Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Prutsky schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:40:
Waarom is iedereen zo afwijzend t.o.v. deze slimme meters?
Bel even met je energieleverancier en vraag hoe zij omgaan met terugleveren met een ferraris of slimme meter. Als dat antwoord niet bevalt kan heel hard gaan zeuren of een andere leverancier bellen en overwegen over te stappen.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 16:44
Terugleveren met een Ferrarismeter hangt alleen van de goeie wil van de leverancier af als je meer teruglevert dan verbruikt (per jaar). Dat is nu juist het mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ik heb een meter die misschien terugteld. Ik begrijp echter ook at ik gewoon moet aanmelden bij Liander dat ik zonnepanelen heb.
Ik heb dit dus aangegeven. Nu komen ze een "slimme" meter installeren. Is die nu niet zo snugger? Waarom is iedereen zo afwijzend t.o.v. deze slimme meters?
Bij welke energieleverancier zit je en wat is je verwachte opbrengst (indien van toepassing, opgesplitst naar hoog en laag tarief). Dan is wel in te schatten of het zinnig is om een slimme meter te laten ophangen.

Zelf heb ik een slimme meter moeten nemen omdat mijn oude meter niet terug kon lopen, maar ik vind het wel handig omdat ik nu automatisch inzicht heb in mijn verbruik, opgesplitst per kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Een slimme meter is bedoeld om, in de nabije toekomst, meer belasting binnen te harken zo simpel is het.

Een keerzijde is dat, onder andere, ik slim gebruik maak van deze meter. Er zijn voor mij op dit ogenblik alleen maar voordelen met deze meter. Gezeur met salderen heb ik nog nooit gehad, 3 jaar op rij 500 terug.

De Ferraris meter is niet geijkt voor terug levering, metingen van mij toentertijd bij mijn oude ferraris mbt terugdraaien gaf voor mij een negatief van zo een 10%. Dus voor mij was het niet moeilijk te beslissen, heb er tot nu geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Willie Wortel schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:37:
Een slimme meter is bedoeld om, in de nabije toekomst, meer belasting binnen te harken zo simpel is het.
Hoeft niet per se. Alleen al de data om per huishouden per kwartier het verbruik aan energie te weten is geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 16:44
celshof schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:10:
[...]
Hoeft niet per se. Alleen al de data om per huishouden per kwartier het verbruik aan energie te weten is geld waard.
Haha :) "Een dief kan ook genoegen nemen met je portemonnee en je horloge met rust laten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 01:18
En bij storing van een slimme meter ben je overgeleverd aan de energie leverancier. Bij de ferraris blijven de meterstanden zichtbaar, bij de digitale meter niet.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:01

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Of de meter zelf gaat in self-destruct mode:
http://www.theregister.co...plode_in_consumers_homes/

Als de meterstand van elk kwartier bekend is, is een onleesbare meter niet zo'n probleem.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies...Zo wilde Nuon mij een keer 6000kW laten afrekenen toen een digitale meter kapot was. Dit was nog voor installatie zonnepanelen en mijn controle op.de meter.dat jaar had ik al wel alles vervangen voor led..mijn jaarlijks verbruik lag op circa 4800 kW.maar Nuon was van mening dat die 6000 gebaseerd was op het verleden..kan kloppen omdat er toen andere mensen woonden.zorg bij een digitale meter dus voor back-up om bewijs te hebben mocht de meter het begeven.Set 3 heeft nog de Ferraris en mocht na aandringen bij Essent nog blijven hangen..Dit jaar teller al 800 kW lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Proton_ schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:30:
Of de meter zelf gaat in self-destruct mode:
http://www.theregister.co...plode_in_consumers_homes/

Als de meterstand van elk kwartier bekend is, is een onleesbare meter niet zo'n probleem.
Afgezien van de schade in je huis, is dat idd een klein voordeel.
Local residents interviewed by CBS described hearing a large pop at around 8:30am. One said it sounded like a car bomb, another noted it was strong enough to shake his house. Brad Abernathy told CBS: "The neighbour across the street, his meter doesn't look as bad but his receptacles are all blackened."

"Receptacle" is Americanese for electrical wall sockets.
@ brui, het is kWh. Echt waar..

[ Voor 34% gewijzigd door drielp op 30-06-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Misschien dom van mij maar ik dacht altijd dat, zo was het me verteld door de installateurs, de apparaten op de groep van de panelen de stroom eerst gebruiken en de rest als het ware terug het net opgaat.

Dus ik heb nu in huis de koelkast aanstaan en de mechanische ventilatie doet zijn werk bijvoorbeeld. Dat vreet zeg 40W en de panelen leveren nu 1800W. Aangezien die apparaten niet op die groep zitten neem ik dus van Greenchoice 0,04kWh af en ik geef 1,8kWh terug. Netto is er dan 1760W teruggeleverd dat uur.

Log ik nu in bij mijn dossier en ik ga kijken over bijvoorbeeld de maand april dan zie ik het volgende:
Geleverd door Greenchoice: 120kWh
Opgeleverd aan Greenchoice: 269kWh
Ik begreep van Greenchoice dat de oplevering dus netto is dus na aftrek van het verbruik.
Kijk ik nu naar de opbrengst die geregistreerd is door Solar Edge, dan zie ik 357kWh voor de maand april.

Volgens Solar Edge heb ik dus 357kWh opgewekt en volgens Greenchoice heb ik 269 teruggeleverd. Dat is een verschil van 88kWh dat dus "verbruikt is tijdens het terugleveren" volgens Greenchoice.

Betekent dit dan dat ik voor de maand april 120kWh - 88kWh = 32kWh nog gebruikt heb tijdens de nachten bijvoorbeeld? Ik kom niet helemaal uit de rekensom namelijk.

Als ik het als volgt zou bekijken:
Geleverd volgens Solar Edge: 357kWh
Gebruikt van Greenchoice: 120kWh
Dan zou ik dus totaal 357-120 = 237kWh extra opgewekt hebben dan ik verbruikt heb. Maar volgens hun gegeven is de opwekking hoger.

