Beetje jammer van die vorige dat hij het niet ui iCloud wilde halen.
Verwijderd
Mijn Ipad Air crasht nog steeds regelmatig in Safari op iOS7.0. Is dit opgelost met de laatse versie?
Hier een hele presentatie over de iCloud bypass.Famous schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:21:
Wat is iOs7 een stuk beter beveiligd zeg tegen diefstal. Een collega op het werkt had een iPhone 5 gevonden. Na contact opgenomen te hebben met de eigenaar vermelde zij dat ze al een nieuwe telefoon had en de verloren iPhone had opgegeven bij de verzekering. Gezien de vele beschadigingen (waar onder een barst in het scherm) had ze geen interesse meer in de telefoon en mocht mijn collega de telefoon houden.
Na een reset van de telefoon blijkt dat de oude eigenaar de telefoon nog wel in iCloud heeft staan en hierdoor kan je de telefoon niet activeren. Nogmaals contact opgenomen met de eigenaar maar die wilt de telefoon niet uit iCloud halen omdat hij bang is dat het niet goed gaat met de nieuwe iPhone die hij heeft. Nu had ik zelf de telefoon meegenomen en dacht via DFU mode en een IPSW wel een goede reset te geven waardoor het oude account verwijderd was van de telefoon, niet dus.
Telefoon dus toch maar opgestuurd naar de eigenaar in bubbeltjes folie, maar wel een goede beveiliging zeg.
YouTube: "Exploring Apple's iCloud Activation Lock (and other stuff)" by iH8sn0w, JailbreakCon (WWJC) 2014
Volgens mij is het wel mogelijk maar heeft hij het nooit echt online gezet.
Ik zie dit de jailbreak community ook niet zo snel doen.
Volgens mij was dit met 7.0.4 al opgelost, durf het niet zeker te zeggen gezien ik Chrome gebruik.Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:32:
Mijn Ipad Air crasht nog steeds regelmatig in Safari op iOS7.0. Is dit opgelost met de laatse versie?
@Lars; zal de video eens bekijken
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Met de hand van die presentatie lukt het niet om de Activation lock te omzeilen, dus als je hem daarom kijkt kan je nu wel stoppen.Famous schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:46:
[...]
Volgens mij was dit met 7.0.4 al opgelost, durf het niet zeker te zeggen gezien ik Chrome gebruik.
@Lars; zal de video eens bekijkenMocht het wat zijn hoop ik niet dat mijn collega de telefoon al op de post heeft gedaan.
Aah, laat ik dan naar 14 minuten maar stoppen danlarsiey schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:58:
[...]
Met de hand van die presentatie lukt het niet om de Activation lock te omzeilen, dus als je hem daarom kijkt kan je nu wel stoppen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik heb een klein probleempje. Mijn zwager vond het zo leuk om mijn telefoontaal te veranderen naar chinees, japans, weet ik veel wat het was. Nou haha leuk, daarna weer terug gezet naar nederlands, niks aan de hand. Maar nu heb ik bij sommige apps (Waaronder Imdb) het probleem dat niet alle tekst terug is gezet naar Nederlands. De back knop etc. zijn allemaal nog japans. Het opnieuw installeren van de app heeft geen zin. opnieuw opstarten van de telefoon ook niet. Ook de taal in de app zelf staat op Nederlands. Hetzelfde probleem heb ik bij dropbox. waardoor ik er gewoon geen wijs meer uit kan. Iemand een tip?
Zet hem naar engels en dan weer naar nederlands? Het is een tip, ik weet niet of het zal werken.
Dat zou moeten werken. Ik heb drie toetsenborden (NL, ENG en Russich). Dropbox wilde bij mij ook niet meer in NL nadat ik een poosje Russiche instellingen had. Als er geen Nederlandse taalondersteuning in een app is, dan neemt die de laatste default taalinstelling. Zo heb ik vrij lang met een Russiche taal gezet, terwijl ik dat echt nog niet goed lezen kanXAEROCOOL schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:23:
Zet hem naar engels en dan weer naar nederlands? Het is een tip, ik weet niet of het zal werken.
Dus: Engels als default kiezen, herstarten, NL als default kiezen, herstarten en het moet opgelost zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door NoGinryuGo op 16-05-2014 18:18 . Reden: talvauten ]
Verwijderd
Ik heb hier een iphone 4 met 8gb liggen op ios 6. Als ik 'm update naar ios7 gaat de performance dan achteruit? Hoe zijn de ervaringen?
Ja, vind ik wel. Zou hem lekker op iOS 6 laten. Enige nadeel is, dat sommige apps misschien niet zullen werken.
Voor 48 uur is de app Calendars 5 van Readdle gratis te downloaden. Deze wordt toch wel beschouwd als een van de beste kalender apps op de iPhone en iPad. Ik gebruik hem met veel plezier, vind hem beter dan de stock agenda, Fantastical, Week Cal en Easy Calendar, dus ik zeggen downloaden en uitproberen!
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Ook deze mist weeknummers zover ik kan zienMr Ton schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:55:
Voor 48 uur is de app Calendars 5 van Readdle gratis te downloaden. Deze wordt toch wel beschouwd als een van de beste kalender apps op de iPhone en iPad. Ik gebruik hem met veel plezier, vind hem beter dan de stock agenda, Fantastical, Week Cal en Easy Calendar, dus ik zeggen downloaden en uitproberen!

Mijn boefje is liev!
Ik ben ook geen fan van Calendars 5, ik heb er helaas voor moeten betalen.
Ik gebruik al tijden met veel plezier Week Cal, vind vooral de week view (met weeknummers) erg zalig wegens de duidelijke overview van mijn afspraken. Misschien iets voor jou JB?
Ontopic: iOS 7.1.1 draait erg goed op zowel mijn iPad mini retina als op mijn iPhone 5s. Ik heb bij de laatste nog wel last van appcrashes, maar ik vermoed dat dit nog te maken heeft met onzorgvuldige coding i.c.m. de 64bit processor. Het zijn ook steeds dezelfde apps die soms crashen. De volledige crash/reboot heb ik niet meer ervaren, dus dat is mooi!
Ik gebruik al tijden met veel plezier Week Cal, vind vooral de week view (met weeknummers) erg zalig wegens de duidelijke overview van mijn afspraken. Misschien iets voor jou JB?
Ontopic: iOS 7.1.1 draait erg goed op zowel mijn iPad mini retina als op mijn iPhone 5s. Ik heb bij de laatste nog wel last van appcrashes, maar ik vermoed dat dit nog te maken heeft met onzorgvuldige coding i.c.m. de 64bit processor. Het zijn ook steeds dezelfde apps die soms crashen. De volledige crash/reboot heb ik niet meer ervaren, dus dat is mooi!
Weeknummers staan in de 'week view'. (ah zoals hierboven al staatJB schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:11:
[...]
Ook deze mist weeknummers zover ik kan zienSnap niet dat dit niet als functie wordt toegevoegd.
Gebruik zelf ook nog Calvetica met de week+maand view in 1.
[ Voor 15% gewijzigd door kaassouffle op 19-05-2014 16:01 ]
WWDC 2014 is nu ook officieel bevestigd door Apple zelf. Wie start het topic?
Helaas heb ik geen enkele ervaring in het maken van een mooie OP, anders had ik het zeker gedaan.
http://www.iphoneclub.nl/...wat-kunnen-we-verwachten/
http://www.onemorething.n...wdc-app-is-er-klaar-voor/
Helaas heb ik geen enkele ervaring in het maken van een mooie OP, anders had ik het zeker gedaan.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Niemand?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ben ontzettend benieuwd naar iOS 8. Hoop op veel veranderingen en misschien meer openheid in iOS.
