaringen. In ieder geval, bedankt voor je hulp.
Ik heb het net geprobeerd met iFunbox Classic.
Het duurde een paar seconden om een map van 500MB te syncen, met daarin nog weer meer mappen en bestanden. De bestanden waren rar, psd, xls, xlsx, doc, docx, pdf, png, jpg, indd, mkv, tiff. Kortom allerlei zooi. Geen enkel probleem.

1. Wat ik deed is mijn iPhone aansluiten op de pc
2. iFunbox Classic starten
3. In iFunbox een map uitzoeken waar naar geschreven kan worden. In dit geval: iPhone -> User Applications -> App kiezen (ik koos nPlayer om te testen) -> Documents
4. De map die je wil syncen slepen naar de Documents map van die app.

• Aloysxda
Bedankt voor je inbreng, sidewalker Super.
Waarschijnlijk zag mijn pc de ipad niet, omdat itunes nog niet geinstalleerd was. Nu werkt ifunbox geweldig mooi.
Op de pc kijk je gewoon in de mappen van alle apps die op de ipad staan. Hiermee kun je alles wat je op de pc hebt staan, in de map van je ipad kopieren, waar je de bestanden maar hebben wilt en gaat super snel. 2 gb is binnen een minuut overgezet.

Hierbij heb ik gekozen voor goodreader. Deze opent alles.
Nu alles heel snel te kopieren is heb ik een volgend probleem, het geheugen van de ipad is bijna vol.
Is dit uit te breiden op een bepaalde manier ?

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-10 14:35

jasjenl

Liab A Tymo

quote:
Aloysxda schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:46:
Nu alles heel snel te kopieren is heb ik een volgend probleem, het geheugen van de ipad is bijna vol.
Is dit uit te breiden op een bepaalde manier ?
Nope, dat is juist één van de beperkingen van een iPad.

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ik moest eerst iTunes installeren voor iFunbox het deed. Daarna iTunes er meteen weer afgegooid, wat een gedrocht van een programma. Apple maakt mooie software maar iTunes is een van de meest ongebruiksvriendelijke stukjes software die ik ooit gezien heb. Ze kunnen een hoop leren van iFunbox als het erom gaat. Ik vind "the cloud" ook niet ideaal voor het overzetten, moet ik gigyabytes aan data uploaden naar een datacenter in de US terwijl beide apparaten hier naast elkaar liggen en het in een paar seconden gepiept kan zijn 8)7

• 4bit
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:59

4bit

Onward, to futility!

Ik snap niet wat er zo slecht is aan iTunes. Bepaalde dingen kunnen duidelijker, maar het is dan ook 1 programma dat een heel gamma aan dingen doet. Als USB stick moet je een ipad/iphone dan ook niet gebruiken. Hier gaat alles via apps. Microsoft documenten kunnen bekijken op je ipad die op je pc staan? Office voor ipad installeren, en deze documenten slepen via itunes in je office app. Comicbooks, zelfde, gewoon via itunes slepen naar je comic book reader op je ipad. Video's? VLC installeren, en video slepen in de VLC app. Enzovoort.

Als je gewoon documenten bij je wilt hebben zodat je ze kunt gebruiken op al je pc's, zonder gebruik te maken van de cloud. Dan kan je beter een USB stick kopen van 10 euro.

I'll do what I can, but expect very little.

• Cartman!
  • Niet online
Even een film op je iPad zetten, ik heb er een uur over gedaan. Ik begreep het programma niet, ik opzoeken hoe t moet en blijkt dat ze t overhoop hebben gegooid waardoor veel tutorials niet meer klopten. Als tech-user begreep ik er echt geen moer van. Het zal vast simpel zijn maar ik was er gauw klaar mee, gejailbreakt en nu kan ik er gewoon mee doen zoals ik t wil, opgelost :)

edit: XBMC erop, lekker alles vanaf m'n NAS kijken over VPN.

