Ik hoop dat het OSX redesign mooi uit gaat pakken. Hopelijk focussen ze zich niet teveel op hoe iCloud.com er nu uit ziet, dat vind ik niet zo mooi, in tegenstelling tot sommige fan made designs zoals
deze.
Verder mis ik niet veel features op OSX, al zou ik AirDrop for OSX en betere integratie van AirPlay erg fijn vinden. Maar het is nog beter als Apple met wat features komt waarvan ik nog nooit heb gedacht dat ik ze nodig zou hebben. De extra window management en dock tools die Hyperdock brengt zouden ze van mij ook wel vast in OSX mogen zetten. Van mij mogen ze ook kritisch naar het dashboard gaan kijken, dat gebruik ik zelf echt nooit.
Van iOS8 verwacht ik vooral doorontwikkeling van iOS7. Hopelijk wordt Healthbook heel goed uitgewerkt en komen ze ook met de iWatch, het meest belangrijke punt is dat het makkelijk moet zijn om gegevens in te voeren in de app. Alles manueel invoeren daar zou ik zelf niet snel aan beginnen, maar volgens mij erkent Apple dit probleem wel, in tegenstelling tot Samsung. Verder verwacht ik veel van de nieuwe functies voor Maps, met meer POI's en OV integratie, dat is de enige reden dat ik nog wel eens Google Maps gebruik. En een splitscreen feature voor de iPad versies zou erg handig zijn voor professioneel gebruik, ik ben benieuwd of die dan ook zal werken op oudere iPads zoals mijn iPad 4. Een quick reply functie zou handig zijn voor Messages, nog beter als ze dit ook open maken voor 3rd party apps zoals Whatsapp. En ik wil graag kunnen scrollen in het nummer dat ik aan het luisteren ben op mijn lockscreen.
Het belangrijkste van iOS8 vind ik dat ze een goede manier vinden om het grotere scherm van de iPhone 6 efficient te benutten. Een extra rij iconen of meer ruimte ertussen vind ik echt zonde namelijk. Maar op dat gebied verwacht ik eigenlijk wel wat goeds van Apple, die hebben efficient gebruik van scherm ruimte altijd erg belangrijk gevonden en serieus genomen.
De Apple TV open maken voor een Appstore zou natuurlijk leuke dingen kunnen opleveren, hopelijk gaat dat dan wel wat extras brengen, want nu is mijn Apple TV vooral een verlengstuk van mijn iPad en MacBook. Siri besturing zou ook vet zijn.
[
Voor 35% gewijzigd door
Mr Ton op 31-05-2014 15:02
]