[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.904 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 23:02
To_Tall schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:52:
[...]

Als ik OPT-in wordt mijn disk gekoppeld aan mijn account.. En kan jij dus niet mijn game spelen.. als je online komt gezien je dan niet in mijn vrienden lijst staat. Zo moeilijk hoef het niet te zijn.. Zo kan MS zeggen dat je voor het eerst een game ga spelen. De disk Online moet worden geregistreerd. Als deze dan al aan mijn account is gekoppeld kan jij het spel niet spelen

Er zijn diverse mogelijkheden om daar een oplossing te vinden..Gezien elke disk een unieke code heeft.
Ik koop het spel, ga eenmalig online om hem te registeren. Jij krijgt mijn spel, en installeert hem. Ik krijg mijn spel terug, speel offline keurig verder. Jij speelt online, keurig netjes zonder disc. Dat kan MS toch nooit leuk vinden?

Nogmaals: ik zag ook de voordelen wel in van DRM, maar de meeste gamers niet. Nu kiest MS die weg, en moeten we die respecteren. Een beetje van dit, een beetje van dat, is (momenteel) niet echt een mogelijkheid... Mogelijk komt er in de toekomst nog een tussenoplossing, maar dat betwijfel ik eigenlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door FabianNL op 20-06-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben erg benieuwd of het nieuws van vandaag/gisteren er ook voor heeft gezorgt dat er nu meer XBone pre-orders zijn geplaatst (of juist ingetrokken :P), iemand daar al een nieuwsbericht van gezien?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

vaagisdenaam schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:06:

Nee dankjewel, de farce die Xbox One marketing heet gaat door.
Wat heeft een stukje van een anonieme bron nou weer met Xbox One marketing te maken :?
Chaoss schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:13:
Ik ben erg benieuwd of het nieuws van vandaag/gisteren er ook voor heeft gezorgt dat er nu meer XBone pre-orders zijn geplaatst (of juist ingetrokken :P), iemand daar al een nieuwsbericht van gezien?
Op Amazon staat hij nu opeens bovenaan, daaronder bungelen wat PS4 bundels. Echter, geen aantallen. Dus of het in zijn totaliteit iets uitmaakt is moeilijk in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Nou , als die kerel MS medewerker is wel wat... Dat is blijkbaar hun visie geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hier is de hele tekst van de (anonieme) MS medewerker te vinden:

http://pastebin.com/TE1MWES2

En het stuk over hoe Family Sharing blijkbaar echt in elkaar stak:
First is family sharing, this feature is near and dear to me and I truly felt it would have helped the industry grow and make both gamers and developers happy. The premise is simple and elegant, when you buy your games for Xbox One, you can set any of them to be part of your shared library. Anyone who you deem to be family had access to these games regardless of where they are in the world. There was never any catch to that, they didn't have to share the same billing address or physical address it could be anyone. When your family member accesses any of your games, they're placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour. This allowed the person to play the game, get familiar with it then make a purchase if they wanted to. When the time limit was up they would automatically be prompted to the Marketplace so that they may order it if liked the game. We were toying around with a limit on the number of times members could access the shared game (as to discourage gamers from simply beating the game by doing multiple playthroughs). but we had not settled on an appropriate way of handling it. One thing we knew is that we wanted the experience to be seamless for both the person sharing and the family member benefiting. There weren't many models of this system already in the wild other than Sony's horrendous game sharing implementation, but it was clear their approach (if one could call it that) was not the way to go. Developers complained about the lost sales and gamers complained about overbearing DRM that punished those who didn't share that implemented by publishers to quell gamers from taking advantage of a poorly thought out system. We wanted our family sharing plan to be something that was talked about and genuinely enjoyed by the masses as a way of inciting gamers to try new games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat verhaal van die microsoft medewerker mag geloven stelde dat hele Family Sharing ook echt niets voor. Games die vrienden of familie met mij delen kon ik dus maar 45-60min spelen? Klink inderdaad als een demo versie. Of lees ik dit nu verkeerd ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 15:47
Dat was inderdaad wel aardig waardeloos. Beter dat het nu DRM-loos (kennelijk) is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik vind t opzich goed dat MS tot inkeer is gekomen, maar ze hebben wel een duidelijk signaal afgegeven en dat signaal staat me absoluut niet aan. Ze hebben nl. totaal niet geluisterd naar de fan-base en deden alles voor eigen gewin of die van de uitgevers.
Nu ze het in de portemonnaie gingen voelen, krabbelen ze toch maar terug. Erg blij ook dat MS het niet is gelukt om met hun "features" (DRM) een precedent te schapen.

Blijven alleen Always-Kinected en de prijs als hordes over. Vooral Kinect is voor mij genoeg om de XBO over te slaan.
Sony heeft heel duidelijk wel naar de fan-base geluisterd, met verbeterde online features en geen DRM. Sony heeft echt een hoop goodwill gekweekt en ik hoop dat mensen niet snel terug gaan naar de XBO. MS moet het nog echt voelen willen ze er wat van leren.

kazuka schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:09:

[...]
Ofwel stelt het niets voor! Niets delen van games, maar slechts een demo voor je "familieleden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:43:
Als ik dat verhaal van die microsoft medewerker mag geloven stelde dat hele Family Sharing ook echt niets voor. Games die vrienden of familie met mij delen kon ik dus maar 45-60min spelen? Klink inderdaad als een demo versie. Of lees ik dit nu verkeerd ?
Ja, behoorlijk waardeloos idd. Meestal koop ik games op basis van wat review/youtube filmpjes op inet, of ervaring met vorige titels. Ik speel nooit een demo.

Ik dacht trouwens dat je complete games onbeperkt mocht sharen met 10 lui? Zo werd het hier gepresenteerd, dan was het wel iets aardig cools geweest. Maar, zoals ik al dacht, too good to be true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Dat over goodwill onder gamers is beetje onzin..

Gros van de kopers van beide consoles zullen amper weten bij de launch waar de huidige discussie op internet nu heeft gespeeld.
Daarnaast hebben ze de ballen verstand van computers.. Kijk eens om je heen naar neefjes en vrienden die niets met computers hebben..

het geklaag kom van duizenden mensen die meer weten wat gaming is. en zijn zeer geintereseerd in de consoles ze willen weten wat er in zit en wat het kan. terwijl jouw buurman de X1 of PS4 koopt puur op het feit dat hij bepaalde games kan spelen die op de ander niet uitkomt. of puur op het feit dat hij de controller pretiger vind. Die weet in November echt niets meer van Family Sharing en always online.

Die Kinect zorgt er voor dat er op game gebied mogelijk meer genoveerd kan worden gezien een ontwikkelaar weet dat de Kinect er is. Dus ja dat kan een vooruitgang zijn om de beleving hoe je een spel kan spelen met Voice commands om bijvoorbeeld een speler in FIFA te wisselen. of in FIFA dat je begint te zuren om een vrijetrap waar je niet mee eens bent en dan een gele kaart krijg wat het spel realistischer kan maken. Of in BF/CoD manetjes links laten flanken ipv ze achter je aan lopen of met toets combo's de plek moet aanwijzen..

Dus ja de Kinect is een mooi voorbeeld van inovatie mogelijk heden net als de huidige tablets terwijl jaren geleden niemand had gedacht er 1 nodig te hebben. Wil nu iedereen er 1 omdat het zoveel makkelijker is om iets te kunnen doen ipv Laptop of PC opstarten.

maar @Joppie we weten al een tijdje dat je een PS4 wil hebben en alleen maar negatief aan het zuren bent over de X1.. Kijk ook eens naar de nieuwe mogelijkheden. ja MS verplicht je om een Kinect aan te sluiten.. Maar dat kan oop perspectief bieden voor andere zaken.

[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 20-06-2013 20:13 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
To_Tall schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:32:
[...]

