'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Hmm ja het is erg stil rondom Epic, erg jammer maar wie weet komt er nog een verrassing, ik had eigenlijk wel verwacht dat ze op de E3 zouden staan in samenwerking met MS.BM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:33:
[...]
Microsoft had nog wel wat games achter de hand geloof ik. Epic, tja, ik hoop er nog wat van te zien, maar ik verwacht er niet veel meer van. Volgens mij hebben die de focus wat meer verschoven richting engine development, maar ook op dat gebied is er nog niet veel te zien geweest. Zijn er uberhaupt al games aangekondigd die op UE4 draaien?
Ik denk/hoop dat gezien Sony doorgaans toch wel sterk aanwezig is op de Gamescom dat Microsoft deze keer toch wel wat gaat neerzetten.SinergyX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:34:
MS denk ik niet, die heeft toch de focus op US, en gamescom is meer beetje van 'oja, EU is er ook nog, gaan we daar nog even heen'. Het zal wel leuke situaties gaan creeeren omdat Sony er waarschijnlijk ook is (lekker discussieren op z'n duits).
Als ze dat niet doen lijkt me dat toch wel een gemiste kans gezien de huidige tendens die nog heerst rondom MS/xbox one, het is toch nog 1 van de weinige kansen die je moet pakken om op een groot evenement je console/beleid/games te tonen en te verdedigen , daarnaast is het een publiekelijk evenement en de eerste keer dat de console in de EU word gepresenteerd dus dat lijkt mij wel belangrijk op dit moment dat je echt gaat uitpakken en niet de mind set hebt van ach de EU is maar voor erbij.
Weet iemand of er na de gamescom nog meerdere game beurzen komen voor de launch van de console(s)?
[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 02-07-2013 22:56 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik hoop het ook zeker, maar het is niet MS die daar staat, het zijn gewoon een berg medewerkers die een verhaaltje moeten houden. Nu kunnen we op internet nog redelijk van elkaar afmeppen als het gaat om 'yet another' console-war, maar op zo'n gamescom (uitgaande dat het 1:3 staat momenteel), denk ik niet dat je daar als medewerker fijn zou staan.boe2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:35:
Dat is wel heel voorbarig: Gamescom is het eerste Europese event waar MS de nieuwe Xbox gaat voorstellen. Je zou juist een heel sterke focus op EU content verwachten
Andere kant, als hele GC massaal aan de PS4 kant gaat staan, is de wachtrij bij MS aanzienlijk korter, dan zeg ik 'win-win'
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik ben het met je eens behalve over kinect. Ik ben sneller met een afstandsbediening van Nederland 1 naar bv de VRT dan dat ik 24 keer met mijn hand moet gaan zitten zwaaien naar de tv omdat de VRT bij mijn digitaal pakket op 25 is gezet. En dan heb ik het niet eens over Boomerang TV op kanaal 309....
Het idee achter kinect is leuk maar het moet niet opgedrongen worden en tot nu toe heb ik nog niets gezien waar MS mij (en vele anderen) mee kan overtuigen dat ik kinect ook echt wil en er meerwaarde in zie.
Het hoeft niet opgedwongen te worden, maar het is wel een nieuwe manier die veel potentie heeft. Je hoeft het dadelijk niet per se met Kinect te doen, maar als het zou kunnen is dat wél top.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:01:
[...]
Ik ben het met je eens behalve over kinect. Ik ben sneller met een afstandsbediening van Nederland 1 naar bv de VRT dan dat ik 24 keer met mijn hand moet gaan zitten zwaaien naar de tv omdat de VRT bij mijn digitaal pakket op 25 is gezet. En dan heb ik het niet eens over Boomerang TV op kanaal 309....
Het idee achter kinect is leuk maar het moet niet opgedrongen worden en tot nu toe heb ik nog niets gezien waar MS mij (en vele anderen) mee kan overtuigen dat ik kinect ook echt wil en er meerwaarde in zie.
Daarnaast, "Xbox, Channel 309" of "Xbox, Boomerang TV".
Verwijderd
Maar ik wil die potentie ook eens een keer zien in plaats van alleen maar te horen dat het potentie heeft. Ik ben verplicht zo'n joekel van een bar aan te schaffen maar weet nog steeds niet waarom. Op de huidige Xbox is het niet bepaald indrukwekkend te noemen wat kinect toevoegt.Uniciteit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:03:
[...]
Het hoeft niet opgedwongen te worden, maar het is wel een nieuwe manier die veel potentie heeft. Je hoeft het dadelijk niet per se met Kinect te doen, maar als het zou kunnen is dat wél top.
Daarnaast, "Xbox, Channel 309" of "Xbox, Boomerang TV".
En voor ik "Xbox, Channel 309" of "Xbox, Boomerang TV" uitgesproken heb zijn ook de knopjes op de afstandbediening al ingedrukt. Nog afgezien van dat ik tijdens het tv kijken niet van plan ben om mijn X1 ook aan te zetten als ik toch niet game.
Misschien de opvolger van Don voorstellen bijvoorbeeld? Stel ze zetten een Europees als hoofd van Xbox, dan is dat erg mooi. En verder is het goed mogelijk dat ze wat Europese apps of samenwerkingen bekend maken.
Verder hebben ze nog een heleboel waar ze iets over kunnen melden. Het Windows-OS, de Kinect met meer games daarvoor, de cloud (meer voorbeelden en technieken), indie-development, de releasedatum en meer.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 02-07-2013 23:14 ]
Ik denk dat MS het zelf allemaal ook niet meer weet.Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:13:
Ga er maar vanuit dat Microsoft ook groot aanwezig is op Gamescom. Het zou me overigens niet verbazen als ze ook een persconferentie of ander evenement rond de beurs organiseren om weer wat meer positieve berichten te genereren.
Misschien de opvolger van Don voorstellen bijvoorbeeld? Stel ze zetten een Europees als hoofd van Xbox, dan is dat erg mooi. En verder is het goed mogelijk dat ze wat Europese apps of samenwerkingen bekend maken.
Verder hebben ze nog een heleboel waar ze iets over kunnen melden. Het Windows-OS, de Kinect met meer games daarvoor, de cloud (meer voorbeelden en technieken), indie-development, de releasedatum en meer.
Ze doen nu gewoon aan damagecontrol om de PS4 maar zoveel mogelijk naar te apen.
Ze kondigen op de Gamecom aan :
• Prijs word 399€ (zonder kinect)
• Kinect niet verplicht
• Uitgevers hebben nu 6 ipv 4 gb aan ram beschikbaar
• Forza* is gratis voor Xbox live abonnees ( *alleen online)
• Cloud wordt tot 2015 alleen gebruikt om je save games op te slaan
• Xbox live kost voortaan 50 per jaar en kun je ook via xbox.nl/in de shop met ideal betalen.
• indie developers mogen nu zonder uitgever toch games op marketplace uitbrengen.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik zie het probleem niet: als je een afstandsbediening wilt blijven gebruiken, dan blijf je die toch gebruiken?Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:08:
[...]
Maar ik wil die potentie ook eens een keer zien in plaats van alleen maar te horen dat het potentie heeft. Ik ben verplicht zo'n joekel van een bar aan te schaffen maar weet nog steeds niet waarom. Op de huidige Xbox is het niet bepaald indrukwekkend te noemen wat kinect toevoegt.
En voor ik "Xbox, Channel 309" of "Xbox, Boomerang TV" uitgesproken heb zijn ook de knopjes op de afstandbediening al ingedrukt. Nog afgezien van dat ik tijdens het tv kijken niet van plan ben om mijn X1 ook aan te zetten als ik toch niet game.
Trouwens is het helemaal niet zeker of je extra betaalt voor Kinect: consoles worden immers vaak met verliezen verkocht. Wellicht hadden ze ook kunnen zeggen: we nemen een minder groot verlies (of zelfs break-even of winst) bij €499. Misschien kost het ding maar €20 om te produceren, daarvoor gooien ze de prijs echt niet met €100 omlaag.
De mogelijkheden die Kinect mogelijk gaat bieden is ook nog niet voor jou, het is voor de early adoptor. De personen die geloven in het idee. Dezelfde personen die 6 jaar geleden geloofden dat de iPhone met een simpel OS en touchscreen, de hele smartphone wereld kon veranderen.
En pas daarna komt de rest.
Het is goed mogelijk dat de mogelijkheden van Kinect 2 niet echt tot stand komen en dat er over 5 jaar nog niets bijzonders is gebeurd. Maar als het over 5 jaar gemeengoed en populair is, dan zul jij er waarschijnlijk net zo goed regelmatig gebruik van maken: op wat voor manier dan ook.
Of dat nou voor TV kijken is, of enkel voor het besturen van het Operating System.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
* Met "de rest" bedoelde ik dus het grote publiek, wat altijd volgt na de early adoptersChaoss schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:20:
Tuurlijk heb je early adopters en "de rest" maar wil een stukje techniek aanslaan doen moet het wel een verbetering zijn ten opzichte van de huidige techniek en een tv besturen met gebaren en/of spraak is simpelweg geen verbetering omdat het minder efficiënt is. Het is een gimmick leuk op eens te proberen maar daar houd het ook wel mee op.
Het zou mij niet verbazen als dadelijk blijkt dat het besturen van een operating system door middel van handgebaren voor veel mensen een stuk makkelijker gaat dan met een controller.
Er zijn genoeg mensen die niet snappen hoe ze met een controller moeten werken, maar wel via een console allerlei dingen willen doen. Ik heb het dus niet alleen over TV kijken.
We zullen zien. Jij zegt een gimmick, ik zeg dat binnen nu en 10 jaar er genoeg mensen zijn die de voorkeur geven aan het besturen van het OS d.m.v. handgebaren+stemcommando's i.p.v. met een controller.
