[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:53:
[...]

Forza is eigelijk de enige die op dit moment concreet als voorbeeld wordt genomen, de rest zijn ideeën of potentiele mogelijkheden, naast dat Titanfall servers via de cloud gaan lopen.

Schaalbaarheid vind ik al erg interessant aspect, al vraag ik me af waarom MMO-publishers daar niet eerder aan gedacht hebben, mischien dat MS dit vooralsnog Xbox exclusive houden.
schaalbaarheid is net als de cloud een term.
En je kan natuurlijk op verschillende vormen schalen, Bij tijdelijke vraag, Trent schalen alleen piekuren..

Daarnaast wordt dit nu ook al toegepast op Live. Als het druk is zullen er meer servers bij springen. Als het rustig is zullen de servers vrijgemaakt worden voor eventueele andere doelen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Dedicated servers lijkt me het grootste pluspunt van de Cloud. Blops 2 is door het ontbreken hiervan soms echt onspeelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat meer uitleg over de mogelijkheden van smartglass en toepassingen die al bevestigd zijn door diverse uitgevers :

http://www.oxm.co.uk/5785...-shouldnt-miss-it/?page=1

Ik denk dat dit best wel toegevoegde waarde heeft in bepaalde spellen.

Verder is ook bevestigd dat bijvoorbeeld in dead rising 3 je zombies kan afleiden door naar ze te roepen (kinect), op zich ook wel weer een toevoeging aan de speelervaring (kan de link zo snel niet vinden)

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt over wat er nog meer kan, roepen naar je kinect om het spel te beinvloeden kon ook al met de eerste kinect (bijvoorbeeld kinectimals, het is voor kids maar de techniek wordt daarin echt goed gebruikt en is best wel indrukwekkend wat er allemaal al mee kan/kon), met de verbeterde techniek in de twee verwacht ik toch wel dat er nieuwe features mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:48:
[...]

Wat ik in het multi next gen topic al aangeef:

Uit hetzelfde interview, op een andere website:

[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat de schrijver de dev verkeerd gequote heeft en dat hij een vergelijking maakt met de current gen consoles. Sony heeft daarnaast een exclusieve DLC deal met Ubisoft voor Watch Dogs. Het lijkt me daarom zeer onwaarschijnlijk dat een dev gaat zeggen dat de Xbox versie ineens meer dynamische omgevingen heeft. En als het echt waar zou zijn: waarom zou het verschil in hardware dit niet recht kunnen trekken (ik ben geen hardware freak, dus wellicht dat iemand dit kan uitleggen)?

En verder zegt hij:

[...]

Anyway, ik verwacht dat je op beide systemen ongeveer dezelfde ervaring gaat krijgen.
Bram,

Er zijn verschillende interviews gegeven aan verschillende websites op verschillnde data. Hieronder een quote (sorry beetje lang) waarin dit wordt verduidelijkt.
That article was originally posted on 25th of june, and in it, he points out that as of NOW(which is officially then for us) we do not foresee a major difference in on screen result between the PS4 and the Xbox One. Obviously since we are still working on pushing the game on these new consoles, we are still doing R&D. Meaning, when THAT interview was made BACK in june, that was were things stood in regards to the development of watchdog. It is a totally different interview which Ravi Sinha later reposted in FULL This time on 3 of July according to the Gamebolt website. The only difference AT THE TIME, and I have to stress, AT THE TIME, MEANING LAST MONTH JUNE (THE ORIGINAL POSTING OF THE INTEERVIEW), he mentions that the platforms have some specificities that they are leveraging. For example, we are making use of the touchpad on the DualShock 4. Mind you he admitted that they are still doing R&D, which stands for research & development. Meaning, things can change. Now keep that in mind.

Now all that info was THEN, which is LAST MONTH. Now fast forward to July 1, Dominic does another interview, this time with NowGamer, and Ryan King is doing the interview. That's a full 6 days after his interview with Ravi Sinha.

NOW THIS TIME AROUND, to add to the fact that they are in R&D, he mentions, and I quote, "even now we realize that both of them have comparable power, and for us that’s good, BUT EVERYDAY IT CHANGES ALMOST. We’re pushing it and we’re going to continue doing that until [Watch Dogs] ship date."

"BUT EVERYDAY IT CHANGES ALMOST", is what the man said. Then he ends it with what he was able to accomplish with the dynamics of the world in Watch Dog, stating that, and I quote, "the way the city reacts to you, WE ARE ABLE TO PUSH FURTHER ON THE XBOX ONE"

So for now, both systems have a beautiful game up and running. In 2 separate interviews, Dominic Guay has giving us insight on how the specificities of each platform are being addressed. For ps4, they are utilizing the controller, for Xbox One, we don't know because he didn't mention, but I'm guessing the cloud.
In het laatste interview (uit mijn originele link) gaat het wel degelijk om verschillen tussen de PS4 en de Xbox one. Overigens verschijnen nu overal interviews en blogs op het web (ook van 3rd party devs) dat de verschillen tussen de PS4 en de Xbox qua power miniem zijn in de praktijk, en er wordt ook veel gemeld dat programmeren voor beide erg veel weg heeft van programmeren voor de PC,

http://www.oxm.co.uk/5786...form-work-is-a-nightmare/

Crossplatform play (zelfs tussen 360/PC en Xbox1) gaat em voorlopig dus niet worden. dat vind ik wel weer jammer, met games als titanfall, BF4 ofzo zou dit wel interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ben even de naam kwijt, maar bij een van de F2P games op PS4 is wel crossplay met PC mogelijk straks. Benieuwd hoe dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:48:
Ben even de naam kwijt, maar bij een van de F2P games op PS4 is wel crossplay met PC mogelijk straks. Benieuwd hoe dat gaat werken.
Planetside 2 bedoel je? Was dit weekend nog bericht dat ze niet samen konden spelen.

Enige zover ik weet die cross gaat werken is DCUO, waar PS3 samen met PS4 zou gaan spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Jobbie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:37:
Dedicated servers lijkt me het grootste pluspunt van de Cloud. Blops 2 is door het ontbreken hiervan soms echt onspeelbaar...
Even een brainstorm :+

Maar ook op dedicated servers zal iemand ook meer voordeel en lagere PING hebben dan de rest. Mijn buurman die via een andere provider gaat kan zo maar 20ms meer hebben dan ik. 20ms is niet veel maar als je ping dan al 30 is dus 50 effectief. dan kan dat best een groot verschil zijn.

Ik snap dat er iemand niet meer host zal zijn dus allemaal een vertraging hebben wel een voordeel is. maar ik ben bang dat mensen zich wel rijk gaan rekenen..

Ook jaren geleden had iemand van 10ms meer profijt dan iemand met 30ms latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SinergyX schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:12:
[...]

Planetside 2 bedoel je? Was dit weekend nog bericht dat ze niet samen konden spelen.

Enige zover ik weet die cross gaat werken is DCUO, waar PS3 samen met PS4 zou gaan spelen.
Nee, deze volgens mij:

http://pixelenemy.com/war...-is-best-controller-ever/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 22:31
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:09:
Wat meer uitleg over de mogelijkheden van smartglass en toepassingen die al bevestigd zijn door diverse uitgevers :

http://www.oxm.co.uk/5785...-shouldnt-miss-it/?page=1

Ik denk dat dit best wel toegevoegde waarde heeft in bepaalde spellen.

Verder is ook bevestigd dat bijvoorbeeld in dead rising 3 je zombies kan afleiden door naar ze te roepen (kinect), op zich ook wel weer een toevoeging aan de speelervaring (kan de link zo snel niet vinden)
Dat vind ik echt zeer interessant en kan echt van toegevoegde waarde zijn in games, wist ik nog niet.
Fijn om te lezen, dit zijn nu echt dingen die Microsoft had moeten laten zien, en als ze slim zijn de komende maanden goed laten zien.
Spelbeleving in vooral een Dead Rising zou op die manier zoveel meer beleving met zich meebrengen..in 1 klap heb je meer het gevoel dat je er in zit en wordt het nog creepyer (?) van.
Dat van games met kinderen etc. had ik me ook nog niet in verdiept.
Tot op heden speel ik alleen een paar games op mijn ps3, maar denk dat ik voor de volgende generatie voor een Xbox ga, omdat ik het gevoel heb dat daar meer leuke dingen achterweg komen, zoals dit wat ik nu lees dus.
En ik altijd wat sneller geneigd ben om voor de underdog te gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Gaan ze dat smartglass dan ook nog op de huidige console groter toepassen? Merkte bv met FIFA dat ik wel via mijn Win8 PC achievements kan zien, maar interactief kan je er niets mee.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Het kan wel, volgens mij waren ze er wel wat mee van plan.

