Gamer schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:25:
De meeste cpu's (lees 99%) welke aangekocht worden blijven hun ganse leven op stock draaien.
Waarom zou Intel zich dan zorgen moeten maken?
De mensen welke nog SB of zelfs nog oudere cpu's hebben is waar Intel op gokt.
En zelfs met SB ben je snel genoeg, hoeveel mensen zijn er die van een SB naar Haswel over stappen? en gamen op een 920 doet het ook nog prima. Ik bedoel, sinds de 1155 is er geen echte noemenswaardige sprong gemaakt, en tussen 1366 en 1155 is het verschil ook niet al te groot.
Ik denk dat Intel zich een beetje in de vingers snijd door niet meer performance winst (nu weer een magere 10%) eruit te halen en een overstap voor een grotere groep aantrekkelijker te maken., ze hebben immers nauwelijks concurrentie (laten we eerlijk wezen), maar aan de andere kant, wie heeft die performance nodig dan? Een gamer? (ja, jij altijd luc

) Alleen de professional en de die-hard subzero klokker nog lijkt mij, de rest kan al jaren op een i7 920/2500k blijven hangen en daar nog wel even mee doen.
Jammer dat er op water al tijden niets meer te beleven is op OC gebied, dat is met Ivy wel de kop ingedrukt. Elke gek met een 60 euro budget voor een koeler kan 4,7Ghz met ivy halen, op water nog misschien 100Mhz meer, maar voor het echte werk moet je subzero, die lijn is met Haswell doorgezet,. Dat is t verschil met sandy, op water heb je zo 300-400Mhz extra onder veilige temperaturen voor 24/7.
** Dus of intel zich zorgen moet maken weet ik niet, in ieder geval is sandy zo populiar dat ze zichzelf daarmee misschien in de vingers hebben gesneden, die is gewoon goed, met een 2500k/2600k: overclock for the masses... multi omhoog, voltage erbij en klaar..
of klink ik nu wel heel oud