Mijn broertje ontvangt geen pushberichten van WhatsApp(iPhone 4s). Toen ik dat hoorde, wilde ik dat aanzetten in het berichtencentrum, maar WhatsApp staat daar niet bij. Weet iemand hoe ik WhatsApp weer bij berichtencentrum kan toevoegen?
Zelf heb ik een iPhone 4 en ontvang wel gewoon pushberichten, maar bij mij staat WhatsApp ook gewoon bij berichtencentrum..
Zelf heb ik een iPhone 4 en ontvang wel gewoon pushberichten, maar bij mij staat WhatsApp ook gewoon bij berichtencentrum..

^ ^ Wat gebeurt er als je whatsapp eraf haalt en opnieuw installeert?
Pak de vorige en pas de content (en later eventueel de plaatjes aan)crazylegs schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:21:
WWDC 2014 is nu ook officieel bevestigd door Apple zelf. Wie start het topic?
[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 28-05-2014 00:59 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik gebruik miCal, dat toont ook weeknummers en ik vind het door de integratie van tasks de fijnste pim-app op iOS die ik heb geprobeerd (zo ongeveer alle hierboven genoemde).JB schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:11:
[...]
Ook deze mist weeknummers zover ik kan zienSnap niet dat dit niet als functie wordt toegevoegd.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Je zou met PhoneClean alle rotzooi kunnen verwijderen. En als dit ook niet weet dan heb je maar één optie en dat is op een nieuw config whatsapp proberen.Michielodc schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:57:
Mijn broertje ontvangt geen pushberichten van WhatsApp(iPhone 4s). Toen ik dat hoorde, wilde ik dat aanzetten in het berichtencentrum, maar WhatsApp staat daar niet bij. Weet iemand hoe ik WhatsApp weer bij berichtencentrum kan toevoegen?
Gebruik PhoneClean één keer in de 15 dagen om alle cache/temp bestanden te verwijderen.
Heeft je broertje jailbreak of gehad in het verleden?
[ Voor 5% gewijzigd door MrJames op 03-06-2014 12:58 ]
Een aantal reacties zijn verplaatst naar WWDC 2014 Keynote – after-party. Dit topic is bedoeld voor discussie over iOS7.
Als je een topic wilt openen over de iOS8 Beta, neem dan even contact op met mij of één van de andere moderators van Apple Talk. Zo kunnen we voorkomen, dat er meerdere topic tegelijk worden geopend.
Als je een topic wilt openen over de iOS8 Beta, neem dan even contact op met mij of één van de andere moderators van Apple Talk. Zo kunnen we voorkomen, dat er meerdere topic tegelijk worden geopend.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Na nu 2 weken mijn i5S in gebruik te hebben loop ik niet meer tegen dit probleem aan.
Ligt dus mogelijk aan de 4S, icm met IOS7. Onder 6 heb ik dit ook nooit ervaren eigenlijk.
Start net zo langzaam op als op de 4S ( 15 sec) terwijl de i5 van mijn vrouw het in 7 sec lukt.
Tomtom geeft geen reactie zoals gewoonlijk.
Besturingssyteem versies waren in alle gevallen hetzelfde, dus het lijkt gerelateerd aan de 5S te zijn.
Meer gebruikers met deze verschijnselen?
Ligt dus mogelijk aan de 4S, icm met IOS7. Onder 6 heb ik dit ook nooit ervaren eigenlijk.
Waar ik wel last van heb is de traagheid van de Tomtom app. Tevens crashed het met einige regelmaat.Ntr- schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:22:
Ik heb ook last van dat mijn Iphone 4 soms heel erg warm wordt. Sinds update naar 7.1.1 heb ik Wifi problemen. Mijn toestel verliest vaak zijn verbinding met Wifi. Toen ik Facetime gebruikte had ik het continue dat ik een disconnect kreeg. Hebben jullie ook last van Wifi ?
Mijn toestel was eerst op IOS 6 voordat ik het naar 7.1.1 ging updaten heb ik alles gebackuped en daarna een clean install gedaan van de nieuwe IOS zodat er geen probleem zou onstaan.
Start net zo langzaam op als op de 4S ( 15 sec) terwijl de i5 van mijn vrouw het in 7 sec lukt.
Tomtom geeft geen reactie zoals gewoonlijk.
Besturingssyteem versies waren in alle gevallen hetzelfde, dus het lijkt gerelateerd aan de 5S te zijn.
Meer gebruikers met deze verschijnselen?
[ Voor 20% gewijzigd door Banshee op 06-06-2014 09:54 ]
@Banshee. Ik heb ook al een paar maal na wat intensiever gebruik, luisterboekje, muziek of TomTom, aan mijn 5S gemerkt dat hij erg heet was geworden. Ik heb een Otterbox om mijn toestel heen en dacht dat het daar aan lag. Ter controle verwijderd maar het euvel bleef. Is eigenlijk pas gekomen na de laatste update. Verder heb ik met mijn 5s heel vaal alleen een GPRS verbinding als ik het toestel uit mijn broekzak haal ipv 3 of 4G (Vodafone). Ik moet hem dan vaak resetten om van GPRS af te komen. TomTom zelf doet het goed, geen problemen. Bovenstaande problemen heb ik bij geen enkele andere iphone gehad, buiten de 3 heb ik ze allemaal gehad.... Ga ervanuit dat het eenmalig is.
[ Voor 5% gewijzigd door hoefniks op 08-06-2014 09:12 ]
Ik had van het weekend iets raars op mijn iPad: ik heb zowel op mijn iPad als iPhone twee Google mail accounts ingesteld (eentje prive, eentje zakelijk, beiden als IMAP account geconfigureerd). Dat heeft altijd probleemloos gewerkt, tot dit weekend: toen wilde mijn prive Gmail account ineens niet meer werken op mijn iPad en kreeg ik steevast de melding 'imap.gmail.com reageert niet' als ik mail probeerde op te halen, terwijl ditzelfde account op mijn iPhone nog wel gewoon werkte en het andere (zakelijke) account werkte ook nog gewoon, zowel op de iPad als ook op de iPhone. Alle settings nagelopen, niks raars kunnen vinden en uiteindelijk heb ik maar die hele account van de iPad verwijderd en opnieuw toegevoegd, toen werkte het weer. Toch vraag ik me af wat hier nu misgegaan was...
Sinds iOS7 klaagde ik over een flink verhoogd batterijverbruik van m'n 4S: waar hij voorheen probleemloos twee dagen op een accu mee ging, is dat tegenwoordig nog maar een dag of zo. Op sommige dagen lijkt 'ie echt leeg te slurpen en haalt hij het einde van de dag niet eens.
Nou heb ik eens wat gegoogled en ik kwam op deze forumthread: mensen met een iPhone en een Vodafone Signaalplus Femtocell die met die combinatie blijkbaar een verhoogd batterijverbruik ervaren.
Nou heb ik inderdaad hier in de woonkamer ook zo'n Signaalplus hangen, dus dat zou het bij mij ook kunnen zijn. Toevallig sinds vrijdag weg bij Vodafone, de Femtocell doet het dus niet meer (of ik moet een andere Vodafoner hem laten registreren voor mij), dus ik ga komende dagen eens kijken hoe de batterij zich nu gedraagt.
Meer mensen die last hebben van accuproblemen sinds iOS7 - en die ook zo'n Signaalplus hebben?