Iemand die hier ervaring mee heeft :) Want de helpdesk van Greenchoice kan me hier ook niet echt in helpen.

De vraag is dus een beetje, wat zeggen de cijfers bij Greenchoice.
Mij zou het logisch lijken als Greenchoice werkt met totalen en niet met eigen berekeningen. Je kan toch zeggen er is op een dag 4kWh gevraagd en 12kWh geleverd, dan is dit netto wel 8 geleverd, maar als ze dan in hun overzicht zetten geleverd 8kWh, en gebruikt 4kWh, dan is dat dus verwarrend. Ik zou dan liever zien geleverd 12 en gebruikt 4, is netto 8. Daarnaast klopt dan in ieder geval de rekensoms niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Een meter telt normaal gesproken maar in 1 richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
janne_nl schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:36:
Een meter telt normaal gesproken maar in 1 richting.
Ja, maar ik heb een digitale, dus ik heb 4 telwerken als het ware, hoog en laag voor afname en hoog en laag voor teruggave. Goed die laag voor teruggave zal volgens mij op 0 moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat heb ik ook (een digitale), 3 fasen zelfs, maar nog telt er altijd maar 1 telwerk, de meter sommeert je vebruik tov je opwek en netto blijft er iets over......+ of -.

Waarom zou laag voor teruglevering op 0 moeten staan?

Op mijn meter staan 2 pijlen die aangeven welke richting het opgaat.

[ Voor 13% gewijzigd door janne_nl op 03-07-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Totaal geleverd = 477kWh

Opgeleverd (terug geleverd) aan Greenchoice: 269kWh

Verbruikt (geleverd - terug geleverd) = 477 - 269 = 208 kWh verbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
janne_nl schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:39:
Dat heb ik ook (een digitale), 3 fasen zelfs, maar nog telt er altijd maar 1 telwerk, de meter sommeert je vebruik tov je opwek en netto blijft er iets over......+ of -.

Waarom zou laag voor teruglevering op 0 moeten staan?

Op mijn meter staan 2 pijlen die aangeven welke richting het opgaat.
Nou teruglevering laag op 0 omdat het lage tarief van tijden functioneert waarop de zon niet echt meer wat doet voor de panelen? Van 23:00 - 07:00. Iets met weekend en laagtarief :+
DanTm schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:48:
Totaal geleverd = 477kWh

Opgeleverd (terug geleverd) aan Greenchoice: 269kWh

Verbruikt (geleverd - terug geleverd) = 477 - 269 = 208 kWh verbruikt
Maar SolarEdge is in die zin leidend omdat die puur naar opbrengst kijkt en losstaat van gebruik nadat er opgeleverd is. Dat is gewoon het aantal kWh dat door de omvormer teruggestuurd is. Dus wat er daarna gebeurd weet SolarEdge niet. Maar je haalt al 2 dingen door elkaar volgens mij, want Geleverd door Greenchoice wil zeggen wat ik verbruikt heb. En de vraag is dus al of dat netto of bruto is. Dus: verbruik NA aftrek van levering of gewoon puur verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
volgens mij ben ik niet degene die zaken door elkaar haalt:)

Jouw zonnepanelen leveren 357kWh, daarvan lever je 269kWh terug aan Greenchoice.
Het verschil van 88 kWh is wat jijzelf van de door jouw zonnepanelen geproduceerde stroom hebt gebruikt.
Omdat je niet de hele tijd zelf geproduceerde stroom beschikbaar hebt, heb je ook nog 120 kWh van Greenchoice gekocht (geleverd gekregen).
In het totaal heb je dus 88 + 120 = 208 kWh verbruikt.

Greenchoice heeft geen enkele weet van wat jouw zonnepanelen opleveren, en wat jij zelf verbruikt.
Het enige wat zij kunnen zien is wat jij terugleverd, en wat zij aan jou leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Maar dat zou er dus op neerkomen dat ik naast de oplevering ook nog eens veel meer verbruik?

Dan heb ik dus in de maand april een netto "winst" van 357-208=149kWh?
Ik wacht de jaarrekening wel af en hoeveel ik dan moet gaan betalen.

Ik weet straks in ieder geval hoeveel de zonnepanelen gedaan hebben op dat jaar en wat ik straks moet betalen / verbruikt zou hebben. En als ik over een jaar gezien meer opgeleverd heb dan verbruikt dan zou ik dus geld terug moeten krijgen. Maar over 2014 hebben we zo'n 2900 verstookt, dat heeft ook nog eens behoorlijke verbouwperiode erinzitten. Dus dat zal voor dit jaar lager uitkomen en na 6 maanden is er al 1400kWh opgeleverd (bruto). Dus in theorie moet er wel overblijven en zou de rekening dus aan het einde 0 moeten zijn of beter nog negatief en vangen we dus nog voor de geleverde stroom.

Maar om nog terug te komen op dat andere punt: het maakt dus niet uit welke apparaten er aan welke groepen hangen en waar de zonnepanelen? Zolang je opwekt en verbruikt ongeacht de groep wordt het verbruik eerst van de opgeleverde energie afgetrokken op dat moment?

[ Voor 14% gewijzigd door orange.x op 03-07-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
In het weekend heb je toch ook laagtarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
ik weet niet wat je bedoeld met netto winst.
Van Greenchoice heb je 120kWh gekocht en je hebt 269kWh aan Greenchoice verkocht. Je hebt dus meer verkocht dan ingekocht. Of je daar geld voor terugkrijgt kan je nu niet zeggen, daar het salderen over het hele jaar (periode tussen 2 eindafrekeningen) geld en niet over 1 maand. In deze zonnige maanden lever je over het algemeen meer terug dan je inkoopt, in de winter ligt dat andersom.

En terugkomend op je andere punt:
Op dit moment maakt het totaal niet uit aan welke groep wat hangt, salderen gaat over een heel jaar, en is onafhankelijk van jouw groepenkast.

