[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
:D
New Kinect Can Read Human Sign-Language With Ease

Microsoft Kinect is creating quite a revolution in the field of Natural User Interface. The low cost 3D depth camera like Kinect opens up infinite possibilities in our computing world. Sign language is the primary language for many deaf and hard-of-hearing people, but currently it is not possible for these people to interact with computers using their native language. Microsoft Research Asia has developed a system using Kinect which can detect sign languages used by these people and it works well.

Here are some info on the project

Kinect, with its ability to provide depth information and color data simultaneously, makes it easier to track hand and body actions more accurately—and quickly.

In this project—which is being shown during the demofest portion of faculty summit 2013, which brings more than 400 academic researchers to Microsoft headquarters to share insight into impactful research—the hand tracking leads to a process of 3-D motion-trajectory alignment and matching for individual words in sign language. The words are generated via hand tracking by the kinect for windows software and then normalized, and matching scores are computed to identify the most relevant candidates when a signed word is analyzed.

The algorithm for this 3-D trajectory matching, in turn, has enabled the construction of a system for sign-language recognition and translation, consisting of two modes. The first, Translation Mode, translates sign language into text or speech. The technology currently supports American sign language but has potential for all varieties of sign language.

The second, Communications Mode, enables communications between a hearing person and a deaf or hard-of-hearing person by use of an avatar. Guided by text input from a keyboard, the avatar can display the corresponding sign-language sentence. The deaf or hard-of-hearing person responds using sign language, and the system converts that answer into text.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pFUClV1FNYo]

Best knappe techniek. Ik zie dit overigens bij de Kinect 2.0 for Windows wel groot worden voor bepaalde medische instellingen

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 17-07-2013 22:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Vandaag even nagevraagd, "mijn" gamemania blijft gewoon open, dus geen probleem.

En ik weet dat ze bij de universiteit van maastricht bezig zijn met een project met VR, iets voor psychologie ofzo.
iig ze gebruiken nu een VR helm met een hele buts camera's in een kamer, willen in de toekomst een Occulus rift gaan gebruiken(goedkopen en beter dan de helm die ze nu hebben).
ze hebben ook gewerkt met de kinect 1, alleen kon de armrotaties en andere kleinere bewegingen niet goed waarnemen, met de kinect 2.0 zou dit probleem opgelost zijn. ook hoor ik wel eens dat men een kinect gebruikt om te trainen voor operaties, ook hier zou de 2.0 meer opties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:41
Mooi dat de wat interessantere teopassingen van Kinect nu naar voren komen.

Tot nu toe waren het namelijk vooral dingen met voice control, waarbij ik elke keer zoiets had van; dat kan toch ook gewoon met een headset? Bijna alle voice zaken hadden al veel eerder geimplementeerd kunnen worden, via een meegeleverde headset, ook nog eens lekker cheap:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
Defnosh schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:30:

Tot nu toe waren het namelijk vooral dingen met voice control, waarbij ik elke keer zoiets had van; dat kan toch ook gewoon met een headset? Bijna alle voice zaken hadden al veel eerder geimplementeerd kunnen worden, via een meegeleverde headset, ook nog eens lekker cheap:P
Vraag me af of je dat ook kan overrulen, dat je inderdaad de Xbox commands via de headset kan doen ipv hard te gaan gillen tegen die Kinect aan de andere kant van de kamer :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

Defnosh schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:30:
Dat is het voordeel dat ie standaard meegeleverd word. Iedere xbox owner die nu jou game koopt heeft een Kinect. Het loont zich dan ook sneller om daar iets mee gaan te doen

Ik zat laatst nog weer Brothers in Arms: Hell's Highway te spelen en je poppetje maakt leuke handgebaren om je squad aan te sturen. Dat zie ik in de toekomst optioneel via de kinect lopen. En zodra dat gemeengoed is gaat het helemaal via de kinect waardoor je feitelijk een paar knoppen overhoudt voor andere zaken die niet met handgebaren/voicecommando's werken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

L1nt schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Dat is het voordeel dat ie standaard meegeleverd word. Iedere xbox owner die nu jou game koopt heeft een Kinect. Het loont zich dan ook sneller om daar iets mee gaan te doen

Ik zat laatst nog weer Brothers in Arms: Hell's Highway te spelen en je poppetje maakt leuke handgebaren om je squad aan te sturen. Dat zie ik in de toekomst optioneel via de kinect lopen. En zodra dat gemeengoed is gaat het helemaal via de kinect waardoor je feitelijk een paar knoppen overhoudt voor andere zaken die niet met handgebaren/voicecommando's werken.
En welke hand laat je daarvoor van je controller los, je linkerhand zodat je niet meer kan lopen en zoomen, of je rechterhand zodat je niet meer kan mikken en schieten?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:25:
[...]

En welke hand laat je daarvoor van je controller los, je linkerhand zodat je niet meer kan lopen en zoomen, of je rechterhand zodat je niet meer kan mikken en schieten?
In het echt kan je toch ook niet schieten als je handgebaren maakt naar je teammates. En hoeveel tijd kost het nu werkelijk om even naar rechts te wijzen met je duim. Als ik de d-pad gebruik nu moet ik ook even van de pook af met mijn duim. En als je pech hebt moet je dan eerst nog door een submenu als er meerdere functies achter een richting zitten.

En alsof granaat gooien nu bijvoorbeeld zo makkelijk gaat als je manueel moet mikken. Kost ook tijd. Dus wellicht dat je dat ook met Kinect kan doen als hij hoek van je arm en snelheid kan meten (weten we nog niet, Kinect 1 was niet nauwkeurig genoeg hiervoor)

Voor de duidelijkheid, ik moet het ook allemaal nog zien, maar wat we weten is dat je nu veel subtielere bewegingen kunnen maken en de kans dat Kinect + controller superieur is aan de controller is zelf aanwezig, voornamelijk omdat je ook 'virtuele buttons' kunt mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
SeamusXanthus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:57:
[...]

In het echt kan je toch ook niet schieten als je handgebaren maakt naar je teammates. En hoeveel tijd kost het nu werkelijk om even naar rechts te wijzen met je duim. Als ik de d-pad gebruik nu moet ik ook even van de pook af met mijn duim. En als je pech hebt moet je dan eerst nog door een submenu als er meerdere functies achter een richting zitten.

En alsof granaat gooien nu bijvoorbeeld zo makkelijk gaat als je manueel moet mikken. Kost ook tijd. Dus wellicht dat je dat ook met Kinect kan doen als hij hoek van je arm en snelheid kan meten (weten we nog niet, Kinect 1 was niet nauwkeurig genoeg hiervoor)

Voor de duidelijkheid, ik moet het ook allemaal nog zien, maar wat we weten is dat je nu veel subtielere bewegingen kunnen maken en de kans dat Kinect + controller superieur is aan de controller is zelf aanwezig, voornamelijk omdat je ook 'virtuele buttons' kunt mappen.
Tja, als het dan al met iets anders dan de controller moet, dan doe ik dergelijke dingen als squad commands toch het liefst met mijn stem en dat gaat ook via de headset die ik altijd op heb.

Ik kan me verder niet voorstellen dat het gooien van een granaat lekker gaat werken via Kinect. Ik wil sowieso tijdens het cooken van een granaat nog steeds rond kunnen kijken en lopen. Lijkt me dat dit dan niet meer gaat als je je arm omhoog moet gaan houden aangezien je één van de pookjes niet meer kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het is ook niet verplicht, maar velen (jou uitgezonderd blijkbaar) zien dat wel zitten.

*knip*

[ Voor 51% gewijzigd door Uniciteit op 18-07-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Martinspire schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:59:
elk voordeel of nieuwtje af te kraken, omdat je het niet wilt gaan gebruiken. Ja dankje de koekoek.
De meeste nieuwtjes/voordelen sneuvelen mijns inziens op het gegeven dat de X1 er, voor zover we nu weten, geen goede controller naast heeft. Zoals dat de Wii naast het motion ding de Nunchuck heeft die single handed goed te hanteren is, en de Move de Naviation Controller heeft, die eveneens perfect single handed te gebruiken is (heck, het is gewoon de linker helft van een controller!), zodat je dus de voordelen hebt van motion sensing (in het geval van Move inclusief een trigger en 4 knoppen die je met de beweging hand ook nog kan gebruiken) én een stick met knuppel, knoppen en triggers. Zo hoef je dus effectief maar één trigger in te leveren voor alle motion functies. En dat is dus iets dat Kinect voor zover we weten, niet kan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:28:
[...]Zoals dat de Wii naast het motion ding de Nunchuck heeft die single handed goed te hanteren is, en de Move de Naviation Controller heeft, die eveneens perfect single handed te gebruiken is (heck, het is gewoon de linker helft van een controller!), zodat je dus de voordelen hebt van motion sensing (in het geval van Move inclusief een trigger en 4 knoppen die je met de beweging hand ook nog kan gebruiken) én een stick met knuppel, knoppen en triggers. Zo hoef je dus effectief maar één trigger in te leveren voor alle motion functies. En dat is dus iets dat Kinect voor zover we weten, niet kan.
Met de Kinect 1 werd al verteld dat er geen enkele reden is waarom je niet nog iets anders in je handen beet kan houden tijdens het spelen van een spel. Laat je fantasie hier eens op los en je komt dan waarschijnlijk tot de conclusie dat Kinect juist geen beperkende factor is. Je kan zonder problemen een stick-actige controller beet houden die je direct toegang geeft tot allerlei input terwijl je ook je nog je "moves" aan het uitvoeren bent. Dat dit nog niet gedaan is komt meer door het huidige beleid van Microsoft die de focus will leggen op controller-less gameplay ("you are the controller") maar dat houd zeker niet in dat het niet kan. Het word alleen niet gedaan.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bevestiging van gebruik kinect en smartglass in dead rising 3

er komen dus genoeg interessante aanvullingen op spellen door de nieuwe techniek, en het is ook uit te schakelen mits je er niets mee wil maar laat toch zien dat ook developers naar additionele "gimmicks" kijken om hun spelerbase te vergroten.

http://www.oxm.co.uk/5636...tglass-gameplay-detailed/

http://www.oxm.co.uk/5859...able-via-xbox-smartglass/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
*knip*

Dit is trouwens ook wel apart:
http://www.engadget.com/2...months-of-free-xbox-live/
Bij Office 365 een 12 maanden abonnement op Xbox Live erbij krijgen. Vraag me af of dit niet teveel richting koppelverkoop gaat worden?

