[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.906 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

L1nt schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:32:
[...]

binnen een uur?? Ik heb cd's die je dan makkelijk 2x kunt luisteren. Hell zit er 1 tussen die je 4x kunt luisteren in een uur...Hebben ze de nummers er ook nog eens dubbel op gedrukt _O-
Het doorverkopen van een CD lijkt me sowieso minder problematisch, omdat de artiest vaak toch terugkomende inkomsten heeft in de vorm van royalties, concerten, verkoop via diensten als iTunes etc.

Een publisher en developer heeft maar 1 vorm van inkomst; de verkoop van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

kazuka schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:36:
[...]

Het doorverkopen van een CD lijkt me sowieso minder problematisch, omdat de artiest vaak toch terugkomende inkomsten heeft in de vorm van royalties, concerten, verkoop via diensten als iTunes etc.

Een publisher en developer heeft maar 1 vorm van inkomst; de verkoop van een game.
En DLC dan? Dat kan voor zover ik weet (nog) niet doorverkocht worden.

online passes kan ook maar daar wordt, aldus EA, niet meer mee doorgegaan

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vrijdag schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:38:
[...]

En DLC dan? Dat kan voor zover ik weet (nog) niet doorverkocht worden.

online passes kan ook maar daar wordt, aldus EA, niet meer mee doorgegaan
Klopt. DLC en microtransactions kunnen zelfs zeer lucratief zijn als 1 fysieke game door meerdere mensen gebruikt wordt: meerdere DLC inkomsten over 1 game verkoop voor publishers. DLC is er natuurlijk grotendeels om extra inkomsten te genereren voor de publisher. Dus uiteindelijk kan die goedkope game alsnog een stuk duurder worden, met als kanttekening dat DLC altijd optioneel is en je het niet perse hoeft aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
kazuka schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:59:
[...]

Klopt. DLC en microtransactions kunnen zelfs zeer lucratief zijn als 1 fysieke game door meerdere mensen gebruikt wordt: meerdere DLC inkomsten over 1 game verkoop voor publishers. DLC is er natuurlijk grotendeels om extra inkomsten te genereren voor de publisher. Dus uiteindelijk kan die goedkope game alsnog een stuk duurder worden, met als kanttekening dat DLC altijd optioneel is en je het niet perse hoeft aan te schaffen.
ik geloof niet in 100% digitaal verkoop van Boeken, Games, Video en muziek. Waarom niet?

Boek wil ik in handen hebben. Gevoel van papier is altijd beter dan een digitaal dingetje.. Daarnaast kan je niet zo makkelijk showen met je boeken.. Heb hier behoorlijk wat boeken in een mooie kast staan..

Games? Wat doe je retailers aan? wil je mensen aan het werk houden die je games kunnen kopen? Of nog meer mensen op straat zetten? Digitaal verkoop van een game is een mooie bijkomstigheid.. Maar 100% digitaal zal een nekslag zijn voor de kleinere zaakjes.. Er gaan nu al hoop zaken over de kop. Nog meer mensen in de WW nog meer mensen die geen games meer kunnen kopen, laat staan een console

Video en Muziek, Ja die kan digitaal. Films draaien in de Bios, TV, huur en ook nog te koop in een winkel en online.. Zij halen wel genoeg geld binnen om tegen een lage prijs een download aan te bieden.

Muziek eigenlijk hetzelfde.. Radio groot medium er zal niets groters zijn dan een radio. Of de radio nou streaming is of in de ether.. Radio zorgt er voor dat publiek muziek kunnen luisteren die ze anders nog nooit hadden geluisterd. Waardoor ze die muziek gaan kopen en naar het concert gaan ...

Dus ja alles digitaal klinkt leuk maar er stort heel wat in als je alles alleen digitaal laat zijn.. Zeker kwa concurentie.. Iemand die een dure console van de een heeft gaat niet nog een ander console van de andere halen om dan maar de goedkoopste fifa te bemachtigen :) enkele uitzonderingen daar gelaten ;-)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
To_Tall schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:54:
[...]
Boek wil ik in handen hebben. Gevoel van papier is altijd beter dan een digitaal dingetje.. Daarnaast kan je niet zo makkelijk showen met je boeken.. Heb hier behoorlijk wat boeken in een mooie kast staan..
Heb ik totaal niet, vind het wel relaxed om een licht apparaatje te hebben ipv een dikke pil, ook niet zo veel behoefte om met een collectie te gaan pronken ofzo.

wat mij betreft was die xbox steam achtige aanpak prima geweest als ze maar een oneindige offline modus hadden ipv 24 uur. Een sharing systeem was ook leuk geweest, ze hadden het makkelijk kunnen doen voor spellen van een paar maanden oud, die verkopen toch niet meer.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Jeetje, ben vanaf woensdag op vakantie... maar wtf has happened... MS is van het padje af en James Gandolfini is overleden....

Maar on topic... Door o.a. de slappe knieen (begrijp het helaas wel) van MS vind ik dat de next gen niet zo heel veel boeiends brengt, behalve graphics en wellicht gelijk trekken van MP ervaringen qua aantal spelers... Het digitale tijdperk waar MS in ieder geval op hintte stond me echt wel aan... Bij iedere nieuwe generatie consoles was er ook wel een duidelijk element te noemen wat toch wel wat revolutionair was. Bijvoorbeeld de 2d naar 3d, het online aspect van live, etc.

Als ik nu kijk naar deze nieuwe generatie (zowel sony als MS) zie ik weinig wat nu echt nieuw is... Tuurlijk, de graphics zijn weer beter, meer interactie met de omgevingen, etc. Enige wat ik als echt nieuwe feature van beide consoles wellicht kan gaan waarderen is MS met toch de interactie tussen gamen, Skype, tv, en wellicht ook mijn NAS. Dat is helaas wel wat minder dan ik in de afgelopen periode was gaan hopen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:32:
[...]

Dit hoeft niet perse een struikelblok te zijn. Waarom niet het Apple model volgen (een richting die MS sowieso al op wil) door een aantal Sony en Microsoft stores te openen, voor mensen die hun console niet online willen aanschaffen? Sterker nog, MS is hier al voorzichtig mee begonnen door een aantal stores te openen in de US.

Grootste uitdaging blijft inderdaad de prijs van games mocht het digital only worden. Maar wat moeten we dan? Nog 20 jaar met fysieke media blijven werken terwijl de kans groot is dat alle andere vormen van media (muziek, films en boeken) dan al lang digital-only zijn?

Het zal stapje voor stapje moeten gaan, zeker niet zoals Microsoft het nu heeft geprobeerd. Meerdere digitale retailers voor games is nog niet eens zo'n gek idee, het Steam key principe.
Zullen ze erg veel stores moeten gaan openen. Nu kan ik hier op minstens 5 plaatsen de console van mijn keuze kopen. En als Sony of MS hier geen store openen kan ik alsnog via internet gaan bestellen of naar een andere stad gaan karren.

Ze kunnen het ook zoals Nintendo aan gaan pakken. Nintendo heeft in de UK een samenwerkingsverband met een keten van gameshops waar ze downloadcodes voor eShopgames verkopen en die codes zijn voordeliger dan bij Nintendo rechtstreeks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nog even een kleine rant:

2 weken is er door gamesites, inclusief Tweakers, een beetje laatdunkend gedaan over de MS/Xbox strategie. Prima. Nu past MS zijn strategie aan, en beginnen allerlei sites, wederom inclusief Tweakers, opeens allemaal verhalen en filmpjes te plaatsen hoe jammer het allemaal wel niet is, en hoe mooi het systeem eigenlijk in elkaar zat 8)7 Ongelooflijke boter op het hoofd allemaal.

Hoofdschuldige volgens iedereen: Microsoft die het allemaal niet duidelijk kon uitleggen, hoewel alles al 2 weken op de officiele website stond.

Wederom: Prima, blijkbaar moet info tot het bureau worden gebracht, en was het de redacteuren op E3 allemaal niet duidelijk, de zaken die ik op mijn vakantieadres tijdens E3 op mijn telefoon nota bene wel vond.

Maar nu, is er 1 of andere vage bron, op een vage website, die anoniem zijn verhaal doet, en iets meld over Family sharing: En allemaal hebben ze dat wel gevonden en schrijven ze er over 8)7

Nou zal niemand ontkennen dat de Microsoft marketing werkelijk waardeloos is geweest, maar van dit soort artikelen: reviews: Xbox One: Microsoft maakt rare sprongen krijg ik echt kromme tenen. Allemaal positieve zaken, die ze eerder nooit genoemd hebben.