[ Voor 17% gewijzigd door DanTm op 03-07-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
janne_nl schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:51:
In het weekend heb je toch ook laagtarief?
:+ Duh, haha.
DanTm schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:52:
ik weet niet wat je bedoeld met netto winst.
Van Greenchoice heb je 120kWh gekocht en je hebt 269kWh aan Greenchoice verkocht. Je hebt dus meer verkocht dan ingekocht. Of je daar geld voor terugkrijgt kan je nu niet zeggen, daar het salderen over het hele jaar (periode tussen 2 eindafrekeningen) geld en niet over 1 maand. In deze zonnige maanden lever je over het algemeen meer terug dan je inkoopt, in de winter ligt dat andersom.

En terugkomend op je andere punt:
Op dit moment maakt het totaal niet uit aan welke groep wat hangt, salderen gaat over een heel jaar, en is onafhankelijk van jouw groepenkast.
Ja je hebt ook gelijk. Maar ik bedoelde met "winst" het aantal kWh dat ik meer opbreng dan ik verbruik. Dat zou dan idd die 269 - 120 moeten zijn. En ik begrijp idd dat dit over een heel jaar berekend wordt uiteindelijk. Maar het was voor mij even een usecase om de gegevens te vergelijken en hoe ik dus die gegevens moet lezen die Greenchoice laat zien.

Het kwartje is gevallen :) Thanks!

Had nog even teruggelezen over die saldering, maar als ik het zo snel in het overzicht zag zit het bij Greenchoice dus best goed qua salderen tot 1000kWh meer dan je verbruik. Lijkt me dat er ook wel vergelijkbare leveranciers zijn die dit doen maar dat het eigenlijk niet veel slechter kan? Dat is handig, want ik vind de prijs die we betalen bij Greenchoice ook totaal niet zo hoog.

[ Voor 92% gewijzigd door orange.x op 03-07-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 08:34
Ik heb een meter die misschien terugteld. Ik begrijp echter ook at ik gewoon moet aanmelden bij Liander dat ik zonnepanelen heb.
Ik heb dit dus aangegeven. Nu komen ze een "slimme" meter installeren. Is die nu niet zo snugger? Waarom is iedereen zo afwijzend t.o.v. deze slimme meters?

[afbeelding]
Mosterd na de maaltijd deze vraag. Je hebt je aangemeld, die slimme meter zal er nu wel komen.
In het begin ging er veel mis met de slimme meters, de teruglever telwerken werden niet uitgelezen of niet verwerkt op de jaarnota. Nu werken ze (voor zover ik weet) prima.
Uiteindelijk (over 5 jaar of later) zal je voor teruggeleverde stroom veel minder krijgen dan voor stroom die jezelf van het net afneemt, maar dan heb je de installatie allang terug verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hoe lang blijft die 1000 kWh nog geldig bij greenchoice? Voorwaarde is dat je een nieuwe meter laat plaatsen met teruglevertelwerk.

Ik heb een ferraris en zit bij vandebron zonnecollectief.
De installatie wordt dan aangemeld bij Certiq via vandebron ivm groencertificaten en bewijs van groene stroom.
De netbeheerder (enexis) dringt dan aan op een slimme of domme meter met teruglevertelwerk, alvorens goedkeuring te geven aan Certiq.
Na wat heen en weer gemail en overleg tussen de drie partijen, mag mijn Ferraris gewoon blijven hangen!
Top leverancier, vandebron. Kunnen anderen nog wat van leren. (maar dat willen ze wss niet)
Enige voorwaarde is dat hij niet is afgekeurd, volgens de bekende lijst.
Ik geniet er nog even van, voordat hij echt verplicht vervangen moet worden.
Voor meer info, stuur even een PM.

[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 03-07-2015 16:22 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Nou wij hebben een nieuwbouwhuis van 2013, was niet echt veel keuze dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:42
zelfs dan heb je keus. De wetgever heeft immers bepaald dat je hem mag weigeren. Je had alleen wat proactief moeten reageren tijdens de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weidevogel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
TLer schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:39:
zelfs dan heb je keus. De wetgever heeft immers bepaald dat je hem mag weigeren. Je had alleen wat proactief moeten reageren tijdens de bouw.
je hebt wel keus uit een 'domme" digitale meter en een "slimme" meter ; echter kun je niet kiezen voor een ferraris-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

orange.x schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:55:
[...]

Had nog even teruggelezen over die saldering, maar als ik het zo snel in het overzicht zag zit het bij Greenchoice dus best goed qua salderen tot 1000kWh meer dan je verbruik. Lijkt me dat er ook wel vergelijkbare leveranciers zijn die dit doen maar dat het eigenlijk niet veel slechter kan? Dat is handig, want ik vind de prijs die we betalen bij Greenchoice ook totaal niet zo hoog.
Prijs bij greenchoice niet hoog? Heb je naar je gasprijs gekeken? Ik vind het hoog zat. Zoals al geschreven is salderen tot 1000 kWh meer dan je verbruik alleen mogelijk met slimme meter maar met een ferarris kan je zelf ook gewoon "sparen" , dan geef je 0 op en verbruik het later in de winter bijv.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

€0,5247 vind ik toch niet hoog voor gas.
Via Easyswitch

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Het eerste half jaar als actie dan zeker, ik betaal volgens mij een 0,64 , dat is best fors.