Verder (helaas?) geen persconferentie van ubisoft op gamescom: http://nl.ign.com/news/51...entie-tijdens-de-gamescom

[ Voor 59% gewijzigd door Uniciteit op 18-07-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:Prima als jullie de voor- of nadelen van Kinect willen bespreken, maar daarvoor hoef je echt niet je eigen mening door te drammen of op de man te spelen.
Als je korte vergelijkingen met de Wii of PS Move wilt maken, dan is dat prima zolang het maar hoofdzakelijk over de Xbox One en Kinect gaat.

Persoonlijk denk ik trouwens dat er een middeweg is en dat een camera zoals de Kinect toegevoegde waarde kan hebben. :)

In een game als FIFA 14 zou de camera bijvoorbeeld je bewegingen kunnen registreren: krijg je een vrije trap tegen en zwaai je vervolgens boos met je arm in de lucht? Gele kaart. Het is niet echt van toegevoegde waarde, maar het voegt wel toe aan de over-all experience; het zijn de kleine details die next-gen misschien wel next-gen maken.

In een game als Call of Duty is een accessoire om te 'schieten' misschien wel weer handig, omdat je dan iets fysieks in je handen hebt en daadwerkelijk de trigger kan overhalen. Maar het kan ook op andere manieren: wat dacht je van een hoofdbeweging om bijvoorbeeld een granaat te gooien? Je hebt in dit geval twee voorbeelden waar zowel het niet-fysieke (hoofdbeweging) als het fysieke (accessoire) een voordeel hebben.

Ik denk dat Microsoft dit ook goed doorheeft, want je ziet ook steeds meer accessoires die je kan gebruiken in combinatie met Kinect. Het werkt niet (goed) als je met enkel handgebaren moet schieten in een shooter, maar een game als Just Dance heeft er weer voordeel bij dat alle accessoires (ook de controller) weg zijn.
Sony heeft dit trouwens ook door, aangezien zij met de nieuwe PlayStation Camera van het "fysieke PS Move" naar het "fysieke PS Move + 'enkel je lichaam'"gaat.

Simpel gezegd: Microsoft zette bij de X360 in op volledig 'accessoire-loosheid', terwijl Sony biij de PS3 inzette op 'pro-accessoire'. Nu zie je dat ze allebei gaan voor een middenweg: in sommige gevallen is een accessoire (of controller) beter, maar in andere gevallen kan het nut hebben om enkel je lichaam te gebruiken. :)

Ik denk dat het belangrijkste is dat je bij een game waarbij muis+toetsenbord of controller belangrijk zijn, de ontwikkelaar niet handgebaren en dergelijke doordrukt. In games waar juist handgebaren en dergelijke belangrijke zijn (zoals Just Dance), is het belangrijk dat de ontwikkelaar niet de controller en/of muis+toetsenbord doordrukt.
Ik snap dan ook wel waarom somimge mensen best bezorgd zijn dat er niet teveel wordt ingezet op lichaamsbewegingen en handgebaren, maar ik denk persoonlijk dat we ons daar niet al te veel zorgen over hoeven maken! ;)

Ik denk dat er uiteindelijk een mooie middenweg wordt gevonden en ik denk ook dat ontwikkelaars je echt nie gaan verplichten om Kinect (of PS4 Camera) te gebruiken als je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik zie de kinect ook veel meer als 'full body movement' games en Move zit (of zat, geen idee wat PS4 doet) richting de controller-movements.

Ergens had ik een combi liever gezien, full body voor locatie/beweging en controllers voor de extra precisie voor bv wapens of spin geven aan een bowling ball.

Lijkt in iedergeval dat Sony dus meer de mix gaat nemen, maar van MS heb ik nog niets gehoord dat er ook nog accessoires komen voor de kinect (gezien dat ding geavanceerd genoeg is om er mee te werken).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Binnenkort meer info voor indies:
Lionhead: Microsoft is "passionate" about indies on Xbox One, "Phil Harrison's platform is very soon"
"Oh, I think you'll find he's coming."

Microsoft will discuss its relationship with independent developers at forthcoming press events, Lionhead's creative director Gary Carr has revealed to OXM, in what could be a sign that the manufacturer's stance is shifting as regards Xbox One's publishing policies. We'll also hear more "very soon" from Phil Harrison, former Sony Worldwide Studios president, who's now in charge of Microsoft's European developer relations.

Harrison's absence from E3's stage was keenly felt - the tall, balding Brit was a bit of a Sony fan favourite, back when he was responsible for the growth of such franchises as LittleBigPlanet and Killzone. "Oh, I think you'll find he's coming," Carr told me with a grin during the inaugural, immensely charming Kodu Kup finals. "His platform is very soon, don't you worry about that."

He was unable to say anything further, naturally, but was able to discuss reaction to Microsoft's continuing refusal to allow developer self-publishing on Xbox Live. "I certainly know that Microsoft want to talk at future press events about their relationships with indies. I can't really talk about that, but they're very passionate about building a strong relationship with indie development - indie development is the future.
"I've been an indie developer for 23 of my 28 year career, so I completely - there is no future to the games business without independent developers, they always will shape the industry, and the big corporations will follow," Carr went on. "So that relationship is important."

"I don't mind having the big players like the Sonys, the Microsofts, the Amazons. I think you need these big giants out there, they kind of hold it all together in some way, but the real driving force of the industry has always been independent development. That's what shapes and changes and creates innovation. I think they can coexist."

Speaking exclusively to OXM, Microsoft Studios head Phil Spencer attempted to discuss the firm's reservations about self-publishing shortly before the Xbox One's reveal. The short version is that Microsoft wants to preserve a certain level of quality across its service, and would rather seek out talented developers itself than lure them in by lowering the barriers to entry.

The merits of this approach are debatable - Microsoft arguably risks losing creators to Sony's comparatively open PS4 service - but it's hard to deny that Xbox One and Xbox 360 have a healthy roster of smaller-scale and/or creatively risky assortment of games on the way, most notably Capybara's Below and Super Time Force, Press Play's Max and the Curse of Brotherhood, Swery's D4, Team Dakota's Project Spark and Twisted Pixel's Lococycle. Microsoft also operates a developer incubation scheme at its Lift London studio, though it's likely the fruits of this will be mostly encountered on mobile platforms.

One more thing before you go: Lionhead appears to be working on a free-to-play title of some kind. Could be Fable 4, even.
Ik vind het zelf overigens een prima standpunt om wat meer quality checks te doen. In de huidige app-stores van diverse platformen staat dan ook enorm veel troep. Toch moet het wel makkelijker gaan dan op de huidige Xbox 360, want dat is niet echt aantrekkelijk meer (zeker niet als je het vergelijkt met publishen voor Android e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08

beuker19

Killerbeuker is so OP

Uniciteit schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:08:
[modbreak]Prima als jullie de voor- of nadelen van Kinect willen bespreken, maar daarvoor hoef je echt niet je eigen mening door te drammen of op de man te spelen.
Als je korte vergelijkingen met de Wii of PS Move wilt maken, dan is dat prima zolang het maar hoofdzakelijk over de Xbox One en Kinect gaat.[/modbreak]

Persoonlijk denk ik trouwens dat er een middeweg is en dat een camera zoals de Kinect toegevoegde waarde kan hebben. :)

In een game als FIFA 14 zou de camera bijvoorbeeld je bewegingen kunnen registreren: krijg je een vrije trap tegen en zwaai je vervolgens boos met je arm in de lucht? Gele kaart. Het is niet echt van toegevoegde waarde, maar het voegt wel toe aan de over-all experience; het zijn de kleine details die next-gen misschien wel next-gen maken.

In een game als Call of Duty is een accessoire om te 'schieten' misschien wel weer handig, omdat je dan iets fysieks in je handen hebt en daadwerkelijk de trigger kan overhalen. Maar het kan ook op andere manieren: wat dacht je van een hoofdbeweging om bijvoorbeeld een granaat te gooien? Je hebt in dit geval twee voorbeelden waar zowel het niet-fysieke (hoofdbeweging) als het fysieke (accessoire) een voordeel hebben.

Ik denk dat Microsoft dit ook goed doorheeft, want je ziet ook steeds meer accessoires die je kan gebruiken in combinatie met Kinect. Het werkt niet (goed) als je met enkel handgebaren moet schieten in een shooter, maar een game als Just Dance heeft er weer voordeel bij dat alle accessoires (ook de controller) weg zijn.
Sony heeft dit trouwens ook door, aangezien zij met de nieuwe PlayStation Camera van het "fysieke PS Move" naar het "fysieke PS Move + 'enkel je lichaam'"gaat.