Nou heb ik eens wat gegoogled en ik kwam op deze forumthread: mensen met een iPhone en een Vodafone Signaalplus Femtocell die met die combinatie blijkbaar een verhoogd batterijverbruik ervaren.
Nou heb ik inderdaad hier in de woonkamer ook zo'n Signaalplus hangen, dus dat zou het bij mij ook kunnen zijn. Toevallig sinds vrijdag weg bij Vodafone, de Femtocell doet het dus niet meer (of ik moet een andere Vodafoner hem laten registreren voor mij), dus ik ga komende dagen eens kijken hoe de batterij zich nu gedraagt.
Meer mensen die last hebben van accuproblemen sinds iOS7 - en die ook zo'n Signaalplus hebben?
Sinds een paar uur heb ik ineens geen internetverbinding meer met mijn iphone 5. Ik heb wel verbinding met wifi of 4g, maar hij kan geen verbinding maken met het internet. Ik krijg nog wel sporadisch whatsappberichten tegen, maar verder doet niks het waar internet voor nodig is. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb zo'n beetje alles naar mijn idee geprobeerd. Op volledig herstellen via iTunes na.
Ik heb een jailbreak, maar ook als ik hem in safe mode opstart blijf ik dit probleem houden.
Edit: zelfs als ik van mijn iphone een hotspot maak, kan ik via mij laptop ermee verbinden en op internet.
Edit 2: wilde de iphone via iTunes herstellen, maar ik krijg dan de volgende foutmelding: "iTunes kan geen verbinding maken met deze iPhone. Er is geen verbinding met het apparaat mogelijk."
Ik heb een jailbreak, maar ook als ik hem in safe mode opstart blijf ik dit probleem houden.
Edit: zelfs als ik van mijn iphone een hotspot maak, kan ik via mij laptop ermee verbinden en op internet.
Edit 2: wilde de iphone via iTunes herstellen, maar ik krijg dan de volgende foutmelding: "iTunes kan geen verbinding maken met deze iPhone. Er is geen verbinding met het apparaat mogelijk."
[ Voor 32% gewijzigd door Koets89 op 27-06-2014 11:49 ]
Reset netwerk instellingen al geprobeerd?
Om hiervoor te recoveren is wel erg rigoureus 😀
Verlies je wel al je oude WiFi logins enzo !
Om hiervoor te recoveren is wel erg rigoureus 😀
Verlies je wel al je oude WiFi logins enzo !
[ Voor 19% gewijzigd door Banshee op 27-06-2014 22:28 ]
Ja, wilde dus eerst een reservekopie maken, maar dat kon dus niet. Netwerkinstellingen resetten werkte ook niet. Manier van SidewalkSuper dus maar gedaan. Had gelukkig nog een reservekopie op iCloud staan van een paar dagen oud, maar volgens mij staan daar niet mijn wifi logins in. Alles werkt in ieder geval weer naar behoren. Alleen krijg ik niet meer voor elkaar dat mijn telefoon niet trilt bij een bericht in een groepsgesprek terwijl ik wel een melding krijg (preview in lockscreen).
Wifi paswoorden staan alleen in een encrypted lokale backup, nooit in iCloud.
Ben toch echt blij dat ik weer terug ben bij iOS. Vanaf de iPhone 2G bezitter en iOS fan en na 2 jaar lang vreemd te zijn gegaan met een Samsung Galaxy nu weer een iPhone 5C. Toch blij dat ik de ervaring nu heb met 2 os'en intensief bezig te zijn geweest.
En als dit topic dan over iOS ervaringen gaat is dit mijn conclusie:
- Android is een Franse auto lees: een Peugeot. Alles werkt en qua uitrusting zeer compleet, goedkoper in aanschaf, duurder in afschrijving en na een tijdje begint alles te rammelen.
- iOS is een Duitse auto lees: een BMW. Alles werkt, qua uitrusting minder compleet omdat je niet genoeg poen hebt om full options te gaan, veel duurder in aanschaf, maar beter in restwaarde. Na intensief gebruik voelt ie nog steeds solide en betrouwbaar aan.
Zie daar maar eens iets tegenin te brengen
- Android is een Franse auto lees: een Peugeot. Alles werkt en qua uitrusting zeer compleet, goedkoper in aanschaf, duurder in afschrijving en na een tijdje begint alles te rammelen.
- iOS is een Duitse auto lees: een BMW. Alles werkt, qua uitrusting minder compleet omdat je niet genoeg poen hebt om full options te gaan, veel duurder in aanschaf, maar beter in restwaarde. Na intensief gebruik voelt ie nog steeds solide en betrouwbaar aan.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Mijn ervaring met Franse auto's: Ze zijn op na 4 jaar!
Mijn ervaring met een Duitse auto van 10jaar.. geen enkel knopje kraakt!
Kortom de 4S van me moeder doet het nog super maar de Galaxy S2 van me broer is op!
Kijk ook maar naar welk os er op de S2 van me broer draait.. 4.1.2.
En de 4S rent lekker weg met 7.1.1!
Mijn ervaring met een Duitse auto van 10jaar.. geen enkel knopje kraakt!
Kortom de 4S van me moeder doet het nog super maar de Galaxy S2 van me broer is op!
Kijk ook maar naar welk os er op de S2 van me broer draait.. 4.1.2.
En de 4S rent lekker weg met 7.1.1!
Domus schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:10:
Ben toch echt blij dat ik weer terug ben bij iOS. Vanaf de iPhone 2G bezitter en iOS fan en na 2 jaar lang vreemd te zijn gegaan met een Samsung Galaxy nu weer een iPhone 5C. Toch blij dat ik de ervaring nu heb met 2 os'en intensief bezig te zijn geweest.
Power to the beat.
Ehm, ik twijfel aan deze uitspraak, gezien als ik ergens ben op lokatie en ik voer op mijn Macbook de WiFi code in dan springt enige tellen later mijn iPhone ook automatisch om........hij moet dat dan toch ergens mee syncen, mijn vermoeden ligt in de sleutelhanger van iCloud. Het klopt wel dat hij ze niet in een backup in iCloud meeneemt ivm encryptie, maar hij kan ze wel degelijk over verschillende devices syncen.SidewalkSuper schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:13:
Wifi paswoorden staan alleen in een encrypted lokale backup, nooit in iCloud.
Heb het ook wel eens gehad dat toen ik de netwerkinstellingen op mijn iPhone had gereset dat ik nergens meer een wifi had op mijn macbook.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
De wifi gegevens staan inderdaad in iCloud keychain.
Dus in theorie als je een backup uit iCloud terugzet en je configged je Keychain weer in iCloud met de gegeven die je had dan zou je alles weer gesynced krijgen van een ander iDevice of macbook als je die hebt?RnB schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:13:
De wifi gegevens staan inderdaad in iCloud keychain.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Je hoeft daar niet eens een back-up voor terug te zetten. Zodra je inlogt en gebruik maakt van iCloud en je device approved d.m.v. security code of een ww op een andere iDevice om gebruik te maken van je iCloud keychain, ben je weer gesynced.
Ik zou er aan toe willen voegen dat je in een Peugeot gewoon zelf moet autorijden en dat er aan de BMW onzichtbare zijwielen zitten en dat BMW-rijders de neiging hebben om iedereen te moeten vertellen hoe fantastisch hun BMW wel niet is.Domus schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:10:
Langzaam gaat Apple meer en meer lijken op Android, alle features die daar al jaren inzitten komen naar iOS toe. Ben er erg blij mee want om iOS prettig te maken moet ik tot nu toe jailbreaken, hopelijk komt daar met iOS8 verandering in.