Edit
Was 0,64 bijna, nu per 1 juli 0,59, dat is je dankjewel als trouwe klant, dan mag je meer betalen. :|

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/a57b4e7433429ad2e5d043405197c9e1.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Rol-Co op 04-07-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

En hoger vastrecht zie ik.
Ik stap ieder jaar per 1 januari over naar wat mij het goedkoopst is voor dat jaar.
nu wacht ik tot 1 juli volgend jaar want de gasprijs is in januari 10-12 cent duurder als juli.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar alles is duurder in zuid holland dus waarschijnlijk ook het vastrecht.
Elk jaar overstappen vind ik niks, greenchoice is prima maar dan moeten ze de blijvers eens belonen ipv straffen.
Op die vergelijkings sites is het ook een warboel wasr je haast niet uit komt, de een geeft korting zus de ander zo en die voor een jaar, de ander een half jaar. Ik heb daar ook geen zin in om te kijken, ik kan mijn tijd wel anders besteden.
Voor stroom maakt het niet uit, toch 0 maar voor het lastste beetje gas (290m3) nog wel, al word dat ook steeds minder en niet intetessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er was een energiemaatschappij (Nuon dacht ik) die reclame maakte dat ze blijvers beloonden, maar dat bleek van voorwaarden afhankelijk. Een groot aantal werkt met lagere aanbiedingen op vergelijkingssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Toen we de energieleverancier voor ons huis moesten uitzoeken voor na de oplevering heb ik dat gedaan via energievergelijken.nl meen ik. Daar geschatte spul opgegeven en toen op prijs gesorteerd en daar kwam greenchoice als een van de goedkoopste uit de bus, en dit zonder de eenjaarlijkse knalkorting van 100eu of wat ook. Dat was bijdie andere maatschappijen volgena mij al in de prijs inbegrepen. Dus na een jaar wist ik dat als ik zou blijven bij toen een stunter ik daarna dus meer moest gaan betalen en bij greenchoice dus niet. Na een jaar kon ik bij greenchoice verlengen en heb dit toen weer via energievergelijken gedaan was toen nog net iets goedkoper.

Dus ergens in oktober weer eens naar de site om het uit te zoeken en verlegen. Maar hb tot dusverre geen klachten over ze qua kosten of andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Precies! Zelfde hier, dus waarom dan elk jaar kijken? Het de prijs moet gewoon zo al gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Na 1 jaar gaat bij Greenchoice je actietarief (wat heel scherp is) over op hun normale tarief(wat best duur is).
Of je belt elk jaar de klantenservice met en vraagt of je nog een jaar actietarief wil en anders zoek je andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Rol-Co schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:41:
Het eerste half jaar als actie dan zeker, ik betaal volgens mij een 0,64 , dat is best fors.

Edit
Was 0,64 bijna, nu per 1 juli 0,59, dat is je dankjewel als trouwe klant, dan mag je meer betalen. :|

[afbeelding]
Het Greencoice gastarief is de reden dat ik recent ben overgestapt op vandebron. Dat scheelde zo'n 12 cent per kubieke meter op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Rol-Co schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:41:

Edit

[afbeelding]
We hebben een jaarcontract bij GC van 1-1-2015 / 1-1-2016.
Voor gas betalen we nu 0,6153 per m3 incl.

Daarnaast nog kosten levering en transportkosten.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dat is toch flink schinnen als je bovenstaande bedragen ziet van 0,52 bijv? Vanaf 1 juli dus 0,59 en is te zien als je in logt op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Rol-Co schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:09:
Dat is toch flink schinnen als je bovenstaande bedragen ziet van 0,52 bijv? Vanaf 1 juli dus 0,59 en is te zien als je in logt op de website.
De prijs van klump4u is bijzonder laag. Ziet daar dan ook al de BTW bij?

Moeilijk, moeilijk als je niet het totale plaatje erbij hebt, incl. ALLE kosten.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Vul op Easyswitch je gegevens in en als leverancier kies je verhuizing.
Dan zie je alle kosten.
Bij greenchoice krijg je als nieuwe klant het eerste jaar de groenmix aanbieding.
Het volgende jaar kun je de groengarantie krijgen die al iets duurder is.
Het derde jaar betaal je gewoon de prijzen die greenchoice hanteert op haar eigen website.
Ik had het tweede jaar bijna voorbij en ondanks de voorwaarden bij groengarantie dat dit voor bestaande klanten is kon ik hem niet meer verlengen naar het derde jaar.
Ik heb greenchoice hierover gebeld en de medewerker zei dat dit toch niet kon, dus nu zit ik bij Qurrent voor een jaartje waar ik €200 bonus krijg in het eerste jaar.

[ Voor 76% gewijzigd door klump4u op 05-07-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/5829bdbea5747e0eab2fb4893c37251d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Je heb nu alleen de gasprijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Nee ik heb 0 stroom en 298 m3 gas ingevuld. En dan verhuizing geselecteerd, doe ik dat niet maar vul ik greenchoice in dan is die weg uit de lijst......toch vreemd? Dan moet je dus altijd naar een ander, ook als dezelfde een goede aanbieding heeft.

Ik vul gewoon verhuizen in en pak de aanbieding van greenchoice met 52 cent, kijken hoe ze reageren, mijn eindafrekening komt toevallig op 1 aug en dat is ook de datum die hij aangeeft als overstap.

[ Voor 82% gewijzigd door Rol-Co op 05-07-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Je krijgt nu wel geen stroom van greenchoice als je 0 invult.
Vul maar eens 1 in bij elektra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dat idee had ik ook net, dus gedaan. Dan word het een heel ander lijstje.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/7b408ad3a94eb7c6c456ee52801e8659.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ik bedoel 1 voor elektra en 298 voor gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:52:
Ik bedoel 1 voor elektra en 298 voor gas
Ja gedaan, 1 hoog 1 laag en dubbele meter, gas 298 , leverancier eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Als ik 1 en 1 en 298 invul zit ik lager dan jou.
Zal wel met de postcode te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja randstad of oosten van het land zal best schelen inderdaad, dus eigenlijk betalen wij voor jullie. :) ;)

Maar volgens de site zou energie direct het goedkoopst zijn met 1,86 per maand :) na aftrek welkomst bonus.
Daar heb ik al eens gezeten maar weg gegaan omdat het langzaam flink duurder word daar als je langer blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:13:
Ja randstad of oosten van het land zal best schelen inderdaad, dus eigenlijk betalen wij voor jullie. :) ;)

Maar volgens de site zou energie direct het goedkoopst zijn met 1,86 per maand :) na aftrek welkomst bonus.
Daar heb ik al eens gezeten maar weg gegaan omdat het langzaam flink duurder word daar als je langer blijft.
Ja bedankt daarvoor _/-\o_
Bij elke aanbieder wordt het duurder als je er langer zit.
Daarom stap ik ieder jaar over

edit
Wij hier in zuid limburg hebben een andere correctiefactor voor gas i.v.m. de hoogte.