Die laatste qoute en over de demo functie.. ja ik kan nu toch ook een demo van de meeste games downloaden?
Nu heb ik recent niet naar de demos gekeken, maar de laatste keren dat ik keek viel dat vies tegen. Durf wel te stellen dat 90% geen demo had, en nog een 50% van de games die wel een demo hadden (volg je me nog? :P) hadden een veel te korte, danwel slechte demo. Wat dat betreft is een half uur/uur proberen van de hele game een veel betere optie (zoals Sony wel gaat doen geloof ik?).

Natuurlijk had ik graag Family Sharing gezien met hele games (en daar was ik ook vanuit gegaan), maar dit had ook wel leuk geweest. Volledige games was misschien achteraf bekeken wel een tikje te optimistisch gedacht.

Conclussie die ik vooralsnog kan trekken na een dagje nadenken: Microsoft Entertainment divisie heeft hoognodig een andere PR afdeling nodig :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
BM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:17:
Wat dat betreft is een half uur/uur proberen van de hele game een veel betere optie (zoals Sony wel gaat doen geloof ik?).
Klopt, al word dat volgens mij gestreamed in plaats van gedownload. Hoe gaat het zal werken in verband met bandwidth en latency moet dus nog blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Metalkai schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Klopt, al word dat volgens mij gestreamed in plaats van gedownload. Hoe gaat het zal werken in verband met bandwidth en latency moet dus nog blijken.
Dat komt dus niet bij launch beschikbaar? Aangezien ik gelezen meen te hebben dat Gaikai (die regelen dat streamen, toch?) features pas in 2014 uitgerold gaan worden? Jammer, goeie optie :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kazuka schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:09:

[...]
Klonk natuurlijk ook veel te mooi om waar te zijn. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dus voor positieve zaken worden anonieme bronnen resoluut ter zijde geschoven, en voor negatieve zaken zijn ze extreem betrouwbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
PWM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:51:
Dus voor positieve zaken worden anonieme bronnen resoluut ter zijde geschoven, en voor negatieve zaken zijn de extreem betrouwbaar :+
Ach ja zolang men hoor wat men zou willen horen dan is het waar.. Aard van het beestje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Er staat dat het een MS medewerker is. Ik heb verder niks terzijde geschoven, of wel? :)

Ik heb mijn twijfels over bovenstaande uitgesproken ja. En terecht, naar nu blijkt.

Hehe en jij maar roepen dat sharing al op de E3 bekend was gemaakt en dat mensen slecht geïnformeerd waren. :P

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 20-06-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:53:
Er staat dat het een MS medewerker is. Ik heb verder niks terzijde geschoven, of wel? :)

Ik heb mijn twijfels over bovenstaande uitgesproken ja. En terecht, naar nu blijkt.
Ja ik ben een MS medewerker..
En wat in het artikel staat is onzin :+ Want het zou wel mogelijk zijn om volledige games ongelimiteerd met elkaar te kunnen delen.

Geloof je mij Nu ook :+

Maar idd als het waar was geweest petje af voor MS.. Als het is zoals beschreven in het artikel.. Dan was dat wel een hele grote misleiding.. Terwijl Major Nelson op de E3 nog aan gaf hoe cool het wel niet zou zijn dat je een spel kan uitlenen aan een familie lid 1400 mijl verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb de bron eerlijk gezegd niet geopend en gecontroleerd, excuses als het onverhoopt geen MS medewerker is (het staat er glashard boven, zodoende). Maar alsnog klinkt dit wel een stuk aannemelijker, dan dat je daadwerkelijk met 10 man maar 1 game hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:53:

Hehe en jij maar roepen dat sharing al op de E3 bekend was gemaakt en dat mensen slecht geïnformeerd waren. :P
Sharing is ook tijdens E3 bekend gemaakt ;) Er is zelfs over gepost hier op GoT ;) Maar goed, de officiële pagina's liepen achter, en dat is wat telt.

Ik heb tijdens E3, toen ik in Spanje op vakantie was, zelfs nog vrienden op de Whatsapp gehad over deze functie. Kunnen we helaas allemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
PWM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:51:
Dus voor positieve zaken worden anonieme bronnen resoluut ter zijde geschoven, en voor negatieve zaken zijn ze extreem betrouwbaar :+
Nee hoor.. Ik geloof nog niets van dat verhaal :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Jobbie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:51:
Ik vind t opzich goed dat MS tot inkeer is gekomen, maar ze hebben wel een duidelijk signaal afgegeven en dat signaal staat me absoluut niet aan. Ze hebben nl. totaal niet geluisterd naar de fan-base en deden alles voor eigen gewin of die van de uitgevers.
Nu ze het in de portemonnaie gingen voelen, krabbelen ze toch maar terug. Erg blij ook dat MS het niet is gelukt om met hun "features" (DRM) een precedent te schapen.
Sorry, dit zie ik sinds gisteren avond langskomen, maar snap ik totaal niet... Hoezo luisteren ze totaal niet naar de fanbase? Als dat zo was, hadden ze juist het DRM er toch ingehouden? Nee, dat schrappen ze nu omdat er te veel klachten komen (volgens MS). En natuurlijk, klachten betalen zich ook uit in het ontbreken van pre-orders, maar dat is een logisch oorzaak > gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
http://www.twitch.tv/insomniacgames

Stream met info over sunset overdrive is live. Alleen hoorde ik ze net volgens mij zeggen dat ze geen gameplay gaan laten zien, dat is wel een beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

PWM schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:20:
[...]

Wat heeft een stukje van een anonieme bron nou weer met Xbox One marketing te maken :?

[...]

Op Amazon staat hij nu opeens bovenaan, daaronder bungelen wat PS4 bundels. Echter, geen aantallen. Dus of het in zijn totaliteit iets uitmaakt is moeilijk in te schatten.
Top 10 van 2013 staat PlayStation 4 op plek 2*, Xbox One op plek 7.
En dan gaat het over de "Launch Day" versie die al bijna een week niet meer verkrijgbaar is. De andere bundels zijn daar dus niet bij opgeteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Uniciteit op 20-06-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Xbox One family sharing werkte enkel éénmalig voor 60 minuten? Nja, dan is het niet zo erg dat ze 't hebben gedumpt (ook al is er geen reden voor om Family Sharing te dubbel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

FabianNL schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:08:
[...]

Sorry, dit zie ik sinds gisteren avond langskomen, maar snap ik totaal niet... Hoezo luisteren ze totaal niet naar de fanbase? Als dat zo was, hadden ze juist het DRM er toch ingehouden? Nee, dat schrappen ze nu omdat er te veel klachten komen (volgens MS). En natuurlijk, klachten betalen zich ook uit in het ontbreken van pre-orders, maar dat is een logisch oorzaak > gevolg.
Sinds wanneer vraagt de fanbase om DRM? Gelukkig beantwoord je je eigen vraag, want niemand zit te wachten op DRM. En terecht, want hoe je het ook wendt of keert (zoals in dit topic veel voorkomt) DRM is geen verbetering voor de gebruiker.

De fanbase heeft helemaal niet om deze "features" gevraagd en zelfs de "geroemde" familie opties zijn een farce met voordelen voor MS en niet voor de gebruiker...

Voor de reveal was er al een shitstorm bezig over dezelfde "features". En wat doet MS? Niets, gewoon doorgaan. Reveal: weinig extra info... Maar geruchten en shitstorm gaan door. E3: geruchten worden bevestigd and then some! Pas als ze zien wat het effect daadwerkelijk is krabbelen ze terug. Dus oorzaak > gevolg hebben ze helemaal aan zichzelf te wijten en heeft verder niets met logica te maken.

Wat ik maar niet begrijp is dat zoveel mensen deze onzin slikken... Alle "features" worden als vernieuwend en noodzakelijk ontvangen zonder, zo lijkt het, erover na te denken. Je mag best kritisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Jobbie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:59:
[...]