Als we altijd maar "het slaat toch niet aan, het is [opmerking: _nog_] niet efficiënt genoeg, etc.", dan hadden we nooit een computer met een GUI gemaakt, want waarom zou je als je alles ook kunt doen via textcommando's? Draadloze telefoons... nee, doe maar niet, moeten we dan met kleine knopjes werken? We kunnen het beter bij het draaimechanisme houden: dat is efficiënt en werkt goed.
[ Voor 19% gewijzigd door Uniciteit op 03-07-2013 00:28 ]
Maar mag een feature in het begin niet een mooie gimmick zijn dan? Moet alles wat toegevoegd wordt, meteen worden toegevoegd omdat het alleen een grote verbetering mag zijn?Chaoss schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:20:
Tuurlijk heb je early adopters en "de rest" maar wil een stukje techniek aanslaan doen moet het wel een verbetering zijn ten opzichte van de huidige techniek en een tv besturen met gebaren en/of spraak is simpelweg geen verbetering omdat het minder efficiënt is. Het is een gimmick leuk op eens te proberen maar daar houd het ook wel mee op.
De Wii-controller was in het begin ook niet meer dan een leuke gimmick maar is uiteindelijk uitgegroeid tot een onverwachte (en verdiende) kaskraker. Ze moeten de Kinect-games nog aankondigen, waarbij we heus wel leuke dingen zullen zien. Die nieuwe Kinect Sports titel lijkt me erg leuk om weer te doen en andere Kinect games kunnen ervoor zorgen dat de massa het ook wil oppakken. Alleen wat betere graphics gaan de nieuwe generatie consoles niet verkopen.
Vooral spraakherkenning van de Kinect zal ook wel door de gamers opgepakt worden als ze merken dat ze inderdaad handige dingen kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat ze zo de knoppen beter kunnen gebruiken voor andere taken. En je kunt er geinige dingen mee doen door een bewaker te laten schrikken door Boe te zeggen of in GTA wat mensen uit te schelden om ze voorrot te trappen
In de toekomst lijkt het me zeker mogelijk dat een game de dialogen overlaat aan de speler (of dat je ala Mass Effect een aantal mogelijkheden hebt maar die zelf kunt vragen, waardoor je meer dan 4 of 6 vragen kunt laten stellen door de speler). Herinner je je Milo nog? Als die techniek toch niet weg is gegooid, maar voor de Xbox One is bewaard, dan is dat toch rete-gaaf?
Kinect zorgt er bij mij meer voor dat ik veel mogelijkheden zie om een unieke game te kunnen spelen. Anders dan bij de PS4 welke vooralsnog vooral wat meer power heeft voor de games en alleen met de touchpad wat nieuws probeert te doen.
[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 03-07-2013 00:30 ]
PS Moet kinect wel werken, bij een vriend van me doet Kinect het in de huiskamer niet, omdat de 360 vind dat de huiskamer te klein is (en dat is die zeker niet). Bij de 360 heeft het me in de winkel ook niet kunnen overtuigen en doet dat het bij de xbone (tot nu toe) ook zeker niet.
[ Voor 47% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-07-2013 00:32 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Of de Kinect en de visie van MS die er achter zit enkel een gimmick is en dat zal blijven kunnen we nu niet beoordelen lijkt me, maar dat er potentie in zit?
Ja dat denk ik wel, ik ben wel kritisch/sceptisch maar dat heeft ook te maken met wat er met de vorige kinect allemaal is gebeurd of beter gezegd allemaal niet is gebeurd.
Alles zal afhangen van de uitwerking en in ons geval hoe alles gaat werken in ons landje met de Kinect.(ondersteuning oa).en dat is nog een hele tijd weg.
Wat je beschrijft mbt Kinect op heb ik nog niet vaak gehoord maar wel 1x van iemand die ik via via ken, het werkte blijkbaar niet goed vanwege de *kleinere ruimte*MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:30:
Heeft iemand nu enig idee wat MS met cloudpower bedoeld? Krijg een beetje EA/Simcity gevoel bij die uitspraak. Alsof de Xbone een grote cpugrid gaat worden
PS Moet kinect wel werken, bij een vriend van me doet Kinect het in de huiskamer niet, omdat de 360 vind dat de huiskamer te klein is (en dat is die zeker niet). Bij de 360 heeft het me in de winkel ook niet kunnen overtuigen en doet dat het bij de xbone (tot nu toe) ook zeker niet.
Aan 1 kant lijkt me dat zeer vreemd en ik ga er ook van uit als dat al zo het geval was met de oude kinect dat dit in de nieuwe helemaal opgelost is.
Zelf heb ik ook een kleine game kamer waar gewoon weinig ruimte in is en ik zit nu a te denken waar kan ik die Kinect in godsnaam toch kwijt,(evenals de flinke xbox one) de Kinect is immers ook niet klein te noemen en ik vraag me ook af of hij bv recht voor je moet staan of dat meer naar de zijkant geen enkel probleem is etc etc, hiervoor zal ik geduld moeten hebben en even moeten afwachten wat de ervaringen van anderen zijn( in kleine kamers).
Welke console het voor mij word zal dus ook om praktische redenen afhangen van de ruimte of mijn gebrek daar aan en oe de Kinect functioneert in deze ruimtes.
[ Voor 83% gewijzigd door pino85 op 03-07-2013 01:09 ]
Liefhebber van Tweakers
Dying Light was een titel die op UE4 draaide op de E3. Zullen er vast wel meer volgen maar bij lange na niet meer zoveel als de vorige generatie. UE is intussen middleware geworden, elke grote publisher heeft zijn eigen inhouse engine ontwikkeld (EA's Frostbite, Ubisoft's Snowdrop, Konami's Fox Engine).BM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:33:
[...]
Microsoft had nog wel wat games achter de hand geloof ik. Epic, tja, ik hoop er nog wat van te zien, maar ik verwacht er niet veel meer van. Volgens mij hebben die de focus wat meer verschoven richting engine development, maar ook op dat gebied is er nog niet veel te zien geweest. Zijn er uberhaupt al games aangekondigd die op UE4 draaien?
Het zal niet voor niets zijn dat de hoge heren binnen Epic, zoals Mike Capps en Cliff Blezinski, vorig jaar al zijn vertrokken. Ze hebben Fortnite nog in ontwikkeling en wellicht komen de mannen van People Can Fly nog met iets maar ik verwacht eerlijk gezged geen grote knaller a la Gears Of War meer van ze.
Heb al eventjes geen nieuwe retailgames gekocht, maar ik denk Crysis 3?
Heb gisten The Last Of Us gekocht, mooi spel, maar geen 'wow factor'. De E3 is toch wel net op een verkeerd tijdstip gekomen.
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-07-2013 09:39 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
http://uk.gamespot.com/ne...-reach-24-million-6403766
Ik heb em zelf ook van af dag 1, gebruik het zelden omdat je toch snel de controller pakt, maar mijn dochter vind het geweldig.
http://uk.ign.com/article...-2013-game-critics-awards
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-07-2013 09:57 ]
Ik heb TLoU gisteren uitgespeeld. Je moet niet te snel oordelen, er komen genoeg mooie stukkenuchiha tijntje schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:34:
Heb gisten The Last Of Us gekocht, mooi spel, maar geen 'wow factor'. De E3 is toch wel net op een verkeerd tijdstip gekomen.De beelden die ik gezien heb van de next gen games zijn toch wel eventjes een stukje mooier. Dan denk ik vooral aan the Division en BF4 en Titanfall
PSN id: NL_SToRM
- grote lag
- onnauwkeurigheid
- niet of langzaam kunnen herkennen van mensen
- moeite met weinig licht
- geen subtiele bewegingen kunnen zien
- raakt in de war als mensen langs elkaar heen verplaatsen
- moeite met kleine kinderen herkennen
Als je techdemo's van de nieuwe kinect ziet op youtube, dan zijn deze ZEER overtuigend en lijken AL deze punten te zijn opgelost. Ik zie het simpelweg niet als een nadeel om Kinect te hebben, zeker niet als je daarmee ook nog de xbox kan aanzetten, je naar tv kan switchen en meteen met het juiste profiel inlogt. Grote voordeel van Kinect te bundelen is natuurlijk dat het relatief goedkoop kan worden gebundeld. De vraag is of dit 100 euro waard is, maar Kinect 2 op zich lijkt me juist een mooie toevoeging? Ik snap de haat dan ook niet.
Kan je nu al vertellen dat spraak- en bewegingsbediening het simpelweg niet gaat worden. Heb nu ook een Samsung tv met die functie. Leuk om als gimmick te laten zien aan anderen, maar in de praktijk is het alleen maar lastig. Blijf de afstandsbediening wel gebruiken.
Ben het eens met beuker19 een paar reacties geleden: gegarandeerd dat Microsoft de verplichting om dat onding te installeren schrapt voor de officiële launch. Weet niet wat ze daar geslikt hebben toen ze hiertoe besloten, maar het kan niet veel soeps geweest zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De haat zit 'm, zoals zo vaak al gezegd, in de verplichting. Lang niet iedereen wil dat ding bij z'n TV hebben staan, en lang niet iedereen wil herkend worden of het ding met spraak of wat dan ook bediening.SeamusXanthus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:03:
Laten we eerlijk zijn, conceptueel is Kinect nog steeds hardstikke mooi als een additionele manier van input. Alleen werkte de praktijk voor velen niet lekker vanwege:
- grote lag
- onnauwkeurigheid
- niet of langzaam kunnen herkennen van mensen
- moeite met weinig licht
- geen subtiele bewegingen kunnen zien
- raakt in de war als mensen langs elkaar heen verplaatsen
- moeite met kleine kinderen herkennen
Als je techdemo's van de nieuwe kinect ziet op youtube, dan zijn deze ZEER overtuigend en lijken AL deze punten te zijn opgelost. Ik zie het simpelweg niet als een nadeel om Kinect te hebben, zeker niet als je daarmee ook nog de xbox kan aanzetten, je naar tv kan switchen en meteen met het juiste profiel inlogt. Grote voordeel van Kinect te bundelen is natuurlijk dat het relatief goedkoop kan worden gebundeld. De vraag is of dit 100 euro waard is, maar Kinect 2 op zich lijkt me juist een mooie toevoeging? Ik snap de haat dan ook niet.