Cartman! wijzigde deze reactie 24-07-2014 22:22 (7%)

• SidewalkSuper
Snap echt niet dat je er een uur over hebt gedaan :D
Wat hebben ze overhoop gegooid dan, het ziet er hier al jaren vrijwel hetzelfde uit. Alleen de sidebar hebben ze verborgen sinds een laatste update, maar die zette ik toch gelijk weer aan. :)

• Cartman!
  • Niet online
Je noemt "de sidebar", als je iTunes nooit eerder gebruikt hebt weet je niet eens dat het er is, laat staat wat het doet. Ik prikte de iPad eraan en zag enkel n balkje met "iPad <eject icon>" en begreeep t niet, als ik erop klikte gebeurde er niks. Ik kreeg enkel een optie om en sync-map aan te geven terwijl ik gewoon een bestand dat ding op wil slepen maar dat bleek niet te kunnen. Voor mij komt t erop neer dat zolang ik geen software/apps van Apple zelf hoef te gebruiken dat ik zeer tevreden ben over de iPad. Voor mij blijft iOS een gedrocht in werking en uiterlijk.

• Daantjeeuh
quote:
Cartman! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:17:
als ik erop klikte gebeurde er niks
Dan opent hij gewoon het scherm voor je iPad hoor. Daar kun je iPad specs zien, enkele instellingen voor iTunes en je device instellen (auto-sync bijv.), maar ook muziek, videos, mail, calendar, foto's en meer synchroniseren/kopiëren

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-10 22:52

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het meest vervelende van iTunes vind ik dat hij je MP3 map niet automatisch scant. Als ik er nieuwe muziek in plaats, moet ik die mapje voor mapje ook aan de iTunes bibliotheek toevoegen. Dat doet Plex dan toch handiger.

Een film ben ik ook wel eens heel lang mee bezig geweest, moest helemaal geconverteerd worden of zo. Heb het nu mooi streamend voor elkaar in IOS via Plex, werkt prima.

www.digitalracing.nl

• Daantjeeuh
Welke MP3 map? En je kunt toch gewoon al die muziek in 1x in iTunes dumpen?

• Smobbo
quote:
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:33:
Welke MP3 map? En je kunt toch gewoon al die muziek in 1x in iTunes dumpen?
Als je echter nieuwe nummers toevoegt aan je map dan worden deze niet gescraped door iTunes.
Gelukkig heb je tegenwoordig iTunes niet meer nodig, iCloud backups werken prima om je instellingen e.d. mee te nemen naar een nieuw iDevice. Foto's van m'n telefoon worden via google+ gebackupt en muziek gaat via Spotify :) !

• Cartman!
  • Niet online
quote:
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:07:
[...]

Dan opent hij gewoon het scherm voor je iPad hoor. Daar kun je iPad specs zien, enkele instellingen voor iTunes en je device instellen (auto-sync bijv.), maar ook muziek, videos, mail, calendar, foto's en meer synchroniseren/kopiëren
Het ging mij erom dat een "eject" knop mij doet denken aan "ontkoppel iPad" terwijl je dan naar de iPad bleek te gaan, niet logisch in mijn ogen. De interface die ik erna kreeg was ook zeer onduidelijk. Sinds ik iFunbox en iFile gebruik heeft t probleem zich opgelost en kon iTunes de prullenbak in :)

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep trying

quote:
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:32:
Het meest vervelende van iTunes vind ik dat hij je MP3 map niet automatisch scant. Als ik er nieuwe muziek in plaats, moet ik die mapje voor mapje ook aan de iTunes bibliotheek toevoegen. Dat doet Plex dan toch handiger.
Komt omdat iTunes, in tegenstelling tot Plex, de folderstructuur beheert. Als je nieuwe muziek aan je iTunes bibliotheek wilt toevoegen, kun je ze plaatsen in de folder iTunes/iTunes Music/Automatically Add to iTunes. Zie ook iTunes 11 for Mac: Automatically add items from other apps.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kun je die map ook op een andere PC hebben staan? Want ik heb de muziek op een media center PC staan en itunes op mijn laptop.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 25-07-2014 11:56 (11%)

www.digitalracing.nl

• SidewalkSuper
Met een symlink kan alles :p

• Smobbo
Met andere woorden, onnodig ingewikkeld ;)
Gewoon wijzen op een map en zeggen: "check periodiek of hier wat toegevoegd/verwijderd wordt en update dan de bieb" is er niet bij...

EDIT: misschien handig om deze iTunes discussie af te sluiten of elders verder te voeren, aangezien het iets anders is dan iOS 7 :+

Smobbo wijzigde deze reactie 25-07-2014 15:51 (27%)

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

quote:
retlaw schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:03:
Ik heb een probleem met mijn data verbruik op mijn iphone 5s. Dit is een maand of 4 geleden begonnen en ik hoop dat iemand hier eenzelfde probleem heeft gehad en daar en oplossing voor heeft.

