[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.908 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het interessant omdat het een nieuwe feature is in directX 11.2.
Ik neem aan dat het dan niet op dezelfde manier werkt als in huidige manieren.

Hier het stukje uit de keynote (wel lage resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Wat ik niet begrijp is dat ze dit samen doen met nvidea.. Maar in de X1 zit een AMD grapics card.. Of zit er toch nog een dedicated video kaart van Nvidia in?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het filmpje nog eens te hebben gekeken hoor ik dat het in samenwerking is gemaakt met nvidia, AMD en Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Zegt inderdaad die 3. Ze laten niet echt concreet dingen zien, zoemen in, blurry, click, scherp.

Maar ben benieuwd hoe ze dit straks met 8.1 / Xbox concreet kunnen laten draaien, uitgaande dat dit inderdaad Directx only is, kan dat nog wat leuk spul brengen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Wat ik gehoopt had zou nu wel eens waarheid kunnen worden. Windows 8 apps op de xbox one:

http://www.nu.nl/tech/3512317/microsoft-hint-windows-apps-xbox-one.html

Reddhub op je tv, StumbleUpon op je tv, elec. bankieren op je tv, een gazillion aan spelletjes op je tv en meer. Dit zou wederom een "killing feature" kunnen zijn voor de X1. Ik ben erg benieuwd of ze dit echt gaan doen en of extra effort voor nodig is van de developer.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Ze moeten wel oppassen van de X1 niet 'gewoon' een pc te maken. Lang niet alle W8 apps zouden geschikt zijn voor een console. En wat mij betreft moet MS dat ook niet willen. Makkelijk over te zetten, prima, maar dan wel een hele strikte set aan eisen qua usability.

Het zou wel een aardige boost kunnen beteken voor het gebruiken van de X1 als mediaplayer. Als apps als VLC enzo toegelaten zouden worden. MS gaat zeer waarschijnlijk geen MKV support inbouwen, maar als anderen dat wel mogen....

Hmmz, dubbel gevoel nog een beetje...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29
BM schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:55:
Hmmz, dubbel gevoel nog een beetje...
Dubbel? Absoluut niet! Als developer is dit eigenlijk ook wel erg cool. Een touchscreen-interface maak je sowieso met van die grote Metro-knoppen. Maak de layout niet te gecompliceerd en je kan met gemak met een Xbox controller je app bedienen. Boor je meteen een markt aan die miljoenen groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Waarom met een controller? Hebben we daar onze "muis" (aka hand) niet voor? Met kinect schiet ik zo door een degelijk gemaakte app heen.

Ik zie hier heel veel voordelen in en vind het overigens ook geen probleem dat de PC en de console vermengen. Een console is voor mij een stuk gebruiksgemak. Spel downloaden en spelen, app downloaden en gebruiken. Geen gezeur met drivers en andere pre-requirements waar ik als gebruiker rekening mee moet houden.

Maar als Mobile.HD op de X1 beschikbaar komt dan is het feestje compleet en kan ik weer een aparaat verwijderen uit mijn toch al te volle media kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah door tablet achtige apps uit te brengen opde XO heeft Microsoft de kans om in dezelfde valkuil te vallen als met Windows 8. Ik ben zeer tevreden over W8, maar het is niet voor niets dat ik de Metro interface & apps nauwelijks gebruik op mijn pc... het werkt gewoon niet lekker.

Ik kijk daar doorheen en zie wat wel de teogevoegde waarde van W8 is, maar er zijn genoeg consumenten die heel W8 afkraken omdat ze die Metro interface niets vinden. Als de XBone dat ook nog eens als negatieve reacties over zich heen krijgt...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

De XBox heeft al tijden een Metro-interface en daar hoor ik anders niemand over. Maar als er een nieuwsbericht komt met als kop 'XBox One krijgt Metro-interface' zullen ze wel weer een hele shitstorm over zich heen krijgen.... :+

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:14:
De XBox heeft al tijden een Metro-interface en daar hoor ik anders niemand over. Maar als er een nieuwsbericht komt met als kop 'XBox One krijgt Metro-interface' zullen ze wel weer een hele shitstorm over zich heen krijgen.... :+
tja...

Wie introduceert een metro interface op een deskopt versie..
Elke input device moet je anders behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:17:
[...]

tja...

Wie introduceert een metro interface op een deskopt versie..
Elke input device moet je anders behandelen.
Tja, ik ben ook nog steeds aan het bijkomen van de overgang van CLI naar een GUI :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:19:
[...]

Tja, ik ben ook nog steeds aan het bijkomen van de overgang van CLI naar een GUI :/
Ach wat zal ik blij zijn als gaming verschuift naar linux dan heeft MS nergens meer om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Zullen we hier geen Modern UI Trolltopic van maken?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Yaz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:46:
Wat ik gehoopt had zou nu wel eens waarheid kunnen worden. Windows 8 apps op de xbox one:

http://www.nu.nl/tech/3512317/microsoft-hint-windows-apps-xbox-one.html

Reddhub op je tv, StumbleUpon op je tv, elec. bankieren op je tv, een gazillion aan spelletjes op je tv en meer. Dit zou wederom een "killing feature" kunnen zijn voor de X1. Ik ben erg benieuwd of ze dit echt gaan doen en of extra effort voor nodig is van de developer.
Of een nóg grotere versplintering van hun store.

WP en Win8 werken al niet met elkaar, dus tablet/telefoon ook niet, als ze dan Xbox wéér anders gaan maken qua apps, heb je 3 stores met 3 onafhankelijke apps voor 3 verschillende platformen.

Ze zullen imho eerst toch echt uniformiteit moeten aanbrengen tussen WP en Win8 voordat ze ook nog eens de Xbox erbij gooien. (iets wat Apple en Android al kunnen).

Als ze dat in iedergeval werkend krijgen, kan je touch via smartglass gebruiken en anders via Kinect.

Dus de basis is wel interessant, maar lomp genoeg MS kennende.. maken ze ergens wel weer een major fuckup.

(ik ben erg blij met Win8 en WP8, maar ze moeten serieus die apps uniform gaan maken).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 28-06-2013 12:32 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
http://www.gameinformer.c...-compatible-with-pcs.aspx

Dat is wel jammer. Er zijn veel interessante ontwikkelingen geweest met de Kinect op de pc, maar nu zal je dus een apart model ervoor moeten kopen, in plaats van alleen een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

McBoom schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:14:
verschil is nu dat ze de windows 8 apps gaan publiceren op de XBone, dus dat is afwachten hoe dat uitwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Xeanor schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:41:
[...]

Dubbel? Absoluut niet! Als developer is dit eigenlijk ook wel erg cool. Een touchscreen-interface maak je sowieso met van die grote Metro-knoppen. Maak de layout niet te gecompliceerd en je kan met gemak met een Xbox controller je app bedienen. Boor je meteen een markt aan die miljoenen groter is.
Oh, ik deel je mening dat het voor ontwikkelaars erg leuk is, ik zie er ook genoeg mogelijkheden voor. Hetgeen ik me zorgen om maak is dat de X1 straks overspoelt word met matige apps. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten dat álles op W8 en X1 draait, maar een beperkte subset kan wel leuk uitpakken hoor :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:23:
Zullen we hier geen Modern UI Trolltopic van maken?
Tja vind jij de metro ui interface bij de xbox one passen als je main input de controller was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:57:
Tja vind jij de metro ui interface bij de xbox one passen als je main input de controller was?
Je kent Xbox360 interface? WP7/8 interface? Metro-based aangepast op het apparaat waarom je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
[...]
Gaat prima ja, maar elke interface moet aangepast worden op de input, dus zo raar is dat niet. Vind hem nu op de Xbox in ieder geval prima werken.

Maar zoals ik al melde: het lijkt me niet dat we hier moeten gaan praten over wat iedereen nou van Modern UI vindt bij andere systemen. Xbox heeft al bewezen dat het prima werkt en de interface van de Xbox One zelf hebben we nog niet gezien, dus daar kunnen we nu ook niet echt uitspraak over doen.

Mochten er daadwerkelijk apps komen, dan denk ik dat dit wel in een apart Xbox One Apps topic kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:03:
[...]

Je kent Xbox360 interface? WP7/8 interface? Metro-based aangepast op het apparaat waarom je werkt.
Ja ik de WP7/8 interfaces en xbox 360 niet zo.. maar wat is je vraag nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Punt is dat de metro interface juist uitstekend geschikt is voor de controller.