Sinds wanneer vraagt de fanbase om DRM? Gelukkig beantwoord je je eigen vraag, want niemand zit te wachten op DRM. En terecht, want hoe je het ook wendt of keert (zoals in dit topic veel voorkomt) DRM is geen verbetering voor de gebruiker.

De fanbase heeft helemaal niet om deze "features" gevraagd en zelfs de "geroemde" familie opties zijn een farce met voordelen voor MS en niet voor de gebruiker...

Voor de reveal was er al een shitstorm bezig over dezelfde "features". En wat doet MS? Niets, gewoon doorgaan. Reveal: weinig extra info... Maar geruchten en shitstorm gaan door. E3: geruchten worden bevestigd and then some! Pas als ze zien wat het effect daadwerkelijk is krabbelen ze terug. Dus oorzaak > gevolg hebben ze helemaal aan zichzelf te wijten en heeft verder niets met logica te maken.

Wat ik maar niet begrijp is dat zoveel mensen deze onzin slikken... Alle "features" worden als vernieuwend en noodzakelijk ontvangen zonder, zo lijkt het, erover na te denken. Je mag best kritisch zijn!
Wow... Volgens mij heb je mijn stukje tekst niet helemaal goed gelezen:
"Hoezo luisteren ze totaal niet naar de fanbase? Als dat zo was, hadden ze juist het DRM er toch ingehouden?"
Ik zeg verder nergens dat men vraagt om DRM, ik geef juist aan dat de 'fanbase' schreeuwde dat ze geen DRM willen hebben...

Ik reageerde namelijk op de reacties van mensen dat MS niet luistert naar hun fans, waar ik niet mee eens ben. Ik vind dat ze wel luisteren.

/edit: maar dan ben ik wel benieuwd naar jouw mening. Eerder gaf je aan dat MS niet luistert naar hun fanbase, nu geef je aan dat de fanbase niet zit te wachten op DRM en MS hier uiteindelijk aan toegeeft?

[ Voor 5% gewijzigd door FabianNL op 21-06-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:57:
Ik heb de bron eerlijk gezegd niet geopend en gecontroleerd, excuses als het onverhoopt geen MS medewerker is (het staat er glashard boven, zodoende). Maar alsnog klinkt dit wel een stuk aannemelijker, dan dat je daadwerkelijk met 10 man maar 1 game hoeft te kopen.
Ik denk dat je dit aardig vanaf de andere kant ook kan onderbouwen.

Ik moet nog even de SC2 survey opzoeken, maar er was ruim 50% die aangaf de game nooit gekocht te hebben, ondanks ze dus nu konden meespelen met vrienden (breed feature?). Dat is de gelimiteerde variant.

Maar nu een stapje verder, we nemen Fifa.

Ik en vriendjes 1 t/m 10 zijn grote Fifa fans, we spelen graag. Nu kan ik wel doodleuk de game kopen 1 van deze spelers uitnodigen, gratizzz, maar die overige 9 kunnen niet spelen via mij. Dus moeten zij of een ander vriendje vinden (die op zijn beurt weer 10 man heeft) of de game zelf kopen en dit delen met 1 van mijn vriendjes. Echter, dan heb je er nog 8 te gaan. Denk dat je het principe nu wel snapt.

Dan pak ik SC2 er weer bij, hoe leuk ik bv Halo of CoD vind, ik zou de game zelf nooit kopen. Dat ik toevallig dan mee kan spelen met een overhyped vriendje, is enkel positief nieuws voor de online community, maar zonder deze feature had ik uberhaubt niet gespeeld. Maar als hij liever speelt met zijn andere 9 maatjes, sta ik er een beetje buiten.

Ja, er zit een deel in dat zij mogelijk een aantal verkopen op zo'n manier verliezen, andere kant trekken ze mogelijk ook weer andere spelers over de streep om wel te spelen. Goed, dit laatste kan nu in principe ook via de disc->install -> digitaal aankoop, maar dan zit je dus weer meteen vast met een gelockte digitale versie.
Jobbie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 23:59:
DRM is geen verbetering voor de gebruiker.
Ik durf vrij overtuigt te stellen dat het gros het geen reet interesseert of gewoon de ballen verstand er van heeft. Elke PC gamer kent dit principe, elke PC gamer die nu hoog boehoe loop te roepen rond DRM speelt of enkel facebook games of heeft serieus geen flauw idee waar het over gaat.

En de 2dehands markt? Met de huidige hype van DLC, is de initiele game met de dag minder waard, neem het totaal pakket van BF3 of de opkomende F2P constructies voor de consoles, ik ben nooit anders gewend op de PC markt.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 21-06-2013 00:09 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

FabianNL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:03:
[...]

Wow... Volgens mij heb je mijn stukje tekst niet helemaal goed gelezen:
"Hoezo luisteren ze totaal niet naar de fanbase? Als dat zo was, hadden ze juist het DRM er toch ingehouden?"
Ik zeg verder nergens dat men vraagt om DRM, ik geef juist aan dat de 'fanbase' schreeuwde dat ze geen DRM willen hebben...

Ik reageerde namelijk op de reacties van mensen dat MS niet luistert naar hun fans, waar ik niet mee eens ben. Ik vind dat ze wel luisteren.

/edit: maar dan ben ik wel benieuwd naar jouw mening. Eerder gaf je aan dat MS niet luistert naar hun fanbase, nu geef je aan dat de fanbase niet zit te wachten op DRM en MS hier uiteindelijk aan toegeeft?
Yep, verkeerd gelezen, maar mijn mening staat. Als MS had geluisterd naar de fanbase, hadden ze deze "features" nooit geïntroduceerd. Nu ze de features schrappen, is dat niet luisteren naar de fanbase, maar redden wat er te redden valt. En m.i. te weinig te laat.

Ik gebruik de laatste jaren alleen een X360 en ben daar prima tevreden over. Vol hoop keek ik dan ook uit naar de opvolger, de XBO met nieuwe games.
In werkelijkheid wordt de XBO als entertainment systeem vol DRM geïntroduceerd met "features" waar ik (en velen met mij) niet om gevraagd heb.
Dat bedoel ik met "niet luisteren naar de fanbase". Uiteindelijk overal op terug komen, vind ik niet luisteren. Dat is damagecontrol.

SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 00:06:

[...]

Ik durf vrij overtuigt te stellen dat het gros het geen reet interesseert of gewoon de ballen verstand er van heeft. Elke PC gamer kent dit principe, elke PC gamer die nu hoog boehoe loop te roepen rond DRM speelt of enkel facebook games of heeft serieus geen flauw idee waar het over gaat.

En de 2dehands markt? Met de huidige hype van DLC, is de initiele game met de dag minder waard, neem het totaal pakket van BF3 of de opkomende F2P constructies voor de consoles, ik ben nooit anders gewend op de PC markt.
Geen verstand van DRM hebben, geloof ik direct. Heb ik ook niet. Maar interesseren in DRM zeker wel. Zolang DRM = beperkingen is het heel interessant.

En tweedehandsmarkt is een kwestie van vraag en aanbod, nog los van DLC. Zo is Skyrim fantastisch en heeft de DLC weinig toegevoegde waarde.
Maar als het aan MS gelegen had, zou het allemaal gereguleerd worden = beperkingen...!

[ Voor 26% gewijzigd door SqueakyClean op 21-06-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De meeste mensen zullen DRM wel accepteren kijk maar naar steam op de pc dat is gewoon erg succesvol en bied voor de gamer genoeg voordelen qua prijzen en aanbiedingen. Microsoft heeft het hele DRM en always online gebeuren verkeerd gebracht, er waren veel onduidelijkheden over van alles en nog wat en als afsluiter had je nog Microsoft medewerkers die elkaar tegen spraken of er vreemd in omlulden.