Onder instellingen -> Mobiel netwerk is zichtbaar onder 'Gebruik mobiele data voor:' wat er aan data gebruikt is. Bij mij staat er na 21 dagen al 350 Mb bij Systeem! En daarvan is 250Mb voor Tijd en locatie. Ik snap echt niet waarom hier zoveel dat voor wordt gebruikt.

Toevallig ben ik ook tegen dit probleem aangelopen. Sinds 5 dagen houd ik mijn dataverbruik goed bij, en ik heb al meer dan 50MB verbruikt aan Time & Location. Nu heb ik geen goed beeld wat daaronder valt, maar ik wil het wel verminderen. Heeft iemand hier inzicht in? Het hele idee van GPS (intensief gebruik) is dat je juist geen data nodig hebt om de locatie te bepalen. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik heb ze beide uitgezet bij instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> systeem -> Tijdzone instellen, kompas kalibreren, iAds op locatiebasis en veelbezochte locaties.

Als je deze uitzet zou het verbruik veel minder moeten zijn.

Tijd en locatie hebben bij mij in totaal 2,2 MB verbruikt in een maand tijd. iOS 7.1.2.

BillSpaarbank wijzigde deze reactie 28-07-2014 09:10 (15%)

Een optimist is een slecht geďnformeerde pessimist...

• Krisp
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

Ik heb alleen veelbezochte locaties nog aanstaan, omdat ik die juist veel gebruik. Kijken of dat helpt. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb contact opgenomen met Apple over het data issue en zij konden mij ook niet vertellen welke apps of handelingen onder dit label (tijd en locatie) vallen anders dan het weer... Het advies was dus ook een intellingen reset of anders een gehele reset.

Het eerste heb ik gedaan. Helaas merk ik geen verschil. Afgelopen 4 dagen weer 16 mb verbruikt... 4 mb per dag is 120 Mb per maand voor spook data :(.

Battle.net || Strava

• GeforceAA
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:28
quote:
retlaw schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:03:

Probeer datum en tijd in/uit te schakelen http://support.apple.com/kb/ts3920?viewlocale=nl_NL

Spelen met locatievoorzieningen kan ook helpen http://support.apple.com/kb/HT5594?viewlocale=nl_NL

Zo niet, probeer je iPhone te herstellen via iTunes.

http://support.apple.com/kb/HT1414?viewlocale=nl_NL

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 10:28
Hier 17MB voor Tijd en Locatie in mijn 'Huidige Periode'... geen idee hoe lang die 'Huidige Periode' is want dat staat nergens maar gezien het feit dat er ook 18 uur gesprekstijd staat bij de Huidige Periode vermoed ik dat dit sinds de aanschaf van het toestel is en dat is twee jaar geleden nu ongeveer.

Bij mij lijkt Tijd en Locatie dus nagenoeg niets te verstoken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Krisp
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

Mijn verbruik loopt inmiddels op naar 10MB per uur (!) als ik niet op wifi zit. Nu gebruik ik Moves, welke al mijn bewegingen registreert, net als Flitsmeister. Wellicht ligt het daaraan. Vooralsnog heb ik de recente locatie uitgezet, net als de automatische tijdafstelling. Ben er wel een beetje klaar mee. :(

Edit: het zou hier aan kunnen liggen. Als recente locaties uitschakelen ook niet helpt, vrees ik dat Moves eraf moet.

Krisp wijzigde deze reactie 29-07-2014 12:11 (25%)

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:28
quote:
XyritZz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:07:
Hier 17MB voor Tijd en Locatie in mijn 'Huidige Periode'... geen idee hoe lang die 'Huidige Periode' is want dat staat nergens ……..
Als je onder alle apps kijkt,dan zie je daar nog Systeem staan. Daaronder staat „Stel gegevens opnieuw in” en dááronder staat per wanneer hij (opnieuw) ingesteld is.

Have Fun Funske

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 10:28
quote:
funske schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:43:
[...]