Maar dat jij ieder nieuwtje standaard meteen gaat afschieten is niet zo'n verrassing :>

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:05:
Ja ik de WP7/8 interfaces en xbox 360 niet zo.. maar wat is je vraag nou?
Geen vraag, maar de onlogica in jouw vraag. De interface (metro UI) zal logischerwijs worden aangepast naar de input als die naar de XB1 gaat, net zoals hij nu al is aangepast voor WP en Xbox360.

Maargoed, Boe2 zat al aardig in de buurt, sluit ik verder bij hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mooi voorbeeld is de youtube app, Samsung smartTV versie is matig op z'n best, die van de Xbox360 is al best netjes, maar mijn favoriet blijft toch de metrotube versie van WP en Win8. Qua veiligheid zou MS geen directe problemen krijgen (apps draaien in een aparte sandbox), maar ze kunnen de console dan ook direct tegen die Google en Apple console zetten (als hebben ze daar niet bijzonder veel concurrentie mee, gezien de enorme verschillen tussen de 3 stores).

Maar zoals ik zei, op papier klinkt het geweldig, MS weet het toch weer ergens te vernoiken.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 28-06-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
FabianNL schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:13:
[...]

Apps op je smartphone/tablet zijn sowieso niet te vergelijken met de apps op je TV... Daarnaast hebben veel mensen geen smart TV, en verschillen de apps per platform enorm (zowel in kwaliteit als kwantiteit). Maar een fijne nieuws app (Nu.nl), RTL gemist, Uitzending gemist, Netflix, IMDB, ik zie genoeg mogelijkheden! _/-\o_

[...]

Netflix enz. komt inderdaad wel naar PS4, daar hoeven we ons niet druk om te maken. Maar een Nu.nl bijvoorbeeld of een Uitzending Gemist is nog maar de vraag... Mocht Xbox One gewoon WP8.1 apps gaan ondersteunen, is die kans wel vele malen groter.

/edit: en hoef je hier wel of geen behoefte aan hebt, is niet de vraag... Het gaat voorlopig om de mogelijkheden van de Xbox One. Iedereen zijn behoefte is tenslotte toch weer anders.
RTL en EredevisieLive werken al samen met MS er zijn zelfs al apps voor de 360 :)
Maar idd als 8.1 ook apps geschikt zijn voor de X1 dan is de X1 gelijk koploper met aantal apps in de store..

Kleine games kunnen dan via de app store worden aangeboden. en Indie games kunnen dan via die store hun games aan bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:41
bram1984 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Nee dat bedoel ik. SmartTV functies gebruik ik nu al niet, omdat mijn telefoon raadplegen veel sneller is. Waarom zou ik dat op een console willen, of op welk apparaat bij mijn TV dan ook?
Omdat er nogal een verschil zit tussen Youtube kijken op je full-screen 40+" TV of op je telefoon. Hetzelfde gedlt voor trailers van IMDB, uitzending gemist van de PO/RTL/SBS, enzovoorts... Laat staan het kijken van films/series via Netflix.

Als er geen verschil zit tussen je TV en telefoon, heeft een console sowieso weinig nut... Kan je beter games spelen op je telefoon :+

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 28-06-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tja, het gemak van een video zoeken op je telefoon heeft dan toch de overhand, in mijn optiek. En ik kan ze ook vanaf mijn telefoon/tablet naar de TV streamen.
Als er geen verschil zit tussen je TV en telefoon, heeft een console sowieso weinig nut... Kan je beter games spelen op je telefoon
Gaat me even om de apps, aangezien de games niet zijn te vergelijken. Al die social crap op de PS4 hoeft van mij inderdaad ook niet. Ik ga echt mijn console niet aanzetten om mijn Facebook status te updaten.

Ik lees dat zo vaak: allemaal van die gimmicks die je een keertje aan een vriend laat zien, maar er daarna nooit meer naar kijkt. Net als augmented reality op de Vita, ook zoiets, evenals de webbrowser die erop zit. Het zal nooit zo lekker werken als een tablet of laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik vind de apps op de 360 wel erg makkelijk hoor. Youtube voor de kleine (bedien ik vanaf mijn iPad), Eredivisie Live voor mij, en mijn vrouw gebruikt vaak RTL XL en Uitzendinggemist. Goede kwaliteit, snel en gewoon lekker op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
To_Tall schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:24:
[...]

RTL en EredevisieLive werken al samen met MS er zijn zelfs al apps voor de 360 :)
Maar idd als 8.1 ook apps geschikt zijn voor de X1 dan is de X1 gelijk koploper met aantal apps in de store..

Kleine games kunnen dan via de app store worden aangeboden. en Indie games kunnen dan via die store hun games aan bieden :)
Dit zou volledig het 'ignoren' van Indy Games kunnen verklaren. Het idee is dan, als je zelf een 'kleine' game wilt maken, zet het op de W8 store. Hier kunnen de ontwikkelaars onmogelijk kritiek op hebben zonder ontzettend veel boter op hun hoofd te hebben, want dit is precies zoals op hun geliefde Apple en Google stores waar de Indies massaal naar toe zijn gerend.

Eerlijk gezegd ben ik er altijd vanuit gegaan dat de W8 store beschikbaar werd voor de nieuwe Xbox, het zou me tegen vallen als hier geen gebruik van gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
En daar zit jij fout MS wil de one niet zo zeer als gameconsole slijten als wel als multimediaconsole ook gelet op dat hele verhaal van tv kijken, enz. MS heeft dat zelf meerdere malen gezegd. Dat veel gamers het zien als gameconsole ok, maar dat is/was niet MS hun opzet (tenminste niet helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ok ze hebben op de E3 veel games getoond, maar dat was aangekondigd en verwacht. Ik heb het over de 1e presentatie ... waar ging die over juist. Maar goed hoe dan ook ik gebruik hem ook als gameconsole, maar dat was niet MS hun oorspronkelijke doelgroep volgens mij .... dat ze daarmee fout zitten/zaten is een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:16:
Punt is, dat soort apparaten falen vaak hard om als mediaplayer door het leven te gaan omdat ze half dichtgetimmerd zijn. En TV's bezitten vaak al dat soort multimedia smart-tv spul, dat geregeld zelden gebruikt wordt.

Op de PS3 kan ook maar enkele soorten bestanden streamen en kijken. En dat is echt niet omdat hij het hardwarematig niet aankan, of dat het lastig is te programmeren, nee, dat is puur vanwege auteursrechtenbescherming e.d.

Kortom, datzelfde gaat ook gebeuren op de X1. Mijn advies, koop een console als console, en daarnaast een WD-TV live kastje van 80 euro dat alles dat je wenst afspeelt (dus nooit gezeik) + 100% stil is + zeer zuinig + zeer klein.
De huidige 360 kan ook al een hoop multimedia aan, ik maak er wel gebruik van maar niet vaak, aangezien mijn bluray player en TV ook media streamen van de NAS.

Echter met de X1 gaan ze toch wel een stuk verder. Ten eerste kan mijn Blu ray speler de deur uit, kan ik de X1 voor gebruiken (ga ik ff van uit), sky TV (woon in UK) heeft een deal met MS dus de sky box kan in de HDMI in van de X1 en kan ik met de X1 bedienen.

Dus straks zet ik nog maar 1 apparaat aan (de X1), niet eens met mijn logitech harmony aangezien ik gewoon kan roepen. Hopelijk kan ik dan alles doen waar ik nu nog meerdere apparaten voor gebruik en moet switchen. Wat me alleen nog niet duidelijk is of de infrarood poort op de X1 in staat is meerdere apparaten aan te sturen, dus dat als de X1 aangaat ook mijn receiver en TV kunnen worden opgestart? Kan ik die Harmony ook op ebay zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Geduld is een schone zaak :)

Ik ben benieuwd welke games er de komende tijd nog aangekondigd gaan worden... Persoonlijk boeiet het me niet of het deel zoveel van franchise X wordt, als het maar een goede game wordt :) Er zijn wel een aantal games die ik graag op de One zou zien (in elk geval next gen), zoals Fable IV, Fallout 4 of een nieuwe KotOR (überhaupt weer eens een goede Star Wars game)

Daarbij op die DX11.2 mogelijkheden.... Een Star wars game waarbij je je eigen ruimteschip hebt, echt naar een planeet kan vliegen, inclusief door de dampkring e.d.. Damn... Ik heb X-Wing boeken gelezen en als missies zoals in de boeken in een game konden... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Grappig trouwens, dat als ik nu Xbox 360 zie staan, ik meteen "oud" denk :p Hij moet nog even mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19
Heeft iemand nog wat interessante gameplay beelden gezien / gevonden van project spark, anders dan de E3 beelden bij de MS persco? Heb voornamelijk beelden van de level editor gezien :)

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-06-2013 19:46 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hahn schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:13:
[...]
Volgens jouw redenering is iemand/iets die ergens langer ervaring mee heeft per definitie beter dus?

