[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:48
SeamusXanthus schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:05:
[...]

Let wel, op bijvoorbeeld Steam zitten er massa's letterlijk 'broken' games.
Wat bedoel jij hier dan met "broken" ?

Dat ze vrij slecht zijn? Die games vind je overal. Op Steam kosten ze tenminste wel maar 3 euro meestal.

De games op Steam werken in ieder geval gewoon. Zelfs de steenoude DOS-games.

Overigens ken ik maar één game op Steam die ik als "broken" zou bestempelen: The War Z.

Als de weg vrij is voor indie developers op Xbox One dan krijg je daar ook slechte games voor 3 euro hoor... Ik juich het hele idee van harte toe, maar meer dan de helft van alle budget indie games zijn gewoon tenenkrommend slecht. Zie ook bijv. de Ouya reviews, in principe een prima device maar er is geen enkele goede game voor.

[ Voor 38% gewijzigd door Xeanor op 25-07-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Tuurlijk gaan er ook slechte indie games komen, daar ontkom je niet aan als je de deur open zet. Daar gaan Sony en MS beiden last van krijgen, net als Steam dat nu al heeft.

Het opent echter ook de deuren voor die paar pareltjes die er per maand/jaar gereleased worden. En die komen vanzelf wel bovendrijven, hetzij via reviews op internet, of via de ranking op de betreffende console. De bagger valt vanzelf naar beneden in de lijsten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Xeanor schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:08:
[...]

Wat bedoel jij hier dan met "broken" ?

Dat ze vrij slecht zijn? Die games vind je overal. Op Steam kosten ze tenminste wel maar 3 euro meestal.

De games op Steam werken in ieder geval gewoon. Zelfs de steenoude DOS-games.

Overigens ken ik maar één game op Steam die ik als "broken" zou bestempelen: The War Z.

Als de weg vrij is voor indie developers op Xbox One dan krijg je daar ook slechte games voor 3 euro hoor... Ik juich het hele idee van harte toe, maar meer dan de helft van alle budget indie games zijn gewoon tenenkrommend slecht. Zie ook bijv. de Ouya reviews, in principe een prima device maar er is geen enkele goede game voor.
Broken als in zo veel fouten dat het eigenlijk schandalig is. Er zijn al verschillende titels in mijn verzameling die ik als broken kan benoemen (doe ik niet om de discussie niet offtopic te brengen)

Je hebt gelijk over slechte titels maar het is het één of de andere. Als je selfpublishing toe laat is dit een automatisch gevolg dat je troep krijgt (vandaar ook uitspraak dat ze niet op Live mochten). Op mijn iPad is het ook zo en daar vinden de goede titels toch wel hun weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
Microsoft is door al deze publicaties wel continu in het nieuws, en nu positief. Soms heb ik het idee dat er echt een gedachte achter zit....Ze zijn meer in het nieuws dan Sony en negatieve of positieve aandacht, het verkoopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

mobygo76 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:42:
Microsoft is door al deze publicaties wel continu in het nieuws, en nu positief. Soms heb ik het idee dat er echt een gedachte achter zit....Ze zijn meer in het nieuws dan Sony en negatieve of positieve aandacht, het verkoopt wel.
Tja, Sony is stil en kan rustig vanaf de zijlijn toekijken. Tot nu toe hebben ze nog geen beslissing gemaakt waar gamers problemen mee hadden. MS moet, Sony hoeft op dit moment niet zo. Die gaan gewoon op de Gamescom weer knallen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
mobygo76 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:42:
Ik volg de ontwikkelingen rondom de Xbox One met veel interesse, maar ergens heb ik een gemengd gevoel hierbij.
Vooral het naderhand aanpassen van allerlei dingen, omdat de toekomstige kopers het zo willen. Aan de ene kant juich ik het toe, omdat ze naar de gamers luisteren. Echter aan de andere kant is het ook zwaar frustrerend. Als ze dit nu eerder hadden gedaan, nog voor de reveal/E3 (het luistereren dan he). Het is een soort van mosterd na de maaltijd. Bijv. bij New Coke, daar zat ook niemand op te wachten. Ik kan mij niet voorstellen dat dit in klanten testpanels nooit naar voren is gekomen...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
Enige grote wijziging is die family sharing, indie nu wel of niet door de screening zal mij weinig boeien.

Op de xbox heb je ook een baggervloot aan die xbox arcade games, liever zo'n niveau dan 'gooi elk denkbaar spel op de market en hoop er wat aan te verdienen'.