Als je onder alle apps kijkt,dan zie je daar nog Systeem staan. Daaronder staat „Stel gegevens opnieuw in” en dááronder staat per wanneer hij (opnieuw) ingesteld is.
Aha, 18 September 2013 en dus sinds die tijd 17MB aan Tijd/Locatie.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

quote:
XyritZz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Aha, 18 September 2013 en dus sinds die tijd 17MB aan Tijd/Locatie.
Hoop dat dit een bug is die eruit is bij de volgende upgrade... Beetje vreemd dat de 1 1 Mb per maand verbruikt en de ander 1Mb per half uur....

Battle.net || Strava

• funkymonkey038
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10-04-2016
beste mensen,

ik en mijn vrouw hebben sinds enige dagen een Iphone 5s met IOS 7.1.2. Echter krijgen wij geen enkele bluetooth koppeling, met name de radio in de auto (Renault R-Link) is lastig. Nu hebben wij ook allebei een Iphone 4(S) en ook detecteren deze geen bluetooth apparaten (meer). Het vreemde vind ik dat de Ipad 2 en de Ipad mini van ons (met ook IOS 7.1.2) wel apparaten detecteren (macbook pro). Ik heb al van alles geprobeerd en ook internet en forums nagekeken. Hier gaf men wel enkele tips, maar hier betrof het enkel 1 apparaat. Gezien het feit dat het hier 4(!) Iphones betreft ga ik uit van iets anders. Met name de 2 Iphone 4's hebben altijd zonder problemen een connectie gemaakt met de auto. Heeft iemand een idee?

• SidewalkSuper
Heb je de bluetooth in de auto al geüpgraded?

• Krisp
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

quote:
retlaw schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:00:
[...]

Hoop dat dit een bug is die eruit is bij de volgende upgrade... Beetje vreemd dat de 1 1 Mb per maand verbruikt en de ander 1Mb per half uur....
Het lijkt erop dat dit met Moves te maken heeft. Moves staat nu uit bij mij, en het verbruik is gedaald naar 'maar' 2MB per uur. Which is fine for me, waarschijnlijk heeft dit te maken met flitsmeister. :)

• funkymonkey038
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10-04-2016
r-link in de auto is ge-updatet. Vandaag 2 collega's met een 4S geprobeerd te connecten. Helaas zagen alle Iphones elkaar niet. Een collega met een Windows phone kon ons wel zien en kon ook met mij connecten. Evenals een Nokia, die kon de Iphones wel zien, maar de Iphones de Nokia niet. Ik begin toch het vermoeden te krijgen dat IOS 7.1.2 niet met nieuwe apparaten kan connecten. Sinds ik in mijn oude 4S met 7.1.2. de bestaande connecties heb verwijderd (dus ook auto), kan ik ook geen verbinding meer maken met de auto en vind ik ook geen andere phones.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb ook regelmatig issues met de Bluetooth verbinding in mijn auto, in mijn geval de ingebouwde Bluetooth set van een Honda Insight: soms wil de iPhone niet verbinden (ziet de hele Bluetooth set niet), soms wordt de verbinding ineens compleet verbroken...
En als ik Google maps gebruikt dan wordt als alles goed werkt het geluid van de autoradio tijdelijk onderbroken door de gesproken instructies van maps en gaat daarna de radio weer verder. Echter komt het ook regelmatig voor dat de verbinding tussen de iPhone en de radio open blijft staan, waardoor de radio dus niet weer hervat wordt, wat ook heel irritant is..

Ik heb wel de indruk dat deze issues allemaal pas begonnen zijn sinds ios7, onder 6 werkte Bluetooth op mijn iPhone 5 eigenlijk altijd prima.

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

• SidewalkSuper
Dit al eens geprobeerd?
Settings > General > Reset > Reset Network Settings

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik krijg soms een SMS van een +44-nogwat nummer dat ik een loterij gewonnen zou hebben. Gezien ik daaraan niet mee doe, schaar ik deze in de categorie spam ;) maar hoe kan ik dit nummer blokkeren in mijn iPhone?

Ja ik heb al gegoogled natuurlijk, maar daar kom ik zover alleen tegen hoe je contacten kunt blokkeren. En ik was niet voornemens deze loterij mensen in mijn contactenlijst op te gaan nemen.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 31-07-2014 09:08 (31%)

www.digitalracing.nl

• funk-e
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-10 08:44
quote:
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:08:
Ja ik heb al gegoogled natuurlijk, maar daar kom ik zover alleen tegen hoe je contacten kunt blokkeren. En ik was niet voornemens deze loterij mensen in mijn contactenlijst op te gaan nemen.
Als dit het oplost, waarom niet? Gewoon 1 contact aanmaken met de naam 'Spam' en daaronder alle telefoonnummers hangen die je wilt blokkeren.

