EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Voor sommige type games is de controller nu ideaal. Echter sommige type games spelen nog steeds niet lekker met de controller (RTS bijvoorbeeld)
Vroeger moest je ook geen core games spelen op je tablet omdat de input niet goed werkte. Toen evolueerde de tablets (multitouch, gevoeligheid), en werd het OS aangepast voor tablet modes. Voor sommige soorten games is de tablet ideaal. Echter veel soorten games zijn echter nog steeds niet lekker te spelen op je tablet (ik zie mezelf geen Ninja Gaiden doen op een tablet...)
Vroeger moest je geen core games spelen met je Kinect omdat de input niet nauwkeurig en snel genoeg was. Nu evolueert Kinect....
Ik wil alleen maar zeggen, conclusies getrokken op basis van feiten uit het verleden zijn vaak niet de juiste.
Heb ik ook allemaal, dat was het onderdeel 'specifieke' games, was ook meteen het plusje voor de Move wat Kinect niet kon.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:39:
Nu doe je de move tekort. Je kan immers ook shooters er mee spelen. Killzone is 100% met de Move (in een gunattachment) te spelen, en ook spellen als Time Crisis kan je er volledig mee spelen
Maar ik zit nu met het punt dat beide nu stereoscopisch zijn gegaan, MS heeft veel meer ervaring ermee, maar PS4 heeft nog steeds zijn 'move pluspuntje', de toegevoegde waarde. Daarnaast kan de console ook herkennen wie aan welke kant zit, 2 dingen die volgens mij de kinect niet (nog niet?) kunnen.
Aangezien hij er toch bij zit, wil ik hem wel gaan gebruiken als ik de console koop, maar zit nu nog te zoeken naar de absolute meerwaarde tov huidige kinect (niet zozeer accuratesse, maar extra features).
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 05-07-2013 09:48 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
ik wil niet zeggen dat de 1.0 slecht isuchiha tijntje schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:47:
[...]
Dat is een rare redenering.
Een product mag volgens jou dus niet de kans krijgen om te evolueren. Ik ken diverse games, films en hardware waarvan het origineel (de 1.0) niet goed was, maar het vervolg (de 2.0, 3.0, etc.) juist wel omdat ze geleerd hebben van wat het origineel niet goed deed.
Dus ik hoop door het meeleveren van de kinect dat meer ontwikkelaars de kinect gaan gebruiken. Al is het maar voice commands zoals in CoD/BF "Contact 200 meters" of "granade" en "Incoming"
A Soldiers manual and a pair of boots.
Zou op zich wel grappig zijn, maar aan de andere kant vraag ik me af of devs zoveel tijd en moeite gaan steken in een 8 uur durende SP, terwijl de focus op de MP ligt en je gewoon door je headset kan brullen. In echte verhalende SP's zou het wel briljant zijn: complete gesprekken voeren met charachters, maar das wellicht heel erg vooruitgedacht.To_Tall schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:39:
[...]
ik wil niet zeggen dat de 1.0 slecht isIn tegendeel voor fam games perfect ding. Voor in fifa mits UK ingesteld prima mee te werken.. Maar idd niet elke developer maakt gebruik van Kinect.
Dus ik hoop door het meeleveren van de kinect dat meer ontwikkelaars de kinect gaan gebruiken. Al is het maar voice commands zoals in CoD/BF "Contact 200 meters" of "granade" en "Incoming""flash out" Dat geeft dan een toch meer contact met een game dan zonder. maar de tijd zal het leren

Nou ja. de Kinect maakt het mogelijk.. Kijk naar oplossingen zoals SIRI.. Je zou zomaar kunnen vragen aan de caracter welke weg je zou moeten belopen. Of wat zijn gedachten zijn van de moord op persoon X..bram1984 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:52:
[...]
Zou op zich wel grappig zijn, maar aan de andere kant vraag ik me af of devs zoveel tijd en moeite gaan steken in een 8 uur durende SP, terwijl de focus op de MP ligt en je gewoon door je headset kan brullen. In echte verhalende SP's zou het wel briljant zijn: complete gesprekken voeren met charachters, maar das wellicht heel erg vooruitgedacht.
In MP zou je een headset kunnen gebruiken voor ingame chat.. Maar de Kinect om een speler te wisselen tijdens een potje fifa..
Of als er gefloten worden en je begint te schelden pakt de scheits dat op en geeft je een gele kaart
PSN: Finally_Chris
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Alles wat je beschrijft bv in paar jaar mogelijk zou zijn dan ben ik de eerste die zegt chapeau want dat zou echt iets vernieuwend zijn in mijn ogen en toch wel wat toevoegen aan de speel ervaring.To_Tall schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:01:
[...]
Nou ja. de Kinect maakt het mogelijk.. Kijk naar oplossingen zoals SIRI.. Je zou zomaar kunnen vragen aan de caracter welke weg je zou moeten belopen. Of wat zijn gedachten zijn van de moord op persoon X..
In MP zou je een headset kunnen gebruiken voor ingame chat.. Maar de Kinect om een speler te wisselen tijdens een potje fifa..
Of als er gefloten worden en je begint te schelden pakt de scheits dat op en geeft je een gele kaart
Het is denk ik echt nog toekomst muziek maar in theorie zou het inderdaad mogelijk gemaakt kunnen worden.
Liefhebber van Tweakers
Haha wat zou dat vet zijn. Ook tijdens een potje met je maten. Gewoon zwaar vloeken en eraf gestuurd worden. Dan moet je X1 ook eigenlijk bewust "XBox OFF" en het indrukken van de uitknop negeren.CR1691 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:05:
Lol dat zou wat zijn bij Fifa. Maak je een overtreding, scheids fluit geeft vrije trap tegen maar geen kaart. Vervolgens maak je een wegwerp gebaar (iets dat ik vaak doe bij Fifa) en begin je te schelden. Scheids geeft geel waarop je nog meer gaat schelden en het gevolg is een rode kaart
. Zowel frustrerend als briljant.
In Fifa 13 heben ze al iets wat daar op lijkt. Het heeft niet direct impact op het spel, maar als je begint te vloeken word dat wel opgepikt en haken de commentatoren daarop in. Reageren op wegwerpgebaren zou een leuke volgende stap zijnCR1691 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:05:
Lol dat zou wat zijn bij Fifa. Maak je een overtreding, scheids fluit geeft vrije trap tegen maar geen kaart. Vervolgens maak je een wegwerp gebaar (iets dat ik vaak doe bij Fifa) en begin je te schelden. Scheids geeft geel waarop je nog meer gaat schelden en het gevolg is een rode kaart
. Zowel frustrerend als briljant.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
PSN: Finally_Chris
Verwijderd
De kinect ziet nu al wie er voor de tv staat en waar ze staan, mits gekoppeld aan je login/live account en ingelog via de kinect.SinergyX schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:47:
[...]
Maar ik zit nu met het punt dat beide nu stereoscopisch zijn gegaan, MS heeft veel meer ervaring ermee, maar PS4 heeft nog steeds zijn 'move pluspuntje', de toegevoegde waarde. Daarnaast kan de console ook herkennen wie aan welke kant zit, 2 dingen die volgens mij de kinect niet (nog niet?) kunnen.
In kinect 2 gaat dit nog een stukje verder en zal de speler op de juiste plek op het scherm worden gezet, spelers uitgelogd als ze uit beeld zijn etc.
Er zijn best wel veel mogelijkheden met de kinect 2, wat dat betreft heeft deze toch wel een grote streep voor op de move.
artikel over xbox advertising :
http://www.oxm.co.uk/5759...r-from-any-sort-of-abuse/
Weet nu niet of dit een goeie zaak is. Ik zie graag het positieve en hoop dat hierdoor meer gerichte reclame wordt verstuurd en minder gespamd op je dashboard met van alles en nog wat maar kan me ook voorstellen dat TV zenders (sky) hier massaal gebruik van gaan maken je dus wel volspammen met rommel die je niet wilt?
Als je ook al leest hoeveel toepassingen van de kinect 1 zijn buiten de woonkamer, ben ik echt benieuwd wat de toepassingen zullen zijn van kinect 2.0.
Duidelijk niet alleen gemaakt voor gamers dus, jammer dat er zoveel dingen ingebouwd lijken te worden die allemaal niet van belang zijn voor gamers. Waarom moet het gedrag van gamers tot in den treure uitgemolken worden voor de spamwereld die advertentie heet.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:09:
[...]
