Ik hoop dat daar wel een soort beveiliging op zit dat je alsnog moet klikken voordat je iets koopt. Ik heb bij meerdere mensen die siri lieten zien wel eens fouten gezien. Stel dat siri opeens denkt dat je iets wil kopen, daar gaat je bankrekening.Pyrone89 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:26:
A full list of the features Apple announced but didn’t talk about today is below:
...
Purchase iTunes content with Siri
...
Whatsapp werkt niet goed. Crashed veelal bij Group Chats. Maar weer terug naar iOS 7.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Op welk device?Rivanov schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:14:
Whatsapp werkt niet goed. Crashed veelal bij Group Chats. Maar weer terug naar iOS 7.
Bij mij op de iPhone 5 (A1429), groepsgesprekken openen niet.
Ik krijg alleen maar fouten als ik wil herstellen.Rivanov schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:14:
Jij ook problemen toevallig?
iPhone 5.
@SonicNL: Je wilt terug naar iOS 7? Moet je 'm in DFU modus zetten.
[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 02-06-2014 23:20 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Niet eerder aangedachtRivanov schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:19:
[...]
iPhone 5.
@SonicNL: Je wilt terug naar iOS 7? Moet je 'm in DFU modus zetten.
kan nog nergens yosemite vinden op de alternatieve kanalen. voor dev preview moet je dev abbo hebben toch ?
And as final touch god created the Dutch
Nee voor OSX nooit.jscholte schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:22:
kan nog nergens yosemite vinden op de alternatieve kanalen. voor dev preview moet je dev abbo hebben toch ?
Je hoeft geen dev-account te hebben.jscholte schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:22:
[ Voor 9% gewijzigd door firecaps30 op 02-06-2014 23:23 ]
*knip*
Nee dat mag niet. Vragen om warez is niet toegestaan op GoT.
[ Voor 83% gewijzigd door Whieee op 02-06-2014 23:26 ]
Haha, check even reactie boven jouw vraag.
[ Voor 9% gewijzigd door Untouchablezz20 op 02-06-2014 23:25 ]
Over de wel-of-niet Nederlandse Siri: het betreft inderdaad alleen de dicteerfuntie.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
werkt de new imsg locatie delen hetzelfde als "vrienden" app van apple??
Ik krijg de melding dat ik een mac dev account moet hebben om yosemite te downloaden, jullie niet? Als je hierop klikt: https://developer.apple.c...ac/index.action#downloads , dan krijg je de melding dat je een mac dev account moet hebben.
Wel balen van Whatsapp! Stond op het punt om iOS 8 te installeren. Kan dus nooit kwaad om even te wachten.
Als je $99 betaald krijg je die melding niet meer.moh.moh schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:32:
Ik krijg de melding dat ik een mac dev account moet hebben om yosemite te downloaden, jullie niet? Als je hierop klikt: https://developer.apple.c...ac/index.action#downloads , dan krijg je de melding dat je een mac dev account moet hebben.
Aangezien ik niet ontwikkel voor de Mac vindt ik dat maar onzinnig: in ieder geval bedankt voor de reactie. Ik zal wel een paar uurtjes wachten!
moh.moh schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:35:
Aangezien ik niet ontwikkel voor de Mac vindt ik dat maar onzinnig: in ieder geval bedankt voor de reactie. Ik zal wel een paar uurtjes wachten!

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 02-06-2014 23:41 ]
39
Zo, weer terug op iOS 7. Wacht nog wel een Beta versie af van iOS 8.
De eerste afbeelding zie je als je op details drukt.icegodd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:28:
werkt de new imsg locatie delen hetzelfde als "vrienden" app van apple??
Op de tweede afbeelding zie je de map die je stuurt via "Send my current Location", en de tekstuele melding dat je je locatie via "Vrienden" voor een bepaalde tijd hebt gedeeld,
Members only: Afbeeldingen
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Je weet wat 'beta' betekent?Untouchablezz20 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:32:
Wel balen van Whatsapp! Stond op het punt om iOS 8 te installeren. Kan dus nooit kwaad om even te wachten.