Over iOS7, na een lange tijd vind ik t nog steeds enorm lelijk en inconsistent, met name dat control center..daar zijn een paar stagair designers helemaal los op gegaan: rondje knopjes, rechthoekige knopjes, knopjes zonder randje... wat een bende. Geef mij maar een systeem waar je t uiterlijk mag aanpassen
offtopic:
Mijn Galaxy S uit 2010 doet het nog prima trouwens
Vanuit jouw standpunt heb je ook gewoon gelijk. Simpel. Ik heb alleen niet de behoefte om alles te customizen. Telefoon moet out-of-the-box gewoon retestrak draaien en dan vind ik iOS lekkerder lopen en stabieler.Cartman! schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:59:
[...]
Ik zou er aan toe willen voegen dat je in een Peugeot gewoon zelf moet autorijden en dat er aan de BMW onzichtbare zijwielen zitten en dat BMW-rijders de neiging hebben om iedereen te moeten vertellen hoe fantastisch hun BMW wel niet is.
Langzaam gaat Apple meer en meer lijken op Android, alle features die daar al jaren inzitten komen naar iOS toe. Ben er erg blij mee want om iOS prettig te maken moet ik tot nu toe jailbreaken, hopelijk komt daar met iOS8 verandering in.
Over iOS7, na een lange tijd vind ik t nog steeds enorm lelijk en inconsistent, met name dat control center..daar zijn een paar stagair designers helemaal los op gegaan: rondje knopjes, rechthoekige knopjes, knopjes zonder randje... wat een bende. Geef mij maar een systeem waar je t uiterlijk mag aanpassen
offtopic:
Overigens rij ik privé in een Peugeot 407

edit:
typo
typo
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Overigens zijn het altijd Android-gebruikers die graag hun mening opdringen aan anderen, niet andersom. Je moet op Tweakers nog net niet een motivatie van twee kantjes in drievoud inleveren waarom je toch in godsnaam zo'n dure overpriced iPhone gekocht hebt.
Als het erom gaat vind ik persoonlijk de Android topmodellen van Samsung/HTC het meest overpriced als het erover gaat. Het enige wat overpriced is aan een iPhone is misschien wel het geheugen, 80 euro voor 16GB extra, pure diefstal.
Ik erger me in iOS vooral aan de buttons die per app zo'n beetje ergens anders zitten. Een sluitknop rechtsboven, "gereed" linksboven, in een popupje (bij bijv. Nu.nl app) kies je een artikel en dan hark je heen en weer op t scherm om terug te gaan naar de hoofdpagina, dan mis ik echt de back-button die ik gewend ben van mijn telefoon omdat die altijd op dezelfde plek zit en de interface niet vervuilt.
Het irritantst blijft wel de videospeler overigens; zo'n beetje elke videospeler ter wereld heeft de "seek" onderin, zo is dat ook in iOS behalve als je fullscreen gaat kijken, dan verplaatst ie naar boven en vervangt ie het met de volume controls
Als je dan wilt seeken zit je met je hand voor t scherm.
Het zijn geen wereldschokkende dingen maar zorgen voor mij voor een onprettige ervaring.
Ik erger me in iOS vooral aan de buttons die per app zo'n beetje ergens anders zitten. Een sluitknop rechtsboven, "gereed" linksboven, in een popupje (bij bijv. Nu.nl app) kies je een artikel en dan hark je heen en weer op t scherm om terug te gaan naar de hoofdpagina, dan mis ik echt de back-button die ik gewend ben van mijn telefoon omdat die altijd op dezelfde plek zit en de interface niet vervuilt.
Het irritantst blijft wel de videospeler overigens; zo'n beetje elke videospeler ter wereld heeft de "seek" onderin, zo is dat ook in iOS behalve als je fullscreen gaat kijken, dan verplaatst ie naar boven en vervangt ie het met de volume controls

Het zijn geen wereldschokkende dingen maar zorgen voor mij voor een onprettige ervaring.
Met die sluitknop ben ik het wel eens, maar in iOS 7 is een swipe gesture toegevoegd die developers makkelijk kunnen overnemen.
Zojuist, de update gedaan (7.1.2) en hij blijft op 1/3 van het balkje hangen, plus ik heb op het moment een kapotte power knop (slechte iphone 5 batch) iemand ideeën?
Ipad en Iphone hangen nu al een tijd op 2/3 hetgeen wat gedaan is . Ff afwachten maar.. (doe ik al 45-60 Min) Decoding ?
Kanonnier zeg maar.
Wat bij de meeste werkt is een reset; 10 seconden de powerbutton & homebutton tegelijk indrukken. Hij start vevolgens opnieuw op en ios7.1.2 is gewoon geinstalleerd. Echter doet mijn powerbutton het niet aangezien ik nog geen tijd heb gehad om de gratis reparatie te laten uitvoeren(slechte button batch). Nu is dus mijn vraag of er andere manieren zijn om te resetten of hoe ik de batterij zo snel mogelijk leeg krijg.. gevalletje SOL
Nadat het balkje na 45 minuten nog steeds op 1/3 stond toch maar de reset uitgevoerd en dit heeft geholpenSkyper864 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:58:
Wat bij de meeste werkt is een reset; 10 seconden de powerbutton & homebutton tegelijk indrukken. Hij start vevolgens opnieuw op en ios7.1.2 is gewoon geinstalleerd. Echter doet mijn powerbutton het niet aangezien ik nog geen tijd heb gehad om de gratis reparatie te laten uitvoeren(slechte button batch). Nu is dus mijn vraag of er andere manieren zijn om te resetten of hoe ik de batterij zo snel mogelijk leeg krijg.. gevalletje SOL
Ach ja, de keychain vergeten. Het klopt inderdaad. Ik bedoelde dat het nooit in de backup zit, de keychain kan inderdaad wel.SpoekGTi schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:06:
[...]
Ehm, ik twijfel aan deze uitspraak, gezien als ik ergens ben op lokatie en ik voer op mijn Macbook de WiFi code in dan springt enige tellen later mijn iPhone ook automatisch om........hij moet dat dan toch ergens mee syncen, mijn vermoeden ligt in de sleutelhanger van iCloud. Het klopt wel dat hij ze niet in een backup in iCloud meeneemt ivm encryptie, maar hij kan ze wel degelijk over verschillende devices syncen.
Heb het ook wel eens gehad dat toen ik de netwerkinstellingen op mijn iPhone had gereset dat ik nergens meer een wifi had op mijn macbook.
YouTube: How to enter iOS 7.1 DFU mode when Home or Power button is broken - Restore iPhoneSkyper864 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:58:
[ Voor 30% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-06-2014 22:07 ]
Werkte perfecto ! thanksSkyper864 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:58:
Kanonnier zeg maar.
Verwijderd
had precies hetzeflde met mijn 5S, had de home en powerknop ingehouden waarna hij rebootte. Hierna gaf de iphone aan dat 7.1.2 geinstalleerd was.Skyper864 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:48:
Zojuist, de update gedaan (7.1.2) en hij blijft op 1/3 van het balkje hangen, plus ik heb op het moment een kapotte power knop (slechte iphone 5 batch) iemand ideeën?
hier de 5S geupdate me 7.1.2, via Wifi. Geen problemen, ook niet tijdens installatie (vastlopen/hangen).
(van de 16Gb had ik er ca 9Gb nog vrij, FYI).
(van de 16Gb had ik er ca 9Gb nog vrij, FYI).