[ Voor 7% gewijzigd door klump4u op 05-07-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Kijk nou wat ik vind

https://www.easyswitch.nl...nergie/details/?id=C12563

Voor bestaande klanten!

Geen 52 maar 56 cent , toch weer minder dan de naar 59 cent verlaagd bedrag voor gas per 1 juli 2015. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Rol-Co schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:13:

wij zitten ook met de op gas gebakken peren he :X

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Interessante vondst die 56 cent tov de 59,96 cent die GC in hun verlengingsaanbod heeft staan. Zijn bij andere PV bezitters de geschatte vebruiken in verlengingsaanbod het ook compleet verkeerd? GC rekent met een verbruik 2100 kWh terwijl ik netto teruglever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:27:
Kijk nou wat ik vind

Voor bestaande klanten!

Geen 52 maar 56 cent , toch weer minder dan de naar 59 cent verlaagd bedrag voor gas per 1 juli 2015. :)
Is toch wat ik zeg,
1e jaar nieuwe klant krijgt 'groenmix'
2e jaar krijg je "groengarantie"
3e jaar betaal je de gewone prijs.
en dan nog het verschil van overstappen in januari of juli.
Is toch bijna bij alle diensten en verzekeringen zo.

[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 05-07-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

noo schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:21:
Interessante vondst die 56 cent tov de 59,96 cent die GC in hun verlengingsaanbod heeft staan. Zijn bij andere PV bezitters de geschatte vebruiken in verlengingsaanbod het ook compleet verkeerd? GC rekent met een verbruik 2100 kWh terwijl ik netto teruglever.
Ligt er aan wat je ingevuld hebt, je hebt zeker het aantal personen aangetikt en dan de waarden niet meer aangepast.

Ik heb hoog en laag 1+ ingevuld en gas 298 maar dan klopt het gewoon.

Gelijk maar doorgedrukt die aanbieding voor bestaande klanten, dacht nog even naar energie direct te gaan en 1,86 per maand te gaan betalen maar dat is allemaal grijs, dus maar greenchoice gebleven, dan maar 200 p/j .
Goed zijn voor het Milieu kost wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Toch weer wat verdiend he.
Proost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:26:
[...]

Is toch wat ik zeg,
1e jaar nieuwe klant krijgt 'groenmix'
2e jaar krijg je "groengarantie"
3e jaar betaal je de gewone prijs.
en dan nog het verschil van overstappen in januari of juli.
Is toch bijna bij alle diensten en verzekeringen zo.
Nou nee hoor, mijn verzekering is elk jaar het zelfde maar loopt ook niet via internet maar via een zeer goede tussenpersoon en kost nauwelijks meer dan online, maar kan wel zo langs als ik wat heb, dat is mij wel iets waard.
Maar dat is wel wat ik bedoel, ik weet niet hoe dat bij jou ligt maar ik heb geen zin om elk jaar voor al mijn "zooi" uit te gaan zoeken wat het voordeligst is of met de beste voorwaarden....jij wel.
Van mij mogen ze daar mee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Kijk nou wat ik vind

Voor bestaande klanten!

Ik heb ook even wat gegevens ingevoerd.
Dus ook ca. 56 ct. voor gas.
Er staat bij dat het jaarcontract vrij opzegbaar is.

Dus denk je dat ik het lopende contract bij hen kan opzeggen en hiervoor in de plaats dit contract zou kunnen afsluiten?

Dat zou 5 ct. per m3 schelen en dat is toch een maandje voorschot op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Rol-Co schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:26:
[...]

Ligt er aan wat je ingevuld hebt, je hebt zeker het aantal personen aangetikt en dan de waarden niet meer aangepast.

Ik heb hoog en laag 1+ ingevuld en gas 298 maar dan klopt het gewoon.
Zo heb ik dat op Easyswitch inderdaad ingevuld, en daar komt dan zo'n 160 euro uit. Het ging over het verlengingsaanbod wat GC in Mijn Dossier heeft gezet. Dat is volkomen van het padje, dik 900 euro terwijl ik het afgelopen jaar niet meer dan 330 aan GC kwijt was. Het gaat dus via Easyswitch dit jaar aangezien gas het enige is wat ik nog een beetje verbruik en dan is de 4 cent goedkoper mooi meegenomen)

[ Voor 7% gewijzigd door noo op 05-07-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Als je een lopend contract hebt met een aanbiedings prijs dan rekenen ze geen opzeg boete maar wel de gewone prijs van nu.
Dus je hebt een contract van bv 56 cent en de variabele prijs bij hun is nu 61 cent dan wordt de eindafrekening berekend met 61 cent bij voortijdig beeindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

De mijne loopt 31 juli af dus geen probleem, heb je een actie prijs misschien wel.
Dit is al mijn 3e jaar dus 2 jaar na mijn contract van 1jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

klump4u schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:37:
Als je een lopend contract hebt met een aanbiedings prijs dan rekenen ze geen opzeg boete maar wel de gewone prijs van nu.
Dus je hebt een contract van bv 56 cent en de variabele prijs bij hun is nu 61 cent dan wordt de eindafrekening berekend met 61 cent bij voortijdig beeindigen
Dus als ik het goed begrijp, dan krijg ik een eindafrekening (jan-juli 2015) op basis van de variabele prijs voor gas en elektra gedurende die periode en vanaf nu een contract met de vaste, nieuwe prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ja dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Thanks!

Dan is een nu een nieuw contract weer een stuk minder aantrekkelijk.
Het probleem is dat ik altijd een jaarcontract afsluit en dat loopt dan van jan tot jan.
Slimmer is het om van aug tot aug een contract af te sluiten.

