Op HW.info geruchten dat ze de hardware gaan verbeteren....
Dat family sharing volledige games zouden zijn is nu makkelijk roepen. Past ook zo lekker in hele strategie van een commerciële onderneming.Martinspire schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:16:
• Family Sharing was dus wel gewoon volledige games ( :W Bram)
• Kinect Sensor kost blijkbaar wat meer dan de 100 euro extra, wat dus indirect verklaard dat de console zelf wel goedkoper is dan de PS4
Punt eronder.. Omdat de kinect duurder is dan 100.- is de Xbox goedkoper? Maar je moet toch 499.- betalen dus wat maakt het uit?
Verder prima dat MS in positieve zin in het nieuws weet te komen! Ben benieuwd naar het eind product en de eerste reviews.
Deze bedoel je: http://nl.hardware.info/n...hardware-nog-voor-releaseChrisLNFF schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:39:
Op HW.info geruchten dat ze de hardware gaan verbeteren....
Die heeft dit als uiteindelijke bron trouwens: http://www.examiner.com/a...-doubtful-on-increase-ram (geen idee of die update is meegenomen in het bericht op hw.info)
Mij is het niet echt duidelijk meer waar het nou om gaat. Is dit het nieuws van een tijd geleden dat de eSram toch sneller is, of is dit nou weer iets nieuws?
Wat ik bedoel is dat Xbox + Kinect is duurder, maar Xbox zonder Kinect zou qua prijs er wel onder liggen, maar het gaat dus om aardig prijzige hardware. Ze hebben een duidelijke reden waarom ze hem erbij doen, dus dat is dan verder ook wel definitief.Lekkerboeie86 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:43:
[...]
Dat family sharing volledige games zouden zijn is nu makkelijk roepen. Past ook zo lekker in hele strategie van een commerciële onderneming.
Punt eronder.. Omdat de kinect duurder is dan 100.- is de Xbox goedkoper? Maar je moet toch 499.- betalen dus wat maakt het uit?
Verder prima dat MS in positieve zin in het nieuws weet te komen! Ben benieuwd naar het eind product en de eerste reviews.
Maar goed, verder geen probleem
Als de kinect echt zo duur is, lijkt me dat des te meer reden om hem los te verkopen. Maar ik ben dan ook geen commercieel directeur
Hoewel de kinect mij niet aanspreekt begin ik nu wel benieuwd te worden wat het voor extra's het gaat geven. Voor Xbox exclusives zou het wel wat kunnen zijn. Maar voor multi platform games kan ik me nauwelijks voorstellen dat de ontwikkelaars hier echt rekening mee gaan houden. Maar wellicht zit ik er helemaal naast.
Hoewel de kinect mij niet aanspreekt begin ik nu wel benieuwd te worden wat het voor extra's het gaat geven. Voor Xbox exclusives zou het wel wat kunnen zijn. Maar voor multi platform games kan ik me nauwelijks voorstellen dat de ontwikkelaars hier echt rekening mee gaan houden. Maar wellicht zit ik er helemaal naast.
Het lijkt me juist niet logisch. Als er voor de 360 een nieuwe kinect zou komen die 100 euro duurder is, wordt ie veel minder verkocht. Juist door hem mee te leveren ga je er ook meer profijt van hebben. En het onderscheid de X1 veel meer van de PS4 wat eigenlijk alleen een hardware-update lijkt te gaan worden zo.
Los verkopen met vervolgens lage adoptie resulteert al snel in dat het ook niet het gimmick stadium zal overtreffen zoals de huidige Kinect dat nu ook niet doet.
Los verkopen met vervolgens lage adoptie resulteert al snel in dat het ook niet het gimmick stadium zal overtreffen zoals de huidige Kinect dat nu ook niet doet.
Ik denk dat Microsoft een goede stap maakt om kinect verplicht te stellen, zo hebben ze dus in een keer een 100% penetratiegraad wat er voor zal zorgen dat developers sneller en beter gebruik zullen maken van de kinect. Microsoft gaat gewoon voor een multimedia apparaat in de breedste zin van het woord en daarbij staat gemak voorop.
Ik wil dit allemaal niet, dus ga bijna zeker voor de ps4, maar dat neemt niet weg dat Microsoft wel duidelijk innovatief bezig is en een visie heeft voor de toekomst van gamen integreren in het multimedia systeem in de huiskamer.
Ik wil dit allemaal niet, dus ga bijna zeker voor de ps4, maar dat neemt niet weg dat Microsoft wel duidelijk innovatief bezig is en een visie heeft voor de toekomst van gamen integreren in het multimedia systeem in de huiskamer.
To dare is to do
Ik denk dat als ze op Gamescom wat meer kunnen tonen van Kinect of misschien iets daarna dat het nog wel kan veranderen. We missen nu voornamelijk voorbeelden waar het goed uitkomt. Ik kan me voorstellen dat nog niet alle 3rd party studio's overal klaar mee zijn, maar we zijn nu alweer een maand na E3 en 2 maanden na de Reveal, waardoor er wel weer wat meer progressie zal zijn op dat vlak.
Als ze ons werkelijke voorbeelden kunnen tonen (dus geen tech-demo's), zie ik wel wat meer waardering voor de Kinect komen. De gemaakte beloften moeten waar gemaakt worden om het beeld rond Kinect wat op te pompen.
Bij ComicCon verwacht ik eigenlijk weinig boeiends, maar we zullen zien.
Als ze ons werkelijke voorbeelden kunnen tonen (dus geen tech-demo's), zie ik wel wat meer waardering voor de Kinect komen. De gemaakte beloften moeten waar gemaakt worden om het beeld rond Kinect wat op te pompen.
Bij ComicCon verwacht ik eigenlijk weinig boeiends, maar we zullen zien.
Niet dat ik daar ontzettend veel over heb gezegd (het waren andere mensen die aangaven; "tja, achteraf makkelijk te zeggen"), maar omdat je mij weer persoonlijk aan moet spreken: nu is een anonieme MS medewerker dus wel betrouwbaar.Martinspire schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:16:
• Family Sharing was dus wel gewoon volledige games ( :W Bram)

Wat ik het meest opvallend aan het hele interview vind, is dat hij helemaal niet naar de almachtige cloud refereert, in reactie op zijn standpunt ten opzichte van de superieure PS4 hardware.
Hij is nu de 3e bron die het eerdere stuk tegenspreekt. Verder is ie op Reddit al wel bevestigd, ondanks dat ie zijn naam dus niet noemt.bram1984 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:35:
[...]
Niet dat ik daar ontzettend veel over heb gezegd (het waren andere mensen die aangaven; "tja, achteraf makkelijk te zeggen"), maar omdat je mij weer persoonlijk aan moet spreken: nu is een anonieme MS medewerker dus wel betrouwbaar.![]()
Wat ik het meest opvallend aan het hele interview vind, is dat hij helemaal niet naar de almachtige cloud refereert, in reactie op zijn standpunt ten opzichte van de superieure PS4 hardware.
Verder is ie een OS (frontend?) ontwikkelaar, dus die zal minder met de cloud doen dan een developer. Dat lijkt me overigens meer iets voor het Xbox Live team dan het OS team. Maar er kwamen geen vragen over dus dat kun je hem niet kwalijk nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 15-07-2013 09:41 ]
Dat wil niet zeggen dat hij niks over de cloud weet. Het is een ideale vraag om de "voordelen" ervan op te noemen. Het feit dat hij dit niet doet, geeft eigenlijk al aan dat het niet zo bijzonder is als veel mensen denken.Martinspire schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:41:
[...]
Hij is nu de 3e bron die het eerdere stuk tegenspreekt. Verder is ie op Reddit al wel bevestigd, ondanks dat ie zijn naam dus niet noemt.
Verder is ie een OS (frontend?) ontwikkelaar, dus die zal minder met de cloud doen dan een developer. Dat lijkt me overigens meer iets voor het Xbox Live team dan het OS team. Maar er kwamen geen vragen over dus dat kun je hem niet kwalijk nemen.
Verwijderd
Valt allemaal wel mee hoor met dat "superieur". Zullen we eerst de games eens af gaan wachten? Voorlopig is het allemaal theoretisch geneuzel tot de definitieve versies in de winkel liggen.bram1984 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:35:
[...]
Wat is dat toch met die negativiteit? Was ie er wel over begonnen dan had je zeker gezegd "heb je weer dat gezever over de cloud"bram1984 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:30:
[...]
Dat wil niet zeggen dat hij niks over de cloud weet. Het is een ideale vraag om de "voordelen" ervan op te noemen. Het feit dat hij dit niet doet, geeft eigenlijk al aan dat het niet zo bijzonder is als veel mensen denken.