IBM maakt misschien langer OS'en dan Microsoft, maar dat wil nog niet zeggen dat IBM er ook beter in is :?
Datzelfde gaat dus ook keihard op voor MS. Ik vind de XBox 360 een irritant menu hebben en die van de ps3 is ook niet alles, maar is wel lekker simpel. Wat defineert beter in dit geval?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MeNTaL_TO schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:57:
[...]

Datzelfde gaat dus ook keihard op voor MS. Ik vind de XBox 360 een irritant menu hebben en die van de ps3 is ook niet alles, maar is wel lekker simpel. Wat defineert beter in dit geval?
Het menu van de 360 is tegenwoordig inderdaad wat onoverzichtelijk. Eerlijk gezegd vond ik die van het begin het mooist (en snelst). Maar, volgens mij ging deze discussie meer over het OS "onder water", niet de UI. Dus wat zijn de mogelijkheden, de mogelijkheden voor DEV's, hoe word de HW gebruikt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Modbreak:Het topic is opgeschoont en reacties betreft de Xbox One vs PS4 discussies zijn verwijderd. Laat deze discussie dan ook achterwege in dit topic.

[ Voor 50% gewijzigd door Sn0wblind op 30-06-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
MS wil meer gaming en multimedia samen laten lopen. vandaar ook dat het een toevoeging kan zijn op je setup box :)

ik zie voordelen van de X1 tov nu..
Ik heb nu een MacMini voor films en series, Een SetupBox, 360, reciever onder mn TV staan.. Dat brengt een zooi kabels mee..

Als er een goede media client komt of iig een soort XMBC app voor de X1 dan kan die mini inc 4 externe HDD's onder de TV weg en de kast in waar deze dan alleen een netwerk aansluiting zal krijgen :) Scheelt een zooi apparatuur onder mijn TV.

Daarnaast kijk ik via de X1 Eredivisie live. Omdat de webclient toch minder kwaliteit bied dan die van de 360.. Ook kijk ik RTLXL regelmatig via de 360 omdat het makkelijker bedienen is dan mn muis en toetsenbord te pakken om de MINI aan te sturen.

Via de MINI is het dan wel weer heerlijk series en films kijken gezien Plex, maar als Plex een client weet te maken voor de X1 zou dat echt een uitkomst zijn.. Dan kan de mini lekker als Plex Media Server draaien en SABNZB + toevoegingen voor films muziek en series.. terwijl de X1 dan buffert en encode.. Hoeft de media server alleen de film aan te bieden en markeren als gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Vraagje is er al iets bekend of een gewoon toetsenbord op de one gaat werken (evt uitgebreider als op de 360)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Johan tb schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:27:
Vraagje is er al iets bekend of een gewoon toetsenbord op de one gaat werken (evt uitgebreider als op de 360)?
Gewoon weet ik niet, maar ik denk wel dat je je telefoon en tablet kunt gebruiken als toetsenbord via smartglass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
xAnarchyBaS schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:01:
[...]

Gewoon weet ik niet, maar ik denk wel dat je je telefoon en tablet kunt gebruiken als toetsenbord via smartglass.
MS is helemaal aan het focusen op SmartGlass ik denk idd niet dat een normaal toetsenbord en muis gaan werken :)

juist door de focus op SmartGlass en Kinect zal MS geen toetsenborden standaard gaan ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
beetje omslachtig voor mij ik bedoel het toetsenbord om berichten in te geven, games zoeken in de store, initiele setup (moet je ook nogal wat type werk verrichten). als het idd via smartglass zal zijn is dat wel minder. Nu ja ik zal me wel redden ik heb hier altijd wel een paar toetsenborden op overschot ... gewoon proberen tegen die tijd.

[ Voor 35% gewijzigd door Johan tb op 30-06-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Johan tb schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:36:
beetje omslachtig voor mij ik bedoel het toetsenbord om berichten in te geven, games zoeken in de store, initiele setup (moet je ook nogal wat type werk verrichten).
Ja kan.. Maar games films enz opzoeken via smartglass en downloaden naar de X1 zal de invoer worden. Wat mij betreft een stuk makkelijker dan op een TV tekst invoeren met een toetsenbord op de bank of verkreukeld op een tafeltje..

Wat ik zeg MS is aan het focusen om SmartGlass verder uit te breiden en zo je X1 te bedienen..
ik gebruik smartglass nu ook op de 360 om berichten te tikken naar vrienden of te antwoorden op berichten die ik binnen krijg van andere.

En het initieel setup?? Moeilijk??

Je live ID invoeren + wachtwoord is eenmalig. misschien dat er ooit nog zo'n toetsenbordje komt als die je op je 360 controller kan klikken :)
Ja ok WIFI wachtwoord ook misschien ik zit bedraad. Maar dat zal een minuutje werk zijn. Niet onoverkomelijk als het maar 1x hoeft :)

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 30-06-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ik zeg niet moeilijk, maar wel wat omslachtiger dan als je het gewoon via toetsenbord kunt invoeren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Johan tb schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:43:
Ik zeg niet moeilijk, maar wel wat omslachtiger dan als je het gewoon via toetsenbord kunt invoeren lijkt me.
nou ja niet moeilijk nee. Maar omslachtig? de 360 en andere spelcomuters zijn toch niet anders?
Zo vaak hoef je die vaste gegevens niet opnieuw in te voeren. Initieel setup draai ja initieel :) dus eenmalig bij het installeren van dat ding.
Het is alleen je live ID + wachtwoord en eventueel je WIFI wachtwoord. Zo ver ik weet is dat nu niet anders. Dan dat er toevalig een aantal jaar geleden een controller toetsenbord werd geintroduceerd op de 360 om makkelijker berichten naar elkaar te tikken..

Nu kan dat via smarglass en ook films downloaden of selecteren of games downloaden en betalen kunnen via smartglass dus ja kans is gering dat ms alsnog een keyboard controller gaat maken.

Hier een mooi filmpje over smartglass. MS geeft daar ook aan dat ze vinden dat een keyboard niet in de woonkamer hoort. Een telefoon of een tablet is altijd in de woonkamer en daardoor een ideaal als invoer apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46

beuker19

Killerbeuker is so OP

To_Tall schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:03:
MS wil meer gaming en multimedia samen laten lopen. vandaar ook dat het een toevoeging kan zijn op je setup box :)

ik zie voordelen van de X1 tov nu..
Ik heb nu een MacMini voor films en series, Een SetupBox, 360, reciever onder mn TV staan.. Dat brengt een zooi kabels mee..

Als er een goede media client komt of iig een soort XMBC app voor de X1 dan kan die mini inc 4 externe HDD's onder de TV weg en de kast in waar deze dan alleen een netwerk aansluiting zal krijgen :) Scheelt een zooi apparatuur onder mijn TV.

Daarnaast kijk ik via de X1 Eredivisie live. Omdat de webclient toch minder kwaliteit bied dan die van de 360.. Ook kijk ik RTLXL regelmatig via de 360 omdat het makkelijker bedienen is dan mn muis en toetsenbord te pakken om de MINI aan te sturen.

Via de MINI is het dan wel weer heerlijk series en films kijken gezien Plex, maar als Plex een client weet te maken voor de X1 zou dat echt een uitkomst zijn.. Dan kan de mini lekker als Plex Media Server draaien en SABNZB + toevoegingen voor films muziek en series.. terwijl de X1 dan buffert en encode.. Hoeft de media server alleen de film aan te bieden en markeren als gezien.
Dream on ;) De enige media die MS pushed op de X1 in waar je voor betaald.(netflix , pathe , hulu en andere steaming/on demand services)
Je kunt echt geen mkv of zoiets op je x1 afspelen.
En ik denk als je straks ook voor rtlXL en Eredevisie live kunt gaan betalen omdat MS nu de € als betaalmiddel(dus geen goedkopere MS points :( ) heeft bied dat genoeg kansen om je voor alles te laten betalen ;(

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
To_Tall schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:38:
[...]