Verwijderd
Eens. overigens is advertentie niet alleen toegesplits op de Xbox (360 en 1), de PS3 (en ik neem aan de PS4 straks ook) hebben ook reclames op het dashboard, maar dit is nu eenmaal het Xbox one topic. Ik zit persoonlijk niet te wachten op reclame voor een game omdat ik toevallig gears of war speel of op een nieuwe TV serie omdat ik een andere serie wel volg. Ik snap wel dat de 300.000 servers van microsoft ergens van betaald moeten worden maar er zijn toch grenzen. Het is te hopen dat je ergens in de settings dingen kunt uitschakelen.FlyEragon schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:45:
[...]
Duidelijk niet alleen gemaakt voor gamers dus, jammer dat er zoveel dingen ingebouwd lijken te worden die allemaal niet van belang zijn voor gamers. Waarom moet het gedrag van gamers tot in den treure uitgemolken worden voor de spamwereld die advertentie heet.
Beetje minority report-achtig. De persoon bij de kinekt in de buurt wordt herkent en krijgt reclame die op hem is gericht.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:09:
Idd....walgelijkMagnetic_Man schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:02:
[...]
Beetje minority report-achtig. De persoon bij de kinekt in de buurt wordt herkent en krijgt reclame die op hem is gericht.

Nou om daarop in te haken!! Sla je gelijk de spijker op zijn kop... En juist om deze reden.. levert MS de Kinect nu meeCR1691 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:57:
Ah dat wist ik niet want ik heb geen Kinect. Het zou wel tof zijn als devs dit soort dingen verder ontwikkelen op de nieuwe generatie. In dit soort gevallen heeft een camera + mic echt een toegevoegde waarde.
Ik denk dat het advertisement verhaal de echte reden is om kinect te verplichten.. Hij gebruikt toch niet zo weinig gegevens als eerst werd beweerd?Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:09:
[...]
De kinect ziet nu al wie er voor de tv staat en waar ze staan, mits gekoppeld aan je login/live account en ingelog via de kinect.
In kinect 2 gaat dit nog een stukje verder en zal de speler op de juiste plek op het scherm worden gezet, spelers uitgelogd als ze uit beeld zijn etc.
Er zijn best wel veel mogelijkheden met de kinect 2, wat dat betreft heeft deze toch wel een grote streep voor op de move.
Weet nu niet of dit een goeie zaak is. Ik zie graag het positieve en hoop dat hierdoor meer gerichte reclame wordt verstuurd en minder gespamd op je dashboard met van alles en nog wat maar kan me ook voorstellen dat TV zenders (sky) hier massaal gebruik van gaan maken je dus wel volspammen met rommel die je niet wilt?
[ Voor 76% gewijzigd door psychoclown op 05-07-2013 22:20 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
[ Voor 81% gewijzigd door psychoclown op 05-07-2013 22:23 ]
To dare is to do
Verwijderd
Ik ga er ook vanuit dat je het uit kunt schakelen tenzij het promotie is van nieuwe games of series waar de X1 direkt gebruikt voor kan worden. Is dat niet het geval en worden de advertenties uitgebreider dan keert het zich vanzelf tegen MS maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je overladen gaat worden met reclame want dan begeeft MS zich op heel glad ijs. Ze geven dan aan dat de X1 niet voor de gamer maar voor MS is bedoeld.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:51:
[...]
Eens. overigens is advertentie niet alleen toegesplits op de Xbox (360 en 1), de PS3 (en ik neem aan de PS4 straks ook) hebben ook reclames op het dashboard, maar dit is nu eenmaal het Xbox one topic. Ik zit persoonlijk niet te wachten op reclame voor een game omdat ik toevallig gears of war speel of op een nieuwe TV serie omdat ik een andere serie wel volg. Ik snap wel dat de 300.000 servers van microsoft ergens van betaald moeten worden maar er zijn toch grenzen. Het is te hopen dat je ergens in de settings dingen kunt uitschakelen.
Als je graag zijn reactie op deze kwestie wilt, dan nodig ik je graag uit om een DM naar Martinspire te sturen, maar ik wil je nogmaals graag verzoeken dit soort reacties in het vervolg achterwege te laten, aangezien het de discussie niet bevordert en tot gevolg heeft dat Mods weer het topic moeten sluiten en moeten schoonvegen; dat willen we allemaal niet
[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 05-07-2013 22:23 ]
Omdat je het zo vriendelijk *kuch* vraagt:
Mij boeit het weinig. Ik zit niet uren per dag op mn dashboard, dus merk daar weinig van. Ook met de huidige console boeit het me weinig. Enige wat ik doe is games opstarten en kijken wat er voor nieuwe downloads bij zijn gekomen. Dat zal straks niet anders zijn.
Ik heb er op mijn console net zo weinig last van als dat ik hier op tweakers last heb van reclame. Verder heb ik toch liever dat ik reclames krijg die bij mij passen dan over maandverband of games waar ik echt niets mee heb.
[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 05-07-2013 22:23 ]
[ Voor 14% gewijzigd door aicaramba op 05-07-2013 20:34 ]
[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 05-07-2013 22:38 ]
Verwijderd
de opmerking was vooral bedoeld voor de discussie, is het een goeie zaak omdat je niet volgespamd wordt met zaken waar je nul interesse in hebt en dus zo minder irrelevante reclame binnenkrijgt of slaat het straks juist de andere kant op, bijvoorbeeld zit ik midden in potje titanfall met mijn maten, begint een van mijn favoriete series op sky, krijg ik dan een popup te zien dat ik tv moet gaan kijken. Dit zou zomaar een mogelijkheid zijn, en niet eens een onaardige, echter ikzit daar dus niet op te wachten, als ik iets wil kijken en niet missen neem ik het wel op
Beide fabrikanten zullen hun console en aanverwante features moeten verkopen, dus ook op de PS4 krijg je reclame voor de laatste series op netflix, of je nu wel of geen abo erop hebt, zowel Sony als MS zijn in deze niet heilig (op het moment ook niet). het is al eerder aangegeven dat dit niet de juiste plek is voor fanboy comments of persoonlijke aanvallen/uitlokkingen, daarvoor ga je maar op een fanboy forum zitten.
[ Voor 92% gewijzigd door psychoclown op 05-07-2013 22:39 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan kun je 2 dingen doen, of je gaat er keihard tegenin, of je hebt er vrede mee en maakt gebruik van alle voordelen die Kinect te bieden heeft (en nee, ik keur dit soort praktijken waarbij je stiekem wordt bespioneerd totaal niet goed), maar wat kun je hier tegen doen? Het zal mij niks verbazen als Sony ditzelfde ook gaat en zal doen met hun vernieuwd PlayStation Eye. Dit is de nieuwe soort maatschappij die wij zelf o.a. hebben gecreëerd.
[ Voor 4% gewijzigd door ProfoundValue op 05-07-2013 22:27 ]
Klopt, dat soort features zijn er meer en gebeurd ook bij google.. Waar je na bepaalde zoekopdrachten bepaalde ads krijgt (persoonlijk haat ik dit ook).. Maar kinect gaat wel verder door gezichten te herkennen en daar reclames op aan te passen..Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:22:
Zoals ik al eerder aangaf, op de Xbox 360 en de PS3 komt er ook ongevraagd reclame op je dashboard naar aanleiding van wat je speelt/kijkt. Dat er reclame op komt is geen nieuwe feature of iets nieuws op beide consoles. Beetje jammer dat hier een persoonlijke discussie uit voortvloeit, ik stel m.i een legitieme vraag en schets geen onwaarschijnlijk scenario voor. Overigens heeft Microsoft ook al aangegeven geen reclame op het home scherm van de one te laten zien, dus ook hier heb ik geen issues mee.
de opmerking was vooral bedoeld voor de discussie, is het een goeie zaak omdat je niet volgespamd wordt met zaken waar je nul interesse in hebt en dus zo minder irrelevante reclame binnenkrijgt of slaat het straks juist de andere kant op, bijvoorbeeld zit ik midden in potje titanfall met mijn maten, begint een van mijn favoriete series op sky, krijg ik dan een popup te zien dat ik tv moet gaan kijken. Dit zou zomaar een mogelijkheid zijn, en niet eens een onaardige, echter ikzit daar dus niet op te wachten, als ik iets wil kijken en niet missen neem ik het wel opDaarom dus ook, zou hier (net als met de privacy settings van de kinect) iets aan te passen zijn wat je wel en niet wilt. Als Microsoft het zo met hun partners voor elkaar krijgt dat alleen op jou gerichte en door jou gewenste reclame verschijnt op de momenten dat jij het wilt, dan is het dus wel een goeie zaak (naar mijn mening)
Beide fabrikanten zullen hun console en aanverwante features moeten verkopen, dus ook op de PS4 krijg je reclame voor de laatste series op netflix, of je nu wel of geen abo erop hebt, zowel Sony als MS zijn in deze niet heilig (op het moment ook niet). het is al eerder aangegeven dat dit niet de juiste plek is voor fanboy comments of persoonlijke aanvallen/uitlokkingen, daarvoor ga je maar op een fanboy forum zitten.