Ik laat het maar hangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Hoort er ook deels bij.
YouTube: Oculus Rift Demo LIVE!!!
Oculus Rift demo live... Over 7 minuten dus 23 uur. Helaas komt het niet gelijk voor de ps4 maar later misschien wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
PWM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:51:
Nou zal niemand ontkennen dat de Microsoft marketing werkelijk waardeloos is geweest, maar van dit soort artikelen: reviews: Xbox One: Microsoft maakt rare sprongen krijg ik echt kromme tenen. Allemaal positieve zaken, die ze eerder nooit genoemd hebben.
Waardeloos wil ik het niet direct noemen, ze gooiden initieel de focus op de verkeerde aspecten, athans op zaken die voor ons (wij gamers, core van de consoles) gewoon niet boeiden. Op dat moment begint de stoomtrein, die simpelweg niet meer is te stoppen, hoeveel je als bedrijf dan nog probeert. Beetje blind nerdrage zegmaar, tot het moment dat alles omdraaide en dan kijk je eens naar wat er nu precies weg wordt gehaald.. tja, zo slecht was dat op papier helemaal niet.

Het lijkt er wel op dat Sony dit eerder doorhad, ze hebben natuurlijk de blind rage al 2x gehad met de FW crack en de grote PSN hack, dus wisten ze waar ze in iedergeval op het internet mee te maken zouden krijgen.

Wil niet zeggen dat MS gewoon niet snapt hoe je anno 2013 marketing moet doen, maar ze hadden een veel grotere batterij aan informatie het internet op moeten gooien, maar ze wilden gewoon teveel 'Apple alike' zijn, en dat kan helaas tot op heden nog steeds maar 1 bedrijf.. en dat is Apple.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34

2 weken is er door gamesites, inclusief Tweakers, een beetje laatdunkend gedaan over de MS/Xbox strategie. Prima. Nu past MS zijn strategie aan, en beginnen allerlei sites, wederom inclusief Tweakers, opeens allemaal verhalen en filmpjes te plaatsen hoe jammer het allemaal wel niet is, en hoe mooi het systeem eigenlijk in elkaar zat 8)7 Ongelooflijke boter op het hoofd allemaal.

Hoofdschuldige volgens iedereen: Microsoft die het allemaal niet duidelijk kon uitleggen, hoewel alles al 2 weken op de officiele website stond.

Wederom: Prima, blijkbaar moet info tot het bureau worden gebracht, en was het de redacteuren op E3 allemaal niet duidelijk, de zaken die ik op mijn vakantieadres tijdens E3 op mijn telefoon nota bene wel vond.

Maar nu, is er 1 of andere vage bron, op een vage website, die anoniem zijn verhaal doet, en iets meld over Family sharing: En allemaal hebben ze dat wel gevonden en schrijven ze er over 8)7

Ik laat het maar hangen :p
Haha, ja ik vind het ook wel opvallend, maarrrr (er is altijd een maar ;) ), zo zwart-wit hoef je het ook niet te zien. Microsot ging eerst wel heel extreem een bepaalde richting op, en nu ineens weer extreem terug naar 0. En dat is jammer. Ik ben nog steeds van mening dat er ook een tussenweg mogelijk is, dus wel bepaalde features doorvoeren voor downloads. Op die manier maak je de stap naar een toekomst zonder discs ook aantrekkelijker, zonder direct fans van het old-school disc systeem tegen je in het harnas te jagen.
Maar het blijft opvallend inderdaad al die artikelen. Eerst allemaal negatief en nu ook weer klagen. Die tussenweg en eventuele pluspunten hadden ze ook al eerder kunnen onderzoeken en bespreken, daar heb je zeker gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Dat is omdat ze de goede features ook weggedaan hebben.. logisch toch dat men dan weer klaagt?
Er waren nog veel vragen die gesteld werden, waar ze geen antwoord op gaven?
Uiteraard dat men over de negatieve kant sprak, want die was sterker dan de kleinere positieve kanten ervan.. Nu doen ze het slechte deel weg, maar ook die kleinere positieve kant..

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 22-06-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
Hier nog een demo van Project Spark:

Geeft aardig aan wat er mogelijk is (en zo te zien aan de bovenkant heb je ook aardig wat thema's) met enorm veel objecten. Lijkt me wel leuk om hier iets mee te gaan doen :)

Vooral ook dat je meer dan 1 genre hebt, ziet er wel leuk uit en ook geinig om te zien dat ie ook op een touchscreen reageert :)
Die logica achter die keyboard ziet er wel indrukwekkend uit. Kun je dus aardig leuke dingen mee doen. Misschien dat dat soort dingen wat lastig zijn voor de doorsnee gamer, maar met de diverse creatieve gamers moet dat wel leuk worden denk ik?

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 22-06-2013 01:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SmokingCrop schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:12:
[...]

Dat is omdat ze de goede features ook weggedaan hebben.. logisch toch dat men dan weer klaagt?
Dat is dus juist mijn punt ;) Die goede features hebben ze allemaal nauwelijks besproken, maar nu ze weg zijn, weten ze ze wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:30:
[...]

Dat is dus juist mijn punt ;) Die goede features hebben ze allemaal nauwelijks besproken, maar nu ze weg zijn, weten ze ze wel te vinden.
Uhu, zoals ik al zei.
Dit komt omdat de negatieve 'features' in vergelijking met de positieve features veel erger waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik vind dat PWM wel een punt heeft. Ok, de negatieve kanten voerden de boventoon, maar dat betekent niet dat die positieve kanten niet besproken hadden kunnen worden. Dat is ook journalistiek. Na de omslag springt iedereen ineens op de 'bandwagon' en gaan ze pas kijken wat de positieve kanten waren. Toch wel opvallend, met name omdat al die artikelen nu ook op elkaar lijken. Beetje copy/paste journalistiek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb het idee dat MS een beetje teveel tegelijk wil. Ze willen de casual gamer overhalen met Kinect en dat TV gedoe, terwijl de prijs van het apparaat nog veel te hoog ligt voor de gemiddelde consument. Laat ze eerst maar eens de hardcore gamer overhalen om de One te kopen, want dat blijft in de beginfase toch wel de belangrijkste doelgroep.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:10:
Als ik nu kijk naar deze nieuwe generatie (zowel sony als MS) zie ik weinig wat nu echt nieuw is... Tuurlijk, de graphics zijn weer beter, meer interactie met de omgevingen, etc. Enige wat ik als echt nieuwe feature van beide consoles wellicht kan gaan waarderen is MS met toch de interactie tussen gamen, Skype, tv, en wellicht ook mijn NAS. Dat is helaas wel wat minder dan ik in de afgelopen periode was gaan hopen.
Ik vind dat je daar nu nog niets over kan zeggen, de nieuwe generatie moet nog beginnen! Als Sony volgend jaar met het nieuws komt dat ze de Oculus Rift gaan ondersteunen dan wordt dit sowieso voor mij al de beste generatie ooit! :P

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:46

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 01:52:
Hier nog een demo van Project Spark:
[video]

Geeft aardig aan wat er mogelijk is (en zo te zien aan de bovenkant heb je ook aardig wat thema's) met enorm veel objecten. Lijkt me wel leuk om hier iets mee te gaan doen :)

Vooral ook dat je meer dan 1 genre hebt, ziet er wel leuk uit en ook geinig om te zien dat ie ook op een touchscreen reageert :)
Die logica achter die keyboard ziet er wel indrukwekkend uit. Kun je dus aardig leuke dingen mee doen. Misschien dat dat soort dingen wat lastig zijn voor de doorsnee gamer, maar met de diverse creatieve gamers moet dat wel leuk worden denk ik?
Gelukkig komt die ook naar de pc ;) net als Titanfall en dat waren nou net de leukste games op de X1 E3 persconferentie :P

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

SmokingCrop schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:35:
[...]

Uhu, zoals ik al zei.
Dit komt omdat de negatieve 'features' in vergelijking met de positieve features veel erger waren.
Nou nou. Een check iedere 24 uur is "veel erger" :?
Dan zijn er wel grotere fouten aan de One waar men NIET over spreekt, zoals de onbestaande support voor indies en het gedoe met de Kinect die weinig mensen willen maar wel de console 100 euro duurder maakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
boe2 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:22:
[...]

Nou nou. Een check iedere 24 uur is "veel erger" :?
Dan zijn er wel grotere fouten aan de One waar men NIET over spreekt, zoals de onbestaande support voor indies en het gedoe met de Kinect die weinig mensen willen maar wel de console 100 euro duurder maakt.
Indiesupport zal waarschijnlijk op Build 2013 worden onthuld. Dat is tenslotte een beurs voor Windows Ontwikkelaars en daar kwam ook vaak XNA aan bod. Het heeft weinig nut om dat op een E3 te gaan verkondigen, gezien dat een beurs voor de pers is.