Ja kan.. Maar games films enz opzoeken via smartglass en downloaden naar de X1 zal de invoer worden. Wat mij betreft een stuk makkelijker dan op een TV tekst invoeren met een toetsenbord op de bank of verkreukeld op een tafeltje..

Wat ik zeg MS is aan het focusen om SmartGlass verder uit te breiden en zo je X1 te bedienen..
ik gebruik smartglass nu ook op de 360 om berichten te tikken naar vrienden of te antwoorden op berichten die ik binnen krijg van andere.

En het initieel setup?? Moeilijk??

Je live ID invoeren + wachtwoord is eenmalig. misschien dat er ooit nog zo'n toetsenbordje komt als die je op je 360 controller kan klikken :)
Ja ok WIFI wachtwoord ook misschien ik zit bedraad. Maar dat zal een minuutje werk zijn. Niet onoverkomelijk als het maar 1x hoeft :)
Ik heb het zelf ooit 1x gebruikt, maar ik ben het wel met je eens dat het een stuk makkelijker is om gewoon SmartGlass te gebruiken om berichten te typen, je hoeft niks extra's te kopen, niks extra weer op te ruimen of opnieuw aan te sluiten na gebruik. Gewoon je telefoon pakken en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Maar is het niet zo dat Smartglass via je gamertag werkt? Als die nog niet op je console is ingesteld heb je ook weinig aan typen met Smartglass ;) Ik denk dat een (usb) toetsenbord wel gewoon ondersteund wordt, net als bij de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

McBoom schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:54:
Maar is het niet zo dat Smartglass via je gamertag werkt? Als die nog niet op je console is ingesteld heb je ook weinig aan typen met Smartglass ;) Ik denk dat een (usb) toetsenbord wel gewoon ondersteund wordt, net als bij de 360.
Hmmm... Da's een goeie, ik ga het straks eens uitporberen om smartglass te gebuiken als is uit-gesined(?) ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Pfft, over spijker op laag water zoeken gesproken.

"Er moet keyboard ondersteuning in zitten anders kan ik niet makkelijk de initial setup uitvoeren". Alsof dat dagelijkse werkzaamheden zijn en de tijdswinst is toch zeker 5 minuten, eenmalig. Voor de rest heb je Smartglass.

Overigens denk ik zelf niet dat jij je daar druk om hoeft te maken. Microsoft heeft een track record wat betreft accessibility voor minder validen en hier hebben ze echt wel aan over nagedacht. Het zou me zelfs niets verbazen dat je de "niet game OS" in een high contrast mode kunt starten ala WP8/W8.

Maar ik ben blij dat we ons eindelijk druk kunnen maken om dit soort niche functionaliteit. Dit betekent dat alle echt "belangrijke" dingen eindelijk de revu zijn gepasseerd en we ons kunnen richten op de leukere dingen zoals fantaseren over de geweldige integratie die we kunnen krijgen met alle andere apparatuur die we hebben en de geweldige spellen die uit gaan komen voor de X1.

Wanneer is trouwens de volgende beurs waar Microsoft iets zal kunnen laten weten. Op Build is voor het grote publiek geen interesante functionaliteit getoond (niet zo heel gek natuurlijk) maar ik mis nog wel het een ander zoals accesoires (wireless headset, chatpad) en games van onder andere Epic. Ook zou ik graag meer weten over dat IR poortje achterop en hoe ze dat denken te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Yaz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:55:
Wanneer is trouwens de volgende beurs waar Microsoft iets zal kunnen laten weten. Op Build is voor het grote publiek geen interesante functionaliteit getoond (niet zo heel gek natuurlijk) maar ik mis nog wel het een ander zoals accesoires (wireless headset, chatpad) en games van onder andere Epic. Ook zou ik graag meer weten over dat IR poortje achterop en hoe ze dat denken te gaan gebruiken.
Ik denk dus, afgaande op de bovenstaande posts dat er geen chatpad meer aankomt, windows live messenger is dood, dat was het enige waarvoor ik m eigenlijk gebruikte, en alle functies kunnen worden overgenomen door smartglass.

Ik hoop dat er een betere compatibility komt voor 3rd party headsets en ook de wireless, ik hoop zelfs dat je gewwon bluetooth heasets kunt aansluiten.

En volgens mij wordt de IR poort gebruikt voor het herkennen van controllers door kinect, aangezien deze ook een IR camera heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Live Messenger is nu toch gewoon Skype? Verbaast me btw dat deze niet beschikbaar is op Xbox360, maar ga ervanuit dat deze wel gewoon op XB1 komt.

Xbox one heeft dacht ik geen Bluetooth, dus zouden specifiek nieuwe producten moeten worden die via Wifi-direct werken?

Maar we hebben de Gamescom nog, of ze doen een leuke lineup, of het wordt echt nerd-rage tussen Sony en MS in Keulen.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 01-07-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Skype is wel beschikbaar op de X360. Ik begreep juist dat die IR poort was voor het aansturen van een derde device zoals een TV decoder welke niet via de HDMI kabel aangesloten kan worden. Ik vraag me dan namelijk ook af of daar nog meer aparaten mee aangestuurd kunnen worden zoals mijn versterker en mijn TV. Dan kan ik inderdaad gewoon "xbox aan" roepen en alles wordt automatisch aangezet.

De chatpad vond ik overigens fijn niet alleen vanwege de toetsen maar ook vanwege het extra gewicht en het voordeel dat je handen en vinger nu meer grip krijgen dankzij de toename aan oppervlakte. Ik ben denk ik ook een van de weinig die de Big Duke erg fijn vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
De IR poort zal gebruikt kunnen worden van kanaal wisselen e.d. denk ik via HDMI-SEC. verder zal je geen apparaten kunnen bedienen hooguit volume aanpassen op je reciever als deze ook HDMI-SEC ondersteund.

BTW iemand enig idee wanneer de GUI update uitkomt van de 360? Die zou gelijk worden als de looks van de x1. Ik ben daar wel benieuwd naar.

[ Voor 26% gewijzigd door To_Tall op 01-07-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Enige wat ik over die GUI kan vinden:
Microsoft is preparing to update its Xbox 360 with another dashboard update. Sources familiar with Microsoft's Xbox plans have revealed to The Verge that the dashboard update will enter into a public beta in late June or early July

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
hmm die beta dat zou dus tussen nu en 2 weken zijn we zullen zien. Wanneer de definitieve versie dan komt dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59

v8power67

Psn: Mausosaurus

MS blijft blunderen :
http://www.thisisxbox.com...d-ii-or-halo-3-for-july/#
Major Nelson has confirmed that the FREE Games with Gold game for July is in fact NOT Assassin’s Creed 2 or Halo 3, but some cheap nasty Xbox LIVE Arcade game instead. Defence Grid The Awakening will be free on the marketplace for Xbox LIVE Gold Subscribers today.
Nee lijkt lekker op de psn plus dienst zo :P defence grid whahaha :P
Zegt veel over de toekomst van MS, ze brengen het op een manier alsof het tof wordt, en je krijgt niets....

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

v8power67 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:19:
MS blijft blunderen :

[...]

Zegt veel over de toekomst van MS, ze brengen het op een manier alsof het tof wordt, en je krijgt niets....
Ik lees in de comments bovendien dat het gratis games programma in november weer eindigt en op de Xbox One niet verder gezet zal worden. Weet iemand anders hier meer over?

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

CR1691 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:27:
[...]

Ik lees in de comments bovendien dat het gratis games programma in november weer eindigt en op de Xbox One niet verder gezet zal worden. Weet iemand anders hier meer over?
Als ik me niet vergis tot en met december 2013 krijg je elke maand twee gratis games voor de Xbox 360. Het programma wordt, inderdaad, niet voortgezet op de Xbox One.

De bedoeling van het programma lijkt mij:
- Goodwill kweken (iets wat ze niet doen door zo onduidelijk te zijn, trouwens), gevolg is dat er mensen zullen zijn die denken "Ik heb de goede keuze gemaakt met de Xbox 360, ik ga nu voor de Xbox One."
- Mensen Xbox Live abonnement laten verlengen (waardoor het dus meteen interessanter wordt om voor de Xbox One te gaan in plaats van de PlayStation 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CR1691 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:27:
Dit klopt, het is enkel voor aanloop naar XBO voor de huidige 360.