The ramblings of an idiot
Ik ben alleen benieuwd hoe hij tegen de PS-move werkt, de huidige generatie leek PS move leuker om mee te spelen (je ziet jezelf met een huge ass zwaard in je handen), geen idee hoe de Kinect werkte.McBoom schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:06:
Ik ben blij dat Kinect bijgeleverd wordt, hier wordt Kinect bijna dagelijks gebruikt. Developers weten dat het bijgeleverd wordt, dus niet maar halfbakken implementatie in games. MS gaat het echt niet wijzigen, er zullen games in ontwikkeling zijn waarbij er vanuit gegaan wordt dat iedereen Kinect heeft.
Maar op de next gen als Kinect standaard geleverd wordt, kan een ontwikkelaar er altijd vanuit gaan en er dingen voor inbouwen, waar het bij de PS4 maar weer de grote vraag blijft wat het aanbod gaat worden. Daarnaast, 60 euro cam, 30 euro controller (je gaat echt niet met zo'n DS4 staan te zwaaien), als ik dan 100 euro tactisch zou moeten uitgeven, zet ik mn geld wel op de Xbox.
En bij PS4 kun je, als je een multiplatform titel ontwikkelt, de optie erin bakken, als er toch al een mogelijkheid voor Kinect is. Kun je mensen altijd nog laten kiezen of ze gewoon via een onscreen selectiewiel een commando willen geven, of willen gaan zwaaien en praten. Exclusives die de Eye/Kinect verplichten, kun je desgewenst wel of niet kopen. Ik zie het probleem niet helemaal van het niet verplicht meeleveren. Je kan mensen sowieso niet gaan verplichten om te praten of te zwaaien, tenzij de game Kinect/PS Eye only is, maar die zijn dan exclusief. Bij multiplatform hoef je je echt geen zorgen te maken.SinergyX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:19:
[...]
Ik ben alleen benieuwd hoe hij tegen de PS-move werkt, de huidige generatie leek PS move leuker om mee te spelen (je ziet jezelf met een huge ass zwaard in je handen), geen idee hoe de Kinect werkte.
Maar op de next gen als Kinect standaard geleverd wordt, kan een ontwikkelaar er altijd vanuit gaan en er dingen voor inbouwen, waar het bij de PS4 maar weer de grote vraag blijft wat het aanbod gaat worden. Daarnaast, 60 euro cam, 30 euro controller (je gaat echt niet met zo'n DS4 staan te zwaaien), als ik dan 100 euro tactisch zou moeten uitgeven, zet ik mn geld wel op de Xbox.
Meeleveren zorgt ervoor dat iedereen iets nieuws in huis haalt.bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:28:
[...]
En bij PS4 kun je, als je een multiplatform titel ontwikkelt, de optie erin bakken, als er toch al een mogelijkheid voor Kinect is. Kun je mensen altijd nog laten kiezen of ze gewoon via een onscreen selectiewiel een commando willen geven, of willen gaan zwaaien en praten. Exclusives die de Eye/Kinect verplichten, kun je desgewenst wel of niet kopen. Ik zie het probleem niet helemaal van het niet verplicht meeleveren. Je kan mensen sowieso niet gaan verplichten om te praten of te zwaaien, tenzij de game Kinect/PS Eye only is, maar die zijn dan exclusief. Bij multiplatform hoef je je echt geen zorgen te maken.
We weten inmiddels dat er in dit topic wat mensen rondhangen die de Kinect pertinent haten en dat mag, maar ik vind het een goede toevoeging (en velen met mij). Ze zullen hem altijd wel mee gaan leveren, al verwacht ik wel dat er een verandering in komt of ie aangesloten moet zijn ja of nee. Maar dan kun je er nog wel vanuit gaan als ontwikkelaar dat er een Kinect in bezit is en door hem wel mee te leveren is de kans groot dat ie ook gewoon gebruikt gaat worden.
Sony kan dan meeliften op het feit dat de Kinect breed toegankelijk is, maar ik vraag me af of die nieuwe Eye wel gaat verkopen. Wat is het nut ervan? Als je er echt iets mee wilt doen kun je beter een Xbox One kopen.
Maar ik dacht dat we deze discussie al gehad hadden een pagina of 30 geleden?
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 03-07-2013 12:35 ]
Wat ik alleen niet helemaal snap is dat het een voordeel voor ontwikkelaars is omdat ze er vanuit kunnen gaan dat iedereen er een heeft staan. Geef is een concreet voorbeeld. Voice commands in de single player van Call of Duty? Prima, gewoon de optie ook toevoegen bij de PS4 versie, waarbij deze zelf herkent of de gebruiker de Eye wel of niet heeft staan. Ik zie het probleem niet. En ook al doen ze dit niet, ik denk dat er weinig mensen om zullen treuren.
Als ze straks een wijziging doorvoeren waarbij de unit niet continue aangesloten moet zijn, dan heb je ook al helemaal niks meer aan het feit dat devs er wel of geen rekening mee kunnen houden. Dan is het precies hetzelfde als bij PS4, met het verschil dat je voor Kinect verplicht € 100,- extra moet aftikken als überhaupt een X1 in huis wil halen.
[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 03-07-2013 12:43 ]
Waar het om gaat is dat je straks hebt dat er 25 miljoen xboxen zijn verkocht en maar 5 miljoen Kinects. Als je dan een game maakt kost het je veel tijd om dergelijke zaken toe te voegen, maar heeft het weinig opbrengst. Dan komt het het stadium van gimmick ook niet voorbij.bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:41:
Oh ik haat dat ding niet hoor. Sterker nog. Heb de eerste Kinect ook staan.
Wat ik alleen niet helemaal snap is dat het een voordeel voor ontwikkelaars is omdat ze er vanuit kunnen gaan dat iedereen er een heeft staan. Geef is een concreet voorbeeld. Voice commands in de single player van Call of Duty? Prima, gewoon de optie ook toevoegen bij de PS4 versie, waarbij deze zelf herkent of de gebruiker de Eye wel of niet heeft staan. Ik zie het probleem niet. En ook al doen ze dit niet, ik denk dat er weinig mensen om zullen treuren.
Als ze straks een wijziging doorvoeren waarbij de unit niet continue aangesloten moet zijn, dan heb je ook al helemaal niks meer aan het feit dat devs er wel of geen rekening mee kunnen houden. Dan is het precies hetzelfde als bij PS4, met het verschil dat je voor Kinect verplicht € 100,- extra moet aftikken als überhaupt een X1 in huis wil halen.
Heb je straks 25 miljoen Xboxen verkocht met daarbij 25 miljoen Kinects, waarbij hij in 20 miljoen huishoudens ook daadwerkelijk wordt gebruikt, dan is het interessant om er iets meer mee te doen. Heb je zelfs 25/25, dan kun je er ook belangrijke dingen mee laten doen.
Daar ben ik juist terughoudend door. Als iedere xbox-gebruiker straks verplicht een kinect aangesloten heeft staan dat devs Kinect dan inderdaad gaan gebruiken als extra controller. Dus ook met mainstream games waar kinect an sich niet zoveel doet, maar dat je in Elder Scrolls 6 alleen nog de mogelijkheid hebt om je power te gebruiken door wat te roepen. Of dat je in COD alleen nog een granaat kunt gooien door een werpbeweging te maken.McBoom schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:06:
Ik ben blij dat Kinect bijgeleverd wordt, hier wordt Kinect bijna dagelijks gebruikt. Developers weten dat het bijgeleverd wordt, dus niet maar halfbakken implementatie in games. MS gaat het echt niet wijzigen, er zullen games in ontwikkeling zijn waarbij er vanuit gegaan wordt dat iedereen Kinect heeft.
Ik ga er niet vanuit, maar aan de andere kant zou het me ook weer niet verbazen als MS zulke functionaliteit gaat promoten.
Ze zullen je niet gaan limiteren door alleen met Kinect handelingen uit te kunnen voeren, maar het zal wel in de marketing gaan en als je tijdens een spel wat leuke dingen ermee kunt doen, dan zie ik het probleem niet echt.Sh0ckTr00per schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:51:
[...]
Daar ben ik juist terughoudend door. Als iedere xbox-gebruiker straks verplicht een kinect aangesloten heeft staan dat devs Kinect dan inderdaad gaan gebruiken als extra controller. Dus ook met mainstream games waar kinect an sich niet zoveel doet, maar dat je in Elder Scrolls 6 alleen nog de mogelijkheid hebt om je power te gebruiken door wat te roepen. Of dat je in COD alleen nog een granaat kunt gooien door een werpbeweging te maken.
Ik ga er niet vanuit, maar aan de andere kant zou het me ook weer niet verbazen als MS zulke functionaliteit gaat promoten.
Wel zie ik wat meer Kinect games verschijnen waar je lol mee kunt hebben. Ik zou zo'n Surgeon Simulator best met Kinect willen doen
Maar ook kun je het wat boeiender gebruiken in cutscenes. Veel games hebben altijd van die quick time events, maar wat als je die nou met Kinect kunt doen? "Sla tegenstander, schop zijn geweer weg, pak handboeien, druk de wond dicht, etc".
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 03-07-2013 12:56 ]
Dan blijf je in het gimmick niveau hangen. Dat is waar het met Kinect 1.0 verkeerd gegaan is imho. Geloof niet dat MS die fout nog een keer gaat maken.Sh0ckTr00per schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:51:
[...]
