Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar wat is er zo apart aan om alleen in topics te reageren van spul waarvan je de intentie hebt om ze te kopen?bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:01:
Tja, ik heb wel degelijk interesse in de nieuwe consoles, dus lees ik alle topics die er betrekking op hebben, en reageer indien ik dat wil.
The ramblings of an idiot
Zoiets doet de Wii U ook met Zombi U.SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:13:
Dacht dat ze bij 1 van de RPG's ook de inventory lieten zien op een tablet, het heeft zeker potentie, maar heb het op de Xbox360 nog niet echt goed uit de verf zien komen.
Daarbij is het grappig dat het spel ondertussen doorgaat, dus je moet ook af en toe naar de tv kijken.
Anders wordt je doodgeschoten bij het ordenenen van je inventory
Maar daar werkt het lekker omdat extern scherm en controller 1 zijn. Bij zo'n smartglass ding moet je je controller neerleggen om je tablet/phone te pakken en daarop dingen te doen. Wordt je ondertussen aangevallen, laat je snel dat ding uit je klauwen vallen om de controller op te pakken...
Computer says no
Tuurlijk zal het niet voor elke game even goed werken, maar bv in BF4 zie ik best potentie als je via je tablet de map continue kan bekijken, of bij racegames stats van je auto en baan continue in de gaten kunnen houden. Er is altijd wel 1 moment dat je even kan kijken, net zoals je nu even de map bekijkt wat je moet doen. Ik zie het als 'next gen' van de G15/G19, waar je al een klein schermpje hadMeekoh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:33:
Zoiets doet de Wii U ook met Zombi U.
Daarbij is het grappig dat het spel ondertussen doorgaat, dus je moet ook af en toe naar de tv kijken.
Anders wordt je doodgeschoten bij het ordenenen van je inventory
Maar daar werkt het lekker omdat extern scherm en controller 1 zijn. Bij zo'n smartglass ding moet je je controller neerleggen om je tablet/phone te pakken en daarop dingen te doen. Wordt je ondertussen aangevallen, laat je snel dat ding uit je klauwen vallen om de controller op te pakken...
FIFA zie ik ook veel potentie, dacht dat die Wii-U versie al zoiets had.
Dan nog even een 3inch 500+DPI scherm-bril bouwen en we hebben de game-variant van Google Glass
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Intergratie met Google Glass lijkt me inderdaad wel cool.SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:38:
[...]
Dan nog even een 3inch 500+DPI scherm-bril bouwen en we hebben de game-variant van Google Glass
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Dan moet je dus wel een oplossing vinden waarbij je tablet/telefoon op een goede manier zichtbaar is. Op een bureau is dat natuurlijk geen probleem, maar de meeste mensen zitten waarschijnlijk op de bank, waarbij dat toch wat lastiger wordt. Bij een shooter is het denk ik ook minder "gevaarlijk" de minimap op je TV in de gaten te houden, dan dat je je volledige blik van je TV af moet wenden. Je bent nu soms al dood doordat je teveel naar de minimap kijkt, laat staan met een extern scherm.SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:38:
[...]
Tuurlijk zal het niet voor elke game even goed werken, maar bv in BF4 zie ik best potentie als je via je tablet de map continue kan bekijken, of bij racegames stats van je auto en baan continue in de gaten kunnen houden. Er is altijd wel 1 moment dat je even kan kijken, net zoals je nu even de map bekijkt wat je moet doen. Ik zie het als 'next gen' van de G15/G19, waar je al een klein schermpje had
Bij Forza Horizon zie je de map en kan je de navigatie instellen via smartglass. Erg leuke featureSinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:38:
[...]
Tuurlijk zal het niet voor elke game even goed werken, maar bv in BF4 zie ik best potentie als je via je tablet de map continue kan bekijken, of bij racegames stats van je auto en baan continue in de gaten kunnen houden. Er is altijd wel 1 moment dat je even kan kijken, net zoals je nu even de map bekijkt wat je moet doen. Ik zie het als 'next gen' van de G15/G19, waar je al een klein schermpje had
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat zeg ik, niet elke game leent zich voor zo'n setup. Maar gemiddeld shooter ben je altijd wel een keertje aan het wachten op respawn, of loop je buiten de actie, zit je even bij iemand in de auto/heli, lig je op een dak te snipen (een recon zou dan écht een recon worden als zulke 'tags' via tablet kunnen).bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:47:
Dan moet je dus wel een oplossing vinden waarbij je tablet/telefoon op een goede manier zichtbaar is. Op een bureau is dat natuurlijk geen probleem, maar de meeste mensen zitten waarschijnlijk op de bank, waarbij dat toch wat lastiger wordt. Bij een shooter is het denk ik ook minder "gevaarlijk" de minimap op je TV in de gaten te houden, dan dat je je volledige blik van je TV af moet wenden. Je bent nu soms al dood doordat je teveel naar de minimap kijkt, laat staan met een extern scherm.
Denk dat je daar te weinig info op kwijt kan, mischien wel stats zoals bij de G15/G19, maar meer ook niet.Jackal131 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:42:
Intergratie met Google Glass lijkt me inderdaad wel cool.
Mischien soort van super-horloge met hoge resolutie, zoiets bijvoorbeeld
Dat zijn idd wel grappige toepassingen maar of het echt wat toevoegt moet in de praktijk blijken. en eits als een interactieve map of inventory is leuk maar ook slechts een matige toevoeging. Bij The Division wordt er pas echt gebruik gemaakt van de tablet want je kunt daar ook daadwerkelijk een Drone besturen via de tablet.McBoom schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:04:
Ik denk dat het stukken sneller werkt. Op je tablet je map, dus je kan met één slag op het oog zien waar je bent, eventueel snel een waypoint aanpassen. Even snel je inventory bekijken en gauw even wat aanpassen... Zonder dat je eerst weer een menu in moet duiken. Vooral bij een RPG zie ik legio mogelijkheden
Maar de functie dat games een tablet gebruiken als extra peripheral heeft niets met smartglass te maken dit is een functie die de game dev inbouwt, Ubisift heeft het bij al zijn nieuwe games en dat werkt op zowel de XBone als de PS4 want het werkt met een externe app van ubisoft zelf.
[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 24-06-2013 12:07 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Bij de meeste games kijk ik ook niet vaak op de kaart, maar ik zou bij BF4 best de hele map willen zien op smartglass om gewoon verder op de xbox alleen de game te zien. Dan kun je zien wie er gespot zijn bv en bij welke vlag of bij welk punt de tegenstander zich bevindt. Ik ga er niet constant op kijken, maar er zijn genoeg momenten dat ik wel even wil kijken. Het geeft je gewoon wat meer tactisch inzicht en daar alleen al om is het een hele handige feature.
We zullen even moeten zien of de xbox one ook remote-play krijgt. Het lijkt me van niet (of je moet je tablet ergens neer kunnen zetten, je hebt tenslotte een controller nodig), maar misschien in de toekomst. Toch is voor mij Smartglass een boeiendere toevoeging dan Remote Play. Ik hoef niet ergens anders te zitten, maar vind meer info toch wel prettig.
Nu ook weer over SmartGlas.. Ik heb gewoon mn iPad op mn tafel staan naast mn drinken en hapjes.. enz.. Ik kan in een oogopslag zien wat er op smartglass staat zonder daadwerkelijk een volledige blik af te werpen van mn TV.. Als ik interactie wil hebben tijdens het spelen hoef ik mn arm maar uit te strekken om bv de nav van mn Horizon aan te zetten.. Dus ja ook in de woonkamer prima te gebruiken.. Tenzij je geen tafel hebt
ja SmartGlass bied mogelijk heden.. maar zal pas over een jaar ofzo pas echt een functie gaan krijgen als meer games er gebruik van gaan maken. net als met de Kinect zullen steeds meer devs daar oplossingen voor vinden.. Zoals aangeven dat je wilt wisselen en wie je wilt wisselen in FIFA..
Wat ik bedoell.. Niet alles negatief beschaduwen.. Maar ook erkennen dat dingen van de X1 zoals SmartGlass mits goed uitgewerkt is in de games ook een toegevoegde waarde kan zijn net als de Kinect.. een toegevoegede waarde KAN zijn..