...less is more

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:08:
Ik krijg soms een SMS van een +44-nogwat nummer dat ik een loterij gewonnen zou hebben. Gezien ik daaraan niet mee doe, schaar ik deze in de categorie spam ;) maar hoe kan ik dit nummer blokkeren in mijn iPhone?

Via de SMS ('contact', dan '(i)', en dan onderaan, 'block this caller') of via de recently called list (zelfde).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah, dank!

www.digitalracing.nl

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-10 18:34

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

Wat is scrollen in sites soms toch irritant. Wanneer ik in een topic helemaal naar beneden wil, scroll ik een klein beetje de site naar boven. Pijltje naar beneden komt dan in beeld. Druk ik daar dan op, dan verschijnt alsnog de balk met Favorieten, Delen enz... en schuift het pijltje weer omhoog en moet ik er nog een keer op drukken.

Hoe dan?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

quote:
SidewalkSuper schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:31:
Dit al eens geprobeerd?
Settings > General > Reset > Reset Network Settings
Als dit een reactie op mijn bericht is: die setting heeft voor zover ik weet niks met Bluetooth te maken, dat reset alleen je wifi settings.

• SidewalkSuper
Dan denk je fout. Heeft wel te maken met Bluetooth ook.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

quote:
SidewalkSuper schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:33:
Dan denk je fout. Heeft wel te maken met Bluetooth ook.
Ok, toch lijkt het mij stug dat het daar aan ligt, aangezien het de ene keer gewoon prima werkt en andere keren weer niet.

• SidewalkSuper
Probeer het gewoon eens :)

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 14:42
Iemand enig idee hoe ik documenten moet verwijderen uit iCloud? WhatsApp heeft daar nu een backup opgeslagen maar het lijkt alsof de data corrupt is. Via iCloud.com lukt het niet om de data te wissen, omdat die aangeeft het op dit moment niet mogelijk is. Iemand een idee hoe ik iCloud data volledig kan wipen?

• RnB
  • Laatst online: 11:35
Via een iDevice moet dat wel kunnen in settings>iCloud>Storage & backup>Manage storage.

• Untouchablezz20
Klopt, alleen is mijn data corrupt waardoor ik niet verder kan binnen manage storage.

Untouchablezz20 wijzigde deze reactie 07-08-2014 23:11 (8%)

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:34
Hier ook grijze iconen ik denk dat de cloud even stuk is :)

Vanaf een Mac kan je ook naar de iCloud map toe moet je evem Googlen waar die hidden map staat.

PVoutput 2720WP ZW en Oost-West

• Untouchablezz20
quote:
wopper schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 01:09:
Hier ook grijze iconen ik denk dat de cloud even stuk is :)

Vanaf een Mac kan je ook naar de iCloud map toe moet je evem Googlen waar die hidden map staat.
Het komt door iCloud drive die ik heb draaien op mijn macbook via Yosemite. Nu heb ik dit uitgezet, maar helaas blijven ze nog grijs. Draai jij ook Yosemite beta?

• RnB
  • Laatst online: 11:35
Oh, dan heb je iCloud drive geactiveerd ja. Ben bang dat je dan niks met je documents kan doen. Hier word ook voor gewaarschuwd bij de vraag of je iCloud drive wilt activeren of dat je de oude documents wilt gebruiken.

• Untouchablezz20
Klopt, heb daar overheen gelezen. Nu wachten tot iOS 8 uit is en dan kan ik er weer gebruik van maken.

• omgwtfbbq
  • Laatst online: 15-10 18:06
Ik heb een minor annoyance met de Calendar app van iOS en Google Calendar via CALDAV, misschien dat iemand anders het ook kent:

Stel ik maak een event, ik zet het in de google agenda "Overig". Ik sla het event op en vervolgens bedenk ik me dat het in een andere google agenda thuishoort. Ik pas het event aan, verander de agenda van "Overig" naar "Iets anders", en vervolgens heb ik twee events in mijn iOS en Google Calendar staan, ipv dat die ene is aangepast. Iemand die hetzelfde ervaart?