Misschien offtopic, maar als ik die GTA 5 beelden uit de nieuwe trailer zie, hoop ik stiekem toch nog wel op een next-gen versie O+

En ook gaaf:
MS heeft een Model Shop, waar ze hun 3d printers hebben staan voor prototyping: http://www.businessinsider.com/microsofts-model-shop-2013-7 (inclusief foto's)

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 09-07-2013 17:22 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
bram1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:48:
De 360 heeft dat gehad met Shadowrun. Op zich wel aardig spel, maar daar is ook redelijk veel mee gezegd.

Ik zie het nut van crossplatform niet in, zeker niet met FPS of 3rd person shooters. Je bent als ontwikkelaar volgens mij zoveel tijd kwijt om de balans van de verschillende input hardware goed te krijgen. En waarom? Omdat iemand op een pc dan tegen iemand op de X1 of de PS4 kan spelen? Dit is in mijn ogen alleen nuttig voor games die zo hard falen dat er geen hond die game speelt, dan heb je cross platform meer kans om een MP potje nog vol krijgen :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Crossplatform is inderdaad alleen nuttig bij niche games die weinig gespeeld worden, en op die manier nog wat gamers kunnen trekken.

Verder maakt het het juist onnodig gecompliceerd. Zo moeten bijvoorbeeld bugfixes en updates tegelijk worden uitgerold. Dus, op PC, PS3/PS4/Xbox 360/XbOne tegelijk. En niet een beetje tegelijk, nee op hetzelfde uur.

Stel dat er een bugfix is die klaar is maar niet door Sony of MS certificering is, dan moet iedereen dus wachten. Als een PC update vrij komt, en de Xbox variant is er niet, betekent het dus niet online gamen.

Veel nadelen en een beperkt aantal voordelen, zeker ook omdat het aantal games waar het zin heeft ook nog eens beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Warframe kan dadelijk crossplatform gespeeld worden inderdaad op de PC en PS4, echter dat betreft wel een co-op game en niet pvp. Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe ze dat gaan doen met updates en bugfixes straks.

Tegen iemand spelen met een muis/keyboard ga je 9 van de 10 keer afleggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
PWM schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:03:
Crossplatform is inderdaad alleen nuttig bij niche games die weinig gespeeld worden, en op die manier nog wat gamers kunnen trekken.

Verder maakt het het juist onnodig gecompliceerd. Zo moeten bijvoorbeeld bugfixes en updates tegelijk worden uitgerold. Dus, op PC, PS3/PS4/Xbox 360/XbOne tegelijk. En niet een beetje tegelijk, nee op hetzelfde uur.

Stel dat er een bugfix is die klaar is maar niet door Sony of MS certificering is, dan moet iedereen dus wachten. Als een PC update vrij komt, en de Xbox variant is er niet, betekent het dus niet online gamen.

Veel nadelen en een beperkt aantal voordelen, zeker ook omdat het aantal games waar het zin heeft ook nog eens beperkt is.
Je kan nu net als op de PC natuurlijk dan ook gamen met andere mensen die de patch nog niet hebben geinstalleerd. Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar dit ga zo al jaren op de PC toen er nog dedicated servers waren.. De early adapters konden maar op een beperkt aantal servers spelen. Terwijl als je een week wachte met updaten juist de mensen die de patch nog niet hebben geinstaleerd maar op een beperkt aantal servers kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
DICE bevestigt Kinect-ondersteuning voor Battlefield 4
July 10, 2013 door Karim Shehata
Er is de laatste tijd veel gezegd en geschreven over de nieuwe Kinect-sensor voor de gloednieuwe Xbox One. Hoewel Kinect 2.0 veel meer mogelijkheden in huis heeft dan de huidige sensor voor de Xbox 360, ging het de laatste tijd vooral over het feit dat de ‘’slimme camera’’ verplicht aangesloten moet zijn op de Xbox One, wat zou leiden tot privacyschending. Door al het gedoe rondom de nieuwe sensor zouden we bijna vergeten dat het apparaat bestaat om games te ondersteunen, maar de Battlefield ontwikkelaar herinnert ons daar aan, want DICE bevestigt Kinect-ondersteuning voor Battlefield 4.

Dit bevestigt Karl Magnus Troedsson, manager van de ontwikkelaar, in de nieuwste GameInformer. ‘’We hebben een redelijk zakelijke blik op de nieuwe Kinect’’, aldus Troedsson.’’ In plaats van alles in de game te laten besturen door de sensor, kijken wij alleen naar de aspecten waar Kinect een toevoeging zou kunnen zijn’’, aldus de veelbelovende woorden van Karl Magnus Troedsson.

‘’Als je kijkt naar bijvoorbeeld Battlefield, zie je meteen dat het heel erg gaat om hoeveel ‘’skills’’ jij hebt in de game. Een controller is van groot belang voor de game, want je moet heel precies kunnen zien wat je aan het doen bent. Dat is de reden waarom we goed hebben gekeken naar hoe we Kinect gaan implementeren in de game’’, aldus een vastberaden Troedsson. De man vervolgt door te vertellen dat een volledige Kinect besturing niet past bij een game als Battlefield, ‘’want dan zouden we eigenlijk een hele andere shooter moeten maken’’.

Volgens Troedsson zijn er wél andere dingen die in Battlefield 4 goed overgenomen zouden kunnen worden door de Kinect.’’ Echter hebben wij op dit moment niets aan te kondigen over waar in de game wij de Kinect sensor implementeren”, aldus Troedsson.

Het lijkt er dus op dat we voor de verandering eens niet als een psychopaat door de woonkamer staan te springen met een actie-game die Kinect ondersteunt. Hoewel zoals gezegd het nog onduidelijk is op welk gebied Kinect iets moet gaan betekenen voor Battlefield 4, is wel bevestigd dat de game ondersteuning biedt voor de sensor. Persoonlijk word ik er niet warm of koud van, maar interessanter vind ik jullie mening over de Kinect-ondersteuning in Battlefield 4.
Waarschijnlijk kun je je squad stemcommando's geven in de SP. Of wellicht iets opzij kijken als je in een jet zit. Benieuwd waarmee ze gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 10:04
bram1984 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:51:
[...]

Waarschijnlijk kun je je squad stemcommando's geven in de SP. Of wellicht iets opzij kijken als je in een jet zit. Benieuwd waarmee ze gaan komen.
Ja of net wat opzij leunen zodat je in de game om een hoekje kan kijken. Dat kunnen best wel nuttige toevoegingen zijn op de normale controller besturing.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Harmsen schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:56:
[...]

Ja of net wat opzij leunen zodat je in de game om een hoekje kan kijken. Dat kunnen best wel nuttige toevoegingen zijn op de normale controller besturing.
Tja dat kun je eventueel ook met de motionsensor in je controller doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bram1984 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:51:
[...]

Jammer dat ze dan niet meteen één concreet voorbeeld geven, want nu blijft het nog giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

@bram1984 Wel knap als je met je controller naar links of rechts kan leunen.
Zou er niet aan moeten denken dat mijn beeld de hele tijd schommelt als ik mn controller ook maar naar links of rechts hou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:03:
[...]

Je kan nu net als op de PC natuurlijk dan ook gamen met andere mensen die de patch nog niet hebben geinstalleerd. Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar dit ga zo al jaren op de PC toen er nog dedicated servers waren.. De early adapters konden maar op een beperkt aantal servers spelen. Terwijl als je een week wachte met updaten juist de mensen die de patch nog niet hebben geinstaleerd maar op een beperkt aantal servers kan komen.
Dat was zo handig vroeger met clanwars -__-
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chrosser schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:39:
@bram1984 Wel knap als je met je controller naar links of rechts kan leunen.
Zou er niet aan moeten denken dat mijn beeld de hele tijd schommelt als ik mn controller ook maar naar links of rechts hou
Als je je controller kantelt hè. Waarom niet? Zelfde principe als je hoofd kantelen, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Interessant:
Xbox One fans start petition to restore digital licensing features
"We want this back. It can't be all or nothing, there must be a compromise."

Gamer David Fontenot has started a petition at Change.org for the restoration of Xbox One's original digital licensing model, or at the very least, something like it.

"This was to be the future of entertainment," reads the statement. "A new wave of gaming where you could buy games digitally, then trade, share or sell those digital licenses. Essentially, it was Steam for Xbox. But consumers were uninformed, and railed against it, and it was taken away because Sony took advantage of consumer uncertainty.

We want this back. It can't be all or nothing, there must be a compromise."
Microsoft dropped Xbox One's online DRM last month, junking certain associated features like 10-member family sharing in the process. The manufacturer has assured the internet at large that it "still believes in digital in a big way".

The petition's off to a slow start, with only 212 supporters at the time of writing. We'll keep you posted.

http://www.change.org/pet...-we-were-promised-at-e3-2
Interessante actie. Ik zou het zelf ook wel fijn vinden als ik bepaalde games kon delen. Er is prima om een 24 uurs check heen te werken (dat was volgens mij het grote probleem).

Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Ik gok dat MS hier nog wel iets voor gaat maken, maar het lijkt me logisch dat ze de 24 uurs check wel laten varen gezien de feedback (lees: schreeuwers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Kreeg hem net via de email van change.org, best interessante actie, maar je komt meteen bij die 24u check weer in de problemen.

Zouden ze gewoon niet en/en kunnen doen, 24u check voor die digitale games en na 24u die niet meer speelbaar, maar de normale disc-varianten gewoon 'ouderwetse' manier? (of evt voor de digitale versie een keuze welke optie je wil gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Als ze het alleen doen voor games die je aankoopt via Xbox Live (of via code oid), dan is dat prima te controleren of iemand hem heeft doorverkocht (als datzelfde systeem ook via XBL werkt).

Het zou me niet verbazen als ze het op die manier gaan doen, maar voorlopig is het nutteloos om je druk te maken over de 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Martinspire schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:46:
Interessant:

[...]

Interessante actie. Ik zou het zelf ook wel fijn vinden als ik bepaalde games kon delen. Er is prima om een 24 uurs check heen te werken (dat was volgens mij het grote probleem).

Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Ik gok dat MS hier nog wel iets voor gaat maken, maar het lijkt me logisch dat ze de 24 uurs check wel laten varen gezien de feedback (lees: schreeuwers).
Getekend d:)b Ik vond de nadelen (24-uurs check) niet opwegen tegen de voordelen. :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em vanochtend al getekend (was nummer 70 ofzo :) )

Ik vind de voordelen ook zeker opwegen tegen de "nadelen", zeker omdat mijn speelmaten in andere landen zitten, family share was voor ons dus echt een superfeature, en alles online kopen doe ik bijna toch al, ik koop alleen special editions in doos en spellen die ik in een week uitspeel en weer omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Voordelen? Sinds wanneer zitten er voordelen aan DRM? Het enige wat ik hoor is die family sharing, dat gamers willen misbruiken om gratis games te kunnen spelen 8)7.

Eerst keiharde DRM invoeren (om meer geld te verdienen), om dan gamers games gratis te kunnen laten delen? Verbeter me als ik fout ben, maar MS heeft hier volgens mij niet erg veel info over gegeven, maar van wat ik gehoord heb zou je 1 uurtje kunnen spelen voor het spel stopt en MS je voorstelt om het spel te kopen; een soort veredelde demo. Ik heb trouwens ook gehoord van MS zelf dat er een optie zou zijn om, als vader/moeder, je kinderen de optie te laten geven om van jouw Xbox Live abonnement gebruik te laten maken, want verder zou Xbox Live per account apart zijn. Bij de Playstation 4 heb je slechts 1 Ps+-abonnement nodig voor de hele console.

Maar wat zijn de nadelen? Ten eerste kan je de XB1 niet meer gebruiken als je geen internetverbinding hebt. Ten tweede kan je gebruikte games nauwelijks meer verhandelen. Als gevolg daarvan worden gebruikte games duurder. Tevens is het spel niet meer jóuw eigendom. MS kijkt bij wijze van spreken (of zelfs letterlijk met Kinect) met een boze vinger naar je of je het systeem niet aan het omzeilen bent. Ten derde kan je je afvragen wat gebeurt als MS beslist de servers te stoppen. Ten vierde moet je een externe HDD kopen wanneer die vol is door de verplichte installatie en authenticatie. Ten vijfde controleert MS je nog vaker wanneer je op een andere console speelt.

DRM is bedoeld om geen geld te mislopen, waardoor het lastiger en ongebruiksvriendelijker gemaakt wordt voor consumenten, en het systeem dicht te timmeren.

Voor de mensen die het vergeten zijn, dit is wat er gebeurt wanneer je géén restricties oplegt aan de gebruikers; je krijgt een ontzagwekkend applaus en complimenten:

YouTube: Sony Sticks it to Microsoft on Used Games and Always-Online - E3 2013 Sony Conference
Wie de analyse van Arstechnica wilt lezen: Analysis: The one-two combo Sony used to knock Microsoft out of E3 2013

MS aan de andere kant werd de grond ingeboord met erg veel kritiek (en nee, niet alleen van "schreeuwers"), dus hebben ze beslist de DRM te verwijderen. Veel meer geld zal die DRM toch niet opleveren wanneer je een groot deel van je klanten verliest ;).

De DRM terugdraaien gaan ze waarschijnlijk niet meer doen, zeker niet als je dit bericht leest: Xbox One preorders jump past PlayStation 4 after Microsoft drops DRM.
En al zeker niet als de video van Sony, waarin ze met MS spotten, ontzettend veel bekeken en geprezen wordt (zie like bar): YouTube: Official PlayStation Used Game Instructional Video.

Microsoft heeft met deze DRM getoond dat ze, in tegenstelling tot Sony, niét naar consumenten geluisterd hebben, en Microsoft is daarvoor afgestraft, zowel met kritiek op fora, in artikels, in reacties, in video's, het valt te zien aan de like/dislike ratio van video's en pijnlijke samenvattingen.

Ik denk dat MS zichzelf in de voet zou schieten als ze de DRM terug zouden invoeren (die trouwens nog niet eens weg is, want je zal je Xbox meteen moeten patchen om het te verwijderen nadat die is opgestart). Ik zou ze overigens niet tegenhouden om DRM te herinvoeren ;).

TL;DR: De DRM heeft géén voordelen en wordt best niet opnieuw ingevoerd, getuige alle kritiek zowel op MS, als op alle andere bedrijven die DRM invoerden, als op DRM in het algemeen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Niemand zegt toch dat ze graag alle DRM terug willen? Maar het idee van family sharing en diskless gaming is wel degelijk iets wat ik terug wil zien. Het moet inderdaad naar de tekentafel terug, maar dat wil niet zeggen dat het meteen weer full-on DRM gaat worden.

Zoals de starter van de petitie ook al zegt: Waarom is het zwart/wit? Wel of niet alles ipv wel het ene deel en niet het ander.

Verder verwar je de grootste schreeuwers met de gemiddelde gamer. Dat is de voornaamste reden dat het zo gefaald heeft en niet omdat de ideeën slecht zijn.
Als je alleen luistert naar wat de consument wil, heb je uiteindelijk ook geen innovatief product meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Je kunt hoog en laag schreeuwen, maar het is een feit dat er steeds meer richting digitale verkoop gaat (dll) en dus dat daar ook drm op zit of je het leuk vindt of niet. Ok nu nog niet, maar als de trend zo blijft zie ik wel dat we binnen 5-10 jaar consoles gaan zien zonder fysieke drive en media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb hem ook getekend :) En, het is daar net als hier. De eerste reactie:
ill sign to help ps4 so we have no stupid people on the same console as me.
Top, ook daar dus :) Hopelijk komt er snel nieuws over de PS4, zodat men zich weer druk kan maken over de eigen console.

Overigens heb ik geen enkele illusie dat men het terug gaat draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 10-07-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit komt mij verdacht veel over op trollen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Kritisch zijn prima maar bashen of uitlokken is natuurlijk geen stijl.

[ Voor 97% gewijzigd door psychoclown op 10-07-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:28:
Niemand zegt toch dat ze graag alle DRM terug willen? Maar het idee van family sharing en diskless gaming is wel degelijk iets wat ik terug wil zien. Het moet inderdaad naar de tekentafel terug, maar dat wil niet zeggen dat het meteen weer full-on DRM gaat worden.
Wat houdt MS tegen om alsnog de optie in te voeren om het spel te laten installeren? Wat is er trouwens mis om even een half minuutje op te staan om het spel te verwisselen? knip
Ik heb in deze reactie al gezegd dat er nog weinig over family sharing bekend is, maar ik verwacht niet dat het meer was dan een veredelde demo en/of om je huisgenoten jouw game te laten spelen.
uitlokken
Verder verwar je de grootste schreeuwers met de gemiddelde gamer. Dat is de voornaamste reden dat het zo gefaald heeft en niet omdat de ideeën slecht zijn.
Als je alleen luistert naar wat de consument wil, heb je uiteindelijk ook geen innovatief product meer.
DRM is uit de ogen van consumenten een slecht idee. In een artikel van Tweakers zijn de +2/+3-reacties meestal diegene die DRM bekritiseren. Zelfs de uitgevers waren het niet eens met het used game policy van MS.

[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 10-07-2013 22:18 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:53:
Wat een waanzin 8)7 Eerst doe je een aanname, dan plaats je een plaatje van wat apps van een Western Digial, doe je nog een aanname, en vervolgens verbind je daar een conclusie aan _O-
[...]
Het plaatje in Nederland, behalve Facebook, Youtube, Twitter, Flickr, Netflix (tijdens launch Xbox in NL)en andere diensten die hier veeel gebruikt worden, onder andere Ziggo, Eredivsie Live, Uitzending Gemist en RTL XL.