Of Family Sharing een betere oplossing KAN zijn dan alleen disks uitwisselen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Beide vind ik erg interessant, maar gezien ik Windows/WP zit, heb ik aan hele Sony verhaal weinig tot niets, die lijken zich te limiteren op iOS/Android. Daarnaast heeft MS dit al een jaar in gebruik, Sony vooralsnog zie ik enkel screenshots, maar afaik is daar nog niets werkend gezien.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 24-06-2013 12:27 ]
http://www.pu.nl/artikele...en-smartglass-voor-mgs-5/
Het is wel jammer dat ie blijkbaar nog geen concrete ideeën heeft, maar de game komt dan ook pas in 2014The Kinect itself brings a lot of different capabilities as well and i will like to see what i can do with the voicecommand, and the movement with the gestures and see what we can do with that.
Is voor iedereen natuurlijk persoonlijk, maar meen je dat serieus? Beide consoles gaan waarschijnlijk inventory etc. kunnen tonen via smart glass/iPad/Vita, maar remote play voegt toch veel meer toe, lijkt me? Helemaal als het daarmee ook direct de info toont op je controller? Als het goed werkt, is het toch briljant dat je bijvoorbeeld Watch Dogs in je bed verder kan spelen.Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:13:
Ik vond Smartglass bij Forza Horizon wel handig (zoals eerder gemeld). Vooral om de map te leren kennen, het grotere beeld van de kaart te zien en te zien waar je coop maten uithangen.
Bij de meeste games kijk ik ook niet vaak op de kaart, maar ik zou bij BF4 best de hele map willen zien op smartglass om gewoon verder op de xbox alleen de game te zien. Dan kun je zien wie er gespot zijn bv en bij welke vlag of bij welk punt de tegenstander zich bevindt. Ik ga er niet constant op kijken, maar er zijn genoeg momenten dat ik wel even wil kijken. Het geeft je gewoon wat meer tactisch inzicht en daar alleen al om is het een hele handige feature.
We zullen even moeten zien of de xbox one ook remote-play krijgt. Het lijkt me van niet (of je moet je tablet ergens neer kunnen zetten, je hebt tenslotte een controller nodig), maar misschien in de toekomst. Toch is voor mij Smartglass een boeiendere toevoeging dan Remote Play. Ik hoef niet ergens anders te zitten, maar vind meer info toch wel prettig.
Je leest niet erg goed, blijkt uit je post. Ik ga er dan ook niet al te diep op in.To_Tall schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:25:
Nu ook weer over SmartGlas.. Ik heb gewoon mn iPad op mn tafel staan naast mn drinken en hapjes.. enz.. Ik kan in een oogopslag zien wat er op smartglass staat zonder daadwerkelijk een volledige blik af te werpen van mn TV.. Als ik interactie wil hebben tijdens het spelen hoef ik mn arm maar uit te strekken om bv de nav van mn Horizon aan te zetten.. Dus ja ook in de woonkamer prima te gebruiken.. Tenzij je geen tafel hebt![]()
ja SmartGlass bied mogelijk heden.. maar zal pas over een jaar ofzo pas echt een functie gaan krijgen als meer games er gebruik van gaan maken. net als met de Kinect zullen steeds meer devs daar oplossingen voor vinden.. Zoals aangeven dat je wilt wisselen en wie je wilt wisselen in FIFA..
Wat ik bedoell.. Niet alles negatief beschaduwen.. Maar ook erkennen dat dingen van de X1 zoals SmartGlass mits goed uitgewerkt is in de games ook een toegevoegde waarde kan zijn net als de Kinect.. een toegevoegede waarde KAN zijn..
Of Family Sharing een betere oplossing KAN zijn dan alleen disks uitwisselen.
Niet om te mierenneuken, maar je zal dan in jouw geval toch echt ook voorover moeten buigen om je iPad te bedienen, of staat je tafel tussen je benen in? Ik denk dat je dat snel zat wordt, als je ook de keuze hebt om de Start toets in te drukken en hetzelfde op je TV te doen. Ik spreek nu overigens even over beide systemen, voordat je je weer aangevallen voelt. Ik zie op dit moment nog geen toegevoegde waarde, tenzij je het zoals de Wii U/Vita integreert in de controller. Wisselen in Fifa of de map in een shooter tonen is vooralsnog een leuke gimmick, aangezien beide ook op je TV kan. SmartGlass via je Kinect met voice bedienen daarentegen, dat zou wel briljant zijn. Dan blijf je wel het probleem van de plaatsing houden, maar hoef je niet je controller weg te leggen. Het ideale scenario is dan wel alsnog dat je met je console aan een bureau zit, denk ik.
Je kan het spel gewoon spelen via de TV, waar alle actie en menu's op zichtbaar zijn. Kinect zal dan werken met voice-control om de soldaten aan te sturen, waar Smartglass weer een real-time map zou kunnen laten zien waar de soldaten zich bevinden (soort van overzicht van de hele map, zonder dat je uit hoeft te zoemen op de tv).
En zo kunnen we voorlopig nog wel even door gaan.
Rupsen, Rapsen.
Ook bijvoorbeeld het browsen, de tv-gids, xbox music en bijvoorbeeld het huren van een film. Op dit moment is het mogelijk een film te bestellen op mijn surface, en deze dan te streamen naar mijn xbox 360.
Misschien dat ik er anders over nadenk, maar ik ga geen Vita aanschaffen, ik heb daar weinig mee. Dan valt er al een heleboel remote-play weg. Ik vind een paar honderd euro voor een controller dan wel duur. Verder moeten we nog zien hoe Sony dit gaat realiseren op andere apparaten dan een Vita want daar hebben we tenslotte nog niets van vernomen.bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:53:
[...]
Is voor iedereen natuurlijk persoonlijk, maar meen je dat serieus? Beide consoles gaan waarschijnlijk inventory etc. kunnen tonen via smart glass/iPad/Vita, maar remote play voegt toch veel meer toe, lijkt me? Helemaal als het daarmee ook direct de info toont op je controller? Als het goed werkt, is het toch briljant dat je bijvoorbeeld Watch Dogs in je bed verder kan spelen.![]()
[...]
Je leest niet erg goed, blijkt uit je post. Ik ga er dan ook niet al te diep op in.
Niet om te mierenneuken, maar je zal dan in jouw geval toch echt ook voorover moeten buigen om je iPad te bedienen, of staat je tafel tussen je benen in? Ik denk dat je dat snel zat wordt, als je ook de keuze hebt om de Start toets in te drukken en hetzelfde op je TV te doen. Ik spreek nu overigens even over beide systemen, voordat je je weer aangevallen voelt. Ik zie op dit moment nog geen toegevoegde waarde, tenzij je het zoals de Wii U/Vita integreert in de controller. Wisselen in Fifa of de map in een shooter tonen is vooralsnog een leuke gimmick, aangezien beide ook op je TV kan. SmartGlass via je Kinect met voice bedienen daarentegen, dat zou wel briljant zijn. Dan blijf je wel het probleem van de plaatsing houden, maar hoef je niet je controller weg te leggen. Het ideale scenario is dan wel alsnog dat je met je console aan een bureau zit, denk ik.
Remote play heb ik zelf ook weinig mee, ik heb al een prima plek om te gamen, dan hoef ik dat niet ergens anders te doen. Ik heb op dit moment ook geen vrouwlief, dus dat scheelt natuurlijk ook wel, maar denk ook niet dat ik in dat geval dan wil gaan zitten gamen als we net zo goed samen een leuke serie kunnen kijken (via netflix ofzo
Niet dat Remote Play niet gaaf is, maar ik persoonlijk zal het toch niet gaan gebruiken.
Nee ok, maar je hebt er wel een Vita voor nodig ipv een apparaat wat je waarschijnlijk al hebt.bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:02:
Nee, het is natuurlijk ook geen verplichting en het doet niets af aan de ervaring zonder, maar het is een toffe feature, in mijn optiek. Op andere apparaten dan een Vita lijkt het me niet mogelijk, aangezien de Vita fysieke knoppen heeft, in tegenstelling tot een tablet. Wat ik bedoel te zeggen is dat het wel echt iets toevoegt, in plaats van dat het slechts iets verplaatst op een ander scherm, waarvan je je moet afvragen of het wel echt lekker gaat werken.
Vind het wel opvallend dat je niet gaat zeuren om een aanschaf van een Vita, maar dat 100 euro prijsverschil (wat prima te redeneren is naar de Kinect) wel weer veel vindt.

Nouja goed, ik denk dat we nog gaan zien wat Remoteplay en Smartglass gaan brengen. Ik ben wel blij dat ze verder kijken dan alleen een pure console en hoop straks nog wat meer toffe features te krijgen.