Sowieso gaat het mij meer om dat er werd gezegd dat ze geen informatie gingen opvangen en alleen 'xbox on' zou horen.. Blijkbaar is dit dus niet bedoeling en worden er wel meer dingen opgevangen en wordt er wel meer informatie 'gebruikt'.. Met het huidige nieuws over PRISM enzo geloof ik simpelweg niet dat MS vertrouwelijk met die info om gaat, hoe veel ze dat ook beloven..
In het begin werd ik er door sommige raar op aangekeken dat ik problemen had met het always on van kinect, maar met dit nieuws wordt mijn wantrouwen lichtelijk bevestigd..
@ mods, sorry had niet gezien dat de discussie mbt Kinect/Prism etc in dat andere topic gevoerd moest worden dus ik verplaats mijn reactie dan wel even.
[ Voor 165% gewijzigd door pino85 op 06-07-2013 00:10 ]
Liefhebber van Tweakers
Dat denk ik dus niet.. MS (en andere bedrijven) doen dit in naam van de VS.. En de VS gaat er gewoon mee weg komen..pino85 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:55:
Ik denk dat we allemaal niet te veel moeten door schieten met dat soort gedachtes, ik snap de redenaties maar stel zoiets gebeurd en partijen die dit moeten bewaken komen daar achter, wat denk je dan dat er met MS gaat gebeuren? geloof me dat zal niet mals zijn, ik zie vanuit Europa alle law suits al komen en niet alleen vanuit Europa natuurlijk, dan is het bye be MS bij wijze van.
Zelf ben ik ook erg op privacy dus ik snap de issue's zeer goed maar ik ga niet mee in dat soort vergaande gedachtes(doem denken) want als ik dat doe kan ik alles wel weg gooien wat in staat is om iets op te vangen of af te luisteren of te versturen en dat zijn stiekem toch wel veel apparaten die je gebruikt in je dagelijkse leven.
Ik wil ook niet te harsh over komen tegen MS of kinect ofzo.. Ik denk dat kinect heel mooi gebruikt kan gaan worden.. Maar het verplicht aangesloten zie ik totaal niet zitten.. Helemaal niet zo lang ze er nog geen goede reden voor geven en met al de PRISM verhalen.. Als het niet verplicht aangesloten zou zijn zou ik er best enthousiast over kunnen zijn, maar het verplichtte aansluiten zorgt bij mij niet echt voor meer vertrouwen over hun bedoeling.
Ik weet ook wel dat ik nogal doem denk, maar blijkbaar hebben de doem denkers wel gelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door aicaramba op 05-07-2013 23:05 ]
Verwijderd
De VS wel maar MS niet.aicaramba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:00:
[...]
Dat denk ik dus niet.. MS (en andere bedrijven) doen dit in naam van de VS.. En de VS gaat er gewoon mee weg komen..
Ik wil ook niet te harsh over komen tegen MS of kinect ofzo.. Ik denk dat kinect heel mooi gebruikt kan gaan worden.. Maar het verplicht aangesloten zie ik totaal niet zitten.. Helemaal niet zo lang ze er nog geen goede reden voor geven en met al de PRISM verhalen..
Ik weet ook wel dat ik nogal doem denk, maar blijkbaar hebben de doem denkers wel gelijk.
MS en anderen bedrijven hebben nu ook info doorgespeeld.. Geen haan die er naar kraait. (Naar de bedrijven dan)
[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 05-07-2013 23:05 ]
Verwijderd
Als blijkt dat er bewust info met kinect verzameld wordt voor de VS wordt is dat iets anders dan wanneer schriftelijke info vergaard wordt. Ik wil ook weten waarom kinect verplicht aangesloten moet zijn maar ik geloof niet dat het is om bewust te kunnen spioneren.aicaramba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:05:
[...]
MS en anderen bedrijven hebben nu ook info doorgespeeld.. Geen haan die er naar kraait. (Naar de bedrijven dan)
Ik beweer ook niet dat het bewust is om te bespioneren, maar ik ben bang dat het er wel voor gebruikt kan worden.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:09:
[...]
Als blijkt dat er bewust info met kinect verzameld wordt voor de VS wordt dat iets anders dan wanneer schrifelijke info vergaard wordt. Ik wil ook weten waarom kinect verplicht aangesloten moet zijn maar ik geloof niet dat het is om bewust te kunnen spioneren.
Ik snap ook niet dat er door sommige hier zoooo ontzettend makkelijk over wordt gedaan.. Dat mensen het niet zien als probleem, of niet denken dat het echt zo erg gaat zijn als dat ik er over denk kan ik me volledig indenken.. Maar dat het wordt weggewuifd als volledige ongefundeerde onzin stoort me nogal (niet jij hoor).. Het is geen volledige ongefundeerde onzin, dat is een feit..
[ Voor 28% gewijzigd door aicaramba op 05-07-2013 23:14 ]
Zoals ik al eerder verklaarde, praktisch iedere camera en/of microfoon (zelfs in ruimtes zonder oorspronkelijk microfoons en camera's) kan men volgen of afluisteren. We weten nu door PRISM dat dit ook zeker gebeurt, maar we moeten ons niet gek laten maken in deze wereld. Deze dingen kunnen ALTIJD gebeuren, net zoals dat je nu ook een hartaanval kan krijgen terwijl je dit leest of dat je ineens moet niezen na het lezen van deze zin of dat je nu ineens moet gapen.. kortom, puur toeval, waarvan de kans zo klein is dat het jou nu en op dit moment overkomt dat je er niet eens aandacht aan moet schenken.aicaramba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:10:
[...]
Ik beweer ook niet dat het bewust is om te bespioneren, maar ik ben bang dat het er wel voor gebruikt kan worden.
Tuurlijk zijn het in het beginsel (de praktijken van de NSA e.d.) niet fijne gedachtes en zeker privacy schendend, maar de kans dat het jou overkomt, terwijl jij via je Xbox-games speelt is zó klein, dat je er eigenlijk geen aandacht aan zou moeten schenken.
En hier verschillen wij nogal van mening.. Ookal willen ze niet alles van míjn leven weten. Als de westerse wereld er zo luchtig mee om gaat zoals nu het geval is, geef je ze alle ruimte om dit wél te doen.. Het maakt immers toch niemand iets uit.. Als iedereen hier tegenin (met stenen en molotovs naar het pentagon, anyone??ProfoundValue schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:16:
[...]
Zoals ik al eerder verklaarde, praktisch iedere camera en/of microfoon (zelfs in ruimtes zonder oorspronkelijk microfoons en camera's) kan men volgen of afluisteren. We weten nu door PRISM dat dit ook zeker gebeurt, maar we moeten ons niet gek laten maken in deze wereld. Deze dingen kunnen ALTIJD gebeuren, net zoals dat je nu ook een hartaanval kan krijgen terwijl je dit leest of dat je ineens moet niezen na het lezen van deze zin of dat je nu ineens moet gapen.. kortom, puur toeval, waarvan de kans zo klein is dat het jou nu en op dit moment overkomt dat je er niet eens aandacht aan moet schenken.
Tuurlijk zijn het in het beginsel (de praktijken van de NSA e.d.) niet fijne gedachtes en zeker privacy schendend, maar de kans dat het jou overkomt, terwijl jij via je Xbox-games speelt is zó klein, dat je er eigenlijk geen aandacht aan zou moeten schenken.
Maar ik ga ophouden met deze discussie, want het voegt niet zoveel toe aan het Xbox topic en zou in een ander topic besproken moeten worden...
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 05-07-2013 23:25 ]
[ Voor 80% gewijzigd door psychoclown op 07-07-2013 18:08 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
aicaramba schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:20:
[...]
En hier verschillen wij nogal van mening.. Ookal willen ze niet alles van míjn leven weten. Als de westerse wereld er zo luchtig mee om gaat zoals nu het geval is, geef je ze alle ruimte om dit wél te doen.. Het maakt immers toch niemand iets uit.. Als iedereen hier tegenin (met stenen en molotovs naar het pentagon??) gaat wordt het ze een stuk moeilijker om het te doen en recht te praten..