Pure US content dus.
Daarom ook:
... of 0,0 interesse in heb.
Dat soort dingen kan ik ook op mijn mediaplayer, en nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
witeken schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:01:
[...]

Dus we mogen in dit topic enkel positief zijn over de XB1 8)7?
Dat is niet gezegd, maar elke keer afbranden is een ander ding. Ik ben btw ook wel kritsch over een aantal zaken, maar over het geheel ben ik toch gematigd positie (geldt voor beide consoles btw).

[ Voor 21% gewijzigd door Johan tb op 10-07-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zag in het PS4 forum dat je op die console kan beginnen met een game tijdens downloaden. Een erg mooie optie. Ik zit nu op mijn 360 te wachten tot 3GB is gedownload, en dat duurt al 20 minuten :+

Is bekend of de Xbox One ook zoiets doet? Dat zou online aankopen wel een stuk aantrekkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Van installerende games: disk - hdd ja dat staat me bij, maar download weet ik niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:31:
Ik zag in het PS4 forum dat je op die console kan beginnen met een game tijdens downloaden. Een erg mooie optie. Ik zit nu op mijn 360 te wachten tot 3GB is gedownload, en dat duurt al 20 minuten :+

Is bekend of de Xbox One ook zoiets doet? Dat zou online aankopen wel een stuk aantrekkelijker maken.
Progressive downloads, MMO's gebruiken dat nu al een tijdje, maar aannemelijk dat dat vanuit de game supported moet worden, is maar de vraag of dat ook gaat werken voor alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op zich mooi bij bijvoorbeeld een nieuwe CoD. Daarvan gebruik in de Single player nooit, ik doe alleen online. Als je dan kan kiezen om alleen MP te downloaden is dat mooi. Kan je meteen aan de slag en scheelt ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zeker een voordeel, neem aan dat de nieuwe generatie games een stuk groter zullen zijn dan op de huidige consoles, 20+ GB?

Zeker bij singeplayer games lijkt het me handig, gewoon het 1e level downloaden en al kunnen beginnen met spelen. Met titels als BF4 wordt het wat lastiger, dan zul je toch denk ik het hele Multiplayer stuk in 1 keer moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Is er eigenlijk al meer info over dat delen van games? Ik neem aan dat die geruchten van dat je maar 1 uur kunt spelen nog steeds maar een onbetrouwbaar gerucht is?

In dat geval is de DRM+delen van games een leuke ontwikkeling.. Wel interessant om te kijken hoe het op de lange termijn zal gaan qua prijzen, gemak en delen..

Over het games sharen heb ik persoonlijk iets van 'eerst zien dan geloven', maar mocht het echt zo zijn zou het goed kunnen uitwerken...

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:31:

Ja, dat zou bij de Xbone ook zo zijn. Bij discless gamen (ook in de nieuwe situatie) staan al je games in "de cloud" en kun je dus op elke willekeurige xbox ter wereld nog steeds bij je digitale downloads en dus gamen. ook een van de betere features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

aicaramba schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:12:
Is er eigenlijk al meer info over dat delen van games? Ik neem aan dat die geruchten van dat je maar 1 uur kunt spelen nog steeds maar een onbetrouwbaar gerucht is?

In dat geval is de DRM+delen van games een leuke ontwikkeling.. Wel interessant om te kijken hoe het op de lange termijn zal gaan qua prijzen, gemak en delen..

Over het games sharen heb ik persoonlijk iets van 'eerst zien dan geloven', maar mocht het echt zo zijn zou het goed kunnen uitwerken...
Die feature is weggehaald door MS.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb

Errr dat is allemaal al lang passé ik bedoel MS is op dat hele drm verhaal teruggekomen en daarmee is ook dat gamesharing van de baan. Heb je de hele commotie niet gevolgd? Ik bedoel het heeft op genoeg sites, youtube, etc gestaan het was een week lang het gesprek van de dag in consoleland.

[ Voor 9% gewijzigd door Johan tb op 10-07-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere bevestigingen van microsoft zelf geweest dat het inderdaad de volledige game was en niet zomaar een uur. links staan hier wel in het topic :) Enige restricties waren : 1 persoon kan de game spelen, op het moment dat de eigenaar (dus de downloader) gaat spelen je er uit geknikkerd wordt. Op zich logisch, met een disc kan ook maar 1 persoon tegelijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:22:
[...]

Er zijn meerdere bevestigingen van microsoft zelf geweest dat het inderdaad de volledige game was en niet zomaar een uur. links staan hier wel in het topic :) Enige restricties waren : 1 persoon kan de game spelen, op het moment dat de eigenaar (dus de downloader) gaat spelen je er uit geknikkerd wordt. Op zich logisch, met een disc kan ook maar 1 persoon tegelijk spelen.
nogmaals speculeren heeft geen zin gaat toch niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Het topic is weer schoon, graag zo houden!
Herrie schoppen doe je maar ergens anders en niet op Tweakers.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witeken,

Ondanks je overduidelijke negativiteit over de Xbone en de DRM ga ik hier toch op in :)

Voor mij de positieve kanten van always online:

- Geen discs wisselen (ja ik ben lui)
- naadloze overgangen tussen skype, apps en games zonder moeite (met de kinect zelfs door alleen maar te praten)
- family sharing
- naadloos in een andere game als je een invite krijgt
- overal ter wereld bij je games
- verkoop digitale licenties (ja dit waren de plannen, echter was nog niet helemaal uitgewerkt)

Overigens je argument dat je geen eigenaar bent van een spel houd nu ook geen steek, je bent nooit eigenaar van de licentie, omdat je de disc koopt mag je het spelen, maar van de inhoud ben je geen eigenaar, staat ook in elke eula van elk spel. Ook met het systeem ondersteunde de xbox nog steeds discs, alleen onbeperkte tweedehands verkoop niet

Nadelen van xbox DRM (oude stijl)

- een keer per 24 uur online check anders kun je je games niet spelen
- je kunt je games niet meer op ebay zetten, alleen verkoop via officiel partners.

Dus voor mij waren er inderdaad meer voor dan nadelen, ik kan begrijpen dat jij dat niet zo ziet, maar dat is geen reden jou mening proberen op te dringen aan mensen die het misschien anders zien?

Ik vond (en vind) de originele plannen van MS nog steeds next gen, en jammer dat het is terug gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik zag ook meer voor dan nadelen, dus vind het ook jammer dat ze hun visie/ambitie niet de kans hebben gegeven. Vind vooralsnog dat deze nieuwe generatie relatief lafjes is met vernieuwingen.

Maarjah, ik ben eigenlijk wel weer toe aan wat nieuwe gameplaybeelden... 3 keer hetzelfde filmpje van Destiny met alleen ander commentaar is ook niet je van het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Zit een beetje met een tweeledig gevoel hierover eigenlijk ik zag ook wel de voordelen, maar aan de andere kant had ik wel zoiets van dat je een bepaalde vrijheid werd ontnomen was dat doorslaggevend: nee.

Nogmaals ik verwacht ook niet echt dat het helemaal van de baan is overigens ook niet bij Sony (in een 1 of andere vorm). Zoals ik al eerder zei gaat de markt meer en meer naar digitale distributie en dan verwacht ik wel dat beide (MS en Sony) naar een soort Steamachtige drm gaan, maar ik zie een volledig digitale distributie niet in de komende jaren alhoewel het wel steeds verder die richting uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:30:
Voor mij de positieve kanten van always online:

- Geen discs wisselen (ja ik ben lui)
Dat is inderdaad een voordeel, maar dat zou MS ook kunnen implementeren zonder alle andere DRM-maatregelen. MS had dit in principe niet hoeven verwijderen of had het optioneel kunnen maken. Deze feature op zich heeft tevens niks met Always on te maken, maar was nodig voor het DRM-plan.
- naadloze overgangen tussen skype, apps en games zonder moeite (met de kinect zelfs door alleen maar te praten)
Wat heeft dit te maken met Always on?
- family sharing
Ik denk dat hier echt te weinig details over bekend zijn. Maar mij lijkt het verdacht dat er in een DRM-maatregel iets inzit waar gamers blijkbaar een groot voordeel mee zouden kunnen halen. Daarnaast lijkt het me ook dat familie != vrienden. Er is dus te veel onduidelijkheid over, maar ook hier lijkt het me dat MS dit had kunnen behouden.
- naadloos in een andere game als je een invite krijgt
Wat heeft dit te maken met Always on? Dit is toch gewoon een online-feature? En is dit ook verwijderd of zo?
- overal ter wereld bij je games
De Ps4 heeft geen Always on en kan dat gewoon.
- verkoop digitale licenties (ja dit waren de plannen, echter was nog niet helemaal uitgewerkt)
Is een voordeel, maar MS heeft erg veel restricties opgelegd, die ook voor de traditionele schijfjes golden. Ook hiervoor lijkt het me dat je enkel een internetverbinding nodig hebt en geen Always on of periodische verbinding.