De 2de hands markt is voor publishers gewoon lastig het probleem ligt ook niet bij de consumenten die af en toe een game die al langere tijd beschikbaar is voor 10-25 euro op marktplaats kopen. Het probleem ligt bij de grote winkel ketens die actief 2de hands games verkopen, waar jij als klant binnen komt om een nieuwe game te halen maar waar je met een 2de hands exemplaar naar buiten loopt omdat de verkoper je heeft overgehaald die te nemen omdat die 5 euro goedkoper is. Waar jij dus 45-55 euro voor een 2 de hands game betaald zonder dat de uitgever daar een cent van ziet.

[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 21-06-2013 01:21 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
LoL je geeft aan dat je geen verstand hebt van DRM :+

DRM kan op 1001 verschillende manieren geïmplementeerd worden, zelfs zo dat een gebruiker er geen last van hoeft te onder vinden.

Enige waar de community echt last van had is dat je geen games meer kon verkopen als je deze fysiek in bezit zou hebben.. En het feit dat je eens per 24 uur een check moet doen..

Als MS het zo had gedaan dat de game door jou zelf uit je account kan verwijderen en daarmee kan verkopen dan was er niet zo veel aan de hand geweest. Echter zijn ze bang dat jij het spel uit je account verwijder uitleen en later weer probeer te koppelen. Dat gaat niet omdat de disk nog aan een andere account is gekoppeld. Gevolg veel support calls wat je eigenlijk wil verkomen. De eens per 24 uur check kan ik ook wel begrijpen die daar aan hangt. Zodat MS kan zien welke games er aan je account hangen en dus de licentie goedkeur.. Zelfde gebeurd ook nu met Windows 7 en 8
Daarnaast idd studio's ontwikkelen een game voor miljoenen euro's verkopen gaan goed in de eerste maanden daarna kakt het in. Probleem is als jij je game verkoopt jij daar wat geld voor terug krijg en mogelijk een nieuwe game gaat kopen.. Als jij dat doe in een Game Mania.. Ja zij maken vette winst op de game. Gezien jij 10 tot 15 euro krijg en de winkel vraagt dan gelang vraag en aanbod goed is 30 euro voor altijd 20 euro goedkoper dan nieuw maar 20 euro plat in de zak. Zonder einige overhead of voorraad kosten shipping e.d. te hebben gehad. Daar zit het grootse probleem in de huidige markt.

Nee DRM is mits goed geimplemeteerd zeer goed te gebruiken. Alleen als men DRM hoor dan staat het hele land in vuur en vlam..

Daarnaast ben ik van mening dat wanneer je iets niet weet, je vraagt en uitzoek wat iets precies is.. Voor je conclussie kan en mag trekken over iets wel of niet goed is..

En je bent een PS4 fan.. je gaat niet voor de X1.. ga dan ook verder geen gekke praat houden en ongecontroleerde bronnen aanhalen.. Iedereen op het internet kan zoveel posten als hij wil en voordoen wie hij is.. Zolang er duidelijke bron met veryficatie is neem ik het me een korrel zout. Ook al zit er kern van waarheid in. Hoevaak is de pers wel al niet nat gegaan met ongecontroleerde bronnen. Hoe goed hun bron mogelijk ook wel niet was...

[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 21-06-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Jobbie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:51:
Goh, het is bijna alsof MS geen liefdadigheidsinstellig is :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
To_Tall schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:55:
[...]

Maar idd als het waar was geweest petje af voor MS.. Als het is zoals beschreven in het artikel.. Dan was dat wel een hele grote misleiding.. Terwijl Major Nelson op de E3 nog aan gaf hoe cool het wel niet zou zijn dat je een spel kan uitlenen aan een familie lid 1400 mijl verder.
Het idee dat je met 10 vreemden (volgens MS hoefden het niet eens familieleden te zijn) klonk ook te mooi om waar te zijn. Aan de ene kant de meest stringente maatregelen om het "illegaal" gebruik van games (uitlenen en 2e hands verkoop!) tegen te gaan, en aan de andere kant zat er in die beveiliging een gat in ter grootte van de planeet Saturnus omdat je semi-onbeperkt je online gamesverzameling kon delen met tien wildvreemden.

Dit klinkt inderdaad als de oude Microsoft: gamers blij maken met een dood vogeltje. MS-fans mogen god op hun knieën danken dat die hele onzin al een maand na de bekendmaking gesneuveld is.

Het grootste probleem met dit verhaal is niet het idee dat je een nieuwe game een uur lang kunt uitproberen (Sony doet dit op beperkte schaal al met PS+ en da's een feature die uitgebreid zou moeten worden), maar dat PR-slijmballen zoals Major Nelson de illusie ophielden dat alleen de online check om het uur was en dat familie of vrienden een geleend spel onbeperkt konden spelen. Daar was geen sprake van, maar ze hielden hun mond dicht omdat het publicitair zo slecht zou overkomen. Wat een bedrijf... :X

[ Voor 20% gewijzigd door ymmv op 21-06-2013 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Is het ondertussen bevestigd dat die bron op pastebin betrouwbaar is?
Er wordt nogal veel smack gepraat over dat het slechts om 1 uur uitproberen ging, maar is dit al bevestigd door meerdere bronnen/Microsoft zelf??

Al moet ik wel zeggen. Die regeling klonk te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
aicaramba schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:33:
Is het ondertussen bevestigd dat die bron op pastebin betrouwbaar is?
Er wordt nogal veel smack gepraat over dat het slechts om 1 uur uitproberen ging, maar is dit al bevestigd door meerdere bronnen/Microsoft zelf??

Al moet ik wel zeggen. Die regeling klonk te mooi om waar te zijn.
Het is door Cboat op Neogaf bevestigd - en da's een bron die daar regelmatig insider information loslaat die tot nu toe altijd waar bleek te zijn. Die is bijna op geen fout te betrappen in de paar jaar dat hij daar post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Als ik dit zo allemaal lees, hebben we als games toch maar geluk dat het teruggedraaid is.
Ik moet ook toegeven dat ik nu al mijn pogingen om de "oude" structuur van de X1 te verdedigen, nogal stom vind.
Dan maar een hoop games downloaden ipv. discs kopoen om dan toch maar discless te gamen, en makkelijk te switchen tussen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meh.. Ik geloof geen moer van wat er geschreven wordt over dat er maar 1 uur kon worden gespeeld.

In de oorspronkelijk licentie tekst staat gewoon duidelijk "Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games."

Ik ga alsnog gewoon van een officiële bron uit :)

of je moet nu ook maar max 1 uurtje kunnen spelen..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:54:
meh.. Ik geloof geen moer van wat er geschreven wordt over dat er maar 1 uur kon worden gespeeld.

In de oorspronkelijk licentie tekst staat gewoon duidelijk "Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games."

Ik ga alsnog gewoon van een officiële bron uit :)

of je moet nu ook maar max 1 uurtje kunnen spelen..
Ik vind de officiele berichtgiving van MS vaak verre van duidelijk.
In die officiele bron staat nergens dat het spel oneindig door family members gespeeld kan worden. Dus de twee berichten kúnnen allebei waar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een day one edition Xbox One en accu en oplaadkit besteld.

dit gaat een fijne winter worden.

de spellen die ik op xbox live ga kopen en downloaden zijn :

Watch Dogs
Batllefield 4
Call of Duty : Ghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Ach, en als MS nu met een officiële verklaring komt dat je het hele spel via family-sharing kon spelen wordt het afgedaan met 'dat kunnen ze nu makkelijk zeggen nu het allemaal afgeblazen is'. They're damned if they do and they're damned if they don't.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
Weer wat nieuwe gameplay bij Jimmy Fallon van Watchdogs:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gRxkBVrJWuQ]