Launching containers into space
Ja, tuurlijk maar net de app die ik het vaakst gebruik, doet gek onder iOS 8. Al het andere neem ik voor lief
Toch wel fijne aanpassingen die ik zo nu en dan al tegen kom.
Vooral iMessage is op de schop wat ik persoonlijk wel fijn vind (meerdere foto's versturen enz).
Dubbele spatie voor punt is wel verdwenen (of staat ineens uit) en ik heb ineens een smiley op mijn keyboard.
Lekker rustig
Vooral iMessage is op de schop wat ik persoonlijk wel fijn vind (meerdere foto's versturen enz).
Dubbele spatie voor punt is wel verdwenen (of staat ineens uit) en ik heb ineens een smiley op mijn keyboard.
Haha ik zie het.Rivanov schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:14:
Lekker rustig
[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 02-06-2014 23:44 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
1Password werkt ook niet. Dus het is niet alleen Whatsapp. Al is het wel typisch dat uitgerekend Whatsapp altijd bij de apps behoort die het niet doen.
Heb mij inderdaad opgegeven van de Beta van de zomer, maar daar is dus nog geen software voor beschikbaar. Ik zou het in een VM bekijken. Het kan mij tevens niet schelen wat anderen doen, als ze verkeerde software op hun pc installeren. Als je de beta download zou je ook weten hoe je terug moet.Fietsbel schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:37:
[...]
waarom denk je dat die barrière er is, zodat niet iedereen de software installeert die nog niet af is. Want het is nog niet stabiel genoeg, denk aan crashes, gegevens verlies etc. Als ze het toch al zouden vrijgegeven is Apple weer de boe-man. Wat natuurlijk nu ook weer is omdat ze het niet vrijgeven. En zo is er altijd wel iemand die weer wat te klagen heeft. Als je het zo graag wilt, geef je op voor het beta programma voor in de zomer.
Viel me op dat iTunes ook een nieuw logo heeft gekregen.. Rode achtergrond witte muzieknoot.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
cool beter dan whatsappglenndeman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:39:
[...]
...
Op de tweede afbeelding zie je de map die je stuurt via "Send my current Location", en de tekstuele melding dat je je locatie via "Vrienden" voor een bepaalde tijd hebt gedeeld,
vraagje voor de mensen die de beta nu toevallig hebben draaien, zou iemand de nieuwe wallpaper(s) van iOS 8 kunnen delen? Dat zou echt heel tof zijn, gezien de berichten net ga ik toch maar niet de beta draaien.
Op de 5s draait het os prima. Jammer dat whatsapp het niet doet, evenals plux. Zo eens even kijken of mijn ipad 3 aan snelheid wint op iOS 8
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
We kunnen wel een lijstje beginnen.....Rivanov schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:43:
1Password werkt ook niet. Dus het is niet alleen Whatsapp. Al is het wel typisch dat uitgerekend Whatsapp altijd bij de apps behoort die het niet doen.
Werkt bij mij niet:
NOS
Toon op afstand
Werkt wel:
RunKeeper
OV-chipkaart
Rabobank (wel wat rare verspringingen)
2048
8 Pool Ball
Battle.NET Mobile Authenticator
Breng
Parkmobile
Spotify
Weet iemand hoe ik dit aan kan Passen?
Als ik veeg (doorveeg) doet hij archiveren. Niet verwijderen.
Edit: foto verwijderd.
Edit: foto verwijderd.
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 03-06-2014 00:42 ]
Exchange instellingen/policy? Hier gaat alles rechtstreeks naar de prullenbak.Donstil schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:01:
[afbeelding]
Hoe zit het trouwens met nieuwe hardware?
Nieuwe iPhone/iMac/iPad e.d. Ik heb de keynote niet gevolgd en op de frontpage staat er ook niet echt iets over, behalve over software.
Klopt dit of komt dit nog eens later in het jaar?
Nieuwe iPhone/iMac/iPad e.d. Ik heb de keynote niet gevolgd en op de frontpage staat er ook niet echt iets over, behalve over software.
Ja vreemd. Dit is gmail.glenndeman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:05:
[...]
Exchange instellingen/policy? Hier gaat alles rechtstreeks naar de prullenbak.
Geen nieuwe hardware. Op de WWDC ligt de nadruk de laatste 4 jaar op software. Hardware komt in september.CuBras schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:05:
Hoe zit het trouwens met nieuwe hardware?
Oh oké! Dan klopt het dus dat ik er nu nog niks over vind. Bedankt!Tourniquet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:06:
[...]
Geen nieuwe hardware. Op de WWDC ligt de nadruk de laatste 4 jaar op software. Hardware komt in september.
Je krijgt hier toch rillingen over je rug van! Als de woorden markeer en archiveer op een dergelijke wijze worden afgebroken(ondanks dat dit pas een developer preview is): daarom zet ik altijd mijn interface instellingen in software op het Engels, want dan weet je zeker dat hier wel rekening mee is gehouden...Donstil schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:01:
[afbeelding]
Is niet zo verwonderlijk dat dergelijke dingen later worden bijgewerkt. Vraag me af hoeveel ze altijd in andere talen testen en hoe flexibel die interfaces nou eigenlijk zijn.moh.moh schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:11:
[...]
Je krijgt hier toch rillingen over je rug van! Als de woorden markeer en archiveer op een dergelijke wijze worden afgebroken(ondanks dat dit pas een developer preview is): daarom zet ik altijd mijn interface instellingen in software op het Engels, want dan weet je zeker dat hier wel rekening mee is gehouden...
Kan hier morgen waarschijnlijk pas echt kijken want bijwerken van apps duurt even. Zijn er 154 die ie weer moet installeren. Is overigens minder dan de 250+ die ik op mn WP had staan. Met 32gb ben je nooit zo snel aan het verwijderen
Die problemen met Whatsapp zijn er mensen met een 5S die dat ook hebben of ligt het toch nog aan de hardware? En hoe snel is Whatsapp meestal met dergelijke updates? Niet dat het me echt veel uitmaakt, ben niet zo'n grote whatsapper.
Whatsapp met ios7(.1) design liet wel even op zich wachten, ze waren 1 van de laatsten. app werkte overigens toen wel gewoon
Whatsapp werkt ook wel, alleen niet met de berichten die er in staan. Verwijder je alle berichten kun je gewoon weer appen. Hier wel vooralsnog
I am the great Cornholio!
Ik kijk uit naar Yosemite het zag er goed uit en het hele principe van continuity sprak me erg aan!
[ Voor 86% gewijzigd door SacreBleu op 03-06-2014 00:41 ]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Hmm.. dat gaat me iets te ver. Nu weer terug naar iOS 7. Beta 2 maar eens afwachten.MetaFrame schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:32:
Whatsapp werkt ook wel, alleen niet met de berichten die er in staan. Verwijder je alle berichten kun je gewoon weer appen. Hier wel vooralsnog
iPad 3 staat inmiddels wel op ios8. Die laat ik er mooi op staan.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Nee helaas niet, dat staat al op verwijderen.glenndeman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:08:
[...]
Misschien helpt dit:
http://support.apple.com/kb/ht4207
Ach misschien is het een mooie manier om mijn icloud mail wat vaker te gebruiken.
Verwijderd
Iemand die in de Yosemite beta al heeft gevonden hoe darkmode ingeschakeld kan worden? Kan het werkelijk nergens vinden!
De camera is wel flink anders geworden (niet over gesproken in de Keynote dacht ik?)
Zat er nou al een Timelapse functie in?

Edit: Ooh en de vinger sensor werkt niet op mijn 5s.
Zat er nou al een Timelapse functie in?

Edit: Ooh en de vinger sensor werkt niet op mijn 5s.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 03-06-2014 01:11 ]
zit er niet in.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 01:09:
Iemand die in de Yosemite beta al heeft gevonden hoe darkmode ingeschakeld kan worden? Kan het werkelijk nergens vinden!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kijk eens aan, nieuwe bootanimatie met een progress bar!
YouTube: OS X Yosemite (10.10) Developer Preview 1 - new boot animation
Verder valt de preview wat tegen. Kan aan de upgrade en een paar incompatibele apps liggen, maar veel dingen (onder andere Chrome) zijn heel erg instabiel, en mijn cursor springt een paar keer per minuut naar de linkerbovenhoek van m'n display. Morgen eens een cleane install doen en dan met Xcode en Swift aan de slag.
Verder valt de preview wat tegen. Kan aan de upgrade en een paar incompatibele apps liggen, maar veel dingen (onder andere Chrome) zijn heel erg instabiel, en mijn cursor springt een paar keer per minuut naar de linkerbovenhoek van m'n display. Morgen eens een cleane install doen en dan met Xcode en Swift aan de slag.
Hier werkt touch id op m'n 5s maar moest het wel aanzetten bij instellingen (schuifje bij telefoon unlocken)
Die bootbar zit er al jaren in. Alleen kreeg je die alleen te zien bij de veilige modes.AmbroosV schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 03:05:
Kijk eens aan, nieuwe bootanimatie met een progress bar!
Ik heb inmiddels de Beta maar weer van mn 5s gehaald. Te weinig dingen functioneren goed en dat mag met een beta 
Wat betreft Yosemite, daar wacht ik nog even mee tot DP2/3
Wat betreft Yosemite, daar wacht ik nog even mee tot DP2/3
I am the great Cornholio!
Vond het overall toch wat tegenvallen. Yosemite ziet er goed uit (persoonlijk vind ik het een verbetering van Mavericks) en Continuity lijkt me een écht praktische nieuwe feature. iOS8 viel me flink tegen. En hoewel ik echt weinig van programmeren snap vond ik Metal en Swift nog wel indrukwekkend. Ik geloof best dat dat de komende tijd nog een paar jaw-dropping apps gaat opleveren.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Yosemite maar eens naast mavericks geïnstalleerd. Ziet er al leuk uit, maar vind sommige dingen nog slecht uitgewerkt (logisch natuurlijk DP versie). zoals de knoppen in de menu balk het font.

Leuk dat we weer helemaal terug gaan naar dat 'platte'. Het ziet er in mijn ogen wel leuk uit, maar het geeft me op een of andere manier ook het gevoel dat ik naar een heel oud besturingssysteem kijk. Dat gevoel krijg ik vooral van het dock en de x - + knoppen.
Ik vind OSX 10.9 anders ook niet echt modern meer ogen met die grijstinten.martijnmartijn schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:21:
Leuk dat we weer helemaal terug gaan naar dat 'platte'. Het ziet er in mijn ogen wel leuk uit, maar het geeft me op een of andere manier ook het gevoel dat ik naar een heel oud besturingssysteem kijk. Dat gevoel krijg ik vooral van het dock en de x - + knoppen.
Overigens zie ik net dat ik via de iOS developer portal ook kan meedoen aan de Yosemite beta. Staat een blok waar je een code kunt verkrijgen om hem te downloaden. Dus niet alleen voor OSX developers!
Het ziet er wel goed uit eerlijk gezegd. Zojuist de DP voor OSX geinstalleerd. Het nieuwe font ziet er veel beter uit dan het oude dat gebruik werd in de taakbalk.
Wel een beetje vreemd dat iTunes niet voorzien is van een nieuwe interface. Die past er op het moment niet echt goed bij.
Ik niet waarom ze besloten hebben om de maximaliseer knop (groene links boven elk scherm) te veranderen in die knop die er voor zorgt dat het venster het hele scherm inneemt (wat normaal rechts staat). Beetje irritant. Hopelijk veranderen ze dat weer.
Last but not least, nieuwe spotlight zou ik toch in een ander kleurtje willen zien. Nu is die balk soms wat moeilijk op te merken als de achtergrond ook wit is.
Wel een beetje vreemd dat iTunes niet voorzien is van een nieuwe interface. Die past er op het moment niet echt goed bij.
Ik niet waarom ze besloten hebben om de maximaliseer knop (groene links boven elk scherm) te veranderen in die knop die er voor zorgt dat het venster het hele scherm inneemt (wat normaal rechts staat). Beetje irritant. Hopelijk veranderen ze dat weer.
Last but not least, nieuwe spotlight zou ik toch in een ander kleurtje willen zien. Nu is die balk soms wat moeilijk op te merken als de achtergrond ook wit is.
Dat kan je natuurlijk ook zelf doenlasharor schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:27:

Helemaal iOS 7 style
Voor de liefhebber is het hier te vinden.

Ik ben een groot Time Lapse fan, het is een erg leuke techniek. Ik heel benieuwd naar de opties, maar heb zelf helaas geen telefoon waarop ik het nu kan testen. Zou iemand hier wat meer details over willen geven? Resoluties, intervallen en frame-rates vind ik interessant, maar meer details zijn zeker welkom!
Ik vind Yosemite helemaal hip!
Wat werkt niet:
- VMware fusion (start helemaal niet meer op)
- BetterTouchTool (IMO onmisbaar met een trackpad)
Wat werkt wel?
- Cyberduck
- Smultron
- Telegram
- Dropbox
- VirtualBox
Meer nog niet getest. Baal wel een beetje van VMware eigenlijk, want het feit dat het OS niet meer helemaal stabiel is dat 'ruil' ik graag voor de interfaceverbeterinen.
Wat werkt niet:
Wat werkt wel?
- Cyberduck
- Smultron
- Telegram
- Dropbox
- VirtualBox
Meer nog niet getest. Baal wel een beetje van VMware eigenlijk, want het feit dat het OS niet meer helemaal stabiel is dat 'ruil' ik graag voor de interfaceverbeterinen.
Ik heb ergens gelezen dat als je option indrukt de knop dan wel maximaliseert.lasharor schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:27:
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Command dacht ik zelf eigenlijk ;-)...Jurgen_V schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:14:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat als je option indrukt de knop dan wel maximaliseert.
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Doet Yosimite op dit moment wat met de accuduur van je laptop? Of is die met de preview versie gewoon stabiel?
Ik heb mijn MacBook Air veel nodig voor school en heb maar 128gb ssd erin, dus een partitie aanmaken ervoor gaat hem niet worden. Echter wil ik het systeem wel graag proberen. Het ziet er tof uit namelijk
Ik heb mijn MacBook Air veel nodig voor school en heb maar 128gb ssd erin, dus een partitie aanmaken ervoor gaat hem niet worden. Echter wil ik het systeem wel graag proberen. Het ziet er tof uit namelijk
[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 03-06-2014 11:22 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Als je hem voor school nodig heb zou ik hem niet installeren. Programma's die niet werken, en beta1 is altijd verre van stabiel. Heb al een paar keer een Safari crash gehad. Animaties gaan ook niet altijd even vloeiend. Accuduur is nu nog moeilijk te zeggen.hupske schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:22:
Doet Yosimite op dit moment wat met de accuduur van je laptop? Of is die met de preview versie gewoon stabiel?![]()
Lijkt me niet zo'n slim idee. Die hele interface is nog niet geoptimaliseerd. Werkt een beetje traag en komt daarnaast niet onder de 20% CPU load.hupske schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:22:
Doet Yosimite op dit moment wat met de accuduur van je laptop? Of is die met de preview versie gewoon stabiel?![]()
in de keynote hadden ze het over 22 nieuwe talen voor siri en 24 nieuwe talen voor dictatie.glenndeman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:50:
[...]
Beschikbare talen:
Chinees (Kantonees - Hongkong)
Chinees (Mandarijn - China)
Chinees (Mandarijn - Taiwan)
Duits (Duitsland)
Duits (Zwitserland)
Engels (Australië)
Engels (Canada)
Engels (Verenigd Koninkrijk)
Engels (Verenigde Staten)
Frans (Canada)
Frans (Frankrijk)
Frans (Zwitserland)
Italiaans (Italië)
Italiaans (Zwitserland)
Japans
Koreaans
Spaans (Mexico)
Spaans (Spanje)
Spaans (Verenigde Staten)
in jouw lijstje staan 19 talen, waarvan er al een aantal aanwezig waren in vorige versies van iOS.
dus het zou kunnen dat nederlands alsnog word toegevoegd in een latere beta? wishful thinking

Wat werkt:Kurkentrekker schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:05:
Ik vind Yosemite helemaal hip!
Wat werkt niet:
Wat werkt wel?
- Cyberduck
- Smultron
- Telegram
- Dropbox
- VirtualBox
Spotify
Google Chrome
PHPStorm
ColorSchemer
Jump Desktop
Microsoft Remote Desktop
Cyberduck
Steam
Origin
Adobe CC
Accuduur:
Slecht, zit nu op 80% met nog 3:25 uur resterend. Terwijl ik normaal met gemak 8 uur in totaal haal.
Ze hadden het dacht ik alleen over dictation languagesparkeermeter schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:36:
[...]
in de keynote hadden ze het over 22 nieuwe talen voor siri en 24 nieuwe talen voor dictatie.
in jouw lijstje staan 19 talen, waarvan er al een aantal aanwezig waren in vorige versies van iOS.
dus het zou kunnen dat nederlands alsnog word toegevoegd in een latere beta? wishful thinking
Zie ook: http://www.iphoneclub.nl/...-siri-wel-tekst-dicteren/
Hier staat 22:

Maar hier staat 24:

[ Voor 16% gewijzigd door Tourniquet op 03-06-2014 12:00 ]
Wellicht een leuk idee om ook alvast een iOS 8 topic te maken? Oke het is nog niet voor iedereen beschikbaar, maar de dev's op tweakers kunnen hier vast al wel veel delen.
Waarschijnlijk een slide die ze zijn vergeten te updaten.. (de laatste slide dus..)Tourniquet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:51:
[...]
Ze hadden het dacht ik alleen over dictation languages
Hier staat 22:
[afbeelding]
Maar hier staat 24:
[afbeelding]
ah ik zocht die 2e foto al, maar je hebt em al geplaatstTourniquet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:51:
[...]
Hier staat 22:
[afbeelding]
Maar hier staat 24:
[afbeelding]
ja beetje verwarrend zo... nu weet ik het ook niet meer
Misschien denk ik verkeerd, maar kan dit niet een voorloper van een Nederlandse Siri worden? Dat ze de dicteer functie gebruiken om Siri Nederlands te leren? Aan de andere kant, als dicteren werkt dan moet Siri jou ook wel kunnen begrijpen.Tourniquet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:51:
[...]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
parkeermeter schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:04:
[...]
ah ik zocht die 2e foto al, maar je hebt em al geplaatst
ja beetje verwarrend zo... nu weet ik het ook niet meer
Maar waar het om gaat, die "dictation languages" zijn dus geen Siri-talen, maar gaat puur om het omzetten van spraak naar tekst via het microfoon-icoontje bij het toetsenbord (zie iPhoneclub-artikel). Die functie heeft straks 22 (of 24) nieuwe talen (waaronder Nederlands).
Wellicht, maar daar is niets over vermeld. Maar een volledige Siri heeft denk ik wel wat meer voeten in aarde dan alleen het "speech-to-text" gedeelte, wat gewoon bestaande technologie van Nuance is.Ethirty schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:08:
[...]
Misschien denk ik verkeerd, maar kan dit niet een voorloper van een Nederlandse Siri worden? Dat ze de dicteer functie gebruiken om Siri Nederlands te leren? Aan de andere kant, als dicteren werkt dan moet Siri jou ook wel kunnen begrijpen.
[ Voor 35% gewijzigd door Tourniquet op 03-06-2014 12:13 ]
Nog een nieuwtje ondekt in iOS 8: WebGL support in Safari
Dat iOS 8 topic mag er dus zeker komen.
Dat iOS 8 topic mag er dus zeker komen.
[ Voor 28% gewijzigd door kdhoe op 03-06-2014 12:52 ]
Geen instellingen. Kunt dus ook niet bepalen hoe vaak hij een foto maakt en dergelijke. Enige wat je kunt doen is de focus bepalen maar daar houdt het wel op. Wel wat karig dus nog.Balance schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:03:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Ik ben een groot Time Lapse fan, het is een erg leuke techniek. Ik heel benieuwd naar de opties, maar heb zelf helaas geen telefoon waarop ik het nu kan testen. Zou iemand hier wat meer details over willen geven? Resoluties, intervallen en frame-rates vind ik interessant, maar meer details zijn zeker welkom!
Verwijderd
Ik ken mij vergissen maar volgens mij is het nog in B--E--T--A en geen final consumer release. Dat betekent dus dat nog niet alles klaar is en zaakjes kennen veranderen. Maarja ik zal het wel mis hebben denk ik.lasharor schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:27:
[..]
Nee, dat is niet zo. Dicteren is het omzetten van klanken naar woorden, iets totaal anders dan zinsstructuren begrijpen wat Siri moet kunnen voordat ze Siri Nederlands maken.Ethirty schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:08:
[...]
Misschien denk ik verkeerd, maar kan dit niet een voorloper van een Nederlandse Siri worden? Dat ze de dicteer functie gebruiken om Siri Nederlands te leren? Aan de andere kant, als dicteren werkt dan moet Siri jou ook wel kunnen begrijpen.
Daarnaast, gebeurd dicteren niet lokaal? Zo ja, dan kunnen ze die info niet gebruiken om de NL taal mee te analyseren.
Klopt, de nieuwe iTunes komt vaak met de nieuwe iPhones/iPads. iTunes 12 zal dus wel in september komen of iets in die richting.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:07:
[...]
Ik ken mij vergissen maar volgens mij is het nog in B--E--T--A en geen final consumer release. Dat betekent dus dat nog niet alles klaar is en zaakjes kennen veranderen. Maarja ik zal het wel mis hebben denk ik.
Verwijderd
Heeft iemand al de optie gevonden om de menu balk etc in donker grijs te krijgen? Ik heb de optie nog niet waargenomen in DP1.
Zit nog niet in DP1Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:32:
Heeft iemand al de optie gevonden om de menu balk etc in donker grijs te krijgen? Ik heb de optie nog niet waargenomen in DP1.
De dark mode zit nog niet in dp1Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:32:
Heeft iemand toevallig DP1 al in een Virtualisatieprogramma gekregen? Kan hem onder Parallels niet installeren, wordt nog niet gesupport (op zich niet onlogisch) maar was benieuwd of er een ander alternatief is waar hij wel op te installeren valt. Ik vind het wat gevaarlijk voor mijn main machine, maar wil er wel even alvast mee dingen bekijken voor wat apps die we hebben en wat willen gaan uitbreiden
Wat heeft een beta van OSX in een iOS7 topic te zoeken...
staat niet in de release note, maar zit er ook niet inVerwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:39:
[...]
[...]
Overheen gelezen dus in de release note. Thanks voor de snelle reactie.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat is je punt? Ik observeer slechts dat iTunes nog niet van een nieuwe interface voorzien isVerwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:07:
[...]
Ik ken mij vergissen maar volgens mij is het nog in B--E--T--A en geen final consumer release. Dat betekent dus dat nog niet alles klaar is en zaakjes kennen veranderen. Maarja ik zal het wel mis hebben denk ik.

Voor OSX Yosemite is glenndeman al begonnen aan een ervaringen & discussie topic: [OS X Yosemite 10.10] Ervaring & Discussie
Voor iOS 8 mag degene die zich geroepen voelt zich bij mij melden.
Voor iOS 8 mag degene die zich geroepen voelt zich bij mij melden.
Whatsapp werkt hier prima.
Toen ik net iOs 8 beta had geïnstalleerd kreeg ik wel een force close bij sommige gesprekken, niet alle. Door simpel alle gesprekken te verwijderen (je groepschats behoud je) werkte alles naar behoren.
Het enige minpuntje is dat soms wanneer ik typ verzend de tekstballonnetjes heel iets naar beneden schuiven en je niet naar beneden kan scrollen zolang je toetsenbord omhoog geschoven is.
Pushberichten werken hier ook prima, helaas niet met de quickreply
Toen ik net iOs 8 beta had geïnstalleerd kreeg ik wel een force close bij sommige gesprekken, niet alle. Door simpel alle gesprekken te verwijderen (je groepschats behoud je) werkte alles naar behoren.
Het enige minpuntje is dat soms wanneer ik typ verzend de tekstballonnetjes heel iets naar beneden schuiven en je niet naar beneden kan scrollen zolang je toetsenbord omhoog geschoven is.
[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 03-06-2014 15:27 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zal het met de SDK wel mogelijk zijn om quickreply te integreren voor iOS 8?Famous schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:25:
Dat stemt mij gerustFamous schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:25:
Kon jij dan je backup terug halen? Bij mij zegt ie dat er geen backup is
Dit gaat over de Whatsapp backup
Dit gaat over de Whatsapp backup
Famous schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:25:
Morgen gratis bier!
Ik heb vanmorgen iOS8 geïnstalleerd op mijn iPhone 5 en ik kon zonder problemen mijn iCloud backup terugplaatsen.. Intussen alweer op iOS7, ik was o.a. vergeten om vooraf een backup te maken van mijn foto's (+-1600) en na iOS8 zette hij er maar een 400 tal terug. 
Over Yosemite nog geen klachten tot hiertoe. Nog geen onverwachte crashes gehad na enkele uren gebruik, enkel de interface is wel even wennen. Ik zie wel geen transparante titelbalk bij applicaties maar dat kan ook aan mijn verouderde Macbook liggen. (Geforce 9400M)
Over Yosemite nog geen klachten tot hiertoe. Nog geen onverwachte crashes gehad na enkele uren gebruik, enkel de interface is wel even wennen. Ik zie wel geen transparante titelbalk bij applicaties maar dat kan ook aan mijn verouderde Macbook liggen. (Geforce 9400M)
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik heb ook ios 8 op mijn iPhone 5 geïnstalleerd. Icloud back-up zonder problemen teruggezet en heb al mijn foto's ook nog (200 tal). Ook whatsapp werkt bij mij, inclusief mijn groepschats.
Ik heb momenteel nog geen enkele app tegengekomen die niet werkt, af een toe een wel crash, dus in mijn ogen vrij stabiel voor een eerste beta.
Ik heb momenteel nog geen enkele app tegengekomen die niet werkt, af een toe een wel crash, dus in mijn ogen vrij stabiel voor een eerste beta.
Party is over guys!
Wie een iOS8 (Developer preview) topic wil maken mag zich bij mij melden.
Wie een iOS8 (Developer preview) topic wil maken mag zich bij mij melden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic is vanaf nu tot dinsdag 3 juni 10:00 de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
In dit topic is vanaf nu tot dinsdag 3 juni 10:00 de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.