//#YOUR NAME, COMMENT ON THIS FORUM, SOCIAL SECURITY NUMBER, PHONE NUMBER & MEDICAL RECORDS HAVE BEEN SEND TO THE NSA
Maar om de discussie weer terug te brengen op de Xbox One, de mogelijkheid zou altijd kunnen bestaan dat Kinect voor deze doeleinden gebruikt kan worden, maar ik denk dat deze kwestie puur berust op meningen van mensen. Wil je wel Kinect 2.0 of wil je het niet, meer dan dat valt er niet van te maken, je kunt hier eindeloze discussies over voeren, maar op deze keuze zal het altijd uitdraaien, het is dezelfde discussie welke console beter is: een Xbox One of een PlayStation 4
Wel denk ik dat deze kwestie ook zeker gevoerd zal worden over de PS Eye, wanneer Sony hier meer duidelijkheid over gaat verschaffen (wat er gaat gebeuren met beelden die door de camera worden gemaakt en audio opnames) en dan begint alles weer van voren af aan
Nee hoor er is 1 Groot verschil dat is de ps eye is niet verplicht aangesloten hoeft te zijn de Kinect welProfoundValue schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:29:
[...]
offtopic:
//#YOUR NAME, COMMENT ON THIS FORUM, SOCIAL SECURITY NUMBER, PHONE NUMBER & MEDICAL RECORDS HAVE BEEN SEND TO THE NSA
Maar om de discussie weer terug te brengen op de Xbox One, de mogelijkheid zou altijd kunnen bestaan dat Kinect voor deze doeleinden gebruikt kan worden, maar ik denk dat deze kwestie puur berust op meningen van mensen. Wil je wel Kinect 2.0 of wil je het niet, meer dan dat valt er niet van te maken, je kunt hier eindeloze discussies over voeren, maar op deze keuze zal het altijd uitdraaien, het is dezelfde discussie welke console beter is: een Xbox One of een PlayStation 4
Wel denk ik dat deze kwestie ook zeker gevoerd zal worden over de PS Eye, wanneer Sony hier meer duidelijkheid over gaat verschaffen (wat er gaat gebeuren met beelden die door de camera worden gemaakt en audio opnames) en dan begint alles weer van voren af aan
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Maak je je druk dan, heb je altijd wel iemand met een Glass die voor jou de opnames maaktbeuker19 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:41:
[...]
Nee hoor er is 1 Groot verschil dat is de ps eye is niet verplicht aangesloten hoeft te zijn de Kinect wel
Enige echte probleem is natuurlijk de reclame die er überhaupt is. Want die is nu aardig aanwezig op de 360. Dat hij dan voor mij interessante dingen laat zien is natuurlijk alleen een plus.
Verwijderd
Klopt, de kinect moet aangesloten zijn, maar hij hoeft niet aan te staan. Dit is al meerdere malen bevestigd. Ik heb absoluut geen illusies dat indien mensen kwaad met persoonlijke info willen alles toch wel op straat ligt (google, facebook, smartphones etc) dus privacy op het internet bestaat zowieso niet. Als je dat niet wilt moet je inderdaad overal de stekker uit trekken en je aluminium hoedje opzetten.beuker19 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:41:
[...]
Nee hoor er is 1 Groot verschil dat is de ps eye is niet verplicht aangesloten hoeft te zijn de Kinect wel
het gaat meer om het feit hoe MS gaat controleren/waarborgen dat partners (tv, netflix, hulu, indiegames, apps die gratis kunnen worden binnengehaald aangezien de kans steeds groter wordt dat je win8 apps op de Xbox one kunt draaien) geen inbreuk gaanmaken op het gebruik van Xbox one/kinect zoals dat nu in de markt wordt gezet.
Verwijderd
http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=13270
Lijkt er dus op dat devs sneller dan verwacht de extra mogelijkheden gaan benutten, na sunset overdrive, titanfall nu dus ook watchdogs wat daadwerkelijk gebruik gaat maken van de extra mogelijkheden in de xbox one cloud.In addition to those comments Mr. Guay went on to talk a bit about the graphics and the “dynamism” of the city. Here is what he had to say:
"For example, we’re able to simulate the water in full 3D, if you go on a boat the waves that form will affect other boats. We’re also able to spend more time giving brains to the other people on the streets so that they can basically be smarter, and there can be more of them. It’s what I call dynamism; basically, the way the city reacts to you, we are able to push further on the Xbox One.”
Zou het een toepassing kunnen zijn dat alle movements van een stad in de cloud worden berekend, waardoor je dit fenomeen niet meer hebt? Eigenlijk is de cloud hier heel geschikt voor omdat dit niet gaat om berekeningen die op een miliseconde nauwkeurig moeten zijn. En dit zou een heel illustratief voorbeeld zijn omdat iedereen wel GTA heeft gespeeld en iedereen dit fenomeen kent (tenminste volgens mij zit het in de laatste versie nog steeds).
Je zou zelfs kunnen denken dat voor elke gamer één stad in de cloud wordt opgeslagen. Als je dan een lantaarnpaal raakt wordt dat permanent opgeslagen en er zou zelfs een mannetje kunnen komen na een paar uur om die schade te fixen. Tenzij je die neerschiet, dan blijven de lantaarnpalen die komende maanden in-game kapot
[ Voor 21% gewijzigd door SeamusXanthus op 06-07-2013 14:38 ]
Dat is inderdaad een bekend fenomeenSeamusXanthus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:30:
Eén van de storende dingen in GTA is altijd dat als je een auto inhaalt, en na drie seconden omdraait, die auto helemaal weg kan zijn of een totaal andere auto kan zijn. Waarschijnlijk omdat het teveel rekenkracht zou kosten om die hele stad door te berekenen.
Zou het een toepassing kunnen zijn dat alle movements van een stad in de cloud worden berekend, waardoor je dit fenomeen niet meer hebt? Eigenlijk is de cloud hier heel geschikt voor omdat dit niet gaat om berekeningen die op een miliseconde nauwkeurig moeten zijn. En dit zou een heel illustratief voorbeeld zijn omdat iedereen wel GTA heeft gespeeld en iedereen dit fenomeen kent (tenminste volgens mij zit het in de laatste versie nog steeds).
Klinkt prachtig, het begint steeds meer te kriebelen om gewoon een Xbox One te gaan pre-orderen haha, dat is toch gewoon ziek?!Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:15:
Nieuws over watchdogs, de developers geven zelf al aan dat ze de omgevingen op de Xbox one dynamischer kunnen maken dan op de PS4 vanwege het gebruik van de cloud
http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=13270
[...]
Lijkt er dus op dat devs sneller dan verwacht de extra mogelijkheden gaan benutten, na sunset overdrive, titanfall nu dus ook watchdogs wat daadwerkelijk gebruik gaat maken van de extra mogelijkheden in de xbox one cloud.

Echt een storend fenomeen vind ik het niet, echter is dit (als ik het nieuws rondom de Cloud zo lees) wel een voorbeeld van hoe de Azure Cloud van XL3 (laat ik de nieuwe generatie van Xbox Live voor de Xbox One zo even noemen) de rekenkracht voor games kan overnemen. Op die manier zouden devs bijvoorbeeld dus de GTA stad kunnen blijven simuleren, zelfs al ben jij zelf weg van je Xbox One (lees X1 staat uit), in de cloud, wat een veel levendigere en realistischere stad zou moeten opleveren wat naar mijn idee de gameplay zeker ten goede zal komen!SeamusXanthus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:30:
Eén van de storende dingen in GTA is altijd dat als je een auto inhaalt, en na drie seconden omdraait, die auto helemaal weg kan zijn of een totaal andere auto kan zijn. Waarschijnlijk omdat het teveel rekenkracht zou kosten om die hele stad door te berekenen.
Je zou zelfs kunnen denken dat voor elke gamer één stad in de cloud wordt opgeslagen. Als je dan een lantaarnpaal raakt wordt dat permanent opgeslagen en er zou zelfs een mannetje kunnen komen na een paar uur om die schade te fixen. Tenzij je die neerschiet, dan blijven de lantaarnpalen die komende maanden in-game kapot. En dat allemaal zonder dat je save-game 1GB groot wordt.
Zoals Seamus als voorbeeld al aanhaalt, schade in de stad die er gewoon blijft, en evt gefixed word later op de dag. Dat zijn leuke dingen. Je mist ze nu misschien niet, maar denk dat als het er zou zijn dat niemand nog terug zal willen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat laatste wat ik aanhaal is juist precies wat ik bedoelde, maar dan ook wanneer je X1 uitstaat. Zeker in GTA V, Watch Dogs en meerdere games zou die het realisme zeker kunnen verhogen (alsof Watch_Dogs er al niet mooi genoeg uitzagBM schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:29:
Het blijven simuleren als ik offline ben zou leuk zijn, maar imho nieteens strikt noodzakelijk. Dat games als GTA en Watch Dogs straks gewoon een kloppende wereld kunnen neerzetten (zoals gezegt, GTA bakte daar nog niet al te veel van) zou dat wel een boel aan de beleving toevoegen.