Dat zou betekenen dat ik na dit contract even ga wachten tot aug met een variabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Dat is precies wat ik ook ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mrmrmr schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:26:
Er was een energiemaatschappij (Nuon dacht ik) die reclame maakte dat ze blijvers beloonden, maar dat bleek van voorwaarden afhankelijk. Een groot aantal werkt met lagere aanbiedingen op vergelijkingssites.
Toen ik daarvan bericht kreeg ben ik eens gaan loeren, en we kwamen niet in aanmerking omdat we groene stroom afnamen...had echt zoiets van wtf.. Hebben ze ook een dikke boete voor gehad las ik later, wel sneu aangezien de klanten daarvoor indirect dan weer opdraaien...
Had nog gedacht aan overstappen voor dat soort gepruts, maar heb er voorlopig nog even geen zin in: heb liever zo lang mogelijk de ferraris en zo min mogelijk gezeur ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Kijk nou wat ik vind

Voor bestaande klanten!

Die 56 cent is overigens ook bij Greenchoice zelf te krijgen weet ik inmiddels. Ik had ze een mail gestuurd dat hun verlengingsaanbod niet competitief was (zonder het EasySwitch bestaande klantentarief te vermelden overigens) en kreeg daarop een nieuw verlengingsaanbod met 56 cent per kuub. Dus gewoon bij Greenchoice zelf verlengd, minder werk en scheelt weer een derde partij die sigaren rookt van mijn geld en klantgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandebehanger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-07 09:35

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

Onlangs op 1 juni van Essent overgestapt naar Nuon.
Voor elekticiteit had ik aan het begin van het kontrakt een stand van xx273 kWh.
Ik heb de laatste week van mei een stand ingeleverd van xx271 kWh.
Een elektriciteit verbruik van -2 kWh. _/-\o_
Deze 2 kWh werd ook netjes voor €0,07 afgerekend ondanks een ferrarismeter.
Dus de produktie van 11 maand was voldoende voor een jaar, dzw stand 1 juli 2014 was xx273 kWh en de stand van 1 juni 2015 was xx271 kWh.
Inmiddels is de stand op de ferrarismeter weer 170 kWh lager, de spaarpot voor de komende winter.
crazyharrie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:43:
Nieuw maandbedrag €165,= die zijn een bank aan het beginnen bij NUON met mijn maandelijkse inleg zonder rente! Welk rekenwonder heeft dat bedacht vraag ik mij af.
Ik kreeg op basis van 2300 m3 en 300 kWh ook een voorschot voorgeschoteld van €165/mnd, omlaag gebracht naar €125.
Bij een telefonisch kontakt met Nuon eens gevraagd naar hoe een voorschot berekend werd.
Vertelde ze dat men pas na de eeste jaarafrekening rekening gehouden werd met teruglevering van stroom.
Toen maar tegen haar gezegd dat er van een jaarafrekening :z geen sprake zou zijn, echter alleen van een eindafrekening. ;w
Dat mijn ferrarismeter ''s zomers harder terugloopt dan 's winters oploopt begreep ze al helemaal niet.
Wat ze al helemaal niet begreep dat haar de meterstand van 1 juni 2016 kon voorspellen, xx269 kWh.
Die ferrarismeter thuis is analoog aan de zee met eb en vloed, in de 2de week maart op het hoogste punt en in de 3de oktober op het laagste punt.
Zoals de situatie er nu uitziet, verwacht ik volgend jaar begin juni een overschot te hebben van 300 kWh, toch maar eens uitkijken naar een elektrisch kacheltje.

[ Voor 3% gewijzigd door jandebehanger op 17-07-2015 13:28 . Reden: spelvauten ]

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
jandebehanger schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:17:
Zoals de situatie er nu uitziet, verwacht ik volgend jaar begin juni een overschot te hebben van 300 kWh, toch maar eens uitkijken naar een elektrisch kacheltje.
Of een lucht/lucht warmtepomp met ook nog koel functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandebehanger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-07 09:35

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

Warmtepompen is voor mij voor het eerst nog 3 stappen verder.
Mijn volgende stap is het laten plaatsen van dubbel glas + kunstof kozijnen met isolerend glas, ik heb nu nog enkel.
Voordeel meer comfort, minder gas en niet meer schilderen!
Daarna komt vervanging CV ketel met misschien een Elga, ik heb namelijk al vloerverwarming.
Een Elga betekent ook dat ik 6 of 8 panelen op het noord-west dak moet gaan leggen en daar is mijn echtgenote niet zo van gecharmeerd.
Mijn omvormer heeft er nog een string voor vrij!

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:50

Doi

Hallo iedereen,

Een korte vraag. Op 1 september loopt mijn huidige contract af bij Green Choice. Hoewel ik tevreden ben met hen al leverancier kijk ik wel rond naar een andere.
Wek zelf stroom op.
Mijn verwachte verbruik voor 2015/2016 zal zijn;
Gas 2400 M3
Elektriciteit verbruik 3200 / opwekking 3400
Elektriciteit - 200 kWh netto.
Enkele meter, ferrari.

In het verlengingsaanbod van GS is mij het volgende aangeboden;
Gas 0,5996 plus 2,9 euro / mnd leveringsvergoeding
Elektriciteit 0,2136 plus 2,9 / mnd leveringsvergoeding

Dit viel me nog niet mee. Wie weet wat ik beste kan doen. Wil best switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Doi schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:35:
Hallo iedereen,

Een korte vraag. Op 1 september loopt mijn huidige contract af bij Green Choice. Hoewel ik tevreden ben met hen al leverancier kijk ik wel rond naar een andere.
Wek zelf stroom op.
Gas 2400 M3
Enkele meter, ferrari.

Gewoon invullen op gaslicht.com en dan een keuze maken. Wel even kijken of een ferrarismeter geaccepteerd wordt voor terugleveren.

Bij Nuon: Gas 0,5672, welkomstpremie 185 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 02-08-2015 14:24 . Reden: even ingevuld op gaslicht.com ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Doi schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:35:
Hallo iedereen,

Wek zelf stroom op.
Gas 2400 M3
Enkele meter, ferrari.