Vraag ik me dan wel af of de games die smartglass gaan ondersteunen dit ook op de PC gaan doen. FIFA met tablet-management zou natuurlijk ook gewoon fijn werken op de PC, bij shooters blijft mijn voorkeur toch bij de PC liggen. (grafisch vlak trekken ze alles wel redelijk recht, maar besturing hou ik het toch bij muis/keyboard).Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:09:
Nouja goed, ik denk dat we nog gaan zien wat Remoteplay en Smartglass gaan brengen. Ik ben wel blij dat ze verder kijken dan alleen een pure console en hoop straks nog wat meer toffe features te krijgen.
Maar daar zit ook de tegenstrijdigheid in, toen ze beide op de E3 waren werd MS afgeschoten omdat ze juist zoveel rond de XO lieten zien ipv waar dat ding voor is: een game console.
Het verschil zit 'm in het feit dat het optioneel is. Daar zit een groot verschil in.Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:09:
[...]
Nee ok, maar je hebt er wel een Vita voor nodig ipv een apparaat wat je waarschijnlijk al hebt.
Vind het wel opvallend dat je niet gaat zeuren om een aanschaf van een Vita, maar dat 100 euro prijsverschil (wat prima te redeneren is naar de Kinect) wel weer veel vindt.
Ik ben dan weer benieuwd naar de FragFX ondersteuning op de nieuwe consoles, want shooters met een gamepad is ook niks voor mij (voordat iemand in de aanval gaat, ik speel alleen nog maar single player shooters tegenwoordig).SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:14:
[...]
Vraag ik me dan wel af of de games die smartglass gaan ondersteunen dit ook op de PC gaan doen. FIFA met tablet-management zou natuurlijk ook gewoon fijn werken op de PC, bij shooters blijft mijn voorkeur toch bij de PC liggen. (grafisch vlak trekken ze alles wel redelijk recht, maar besturing hou ik het toch bij muis/keyboard).
Maar daar zit ook de tegenstrijdigheid in, toen ze beide op de E3 waren werd MS afgeschoten omdat ze juist zoveel rond de XO lieten zien ipv waar dat ding voor is: een game console.
LoL gast ga lekker naar de PS topics toe.. Je zit maar te pushen over wat PS allemaal beter kan.. En hoe slecht de features van de X1 zijn.. Je hebt zelfs in het X1 topic meer posts dan in het PS topic!!!bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:02:
Nee, het is natuurlijk ook geen verplichting en het doet niets af aan de ervaring zonder, maar het is een toffe feature, in mijn optiek. Op andere apparaten dan een Vita lijkt het me niet mogelijk, aangezien de Vita fysieke knoppen heeft, in tegenstelling tot een tablet. Wat ik bedoel te zeggen is dat het wel echt iets toevoegt, in plaats van dat het slechts iets verplaatst op een ander scherm, waarvan je je moet afvragen of het wel echt lekker gaat werken.
BTW.. Vita zuigt 250 euro voor een vereidelde extra controller. en maar zuren dat je 100 euro extra voor een X1 moet betallen terwijl je een Kinect er bij krijg... Ja voor jou is het ruk.. Maar veel andere zullen het leuk vinden om ipv knopjes te drukken en te pauzeren.. Dat een command geef via spraak.
ja ik zal ook niet alles 100% goed vinden wat MS doe .. Maar datzelfde heb ik ook met PS.. dus AJB.. hou op met PS4 te verijdelen tov de X1.. Terwijl jij net als de rest nog geen minuut met beide consoles heb kunnen spelen..
Daarnaast is Vita ook touch wat ik acht begrepen te hebben en ja je moet ook naarbeneden kijken.. Maar of een klein schermpje nou lekker werkt ipv aan tikken op een touchpad. Zoals ik nu ook doe om nieuwe route in Horizon aan te tikken... Of sneller in CoD bommen te laten vallen op een bepaalde plek.. Ik wordt nu ook dood geschoten als ik een quadcopter in de lucht laat hangen.. Hoe cool kan het niet zijn dat je dan je tablet pakt en daarmee je drone bestuur terwijl je nog ff snel die gozer om de hoek neer knalt
Ik praat dan ook over native support, niet zo'n halfgaar werkend geheel van die emulatorzut.bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:22:
Ik ben dan weer benieuwd naar de FragFX ondersteuning op de nieuwe consoles, want shooters met een gamepad is ook niks voor mij (voordat iemand in de aanval gaat, ik speel alleen nog maar single player shooters tegenwoordig).
Verwijderd
klinkt niet echt nuttig....SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:14:
[...]
Vraag ik me dan wel af of de games die smartglass gaan ondersteunen dit ook op de PC gaan doen. FIFA met tablet-management zou natuurlijk ook gewoon fijn werken op de PC, bij shooters blijft mijn voorkeur toch bij de PC liggen. (grafisch vlak trekken ze alles wel redelijk recht, maar besturing hou ik het toch bij muis/keyboard).
Volgens mij zei je dat de vorige keer ook al. Heb je er wel eens een geprobeerd? De laatste versies bedoel ik. Werkt beter dan jij zo te zien denkt.SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:43:
[...]
Ik praat dan ook over native support, niet zo'n halfgaar werkend geheel van die emulatorzut.
[ Voor 69% gewijzigd door psychoclown op 25-06-2013 09:37 ]
XO is iig niet compatible met voorgaande series, dus daar moeten ze wel met een nieuwe komen.
Verwijderd
Een extra scherm heeft inderdaad potentie als de ontwikkelaar er tijd in wil steken en dat heeft EA bij de Wii U versie niet gedaan. De versie was juist minder dan de versies voor de PS3 en 360.SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:38:
[...]
Daarnaast moet er vooral niet geforceerd gaan worden met het gebruik. Maar als map zou het best handig zijn om bij games met een open wereld een overzicht te hebben van waar je bent of om de inhoud van je bag bij RPG's continu zichtbaar te hebben. Je zou er monster/loot info op kunnen zetten zoals hoeveel kans je hebt op bepaalde loot bij welk monster. Je zou bij GT/Forza een overzicht kunnen maken van de wagens die je hebt zodat je op je tablet een andere auto kunt kiezen voor een race zonder op je tv terug naar het menu te moeten. Of een overzicht van mogelijke upgrades aan je auto.
Mogelijkheden genoeg, de ontwikkelaars moeten het echter ook zien en willen.
Okay, ik moet je eerlijk bekennen geen ervaring te hebben met BF games. Ik heb CoD en Far Cry 3 als referentiekaders. Bij deze games werkt het fantastisch. Bij Bioshock en Rage werkt het bijvoorbeeld ronduit kut, toegegeven.SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:02:
Ik heb hier de Shark 2013 (febr.2013), V2, n'Stein en 2 'emulators' waar je gewone muis/keyboard op kan aansluiten, allemaal getest met BF3. Al zie je enige verbetering tussen 'nStein/emulators tov shark13, die 'movement'stick trapt het hele concept weer in elkaar.
XO is iig niet compatible met voorgaande series, dus daar moeten ze wel met een nieuwe komen.
Yup, maar ik sprak mijn benieuwdheid uit of Splitfish ook versies voor de X1/PS4 gaat uitbrengen.Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:03:
Jongens, het is hier het X1 topic, niet het PS4 of Vita topic...
Ook die controller emulatoren lijkt me beter geschikt voor een ander topic.
En ergens snap ik daar wel de gedachtegang van MS rond de kinect, ontwikkelaars kunnen zo'n ding dus gewoon in de ontwikkeling meenemen, iedereen heeft zo'n ding.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:05:
Maar ook rond smartglass, in principe kan elke android/iOS/Win8 tablet hiermee werken (Phone weet ik niet zeker), dus hebben ze in iedergeval de console die het ondersteund.
Maar dan inderdaad, kom je nog bij het 'willen' probleem
Mn iPhone ondersteund het ook net als de phone varianten van Android en WindowsSinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:17:
[...]
En ergens snap ik daar wel de gedachtegang van MS rond de kinect, ontwikkelaars kunnen zo'n ding dus gewoon in de ontwikkeling meenemen, iedereen heeft zo'n ding.
Maar ook rond smartglass, in principe kan elke android/iOS/Win8 tablet hiermee werken (Phone weet ik niet zeker), dus hebben ze in iedergeval de console die het ondersteund.