Simpel gezegd: Microsoft zette bij de X360 in op volledig 'accessoire-loosheid', terwijl Sony biij de PS3 inzette op 'pro-accessoire'. Nu zie je dat ze allebei gaan voor een middenweg: in sommige gevallen is een accessoire (of controller) beter, maar in andere gevallen kan het nut hebben om enkel je lichaam te gebruiken. :)

Ik denk dat het belangrijkste is dat je bij een game waarbij muis+toetsenbord of controller belangrijk zijn, de ontwikkelaar niet handgebaren en dergelijke doordrukt. In games waar juist handgebaren en dergelijke belangrijke zijn (zoals Just Dance), is het belangrijk dat de ontwikkelaar niet de controller en/of muis+toetsenbord doordrukt.
Ik snap dan ook wel waarom somimge mensen best bezorgd zijn dat er niet teveel wordt ingezet op lichaamsbewegingen en handgebaren, maar ik denk persoonlijk dat we ons daar niet al te veel zorgen over hoeven maken! ;)

Ik denk dat er uiteindelijk een mooie middenweg wordt gevonden en ik denk ook dat ontwikkelaars je echt nie gaan verplichten om Kinect (of PS4 Camera) te gebruiken als je dat niet wilt.
Ik weet het niet met al die opties voor kleine bewegingen.
Heb je wel eens gekeken hoe sommige mensen voor een console zitten :+
Ze zwaaien met armen , benen en sturen mee in bochten en kijken om hoekjes.
Je wil natuurlijk niet als je bijvoorbeeld op een stealth missie bent en je zwaait/schreeuwt naar iemand thuis je character iets doet wat jij niet wil.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:17

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

http://www.vg247.com/2013...during-disc-installation/

Het is dus ook mogelijk om te beginnen met spelen terwijl de game van disc naar hdd wordt gekopieerd. Het maakt dus niet uit of je het digitaal download of kopieert van disc, je kan altijd beginnen met spelen terwijl het spel nog wordt gedownload of bezig is met kopieren van disc naar hdd. Blijft toch een fijne feature voor ongeduldige gamers, het kopieren van disc naar hdd duurt ook zo lang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Project Spark wordt gratis :)

http://www.oxm.co.uk/5866...anything-created-with-it/

das nog eens een goed bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
Ik lees het net ook, hier word ik blij van!

Hier een nieuwe trailer: http://youtu.be/ZGcAkK5h9fo

[ Voor 8% gewijzigd door mobygo76 op 19-07-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

MaakmeGek schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:04:
http://www.vg247.com/2013...during-disc-installation/

Het is dus ook mogelijk om te beginnen met spelen terwijl de game van disc naar hdd wordt gekopieerd. Het maakt dus niet uit of je het digitaal download of kopieert van disc, je kan altijd beginnen met spelen terwijl het spel nog wordt gedownload of bezig is met kopieren van disc naar hdd. Blijft toch een fijne feature voor ongeduldige gamers, het kopieren van disc naar hdd duurt ook zo lang. :)
Dat was dat toch niet meer mogelijk nadat MS de DRM had weggehaald?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:17

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

witeken schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:37:
[...]

Jawel alleen kan je de game nu (waarschijnlijk) alleen spelen wanneer je de disc in de Xbone hebt zitten voor DRM check, terwijl voor de DRM 180 je het gewoon kon spelen zonder dat de disc in de XBone hoeft te zitten.

In ieder geval het is een artikel van vandaag met officiële statement van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

beuker19 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:30:
[...]

Ik weet het niet met al die opties voor kleine bewegingen.
Heb je wel eens gekeken hoe sommige mensen voor een console zitten :+
Ze zwaaien met armen , benen en sturen mee in bochten en kijken om hoekjes.
Je wil natuurlijk niet als je bijvoorbeeld op een stealth missie bent en je zwaait/schreeuwt naar iemand thuis je character iets doet wat jij niet wil.
Ja, inderdaad, maar ik probeer alleen maar de mogelijkheden te bespreken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dat is idd mooi nieuws. 😊 Had zelf al wel iets neer info vanaf comic con verwacht. Maar wellicht komt dat nog ik de komende dagen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
witeken schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:37:
Dit is gewoon een technische functie, los van DRM. Disc moet erin om te spelen, downloads zijn altijd DRM-based geweest.

Start je een game vanaf disc, gaat hij op de achtergrond gewoon de inhoud over kopiëren naar je hdd. Moment dat het kopiëren klaar is, start hij daarna van hdd ipv disc, maar de disc moet er gewoon in blijven zitten.

Downloads zullen wel ondersteuning moeten hebben voor zulke 'progressive' download, maar gezien beide deze functie willen gaan gebruiken en de techniek al lange tijd bestaat, verwacht ik wel dat veel games dit gaan ondersteunen. (al is 'direct' beetje groot woord, al wil je al een speelbaar deel binnenhalen, gok ik op zo'n 1-2GB minimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Sony heeft wel redelijk beklemtoond dat je games snel zal kunnen spelen, dus wellicht verplicht of pusht Sony die feature. Het heeft zelfs een eigen naam: PlayGo: Slechts een deel downloaden, downloaden op de achtergrond of wanneer Ps4 'uitstaat'; met de secondary cpu, installeren op HDD, en je volgende aankoop voorspellen en al een deel downloaden.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

witeken schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:15:
Sony heeft wel redelijk beklemtoond dat je games snel zal kunnen spelen, dus wellicht verplicht of pusht Sony die feature. Het heeft zelfs een eigen naam: PlayGo: Slechts een deel downloaden, downloaden op de achtergrond of wanneer Ps4 'uitstaat'; met de secondary cpu, installeren op HDD, en je volgende aankoop voorspellen en al een deel downloaden.
En wat heeft dit te maken met de xbox1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
xAnarchyBaS schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:30:
[...]

En wat heeft dit te maken met de xbox1?
Reactie op de laatste alinea van de post erboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Dit is het xbox1 topic...

Heb nu AC 2 gedownload. Had het nooit uitgespeeld. Ideale situatie. Gewoon downloaden, gamen, geen gezeik met disc wisselen. Dus hoop dat de digitale prijzen redelijk scherp zijn / gelijkwaardig aan de meeste retailers. Als dat zo is, zal ik weinig neer hard copy games kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zulke features hebben ze beide, soms onder andere naam, soms op iets ander systeem. Sony of MS is daar niet uniek in. Principe blijft hetzelfde, al blijft het enkel de 'technische' vraag hoe dit 'direct spelen' haalbaar is.

Het GW1 systeem is afaik enige PC game die dit écht kan, de rest is allemaal kleine download voor maximaal tot characterscreen te kunnen komen en verder heb je dan toch minimaal 1-2GB nodig om te kunnen gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Heb nu AC 2 gedownload. Had het nooit uitgespeeld. Ideale situatie. Gewoon downloaden, gamen, geen gezeik met disc wisselen. Dus hoop dat de digitale prijzen redelijk scherp zijn / gelijkwaardig aan de meeste retailers. Als dat zo is, zal ik weinig neer hard copy games kopen.
Ben ook fan van GoD, met twee xboxen in huis is het icm met cloudsaves ideaal.
Opstarten, saves bijwerken en verder spelen zonder met discs te slepen en in het geratel van een spinnende disc te zitten.
Zouden alleen iets aan de prijs moeten doen, eigenlijk zelfde als Retail, in de winkel worden de spellen ook steeds goedkoper en op de Marketplace blijven ze de releaseprijzen aanhouden.
Als ik Microsoft zou zijn zou ik de prijs op 30 tot 40 euro zetten, dan word het veel interesanter voor velen om digital downloads aan te schaffen, en als het al iets goedkoper is maakt het ook niet veel meer uit dat je de spellen niet door kan verkopen, die winst heb je dan toch al gehad tijdens aanschaf.
Enige nadeel hiervan is dat de retailer zijn omzet zal zien dalen, al zullen er ook nog legio klanten zijn die wel gewoon een doosje,boekje en discje willen hebben al dan niet voor wederverkoop of verzamelwaarde.
Beste zou zijn om een model aan te houden die tijd sinds release aan een prijs koppelt, zeg elke maand 2 euro van de prijs af met een bodemprijs van 10,-

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 19-07-2013 15:36 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Ben ook fan van GoD, met twee xboxen in huis is het icm met cloudsaves ideaal.
Opstarten, saves bijwerken en verder spelen zonder met discs te slepen en in het geratel van een spinnende disc te zitten.
Zouden alleen iets aan de prijs moeten doen, eigenlijk zelfde als Retail, in de winkel worden de spellen ook steeds goedkoper en op de Marketplace blijven ze de releaseprijzen aanhouden.
Als ik Microsoft zou zijn zou ik de prijs op 30 tot 40 euro zetten, dan word het veel interesanter voor velen om digital downloads aan te schaffen, en als het al iets goedkoper is maakt het ook niet veel meer uit dat je de spellen niet door kan verkopen, die winst heb je dan toch al gehad tijdens aanschaf.
Enige nadeel hiervan is dat de retailer zijn omzet zal zien dalen, al zullen er ook nog legio klanten zijn die wel gewoon een doosje,boekje en discje willen hebben al dan niet voor wederverkoop of verzamelwaarde.
Beste zou zijn om een model aan te houden die tijd sinds release aan een prijs koppelt, zeg elke maand 2 euro van de prijs af met een bodemprijs van 10,-
Is al eerder besproken, maar dan maak je inderdaad de retailmarkt dus kapot en juist die markt zorgt ervoor dat je consoles verkocht worden. Digitale aankopen zullen dus nooit € 30,- of € 40,- worden bij release. Je betaalt gewoon voor het gemak van een digitale download en er is geen enkele concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Dat de prijzen gelijk zijn of concurerent met retailers kan je op je buik schrijven :)

Retailers zullen AAA games gelijk prijzen in het begin als een download.. Terwijl na een maand of 2 de prijzen gaan zakken en zij dus minder marge zullen krijgen per verkocht spel. Maar nog steeds verdienen op het spel. Ook zullen ze bepaalde games al tegen aanbiedingen kunnen verkopen.

Ze moeten een bepaalde status behalen bij MS om iig de games te kunnen blijven verkopen en dus ook recht hebben op een % van nieuw uitgebrachte games. Dat is het voordeel van retailers.. van uit de store op je xbox is die verplichting er niet. Enige voordeel is dat je de game kan downloaden en dus ook zonder disk verwisseling kan spelen. nu MS deze feature heeft weg gehaald.