Wel grappig, hadden het wel AC en Halo3 geweest, was het continue gemekker dat die games zo belachelijk oud waren. XBL was altijd voor de service, ze doen er iets gratis bij en opeens moet het gelijk zijn aan PS+, die enkel voor zulke games is en per saldo een ruk netwerk heeft (lees het PS+/PS3 topic er maar eens over).

Toch grappig wat er in al die jaren kan gebeuren, gros vond PS+ een ripoff en nutteloos, nu opeens is het de standaard en MS moet hier gewoon aan voldoen. Dingen rechtpraten naar je straatje, de hype 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
SinergyX schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:34:
[...]

Dit klopt, het is enkel voor aanloop naar XBO voor de huidige 360.

Wel grappig, hadden het wel AC en Halo3 geweest, was het continue gemekker dat die games zo belachelijk oud waren. XBL was altijd voor de service, ze doen er iets gratis bij en opeens moet het gelijk zijn aan PS+, die enkel voor zulke games is en per saldo een ruk netwerk heeft (lees het PS+/PS3 topic er maar eens over).

Toch grappig wat er in al die jaren kan gebeuren, gros vond PS+ een ripoff en nutteloos, nu opeens is het de standaard en MS moet hier gewoon aan voldoen. Dingen rechtpraten naar je straatje, de hype 2013.
Dat is ook wel overdreven. PS+ is nooit verplicht geweest en je kreeg altijd mooi kortingen, dus een ripoff is het nooit geweest. Daarnaast is er sinds de overgang naar de instant game collection volgens mij ook alleen maar (meer) positiviteit rond PS+.

Als je ergens commentaar op wilt hebben, richt je dan op de kritiek die dit initiatief van Microsoft zelf krijgt. Die kritiek vind ik namelijk wel onterecht. Ik vind het namelijk goed dat ze dit doen. Het aanbod is dan nog wat beperkt, maar voor zover ik weet zijn de games ook nog te spelen als je geen Gold meer hebt. Dat is wel weer interessant. Ik vind het een goed begin en ik hoop dat het ze extra Gold abonnees oplevert, dat zou namelijk een goede motivatie zijn om dit ook voor de Xone voort te zetten. PS+ was ook niet vanaf dag 1 zoals het nu is. Dus laten we Microsoft ook de kans geven om dit verder uit te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
MS blijft blunderen :

[...]

Wat er blijkbaar gezegd is, is dit:
"and to kick off that program I’d like to share just two of the titles we’re going to offer over the next few months – Assassin’s Creed two, and Halo three"

Niet dat deze in Juli beschikbaar zijn. Augustus en zelfs September zou ik nog onder 'next few months' willen scharen. Wel matige communicatie natuurlijk.

Je krijgt dus niet 'niets', maar later dan jij misschien hoopt. Overigens is Defence Grid een zeer goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
nioz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:43:
[...]

Dat is ook wel overdreven. PS+ is nooit verplicht geweest en je kreeg altijd mooi kortingen, dus een ripoff is het nooit geweest. Daarnaast is er sinds de overgang naar de instant game collection volgens mij ook alleen maar (meer) positiviteit rond PS+.

Als je ergens commentaar op wilt hebben, richt je dan op de kritiek die dit initiatief van Microsoft zelf krijgt. Die kritiek vind ik namelijk wel onterecht. Ik vind het namelijk goed dat ze dit doen. Het aanbod is dan nog wat beperkt, maar voor zover ik weet zijn de games ook nog te spelen als je geen Gold meer hebt. Dat is wel weer interessant. Ik vind het een goed begin en ik hoop dat het ze extra Gold abonnees oplevert, dat zou namelijk een goede motivatie zijn om dit ook voor de Xone voort te zetten. PS+ was ook niet vanaf dag 1 zoals het nu is. Dus laten we Microsoft ook de kans geven om dit verder uit te bouwen :)
Dat is zeker een pluspunt, maar dat verklaart dan ook meteen waarom men geen nieuwe AAA titels aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:48:
[...]

Wat er blijkbaar gezegd is, is dit:
"and to kick off that program I’d like to share just two of the titles we’re going to offer over the next few months – Assassin’s Creed two, and Halo three"

Niet dat deze in Juli beschikbaar zijn. Augustus en zelfs September zou ik nog onder 'next few months' willen scharen. Wel matige communicatie natuurlijk.

Je krijgt dus niet 'niets', maar later dan jij misschien hoopt. Overigens is Defence Grid een zeer goede game.
Mensen kijken nooit verder dan hun neus lang is 8)7 , wat je zegt kan dit dus betekenen dat we in Augustus AC2 en in Oktober Halo 3 nog kunnen krijgen of juist de maanden daarna.. er is nergens gezegd dat we deze niet gaan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14

PBP

AllThingsD: Don Mattrick is leaving Microsoft, possibly joining Zynga as CEO
Don Mattrick, the president of Microsoft’s Interactive Entertainment Business — which centers on the Xbox and all the software giant’s gaming and entertainment efforts — is leaving the company, said multiple sources close to the situation.

These sources added that the high-profile executive is also close to taking a top job at Zynga, the troubled online social gaming company, possibly as its CEO and working in close partnership with its founder and current CEO Mark Pincus.

Sources said the announcement of Mattrick’s appointment could be made as soon as today, after the markets close.
AllThingsD

Afbeeldingslocatie: http://venturebeat.files.wordpress.com/2009/06/332qnts.gif

[ Voor 4% gewijzigd door PBP op 01-07-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PBP schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:02:

[...]

AllThingsD

[afbeelding]
"leaving" ja daar zal wel enige druk van Microsoft achter zitten, anders vertrek je niet in zo'n tijd vlak voor een console launch... en terecht die prutser.. gaat hij ook nog eens bij een zinkend bedrijf werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Chaoss schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:56:
[...]

"leaving" ja daar zal wel enige druk van Microsoft achter zitten, anders vertrek je niet in zo'n tijd vlak voor een console launch... en terecht die prutser.. gaat hij ook nog eens bij een zinkend bedrijf werken :+
Het is gewoon het einde van het boekjaar, en het begin van het nieuwe. Dat er een reorg aan zat te komen aan de top, waarbij meerdere mensen het schip moeten verlaten, en er hoogst waarschijnlijk business units samengevoegd gaan worden is al langer bekend. Don Mattrick is 1 van de vele die of een andere rol krijgt, of elders heen moet. Dat is niet na E3 besloten ;) Zie bijvoorbeeld: http://www.businessinside...ic-re-organization-2013-6

De poppetjes waren (en zijn) eigenlijk nog onduidelijk. Mattrick is genoemd als topper, en als reorg loser. Wat het is, zullen we nog wel horen, maar deze strategische plannen liggen er al even.

EDIT:

Grappig trouwens. De bron die 1 week geleden nog aangaf dat Mattrick een nieuwe en hogere rol kreeg, zegt nu:
This move appears to be a bit of a shock to Microsoft. There isn't anyone lined up to take his job.
Jaja

Wie weet krijgen "we" hem terug:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2006/09/jallardinterview.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 01-07-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Chaoss schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:56:
[...]

Er waren ook geruchten dat hij juist een promotie zou krijgen bij Microsoft maar ook dat EA geinteresseerd was om hem als opvolger van Ricitiello aan te stellen als CEO.

We zullen waarschijnlijk nooit te weten komen of het komt door de Xbox One lancering en alle communicatie (of gebrek daaraan) eromheen of dat hij inderdaad al maanden gepland had weg te gaan bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Don Mattrick to join Zynga. Farmville users will now have to connect to their game every 24 hours or their animals will be killed
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MS blijft blunderen :

[...]

Het zegt volgens mij meer over jouw eindcijfer voor begrijpend lezen Engels :+

Overigens ben jij het niet alleen, en het is eigenlijk steeds interessanter aan het worden. Elk woord wat MS nu neerpent word inmiddels door een schare totaal verkeerd gelezen. Nu kan je die schuld wel bij het intellect van die groep neerleggen, maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal.

Er is een hele gekke vibe omtrent de Xbox One/360/Live/MS, die er blijkbaar voor zorgt dat mensen niet willen of kunnen lezen wat er daadwerkelijk geschreven staat. Je kan op deze manier de wind meekrijgen (alles was geschreven word is top, ook al is het niet zo), of je kan alles tegenkrijgen zoals nu gebeurt.

