Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

dutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:00:
[...]

Door de wandelgangen heen wordt ook wel eens gezegd: Apple is de nieuwe Nokia.
Want die waren ooit groot, maar door gebrek aan innovatie zijn ze voorbijgelopen door alle andere fabrikanten. En nu proberen ze terug te komen, terwijl ze de boot al gemist hebben. Alhoewel: met blackberry gaat het ook niet best. Apple is nog niet zo ver, maar die kant gaan ze wel op.
8)7 een vergelijking die werkelijk nergens op slaat. Welke wandelgangen? dat klinkt net ongeloofwaardig als het blind roepen van percentages om je argument kracht bij te zetten. Met elke aanpassing die een bedrijf maakt zijn er altijd mensen die ontevreden zijn. Of dat terecht is of niet, je kan niet altijd iedereen tevreden houden. Had iOS geen veranderingen met zich meegebracht was het niet goed volgens een groep mensen. Brengen ze veranderingen, is het ook niet goed.
dutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

Het toepassen in een telefoon als beveilging toch wel?!
Ook niet correct.

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 08-10-2013 15:22 ]

39

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:53

TMC

dutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:00:
[...]

Door de wandelgangen heen wordt ook wel eens gezegd: Apple is de nieuwe Nokia.
Want die waren ooit groot, maar door gebrek aan innovatie zijn ze voorbijgelopen door alle andere fabrikanten. En nu proberen ze terug te komen, terwijl ze de boot al gemist hebben. Alhoewel: met blackberry gaat het ook niet best. Apple is nog niet zo ver, maar die kant gaan ze wel op.

met deze formule gaat apple het niet halen.
De vraag is hoe ze nu omgaan met de verandering van de concurrentie: grote schermen, quadcores, 2gb(of zelfs 3) ram enzovoorts..
64 bit is leuk, maar hoeveel ga je daar in de praktijk van terug zien?!

We moeten wel toegeven: met de vingerafdrukscanner waren ze wel het eerst.

Net als dat een plastic iPhone nu ineens innovatief is, waar de concurrentie dat een paar jaar terug al gebruikt.
Wie noemt een plastic iPhone innovatief? Heeft ooit iemand dat gezegd? Je verzint gewoon dingen.

De rest van het verhaal is ook totale onzin. Prietpraat van iemand die de feiten niet kent.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:36

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Probleem bij Nokia was voornamelijk de wet van de remmende voorsprong. Terwijl zelfs particulieren zich al afvroegen waarom Nokia niks met Android deed en smartphones ging maken, keken ze daar nog tevreden naar hun positie als marktleider. Zijn veel te laat wakker geworden. BB zelfde verhaal. Niet eens direct een gebrek aan innovatie, meer het gevolg van een lakse instelling.

Bij Apple loopt het zo'n vaart nog niet. Wat betreft IOS 7: veranderingen zijn niet erg, maar de gemakzucht waarmee het is uitgerold wel. Er zullen altijd fouten en slordigheden in major releases zitten, maar ik heb zelden zoveel klachten gelezen over een nieuwe uitrol als deze. En dat had niet eens zozeer te maken met de nieuwe functionaliteit, als wel met de issues die het voor nogal wat mensen met zich meebracht. Het is ook te makkelijk om dit op "angst voor verandering" te gooien. Bij upgrades van Android van 2 naar 3 en later naar 4 was het percentage ontevreden gebruikers vele malen kleiner.

Laten we hopen dat Apple hiervan geleerd heeft, want op langere termijn zal dit zeker imagoschade opleveren en dus uiteindelijk ten koste gaan van je marktaandeel.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• TMC

TMC

Darkstar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:10:
Ik denk dat iedereen op voorhand wel al wist dat Apple niet zo innoverend kon blijven zoals met de originele iPhone. De vergelijking met Nokia is gewoon te vroeg, in dat stadium zijn ze nog lang niet.
Specs zijn niet alles. Als de iPhone het daarvan moest hebben verkochten ze al jaren geen enkel toestel meer. De gebruikservaring daarentegen is veel belangrijker, maar met elke iOS versie was het weer hetzelfde gezeur: iOS gaat niet vooruit op mijn 3 jaar oude toestel, etc.
Ik gebruik iOS sinds versie 3, en echt élke keer waren er dit soort opmerkingen. Uiteindelijk poetst Apple nog wel het één en ander op waardoor de grootste ergernissen meestal nog verdwijnen. Daarnaast upgraden heel wat mensen naar een nieuw toestel waardoor de algemene ervaring met het OS ook beter is.
Nee, met 9 miljoen verkopen in het eerste weekend twijfel ik er aan dat Apple al afgeschreven is...
"Als de iPhone het daarvan moest hebben verkochten ze al jaren geen enkel toestel meer." Dat valt reuze mee, de iPhone heeft qua hardware altijd voorop gelopen.

Apple doet het beter dan ooit tevoren en het verhaaltje 'Apple is doomed' wordt al sinds de originele iPhone om de paar maanden herhaald, terwijl elke maand de verkoopcijfers stijgen.

Is gewoon onzin van mensen die niet weten waar ze over praten.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:01
Tsjipmanz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:30:
Probleem bij Nokia was voornamelijk de wet van de remmende voorsprong. Terwijl zelfs particulieren zich al afvroegen waarom Nokia niks met Android deed en smartphones ging maken, keken ze daar nog tevreden naar hun positie als marktleider. Zijn veel te laat wakker geworden. BB zelfde verhaal. Niet eens direct een gebrek aan innovatie, meer het gevolg van een lakse instelling.

Bij Apple loopt het zo'n vaart nog niet. Wat betreft IOS 7: veranderingen zijn niet erg, maar de gemakzucht waarmee het is uitgerold wel. Er zullen altijd fouten en slordigheden in major releases zitten, maar ik heb zelden zoveel klachten gelezen over een nieuwe uitrol als deze. En dat had niet eens zozeer te maken met de nieuwe functionaliteit, als wel met de issues die het voor nogal wat mensen met zich meebracht. Het is ook te makkelijk om dit op "angst voor verandering" te gooien. Bij upgrades van Android van 2 naar 3 en later naar 4 was het percentage ontevreden gebruikers vele malen kleiner.

Laten we hopen dat Apple hiervan geleerd heeft, want op langere termijn zal dit zeker imagoschade opleveren en dus uiteindelijk ten koste gaan van je marktaandeel.
Je verzint dingen. De uitrol van iOS 7 is juist heel smooth gegaan zonder noemenswaardige problemen.

• TMC

TMC

Tsjipmanz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:30:

Jouw hele post is gebaseerd op de aanname dat de uitrol van iOS 7 problematischer is dan van iOs 6, 5 of 4. Maar waar baseer je dat op?

Tevens zeg je: "Bij upgrades van Android van 2 naar 3 en later naar 4 was het percentage ontevreden gebruikers vele malen kleiner." Heb je daar bronnen van ofzo?

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

TMC schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:33:
[...]
Jouw hele post is gebaseerd op de aanname dat de uitrol van iOS 7 problematischer is dan van iOs 6, 5 of 4. Maar waar baseer je dat op?
Die van 6 heb ik niet meegemaakt. Maar ik ga er vanuit dat dat niet zulk broddelwerk was als dit, maar dat is op aannames gebaseerd. Zoals al eerder gezegd: Apple is voor mij een merk dat staat voor hoge kwaliteit. Daar past zoiets gewoon niet bij. iPad-gebruikers die last hadden van hick-ups, instellen van achtergronden, beveiligingsproblemen, en alleen op dit forum al kan je genoeg andere voorbeelden vinden.
Tevens zeg je: "Bij upgrades van Android van 2 naar 3 en later naar 4 was het percentage ontevreden gebruikers vele malen kleiner." Heb je daar bronnen van ofzo?
Nee, maar als je actief participeert danwel meeleest op gebruikersfora heb je een heel goed beeld wat er leeft onder de gebruikers.

Ik snap ook niet zo goed waarom er volgens sommige mensen geen kritiek geleverd mag worden op hoe Apple iOs 7 in de markt heeft gezet. Ik ben toch niet aan het flamen? Ik verwacht alleen van een premium fabrikant als Apple ook dat ze kwaliteit bij nieuwe releases hoog in het vaandel hebben staan, maar kennelijk heb ik ze wat te hoog ingeschat wat dat betreft.

Het is alsof je een dure gloednieuwe Mercedes koopt met een navigatiesysteem dat af en toe hapert en een mp3-speler die tussen bepaalde tracks af en toe 6 seconden stilte laat vallen. De auto brengt je van A naar B, alles werkt uiteindelijk ook wel, maar als je veel geld betaalt voor een kwaliteitsproduct verwacht je dat de afwerking ook in de details voldoende is.

- Soulseek rulez -

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Het probleem is dat je verwachtingen hebt voor een Premium merk en dat daar geen enkele fout bij mag horen. Bij andere iOS releases was het echt niet anders hoor. iOS6 op m'n 3GS was in het begin tergend langzaam maar naarmate de updates vorderden ging het steeds beter.

Ja, het is jammer, maar niet nieuw. Is het onoverkomelijk en gegarandeerd de ondergang van Apple? Nee, zeker niet.

Lees er bijvoorbeeld de Apple Community forums maar eens op na, genoeg klagende gebruikers bij elke release. De gebruikersaantallen blijven stijgen en daarmee dus ook de potentiële groep mensen die problemen ondervinden en hierover openlijk klaagt. Ik ken genoeg mensen die geen Tweakers zijn en helemaal niets te klagen hebben over iOS7.

[ Voor 30% gewijzigd door Darkstar op 08-10-2013 16:41 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

In mijn ogen is iOS7 wel wat te vroeg gereleased. Er zitten nog wat te veel unpolished toestanden in. Voor zover ik hoor voelt het zelfs op de 5S niet 100% smooth aan door de te lange animaties. Allemaal dingen die "makkelijk" opgelost kunnen worden, dus het is geen ramp ofzo. Maarja, iOS7 moet en zou tesamen met de 5S gereleased worden (wat ik wel kan begrijpen).

Maar gebrek aan innovatie bij Apple, dat denk ik niet, op de smartphone market misschien. Maar innovatie wordt op smartphones toch al tijden niet meer gedaan. Zo wat alle smartphones zijn gewoon doorlopers van hun voorganger, snellere processor, betere camera, ... . Telefoons zijn gewoon niet meer de irritante dingen om met te werken zoals ze rond de eeuwwisseling waren. Tijd om de ogen te richten op andere markten.

I'll do what I can, but expect very little.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn ervaring op de iPhone 4 zijn wel positief! op de iPad(4) mogen ze nog wel wat sleutelen. Zeker aan de look&feel aldaar. En vooral het tonen van 9 apps per map is onuitstaanbaar!

Maarop de iPhone 4 dus prima. Mijn batterij gaat weer langer mee. Maar dat komt door de clean install die ik heb gedaan denk. Apps opgeschoond etc...

Soms is 'ie ineens wel erg traag (bij wekker instellen>opslaan bijvoorbeeld). Foto's nemen gaat echter veel sneller en beter dan bij iOS 6 in mijn geval.

Meer instelmogelijkheden dicht in de buurt.

Jammer dat ze echter het volume van de wekker nog steeds aan die van de ringtone hebben hangen (grote ergernis!).

De looks van de standaard icoontjes blijf ik niet mooi vinden. Mappen, menu's, lockscreen vind ik wel aardig zo.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Mijn iMessage data begint een beetje de spuitgaten uit te lopen. Waarschijnlijk van alle foto's en filmpjes. Ik wil niet alle berichten weggooien maar wel onnodige foto's en filmpjes.
Een overzicht zoals Whatsapp dat heeft bestaat er nog, of toch? Iemand een idee?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:10
4bit schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:45:
In mijn ogen is iOS7 wel wat te vroeg gereleased. Er zitten nog wat te veel unpolished toestanden in. Voor zover ik hoor voelt het zelfs op de 5S niet 100% smooth aan door de te lange animaties. Allemaal dingen die "makkelijk" opgelost kunnen worden, dus het is geen ramp ofzo. Maarja, iOS7 moet en zou tesamen met de 5S gereleased worden (wat ik wel kan begrijpen).
Hm, ik deel niet dezelfde mening.
Ik vind 7.0.2 lekker snappy aanvoelen op mijn 5S, waar ik de bèta voor de GM op mijn 5 ook al snappy vond aanvoelen.
De camera app openen en daadwerkelijk een foto schieten, gaat fantastisch snel. Videos opnemen en daarna gelijk bekijken, gaat ook verschrikkelijk snel. Het algehele gevoel van iOS 7 vind ik ook niet tegenvallen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik bijna alle bèta versies van iOS 7 als vergelijkingsmateriaal heb, iets wat jij misschien niet hebt? Dan hebben ze wel heel erg veel verbeterd in de loop der tijd.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

iAmRenzo schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:50:
Mijn iMessage data begint een beetje de spuitgaten uit te lopen. Waarschijnlijk van alle foto's en filmpjes. Ik wil niet alle berichten weggooien maar wel onnodige foto's en filmpjes.
Een overzicht zoals Whatsapp dat heeft bestaat er nog, of toch? Iemand een idee?
Je vinger op een bericht zetten, ingedrukt houden en dan voor 'meer' kiezen. Dan selecteer wat je weg wil gooien en op de prullenbak drukken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11 22:22
iAmRenzo schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:50:
Er is niet echt een betere optie dan de laatste foto/video in een gesprek te openen en dan naar links swipen om alles langs te lopen en dan de leuke 1 voor 1 te bewaren.
Tsjipmanz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Die van 6 heb ik niet meegemaakt. Maar ik ga er vanuit dat dat niet zulk broddelwerk was als dit, maar dat is op aannames gebaseerd. Zoals al eerder gezegd: Apple is voor mij een merk dat staat voor hoge kwaliteit. Daar past zoiets gewoon niet bij. iPad-gebruikers die last hadden van hick-ups, instellen van achtergronden, beveiligingsproblemen, en alleen op dit forum al kan je genoeg andere voorbeelden vinden.

[...]

Nee, maar als je actief participeert danwel meeleest op gebruikersfora heb je een heel goed beeld wat er leeft onder de gebruikers.

Ik snap ook niet zo goed waarom er volgens sommige mensen geen kritiek geleverd mag worden op hoe Apple iOs 7 in de markt heeft gezet. Ik ben toch niet aan het flamen? Ik verwacht alleen van een premium fabrikant als Apple ook dat ze kwaliteit bij nieuwe releases hoog in het vaandel hebben staan, maar kennelijk heb ik ze wat te hoog ingeschat wat dat betreft.

Het is alsof je een dure gloednieuwe Mercedes koopt met een navigatiesysteem dat af en toe hapert en een mp3-speler die tussen bepaalde tracks af en toe 6 seconden stilte laat vallen. De auto brengt je van A naar B, alles werkt uiteindelijk ook wel, maar als je veel geld betaalt voor een kwaliteitsproduct verwacht je dat de afwerking ook in de details voldoende is.
Natuurlijk mag je wel kritiek leveren, dat doen er toch genoeg hier. Sommige dingen zijn ook nog niet af, maar je praat alsof iedereen het
broddelwerk
vindt, maar dat valt reuze mee lijkt me.

Als je actief participeert heb je alleen maar een idee van wat er klaarblijkelijk fout gaat (of waar nog iets aan geschaafd kan worden), niet van wat er leeft. Tevreden mensen zijn immers niet zo snel geneigd om te posten over hoe tevreden ze wel niet zijn, afgezien van de gadgetgekke minderheid zoals wij. De echo van "problemen" wordt natuurlijk steeds groter naarmate het aantal smartphonebezitters ook groeit. Dat oude versies van iOS / Android dus relatief minder problemen hadden is hierdoor wellicht een geval van perceptie. Aan de andere kant waren die versies ook een stuk minder complex.