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
hmm hier is die ook vast gelopen maar mijn power knop is stuk.
maar zoasl in dat filmpje mijn iphone komt ook niet tevoorschijn in Itunes hoe krijg ik dat voor elkaar tips?
maar zoasl in dat filmpje mijn iphone komt ook niet tevoorschijn in Itunes hoe krijg ik dat voor elkaar tips?
Die interne geheugens hadden gewoon al groter moeten zijn.Cartman! schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:15:
Als het erom gaat vind ik persoonlijk de Android topmodellen van Samsung/HTC het meest overpriced als het erover gaat. Het enige wat overpriced is aan een iPhone is misschien wel het geheugen, 80 euro voor 16GB extra, pure diefstal.
Aha, aan die videospeler erger ik mij ook wel aan. Het zonder reden verplaatsen van sliders, wie is daar bij apple op gekomen.Ik erger me in iOS vooral aan de buttons die per app zo'n beetje ergens anders zitten. Een sluitknop rechtsboven, "gereed" linksboven, in een popupje (bij bijv. Nu.nl app) kies je een artikel en dan hark je heen en weer op t scherm om terug te gaan naar de hoofdpagina, dan mis ik echt de back-button die ik gewend ben van mijn telefoon omdat die altijd op dezelfde plek zit en de interface niet vervuilt.
Het irritantst blijft wel de videospeler overigens; zo'n beetje elke videospeler ter wereld heeft de "seek" onderin, zo is dat ook in iOS behalve als je fullscreen gaat kijken, dan verplaatst ie naar boven en vervangt ie het met de volume controlsAls je dan wilt seeken zit je met je hand voor t scherm.
Bij die nu.nl app (nooit gebruikt) vermoed ik dat ze gewoon dan de guidelines van ios niet volgen.
Nu goed, ook al is de interface niet 100% consistent, het is nog steeds de meest consistente smartphone interface die ik heb gezien/gebruikt.
Ze groeien beide naar elkaar toe. iOS7 heeft wat dingen geleend van android en de aankomende android versie leent dan weer van iOS. Vooral designgewijs is de laatste android versie in mijn ogen toch wel groot leentjebuur bij iOS (platte look maar dan toch met lagen). Het gaat nu gewoon heen en weer, de rek is uit de smartphone wereld.Langzaam gaat Apple meer en meer lijken op Android, alle features die daar al jaren inzitten komen naar iOS toe. Ben er erg blij mee want om iOS prettig te maken moet ik tot nu toe jailbreaken, hopelijk komt daar met iOS8 verandering in.
I'll do what I can, but expect very little.
Knopje laten repareren?arre schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:02:
hmm hier is die ook vast gelopen maar mijn power knop is stuk.
Mijn iPhone 5s is al een half uur bezig met de update. Het bijzondere is dat hij daarvóór al een keer het updateproces heeft doorlopen. Na die update kwam direct de melding dat er een update (7.1.2) beschikbaar was. Daar is hij dus nog steeds mee bezig 
De update ging op mijn iPad mini wel soepel en snel.
De update ging op mijn iPad mini wel soepel en snel.
Is een foutje, even home+power ingedrukt houden lost het op. Zie ook reacties hierboven waar het updaten te lang duurde.
Ik zag het al, dat was de oplossing 
Hopelijk zijn met deze update ook de dagelijkse 'freezes' verleden tijd. Echt irritant, als je onderweg even iets wilt opzoeken en het scherm reageert niet meer. Na een paar seconden is dat voorbij en besluit je alle apps die openstaan af te sluiten, omdat het nog wel eens nuttig lijkt te zijn voor de stabiliteit. Maar dan hangt de telefoon weer in het app-overzicht en bungelt er nog een klein stukje van de app die je net hebt weggeveegd half bovenaan in het scherm. Vooral dat ziet er knullig uit
Hopelijk zijn met deze update ook de dagelijkse 'freezes' verleden tijd. Echt irritant, als je onderweg even iets wilt opzoeken en het scherm reageert niet meer. Na een paar seconden is dat voorbij en besluit je alle apps die openstaan af te sluiten, omdat het nog wel eens nuttig lijkt te zijn voor de stabiliteit. Maar dan hangt de telefoon weer in het app-overzicht en bungelt er nog een klein stukje van de app die je net hebt weggeveegd half bovenaan in het scherm. Vooral dat ziet er knullig uit

Domus schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:10:

Even de laatste paar reacties alleen al in dit topic:
mohawk0618 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:52:
Gents,
Ik wil jullie iets weirds voorleggen:
Vanochtend toen ik wakker werd, was mijn 5s blijkbaar hardreset, geen idee hoe/waarom. Nou kan gebeuren dacht ik, dus herstellen via icloud , maar dan werd het nog aparter:
1. Na de stap om icloud reserve copy te herstellen, log ik in op icloud met mn apple ID en ww.
2. Hier krijg je vervolgens de beveiliging met optie om deze toe te voegen, maar deze kies ik niet te doen.
3.Na de voorwaarden te accepteren, krijg ik een keuze uit welke icloud kopie ik het wil herstellen en zodra een keuze gemaakt te hebben komt het rare:
Hier wordt er gevraagd naar een ww van een apple ID niet eens van mij is: "Voer het apple-id wachtwoord voor ********* in dat u wilt gebruiken voor winkelaankopen (zoals in app store, iTunes store en ibooks store).
Nu kan dit overslaan, maar krijg een waarschuwing dat gekochte materiaal niet wordt teruggezet.
Na terugzetting, geef die nog een melding met die onbekende appleID, maar die kan wissen, zodat kan vervangen met de mijne en terugzetting gaat dan door.
Het is nieuwe 5s die ik in New York gekocht heb in de apple store en heeft gewoon de laatste iOS 7.1
Ik heb via id.apple.com al mijn vragen en back email gegevens gecheckt, niks mis mee.
Daarna apple gebeld, zij wisten ook van niets.
Hebben jullie nog ideeën?
Smobbo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:47:
Bij mij is er ook blijkbaar iets misgegaan met één van m'n appjes.
Ik raak 10% per uur kwijt zonder dat ik iets met m'n telefoon doe (enkel de standaard synchronisatie zaken).
Op achtergrond bijwerken heb ik al uitgezet, hielp niet.
Toen maar terug naar fabrieksinstellingen en een icloud backup teruggezet, hielp niet.
Nu ben ik dus terug bij fabrieksinstellingen en heb ik hem als nieuwe iPhone ingesteld (en dus alle apps opnieuw moeten downloaden, wifi instellingen, etc...). Komende dagen maar eens kijken of het hiermee opgelost is.
Toch wel irritant dat dit kan gebeuren, het is ook lastig te achterhalen waar het nou precies door komt. De oplossing is al snel 'reset de hele boel', dat werkt hopelijk wel, maar is niet ideaal
Feelbest schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:20:
Ik hoop dat 7.1.1 mijn batterij probleem gaat verhelpen. Maar daar stond niets over vermeld in de korte release notes. Toch hoop ik er het beste van.
dbz1985 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:23:
Zouden ze inmiddels ook het probleem hebben opgelost als je word gebeld door een huistelefoon dat de 0 er dan weer voor staat, anders blijft meteen terugbellen irritant als je maar 9 nrs hebt bij je ontvangen/gemiste oproep ipv 10
JB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:16:
[...]
Dit vroeg ik laatst ook en niemand had er last van... Ligt niet aan de animaties volgens mij. Als ik verminder beweging aanzet, duurt het nog steeds zo lang.