Ik zou graag van een goede marketeer hier een analyse zien van wat er gebeurt :p Overigens is het ook een 180 graden draai van de 360/PS3 launch wat dat betreft.

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 01-07-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
PWM schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:19:
Ik zou graag van een goede marketeer hier een analyse zien van wat er gebeurt :p Overigens is het ook een 180 graden draai van de 360/PS3 launch wat dat betreft.
Kan over 4 maanden weer allemaal anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
kazuka schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:00:
[...]

Er waren ook geruchten dat hij juist een promotie zou krijgen bij Microsoft maar ook dat EA geinteresseerd was om hem als opvolger van Ricitiello aan te stellen als CEO.

We zullen waarschijnlijk nooit te weten komen of het komt door de Xbox One lancering en alle communicatie (of gebrek daaraan) eromheen of dat hij inderdaad al maanden gepland had weg te gaan bij MS.
Don wordt gewoon netjes de laan uitgestuurd, of er is in ieder geval medegedeeld dat ie beter wat anders kan gaan zoeken. En niet heel onterecht lijk mij zo, na zijn opmerking over de 360 en slechte Xone strategy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

PBP schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:02:

[...]

AllThingsD

[afbeelding]
Steve Balmer volgt hem op, volgens zijn eigen memo. De manier waarop deze eenzijdige memo geschreven is doet vermoeden dat hij gevraagd is om te vertrekken. Ik denk dat dit een goede beslissing is om krachtig signaal af te geven naar ons. Of het nu onderdeel is van reorganisatie, of niet, ze hebben onder leiding van Don grove marketing fouten gemaakt in een markt die dat niet veroorloofd. :) Hopelijk wordt het niet te casual vanaf nu.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Er was toch al bekend dat er in de top van MS reorganisatie zou komen? Dit is er waarschijnlijk 1 van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kijk, dit is weer een typisch verschijnsel van het xbox one topic: Mensen maken hier de wildste aannames zonder enige bron en verspreiden het als absolute waarheid.

Of hij zelf opgestapt is of ontslagen is (en als dat zo is: waarom dat gebeurd is) weten we niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.videogamer.com...0fps_not_a_necessity.html

Het lijkt erop dat developers niet alles op 60fps willen zetten op zowel PS4 als Xbox 1. Een van de voordelen lijkt mij van nieuwe hardware is dat je de speelervaring beter kan maken door oa hogere fps.
On my side, the type of game I'm going to work on... I don't want to put extra pressure on the team just because we can do it if it's not a necessity. If the players see nothing different, maybe I would prefer to have better physics and stuff like that and not this 60 frames per second frame rate."

Roy's comments reflect those made by id programmer John Carmack last year, who predicted that "a lot of next gen games will still target 30 fps".
Is het om het zichzelf makkelijker te maken aangezien ze ook nog uitbrengen op de 360 en de PS3? Ik heb geen next gen console besteld op nog steeds op 30fps te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:01:
Is het om het zichzelf makkelijker te maken aangezien ze ook nog uitbrengen op de 360 en de PS3? Ik heb geen next gen console besteld op nog steeds op 30fps te gamen?
Dus jij koopt een nieuwe console alleen voor de framerate, of begrijp ik dit verkeerd?
Ik denk dat als de X360 en de PS3 EOL zijn, dat er meer wordt overgestapt op 60fps, ik weet niet hoveel werk het kost om iets een dubbele framerate te geven.
Maar ik denk dat de volledige kracht van de next-gen consoles echt nog niet benut gaat worden bij de release, dit zal toch wel een tijdje gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34

Het lijkt erop dat developers niet alles op 60fps willen zetten op zowel PS4 als Xbox 1. Een van de voordelen lijkt mij van nieuwe hardware is dat je de speelervaring beter kan maken door oa hogere fps.

[...]

30fps of 60fps is natuurlijk altijd een keuze van de developers. Op de X360 en PS3 zijn er ook spellen geweest met 60fps, maar veel developers kiezen (zoals ook al in de quote uit jouw post te lezen is) voor extra eye candy, physics of een hogere resolutie. Bij 60fps moet alles in principe in de helft van de tijd berekend worden ten opzichte van 30fps, waardoor ze bij 30fps meer rekentijd hebben. Aangezien mooie plaatjes voor veel gamers een sellingpoint zijn zou ik er maar op rekenen dat ook komende generatie een hoop spellen 30fps worden. Overigens verwacht ik juist in het begin van deze generatie wat meer 60fps spellen, omdat een redelijk aantal ook nog voor de X360 en PS3 uitkomt. Tenzij ze veel aan die spellen toevoegen moeten ze op de Xone en PS4 toch wel wat kracht over hebben voor wat fps extra, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Thief is ook op de current-gen. Vond hem er op de E3 ook niet echt bijzonder uitzien qua graphics (niets wat de current-gen niet aankan) maar ik zou het eerder luiheid van de ontwikkelaar noemen. Al helpt het natuurlijk dat het geen MP-game is.

Zelf wel bij dat Don Mattrick weg is. Ben alleen benieuwd wie hem gaat opvolgen.

Misschien leuk om op te merken is dat vandaag die Xbox 360 Sale van start is gegaan. Met mooie kortingen tot wel 83%!
Gaat wel vooral om oude games, maar toch niet verkeerd om wat games voor 5 euro aan te schaffen. Hopelijk gaan ze dit vaker doen. De nieuwere games zijn goedkoper, maar met 20 euro ook niet verkeerd.

Oeh handig:
http://www.pu.nl/artikelen/nieuws/qr-vervangt-lange-codes/
Als ze dus inderdaad die diverse codes (voor dlc en pre-order content) gaan vervangen door makkelijk in te scannen QR codes, dan is dat erg nice :)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 02-07-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:40:
Oeh handig:
http://www.pu.nl/artikelen/nieuws/qr-vervangt-lange-codes/
Als ze dus inderdaad die diverse codes (voor dlc en pre-order content) gaan vervangen door makkelijk in te scannen QR codes, dan is dat erg nice :)
dus dat wordt dan inscanne via smartglass of kinect.
Dat scheeld een hoop invoerwerk, hoevaak dat ik op die XBL kaartjes een 8 voor een B heb anngezien enz.
Die QR-codes zijn dan het einde van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Idd, lijkt me erg handig. Al voer ik ze tegenwoordig gewoon in via Xbox.com, waarna ze binnen enkele tellen op mn xbox staan. Ik gebruik vaak ook al xbox.com voor het versturen van berichtjes (mocht ik weer uitgescholden worden omdat ik iemand uit de bf3 server gooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Developers kijken denk ik ook naar het type spel. Cinematic singleplayer games en adventure games lenen zich vaak beter voor 30fps, snelle shooters en racegames hebben waarschijnlijk weer meer baat bij een hogere fps. Een gulden middenweg kan natuurlijk ook, 45fps. Deed God Of War dat bijvoorbeeld ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
kazuka schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:07:
[...]

Developers kijken denk ik ook naar het type spel. Cinematic singleplayer games en adventure games lenen zich vaak beter voor 30fps, snelle shooters en racegames hebben waarschijnlijk weer meer baat bij een hogere fps. Een gulden middenweg kan natuurlijk ook, 45fps. Deed God Of War dat bijvoorbeeld ook niet?
45fps is nou niet echt te delen door 2 waardoor somige mensen een flikkering kunnen zien.

30 en 60fps zijn toch wel ideale fps. Mede doordat TV's deze beter kunnen handelen. Hoe het technisch zit weet ik niet. Ik heb dit zelf ook van horen zeggen :)

De tijd dat ik op een 19" LCD scherm zat met 120Fps is voor bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xAnarchyBaS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:16:
[...]

Dus jij koopt een nieuwe console alleen voor de framerate, of begrijp ik dit verkeerd?
Ik denk dat als de X360 en de PS3 EOL zijn, dat er meer wordt overgestapt op 60fps, ik weet niet hoveel werk het kost om iets een dubbele framerate te geven.
Maar ik denk dat de volledige kracht van de next-gen consoles echt nog niet benut gaat worden bij de release, dit zal toch wel een tijdje gaan duren.
Nee, niet alleen voor de framerate :) er stond "ook een van de voordelen van next gen". Op 60fps zullen framedrops wat minder opvallen dan op 30fps, dus "ziet" het spel er beter uit en is de game ervaring vloeiender, en ja onder andere daarvoor koop ik wel een next gen.