Greenchoice bellen of invullen via easyswitch en je zit op 56 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gc gooit helaas het vastrecht flink omhoog, ik zit nu nog op €2,- per maand ...
Die 56ct voor gas is wel weer leuk, al gaat die 'winst' weer op aan het hogere vastrecht ;w

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Speedy-Andre schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:33:
Gc gooit helaas het vastrecht flink omhoog, ik zit nu nog op €2,- per maand ...
Die 56ct voor gas is wel weer leuk, al gaat die 'winst' weer op aan het hogere vastrecht ;w
Maar vastrecht gaat waarschijnlijk voor iedereen omhoog met een vervangend contract of variabel contract, dan kan je maar beter die 56 cent pakken.
2,40 ex btw zo te zien nu per maard , 34,80 per jaar.....= 435kWh terug leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het verschil tussen hoog en laag tarief wordt ook steeds kleiner, ik heb nu bijna 2ct en dat wordt 1,129ct.
Als ik straks naar de L/L warmtepomp ga dan neemt het stroomverbruik flink toe.
In dat licht is het mooi dat stroom nu 2ct minder kost.
Nu heb ik nog een jaarafrekening begin augustus en het contract vanaf januari, het is handiger als alles synchroon loopt :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Handiger en synchroon is dan beter begin juli, dan veranderen de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gas prijzen in juli liggen vaak tot 10 cent lager als in dec-jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan ga ik komende week maar 'overstappen', vooral met gas scheelt dat veel voor mij.
Het jaarbedrag bij mijn huidige verbruik daalt iig en ik kan gewoon bij Gc blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doi

Doi

Heb contact met Green Choice gehad en ook de aanbieding van 56 cent ontvangen. Wat echter een grote tegenvaller is dat ik mijn terug geleverde elektriciteit met de anologe meter niet vergoed krijg onder de salderingsregeling van Green Choice. Dit kost me behoorlijk veel geld.

Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik had al een domme digitale meter met 4 telwerken dus voor mij geen probleem.
Gc is niet de eerste die de ferraris uitbant.
Een digitale domme meter aanvragen kost minder dan wat je nu verliest aan salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Of je verstookt die extra kWh in een L/L of L/W waterpomp om je gasverbruik te verminderen. NB: die riantere regeling als je een digitale meter hebt kan door GC eenzijdig gewijzigd worden (zie de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Doi schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:55:
Heb contact met Green Choice gehad en ook de aanbieding van 56 cent ontvangen. Wat echter een grote tegenvaller is dat ik mijn terug geleverde elektriciteit met de anologe meter niet vergoed krijg onder de salderingsregeling van Green Choice. Dit kost me behoorlijk veel geld.

Erg jammer
Heb je dan zo'n groot overschot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik zeggen dat een overschot in een wp dumpen rianter is dan welke teruglevering dan ook ?
warmte aankopen moet je gewoon mee stoppen, evenals daarna warmte in het riool gooien (wtw)
salderen naar warmte.(en fors isoleren)
ik heb met greenchoice de afspraak dat ik meterstanden in mijn nadeel doorgeef, die in april 2016 wel kloppen maar in september niet. in de winter gaat het in de wp op.
dat scheelt zo een rug per jaar (zegge duizend euro)
duizend euro is 4000 kWh, maar ik gebruik er maar 1600, if you get my point.
duizend euro is snel al 1000m3 gas.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doi

Doi

drielp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:43:
[...]

Heb je dan zo'n groot overschot?
Nou dat nog niet eens, maar ik heb een jaarrekening van juli - juli en mijn contract loopt eind vd maand af. Daarnaast heb ik september vorig jaar 4050 Wp gelegd en dat heeft tot vandaag als 3.12 Mwh opgeleverd, terwijl ik op jaarbasis 3200 als gezin gebruik. Als ik nu opstap krijg ik bijna niets voor alle extra wat ik de laatste weken heb opgewekt, plus het feit dat ik vervolgens een negatief volgend jaar draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Jaar rekening binnen hier.

11 kWh verbruik na salderen : -121,-
297 m3 gas : 389,-

Dan word gas per m3 best duur spul.....(bijna 200 vastrecht)
Tijd om mee te stoppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Doi schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:12:
[...]

Nou dat nog niet eens, maar ik heb een jaarrekening van juli - juli en mijn contract loopt eind vd maand af.
Met Gc valt best wat te regelen, online of even bellen.
Ik had ook een contract dat sinds ik teruglever vanaf januari loopt terwijl de jaarrekening begin augustus is.
Gisteren heb ik met ze gechat en nu start het contract opnieuw in augustus met de huidige lage prijzen.
Een contract in januari is ongunstig omdat dan de tarieven hoger zijn en ik heb helemaal nooit gevraagd om de startdatum naar januari te brengen.
Dat plussen en minnen blijft natuurlijk, je hebt maar 1000kWh om mee te schuiven en zelf opmaken lijkt me idd slimmer.
Zelf ga ik aan de airco/warmtepomp om het gasverbruik te verlagen, dan blijft warm tapwater nog over.
Eerst maar eens zien of ik het ga redden met de airco's, als die er zijn heb ik voorlopig geen ruimte meer om in iets groots als een L/W warmtepomp te investeren.
Voor een 1-persoons huishouden is het ook haast niet te doen vanwege het lage verbruik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Oke, helder...
Rol-Co schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:58:

Vertel mij wat, ik zit nu op 40 m3 per jaar en betaal daar bijna €4 per m3 voor...... Het is alleen dat die laatste 40 m3 wegwerken aardig wat gaan kosten. Van 1 fase naar 3 fase groepenkast ombouwen en het gasstel vervangen voor een inductieplaat. Het gaat wel gebeuren, maar nog geen concrete plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Precies
Het gaat in stappen, ondertussen word het per cuub duurder, er is niet iets wat in 1 klap oplossing is.
Ja een tank propaan in de tuin... Mag denk ik niet, camping gasfles, lastig.
Maar het moet anders, dat is duidelijk, al zal het volgend jaar 5 tientjes goedkoper zijn ivm sjv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26
17 september loopt mijn jaar contract bij NLE af en 21 September verhuizen we naar ons nieuwe huis met zonnecellen (11x 270 WP). Is er dan nog iets waar ik rekening mee moet houden, wat is administratief en/of finacieel de beste manier om te switchen.