Ziet er mooi uit die wijk. Beetje een arme buitenwijk van Chicago dus. Ik kan echt niet wachten om die game te doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
McBoom schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:56:
Ach, en als MS nu met een officiële verklaring komt dat je het hele spel via family-sharing kon spelen wordt het afgedaan met 'dat kunnen ze nu makkelijk zeggen nu het allemaal afgeblazen is'. They're damned if they do and they're damned if they don't.
Helaas wel, maar dat zullen we wel nooit weten (buiten 'quotes' en 'betrouwbare bronnen' die ergens een verhaaltje vandaan plukken).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik wacht nog even tot half volgend jaar denk ik. Voor het eind van het jaar heb ik nog genoeg aan Assassin's Creed IV (en hopelijk GTA V) op de Xbox 360. Tegen die tijd is hopelijk de introductie voorbij, de meeste kinderziektes gepatched en alle stof rondom de introductie en bijbehorende discussies neergedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Martinspire schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:03:
Weer wat nieuwe gameplay bij Jimmy Fallon van Watchdogs:
[video]

Ziet er mooi uit die wijk. Beetje een arme buitenwijk van Chicago dus. Ik kan echt niet wachten om die game te doen.
Wow, ik raak nog steeds onder de indruk van deze game! Dit spreekt mij zelfs (veel meer) aan dat GTA, echt super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

janvanmil schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:37:
Ik wacht nog even tot half volgend jaar denk ik. Voor het eind van het jaar heb ik nog genoeg aan Assassin's Creed IV (en hopelijk GTA V) op de Xbox 360. Tegen die tijd is hopelijk de introductie voorbij, de meeste kinderziektes gepatched en alle stof rondom de introductie en bijbehorende discussies neergedaald.
Dat sowieso. De enige titels die ik momenteel wil zijn Kingdom Hearts 3 en The witcher 3, en dat zijn geen launchtitels :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

http://www.gamer.nl/comme...-de-toekomst-begint-later

Goed geschreven stuk rondom de koerswijziging van de X1.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
boe2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Dat sowieso. De enige titels die ik momenteel wil zijn Kingdom Hearts 3 en The witcher 3, en dat zijn geen launchtitels :p
En tegen die tijd zijn de interssante launch titels (bv watch dogs) misschien al in prijs verlaagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zoals daaronder vermeld staat:
Ik heb op releasedatum Tomb Raider gekocht voor € 45,- en 3 weken later weer verkocht voor € 30,-. Zolang digitale downloads dus niet maximaal € 20,- kosten, zie ik de meerwaarde op de console dan ook totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

To_Tall schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 01:21:
LoL je geeft aan dat je geen verstand hebt van DRM :+

DRM kan op 1001 verschillende manieren geïmplementeerd worden, zelfs zo dat een gebruiker er geen last van hoeft te onder vinden.

Enige waar de community echt last van had is dat je geen games meer kon verkopen als je deze fysiek in bezit zou hebben.. En het feit dat je eens per 24 uur een check moet doen..

[...]

Nee DRM is mits goed geimplemeteerd zeer goed te gebruiken. Alleen als men DRM hoor dan staat het hele land in vuur en vlam..

Daarnaast ben ik van mening dat wanneer je iets niet weet, je vraagt en uitzoek wat iets precies is.. Voor je conclussie kan en mag trekken over iets wel of niet goed is..

En je bent een PS4 fan.. je gaat niet voor de X1.. ga dan ook verder geen gekke praat houden en ongecontroleerde bronnen aanhalen.. Iedereen op het internet kan zoveel posten als hij wil en voordoen wie hij is.. Zolang er duidelijke bron met veryficatie is neem ik het me een korrel zout. Ook al zit er kern van waarheid in. Hoevaak is de pers wel al niet nat gegaan met ongecontroleerde bronnen. Hoe goed hun bron mogelijk ook wel niet was...
Natuurlijk volstrekte onzin. In de media is inmiddels diep uitgemeten wat de nieuwe "features" precies inhielden en is de DRM waar ik (en iedereen) over val. De XBO-DRM features is inmiddels gemeengoed geworden.

En dat ik uiteindelijk voor de PS4 ga, staat hier volstrekt los van, want, zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic, zijn de ontwikkelingen die MS door wilde voeren zeer slecht voor de consument/gamer. En daarom geef ik mijn mening.

Ik vind het moeilijk om te begrijpen dat mensen hier zo licht mee omgaan en het bagatelliseren, terwijl het over vrijheid gaat. Dus ga ik de discussie wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:42:
[...]

Zoals daaronder vermeld staat:

[...]
Maar Tomb Raider op PC moet je toch registreren in Steam? Die kan je helemaal niet doorverkopen :?
Ik vind het moeilijk om te begrijpen dat mensen hier zo licht mee omgaan en het bagatelliseren, terwijl het over vrijheid gaat.
De rellen in Turkije gaan over vrijheid. Dit gaat over het al dan niet digitaal verspreiden van games.

[ Voor 32% gewijzigd door boe2 op 21-06-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:48:
[...]

Maar Tomb Raider op PC moet je toch registreren in Steam? Die kan je helemaal niet doorverkopen :?
Als je de quote even goed leest. Het woordje console staat erin.

Daarnaast is dit het X1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Als je het zo leest, is het eigenlijk best jammer dat ze de verkeerde techniek op de knieën hebben gekregen. Niet het DRM, niet het online, maar de prijs had op z'n knieën moeten gaan. Waarom is Steam dan zo succesvol juist mét DRM en zulke fratsen? Omdat ze goedkoop genoeg zijn gemaakt om het voor gros van de spelers niet meer interesseren.

Maar wat doet/deed Sony? Gooit er gewoon nog 10 euro bovenop, op een versie met DRM, met restricties, en dat wordt gewoon jaren al geaccepteerd. Had er iets moeten worden neergehaald, was dat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:49:
[...]

Als je de quote even goed leest. Het woordje console staat erin.

Daarnaast is dit het X1 topic.
Goed gezien, hij ziet de meerwaarde van consoles er niet in.
Wel weten wat je quote he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:50:
[...]

Goed gezien, hij ziet de meerwaarde van consoles er niet in.
Wel weten wat je quote he :p
Ik ben verder niet bekend met Steam, maar wat kost een AAA game daar? PC games zijn natuurlijk iets goedkoper in de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:50:
[...]

Als je het zo leest, is het eigenlijk best jammer dat ze de verkeerde techniek op de knieën hebben gekregen. Niet het DRM, niet het online, maar de prijs had op z'n knieën moeten gaan. Waarom is Steam dan zo succesvol juist mét DRM en zulke fratsen? Omdat ze goedkoop genoeg zijn gemaakt om het voor gros van de spelers niet meer interesseren.

Maar wat doet/deed Sony? Gooit er gewoon nog 10 euro bovenop, op een versie met DRM, met restricties, en dat wordt gewoon jaren al geaccepteerd. Had er iets moeten worden neergehaald, was dat het wel.
Probleem met de prijzen is dat Sony en Microsoft allebei nog afhankelijk zijn van retail winkels, en dus niet de digitale versies goedkoper kunnen maken, want dat stellen de winkels niet op prijs.
Steam heeft daar aan de andere kant geen last van, vandaar dat ze kunnen stunten met prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:51:
[...]

Ik ben verder niet bekend met Steam, maar wat kost een AAA game daar? PC games zijn natuurlijk iets goedkoper in de regel.
hetzelfde als in de winkel.. Metro Last light kost zowel in steam als in de winkel voor pc €40,-

trouwens.. zie net dat in steam deze €49,99 kost en bij wehkamp €39,99

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:51:
[...]

De nieuwprijs van Tomb Raider was zoals hij zei: 45 euro, 15 euro goedkoper dan op consoles.
Dan zei hij echter dat hij TR doorverkocht heeft, en dat is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Metalkai schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:52:
Probleem met de prijzen is dat Sony en Microsoft allebei nog afhankelijk zijn van retail winkels, en dus niet de digitale versies goedkoper kunnen maken, want dat stellen de winkels niet op prijs.
Steam heeft daar aan de andere kant geen last van, vandaar dat ze kunnen stunten met prijzen.
Iemand moet een keer iemand anders hard tegen z'n schenen trappen, anders kom je niet uit zo'n cirkel.