Dat de consoles niet ten volle benut worden lijkt me logisch, er zal ook nog veel moois aankomen de komende jaren. Voorlopig mijn 360 de deur niet uit aangezien castlevania niet op de xbone uitkomt maar op de 360.

Ik weet niet of het feit dat Dan Mattrick weg is nu wel zo een goeie zaak is. Hij was toch wel de drijfveer achter het succes van xbox live (van 10 naar 45 miljoen gebruikers), steve ballmer is nu niet echt iemand met een game achtergrond, Don Mattrick kwam bij EA vandaan. Nu weet ik wel dat dat nou ook niet alles zegt maar zijn visie was op zich duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Balmer is niets meer dan iemand die verantwoordelijk wordt gehouden door de aandeelhouders voor de beurs notatie.

Hij zal dus afgaan op de specialisten die op de afdeling werken en daarop dus samen met hen een beslissing nemen. Ik denk ook dat balmer maar tijdelijk aan het roer staat, MS wil daar wel iemand hebben die verstand heeft van games en consoles. Zo niet MS markt verliezen en het aandeel MS dalen.

Dus ja ga er maar vanuit dat dit tijdelijk is en hij alleen waarnemer zal zijn. Daarnaast zal er niet veel beslissingen meer hoeven te worden genomen. Alles staat al klaar, software wordt aangepast en de final versie zal al naar de producent zijn gestuurd om deze in te laden bij het bouwen van de console.
MS zal dus zich voornamelijk nu richten op bugs en die bij de release publiceren zodat gebruikers vanaf dag 1 al een update hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zou het graag voor iedereen nog eens duidelijk willen maken dat posts met daarin 1 zin en een plaatje niet echt worden gewaardeerd op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

nioz schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:36:
Aangezien mooie plaatjes voor veel gamers een sellingpoint zijn zou ik er maar op rekenen dat ook komende generatie een hoop spellen 30fps worden. Overigens verwacht ik juist in het begin van deze generatie wat meer 60fps spellen, omdat een redelijk aantal ook nog voor de X360 en PS3 uitkomt. Tenzij ze veel aan die spellen toevoegen moeten ze op de Xone en PS4 toch wel wat kracht over hebben voor wat fps extra, denk ik...
CoD is de best verkopende reeks ooit maar dat komt niet door de graphics ;). De Ps3 en Xbox360 krijgen gewoon aparte versies (bv. FIFA 2014) dus dat is geen reden om voor 60 fps te kiezen.

Sommige games hebben geen 60fps nodig dus dan kan er gekozen worden voor betere graphics en 30fps.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

To_Tall schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:35:
Balmer is niets meer dan iemand die verantwoordelijk wordt gehouden door de aandeelhouders voor de beurs notatie.

Hij zal dus afgaan op de specialisten die op de afdeling werken en daarop dus samen met hen een beslissing nemen. Ik denk ook dat balmer maar tijdelijk aan het roer staat, MS wil daar wel iemand hebben die verstand heeft van games en consoles. Zo niet MS markt verliezen en het aandeel MS dalen.

Dus ja ga er maar vanuit dat dit tijdelijk is en hij alleen waarnemer zal zijn. Daarnaast zal er niet veel beslissingen meer hoeven te worden genomen. Alles staat al klaar, software wordt aangepast en de final versie zal al naar de producent zijn gestuurd om deze in te laden bij het bouwen van de console.
MS zal dus zich voornamelijk nu richten op bugs en die bij de release publiceren zodat gebruikers vanaf dag 1 al een update hebben.
De marketing problemen van Microsoft zijn echt groot (niet de techniek, niet de software support). Reken er maar op dat Balmer voorlopig aan de touwtjes gaat trekken. Staat trouwens nergens dat het tijdelijk is in de memo (zou ook betekenen dat Dons vertrek onverwachts is = paniek), maar wordt juist gemeld tot aan de release van de console. Daarnaast is Balmer erg gepassioneerd, weet hij goed mgr'rs te motiveren en weet hij erg goed hoe een product te releasen. Een echte executive. Prima keuze van Microsoft om zo de betrokkenheid aan te tonen van de top! Denk dat er nog wel het een en ander aan de ketting gelegd moet worden, gezien de hoeveelheid verschillende verhalen die naar buiten zijn gekomen. Juist wel heeel veel werk aan de winkel! Microsoft moet een gezicht worden, en niet het gezicht van allerlei meningen. Wat dat betreft is Sony nu hun voorbeeld hoe je wel moet communiceren met je gamers! :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

PWM schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:00:
[...]

[...]

Jaja

Wie weet krijgen "we" hem terug:

[afbeelding]
Met alle respect voor de fanboys hier: IMO sinds zijn vertrek is het behoorlijk minder geworden met XBox. :) Het werd teveel casual. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Arx schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:00:
Wat dat betreft is Sony nu hun voorbeeld hoe je wel moet communiceren met je gamers! :)
Mwah, daar durf ik nog wel een discussie over te gaan voeren.

MS dacht gewoon open kaart te gaan spelen op een bepaalde manier, dat is hun gewoon erg duur komen te staan. Maar betekend niet dat ze nog steeds dingen kunnen fixen of features kunnen toevoegen, al zou ik best wel eens een gesprek willen hebben met hun feature en product manager. Ze bezitten 1 van de grootste platformen ter wereld, toch werken ze ermee alsof het onderlinge concurrentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SinergyX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:30:
[...]

Mwah, daar durf ik nog wel een discussie over te gaan voeren.

MS dacht gewoon open kaart te gaan spelen op een bepaalde manier, dat is hun gewoon erg duur komen te staan. Maar betekend niet dat ze nog steeds dingen kunnen fixen of features kunnen toevoegen, al zou ik best wel eens een gesprek willen hebben met hun feature en product manager. Ze bezitten 1 van de grootste platformen ter wereld, toch werken ze ermee alsof het onderlinge concurrentie is.
Sony doet het natuurlijk ook niet perfect, maar dankzij de fouten van Microsoft ziet Sony's verhaal er automatisch al een stuk beter uit.

Microsoft dacht misschien wel 'open kaart' te spelen, maar dit hebben ze compleet fout aangepakt. In plaats van te zeggen: "We're going to offer this and this, but in return you need to connect once every 24 hours." en "We will do this and that, so you can share games, but in return you can't just lend a disk to a friend."

Nog geen 24 uur na de aankondiging waren er al Microsoft executives die wél konden vertellen dat used games beperkt zou worden en dat je regelmatig met het internet moest verbinden, maar ze konden je niet vertellen waarom en wat de voordelen waren.

Het is logisch dat je dan een enorme weerstand krijgt, want waarom zou je als gamer blij zijn als er geen positieve voordelen aanzitten. Achteraf gezien waren er wel voordelen, maar dit is in eerste instantie helemaal niet vermeld en later werd het wel vermeld, maar nog steeds op een brakke manier [en het was ook een beetje: too little, too late].

Als ze eerst met een heel, en duidelijk, verhaal waren gekomen over hoe games werden geïnstalleerd op de harde schijf, je games via Family Sharing kon delen, je overal kon inloggen met je eigen account en overal je eigen games kon spelen dan was er eigenlijk niks aan de hand geweest. Dan zou later pas blijken: "oké, af en toe een internetverbinding nodig, maar ik krijg er dan wel allemaal vette dingen voor terug."

Achteraf gezien hadden we het eigenlijk al eind vorig jaar kunnen zien aankomen. In de, min of meer, 6 maanden vóórdat de Xbox One werd aangekondigd, waren er al een hoop berichten over wel/niet always-online. De meest betrouwbare bronnen die áltijd gelijk hadden spraken elkaar nu tegen. "Er komt wél een always-online restrictie!" "Er komt níet een altijd always-online restrictie!"
De afgelopen tijd heeft duidelijk aangegeven dat zelfs het Xbox team binnen Microsoft eigenlijk niet echt precies wist hoe de vork in de steel zat.