Dus ja retailers zullen altijd kunnen stunten terwijl de online store veel langer een advies prijs zal aanhouden. pas als de game maanden oud is zal de prijs zakken en nog steeds duurder zijn dan retailers..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat ze als alternatief kunnen doen is ook werken met het verkopen van codes zoals ze dat ook bij Steam doen. Dan hebben retailers toch wat te verkopen (met minder onderhoud en kosten ook). Heb je ook meteen geen gezeur meer met defecte schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Ik denk dat als de prijzen relatief concurrerend kunnen zijn (lees 5 euro duurder) ik best wel gebruik wil gaan maken van de digitale dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Martinspire schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:46:
Wat ze als alternatief kunnen doen is ook werken met het verkopen van codes zoals ze dat ook bij Steam doen. Dan hebben retailers toch wat te verkopen (met minder onderhoud en kosten ook). Heb je ook meteen geen gezeur meer met defecte schijfjes.
Dan zal ook dat de markt kapot maken. omdat mensen die bij retailers een game aanschaffen toch graag een fysieke disk willen hebben. De markt is nog niet klaar voor volledig digitaal...

Pas als de markt er klaar voor is zou deze verschuiving mogelijk zijn.. Maar dan zou het zomaar kunnen zijn dat er geen 5 euro bak meer is. of een 3 games voor 55 euro.

Dus je zal daar altijd de retailers mee pakken. Sterker nog deze zullen dan faliet gaan en waar moeten die mensen dan weer werken? verder de recessie in :+

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 19-07-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
To_Tall schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:50:
[...]

Dan zal ook dat de markt kapot maken. omdat mensen die bij retailers een game aanschaffen toch graag een fysieke disk willen hebben. De markt is nog niet klaar voor volledig digitaal...

Pas als de markt er klaar voor is zou deze verschuiving mogelijk zijn.. Maar dan zou het zomaar kunnen zijn dat er geen 5 euro bak meer is. of een 3 games voor 55 euro.

Dus je zal daar altijd de retailers mee pakken. Sterker nog deze zullen dan faliet gaan en waar moeten die mensen dan weer werken? verder de recessie in :+
Ik denk dat als je de keuze hebt tussen een spel van 60 euro met fysieke schijf en een digitale game van 55 euro (of minder als je hem niet door kunt verkopen) dat het dan aardig snel richting digitaal gaat. Of was je vergeten dat Hollanders graag alles zo goedkoop mogelijk hebben :P

Het enige wat je met volledig digitaal handelen sloopt zijn niet de normale retailers, maar de retailers die sterk leunen op 2e hands verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Martinspire schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat als je de keuze hebt tussen een spel van 60 euro met fysieke schijf en een digitale game van 55 euro (of minder als je hem niet door kunt verkopen) dat het dan aardig snel richting digitaal gaat. Of was je vergeten dat Hollanders graag alles zo goedkoop mogelijk hebben :P

Het enige wat je met volledig digitaal handelen sloopt zijn niet de normale retailers, maar de retailers die sterk leunen op 2e hands verkoop.
Totaal mee oneens..

indien je de retailers bypass door digitaal goedkoper aan te bieden dan de retailers. Zullen mensen dus digitaal kopen.

Omzet van de retailer zakt. Gezien een bartsmit en een intertoy's zwaar leunt op game verkopen zal het zomaar kunnen zijn dat de omzet zo erg daalt dat er winkels gesloten zal moeten worden..

Kijk naar veel webshops die onlangs de deuren hebben moeten sluiten omdat mensen de producten niet meer kochten..

Het is momenteel niet verantwoord om retailers opzij te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De algehele games markt zal toch steeds meer richting digitaal gaan. In NL nog niet zozeer maar hier in UK en in US ook is het veel gewoner iets online te bestellen. (van groente tot auto's), de meeste game shops hebben dan ook een website waar je of de disc kan bestellen of een code kunt kopen voor downloaden uit de xbox of ps store. Winst halen ze veelal uit accesoires en 2e hands games en klanten binden ze dmv loyalty programs, maar ze zijn er al lang achter dat het oude verkoopmodel niet houdbaar is. het is niet voor niets dat de game, gamestation en HMV allemaal al failliet zijn geweest en een doorstart hebben moeten maken.

er zal altijd een deel van het publiek blijven die graag rondneuzen in de winkel en de doosjes vasthouden, maar dat gedeelte wordt snel minder. pc games en muziek zijn al voor het grootste digitaal, er zijn niet veel mensen meer hier die cd's kopen. Echter betaalt hier wel zo goed als iedereen voor zijn mp3's die gedownload worden, maar voor 69p per nummer of tussen de 6 en 8 pond voor een cd is die drempel dan ook erg laag (fysieke cd's zijn een stuk duurder).

Digitaal is nu eenmaal de toekomst en retailers en uitgevers zullen daar snel op moeten inspelen anders gaan ze inderdaad over de kop, het is jammer dat MS van hun originele idee is afgestapt, ik was daar echt enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Als het aan mij zou liggen, in principe zou het niet moeten uitmaken of je nu een digitale versie koopt of een disc-versie, game koppel je aan account/console en klaar. Heb je een disc, hoef je niets te downloaden, heb je digitaal, moet je downloaden maar je hebt geen goodies (art, handleiding, whatever).

Simpel, het PC systeem. WoW of soortgelijke worden nog steeds massaal verkocht in de winkel, maar ook gewoon bergen online (die afaik iets duurder zijn). Per saldo het systeem waarmee MS initieel kwam, wat Blizzard, Origin of whatever al jaren gebruikt.

Goed, zit je nog met wat issues wat betreft 'DRM' op de discs, maar daar zie ik het an sich nog best simpel. Jij speelt onder jouw account, allemaal goed. Je neemt disc mee en speelt bij een vriend? Volledig spelen en online via een non-profile (enkel nickname) en je progressie wordt niet opgeslagen. (zoals BF4 wapen unlocks etc). Wil je toch spelen? Moet je inloggen onder jouw account, hoppa en gaan.

Disc of digitaal verkopen? (immers nu gewoon een geregistreerde game onder je account). Transfer-fee van 5 euro om 'eigendom' over te zetten naar een ander. (met max van 2 per jaar ofzo). Bedrijven niet helemaal happy zijn, maar je houd de game semi-open voor iedereen, liever een game met veel mensen en een paar 'valsspelen', dan een leeglopende game omdat digitale versies niet door te verkopen zijn.

(Ze hebben ooit bij WoW stelling gemaakt: hoeveel extra spelers zou WoW krijgen als accounts verkocht/overdraagbaar konden worden? Tuurlijk, nieuwe spelers kunnen toch ook gewoon nieuwe game kopen? In dat geval is het een of/of, geef juist de ruimte om er een en/en van te maken)

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 19-07-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

To_Tall schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:02:
[...]

Totaal mee oneens..

indien je de retailers bypass door digitaal goedkoper aan te bieden dan de retailers. Zullen mensen dus digitaal kopen.

Omzet van de retailer zakt. Gezien een bartsmit en een intertoy's zwaar leunt op game verkopen zal het zomaar kunnen zijn dat de omzet zo erg daalt dat er winkels gesloten zal moeten worden..

Kijk naar veel webshops die onlangs de deuren hebben moeten sluiten omdat mensen de producten niet meer kochten..

Het is lullig voor retailers maar vrees dat het onvermijdelijk in de nabije toekomst. Free Record Shop was al bijna foetsie, dat ze een doorstart maken is of uitstel van executie, of ze gaan een ander model aanbieden waarbij je digitaal muziek kunt kopen. Ze kunnen gewoon moeilijk concurreren met de iTunes en Spotify's van deze wereld.

Kijk naar het gigantische succes van Steam, die 3-jaarlijkse sales weken lopen als een gek. Ik verwacht een soortgelijk model ook op de consoles. Wellicht nu nog niet meteen maar het gaat komen.

Zijn de XB1 schijven niet ook gewoon een installatie medium, net als digital downloads? Je kunt ze dadelijk toch niet meer spelen vanaf disc? De game moet toch altijd eerst geïnstalleerd worden op de hdd?

[ Voor 8% gewijzigd door kazuka op 19-07-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
To_Tall schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:02:
[...]

Totaal mee oneens..

Je vat hem niet. Ik bedoel dat er van een game 2 versies in de winkel komen te liggen. Een digitale variant (die je uiteindelijk download door het invoeren van een key ala steam) en een fysieke variant die gewoon op schijf gedrukt wordt. Als je dan de digitale variant goedkoper maakt, is er gewoon normale concurrentie met de online-store via Xbox Live Marketplace of PSN.
Als je dan hebt dat het voordeel van de fysieke variant is dat je hem door kunt blijven verkopen en offline kunt spelen, waarbij de digitale variant goedkoper is en je online kunt sharen maar niet kunt doorverkopen. Dan heb je uiteindelijk weinig problemen lijkt me? Retail kan gewoon games blijven verkopen (er zijn zat mensen die dat toch niet uitmaakt) en de digitale prijzen kunnen wat omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

compleet naast de huidige discussie maar :

http://uk.ign.com/article...-trio-of-amazing-features

en het is een exclusive/launchtitel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:57:
compleet naast de huidige discussie maar :

http://uk.ign.com/article...-trio-of-amazing-features

en het is een exclusive/launchtitel :)
Ziet er erg gaaf uit.

In de reacties zie ik ook nog dit staan:
Don't forget about the Kinect integration.

In DR3, you'll be able to have it where your Kinect is listening, and any sound(s) you make will alert zombies <3

Also, if a zombie grabs onto you, you can simply make a pushing motion with your controller and your character in the game with push the zombie away. You can now scream "get off me bro!" and actually push the zombie away as if it were actually on you in real life lol
Niet helemaal zeker of het waar is, maar zeker wel episch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Lol dus bier drinken en vervolgens een boer laten een horde zombies op je dak ... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Dead Rising 3 wordt zeker weten een day one buy :). Alles wat ik tot nu toe gelezen / gezien heeft vind ik tot nu toe positief :) Zelfs de graphics zijn goed ;)

En hier gaat het uiteindelijk om. Games :z

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-07-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Johan tb schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:45:
Lol dus bier drinken en vervolgens een boer laten een horde zombies op je dak ... lol
Het zal ook vast wel uit te zetten zijn, maar dat is goed mogelijk. Lijkt me een leuke minigame om met wat maten te kijken wie de meeste zombies kan lokken door te boeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
http://www.gamespot.com/f...can-be-a-creator-6411758/

Niet heel veel nieuws, maar leuk verhaaltje over Spark.