Nog genoeg mensen die een box prefereren over een digitale versie (zeker binnen MMO wereld), met een verschil van 10 euro had dat makkelijk nog mogelijk geweest. En dan kunnen retailers wel gaan piepen, hoe is de muziekwereld omgegaan met digitale aanbod van muziek?

Het lijkt nu gewoon een kustmatig hoog houden van prijzen, omwillen retailers en maximale profit (digitaal is per definitie al goedkoper dan boxed, maar wel 10 euro duurder), dát had juist de 'we luisteren naar de gamers' moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:57:
[...]

Iemand moet een keer iemand anders hard tegen z'n schenen trappen, anders kom je niet uit zo'n cirkel.

Nog genoeg mensen die een box prefereren over een digitale versie (zeker binnen MMO wereld), met een verschil van 10 euro had dat makkelijk nog mogelijk geweest. En dan kunnen retailers wel gaan piepen, hoe is de muziekwereld omgegaan met digitale aanbod van muziek?

Het lijkt nu gewoon een kustmatig hoog houden van prijzen, omwillen retailers en maximale profit (digitaal is per definitie al goedkoper dan boxed, maar wel 10 euro duurder), dát had juist de 'we luisteren naar de gamers' moeten zijn.
Misschien, maar bij de introductie van een nieuwe console zijn de console fabrikanten toch wel erg afhankelijk van de retailers voor de verkoop van die nieuwe console. Op de Vita zijn de prijzen voor downloads wel iets lager dan de standaard retail prijzen (iets van 5 euro minder), maar voor zover ik begrepen heb is de trade-off daar dat retailers een goede marge pakken op de verkoop van de geheugenkaartjes. Het zou wel mooi zijn als ze over 1 of 2 jaar wel wat betere prijzen durven te rekenen voor downloads op de XOne en PS4. Nu zien we ook af en toe wel kortingsacties, maar dat is vaak voor oudere spellen. Alhoewel Tomb Raider al wel een kortingsactie (van 1 dag :S) heeft gehad, toen het spel maar 30,- was voor de download versie. Ze proberen er dus wel al een beetje mee te experimenteren.

Bij muziek ligt dat toch iets anders, omdat labels niet direct afhankelijk zijn van de retailers voor de verkoop van specifieke apparaten die enkel hun muziek afspelen.

Wat betreft het goedkoper zijn van goederen die niet op een fysieke drager verschijnen:
Ik heb met betrekking tot ebooks een tijd terug ook gelezen dat dit echt wel meevalt. De grootste kosten zitten daar echt niet in dat beetje papier dat gedrukt moet worden. De inhoud moet alsnog geproduceerd worden, marketing kost ook nog steeds geld. Ook een ebook krijgt een cover en moet opgemaakt worden. Het enige voordeel is dat retailers uit het kostenplaatje verwijderd kunnen worden, maar dan moet je zelf ook de infrastructuur hebben om de zaken aan te kunnen bieden en verkopen... en dat is ook niet gratis. Dit gaat dan over ebooks, maar ik denk dat het een en ander ook wel opgaat voor spellen.

[ Voor 17% gewijzigd door nioz op 21-06-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:54:
[...]

De nieuwprijs van Tomb Raider was zoals hij zei: 45 euro, 15 euro goedkoper dan op consoles.
Dan zei hij echter dat hij TR doorverkocht heeft, en dat is gewoon onzin.
Hij, dat ben ik. Ik heb TR voor € 45,- op de PS3 gekocht en daarna doorverkocht voor € 30,-. Game heeft me dus uiteindelijk € 15,- gekost. Waar jij uit haalt dat ik 'm op de PC heb gehaald, is me een raadsel. Was MS van plan AAA titels voor € 20,- max. weg te zetten? Zo niet, dan vind ik dat hele item een beetje onzinnig.

@SinergyX: Muziekwereld is niet echt een goede vergelijking denk ik. Een CD van je favoriete band speel je niet binnen een week uit om 'm dan weer door te verkopen.

En wat nioz ook zegt: de PC is op veel punten verschillend van de console. Als je fysieke games (waar in tegenstelling tot een console wél marge op zit) af gaat schieten en digital only gaat maken, loop je een groot risico dat retailers ook zeggen: steek je console maar in je bruine anjer. Ik verdien er geen reet op, en zonder games voeg je werkelijk helemaal niks toe aan mijn assortiment.

Ik werk zelf bij een elektro retailer en wij stoppen ook in z'n geheel met gaming. Games zelf verkopen we al een paar jaar niet meer, en de console markt heeft echt marges om te huilen (onder inkoop soms).

[ Voor 40% gewijzigd door bram1984 op 21-06-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Nee, binnen een uur heb je die ook wel afgeluisterd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
McBoom schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:10:
Klopt, maar die bewaar je normaal gesproken gewoon. Toch meer een collectors item, tenzij je helemaal idolaat bent van een bepaalde dev. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:06:
[...]

Hij, dat ben ik. Ik heb TR voor € 45,- op de PS3 gekocht en daarna doorverkocht voor € 30,-. Game heeft me dus uiteindelijk € 15,- gekost. Waar jij uit haalt dat ik 'm op de PC heb gehaald, is me een raadsel. Was MS van plan AAA titels voor € 20,- max. weg te zetten? Zo niet, dan vind ik dat hele item een beetje onzinnig.
Speciaal voor jou opgezocht: De adviesprijs voor Tomb Raider op ps3 is 65 euro ;). Dat winkeliers hem voor minder verkopen kan best, maar een korting van 20 euro lijkt me heel sterk.

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 21-06-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:12:
[...]

Speciaal voor jou opgezocht: De adviesprijs voor Tomb Raider op ps3 is 65 euro ;)
Ja boeiend? :?

Ik heb 'm voor € 45,- gekocht en voor € 30,- doorverkocht. Dat gaat geen enkel digitaal platform mij nadoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zal het nog mooier voor je maken, ik had het mis. Ik heb onderaan de streep € 8,94 betaald voor de PS3 versie van Tomb Raider.
Beste Bram,
Bedankt voor het plaatsen van uw order bij gamedumper. Uw bestelling is in goede orde ontvangen en zal zo snel mogelijk worden verwerkt. Heeft u vragen over uw order? We helpen u graag verder.

Uw Order #800031803 ( geplaatst op 1 maart 2013 14:40:25 CET)

Factuur Informatie:

Betalingsmethode:

Bram

Mastercard

Zending informatie:

Verzendmethode:

Bram

Standaard TNT zending - Verzendkosten

Artikel

Artikelnummer

Aantal

Subtotaal

Tomb Raider
Playstation 3

1

€ 36,99

Subtotaal

€ 36,99

Verzending en afhandeling

€ 1,95

Totaal (Excl.BTW)

€ 32,18

BTW

€ 6,76

Totaal (Incl.BTW)

€ 38,94

Als we uw betaling 3 dagen na het plaatsen van uw order ontvangen, kunnen we uw order niet meer automatisch verwerken. Neem hiervoor contact met ons op. Dit kan voorkomen als u niet direct afrekent bij het plaatsen van uw order, maar op een later tijdstip middels onze e-mail betaallink.

Nogmaals bedankt,
gamedumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:11:
[...]

Klopt, maar die bewaar je normaal gesproken gewoon. Toch meer een collectors item, tenzij je helemaal idolaat bent van een bepaalde dev. :+
Hangt van de replay-waarde van de game af. Er zijn toch een aantal games die ik toch meerdere malen uitgespeeld heb en bij de doorloop tot op het bot gespeeld heb :) (Fallout 3, KotOR comes to mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
McBoom schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:15:
[...]