Zoals Seamus als voorbeeld al aanhaalt, schade in de stad die er gewoon blijft, en evt gefixed word later op de dag. Dat zijn leuke dingen. Je mist ze nu misschien niet, maar denk dat als het er zou zijn dat niemand nog terug zal willen.
Ook al speel je dan het spel een jaar niet
We zullen zien en het mee maken
Als je een reactie zo begint dan zal een discussie met jou natuurlijk nooit wat worden, laat elkaar in zijn of haar waarde.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:31:
[...]
Klopt, de kinect moet aangesloten zijn, maar hij hoeft niet aan te staan. Dit is al meerdere malen bevestigd. Ik heb absoluut geen illusies dat indien mensen kwaad met persoonlijke info willen alles toch wel op straat ligt (google, facebook, smartphones etc) dus privacy op het internet bestaat zowieso niet. Als je dat niet wilt moet je inderdaad overal de stekker uit trekken en je aluminium hoedje opzetten.
het gaat meer om het feit hoe MS gaat controleren/waarborgen dat partners (tv, netflix, hulu, indiegames, apps die gratis kunnen worden binnengehaald aangezien de kans steeds groter wordt dat je win8 apps op de Xbox one kunt draaien) geen inbreuk gaanmaken op het gebruik van Xbox one/kinect zoals dat nu in de markt wordt gezet.
Het gaat niet op privacy of alu hoedjes leer eens lezen man

Mijn reactie was een antwoord waarom er over die PS eye niet geklaagd werd maar over de kinect wel.
En nog ever over de twitter, facebook en google enz. vergelijking.
Ik weet dat ze het liefst alles over me willen weten maar geen van de 3 verplicht mij mij om een 1080p camera midden in mijn woonkamer/slaapkamer/gamekamer te plaatsen en laat nou net daar de meeste kritiek op zijn
En over cloud en alle berichten die ik hier op het forum lees het begint bijna lachwekkend(zielig) te worden.
Echt dat hier (volwassen?) mensen alle PR praat van ontwikkwelaars/developers en MS/Sony geloven dat cloud de toekomst is zonder enig voorbeeld.
De enige ervaring met cloud gaming heb ik met BF3 en Simcity en dat werk niet eens laat staan berekening in de cloud

Alles wat ik hier lees over de berekeningen in cloud is gewoon een modern woord voor Een server

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 07-07-2013 18:11 ]
Als een autofabrikant zegt dat hun auto nog zuiniger is dan eerst, dan is er pas de mogelijkheid om dit na te gaan als de auto daadwerkelijk beschikbaar is. Maar tot die tijd zijn we aangewezen op de uitspraken die de fabrikant doet over de auto en wat voor technieken ze bekend maken. Ga je dan ook meteen zeggen dat het niets is en je er toch niets aan hebt <insert vooringenomen reden> blablabla?
En we weten nu wel dat je wat tegen de Kinect hebt, maar moet dat telkens weer worden aangekaart?
Het is bekend, NEXT!
Zo te zien heeft uchiha tijntje het over de reactie boven mij
[ Voor 43% gewijzigd door Martinspire op 07-07-2013 00:35 ]
Je maakt eerder jezelf belachelijk door iedere keer op deze manier (denigrerend) te reageren
En ik zie het nog wel gebeuren dat de X1 gewoon een appstore krijgt waar gewoon VLC of andere apps voor MKVs te downen zijn. Waarom wel voor Windows 8, windows Phone en windows RT en niet voor de X1? Enkel en alleen omdat ook netflix en andere bedrijven op de console te vinden zijn? Hopelijk maken zowel MS als Sony op de gamescom wat meer bekend over de multimedia mogelijkheden.
Je mag altijd dromenuchiha tijntje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:31:
Dat jij in je post het durft te hebben over volwassen mensen en je 1e zin van die post is: Wat een zinloze/kansloze reactie is dit.
Je maakt eerder jezelf belachelijk door iedere keer op deze manier (denigrerend) te reageren.
En ik zie het nog wel gebeuren dat de X1 gewoon een appstore krijgt waar gewoon VLC of andere apps voor MKVs te downen zijn. Waarom wel voor Windows 8, windows Phone en windows RT en niet voor de X1? Enkel en alleen omdat ook netflix en andere bedrijven op de console te vinden zijn? Hopelijk maken zowel MS als Sony op de gamescom wat meer bekend over de multimedia mogelijkheden.

Maar zoals wel vaker hier mag je alleen positief zijn en al het negatieve maar voor lief nemen
@martinspire Auto's fabriekanten kon je geen betere vergelijking vinden
Die liegen toch ook over het brandstof gebruik van auto's voor hun gewin

En zijn ook goed in allerlei fancy namen voor een gewone turbo.
Dat niet alleen, de bandbreedte die je nodig hebt om het door te geven lijkt me ook niet gering. Denk dat de makers een flinke zak geld hebben gekregen van MS om wat positieve PR.To_Tall schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:41:
Klinkt leuk maar vergeet niet als een presistend wereld speciaal voor jou in de cloud staat dat deze wel erg veel Geheugen en CPU tijd nodig zal hebben![]()
Ook al speel je dan het spel een jaar nietDus nee ik denk niet dat zo'n wereld mogelijk zal zijn op dit moment.. Maar klinkt wel aannemelijk, Technisch wel mogelijk maar niet haalbaar.
We zullen zien en het mee maken
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat MS voldoende servers heeft voor alleen wat watchdog alleen al via " the cloud" wil gaan doen, laat staan FM5 en de andere games.
PS @ onderbuurman.
Ja, ik vind het opvallend dat nu opeens 3 ontwikkelaars (waarvan er volgens mij 2 xbone only zijn) tegelijk uitkomen met voordelen van de cloud, terwijl er nog geen enkel spel in de geschiedenis van consoles/pc ook maar iets met cloudcomputing gedaan heeft (met recent Simcity als dieptepunt) en dat MS dat voor de xbone wel gaat lukken. Als Sony met dit bericht zou komen zou ik er dezelfde twijfels bij neerzetten. Mag men niet meer kritisch zijn naar MS in dit topic?
[ Voor 33% gewijzigd door MeNTaL_TO op 07-07-2013 01:20 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Maar ik ben in ieder geval blij van je dat ik mag dromen. Dat is een hele geruststelling. En mocht mijn droom toch werkelijkheid worden en de X1 via een bepaalde app idd MKVs supporten, dan neem ik aan dat je dat een zeer goede stap vind en hoop ik dat je dat ook dan in dit topic durft toe te geven.
Edit:
Ok, dus als er wat positieve zaken te melden zijn over de X1, dan is de boodschapper meteen weer omgekocht
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-07-2013 01:13 ]
Ik kon me ook me vroeger ook nooit voorstellen dat je gratis gmail inboxen van 25GB weg kon geven, of gratis filmpjes op Youtube kon laten zetten en daarmee een verdienmodel kon opzetten waar de reclame meer oplevert dan de gemaakte kosten.MeNTaL_TO schreef op zondag 07 juli 2013 @ 01:09:
[...]
Dat niet alleen, de bandbreedte die je nodig hebt om het door te geven lijkt me ook niet gering. Denk dat de makers een flinke zak geld hebben gekregen van MS om wat positieve PR.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat MS voldoende servers heeft voor alleen wat watchdog alleen al via " the cloud" wil gaan doen, laat staan FM5 en de andere games.
Wat ik in het multi next gen topic al aangeef:uchiha tijntje schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:30:
Dat klinkt positief. Het zal even wachten zijn of dit ook daadwerkelijk in de praktijk wordt gebracht, maar het is in ieder geval geen 1st party ontwikkelaar die dit zegt
Uit hetzelfde interview, op een andere website:
Eerlijk gezegd denk ik dat de schrijver de dev verkeerd gequote heeft en dat hij een vergelijking maakt met de current gen consoles. Sony heeft daarnaast een exclusieve DLC deal met Ubisoft voor Watch Dogs. Het lijkt me daarom zeer onwaarschijnlijk dat een dev gaat zeggen dat de Xbox versie ineens meer dynamische omgevingen heeft. En als het echt waar zou zijn: waarom zou het verschil in hardware dit niet recht kunnen trekken (ik ben geen hardware freak, dus wellicht dat iemand dit kan uitleggen)?There have been rumours that the Xbox One will be unable to match the capabilities of the PS4, but Guay's comments suggest the difference may only be small.