Daar ben ik juist terughoudend door. Als iedere xbox-gebruiker straks verplicht een kinect aangesloten heeft staan dat devs Kinect dan inderdaad gaan gebruiken als extra controller. Dus ook met mainstream games waar kinect an sich niet zoveel doet, maar dat je in Elder Scrolls 6 alleen nog de mogelijkheid hebt om je power te gebruiken door wat te roepen. Of dat je in COD alleen nog een granaat kunt gooien door een werpbeweging te maken.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Okay, dus je vergroot er alleen de markt voor Kinect only games mee. Daar komt het in principe dus op neer. Ik ken de verkoopcijfers van de huidige Kinect games niet hoor, dus misschien heeft MS hier een gat in de markt ontdekt, maar ik betwijfel het. Of denk jij echt dat multiplatform titels door Kinect wezenlijk van elkaar gaan verschillen? En ook al doen ze dat: dan nog moet je de boel als optie aanbieden. Er zijn ook mensen die niet goed kunnen zwaaien of hun stem niet kunnen gebruiken (afwijking, kinderen die liggen te slapen etc.). En dan nog, wat ik al aangeef: wat weerhoudt een dev er dan van om de optie ook in PS4 versies toe te voegen, voor het geval er een Eye aanwezig is?Martinspire schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:46:
[...]
Waar het om gaat is dat je straks hebt dat er 25 miljoen xboxen zijn verkocht en maar 5 miljoen Kinects. Als je dan een game maakt kost het je veel tijd om dergelijke zaken toe te voegen, maar heeft het weinig opbrengst. Dan komt het het stadium van gimmick ook niet voorbij.
Heb je straks 25 miljoen Xboxen verkocht met daarbij 25 miljoen Kinects, waarbij hij in 20 miljoen huishoudens ook daadwerkelijk wordt gebruikt, dan is het interessant om er iets meer mee te doen. Heb je zelfs 25/25, dan kun je er ook belangrijke dingen mee laten doen.
Als MS denkt dat ze door de toevoeging van Kinect ineens Call of Duty aantallen aan Kinect only games gaan verkopen, dan komen ze van een koude kermis thuis, ben ik bang.
Met Kinect krijg je inderdaad een rijkere ervaring. Bij de PS4 niet want die moet je erbij kopen en hoeveel mensen hebben die Move er nou bijgekocht? Die heeft het echt veel slechter gedaan dan Kinect.bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:56:
[...]
Okay, dus je vergroot er alleen de markt voor Kinect only games mee. Daar komt het in principe dus op neer. Ik ken de verkoopcijfers van de huidige Kinect games niet hoor, dus misschien heeft MS hier een gat in de markt ontdekt, maar ik betwijfel het. Of denk jij echt dat multiplatform titels door Kinect wezenlijk van elkaar gaan verschillen? En ook al doen ze dat: dan nog moet je de boel als optie aanbieden. Er zijn ook mensen die niet goed kunnen zwaaien of hun stem niet kunnen gebruiken (afwijking, kinderen die liggen te slapen etc.). En dan nog, wat ik al aangeef: wat weerhoudt een dev er dan van om de optie ook in PS4 versies toe te voegen, voor het geval er een Eye aanwezig is?
Als MS denkt dat ze door de toevoeging van Kinect ineens Call of Duty aantallen aan Kinect only games gaan verkopen, dan komen ze van een koude kermis thuis, ben ik bang.
Van de Kinect zijn er nu 24 miljoen verkocht, Dat is ongeveer 1/3 Xbox eigenaren (en misschien meer door al die RROD exemplaren). bron uit februari. Van de Move zijn er 15 miljoen verkocht (tot december) dus ongeveer 1/6. Al een heel stuk minder dus.
Maar de Kinect was nu dus optioneel. Bij een Kinect die altijd meegeleverd wordt, zal het dus wel breder opgepakt worden dan nu.
Dat Kinect meer heeft verkocht is verder natuurlijk logisch: het deed en doet echt iets nieuws op het gebied van motion gaming. Move is gewoon een voortborduursel op de Wiimote, waarbij je nog steeds iets in je hand dient te houden. Echt goede fitness/dans games zoals X360 die heeft, kun je daar niet mee spelen. Ook de reden dat wij Kinect hebben: zumba voor mevrouw.
Maar ik hoop dat MS nu eens laat zien waar Kinect 2.0 toe in staat is.
[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 03-07-2013 13:27 ]
Maar bij PS4 Eye zit je dus met veel factoren, is het '3D motion', werkt het via DS4, moet je wel een move controller hebben, combinatie ervan, moet je gun-holder hebben? Ze zijn daar nog steeds erg vaag over geweest, al is dat niet bijzonder rond hele PS4
Als een ontwikkelaar nu een motion game wil maken, zit je dus bij de PS4 met veel van zulke factoren en moet je maar gokken welk deel van de gamers dus deze combi hebben, bij de Xbox kan je er altijd vanuit gaan dat er dus een Kinect staat, die eigenlijk maar 2 functies heeft (geluid en motion).
Gewoon BF4 met de DS4... klaar.
excuses.... verkeerde topic

[ Voor 16% gewijzigd door DeBaroN op 03-07-2013 13:58 ]
En PCuchiha tijntje schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:57:
Goed nieuws voor de X1 (en pc en 360) en haar game Titanfall
http://uk.ign.com/article...-2013-game-critics-awards

En hier denk ik dat jij, en vele met jou, zich in vergissen om eerlijk te zijn...bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:19:
Correctie: jij vindt het een rijkere ervaring. Ik, en veel mensen met mij, bedienen hun "serieuze" games gewoon het liefst met een controller. Ik krijg echt geen extra adrenaline van voicecommands of gezwaai naar mijn TV. Geheel persoonlijk dus.
*knip*
Jij krijgt geen adrenaline als je tegen je team-maten in CoD/BF4/The Devision natuur getrouwe teamorders kan geven als: "flashbang on three..." of "take cover behind the car"? Als het goed werkt, lijkt me dit echt geweldig!
Daarnaast kan je bij racespellen (maar ook FPS) games de camera iets draaien door ook je hoofd (of controller) iets te draaien. Dit geeft een veel natuurlijkere weergave/POV. Verder kan ik me voorstellen dat je bij F1 2014 zelf je vizier moet schoonmaken bijvoorbeeld, of in FIFA directe orders kan geven dat men de opstelling moet veranderen.
Al met al zijn de mogelijkheden eindeloos, juist voor de die-hard gamers! Ik zie potentie!
Maar inderdaad, er zijn erg veel mogelijkheden en de Kinect is op dit moment het enige wat de consoles nou echt onderscheid op hardwarevlak.
Verder is het een feit dat de ervaring rijker is, maar is het je persoonlijke mening dat je het liever niet gaat gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 03-07-2013 14:11 ]
Misschien logischer inderdaadMartinspire schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:10:
In F1 2014 lijkt het me handiger als je naar de pitmuur vragen kunt sturen zoals het gat tussen jou en de persoon erachter, je rondentijden of de strategie aanpassen
Maar inderdaad, er zijn erg veel mogelijkheden en de Kinect is op dit moment het enige wat de consoles nou echt onderscheid op hardwarevlak.
Verder is het een feit dat de ervaring rijker is, maar is het je persoonlijke mening dat je het liever niet gaat gebruiken.

En heel goed realiseerbaar! Zulk soort 'gesprekken' zijn namelijk heel goed van te voren vast te leggen (de vraagstelling kan nooit veel verschillen, antwoorden kunnen eenvoudig combinatie tussen dynamisch/scripted zijn) maar kunnen wel een extreem realistische ervaring. Ik kijk er in ieder geval naar uit!
PS. Het is natuurlijk maar afwachten hoe ver developers hierin willen gaan, daar is helaas nog niks over bekend... Maar de mogelijkheid is er in ieder geval, en daar begint het tenslotte altijd mee.
En misschien, heeeel misschien bedenken ze wel iets dat de haters ook aanspreekt;)
Toch zullen mensen gewoon blijven komen met "ik wil zelf kiezen of ik hem koop of niet" en "100 euro duurder boehoehoe". Tja..
Dus in conclusie, deze post is volstrekt nutteloos, want de echte negatievelingen willen toch niet zien hoe het zit.
Uiteraard ligt het maar net aan de situatie en hetgeen dat door de strot moet worden gedrukt. Kijk, de regering doet hetzelfde en daar is het nu ook 1 grote teringzooi mee geworden en ze blijven ons maar dingen door de strot drukken..Defnosh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:22:
Je kan het duizend keer zeggen, sommige mensen blijven het niet willen begrijpen. Zolang je de kinect 2.0 niet iedereen met een knuppel door hun strot duwt, zal het altijd een gimmick blijven. Iedereen die er punten tegenin brengt heeft misschien gelijk, maar het is de enige manier om de kinect 2.0 iets meer te maken dan een gimmick. Developers zullen straks heus wel nieuwe innovatieve toestanden bedenken, simpelweg omdat ze er vanuit kunnen gaan dat iedere XBO gebruiker kinect heeft.
En misschien, heeeel misschien bedenken ze wel iets dat de haters ook aanspreekt;)
Toch zullen mensen gewoon blijven komen met "ik wil zelf kiezen of ik hem koop of niet" en "100 euro duurder boehoehoe". Tja..
Dus in conclusie, deze post is volstrekt nutteloos, want de echte negatievelingen willen toch niet zien hoe het zit.
..echter is dit een heel ander geval en is het naar mijn idee zeker een goed idee om Kinect te pushen, want het is echt een stap richting de toekomst!
