| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik wilde net een linkje toevoegen of dat die wasFamous schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:07:
[...]
Ik denk dat hij deze bedoeld: https://itunes.apple.com/...?l=en&mt=8&ign-mpt=uo%3D2
Thnx
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Pas na een softreset doet hij weer normaal. Heb het nu in totaal drie keer gehad sinds iOS 7 GM.
Iemand hier ook last van?
Interessante review trouwens...Grin schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:44:
[afbeelding]
Lifting the lid on the iOS 7 UIPicker
Als dit soort simpele dingen al zoveel redenders heeft....
iOS7 is absoluut over de kop gegaan, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua aantal te renderen items!
Nooit verwacht dat er zoveel onder de motorkap zou zitten bij zoiets simpels.
[ Voor 37% gewijzigd door Underworld op 02-10-2013 19:23 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Zelf heb ik dit niet ervaren met de GM editie dus lijkt me geen bug in GM. Al kan ik het niet meer testen want heb nu 7.0.2.Underworld schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:08:
Ik heb een raar probleem met mijn volume. Als ik muziek aan het luisteren ben met de Muziek app (met een niet originele Apple koptelefoon) en ik wil mijn muziek harder zetten (dmv de hardware buttons op de iPhone 5) en ik houdt de plus toets ingedrukt en laat hem los tot het gewenste niveau, gaat hij helemaal omhoog naar max. Als ik hem vervolgens lager wil zetten, gaat hij met moeite lager, maar direct weer tot max.
Pas na een softreset doet hij weer normaal. Heb het nu in totaal drie keer gehad sinds iOS 7 GM.
Iemand hier ook last van?
Wat het wel kan zijn geen idee

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Als ik nu in mijn iTunes op 'Herstel iPhone...' klik, dan krijg ik na 2 vensters een foutmelding: 'Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van de software voor de iPhone 'iPhone van .....'. De gevraagde recource is niet gevonden.'
Kan iemand mij helpen? Ik weet niet wat ik met deze foutmelding moet, en wil toch naar de normale IOS 7.
Alvast bedankt!
Apple heeft me vandaag een nieuw toestel gestuurd.
Erg blij, want naast het feit dat ik nu geen krasjes meer heb, kreeg ik ook de iWorks apps gratis
...less is more
ik heb dit ook een tijdje gehad.Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:27:
Hallo, Ik zit nog in de beta versie en wil naar de gewone IOS 7.
Als ik nu in mijn iTunes op 'Herstel iPhone...' klik, dan krijg ik na 2 vensters een foutmelding: 'Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van de software voor de iPhone 'iPhone van .....'. De gevraagde recource is niet gevonden.'
Kan iemand mij helpen? Ik weet niet wat ik met deze foutmelding moet, en wil toch naar de normale IOS 7.
Alvast bedankt!
Opeens deed die het wel gewoon wat ik niet snapte maargoed.
Je kan altijd een IPSW downloaden (wel het juiste type uiteraard) en die erop zetten met Shift ingedrukt.
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 03-10-2013 14:22 ]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Het is ietsjes verbeterd inderdaad. Hier ook iPhone 5 iOS 7.0.2JB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:19:
Ik heb het idee dat sinds 7.0.2 mijn accu van de iPhone 5 een stuk langer mee gaat. Meerdere mensen die dit ervaren of ben ik te enthousiast? Bij hetzelfde gebruik zit ik nu bij het avondeten rond de 55-50% dit was voorheen 40-30% (iOS 6.1.4 en 7.0)
Voorheen wel eens zelfs 2 dagen ruim, nu is ie ook al doe ik weinig 's avonds leeg. achtergrond dingen enz al uitgezet.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Serieus?funk-e schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:48:
Mijn iPhone 5 had nog 3 dagen garantie in het eerste jaar en plots bleef hij op de hoofdtelefoonstand hangen. Schoonmaken, resetten en terug naar fabrieksinstellingen werkte helaas niet. Daarnaast gaf hij af en toe aan dat mijn kabel niet ondersteund werd, terwijl ik de originele kabel gebruik.
Apple heeft me vandaag een nieuw toestel gestuurd.
Erg blij, want naast het feit dat ik nu geen krasjes meer heb, kreeg ik ook de iWorks apps gratis. Goeie deal dacht ik zo
Ik heb gister een nieuw toestel gekregen omdat ik een dode pixel en stof achter mijn lens had.
Hij had een paar butsen, maar ik weet niet of ze daar nog naar kijken?
Ik heb geen gratis iWorks...
Dus als je je achterkant open schroeft, een stofje voor de camera plaats krijg je een nieuwe?..Kuhr89 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:09:
[...]
Serieus?
Ik heb gister een nieuw toestel gekregen omdat ik een dode pixel en stof achter mijn lens had.
Hij had een paar butsen, maar ik weet niet of ze daar nog naar kijken?
Ik heb geen gratis iWorks...
Same here. Heb je toevallig KPN? Ik verdenk de uitrol van 4G van tijdelijk verslechterd signaal op 3G en 2G, wat resulteert in een hoger verbruik.LoneWolf schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:20:
Nu ik ervaar het tegenovergestelde, ik haal de avond niet eens meer op 1 lading (zelfs na schone installatie)
Voorheen wel eens zelfs 2 dagen ruim, nu is ie ook al doe ik weinig 's avonds leeg. achtergrond dingen enz al uitgezet.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Sowieso is de achterkant niet open te schroeven zoals bij de iPhone 4/S. Maar ja, ik had stof achter de lens en dat gaf op sommige fotos een rare waas. Vreemd dat ik dan een andere krijg? Lijkt me niet meer dan normaal. Heb 29 euro betaald voor de expres service.Famous schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:12:
[...]