En verder zegt hij:
Anyway, ik verwacht dat je op beide systemen ongeveer dezelfde ervaring gaat krijgen.Regarding the next generation versions of Watch Dogs, Guay says there are numerous enhancements possible when compared to current-gen.
"There are obviously quite a few differences," said Guay. "There's graphics, of course, but there's also the dynamism of the city. For example, the water is far more realistic on next gen, the way it flows and parts when you drive a boat through it. We also gave better brains to NPCs, they are smarter in what they do and how they react to the player. Plus, there is a lot more of them on the street at once."
Verwijderd
Nee, dat klopt. Dat zeg ik dan ook nergens. Maar het maakt het wel onwaarschijnlijker dat hij gaat zeggen dat de X1 versie de betere versie gaat worden.Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:52:
Dat Sony een exclusive deal heeft voor extra content hoeft niet uit te sluiten dat een dev positief is over de X1.
Das in grote lijnen hetzelfde als dat Infinity Ward gaat zeggen dat Call of Duty op de PS4 destructibility gaat krijgen en op de X1 niet.
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 07-07-2013 08:58 ]
Het lijkt ook niet uit te maken of MS het nu zelf zegt of een andere partij, alles is pertinent onwaar.
Ik heb even een tijdje niet meegelezen en heb dus behoorlijk wat posts weer doorgelezen. Het valt mij op dat steeds dezelfde personen hier alles de grond in komen boren.
Over de cloud: Er is op dit moment inderdaad nog niets bekend over functies etc in games die via de cloud berekend gaan worden. (alleen het watchdogs stukje hierboven) als de ontwikkelaar dit dus zelf aangeeft dat het mogelijk is op de xbox door de cloud, krijg je weer te horen dat dat onzin is en MS dit heeft omgekocht. Wat een kul toch. Het enige tegenargument wat ik te horen krijg ''ja maar simcity werkt ook niet goed met de cloud'' JA DUS.. dat spel werkt toch niet op de servers van microsoft of mis ik iets? werken de servers bij nvidia ook bij voorbaat niet dat ''grid'' principe ofzoiets? Daar hoor je niemand over.
Blijkbaar heb je toch niet goed gelezen dan. Ik quote namelijk uit hetzelfde interview een stukje wat volledig anders wordt uitgelegd, en beargumenteer ook vrij helder waarom dit ook wel logisch is.Chrosser schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:36:
Inderdaad raar, dat alle mogelijke positieve kanten van de X1 hier meteen de grond in worden geboord.
Het lijkt ook niet uit te maken of MS het nu zelf zegt of een andere partij, alles is pertinent onwaar.
Ik heb even een tijdje niet meegelezen en heb dus behoorlijk wat posts weer doorgelezen. Het valt mij op dat steeds dezelfde personen hier alles de grond in komen boren.
Over de cloud: Er is op dit moment inderdaad nog niets bekend over functies etc in games die via de cloud berekend gaan worden. (alleen het watchdogs stukje hierboven) als de ontwikkelaar dit dus zelf aangeeft dat het mogelijk is op de xbox door de cloud, krijg je weer te horen dat dat onzin is en MS dit heeft omgekocht. Wat een kul toch. Het enige tegenargument wat ik te horen krijg ''ja maar simcity werkt ook niet goed met de cloud'' JA DUS.. dat spel werkt toch niet op de servers van microsoft of mis ik iets? werken de servers bij nvidia ook bij voorbaat niet dat ''grid'' principe ofzoiets? Daar hoor je niemand over.
Hij zegt toch ook:bram1984 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 08:48:
[...]
Anyway, ik verwacht dat je op beide systemen ongeveer dezelfde ervaring gaat krijgen.
"For example, we’re able to simulate the water in full 3D, if you go on a boat the waves that form will affect other boats. We’re also able to spend more time giving brains to the other people on the streets so that they can basically be smarter, and there can be more of them. It’s what I call dynamism; basically, the way the city reacts to you, we are able to push further on the Xbox One.”
Ja ik ga het niet nog een keer uitleggen. Lees mijn reactie nog maar een keer, zou ik zeggen.
http://gathering.tweakers...message/40524510#40524510
[ Voor 44% gewijzigd door bram1984 op 08-07-2013 14:20 ]
En jouw onderbouwing is dat je denkt dat de schrijver (en interviewer, want dit is het origineel) van het stukje het niet goed begrepen heeft. Daar valt inderdaad niet tegenop te argumenteren.we are able to push further on the Xbox One
Blijkbaar moet ik het toch uitleggen:PWM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:23:
Er staat:
[...]
En jouw onderbouwing is dat je denkt dat de schrijver (en interviewer, want dit is het origineel) van het stukje het niet goed begrepen heeft. Daar valt inderdaad niet tegenop te argumenteren.
Ik geef aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat een dev van WD aangeeft dat de X1 versie dynamischere omgevingen gaat tonen ten opzichte van de PS4. Ten eerste zegt hij in hetzelfde interview op een andere site namelijk het tegenovergestelde en verder komt hetzelfde stuk erin terug waarin hij de X1 expliciet noemt tegenover de current gen. Dat is logischer op grond van een aantal aspecten:
- WD heeft op PS4 exclusieve DLC, en wordt ook voornamelijk op de PS4 gedemonstreerd
- PS4 heeft betere hardware
- Het is best mogelijk dat console A een hogere resolutie of iets mooiere textures heeft, maar volstrekt onaannemelijk dat complete omgevingen anders aan gaan voelen.
Het origineel (althans, een gedeelte ervan), waar jij naar refereert, zegt dit:
Hierin staat nergens dat dit überhaupt met de cloud te maken heeft, en ook niet dat dit ten opzichte van de PS4 is.Watch Dogs producer Dominic Guay says it will "take a little while before we can get to the full power of those machines", in reference to PS4 and Xbox One.
Talking to NowGamer, we asked Guay what his first thoughts are on the next-gen consoles.
"We're still very much in the R&D period, that's what I call it, because the hardware is still new," Guay answered. "It's obvious to us that it’s going to take a little while before we can get to the full power of those machines and harness everything. But, even now we realise that both of them have comparable power, and for us that’s good, but everyday it changes almost. We’re pushing it and we’re going to continue doing that until [Watch Dogs] ship date."
He also spoke about some of the advantages next-gen power affords Watch Dogs.
"There are quite a few, obviously there are the graphics but you don’t need me to tell you, but there’s also everything related to the dynamism of the city," continued Guay. "For example, we’re able to simulate the water in full 3D, if you go on a boat the waves that form will affect other boats. We’re also able to spend more time giving brains to the other people on the streets so that they can basically be smarter, and there can be more of them. It’s what I call dynamism; basically, the way the city reacts to you, we are able to push further on the Xbox One."
Het andere originele stuk over de cloud, komt van The Official Xbox Magazine:
Ook hier wordt nergens de vergelijking met de PS4 getrokken, of ik moet ergens falikant overheen lezen.Watch Dogs, meanwhile, is a GTA-style sandbox that openly parodies the ubiquity of connected devices. This would seem to pose difficulties when it comes to endorsing always-online gaming, but Guay's keen on the possibilities. "While we play multiplayer games there is latency. If you play a game of Watch Dogs with me, I know where you are and I see you, but there's latency in setting that position.
"So suppose you were an AI, and the decision to make you move was run elsewhere. There would be the same latency," he continued. "If you think about it, it's not different than you holding the controller when you're playing multiplayer. It might allow someone to use one dedicated machine just for on AI. What kind of AI could I do with that? That's interesting."
Physics calculations, similarly, aren't dependent on strict timing. "The way a tree reacts to weather, it's physics, right?" Guay went on. "It's bending materials. Well, what if I could run that on the cloud? It doesn't need to be fully synced. There are occasions where there will be an advantage, but it's clear in the short term there's plenty of power within the machines. That's where our engineers are working."
Verwijderd
Dat de PS4 betere hardware heeft is geen argument want de kracht van de PS4 en de X1 is vergelijkbaar volgens hem.bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:41:
[...]
Blijkbaar moet ik het toch uitleggen:
Ik geef aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat een dev van WD aangeeft dat de X1 versie dynamischere omgevingen gaat tonen ten opzichte van de PS4. Ten eerste zegt hij in hetzelfde interview op een andere site namelijk het tegenovergestelde en verder komt hetzelfde stuk erin terug waarin hij de X1 expliciet noemt tegenover de current gen. Dat is logischer op grond van een aantal aspecten:
- WD heeft op PS4 exclusieve DLC, en wordt ook voornamelijk op de PS4 gedemonstreerd
- PS4 heeft betere hardware
- Het is best mogelijk dat console A een hogere resolutie of iets mooiere textures heeft, maar volstrekt onaannemelijk dat complete omgevingen anders aan gaan voelen.
