[Telegram] Namen van contacten worden niet goed weergegeven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Zijn er meer mensen bij wie de namen van contacten in Telegram Messenger niet goed weergeven worden? Ik heb bij al mijn contacten het tussenvoegsel als tweede naam ingevoerd zodat ze goed weergeven worden op achternaam. Bij bijvoorbeeld Whatsapp is dat geen enkel probleem, maar Telegram toont de tweede namen niet zodat bijvoorbeeld Jan de Boer wordt weergeven als Jan Boer.

Irritant, en een manier om dit te verhelpen?

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Telegram heeft weinig met iOS7 te maken, maar je kan je feedback (en dus ook feature requests) als volgt inschieten:
If you have any other questions, do contact Telegram Support (in Telegram go to Settings — Ask a question).If you can't log in to your account, please use this form.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mr Ton schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:25:
Zijn er meer mensen bij wie de namen van contacten in Telegram Messenger niet goed weergeven worden? Ik heb bij al mijn contacten het tussenvoegsel als tweede naam ingevoerd zodat ze goed weergeven worden op achternaam. Bij bijvoorbeeld Whatsapp is dat geen enkel probleem, maar Telegram toont de tweede namen niet zodat bijvoorbeeld Jan de Boer wordt weergeven als Jan Boer.

Irritant, en een manier om dit te verhelpen?
Hoe heb je dat precies ingevoerd? Want volgens mij heeft iOS helemaal geen veldje voor een tussenvoegsel?

Oh als middle name. Ja dan klopt dat gedrag dus gewoon want jij hebt nu een veldje gebruikt voor iets waar 't niet voor is. Middle name is niet voor de/het/van de/etc. maar voor de "cornelis" in "henk cornelis achterwerk".

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 24-02-2014 14:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
CyBeR schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Hoe heb je dat precies ingevoerd? Want volgens mij heeft iOS helemaal geen veldje voor een tussenvoegsel?

Oh als middle name. Ja dan klopt dat gedrag dus gewoon want jij hebt nu een veldje gebruikt voor iets waar 't niet voor is. Middle name is niet voor de/het/van de/etc. maar voor de "cornelis" in "henk cornelis achterwerk".
Tja, er is geen aparte mogelijkheid voor 'tussenvoegsel', en ik denk dat je 'tussenvoegsel' wel vrij kan vertalen naar 'tweede naam', inderdaad 'middle name' in het Engels. Bovendien is het de enige mogelijkheid om je namen netjes te sorteren op de achternaam, en geen giga lijst bij de 'v' te krijgen.

Andere apps gaan er wel goed mee om, en in het buitenland zijn tweede namen heel normaal, daar moeten die toch ook gewoon weergeven worden? Daarom ben ik benieuwd of meer mensen dit hebben want ik kom het niet echt tegen op internet.
BtM909 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:44:
Telegram heeft weinig met iOS7 te maken, maar je kan je feedback (en dus ook feature requests) als volgt inschieten:

[...]
Klopt, maar er is nog geen apart Telegram topic (wel voor Android en WP zag ik) en ik had geen zin om er een aan te maken voor deze vraag, dus leek dit topic me wel gepast.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr Ton op 24-02-2014 15:08 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Let op, dit topic is afgesplitst van: [iOS 7] Ervaringen & Discussie
Mr Ton schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:06:
[...]
Klopt, maar er is nog geen apart Telegram topic (wel voor Android en WP zag ik) en ik had geen zin om er een aan te maken voor deze vraag, dus leek dit topic me wel gepast.
Zo werkt het natuurlijk niet ;). Het is de bedoeling om dan een eigen topic te openen.

[ Voor 66% gewijzigd door Hoedje op 24-02-2014 18:48 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mr Ton schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:06:
[...]

Tja, er is geen aparte mogelijkheid voor 'tussenvoegsel', en ik denk dat je 'tussenvoegsel' wel vrij kan vertalen naar 'tweede naam', inderdaad 'middle name' in het Engels. Bovendien is het de enige mogelijkheid om je namen netjes te sorteren op de achternaam, en geen giga lijst bij de 'v' te krijgen.
Dat lijkt me iets wat je bij Apple als bug moet melden. Zij hebben geen geschikte manier om een tussenvoegsel in te voeren zodat je sortering klopt. Het veld tweede naam of middle name is gewoon echt niet bedoeld voor tussenvoegsels. Een tussenvoegsel is ook geen tweede naam, het is een integraal onderdeel van de achternaam.
Andere apps gaan er wel goed mee om, en in het buitenland zijn tweede namen heel normaal, daar moeten die toch ook gewoon weergeven worden? Daarom ben ik benieuwd of meer mensen dit hebben want ik kom het niet echt tegen op internet.
Niemand anders heeft dat probleem want niemand anders gebruikt het middle name veld voor tussenvoegsels. Tweede namen zijn in Nederland ook heel normaal, meer nog dan tussenvoegsels, alleen worden ze meestal niet opgeschreven.

Ik heb zelf gewoon 'van de blaat' in de achternaam en dan inderdaad een wat langer lijstje mensen bij de V.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zet het tussenvoegsel altijd achter de voornaam. Dan klopt in ieder geval de sortering op achternaam én op voornaam.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Canaria schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:31:
Ik zet het tussenvoegsel altijd achter de voornaam. Dan klopt in ieder geval de sortering op achternaam én op voornaam.
+1

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1