Dus als je je achterkant open schroeft, een stofje voor de camera plaats krijg je een nieuwe?..
De 5 heb je zo open (achterkant).Kuhr89 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:26:
[...]
Sowieso is de achterkant niet open te schroeven zoals bij de iPhone 4/S. Maar ja, ik had stof achter de lens en dat gaf op sommige fotos een rare waas. Vreemd dat ik dan een andere krijg? Lijkt me niet meer dan normaal. Heb 29 euro betaald voor de expres service.
Mijne is wel redelijk beschadigt, zou betekenen dat ze zonder om te kijken voor 29 euro een nieuwe telefoon brengen? Zo kan ik toch zo een stofje erachter plaatsen een een nieuwe vijf krijgen?
Het gaat er meer bij mij om dat ze er niet naar kijken?
Toen zeiden ze dat ik mijn telefoon kon opsturen en ik een vervangende zou krijgen. Zelf heb ik gekozen om de eenmalig geldende expres replacement te doen, waarbij ze mij er één opsturen en ik vervolgens de mijne terug moet sturen.
Ze kunnen makkelijk nagaan of jij je telefoon hebt open gemaakt volgens mij.
Dit valt meer onder het kopje 'de zaak besodemieteren', maat dit kan aan mij liggen. Als je de zaak wilt oplichten kan dat altijd lijkt me, of dat hier thuis hoort weet ik niet.Famous schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:12:
[...]
Dus als je je achterkant open schroeft, een stofje voor de camera plaats krijg je een nieuwe?..
Whole lot of stars ***
Inderdaad. Voor dit soort praktijken is er op dit forum geen ruimte.Rudios schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:04:
[...]
Dit valt meer onder het kopje 'de zaak besodemieteren', maat dit kan aan mij liggen. Als je de zaak wilt oplichten kan dat altijd lijkt me, of dat hier thuis hoort weet ik niet.
Zoals ik in het vorige bericht ook al aangaf;Rudios schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:04:
[...]
Dit valt meer onder het kopje 'de zaak besodemieteren', maat dit kan aan mij liggen. Als je de zaak wilt oplichten kan dat altijd lijkt me, of dat hier thuis hoort weet ik niet.
Dat het erom gaat dat ze er niet naar kijken. Zo maken ze het juist fraude gevoelig.
Ik heb het over de mogelijkheid en hoe simpel je dan wel niet een nieuwe kan krijgen, niet over het oplichten met de handeling.
Dat verklaard al een hoop.SidewalkSuper schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:24:
De lens is niet uit elkaar te halen Famous, dus je krijgt er geen stofje voor. Ik heb ook een stofje voor de lens gehad en dat zit gewoon in het hele element.
Een bedrijf als Apple zie ik namelijk helemaal niet snel zoiets doen (zo gemakkelijk).
Laten we maar weer ontopic gaan
Mijn vervangende toestel is ook van juli (week 30, 2013).Kuhr89 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:57:
Ik zie net dat mijn telefoon in juli is gemaakt. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik geen gratis iWorks heb gekregen bij mijn vervangende toestel
Ik heb hem opgezet als nieuwe iPhone en toen ik voor het eerst de App Store opende kreeg ik direct een pop-up met apple-apps te zien (incl. iWorks apps)
...less is more
www.google.nl
maar als het goed is is zijn iPhone ook nog niet geactiveerd geweestMisteRMeesteR schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:50:
Die aanbieding geldt volgens mij enkel voor iPhones geactiveerd na 1 september.
...less is more
Verwijderd
Jazeker, dit kun je doen via Instellingen > Bedieningspaneel > Toegang vanuit apps, dan is de 'grijze bedieningsbalk' niet meer aan te roepen vanuit appsVerwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:30:
Ik heb het probleem dat ik bij het omhoog scrollen steeds dat grijze bedieningsbalk oproep, kan ik die uitzetten?
[ Voor 65% gewijzigd door Haas83 op 04-10-2013 12:13 . Reden: Quote kan duidelijker zijn ;) ]
Verwijderd
Hmm die had ik al uitgezet, het werkt bedankt.Haas83 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
Jazeker, dit kun je doen via Instellingen > Bedieningspaneel > Toegang vanuit apps, dan is de 'grijze bedieningsbalk' niet meer aan te roepen vanuit apps
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Opnieuw opstarten en app afsluiten heeft geen effect.

[ Voor 13% gewijzigd door Gangster93 op 05-10-2013 15:47 ]
App al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd?Gangster93 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:43:
Ik heb het probleem dat spotify niet weggaat bij beschikbare updates, heeft iemand dit ook? Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Opnieuw opstarten en app afsluiten heeft geen effect.
[afbeelding]
Ik zou me er persoonlijk niet teveel aan storen, het gaat namelijk vanzelf weg.
[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 05-10-2013 21:22 ]
Zoek me de de kleren tussen al die plaatjes. Ook sorteren is zo veel lastiger, zo niet onmogelijk geworden....
Samsung S23 Ultra 256GB
Overigens, StreamToMe heeft ineens enorm veel last van bleeding en artifacts, waar dat eerst niet zo was in eender welke iOS 6.x.x. Ben weer terug gegaan naar Air PlayIt (niet airplayer)
Ik begin niet zo heel erg blij te zijn met deze update.
[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 06-10-2013 08:51 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Dit is m.i. ook weer een gevolg van die veel te ver doorgevoerde simplificering van de UI, blijkbaar mag niks er meer als een button uitzien en moet alles zo minimalistisch mogelijk zijn. Tot nog toe heb ik alleen nog mijn ipad 3 ge-update naar 7 maar elke keer als ik mijn iPhone 5 (waar dus nog ios 6 op staat) oppak merk ik weer wat een verademing ik het oude ios vind. Wat mij betreft echt eeuwig zonde, de weg die Apple met ios is ingeslagen, nog los van alle technische glitches vind ik het gewoon conceptueel en qua design in vrijwel geen enkel opzicht een vooruitgang
het lijkt erop dat de audio-apps dienen aangepast te worden om bediening via het controlcenter mogelijk te maken. Ik luister bijvoorbeeld veel 3fm via de 3fm-app. Deze kan ik dus niet bedienen via controlcenter (sterker nog, hij is nog niet eens aangepast naar de nieuwe resolutie van de iPhone 5).jasjenl schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:02:
Wat ik trouwens ronduit belabberd vind werken is hoe je naar de app kunt switchen die op dit moment achtergrond muziek speelt. Bij ios 6 ging je dan via de multitaskbar helemaal naar links en tapte je op het app icoon. Nu moet je via control center op de titel van het huidige nummer tappen, wat de helft van de tijd niet werkt, vermoedelijk omdat het zo'n smal strookje met tekst is en ik dus steeds ernaast tap(?). Bovendien verschijnt er bij sommige apps (zoals bijv. 3voor12) helemaal geen titel onder de play control knoppen en kun je dus niet eens switchen of zelfs maar achterhalen welke app er nu eigenlijk aan het spelen is.
Dit is m.i. ook weer een gevolg van die veel te ver doorgevoerde simplificering van de UI, blijkbaar mag niks er meer als een button uitzien en moet alles zo minimalistisch mogelijk zijn. Tot nog toe heb ik alleen nog mijn ipad 3 ge-update naar 7 maar elke keer als ik mijn iPhone 5 (waar dus nog ios 6 op staat) oppak merk ik weer wat een verademing ik het oude ios vind. Wat mij betreft echt eeuwig zonde, de weg die Apple met ios is ingeslagen, nog los van alle technische glitches vind ik het gewoon conceptueel en qua design in vrijwel geen enkel opzicht een vooruitgang
Instacast daarentegen is wel te bedienen via het controlcenter
...less is more
Samsung S23 Ultra 256GB
"This cable or accesory is not certified and my not work relialby with this iPhone"
Twee maanden lang de iPhone probleemloos aan de autoradio kunnen koppelen, update je het ding naar iOS7 is het opeens een probleem. Waardeloze keuze weer eens...
Dat je die melding krijgt wil niet zeggen dat het niet werkt.Napo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 07:59:
Zo, afgelopen weekend de iPhone naar iOS7 geupdate. Stap ik vanoachtend in de auto, sluit ik hem aan op de auto, krijg ik de melding:
"This cable or accesory is not certified and my not work relialby with this iPhone"
Twee maanden lang de iPhone probleemloos aan de autoradio kunnen koppelen, update je het ding naar iOS7 is het opeens een probleem. Waardeloze keuze weer eens...
Inderdaad, gewoon wegvegen die melding en klaar. Het zal zijn dat je kabel die je gebruikt niet officieel is en dat is het punt. Ikzelf heb ook nog een goedkope kabel en juistmet al die rare geruchten van deze zomer met betrekking op de fake en goedkopde Chinese stekkers etc hebben ze dit i het leven geroepen.MarcoC schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:41:
[...]
Dat je die melding krijgt wil niet zeggen dat het niet werkt.
Om nog maar eens tegen alle negatieve reacties in te gaan hier,
Ik heb echt geen problemen met mijn 5 op IOS7, alles werkt zoals zou moeten. Ik vind snel me weg door de menus die nu ook best logisch lijken. Natuurlijk kun je altijd wel iets vinden maar voor een eerste nieuwe versie loopt het soepel. Natuurlijk kun je zeuren over die animaties, maar zo lang duren ze nou ook weer niet hoor
Ik ben nog altijd erg tevreden met de update!
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Denk je er wel aan dat het ook heel goed aan de apps kan liggen, die (nog) niet compatible zijn?SkyStreaker schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 06:26:
Wat mij een beetje goed de strot uit begint te komen zijn de glitches in de GUI. Het hele toetsenbord ineens vol witte en zwarte strepen of een spel of wat ineens een en al "garble". Neem je een screenie, is het weg![]()
Overigens, StreamToMe heeft ineens enorm veel last van bleeding en artifacts, waar dat eerst niet zo was in eender welke iOS 6.x.x. Ben weer terug gegaan naar Air PlayIt (niet airplayer)
Ik begin niet zo heel erg blij te zijn met deze update.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Tsja, het blijft een extra handeling die je moet uitvoeren iedere keer dat je de iPhone aan de autoradio hangt. Praktisch is anders en zal straks eens kijken of het werkt/blijft werken. Daarstraks kon hij geen USB-device vinden.MarcoC schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:41:
[...]