Er is wel een Titanfall developer geweest die met concrete voorbeelden van de cloud kwam, maar natuurlijk niet in vergelijking met de PS4.
Het is wel een argument dat krachtiger geheugen en een krachtigere GPU het niet zo snel zullen afleggen tegen een cloud, me dunkt.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:53:
[...]
Dat de PS4 betere hardware heeft is geen argument want de kracht van de PS4 en de X1 is vergelijkbaar volgens hem.
Nou ja, ik zou het erg vreemd vinden, vandaar dat ik het even goed opgezocht heb.SeamusXanthus schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:54:
bram1984 heeft gelijk hoor! (begrijpend lezen gaat hem blijkbaar wel goed af als het in zijn eigen straatje past).
Er is wel een Titanfall developer geweest die met concrete voorbeelden van de cloud kwam, maar natuurlijk niet in vergelijking met de PS4.
Verwijderd
Jij je zin, dan is het wel een argument. Dat het voor een dev geen verschil maakt is voor mij veel belangrijker dan dat jij toegeeft dat er ook goede kanten aan een X1 kunnen zitten.bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:59:
[...]
Het is wel een argument dat krachtiger geheugen en een krachtigere GPU het niet zo snel zullen afleggen tegen een cloud, me dunkt.
[...]
Nou ja, ik zou het erg vreemd vinden, vandaar dat ik het even goed opgezocht heb.
Ik mijn zin? Jij vindt het dus aannemelijk dat de cloud ervoor zorgt dat de omgevingen meer dynamisch zijn terwijl de niet-cloud console op papier de betere hardware heeft? Okay.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:02:
[...]
Jij je zin, dan is het wel een argument. Dat het voor een dev geen verschil maakt is voor mij veel belangrijker dan dat jij toegeeft dat er ook goede kanten aan een X1 kunnen zitten.
Maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk gezien ze op ps4 stage stonden, exclusieve dlc hebben, en ook nog eens voor pc de game maken, waardoor het me makkelijker lijkt om meer de kracht van ps4 te benutten.
Of ze hebben een zakje geld gehad van MS en dit is het resultaat ?
Maar wat is een dynamischere omgeving ?? Misschien is het wel dat billboards geupdate worden via de cloud. Lijkt me het minst belastbare en meest haalbare, echte upgrades in graphics geloof ik niet in. Dat wordt dan een LAG fest.
Hoe dan ook we zullen moeten wachten op release van beide consoles en dan nog het spel om te zien hoe en wat.
[ Voor 16% gewijzigd door v8power67 op 08-07-2013 15:24 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Lees het interview anders even, er staat helemaal niks geks in waarvoor ze een zak geld zouden moeten krijgen.v8power67 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:19:
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de devs dus lui waren en niet de snellere hardware van de ps4 benutten, en een poging hebben gedaan naar de cloud van MS, en ze daarmee dus dynamischere omgevingen hebben gecreerd ?
Maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk gezien ze op ps4 stage stonden, exclusieve dlc hebben, en ook nog eens voor pc de game maken, waardoor het me makkelijker lijkt om meer de kracht van ps4 te benutten.
Of ze hebben een zakje geld gehad van MS en dit is het resultaat ?
Maar wat is een dynamischere omgeving ?? Misschien is het wel dat billboards geupdate worden via de cloud. Lijkt me het minst belastbare en meest haalbare, echte upgrades in graphics geloof ik niet in. Dat wordt dan een LAG fest.
Hoe dan ook we zullen moeten wachten op release van beide consoles en dan nog het spel om te zien hoe en wat.
Er wordt ook een voorbeeld van een dynamische omgeving gegeven: volledige 3D rendering van bijvoorbeeld water, waarbij golven die door een boot veroorzaakt worden, invloed hebben op andere boten.
Verwijderd
Ik ben eerder geneigd om een dev te geloven die er mee werkt dan een PS4 fanboy hoor. Maar dat zal mijn fout wel zijn.bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:15:
[...]
Ik mijn zin? Jij vindt het dus aannemelijk dat de cloud ervoor zorgt dat de omgevingen meer dynamisch zijn terwijl de niet-cloud console op papier de betere hardware heeft? Okay.
Heb het even gelezen en idd wat jij zegt klopt wel ja. Maar we gaan het zien bij releasebram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:28:
[...]
Lees het interview anders even, er staat helemaal niks geks in waarvoor ze een zak geld zouden moeten krijgen.
Er wordt ook een voorbeeld van een dynamische omgeving gegeven: volledige 3D rendering van bijvoorbeeld water, waarbij golven die door een boot veroorzaakt worden, invloed hebben op andere boten.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Als hij dat zou zeggen wel ja, maar dat zegt hij niet. Dus ik begrijp niet helemaal waar je nu precies naartoe wilt? Je kan ook mijn posts en het juiste interview even lezen en vervolgens dezelfde conclusie trekken als dat ik doe (meerdere mensen hebben al aangegeven dat het klopt wat ik zeg). Wie is hier nu de fanboy? Ik haal feiten aan, jij roept blijkbaar maar iets.Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:35:
[...]
Ik ben eerder geneigd om een dev te geloven die er mee werkt dan een PS4 fanboy hoor. Maar dat zal mijn fout wel zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 08-07-2013 15:38 ]
Eens. Ik vind het logisch dat er getwijfeld wordt over informatie die naar buitenkomt over de XBO. En vaak is die twijfel gegrond. Dat heeft MS ook aan zichzelf te danken. Ik vind dat bram zich netjes uitdrukt en ervoor zorgt dat je wat verder kijkt dan je neus lang is.bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:37:
[...]
Als hij dat zou zeggen wel ja, maar dat zegt hij niet. Dus ik begrijp niet helemaal waar je nu precies naartoe wilt? Je kan ook mijn posts en het juiste interview even lezen en vervolgens dezelfde conclusie trekken als dat ik doe (meerdere mensen hebben al aangegeven dat het klopt wat ik zeg). Wie is hier nu de fanboy? Ik haal feiten aan, jij roept blijkbaar maar iets.
Daarnaast is de hardware van de PS4 krachtiger, maar hoe zich dat vertaald naar de werkelijke wereld is nog maar de vraag. Als een dev dan zou aangeven dat het verschil klein is (dus de PS4 is wel krachtiger, maar niet heel erg) is dat natuurlijk interessant om te lezen om te begrijpen wat de consoles kunnen en hoe ze van elkaar verschillen.
Ook is dat hele Cloud-based gaming nog nieuw en zijn voordelen vooral gedachten en niet concreet. Zodra de cloud gekwantificeerd kan worden, wordt het interessant om te gaan vergelijken op kracht.
Maar onbewezen techniek blijft onbewezen tot het zich bewezen heeft...
Een stukje kool wordt niet zomaar een diamant!
Waarschijnlijk al meerdere keren gepost, maar dit is volgens mij het meest concrete voorbeeld over de cloud. En op een manier geschreven dat het niet als PR praatjes klinkt.
Dan wordt het een stuk duidelijker voor iedereen die er zich geen voorstelling voor kan maken. Dit soort dingen kunnen dus best eens een groot voordeel zijn. Verwacht dus vooral dedicated servers en persistent worlds wat ik wel degelijk een toevoeging vind.
En dit kan de Xbox wel degelijk dynamischer maken (alleen ligt nu de focus nu weer op een verkeerd geintepreteerd artikel ipv de positieve zaken)
De gpu van Ps4 is 50% of zelfs 65% krachtiger, het werkgeheugen is superieur en ook de cpu is misschien zelfs 25% hoger geklokt, en het os van de XBone zal waarschijnlijk ook meer werkgeheugen en cpu-cores in beslag nemen. Dat een dev dan aangeeft dat het verschil klein is, vind ik niet geloofwaardig. Maar we zullen het over een paar jaar zienJobbie schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:55:
Als een dev dan zou aangeven dat het verschil klein is (dus de PS4 is wel krachtiger, maar niet heel erg) is dat natuurlijk interessant om te lezen om te begrijpen wat de consoles kunnen en hoe ze van elkaar verschillen.
Tweakblog van de maand
Het is maar de vraag welke life-cycle ze aan de consoles vastplakken, voor hetzelfde geld komt MS over 3 jaar met een XBtwo, gooi er stukje backwards compatible bij, extra hardware, probleem opgelost.witeken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:03:
[...]
De gpu van Ps4 is 50% of zelfs 65% krachtiger, het werkgeheugen is superieur en ook de cpu is misschien zelfs 25% hoger geklokt, en het os van de XBone zal waarschijnlijk ook meer werkgeheugen en cpu-cores in beslag nemen. Dat een dev dan aangeeft dat het verschil klein is, vind ik niet geloofwaardig. Maar we zullen het over een paar jaar zien.