En edit:

http://uk.ign.com/article...-little-hype-lots-to-like

[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-07-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
En nog meer beelden van Dead Rising. Aanrader om even te kijken.

http://uk.ign.com/article...-parts-and-badass-weapons

:)

Ah, sorry voor de dubbelpost

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-07-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Korte samenvatting van het Xbox One panel bij Comic-Con:
Comic-Con: The Future of Xbox
Microsoft discusses controller recognition and next gen technology at Comic Con.

Major Nelson took the stage today at San Diego Comic Con to moderate a panel of developers as they talked about the new features of Microsoft's upcoming console, the Xbox One.

Ken Lobb, Creative Director at Microsoft, has been trying to revive Killer Instinct for years. Rather than go into tons of detail about the game itself, Ken showed highlights from EVO, the recent fighting name tournament in Las Vegas. At EVO, Ken used Project Upload to record a match where a dev broke a fan's 100+ win streak through some of the games new combo breakers. The match highlights were used as a sort of demo of the Xbox One's new video recording feature, which automatically records and stores locally the last five minutes of every game you play. Whenever something cool happens, you simply say "Xbox record" and it saves out the last 30 seconds of gameplay for upload and sharing.

More impressively, the controllers automatically recognize who is holding the controller through the camera. When the controller is passed from player to player, the games automatically load individual controller profiles for that player. Now passing controllers around during a game won't require you to back out to the options menu and change look inversion.

Dan Greenawalt, Creative Director of Turn10, creators of Forza, talked about more of the haptic a and rumble motors in the controller. The individual rumble in the triggers are being used to provide feedback on the tire performance, so players will have even more awareness of grip and braking. While that's impressive, the video showing a Prague course in 1080p and 60fps was even more amazing.

Keeping on the theme of graphics, Josh Bridge showed off a highlight reel from the insanity that is Dead Rising 3. The sequel will offer more zombies than ever before, a larger world, and no loading times. That's the big news, but Josh also took time to highlight, via a slideshow, some of the added details, from physics driven glass shards to biologically appropriate innards when you dismember zombies with your lightsaber.

We've already covered some of the Smartglass integration in Microsoft's Ryse, but producer Justin Robey was on hand to discuss how Smartglass can display where your friends are in each of their games and can help you prep multiplayer sessions without having to load the game first. So if you're playing Ryse, you can invite a bunch of your friends to a Dead Rising match, and will be notified in Ryse when all players are ready.

Nick Burton, lead of new technology at Rare, introduced the topic of Kinect, and how the fidelity had not been "quite there" in the previous generation. It could track about 20 points on the body. The Xbox One is about 10x the resolution of the current version and can read the folds in your face and discriminate among your fingers even at 3 meters. Hand positions can now be read for better fidelity in bowling and rock climbing games. The team have even created a target shooting game that uses your hand and eye positions in place of an actual light gun.

As amazing as that is, Nick had even more surprises. He showed a Kinectic produced mask of his own face that can the be mapped to in-game models. Rather than the gamer pic versions of yourself in games like Rainbow Six, you can now import your own face geometry and even your BMI onto character models in the games. The whole game also tracks your face during gameplay and will reproduce your real life facial expressions on the in game models.

All these features are so-called system level features and will be available to any game that chooses to use them.

The first question from the crowd was, not surprisingly, about the release date. The team promised more details on that this summer.
Niet echt nieuwe info dus, maar toch geen onaardige dag lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt nieuwe info, behalve dit stukje
We've already covered some of the Smartglass integration in Microsoft's Ryse, but producer Justin Robey was on hand to discuss how Smartglass can display where your friends are in each of their games and can help you prep multiplayer sessions without having to load the game first. So if you're playing Ryse, you can invite a bunch of your friends to a Dead Rising match, and will be notified in Ryse when all players are ready.
Dit is toch wel een handige feature, hoop dat dit niet alleen voor ryse opgaat maar ook voor ander multiplayer games. Het feit dat je je eigen gezicht in game kunt plaatsen en dat je gezichtsuitdrukkingen een op een in de game worden gekopieerd is ook uniek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Martinspire schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:29:
[...]

Je vat hem niet. Ik bedoel dat er van een game 2 versies in de winkel komen te liggen. Een digitale variant (die je uiteindelijk download door het invoeren van een key ala steam) en een fysieke variant die gewoon op schijf gedrukt wordt. Als je dan de digitale variant goedkoper maakt, is er gewoon normale concurrentie met de online-store via Xbox Live Marketplace of PSN.
Als je dan hebt dat het voordeel van de fysieke variant is dat je hem door kunt blijven verkopen en offline kunt spelen, waarbij de digitale variant goedkoper is en je online kunt sharen maar niet kunt doorverkopen. Dan heb je uiteindelijk weinig problemen lijkt me? Retail kan gewoon games blijven verkopen (er zijn zat mensen die dat toch niet uitmaakt) en de digitale prijzen kunnen wat omlaag.
Ik denk dat dit niet snel zal gebeuren, games zullen wel online te koop blijven maar gewoon voor de adviesprijs, en ja webwinkels en retailers zitten daar vaak een paar euro onder.

Denk ook niet dat online games kopen snel populairder gaan worden, ze zullen de retailers niet snel aan de kant duwen door de games significant (denk dat je games toch wel 15 euro, 25%!, goedkoper aan moet bieden online om het serieus interessanter te maken) goedkoper te maken. Ze hebben ze zeker de komende jaren keihard nodig als distributiekanaal voor de nieuwe consoles. Microsoft en Sony hebben geen groot eigen distributienetwerk zoals bijvoorbeeld Apple dat wel heeft.

In jou scenario zou ik gewoon altijd wachten tot de games 2e hands online te koop zijn en ze dan voor 40 euro oid kopen. Dat is ook cannabaliseren van je eigen game markt, want het is zo toegankelijk dat iedereen het gaat doen.

Het family share en DRM programma was zakelijk gezien puur bedoeld om geld te verdienen aan de 2e hands game markt, niet om de gamers blij te maken door hun games met iedereen te delen. Het fijne van het share programma is sowieso nooit bekend gemaakt, nadat ze het cancelden kunnen ze natuurlijk alles roepen.

Voorlopig zal er niet veel veranderen aan de manier van games distribueren.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik heb het niet zozeer over online aankoop, maar wel over een digitale aankoop. Dus dat je geen schijfje koopt maar een key en die invoert om de game te downloaden. Zo heb je geen schijfje nodig in de tray en kun je hem ook gewoon blijven gebruiken zonder problemen te hebben met bekraste schijfjes en whatnot (bij mij het grootste probleem van games die ik veel gebruik). Verder heb je dan wel wat andere mogelijkheden voor het delen van je games, maar dat is nog aan Sony en MS om in te vullen.

Ik ben er in ieder geval voorstander van om af te stappen van schijfjes an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Martinspire schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:37:
Ik heb het niet zozeer over online aankoop, maar wel over een digitale aankoop. Dus dat je geen schijfje koopt maar een key en die invoert om de game te downloaden. Zo heb je geen schijfje nodig in de tray en kun je hem ook gewoon blijven gebruiken zonder problemen te hebben met bekraste schijfjes en whatnot (bij mij het grootste probleem van games die ik veel gebruik). Verder heb je dan wel wat andere mogelijkheden voor het delen van je games, maar dat is nog aan Sony en MS om in te vullen.

Ik ben er in ieder geval voorstander van om af te stappen van schijfjes an sich.
Online aankoop en digitale aankoop is toch hetzelfde? :P

En je bedoelt dat een bol.com zowel een disc versie als een 'code versie' aanbiedt, waarbij je bij die 2e in principe per email een code krijgt en geen disc/doosje? Ik wil altijd wel iets tastbaars hebben als ik 60E voor iets neertel dus voor dat tweede zou ik zelf nooit kiezen, dat terzijde.

Ja het zou kunnen maar is erg onpraktisch, wat MS/Sony zou kunnen doen is iedere game leveren met een code, met deze code kun je je game koppelen aan je account en als je online bent spelen zonder dat de disc in de console zit. Ben je offline, dan moet de disc in de console. Wil je hem uitlenen of verkopen, dan deactiveer je jou code en kun je de game aan iemand anders geven.

Dat geeft dezelfde voordelen maar minder moeite voor retailers, plus DRM controle maar always online niet verplicht, toch? Op deze manier had MS het wel kunnen verkopen aan de massa denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Ton op 22-07-2013 03:04 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Mr Ton schreef op maandag 22 juli 2013 @ 03:01:
[...]

Online aankoop en digitale aankoop is toch hetzelfde? :P

En je bedoelt dat een bol.com zowel een disc versie als een 'code versie' aanbiedt, waarbij je bij die 2e in principe per email een code krijgt en geen disc/doosje? Ik wil altijd wel iets tastbaars hebben als ik 60E voor iets neertel dus voor dat tweede zou ik zelf nooit kiezen, dat terzijde.
Dus jij hebt van je kabelbedrijf ook een mooi doosje gekregen? Van je stroombedrijf krijg je ook een mooi pakketje? In de bioscoop mag je de film ook mee naar huis nemen? Van mp3's die je koopt krijg je ook de cd versie thuis gestuurd? Van je DLC heb je ook een mooi aankoopcertificaat? Windows is bij jou nog gewoon op cd meegeleverd ipv voorgeinstalleerd?

Doosje is overrated en neemt enkel plek in in je huis. Doe mij maar alles lekker digitaal in een cloudoplossing zodat het fysieke product niet kapot kan gaan en je overal toegang hebt tot jouw eigendommen. Opstaan om van spel te wisselen voelt zo ouderwets aan, vooral omdat al het andere wel digitaal en zonder opstaan gaat zoals een film on demand, muziekje luisteren en browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GameStop verkoopt al een jaar downloadcodes voor Nintendo games. Met die code kun je de games in de eShop downloaden, niets nieuws onder de zon en de codes zijn voordeliger dan dat de game bij Nintendo zelf kost. Lijkt me voor MS dan ook mogelijk hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Sinds eigenlijk relatief kort maak ik steeds meer gebruik van de games on demand functie van XBLA. Dit bevalt me eigenlijk uitermate goed. Lekker via Xbox.com bestellen, zodra je je Xbox aanzet wordt de game automatisch binnen gehaald en binnen een kwartiertje is de game binnen (uitgegaan van een gig of 5 :P).