Noem aub eens wat klachten waar je mee zit, zonder in de klaagmodus te belanden. Fouten met lockscreens zijn er zowat iedere grote iteratie, daar lockscreens zo'n beetje het lastigste zijn om goed voor elkaar te krijgen, zonder foute escalatie van gebruikersrechten. Als je je hele device in DFU-modus hebt hersteld en als nieuw hebt opgezet zullen veel problemen opgelost zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-10-2013 19:05 ]

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Broddelwerk is inderdaad wat overdreven, daar heb je gelijk in. Voor mij zijn het vooral kleine subtiele dingen die ergernis opwekken: animaties die net wat te traag gaan, een toetsenbord dat een paar seconden freezed wanneer ik schakel van numeriek naar alfanumeriek en omgekeerd. De AppStore die een paar seconden blijft hangen wanneer ik een rechtstreekse link naar een app gebruik, de anderhalve seconde vertraging bij het roteren van het scherm, het feit dat een custom afbeelding die als achtergrond wordt gebruikt op een rare manier inzoomt en het veranderen van je achtergrond een unresponsive device oplevert gedurende een seconde of 15.

Allemaal dingen die voor mij ten koste gaan van mijn algehele user experience, en in het bijzonder irritant omdat ik vóór de upgrade hier niet last van had. Het is gewoon fijn om een soepel lopend apparaat te hebben en wanneer een upgrade voor mij ten koste gaat hiervan, ben ik natuurlijk niet blij. Ik ben een ipad 3-gebruiker en heb al gelezen dat dit één van de devices is die het meeste last heeft van dat soort dingen. Het zou best kunnen dat dit niet optreedt voor de gemiddelde iPhone-gebruiker, maar een aantal van de door mij genoemde dingen zijn volgens mij dingen die tijdens een beetje beta-testen toch wel aan het licht moeten komen, en kunnen worden gefixed voordat je een dergelijke update wereldwijd uitrolt. Ik verwacht echt niet een foutloze launch, maar voor een bedrijf dat bekend staat om de zorg die zij besteden aan user experience vind ik dit toch wel enigszins teleurstellend, vandaar mijn "kritiek".

- Soulseek rulez -

• SidewalkSuper
Toetsenbord dat een paar seconden hangt bij schakelen tussen alfanumeriek en omgekeerd, totaal geen last van.
AppStore lag na rechtstreekse link, ook geen last van.
Vertraging roteren scherm, ook geen last van.
Rare rroblemen met veranderen achtergrond, ook geen last van.

Sorry, maar je noemt echt dingen waar ik geen last van heb. Zoals gezegd, heb je al eens een complete herstel via DFU en zonder terugzetten van backup geprobeerd? Hopelijk kunnen je problemen zo (grotendeels) opgelost worden.

Om te beginnen zou ik trouwens eerst even dit proberen: Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel alle instellingen

[ Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-10-2013 22:56 ]

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:12
iOS7 wat een but os. Kom elke dag bugs tegen waarvan ik denk wtf. En dan niet eens zeer complexe taken. Maar zelfs het forwarden van een lied vanaf de lockscreen gaat al fout. Die Ive moet echt nadenken of dit wel gewoon goed is.

Het design is zo gebaseerd op een witte iPhone met al dat wit in de verschillende schermen. Het is gewoon storend op een zwarte iPhone.

Ik snap dat gehyp ook niet. Apple moest perse met iets verfrissend komen, nou mister forstall moet maar terugkomen en iOS7 serieus bijsturen. Want deze richting dit gaat je klandizie kosten.

You and I have memories longer than the road ahead

• SidewalkSuper
Forwarden in een liedje vanaf het lockscreen gebeurt idd met een beetje een kleine slider, zodat je nogal eens mis swipet.
Forstall komt echter nooit meer terug haha.

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:12
SidewalkSuper schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:02:
Forwarden in een liedje vanaf het lockscreen gebeurt idd met een beetje een kleine slider, zodat je nogal eens mis swipet.
Forstall komt echter nooit meer terug haha.
En volgend lied selecteren gaat ook niet hiero. Echt jammer van forstall maar die hadden ze nooit weg moeten sturen

You and I have memories longer than the road ahead

• SidewalkSuper
Volgend nummer is geen probleem hier, je moet natuurlijk wel een volgend nummer in de playlist hebben. :)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

jasjenl

Liab A Tymo

Net zomaar spontaan ineens een reboot van mijn ipad gehad, is me onder ios 6 voor zover ik me kan herinneren echt nog nooit overkomen...
SidewalkSuper schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:53:
Toetsenbord dat een paar seconden hangt bij schakelen tussen alfanumeriek en omgekeerd, totaal geen last van.
AppStore lag na rechtstreekse link, ook geen last van.
Vertraging roteren scherm, ook geen last van.
Rare rroblemen met veranderen achtergrond, ook geen last van.

Sorry, maar je noemt echt dingen waar ik geen last van heb. Zoals gezegd, heb je al eens een complete herstel via DFU en zonder terugzetten van backup geprobeerd? Hopelijk kunnen je problemen zo (grotendeels) opgelost worden.

Om te beginnen zou ik trouwens eerst even dit proberen: Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel alle instellingen
Sorry, maar dit geloof ik gewoon niet, dat jij van geen enkele van die problemen last hebt. Met name dat het zo belachelijk lang duurt om een andere achtergrond in te stellen is bij elke ipad waar ik ios 7 op heb zien draaien het geval, zelfs een ipad 4.

[ Voor 78% gewijzigd door jasjenl op 09-10-2013 00:50 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:10
Ik vermoed dat ie het over iOS 7 op een iPhone heeft, aangezien ik op mijn iPhone ook geen last heb van de genoemde problemen.
Tsjipmanz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Daar moet je heel erg mee oppassen, aangezien tevreden mensen minder snel hun ding laten horen dan ontevreden mensen. Daarbij komt nog dat ontevreden mensen meestal hun problemen wat opblazen, zodat het erger lijkt dan dat het daadwerkelijk is.
Net als in het echte leven zeg maar... Je hebt pas een goed beeld, als je ALLE mensen hebt gesproken en dat doe je niet als je participeert op gebruikersfora.

[ Voor 72% gewijzigd door RnB op 09-10-2013 06:35 ]

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb enkele jaren terug een (externe) projectmanager meegemaakt die verantwoordelijk was voor de upgrade van een document management systeem. Na de upgrade kwamen er klachten binnen van gebruikers over enorm slechte performance. Zijn eerste reactie was: "hier werkt het prima, ik heb er nergens last van". Ook schermde hij met het feit dat er nog bijna niemand de service desk had gebeld, dus was de aanname dat er geen problemen waren gerechtvaardigd, er waren immers geen tickets waaruit bleek dat er een probleem was. Hij had niet door dat het grootste deel van de ontevreden mensen gewoon simpelweg stopte het DMS te gebruiken, of niet belden omdat ze dachten dat het toch niet hielp.Uiteindelijk bleek er op bepaalde locaties na metingen wel degelijk een enorm performanceprobleem, en werd dit opgelost, in plaats van gebagatelliseerd.

Er kwam bij de projectevaluatie nogal wat feedback vanuit de organisatie (lijn en gebruikers): kritiekpunten, suggesties (overigens ook enkele dingen die goed waren gegaan). De projectleider is vervolgens fulltime bezig geweest om zichzelf te verdedigen, en zijn eigen straatje schoon te vegen. De organisatie en gebruikers zagen het verkeerd, het grootste deel was wel goed gegaan, etc. Hij schreef ellenlange e-mails waarin hij aangaf dat de punten van kritiek onterecht waren, en dat bij soortgelijke projecten in andere organisaties ook niet geklaagd werd. Enorm defensief.

Uiteindelijk is hij door de portfolio-manager van het project gehaald en is er een betere projectmanager op gezet. Die ging met de gebruikers in gesprek, en ging bij elk van de kritiekpunten langs om te kijken hoe dit in de toekomst voorkomen kon worden. De nieuwe projectmanager heeft de upgrade daarop gedaan en het zal geen verrassing zijn dat dit stukken beter is gegaan.