Hangt van de replay-waarde van de game af. Er zijn toch een aantal games die ik toch meerdere malen uitgespeeld heb en bij de doorloop tot op het bot gespeeld heb :) (Fallout 3, KotOR comes to mind)
En juist die games wil ik fysiek hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:02

Vrijdag

De Zwarte

SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:57:
[...]

De muziekwereld vindt het wel best zoals het nu gaat, de retailers hebben er wat meer problemen mee, zie FRS/Music House ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Vrijdag schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:43:
De muziekwereld vindt het wel best zoals het nu gaat, de retailers hebben er wat meer problemen mee, zie FRS/Music House ;)
Elke nieuwe marktvorm zal slachtoffers hebben, warenhuizen/electroshops verloren het van online, fysieke winkels van de webshops, Nederlandse winkels van buitenlandse winkels. Is dat slecht? Nee, dat is marktwerking. Als je niet mee kan gaan met die marktverschuiving (zoals duidelijk FRS nooit deed), is het einde oefening, zie ook videotheken, slechts de paar die meegingen met de nieuwe technologie en vraag, heeft het kunnen volhouden.

Steam heeft goed gegokt, moment dat de PC prijzen ook naar beneden gingen. Games op consoles echter (via normale kanalen, release/adviesprijzen) zijn nooit veranderd sinds de Euro hier kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
PCs worden echter ook voor andere zaken gebruikt, dus die zal je altijd overal kunnen krijgen. Consoles zijn nog steeds vooral gericht op games, dus als retailers gaan fysieke games meer verkopen omdat het digitaal goedkoper is, zullen ze waarschijnlijk de console zelf ook niet meer verkopen. En dat is nou net het probleem, Sony en Microsoft hebben de retailers nodig om de console zelf te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:00:
[...]

Elke nieuwe marktvorm zal slachtoffers hebben, warenhuizen/electroshops verloren het van online, fysieke winkels van de webshops, Nederlandse winkels van buitenlandse winkels. Is dat slecht? Nee, dat is marktwerking. Als je niet mee kan gaan met die marktverschuiving (zoals duidelijk FRS nooit deed), is het einde oefening, zie ook videotheken, slechts de paar die meegingen met de nieuwe technologie en vraag, heeft het kunnen volhouden.

Steam heeft goed gegokt, moment dat de PC prijzen ook naar beneden gingen. Games op consoles echter (via normale kanalen, release/adviesprijzen) zijn nooit veranderd sinds de Euro hier kwam.
Waar ik alleen bang voor ben, is dat als het volledig digitaal gaat direct via MS/Sony/Nintendo dat dit op den duur nadelig gaat uitpakken voor de consument. Immers, als er geen retailers meer zijn hoef je ook geen rekening te houden met verschillende prijzen en kan je alles hoog houden. Kijk naar GOD, daar staan oudere spellen voor een absurd hoge prijs terwijl ze in de winkel/e-tailers veel goedkoper zijn.

Steam is eigenlijk ook wat anders omdat die niet gebonden is aan een apparaat en echt geen rekening hoeft te houden met retailers die eventueel kunnen dreigen om consoles niet te verkopen.
Op mijn vorige werk kreeg ik nog wel eens de vraag van klanten waarom onze producten op de eigen site net zo duur/duurder waren dan in de winkels en dat kwam omdat we anders geruzie kregen met de resellers. Nu is MS/Sony een veelvoud groter maar moeten natuurlijk nog steeds hun consoles verkopen en dat gaat nu eenmaal het meest snelle in fysieke winkels.

Ik heb geen enkele verwachting dat spellen goedkoper zullen worden als het uitsluitend digitaal gaat gebeuren, tenzij het mogelijk is dat andere winkels ook digitale distributie kunnen doen zoals nu op de pc met online gamekeys. Dat je bijvoorbeeld bij de webshop van de Bart Smit straks ook de download van Halo 5 kan kopen voor een andere (lees: lagere) prijs dan bij MS zelf. Of zelfs direct via de uitgever of ontwikkelaar, dus gewoon bij Dice Battlefield 8 kopen voor je Xbox/PS.
Als alles via centrale MS/Sony servers moet gaan zie ik geen lagere initiële verkoopprijzen.

[ Voor 0% gewijzigd door Vrijdag op 21-06-2013 14:12 . Reden: bram heeft een punt, ik haal ze altijd door elkaar :P ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dice is geen uitgever, maar een ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Ik weet niet of dit al voorbij gekomen was maar bij het family sharing had er waarschijnlijk een tijdslimiet op gezeten en het ging dus meer om een soort ''demo mode'':

''The premise is simple and elegant, when you buy your games for Xbox One, you can set any of them to be part of your shared library. Anyone who you deem to be family had access to these games regardless of where they are in the world. There was never any catch to that, they didn't have to share the same billing address or physical address it could be anyone. When your family member accesses any of your games, they're placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour. This allowed the person to play the game, get familiar with it then make a purchase if they wanted to. When the time limit was up they would automatically be prompted to the Marketplace so that they may order it if liked the game.''

Edit: Sorry was dus al voorbij gekomen. Aardig nutteloze feature in ieder geval |:(, blij dat Microsoft is bijgedraaid.

[ Voor 6% gewijzigd door TheDukemaster op 21-06-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
1 ding wat ik nog niet zo goed snap. Oke, Family Sharing bleek minder spannend dan men dacht. Maar wat houd Microsoft tegen om dit alsnog te implementeren? :? Alle games komen sowieso digitaal beschikbaar, maak die gewoon toegankelijk voor 30/45/60 minuten toegankelijk. Waarom dat beperkt zou moeten worden tot 10 mensen snap ik niet zo.

Als je mensen de volledige game laat downloaden en uitproberen vergroot je ook nog eens de kans dat ze het direct aanschaffen, in plaats van er maar op te vertrouwen dat mensen na de demo gespeeld te hebben naar de winkel rijden en de game kopen. Digitale prijs zal wss iets hoger liggen dan in de meeste winkels, dus zou ze ook nog meer geld opleveren.

Rare actie, maar goed, ik kan MS de afgelopen dagen sowieso niet zo goed volgen :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
hmm, nog een Watchdogs filmpje, nu van de "multiplayer". Sterk geïnspireerd op Assassins creed met een hacker en een doelwit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LJnnI7w4nQk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Wat ik wel leuk vind aan dit multiplayer idee, is dat je als het goed is geen idee hebt dat er een andere speler in jouw wereld is. Totdat hij met hacken begint natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja, ik vind het bij AC dan ook vrij lame, maar ik hoop eigenlijk meer op een normale Coop modus. Dat lijkt me wel een stuk leuker eigenlijk. Ik denk dat je hier snel op uitgekeken bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 21-06-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Martinspire schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:36:
Mja, ik vind het bij AC dan ook vrij lame, maar ik hoop eigenlijk meer op een normale Coop modus. Dat lijkt me wel een stuk leuker eigenlijk. Ik denk dat je hier snel op uitgekeken bent.
Ik vind dat weer eens wat anders :) ken AC niet dus dat zal ook schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

En op 0.42 zien we gelijk weer waarom controllers en schieten dus niet werkt...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Jeroenneman schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:40:
Waarom? Omdat degene die op dat moment speelt stil gaat staan voordat hij gaat mikken?
Martinspire schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:36:
Dit is eigenlijk ook meer iets zoals in Dark Souls. Het is geen aparte mode, maar gewoon iets dat kan gebeuren terwijl je de singleplayer aan het spelen bent (al kan je het wel uitzetten).
Daarnaast schijnt er ook een optie te zijn om andere mensen te helpen door een secondary device te gebruiken, hun game in te duiken, en dan verschillende apparaten te hacken. Bijvoorbeeld alarmen uitschakelen en cameras overnemen.