Dat ze het meeleveren zal mij een worst wezen. Bij de Wii accepteerde mensen het namelijk ook.Defnosh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:22:
Je kan het duizend keer zeggen, sommige mensen blijven het niet willen begrijpen. Zolang je de kinect 2.0 niet iedereen met een knuppel door hun strot duwt, zal het altijd een gimmick blijven. Iedereen die er punten tegenin brengt heeft misschien gelijk, maar het is de enige manier om de kinect 2.0 iets meer te maken dan een gimmick. Developers zullen straks heus wel nieuwe innovatieve toestanden bedenken, simpelweg omdat ze er vanuit kunnen gaan dat iedere XBO gebruiker kinect heeft.
Wat de Wii goed heeft gedaan is dat er gewoon geen alternatieve besturing mogelijk was, weg discussie! Ik denk dat dat een hele hoop heeft gescheeld. Maargoed ik denk dat men nogal was gestruikeld over het DRM verhaal en daardoor op alle slakken zou aan het leggen is. Alles wat maar een beetje als nadeel kan worden gezien, wordt meteen opgeblazen en uitvergroot. MS heeft gewoon te veel vernieuwing op zijn vork genomen
Computer says no
Wat is daar zo innovatief aan? Dat kan al een heel decennium middels headsetFabianNL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:07:
[...]
En hier denk ik dat jij, en vele met jou, zich in vergissen om eerlijk te zijn...
Jij krijgt geen adrenaline als je tegen je team-maten in CoD/BF4/The Devision natuur getrouwe teamorders kan geven als: "flashbang on three..." of "take cover behind the car"? Als het goed werkt, lijkt me dit echt geweldig!
Of bedoel je in SP, dat het de commandoroos vervangt?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
AI based, zoals ze ook bij Rise laten zien.Vrijdag schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:30:
[...]
Wat is daar zo innovatief aan? Dat kan al een heel decennium middels headset
Nee sorry. Ik zie mezelf al zitten zeg, haha.FabianNL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:07:
[...]
En hier denk ik dat jij, en vele met jou, zich in vergissen om eerlijk te zijn...
Daarnaast kan je bij racespellen (maar ook FPS) games de camera iets draaien door ook je hoofd (of controller) iets te draaien. Dit geeft een veel natuurlijkere weergave/POV. Verder kan ik me voorstellen dat je bij F1 2014 zelf je vizier moet schoonmaken bijvoorbeeld, of in FIFA directe orders kan geven dat men de opstelling moet veranderen.
Al met al zijn de mogelijkheden eindeloos, juist voor de die-hard gamers! Ik zie potentie!

Dat met je hoofd draaien en Fifa, dat zou ik inderdaad wel bijzonder vinden. Die had ik nog niet bedacht.
Ik ben sowieso benieuwd hoe multiplatformers hier mee om zullen gaan. Ik verwacht er in het begin eigenlijk nog niet zoveel van.
Je en daar gaat het dus scheef. Er is een grote groep gamers die net als Bram geen voordeel zien en zeker niet in de huiskamer commando's willen blèren tegen hun tv. Dan is er de groep die net als jij het erg tof vindt/zou vinden. Daarom is het dus te hopen dat er niets wordt geforceerd door Microsoft.FabianNL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:07:
[...]
Ikzelf zou het trouwens ook echt vreselijk vinden om tegen een tv te moeten praten en wat me helemaal zou storen is als ik het gelul van anderen dan ook steeds moet horen. Dit is nu al een van mijn meest grote frustraties bij FIFA, dat continue gezwets van de tegenstander..
To dare is to do
Verwijderd
Interessant leesvoer (engels) over reputatiesysteem en cloud gebruik (en nee het is dus niet alleen maar dedicated servers, er wordt door meerdere devs al aangegeven dat AI berekeningen een van de eerste dingen zullen zijn die in de cloud zullen worden gedaan)
reputatie systeem:
www.oxm.co.uk/57505/featu...ll-new-reputation-system/
Could based games :
http://www.oxm.co.uk/5750...dvantages-in-multiplayer/
http://www.oxm.co.uk/5749...s-pretty-large-potential/
Tenslotte nog een artikel over de mogelijkheden van kinect 2.0, het schijnt dat ze er toch wel blij mee zijn dat deze verplicht wordt meegeleverd. ZIt ook een redelijk indrukwekkend filmpje in (als repost dan sorry)
http://www.oxm.co.uk/5744...box-one-is-finally-there/
Enige wat ik een beetje jammer vind is dat als dit nu eerder (lees voor de E3) naar buiten was gekomen er een stuk minder bashing was geweest op de Xbox one.
SP inderdaad, MP gebeurt het al jaren... En inderdaad, dit kan met een headset ook. Alleen hoeveel gamers gebruiker een headset? Drempel is misschien toch weer iets lager?Vrijdag schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:30:
[...]
Wat is daar zo innovatief aan? Dat kan al een heel decennium middels headset
Tja, dat vraag ik mezelf eigenlijk ook af... Maar daarom ook: als de doelgroep mét Kinect (PS Eye) groot genoeg is, nemen developers ook eerder de moeite om hier gebruik van te maken. Daarnaast zal het altijd optioneel zijn, maar kan het natuurlijk wel voordelen bieden.bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:39:
[...]
*knip*
Ik ben sowieso benieuwd hoe multiplatformers hier mee om zullen gaan. Ik verwacht er in het begin eigenlijk nog niet zoveel van.
Het lijkt me sterk als ze het gaan verplichten inderdaad... Maar ik denk een zeer grote groep welk gaat 'praten tegen zijn TV' als je dan simpelweg meer mogelijkheden hebt, of niet door ellenlange lijsten/menuutjes hoeft te werken.Slaapje schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:58:
[...]
Je en daar gaat het dus scheef. Er is een grote groep gamers die net als Bram geen voordeel zien en zeker niet in de huiskamer commando's willen blèren tegen hun tv. Dan is er de groep die net als jij het erg tof vindt/zou vinden. Daarom is het dus te hopen dat er niets wordt geforceerd door Microsoft.
Ikzelf zou het trouwens ook echt vreselijk vinden om tegen een tv te moeten praten en wat me helemaal zou storen is als ik het gelul van anderen dan ook steeds moet horen. Dit is nu al een van mijn meest grote frustraties bij FIFA, dat continue gezwets van de tegenstander..
Daarnaast kan er ook veel zonder stem-commando's worden gedaan. Zoals gezegd: het draaien van je hoofd/controller in de gaten houden bij race games. Hartslag bij horror games. Bukken/om een hoekje kijken bij FPS. Enzovoorts... En dat allemaal vanaf de bank, voor alle duidelijkheid!
Als ik mijn hoofd draai kijk ik niet meer naar mijn TV.. Dan moet ik uit mijn ooghoeken naar de TV kijken waarbij mijn onscreen character naar de zijkant kijkt. Dit soort dingen zie ik eigenlijk alleen voor mij met iets als OcculusFabianNL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:07:
[...]
Daarnaast kan je bij racespellen (maar ook FPS) games de camera iets draaien door ook je hoofd (of controller) iets te draaien.
Flickr PSN ID= cheironnl
a) het kan ook draaien in de vorm van iets schuin kijken. Vaak doe je dit al onbewust als je aan het racen bent.cheiron schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:13:
[...]
Als ik mijn hoofd draai kijk ik niet meer naar mijn TV.. Dan moet ik uit mijn ooghoeken naar de TV kijken waarbij mijn onscreen character naar de zijkant kijkt. Dit soort dingen zie ik eigenlijk alleen voor mij met iets als Occulus
b) de draaien kan ook minimaal zijn, zodat je nog wel op de TV kijkt. Kinect 2.0 kan echt de kleinste bewegingen zijn...
Nogmaals: de mogelijkheden zijn er genoeg, ze zijn alleen nog niet getoond! Snap dat men kritisch is (is natuurlijk), maar probeer ook de potentie te zien van het systeem!
Voor online games zijn er best veel mensen die met een headset op zitten. Dat is ook één van de grootste ergernissen, dat je veel vervelende schreeuwers hebt, of die gaan zingen of smijten met allerlei ziektes. Dan moet je die weer muten en da's gedoe.FabianNL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:11:
[...]
SP inderdaad, MP gebeurt het al jaren... En inderdaad, dit kan met een headset ook. Alleen hoeveel gamers gebruiker een headset? Drempel is misschien toch weer iets lager?
In SP is het al eerder geprobeerd met Tom Clancy's Endwar. Dat spel was nou niet het toonbeeld van succes maar goed, dat is inmiddels ook al een vrij oud spel en er zal ongetwijfeld veel verbetering hebben plaatsgevonden.
Ik weet niet, ik heb het altijd gek gevonden: Als je naar links of naar rechts kijkt, draait het beeld ook naar links/rechts. Maar als je opzij kijkt, dan zie je het scherm toch veel minder goed? Tenzij hele fijne bewegingen ook werken maar dan heb je het dus echt over een paar centimeter links/rechts. Anders zit je met de ongemakkelijke houding dat je hoofd wel draait maar dat je je ogen gecentreerd moet houden. Pas als je echt een groot scherm (of er dicht op zit of een multimonitor setup hebt) heeft zoiets wat mij betreft zin.Daarnaast kan er ook veel zonder stem-commando's worden gedaan. Zoals gezegd: het draaien van je hoofd/controller in de gaten houden bij race games. Hartslag bij horror games. Bukken/om een hoekje kijken bij FPS. Enzovoorts... En dat allemaal vanaf de bank, voor alle duidelijkheid!
Bukken etc. ben ik ook erg sceptisch over, puur omdat om zoiets te realiseren je eigenlijk niet gewoon op de bank kan blijven zitten tenzij, alweer, de camera érg fijngevoelig is. Dit zou betekenen dat je anders een bepaalde "dead zone" moet hebben omdat anders je poppetje allemaal dingen gaat doen als je bijvoorbeeld even gaat verzitten of je omdraait omdat er iemand iets tegen je zegt.