Hij heeft op veel andere vragen wel gewoon een antwoord gegeven. Aan het begin kon je al merken dat ie niet overal iets over ging zeggen, maar de info over hoe de sfeer en werkomgeving is vind ik zelf wel leuk om te horen. Grote kans dat ie hier niets over kwijt laat omdat ie er zelf druk mee bezig is en ie zo zijn naam verraad.
Probeer respect voor elkaars mening te hebben. Als je het niet eens bent met elkaar, dan is het soms beter om er verder niet op in te gaan.
Als iets niet door de beugel kan, dan kan je altijd een Topic Report (Xbox One-topic) aanmaken.
=================
is er trouwens al iets bekend over wat je zou moeten doen als je kinect kapot is? Kan je dan wel een losse kopen in een winkel of is het net als de dvd speler bij de 360 hard gekoppeld aan de console?
Als iets niet door de beugel kan, dan kan je altijd een Topic Report (Xbox One-topic) aanmaken.
=================
is er trouwens al iets bekend over wat je zou moeten doen als je kinect kapot is? Kan je dan wel een losse kopen in een winkel of is het net als de dvd speler bij de 360 hard gekoppeld aan de console?
[ Voor 46% gewijzigd door Uniciteit op 15-07-2013 14:00 . Reden: Persoonlijke aanval weggehaald ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
Is de kinect niet gewoon een doorgeefluik aan de X1 of wordt daar ook al een hoop info verwerkt? Mag toch hopen dat het niet aan elkaar gekoppeld is zodat je vanwege een defecte kinect een tijdje niet kunt gamen.
Als je dan Bram wil negeren, dan zal je om exact dezelfde redenen ook Martinspire moeten negeren. Die kan namelijk geen slecht woord over de X1 of Microsoft eruit krijgen en weet werkelijk iedere negatieve opmerking om te buigen in een compliment / positief iets voor de X1, maar dat terzijde.To_Tall schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:27:
Probeer respect voor elkaars mening te hebben. Als iets niet door de beugel kan, dan kan je altijd een Topic Report (Xbox One-topic) aanmaken.
[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic
[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic
=================
Ik las hierboven ergens dat het ding dus meer dan honderd euro waard is. Me dunkt dat je m dan ook los kan vervangen, anders had die waarde er niet aan gehangen kunnen worden. De hardware kost immers maar een fractie ervan.
[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 15-07-2013 14:02 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb heus wel wat negatieve dingen over de X1 hoor, maar ik ga ze hier niet 10x herhalen. Ze zijn genoemd. Verder is de console nog niet uit waardoor je eigenlijk nog weinig erover kunt zeggen. Bij mij krijgt een fabrikant, developer of whatever altijd het voordeel van de twijfel (tot de release) en bekijk ik sommige zaken gewoon positief. De manier waarop kan sommigen storen, maar sinds wanneer mag ik geen fan meer zijn van een product? Als er 5 PS4 fans hier in dit topic komen zeuren, dan ga ik inderdaad er tegenin. Dat wil niet zeggen dat ze helemaal geen gelijk hebben (sommige zaken zijn wel degelijk valide), maar een discussie zonder tegengeluid is geen discussie. En dat werkt inderdaad ook de andere kant op, maar we zitten hier gelukkig in het X1 topic en daar mag je imo wel wat positiever zijn dan wat sommige heren hier laten zien
Vraag me af of dit nog wat gaat worden. Klinkt als een PS Home met dieren.Beestenboel op de Xbox One
Zoo Tycoon is onderweg naar de Xbox One, en nog exclusief ook. Niet echt de titel waar veel mensen direct op zitten te wachten maar nu ie er toch komt, misschien best leuk. De eerste gameplay weetjes zijn net onthuld.
In Zoo Tycoon is het mogelijk je dierentuin over de cloud te delen met drie andere spelers. Dat is handig want zo kun met vier personen een dierentuin onderhouden. Verder kan er gechat worden via Skype, kunnen er dieren worden geruild en meer. Kinect wordt eveneens ingezet. Dieren herkennen je stem, ze zullen naar je luisteren middels de juiste commando's en gebaren.
Zoo Tycoon is tenslotte een zeer verantwoorde game. Zo zal de nadruk liggen op het goed onderhouden van je dieren en waar mogelijk het terugzetten van dieren in het wild. Nog beter voor algemeen karma is het feit dat als de game een beetje gaat draaien als gepland, Microsoft een deel van de binnengehaalde centen aan goede doelen (voor dieren) zal overhandigen.
Wanneer Zoo Tycoon uitkomt voor de Xbox One, is nog even afwachten.
Verwijderd
Lijkt me een mooie game om kids verantwoordelijkheid voor de natuur bij te brengen op een manier die ze zelf ook leuk vinden. En papa en mama kunnen dan stiekem spelen als de kids op bed liggen.
Probeer respect voor elkaars mening te hebben. Als je het niet eens bent met elkaar, dan is het soms beter om er verder niet op in te gaan.To_Tall schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:27:
Probeer respect voor elkaars mening te hebben. Als iets niet door de beugel kan, dan kan je altijd een Topic Report (Xbox One-topic) aanmaken.
[NextGen] Het PlayStation 4 Discussie-topic
[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic
=================
[ Voor 42% gewijzigd door Uniciteit op 15-07-2013 14:01 . Reden: Persoonlijke aanval weggehaald ]
Verwijderd
Als mensen die overduidelijk géén interesse hebben in een X1 maar wel in een PS4 en hier alleen negatieve zaken komen opsommen is dat trollen. Op een constructieve manier mindere punten bespreken is voor niemand een probleem alleen dat doen die personen niet.
Laten we het gewoon leuk houden hier voor de mensen die nog geen keuze hebben gemaakt of een X1 willen kopen.
Laten we het gewoon leuk houden hier voor de mensen die nog geen keuze hebben gemaakt of een X1 willen kopen.
Kohaku verwoordt het hier aardig goed. Het is geen probleem om op een constructieve manier mindere punten te bespreken, maar als je doel is om alleen de negatieve punten op te noemen en andere users hier uit te lokken, dan wordt de sfeer in het topic verziekt.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:21:
Als mensen die overduidelijk géén interesse hebben in een X1 maar wel in een PS4 en hier alleen negatieve zaken komen opsommen is dat trollen. Op een constructieve manier mindere punten bespreken is voor niemand een probleem alleen dat doen die personen niet.
Wil je negatieve punten over de Xbox One bespreken? Prima, maar ondersteun het dan wel goed met argumenten.
Wil je de Xbox One met de PS4 (of Wii U) vergelijken? Daarvoor hebben we een apart topic.
- [PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles
Tuurlijk word dit wat. Kijk, het is geen AAA best-seller, maar dit soort games heb je toch nodig. De 360 had bijvoorbeeld Viva Pinata, wat overigens veel meer diepgang had dan je zou denken. Dat zorgt er toch voor dat zo'n Xbox ook bij andere doelgroepen bekeken word.Martinspire schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:40:
[...]
Vraag me af of dit nog wat gaat worden. Klinkt als een PS Home met dieren.
En, zo'n Pinata game heeft ook nog eens 1.5 miljoen + exemplaren verkocht. Toch een markt.
Verwijderd
Nog 4 maanden en ik ga genieten van mijn Xbox One.
Ik heb mijn Gamekamer al opgeknapt en een strakke 47 inch Led TV geplaatst.
Ik hoop wel dat je nieuwe spellen zoals CoD : Ghost meteen legaal kan downloaden op Xbox Live.
Ik heb namelijk nog geen spellen gepreordered voor de X1 om dat ik de leuke wil downloaden van Live.
Watch Dogs , CoD : Ghost en Battlefield 4 hoop ik dan ook meteen te gaan downloaden de 21ste.
Let the good times roll.....................
Ik hoop wel dat je nieuwe spellen zoals CoD : Ghost meteen legaal kan downloaden op Xbox Live.
Ik heb namelijk nog geen spellen gepreordered voor de X1 om dat ik de leuke wil downloaden van Live.
Watch Dogs , CoD : Ghost en Battlefield 4 hoop ik dan ook meteen te gaan downloaden de 21ste.
Klinkt aardig.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:02:
Nog 4 maanden en ik ga genieten van mijn Xbox One.
Toch weer een extra Killer Instinct personageDay One Xbox Live Gold-lidmaatschap van 12 maanden (afzonderlijk verkrijgbaar):
Beperkte oplage, verkrijgbaar bij geselecteerde winkels zolang de voorraad strekt. Inclusief Shadow Jago-personage voor Killer Instinct, alleen voor gebruik op de Xbox One; verwachte release: november 2013. Extra Killer Instinct-personages moeten afzonderlijk worden aangeschaft; 4 GB opslagruimte vereist, alleen te downloaden op de Xbox One. Shadow Jago exclusief verkrijgbaar bij Day One Xbox Live Gold tot 1 februari 2014; daarna mogelijk elders verkrijgbaar.
Viva Pinata is een tijd lang een bundelgame geweest, dus dat verklaart wel het hoog aantal verkopen.PWM schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:50:
[...]
Tuurlijk word dit wat. Kijk, het is geen AAA best-seller, maar dit soort games heb je toch nodig. De 360 had bijvoorbeeld Viva Pinata, wat overigens veel meer diepgang had dan je zou denken. Dat zorgt er toch voor dat zo'n Xbox ook bij andere doelgroepen bekeken word.
En, zo'n Pinata game heeft ook nog eens 1.5 miljoen + exemplaren verkocht. Toch een markt.
Verwijderd
Viva Pinata was mijn eerste game op de 360 en ik vond het geweldig. Hopelijk komt er een vervolg op de X1.
Ik weet nog wel dat ik echt boos kon worden als een beest een ander beest, wat ik eindelijk had weten te lokken, op at
Ja, mooie game, een One variant zou helemaal mooi zijn met Kinect interactie.
Ja, mooie game, een One variant zou helemaal mooi zijn met Kinect interactie.
Ik heb mijn One ook al besteld. Niet bij een van de grote retailers overigens, een day one editie zit er zeer waarschijnlijk dus niet in. Maar ik geef liever mijn geld uit aan mijn gameshopje iets verderop (Nedgame) dan aan een mediamarkt, bol.com of andere te grote retailer. Die DLC zou me verder worst wezen, dan maar geen extra content voor een spel die ik 2 maanden speel en daarna niet meer.
Ook ik ga volledig digitaal. Ik wil geen discjes meer moeten wisselen en optimaal gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld "Fast Game Switching". Alle spellen zouden tegelijk met de winkel launch digitaal beschikbaar moeten zijn, daar maak ik me dus niet druk om.
Ook ik ga volledig digitaal. Ik wil geen discjes meer moeten wisselen en optimaal gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld "Fast Game Switching". Alle spellen zouden tegelijk met de winkel launch digitaal beschikbaar moeten zijn, daar maak ik me dus niet druk om.
Gamertag: YazNL
MS is bezig altans dat hoop ikYaz schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:24:
Ik heb mijn One ook al besteld. Niet bij een van de grote retailers overigens, een day one editie zit er zeer waarschijnlijk dus niet in. Maar ik geef liever mijn geld uit aan mijn gameshopje iets verderop (Nedgame) dan aan een mediamarkt, bol.com of andere te grote retailer. Die DLC zou me verder worst wezen, dan maar geen extra content voor een spel die ik 2 maanden speel en daarna niet meer.
Volgens mij is het ook zo dat een winkel eerder of meer releases van een game krijgen aan de hand van hun verkopen. het is dus ook gebaat bij lagere prijzen.
Momenteel is het volgens nog zo (en verbeter mij gerust, graag zelfs
) dat als je een game op disc koopt je de disc altijd in de X1 moet stoppen wil je hem kunnen spelen. Dit met dank aan het gemekker over DRM en de aanpassing die MS daarop heft gedaan. Dit houd dus in dat ik niet meer zo mooi tussen de verschillende spellen kan springen (iets wat mij thuis vaak gebeurt, kleine kinderen he
) want ik moet opstaan om een disk eruit en erin te stoppen. Noem mij lui, ik noem het vooruitgang.
Ik verwacht overigens wel dat MS hier op termijn iets mee gaat doen. Dat in de winkel 2 edities (digitaal en legacy) komen te liggen ofzo. Of dat ze na een jaar toch het originele system terug gaan brengen icm een build-in store om spellen door te verkopen. Ik zou het overigens heel vervelend vinden als in ieder geval voor het disc-based stuk geen oplossing gevonden gaat worden. Ook ik kocht spellen regelmatig pas maanden later om ze voor veel minder uit de budget bak te plukken.
Ik verwacht overigens wel dat MS hier op termijn iets mee gaat doen. Dat in de winkel 2 edities (digitaal en legacy) komen te liggen ofzo. Of dat ze na een jaar toch het originele system terug gaan brengen icm een build-in store om spellen door te verkopen. Ik zou het overigens heel vervelend vinden als in ieder geval voor het disc-based stuk geen oplossing gevonden gaat worden. Ook ik kocht spellen regelmatig pas maanden later om ze voor veel minder uit de budget bak te plukken.
Verwijderd
Klopt, de fysieke disc moet in de drive zitten, je kan niet installeren en dan spelen zonder disc. Het houd inderdaad in dat als je tussen spellen wil springen je een andere disc erin moet stoppen. Gedownloade content kan het overigens wel mee.Yaz schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:43:
Momenteel is het volgens nog zo (en verbeter mij gerust, graag zelfs) dat als je een game op disc koopt je de disc altijd in de X1 moet stoppen wil je hem kunnen spelen. Dit met dank aan het gemekker over DRM en de aanpassing die MS daarop heft gedaan. Dit houd dus in dat ik niet meer zo mooi tussen de verschillende spellen kan springen (iets wat mij thuis vaak gebeurt, kleine kinderen he
) want ik moet opstaan om een disk eruit en erin te stoppen. Noem mij lui, ik noem het vooruitgang.
Disc based was een oplossing voor, echter ik ben met veel mensen eens geen elegante, het moest via geauthoriseerde kanalen. een schijf op marktplaats of ebay zetten kon niet meer, dat kan nu weer wel. Aan de andere kant als je hier (UK) een spel inruilt bij de game krijg je er erg weinig voor, mits het net een paar weken oud is, dan is het de moeite waard. Ik ruil alleen spellen die ik al eerder 2e hands gekocht hebt, games die ik echt wil houden heb ik meest de collector's edition, en die gaat dan ook niet weg
Andere kant, de hele PC markt kan dit al jaren niet meer, die toch nog steeds een behoorlijk aandeel heeft in totale omzet van die markt. De markt die bij PC is overgebleven zijn inderdaad de collectables en codes waar je zelf niets mee doet, maar verder snap ik de hele poeha niet die er opeens kwam toen MS digitaal wilde gaan (met optie tot digitale marktplaats).Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:11:
Disc based was een oplossing voor, echter ik ben met veel mensen eens geen elegante, het moest via geauthoriseerde kanalen. een schijf op marktplaats of ebay zetten kon niet meer, dat kan nu weer wel. Aan de andere kant als je hier (UK) een spel inruilt bij de game krijg je er erg weinig voor, mits het net een paar weken oud is, dan is het de moeite waard. Ik ruil alleen spellen die ik al eerder 2e hands gekocht hebt, games die ik echt wil houden heb ik meest de collector's edition, en die gaat dan ook niet weg
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De poeha zit naar mijn idee niet in het feit dat inruilen "zo moeilijk" was maar dat kopieren niet meer mogelijk was. Dat zeg je als klager natuurlijk niet, dat zet jou in een kwaad daglicht, maar je focust op een ander negatief iets wat dan ook moeilijker gaat. De aangekondigde method had het kopieren van spellen tot 0 gereduceerd en dat is natuurlijk tegen het zere been van veel mensen die vinden dat ze gratis mogen genieten van andermans werk.
De poeha zit / zat m erin dat het bij Sony wel gewoon kan.SinergyX schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:29:
[...]
Andere kant, de hele PC markt kan dit al jaren niet meer, die toch nog steeds een behoorlijk aandeel heeft in totale omzet van die markt. De markt die bij PC is overgebleven zijn inderdaad de collectables en codes waar je zelf niets mee doet, maar verder snap ik de hele poeha niet die er opeens kwam toen MS digitaal wilde gaan (met optie tot digitale marktplaats).
Overigens zit er een flink verschil tussen PC gaming en Console gaming. Dat verschil zit m voornamelijk in de leeftijd. Op de PC gamen kinderen namelijk niet / nauwelijks. Die gamen op consoles. En dan heb ik het over de 5 tot 12 jarigen (daarboven weet ik het niet).
En als ouder kan ik je vertellen dat het niet leuk is om voor alle drie iedere keer te kopen wat ze leuk vinden. Dus maak je dan met de kids afspraken, bijvoorbeeld dat je eerst spellen verkoopt, en dat ze van de opbrengst (indien nodig aangevuld) een nieuw spel kopen.
En dat is nog los van een hele grote groep die spellen bij release direct koopt, uitspeelt en te koop zet binnen een maand na release voor nieuwprijs min 20 euro. Zo blijft het betaalbaar om nieuwe spellen te kopen en voor diegene die een spel redelijk snel wil hebben, is dat mogelijk zonder de volle mep te betalen, waardoor er uiteindelijk meer kan worden aangeschaft.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Laten we maar bidden voor deze functie!Microsoft admits 'shame' for flawed Xbox One messaging, hints Family Sharing could return
[...]
Thankfully, Whitten said it may eventually come back — if demand is there. "If it’s something that people are really excited about and want, we’re going to make sure that we find the right way to bring it back," he said. The executive wouldn't offer a timeline, but went on to say, "we believe really strongly in how you build a great experience on Xbox One for me as an individual, but also for my family. Family Sharing is a great example of how you do that with content." You'll still need to have game discs in the console if you purchase physical copies at retail, but Microsoft is very much pushing the Xbox One as a breakthrough digital experience. Summing up the revised online policies, Whitten said "It isn’t about moving away from what that digital vision is for the platform. It’s about adding that choice."
Dat is mijn punt, ik snap niet dat dat nu de reden is van de poeha, want op de PC kan het dus niet. Als het op de PS4 wel kan, wat is dan het probleem om zo 'negatief' te gaan doen over een console die je toch al niet zo gaan kopen (face it, was het niet DRM, was het wel Kinect of de prijs of weet ik veel wat).AllSeeyinEye schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:35:
De poeha zit / zat m erin dat het bij Sony wel gewoon kan.
Je kan simpelweg bij gaming nooit elke 'gebruiker' tevreden stellen, soms moet je gaan voor een compromis tussen de partijen, iets wat jaren geleden op de PC gebeurde (retailers bestaan nog btw - maar de game en je account is puur digitaal), en ook werd geaccepteerd. Steam accepteert in 90% van de games ook geen doorverkoop of whatever, dan is het opeens geen probleem?
En inderdaad, voor mensen met kids komt het gewoon erg moeilijk uit, maar zijn er ook genoeg alternatieven die gekozen kunnen worden. Per saldo weet je namelijk ook niet wat bedrijven nu met disc-based games gaan doen, zelfde geld gaan zij zelf de PC-kant op en moet je voortaan elke disc aan een account koppelen en is daarna 'gelocked' en niet meer door te verkopen. Was dat nu de hele oplossing van discs? Goed, online pass gaat eruit, maar betekend niet dat publishers ook meteen niets meer bedenken om 'gemiste' verkopen tegen te willen gaan (face it, voor hun is 2dehandsmarkt gewoon een verlies).
Als MS ook een complete 'used market' op weet te zetten voor digitale games, heb je een compleet alternatief waar hopelijk iedereen zich in kan vinden. (zeg nieuw 50 euro, 2dehands 30 - 10 voor Publisher, 5 voor MS en 15 voor verkoper - klinkt lullig voor de verkoper, maar dan moet je blij zijn dat je iig digitaal kan verkopen - tegenstelling tot PC).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Digitale spellen met kinders is ook niet zo'n punt. Als ik nu een spel koop kan mijn zoontje onder zijn account op dezelfde console(!) ook het spel spelen. Alleen als je twee consoles hebt zou het momenteel een probleem zijn. Wat jammer dat we daar geen oplossing voor hebben zeg, iets zodat je jou content met de hele familie kan delen...
Als Microsoft er voor kan zorgen dat op releasedag games ook digitaal te krijgen zijn (voor een enigszins redelijke prijs) is er een aanzienlijke kans dat ik voor een groot deel ook over zal stappen naar digitaal. Het idee wat MS schetste om snel te kunnen wisselen tussen games (ze speelden geloof ik Ryse terwijl een potje Killer Instint gezocht/gestart werd) spreekt me wel aan, als ik telkens moet wisselen van disc (bij KI niet, aangezien dat een downloadable is, maar anders wel) blijft er van dat concept niet over.
En zoals Yaz al zei, dat kun je lui noemen, maar ik zie het ook al vooruitgang. En dit soort kleine dingen maken uiteindelijk het 'leven' van een gamer toch net een stukje makkelijker
En zoals Yaz al zei, dat kun je lui noemen, maar ik zie het ook al vooruitgang. En dit soort kleine dingen maken uiteindelijk het 'leven' van een gamer toch net een stukje makkelijker
Yaz schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:36:
Wat jammer dat we daar geen oplossing voor hebben zeg, iets zodat je jou content met de hele familie kan delen...
[ Voor 14% gewijzigd door BM op 15-07-2013 18:52 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat probleem is er nu niet (op de PS3 althans, daar kan je gewoon op meerdere consoles tegelijk installeren en spelen, hoe het met Xbox zit weet ik niet).Yaz schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:36:
Digitale spellen met kinders is ook niet zo'n punt. Als ik nu een spel koop kan mijn zoontje onder zijn account op dezelfde console(!) ook het spel spelen. Alleen als je twee consoles hebt zou het momenteel een probleem zijn. Wat jammer dat we daar geen oplossing voor hebben zeg, iets zodat je jou content met de hele familie kan delen...
Bidden zal niet helpenProfoundValue schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:58:
Laten we maar bidden voor deze functie!
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Op de PS3 is het aan banden de laatste tijd, bij de 360 was het sowieso lastiger. Op zowel de Xbox One/PS4 werkt het alleen als de "eigenaar" van de game is ingelogged. De zoon in dit geval, kan dus niet op zijn eigen console onder zijn eigen account een spel van zijn vader spelen, behalve als hij een disc heeft.AllSeeyinEye schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:05:
[...]
Dat probleem is er nu niet (op de PS3 althans, daar kan je gewoon op meerdere consoles tegelijk installeren en spelen, hoe het met Xbox zit weet ik niet).
Haha
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Misschien is een verplichte Kinect toch nog stiekem bedoeld voor hun IllumniRoomLekkerboeie86 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:09:
Als de kinect echt zo duur is, lijkt me dat des te meer reden om hem los te verkopen. Maar ik ben dan ook geen commercieel directeur![]()
Daar is het angstaanjagend stil over geworden, maar ik hoop dat dit er toch nog steeds komt.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Ik zie bovenaan dit topic dat er nog geen definitieve release datum is.
bol.com meldt echter op dit moment wel een exacte datum, te weten: 21-11-2013
bol.com meldt echter op dit moment wel een exacte datum, te weten: 21-11-2013
Dat was allang bekend
The ramblings of an idiot
Ik zou best wel kunnen begrijpen dat de IllumniRoom best wel Kinect verplicht.. Maar IllumniRoom is nog steeds 1 groot concept dat mogelijk over een aantal jaar pas mogelijk zal zijn.. Kinect heeft ook 4 jaar ontwikkeltijd gezeten. Alleen MS was toen nog niet zo open over wat er nog meer op stapel zou liggen.danplo schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:38:
[...]
Misschien is een verplichte Kinect toch nog stiekem bedoeld voor hun IllumniRoom![]()
Daar is het angstaanjagend stil over geworden, maar ik hoop dat dit er toch nog steeds komt.
Dit zou wel erg mooi zijn als het waar is:
http://nl.hardware.info/n...hardware-nog-voor-release
http://nl.hardware.info/n...hardware-nog-voor-release
[ Voor 20% gewijzigd door Robolokotobo op 16-07-2013 02:11 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Een paar dagen geleden was het een gerucht dat MS de kloksnelheid had verlaagd, en nu is het een gerucht dat MS kloksnelheid met 800MHz gelijk zal zetten aan de Ps4
? Maar het artikel klopt niet want zelfs als MS de kloksnelheid naar 800MHz verhoogt, is de voorsprong in snelheid van de Ps4 nog steeds niet 'spoedig verleden tijd'.
Daarnaast ook grappig dat MS, slechts enkele maanden voor de release van de X1, eindelijk aan devs zou vragen wat ze willen; iets wat Sony al 5 jaar doet.
Daarnaast ook grappig dat MS, slechts enkele maanden voor de release van de X1, eindelijk aan devs zou vragen wat ze willen; iets wat Sony al 5 jaar doet.
Tweakblog van de maand
Mjah aan de ene kant vreemd want je zou denken dat ze wel willen weten met welke specs devs mee zouden willen werken, maar blijkbaar hadden ze gewoon iets in hun hoofd wat goed genoeg had moeten zijn. Sony ging er alleen overheen en dan is het wel weer logisch dat ze willen weten wat devs verbeterd willen zien toch?witeken schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 02:38:
Een paar dagen geleden was het een gerucht dat MS de kloksnelheid had verlaagd, en nu is het een gerucht dat MS kloksnelheid met 800MHz gelijk zal zetten aan de Ps4? Maar het artikel klopt niet want zelfs als MS de kloksnelheid naar 800MHz verhoogt, is de voorsprong in snelheid van de Ps4 nog steeds niet 'spoedig verleden tijd'.
Laat het op de man spelen achterwege.
Wat betekent dit voor games die al de gold status naderen? Is dit nog makkelijk te tweaken, performance wise?
Wat betekent dit voor games die al de gold status naderen? Is dit nog makkelijk te tweaken, performance wise?
[ Voor 145% gewijzigd door Sn0wblind op 16-07-2013 10:18 ]
Ze kunnen het altijd nog patchen lijkt me via een update? De vraag is dan alleen gaan ze daar nog tijd in stekenbram1984 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:32:
[...]
knip
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Sn0wblind op 16-07-2013 10:17 ]
Ja inderdaad. Dan maakt het voor de launcht titels waarschijnlijk nog niet veel uit.MaakmeGek schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:40:
[...]
Ze kunnen het altijd nog patchen lijkt me via een update? De vraag is dan alleen gaan ze daar nog tijd in steken
Launchgames benutten nooit de volledige hardware. Misschien dat ze MSAA dan een tandje hoger kunnen zetten, maar veel zullen ze er niet aan doen. Maar dat is niet erg, nu zien ze er ook al aardig goed uit dat het me meer gaat om Gameplay dan om Graphics.
Hogere kloksnelheid scheelt overigens wel wat meer dan een paar hardwarematige shaders erbij, maar we zullen zien. Het lijkt me erg sterk gezien de ideale snelheden (qua koeling en performance), maar mogelijk hebben de tech-sites de chip onderschat.
Hogere kloksnelheid scheelt overigens wel wat meer dan een paar hardwarematige shaders erbij, maar we zullen zien. Het lijkt me erg sterk gezien de ideale snelheden (qua koeling en performance), maar mogelijk hebben de tech-sites de chip onderschat.
Zolang het upgrades zijn lijkt het me niet zo'n probleem. De downgrades waar een tijdje terug over gespeculeerd werd lijken me als ontwikkelaar een groter probleem
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het artikel wat dit gerucht in de wereld heeft geholpen is al ruim 7 dagen oud. Er is verder niet 1 andere bron die met zoiets komt (alle artikelen verwijzen uiteindelijk terug naar het origineel).
Als er een kern van waarheid was, was er al wel meer naar buiten gekomen in een week.
Als er een kern van waarheid was, was er al wel meer naar buiten gekomen in een week.
Verwijderd
Er is toch aardig wat te vinden (maar nog steeds geruchten)PWM schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:28:
Het artikel wat dit gerucht in de wereld heeft geholpen is al ruim 7 dagen oud. Er is verder niet 1 andere bron die met zoiets komt (alle artikelen verwijzen uiteindelijk terug naar het origineel).
Geen gerucht : De Dev kit van de Xbox one heeft wel 12GB, maar de retail versie heeft 8GB. Uiteraard is er nu veel speculatie dat een latere revisie van de Xbox One wel 12GB zal hebben ,maar dit is nog puur speculatie. Ram dus 8GB, kloksnelheid van het RAM wordt nog steeds geschat op DDR3 2133, maar wederom dit is nooit bevestigd door MS
Wel gerucht : de kloksnelheid gaat omhoog
Quote hierboven is van hothardware website, maar er zijn meerdere bronnen die niet allemaal naar hetzelfde artikel terugwijzen, je kunt dus aannemen dat de day one versie gewoon 8GB aan boord heeft.A "trusted source" of the Examiner's claims the GPU clockspeed rumor is "100 percent true," but as far as the RAM rumor goes, only the dev kits are rocking 12GB of RAM, while the retail kits will have 8GB.
"Physical RAM won't be upped in time for November release as it was too late even during initial reveal, but developers are saying, in terms of efficiency of the RAM and the reported yield problems, Microsoft have made some snappy breakthroughs and gave the impression it was a straight up increase in clock speed," the source said
"trusted source"
Net zoals de reactie hierboven is dat echt puur een gerucht de wereld in geschopt door de examiner, het is nergens anders terug te vinden dat de kloksnelheid omhoog zou gaan, maar misschien is dit een gevolg op het eerdere gerucht dat de Xbox kloksnelheid omlaag zou gaan (overigens ook nooit bevestigd en later ontkracht door MS)
Voor zowel de PS4 als de Xbox one is de kloksnelheid van de CPU en de GPU nog nooit bevestigd.
IGN heeft overzichten wat er tot nu toe OFFICIEEL bekend is gemaakt qua hardware:
http://uk.ign.com/wikis/xbox-one/Xbox_One_Hardware_Specs
http://uk.ign.com/wikis/p...yStation_4_Hardware_Specs
met als kanttekening dat de kloksnelheid op de PS4 nog steeds als "estimated" staat aangegeven en er nog steeds geen real world gegevens bekend zijn over de uiteindelijke werkelijke memory bandwith van de PS4, waar er voor de Xbox one al testen zijn gedaan en ze aan een 133 GB/s kwamen in een praktijktest.
De X1 hardware is niet getest, maar ze konden zien wat voor merk en type de modules waren, waardoor een bijbehorende specificatie is te beredeneren. De kloksnelheden zijn voor beide machines nog niet bevestigd nee, al hebben we wel een idee wat voor kloksnelheden er gebruikt kunnen worden, simpelweg omdat AMD ook wat info over de Jaguar heeft vrijgegeven. Bv dat de ideale snelheid 1.6GHz is (maximale prestatie met prima temperatuur). De GPU van de PS4 lijkt standaard te zijn van de Jaguar, daar waar die van de X1 een custom Microsoft ontwerp is (wel op basis van AMD architectuur). Dit zorgt ervoor dat ook hier een beredenering kan worden gemaakt en het vermoeden is dat beide chips op 800MHz lopen.
Maar zolang we nog geen winkel-versie hebben zien worden gebruikt om te bekijken wat voor hardware erin zit, is het vrijwel allemaal speculatie. Totdat ze definitief en gebakken zijn, moeten we het nog doen met waarschijnlijkheden en geruchten.
Maar zolang we nog geen winkel-versie hebben zien worden gebruikt om te bekijken wat voor hardware erin zit, is het vrijwel allemaal speculatie. Totdat ze definitief en gebakken zijn, moeten we het nog doen met waarschijnlijkheden en geruchten.
Lijkt me een rare move die ze nu niet kunnen gebruiken. Dan krijg je straks dat je je day One xbox weer weg kunt doen omdat nieuwere games niet werken omdat je te weinig ram hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:58:
Geen gerucht : De Dev kit van de Xbox one heeft wel 12GB, maar de retail versie heeft 8GB. Uiteraard is er nu veel speculatie dat een latere revisie van de Xbox One wel 12GB zal hebben ,maar dit is nog puur speculatie. .
Na de shitstorm van de laatste tijd, zo dat de doodsteek zijn.
Wat mij wel geloofwaardiger lijkt dat ze in eerste instantie 12 erin stoppen en later maar 8 omdat de OS inmiddels dusdanig geoptimaliseerd is dat ze aan 8 totaal voldoende hebben.
Maar dat zou ook een rare move zijn verder.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wat wel kan is dat je er dan een usb-stick bij neemt die net als in Windows 7/8 als readyboost fungeert en latere modellen dus een groter geheugen hebben.
Maar de extra kosten van meer geheugen halen ze er wel uit als het ook daadwerkelijk wat toevoegt en betere games op gaat leveren (die dan ook meer verkocht worden).
Maar de extra kosten van meer geheugen halen ze er wel uit als het ook daadwerkelijk wat toevoegt en betere games op gaat leveren (die dan ook meer verkocht worden).
Geloof er geen fluit van dat de specs na de release nog zullen veranderen (meer RAM voor toekomstige modellen ofzo). Het is geen pc...
Dat de devkits meer RAM hebben vind ik echter niet zo vreemd, daar draait wel wat meer op volgens mij dan op de final X1 kits.
Dat de devkits meer RAM hebben vind ik echter niet zo vreemd, daar draait wel wat meer op volgens mij dan op de final X1 kits.
Xbox
AMD heeft niet gezegd dat 1.6GHz de ideale snelheid is. AnandTech is tot die conclusie gekomen aangezien het verhogen van de kloksnelheid naar 2.0GHz een onevenredige tdp-verhoging tot gevolg heeft.Martinspire schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:17:
De kloksnelheden zijn voor beide machines nog niet bevestigd nee, al hebben we wel een idee wat voor kloksnelheden er gebruikt kunnen worden, simpelweg omdat AMD ook wat info over de Jaguar heeft vrijgegeven. Bv dat de ideale snelheid 1.6GHz is (maximale prestatie met prima temperatuur).
Dus je spreekt hier over de gpu, maar je betrekt Jaguar erbij? Jaguar is de cpu. *knip* PS4 kan in andere topics worden besprokenDe GPU van de PS4 lijkt standaard te zijn van de Jaguar, daar waar die van de X1 een custom Microsoft ontwerp is (wel op basis van AMD architectuur). Dit zorgt ervoor dat ook hier een beredenering kan worden gemaakt en het vermoeden is dat beide chips op 800MHz lopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 17-07-2013 21:17 ]
Tweakblog van de maand
Ik heb even een vraagje semi-offtopic:
Er gaan een aantal game mania winkels dicht, stel de winkel bij mij in de buurt(daar waar ik de X1 besteld heb, de dan na de bekendmaking) is een van de 13 die dicht gaat, is mijn pre-order dan weg, of wordt ik in een andere winkel onderaan gezet?
Er gaan een aantal game mania winkels dicht, stel de winkel bij mij in de buurt(daar waar ik de X1 besteld heb, de dan na de bekendmaking) is een van de 13 die dicht gaat, is mijn pre-order dan weg, of wordt ik in een andere winkel onderaan gezet?
Ik denk dat ik morgen even langs de winkel loop, want ik heb m online gepreordered, en dus niets aanbetaald.
Ik was sowieso al van plan om een aanbetaling te doen, zodat ik niet de hele mop hoef te betalen als ik m ophaal
Ik was sowieso al van plan om een aanbetaling te doen, zodat ik niet de hele mop hoef te betalen als ik m ophaal
Verwijderd
Spaarrekeningen zijn bijna altijd gratis. Je geld aan Game Mania geven zonder reden is een beetje raar.xAnarchyBaS schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:48:
Nouja, stel er is een nachtrelease, ik denk dat dat er wel aan zit te komen, dan kan ik binnenlopen, en direct de xbox meenemen, en hoef ik niet in een overvolle winkel te pinnen.
Mooie geruchten over de hardware van de ps4 en de xbox one.. ik probeer ze ook goed te volgen... Als MS op het laatste moment daadwerkelijke clocksnelheden heeft verhoogt of verlaagt of ram toevoegd dan zou ik niet een launch edition willen kopen van de Microsoft... hun track record voor het maken van betrouwbare hardware is niet als te best (56% uitval van launch xbox 360)
Daarnaast lijken al deze geruchten stevig op paniekvoetbal. Sony heeft MS echt met de pants down gepakt door 8 gig Gddr5 in de PS4 te zetten. Meer GPU power, sneller en meer geheugen... MS voelt de nattigheid en is als een gek aan het zoeken binnen de bestaande sillicon wat er te verbeteren valt...
Daarnaast lijken al deze geruchten stevig op paniekvoetbal. Sony heeft MS echt met de pants down gepakt door 8 gig Gddr5 in de PS4 te zetten. Meer GPU power, sneller en meer geheugen... MS voelt de nattigheid en is als een gek aan het zoeken binnen de bestaande sillicon wat er te verbeteren valt...
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Zegt nog zo weinig icm software en OS, MS kan een flinke voorsprong hebben met optimalisatie van drivers en OS, dat heel die 'voorsprong' per saldo marginaal klein is.swopdark schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:37:
Bron en meer informatie: http://au.ign.com/article...-time-internet-connectionFlagship Xbox One launch title Forza Motorsport 5 – which will make extensive use of the console’s cloud capabilities and always-online functionality – will also be playable offline now that Microsoft has changed its policies. However, it will require a one-time connection to Xbox Live before you can play.
/edit: nog wat informatie: zoals al eerder verwacht hier dien je Drivatar te downloaden. Als je niet online bent, speel je tegen die 'versie' van Drivatar. Als je weer online bent (of natuurlijk gewoon online blijft
The Drivatars are as fresh as they are. It’s not like they’re going to degrade, but when you’re looking for new stuff – fresh stuff…it’s going to keep evolving. That’s the nature of this Drivatar system.”
[ Voor 38% gewijzigd door FabianNL op 17-07-2013 10:07 ]
Laatst weer een stukje gezien van Red Faction Guerilla. Als die game nog een vergelijkbare opvolger krijgt op de nieuwe consoles (dus niet dat misbaksel wat erna is gekomen) dan wordt dat nog erg tof met de nieuwe mogelijkheden voor destructability.
Ook van free-roamers verwacht ik veel, nu er veel meer detail in een level kan en nog grotere werelden mogelijk zijn. Volgens mij had Just Cause toch wel een van de grootste (volledig toegankelijke) gamewereld van de huidige generatie:

Er zijn wel mmo's met grotere maps (of games als Nightfall, Fuel e.d.) maar die waren vaak toch wel wat minder gedetailleerd of minder spannend. In ieder geval ben ik benieuwd waar we straks op uitkomen. Het zal voor ontwikkelaars weer erg fijn zijn dat ze weer wat minder uit een game hoeven te strippen waardoor er vooral in het begin wat meer verschil in de games zal zitten.
Ook van free-roamers verwacht ik veel, nu er veel meer detail in een level kan en nog grotere werelden mogelijk zijn. Volgens mij had Just Cause toch wel een van de grootste (volledig toegankelijke) gamewereld van de huidige generatie:

Er zijn wel mmo's met grotere maps (of games als Nightfall, Fuel e.d.) maar die waren vaak toch wel wat minder gedetailleerd of minder spannend. In ieder geval ben ik benieuwd waar we straks op uitkomen. Het zal voor ontwikkelaars weer erg fijn zijn dat ze weer wat minder uit een game hoeven te strippen waardoor er vooral in het begin wat meer verschil in de games zal zitten.
Nee precies, dat is ook waar ik me heel erg op verheug, dat free-roam games gedetailleerder én groter kunnen worden, de droom van iedere game toch?Martinspire schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:18:
Laatst weer een stukje gezien van Red Faction Guerilla. Als die game nog een vergelijkbare opvolger krijgt op de nieuwe consoles (dus niet dat misbaksel wat erna is gekomen) dan wordt dat nog erg tof met de nieuwe mogelijkheden voor destructability.
[afbeelding]
Die is wel wat vertekend, ze bekijken volgens mij totale wereld en niet speelbare wereld, bij BU:P kan je rustig 25% weghalen omdat je daar niet kan komen. Ook alle tussenliggende bergen kan je op vele plaatsen helemaal niet komen.Martinspire schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:18:
[afbeelding]
En in dat opzicht, denk dat EVE veruit veruit veruit de allergrootste gamewereld heeft
Totaal offtopic maar goed, voor een keertje dan maar; Inderdaad. of graphics mooi gevonden worden is inderdaad per persoon verschillend en heeft weinig te maken met het aantal polygonen en effecten wat op een scherm te toveren is.
Check het volgende filmpje eens: http://www.youtube.com/watch?v=5oK8UTRgvJU&feature=youtu.be&t=0s (titel: Extra Credits: Graphics vs. Aesthetics )
On topic: Ik ben een beetje bang dat er te weinig mensen zijn in mijn vrienden groepje die ook een X1 bij launch gaan kopen. Is het een idee om hier een lijst van te maken (inc gamertag) zodat je je vriendenlijst kan aanvullen. Dan kan je teminste KI spelen tegen iemand die je wel "kent".
[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 17-07-2013 21:04 ]
Grappig, toevallig had ik het er gisteren met een aantal xbox vrienden over, we zijn gaan tellen en komen zo al op 27 man die de Xbox one gewoon tijdens de release gaat halen...Yaz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:22:
[...]
On topic: Ik ben een beetje bang dat er te weinig mensen zijn in mijn vrienden groepje die ook een X1 bij launch gaan kopen. Is het een idee om hier een lijst van te maken (inc gamertag) zodat je je vriendenlijst kan aanvullen. Dan kan je teminste KI spelen tegen iemand die je wel "kent".
Maar goed, met games als Forza 5, CoD Ghosts en BF4 is dat ook niet zo moeilijk
Cogitationis poenam nemo patitur
Het gros van mijn "vriendjes" zijn filler voor de leaderboards. Daar heb ik dus nagenoeg (en soms ook jammer genoeg) geen contact mee. Geen idee wat zij gaan doen en dat maakt mij eigenlijk ook niet echt uit. Ik zoek wat mensen met dezelfde intresse als ik. Dus geen realistische settings shooters (bijvoorbeeld CoD exclusief Ghosts) maar eerder Halo, Borderlands en GoW. Ook race games ala Forza of BU:P spelen we veel.
Grootste probleem heb ik nog met de controllers, stuurtjes en accessoires. Als MS verder gaat met die XID ipv HID-USB, is het kostenplaatje van Xbox opeens bizar stuk groter (afaik werkt XID niet op PC).Bullet NL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:33:
Grappig, toevallig had ik het er gisteren met een aantal xbox frienden over, we zijn gaan tellen en komen zo al op 27 man die de Xbox one gewoon tijdens de release gaat halen...
Maar goed, met games als Forza 5, CoD Ghosts en BF4 is dat ook niet zo moeilijk
Het is vrij onduidelijk bv of een CSR (Fanatec) nu wel of geen Xone ondersteuning gaat krijgen, 1 van de weinige stuurtjes die namelijk compatible is met de 3 apparaten (PC, 360 en PS3).
(wat natuurlijk ironisch is, de CSR is Forza branded, die confirmed gaat werken op de PS4
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 17-07-2013 12:28 ]
Volgens mij is dat helemaal niet zo onduidelijk. De Fanatec stuurtjes gaan het gewoon niet doen. De huidige aansluit techniek zit niet in de X1 en aangezien de CSR lijn draadloos werkt gaat dat dus niet werken. Zo heb ik straks 2 wireless headsetjes die het niet meer doen. Gaat me ook weer 100 euro kosten om 2 nieuwe te kopen
.
Het zou me niet verbazen als er gewoon een wireless adapter komt voor oude hardware (desnoods via een 3rd party). Voor de nieuwe hardware zal het ook wel weer het geval zijn om ze op de PC aan te sluiten, maar ze zullen wel weer een eigen protocol hebben, gezien de nieuwe snelheden (iets van 33% sneller dataverkeer tussen console en controller toch?).Yaz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:51:
Volgens mij is dat helemaal niet zo onduidelijk. De Fanatec stuurtjes gaan het gewoon niet doen. De huidige aansluit techniek zit niet in de X1 en aangezien de CSR lijn draadloos werkt gaat dat dus niet werken. Zo heb ik straks 2 wireless headsetjes die het niet meer doen. Gaat me ook weer 100 euro kosten om 2 nieuwe te kopen.
Gezien mn huidige headset toch al kapot aan het gaan is (eerst het draaischanier van de oorschelp, nu de aansluiting op de controller), denk ik dat ik toch al wel het 1 en ander nieuw moet halen, dus dan maar even wachtent tot er eind dit jaar wat meer hardware is. Hopelijk ook een fatsoenlijke compleet draadloze headset die niet in de 250+ price-range zit.
Overigens: er zit nu wel bluetooth in de console, dus dat moet het wel mogelijk maken om makkelijker headsets aan te sluiten. Tenminste, als ze dat toelaten.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 17-07-2013 13:01 ]
Verwijderd
Info over Kinect in Killer instinct :
http://www.oxm.co.uk/5854...al-multiplayer-fuss-free/
dit is gewoon cool
Als dit is waar ze de kinect meer voor gaan inzetten ben ik onmiddelijk verkocht"But the coolness of being able to sit down, the controller pairs itself to you when you pick it up. It knows your buttons. It knows how you like to play. It knows what characters you want to play. You can just say Start, and go. It knows who you are in the tournament bracket, so it will just automatically do the matches correctly."
The game will even remember which characters you generally favour. "If you have a character you love, it might primary select that character already. Your buttons are already configured based on you picking up that controller. It knows it's you, so it can do the leaderboards correctly.
"All that's possible on Xbox One - mid-fight, too. So, here, you play, you give me your controller, it reconfigures it to me. "
Hoe simpel de feature ook is, het is wel rete handig en raar dat ze daar niet eerder aan hadden gedacht. Als meer devs deze functies standaard inbouwen dan is het sowieso geen gimmick meer maar voegt het ook gewoon echt wat toe aan de console.Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:24:
[...]
Als dit is waar ze de kinect meer voor gaan inzetten ben ik onmiddelijk verkochtdit is gewoon cool
"welk knopje is slaan?"
-"Dat is X .... Ow wacht, bij mij is het X, bij jou is het B"

Zal even wennen zijn voor mensen die je zien spelen en vervolgens de controller pakken waarna dat niet hetzelfde gaat.
Maar het lijkt me inderdaad wel erg tof. Ik hoop verder ook dat de game weet dat ik meteen multiplayer wil gaan doen zonder eerst 30 voorfilmpjes, 4x start in te rammen en door 4 menu's heen te ploegen voordat ik daar uitkom.
-"Dat is X .... Ow wacht, bij mij is het X, bij jou is het B"
Zal even wennen zijn voor mensen die je zien spelen en vervolgens de controller pakken waarna dat niet hetzelfde gaat.
Maar het lijkt me inderdaad wel erg tof. Ik hoop verder ook dat de game weet dat ik meteen multiplayer wil gaan doen zonder eerst 30 voorfilmpjes, 4x start in te rammen en door 4 menu's heen te ploegen voordat ik daar uitkom.
[ Voor 65% gewijzigd door Martinspire op 17-07-2013 13:28 ]
Verwijderd
DIt is ook al in sommige spellen met de huidige kinect. Bijvoorbeeld in kinectimals, kinect herkent speler, laad je level en je dieren en waar je gebleven was, zonder dat je ergens op hoeft te drukken. Dance Central idem, laad je favoriete liedjes etc. Tot nu toe echter alleen beperkt tot dat soort spellen (ik heb een dochter, vandaar dat ik het weetMaakmeGek schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
[...]
Hoe simpel de feature ook is, het is wel rete handig en raar dat ze daar niet eerder aan hadden gedacht. Als meer devs deze functies standaard inbouwen dan is het sowieso geen gimmick meer maar voegt het ook gewoon echt wat toe aan de console.
Begrijp ik het goed: dus als je een alternatieve button layout hanteert, selecteert Kinect deze automatisch voor je?Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:24:
[...]
Als dit is waar ze de kinect meer voor gaan inzetten ben ik onmiddelijk verkochtdit is gewoon cool
In mijn optiek is dit juist een gimmick, indien ik het zo goed begrijp als ik hierboven omschrijf. De voorbeelden die men hier een tijdje terug gaf (om het hoekje kijken door je hoofd te draaien, om je heen kijken in een racer, je helm schoonmaken, spelers een rode kaart geven in Fifa als ze schelden etc.) vind ik een stuk toffer klinken. Ik kan me er niet druk om maken om even de button layout vanuit het options menu om te gooien.MaakmeGek schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
[...]
Hoe simpel de feature ook is, het is wel rete handig en raar dat ze daar niet eerder aan hadden gedacht. Als meer devs deze functies standaard inbouwen dan is het sowieso geen gimmick meer maar voegt het ook gewoon echt wat toe aan de console.
Ok apart dat je dat een gimmick vindt aangezien het een aanvulling is op je preference wat gekoppeld wordt aan je gamertag. Dus dan is het een uitbreiding van je profiel dat automatisch opgepikt wordt door de camera en dat is geen gimmick meer vind ik. Dan zijn de voorbeelden die je noemt meer gimmicky (terwijl ik ze ook heel vet vind by the way) dan een verlengde van je profiel, maar dat is hoe ik dat zie.bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:46:
[...]
Begrijp ik het goed: dus als je een alternatieve button layout hanteert, selecteert Kinect deze automatisch voor je?
[...]
In mijn optiek is dit juist een gimmick, indien ik het zo goed begrijp als ik hierboven omschrijf. De voorbeelden die men hier een tijdje terug gaf (om het hoekje kijken door je hoofd te draaien, om je heen kijken in een racer, je helm schoonmaken, spelers een rode kaart geven in Fifa als ze schelden etc.) vind ik een stuk toffer klinken. Ik kan me er niet druk om maken om even de button layout vanuit het options menu om te gooien.
Misschien verkeerd uitgelegd: ik vind het "grappig" dat kinect je button preference herkent, maar qua toegevoegde waarde vind ik het "gimmicky". Dan zou ik eerder Kinect in huis halen als ik er in games ook toffe dingen mee kan doen. Ik spreek dan voor mezelf, maar ik heb ik 5 jaar tijd misschien 3x een andere button layout gehanteerd voor mezelf, en 0x een verschillende ten opzichte van vrienden.MaakmeGek schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:58:
[...]
Ok apart dat je dat een gimmick vindt aangezien het een aanvulling is op je preference wat gekoppeld wordt aan je gamertag. Dus dan is het een uitbreiding van je profiel dat automatisch opgepikt wordt door de camera en dat is geen gimmick meer vind ik. Dan zijn de voorbeelden die je noemt meer gimmicky (terwijl ik ze ook heel vet vind by the way) dan een verlengde van je profiel, maar dat is hoe ik dat zie.
Het zou een handig systeem zijn (net als het inscannen van QR codes) maar niet iets waarvoor ik in ieder geval een systeem koop. Los van het feit dat ik nog steeds geen fan van Kinect ben maakt het bepaalde zaken wel makkelijker. Benieuwd waarmee MS nog meer op de proppen komt wat dat betreft.
PSN: Finally_Chris
Dat soort foefjes zijn geen systemsellers nee. Het zijn echter wel mooie voorbeelden waar Kinect óók voor gebruikt kan worden. Dit zijn gewoon leuke toevoegingen, meer niet
De belangrijkste zaken zitten 'm natuurlijk wel in het gebruik in-game, en dat is nog even afwachten hoe dat uiteindelijk op de langere termijn gaat uitpakken.
Xbox
Voor YAZ. Voeg me maar toe
. Zolang Gamemania nog steeds mijn preorder levert staat er in november eentje thuis
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Het is natuurlijk niet alleen buttons, maar ook sensitivity. Iets wat bij diverse games nog wel eens verschilt. Verder heb je vaak ook inverted controls of southpaw controls. Maar dat is volgens mij gewoon een logisch gevolg van het selecteren van een profiel naar aanleiding van het oppakken van een controller. Hij herkent dus wie wie is en kan daarbij het juiste profiel koppelen aan de controller. Dus met bijbehorende voorkeuren.
Kinect kan dat ook al in zekere mate, maar die herkenning deed het vaak bij mij niet (eigenlijk alleen als de omstandigheden gelijk waren aan die van het instellen.
Dat moet nu dus verbeteren, waardoor er weer wat meer mogelijk is. Imo meer dan alleen een gimmick. Vooral als je vaak vrienden over de vloer hebt waar je controllers mee wisselt, is dit erg fijn en ook bij het aanzetten van de console en het vastpakken van de controller zie ik dit als een groot voordeel (eigenlijk een extensie van auto-login).
Kinect kan dat ook al in zekere mate, maar die herkenning deed het vaak bij mij niet (eigenlijk alleen als de omstandigheden gelijk waren aan die van het instellen.
Dat moet nu dus verbeteren, waardoor er weer wat meer mogelijk is. Imo meer dan alleen een gimmick. Vooral als je vaak vrienden over de vloer hebt waar je controllers mee wisselt, is dit erg fijn en ook bij het aanzetten van de console en het vastpakken van de controller zie ik dit als een groot voordeel (eigenlijk een extensie van auto-login).
Verwijderd
Dit is een van de voorbeelden, in game zaken komen ook steeds meer. Bijvoorbeeld al aangegeven dat je in dead rising 3 zombies kan afleiden door naar ze te roepen. In Ryse schijnen er ook voice commandos gegeven te kunnen worden, echter daar is nog niet veel meer over bekend. Verder is de kinect vooral handig in alle zaken rondom de games, snappen, inzoemen, wisselen tussen games (mist digitaal) zonder op te staan etc. Ik denk persoonlijk dat game developers toch steeds meer toevoegingen gaan ontwikkelen voor de nieuwe kinect.bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:01:
[...]
Misschien verkeerd uitgelegd: ik vind het "grappig" dat kinect je button preference herkent, maar qua toegevoegde waarde vind ik het "gimmicky". Dan zou ik eerder Kinect in huis halen als ik er in games ook toffe dingen mee kan doen. Ik spreek dan voor mezelf, maar ik heb ik 5 jaar tijd misschien 3x een andere button layout gehanteerd voor mezelf, en 0x een verschillende ten opzichte van vrienden.
Overigens heeft Microsoft nu bevestigd dat je overal ter wereld bij je digitale library kan, zelfde als voor de DRM reversal. Kan de link zo snel niet vinden.
Zou je ook extra zombies op je nek krijgen als je teveel herrie maakt? In dat geval kan ik dit spel pas echt spelen als mijn zoontje op bed ligt 
Er is overigens bevestigd dat je een digitaal spel al kan gaan spelen terwijl deze nog aan het downloaden is: http://www.polygon.com/20...ay-after-partial-download
Er is overigens bevestigd dat je een digitaal spel al kan gaan spelen terwijl deze nog aan het downloaden is: http://www.polygon.com/20...ay-after-partial-download
Waar ik het meest benieuwd naar blijf, is de implementatie in multiplatform titels. Ik ben zeer benieuwd naar de toegevoegde waarde op dat gebied. Voor bediening etc. houd ik het gewoon lekker bij een controller.
Het zou fijn zijn als ze verder gaan dan enkel buttons, maar bv bij FIFA de CPU hulp instellingen ook meeneemt. Ik speel aanzienlijk minder CPU-hulp, elke keer als ik player 1 ben, kan ik alles weer instellen (en daarna alles weer terug).bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:01:
Misschien verkeerd uitgelegd: ik vind het "grappig" dat kinect je button preference herkent, maar qua toegevoegde waarde vind ik het "gimmicky". Dan zou ik eerder Kinect in huis halen als ik er in games ook toffe dingen mee kan doen. Ik spreek dan voor mezelf, maar ik heb ik 5 jaar tijd misschien 3x een andere button layout gehanteerd voor mezelf, en 0x een verschillende ten opzichte van vrienden.
Dat zal per spel (en dus developer) te regelen zijn. Er is natuurlijk geen reden waarom KI het wel kan en FIFA bijvoorbeeld niet. Dat is helemaal aan de developer.
Eensbram1984 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:02:
Waar ik het meest benieuwd naar blijf, is de implementatie in multiplatform titels. Ik ben zeer benieuwd naar de toegevoegde waarde op dat gebied. Voor bediening etc. houd ik het gewoon lekker bij een controller.
Xbox
Bij FIFA zou het inderdaad een enorme verbetering zijn! Een toernooitje met zijn 10en waarbij ik gewoon met mijn eigen instellingen kan spelen in plaats van met de standaard instellingen omdat het teveel moeite is om op en neer te switchen. Ook kun je dan prima je roulatie regelen door telkens 2 vs 2 je controller op te pakken waarna FIFA de juiste teams erbij pakt. Ik zie dit zeker zittenSinergyX schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:23:
[...]
Het zou fijn zijn als ze verder gaan dan enkel buttons, maar bv bij FIFA de CPU hulp instellingen ook meeneemt. Ik speel aanzienlijk minder CPU-hulp, elke keer als ik player 1 ben, kan ik alles weer instellen (en daarna alles weer terug).
*knip* Als iemand off-topic gaat dan kan je bovenaan het topic een Topic Report aanmaken.
[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 17-07-2013 21:20 ]
Dit soort foefjes zijn inderdaad geen system sellers, maar als je heel van dit soort foefjes hebt (en de competitie heeft deze niet), dan kan het totaalplaatje toch beter zijn. Ik vind het, bijvoorbeeld, best gebruiksvriendelijk dat je voortaan gewoon even een papiertje in de lucht houdt i.p.v. dat je een 16-cijferige code onhandig moet invullen.BM schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:19:
Dat soort foefjes zijn geen systemsellers nee. Het zijn echter wel mooie voorbeelden waar Kinect óók voor gebruikt kan worden. Dit zijn gewoon leuke toevoegingen, meer nietDe belangrijkste zaken zitten 'm natuurlijk wel in het gebruik in-game, en dat is nog even afwachten hoe dat uiteindelijk op de langere termijn gaat uitpakken.
Ik vind het in ieder geval wel een mooie toevoeging, maar het is inderdaad geen belangrijke feature
[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 17-07-2013 21:37 ]
Wat ik verder nog zou willen van games op de X1 zijn gewoon leuke goodies als in gamertags, dingetjes voor je avatar, wallpapers of iets dergelijks die gekoppeld worden aan bepaalde achievements ofzo. Ik vind dat ze daar in de huidige generatie echt veeeeeel te weinig mee gedaan hebben. [Nerdmode] Hoe gaaf was het om die coole gamerpicture te krijgen na 10.000 MP kills in Gears of War 1
Zo heeft Portal ook een animatie of tshirts voor je avatar bijvoorbeeld
[/Nerdmode].
Want hoe veel werk is dat nu? Terwijl het in mijn ogen echt wel een leuke extra is. Hoe staan jullie hier tegenover?
Want hoe veel werk is dat nu? Terwijl het in mijn ogen echt wel een leuke extra is. Hoe staan jullie hier tegenover?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.