• Smobbo
quote:
omgwtfbbq schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:46:
Ik heb een minor annoyance met de Calendar app van iOS en Google Calendar via CALDAV, misschien dat iemand anders het ook kent:

Stel ik maak een event, ik zet het in de google agenda "Overig". Ik sla het event op en vervolgens bedenk ik me dat het in een andere google agenda thuishoort. Ik pas het event aan, verander de agenda van "Overig" naar "Iets anders", en vervolgens heb ik twee events in mijn iOS en Google Calendar staan, ipv dat die ene is aangepast. Iemand die hetzelfde ervaart?
Dit heb ik ook!
Nog geen oplossing voor gevonden, dus mocht je er achter komen (of iemand anders het weten), dan hou ik me aanbevolen _/-\o_

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met iCloud backups en passwords? Worden deze wachtwoorden van je email account etc. daarin opgeslagen?

Wat zijn hier eventueel de gevolgen van als je account wordt gehackt en iemand een iCloud back-up terugzet op een andere iPhone? Hebben zij direct de beschikking over alle wachtwoorden?

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 16:04

Domino

30 Watts and overheating...

Nee, wachtwoorden worden niet in iCloud opgeslagen.

De enige manier van een backup inclusief alle wachtwoorden is een encrypted iTunes backup.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• SidewalkSuper
In de iCloud keychain kunnen ze wel opgeslagen worden, maar dat is een aparte functie die je moet activeren.
http://support.apple.com/kb/HT5813

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-10 18:43
quote:
Smobbo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

Dit heb ik ook!
Nog geen oplossing voor gevonden, dus mocht je er achter komen (of iemand anders het weten), dan hou ik me aanbevolen _/-\o_
Ik had ook veel rare problemen met de standaard calendar app en Google via CALDAV (gebruik 3 google calendars met daarin weer koppelingen naar calendars van collegea en familie), sinds ik Sunrise gebruik ipv de standaard app werkt alles zoals het bedoeld is, tis geen oplossing maar wel een prettige workaround.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zat net te denken, is het eigenlijk mogelijk om de foto's van je contacten te synchen tussen je contactenlijst en Whatsapp? Want nu heb je in Whatsapp altijd een foto bij je contact, maar in de telefoon app bijvoorbeeld weer niet :9

• larsiey
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17-10 18:55
quote:
Uniciteit schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:17:
Ik zat net te denken, is het eigenlijk mogelijk om de foto's van je contacten te synchen tussen je contactenlijst en Whatsapp? Want nu heb je in Whatsapp altijd een foto bij je contact, maar in de telefoon app bijvoorbeeld weer niet :9
Voor android zijn er wel diverse apps zag ik snel, voor iOS kan ik zo niks vinden, dus ik denk dat het er niet is. :(

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

quote:
larsiey schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:20:
[...]

Voor android zijn er wel diverse apps zag ik snel, voor iOS kan ik zo niks vinden, dus ik denk dat het er niet is. :(
Jammer, gemiste kans. :P

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Uniciteit schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:17:
De profielfoto's in whatsapp zijn door je contactpersonen zelf ingesteld in whatsapp, dat hangt volgens mij ook compleet los van elkaar.

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• kaos-
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:07
Binnenkort kan ik de iPhone 5 van mijn zusje overnemen en kan ik (eindelijk) mijn iPhone 4 de tent uitschoppen. Maar nu, ik ga van iOS6 naar iOS7 maar wil wel al mijn data meenemen. Kan dit zonder problemen via iCloud of moet ik nog ergens op letten?

Soundcloud

• Daantjeeuh
Kan zonder problemen via iCloud. Maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen zou je nog een extra back-up via iTunes kunnen maken

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

quote:
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:42:
[...]

De profielfoto's in whatsapp zijn door je contactpersonen zelf ingesteld in whatsapp, dat hangt volgens mij ook compleet los van elkaar.
Jup, klopt.. vandaar ook de vraag of het mogelijk was om er tussen te synchen? In andere woorden: uit Whatsapp de profielfoto's halen en deze opslaan bij je lokale contacten (zodat je de profielfoto bijv. ook ziet bij Telefoon of Berichten). :)

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Uniciteit schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:20:
[...]

Jup, klopt.. vandaar ook de vraag of het mogelijk was om er tussen te synchen? In andere woorden: uit Whatsapp de profielfoto's halen en deze opslaan bij je lokale contacten (zodat je de profielfoto bijv. ook ziet bij Telefoon of Berichten). :)
Oh op die fiets :P
Ik zou het niet weten, ik gok dat het niet mogelijk is.

Ik heb een probleempje met notificatie geluiden.
Als ik een SMS of iMessage ontvang, dan maakt mijn iPhone soms geen geluid. Eigenlijk maar bij 50% van de berichten maakt hij maar geluid.

Heb al jaren iPhones gehad, maar sinds ik de 5C heb gebeurd dit. Ik heb trouwens wel een backup van de 4S gebruikt, kan dat ermee te maken hebben?

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• Daantjeeuh
Heb je wellicht bij de notificatie settings 'Select Alerts from My Contacts' aan staan?

• Untouchablezz20
quote:
RnB schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:56:
Oh, dan heb je iCloud drive geactiveerd ja. Ben bang dat je dan niks met je documents kan doen. Hier word ook voor gewaarschuwd bij de vraag of je iCloud drive wilt activeren of dat je de oude documents wilt gebruiken.
Als ik nu update naar 8b5, kan ik dan wel iCloud drive documenten wissen? En dan weer terug naar 7.1.2. zodat ik wel een clean iCloud account heb.

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

hyptonize

Mr. Awesome

Ik heb een audiobook via iTunes op mijn iPhone 4S met iOS 7.1.2 gezet. Nu kan ik die natuurlijk dmv de Muziek-app afspelen maar dan onthoudt ie niet waar ik gebleven ben. Maar ik kan geen fatsoenlijke app vinden die gewoon audiobooks vanuit mijn lokale bibliotheek kan afspelen. Alleen maar apps die 400 miljoenmiljard audiobooks kunnen streamen vanuit een cloud. Ik dacht dat er vroeger een eigen app van Apple hiervoor was.

Weet iemand hier een goede app voor?

• dcl!
  • Laatst online: 13:00
Als je in iTunes bij je audioboek>toon info>tabblad opties> onthoud afspeelpositie aanvinkt werkt in de standaard muziekapp.

Overigens is die niet ideaal om boeken af te spelen. Je kan eens kijken naar bookmower of bookmobile (zelfde maker, de laatste kan ook podcasts). Je kan er geloof ik 3 boeken gratis mee afspelen om te testen.

Deze onthoud de positie, je kan voor/terug skippen in seconden of minuten met zelf in te stellen sprongen, heeft een sleeptimer, en nog zo wat.

Ondanks dat er altijd iets te wensen blijft, vind ik dit tot nu toe een van de prettigste. Noodgedwongen ontdekt toen Apple de functie chapters (in iTunes gekochte boeken) in iOS 7 kaput maakte.

• Nederlands1
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08-05-2015
Ik heb mijn Iphone nooit gejailbreakt maar toch blijft plotseling blijft de apple logo bevroren tijdens mijn boot :/
Ik heb voordat ik hem uit deed niks gedownload en ook niet opgeladen via mijn computer....
HELP PLS IPHONE 5 IOS 7.2 of 7.3 ... [Ben vergeten welke ios ik precies heb] :P
Ik heb een backup van mijn oude iphone 6 op mijn computer staan maar kan ik het daarme fixen?

• larsiey
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17-10 18:55
quote:
Nederlands1 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:34:
Ik heb mijn Iphone nooit gejailbreakt maar toch blijft plotseling blijft de apple logo bevroren tijdens mijn boot :/
Ik heb voordat ik hem uit deed niks gedownload en ook niet opgeladen via mijn computer....
HELP PLS IPHONE 5 IOS 7.2 of 7.3 ... [Ben vergeten welke ios ik precies heb] :P
Ik heb een backup van mijn oude iphone 6 op mijn computer staan maar kan ik het daarme fixen?
Wordt de iPhone wel herkent in iTunes?
Anders kan je hem proberen in DFU mode te zetten en dan iOS 8 erop zetten.

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-08 03:18

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik draai nog netjes iOS 7 op mijn iPhone 5 en daar ben ik super tevreden mee.

Nu heb ik alleen een klein irritatie punt. Mensen met de nieuwe emoji's (vanaf iOS 8 of 9 en Android gebruikers) die mij zo'n smiley sturen, welke ik niet heb, zie ik zo'n vreemd vierkant en en skelet kop (teken dat mijne het niet ondersteunt). Precies dit: https://support.apple.com/nl-nl/HT203261

Is er een ander manier dan updaten, om het wel goed te kunnen zien?

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Y.Y.Eagle schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:25:
Ik draai nog netjes iOS 7 op mijn iPhone 5 en daar ben ik super tevreden mee.

Nu heb ik alleen een klein irritatie punt. Mensen met de nieuwe emoji's (vanaf iOS 8 of 9 en Android gebruikers) die mij zo'n smiley sturen, welke ik niet heb, zie ik zo'n vreemd vierkant en en skelet kop (teken dat mijne het niet ondersteunt). Precies dit: https://support.apple.com/nl-nl/HT203261

Is er een ander manier dan updaten, om het wel goed te kunnen zien?
Wat is de rede dat je nog op iOS7 zit met die iPhone 5? Ik heb op m'n zakelijke iPhone 5 gewoon iOS9 draaien en dat ding draait gewoon "super".

Ik speel overigens géén spelletjes op dat ding dus de gameperformance kan ik je niet mededelen.... de rest draait "as a charm".

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Yep, hier ook 9.2 op een 5. Draait top. Standby tijden van 48 uur + 6u gebruik nu, ongekend :)

www.digitalracing.nl

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-08 03:18

Y.Y.Eagle

Black&White

quote:
wimmel_1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:52:
[...]

Wat is de rede dat je nog op iOS7 zit met die iPhone 5? Ik heb op m'n zakelijke iPhone 5 gewoon iOS9 draaien en dat ding draait gewoon "super".

Ik speel overigens géén spelletjes op dat ding dus de gameperformance kan ik je niet mededelen.... de rest draait "as a charm".
Nadat ik vele video's heb bekeken op Youtube had ik besloten om niet verder te updaten. iOS 7 draait gewoon super, is snel, geen lagg. Daarentegen begon bij 8.4 en vooral na iOS 9 traagheid en zag ik duidelijk lagg. De nieuwe functies zijn ook geen must voor mij. Accu gaat zeker een dag mee bij mij, maar als ik hem wat minder gebruik haal ik 1,5 dag. Dat haal ik met iOS 9 nooit op een iPhone 5.
quote:
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:52:
Yep, hier ook 9.2 op een 5. Draait top. Standby tijden van 48 uur + 6u gebruik nu, ongekend :)
Misschien omdat je er nu aan gewend bent. Als je nu mijn iPhone 5 met iOS 7.1.2 zou gebruiken zal je het verschil duidelijk merken.

• Vermeulen
  • Niet online

Vermeulen

Stomp niet af, blijf slijpen

In iOS 9 is mijn accu minder snel leeg dan met iOS 7 of 8. Qua nieuwe functies kan het zijn fat je tevreden bent, maar qua beveiliging is het zonde dat je geen gebruik maakt van een nieuwer iOS (puntje, ik ga zelf ook nooit direct over op het allernieuwste iOS, maat dit is meer voor de eerste bugs).

Security updates: https://support.apple.com/en-us/HT201222

Do whatever you love and you'll be free (Outlandish - Warrior // Worrier)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Y.Y.Eagle schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:19:
[...]

Nadat ik vele video's heb bekeken op Youtube had ik besloten om niet verder te updaten. iOS 7 draait gewoon super, is snel, geen lagg. Daarentegen begon bij 8.4 en vooral na iOS 9 traagheid en zag ik duidelijk lagg. De nieuwe functies zijn ook geen must voor mij. Accu gaat zeker een dag mee bij mij, maar als ik hem wat minder gebruik haal ik 1,5 dag. Dat haal ik met iOS 9 nooit op een iPhone 5.

[...]

Misschien omdat je er nu aan gewend bent. Als je nu mijn iPhone 5 met iOS 7.1.2 zou gebruiken zal je het verschil duidelijk merken.
Ik vergelijk vooral met IOS 8.4. Dat was inderdaad niet super, maar nu is vrijwel alles weer vlot. En als het minder vlot is, is het simpelweg vaak doordat een app is doorontwikkeld en meer en meer toegespitst is op IOS9 en modernere hardware. Tja, dat hou je toch. Het toestel wordt volgend jaar vier jaar oud dus dat mag ook wel een keer.

Heb toruwens gewacht tot 9.1, ik kijk altijd eerst even de kat uit de boom wat dat soort upgrades betreft.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 25-11-2015 10:36 (5%)

www.digitalracing.nl

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True