JB in "[iOS 7] Ervaringen & Discussie"
Geen verbetering sinds 7.1.1.? Duurt echt lang na de unlock middels TouchID niet alleen het vegen maar als je een icoontje aanklinkt zie je dat ie dat registreert omdat het icoontje "indeukt" maar het duurt zeker 1 a 2 tellen voordat de app opent
jasjenl schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 00:49:
[...]
Ik merk eigenlijk geen enkel verschil tov 7.1. Ik las ergens dat de vertragingen in het toetsenbord opgelost zouden moeten zijn in deze release, maar daar merk ik op mijn ipad 3 niks van: die blijft nog steeds af en toe 'haken' tijdens het typen
vhal schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:17:
Is inmiddels die vervelende Safari autorefresh bug al opgelost bij het switchen van tabbladen? De update heb ik vooralsnog niet binnen op mijn iPad Air
Banshee schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:06:
Sinds 7.1.1 valt het mij op dat mijn 4S behoorlijk warmer wordt als voorheen, vooral met 3g aan en het kijken van een filmpje wat een minuut of 10 duurt, wordt de metalen band om het toestel heen behoorlijk warm.
Voorheen was dit ook wel, maar werd meer het glas aan de achterzijde vlakbij de camera wat warmer.
Zijn er meer die het is opgevallen?
jasjenl schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:26:
Geweldig toch, ios 7: ben net een aantal apps aan het updaten, opeens zie ik van onder naar boven het beeld langzaam zwart worden en vervolgens verschijnt het Apple logo in beeld. Ja, hele verbetering hoor, die 7.1.1...
Ik dacht: ik begin een paar pagina's hiervoor, maar als ik helemaal tot de nieuwste post wil gaan wordt deze post nog veel langer. Wat een toptelefoon zeg, echt een bmwNtr- schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:22:
Ik heb ook last van dat mijn Iphone 4 soms heel erg warm wordt. Sinds update naar 7.1.1 heb ik Wifi problemen. Mijn toestel verliest vaak zijn verbinding met Wifi. Toen ik Facetime gebruikte had ik het continue dat ik een disconnect kreeg. Hebben jullie ook last van Wifi ?
Mijn toestel was eerst op IOS 6 voordat ik het naar 7.1.1 ging updaten heb ik alles gebackuped en daarna een clean install gedaan van de nieuwe IOS zodat er geen probleem zou onstaan.

spoiler:
Oftewel: minder zeiken op andere telefoons en doen alsof die zuigen terwijl apple net zoveel problemen met zich meebrengt
.
Daarvoor zijn dit soort topics, om problemen te bespreken. Het internet staat vol van mensen die problemen hebben met iOS, Android, en ja, zelfs BMW. En ondanks dat het merk niet heilig is stap ik nog steeds liever elke dag in mijn BMW dan in een random Fransoos.Orian schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:19:
[...]
![]()
Even de laatste paar reacties alleen al in dit topic:
[...]
Ik dacht: ik begin een paar pagina's hiervoor, maar als ik helemaal tot de nieuwste post wil gaan wordt deze post nog veel langer. Wat een toptelefoon zeg, echt een bmw
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Niet eens op reagerenfsfikke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:31:
[...]
Daarvoor zijn dit soort topics, om problemen te bespreken. Het internet staat vol van mensen die problemen hebben met iOS, Android, en ja, zelfs BMW. En ondanks dat het merk niet heilig is stap ik nog steeds liever elke dag in mijn BMW dan in een random Fransoos.
Mijn boefje is liev!
Maar dan ben ik benieuwd waarom de problemen die anderen met android hebben en op internet zetten wel valide redenen zouden zijn om android af te kraken, maar het feit dat het internet (inc. dit topic) vol staat met iphone problemen dan opeens geen valide reden zijn.fsfikke schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:31:
[...]
Daarvoor zijn dit soort topics, om problemen te bespreken. Het internet staat vol van mensen die problemen hebben met iOS, Android, en ja, zelfs BMW. En ondanks dat het merk niet heilig is stap ik nog steeds liever elke dag in mijn BMW dan in een random Fransoos.
Oftewel, zoals ik al zei: minder zeiken op anderen als de telefoon die je probeert op te hemelen net zoveel problemen heeft. En nee, mijn doel is niet om de iphone (/ipad)neer te halen, maar om te laten zien dat ze niet beter/slechter zijn dan een android phone/tablet (van enig niveau, vergelijkingen met een 100 euro android tablet zijn natuurlijk niet relevant). De reden dat ik het zo 'aanvallend' doe is omdat de manier waarop hier door o.a. Domus over wordt gesproken net zo 'aanvallend' is.
Dit topic is niet bedoeld om Android te bespreken. Iedereen heeft z'n eigen afwegingen bij het kiezen van een smartphone. Dus laten we iedereen in z'n waarde, gaan we hier niet flamen en gewoon weer terug ontopic over iOS 7.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Kort vraagje:
Ik was altijd in de veronderstelling dat apps maximaal 5x geinstalleerd konden worden vanaf 1 iTunes account, echter kan ik er nu niets meer over vinden op de website van Apple. Gezien ik op vakantie ga wil ik graag TomTom (die mn vader gekocht heeft) op mijn telefoon installeren, maar ik wil hem niet ontdoen van een extra mogelijkheid installeren op een nieuw apparaat. Iemand die mij hier wijzer kan maken?
Ik was altijd in de veronderstelling dat apps maximaal 5x geinstalleerd konden worden vanaf 1 iTunes account, echter kan ik er nu niets meer over vinden op de website van Apple. Gezien ik op vakantie ga wil ik graag TomTom (die mn vader gekocht heeft) op mijn telefoon installeren, maar ik wil hem niet ontdoen van een extra mogelijkheid installeren op een nieuw apparaat. Iemand die mij hier wijzer kan maken?
Apps kan je onbeperkt installeren. Volgens mij was het zo, dat je per iOS device van maximaal 5 iTunes accounts apps kunt installeren.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Die toestemming kan hij later weer ongedaan maken. Dus gewoon geen probleem!!Catorce schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:14:
Kort vraagje:
Have Fun Funske
Ik wou net een iphone 4s updaten naar de laatste ios versie. Maar ben thuis weg gegaan terwijl hij bezig was, niet in de veronderstelling dat hij daar "blijkbaar" internet voor nodig had. Want naar mijn idee was hij al aan het installeren. Maar nu is hij dus halverwege gestopt met updaten. Hij staat nu gefreezed op de laadbalk met het apple logo. Kan ik hem "resetten" zonder alles kwijt te zijn? Of een reboot doen? Of zal ik hem gewoon een harde reset moeten geven en is alles kwijt?
Overigens werkt koppelen aan itunes ook niet. Dat zegt itunes dat ik moet reageren op mijn iphone, wat dus niet mogelijk is.
Overigens werkt koppelen aan itunes ook niet. Dat zegt itunes dat ik moet reageren op mijn iphone, wat dus niet mogelijk is.
[ Voor 11% gewijzigd door swoutr op 04-07-2014 13:31 ]
Zoals hierboven een aantal keer genoemd staat kun je gewoon ff rebooten (powerknop+homeknop indrukken tot apple logo opnieuw verschijnt) en klaar ben je.swoutr schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:30:
Ik wou net een iphone 4s updaten naar de laatste ios versie. Maar ben thuis weg gegaan terwijl hij bezig was, niet in de veronderstelling dat hij daar "blijkbaar" internet voor nodig had. Want naar mijn idee was hij al aan het installeren. Maar nu is hij dus halverwege gestopt met updaten. Hij staat nu gefreezed op de laadbalk met het apple logo. Kan ik hem "resetten" zonder alles kwijt te zijn? Of een reboot doen? Of zal ik hem gewoon een harde reset moeten geven en is alles kwijt?
Volgende keer ff lezen of googelen
ik heb vanmorgen mijn iphone 5 ook gedaan, maar bij mij is hij juist minder stabiel.
ik heb al een niet/ traag reagerend unlock scherm gehad, en net een spontane reboot.
net zelf maar een reboot gegeven, en nu hopen dat hij goed blijft....
over de vrije ruimte, wat ik dan meestal doe, is het dmv iTunes aan de mac doen, dan geldt het niet. (1Gb vrije ruimte)
en het updaten ging wel goed, het probleem met vrije ruimte heb ik ook altijd, volgende iPhone maar minimaal 32Gb...
ik heb al een niet/ traag reagerend unlock scherm gehad, en net een spontane reboot.
over de vrije ruimte, wat ik dan meestal doe, is het dmv iTunes aan de mac doen, dan geldt het niet. (1Gb vrije ruimte)
en het updaten ging wel goed, het probleem met vrije ruimte heb ik ook altijd, volgende iPhone maar minimaal 32Gb...
[ Voor 32% gewijzigd door jpm.lensen op 06-07-2014 11:57 . Reden: wat extra info toegevoegd ]
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Vanwege alle klachten rondom de update heb ik m mooi nog op de oude versie 7.1.1 draaien. Ik maak de overstap wel naar 8 mocht die uberhaupt vlot gaan draaien op de iPhone 4S. Eerst even afwachten.
Op mijn ipad 3 ging de update op zich wel vlekkeloos, alleen deed in eerste instantie het geluid van mijn ipad het helemaal niet meer. Na een reboot werkte dat weer wel. Niet heel netjes maar niks onoverkomelijks. Ik merk verder geen verschil, daar waar ik voorheen traagheid merkte is dat er nu nog steeds.
Dat is inderdaad wel het beste, vriendin van mij heeft een 4S 8GB en dan is het een hels karwij om ruimte te krijgen voor een update. Even aan iTunes en gaan! iPhone 6 krijgt volgens de geruchten standaard 32GB! 
jpm.lensen schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:55:
ik heb vanmorgen mijn iphone 5 ook gedaan, maar bij mij is hij juist minder stabiel.
Power to the beat.
Sinds een paar weken heb ik een ipad air met ios 7.1.2. Nu heb ik op mijn pc een aantal mappen met diverse bestanden. Sinds deze 2 weken ben ik al aan het googelen, om een oplossing te vinden om de mappen vanaf mijn windows pc naar de ipad te kopieren. losse bestanden kopieren is geen probleem, maar een hele map wil me niet lukken. Met itunes wil dit niet. nu heb ik de app usb disk geinstalleerd, maar daarmee kan ook niet in een keer een map naar de ipad gekopierd worden. Dropbox is geen optie, omdat de totale data ongeveer 11 gb is. Heeft iemand voor mij een tip, hoe dit zou lukken ?
Mag ik vragen waarom je dat wilt? Ik denk namelijk dat er een beter alternatief voor is, dan het naar de iPad te kopiëren.Aloysxda schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:41:
Sinds een paar weken heb ik een ipad air met ios 7.1.2. Nu heb ik op mijn pc een aantal mappen met diverse bestanden. Sinds deze 2 weken ben ik al aan het googelen, om een oplossing te vinden om de mappen vanaf mijn windows pc naar de ipad te kopieren. losse bestanden kopieren is geen probleem, maar een hele map wil me niet lukken. Met itunes wil dit niet. nu heb ik de app usb disk geinstalleerd, maar daarmee kan ook niet in een keer een map naar de ipad gekopierd worden. Dropbox is geen optie, omdat de totale data ongeveer 11 gb is. Heeft iemand voor mij een tip, hoe dit zou lukken ?
Voor mijn werk heb ik deze bestanden nodig onderweg. Aan welk alternatief zit je te denken ??
https://itunes.apple.com/...f-reader/id364901807?mt=8Aloysxda schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:04:
Voor mijn werk heb ik deze bestanden nodig onderweg. Aan welk alternatief zit je te denken ??
Ik gebruik de app Documents, wellicht ook een oplossing voor jou: je kan via één app zowel de bestanden van Dropbox, OneDrive, Google Drive en enkele andere opslag diensten bekijken. Dus als Dropbox te weinig ruimte biedt, kan je jouw map in tweeën opsplitsen en een deel op Google Drive en een deel op Dropbox zetten.
Documents heb ik onlangs geïnstalleerd. fijne app, alleen een hele map kopiëren wil daar niet mee helaas. Dropbox gebruiken is een goede tip, maar daar kan ik geen 12 gb in kwijt. tevens zal dit uploaden, erg lang duren.
Ik gebruik goodreader (4) voor documenten enz onderweg op de ipad te openen.
Ze hebben een app voor op de pc om via usb te connectenn (kan nl ook via wifi)
Ze hebben een app voor op de pc om via usb te connectenn (kan nl ook via wifi)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
bedankt voor het meedenken. kun je met goodreader een map met data die op de pc staat, compleet naar de iPad kopiëren ?
Ben nieuw in IOS7. Is het normaal dat je gmail met de standaard mail op in IOS7 niet meteen ontvangt? Dat deze niet meteen gepushed wordt ? Minimum 15min wachten ? Bij android is dat namelijk meteen dat je melding krijgt wanneer je nieuwe mail ontvangen hebt.
@Aloysxda Ja dat kan, ik kopieer altijd de map met vergaderstukken in 1x ernaartoe 
@KrisDC Ja dat klopt, is geen push inderdaad.
@KrisDC Ja dat klopt, is geen push inderdaad.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar kon geen ander topic erover vinden.
Ik heb nog een iPhone4 en ik werd net gebeld door een no caller id. Ik nam op en hoorde niks. Paar momenten later viel mijn telefoon uit en doet het sindsdien niks meer. Ik heb het idee dat het door dat telefoontje komt, weet iemand hoe ik hem weer aan krijg?
Ik heb nog een iPhone4 en ik werd net gebeld door een no caller id. Ik nam op en hoorde niks. Paar momenten later viel mijn telefoon uit en doet het sindsdien niks meer. Ik heb het idee dat het door dat telefoontje komt, weet iemand hoe ik hem weer aan krijg?
Dat klinkt teveel als een filmscenario; ik zou dus eerst beginnen met je telefoon in de oplader te stoppen en een softreset doen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ja dat dacht ik dus ook, echter hoorde ik van een vriend dat er blijkbaar een programma is die dit kan bewerkstelligen.
Ik heb hem al aan verschillende laders gehangen en mijn mac herkent hem ook niet meer. Kan hem ook niet in DFU mode zetten.
Ik heb hem al aan verschillende laders gehangen en mijn mac herkent hem ook niet meer. Kan hem ook niet in DFU mode zetten.
Spannend. Ik hadomstreeks dezelfde tijd (13:52) ook een anoniempje op mijn iPhone 4, maar die heb ik lekker weggedrukt
Leek mij niet mogelijk namelijk, maar hij is nu nog dood dus breng hem morgen wel ff weg naar reparatiewinkel of zo
[quote]LoneWolf schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:51:
@Aloysxda Ja dat kan, ik kopieer altijd de map met vergaderstukken in 1x ernaartoe
Nu heb ik goodreader voor de ipad gekocht en goodreader usb gedownload op mijn pc. Hoe kan ik nu op mijn pc de mappen selecteren, en deze via goodreader op mijn ipad kopieren ? Graag even jouw hulp.
Edit:
Al gevonden. veel dank voor deze gouden tip !!