[ Voor 56% gewijzigd door Metalkai op 21-06-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:07:
PCs worden echter ook voor andere zaken gebruikt, dus die zal je altijd overal kunnen krijgen. Consoles zijn nog steeds vooral gericht op games, dus als retailers gaan fysieke games meer verkopen omdat het digitaal goedkoper is, zullen ze waarschijnlijk de console zelf ook niet meer verkopen. En dat is nou net het probleem, Sony en Microsoft hebben de retailers nodig om de console zelf te verkopen.
Ter verduidelijking deze artikelen, want anders blijven mensen zich afvragen waarom download duurder is.
Jouw uitleg is duidelijk genoeg, ik heb het ook al meerdere keren uitgelegd in de topics en hopelijk helpt dit.
Want als je de retailers weg haalt moet je dus voortaan je console via internet bestellen en niet iedereen wilt dat.

http://www.xboxonly.nl/we...commotie_rond_de_PSP_Go?/

http://bashers.nl/gamesho...cties-van-sony-en-nedgame

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ga jij lekker terug naar de PC :S

Schieten is wat lastiger en daardoor uitdagender.. Ik moest na het wisselen van PC naar console ook heel erg wennen.. Na paar weekjes oefenen geen problemen meer..

Deze opmerking heeft een beetje een nare bijsmaak en doet aan als trollen

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 25-06-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Misschien kun je de watchdogs filmpjes beter in het [Multi] Watch Dogs topic plaatsen..

Het is geen xbox exclusive, dus het heeft geen nut om hier te staan IMO. En dan komen alle watch dogs filmpjes ook netter bij elkaar in één topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Schieten is wat lastiger en daardoor uitdagender.. Ik moest na het wisselen van PC naar console ook heel erg wennen.. Na paar weekjes oefenen geen problemen meer..

snip
Ik heb anders met muis en tobo al genoeg uitdaging in BF3 om te overleven :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 25-06-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

To_Tall schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:44:
[...]

snip
Mwoah schieten 'wat lastiger' noemen is natuurlijk een eufemisme. Schieten op de PC is gewoon accurater en directer, een muis is namelijk veel preciezer.

BTW Misschien zit je in het verkeerde topic? Dit is het Xbox One topic, niet het PS4 topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 25-06-2013 09:19 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Omdat die gast niet kan mikken met een controller? Ik speel dit soort games echt 100x liever met een controller. Daarmee kun je tenminste wel bochten nemen zo scherp je wilt, in plaats van op je keyboard te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Metalkai schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:43:
[...]
Daarnaast schijnt er ook een optie te zijn om andere mensen te helpen door een secondary device te gebruiken, hun game in te duiken, en dan verschillende apparaten te hacken. Bijvoorbeeld alarmen uitschakelen en cameras overnemen.
Volgens mij is dat andersom veel leuker. Mensen beetje treiteren en het moeilijker maken :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Tomba schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:47:
[...]

Mwoah schieten 'wat lastiger' noemen is natuurlijk een eufemisme. Schieten op de PC is gewoon accurater en directer, een muis is namelijk veel preciezer.

BTW Misschien zit je in het verkeerde topic? Dit is het Xbox One topic, niet het PS4 topic :)
Mmmwhaa Ik ga voor de X1 :) zag het langs komen over de PS4.. En laat nou grootste gedeelte PS4 fans hier zitten ipv hun eigen topic :+ dus dacht informeer ze maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:51:
[...]
Mmmwhaa Ik ga voor de X1 :) zag het langs komen over de PS4.. En laat nou grootste gedeelte PS4 fans hier zitten ipv hun eigen topic :+ dus dacht informeer ze maar :)
De PS4 fans van nu zijn de X1 fans van vorige week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
To_Tall schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:51:
[...]
Informeer ze dan goed, want die datum is nog helemaal niet door Sony bevestigd. MM is zelfs gemaand de posters weer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:54:
[...]

Informeer ze dan goed, want die datum is nog helemaal niet door Sony bevestigd. MM is zelfs gemaand de posters weer te verwijderen.
LoL je denkt toch niet dat MS posters laat drukken met een datum en afhankelijk Bol.com inherent daar ook een release date komt.. Als ze dan nog niet zeker zijn..

Anyway.. Ik wacht wel tot 21 Nov.. heb al vrijgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens http://www.metronieuws.nl...t!_xMK5kBOElIA79S44K9DXA/ heeft MM de release date van de site van bol.com geplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleydw
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ook heeft de Power Unlimited gebelt met de media markt om dit na te vragen. En het is inderdaad niet de officiele datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
To_Tall schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:56:
[...]

LoL je denkt toch niet dat MS posters laat drukken met een datum en afhankelijk Bol.com inherent daar ook een release date komt.. Als ze dan nog niet zeker zijn..

Anyway.. Ik wacht wel tot 21 Nov.. heb al vrijgenomen :)
Je bedoelt Media Markt? Hier:
UPDATE: We hebben voor de zekerheid even met de Mediamarkt gebeld om te vragen hoe dit zit. Zelf hadden ze de datum van Bol.com gehaald, waar dezelfde datum te vinden is/was. Inmiddels zijn de posters verwijderd, nadat Sony UK heeft geklaagd. Het lijkt er dus op dat 13 november niet de datum is en we nog even moeten wachten tot we een echte releasedatum hebben. Wie weet krijgen we die tijdens de Gamescom…
Dus om antwoord te geven op je vraag: Ja, ik denk wel dat MM dat wel heeft gedaan. Helemaal nu Bol zijn datum naar 31-12-2013 heeft gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
bram1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:00:
[...]

Je bedoelt Media Markt? Hier:

[...]

Dus om antwoord te geven op je vraag: Ja, ik denk wel dat MM dat wel heeft gedaan. Helemaal nu Bol zijn datum naar 31-12-2013 heeft gewijzigd.
Nou ja Leuke grap dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dus als je paniek wil zaaien gewoon even wat posters printen met willekeurige data? Was het nog maar 1 april :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gewoon extra traffic en pre-orders genereren en de eventuele kritiek voor lief nemen. Handig gedaan van MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een objectief artikel over de beslissing van microsoft in the guardian.

http://www.guardian.co.uk...uturn-was-microsoft-right

zet je toch aan het nadenken. Overigens is het family share plan verhaal van pastebin nog steeds een GERUCHT, geen enkele andere officiele bron heeft het bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Ter verduidelijking deze artikelen, want anders blijven mensen zich afvragen waarom download duurder is.
Jouw uitleg is duidelijk genoeg, ik heb het ook al meerdere keren uitgelegd in de topics en hopelijk helpt dit.
Want als je de retailers weg haalt moet je dus voortaan je console via internet bestellen en niet iedereen wilt dat.

http://www.xboxonly.nl/we...commotie_rond_de_PSP_Go?/

http://bashers.nl/gamesho...cties-van-sony-en-nedgame
Dit hoeft niet perse een struikelblok te zijn. Waarom niet het Apple model volgen (een richting die MS sowieso al op wil) door een aantal Sony en Microsoft stores te openen, voor mensen die hun console niet online willen aanschaffen? Sterker nog, MS is hier al voorzichtig mee begonnen door een aantal stores te openen in de US.

Grootste uitdaging blijft inderdaad de prijs van games mocht het digital only worden. Maar wat moeten we dan? Nog 20 jaar met fysieke media blijven werken terwijl de kans groot is dat alle andere vormen van media (muziek, films en boeken) dan al lang digital-only zijn?

Het zal stapje voor stapje moeten gaan, zeker niet zoals Microsoft het nu heeft geprobeerd. Meerdere digitale retailers voor games is nog niet eens zo'n gek idee, het Steam key principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:53

Player1S

Probably out in the dark

McBoom schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:10:
binnen een uur?? Ik heb cd's die je dan makkelijk 2x kunt luisteren. Hell zit er 1 tussen die je 4x kunt luisteren in een uur...Hebben ze de nummers er ook nog eens dubbel op gedrukt _O-

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 42 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.