En Kinect gaan we ook nog wel wat meer van zien, maar ze hebben zich op de E3 (presentatie) vooral op de (die-hard) gamers gericht. We hebben straks Gamescom ook nog en ik denk dat ze er ook nog wel een evenement bij doen om alle launch-games even te belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ware het niet dat XNA volledig afgevoerd is ;)

En dan nog, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat indie developers MOETEN partneren met een MS approved publisher om op de One te kunnen verschijnen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
boe2 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:30:

En dan nog, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat indie developers MOETEN partneren met een MS approved publisher om op de One te kunnen verschijnen.
Is dat al ergens bevestigd dan? Dat was toch gewoon een gerucht?
Het lijkt me eerder dat ze de kant van Windows 8 en Windows Phone 8 op gaan waarbij je ook gewoon zelf kunt publishen. Maar mogelijk verschuiven ze het naar het Windows OS van de Xbox om zo de apps en games te publishen onder 1 plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Ik hoor zo veel mensen extreem kritisch zijn over de kinect: "ik heb m niet nodig, is alleen maar 100 euro extra." enz.
Maar is het niet zo dat een paar jaar geleden mensen ook heel kritisch waren over tablets, mp3-spelers en smartphones. Dat die dingen alleen maar duur waren en niet praktisch zouden zijn.
Ik denk dat als de kinect goed wordt geintegreerd in het OS en de games, zul je hem na een tijdje gaan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

boe2 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:30:

Dat klopt sowieso niet :) Een Indie developer moet partneren om zijn game op de normale marketplace te krijgen, waar ook de AAA games staan.

Er is ook een aparte Indie store, daar kan wel iedereen publishen.

Microsoft heeft aangegeven een volledig nieuw programma te introduceren in de komende weken. Of dat marketing blaat was of echt zullen we wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
xAnarchyBaS schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:36:
Ik hoor zo veel mensen extreem kritisch zijn over de kinect: "ik heb m niet nodig, is alleen maar 100 euro extra." enz.
Maar is het niet zo dat een paar jaar geleden mensen ook heel kritisch waren over tablets, mp3-spelers en smartphones. Dat die dingen alleen maar duur waren en niet praktisch zouden zijn.
Ik denk dat als de kinect goed wordt geintegreerd in het OS en de games, zul je hem na een tijdje gaan waarderen.
Ik vind dat toch wel anders dan een tablet of smartphone. Die ben je overigens ook niet verplicht geweest om te kopen. Daarnaast vind ik knoppen voor een hoop zaken die nu (ook bij smart tv's) worden vervangen door gebaren, handiger. 'waven' om een paar schermen naar rechts te gaan etc... Dan druk ik liever 2 of 3 keer op een knopje. Als het echt nuttig wordt, dan koop ik hem wel. Als het goed werkt en waardevol is dan hoeven ze hem ook niet op te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
nioz schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Ik vind dat toch wel anders dan een tablet of smartphone. Die ben je overigens ook niet verplicht geweest om te kopen. Daarnaast vind ik knoppen voor een hoop zaken die nu (ook bij smart tv's) worden vervangen door gebaren, handiger. 'waven' om een paar schermen naar rechts te gaan etc... Dan druk ik liever 2 of 3 keer op een knopje. Als het echt nuttig wordt, dan koop ik hem wel. Als het goed werkt en waardevol is dan hoeven ze hem ook niet op te dringen.
Zie Kinect dan als een Wiimote bij de Wii, ook daar had je genoeg games die met een classic controller te besturen waren, maar toch kreeg je de Wiimote er direct bij. Kinect hoort bij de filosofie van de X1 (al zegt dat na deze week niet veel meer), en kan als dusdanig ook niet los gezien worden imho.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

PWM schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:39:
[...]

Dat klopt sowieso niet :) Een Indie developer moet partneren om zijn game op de normale marketplace te krijgen, waar ook de AAA games staan.

Er is ook een aparte Indie store, daar kan wel iedereen publishen.

Microsoft heeft aangegeven een volledig nieuw programma te introduceren in de komende weken. Of dat marketing blaat was of echt zullen we wel merken.
Bron ?
Het enigiste wat ik kan vinden is dit.
http://kotaku.com/indie-d...publish-on-xbox-509271999
http://www.penny-arcade.c...nto-signing-with-publishe

[ Voor 19% gewijzigd door beuker19 op 22-06-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Independent developers cannot self-publish their own games on Xbox Live Arcade. Instead, they must get a publishing deal--either with Microsoft Game Studios or with a third-party partner. Games published on Xbox Live Indie Games are exempt from that policy, but that marketplace isn't necessary seen as viable.

bron
Nu heeft die Indie marketplace niet de aandacht gekregen die het verdiende. Wat MS daar aan denkt te doen horen we volgende week dus.

Als alles bij het oude blijft, zal het inderdaad niet echt een succes worden. Ik heb echter het idee dat MS er op Build alles aan gaat doen om eens wat positieve aandacht te krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Ook wel een leuk interview dit, Rami Ismail van Vlambeer over Indie games op nextgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
BM schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Zie Kinect dan als een Wiimote bij de Wii, ook daar had je genoeg games die met een classic controller te besturen waren, maar toch kreeg je de Wiimote er direct bij. Kinect hoort bij de filosofie van de X1 (al zegt dat na deze week niet veel meer), en kan als dusdanig ook niet los gezien worden imho.
Precies en de enige manier om ervoor te zorgen dat het daadwerkelijk gebruikt wordt in games is ervoor te zorgen dat de developers er vanuit kunnen gaan dat iedereen over de Kinect beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
BM schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. De wii remote was gewoon 2 in 1. Wat je verder zegt, en kluut ook, is wel waar. Als het standaard meegeleverd wordt, dan kunnen devs daar vanuit gaan. Het punt is alleen dat ik persoonlijk niet direct zit te wachten op kinect features en games, waardoor ik hem liever los zou zien. Ik begrijp dus wel dat hij erbij zit, maar voor mij biedt het weinig toegevoegde waarde, terwijl ik er dan wel voor moet betalen.
Niet direct iets waardoor ik de XOne niet zal kopen, zo erg vind ik het ook niet. Maar ik hou van keuze vrijheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Waar kan ik het beste een pre-order plaatsen? Ik zie dat je bij de Microsoft store ook een pre - order kan plaatsen is dat slimmer dan bij bol.com bijvoorbeeld?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:41
Ach op zich denk ik dat het qua games best een goed product is, ze hadden alleen niet zo van de toren moeten blazen mbt het verplicht online zijn

(en daardoor dus afhankelijk van hen te worden want je huurt zeg maar een game eigenlijk op die manier )

Zelfde als ik zeg... je moet een rode broek aan... dan denk je ook van ik moet niks...ik wil wel een broek aan doen maar zelf de kleur bepalen !

Ik snap heel goed waar ze heen willen, alleen de manier waarop ze het brachten en de uitwerking ervan is nog slechter dan slecht gedaan... en dat had ik weer niet van ze verwacht....

Ze mogen zich wel eens achter de oren gaan krabben nu Bungie weg is, Rare ook totaal gefaald heeft... en de nodige restrictie die ze ontwikkelaars van live arcade etc hebben opgelegd heeft ze geen goed gedaan.. Het is een beetje de toon die de muziek maakt en daar zaten een paar valse stukken tussen.

Kwestie van nu opnieuw inzetten en de goede toon aanslaan voor de zaal leeggelopen is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

MrBlueEyes schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:27:
Waar kan ik het beste een pre-order plaatsen? Ik zie dat je bij de Microsoft store ook een pre - order kan plaatsen is dat slimmer dan bij bol.com bijvoorbeeld?
Denk dat het beste is om te kiezen voor een webshop waar je zelf beste ervaring heb met pre-orders. Dan ben je meest verzekerd van dat je hem op release ook binnen krijgt.

Zit er zelf aan te denken om hem te bestellen bij Coolblue, maar eerst de centen opsparen :|

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Metian schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Denk dat het beste is om te kiezen voor een webshop waar je zelf beste ervaring heb met pre-orders. Dan ben je meest verzekerd van dat je hem op release ook binnen krijgt.

Zit er zelf aan te denken om hem te bestellen bij Coolblue, maar eerst de centen opsparen :|
Hmm ja bol.com wel goede ervaringen mee. Maar Microsoft store is natuurlijk microsoft zelf dus misschien wel beter dan.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

MrBlueEyes schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Hmm ja bol.com wel goede ervaringen mee. Maar Microsoft store is natuurlijk microsoft zelf dus misschien wel beter dan.
Dat is ook weer waar. Je mag er eigenlijk van vanuit gaan dat Microsoft Store eigenlijk net zo goed zal zijn als bol.com en coolblue (en overige grote bedrijven). Heb alleen geen idee wat de verzendkosten zijn van MS.

En na het versturen van dit bericht lees ik in het klein rechtsboven op de website van MS dat er geen verzendkosten zijn 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Metian op 22-06-2013 23:40 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Metian schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:40:
[...]

Dat is ook weer waar. Je mag er eigenlijk van vanuit gaan dat Microsoft Store eigenlijk net zo goed zal zijn als bol.com en coolblue (en overige grote bedrijven). Heb alleen geen idee wat de verzendkosten zijn van MS.

En na het versturen van dit bericht lees ik in het klein rechtsboven op de website van MS dat er geen verzendkosten zijn 8)7
Geen verzendkosten.

Maarja misschien geven ze wel voorrang aan bol.com en andere als ze xbox one's te kort komen bij de launch.

[ Voor 9% gewijzigd door MrBlueEyes op 22-06-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

MrBlueEyes schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:41:
[...]

Geen verzendkosten.

Maarja misschien geven ze wel voorrang aan bol.com en andere als ze xbox one's te kort komen bij de launch.
Ergens kan ik me dat haast niet voorstellen, natuurlijk is die mogelijkheid er wel. Maar ik acht de kans klein. Mits ze problemen krijgen met productie. hé, htc. Dus denk wel dat er meer dan genoeg is voor alle grote winkels.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Metian schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:49:
[...]

Ergens kan ik me dat haast niet voorstellen, natuurlijk is die mogelijkheid er wel. Maar ik acht de kans klein. Mits ze problemen krijgen met productie. hé, htc. Dus denk wel dat er meer dan genoeg is voor alle grote winkels.
Via Microsoft store gedaan :) Zal wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het gerucht van de 'microsoft medewerker' over het family sharen is bij deze ontkracht: http://www.neowin.net/new...re-was-never-time-limited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al echte zekerheid over of je nieuw uitgekomen games voor de x1 meteen ook digitaal als download kan kopen op xbox live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
MrBlueEyes schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Zelf slechte ervaringen met bol. De Wii u vroeg gepreorderd. En pas op de dag van lancering eind vd middag te horen gekregen dat ze niet konden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 08:36:
en het gerucht van de 'microsoft medewerker' over het family sharen is bij deze ontkracht: http://www.neowin.net/new...re-was-never-time-limited
Is nu ook wel makkelijk te ontkrachten omdat het nooit officieel is aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Had ik het niet voorspeld.... :P
McBoom schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:56:
Ach, en als MS nu met een officiële verklaring komt dat je het hele spel via family-sharing kon spelen wordt het afgedaan met 'dat kunnen ze nu makkelijk zeggen nu het allemaal afgeblazen is'. They're damned if they do and they're damned if they don't.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

McBoom schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:47:
Had ik het niet voorspeld.... :P

[...]
Maar dat krijg je als je je principes zo snel laat varen als MS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:43:
[...]

Is nu ook wel makkelijk te ontkrachten omdat het nooit officieel is aangekondigd
Het is ook nooit goed hé..

Ik noem een bericht op xbox wire over het Family sharen toch wel behoorlijk officieel.. Maar ja, een lapje tekst op pastebin is natuurlijk veel betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Toch grappig is het niet? Het bedrijf zelf verteld wat het kan, bullshit. Een vage pastebin op internet, keiharde waarheid. Bedrijft zegt nogmaals dat het niet waar is, bullshit.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:13:
Toch grappig is het niet? Het bedrijf zelf verteld wat het kan, bullshit. Een vage pastebin op internet, keiharde waarheid. Bedrijft zegt nogmaals dat het niet waar is, bullshit.
Hier ook ontkrachting van de time limit:

http://uk.ign.com/article...nceled-family-share-demos

Zowieso hadden tijdens de E3 Aaron Greenberg en Major Nelson al aangegeven dat er geen timelimit op zat en dat 1 persoon in je family groep waar dan ook ter wereld het spel kon spelen op het moment dat jij het niet aan het spelen was. Overigens in het IGN artikel een hoopvolle tweet van Aaron Greenberg dat ze er nog wel naar aan het kijken zijn, misschien dat het wel kan met je digitale aankopen of zo in de toekomst? Het hele online idee en het kunnen switchen tussen Tv, verschillende spellen en skype door een voice command of een gebaar naar je tv te maken (en zelfs twee van deze dingen tegelijkertijd PIP kunnen doen) spreekt me wel aan, als het allemaal zo vloeiend werkt als ze hebben laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 08:55:
Is er al echte zekerheid over of je nieuw uitgekomen games voor de x1 meteen ook digitaal als download kan kopen op xbox live?
Ja, alle nieuwe games zijn ook beschikbaar als digitale download op de dag van launch. hier een heel uitgebreid artikel over de xbone : http://reviews.cnet.com/microsoft-xbox-one/

Ook de plannen die ze hebben met smartglass zijn interessant, features waar je op de PS4 een vita voor nodig gaat hebben kun je dus op je tablet/smart phone regelen. Hopelijk gaan developers hier meer mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Maar MS maakt het zich zelf nou niet bepaald makkelijk door alle geruchten , leugens , halve waarheden en de onduidelijkheden die er nu nog steeds heersen.
MS had gewoon vanaf het begin duidelijk en open over alles moeten zijn , dan waren er niet zoveel vragen waar dan weer halve antwoorden op komen.
Die vervolgens de geruchten molen weer op gang helpen.
En ze gaan er nu ook gewoon mee door 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

En wat heeft MS te maken met een of andere hater die bullshit op pastebin dumpt die door mede haters als zoete koek wordt geslikt? Precies NIETS.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
beuker19 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:51:
[...]

Maar MS maakt het zich zelf nou niet bepaald makkelijk door alle geruchten , leugens , halve waarheden en de onduidelijkheden die er nu nog steeds heersen.
MS had gewoon vanaf het begin duidelijk en open over alles moeten zijn , dan waren er niet zoveel vragen waar dan weer halve antwoorden op komen.
Die vervolgens de geruchten molen weer op gang helpen.
En ze gaan er nu ook gewoon mee door 8)7
De berichtgeving over "Family" was duidelijk, en geen enkel bedrijf (incl Sony) geeft al ruim voro de release alle details al weg. Dat er geruchten door de media de wereld in gegooid worden alsof het feiten of waarschijnlijkheden zijn, terwijl ze al bij voorbaat door Microsoft al ontkent zijn, is geen gevolg van gebrek aan openheid van Microsoft. (Slecht PR beleid, dat wel). Ik ben vooral (en steeds meer) teleurgesteld in de kwaliteit van de media, die gewoon maar alles uitbraakt wat ze kunnen vinden en "kijkcijfers" oplevert, zonder zelf onderzoek te doen of het wel ergens op slaat, of er een eigen duiding aan te geven.

Maar uiteindelijk maakt het mij allemaal geen z*k uit: Pas tegen de tijd dat alle info er is en de machine bijna (of al) uitgeleverd worden, maakt de consument pas de definitieve keuze. Tot die tijd is dit alleen maar een gevecht om naamsbekendheid. En ik weet zeker dat nu meer mensen weten dat de Xbox One eraan komt, dan voor die hele heisa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

EgMaf schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:08:
[...]

De berichtgeving over "Family" was duidelijk, en geen enkel bedrijf (incl Sony) geeft al ruim voro de release alle details al weg. Dat er geruchten door de media de wereld in gegooid worden alsof het feiten of waarschijnlijkheden zijn, terwijl ze al bij voorbaat door Microsoft al ontkent zijn, is geen gevolg van gebrek aan openheid van Microsoft. (Slecht PR beleid, dat wel). Ik ben vooral (en steeds meer) teleurgesteld in de kwaliteit van de media, die gewoon maar alles uitbraakt wat ze kunnen vinden en "kijkcijfers" oplevert, zonder zelf onderzoek te doen of het wel ergens op slaat, of er een eigen duiding aan te geven.

Maar uiteindelijk maakt het mij allemaal geen z*k uit: Pas tegen de tijd dat alle info er is en de machine bijna (of al) uitgeleverd worden, maakt de consument pas de definitieve keuze. Tot die tijd is dit alleen maar een gevecht om naamsbekendheid. En ik weet zeker dat nu meer mensen weten dat de Xbox One eraan komt, dan voor die hele heisa :)
Wat weet jij van het hele ''family share'' af ?
Juist niets want MS is daar nooit duidelijk over geweest :(
Als ze dat wel hadden gedaan was de kijk op de X1 misschien ook wel positief geweest.
En het toch wel vreemd dat over Sony lang niet zoveel geruchten zijn verspreid als over MS.
Denk gewoon dat Sony een wat duidelijker verhaal had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:41
beuker19 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 11:56:
[...]

Als ze dat wel hadden gedaan was de kijk op de X1 misschien ook wel positief geweest.
En het toch wel vreemd dat over Sony lang niet zoveel geruchten zijn verspreid als over MS.
De informatie van MS was duidelijk, alleen zeer beperkt: "Je mag tien "familie"leden uitnodigen welke elke game in jouw collectie mogen spelen. Je kan altijd zelf spelen, en 1 andere kan tegelijkertijd spelen". Verdere details ontbraken inderdaad nog, ging het over singleplayer of multiplayer? En wat zijn "familie" leden? (Wat later wel weer uitgelegd is).

Al met al snap ik de kritiek van vele wel op de media, welke inderdaad klakkeloos het commentaar overnamen van de community en/of geruchten bleven verspreiden.
Maar, MS heeft het inderdaad ook echt niet slim aangepakt: wel duidelijk melden wat je niet kan doen of juist moet doen, maar niet vervolgens groots melden wat de voordelen daarvan zijn. Gemiste kans, dat zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik vind het wel erg raar om aan te nemen dat er bij een productpresentatie meteen maar alles bekend moet zijn wat er bekend kan zijn. En dat maanden voor de release.
Er zijn dan nog zat zaken die ze nog niet helemaal af hebben, waardoor ze daar ook geen uitspraak over kunnen doen, puur omdat ze het nog niet definitief hebben. Het is beter om het dan niet helemaal uit te gaan leggen over hoe je het in gedachten hebt, als je daarna merkt dat je toch bepaalde zaken niet kunt halen of anders moet doen.

MS kan wel gaan reageren op elk gerucht wat er uitgekomen is, maar daar bereik je gewoon helemaal niets mee. Ik stoor me er ook wel aan hoeveel geruchten er meteen als waar worden beschouwd. Alsof fact-checken er niet meer toe doet.

De grote onduidelijkheid die jij lijkt te hebben, is puur te duiden aan de geruchten die bepaalde zaken hebben versterkt of verzwakt. Je kunt je er nu wel druk om gaan maken, maar er komt nog heus een mooi launch-evenement waarbij alles wel helemaal duidelijk zal worden, maar ze willen nu Sony nog niet op ideeën brengen om bepaalde zaken aan te passen. We hebben nu nog 5 maanden voor hij uitkomt. Dat lijkt me genoeg tijd om 100% duidelijkheid te krijgen, maar het is onzinnig om nu al je vragen al beantwoord te krijgen.
Wat het systeem verder kan, boeit me eigenlijk ook vrij weinig. Ik wil liever weten wat voor games er nog meer uitkomen en hoe die invulling gaan krijgen. Zo ben ik nog steeds benieuwd of die Sunset Overdrive nou bij launch gaat komen en welke games er nou precies nog meer bij launch beschikbaar zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 23-06-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
[...]

Sony had een veel simpeler verhaal: Vrijwel alles blijft bij het oude, behalve de hardware, en alles wat controversieel is, laten we over aan de ontwikkelaars / distributeurs. Dan blijven er niet veel veranderingen over waar je kritiek op kunthebben, of geruchten over kunt verspreiden.

Pre-E3 was er ook bergen met kritiek op Sony. Bijvoorbeeld dat ze bij de aankondiging nog nieteens lieten zien hoe de PS4 eruit zou komen te zien, en wat er aan de controllers precies verbeterd was.

Microsoft wilde ingrijpendere veranderingen, en die wil je uiteraard zo ver voor de feitelijk release nog niet in alle details uit de doeken doen. Om de concurrentie niet te helpen, omdat alle details wellicht nog nieteens uitontwikkeld zijn, en om de hype vast te houden. Dat laatste is ze wel prima gelukt, maar niet zoals ze wilden :)

Maar zoals gezegd, het is allemaal nog zo ver voordat ze feitelijk in de winkels liggen, dat die fouten van nu tegen die tijd allemaal wel weer vergeten zijn. Net als de pre-E3 kritiek. En de media zal daar ook weer flink bij helpen door tot die tijd ook weer alles op te blijven blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:11:
Ik vind het wel erg raar om aan te nemen dat er bij een productpresentatie meteen maar alles bekend moet zijn wat er bekend kan zijn. En dat maanden voor de release.
Er zijn dan nog zat zaken die ze nog niet helemaal af hebben, waardoor ze daar ook geen uitspraak over kunnen doen, puur omdat ze het nog niet definitief hebben. Het is beter om het dan niet helemaal uit te gaan leggen over hoe je het in gedachten hebt, als je daarna merkt dat je toch bepaalde zaken niet kunt halen of anders moet doen.

MS kan wel gaan reageren op elk gerucht wat er uitgekomen is, maar daar bereik je gewoon helemaal niets mee. Ik stoor me er ook wel aan hoeveel geruchten er meteen als waar worden beschouwd. Alsof fact-checken er niet meer toe doet.

De grote onduidelijkheid die jij lijkt te hebben, is puur te duiden aan de geruchten die bepaalde zaken hebben versterkt of verzwakt. Je kunt je er nu wel druk om gaan maken, maar er komt nog heus een mooi launch-evenement waarbij alles wel helemaal duidelijk zal worden, maar ze willen nu Sony nog niet op ideeën brengen om bepaalde zaken aan te passen.We hebben nu nog 5 maanden voor hij uitkomt. Dat lijkt me genoeg tijd om 100% duidelijkheid te krijgen, maar het is onzinnig om nu al je vragen al beantwoord te krijgen.
Wat het systeem verder kan, boeit me eigenlijk ook vrij weinig. Ik wil liever weten wat voor games er nog meer uitkomen en hoe die invulling gaan krijgen. Zo ben ik nog steeds benieuwd of die Sunset Overdrive nou bij launch gaat komen en welke games er nou precies nog meer bij launch beschikbaar zijn.
Niet alleen geruchten maar MS zelf ook hebben er voor gezorgd dat ik , de pers en de rest van de gamers (behalve fanboys) en niets van snappen.
En oke je hoeft niet alles wat het apparaat kan direct uit de doeken te doen als je , maar een heel goed verhaal hebt hoef je niet bang te zijn voor je tegenstander ;)
En natuurlijk is het alleen de schuld van de geruchten , want MS had een heel duidelijk verhaal 8)7
Zo duidelijk zelf dat ze er na 2 weken al vanaf stappen }:O

@nitraM_Br Die opties komen er ook gewoon op de PS4 voor tablets 8)7
Het enigste is remote play wat de vita extra heeft.
Ik weet het is moeilijk dat de ps4 alles beter doet :+
Maar je moet geen opties verzinnen die X1 heeft die de ps4 niet zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
[...]

Als je in de kern niets anders doet dan de voorgaande generatie heb je ook geen verhaal nodig om gamers te overtuigen. Om daarentegen het grote publiek te overtuigen is een 2e...

Vind het nog steeds jammer dat de ideeën die MS had (of nog heeft) niet na de launch is beloond of afgestraft, maar DOA is door imo een groep gamers die het anononiem bashen op internet oh zo fijn vinden...Wellicht een groter hobby dan gewoon gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:17:
[...]

Als je in de kern niets anders doet dan de voorgaande generatie heb je ook geen verhaal nodig om gamers te overtuigen. Om daarentegen het grote publiek te overtuigen is een 2e...

Vind het nog steeds jammer dat de ideeën die MS had (of nog heeft) niet na de launch is beloond of afgestraft, maar DOA is door imo een groep gamers die het anononiem bashen op internet oh zo fijn vinden...Wellicht een groter hobby dan gewoon gamen.
Zal niet alleen het bashen geweest zijn maar MS en de uitgevers zijn ook niet helemaal achterlijk en hebben ook de verschillen in pre-orders gezien voor de X1 en de PS4. Dat speelt ook mee.
Het eerste wat MS nu moet doen is PR personeel in dienst nemen wat zijn taken naar behoren uit kan voeren. Wat ze nu hebben laten vallen komt straks gewoon weer terug, maar dan wellicht alleen voor digitaal aangeschafte games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 08:36:
Achteraf is dat makkelijk te zeggen door MS, we kunnen het toch niet controleren. Los van of de originele post op pastebin nu waar is of niet. Ze kunnen nu wel roepen dat je iedere maand 1 miljoen miljard spellen gratis had gekregen, maar ja gaat nu niet meer door.
Ik moet zeggen dat het gegeven wat op pastebin stond, wel meer is in de verwachting wat ik met DRM verwacht. Of beter gezegd, MS lijkt zelf nog niet geweten te hebben hoe ze het precies in moesten vullen.

[ Voor 34% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-06-2013 15:23 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:17:
[...]

Maar weet je wat raar is :> ? die anonieme groep gamers wel de ps4 omhoog prijzen... :z ms heeft gewoon duidelijk gefaald bij de gamers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Z Als MS echt achter de family share gebeuren stond, dan hadden ze makkelijk de fysieke en digitale games policy bekend kunnen maken. Want nu schrappen ze iets voor het ander.

Terwijl fysiek en digitaal twee verschillende dingen zijn.

En dan komen ze ineens met het concept dat er geen tijdlimiet op zit etc.. dat noemen we damage control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:02:
[...]

:Z Als MS echt achter de family share gebeuren stond, dan hadden ze makkelijk de fysieke en digitale games policy bekend kunnen maken. Want nu schrappen ze iets voor het ander.
Welke aparte policies hebben ze dan niet vermeld?

Het is alsof ze op papier een betere feature hadden 'dan de concurrent', dan is gewoon zoeken naar 1 of andere vage tekst om die twijfel in de feature de rechtvaardigen.
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:56:
Maar weet je wat raar is :> ? die anonieme groep gamers wel de ps4 omhoog prijzen... :z ms heeft gewoon duidelijk gefaald bij de gamers groep.
Bijna Apple niveau, ze prijzen die hele PS3 streamen de hemel in, terwijl er op dit moment nog geen technische mogelijkheid is om PS3 games x86 perfect te laten draaien en al zeker niet in een cloud omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ik vind het steeds treuriger worden in dit topic en op vele gamesites... Het hele 24 uurs gebeuren en DRM werden compleet de grond ingeboord, de voordelen en de mogelijkheden die deze beperkingen met zich mee brachten werden compleet genegeerd. Wijzigt MS haar beleid, is het wederom niet goed en worden wederom vage bronnen aangehaald om alsnog MS compleet de grond in te boren.

Als we over 5 jaar kijken, dan ben ik benieuwd of we met deze generatie zoveel verder zijn dan toen de Xbox360 gelanceerd werd, want dat was tenminste een grote stap vooruit qua graphics, gameplay, online functionaliteit, etc.

En wat betreft de pre-orders... Volgens mij, correct me if I'm wrong, zijn vele pre-orders gewoon simpelweg een bestelling zonder aanbetaling, en die dus ten allen tijde nog gewoon gecanceld kunnen worden. Dat is in ieder geval hoe ik mijn X1 heb gepre-orderd en ook een PS4 had kunnen pre-orderen. Dus die zeggen vrij weinig in mijn optiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:02:
[...]

Terwijl fysiek en digitaal twee verschillende dingen zijn.

En dan komen ze ineens met het concept dat er geen tijdlimiet op zit etc.. dat noemen we damage control
Volgens mij heeft MS aangegeven nog steeds te kijken wat demogelijkheden zijn van het family sharing na hun beleidswijziging. Maarjah, wat boeit het wat MS zegt, het is leuker om te lezen wat anonieme posts op internet zeggen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

uchiha tijntje schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:13:
Ik vind het steeds treuriger worden in dit topic en op vele gamesites... Het hele 24 uurs gebeuren en DRM werden compleet de grond ingeboord, de voordelen en de mogelijkheden die deze beperkingen met zich mee brachten werden compleet genegeerd. Wijzigt MS haar beleid, is het wederom niet goed en worden wederom vage bronnen aangehaald om alsnog MS compleet de grond in te boren.

Als we over 5 jaar kijken, dan ben ik benieuwd of we met deze generatie zoveel verder zijn dan toen de Xbox360 gelanceerd werd, want dat was tenminste een grote stap vooruit qua graphics, gameplay, online functionaliteit, etc.

En wat betreft de pre-orders... Volgens mij, correct me if I'm wrong, zijn vele pre-orders gewoon simpelweg een bestelling zonder aanbetaling, en die dus ten allen tijde nog gewoon gecanceld kunnen worden. Dat is in ieder geval hoe ik mijn X1 heb gepre-orderd en ook een PS4 had kunnen pre-orderen. Dus die zeggen vrij weinig in mijn optiek...
Mag je vinden, ik vind dat de community wel een goed punt heeft, maar blijkbaar vind je dat iedereen ongelijk heeft behalve jij.
MS is gewoon niet duidelijk genoeg geweest en is in het mes van Sony gelopen, gaat dat uitmaken, ik denk op lange termijn niet, daarvoor lijken de PS4 en Xo teveel op elkaar, ontwikkel je voor de ene, draait het ook wel op de andere.
Snap niet waar je je nu al tijden zo druk om maakt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Interessant stukje waarom het verhaal op Pastebin onzin is/kan zijn. Omschrijft ook mijn gevoel rond het 1-uur proberen met het Family gebeuren:
Rumor About Xbox One Family-Sharing's Downsides Has Flaws of Its Own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook erg waarschijnlijk dat minstens 60% een console gepre-ordered heeft om hem over 4 maanden weer af te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:52:
[...]

Lijkt mij ook erg waarschijnlijk dat minstens 60% een console gepre-ordered heeft om hem over 4 maanden weer af te bestellen.
Of meer, mensen plaatsen op tig locaties een pre-order in afwachting waar ze hem op release echt op kunnen halen en zeggen de rest af. Echter zal dat ook zo voor de XO zijn, dus beide zeggen ze totaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Een welke voordelen 8)7 Ms kan alles wat ze in gedachten haden nog steeds uitvoeren , maar nee nu je niet eens in de 24u verbonden bent met internet kan het niet 8)7 8)7 8)7
Wat een Bullshit argument het is gewoon een lachertje }:O
En waarom zou een console die 1x in de 24u online moet zijn met hele strenge drm innoverender wezen dat 1 die het niet heeft.
Het kan toch gewoon zijn bijv. je kunt niet online dus je heb eigenlijk een ps4/x1 met betere graphics.
Maar ga je online kun je profiteren van heel veel extra (dat is ongeveer wat ps4 doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nou ga je precies die kant op waar we zojuist over hebben. Iedereen liep volledig te zeiken over DRM en Online, maar keek niet verder naar wat de console verder te bieden had. Hence het kreeg minder aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:44:
Nou ga je precies die kant op waar we zojuist over hebben. Iedereen liep volledig te zeiken over DRM en Online, maar keek niet verder naar wat de console verder te bieden had. Hence het kreeg minder aandacht.
Maar op family sharing na had het ook niet zoveel voordelen.
Of mis ik iets wat niet kan als je maar 1x in de 24u online gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nitraM_Br Die opties komen er ook gewoon op de PS4 voor tablets 8)7
Het enigste is remote play wat de vita extra heeft.
Ik weet het is moeilijk dat de ps4 alles beter doet :+
Maar je moet geen opties verzinnen die X1 heeft die de ps4 niet zou hebben.
Als je PS4 fanboy gedrag wilt vertonen is daar een PS4 topic voor.

Playstation heeft (in tegenstelling to de xbox) nog geen app voor tablets/smartphones waar je de PS4 mee kan bedienen zoals smartglass dat al doet met de 360. Die gaat er nog komen, zegt sony althans. Is dus (op dit moment) nog niet vergelijkbaar.

verder kan niemand zeggen dat de PS4 dingen "beter" doet dan de X1, aangezien niemand er nog een in huis heeft staan, ze komen pas over 5 maanden uit. tot die tijd is het giswerk (of zoals velen hier blind statements van het internet overnemen, mensen snappen nog niet dat een blog niet het zelfde is als een nieuwsartikel en dat pastebin een van de minst betrouwbare "nieuws" bronnen ter wereld is. Wederom blind fanboy gedrag is niet iets wat in dit topic of zelfs in het PS4 topic hoort.

Voor je nu gaat roepen (wat dat komt ongetwijfeld) dat ik een xbox fanboy ben : Ik heb alle consoles sinds pong (jaren 70) in huis gehad en werk al sinds 1981 met PC's, heb een PS4 en X1 in de preorder staan en heb geen voorkeur voor merken of platformen. ja voor de next gen heb ik meer voorkeur voor de Xbox omdat (voor de DRM beslissing) dit me meer trok vanwege het feit dat MS iets nieuw probeert. Dat mensen daar niet klaar voor zijn of bang voor zijn is gewoon jammer en volgens mijn mening wordt de next gen een stuk minder vernieuwend nu als dat het had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:50:
[...]

Maar op family sharing na had het ook niet zoveel voordelen.
Of mis ik iets wat niet kan als je maar 1x in de 24u online gaat.
voordelen van online checks :

- marketplace voor digitale content zou mogelijk kunnen worden, dit is echt uniek, aangezien je nu niets wat je digitaal aanschaft kunt doorverkopen.
- Over ter wereld op elke willekeurige xbox bij je eigen library kunnen en spelen, er was ook sprake dat je kon beginnen met spelen voordat de download compleet was.
- geen discs meezeulen naar vrienden/familie, gewoon inloggen onder je account en je kunt meteen spelen
- tegelijkertijd spelen/tv kijken of skypen, naadloos wisselen tussen het ene en het andere spel zonder dat je een schijfje hoeft te wisselen (als je een friend request krijgt voor coop bijvoorbeeld)
- family plan (al genoemd)
- cloud computing (en zeg nu niet dat kan niet, er staan ontieglijk veel artikelen online dat zaken die niet latency afhankelijk zijn (100ms+) makkelijk in de cloud kunnen worden gerendered).
etc

fysieke discs zijn in dit geval gewoon beperkingen, die de next gen minder next gen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik klink misschien als een broken record, maar waarom maken ze die eerste 5 punten dan niet beschikbaar voor downloads? Als ze daarbij gewoon duidelijk maken dat je voor downloads wel 1 x in de 24uur een check krijgt... moet toch niet zo bezwaarlijk zijn als je toch al bereid bent om spellen van 10-30GB te downloaden. Ze kunnen volgens mij die 24uurs check zelfs achterwege laten en gewoon een spel disablen zodra je toch online bent om hem te verkopen. Voor spelen via je account op een andere console kunnen ze dan wel gewoon 1 check per uur eisen.
Ze zeggen dat ze nog verder aan het ontwikkelen en kijken zijn, dus wie weet komen ze over enkele maanden nog met een aankondiging. Ik zie in ieder geval geen reden om het niet te doen als ze het toch al zo goed als rond hadden eerst.

En verder wat betreft die geruchten: het family plan is voorlopig van de baan, dus wat maakt het uit of ze het nou wel of niet echt gingen doen? Zoals ik hierboven al zei: ik hoop echt dat ze het nog gewoon invoeren voor downloads (dat zou dan gelijk het bewijs zijn :) ), dan dwingen ze Sony ook om met iets te komen voor downloads. O+ concurrentie :)

[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 23-06-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nioz schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:31:
Ik klink misschien als een broken record, maar waarom maken ze die eerste 5 punten dan niet beschikbaar voor downloads?
Ze zullen ook wel zoiets gaan doen. Deze week was er blijkbaar blinde paniek, en hebben ze de aanpassingen aangekondigd. De consequenties zullen nu wel besproken worden intern, waarna een nieuw plan kan komen. Lijkt me verstandig dat ze niet in 2 dagen de nieuwe strategie bedachten, communiceerden en daarna er weer op terug moesten komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit er ook wel in dat er zoiets later gewoon weer terugkomt, maar misschien iets meer gefaseerd. Ik ben het met bovenstaande poster eens dat die punten in principe zouden moeten kunnen voor digitale downloads, maar we weten hier met zijn allen niet hoe de os-en van de xbox 1 in elkaar steken, dus het blijft speculeren. Kan me voorstellen dat een combinatie van fysiek en digitaal niet eenvoudig te regelen is.

Zowieso is het nog wel zo dat je je digitale library overal ter wereld kunt benaderen onder je login, je schijfjes moet je wel meenemen. is mij alleen niet duidelijk hoe dat dat precies werkt met online checks en hoe vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Overigens, nog een leuke voor iedereen die de nieuwe consoles te duur vind, je kan er natuurlijk ook gewoon zelf één bouwen. Hier een handige how-to:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:00:
[...]

Welke aparte policies hebben ze dan niet vermeld?
je vat het verkeerd op

De policy of wel een procedure of een protocool kan verschillen opzetten, voor fysiek aankoop of digitaal.
Dus waarom ze die family policy schrappen is gewoon raar.

Als het echt zo'n voordeel oplevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:12:
Het zit er ook wel in dat er zoiets later gewoon weer terugkomt, maar misschien iets meer gefaseerd. Ik ben het met bovenstaande poster eens dat die punten in principe zouden moeten kunnen voor digitale downloads, maar we weten hier met zijn allen niet hoe de os-en van de xbox 1 in elkaar steken, dus het blijft speculeren. Kan me voorstellen dat een combinatie van fysiek en digitaal niet eenvoudig te regelen is.

Zowieso is het nog wel zo dat je je digitale library overal ter wereld kunt benaderen onder je login, je schijfjes moet je wel meenemen. is mij alleen niet duidelijk hoe dat dat precies werkt met online checks en hoe vaak.
;) Dat is redelijk makkelijk te regelen, doormiddel van cd-key bijvoorbeeld ;)
Of games die fysiek verkocht worden gewoon een andere id geven dat voor fysiek staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:57:
[...]

Als je PS4 fanboy gedrag wilt vertonen is daar een PS4 topic voor.

Playstation heeft (in tegenstelling to de xbox) nog geen app voor tablets/smartphones waar je de PS4 mee kan bedienen zoals smartglass dat al doet met de 360. Die gaat er nog komen, zegt sony althans. Is dus (op dit moment) nog niet vergelijkbaar.

verder kan niemand zeggen dat de PS4 dingen "beter" doet dan de X1, aangezien niemand er nog een in huis heeft staan, ze komen pas over 5 maanden uit. tot die tijd is het giswerk (of zoals velen hier blind statements van het internet overnemen, mensen snappen nog niet dat een blog niet het zelfde is als een nieuwsartikel en dat pastebin een van de minst betrouwbare "nieuws" bronnen ter wereld is. Wederom blind fanboy gedrag is niet iets wat in dit topic of zelfs in het PS4 topic hoort.

Voor je nu gaat roepen (wat dat komt ongetwijfeld) dat ik een xbox fanboy ben : Ik heb alle consoles sinds pong (jaren 70) in huis gehad en werk al sinds 1981 met PC's, heb een PS4 en X1 in de preorder staan en heb geen voorkeur voor merken of platformen. ja voor de next gen heb ik meer voorkeur voor de Xbox omdat (voor de DRM beslissing) dit me meer trok vanwege het feit dat MS iets nieuw probeert. Dat mensen daar niet klaar voor zijn of bang voor zijn is gewoon jammer en volgens mijn mening wordt de next gen een stuk minder vernieuwend nu als dat het had kunnen zijn.
Een app om je console mee te bedienden? Wauw, dat ga ik wel missen, in tegenstelling tot remote play. Je console games naar je handheld streamen, mwah. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 19:58
dubbeldekkert schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:49:
Overigens, nog een leuke voor iedereen die de nieuwe consoles te duur vind, je kan er natuurlijk ook gewoon zelf één bouwen. Hier een handige how-to
lol

heb hier nog een bijna identiek bord liggen, dus misschien maar eens proberen :+

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:14:
[...]

Een app om je console mee te bedienden? Wauw, dat ga ik wel missen, in tegenstelling tot remote play. Je console games naar je handheld streamen, mwah. :+
Moet je wel een handheld kopen, is die PS4 opeens niet meer zo goedkoop meer. Overigens werkt dit alleen maar als de developers er wat mee doen, Op de PS 3 de afgelopen twee jaar niet zo succesvol geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52
Maak in het vervolg aub een TR :)

[ Voor 93% gewijzigd door psychoclown op 25-06-2013 09:23 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
dubbeldekkert schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:49:
Overigens, nog een leuke voor iedereen die de nieuwe consoles te duur vind, je kan er natuurlijk ook gewoon zelf één bouwen. Hier een handige how-to: [video]
"harde schijf"
*pakt een oude FDD op*
haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:27:
[...]

Moet je wel een handheld kopen, is die PS4 opeens niet meer zo goedkoop meer. Overigens werkt dit alleen maar als de developers er wat mee doen, Op de PS 3 de afgelopen twee jaar niet zo succesvol geweest.
bij ps4 werkt het 100% van de spellen (behalve fitness, dance games etc)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:58:
[...]

bij ps4 werkt het 100% van de spellen (behalve fitness, dance games etc)
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dacht dat de PS4 ook phone/tablet support zou krijgen, zoals ze bij BF3 en The Division lieten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

Edd

Dat is iets wat er volgens mij naast komt. De PS Vita gaat denk ik puur voor het Remote Play stuk zorgen. Dus op je Vita het spel spelen van je PS4. Maar goed.. Dit is niet het PS topic ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

SinergyX schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:17:
Dacht dat de PS4 ook phone/tablet support zou krijgen, zoals ze bij BF3 en The Division lieten zien?
Dat heb je dan goed gedacht :9
http://www.engadget.com/2...-app-for-tablets-ps-vita/
En het is bf4 ;)
Maar zou er nu nog meer nieuws komen over de X1 of zou er niet meer eerder wat naar buiten komemn dan tijdens de Gamescom.

[ Voor 28% gewijzigd door beuker19 op 23-06-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zal wel nog een tijdje zo doorgaan, GC is pas over 1,5 maand ofzo? Genoeg 'geruchten' nog in op het internet te verspreiden :P

Maar neem aan dat MS er nog wel groot aanwezig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:27:
[...]

Daar gaat het niet om. Sony heeft ook gewoon remote apps om je hele zooi mee te bedienen + remote play. Met onderstaande zeg je dat je verplicht een Vita nodig hebt.
Ook de plannen die ze hebben met smartglass zijn interessant, features waar je op de PS4 een vita voor nodig gaat hebben kun je dus op je tablet/smart phone regelen. Hopelijk gaan developers hier meer mee doen
Die onzin discussies voeren we niet hier!

[ Voor 47% gewijzigd door psychoclown op 25-06-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat volledig remote play gaat werken op tablets was nog niet 100% bevestigd, enkel dat het mogelijk bij launch al zou werken op de ipad, maar dit kon mogelijk ook gewoon remote control zijn en remote play dus Vita exclusive blijft.

Ach ja, ondersteund toch nog geen WP/RT, dus niet zo boeiend voor mij :P

Gezien de geruchten van opruiming in de top, dat er de komende tijd nog wat gaat veranderen voor de Xbox, zou leuk zijn als ze nog wat groots konden aankondigen op de GC13.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 24-06-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

bram1984 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:43:
Dus jij post alleen in topics die betrekking hebben tot producten die je koopt? Apart.
Wat is daar apart aan? Als ik niet de intentie heb om een bepaald product aan te schaffen of mij het onderwerp totaal niet boeit, wat heb ik dan in vredesnaam in zo'n topic te zoeken. Ik heb helemaal niet de behoefte om een iPhone of een Android-toestel te kopen, dus zal je mij ook niet in die topics vinden. Ik heb een pokkehekel aan voetbal, dus mij zal je niet in die topics zien om te roepen hoe kut dat allemaal wel niet is. Nee, ik laat de mensen in hun waarde die het wel leuk vinden. Het zou ook makkelijk zijn om in het PS4 topic Sony tot aan de veters toe af te fikken (misschien onvoorstelbaar in jouw ogen), maar dat doe ik niet. Weet je waarom niet? Omdat ik het respect op kan brengen voor de mensen die wel graag zo'n apparaat willen aanschaffen en niet ga roepen wat voor 'sukkels' het wel niet zijn om zo'n ding te kopen.

Maar dat betekent niet dat ik niet kritisch ben, maar hoe harder sommige mensen roepen hoe kut het allemaal wel niet is, des te harder ga ik roepen hoe geweldig het allemaal wel niet is.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Daar gaat het niet om. Sony heeft ook gewoon remote apps om je hele zooi mee te bedienen + remote play. Met onderstaande zeg je dat je verplicht een Vita nodig hebt.

Sony heeft nog geen remote app, die is aangekondigd, terwijl smartgalss al werkt en er al is aangekondigd dat er unieke features in spellen komen. Bekend is dat dead rising, titanfall en destiny hier gebruik van gaan maken. Dead rising 3 krijg je zelfs missies die je anders niet zou kunnen spelen als je smartglass gebruikt.

http://www.vg247.com/2013...usive-missions-character/

Dat was het punt wat ik probeerde te maken, Sony heeft gelijkaardige dingen aangekondigd maar er is nog niets, behalve de vita, dat werkt. Voor zover ik begrepen had kan remote play alleen op de vita, maar daar kan ik naast zitten, ik weet ook niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
@nitraM_Br mag je mij uitleggen waarom het zo bijzonder is om op een apart scherm info te krijgen. Je kunt immers maar naar 1 scherm tegelijk kijken: of je nu die info op je TV tovert dmv een button of op een 2e scherm is voor de gamer gelijk: hij kan niet doorgamen want hij moet naar de info kijken, of dat nu op de TV is of op he 2e scherm.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
McBoom schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:26:
[...]

Wat is daar apart aan? Als ik niet de intentie heb om een bepaald product aan te schaffen of mij het onderwerp totaal niet boeit, wat heb ik dan in vredesnaam in zo'n topic te zoeken. Ik heb helemaal niet de behoefte om een iPhone of een Android-toestel te kopen, dus zal je mij ook niet in die topics vinden. Ik heb een pokkehekel aan voetbal, dus mij zal je niet in die topics zien om te roepen hoe kut dat allemaal wel niet is. Nee, ik laat de mensen in hun waarde die het wel leuk vinden. Het zou ook makkelijk zijn om in het PS4 topic Sony tot aan de veters toe af te fikken (misschien onvoorstelbaar in jouw ogen), maar dat doe ik niet. Weet je waarom niet? Omdat ik het respect op kan brengen voor de mensen die wel graag zo'n apparaat willen aanschaffen en niet ga roepen wat voor 'sukkels' het wel niet zijn om zo'n ding te kopen.

Maar dat betekent niet dat ik niet kritisch ben, maar hoe harder sommige mensen roepen hoe kut het allemaal wel niet is, des te harder ga ik roepen hoe geweldig het allemaal wel niet is.... :P
Tja, ik heb wel degelijk interesse in de nieuwe consoles, dus lees ik alle topics die er betrekking op hebben, en reageer indien ik dat wil. :)
SinergyX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:02:
Dat volledig remote play gaat werken op tablets was nog niet 100% bevestigd, enkel dat het mogelijk bij launch al zou werken op de ipad, maar dit kon mogelijk ook gewoon remote control zijn en remote play dus Vita exclusive blijft.

Ach ja, ondersteund toch nog geen WP/RT, dus niet zo boeiend voor mij :P

Gezien de geruchten van opruiming in de top, dat er de komende tijd nog wat gaat veranderen voor de Xbox, zou leuk zijn als ze nog wat groots konden aankondigen op de GC13.
Remote play op een touch screen? Dat lijkt me niet echt werkbaar toch? Ik had wel verwacht dat de nieuwe Xbox controller een beetje in de lijn met Wii U zou liggen, met scherm. Wellicht komt daar iets voor op GC13 inderdaad.
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:31:
quote:
Sony heeft nog geen remote app, die is aangekondigd, terwijl smartgalss al werkt en er al is aangekondigd dat er unieke features in spellen komen. Bekend is dat dead rising, titanfall en destiny hier gebruik van gaan maken. Dead rising 3 krijg je zelfs missies die je anders niet zou kunnen spelen als je smartglass gebruikt.

http://www.vg247.com/2013...usive-missions-character/

Dat was het punt wat ik probeerde te maken, Sony heeft gelijkaardige dingen aangekondigd maar er is nog niets, behalve de vita, dat werkt. Voor zover ik begrepen had kan remote play alleen op de vita, maar daar kan ik naast zitten, ik weet ook niet alles :)
Er is een app voor TV's en home cinema's etc. Moet je wel een Xperia telefoon hebben geloof ik. Zoiets zal ook wel gaan werken voor PS4, maar meer dan een gimmik zie ik er niet in.

Dat van Dead Rising wist ik niet. Leuke feature, maar wel knap lullig voor de mensen die er geen gebruik van kunnen maken. Bij multiplatform titels zal het wel niet meer dan je inventory of map zijn, die je kan oproepen. Ik doe dat persoonlijk liever op mijn TV zelf, dan dat ik iedere keer mijn telefoon er weer bij moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik denk dat het stukken sneller werkt. Op je tablet je map, dus je kan met één slag op het oog zien waar je bent, eventueel snel een waypoint aanpassen. Even snel je inventory bekijken en gauw even wat aanpassen... Zonder dat je eerst weer een menu in moet duiken. Vooral bij een RPG zie ik legio mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:26
Ja, zie daar ook zeker wel mogelijkheden in.
In sommige games kun je ook echt drones besturen bijvoorbeeld om aanvallen te doen.
Natuurlijk ook vooral handig als je met zijn 2-en gamed.
Mogelijkheden kunnen heel leuk zijn, mij lijkt het in elk geval ook wel wat.
Pagina: 1 ... 43 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.