Daarna verder geen gedoe meer met dvd's installeren, wisselen, etc. En voor iedereen die zegt dat een dvdtje wisselen toch geen moeite is... Gemak dient de mens zeg ik dan.

Gisteren weer even naar de line-up gekeken bij de launch. Ik vind het toch wel een sterke line-up, ook al zitten er wel veel games bij die ook naar de current gen komen, maar dat is dan toch een wat 'inferieur' product :P. Vanuit SDCC is er minder nieuws naar buiten gekomen dan verwacht. Dus maar even wachten op de volgende beurs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mkgaming.com/xbox3...rview-respawns-titanfall/

Titanfall geen launchtitel, das eigenlijk wel jammer. Is een van de exclusives voor de one waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben. Wordt dus voorjaar 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

As amazing as that is, Nick had even more surprises. He showed a Kinectic produced mask of his own face that can the be mapped to in-game models. Rather than the gamer pic versions of yourself in games like Rainbow Six, you can now import your own face geometry and even your BMI onto character models in the games. The whole game also tracks your face during gameplay and will reproduce your real life facial expressions on the in game models.
EA!! Implementeren in FIFA! NU!!!

behalve BMI anders heeft m'n pro een buikje :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
L1nt schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:33:

Zie je het voor je? Team match online 11vs11, zie je allemaal van die dikkertjes over het veld rennen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Een dergelijke techniek voor Fifa is er toch al? Welliswaar werkt het met de webcam, maar in principe moet dit makkelijk over te zetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Haha, ja of bij CoD zie je eerst een dikke pens van achter het muurtje verschijnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
L1nt schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:33:
[...]

Het heeft wel voordelen ;) Mijn spits was enigszins gebasseerd op mijn bouw, en dus ook 'vrij stevig'. Die was door praktisch geen enkele verdediger nog van de bal te krijgen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:46:
Een dergelijke techniek voor Fifa is er toch al? Welliswaar werkt het met de webcam, maar in principe moet dit makkelijk over te zetten zijn.
Maar die plakt jouw gezicht op soort van default hoofd, ondanks die puntjes die je moet zetten op bepaalde aspecten van je gezicht. Met zo'n kinect zouden ze je gezicht volledig 3D kunnen fotograferen, meer detail en 'realiteit' van je character dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:23:
Dead Rising 3 wordt zeker weten een day one buy :). Alles wat ik tot nu toe gelezen / gezien heeft vind ik tot nu toe positief :) Zelfs de graphics zijn goed ;)

En hier gaat het uiteindelijk om. Games :z
Ben benieuwd of meer mensen een HDTV hebben gekocht omdat je de Dead Rising tekst niet kon lezen op je CRT :)
Wat een brute game was dat zeg. Altijd stress vanwege die clock en dan van WC (savepoint) tot WC overleven met je survivors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
SeamusXanthus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:54:
[...]

Ben benieuwd op meer mensen een HDTV heeft gekocht omdat je de Dead Rising tekst niet kon lezen op je CRT :)
Wat een brute game was dat zeg. Altijd stress vanwege die clock en dan van WC (savepoint) tot WC overleven met je survivors.
Haha, had volgens mij net een HDTV gekocht voor bioshock/gears :P. Maar die stress is er nog steeds met tijd en savepoints, alhoewel je die optie wel uit kunt zetten.

Het filmpje ziet er erg fun uit. Grof geweld, mooie graphics, open wereld, brute wapens en ook een flinke dosis humor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:54:
[...]

Ben benieuwd of meer mensen een HDTV hebben gekocht omdat je de Dead Rising tekst niet kon lezen op je CRT :)
Hahaha ja, dat weet ik nog wel. Dead rising en Gears of War (geimporteerd, want dat had ik em eerder), net 3 jaar een breedbeeld philips CRT, ik naar de winkel voor een 37 inch LCD, HDready, want 1080p was toen echt niet te betalen/te krijgen. Dat gaf wel wat relatiestress :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SinergyX schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:50:
[...]

Maar die plakt jouw gezicht op soort van default hoofd, ondanks die puntjes die je moet zetten op bepaalde aspecten van je gezicht. Met zo'n kinect zouden ze je gezicht volledig 3D kunnen fotograferen, meer detail en 'realiteit' van je character dus.
En met die techniek wordt het misschien ook wel betaalbaar om gewoon een paar xboxen naar de meeste landen te sturen en in paar weken tijd alle van spelers zo de gezichten in te scannen.
Voor de echt grote spelers pak je dan alsnog je hi-tech stuff maar de rest lijkt dan nog een heel stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
L1nt schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:22:
En met die techniek wordt het misschien ook wel betaalbaar om gewoon een paar xboxen naar de meeste landen te sturen en in paar weken tijd alle van spelers zo de gezichten in te scannen.
Voor de echt grote spelers pak je dan alsnog je hi-tech stuff maar de rest lijkt dan nog een heel stuk beter
Is de nieuwe kinect trouwens al een keer in de praktijk geshowed? Ben erg benieuwd hoeveel beter die werkt tov huidige kinect, nu heb ik er maar een paar keer mee gespeeld, maar had niet echt het gevoel dat dat ding nu echt accuraat registreerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
SinergyX schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:52:
[...]

Is de nieuwe kinect trouwens al een keer in de praktijk geshowed? Ben erg benieuwd hoeveel beter die werkt tov huidige kinect, nu heb ik er maar een paar keer mee gespeeld, maar had niet echt het gevoel dat dat ding nu echt accuraat registreerde.
YouTube: Xbox One Kinect 2 Full Video Walkthrough

(niet echt praktijk game, maar wel praktijk technologie)

Een filmpje als dit geeft me hoop omdat vrijwel alle irritatie punten van Kinect zijn aangepakt, wat nodig is om het uit de gimmick zone te halen.

licht is geen probleem meer, en afstand tot de camera ook minder relevant
lag tot bijna nul gereduceerd
kleine subtiele bewegingen kunnen waarnemen
achter elkaar langs kunnen bewegen zonder problemen

Wat je er ook van vindt, indrukwekkend is het wel. Nu nog vertalen naar nieuwe games (die met Kinect1 niet technisch mogelijk waren). Als het hiermee niet lukt gaat het niet meer gebeuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ziet er inderdaad mooi uit. is dat onder de Kinect ook nog een Devkit?
Lekker schermpie overigens :9
In het kort dus veel minder lag, grotere kijkhoek, minder last van omgevingsgeluid, goede herkenning in het donker, meer data beschikbaar en meer verschillende type data. Kortom: grote sprong voorwaards. Ik kan nu al niet wachten tot die Kinect Sports Rivals uitkomt :) . Ook die fitness en dansgames kunnen nu betere feedback geven. Het lijkt me ook best logisch als we straks wat meer serieuze games gaan zien of games die je iets proberen te leren. Heck, je zou met rocksmith ook feedback kunnen krijgen over de houding van je vingers bijvoorbeeld.

Ik zie ook nog wel een techdemo verschijnen met een (soort) oculus rift waarbij je samen met een maat in volledig 3d rond kunt lopen en dingen kunt doen :9~ [/wens]

[ Voor 96% gewijzigd door Martinspire op 22-07-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verderop kreeg hij wel wat moeite met de mensen in de room, benieuwd of je ook de ruimte kan instellen waar hij moet kijken.

Ziet er wel bizar stoer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ziet er echt heel tof uit ja, lijkt een erg grote verbetering t.o.v. de 1e Kinect.

Snap niet dat ze dit niet on-stage hebben laten zien tijdens E3 of tijdens de XB1 reveal, dit zijn dingen waar je indruk mee kunt maken op je publiek. Wellicht dat een podium zich niet zo goed leent voor dit soort demo's, ze staan nu natuurlijk wel in een ideale kale ruimte met slechts een bankstel.

Hopelijk laten ze op de Gamescom meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Lieve mensen, kinderen, neefjes, nichtjes:

Verwacht binnenkort van de topicstarters een vernieuwde, redesigned en up-to-date topicstart waardoor je volledig op de hoogte zal zijn van het wel en wee van deze next-gen Xbox-console!

Danku, u kunt weer verder gaan met uw werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

ProfoundValue schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:41:
Lieve mensen, kinderen, neefjes, nichtjes:

Verwacht binnenkort van de topicstarters een vernieuwde, redesigned en up-to-date topicstart waardoor je volledig op de hoogte zal zijn van het wel en wee van deze next-gen Xbox-console!

Danku, u kunt weer verder gaan met uw werkzaamheden.
*kijkt er naar uit*
*vindt huidige topicstart al netjes :9*

Is er al een sneak peak? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nee dat niet, maar er zit in ieder geval een vernieuwde FAQ in en heel wat meer uitleg over de hardware en software features/veranderingen :)

Mocht je het topic een tijd niet gevolgd hebben of het nieuws niet gezien hebben, dan ben je daarna weer helemaal up2date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:27:
en heel wat meer uitleg over de hardware :).
Er is toch nog niets over de hardware bekend? Het zijn toch allemaal onbetrouwbare, oude geruchten ;)?
// Niks uitlokken a.u.b. - Uniciteit

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 23-07-2013 11:35 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
witeken schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 02:20:
[...]