Maar dan inderdaad, kom je nog bij het 'willen' probleem
We zullen zien wat er uit gaat komen.. Huidige concept zoals het in horizon steekt is het een goede toevoeging. De vraag is alleen hoever willen ontwikkelaars gaan hiermee net als met de kinect.. De implemitatie van Kinect in Fifa 13 vond ik een echte toevoeging.. Helaas werkte het niet bij online spelen, als ze weten hoe ze dit kunnen plaatsen online dan kan het een echte toevoeging zijn.. Nooit meer om de haveklap op pauze
Ik heb even het stuk over dat je overal je games kunt gebruiken doorgestreept, daar het niet meer klopt, maar ook deze man geeft aan dat je wel de controle over kinect hebt en ze hem niet gaan gebruiken om je maar te laten zwaaien.Xbox One Interview With Craig Flannagan: The Cloud and Kinect – “That Gives You Opportunity”
During the hustle and bustle of E3 2013, I had the chance to sit down with Craig Flannagan, Microsoft Director of Marketing, to talk about some of the Xbox One‘s more unique features: The Cloud and the Kinect.
THE CLOUD
Being introduced to the new generation of console gaming is cloud computing. The Cloud, as Microsoft calls it, will open up a number of possibilities for game developers. We’ve already learned how developers Respawn Entertainment are going to utilize the Xbox One’s Cloud to host dedicated servers, and even offload some of the game’s data to provide a better, smoother experience.
I asked Flannagan for his take on how The Cloud will improve gaming on the Xbox One.
“The cloud is a really important part of it,” he reassured. “Xbox One is going to be the best place to play games and a big reason for that is that games come alive because of the cloud. So, the game that you get on that first day is going to change. It’s going to be a different game. It’s going to evolve, have living worlds, worlds that change, worlds that persist. What we’re doing is we’re giving developers a palette so they can create games they wouldn’t be able to create anywhere else.”
“From an Xbox Live standpoint, [you'll have] the ability to play your games anywhere. Anywhere you go, you can sign in and all your games are there. With game DVR and Upload Studio, [you'll have] the ability to capture your multiplayer moments, good or bad, epic wins or epic fails, edit them up, and share them out. Those are the social features of the cloud and what’s going to make games different and only available on Xbox One.”
“We’re just at the beginning. We’re a day and a half into this [at the time] and there’s so much more to come, but we’re already seeing the promise of games that you’ll only be able to find on Xbox One because we’re the only one giving those developers the tools to do that.”
THE KINECT
When it comes to the Xbox 360, the Kinect was a bit of a hit-and-a-miss. Not every 360 gamer had one in their household, and therefor, developers were constantly faced with the question, ‘do we use up resources to create an experience centered around a device that not everyone owns?’
While every Xbox One is going to come packed with the newest version of the Kinext, making things a bit clearer for game developers, Microsoft doesn’t want to shove it down your throat and have you waving and yelling at your TV non-stop for the rest of your gaming life time.
“I think you’re going to continue to see experiences that are predominantly Kinect, that include Kinect, and some that are mostly controller-based,” Flannagan explained. “We’ll continue to give consumers choice and, really, creators choice. The fun part, from a creator’s standpoint, for us, is that every Xbox One comes with a Kinect. There’s that toolset we’re giving developers that’s just awesome. Every Xbox One’s going to come with a Kinect, every Xbox One is going to be connected to The Cloud. That gives you opportunity. There’ll be a lot more to come on Kinect games as well.”
Verder ben ik benieuwd wat voor andere Kinect games er nog aan gaan komen. Ik heb zo'n vermoeden dat ze dit niet als aparte presentatie gaan doen, maar dat ze dan bij een kinderprogramma of een programma voor huismoeders (die talkshow Ellen bv) meer bekend maken. Ik heb het idee dat ze nu wel doorhebben dat ze hierbij niet aan moeten komen bij de gamers, maar dat het voor de casual-gamers wel aantrekkelijk is.
Sony had ooit dat bij BU:P gedaan dacht ik, via de PSEye werd er dan een mugshot gemaakt moment dat jij iemand overhoop reed (was duidelijk in/uit te schakelen). Dat leverde soms echt bizarre plaatjes opTo_Tall schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:29:
Mn iPhone ondersteund het ook net als de phone varianten van Android en Windows![]()
We zullen zien wat er uit gaat komen.. Huidige concept zoals het in horizon steekt is het een goede toevoeging. De vraag is alleen hoever willen ontwikkelaars gaan hiermee net als met de kinect.. De implemitatie van Kinect in Fifa 13 vond ik een echte toevoeging.. Helaas werkte het niet bij online spelen, als ze weten hoe ze dit kunnen plaatsen online dan kan het een echte toevoeging zijn.. Nooit meer om de haveklap op pauze
Verwijderd

Voor Sony in ieder geval welVerwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:15:
Cloud to host dedicated servers, and even offload some of the game’s data to provide a better, smoother experience.
Ze doen net of cloud iets nieuws is....
Dat is wel redelijk kromme redenering, er is een hele groep PS3 bezitters die al lang die Vita in bezit hebben en daarnaast zal er ook een hele groep bereid zijn om er voor te betalen (hij kost niet een paar 100 euro zoals eerder gesteld) net zoals een hele groep consumenten het geen probleem vindt om 100 voor de kinect te betalen.Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:09:
[...]
Nee ok, maar je hebt er wel een Vita voor nodig ipv een apparaat wat je waarschijnlijk al hebt.
Het verschil is wel dat crossplay een feature is waar je voor kunt kiezen en er een Vita voor te kopen als je die niet hebt en Kinect is nog altijd een verplichte betaalde feature.
Helemaal mee eens, Ubisoft lijkt wat dat betreft echt leuke dingen te brengen wat hun nieuwe games betreft, een van de weinig uitgevers die op de E3 ook echt vernieuwende gameplay heeft laten zien. Goed om te zien dat juist een thirth party dev die zowel voor de PS4 als XO spellen uitbrengt de meest interessante dingen heeft laten zien.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:05:
[...]
Een extra scherm heeft inderdaad potentie als de ontwikkelaar er tijd in wil steken en dat heeft EA bij de Wii U versie niet gedaan. De versie was juist minder dan de versies voor de PS3 en 360.
Daarnaast moet er vooral niet geforceerd gaan worden met het gebruik. Maar als map zou het best handig zijn om bij games met een open wereld een overzicht te hebben van waar je bent of om de inhoud van je bag bij RPG's continu zichtbaar te hebben. Je zou er monster/loot info op kunnen zetten zoals hoeveel kans je hebt op bepaalde loot bij welk monster. Je zou bij GT/Forza een overzicht kunnen maken van de wagens die je hebt zodat je op je tablet een andere auto kunt kiezen voor een race zonder op je tv terug naar het menu te moeten. Of een overzicht van mogelijke upgrades aan je auto.
[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 24-06-2013 17:39 ]
En wat heeft dat er mee te maken
Jij klinkt nu wel heel zielig

Hahahahahaha
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Er zijn inmiddels 2.2 miljoen (give or take) Vita's verkocht. Er zijn echter 70+ miljoen PS3's verkocht. Ofwel: er is maar een klein aandeel van de PS3 eigenaren met een Vita. En daarbij denk ik niet dat elke Vita eigenaar ook een PS3 heeft, waardoor dat nog minder is.Chaoss schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:25:
[...]
Dat is wel redelijk kromme redenering, er is een hele groep PS3 bezitters die al lang die Vita in bezit hebben en daarnaast zal er ook een hele groep bereid zijn om er voor te betalen (hij kost niet een paar 100 euro zoals eerder gesteld) net zoals een hele groep consumenten het geen probleem vindt om 100 voor de kinect te betalen.
Het verschil is wel dat crossplay een feature is waar je voor kunt kiezen en er een Vita voor te kopen als je die niet hebt en Kinect is nog altijd een verplichte betaalde feature.
Niet dat het geen mooi platform is, maar voor de meeste kopers is het toch echt een extra aankoop.
Verder is de Kinect integraal onderdeel van de Xbox One. Net als dat je een Camera niet uit je Smartphone kunt halen of de Airco uit een auto. Sure, het zit met een aparte kabel vast, maar dat wil niet zeggen dat je die meteen eruit kunt halen.
Jij ziet het echter als een extra product waar je altijd voor moet betalen en dat is toch eigenlijk niet echt terecht. Er zijn wel meer verplichte betaalde features, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen het maar meteen niets vindt. Ik ga zelf waarschijnlijk ook die tv-functie niet gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat het dan maar meteen weg moet.
Ik denk echter dat er nu wel genoeg over gemeld is in dit topic. Feit blijft: Kinect zit bij de console en Vita moet je erbij kopen. Punt. Volgende discussie...
Ik vond zelf EA anders ook niet slecht als uitgever. Sure, ze hebben wat standaard titels, maar ze zijn wel degelijk bezig met hele interessante dingen. Het hele animatie-systeem van Fifa is erg indrukwekkend en de toepassing daarvan in Battlefield mag ook zeker genoemd worden.[...]
Helemaal mee eens, Ubisoft lijkt wat dat betreft echt leuke dingen te brengen wat hun nieuwe games betreft, een van de weinig uitgevers die op de E3 ook echt vernieuwende gameplay heeft laten zien. Goed om te zien ook dat een thirth party dev die zowel voor de PS4 als XO spellen uitbrengt de meest interessante dingen heeft laten zien.
Het is nog even afwachten wat ze met Battlefront en Mirrors Edge gaan doen. Van Battlefront hebben ze al gemeld dat het niet een BF4 kloon in een SW pakje gaat worden (zelf heb ik er ook liever space-battles bij
Ik vond zelf Capcom, Bioware, Eidos, Square Enix en Sega wel tegenvallen. Ook van Crytek had ik wel wat meer verwacht dan alleen Ryse.
Activision vond ik mager. CoD zag er redelijk standaard uit. Destiny was wel weer erg nice, maar is niet bepaald in-house en Titanfall is ook
Ben erg benieuwd hoe dit wordt. Hopelijk is het goed genoeg én verkoopt het goed genoeg om een 2e seizoen te krijgen
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
uuh? ik lees geen vage cloud berichten van sony..
Voorbeeld: We’ve already learned how developers Respawn Entertainment are going to utilize the Xbox One’s Cloud to host dedicated servers,
Je ziet gewoon dat cloud als marketing term word gebruikt en gewoon niks speciaals is, dan wat we nu hebben.
http://www.respawn.com/ne...bout-the-xbox-live-cloud/
Schaalbare dedicated servers dus. Niets meer.
Nu, dedicated servers zijn goed, zeer goed. Maar de verhalen over "serverside physics en graphics renderen" mogen dus eindelijk de vuilbak in
[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 25-06-2013 10:00 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Wedden dat @martinespire er iets anders van kan maken!!boe2 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:29:
Om die sprookjes over de cloud definitief de mond te snoeren (en dan specifiek over Titanfall):
Natuurlijk is 'the cloud' schaalbare servers, dat is toch een synoniem aan 'the cloud'? Alleen de vraag is hoe developers deze servers gaan gebruiken. Deze developer geeft dat ook zelf aan:boe2 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:29:
Om die sprookjes over de cloud definitief de mond te snoeren (en dan specifiek over Titanfall):
Titanfall heeft het nu inderdaad alleen over 'dedicated multiplayer servers' zoals we deze al jaren kennen (maar de laatste jaren helaas steeds minder gebruikt werden), maar geven ook de mogelijkheden aan voor de toekomst:Cloud doesn’t seem to actually mean anything anymore, or it has so many meanings that it’s useless as a marketing word.
De rest van het verhaal gaat puur en alleen over inderdaad de 'dedicated multiplayer servers' en wat voor voordelen dat allemaal heeft boven peer-to-peer servers.But it’s not just for dedicated servers – Microsoft thought about our problem in a bigger way. Developers aren’t going to just want dedicated servers – they’ll have all kinds of features that need a server to do some kind of work to make games better. Look at Forza 5, which studies your driving style in order to create custom AI that behaves like you do. That’s totally different from what Titanfall uses it for, and it’s really cool! So it’s not accurate to say that the Xbox Live Cloud is simply a system for running dedicated servers – it can do a lot more than that.
/edit: en nog een quote om aan te geven dat deze 'cloud' echt wel een groot verschil kan gaan maken in de toekomst:
Al met al onderstreept dit hele verhaal maar weer eens hoe groot 'the cloud' kan worden in de toekomst, dankzij de investeringen welke MS doet en/of heeft gedaan. Voor het eerst bieden ze namelijk elke developer de mogelijkheid om tegen zeer lage kosten gebruik te maken van een gigantisch server park, dit was eerst onbetaalbaar...Over time, I expect that we’ll be using these servers to do a lot more than just dedicated servers. This is something that’s going to let us drive all sorts of new ideas in online games for years to come.
/edit2: goed en interresant stuk wat zeker iedereen even moet lezen, bedankt boe2!
Laatste quote:
The Xbox group came back to us with a way for us to run all of these Titanfall dedicated servers and that lets us push games with more server CPU and higher bandwidth, which lets us have a bigger world, more physics, lots of AI, and potentially a lot more than that!
[ Voor 29% gewijzigd door FabianNL op 24-06-2013 21:51 ]
Verwijderd
Veel speelbaar, als je zin hebt om uren in de rij te wachtendubbeldekkert schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:31:
Wie is er hier eigenlijk wel eens naar de Gamescon geweest? Ik zit er over na te denken om er dit jaar heen te gaan. Ik begrijp dat er voor bezoekers ook veel speelbaar is en dit zou een mooi moment zijn om alvast even met de nieuwe consoles te spelen. Na alle verhalen wil ik zelf wel eens de nieuwe controllers in m'n vuisten hebben en mijn eigen oordeel vellen. Stiekem ook een beetje omdat ik niet kan wachten tot het november is en ik m'n Day One editie van de Xbone op kan halen..
Ben er meerdere malen geweest, maar zonder perspas raad ik het meestal af te gaan, uren in de rijen staan om paar minuten een game te kunnen zien en(zeeer kort) te spelen als je geluk hebt.dubbeldekkert schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:31:
Wie is er hier eigenlijk wel eens naar de Gamescon geweest? Ik zit er over na te denken om er dit jaar heen te gaan. Ik begrijp dat er voor bezoekers ook veel speelbaar is en dit zou een mooi moment zijn om alvast even met de nieuwe consoles te spelen. Na alle verhalen wil ik zelf wel eens de nieuwe controllers in m'n vuisten hebben en mijn eigen oordeel vellen. Stiekem ook een beetje omdat ik niet kan wachten tot het november is en ik m'n Day One editie van de Xbone op kan halen..
Dat in een kolkende massa van mensen, het echt echt extreem druk.Als je hier allemaal geen problemen mee hebt dan gewoon gaan
Liefhebber van Tweakers
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Een behoorlijk bedrag natuurlijk, maar mooi om te zien dat ze druk aan het werk zijn om het aantal servers te verhogen. Ik weet niet of deze uitmaakt van de 300k servers bij launch, of dat dit daarna er nog bij komt, maar voor al die dedicated multiplayer servers zul je wel aardig wat oppervlak nodig hebben natuurlijkMicrosoft's 'Project Mountain' puts $700 million into data center powering Xbox One and Office 365 cloud
Microsoft really, really doesn't want your Xbox One's online services going offline. In a near $700 million investment ($677.6 million), the company's opening a new data center in Iowa specifically aimed at powering Xbox Live and Office 365. Microsoft's Christian Belady told Iowa's Des Moines Register that the data center "supports the growing demand for Microsoft's cloud services" -- a much lauded function of both the Xbox One and Office 365. Alongside the $700 million investment, the company's getting a $6 million tax rebate from the state to move in, effective for five years. As for Microsoft's cloud, we'll assuredly hear more about it -- for both Xbox One and Office 365 -- this week at Build.
(dat was zo'n drama soms bij PS, dat veel games dedicated servers mistte).
Ik speel graag Call of Duty, en ik kan keurig aan mijn K/D ratio zien of ik host ben of niet. Gisteren had ik weer een potje (ik speel hardcore), dat ik 1 speler onmogelijk dood kreeg. Zelfs in zijn rug kon ik wapen leeg schieten, maar toch had hij steeds tijd op de draaien en schieten.
Als dat soort dingen straks eindelijk verleden tijd zijn, ben ik een blije gamer
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
COD op dedicated, ga er maar niet van uit.PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:41:
Dedicated servers zijn wat mij betreft de grootste stap voor de nieuwste generatie. Consoles lopen hier nu echt achter.
Ik speel graag Call of Duty, en ik kan keurig aan mijn K/D ratio zien of ik host ben of niet. Gisteren had ik weer een potje (ik speel hardcore), dat ik 1 speler onmogelijk dood kreeg. Zelfs in zijn rug kon ik wapen leeg schieten, maar toch had hij steeds tijd op de draaien en schieten.
Als dat soort dingen straks eindelijk verleden tijd zijn, ben ik een blije gamer
Op de Xbox Launch in Mei is letterlijk gezegd dat elke Multiplayer game draait op dedicated servers. Dat kunnen MS servers zijn of Activision servers, maar in principe kent de One geen p2p multiplayer meer.
Niet meegekregen. Toch vind ik het apart. COD op dedicated heeft HEEL veel servers nodig. Activision zal dat nooit willen betalen. Vraag me af of MS dat wel wil.PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:48:
[...]
Op de Xbox Launch in Mei is letterlijk gezegd dat elke Multiplayer game draait op dedicated servers. Dat kunnen MS servers zijn of Activision servers, maar in principe kent de One geen p2p multiplayer meer.
Just wondering en No Troll intent (ik zeg het er maar even bij): Ik dacht dat de XB360 al jaren via dedicated servers liep (en dat het 1 van de redenen was voor de XBox live fee).. er is toch ook sprake van een uitbreiding van 15.000 servers voor XB360 naar 300.000 stuks voor XB1?SAWYER schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:57:
[...]
Niet meegekregen. Toch vind ik het apart. COD op dedicated heeft HEEL veel servers nodig. Activision zal dat nooit willen betalen. Vraag me af of MS dat wel wil.
Dan heb je dat verkeerd gedachtRHE218 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:02:
[...]
Just wondering en No Troll intent (ik zeg het er maar even bij): Ik dacht dat de XB360 al jaren via dedicated servers liep (en dat het 1 van de redenen was voor de XBox live fee).. er is toch ook sprake van een uitbreiding van 15.000 servers voor XB360 naar 300.000 stuks voor XB1?
Xbox Live (x360) heeft inderdaad servers, maar die zijn voor het online platform en dus niet voor de games zelf.
COD en Gears waren en zijn altijd p2p geweest. Halo weet ik niet.
Ik weet nu dat MS zegt dat alle MP games dedicated zullen zijn, maar ik betwijfel het ten zeerst.
Dat zou betekenen dat elke 1v1 lobby op COD een server nodig heeft. Daarnaast moet elke server anders geconfigureerd worden vanwege de oneindige instellingen voor COD online.
MS zal niet voor niks het aantal servers ver-twintigvoudigen als ze deze niet beschikbaar zouden stellen aan ontwikkelaarsSAWYER schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:57:
[...]
Niet meegekregen. Toch vind ik het apart. COD op dedicated heeft HEEL veel servers nodig. Activision zal dat nooit willen betalen. Vraag me af of MS dat wel wil.
@boven: ik vraag het me ook af. Aan de andere kant, bij de meeste games ligt de piek volgens mij in de 1e paar weken, daarna neemt het meestal vrij snel af. Als je dan makkelijk server kunt weghalen (in Azure is dat normaliter vrij simpel) kan het wel. Games als CoD en Gears zonder hostvoordeel zouden wel heerlijk zijn. Hoe hard ze bij Gears ook geroepen hebben dat hostvoordeel eruit was, volgens mij is het nooit helemaal opgelost.
[ Voor 35% gewijzigd door BM op 25-06-2013 10:13 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als X360 15.000 nodig heeft, dan zal de One sowieso meer nodig hebben voor de cloud computing. Maar ik denk niet dat ze dan ook gelijk COD kunnen hosten. Vergeet niet dat MW3 voor de X360 wereldwijd 15 miljoen exemplaren heeft verkocht. Dan heb je nog 13 miljoen Black Ops 2, 8 miljoen Halo 4, etc.BM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:11:
[...]
MS zal niet voor niks het aantal servers ver-twintigvoudigen als ze deze niet beschikbaar zouden stellen aan ontwikkelaars
En die moeten nu allemaal dedicated worden.
Het gaat natuurlijk om de load tegelijk. Als voorbeeld, Halo piekte op een gegeven moment op 4 miljoen spelers tegelijk, enorme aantallen.SAWYER schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:18:
[...]
Als X360 15.000 nodig heeft, dan zal de One sowieso meer nodig hebben voor de cloud computing. Maar ik denk niet dat ze dan ook gelijk COD kunnen hosten. Vergeet niet dat MW3 voor de X360 wereldwijd 15 miljoen exemplaren heeft verkocht. Dan heb je nog 13 miljoen Black Ops 2, 8 miljoen Halo 4, etc.
De nieuwe generatie heeft de mogelijkheid om met bijvoorbeeld 32 spelers online te spelen. Dat zou betekenen dat er 125.000 servers nodig zijn op zo'n piek moment, om snel weer terug te zakken naar normale waarden.
Beetje lagere school rekenwerk natuurlijk, maar de basis klopt wel
EDIT: Call of Duty had 3.3 miljoen spelers tegelijk online.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 25-06-2013 10:23 ]
Tis natuurlijk wel zo dat niet elke 'gameserver' ook daadwerkelijk 1 van de 300K servers bezet houd. Volgens mij kun je op 1 'cloudserver' (bagger modewoord trouwens) makkelijk meerdere gameservers hostenSAWYER schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:18:
[...]
Als X360 15.000 nodig heeft, dan zal de One sowieso meer nodig hebben voor de cloud computing. Maar ik denk niet dat ze dan ook gelijk COD kunnen hosten. Vergeet niet dat MW3 voor de X360 wereldwijd 15 miljoen exemplaren heeft verkocht. Dan heb je nog 13 miljoen Black Ops 2, 8 miljoen Halo 4, etc.
Verder is het afwachten. MS presenteert dat nu natuurlijk ook wel heel nadrukkelijk, en tis maar afwachten hoe het daadwerkelijk gebruikt gaat worden. Als echt alles dedicated word is dat wel echt een hele groot stap vooruit.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Waarom vond je BioWare tegenvallen? Ze lieten in mijn ogen een prima trailer zien van DA3, heel veel meer kunnen ze nog niet showen, de game komt pas volgend jaar uit.. Bovendien is het te vroeg voor een teaser van Mass Effect 4 en het nieuwe project waar Casey Hudson aan werkt bij BioWare Edmonton staat ook nog in de kinderschoenen....Martinspire schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:16:
[...]
Ik vond zelf Capcom, Bioware, Eidos, Square Enix en Sega wel tegenvallen. Ook van Crytek had ik wel wat meer verwacht dan alleen Ryse.
PSN: Finally_Chris
DA3 spreekt mij niet zo aan, maar ze hebben ook niets gemeld over SWTOR of een andere franchise (ik ga er vanuit dat ze nog wel met meer dingen bezig zijn). Bioware is altijd zo'n developer die altijd wel hele mooie verhalende games kan maken en dat miste ik wel.CR1691 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:48:
[...]
Waarom vond je BioWare tegenvallen? Ze lieten in mijn ogen een prima trailer zien van DA3, heel veel meer kunnen ze nog niet showen, de game komt pas volgend jaar uit.. Bovendien is het te vroeg voor een teaser van Mass Effect 4 en het nieuwe project waar Casey Hudson aan werkt bij BioWare Edmonton staat ook nog in de kinderschoenen....
Over de CoD dedicated discussie: volgens mij had de Activision of Infinity Ward toch al aangegeven dat ze dedicated servers voor CoD gingen toevoegen bij de X1?
Overigens zullen ze mogelijk niet voor elke custom-game een server gebruiken (lijkt me dat ze die gewoon lekker lokaal houden) maar van alle normale games waar je dus zo'n keuze tussen 2 maps hebt en een random rotatie, kunnen ze prima dedicated servers gebruiken.
Het zou voor mij een reden zijn om de volgende CoD weer te halen, want ik heb altijd enorm veel last van dat ik mensen gewoon een fractie van een seconde zie en zij mij zeker een seconde of 5. Vooral in de laatste 2 games vond ik het echt dramatisch en die heb ik dan ook niet lang gespeeld.
Maar niet dat dit meteen halleluja is. Bij BF3 heb je wel dedicated servers, maar de laggers hebben daar ook gewoon voordeel door de client-side hitdetection. Nou weet ik niet hoe dat met Call of Duty geregeld is, maar dat is ook gewoon een grote ergenis bij dedicated servers. De lag compensation is daarbij ook gewoon erg slecht, waardoor je vaak tegenstanders te laat ziet of hele andere dingen ziet doen.
Het lijkt erop dat ze dit met de alpha van BF4 inmiddels al gefixed of verminderd hebben, waardoor ik daar natuurlijk erg blij mee ben. Zelf ben ik ook meer een Battlefield-fan, dus die game kan me niet snel genoeg komen
Aha, helder.. leermomentje van vandaag ook weer gehad...SAWYER schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:11:
[...]
Dan heb je dat verkeerd gedacht
Xbox Live (x360) heeft inderdaad servers, maar die zijn voor het online platform en dus niet voor de games zelf.
COD en Gears waren en zijn altijd p2p geweest. Halo weet ik niet.
Ik weet nu dat MS zegt dat alle MP games dedicated zullen zijn, maar ik betwijfel het ten zeerst.
Dat zou betekenen dat elke 1v1 lobby op COD een server nodig heeft. Daarnaast moet elke server anders geconfigureerd worden vanwege de oneindige instellingen voor COD online.
Ik moet zeggen dat ik alleen Borderlands2 echt veel online speel (= CoOp, geen VS) dus verder eigenlijk nooit last gehad van cheaters.. Kan me wel voorstellen dat het rete-irritant is als "je heerscht, maar toch niet" omdat de host het niet kan laten bepaalde voordelen tot zich te nemen... zou ik snel mee klaar zijn geloof ik....
Anyway, op naar de XB1, wat dat betreft blijf ik een Halo verslaafde en is "welke console" voor mij een uitgemaakte zaak.. zal geen day 1 verhaal worden maar dat geeft alleen maar tijd om de zolderkamer op te ruimen en in orde te maken voor een groots entree...
Dat zou wel kunnen. Hoewel ik dedicated ook het liefst voor custom games zie. E-sports heeft nu veel last van host advantage op COD.Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:37:
[...]
Overigens zullen ze mogelijk niet voor elke custom-game een server gebruiken (lijkt me dat ze die gewoon lekker lokaal houden) maar van alle normale games waar je dus zo'n keuze tussen 2 maps hebt en een random rotatie, kunnen ze prima dedicated servers gebruiken.
Het zou voor mij een reden zijn om de volgende CoD weer te halen, want ik heb altijd enorm veel last van dat ik mensen gewoon een fractie van een seconde zie en zij mij zeker een seconde of 5. Vooral in de laatste 2 games vond ik het echt dramatisch en die heb ik dan ook niet lang gespeeld.
Maar hebben ze nu niet al een soort esports instelling bij de servers? Dan kun je die toch filteren en wel op een dedicated zetten? Lijkt me niet zo heel moeilijkSAWYER schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:08:
[...]
Dat zou wel kunnen. Hoewel ik dedicated ook het liefst voor custom games zie. E-sports heeft nu veel last van host advantage op COD.
Bedoel je de competitive playlist? Geen enkele competitive player die ik ken speelt dat.Martinspire schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:09:
[...]
Maar hebben ze nu niet al een soort esports instelling bij de servers? Dan kun je die toch filteren en wel op een dedicated zetten? Lijkt me niet zo heel moeilijk
Tenzij ze echt met een MLG/Decerto ruleset playlist komen.
Ik heb CoD al een tijd niet aangeraakt, dus ik weet het zo even niet, maar bij BF3 heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om clanmatches op te zetten. Dat heeft dan een pre-round waar iedereen kan joinen en vervolgens kan de game gestart worden. Dat is dus een hele aparte "playlist" en daar kun je dus prima op filteren lijkt me.SAWYER schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:12:
[...]
Bedoel je de competitive playlist? Geen enkele competitive player die ik ken speelt dat.
Tenzij ze echt met een MLG/Decerto ruleset playlist komen.
Verwijderd
Wat er van waar is weet ik niet en exact begrijpen doe ik het ook niet

Meer info: hier
Bepaalde diensten lopen over het live netwerk zoals Voice Chat en je online profile maar ook match making. Spelen zelf werd een user als host toegewezen.. wat rete iritant is als hij toevallig in je game weg gaat.. Waar ook dus je ping tijden weer anders zijn.SinergyX schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:34:
Maar wat was toen het grote probleem tijdens BF3 dan? PS3 had enorme voice-chat problemen terwijl Xbox nergens last van had. Of was het juist dat Voice al via de MS servers ging?
Uiteindelijk komt het allemaal neer op services, prijs, games, controllers, marketing en andere factoren. Dat is wat het verschil ook de komende generatie gaat maken.
En wie het wint? Ook dat zal me jeuken
Zo
Verwijderd
Er gaan geruchten dat Microsoft tijdens Build iets gaat bekend maken voor indie-developers
http://xbox360.ng-gamer.n...lf-publishing-op-Xbox-One
Zal de komende dagen wel duidelijk worden
Je zal maar gamen met de Kinect als 'headset' en je hebt een stel kinderen in huis rondrennen. Kan iedereen in het spel meegenieten.
Nou ja je kon bundels kopen met een headset, of een heatset los.. ik denk dat na de launch er ook gebundelde sets komen zoals CoD met headset enz. Daarnaast heeft nu elke X1 een micmausje_maus schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:35:
Een van de nadelen die vaak werd genoemd op de PS3/ PSN was dat weinig gamers een headset hadden in tegenstelling tot de Xbox 360 die leverde de headset gelukkig mee!!
Maar voor de Xbox one niet meer!!waar Sony dat bij de PS4 het wel doet.... rare beslissing!! http://www.engadget.com/2013/06/26/xbox-one-chat-headset/
Dus over geen of wel een headset mee leveren kan ik wel begrijpen van MS. Kinect is middels een Mic en je speakers gebruik je toch al wel voor het spel.. Zelf zal ik meer voor een dedicated headset gaan voor coms. En net als nu zal ik mensen blokken die tering herie maken
Is dat niet sowieso mogelijk? Als ze maar hard genoeg schreeuwen.Metalkai schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:53:
Ik snap dat inderdaad ook niet helemaal. Kinect kan je niet vergelijken met een headset, helemaal niet als je niet alleen woont.
Je zal maar gamen met de Kinect als 'headset' en je hebt een stel kinderen in huis rondrennen. Kan iedereen in het spel meegenieten.
Ik heb er zelf geen probleem mee, haal toch een betere headset, maar zolang Kinect erbij zit, lijkt me dit geen groot probleem. Mensen zijn te verstaan, maar met een headset is het natuurlijk beter.
Nou ja, andersom is het natuurlijk ook een probleem. Gamers hebben nog wel eens de neiging om te schelden als het niet helemaal lekker gaat, en ik vermoed dat veel mensen niet willen dat iedereen in de kamer dat van andere mensen kan horen.Martinspire schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:00:
[...]
Is dat niet sowieso mogelijk? Als ze maar hard genoeg schreeuwen.
Ik heb er zelf geen probleem mee, haal toch een betere headset, maar zolang Kinect erbij zit, lijkt me dit geen groot probleem. Mensen zijn te verstaan, maar met een headset is het natuurlijk beter.
Ach dat gebeurd nu ook al.. Niet iedereen heeft een headset voor gaming, vele hebben een headset voor voice. En ook die kinderen die rond rennen hoor je overduidelijk door de mic heen ook als de Kinect uit staat. Ik zie daar niet zo veel verschil in.. Zeker in games zoals FIFA waar veel kido's rondlopen, die al schreeuwend rond dwarrelen.Metalkai schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:53:
Ik snap dat inderdaad ook niet helemaal. Kinect kan je niet vergelijken met een headset, helemaal niet als je niet alleen woont.
Ja ik zou dat ook niet willen horen al heb ik een headset op voor voice only.. hoeveel puta's ik al wel niet naar mijn hooft heb gehad in FIFA als ik gescored hadMetalkai schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Nou ja, andersom is het natuurlijk ook een probleem. Gamers hebben nog wel eens de neiging om te schelden als het niet helemaal lekker gaat, en ik vermoed dat veel mensen niet willen dat iedereen in de kamer dat van andere mensen kan horen.
Ja, je kan nu bij de Xbox 360 ook het geluid splitsen. Gelukkig maar, want zo heb ik dus alle voice via de headset lopen. Wil geen kido's horen schreeuwen over mijn geluidsinstallatie, vind mijn vriendin niet echt fijnSinergyX schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:26:
Kan je nu bij de Xbox ook het geluid splitsen tussen TV en headset? Bij de PS3 was dit instelbaar per 'bron' (menu -> TV, game -> stereo, voice -> headset), daarmee voorkom je 90% van de irritatie van mensen.
Ik had zelf zo'n Giotech ding, werkte perfect, maar zover ik zie heeft XB1 geen bluetooth dus aannemelijk dat die daarop niet meer gaan werken.
Gamertag for Xbox: R0SSI
Helemaal waar wat je zegt, toch is er wel iets te zeggen over de kracht van de hardware en de support die er dan zal volgen. Ik denk dat tijdens het grootste gedeelte van de lifespan van de consoles de gfx vrijwel gelijk zullen zijn maar er naar het einde van de generatie wel verschillen zullen komen als er een met dezlfde architectuur 50pct meer rekenkernen in de GPU heeft.PWM schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:47:
Dat hele CPU/GPU verhaal zal me ook steeds meer en meer jeukenDe krachtigste graphics zijn nog nooit bepalend geweest in de overwinning van een console. Nog nooit.
Ik denk dat het "wat hebben mijn vrienden" argument ook zeer bepalend is geweest voor de groei van de consoles. De xbox 360 kwam wel ff een jaar eerder uit dan de ps3 wat een bijna onoverkomelijke achterstand heeft opgeleverd die ze uiteindelijk weer helemaal hebben ingehaald. Maar wat was dan die drive voor consumenten om een PS3 te kopen ipv de 360 die qua support, games, installed base en prijs de overhand had?Uiteindelijk komt het allemaal neer op services, prijs, games, controllers, marketing en andere factoren. Dat is wat het verschil ook de komende generatie gaat maken.
Ik denk dat de beide bedrijven daar stevig naar op zoek zijn omdat het gevoel dat een console oproept blijkbaar ook heel belangrijk is voor de aanschaf. Ook voor deze generatie is het eerste jaar heel erg belangrijk voor cunsumenten-binding. Wat hebben beide bedrijven nu eigenlijk aangekondigd voor na de eerste paar maanden launch window?
Maar wat nou, als de xbox one er maar 20 miljoen verkoopt en de PS4 40 tot 120 milj. een scenario dat gezien de huidige tijdsgeest en preorder cijfers niet geheel ondenkbaar is. Misschien moet je toch nog iets meer lobbyen PWMEn wie het wint? Ook dat zal me jeukenZolang er 40 miljoen Xbox Ones worden verkocht, zullen er stapels en stapels games voor gemaakt worden. En of de PS4 er dan 120 of 20 miljoen verkoopt, doet niets af aan de ervaring die ik heb.
64 man is bevestigd voor next gen toch voor Battlefield? Wat ik me afvraag: Hoe kan het dan dat een planetside bijvoobeeld soms wel 2000 man op een server hebben rondrennen... MAG deed het met 256 man en Resistance 3 deed het ook al met 64 spelers... Hebben de vernietigbare objecten in de game dan zo'n aanslag op de serverload?ZoNu is mijn hoop dat CoD inderdaad 32 spelers online krijgt
[ Voor 7% gewijzigd door swopdark op 26-06-2013 16:33 ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
He? En ik maar denken dat de PS4, X1 en wiiU de next-gen consoles zijn. Wat had je anders verwacht? Gamen met een virtual reality bril of gamen met hologrammenPs3-Opt1fl3x schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:24:
Ik dacht dat dit het next gen console topic was.... Zoveel ps4 komt erin voor......
Ik hoop dat MS toch iets invoert wat echt NEXT GEN is.. Zodat het zich onderscheidt van de ps4 en een hele nieuwe richting inslaat kwa gaming.
Dat is (nog) te duur en bovendien iets waar de gemiddelde gamer uit de targetgroep niet op zit te wachten. Die koopt gewoon een X1 of PS4 om fifa, cod enz. met next-gen graphics te spelen. Bovendien komen juist Sony en MS met vernieuwende games, zoals project spark, littlebigplanet enz. En natuurlijk Kinect 2.0 en de PSeye. Wat moet nog meer next-gen? En bovendien, we weten nog niet wat er straks op het gebied van AI en physics mogelijk is met de PS4 en X1 met hun octocores en direct compute shaders.
COD met next gen graphicsTrishul schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:07:
[...]
He? En ik maar denken dat de PS4, X1 en wiiU de next-gen consoles zijn. Wat had je anders verwacht? Gamen met een virtual reality bril of gamen met hologrammen?
Dat is (nog) te duur en bovendien iets waar de gemiddelde gamer uit de targetgroep niet op zit te wachten. Die koopt gewoon een X1 of PS4 om fifa, cod enz. met next-gen graphics te spelen. Bovendien komen juist Sony en MS met vernieuwende games, zoals project spark, littlebigplanet enz. En natuurlijk Kinect 2.0 en de PSeye. Wat moet nog meer next-gen? En bovendien, we weten nog niet wat er straks op het gebied van AI en physics mogelijk is met de PS4 en X1 met hun octocores en direct compute shaders.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik ben ook wel benieuwd wat MS nog gaat laten zien op de aankomende gamescom, ik verwacht of nee hoop ook iets van oa Epic te gaan zien.
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 26-06-2013 21:58 ]
Liefhebber van Tweakers
Virtual reality bril is dichterbij dan je denktTrishul schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:07:
[...]
He? En ik maar denken dat de PS4, X1 en wiiU de next-gen consoles zijn. Wat had je anders verwacht? Gamen met een virtual reality bril of gamen met hologrammen?
Lijkt me gaaf om zo je 'eigen' spel te maken, kan je mooi je eigen smaak eraan geven. Leuk voor de creatieve geesten onder ons.
Heb mezelf ook opgegeven voor de beta, laat maar komen!
Ben nog steeds enthousiast over de Xbox One, en verwacht dat dat ook wel zo zal blijven
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Of de BR spelers niet gelinkt zijn aan je consolewiteken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:26:
Welke info hebben we nog niet over de Xbox 1 gekregen?
Heb hier een 360 liggen waarvan de dvd drive naar zijn grootje is.. Nu kan ik wel games downloaden
Ding is uit de garantie.. En ik heb een nieuwe nu
Het is dan ook een developer conferentieMartinspire schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:13:
Jammergenoeg nog geen nieuwe Xbox One info via Build 2013. Wel een korte demo van Project Spark, maar dat liet volgens mij niets nieuws zien.
Vroeger was er XNA, maar dat project is opgedoekt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Uh, dat weten we niet want die info nog niet bekendwiteken schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:26:
Welke info hebben we nog niet over de Xbox 1 gekregen?

Xbox
Toch wel handig, waarschijnlijk werkt dat met een soort verloopstukje en dat daar de kabel weer naar de console gaat.
Directe bron: https://twitter.com/XboxSupport/statuses/349927276885983232
[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 27-06-2013 16:07 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Ik zat vandaag de Keynote van gister terug te kijken en kwam nog wel een interessant puntje tegen. Na ca 60 minuten in de video wordt er gesproken over een nieuw samen met nVidia ontwikkeld onderdeel in DirectX 11. Tiled resources. Dit zou naast in Windows 8.1 ook in de Xbox One moeten zitten.Martinspire schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:13:
Jammergenoeg nog geen nieuwe Xbox One info via Build 2013. Wel een korte demo van Project Spark, maar dat liet volgens mij niets nieuws zien.
hier wat meer info.
Hoe dit beter is dan bestaande technieken weet ik niet.. maar vond het interessant genoeg om te delen
Reactie in één van de comments over wat tiled resources zou zijn:
Tiled rendering works on a far more complex basis than simply swapping textures. The technique in basic laymans' terms is not a case of rendering what is in front of a player, current games do this it's called immediate rendering and that works by rendering EVERYTHING in the viewable scene weather you can actually see it or not, the distance the object is from the player will determine what texture quality is used and as the player moves closer the texture is swapped between crap quality and higher quality, this is what a lot folk here are mistaking for tile rendering.
Tile rendering takes the viewable image, splits the image up in to separate tiles and then the system works out EXACTLY what can be seen by the player in each tile, it will then render ONLY what can be seen. For example I am standing in front of a building, current techniques would have the building rendered as well as EVERYTHING in my FOV behind the building (this is immediate rendering or brute force rendering and is pretty much the main stay for game rendering as it sits) Tile rendering on the other hand would render just the house and everything behind the house would be ignored, since I can't see the stuff behind the house their is no point in it being rendered. It is far more complex than simply swapping textures in and out.
The reason why it is not so commonly used is because it is quite a complex system requiring some very intensive algorithms to get right, the fact that Power VR have been working on this specific technique since it first appeared back in the Dreamcast is the main reason why it is Power VR or variants of that appear in just about every smart phone. The benefits are very obvious, you can get more intensive graphics out of far less powerful GPUs, you can also have less on board memory since only the viewable content is being stored rather than potentially EVERYTHING the player could see.
As for the XBone 180 using it, well since it has been the mainstay of weaker end hardware too see the technique being used on a next gen console, well it could potentially deliver some very powerful graphics, the main concern being that MS hasn't done anything with Tile Rendering since Talisman way back in the mid 90s so how effective their programming is could prove to be very interesting.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 16:38 ]
Dit topic is gesloten.
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.