Nu heb ik goodreader voor de ipad gekocht en goodreader usb gedownload op mijn pc. Hoe kan ik nu op mijn pc de mappen selecteren, en deze via goodreader op mijn ipad kopieren ? Graag even jouw hulp.
Edit:
Al gevonden. veel dank voor deze gouden tip !!
[ Voor 13% gewijzigd door Aloysxda op 14-07-2014 20:53 ]
Is er ook een manier om je iPhone scherm op OSX te tonen, om zo via OSX je iPhone te kunnen besturen?
Ik gebruik hier splashtop voor (iPad en windows 7), het zou ook moeten werken op OSX: http://www.splashtop.com/DJH schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:44:
Is er ook een manier om je iPhone scherm op OSX te tonen, om zo via OSX je iPhone te kunnen besturen?
Is het mogelijk om bij een inkomende oproep meteen een SMS bericht te versturen wanneer ik wil weigeren? Nu probeert de iPhone eerst een iMessage te versturen maar dit gaat heel vaak fout omdat de andere persoon die belt geen iPhone heeft. Je krijgt dan "verzending is mislukt" en degene die me belt word dan niet meteen geinformeerd, omdat ik dan ook nog handmatig in Berichten moet kiezen voor verzenden als tekstbericht. Erg vervelend als je in vergadering zit bijv.
[ Voor 16% gewijzigd door JB op 16-07-2014 10:58 ]
Mijn boefje is liev!
Dit gebeurt al, maar wellicht hebben je contacten eerder een iPhone gehad waardoor hij nog steeds naar hun iMessage probeert te sturen (bekende bug)? Check ook of je onder instellingen>berichten>verstuur als SMS aan hebt staan, dan worden niet verzonden iMessages daarna als SMS gestuurdJB schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:57:
Is het mogelijk om bij een inkomende oproep meteen een SMS bericht te versturen wanneer ik wil weigeren? Nu probeert de iPhone eerst een iMessage te versturen maar dit gaat heel vaak fout omdat de andere persoon die belt geen iPhone heeft. Je krijgt dan "verzending is mislukt" en degene die me belt word dan niet meteen geinformeerd, omdat ik dan ook nog handmatig in Berichten moet kiezen voor verzenden als tekstbericht. Erg vervelend als je in vergadering zit bijv.
Dat is 'm, optie stond niet (meer) aan klaarblijkelijk. DankDaantjeeuhMe schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:01:
[...]
Check ook of je onder instellingen>berichten>verstuur als SMS aan hebt staan, dan worden niet verzonden iMessages daarna als SMS gestuurd
Mijn boefje is liev!
Wordt langzamerhand echt knettergek van die lag na unlocken. Duurt precies zo lang als de animatie (is hier disabled) eigenlijk duurt. Hoop dat ze dat straks netjes oplossen. Zo irritant man.
Ik gebruik zowel de Mail app van Apple voor enkele privé e-mail account en daar is inderdaad die Push beperking van 15 minuten (zal wel vanwege accubesparing niet aan te passen zijn), maar spijtig dat je niet de keuze hebt inderdaad.Rebbelx schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:59:
Ben nieuw in IOS7. Is het normaal dat je gmail met de standaard mail op in IOS7 niet meteen ontvangt? Dat deze niet meteen gepushed wordt ? Minimum 15min wachten ? Bij android is dat namelijk meteen dat je melding krijgt wanneer je nieuwe mail ontvangen hebt.
Ik heb ook een werk (Gmail) account en die draai ik afzonderlijk binnen de 'Gmail' app van Google en daar wordt het bericht wel instant gepusht en verschijnt ook direct de notificaties die je hebt ingesteld (app icoon, berichtenbalk, enz.).
Ik ervaar dit probleem niet met mijn iPhone 4S op iOS7.1.1UltraSub schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:01:
Wordt langzamerhand echt knettergek van die lag na unlocken. Duurt precies zo lang als de animatie (is hier disabled) eigenlijk duurt. Hoop dat ze dat straks netjes oplossen. Zo irritant man.
Doet dat probleem zich voor sinds 7.1.2 soms en welke iPhone gebruik je? Ik heb door alle upgrade perikelen nog niet de overstap gemaakt en ik las ook 'lag' berichten zoals wat jij nu ook noemt.
Inderdaad irritant. Ik had de animaties ook een lange tijd uitgezet en dan merk je de lag meer op, omdat het beeld wat langer stilstaat zonder je iets kan doen.UltraSub schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:01:
Heb nu de animaties weer aanstaan, en dan dan gaat het zeker niet langzamer voor m'n gevoel (eerder sneller). Misschien kun je dat eens proberen.
Voor m'n gevoel werkt de iOS sneller met de animaties aan, hoe vreemd dat misschien ook klinkt.
Is al een tijdje, iig met de default maill.app.Rebbelx schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:59:
Zie ook nieuws: Google staakt consumenten-ondersteuning ActiveSync Exchange
Het is inderdaad Google's schuld dat push niet meer mogelijk is.
Na 7.1 begonnen, en gaat om een 5S. En volgens mij heeft het te maken met TouchID.funrider schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:03:
[...]
Ik gebruik zowel de Mail app van Apple voor enkele privé e-mail account en daar is inderdaad die Push beperking van 15 minuten (zal wel vanwege accubesparing niet aan te passen zijn), maar spijtig dat je niet de keuze hebt inderdaad.
Ik heb ook een werk (Gmail) account en die draai ik afzonderlijk binnen de 'Gmail' app van Google en daar wordt het bericht wel instant gepusht en verschijnt ook direct de notificaties die je hebt ingesteld (app icoon, berichtenbalk, enz.).
[...]
Ik ervaar dit probleem niet met mijn iPhone 4S op iOS7.1.1
Doet dat probleem zich voor sinds 7.1.2 soms en welke iPhone gebruik je? Ik heb door alle upgrade perikelen nog niet de overstap gemaakt en ik las ook 'lag' berichten zoals wat jij nu ook noemt.
Hmm, eens proberen, maar ik word helemaal simpel van die onnodige animaties die gewoon teveel tijd kosten. maar ja, als het helpt. Ook al gelezen dat restoren helpt. Misschien dat nog eens proberen.DJH schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:27:
[...]
Inderdaad irritant. Ik had de animaties ook een lange tijd uitgezet en dan merk je de lag meer op, omdat het beeld wat langer stilstaat zonder je iets kan doen.
Heb nu de animaties weer aanstaan, en dan dan gaat het zeker niet langzamer voor m'n gevoel (eerder sneller). Misschien kun je dat eens proberen.
Voor m'n gevoel werkt de iOS sneller met de animaties aan, hoe vreemd dat misschien ook klinkt.
Klopt, wanneer je normaal unlocked zonder touch op de 5S gaat het ook sneller.UltraSub schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:10:
[...]
Na 7.1 begonnen, en gaat om een 5S. En volgens mij heeft het te maken met TouchID.
Mijn boefje is liev!
Lonewolf, van jouw kreeg ik begin deze week de tip om good Reader te gebruiken. Deze werkt op zich heel goed, maar als ik mappen van mijn pc naar de ipad versleep, geeft deze om de haverklap een error, waarbij de map dan niet gekopierd wordt.
Dit is knap lastig, aangezien ik zo'n tweehonderd mappen heb te verplaatsen. Heb jij enig idee waardoor ik telkens die error krijg ?
Dit is knap lastig, aangezien ik zo'n tweehonderd mappen heb te verplaatsen. Heb jij enig idee waardoor ik telkens die error krijg ?