Er is toch nog niets over de hardware bekend? Het zijn toch allemaal onbetrouwbare, oude geruchten ;)?
Hardware is meer dan alleen specs. Verder is er al aardig wat bekend, ook zonder de vage geruchten erbij te tellen. // Niks uitlokken a.u.b. - Uniciteit

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 23-07-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ik neem aan dat iedereen de volgende video heeft gezien? video: Video Dead Rising 3 toont nieuwe vijanden

Vooral de opmerking "every zombie is a snowflake" vind ik wel bijzonder. Er vanuit gaan dat hij doelt op het feit dat sneeuwvlokken uniek zijn (en dus niet dat ze smelten) en de enorme hoeveelheid zombies onscreen vind ik het bijzonder indrukwekkend. "Vroegah" konden ze makkelijk veel dezelfde objecten op het scherm toveren dmv truukjes met de grafische kaart (zoals in bijvoorbeeld Kameo gedaan is). Nu word elke zombie apart berekend en gerenderd want er zijn geen duplicaten onscreen. Nice!

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Ik kijk er ook erg naar uit :). Hopelijk gaat een vriend van me hem ook kopen waardoor we Coop kunnen spelen :). Dat lijkt me echt uitermate tof. Samen met BF4 day one buy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dat het groter is dan de vorige 2 games samen, is natuurlijk ook erg mooi.

Ik zit hier trouwens nog naar de specs te kijken en zie dat Bluetooth ook ondersteund wordt. Is daar eigenlijk al meer over bekend? Zou fijn zijn als dit voor headsets gebruikt kan worden voor de voice-chat. Maakt het aantal compatible headsets ineens een stuk groter (plus dat je veel goedkoper uit kunt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:28:
Dat het groter is dan de vorige 2 games samen, is natuurlijk ook erg mooi.

Ik zit hier trouwens nog naar de specs te kijken en zie dat Bluetooth ook ondersteund wordt. Is daar eigenlijk al meer over bekend? Zou fijn zijn als dit voor headsets gebruikt kan worden voor de voice-chat. Maakt het aantal compatible headsets ineens een stuk groter (plus dat je veel goedkoper uit kunt zijn)
Volgens IGN heeft de Xbox one geen bluetooth?

http://uk.ign.com/wikis/x...%20U%20Comparison%20Chart

zou wel mooi zijn als het er wel op zou zitten, zou inderdaad een stukj schelen, ik ben zowieso nogal gehecht aan mijn wireless oorschelpje voor in game chat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Hmm inderdaad kan ik het nu ook niet meer terugvinden. Wel Wifi-direct (ook geen lastige techniek) maar wederom geen Bluetooth. Al zou ik het ook niet erg vinden als het met een bluetooth adapter moet, maar ik hoop dat ze die voicechat nu toch wel wat gaan verbeteren qua aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.oxm.co.uk/5890...ntrols-survivor-upgrades/

nog meer dead rising 3 nieuwtjes :) ze gaan echt los voor die game
As with prior games, rescuing other survivors is a priority. They're a bit less bloody useless in a punch-up this time, however. "Survivors aren't just escort missions and babysitting, if you complete and help them out they're going to offer to help you out now. And now they'll just fight to their death with you.

"You can direct them and give them perks and, actually, with the Kinect, we got it to detect your finger pointing which actually evokes a cursor in the game and you can just say "attack" instead of multiple button inputs." Another way you might use Kinect is by screaming to attract the attention of rampaging hordes, luring them away from delicious, nutritious NPCs.
wijzen naar een zombie en attack zeggen tegen je kinect, als je survivors gered heb doen zij dan het werk voor je, geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ook wel ander aardig nieuws (al is het natuurlijk een xbox fansite dus ze overdrijven wel eens)
Crytek: Ryse E3 build was "too simplified", final game is more complex, challenging
There won't be any button prompts during executions, producer reveals

Ryse: Son of Rome's E3 show didn't do a terribly good job of conveying the game's subtleties, Crytek producer Michael Read has admitted. The build shown at the expo was very much work in progress, he told Siliconera in an interview - you can expect more elaborate, tactical brawling with less signposting once Ryse hits shelves.

We probed Microsoft Studios' James Goddard on the subject ourselves following Ryse's demo at the Xbox press event, and we're reassured to hear that it's a lot more complex than it looks. According to Read, many of the key combat mechanics are still being finalised, which is why Crytek brought an incomplete, purposefully dumbed-down version to the show.

For starters, you can hold buttons to charge up heavier versions of the standard attack and shield bash, and combine these to create knockback moves such as a shield bash followed by a kick. There won't be any button prompts when performing executions in the final build - you'll need to watch out for less obvious visual and audio cues in order to nail the timing.
It's impossible to fail an execution, but the better you time it, the more in-game boosts you'll unlock. Read shed light on an intriguing system that allows you to specify execution benefits via the D-pad before launching into the fray. If you're hurting, you might plump for health boosts, whereas if you're anxious to unlock new executions, you could prioritise XP. Button inputs will apparently correspond to limbs when performing executions - X is your right arm, for instance.

"What you're going to see in the final game, you're going to see various levels of difficulty from easy mode I think up to nightmare," Read explained. "I don't know if they have decided on that. But, what's going to change in there is the amount of the damage that enemies [are] going to do to you and how accurate that [you'll need to be] at blocking.

It'll take more than a few blows to trigger an execution state, depending on the foe. "Some of the higher archetype guys, I mean they are going to take a lot of hits. We are going to throw some stupid guys in there, where it's probably going to take two hits, especially early on in the game to get you used to the control system and how that all works. There's a lot we should have explained. We didn't do a good job of doing that."

Apparently, throwing in all the unpolished additional design elements would have resulted in an "awful experience", but Read does worry that "we simplified things a little bit too much" for the occasion.
Ziet er goed uit. Mooi dat het wel wat meer wordt dan buttonbashen (al lijkt het me niet onlogisch dat easy mode wordt zoals in de E3 variant).

Crytek is ook over het algemeen geen casualgame ontwikkelaar
Microsoft and Xbox One are "years ahead of anyone else out there", says veteran ARG designer "Always-on" and "always-connected" represent new opportunities for storytellers

Veteran Alternate Reality Game creator Elan Lee - the man behind such viral hits as Halo 2's I Love Bees ARG and The Beast for Steven Spielberg's film A.I. - has spoken at some length about how storytellers might make use of connected platforms like Xbox 360 and Xbox One.

"I was a lead game designer on the original Xbox," Lee commented, when asked for his thoughts on Xbox One. "I've had one forever. When you start looking at what it can do today, and especially what the new hardware will be able to do, it's such an inlet for pretty incredible things.

"When you take those 80 million connected boxes and you add on top of that the fact that they've got controllers in their hands, and on top of that there's the Kinect camera looking at them - and the next one will have facial recognition - and on top of that voice recognition, and SmartGlass, friends lists, windows for social networking, you add all these things together you realize this platform has put itself into a position to completely redefine the nature of entertainment.
"All it needs now is for a very smart group of people to flip that switch."

Lee now works at Microsoft's Los Angeles TV studio, founded in February to usher in an "an era when interactive entertainment becomes the greatest form of all entertainment". The idea there is to create original programming that rivals what you'd get from a major established broadcaster in terms of production values, while letting the viewer participate to varying degrees with the story as it unfolds.

Similar work is underway at Microsoft's "two-way TV" studio Soho Productions in London. "I think interactive TV will continue to be pushed forward by both the television and game industries," The former's Rob Stevens told OXM in a recent interview. "From conversations I've had, there is a strong will from the world of broadcast TV to explore new ways of reaching audiences."

Stevens also downplayed talk of a clash between traditional gaming and interactive TV, suggesting that "we are now able to create experiences that aren't as rigidly defined by factors like technology or our understanding of genres and platforms".

Back to Lee. "In the history of storytelling there have been five or six big advancements that changed the way we tell stories and the way human beings communicate with each other," he told Gamasutra. "Things like the invention of Western theatre, the invention of the printing press, the invention of the motion picture camera.
"Every time one of these things is invented we, being humans, scramble about madly trying to figure out how best to use these to convey a complex idea, emotions, narratives. We are, right now, right in the middle of another one of those huge events in the history of humanity's ability to tell stories - and we don't even have a name for it.

"It's sort of the internet. It's sort of connected devices. It's sort of a lot of things. But we do understand that there's this new, always-on, always-connected method by which we interact with each other all day, every day. And to be in a place like Microsoft that has an advantage over the rest of the planet to use that power, those tools, to redefine what it means to tell stories, that's what gets me really excited."

As you hopefully know by now, Xbox One is designed to be joined at the hip to TV - you plug your existing TV box into it via the HDMI port, then browse channels using the console's IR blaster without switching away from the Xbox dashboard. This constitutes the more pedestrian facet of Microsoft's TV plan, interactive TV comprising the sharper end of the wedge.

The tentpole release there could be Remedy's Quantum Break, a collaboration with Microsoft's TV studios that runs a live action show and gameplay side by side (catch the latest trailer below). Doubtless, Lee also has a considerable contribution to make.

"We've got this interest now in redefining what storytelling is and to convey these stories across hardware, across a network that's already established and has this audience," he concluded. "That puts Microsoft years ahead of anyone else out there. And the fact that they are this excited to use that advantage to tell really good stories and to hire a team that can tell those really good stories, that's just exactly where I want to be in the world."

Naturally, Lee was unable to discuss the specifics of his latest project, observing only that the idea is to make ARGs more accessible. "I want to use everything I know and everything I've learned along the way to build something even bigger, something to reach a much larger audience," he said, adding "it is a little bit like my previous work at Fourth Wall Studios, but on a much larger stage."
Wel een hoog (wij van wc eend gehalte), maar mooie visie verder. Kent iemand die gozer verder? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:29:
http://www.oxm.co.uk/5890...ntrols-survivor-upgrades/

nog meer dead rising 3 nieuwtjes :) ze gaan echt los voor die game

[...]

wijzen naar een zombie en attack zeggen tegen je kinect, als je survivors gered heb doen zij dan het werk voor je, geweldig :)
Jeps, day one buy :). De next gen biedt voor zulke open 3rd person adventure games toch wel echt een flinke toegevoegde waarde ten opzichte van current gen. :) Met name het aantal zombies, geen laadtijden voor verschillende indoor/outdoor levels en bosses, etc. Voor andere genres zal het toch vooral meer van hetzelfde zijn, maar dan groter en mooier. En ben wel benieuwd naar hoe Kinect in DR3 werkt. Het demofilmpje van een aantal posts hierboven laat zien dat het erg mooie techniek is. Als het ook goed naar een game wordt vertaald dan kan het wel leuk worden.