Zit nu in een appartement, 400 m3, 1500 kWh en ga naar een 2-onder-1-kap uit 2008. Ik hoop voor de electra rond 0 uit te komen op de jaarrekening, Gas heb ik geen idee van. Elk jaar de afrekening in september, kan ik dan met zonnecellen goed ieder jaar switchen, of zijn er dan problemen met de saldering (we willen natuurlijk geen euro's per kWh maar wegschrijven tegen gebruikte kWh!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed man hier +5kWh en 69m3 gas

+5 is eigenlijk -2400/-709 maar die zijn voor de komende winter, en met 0 krijg je slimme metering aandacht, en dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Ik heb enkele grote topics omtrent zonnepanelen gelezen en denk dat mijn vraag wellicht hier het beste past.

Zo niet dan lees ik het vanzelf :p
Wij zijn binnenkort van plan om 9 zonnepanelen te laten plaatsen.

Nu enkele vragen hierover

- ik heb het goed begrepen dat je tijdens het gebruik terug blijft leveren aan je leverancier, omdat je minder zult verbruiken dan de panelen op zullen leveren.
- ik lees verhalen dat het salderen per 2017 stopt danwel anders berekend zal worden.
Zou het dan nog wel zin hebben om panelen te nemen of is dat nu koffiedik kijken.

Nogmaals als mijn vraag ergens anders thuishoort dan verneem ik dat graag :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
MdO82 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:15:
Ik heb enkele grote topics omtrent zonnepanelen gelezen en denk dat mijn vraag wellicht hier het beste past.

Zo niet dan lees ik het vanzelf :p
Wij zijn binnenkort van plan om 9 zonnepanelen te laten plaatsen.

Nu enkele vragen hierover

- ik heb het goed begrepen dat je tijdens het gebruik terug blijft leveren aan je leverancier, omdat je minder zult verbruiken dan de panelen op zullen leveren.
- ik lees verhalen dat het salderen per 2017 stopt danwel anders berekend zal worden.
Zou het dan nog wel zin hebben om panelen te nemen of is dat nu koffiedik kijken.

Nogmaals als mijn vraag ergens anders thuishoort dan verneem ik dat graag :)
Je vebruikt lang niet alle energie die de cellen genereren direct. In de wintermaanden bijvoorbeeld is er bijna geen opgewekte energie, maar is het verbruik in de avond uren des te hoger (veel langer gebruik van lampen etc, airco even buiten beschouwing gelaten). Je slaat je energie dus idd op in het net = salderen. Tot 2020 blijft de huidige regeling, dan komt er wss een overgangsregeling voor iedereen die al cellen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:07
guppie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:38:
[...]

Je vebruikt lang niet alle energie die de cellen genereren direct. In de wintermaanden bijvoorbeeld is er bijna geen opgewekte energie, maar is het verbruik in de avond uren des te hoger (veel langer gebruik van lampen etc, airco even buiten beschouwing gelaten). Je slaat je energie dus idd op in het net = salderen. Tot 2020 blijft de huidige regeling, dan komt er wss een overgangsregeling voor iedereen die al cellen heeft!
Ik denk dat de wintermaanden juist een slecht voorbeeld zijn, omdat je dan wèl het beetje opgewekte stroom direct gebruikt...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Maar het geeft ook aan dat iedereen die op 0 uitkomt, eerst in de zomer heel veel in het net opslaat. In de winter is geen spraken van Salderen, je verbruikt netto. Salderen word op jaarbasis verrekend op dit moment, dus de enige juiste vergelijking is het verschil tussen zomer en winter maanden.

Het idee is in iedere geval dat je maximaal 30% van je opgewekte energie direct gebruikt als je naar een jaar netto op 0 uitkomt toch? Of heeft er iemand andere cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is geen regel, maar ongeveer 1/3 van je wat je opwekt en verbruikt gaat niet door de meter.
In de winter is dat het duidelijkst te zien als de meter overdag stil lijkt te staan doordat het beetje dat je levert direct in huis wordt verbruikt.
Kennelijk weet de energieboer dat ook want de schatting van het verbruik klopt bij mij behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:22

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Inderdaad tijd op mee te stoppen. :)

Ook hier zeer weinig gas, (nul dus) Ik kijk het nog een wintertje aan, en ga dan stoppen met mijn gasaansluiting. Investeren in een WP is een goede zaak, voor Groningen en voor je portemonnee.

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Die hebben we al, dit is tapwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:22

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Rol-Co schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:34:
Die hebben we al, dit is tapwater.
Ok, even gemist.

Hier een Inventum EDR 30 nachtstroom boiler, 650 W. Laadt altijd overdag, de PV pruttelt minimaal wel een paar honderd watt, dus vrijwel altijd laad ie op de zon. Wel extra geïsoleerd om de stilstand verliezen te verminderen.

Douchen op PV power voelt prima

liever een WP boiler, maar in de kleine inhouds maten heb ik die niet gevonden.

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

• ppeter85
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-08 17:19
Mijn eerste energierekening met salderen bij GC komt eraan en ik ben benieuwd of dat goed zal gaan.

Mijn situatie: Ferraris-meter met dubbel telwerk, netto totaalverbruik net boven 0 (afgerond ong. 50kWh).
Meterstand jaar geleden: 33700 30100
Meterstand nu: 33450 30400
Verschil: -250 300 50

Door mijn 10 PV-panelen is het verbruik op telwerk 1 dus negatief (teruglevering) en op het andere telwerk positief. Ik verwacht dat door salderen dit tegen elkaar wordt weggestreept en dat ik uiteindelijk 50kWh in laag tarief betaal. Klopt dat ook? Op hun website wordt het me niet duidelijk.
Ik voorkom graag ellende vooraf en hoor graag ervaringen van mensen met soortgelijke situatie bij GC!
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste