[iOS 7] HTML e-mails incorrect weergegeven in Mail?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik zat al even het topic te doorzoeken maar ik kon zo snel even geen vergelijkbare reactie vonden. Zijn er meer mensen die problemen hebben met de mailclient? Ik heb het gevoel dat ik momenteel heel veel mails krijg die er in de standaard mail client niet juist opgemaakt uit zien. als ik dezelfde mail bekijk op de pc ziet alles er wel goed uit. Voorbeeldje van vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JFJAdCApDULoHec48uGWK2Ku/full.png
Allerlei html codes en dergelijke in de mail. Laatste in een bestelbevestiging van een webwinkel ook overal voor de uitlijning 'A0' ipv de normale spaties.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Geen problemen hier, zowel met mijn Gmail, als met mijn iCloud account niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:25
Rupie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:31:
Ik zat al even het topic te doorzoeken maar ik kon zo snel even geen vergelijkbare reactie vonden. Zijn er meer mensen die problemen hebben met de mailclient? Ik heb het gevoel dat ik momenteel heel veel mails krijg die er in de standaard mail client niet juist opgemaakt uit zien. als ik dezelfde mail bekijk op de pc ziet alles er wel goed uit. Voorbeeldje van vanochtend:
[afbeelding]
Allerlei html codes en dergelijke in de mail. Laatste in een bestelbevestiging van een webwinkel ook overal voor de uitlijning 'A0' ipv de normale spaties.
Ik heb diezelfde ibood mailing van deze ochtend ook eens bekeken op mijn iPhone. En bij mij ziet deze er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de ibood mails lag maar laatst dus ook een aantal keer bij andere mails. Ik snap alleen nog ff niet hoe ik (of eigenlijk de telefoon) hier zelf verder invloed op kan hebben :p. ik kan de App helemaal afsluiten of de telefoon opnieuw starten maar beide hebben het niet opgelost. Het lijkt haast wel dat hij de mail niet goed wil renderen of dat hij hem dan nog niet helemaal gedownload heeft. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar dat hij de mail goed gaat tonen. Als ik hem wil forwarden bijvoorbeeld neemt ie de 'verkeerde' opmaak ook gewoon mee.

Toch maar eens kijken of ik zinvolle zoekwoorden kan verzinnen om dit te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:25
Rupie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:57:
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de ibood mails lag maar laatst dus ook een aantal keer bij andere mails. Ik snap alleen nog ff niet hoe ik (of eigenlijk de telefoon) hier zelf verder invloed op kan hebben :p. ik kan de App helemaal afsluiten of de telefoon opnieuw starten maar beide hebben het niet opgelost. Het lijkt haast wel dat hij de mail niet goed wil renderen of dat hij hem dan nog niet helemaal gedownload heeft. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar dat hij de mail goed gaat tonen. Als ik hem wil forwarden bijvoorbeeld neemt ie de 'verkeerde' opmaak ook gewoon mee.

Toch maar eens kijken of ik zinvolle zoekwoorden kan verzinnen om dit te googlen.
Wat je kan doen is je mailaccount eens wissen en opnieuw toevoegen. Alst dat niet helpt kan je "Herstel alle instellingen" eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Rupie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:57:

Ja, dit is erg vreemd. Ik ontvang de dagelijkse iBood mails ook en die zien er uit zoals ze eruit zouden moeten zien.
Op wat voor toestel draai je iOS 7? Geen idee of het aan het toestel kan liggen, maar je weet het nooit.. Ik heb een iPhone 5s iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
RnB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:45:
[...]

Ja, dit is erg vreemd. Ik ontvang de dagelijkse iBood mails ook en die zien er uit zoals ze eruit zouden moeten zien.
Op wat voor toestel draai je iOS 7? Geen idee of het aan het toestel kan liggen, maar je weet het nooit.. Ik heb een iPhone 5s iig.
Ik gebruik een iPhone 4. Maar zoals gezegd zit het niet alleen in de iBood mails, dit was alleen het meest recente voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Rupie schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:18:
[...]

Ik gebruik een iPhone 4. Maar zoals gezegd zit het niet alleen in de iBood mails, dit was alleen het meest recente voorbeeld.
Bij mij zien de ontvangen e-mails (hotmail, gmail en exchange) er goed uit, zoals het hoort.
iOS 7.0.2, iPhone 5.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Omdat de iBoodmail van vanochtend toch wel weer erg vreemd uit zag toch maar eens het hele mail account verwijdert en opnieuw toegevoegd. Na die tijd ziet de mail er nog net zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EEa4EhSROHTfkrme8Tt5LPZl/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rupie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:39:
Omdat de iBoodmail van vanochtend toch wel weer erg vreemd uit zag toch maar eens het hele mail account verwijdert en opnieuw toegevoegd. Na die tijd ziet de mail er nog net zo uit:
[afbeelding]
Wat voor e-mail is dit en hoe is het geconfigureerd?