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-07-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbabu
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 21:14
Gisterenavond te horen gekregen dat een erg lieve jongedame er eentje voor mij heeft besteld, dat had ik echt niet verwacht en ik kan niet wachten!

De Xbox One is echt een top apparaat. Vandaag even op ingelezen en je kunt er echt teveel toffe dingen mee. Wat een bakbeest qua performance en de mogelijkheden van Kinect zijn erg tof. Daarnaast erg fijn dat ie future proof is mbt het ondersteunen van 4K/UltraHD.

We willen 'm echter ook als HTPC gaan gebruiken. Vraag me af of ie ook .MKV's etc af kan spelen? Of ie ook Grooveshark of Spotify gaat ondersteunen? Wellicht via een webbrowser? Daarnaast vroeg ik me af of het handig is om een media keyboard aan te schaffen? Wordt dat überhaupt ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Nbabu schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:42:
Gisterenavond te horen gekregen dat een erg lieve jongedame er eentje voor mij heeft besteld, dat had ik echt niet verwacht en ik kan niet wachten!

De Xbox One is echt een top apparaat. Vandaag even op ingelezen en je kunt er echt teveel toffe dingen mee. Wat een bakbeest qua performance en de mogelijkheden van Kinect zijn erg tof. Daarnaast erg fijn dat ie future proof is mbt het ondersteunen van 4K/UltraHD.

We willen 'm echter ook als HTPC gaan gebruiken. Vraag me af of ie ook .MKV's etc af kan spelen? Of ie ook Grooveshark of Spotify gaat ondersteunen? Wellicht via een webbrowser? Daarnaast vroeg ik me af of het handig is om een media keyboard aan te schaffen? Wordt dat überhaupt ondersteunt?
Ik denk het allemaal niet (misschien via browser), tenzij ze de Windows 8 store open gooien (wat ik nog steeds hoop/verwacht), dan gaan er heel mooie dingen gebeuren. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is, maar zoals het is opgezet lijkt het me wel...?

Weet iemand dit? Ben geinteresseerd wat er moet gebeuren om het mogelijk te maken om de Win8 store te openen op de X1. Moeten bestaande apps geport worden of is dat niet nodig met het 'Win8 OS'? Als het geport moet worden, zou dat veel werk zijn of zoiets als met RT? Iemand feitelijke kennis hierover? (dus geen mening of wishfull thinking graag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nbabu schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:42:

Fijn dat je zo enthousiast bent :)
4K en UltraHD is inderdaad leuk om te zien, al geld dat niet voor games btw (dat is max 1080p, maar ook mooi zat).
Verder is het nog de vraag of we MKVs native kunnen afspelen. Ik ga er niet vanuit, daar Windows 8 dat ook niet doet. Verder zal er voor Grooveshark en Spotify ook wel een app komen (waarschijnlijk ports van de Windows 8 apps). Maar hoe of wat wordt later nog bekend gemaakt. Grote kans dat er in September oid wel wat meer bekend is over app-development.
Volgens mij werden toetsenborden en muizen wel via USB ondersteund, maar pin me er niet op vast. Smartglass werkt overigens ook, dus daar zou je met een tablet oid ook wel wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 11:22

Jack V

Snappie?

Wat ik me dus afvraag met die tv functionaliteit, naast de manier waarop het buiten de VS wordt ingevoerd: wat als je geen set-up box hebt, maar een in de tv ingebouwde C+ decoder? Hebben ze daar over nagedacht?

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dan werkt het gewoon minder. Je moet ergens een signaal van krijgen en die in de Xbox doen. Als je dat niet doet, dan heb je de functionaliteit simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Best wel netjes die Dev-Kits van de X1:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aN7Jvlm.jpg

Ziet er zeker niet lelijk uit, dat wit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Geef het een paar jaar, dan ligt ie ook wel in het wit in de winkel :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

PBP

Microsoft To Announce Indie Self-Publishing, New Certification Process
Another unpopular Microsoft policy appears to be heading for the history books. Sources tell Game Informer that the company is reversing course on its publishing requirements. This will allow independent studios to access digital distribution without a publishing partner.
Inmiddels confirmed:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jPlH8bKNEfOxF.png

[ Voor 40% gewijzigd door PBP op 24-07-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Goede zaak denk ik. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen? Het lijkt er wel op dat ze luisteren naar de kritiek en er ook iets mee doen, prima toch?

Blijkbaar wilde Microsoft het als verassing aankondigen op de Gamescom, wel jammer dat het dan toch eerder uitgelekt wordt.

http://www.polygon.com/20...one-indie-self-publishing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zoiets is bijna niet tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Vanuit het artikel:
With the Xbox One sharing the Windows environment alongside the now-titled "Xbox" operating system, with a hypervisor managing both operating systems, one possible way of allowing self-publishing on the Xbox One would be to allow it to run "Windows Store apps."
Joy!
Maar even verderop...
Whitten shied away from digging into the specifics of what architecture the Xbox One and Windows 8 will share, but said that when indies create things for the Xbox One they won't be "Windows Store apps" though, on the highest level, the desire is to allow developers to create things that can effortlessly move between Microsoft platforms.
Dat is een soort van antwoord op mijn eerdere vraag. Blijkbaar niet hetzelfde als Windows Store Apps, en dus is er extra werk voor nodig (maar blijkbaar zo min mogelijk). De grote vraag is, is het geen Windows Store App zoals een iPad app geen iPhone app is, of zijn het totaal verschillende dingen die toevallig in dezelfde store zitten? Ofwel, moet ik straks één keer Halo Spartan Assault kopen als W8 app en als X1 app of kan ik dubbel betalen? Indien het laatste valt het voordeel als consument meteen weg, en de voornaamste reden om een X1 te kopen voor mij.

En even verder weer:
It's a "vision," Whitten clarified to Polygon, because the system won't all be in place at launch. "It's how we architectured the [Xbox One]," he said. "But it won't all be there at launch."
Dit soort berichten bevestigen wat ik al dacht, ze zijn gewoon simpelweg nog niet ver genoeg gevorderd. De visie in grote lijnen is er, maar de knopen zijn nog niet allemaal doorgehakt en technisch is niet alles wat men wilt klaar. Daarom is de communicatie zo slecht. Indies worden niet genegeerd, ze waren gewoon niet ver genoeg om de details van de visie compleet uit te leggen. Dus riepen ze maar niks. Of het slim is , is een tweede, maar het verklaart een hoop.

Nu zal iedereen waarschijnlijk zeggen dat het een draai is van MS, maar dat lijkt me niet. Zoals al eerder gezegd, men is al jaren bezig alle services bij elkaar te brengen en dat niemand het idee heeft gekregen dat 'indies' het beste in een W8 Store-achtige omgeving kunnen vertoeven is onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het lijkt erop dat er een verschil is tussen wat er op het Xbox OS draait en wat er op het Windows OS mag draaien. Op het Windows OS zullen ze waarschijnlijk minder resources ter beschikking hebben en zal het eerder richting een appstore of marketplace gaan. De Xbox kant zal echter meer focussen op de games en meer richting een Steam platform gaan.

Ik vind het overigens wel debiel dat men maar meteen het slechtste lijkt te denken, simpelweg omdat ze dergelijke details nog verder aan het uitwerken zijn. Anderzijds hebben ze natuurlijk wel iets van 5 jaar de tijd gehad om over dergelijke zaken na te denken, dus in dat opzicht zijn ze volgens mij gewoon te laat begonnen.

Anyways, zolang er nog van dit soort berichten uitkomen voor de lancering, ziet het er allemaal wel een stuk positiever uit. Ze gaan hierbij ook nog eens verder dan Sony, zo lijkt het. Als we engadget mogen geloven: Xbox One's ability to play in-development code has Minecraft-esque implications for gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Wow Microsoft is echt 180 graden gedraaid de laatste tijd :/
Weet je aan de ene kant vind ik het goed, er wordt tenminste geluisterd naar ons. Maar doordat ze dit zo laat doen komt het op mij een beetje over als "Een kat in het nauw maakt rare sprongen.".
Dus tsja, het heeft dus zijn voor en nadelen. Ik ben benieuwd of ze de Indie's hiermee kunnen overhalen. :)

edit: nu ik het artikel ook heb gelezen vallen mij een aantal dingen op. Dit is positieve marketing ten top.
It's something we've been working on for a long time
Volgens mij had ik een tijdje terug nog in een interview gelezen, dat ze het niet gingen doen vanwege de kwaliteits eisen die Microsoft wil stellen. (ik kan het interview alleen niet meer vinden |:( )

[ Voor 25% gewijzigd door Meekoh op 25-07-2013 07:52 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Meekoh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 07:39:
[...]

Volgens mij had ik een tijdje terug nog in een interview gelezen, dat ze het niet gingen doen vanwege de kwaliteits eisen die Microsoft wil stellen. (ik kan het interview alleen niet meer vinden |:( )
Dat klopt ook, daarom ligt dit concept er nu ook.

Let wel, op bijvoorbeeld Steam zitten er massa's letterlijk 'broken' games. Op de consoles is dit onacceptabel en daarom is die hoge (en dure) kwaliteitscontrole er. Voor big-budget games is dit geen probleem, voor indies uiteraard wel. Dus is er nu een tweede platform waar die eisen er niet zijn, maar waar tegelijk niet de kwaliteits controle is die je gewend bent. Verwacht dus veel indy games met de kwaliteit zoals we die in de app-stores kennen (relatief buggy).

Dit is gewoon de uitleg hoe men het wilt gaan doen, ik vind dit dat ook geen '180' maar geloof ook echt dat dit zo bedoeld was (vooral omdat ik dit model al verwachtte voor de X1 uberhaupt was aangekondigd 8) ).
Pagina: 1 ... 50 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.