Er wordt regelmatig geklaagd over "clunky" of onhandige controls dus ik vraag me af wat motion gestuurd gamen zal doen. Eigenlijk zou ik graag een real life demo zien van iemand die, om eens wat te noemen, BF4 speelt met volledige kinect integratie. Tot nu toe moeten we het doen met mooie praatjes en bakken vol speculaties. Er komen nog twee showmomenten, de Gamescom en TGS en ik vind dat ze dan eindelijk wel eens wat meer mogen laten zien. Vooralsnog ben ik bij lange na niet overtuigd van de toegevoegde waarde van kinect 2.0 tenzij je wat dansspelletjes zou spelen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Interresant stukje. Vooral dat van Sunset Overdrive.
Als ik het goed bekijk, laten ze de game statistieken verzamelen over wat jij doet in die game en stuurt dat naar de cloud voor analyse. Een soort van Google Analytics voor games...
Computer says no
Verwijderd
Niet helemaal. Dat is wel een gedeelte van waar ze het voor willen gebruiken, maar dit betekent dus ook dat ze de (online) speelwereld kunnen aanpassen naar gelang hoe de gebruikers zich gedragen, wat op zich weer goed zou zijn voor de algehele speelervaring.Meekoh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:28:
[...]
Interresant stukje. Vooral dat van Sunset Overdrive.
Als ik het goed bekijk, laten ze de game statistieken verzamelen over wat jij doet in die game en stuurt dat naar de cloud voor analyse. Een soort van Google Analytics voor games...
Developers geven echter wel aan dat het nog wel een jaar of wat kan duren voordat ze de mogelijkheden zoals aangegeven door microsoft tijdens de presentatie optimaal kunnen benutten, maar het is goed te weten dat er al twee games zijn die gebruik gaan proberen te maken van de mogelijkheden bij launch, titanfall en sunset overdrive.
Verwijderd
Ops sorry. Ja Forza 5 ook, drivatars, dat je dus tegen echte spelers op hetzelfde niveau racet in singleplayer, mits je online bent uiteraard. Was er overigens al bevestigd dat dat een launchtitel is?SinergyX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:27:
Forza toch ook met die AI upload-ding?
En laat dat nu al beschikbaar zijn in FIFA 13 en Forza 4.bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:39:
[...]
Dat met je hoofd draaien en Fifa, dat zou ik inderdaad wel bijzonder vinden. Die had ik nog niet bedacht.
In Be a Pro modus kun je bijvoorbeeld om een pass vragen of zeggen dat ze moeten schieten. (kan ook nog met knoppen).
In gewone modus kun je met voicecommando's wisselen zonder naar het menu te gaan. In het Engels (gebruik ik) zeg je bv "sub striker". Je krijgt een lijst me je strikers en kiest er 1. Ze zijn genummerd, dus bv "Sub one" of "sub three". Daarna krijg je de lijst met wissels voor die plek. Zelfde verhaal, kies wie. Bij de eerstvolgende onderbreking wordt er gewisseld.
In Forza trackt de camera je hoofd en als jij dus iets de bocht in kijkt, draait het scherm mee.
Met Kinect 2.0 gaat dit nog veel beter werken want nu zijn er nog wel wat kleine problemen.
Ze kunnen nog veel meer leuke dingen er mee doen. De tijd zal het leren.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Cool, wist ik inderdaad niet. Daar zou ik best een Eye voor overwegen, hoewel ik geen racers of Fifa speel.L1nt schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:41:
[...]
En laat dat nu al beschikbaar zijn in FIFA 13 en Forza 4.
In Be a Pro modus kun je bijvoorbeeld om een pass vragen of zeggen dat ze moeten schieten. (kan ook nog met knoppen).
In gewone modus kun je met voicecommando's wisselen zonder naar het menu te gaan. In het Engels (gebruik ik) zeg je bv "sub striker". Je krijgt een lijst me je strikers en kiest er 1. Ze zijn genummerd, dus bv "Sub one" of "sub three". Daarna krijg je de lijst met wissels voor die plek. Zelfde verhaal, kies wie. Bij de eerstvolgende onderbreking wordt er gewisseld.
In Forza trackt de camera je hoofd en als jij dus iets de bocht in kijkt, draait het scherm mee.
Met Kinect 2.0 gaat dit nog veel beter werken want nu zijn er nog wel wat kleine problemen.
Wist niet dat dat al zo goed werkte eigenlijk... Even een YouTube filmpje welke ik ervan kon vinden:L1nt schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:41:
[...]
En laat dat nu al beschikbaar zijn in FIFA 13 en Forza 4.
Al met al ook voor de hardcore games genoeg potentie!
Verwijderd
Het gaat ook niet om volledige headtracking, maar zoals met forza dat je je hoofd een beetje draait en het ingame hoofd dan draait (of begrijpt dat je dan naast je wilt kijken).Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:29:
Headtracking heeft niet echt veel zin lijkt me.. zolang je geen betaalbare 180 graden schermen heb..
Maar bij shooters lijkt het me ideaal als ik alleen taktische zaken van mn teammates hoor en de rest lekker uit kan zetten. Dat ik dus wel hoor dat een enemy gespot is of dat er een tank aankomt, maar niet wat ie met mn moeder van plan is
Verder lijkt het me erg handig als ik niet meer met een knopje iemand hoef te spotten, maar dat met mn stem kan doen (in BF3 bv). Dat ik zeg "enemy spotted, 200 meters, behind the fence" en de game dan snapt dat ik daar iemand gespot heb en dat wordt weergeven aan mij en/of mijn teammates.
Mij lijkt het ook ideaal als ik tijdens het eten koken even makkelijk van tv-kanaal kan wisselen (of misschien mijn serie even stop kan zetten en weer kan hervatten), ook als ik even vieze vingers heb. Of een berichtje via mn xbox kan sturen naar iemand omdat ik wat later ben, terwijl ik nog even mn kleren aan sta te doen. Sure, het kan met je smartphone ook, maar waarom zou je dit thuis niet met je console willen doen?
Even de muziek wat zachter zetten of een ander nummer selecteren als ik net op de bank even een tijdschrift of boek aan het lezen ben.
Allemaal zaken die ze verder kunnen uitwerken omdat de potentiële doelgroep gewoon veel groter is. Ik zie dan ook erg veel mogelijkheden en vind het juist erg fijn dat ie wordt meegeleverd.
Maar goed, een heleboel zal niet bij launch beschikbaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat we hem dan maar meteen moeten droppen omdat de prijs wat hoger is. Dan liever dat de sloebers naar de PS4 gaan, waardoor de Xbox wat meer mogelijkheden biedt
Verwijderd
Als er teveel sloebers naar de PS4 gaan zijn er straks nog te weinig kinects in de huiskamer waardoor de ontwikkelaars dat ding alsnog gaan negerenMartinspire schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:41:
[...]
Maar goed, een heleboel zal niet bij launch beschikbaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat we hem dan maar meteen moeten droppen omdat de prijs wat hoger is. Dan liever dat de sloebers naar de PS4 gaan, waardoor de Xbox wat meer mogelijkheden biedt![]()
Hopelijk laat MS ons voor de launch nog zien waarom je blij moet zijn met de kinect 2.0. Pas als je daardoor andere dingen overbodig maakt door een verbeterde efficientie vanwege de kinect gaan twijfelaars overstag.
Anyway....
Zie ik nu aan de linkerkant de 220 aansluiting zitten? Of is dat iets anders? Het valt me nu pas op...

edit: gelukkig, blijkt een usbpoort te zijn...
[ Voor 17% gewijzigd door Kenny_026 op 03-07-2013 20:04 ]
Ik snap dat je het cynisch bedoelt (toch? of ben ik nu naief?) maar zo'n opmerking is echt niet uitnodigend voor mensen die "de keuze" nog niet gemaakt hebben.Martinspire schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:41:
[...]
** KNIP interresante kinect mogelijkheden KNIP **
Allemaal zaken die ze verder kunnen uitwerken omdat de potentiële doelgroep gewoon veel groter is. Ik zie dan ook erg veel mogelijkheden en vind het juist erg fijn dat ie wordt meegeleverd.
Maar goed, een heleboel zal niet bij launch beschikbaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat we hem dan maar meteen moeten droppen omdat de prijs wat hoger is. Dan liever dat de sloebers naar de PS4 gaan, waardoor de Xbox wat meer mogelijkheden biedt![]()
Daarnaast is er door Microsoft nooit gezegd dat een Kinect e100,- meerprijs tov "die andere console" vertegenwoordigd. Misschien dat ze tijdens Gamecom zo'n pakket wel op markt gaan gooien voor e399,-. Het is per slot van rekening de Xbox 180. Maar als consument wil ik graag keuze vrijheid. En als het echt zo fantastisch werkt wil ik zelf die keuze maken om het aan te schaffen ipv keuze voor gemaakt worden.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Hij zal het als grapje bedoelen inderdaad, wat iemand ook kiest het is mij altijd goedkbloem schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:00:
Zijn mensen die voor de PS4 kiezen sloebers ja?
[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 03-07-2013 21:51 ]
Liefhebber van Tweakers
Slecht argument de Wii draait om motion gaming dat weet je en daar kies je voor of je laat hem links liggen.McBoom schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:41:
Die keuze heb je toch? Of je koopt de console wel of je koopt de console niet. Bij de Wii kon je er toch ook niet voor kiezen om een console met alleen maar een gewone gamepad te kopen? Daar kreeg je toch ook de WiiMote e.d. bij? Waarom? Omdat het het concept van het product was, net zoals de Kinect het bij de XBox One is.
De xdoos is altijd een device voor "echte" gamers geweest met de zgn "hardcore" games, die groep gamers geeft nagenoeg niets om motion gaming sterker nog de meesten willen er niets mee te maken hebben. Motion gaming is leuk voor kinderen en party games, prima als je daar voor kunt kiezenmaar nu ben je verplicht er voor te betalen en hem aan te sluiten terwijl je de xbone helemaal niet voor motion gaming wilt gebruiken.