Dit zouden allemaal ook gewoon extra, online features kunnen zijn, zonder dat het verplicht is om met het internet te verbinden, of als onderdeel van de DRM. Microsoft had zeker enkele goede ideeën, maar ze zijn slecht uitgewerkt, rond een DRM-plan of hebben er niets mee te maken (naadloos veranderen Skype/games). Er is dus niet/nauwelijks geluisterd naar consumenten/devs, ze waren arrogant met hun houding tegenover de kritiek ("koop een Xbox360"), en sommige features leken opgezet te zijn als deel van een 1 groot DRM-plan of wekten bij weinig mensen interesse (tv). En dat is niet wat mensen willen.

En met het huidige systeem lijkt ook niet veel mis te zijn, als je ziet wat voor reactie Sony krijgt wanneer ze aankondigen dat er niets verandert qua Always on of DRM. Microsoft had ook alléén de restricties, dat waar de mensen niet blij mee waren, kunnen verwijderen in plaats van alle nieuwe dingen.
Overigens je argument dat je geen eigenaar bent van een spel houd nu ook geen steek, je bent nooit eigenaar van de licentie, omdat je de disc koopt mag je het spelen, maar van de inhoud ben je geen eigenaar, staat ook in elke eula van elk spel. Ook met het systeem ondersteunde de xbox nog steeds discs, alleen onbeperkte tweedehands verkoop niet
Maar met de disc mag je wel doen wat je wilt: weggooien, weggeven, lenen, verkopen,...

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
witeken schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:38:
[...]

Dat is inderdaad een voordeel, maar dat zou MS ook kunnen implementeren zonder alle andere DRM-maatregelen. MS had dit in principe niet hoeven verwijderen of had het optioneel kunnen maken. Deze feature op zich heeft tevens niks met Always on te maken, maar was nodig voor het DRM-plan.

[...]

Wat heeft dit te maken met Always on?

[...]

Ik denk dat hier echt te weinig details over bekend zijn. Maar mij lijkt het verdacht dat er in een DRM-maatregel iets inzit waar gamers blijkbaar een groot voordeel mee zouden kunnen halen. Daarnaast lijkt het me ook dat familie != vrienden. Er is dus te veel onduidelijkheid over, maar ook hier lijkt het me dat MS dit had kunnen behouden.

[...]

Wat heeft dit te maken met Always on? Dit is toch gewoon een online-feature? En is dit ook verwijderd of zo?

[...]

De Ps4 heeft geen Always on en kan dat gewoon.

[...]

Is een voordeel, maar MS heeft erg veel restricties opgelegd, die ook voor de traditionele schijfjes golden. Ook hiervoor lijkt het me dat je enkel een internetverbinding nodig hebt en geen Always on of periodische verbinding.

Dit zouden allemaal ook gewoon extra, online features kunnen zijn, zonder dat het verplicht is om met het internet te verbinden, of als onderdeel van de DRM. Microsoft had zeker enkele goede ideeën, maar ze zijn slecht uitgewerkt, rond een DRM-plan of hebben er niets mee te maken (naadloos veranderen Skype/games). Er is dus niet/nauwelijks geluisterd naar consumenten/devs, ze waren arrogant met hun houding tegenover de kritiek ("koop een Xbox360"), en sommige features leken opgezet te zijn als deel van een 1 groot DRM-plan of wekten bij weinig mensen interesse (tv). En dat is niet wat mensen willen.

En met het huidige systeem lijkt ook niet veel mis te zijn, als je ziet wat voor reactie Sony krijgt wanneer ze aankondigen dat er niets verandert qua Always on of DRM. Microsoft had ook alléén de restricties, dat waar de mensen niet blij mee waren, kunnen verwijderen in plaats van alle nieuwe dingen.

[...]

Maar met de disc mag je wel doen wat je wilt: weggooien, weggeven, lenen, verkopen,...
Jij snapt niet dat je DRM nodig hebt om heel je gamecollectie online te hebben en overal accessabel? Hoe ga je dan controleren dat je het spel niet gewoon verkoopt terwijl je hem geïnstalleerd hebt staan? Hoe ga je instant switchen tussen games mogelijk maken als je eerst je disc moet gaan wisselen? Hoe ga je ervoor zorgen dat je je games met maximaal aantal mag delen en er maar 1 tegelijk mag spelen zonder internetverbinding te vereisen? De PS4 heeft helemaal geen gamelibrary die je op elke andere PS4 instant tot je beschikking hebt, dit is enkel nodig als je geen schijfjes nodig hebt om te controleren of de game gekocht is. Als je het over downloadable games hebt kan dat wel maar MS had nu juist de visie ook gewone schijfjes games de voordelen van downloadable games te geven maar daar moet je wel net als bij downloadable games wat voor opofferen.

De rest van je rant hoef ik niet op te reageren omdat je punt 1 niet snapt. Je bent in ieder geval niet gehinderd door enig inzicht in de situatie om je punt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
witeken schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:38:

Zou het niet zo kunnen zijn dat er juist een DRM-maatregel noodzakelijk is om dit principe te kunnen ondersteunen? Dus het glas is half vol in plaats van half leeg?

En volgens mij is over Family Sharing voldoende informatie door formele MS kanalen naar buiten gebracht (interviews, xbox website etc.) om te zien dat deze optie echt wel een toegevoegde waarde kon zijn (en wellicht nog steeds kan zijn, wie weet wat er bij Gamescom naar buiten komt).

Echter al die formele MS kanalen worden natuurlijk niet zo serieus genomen als een anonieme bron met een statement dat de games een uur gespeeld konden worden. :) En ja, als dat het idee van family sharing was, iets wat volgens mij gewoon formeel door MS ontkend is, dan ben ik de eerste om te zeggen dat het een belachelijke optie was. Maar zoals ik eerder zei, het glas is half vol of half leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:01:
En volgens mij is over Family Sharing voldoende informatie door formele MS kanalen naar buiten gebracht (interviews, xbox website etc.) om te zien dat deze optie echt wel een toegevoegde waarde kon zijn (en wellicht nog steeds kan zijn, wie weet wat er bij Gamescom naar buiten komt).
Denk niet dat ze bij de GC nog echt met grote zaken komen, mischien wel wat EU gerichte aspecten (TV ding was erg US based), maar denk dat het verder veelal games proberen zal zijn. (Ryse of Titanfall).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het installeren van games op de HDD is inderdaad niet mogelijk zonder Always on. Maar voor al de rest heb je geen Always on DRM nodig.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar komt het always on vandaan? Het was toch duidelijk dat voor de features het nodig was 1 keer per 24 uur in te loggen? (of 1 x per uur als je niet op je eigen xbox zit?) er is nooit maar dan ook nooit iets gezegd over always online zijn.

het waren dus gewone "online" features zoals je zelf aangeeft, de dagelijkse check ingebouwd en benodigd om te zorgen dat je een spel wat je niet meer hebt of had doorverkocht daadwerklijk dan ook niet meer kan spelen. Punt wordt ook duidelijk gemaakt hierboven, heb ik niets aan toe te voegen

PS4 kan het overal ter wereld alleen met je online aangekochte spellen, overigens met de xbone 1 ook, en het kan al met de PS3 en xbox 360, niks nieuws of next gen dus maar gewoon hetzelfde als dat het nu is.

zoals ik al eerder aangaf, het negatieve overheerst in je reacties, het positieve wil of kun je niet inzien, Op zich is daar niks mis mee, maar zoals je kunt begrijpen denken toch ook een hoop mensen daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Na weken hebben de Xbox-fans eindelijk (duidelijke) argumenten gegeven waarom ze niet tegen de DRM van MS zijn. Ik begrijp nu waarom sommige mensen positief t.o.v. de DRM staan en dat de DRM ook enkele handige bijwerkingen heeft, en dus niet alleen negatief is. Echter vind ik om verscheidene redenen nog steeds dat de DRM er niet mocht geweest zijn; ik vind niet dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.

[ Voor 7% gewijzigd door witeken op 11-07-2013 01:19 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
witeken schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:16:
Na weken hebben de Xbox-fans eindelijk (duidelijke) argumenten gegeven waarom ze niet tegen de DRM van MS zijn. Ik begrijp nu waarom sommige mensen positief t.o.v. de DRM staan en dat de DRM ook enkele handige bijwerkingen heeft, en dus niet alleen negatief is. Echter vind ik om verscheidene redenen nog steeds dat de DRM er niet mocht geweest zijn; ik vind niet dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Kom op zeg, dit is toch al zo vaak aagegeven hier. En het is toch nogal logisch dat drm nodig was om een eerlijk digitaal model op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:16:
Dat is jouw mening, en daar heb je uiteraard gewoon recht op ;) Ik kan me ook wel inleven in de standpunten tegen online checks en DRM, echter voor mij wegen ze niet zo zwaar.