Andersom kan Sony dat ook gewoon doen, maar ze nu gewoon 1 op 1 zetten is met de snelheid van de huidige technologie maar een moment opname.
(kijk eens naar de snelheid van single -> octa cores, of de APU/SoC's).
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2013 19:07 ]
Als ze over 3 jaar alweer met een nieuwe komen zullen er een hoop mensen pissed zijn.SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:05:
[...]
Het is maar de vraag welke life-cycle ze aan de consoles vastplakken, voor hetzelfde geld komt MS over 3 jaar met een XBtwo, gooi er stukje backwards compatible bij, extra hardware, probleem opgelost.
Andersom kan Sony dat ook gewoon doen, maar ze nu gewoon 1 op 1 zetten is met de snelheid van de huidige technologie maar een moment opname.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Allemaal leuk en aardig, maar dat is allemaal theoretische maximum-snelheid, deels gebaseerd op onbevestigde geruchten.witeken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:03:
[...]
De gpu van Ps4 is 50% of zelfs 65% krachtiger, het werkgeheugen is superieur en ook de cpu is misschien zelfs 25% hoger geklokt, en het os van de XBone zal waarschijnlijk ook meer werkgeheugen en cpu-cores in beslag nemen. Dat een dev dan aangeeft dat het verschil klein is, vind ik niet geloofwaardig. Maar we zullen het over een paar jaar zien.
Maar goed, je bent nog geen enkele keer positief geweest over de X1, dus we hadden ook niet anders verwacht.
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 08-07-2013 19:20 ]
"Ze zullen het wel anders bedoelen, dit kan niet, het zal wel: "Negatieve uitleg zijn""Officiele Microsoft statement over game sharing
"Mwah, het zal wel anders zijn. Wat ik denk dat ze bedoelen is: "Negatieve uitleg""Dev zegt iets positiefs
"Kijk, betrouwbaar bewijs"Totaal onbekende bron post een lulverhaal, anoniem, op een forum
Na [PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles is dit topic eigenlijk ook niet meer de moeite waard. Ik bookmark het volgende deel wel weer als er een leuke grote beurs is.
The ramblings of an idiot
http://stevivor.com/2013/06/preview-dead-rising-3/
Dead Rising 3 kijk ik erg naar uit
Tuurlijk wel, zit een aardige bonk humor inPWM schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:29:
Na [PS4 / Xbox One / Wii U] Volgende generatie consoles is dit topic eigenlijk ook niet meer de moeite waard. Ik bookmark het volgende deel wel weer als er een leuke grote beurs is.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Een console heeft een erg lange levensduur en waarschijnlijk zullen de consolebouwers hun producten ook volgende generatie dicht bij elkaar uitbrengen. Daarnaast is 3 jaar ook erg weinig om nieuwe, next-gen features te ontwikkelen.SinergyX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:05:
Het is maar de vraag welke life-cycle ze aan de consoles vastplakken, voor hetzelfde geld komt MS over 3 jaar met een XBtwo, gooi er stukje backwards compatible bij, extra hardware, probleem opgelost.
Tweakblog van de maand
Tsja, ik kan er weinig aan doen dat MS Sony bij weinig/geen dingen (die ik interessant vind; ik heb bv. weinig interesse om een console met mijn stem aan te zetten of met gebaren) heeft overtroffen. Ik ben ook nog benieuwd hoe goed en vlot dat in de praktijk gaat werken.Martinspire schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:20:
Maar goed, je bent nog geen enkele keer positief geweest over de X1, dus we hadden ook niet anders verwacht.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook enkele exclusives voor de Xbox One die ik interessant vind (o.a. Titanfall).
Ik kan me ook niet herinneren dat jij al eens iets positief over de Ps4 hebt gezegd
Tweakblog van de maand
Toch vind ik dat je erg vaak je mening voor algemene waarheid aanmerkt.witeken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:41:
[...]
Tsja, ik kan er weinig aan doen dat MS Sony bij weinig/geen dingen (die ik interessant vind; ik heb bv. weinig interesse om een console met mijn stem aan te zetten of met gebaren) heeft overtroffen. Ik ben ook nog benieuwd hoe goed en vlot dat in de praktijk gaat werken.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook enkele exclusives voor de Xbox One die ik interessant vind (o.a. Titanfall).
Ik kan me ook niet herinneren dat jij al eens iets positief over de Ps4 hebt gezegd.
Anyways, ik ga in dit topic vooral positief over de X1 praten, verder kom ik niet in het PS4 topic, maar daar zou ik ook niet raar over de X1 praten, het heeft namelijk weinig zin
En in het gemengde topic heb ik al zat complimentjes aan Sony gegeven. Voor de prima presentatie op de E3, de touchpad op controller die toch wel interessant is, de support voor indies en de diverse game presentatie met bijbehorende cinematics.
Het is dat ik er geen geld voor heb, maar anders had ik al lang een PS3 naast mn 360 gezet hoor
Maar omdat dit het X1 topic is, vind ik het nutteloos om Sony hier een veer in de reet te steken.
Nex-Gen Features?? Waarom zou in 3 jaar dit niet kunnen.. Toen MS Windows 7 nog niet eens in BETA had. Was er een ander team al aan het ontwikkelen voor windows 8.. Dus ja ik kan best begrijpen dat MS nog steeds naar features aan het zoeken is die op dit moment nog niet mogelijk zijn omdat de tijd te kort is.. Maar het kan zomaar zijn dat deze features sets al wel op de plank klaar liggen voor een volgende generatie..witeken schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:33:
[...]
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Een console heeft een erg lange levensduur en waarschijnlijk zullen de consolebouwers hun producten ook volgende generatie dicht bij elkaar uitbrengen. Daarnaast is 3 jaar ook erg weinig om nieuwe, next-gen features te ontwikkelen.
Om nog even over de cloud te mekkeren
Vergeet niet dat Hardware die nodig is niet zo verschrikelijk duur is. Een mooie blade oplossing is vrij prijzig, maar als elke X1 gebruiker een gold abbo heeft dan zijn die kosten er vrij snel uit. Daarnaast worden deze machines niet dedicated gebruikt voor de Xbox. Indien het rustig is op een continent dan zullen die servers vrijgegeven worden om andere taken te doen.
Ook kunnen deze servers in de toekomst leukere taken doen dan nu misschien mogelijk zullen zijn of zo ver wij kunnen denken
Ik zie daar alleen geen voorbeeld in van wat de cloud powered computing gaat worden/zijn. Alleen een stukje over schaalbaarheid voor hosting/dedicated servers, ook mooi, maar omdat nu cloudpowered te noemen.SeamusXanthus schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:04:
http://www.respawn.com/ne...bout-the-xbox-live-cloud/
Waarschijnlijk al meerdere keren gepost, maar dit is volgens mij het meest concrete voorbeeld over de cloud. En op een manier geschreven dat het niet als PR praatjes klinkt.
Dan wordt het een stuk duidelijker voor iedereen die er zich geen voorstelling voor kan maken. Dit soort dingen kunnen dus best eens een groot voordeel zijn. Verwacht dus vooral dedicated servers en persistent worlds wat ik wel degelijk een toevoeging vind.
En dit kan de Xbox wel degelijk dynamischer maken (alleen ligt nu de focus nu weer op een verkeerd geintepreteerd artikel ipv de positieve zaken)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Heb je daar een voorbeeld van, want dat zou me verbazen.Martinspire schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:28:
Toch vind ik dat je erg vaak je mening voor algemene waarheid aanmerkt.
Tweakblog van de maand
Forza is eigelijk de enige die op dit moment concreet als voorbeeld wordt genomen, de rest zijn ideeën of potentiele mogelijkheden, naast dat Titanfall servers via de cloud gaan lopen.MeNTaL_TO schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:49:
Ik zie daar alleen geen voorbeeld in van wat de cloud powered computing gaat worden/zijn. Alleen een stukje over schaalbaarheid voor hosting/dedicated servers, ook mooi, maar omdat nu cloudpowered te noemen.
Schaalbaarheid vind ik al erg interessant aspect, al vraag ik me af waarom MMO-publishers daar niet eerder aan gedacht hebben, mischien dat MS dit vooralsnog Xbox exclusive houden.
Sorry voor het commentaar maar pagina na pagina hetzelfde is niet erg interessant terwijl ik wel op de hoogte wil blijven over de Xbox One via dit forum en je zo door een hoop onzin heen moet gaan om dat beetje informatie wat er wel gedeeld wordt te verkrijgen.
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.