Moraal van dit verhaal?

Drie dingen:
1) Dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat er niemand last van heeft.
2) Het is niet altijd meteen een ramp dat iets niet helemaal goed gaat. Hoe je er mee omgaat is veel belangrijker.
3) Het is altijd goed om als organisatie kritisch naar jezelf te kijken. Feedback moet je zien als nuttig instrument om je dienstverlening te verbeteren, het is dus ook niet nodig om in de verdediging te schieten bij elk punt van kritiek.

De houding die sommige mensen in dit topic aannemen is duidelijk die van de eerste projectmanager. Zij hebben er zelf geen last van, zoveel mensen zijn er niet die klagen, er zitten wel vaker fouten in een nieuwe release, dus er is geen probleem en is de kritiek waarschijnlijk ongegrond. Ik hoop dat de verantwoordelijken bij Apple voor de volgende upgrade meer lijken op de tweede projectmanager, en dat ze feedback vanuit de community wél serieus nemen.

- Soulseek rulez -

• SidewalkSuper
@jasjenl
Ik had het idd over iOS7 op de iPhone.

@Tsjipmanz
Probeer die mogelijke oplossingen die ik noemde eens :)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

SidewalkSuper schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:19:
@jasjenl
Ik had het idd over iOS7 op de iPhone.
Ah, ok, dat zal het verklaren. Ik had al vernomen dat iOS 7 op de iPad veel minder lekker loopt dan op iPhones.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jasjenl schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:41:
[...]
Ah, ok, dat zal het verklaren. Ik had al vernomen dat iOS 7 op de iPad veel minder lekker loopt dan op iPhones.
Loopt hier prima op een ipad 3 (Wifi/3g). Eigenlijk merk ik geen verschil met 6.1.3. alleen dat de accuduur verbeterd is, en ik vind dat android-achtige pull up settingsscherm erg handig. Plus dat er veel meer apps in een folder kunnen.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Tsjipmanz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:29:

Moraal van dit verhaal?

Drie dingen:
1) Dat jij er geen last van hebt, wil niet zeggen dat er niemand last van heeft.
2) Het is niet altijd meteen een ramp dat iets niet helemaal goed gaat. Hoe je er mee omgaat is veel belangrijker.
3) Het is altijd goed om als organisatie kritisch naar jezelf te kijken. Feedback moet je zien als nuttig instrument om je dienstverlening te verbeteren, het is dus ook niet nodig om in de verdediging te schieten bij elk punt van kritiek.

De houding die sommige mensen in dit topic aannemen is duidelijk die van de eerste projectmanager. Zij hebben er zelf geen last van, zoveel mensen zijn er niet die klagen, er zitten wel vaker fouten in een nieuwe release, dus er is geen probleem en is de kritiek waarschijnlijk ongegrond. Ik hoop dat de verantwoordelijken bij Apple voor de volgende upgrade meer lijken op de tweede projectmanager, en dat ze feedback vanuit de community wél serieus nemen.
Ja dat klopt, maar ook kan het zo zijn dat sommige mensen er juist geen problemen mee hebben en dan is je punt 1 weer onnodig. Er zijn altijd problemen met iets. Het is ook wat je zelf verwacht van iets. Het is een eerste, of nu met een kleine update, OS release waarvan je kunt verwachten dat er nog wel iets fout zit. Maar dat houd je altijd. En ik heb op mijn IPhone5 inderdaad geen last van de problemen die hierboven door Tsjipmanz aangekaart worden. Dus dan kun je zeggen zoals je punt 1, of zeggen> Mensen die een fout vinden of waarbij iets niet lekker gaat, die gaan klagen op fora. De mensen waarbij het wel goed werkt die hoor je minder snel.

Ik heb zelf ook een witte iphone5 ja, maar het lijkt me op een zwarte juist ook mooi: het tegengestelde contrast. De lichte interface op de zwarte telefoon. Op de foto's leek het mij wel mooi.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 12-11 20:32
Hoe krijg je berichten weg uit het notificatie scherm tabblad gemist? Daar staat een gemiste oproep, maar met geen enkele mogelijkheid krijg ik die daar weg. Heb er al op geklikt dan gaat die de persoon in kwestie bellen, maar blijft staan bij gemist. Swipen helpt ook niet en er staat ook geen kruisje.

Iemand een idee hoe ik dit alsnog weg krijg zonder een reboot?

• kmf
  • Niet online

kmf

Er zijn ook een flink verschil tussen "1) merkt er niks van, 2) treed soms op, 3) opvallend, 4)irritant, 5)onbruikbaar"

De paar dingen die in iOS7 nog niet goed werken zullen hoogstens gegradeerd kunnen worden tot irritant. Maar bij Apple worden vaak elke mogelijke negatieve punt opgeblazen tot level 5.

Bij m'n iPad3 merk ik SOMS (HEEL SOMS) wat vertragingen. En dan niet eens vertragingen van "pfoe, moet wel lang wachten". Maar meer dat het opvalt als je normaal absoluut vloeiende acties gewend bent.

De standaard lag bij Androidapparaten zijn er constant. Bij Apple merken de meeste mensen niks van. EN ze worden gefixed. Om dan al doem te spreken over Apple vind ik wat te overdreven.

Ook een BMW en Mercedes hebben wel een een irritant luide raamwisser. Maar dat valt nou eenmaal eerder op als de auto normaal zo stil is...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Untouchablezz20 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:03:
Hoe krijg je berichten weg uit het notificatie scherm tabblad gemist? Daar staat een gemiste oproep, maar met geen enkele mogelijkheid krijg ik die daar weg. Heb er al op geklikt dan gaat die de persoon in kwestie bellen, maar blijft staan bij gemist. Swipen helpt ook niet en er staat ook geen kruisje.

Iemand een idee hoe ik dit alsnog weg krijg zonder een reboot?
Heb je al eens geprobeerd om via de app Telefoon onderin op Recent te drukken?
Daarmee verander je normaal ook de badge met aantal gemiste gesprekken.

Have Fun Funske

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Had van de week ineens als ik Chrome open had staan en iets wilde opzoeken het invoeren niet meer ging.
Afsluiten opstarten hielp ook niets. Volgens mij had het ook te maken met Whatsapp die nog een goede ios7 versie heeft.

Net weer . Alle applicaties gesloten. Open chrome -> www.google.nl en die laadt dan niet.

Dat op een iPhone 4S (die volledig opniew is voorzien van 7.0 en daarna geupdate is naar 7.0.2)
Elke dag wordt hij volledig uitgezet en nu net na een reset weer geen problemen.

[ Voor 39% gewijzigd door Frostbite op 10-10-2013 13:02 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 20:52

janklp

FortyTwo Capital

Heb ik ook met Chrome. Gebruik nu weer Safari. Heel vervelend.

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 12-11 20:32
funske schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:30:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om via de app Telefoon onderin op Recent te drukken?
Daarmee verander je normaal ook de badge met aantal gemiste gesprekken.
Is nu plotseling verdwenen dus niet kunnen testen. Zal dit uiteraard de volgende keer wel proberen.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Janusz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:13:
Heb ik ook met Chrome. Gebruik nu weer Safari. Heel vervelend.
Thanx dan weet ik dat het niet aan het toestel ligt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Impstoker
  • Laatst online: 12-11 13:36
Even een alleen maar positieve opmerking: Ik vind iOS7 super nice.
Over iOS6 heen geïnstalleerd op iPhone 5.

Alles draait soepel en vlot, ziet er gaaf uit en er zijn handige nieuwe functies waar ik super blij mee ben (Control Centre, Airdrop, auto-updates App Store).
Accu gaat prima lang genoeg mee met actief gebruik.

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Kan iemand me uit leggen waarom mijn iPhone 5 op iOS 7 snachts op niet storen 14% batterij verliest? Dit was eerst misschien 5%. Snap niet wat dit verbruik zoveel zou kunnen veranderen. Heb bijna alle instellingen wel op 'besparend' staan.