Ik ben overigens geen xbox fan, meer een tech fan :) ik heb alle consoles en een paar PC's, en zal ook de ps4 en de xbox one aanschaffen bij launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Get over it allemaal. Microsoft heeft alles teruggetrokken m.b.t sharing en drm geneuzel, en het heeft op dit moment dus ook geen zin om tegen elkaar te gaan zeiken. Mocht Microsoft op de Gamescom weer 180 graden draaien of voor de gulden middenweg kiezen (waar dan ook meer uit de doeken wordt gedaan mbt de werking van het hele principe waar ze voor kiezen) dan kan de discussie weer gevoerd worden mijn inziens.

Ik zit nog steeds erg in dubio. De grote games zijn op beide systemen natuurlijk speelbaar. De exclusives op de xbone trekken mij in ieder geval meer aan. Ook kinect lijkt meer nuttige functies krijgen die ter ondersteuning van de gameplay helpen ipv kinderlijk gespring en gezwaai. zo links en rechts in verschillende polletjes zie je dat op dit moment 70% ps4 gaat kopen en 30% xbone. Ik hoop dan ook niet dat de xbone een flop gaat worden. De prijs heeft de ps4 weer in zijn voordeel.

Haha moeilijk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Ik heb de petitie ook maar getekend, voor mij zijn de nadelen zeer minimaal, ik heb een hele goede ineternetverbinding. en ik verkoop mijn games eigenlijk nooit.
Dit is dus voor mij een goede reden om de petitie te steunen, want de voordelen die ermee komen vind ik toch wel vooruitstrevend, in plaats van wat ze nu leveren, het huideige is gewoon currrent-gen met (voornamelijk) betere graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Haha mijn pre-order is net nog wat uitgebreid met een play en charge kit en een headset. Doken net op de GM site op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Johan tb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:55:
Haha mijn pre-order is net nog wat uitgebreid met een play en charge kit en een headset. Doken net op de GM site op.
Zit er niet standaard een headet bij de xbox?
Was bij de 360 wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
xAnarchyBaS schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:58:
[...]

Zit er niet standaard een headet bij de xbox?
Was bij de 360 wel het geval.
Nope ze hadden het goede idee dat de kinect daar wel voor kon dienen :+ Ok er gaan ook geruchten dat er verloopstukjes komen om oude headsets aan te sluiten, maar daarover is nog niet veel geweten en het kan wel zijn dat ik me alsnog een andere headset koop, maar dat hoeft dan niet meteen op day one.

[ Voor 29% gewijzigd door Johan tb op 11-07-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Johan tb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:08:
Nope ze hadden het goede idee dat de kinect daar wel voor kon dienen :+ Ok er gaan ook geruchten dat er verloopstukjes komen om oude headsets aan te sluiten, maar daarover is nog niet veel geweten en het kan wel zijn dat ik me alsnog een andere headset koop, maar dat hoeft dan niet meteen op day one.
Ik zag het ook net.
Ik denk dat ik de headset voor nu maar even achterwegen laat, en ga kijken hoe het werkt via kinect.
Mocht dit tegenvallen ga ik waarschijnlijk toch maar voor een turtle beach oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan tb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:08:
[...]

Headset zit er nu weer wel bij Idd. Tijdje terug kreeg ik al bericht (in UK, bij de Game gepreordered) dat er wel een headset bij zal zitten, blijkbaar nu dus ook in NL veranderd. Er komen inderdaad ook verloopstukken voor de 360 headsets, deze worden niet bijgeleverd voor zover de informatie gaat.

Op het moment heb ik de draadloze voor de 360, nog geen idee of deze ook met de one gaat werken of dat er een nieuwe draadloze bij de one komt.

Overigens zou inderdaad dfe nieuwe kinect er voor kunnen dienen, ze zeggen dat deze achtergrongeluid etc supergoed kan filteren, ik game liever met headset aangezien de opmerkingen van mijn maten in halo of Gears nu niet echt geschikt zijn voor de rest van de familie :)

interessant nieuw stuk :

http://www.eurogamer.net/...x-one-to-small-businesses

Wat meer uitleg over de niet game mogelijkheden, vooral het laatste stuk :
"If you host clients at your home, use the power of IE and the size of your TV to showcase your new redesigned website, or snap IE to the side while using SkyDrive to present sketches you're working on. Because Internet Explorer has access to the Office Web Apps, pair that with a Wi-Fi keyboard and mouse and you have the means to edit documents, when necessary, even if you aren't near your PC."

Xbox One isn't out until November, but Lyons suggested future applications will be added to the console that may benefit small businesses.

"The app story of Xbox One has yet to be written, therefore it is entirely possible to find apps down the road that could be of benefit for you and your business. With the processing power, snap mode, and connection to a large screen, that the Xbox One has, this device is capable of going from the 'break room' to the 'board room'."
zou inhouden dat je een draadloos keyboard en muis op de Xbox kunt aansluiten, dat je office apps kunt draaien en dat er dus meer apps gaan uitkomen gericht op bedrijven, wat weer zou kunnen inhouden dat win 8 apps toch gedeeltelijk ook op de Xbone zouden kunnen draaien.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:19:
[...]

Headset zit er nu weer wel bij Idd. Tijdje terug kreeg ik al bericht (in UK, bij de Game gepreordered) dat er wel een headset bij zal zitten, blijkbaar nu dus ook in NL veranderd.
Volgens mij was dat een foutje van een bepaalde website en is dat ondertussen alweer ontkracht. Dat er geen bedrade headset bij zit vind ik persoonlijk niet zo'n probleem, die van de 360 waren knap beroerd. Dat er niet (direct) een draadloze headset beschikbaar is vind ik een groter probleem.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dat klopt, er zit geen headset bij, zie bv:

http://www.gamekings.tv/n...ebundeld-met-een-headset/
UPDATE: Ook MCV heeft bevestigd dat de headset niet gebundeld wordt met de Xbox One. Volgens Microsoft is het een fout van de distributeur en zijn ze niet teruggekomen op het headset beleid.
Er werd eerst gemeld dat deze er wel bij zou zitten daarna werd dit weer ontkracht door Microsoft.
Of men heeft weer een wijziging gemaakt en hij zit er nu weer wel bij, ik hou het soms ook niet meer bij ;)

[ Voor 39% gewijzigd door pino85 op 11-07-2013 12:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het zou me niet verbazen als sommige shops hem er gewoon bij doen (ding kost toch niets).

Dat stuk over de X1 voor bedrijven lijkt me wel interessant. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, maar het is inderdaad een slim idee om hem voor de apps en multimediafunctionaliteiten neer te zetten zodat je geen pc hoeft neer te zetten of makkelijk bepaalde zaken kunt streamen of presenteren.

Plus dat je sommige "vergaderingen" een stuk interessanter kunt maken :+

[ Voor 70% gewijzigd door Martinspire op 11-07-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Heb zoiets gehoord dat die headset iets van 25 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Johan tb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:23:
Heb zoiets gehoord dat die headset iets van 25 euro kost.
Zie op de site van Xbox enkel bedraad ding met handige mute/volume control onder je controller, maar hopelijk komen ze ook nog met draadloze versies uit. Merk nu bij de xbox al dat neerleggen van je controller niet helemaal goed gaat met een headset op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ach ik heb zoiets van veel online gamen doe ik niet dus voorlopig heb ik dan dat ding en als het me niet bevalt kan ik altijd me nog een draadloze headset kopen. Met dien verschil dat de keuze van headsets na een maand of meer groter is dan op launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Een aparte aansluiting van de headset vind ik wel erg irritant eigenlijk. Ik gebruik een geweldige 5.1 headset, optisch aangesloten, op mijn 360. Ik sluit dan een lekker dun en standaard kabeltje tussen de headset en de controller aan, en voila, 5.1 + Voice. Top dus.

Nu zal er heus een verloopje komen, dus komt wel goed, maar waarom ze in de eerste plaats zo'n beperking opleggen anders dan extra geld verdienen weet ik niet. Of krijgen we veul betere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het al bekend of de x1 ook een voedingsblok heeft net zoals de x360?

ik heb er liever 1 zonder voedingsblok omdat het ondingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 14:56

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:31:
is het al bekend of de x1 ook een voedingsblok heeft net zoals de x360?

ik heb er liever 1 zonder voedingsblok omdat het ondingen zijn.
De Xbone heeft een externe voedingsblok:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=560781

Denk dat ze dit ook expres weer hebben gedaan om meer ruimte over te houden voor de mega koeler dat op de SoC zit en voor voldoende luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Er was toch ook een foto van de E3 waar op de console zelf zo'n 3punt aansluiting leek te zitten?

Andere kant, als hittebron nr2 uit de console kan blijven, heb je wel stuk minder te koelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MaakmeGek schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:50:
[...]