Tzou me niets verbazen als ms op de gamescon een goedkopere versie zonder camera bekend gaat maken
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 03-07-2013 22:01 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Down the drain is dat ook zo. Alleen waar de Wiimote voor de Wii echt integraal onderdeel is, betwijvel ik dat of dat bij de Xbox ook zo. Ik heb het na moeten zoeken, correct-if-I'm-wrong, maar alle games die gedemonstreerd werden op de E3 waren geen Kinect games (tech demos not included).McBoom schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:41:
Die keuze heb je toch? Of je koopt de console wel of je koopt de console niet. Bij de Wii kon je er toch ook niet voor kiezen om een console met alleen maar een gewone gamepad te kopen? Daar kreeg je toch ook de WiiMote e.d. bij? Waarom? Omdat het het concept van het product was, net zoals de Kinect het bij de XBox One is.

Bedankt voor het inzicht!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Nu is het een stukje HW, dus tastbaar, en dan is het opeens een enorm probleem.
Je betaalt voor de ontwikkeling van de hele console, alle functies, alle controller functies, alle mogelijkheden en alle apps. En wie gebruikt alles? Niemand.
Onzin, je zit met een enorm adoptie probleem als je hem niet standaard invoert. Niemand koopt het omdat er geen games zijn, er zijn geen games omdat niemand koopt. De kwaliteit staat daar volledig los van.witeken schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:17:
Dat Kinect standaard bij de Xbox 1 zit is de omgekeerde wereld. Als je een goed product maakt zullen mensen het wel kopen. Je kan mensen niet dwingen om zo'n Kinect te kopen, tenzij je weinig vertrouwen in het succes van je product hebt.
Of je pushed het stuk HW, of je doet niets. Geen enkel stuk HW wat in enige generatie als optie heeft gezeten is uiteindelijk geslaag. Niet 1 stuk.
De enige HW die wel is geslaag, Wii Mote, is geslaagd omdat het verplicht was. Microsoft had gewoon de simpele keus: of we stellen het verplicht, of we doen niets. Ze hebben voor het eerste gekozen.
Of dat de juiste keuze is? Dat weten we over 3-4 jaar. In ieder geval was het een enorme faal geworden als ze Kinect een optie hadden gemaakt.
[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 03-07-2013 22:26 ]
Of je pusht het wel, hierdoor gaan developers ook meer kijken naar de mogelijkheden van het apparaat, vervolgens ontwikkelen developers ziek vette en innovatieve dingen voor de Kinect waarmee het gaming-landschap op z'n kop staat, developers maken bijna al hun games en andere applicaties bijna alleen maar werkend met Kinect en je hebt een succesvol product in handenwiteken schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:17:
Dat Kinect standaard bij de Xbox 1 zit is de omgekeerde wereld. Als je een goed product maakt zullen mensen het wel kopen. Je kan mensen niet dwingen om zo'n Kinect te kopen, tenzij je weinig vertrouwen in het succes van je product hebt.
Zie het bijna als Apple die op zijn iPhone van het begin af aan iOS meeleverde; je kon toen ook zeggen van: "Waarom pushen ze iOS zo? Ik wil gewoon Android op mij iPhone kunnen installeren, dit wordt nooit wat!", maar juist omdat zij hun besturingssysteem zo hebben gepushed en alleen dat OS voor de iPhone beschikbaar stelde hebben mensen de kracht van de iPhone en iOS kunnen ervaren en is de iPhone over de hele wereld hét succesproduct van Apple geworden (waarna later meer producten volgden).
Wanneer zij dit niet pushen, kan het evengoed een succes worden, alleen hiermee vergroot Microsoft zijn kansen hiermee en ik juich dat alleen maar toe, want ik zie wel degelijk het nut en de potentie van Kinect in
Ik was eerst wat meer negatief over Kinect of nee een stuk negatiever.Nu ik er wat verder over na heb gedacht zie ik toch wel dat er ook wel positieve kanten aan zitten ongeacht of ik het ooit zal gebruiken of niet.
Ik ben niet iemand die zich snel ziet praten tegen zijn scherm of ziet gebaren met mijn handen, maar ik ga het niet meer zo maar uit de lucht schieten.
ik wacht het gewoon af om te zien wat we mogen gaan verwachten en wat er mogelijk gaat zijn, wie weet denk ik er straks wel anders over als ik echt meer voorbeelden heb gezien hoe het in games die ik speel verwerkt gaat worden.
Zelf ben ik buiten bovenstaande ook benieuwd hoe Kinect gaat functioneren in kleine ruimtes( zoals mijn game kamertje) en of dat uberhaupt dan ook wel goed gaat werken waar ik wel eens van mensen heb vernomen van mensen dat de vorige Kinect het dan wel eens minder goed kon doen vanwege ruimte gebrek?
Of deze kinect echt een succes word gaan we pas over paar jaar te weten komen maar ongeacht of je tegen bent vraag ik me dan af zien mensen wel in dat het in games mits goed geïmplementeerd leuke toevoegingen kan gaan geven.
Zelf heb ik ook het gevoel als ik naar mezelf kijk dat het gewenning is en ook een beetje ongemakkelijkheid, beetje naar mijn tv gaan praten, welke idioot doet dat nu komt er bij mij op, of bepaalde bewegingen maken naar de tv.. maar goed zo kijk ik er voor nu tegen aan. Het kan ook zijn dat als er meer bekend word ik juist denk van hmmz nee dat valt me toch een beetje tegen! voor nu zijn er weinig/geen? situaties bekend in aankomende AAA games waarin Kinect bv een leuke toevoeging zal kunnen zijn en wat Kinect dan kan doen, word nog een tijd(je?) afwachten dus voor ik zelf definitief een echte mening voor mezelf kan vormen over of Kinect voor mij als gamer echt iets gaat zijn wat een extra dimensie gaat toevoegen of juist niet.
[ Voor 47% gewijzigd door pino85 op 03-07-2013 22:48 ]
Liefhebber van Tweakers

@pino85: Je zal 100 euro extra voor Kinect betalen maar je weet nog niet eens of je het ooit zal gebruiken
[ Voor 19% gewijzigd door witeken op 03-07-2013 22:43 ]
Tweakblog van de maand
Nope ik wacht eerst af tot er concrete voorbeelden zijn voor de games die ik interessant vind hoe Kinect daar bv een rol in kan gaan spelen of wat de toevoegingen gaan zijn.
Ik zeg dus nu niet zo maar ja maar ook niet nee, blijf dus neutraal tot er veel meer bekend is
Liefhebber van Tweakers
Microsoft noemde de QR optie als vervanging van het intikken van Live codes. Dat serials ook via QR kunnen gaan is dus weinig verrassendMetalkai schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:53:
Weet je dat zeker? Ik heb het tijdens de E3 niet gehoord. Het is overigens wel een goed idee, en eigenlijk ook zeer logisch om het op die manier te doen. Ben wel beetje moe van al die codes intypen
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 03-07-2013 22:59 ]
Verwijderd
Je zult altijd wel dingen hebben die je niet gebruikt maar nu ben je ook nog eens verplicht dat ding aangesloten te houden, of je het gebruikt of niet. En als dat ding nu ook eens niet zo groot zou zijn...PWM schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:23:
Mensen hebben gewoon een enorme focus omdat het een stukje hardware betreft. Er zijn zat functies/apps van de 360 die ik niet gebruik. Indirect heb ik daar gewoon voor betaald. Mijn PS3 heeft ook een aantal functies waar ik helemaal niets mee doe (doe alleen offline gaming), terwijl ik bij de aankoop van de console als games wel gewoon betaal voor die functies.
Nu is het een stukje HW, dus tastbaar, en dan is het opeens een enorm probleem.
Je betaalt voor de ontwikkeling van de hele console, alle functies, alle controller functies, alle mogelijkheden en alle apps. En wie gebruikt alles? Niemand.
Van de huidige Kinect zijn meer dan 20 miljoen exemplaren verkocht maar om nu te zeggen dat we doodgegooid worden met kinectgames, niet bepaald. Het blijft dus maar afwachten of we straks meer gaan zien dan dans-, party- en kindergames.
Of je maakt een goed product (kinect), maar weinig ontwikkelaars maken er gebruik van, omdat de userbase heel laag is. De ontwikkelaars die er wel gebruik van maken, doen het op een dergelijke manier dat het niets toevoegt aan de game ervaring. De ontwikkelaars die games maken met alleen kinect besturing, hebben een lager budget, want kleinere markt, dus geen hoge kwaliteit game. Door het verplichten kan de kinect, ga je nu dus een betere inzetbaarheid krijgen van de kinect en hogere kwaliteit games.witeken schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:17:
witeken schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:40:
Er zijn blijkbaar 24 miljoen Kinect verkocht, maar ik heb nog steeds geen "ziek vette en innovatieve" dingen gezien. Als developers toch "ziek vette en innovatieve" dingen uitvinden gaan mensen vanzelf toch wel Kinect kopen.
@pino85: Je zal 100 euro extra voor Kinect betalen maar je weet nog niet eens of je het ooit zal gebruiken?

[ Voor 27% gewijzigd door Rudey op 04-07-2013 07:17 ]
in fifa.. Terwijl je met een actie bezig bent, de kans is groot dat je dan van tacktiek wil wisselen. Als je nu tegen je kinect zeg.. Centraal verdediging mee naar voren. ipv zoeken naar opties in het menu. Zie ik wel in dat dan kinect een toegevoegde waarde is.
Helaas reageerd kinect alleen nog op engelstalige instructie's en ik denk ook dat dit een nadeel is geweest voor veel mensen om echt de voordelen van de Kinect te zien.