Laat anders ff je probleemposts ff afsplitsen, want dit is een dusdanig specifiek probleem :)

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 04-10-2013 14:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
BtM909 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Wat voor e-mail is dit en hoe is het geconfigureerd?

Laat anders ff je probleemposts ff afsplitsen, want dit is een dusdanig specifiek probleem :)
Gmail in de normale iOS mail app op de iPhone 4 met iOS7.0.2. Leek mij dat dit een probleem zou zijn wat wel meer mensen zouden hebben :p Zal wel ff een TR inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Heb hier ook al eens last van gehad met een iPhone 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het ziet er een beetje uit alsof de encoding niet goed doorkomt. Gebeurt dit ook als je het account verwijdert en vanaf een andere internetverbinding toevoegt?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
blubbers schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:39:
Heb hier ook al eens last van gehad met een iPhone 5. :)
Heb je het ook op kunnen lossen dan? :p
CyBeR schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:42:
Het ziet er een beetje uit alsof de encoding niet goed doorkomt. Gebeurt dit ook als je het account verwijdert en vanaf een andere internetverbinding toevoegt?
Ik heb hem vanochtend verwijdert en opnieuw toegevoegd. Overigens heb ik het zowel op de wifi als op het telefoonnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rupie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:48:
[...]

Gmail in de normale iOS mail app op de iPhone 4 met iOS7.0.2. Leek mij dat dit een probleem zou zijn wat wel meer mensen zouden hebben :p Zal wel ff een TR inschieten.
En de GMail app geeft de e-mails wel correct weer toch?

Ik doe GMail eigenlijk alleen via https://itunes.apple.com/nl/app/mailbox/id576502633?mt=8, maar hoe is je mail geconfigureerd: IMAP / POP (even onder voorbehoud dat je dat uberhaupt met een GMail account kan instellen op je phone).

[ Voor 25% gewijzigd door BtM909 op 04-10-2013 23:39 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Rupie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:22:
[...]
Ik heb hem vanochtend verwijdert en opnieuw toegevoegd. Overigens heb ik het zowel op de wifi als op het telefoonnetwerk.
Nou, punt is dat je telefoon ze downloadt en dan cachet voor offline-gebruik. Als daar iets mis mee gaat omdat je netwerk ergens mee kut, dan blijf je dat zien. Daarom: gebruik even een andere internetverbinding om de mails te downloaden zodat je zeker weet dat 't iig niet aan het netwerk ligt. 3G zou op zich moeten werken trouwens ja.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 04-10-2013 23:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
BtM909 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:17:
[...]

En de GMail app geeft de e-mails wel correct weer toch?
Klopt, heb net ook even de mail van afgelopen vrijdag bekeken en in de Gmail App ziet die er wel normaal uit.
Ik doe GMail eigenlijk alleen via https://itunes.apple.com/nl/app/mailbox/id576502633?mt=8, maar hoe is je mail geconfigureerd: IMAP / POP (even onder voorbehoud dat je dat uberhaupt met een GMail account kan instellen op je phone).
Ik werk via imap. Toegevoegd via "nieuw account" -> "Google mail". Verder alle standaard instellingen die hij dan pakt gewoon laten staan.
CyBeR schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

Nou, punt is dat je telefoon ze downloadt en dan cachet voor offline-gebruik. Als daar iets mis mee gaat omdat je netwerk ergens mee kut, dan blijf je dat zien. Daarom: gebruik even een andere internetverbinding om de mails te downloaden zodat je zeker weet dat 't iig niet aan het netwerk ligt. 3G zou op zich moeten werken trouwens ja.
Ik zal het morgenochtend nog eens proberen op de wifi, de afbeelding van vrijdag was op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Rupie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:22:
[...]

Heb je het ook op kunnen lossen dan? :p
Nope. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
De ibood mail van vanochtend (binnengehaald via wifi) zag er goed uit. Morgen nog maar eens op die manier proberen, kijken of het dan weer goed gaat of dat vandaag toeval was. De reden dat ik er trouwens nog aan twijfel of dit het oplost heeft te maken met de mailtjes van afgelopen week. Ik had dus vorige week het account verwijdert waardoor alle emails van de telefoon af waren. Vanochtend (op wifi) ging ik naar 'alle berichten' en werden de laatste 100 emails gedownload waarna de mails van vorige week er nog net zo slecht uit zagen.

Wat overigens wel weer aan lijkt te sluiten bij het cache verhaal van CyBeR: ik open net via 3g de mail van vanochtend en dan zitten er toch weer afwijkingen in. Je kan niet op een of andere manier forceren dat 1 mail opnieuw gedownload wordt geloof ik?

Pagina: 1