De Xbone heeft een externe voedingsblok:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=560781

Denk dat ze dit ook expres weer hebben gedaan om meer ruimte over te houden voor de mega koeler dat op de SoC zit en voor voldoende luchtstroom.
Lol, een van die reacties:
"Don't worry guys, that's just the brick for the Kinect module..."

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:20:

Plus dat je sommige "vergaderingen" een stuk interessanter kunt maken :+
Effe een break inlassen in de vergadering om je vlag terug te veroveren bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nice
PlayStation 4 en Xbox One nu al uitverkocht bij Amazon en Best Buy

De next-gen consoles liggen nog niet eens in de winkels, maar zijn nu al immens populair. Dat blijkt wel uit het feit dat zowel Amazon als Best Buy - twee van de grootste winkels van Amerika - door hun voorraad PlayStation 4's en Xbox One: Day One Editions heen zijn.

Alle winkels krijgen een select aantal consoles toegewezen, afhankelijk van hun grootte. Het feit dat zowel Amazon als Best Buy haar limiet heeft bereikt, zegt dus wel genoeg over de populariteit van de consoles. Amazon vertelt op Facebook:
"After a crazy and exciting month, we've sold through our initial allocations of PS4 and Xbox One. We have the Standard Editions for both consoles still available, but we can't guarantee these at release. Please check back here as we'll update you first if we receive further release day allocations."

In Nederland nemen alle winkels momenteel nog pre-orders aan, maar dat kan uiteraard zomaar veranderen. We houden je op de hoogte.
Ook nice
Gerucht: Microsoft gaat zelfstandige publicatie voor indie-ontwikkelaars toestaan

Waar Sony en Nintendo hun beleid jegens indie-ontwikkelaars inmiddels versoepeld hebben, blijft Microsoft koppig vasthouden aan haar oude gewoontes. Het is bijvoorbeeld nog steeds niet mogelijk om zelf, zonder tussenkomst van een uitgever, games te publiceren op Xbox LIVE en daardoor kiezen steeds meer indie-ontwikkelaars ervoor om hun games niet op Microsofts consoles uit te brengen. Daar lijkt echter binnenkort verandering in te komen.

De Amerikaanse website Gamereactor beweert van een Europese ontwikkelaar (die al lang in de industrie zit) te hebben vernomen dat Microsoft van plan is om zelfstandige publicatie toe te gaan staan. Het nieuwe beleid zou het zelfs voor de kleinste indies mogelijk moeten maken om hun games naar Xbox LIVE te brengen. Daardoor kunnen zij de concurrentie aangaan met de grotere indie-ontwikkelaars en dat moet voorkomen dat "grotere indies alles publiceren wat ze maar willen", want "Microsoft wil voorkomen dat de markt wordt overspoeld door software." Ook zou Microsoft overwegen om devkits, die momenteel nog 10.000 dollar kosten, voor bepaalde ontwikkelaars in prijs te verlagen. Tot slot wordt er volgens de bron gepraat over een selectieproces voor indie-ontwikkelaars, maar hierover wil hij nog niets kwijt.

Microsoft heeft nog niet gereageerd op de geruchten.
En heel nice
Epic werkt aan onaangekondigde AAA-shooter

Epic Games, bekend van Gears of War, werkt momenteel aan meerdere spellen naast het reeds aangekondigde Fortnite. Eén daarvan is een triple A first person shooter. Dat maakte oprichter Tim Sweeney zojuist bekend in een interview.

Volgens Sweeney werkt Epic momenteel aan verschillende games van verschillende groottes:
"We're building several games at different scales. We're building Fortnite, a PC online game which is a fun, sort of Minecraft meets Left 4 Dead. It's a 35-person team. It's not aiming to beat Call of Duty in terms of graphics. It's more of a Pixar art style and a limited project in scope, just aimed at fun as opposed to massive breakthroughs in scale. We're building a bigger, triple-A shooter project that hasn’t been announced yet. And we've also internally started developing really tiny projects with two or three guys working together as a team for a few months in small scale game development."
Op deze manier wil Epic een expert worden in het maken van zowel kleine als grote games:
"We're trying to master development at every scale."
Eén van de kleine games waar Epic aan werkte, Infinity Blade: Dungeons, is recentelijk gecancelled.

Aan welke AAA-shooter zou Epic momenteel werken? Een verse Gears of War? Of misschien wel een compleet nieuwe IP? Wij zijn ontzettend benieuwd.
Ik gok dat ze met de X1 wel met een nieuwe IP zullen komen. Toch vraag ik me af of die exclusive zal zijn. De Unreal Engine doet ook steeds meer op de PS3 en ik denk dat ze ook op de PS4 willen shinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Hoop NSA reacties getrashed. Mogelijk kan er daarvan wat naar het daarvoor bestemde topic, die ga ik zo uitzoeken.
Wie op dergelijke replies heeft gereageerd, uitsluitend van "ga aub naar het andere topic <link>": doe dat aub eens niet, dat voorkomt off-topic discussie hier, voorkomt matige replies en het scheelt ons mods tijd die elders besteed kan worden.
Danku voor de TRs :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er een nieuwe Gears komt, maar dan wel beter dan judgement, was een vermakelijke game maar kon niet tippen aan Gears 3.

Overigens een klein foutje geslopen in de vertaling van dje bovenste bericht,

De PS4 launch edition is uitverkocht in US bij Gamestop. De Xbox one day one bij Best buy. Ze zijn allebei uitverkocht bij Amazon (US). Best buy neemt nog PS4 launch day orders, gamestop nog Xbox one day one.

Amazon UK kun je ze allebei nog krijgen, zowel de Day one Xbox als launch PS4. Ook bij Game UK zijn ze allebei nog beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

SinergyX schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:54:
Er was toch ook een foto van de E3 waar op de console zelf zo'n 3punt aansluiting leek te zitten?

Andere kant, als hittebron nr2 uit de console kan blijven, heb je wel stuk minder te koelen :)
Zoveel valt er toch niet te koelen. De gpu zal waarschijnlijk een tdp hebben van zo'n 60W, en de cpu 30W.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

witeken schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:10:
[...]

Zoveel valt er toch niet te koelen. De gpu zal waarschijnlijk een tdp hebben van zo'n 60W, en de cpu 30W.
Het is toch een SoC :? Betekent overigens natuurlijk niet dat je ze niet apart kan benoemen, maar uiteindelijk is er een TDP van waarschijnlijk 100 (Anandtech) als geheel.

Of is de CPU nou wel apart 8)7 Drie grote sites geopend, alle 3 een ander verhaal :+

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 12-07-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Maar het is niet zo dat je een HD 7970 GHz Edition moet koelen met een TDP van 300W.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Maar ze kunnen hem dan wel een stuk stiller maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff heel wat anders, meer info over Forza 5

http://www.oxm.co.uk/5672...through-its-paces/?page=1

misschien moet ik van mijn geloof af en toch eens een racegame kopen, dit ziet er wel heel erg strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
LoL over de externe power adapter :+ er zit gewoon een brilsnoer aansluiting op de X1 :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mpzxAMYRQDW1hLFzVuV0d9JP/thumb.jpg

BTW over DRM.. wat lopen we toch weer te zuren. terwijl de feature set die op de E3 is aangekonigd is weggehaald zit er nog steeds een zooi DRM in de console ook die van Sony. Dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken..

Je zult geen gekopieerde games kunnen spelen
Je zult geen X1 kunnen hacken en toegang tot live behouden
Je zult je X1 niet kunnen ombouwen en toegang tot live behouden
enz enz enz ....

Die 24 check was alleen maar om te kijken of je alle licenties nog wel bezit Windows doet dat ook maar dan op een iets andere manier geloof 1x per 90 dagen. En ze moeten wel dagelijks checken want vandaag gekocht en morgen verkocht en je hebt nog de licentie op je console staan. dan zou je dus onterecht toegang hebben tot de game.. Dus best wel logisch dat die check er dan is.. Mooier zou zijn om de keuze aan de gebruiker te houden.

Dus waar iedereen nou over loopt te zaniken dat DRM slecht is. en verkoop tegenhoud kijk naar PC bla bla bla is beetje onzin Gezien de console jou toch niet toe zal staan om gekopieerde games te spelen. Of je device om te bouwen om gekopieerde games te spelen. Zelfs de optical drive zal gekoppeld zijn aan je console dat is bij de PS ook zo. je kan dus als je drive defect is niet zomaar een nieuwe kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:23:
ff heel wat anders, meer info over Forza 5

http://www.oxm.co.uk/5672...through-its-paces/?page=1

misschien moet ik van mijn geloof af en toch eens een racegame kopen, dit ziet er wel heel erg strak uit!
Maar daar wordt toch niks nieuws gemeld. Blijf nog steeds benieuwd hoe het werkelijk in-game eruit ziet. De Photo-mode screens en filmpjes kennen we nu wel. Bij de spaarzame in-game gameplay beelden zie je dat het er duidelijk minder uitziet en bij vlagen hapert de framerate. Ik wil dus beelden zien compleet met de hud, en dus niet replay beelden want die zijn bij racegames altijd mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Trishul schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:46:
[...]