Daarnaast een nieuwe Xbox huidige kopen. Volgens mij zijn er minder games only paketen over zonder kinect en 250Gb hdd dan setjes met een kinect en 250 Gb Hdd. Daardoor verkopen de kinects nu zo goed..
Dus omdat het er bij zit verkoopt het toch wel.
De set zonder kinect is 50 euro goedkoper. maar een losse kinect is 150 euro extra.. drie keer raden wat mensen dan doen.
[ Voor 11% gewijzigd door To_Tall op 04-07-2013 12:37 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik heb een sterk vermoeden dat Sony dit ook wel gaat doen, maar het lijkt er dus op dat we ook hier een presentatie gaan krijgen. Ben benieuwd wat ze daar allemaal kunnen melden. Misschien iets meer over de Europese release en wat voor zaken we hier allemaal krijgen. En wat meer games of gameplay (bv van Sunset Overdrive) natuurlijkCVG sources: Microsoft planning Gamescom press conference
Dev partners told of grand media briefing in August
Microsoft has notified event organisers and third party studios that it plans to host a press conference at Gamescom in August, CVG has learned.
Although it is not believed that a final date has been set, nor is there a complete schedule of what is to be shown, CVG understands that certain developers have already been briefed and that Microsoft will announce its plans shortly.
A spokesperson for the company said: "We're excited to be back at Gamescom this year but we're not announcing any further details on our plans at this time. Please stay tuned for more details!"
The one-hour media briefing will be the first of its kind that Microsoft has held in the event's history - and is another signal of its dedication to attain a better foothold in Europe.
The decision comes in the wake of major setbacks and extraordinary eleventh-hour decisions at Microsoft's games division. On Monday the corporation confirmed Xbox chief Don Mattrick had left for Zynga - just two weeks after its dramatic abandonment of the underpinning online-native design pillars of the console.
Now, facing an uphill public relations challenge, key Xbox executives want to readdress the core attractions of the system during a one-off press conference at Gamescom - just three months before the system launches across the west.
New grounds
In May, CVG was told by Sony sources that both companies are targeting Europe as a heightened priority region - in many ways more important that Japan - as part of its race to win the market.
Despite the neck-and-neck global lifetime sales of the PS3 and Xbox 360 (both edging towards 80m units), the geo-breakdown of those numbers shows that Xbox's main business is in the US (40m) and UK (8m); two areas where it has been consistently dominant.
While PlayStation is hardly an insignificance in those two countries (about 25m sales in the US and 5m in the UK), it balances that with a healthy business across Japan and other parts of Europe. Although the chances of Xbox succeeding in Japan remain slim, its position across Europe could feasibly be strengthened.
In March 2012, the Xbox team revealed it had secured Phil Harrison's services as corporate vice president of the Interactive Entertainment Business.
At the time, Microsoft said Harrison "will not only lead the Microsoft Studios European organisation directly, but will also influence the broader performance of IEB's European business through strategic partnerships and by bringing culturally relevant entertainment experiences to Microsoft platforms, now and in the future."
Harrison's profile and knowledge of UK and European studios, along with his deep understanding of the commercial sensibilities of the region, could offer Microsoft a valuable perspective on how to succeed in the area.
With Sony expecting Microsoft to tackle Europe more aggressively, CVG heard from a company insider that PlayStation is "prepared to do whatever it takes" to ensure success in Europe - its first step being to ensure there is no PS4 delay across Europe.
Microsoft has officially confirmed an Xbox One release date window of November 2013 in 21 markets and a price of £429 / $499 / €499.
Gamescom runs from August 21-25 in Cologne, Germany.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2013 16:31 ]
Het is een korte presentatie, maar wat nieuwe games kunnen ze toch prima presenteren? En misschien wat Europese content? Ze hoeven niet meteen alles te gaan ontkennen, maar zolang ze met nieuwe info over games komen, is dat toch alleen maar mooi?SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:15:
Zoals ik al zei in het andere topic, niet verstandig. Als Sony daar ook is, gros van het volk negatief tov de Xbox staat, wat in godsnaam wil je op tafel leggen dat mensen helemaal happy voor hun booth zullen staan?
'Microsoft levert wel headset mee met Xbox One'
http://www.gamekings.tv/n...ebundeld-met-een-headset/
UPDATE: Ook MCV heeft bevestigd dat de headset niet gebundeld wordt met de Xbox One. Volgens Microsoft is het een fout van de distributeur en zijn ze niet teruggekomen op het headset beleid.
[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 04-07-2013 19:13 ]
Liefhebber van Tweakers
Games absoluut, zeker Titanfall mag van mij groot aanwezig zijn (al zal de wachtrij ervoor weer bizar lang zijnMartinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:57:
Het is een korte presentatie, maar wat nieuwe games kunnen ze toch prima presenteren? En misschien wat Europese content? Ze hoeven niet meteen alles te gaan ontkennen, maar zolang ze met nieuwe info over games komen, is dat toch alleen maar mooi?
Er hoeft maar 1 medewerker 1 zin verkeerd te zeggen (of verkeerd worden opgevat) en we hebben een rewind van afgelopen weken. Andere kant, dan gooien ze er gewoon weer wat random geruchten het internet op, heb je hetzelfde resultaat
Titanfall is toch die game die ook op pc komtSinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:27:
[...]
Games absoluut, zeker Titanfall mag van mij groot aanwezig zijn (al zal de wachtrij ervoor weer bizar lang zijn). Bedoelde het enkel rond de Xbox zelf, ding heeft gewoon aardig wat punten die open staan voor flinke kritiek, die iedereen die maar de kans heeft ook flink zal gebruiken.
Er hoeft maar 1 medewerker 1 zin verkeerd te zeggen (of verkeerd worden opgevat) en we hebben een rewind van afgelopen weken. Andere kant, dan gooien ze er gewoon weer wat random geruchten het internet op, heb je hetzelfde resultaat

Dat was het beste nieuws van MS op de E3.
Kan niet wachten om iedereen met mijn muis en tobo kapot te schieten

Gisteren een nieuw filmpje gezien van Destiny. Lijkt toch wel erg op Halo
Zijn er nog wellicht wat nieuwe beelden na de E3 uitgekomen voor de 'grootste' games of moeten we echt wachten voor Gamescom? (Titanfall, Quantum Break, Forza, Sunset Overdrive, Dead Rising, etc?)
[ Voor 51% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-07-2013 23:31 ]
Maar het is ook de kans voor MS om een goede presentatie te geven. Juist als iedereen op elke slak zout legt, kunnen ze hoge ogen gooien. Alleen denk ik dat ze dat überhaupt niet kunnen, want MS PR maakt echt fout na fout. Wellicht dat een prijsverlaging of een XBO zonder Kinect een positieve impuls kan geven.SinergyX schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:27:
[...]
Dit is een heel goed argument. 24 miljoen op de markt en er is nog niet één spel uit wat je echt moet spelen.witeken schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:40:
Er zijn blijkbaar 24 miljoen Kinect verkocht, maar ik heb nog steeds geen "ziek vette en innovatieve" dingen gezien. Als developers toch "ziek vette en innovatieve" dingen uitvinden gaan mensen vanzelf toch wel Kinect kopen.
Nu is de 2.0 ongetwijfeld een grote stap vooruit, maar de in dit topic aangehaalde mogelijkheden kunnen en/of met de huidige Kinect of met een microfoon.
Ik heb al een jaar of vijf een X360 en ik heb nog nooit de behoefte gehad om een Kinect aan te schaffen. Dat er dus tijdens het leven van de Kinect 1.0 geen noemenswaardige spellen voor Kinect zijn gemaakt, moet feitelijk voldoende reden zijn om niet Kinect 2.0 te willen.
Dat is een rare redeneringJobbie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:13:
[...]
Ik heb al een jaar of vijf een X360 en ik heb nog nooit de behoefte gehad om een Kinect aan te schaffen. Dat er dus tijdens het leven van de Kinect 1.0 geen noemenswaardige spellen voor Kinect zijn gemaakt, moet feitelijk voldoende reden zijn om niet Kinect 2.0 te willen.
Een product mag volgens jou dus niet de kans krijgen om te evolueren. Ik ken diverse games, films en hardware waarvan het origineel (de 1.0) niet goed was, maar het vervolg (de 2.0, 3.0, etc.) juist wel omdat ze geleerd hebben van wat het origineel niet goed deed.
Opeens vind ik het jammer dat de E3 al geweest is
PSN: Finally_Chris
Wat mij met name interessante cijfers lijken (ik weet niet of men dit kan meten), is in hoeverre deze 24 miljoen units ook daadwerkelijk gebruikt worden en hoe vaak. Het deed natuurlijk iets unieks, shit op je scherm bedienen zonder fysieke input hardware (net als de Wii destijds, en hoeveel mensen gaven niet lang daarna aan er nooit meer op te spelen). Veel mensen (waaronder mijn vriendin bijvoorbeeld) hebben Kinect aangeschaft om mee te sporten. Kijk, als de helft van die 24 miljoen er sporadisch alleen maar Zumba mee speelt, een kwart staat te verstoffen, en het andere kwart wordt daadwerkelijk gebruikt om games mee te spelen, dan ben ik zeer benieuwd naar de strategie achter Kinect 2.0. Want ik ken eigenlijk niemand die Kinect 1.0 nog echt actief gebruikt, op zo nu en dan een keer een game met de kids, na. Ik ben tevens benieuwd of MS tijdens GamesCom dieper op Kinect in gaat. De tijd zal het leren.Jobbie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:13:
[...]
Dit is een heel goed argument. 24 miljoen op de markt en er is nog niet één spel uit wat je echt moet spelen.
Nu is de 2.0 ongetwijfeld een grote stap vooruit, maar de in dit topic aangehaalde mogelijkheden kunnen en/of met de huidige Kinect of met een microfoon.
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.