Dat je die melding krijgt wil niet zeggen dat het niet werkt.
Leuk zo'n melding maar ik kan er weinig tot niets mee. Zeker als de kabel het voorheen wel probleemloos, en dus zonder een extra handeling om een melding weg te klikken, deed.
En misschien is de melding praktisch voor een "normale" gebruiker maar maak het dan zo dat je de melding uit kan zetten en dus niet meer wordt getoond.
€19,95 voor een "certified" kabeltje van nog geen 20cm is nogal veel wat mij betreft.
Verwijderd
Ik ben een ontwikkelaar en heb al 2 maanden de iOS7 Beta draaien op mijn iPhone 4S, steeds laatste nieuwe beta. Toen iOS 7 definitief uitkwam had ik geen tijd om te upgraden en had trouwens nergens last van dus kon wel even wachten..
Paar weken geleden toch maar iTunes opengetrokken en daar stond dat ik op de laatste nieuwe versie zat. Raar, was de laatste beta dan ook de effectieve master? Nuja, geen probleem.
Plots kwam de 7.0.1 uit, vorige week de 7.0.2 maar nog steeds zei iTunes dat er geen nieuwe versie was. Geen probleem, alles werkt toppie dus ik zal dit later wel uitpluizen.
Zaterdagnacht na men werk rond 03u krijg ik plots de melding dat ik mijn iPhone moet activeren? Zelfde schermpje dat je krijgt als je net een nieuwe telefoon hebt!
Ik kon dus niets meer doen! Activeren werkte niet, ik moest hem aansluiten op iTunes of Apple bellen

Thuisgekomen rond 03.30u 's nachts, meteen aan iTunes gehangen, krijg ik de boodschap dat mijn OS versie verlopen is en dat ik moet updaten. Waow, nooit een melding gekregen dat een beta kon verlopen!!
Daar stond ik dus:
- Telefoon geblokkeerd
- Activeren werkte niet
- Kan niet upgraden want iTunes zegt dat ik reeds op de nieuwe versie zit
- Reservekopie maken lukt niet want telefoon is geblokkeerd
Diepe zucht, ben dan maar gaan slapen..
De dag erna heb ik dan maar de iOS 7 .ipsw file gedownload, herstellen naar fabriek instellingen met die file, volledig updaten naar 7.0.2 en reservekopie terugzetten van week geleden.
Uren tijd verloren en alle sms'en/foto's van afgelopen week kwijt
Je draait beta software en je wordt boos als het niet werkt? Voor mensen voor wie het erg belangrijk is dat hun data en werking van hun telefoon intact blijft gedurende een langere (geruime) tijd is er een speciale softwareversie van iOS beschikbaar gesteld, genaamd "public release". Kan je gewoon via iTunes downloaden! Kost je niks.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:17:
Dit weekend weer zwaar afgeript door Apple & iOS 7 ..
Ik ben een ontwikkelaar en heb al 2 maanden de iOS7 Beta draaien op mijn iPhone 4S, steeds laatste nieuwe beta. Toen iOS 7 definitief uitkwam had ik geen tijd om te upgraden en had trouwens nergens last van dus kon wel even wachten..
Paar weken geleden toch maar iTunes opengetrokken en daar stond dat ik op de laatste nieuwe versie zat. Raar, was de laatste beta dan ook de effectieve master? Nuja, geen probleem.
Plots kwam de 7.0.1 uit, vorige week de 7.0.2 maar nog steeds zei iTunes dat er geen nieuwe versie was. Geen probleem, alles werkt toppie dus ik zal dit later wel uitpluizen.
Zaterdagnacht na men werk rond 03u krijg ik plots de melding dat ik mijn iPhone moet activeren? Zelfde schermpje dat je krijgt als je net een nieuwe telefoon hebt!
Ik kon dus niets meer doen! Activeren werkte niet, ik moest hem aansluiten op iTunes of Apple bellen
Thuisgekomen rond 03.30u 's nachts, meteen aan iTunes gehangen, krijg ik de boodschap dat mijn OS versie verlopen is en dat ik moet updaten. Waow, nooit een melding gekregen dat een beta kon verlopen!!
Daar stond ik dus:
- Telefoon geblokkeerd
- Activeren werkte niet
De dag erna heb ik dan maar de iOS 7 .ipsw file gedownload, herstellen naar fabriek instellingen met die file, volledig updaten naar 7.0.2 en reservekopie terugzetten van week geleden.
Overigens heb jij ervoor gekozen om moedwillig een functionaliteit uit te zetten (een functionaliteit die standaard aan staat) die gebruikers zoals jij beschermt tegen dataverlies, dat vind ik erg dom (iCloud reserverkopie). Ook erg vreemd dat je als ontwikkelaar het verschil niet weet tussen GM, beta en public release trouwens. En dan nog klagen over Apple en iOS 7 ook. Je bent gewoon erg dom bezig geweest. Niet erg, gebeurt ons allemaal wel eens, maar neem je verantwoordelijkheid en klaag niet zo.
[ Voor 16% gewijzigd door MarcoC op 07-10-2013 12:30 ]
Geniaal.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:17:
Daar stond ik dus:
- Telefoon geblokkeerd
- Activeren werkte niet
Zelf beta software draaien, moedwillig geen backups maken, en dan klagen als je data kwijt bent en er dingen niet werken.
Tips:
1. Lees je in als je beta's draait
2. Nooit backup functionaliteit uitschakelen (waarom heb je dat eigenlijk uitgezet?)
Je had prima kunnen updaten door de 7.0.2 ipsw te downloaden en handmatig te updaten.Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:17:
Daar stond ik dus:
- Telefoon geblokkeerd
- Activeren werkte niet
Verder is het algemeen bekend dat iOS beta's verlopen. Dit is 100% je eigen schuld.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En het is aangekondigd wanneer de beta verliep.CyBeR schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:38:
[...]
Je had prima kunnen updaten door de 7.0.2 ipsw te downloaden en handmatig te updaten.
Verder is het algemeen bekend dat iOS beta's verlopen. Dit is 100% je eigen schuld.
Op meerdere sites heb ik dit namelijk voorbij zien komen.
Net of je geen eigenaar bent van je eigen telefoon.
En als ze het van tevoren aangeven, kan je daar prima op handelen.
Als je geen zin hebt in die fratsen moet je geen beta-software draaien. Zo moeilijk is dat toch niet?Thombias schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:33:
Toch wel een beetje raar dat de functionaliteit van je phone uitvalt als apple vindt dat een os verlopen is.
Ben ik het niet mee eens. Als je een dev account hebt bij apple weet je wel degelijk dat apple je niet op beta's zal laten draaien en er wordt je ook duidelijk gemaakt dat ALLES op eigen risico is. Als je zonder dev account toch een beta installeert had je op mijn minst eerst even na kunnen gaan wat de policy is. Dit heeft verder niets te maken met wel of geen eigenaar van je telefoon zijn toch?Thombias schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:33:
Toch wel een beetje raar dat de functionaliteit van je phone uitvalt als apple vindt dat een os verlopen is.
Zowiezo zijn backups bij apple devices wel belangrijk vind ik, want het kan nog wel eens mis gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
OT: Ikzelf heb trouwens mijn iPhone 4 gewoon OTA ge-update naar IOS7 en alles is zonder problemen verlopen. Ik heb er nu wel spijt van maar ok, ik heb de keuze om de update te draaien zelf gemaakt. Ik had hier wel gelezen dat de iPhone 4 moeite had met IOS7 maar ik wilde dat toch zelf ondervinden. Performance is behoorlijk achteruit gegaan t.o.v IOS6 en dat vind ik nu een gemis.
Zo, maar eens getests of het alsnog werkt. Maar helaas niet, geen muziek via de kabel en hij wordt eveneens niet opgeladen. Lang leven Apple zal ik maar zeggen.Napo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:18:
[...]
Tsja, het blijft een extra handeling die je moet uitvoeren iedere keer dat je de iPhone aan de autoradio hangt. Praktisch is anders en zal straks eens kijken of het werkt/blijft werken. Daarstraks kon hij geen USB-device vinden.
Leuk zo'n melding maar ik kan er weinig tot niets mee. Zeker als de kabel het voorheen wel probleemloos, en dus zonder een extra handeling om een melding weg te klikken, deed.
En misschien is de melding praktisch voor een "normale" gebruiker maar maak het dan zo dat je de melding uit kan zetten en dus niet meer wordt getoond.
€19,95 voor een "certified" kabeltje van nog geen 20cm is nogal veel wat mij betreft.
Een werkend iets slopen omdat je kabel niet gecertificeerd is. Zeker met de prijs die ze voor zo'n kabeltje vragen...
Jup gelukkig had ik de shsh blobs van ios5 nog dus mijn iPhone4 draait weer als en zonnetjePostjuh schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:16:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Als je een dev account hebt bij apple weet je wel degelijk dat apple je niet op beta's zal laten draaien en er wordt je ook duidelijk gemaakt dat ALLES op eigen risico is. Als je zonder dev account toch een beta installeert had je op mijn minst eerst even na kunnen gaan wat de policy is. Dit heeft verder niets te maken met wel of geen eigenaar van je telefoon zijn toch?
Zowiezo zijn backups bij apple devices wel belangrijk vind ik, want het kan nog wel eens mis gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
OT: Ikzelf heb trouwens mijn iPhone 4 gewoon OTA ge-update naar IOS7 en alles is zonder problemen verlopen. Ik heb er nu wel spijt van maar ok, ik heb de keuze om de update te draaien zelf gemaakt. Ik had hier wel gelezen dat de iPhone 4 moeite had met IOS7 maar ik wilde dat toch zelf ondervinden. Performance is behoorlijk achteruit gegaan t.o.v IOS6 en dat vind ik nu een gemis.
You and I have memories longer than the road ahead
In feite kun je dus het beste maar nooit een update van een major versie van iOS doen op je iOS device, want qua performance is het zelden tot nooit een vooruitgang. iOS 5 liep op mijn iPad 3 ook beter dan iOS6 en 7 is in dat opzicht ook geen verbetering. Onlangs was ik bij mijn broer die nog iOS 4 op zijn iPad 2 had draaien en wat liep dat soepel t.o.v. mijn iPad3... Ik denk dat ik dus ook maar gewoon nooit iOS 7 op mijn iPhone 5 ga zetten, want ik heb nu een telefoon die het goed doet en soepel draait en dat wil ik graag zo houden...fener33 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:10:
[...]
Jup gelukkig had ik de shsh blobs van ios5 nog dus mijn iPhone4 draait weer als en zonnetje
Goede tip! Mijn iPad 3 is significant sneller na de "reset settings". Wel wat gedoe, vooral met openvpn, maar zeker de moeite waard.Hoedje schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:58:
[...]
Yup, OTA update. Alleen heb ik wel een Reset Settings moeten doen, voordat het soepel liep.
Heb je nu helemaal geen vertraging meer als je bijvoorbeeld tussen apps switcht door 2 keer HOME-knop in te drukken of de zoekbalk 'naar beneden te halen' ?!.CoUk schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:26:
[...]
Goede tip! Mijn iPad 3 is significant sneller na de "reset settings". Wel wat gedoe, vooral met openvpn, maar zeker de moeite waard.
Want ik merk af en toe dat er nog wel wat 'lagg' in ios 7 zit, wat voorheen altijd het grote voordeel van iOS was: snel, vloeiend en gebruiksvriendelijk.
Over het algemeen gaat ios 7 in de eerste 2 punten erop achteruit.
Dit had ik ook precies het zelfde maar werkt nu prima. Mn telefoon werd na paar keer geaccepteerd. Vraag niet hoe maar probeer muziek af te spelen enz het is ff klooien maar het komt goed.Napo schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 07:59:
Zo, afgelopen weekend de iPhone naar iOS7 geupdate. Stap ik vanoachtend in de auto, sluit ik hem aan op de auto, krijg ik de melding:
Iphone 4s werkt met Alpine auto radio.
Die korte hapering de eerste keer dat je spotlight tevoorschijn haalt komt zelfs op een iPhone 5 voor.dutchgio schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:10:
[...]
Heb je nu helemaal geen vertraging meer als je bijvoorbeeld tussen apps switcht door 2 keer HOME-knop in te drukken of de zoekbalk 'naar beneden te halen' ?!
Lag. Één 'g'.lagg
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
ik blijf het wel veel minder "snappy" vinden dan ios 6 maar de vertragingen die ik eerst had zijn nu acceptabel ipv ergerniswekkend. Vooral bij het wisselen tussen apps merk ik verbetering.dutchgio schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:10:
[...]
Heb je nu helemaal geen vertraging meer als je bijvoorbeeld tussen apps switcht door 2 keer HOME-knop in te drukken of de zoekbalk 'naar beneden te halen' ?!
Want ik merk af en toe dat er nog wel wat 'lagg' in ios 7 zit, wat voorheen altijd het grote voordeel van iOS was: snel, vloeiend en gebruiksvriendelijk.
Over het algemeen gaat ios 7 in de eerste 2 punten erop achteruit.
Ik kon het ook al niet vinden... kon alleen naar rechts sliden om op te nemen. De aan/uit knop bied ook geen soelaas!Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 07:58:
Het zal wel aan mij liggen, maar waar is de decline gebleven bij een inkomend telefoongesprek? Sinds wanneer is weigeren geen normale optie meer? Is de enige mogelijkheid nog met fysieke knoppen te weigeren? Dat zou wel heel suf zijn toch en totaal niet in de filosofie passen, aangezien het weinig intuitief is?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De batterijtijd was al iets slechter dan met iOS6, maar daarom heb ik de volgende zaken gewijzigd:
- Parallax effect uit
- Ververs apps op achtergrond uitgeschakeld behalve voor RunKeeper
- 3G staat altijd uit (enkel Edge dus), WiFi en BT staan gewoon aan
- Zoveel mogelijk gegevens op Fetch (30min) behalve voor mijn professioneel mail account (Push)
- Bij locatievoorzieningen de gekende zaken uitgeschakeld zoals bv. tijdzone instellen, etc.
Gisteren was het een dramatische dag. Na 12u standby en ongeveer 4u gebruik had ik nog 20% over waar dat voordien vaak een stuk meer was. Ik heb toen besloten om de iPhone te rebooten, wat ervoor zorgde dat 'ie na de reboot aangaf dat er nog 35% batterij was. Na minder dan een uur stond er echter weer 25% terwijl ik de iPhone niet meer gebruikt heb.
Ik heb op dit moment 90% batterij met 20 minuten gebruik en 2u standby. Een paar dagen geleden was dat nog minimaal 98% terwijl er met iOS6 dan vaak nog 100% stond.
Iemand anders nog deze ervaringen of zou de batterij van mijn iPhone een probleem hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door Darkstar op 08-10-2013 08:58 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Verwijderd
als hij niet gebruikt wordt ('s nachts verbruikt ook minimaal)
mail heb ik allemaal op push staan, het enige wat ik doe is via de snelle opties (swipen van onderen) helderheid minder zetten, en wifi/bt aan of uit...afhankelijk of het er is...
Het kan ook dat je slechte verbinding hebt en de iPhone daardoor continu blijft zoeken, dit is vooral als je in een drukke omgeving woont/werkt.
Die ervaring had ik eerst ook, toch vooral op het vlak van standbytijd. Bij gebruik is het batterijverbruik wel altijd hoger geweest sinds iOS7.Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:04:
ik heb eerder het idee dat hij juist zuiniger is...
als hij niet gebruikt wordt ('s nachts verbruikt ook minimaal)
mail heb ik allemaal op push staan, het enige wat ik doe is via de snelle opties (swipen van onderen) helderheid minder zetten, en wifi/bt aan of uit...afhankelijk of het er is...
Bluetooth staat altijd aan omdat ik vaak (en lang) in de wagen zit. Bluetooth wordt dan gebruikt voor gesprekken en sporadisch om muziek te streamen. Het streamen van muziek heb ik de laatste dagen niet gedaan omdat dit uiteraard wel meer verbruikt.Scrtz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:05:
waarom heb je bluetooth altijd aanstaan?
Het kan ook dat je slechte verbinding hebt en de iPhone daardoor continu blijft zoeken, dit is vooral als je in een drukke omgeving woont/werkt.
De slechte verbinding is onder andere een reden waarom 3G uit staat. Met Edge heb ik altijd vol ontvangst, zowel op m'n werk als thuis. Met 3G actief is het inderdaad een ander verhaal en gaat de batterij zienderogen achteruit.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ik heb dat probleem ook. Wat mij daarbij opvalt, is dat de totale gebruikerstijd hoger ligt dan het werkelijke gebruik. En dat heb ik niet alleen op de iPhone 4S, maar ook op de iPad 2. Bij die laatste valt het echter minder op door de grotere batterij.Darkstar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:56:
Sinds een paar dagen is de batterijtijd van m'n iPhone4S plots een stuk slechter. Ik draai iOS7 sinds release en heb een clean install + restore van iCloud backup gedaan.
De batterijtijd was al iets slechter dan met iOS6, maar daarom heb ik de volgende zaken gewijzigd:
Zelf had ik ook een clean install gedaan en een iCloud backup teruggeplaatst. Dat leek in eerste instantie goed te gaan (min of meer hetzelfde gebruik). Apps draaien in de achtergrond staat uit.
Ik moet nog onderzoeken hoe het komt, dus als ik er meer over weet laat ik het wel even weten.
Zijn er de afgelopen dagen nog nieuwe apps die je hebt geïnstalleerd of bijgewerkt?
[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 08-10-2013 11:41 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Bij mij is BlueTooth aangezet bij het updaten van iOS. Had het uit staan, en na de installatie van 7.0.2 stond het ineens aan. Daarnaast zit de BlueTooth toggle in control center precies onder het 'sluiten' knopje, dus het kan ook zijn dat die knop soms per ongeluk ingedrukt wordt.SkyStreaker schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:42:
Grappig dat jullie het over BlueTooth hebben, die staat sinds iOS 7 soms aan, terwijl ik hem toch echt uitzet (en dus weer), een of andere bug of iets van een nieuwe feature?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Wellicht ligt het dan aan ios 7 zelf, en kan apple dit nog verbeteren met een volgende update, 7.0.3 of iets in die richting.CyBeR schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:30:
[...]
Die korte hapering de eerste keer dat je spotlight tevoorschijn haalt komt zelfs op een iPhone 5 voor.
[...]
Lag. Één 'g'.
iOS7 is het begin van het einde voor Apple. De concurrentie zal dit zeker overtreffen vroeg of laat. Jammer. Doodzonde.
iOS7 is lelijker, trager (animaties) minder intuïtief en weinig vernieuwend. Ik baal ervan dat ik niet terug kan naar 6
ps ik ben Apple fan
Ik gebruik nu al meerdere jaren een iPhone, vanaf iPhone 4 altijd een iPhone gehad. Maar de concurrentie liep op veel dingen zeker voor. Kijk alleen al naar de Toggle's in het notificatie scherm (welke nu nog steeds beter is op Android).DJH schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:58:
Ik gebruik iOS7 nu een twee weken ofzo en ik voorspel:
iOS7 is het begin van het einde voor Apple. De concurrentie zal dit zeker overtreffen vroeg of laat. Jammer. Doodzonde.
iOS7 is lelijker, trager (animaties) minder intuïtief en weinig vernieuwend. Ik baal ervan dat ik niet terug kan naar 6![]()
ps * DJH is een Apple fan
Ik heb zelf geen problemen met iOs7 (erger me niet aan de animaties) maar hier komt denk ik wel verbetering in.
Glazenbol? Erg subjectief. Dit is natuurlijk jouw mening, ik deel die mening in ieder geval niet. Ik vind het iig wel een verbetering en een stuk mooier en strakker!DJH schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:58:
iOS7 is lelijker, trager (animaties) minder intuïtief en weinig vernieuwend. Ik baal ervan dat ik niet terug kan naar 6![]()
ps ik ben Apple fan
Whole lot of stars ***
2x op de aan/uit knop drukkenDennusB schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:07:
[...]
Ik kon het ook al niet vinden... kon alleen naar rechts sliden om op te nemen. De aan/uit knop bied ook geen soelaas!
1x = stil
2x = oproep weigeren.
Waarom ze die optie van het scherm hebben weggehaald is mij ook een raadsel..
Duh, natuurlijk is dit subjectief.Rudios schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:27:
[...]
Glazenbol? Erg subjectief. Dit is natuurlijk jouw mening, ik deel die mening in ieder geval niet. Ik vind het iig wel een verbetering en een stuk mooier en strakker!
Daar was ik ook al achter, maar vraag ging idd over het scherm. Het is toch raar dat ophangen en opnemen, m.i. twee complementaire functies, niet via zelfde manier ingevoerd kunnen worden. Dus beide via scherm. Andere fabrikanten hebben al lang laten zien dat je niet bang hoeft te zijn dat je per ongeluk ophangt als er inkomen gesprek is, bijvoorbeeld door de swipe de andere kant op te maken.krietjur schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:30:
[...]
2x op de aan/uit knop drukken
1x = stil
2x = oproep weigeren.
Waarom ze die optie van het scherm hebben weggehaald is mij ook een raadsel..
Ik zit nu op 65% met 1u47 gebruik en 8u12 standby....

[ Voor 53% gewijzigd door Darkstar op 08-10-2013 14:19 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Exact de reden waarom ik de vraag heb gesteld. Naar mijn gevoel heb ik al veel concessies gedaan (geen parallax, geen 3G, veel locatieservices uit, etc, check mijn post op de vorige pagina) en toch is de batterijtijd niet "on-par". Ik begin meer en meer het vermoeden te krijgen dat mijn batterij zelf de oorzaak is.Chester schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:28:
Ligt er denk ik maar net aan wat je allemaal aan hebt staan. Hier een 5S, sinds mijn laatste volle lading zit ik nu op 90% met 1u15 gebruik en 13u41 standby.
Dit is de 5Darkstar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:18:
@Ronvgs: iPhone4S of 5(S)?
Ik zit nu op 65% met 1u47 gebruik en 8u12 standby....
Verwijderd
- het draait net niet helemaal soepel, met name vanwege de langere animaties in iOS7 is het wat irritant. Ook bij de camera app is het wat storend, omdat de animaties niet helemaal soepel gaan, raak je wat in de war van de schokkige animaties.
- accuduur is voor mijn gevoel ongeveer hetzelfde als in iOS6
- als iPhone 4 gebruiker zitten er niet zoveel nieuwe dingen in om voor over te stappen, aangezien hij redelijk gestript is van alle leuke en nuttige nieuwe functies van iOS7
- er zitten toch ook leuke features in zoals het bedieningspaneel, maar aangezien ik al had gejailbreakt levert het voor mij niets op (maar snap dat niet iedereen dat wil doen).
Uiteindelijk heb ik besloten om toch weer te downgraden. Vanwege bovengenoemde redenen en omdat een aantal dingen in iOS7 gewoon minder bruikbaar zijn (calender is onoverzichtelijk, te grote lettertypen (mn in notificatie centrum). Nu weer lekker snel op iOS5 met jailbreak.
Kan je downgraden dan?Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:45:
Ik zie niet zoveel iOS7 op iPhone4 ervaringen, dus bij deze die van mij:
- het draait net niet helemaal soepel, met name vanwege de langere animaties in iOS7 is het wat irritant. Ook bij de camera app is het wat storend, omdat de animaties niet helemaal soepel gaan, raak je wat in de war van de schokkige animaties.
- accuduur is voor mijn gevoel ongeveer hetzelfde als in iOS6
- als iPhone 4 gebruiker zitten er niet zoveel nieuwe dingen in om voor over te stappen, aangezien hij redelijk gestript is van alle leuke en nuttige nieuwe functies van iOS7
- er zitten toch ook leuke features in zoals het bedieningspaneel, maar aangezien ik al had gejailbreakt levert het voor mij niets op (maar snap dat niet iedereen dat wil doen).
Uiteindelijk heb ik besloten om toch weer te downgraden. Vanwege bovengenoemde redenen en omdat een aantal dingen in iOS7 gewoon minder bruikbaar zijn (calender is onoverzichtelijk, te grote lettertypen (mn in notificatie centrum). Nu weer lekker snel op iOS5 met jailbreak.
Ja, als je de shsh blobs van je iPhone hebt opgeslagen
Verwijderd
Door de wandelgangen heen wordt ook wel eens gezegd: Apple is de nieuwe Nokia.DJH schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:58:
ps ik ben Apple fan
Want die waren ooit groot, maar door gebrek aan innovatie zijn ze voorbijgelopen door alle andere fabrikanten. En nu proberen ze terug te komen, terwijl ze de boot al gemist hebben. Alhoewel: met blackberry gaat het ook niet best. Apple is nog niet zo ver, maar die kant gaan ze wel op.
met deze formule gaat apple het niet halen.
De vraag is hoe ze nu omgaan met de verandering van de concurrentie: grote schermen, quadcores, 2gb(of zelfs 3) ram enzovoorts..
64 bit is leuk, maar hoeveel ga je daar in de praktijk van terug zien?!
We moeten wel toegeven: met de vingerafdrukscanner waren ze wel het eerst.
Net als dat een plastic iPhone nu ineens innovatief is, waar de concurrentie dat een paar jaar terug al gebruikt.
Hoe kom je daarbij dan?dutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:00:
[...]
We moeten wel toegeven: met de vingerafdrukscanner waren ze wel het eerst.

Het toepassen in een telefoon als beveilging toch wel?!
Specs zijn niet alles. Als de iPhone het daarvan moest hebben verkochten ze al jaren geen enkel toestel meer. De gebruikservaring daarentegen is veel belangrijker, maar met elke iOS versie was het weer hetzelfde gezeur: iOS gaat niet vooruit op mijn 3 jaar oude toestel, etc.
Ik gebruik iOS sinds versie 3, en echt élke keer waren er dit soort opmerkingen. Uiteindelijk poetst Apple nog wel het één en ander op waardoor de grootste ergernissen meestal nog verdwijnen. Daarnaast upgraden heel wat mensen naar een nieuw toestel waardoor de algemene ervaring met het OS ook beter is.
Nee, met 9 miljoen verkopen in het eerste weekend twijfel ik er aan dat Apple al afgeschreven is...