Maar daar wordt toch niks nieuws gemeld. Blijf nog steeds benieuwd hoe het werkelijk in-game eruit ziet. De Photo-mode screens en filmpjes kennen we nu wel. Bij de spaarzame in-game gameplay beelden zie je dat het er duidelijk minder uitziet en bij vlagen hapert de framerate. Ik wil dus beelden zien compleet met de hud, en dus niet replay beelden want die zijn bij racegames altijd mooier.
Volgens mij zit er bijvoorbeeld in de Hands-on video van Tweakers toch heul veel in-game: https://tweakers.net/video/7874/e3-forza-5.html

En, niet onbelangrijk, van degene van Tweakers die het daadwerkelijk hebben gespeeld:
Van die beelden kun je in deze video genieten. En daar houdt het niet op, want ook de beelden van Forza Motorsport 5 zelfs zijn een lust voor het oog. Op de E3 kon er rondgereden worden in een een digitale versie van de Tsjechische hoofdstad Praag, en dat zag er werkelijk adembenemend mooi uit.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 12-07-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:48:
[...]

Volgens mij zit er bijvoorbeeld in de Hands-on video van Tweakers toch heul veel in-game: https://tweakers.net/video/7874/e3-forza-5.html

En, niet onbelangrijk, van degene van Tweakers die het daadwerkelijk hebben gespeeld:

[...]
Ja op bijv. 2:13 zie je in die video echte gameplay beelden, in-game vanuit de cockpit. Dat ziet er toch minder uit en minder vloeiend vergeleken met de andere Forza videos en mooi weer verhalen van sommige journalisten? Ook vraag ik me af of de physics beter zullen zijn dan die van GT6, aangezien die bij GT6 enorm verbeterd zijn weer, zie artikel van eurogamer. FM5 wint het op graphics natuurlijk makkelijk, maar moet eigenlijk op alle vlakken de beste zijn vind ik, als next-gen titel zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik wil niemand tegen de schenen trappen, maar racegames op de consoles (zowel Forza als GT) blijven natuurlijk gewoon semi arcade spellen, waarbij de physics altijd zeer ondergeschikt blijft aan de driveability. Vind het daarom ook wel grappig dat GT al vanaf de 1e game de titel the real driving simulator heeft :).

Zelf ben ik na het zien van de (ingame) beelden erg benieuwd naar hoe de final game er uit gaat zien op een 46 inch tv ipv HD filmpjes op inet :) Weet nog niet of ik hem ga kopen, aangezien ik niet zo'n racer meer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:46:
Ik wil niemand tegen de schenen trappen, maar racegames op de consoles (zowel Forza als GT) blijven natuurlijk gewoon semi arcade spellen, waarbij de physics altijd zeer ondergeschikt blijft aan de driveability. Vind het daarom ook wel grappig dat GT al vanaf de 1e game de titel the real driving simulator heeft :).

Zelf ben ik na het zien van de (ingame) beelden erg benieuwd naar hoe de final game er uit gaat zien op een 46 inch tv ipv HD filmpjes op inet :) Weet nog niet of ik hem ga kopen, aangezien ik niet zo'n racer meer ben.
Mwah, gaat nu wel een beetje offtopic, maar bv. GT5 met alle rijhulpjes uit en met een logitech stuur (G27 bv.) op de Nordschleife is toch behoorlijk simulator-style. Dan is het verschil met een iRacer of wat voor pc racers dan ook waarvan sommigen claimen dat het een enorm verschil is met de console racers, toch minder of zelfs niet merkbaar aanwezig. Maar je kunt het ook met een controller spelen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
http://uk.ign.com/wikis/s...g_Games_at_Comic_Con_2013

Info over de appearance van MS en games op de ComicCon. Veel Dead Rising 3 blijkbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://uk.ign.com/article...us-for-xbox-one-messaging

Interessant interview over de communicatie van MS tijdens de launch, het schijnt dat ze toch wel beseffen dat ze het niet helemaal helder hebben gebracht.

Aantal zaken die wederom worden bevestigd in dit interview :

- Family sharing is niet van de baan, maar zal in eerste instantie niet beschikbaar zijn
- Wederom bevestiging dat je maar 1 xbox live account nodig hebt
- Ze zijn nog steeds committed om meer richting digital te gaan, dus misschien komt de mogelijkheid tot het doorverkopen van je digitaal aangeschafte content ook weer terug (das meer hoop, staat niet in het interview)
In the future I think you’re going to see the ways that we change how you discover, how you consume, share, play. To me, this is the magic of digital. You know, if there’s anything I think that Xbox 360 has proven, it’s that we’re super committed to this constant cycle of improving the experience and the software, and it’s what we’ve been doing for 360 for the past seven years, and it’s certainly where we’re going to go with Xbox One.”

We love core gamers. They’re the people that have built Xbox and Xbox Live. That’s the place where we need to do a better job showing up, and we need to engage more.

When asked if Family Sharing will be locked to particular regions if it returns, Whitten simply told us, “That wouldn’t be our intent. You know, there are different types of content and some of that content just isn’t licensed for certain areas, sometimes around video and sometimes with things like games, and that’s more up to publishers. But outside of that, we wouldn’t be putting any restrictions around it.”
Bovenstaande quote is maar een klein stukje, hele interview is best interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
IGN verwacht Larson-Green in Gamescom, dat kan nog interessant worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Voor mensen die uitkijken naar Killer Instinct, hier een aantal filmpjes waarin ze diverse characters bespreken met gameplay:

http://uk.ign.com/article...stinct-character-profiles

+

http://uk.ign.com/videos/...0fps-direct-feed-gameplay

Ben benieuwd hoe dat F2P werkt. Heb er nog niet veel mee te maken gehad (op pc).

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-07-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Laatst online: 16-09 23:37
Do you know what the thought process is behind not shipping with a headset? I understand that Kinect will be the microphone for those who don’t buy the headset, but how come nobody thought that voice through speakers is a terrible idea?

This is one of those things they don’t tell us until everyone else knows. But I have heard a wired headset will be included.
Als dit waar zou zijn, denk ik dat dit niet slim gecommuniceerd is door Microsoft. Als zij vanaf het begin af aan vermeld hadden dat er een headset meegeleverd zou worden, zou dit een betere prijs/kwaliteit verhouding opleveren en dus ook meer enthousiasme bij (eventuele) kopers.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
MS heeft sowieso gewoon niet goed gecommuniceerd :). Ze hebben de negatieve vibe die vrijwel direct ontstond verkeerd ingeschat.

Ondanks dat ik geen fighter gamer ben (ben daar echt ontzettend slecht in), ben ik na de filmpjes van Killer Instinct wel redelijk nieuwsgierig geworden :). Als de 4 punt druktoets maar goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Die headset gaat het verschil echt niet maken hoor. En als de audio-filtering prima werkt, moet dat gewoon kunnen. De Kinect kan in ieder geval het geluid eruit filteren van de game zelf, dus dat scheelt al wel (dat is al bevestigd tijdens 1 van de gesprekken na de Reveal of E3 volgens mij.

Verder wel prima nieuws:
  • Console is vrijwel geluidloos
  • Betrouwbaarheid is momenteel (met devkits denk ik? Al is het voor een 1e versie anders ook niet slecht) vergelijkbaar met de Xbox 360 Slim. Ofwel: prima dus
  • Family Sharing was dus wel gewoon volledige games ( :W Bram)
  • Kinect Sensor kost blijkbaar wat meer dan de 100 euro extra, wat dus indirect verklaard dat de console zelf wel goedkoper is dan de PS4
  • Graphics van demo's op E3 (Kinect en Ryse) was dus wel platform-hardware. Ofwel: verschil met PS4 is momenteel niet merkbaar
  • Sfeer binnen het team is prima en de werkomstandigheden lijken me ook erg goed. Wat het proces alleen maar kan bevorderen.
Jammer:
  • Snapping werkt niet met elke app. Ook kun je een game niet snappen (in het klein ernaast zetten)
  • Sommige vragen ontwijkt ie helaas :>
Overigens is het een OS developer. Niet een x1 hardware developer of game developer (wat ik bij het lezen van de titel wel dacht)

Al met al weer een nette reactie en als ze op deze manier doorgaan met het brengen van informatie of een glimps uit de keuken kunnen bieden, is dat imo alleen maar positief.
Ze lijken zo langzaam weer wat terug te krabbelen en vooralsnog hoor ik de laatste paar weken (of dagen) eigenlijk alleen maar positief nieuws. Alsof we de dip voorbij zijn zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 14-07-2013 21:19 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.