Ik vind trouwens ook dat Microsoft onterecht kritiek krijgt voor het leveren van Kinect mét een Xbox One. Ik vind het een meesterzet: de TV is één van de platformen die de afgelopen jaren het minst is veranderd. Nog steeds bestaat TV kijken vooral uit het aanzetten en speuren door kanalen én nog steeds bedien je een TV met een afstandsbediening.
Ik denk dat handgebaren (en in mindere mate stemherkenning) de volgende, logische stap is: simpelweg swipen naar het volgende kanaal, simpelweg iets selecteren door met je hand een vuist te maken, zoomen door "pinch to zoom", etc.

Ik vind het dan ook positief dat Microsoft hiermee aan de haal gaat (en Sony, die dat met de PS4 Eye doet, trouwens ook).

EDIT
Trouwens nog een poll. Ik weet het, het moet niet een PS4 vs. Xbox One discussie worden, maar dit is meer een 'algemene poll' voor het PS4 vs Xbox One vs Wii U topic en ik post hem hier alleen om 'm ook onder jullie aandacht te brengen.

Poll: Favoriete next-gen console: PlayStation 4, Wii U, Xbox One?
PlayStation 4
Wii U
Xbox One
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386960&layout=6&sort=prc

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 02-07-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zit nu net even de Bio van Mattrick te lezen (via een verhaal van de Verge dat zijn vertrek komt door aangekondige reorg, niet E3).

Lijkt een beetje een sul (is hij wellicht ook wel), maar hij heeft wel het grootste huis van de staat (Waarde: 28 miljoen), met een garage waarin sowieso minimaal 12 Ferrari's staan :+ Allemaal verdiend voor zijn MS tijd overigens.

Heeft blijkbaar toch wat in zijn mars gehad. Geen medelijden ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

PWM schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:19:

Overigens ben jij het niet alleen, en het is eigenlijk steeds interessanter aan het worden. Elk woord wat MS nu neerpent word inmiddels door een schare totaal verkeerd gelezen. Nu kan je die schuld wel bij het intellect van die groep neerleggen, maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal.

Er is een hele gekke vibe omtrent de Xbox One/360/Live/MS, die er blijkbaar voor zorgt dat mensen niet willen of kunnen lezen wat er daadwerkelijk geschreven staat. Je kan op deze manier de wind meekrijgen (alles was geschreven word is top, ook al is het niet zo), of je kan alles tegenkrijgen zoals nu gebeurt.

Ik vind het ook wel grappig om te lezen maar het is wel duidelijk dat Sony en Microsoft blijkbaar van plaatsje zijn verwisseld. Sony heeft ook 6 jaar lang constant tegenwind gehad op vrijwel dezelfde manier als dat MS dat nu heeft. Domme marketingpraatjes en gewoon niet eerlijk zijn en stomme beslissingen nemen geeft gewoon erg veel onvrede. Alle zaken die worden genoemd worden verkeerd vertaald of mensen zoeken er wat achter... Net als Sony doet MS het zichzelf aan en verdienen ze nu niks anders.

Mooi om hier te zien wat destijds te lezen was in de ps3 topics. Fanboys die over elkaar heenvallen om zaken uit te leggen of met hun eigen vizies te komen terwijl ze hun onvrede uitten over de manoier waarop grote sites en journalisten de persberichten vertalen...

Microsoft heeft grote imagoproblemen door een arrogante houding het pushen van kinect en de hoge prijs. Zal me niks verbazen als ze nog een versie zonder kinect launchen voor 349 - 399 euro want zoals het nu gaat zijn ze bijna DOA voordat we begonnen zijn.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:13:
[...]
Microsoft heeft grote imagoproblemen door een arrogante houding het pushen van kinect en de hoge prijs. Zal me niks verbazen als ze nog een versie zonder kinect launchen voor 349 - 399 euro want zoals het nu gaat zijn ze bijna DOA voordat we begonnen zijn.
Dat werd over de PS3 ook gezegt, en dat pakte uiteindelijk toch goed uit :) MS heeft nu de wind tegen, maar niks onoverkomelijks. Als Sony dat kan omdraaien kan MS dat ook. Of dat ook echt gebeurt... dat is afwachten.

Een versie zonder Kinect lijkt me zeer onwaarschijnlijk, eerder een kleine prijsverlaging naar 450 ofzo

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

BM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:44:

Dat werd over de PS3 ook gezegt, en dat pakte uiteindelijk toch goed uit :) MS heeft nu de wind tegen, maar niks onoverkomelijks. Als Sony dat kan omdraaien kan MS dat ook. Of dat ook echt gebeurt... dat is afwachten.
De PS3 werd op zich behoorlijk goed ontvangen maar het jaar achterstand op de xbox 360 heeft de ps3 pas na 6 jaar kunnen inhalen. daarnaast werden er vragen gesteld over de noodzaak en hoge prijs door Blu Ray, en was het alom bekend dat het een nachtmerrie was om voor te prgrammeren. Er hing vrij nsle een negatieve sfeer rond de PS3.

Toen de PS3 uitkwam waren er vrijwel geen games en liet de xbox 360 de wereld schudden met Gears of War. Wat exact de reden is dat de ps3 alsnog de 360 heeft kunnen inhalen is me niet geheel duidelijk maar feit is wel dat de kaarten bij deze launch behoorlijk geschud zijn tov 7 jaar geleden:

Beide launchen dit jaar, beide hebben mooie launch titels, beide zijn gemakkelijk voor te programmeren en beide hebben een solide betaalde onlinedienst. Groot verschil is echter dat er een is die 100 euro duurder is en een imagoprobleempje heeft.

Ik hoop dat er meer halo en gears of war nieuws komt bij gamescom want dat hebben ze nodig. Meer Titanfall gaat ook helpen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door swopdark op 02-07-2013 22:16 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

BM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:44:
[...]

Een versie zonder Kinect lijkt me zeer onwaarschijnlijk, eerder een kleine prijsverlaging naar 450 ofzo
Klopt, dat er nu nog steeds kritieken zijn en de wind wellicht tegenzit wil niet betekenen dat men het wat negatievere imago in de komende maanden niet weer wat kan oppoetsen en wat kan omdraaien.
Of alles opgepoetst kan worden ? dat denk ik niet aangezien er altijd kritiek zal blijven maar de kritiek die er was/is dat vind ik wel wat over te top op bepaalde momenten.Ze hebben lijkt me hoe dan ook geleerd dat communicatie en de manier hoe je bepaalde punten wilt maken van zeer groot belang zijn, op dat vlak zijn ze echt in de ogen van velen te kort geschoten los van bepaalde keuzes die ze voor ogen hadden met de console.
Weet iemand hier overigens al of we iets van Epic en MS mogen verwachten op de gamescom? want Epic heb ik toch wel erg gemist.
Sowieso ben ik erg benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de gamescom en of ze nog met paar games gaan komen waar je van gaat zeggen damn die had ik niet zien aankomen.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 02-07-2013 22:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
pino85 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:21:
[...]

Klopt, dat er nu nog steeds kritieken zijn en de wind wellicht tegenzit wil niet betekenen dat men het wat negatievere imago in de komende maanden niet weer wat kan oppoetsen en wat kan omdraaien.
Of alles opgepoetst kan worden ? dat denk ik niet aangezien er altijd kritiek zal blijven maar de kritiek die er was/is dat vind ik wel wat over te top op bepaalde momenten.Ze hebben lijkt me hoe dan ook geleerd dat communicatie en de manier hoe je bepaalde punten wilt maken van zeer groot belang zijn, op dat vlak zijn ze echt in de ogen van velen te kort geschoten los van bepaalde keuzes die ze voor ogen hadden met de console.
Weet iemand hier overigens al of we iets van Epic en MS mogen verwachten op de gamescom? want Epic heb ik toch wel erg gemist.
Sowieso ben ik erg benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de gamescom en of ze nog met paar games gaan komen waar je van gaat zeggen damn die had ik niet zien aankomen.
Microsoft had nog wel wat games achter de hand geloof ik. Epic, tja, ik hoop er nog wat van te zien, maar ik verwacht er niet veel meer van. Volgens mij hebben die de focus wat meer verschoven richting engine development, maar ook op dat gebied is er nog niet veel te zien geweest. Zijn er uberhaupt al games aangekondigd die op UE4 draaien? :?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MS denk ik niet, die heeft toch de focus op US, en gamescom is meer beetje van 'oja, EU is er ook nog, gaan we daar nog even heen'. Het zal wel leuke situaties gaan creeeren omdat Sony er waarschijnlijk ook is (lekker discussieren op z'n duits :P).

Pagina: 1 ... 45 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.