Overigens is het totale gebruik langer geworden op 1 accu. Dat dan weer wel!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 18:46
De iPad 2 bij ons thuis kan het tegenwoordig een week uithouden, dit in groot contrast met mijn ervaringen op een iPhone 4.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
opa_paul schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:52:
Kan iemand me uit leggen waarom mijn iPhone 5 op iOS 7 snachts op niet storen 14% batterij verliest? Dit was eerst misschien 5%. Snap niet wat dit verbruik zoveel zou kunnen veranderen. Heb bijna alle instellingen wel op 'besparend' staan.

Overigens is het totale gebruik langer geworden op 1 accu. Dat dan weer wel!
heb je uitgezet dat apps op de achtergrond kunnen verversen? Dit scheelt namelijk ook wel wat.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Brad schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 01:44:
De iPad 2 bij ons thuis kan het tegenwoordig een week uithouden, dit in groot contrast met mijn ervaringen op een iPhone 4.
Heb je 3g op je iPad? Je weet dat de iPad een veel groter batterij heeft toch? 3g gebruikt ook aardig wat sap.

Meer mensen last van de fotostream die niet lekker werkt? Foto's die ik op de iPad toevoeg zijn niet zichtbaar op de iPhone. Wel op de AppleTV.

[ Voor 17% gewijzigd door BillSpaarbank op 11-10-2013 09:02 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 18:46
BillSpaarbank schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:01:
[...]

Heb je 3g op je iPad? Je weet dat de iPad een veel groter batterij heeft toch? 3g gebruikt ook aardig wat sap.

Meer mensen last van de fotostream die niet lekker werkt? Foto's die ik op de iPad toevoeg zijn niet zichtbaar op de iPhone. Wel op de AppleTV.
Nee, het is gewoon een simpele iPad 2 met 16gb, waar het hele gezin een beetje op surft, mail checkt, gebruik maakt van Twitter en Facebook en dat soort zaken. Ik schat dat hij ongeveer 2 uur op een dag wordt gebruikt. Maar dat hij het met dit gebruik een week vol kan houden vind ik echt fantastisch, op iOS 6 was 4 dagen denk ik wel de max.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad op 11-10-2013 14:12 ]

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Brad schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:11:
[...]

Nee, het is gewoon een simpele iPad 2 met 16gb, waar het hele gezin een beetje op surft, mail checkt, gebruik maakt van Twitter en Facebook en dat soort zaken. Ik schat dat hij ongeveer 2 uur op een dag wordt gebruikt. Maar dat hij het met dit gebruik een week vol kan houden vind ik echt fantastisch, op iOS 6 was 4 dagen denk ik wel de max.
Bij mij is de ervaring met de iPad2 net andersom. Op iOS6 was een week geen uitzondering, met iOS7 is het toch een stuk minder. Niet zo erg dat het storend is, maar het is wel merkbaar.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:53
Het is vooral erg onvoorspelbaar, het gebruik op m'n 4S met IOS7. De ene nacht gaat 'ie van 100% naar 99%, de andere nacht van 100% naar 40%. Apps op de background staat uitgeschakeld, dus dat is het niet.

Heb al wel een re-install via iTunes gedaan (met backup terugzetten), overweeg nu om alleen een re-install te doen, agenda/mail/contact syn aanzetten en eens kijken hoe de telefoon zich enigzins 'default' gedraagt.

Verwijderd

vanaalten schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:04:
Het is vooral erg onvoorspelbaar, het gebruik op m'n 4S met IOS7. De ene nacht gaat 'ie van 100% naar 99%, de andere nacht van 100% naar 40%. Apps op de background staat uitgeschakeld, dus dat is het niet.

Heb al wel een re-install via iTunes gedaan (met backup terugzetten), overweeg nu om alleen een re-install te doen, agenda/mail/contact syn aanzetten en eens kijken hoe de telefoon zich enigzins 'default' gedraagt.
Dat herken ik ook wel ja.

En de laatste weken heb ik ook dat wanneer ik 'm van de lader haal bij 100% ('s ochtends bijvoorbeeld), dat hij op 99%, 96%, 92% etc etc staat en ik dus de wekker niet gebruik (!)

Het valt me op dat hij dan ook met een noodgang leegraakt. Ik heb weleens dat ik dan koffiedrink, ff moet poepen, me aankleed, de auto instap en tussen van de lader trekken en op m'n werk aankomen een klein uur zit en m'n 4S op bijvoorbeeld 74% staat. En dan moet de dag nog beginnen :')

M'n meisje heeft dit met een 5 exact ook zo.

Maar het meest bizarre. Soms is hij gewoon netjes 100% en lijkt hij niet leeg te WILLEN raken. Dan zit ik op m'n werk te keutelen (dus niet poepen, want dat heb ik dan al gedaan) met dat ding en blijft hij ruim boven de 90%.

Update 12/10: Vers van de lader na 7 uur laden:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/5521a9ef8e70e5cbcfbe59bf02588d99.png

:/ :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 07:39 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ook wat eigenaardigs met m'n 4S en iOS 7.0.2
Gisteren bijvoorbeeld.
Batterij-percentage 28%
Ik schiet een paar foto's. Bam. Batterij leeg. iPhone niet meer op te starten.
Vervolgens telefoon aan lader, start direct op: batterij-percentage 25 %
Is nu al meerdere malen gebeurd.
Vreemd!?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:48:
[...]

En de laatste weken heb ik ook dat wanneer ik 'm van de lader haal bij 100% ('s ochtends bijvoorbeeld), dat hij op 99%, 96%, 92% etc etc staat en ik dus de wekker niet gebruik (!)

Het valt me op dat hij dan ook met een noodgang leegraakt. Ik heb weleens dat ik dan koffiedrink, ff moet poepen, me aankleed, de auto instap en tussen van de lader trekken en op m'n werk aankomen een klein uur zit en m'n 4S op bijvoorbeeld 74% staat. En dan moet de dag nog beginnen :')

Maar het meest bizarre. Soms is hij gewoon netjes 100% en lijkt hij niet leeg te WILLEN raken. Dan zit ik op m'n werk te keutelen (dus niet poepen, want dat heb ik dan al gedaan) met dat ding en blijft hij ruim boven de 90%.

[afbeelding]

Gebruik anders geen dynamische wallpapers.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Nogal irritant dat je bij het invoeren van een nummer via de dailer niet meer de mogelijkheid hebt om een cijfer te wijzigen.

Had laatst een telefoonnummer in me email staan die ik moest bellen maar niet het net nummer mee pakte. De enige creatieve oplossing die er toen was om het telefoonnummer te kopiëren naar notities en alvorens te plakken eerst het netnummer te typen.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30

fynrd1

Fooled by Randomness

Cheesy schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:01:
Gisteren bijvoorbeeld.
Batterij-percentage 28%
Vreemd!?
Heeft niks met iOS 7 te maken, je het OS eerst leren wat de capaciteit van de batterij is. Dit doe je dmv een fullcycle charge.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:40:
[...]

Gebruik anders geen dynamische wallpapers.
Ja, das dus gewoon een stilstaande wallpaper. Ik heb verder alle slurpende instellingen uitstaan.

Sidenote: dit is m'n 6e jaar met iOS. Ken het als m'n broekzak. Heb zelfs nog een gesealde 2G liggen. Misschien wordt dat ooit iets waard :9 8) :')
fynrd1 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:51:
[...]

Heeft niks met iOS 7 te maken, je het OS eerst leren wat de capaciteit van de batterij is. Dit doe je dmv een fullcycle charge.
Slaat als een lul op een drumstel. Feit is gewoon dat er onder iOS7 rare dingen gebeuren en het zo geoptimaliseerd is als een Panda-motor in een Bentley.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 06:45 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
MmarkM schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:43:
Nogal irritant dat je bij het invoeren van een nummer via de dailer niet meer de mogelijkheid hebt om een cijfer te wijzigen.

Had laatst een telefoonnummer in me email staan die ik moest bellen maar niet het net nummer mee pakte. De enige creatieve oplossing die er toen was om het telefoonnummer te kopiëren naar notities en alvorens te plakken eerst het netnummer te typen.
Is dat zo ja? Bizar... Dit is een van de dingen waar ik me zwaar aan irriteer bij Windows Phone. Juist omdat dit bij ios echt prima ging.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Had van het weekend ook een mooie dikke bug gevonden.

Toestel: iPhone 4S met Ios 7.02
Probleem: uitvallen van de telefoon.
Situatie: Telefoon aangezet en omdat ik een foto wilde nemen maar direct de camera opgestart. Kleine ruimte dus ik verander naar panorama foto. Vervolgens zie ik het 'laad' rondje en dat gaat 10 seconden draaien. Omdat het te lang duurde maar de home knop ingedrukt. Geen resultaat maar beeld wordt ineens helemaal zwart :? Toestel reageert nergens meer op dus leek te zijn uitgevallen. Opnieuw aanzetten levert een icoontje met een lege batterij op met iTunes kabel ? (ik WTF? ik laad hem bijna constant op). Aangesloten op de lader en daarna gelijk proberen aan te zetten. Toestel start op en geeft aan 53% resterend.

Zeggen jullie het maar....

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Gisteren bijvoorbeeld.
Batterij-percentage 28%
Vreemd!?
Identiek hetzelfde hier.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:48:
[...]

[afbeelding]

En ook dit is herkenbaar.

Het lijkt specifiek met de 4S voor te komen, check dit topic maar eens op de Apple Support Communities: https://discussions.apple...5329381?start=90&tstart=0

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:38
Sc0rPi0N schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:37:
Had van het weekend ook een mooie dikke bug gevonden.

Toestel: iPhone 4S met Ios 7.02
Probleem: uitvallen van de telefoon.
Situatie: Telefoon aangezet en omdat ik een foto wilde nemen maar direct de camera opgestart. Kleine ruimte dus ik verander naar panorama foto. Vervolgens zie ik het 'laad' rondje en dat gaat 10 seconden draaien. Omdat het te lang duurde maar de home knop ingedrukt. Geen resultaat maar beeld wordt ineens helemaal zwart :? Toestel reageert nergens meer op dus leek te zijn uitgevallen. Opnieuw aanzetten levert een icoontje met een lege batterij op met iTunes kabel ? (ik WTF? ik laad hem bijna constant op). Aangesloten op de lader en daarna gelijk proberen aan te zetten. Toestel start op en geeft aan 53% resterend.

Zeggen jullie het maar....
ook precies hetzelfde hier met een 4s.

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:38
Darkstar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:11:
[...]

Identiek hetzelfde hier.

[...]

En ook dit is herkenbaar.

Het lijkt specifiek met de 4S voor te komen, check dit topic maar eens op de Apple Support Communities: https://discussions.apple...5329381?start=90&tstart=0
dit heb ik ook precies met mijn 4S.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vraagje omtrent de verbruiksinstellingen in iOS7. Op dit moment staat er bij mij: Huidige periode 1,3 GB.

Echter kan ik nergens terugzien welke periode er precies bedoeld wordt. Iemand een idee? Is dit vanaf de eerste van de maand.

Ik heb al maanden een ongewoon hoog dataverbruik en ben er nog steeds niet achter waar dit aan ligt.

Voorheen maakte ik met hetzelfde gebruik nog geen 1 GB per maand vol, en nu kreeg ik vorige week een SMS van KPN dat ik al op 50% van mijn bundel zit, terwijl ik inmiddels 2 GB heb.

Alvast bedankt.

edit: Via Systeem zie ik dat mijn Exchange-accounts voor 17,3 MB hebben verbruikt. Hoe is dit bij jullie? Is dit ongewoon veel?

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 14-10-2013 15:30 ]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:15:
Vraagje omtrent de verbruiksinstellingen in iOS7. Op dit moment staat er bij mij: Huidige periode 1,3 GB.

Echter kan ik nergens terugzien welke periode er precies bedoeld wordt. Iemand een idee? Is dit vanaf de eerste van de maand.

Ik heb al maanden een ongewoon hoog dataverbruik en ben er nog steeds niet achter waar dit aan ligt.

Voorheen maakte ik met hetzelfde gebruik nog geen 1 GB per maand vol, en nu kreeg ik vorige week een SMS van KPN dat ik al op 50% van mijn bundel zit, terwijl ik inmiddels 2 GB heb.

Alvast bedankt.

edit: Via Systeem zie ik dat mijn Exchange-accounts voor 17,3 MB hebben verbruikt. Hoe is dit bij jullie? Is dit ongewoon veel?
Wat ik heb gemerkt is dat hij ondanks mijn instellingen in het begin toch apps geupdate werden over 3G, terwijl ik dit alleen bij Wifi toestond. Ook het downloaden van nummers via iTunes match loopt door als je deze start op Wifi en vervolgens bijvoorbeeld het huis verlaat. Dit zorgde bij mij voor extreem hoog verbruik.

Je kan auto updates uitzetten in hoeverre je dat nog niet hebt gedaan.

Mijn grootverbruikers zijn App store, Facebook, browser en muziek. Ik stream dan ook veel.

17,4 MB voor exchange is niet veel lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 14-10-2013 15:51 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• bram1984
Yep, heb ik allemaal uitstaan. Maar wat ik me nu dus afvraag is over welke periode dit gemeten wordt.

Ik weet dat KPN/Hi iedere 1e van de maand je bundel reset. Wellicht is het dus handig om op exact die datum de gegevens opnieuw in te stellen.

Ik hoor net trouwens van een collega dat hij Dataroaming altijd uit heeft staan. Ik heb deze nu ook uitgezet en kan gewoon door blijven internetten. Begrijp nu niet helemaal meer wat Dataroaming precies voor nut heeft.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:56:
Begrijp nu niet helemaal meer wat Dataroaming precies voor nut heeft.
Voor als je naar het buitenland gaat. Als die uitstaat verbruik je in het buitenland deen dure data!!

Have Fun Funske

• bram1984
Mobiele data en 3G kun je in het buitenland dus aan laten staan?

Dus hier kan ik Dataroaming net zo goed uitzetten eigenlijk. Vraag me dan af waar het goed voor is. :)

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 12-11 21:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Roaming uit zetten zorgt er voor dat je over de grens geen data meer ontvangt. Dat scheelt geld, maar ik vind het zelf ietwat onhandig om steeds aan die instelling te rommelen als ik even de grens over rij. Ben daar iets te gemakkelijk in misschien. Gewoon een beetje op je gebruik van data letten.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:04:
Mobiele data en 3G kun je in het buitenland dus aan laten staan?

Dus hier kan ik Dataroaming net zo goed uitzetten eigenlijk. Vraag me dan af waar het goed voor is. :)
Data roaming gaat over roaming. Niet over gebruik op je thuisnetwerk.

• bram1984
Dat snap ik, maar ik lees een hoop tegenstrijdige berichten op internet als ik zoek naar het antwoord op de vraag wat roaming nu precies is. Ik heb het nu uit staan en ik kan nog steeds internetten via 3G. Waarom zou ik roaming dan aanzetten? Kost roaming bijvoorbeeld extra data?

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 12-11 21:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:47:
Dat snap ik, maar ik lees een hoop tegenstrijdige berichten op internet als ik zoek naar het antwoord op de vraag wat roaming nu precies is. Ik heb het nu uit staan en ik kan nog steeds internetten via 3G. Waarom zou ik roaming dan aanzetten? Kost roaming bijvoorbeeld extra data?
Binnen Nederland is er geen verschil. Ga je de grens over, dan zul je:
Met roaming aan WEL mobiel internet hebben, en:
Met roaming uit GEEN mobiel internet hebben.

Handig toch? Dat komt omdat je in het buitenland overschakelt op een vreemde provider, althans eentje waarbij je geen abonnement hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-10-2013 16:49 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bram1984 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:47:
Roaming is het gebruik van een netwerk anders dan waarvan je de SIM-kaart gekregen hebt.

• vanaalten
Afgelopen zaterdag m'n telefoon (4S, met IOS7.0.2 en idioot batterijverbruik) maar eens via DFU opnieuw geinstalleerd - en op WhatsApp na verder helemaal geen apps geinstalleerd. Enkel agenda/contacts/mail synchronisatie aan, preferences aangepast en wat batterij-bespaaropties aangezet.

En tot nu toe is het verbruik behoorlijk goed! Gisteravond opgeladen, net met 83% weer opnieuw aan de lader, zo zuinigs is 'ie anders nooit. Ook van zaterdag op zondag was 'ie zo zuinig. Als het morgen nog zo is, dan ga ik langzaamaan wat apps installeren, hopen dat het verbruik goed blijft.

Maar is wel wennen, zo'n iPhone zonder apps geinstalleerd. Geen IMDb, geen Shazam, nu.nl, games, weer...

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:22
Gisteren bijvoorbeeld.
Batterij-percentage 28%
Vreemd!?
Ik heb EXACT hetzelfde. Voor IOS7 liep mijn batterij altijd netjes tot 1%, en viel ie af en toe al bij 3% uit, geen ramp. Met IOS7 valt ie af en toe rond de 10% uit, en als ik een foto maak <30% valt hij soms direct daarna uit. Heel erg gek.

Edit: Hmm, ik zie dat er meer mensen op de laatste pagina's van dit topic het probleem hebben. Lekkere bug is dat dan. Ik heb overigens geen 4S, maar een 5.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 14-10-2013 19:13 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Vandaag was het nóg dramatischer met de batterijduur van m'n 4S, nauwelijks de helft van m'n werkdag gehaald om vervolgens bij 11% batterij uit te vallen... Wat een ***bug is dit :X

• Dansil
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-11 12:55
iOS 7 echt spuuglelijk dit is wel het laatste wat ik had verwacht van Apple ben echt teleurgesteld.
Ik denk dat ik me oude neukia eens ga opgraven.

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:51
Ik weet niet of dit al is ontdekt, maar wanneer ik een app laad op mijn iPhone 4 en ik 'scratch' zoals wanneer er een vuiltje op je scherm zit. Dan krijg je een kleine thumbnail van je app die aan het laden is zolang je je vinger op het scherm houdt. Wanneer je deze naar de zijkant swiped shaked de app nog enkele seconden door terwijl hij geladen is.

1 of andere easter egg? Lijkt niet bepaald een toegevoegde waarde te hebben.

Soms gaat de telefoon ook weer terug naar het home screen met zwarte achtergrond en schuddende app icons zodat je ze kan verplaatsen, dit lijkt weer meer op een bepaalde bug imo.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23

JB

Cédric roelt!

woutervt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:07:
Ik weet niet of dit al is ontdekt, maar wanneer ik een app laad op mijn iPhone 4 en ik 'scratch' zoals wanneer er een vuiltje op je scherm zit. Dan krijg je een kleine thumbnail van je app die aan het laden is zolang je je vinger op het scherm houdt. Wanneer je deze naar de zijkant swiped shaked de app nog enkele seconden door terwijl hij geladen is.

Soms gaat de telefoon ook weer terug naar het home screen met zwarte achtergrond en schuddende app icons zodat je ze kan verplaatsen, dit lijkt weer meer op een bepaalde bug imo.
Ik krijg het niet nagebootst op mijn iPhone 5

Mijn boefje is liev!

• CM5
  • Niet online

CM5

Ik had ook 2 dagen lang problemen met de accu van mijn 4s. Ik zag in het settings menu, dat hij continue automatisch naar de tijdzone zat te zoeken. Na deze handmatig ingesteld te hebben, is gaat de accu minstens zo lang mee als tijden 6.0.

Mischien dat iemand er wat aan heeft...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:42
woutervt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:07:

Op mn ipad werkt het ook.
Vooral bij de nu.nl app die even nodig heeft om op te starten.
Je veegt alsof je viezigheid van het scherm wilt halen, waarna je 1 seconde het homescreen ziet en de welbekende kruisjes om apps te verwijderen.

Echt een easter egg is het niet, en om het nou een bug te noemen...

• vanaalten
CM5 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:27:
Ik had ook 2 dagen lang problemen met de accu van mijn 4s. Ik zag in het settings menu, dat hij continue automatisch naar de tijdzone zat te zoeken. Na deze handmatig ingesteld te hebben, is gaat de accu minstens zo lang mee als tijden 6.0.
Waaraan zie je dat, dat continue zoeken?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 06:43:
[...]

Ja, das dus gewoon een stilstaande wallpaper. Ik heb verder alle slurpende instellingen uitstaan.

Sidenote: dit is m'n 6e jaar met iOS. Ken het als m'n broekzak. Heb zelfs nog een gesealde 2G liggen. Misschien wordt dat ooit iets waard :9 8) :')

[...]

Slaat als een lul op een drumstel. Feit is gewoon dat er onder iOS7 rare dingen gebeuren en het zo geoptimaliseerd is als een Panda-motor in een Bentley.
Gek dan, dat dit al tijden aanwezig was in alle voorgaande iOS versies.. :'(

• CM5
  • Niet online

CM5

vanaalten schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:49:
[...]

Waaraan zie je dat, dat continue zoeken?
Bij deze setting blijft hij continue proberen de huidige tijdzone te bepalen. Aan de circelvormige indicator is te zien dat dit niet lukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.idevice.ro/wp-content/uploads/2013/06/photo1.jpg

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:54
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met GTA III op de 4s?
Onder iOS 7 is het na een paar minuten spelen dusdanig laggy en langzaam dat het eigenlijk niet meer te spelen is. Op mijn iPad 3 geen enkel probleem onder iOS 7.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:22
Weer een vreemde bug ontdekt. Gisteren heb ik mijn auto-lock setting op never gehad, omdat ik niet wilde dat het scherm uit zou vallen tijdens het overtypen van wat dingen van mijn iPhone. Daarna weer netjes op 1 minuut auto lock gezet, en nu heb ik meerdere keren dat mijn iPhone gewoon unlocked blijft, totdat ik hem zelf uitzet. Meer mensen hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 17-10-2013 20:04 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Ik heb gister mijn accu vervangen die was echt op.
Kwam gelijk paar bugs aan het licht, na het vervangen van mijn accu werd me simkaart niet herkend. Ik heb er een simlock op zitten dus dan begrijpt ios7 het niet meer. Eerst verbinding maken met wifi en dan sim er uit en er in en dan doet hij het weer.

Nu net viel me op dat alles wat datum en tijd aangeeft Engels is.
Lockscreen Engelse datum en ipv 24u notatie de pm/am notatie. Agenda app is Nederlands gewoon maar de maanden worden Engels weergegeven en de dagen ook... Heb ios als op Engels gezet en weer terug naar Nederlands maar maakte niks uit. Heel appart... Als ik thuis ben maar eens Google... 24 notatie is makkelijk te fixen maar dat alles in Engels staat is me een raadsel....

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Naast taal heb je ook nog regionotatie instellingen en een 24 uurs klok instelling, wellicht staat dat verkeerd?

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
jasjenl schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:11:
.....regionotatie instellingen.....
Mijn dank is groot _/-\o_

Toch maf, na batterij vervangen 8)7

• Kuhr89
  • Laatst online: 09:17
Hoeveel 'Andere' data hebben jullie op je iPhone staan?

Ik zit namelijk even te kijken, maar bij mij staat de teller op 2,25GB. Ik vind dit nogal veel, vooral omdat bijvoorbeeld App data bij de App sectie komt te staan. Dus zodra je Facebook even opnieuw installeert zakt het aantal GB bij het kopje: Apps.

Op internet krijg ik nogal wat vage antwoorden. Zo heb ik bijvoorbeeld al geprobeerd om de muziek te synchroniseren en vervolgens weer te verwijderen. Op enig moment daalt andere naar 700 MB, maar zodra ik dan weer muziek erop zet, knalt deze weer naar 2,25GB.

De telefoon restoren is de beste optie, dat weet ik. Maar ik ik zou graag willen weten of iemand nog een andere manier weet.
Bij Restoren gaan namelijk al mijn Veel gebruikte locaties weg en aangezien ik nu net alles weer op orde heb is dat vooralsnog geen optie.

EDIT:
Ik heb met verschillende programma's zitten kijken in mijn iPhone. iFunbox en iExplorer, maar ik kan nergens dubbele nummers of iets dergelijks vinden... Vreemd..

[ Voor 9% gewijzigd door Kuhr89 op 18-10-2013 19:37 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Iclean installeren, die ruimt erg veel rommel op.
Staat in de appstore, is geen jailbreak tweak.
Eigen risico, er wil wel eens per ongeluk muziek verdwijnen.

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Mijn iPad wordt gebruikt door meerdere personen. Nu wil ik niet dat ze zomaar in Contacten zien wat daar allemaal in staat. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Noot: ik gebruik géén iCloud, en wil dat ook niet gebruiken.

Vóór IOS 7 typte ik altijd AH in het zoekveld bij Contacten, en dan zag je alleen contact Albert Heijn. Als je dan de Contacten-app afsloot en iemand startte hem later weer op, werd dat netjes onthouden door Contacten. En mijn mede-gebruikers zijn nog niet 'zo slim' om dat te doorgronden. Het probleem met IOS 7 is, dat hij niet onthoudt wat er in het zoekveld staat als je Contacten afsluit :((((

Iemand een leuke tip misschien?

[ Voor 0% gewijzigd door wvexeltweakers op 19-10-2013 20:47 . Reden: typo ]

Samsung S23 Ultra 256GB

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:12
Volgens Apple is een iOS device een persoonlijk device, waardoor ze niet aan user accounts etc doen.

Wellicht kan je iets via het "beperkingen" menu afbakenen.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik ga met mijn iphone 5 maar eens richting de applestore, een batterij die maar 5 uur (unlocked) meegaat met minimaal gebruik is niet acceptabel. Mijn iphone 4 met ios7.02 van 3 jaar oud doet het zelfs nog beter.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
fynrd1 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:01:
Ik ga met mijn iphone 5 maar eens richting de applestore, een batterij die maar 5 uur (unlocked) meegaat met minimaal gebruik is niet acceptabel. Mijn iphone 4 met ios7.02 van 3 jaar oud doet het zelfs nog beter.
Hard reset al gedaan?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jep, alle mogelijke manieren van een clean install, dus ook via de dfu mode. In iOS 6 had ik het ook al, maar dacht telkens dat het kwam door het gebruik van OTA update. Ik had wel wat anders verwacht van een cleane installatie.

[ Voor 25% gewijzigd door fynrd1 op 20-10-2013 01:15 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wvexeltweakers schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:46:
Mijn iPad wordt gebruikt door meerdere personen. Nu wil ik niet dat ze zomaar in Contacten zien wat daar allemaal in staat. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Noot: ik gebruik géén iCloud, en wil dat ook niet gebruiken.

Vóór IOS 7 typte ik altijd AH in het zoekveld bij Contacten, en dan zag je alleen contact Albert Heijn. Als je dan de Contacten-app afsloot en iemand startte hem later weer op, werd dat netjes onthouden door Contacten. En mijn mede-gebruikers zijn nog niet 'zo slim' om dat te doorgronden. Het probleem met IOS 7 is, dat hij niet onthoudt wat er in het zoekveld staat als je Contacten afsluit :((((

Iemand een leuke tip misschien?
Je kan meerdere groepen contacten hebben en die individueel aan en uit vinken. Is dat geen oplossing?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TFZ61
  • Laatst online: 16:58
Merk nu na een maandje iOS7 dat sommige apps "zwaarder" draaien dan met iOS6 (iPhone 4S).
PvZ 1 bij volle actie zie ik het spel gewoon stuiteren. Dit heb ik nooit gehad met iOS6.

• Nix_R
  • Laatst online: 10-11 09:21
Probleem al opgelost!

Ik heb sinds vandaag problemen met itunes (iphone app)
Als ik de app wil opstarten dan crashed itunes direct!
opnieuw opstarten werkt ook niet
Iemand anders ook last van?

[ Voor 8% gewijzigd door Nix_R op 20-10-2013 01:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe heb je het opgelost dan? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

fsfikke schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:27:
[...]

Je kan meerdere groepen contacten hebben en die individueel aan en uit vinken. Is dat geen oplossing?
Ik kan niet vinden waar ik die groepen in Contacten kan maken. Kun je zeggen hoe dat gaat dan?

Samsung S23 Ultra 256GB

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan niet zonder enige vorm van sync: https://discussions.apple.com/message/23434752

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wvexeltweakers schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:12:
[...]

Ik kan niet vinden waar ik die groepen in Contacten kan maken. Kun je zeggen hoe dat gaat dan?
Je kan ze niet echt aanmaken zie ik. Je moet via Settings > 'Mail, Contacts, Calendars' een nieuw account toevoegen wat ook contacten heeft. Bijvoorbeeld een extra Gmail adres. Dan krijg je bij 'Contacten' automatisch verschillende groepen te zien. Daarboven staat dan ook een knopje 'hide all contacts' staat dat er bij jou niet?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Nix_R
  • Laatst online: 10-11 09:21
via deze link!
http://www.imore.com/your...ng-ios-7-heres-how-fix-it
kort samengevat start muziek app op en dan via de muziek app naar itunes gaan!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

fsfikke schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:32:
[...]

Je kan ze niet echt aanmaken zie ik. Je moet via Settings > 'Mail, Contacts, Calendars' een nieuw account toevoegen wat ook contacten heeft. Bijvoorbeeld een extra Gmail adres. Dan krijg je bij 'Contacten' automatisch verschillende groepen te zien. Daarboven staat dan ook een knopje 'hide all contacts' staat dat er bij jou niet?
Nee, op mijn iPad staat dat er niet.
Ik heb het inmiddels anders opgelost: heb een apart mapje gemaakt met een nietszeggende naam, en daar mijn Contacten app in gezet...voorlopig voldoet dat.

Ook via Instellingen> Beperkingen gaat het niet. Kun je alleen aangeven dat anderen er niets in mogen wijzigen...

Ik vind dit wel een misser eerste klas van Apple. Jammer, vóór IOS 6 ging het goed. Mss in een update?

[ Voor 7% gewijzigd door wvexeltweakers op 20-10-2013 23:13 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

stormfly schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:45:
Volgens Apple is een iOS device een persoonlijk device, waardoor ze niet aan user accounts etc doen.

Wellicht kan je iets via het "beperkingen" menu afbakenen.
Daaruit blijkt juist dat het géén persoonlijk device is.....anders hoef je namelijk niet in te stellen dat een ander niets in je contacten kan wijzigen.

Samsung S23 Ultra 256GB

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Beperkingen is puur bedoeld dat je je device af kan geven zodat een kind alleen in een bepaald app kan werken spelen (of bijv. voor een kiosk).

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 21-10-2013 00:10 ]

• Donnie Darko
  • Laatst online: 16:51
7.0.3 is inmiddels uit met icloud keychain !

[ Voor 33% gewijzigd door Donnie Darko op 22-10-2013 21:03 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Op iTunes heb ik anders nog steeds de versie 7.0.2?

iPad2.

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 22-10-2013 21:09 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Donnie Darko
  • Laatst online: 16:51
SkyStreaker schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:07:
Op iTunes heb ik anders nog steeds de nieuwste versie? iPad2.
ik kreeg op m'n iPhone 5 een OTA update naar 7.0.3
en op m'n ipad 4 ook

[ Voor 4% gewijzigd door Donnie Darko op 22-10-2013 21:09 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 44 Laatste