Al snap ik soms de logica van MS niet, ze hebben op dit moment zo'n beetje het sterke Multi-platform in handen van welke markt, console/PC/mobiel, maak daar gebruik van. De PC/Win8 store werkt nog steeds niet direct op WP8 (en visa versa), gooien ze zo er nog een console versie bij die wéér anders is.

In theorie kunnen ze hele swipen via kinect laten lopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:21:
De PC/Win8 store werkt nog steeds niet direct op WP8 (en visa versa), gooien ze zo er nog een console versie bij die wéér anders is.
Je bent je d'r van bewust dat hoewel de omgevingen op elkaar lijken (qua uiterlijk) console/pc/phone volledig andere platformen zijn? Je kunt tussen pc en phone een heleboel code hergebruiken voor je apps, maar enkele aanpassingen blijven noodzakelijk, en dat is niet direct een slecht iets. Tuurlijk zou het fijn zijn als alles op alle omgevingen draait, maar dit dwingt ontwikkelaars wel om nog enigszins na te denken over de platformspecifieke zaken, ipv alles klakkeloos maar overheel heen te pushen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
SinergyX schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:21:
Enige grote wijziging is die family sharing, indie nu wel of niet door de screening zal mij weinig boeien.

Op de xbox heb je ook een baggervloot aan die xbox arcade games, liever zo'n niveau dan 'gooi elk denkbaar spel op de market en hoop er wat aan te verdienen'.

Al snap ik soms de logica van MS niet, ze hebben op dit moment zo'n beetje het sterke Multi-platform in handen van welke markt, console/PC/mobiel, maak daar gebruik van. De PC/Win8 store werkt nog steeds niet direct op WP8 (en visa versa), gooien ze zo er nog een console versie bij die wéér anders is.

In theorie kunnen ze hele swipen via kinect laten lopen.
Het zou best kunnen dat dat de enige grote wijzigingen zijn. Maar dit is nu eenmaal wel het beeld dat bij mij en vele met mij bestaat en daar doe je nu niet zo veel meer aan.

Ik denk ook dat het een heel groot pluspunt kan zijn als ze die platformen weten te integreren met elkaar.
Kijk maar naar hoe Apple bijv. producten integreerd. De combi Apple TV+Iphone/Ipad+Macbook is echt briljant.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Meekoh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:06:
Vooral het naderhand aanpassen van allerlei dingen,
Naderhand? Het apparaat ligt nog niet eens in de winkel. Beter dat dan over allerlei mogelijkheden pochen en die na verloop van tijd verwijderen.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
McBoom schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:47:
[...]

Naderhand? Het apparaat ligt nog niet eens in de winkel. Beter dat dan over allerlei mogelijkheden pochen en die na verloop van tijd verwijderen.
Ze hebben toch bepaalde zaken aangepast nadat ze het product gepresenteerd hebben? Dan is dat toch naderhand?
Ik heb hier nog helemaal niets over Sony vermeld (Ik neem namelijk aan dat jij op o.a. de Other OS feature doelt van de PS3, correct me if i am wrong).
We zitten tenslotte in het Xbox One topic, dus kijk ik even niet naar de concurrentie.

Blijkbaar heb jij niet het beeld dat ik heb van de handelingen van Microsoft de laatste tijd. Dat is niet erg, maar dat wil niet betekenen dat iedereen zo erover denkt. Ik meld alleen wat ik en mensen uit mijn vriendengroep ervaren in deze situatie.

Maargoed back on topic. Denken jullie dat Microsoft het hart van de indies hiermee weer terug kan winnen? De uitspraken van een aantal Indie developers na de E3 waren toch best wel hard richting Microsoft...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:48
Meekoh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:04:
[...]

Maargoed back on topic. Denken jullie dat Microsoft het hart van de indies hiermee weer terug kan winnen? De uitspraken van een aantal Indie developers na de E3 waren toch best wel hard richting Microsoft...
Ik kan je vertellen, de gaming industrie heeft sowieso vrij weinig meer te maken meer met "passie voor games" of wat developers vinden van een bedrijf achter een platform. Alles gaat om het geld en als het handig is om een game zo te developen dat het makkelijk op zowel PS4 als Xbox One kan worden gespeeld en dat niet zoveel tijd kost dat het lucratief is om dat te doen dan komt het allemaal gewoon ook op de Xbox One, ongeacht wat allemaal vooraf ging aan de Xbox One launch. Titles zijn alleen exclusive als er een smak geld wordt betaald voor Sony of Microsoft zodat dat compenseert voor het feit dat het niet op de console van de concurrent kan worden verkocht.

Oftewel, Indie games komen gewoon naar de Xbox One. Want vooral Indie developers kunnen echt iedere euro aan inkomsten gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Xeanor op 25-07-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Meekoh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:04:
[...]

Ze hebben toch bepaalde zaken aangepast nadat ze het product gepresenteerd hebben? Dan is dat toch naderhand?
Naderhand vind ik het als de mensen de console al in huis hebben. Zolang het ding nog niet te koop is mogen ze van mij veranderen wat ze willen. Als hij wel te koop is natuurlijk ook, maar dan zeker niet in negatieve zin.
Ik heb hier nog helemaal niets over Sony vermeld (Ik neem namelijk aan dat jij op o.a. de Other OS feature doelt van de PS3, correct me if i am wrong).
We zitten tenslotte in het Xbox One topic, dus kijk ik even niet naar de concurrentie.
Ik heb het S-woord ook niet in de mond genomen. ;)
Blijkbaar heb jij niet het beeld dat ik heb van de handelingen van Microsoft de laatste tijd. Dat is niet erg, maar dat wil niet betekenen dat iedereen zo erover denkt. Ik meld alleen wat ik en mensen uit mijn vriendengroep ervaren in deze situatie.
Ik zeg toch ook niet dat het erg is? :?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
McBoom schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:26:
Ik heb het S-woord ook niet in de mond genomen. ;)
Kom op je bedoelde het wel :9
Ik zeg toch ook niet dat het erg is? :?
zo deed je het wel overkomen op mij ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik vraag me af wat ze precies bedoelen dat je met elke xbox one games kan ontwikkelen. Weet iemand wat dat betekend? Ik neem aan dat als je een game wil maken je dit programmeert op de pc en het eventueel dan kan testen in een debug mode via de xbox oid? Maar dan nog zal je neem ik aan wel wat gelicenseerde tools nodig hebben, waar de nodige kosten aan verbonden zullen zijn. Waar zijn anders devkits voor?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
voxxel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:48:
Ik vraag me af wat ze precies bedoelen dat je met elke xbox one games kan ontwikkelen. Weet iemand wat dat betekend? Ik neem aan dat als je een game wil maken je dit programmeert op de pc en het eventueel dan kan testen in een debug mode via de xbox oid? Maar dan nog zal je neem ik aan wel wat gelicenseerde tools nodig hebben, waar de nodige kosten aan verbonden zullen zijn. Waar zijn anders devkits voor?
Als ik het goed begrijp zal er iets aanwezig zijn op iedere Xbox One (ik ga ervanuit dat dit een debug-mode is) waardoor je je games kan testen. Wat ik wel denk is dat je alleen deze debug-mode kan activeren wanneer je op de een of andere manier wel een bepaalde vergoeding hebt afgedragen aan Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zo'n systeem zou dan wel bizar openstaan voor mogelijke hacks en dergelijke.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:03:
Ik ga ervan uit dat zoals ik hierboven al stelde, dit een debug-mode omvat. Hoogstwaarschijnlijk krijg je alleen maar toegang tot een kleine of zelfs 'gevisualiseerde' debug-omgeving, waarin je alleen maar gamecode kunt draaien en verder niks kunt aanpassen aan de code van de X1, oftewel dat met die hacks is naar mijn idee via deze modus niet eens mogelijk ;)

Plus, dat om ook nog gebruik te maken van deze 'emulator' (want zo komt het op mij over, dat dat het wordt) je hoogstwaarschijnlijk een bedrag moet betalen, dus dit alles is niet zomaar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Klinkt als een debug tool of iets in de richting.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Het gaat hier met Windows Phone anders ook gewoon prima. Ik gok op een soortgelijk systeem waarbij het gewoon in een sandbox draait en je alleen van bepaalde api's gebruik kunt maken.

Niet geheel onverwacht volgens mij (zo weinig gameplay nog):
Kinect Sports Rivals for Xbox One delayed to spring 2014

Rare's first game for Xbox One, Kinect Sports Rivals, won't make the next-generation console's launch, according to an update from Microsoft today. Previously planned for a holiday 2013 release, the game is now listed for a release during spring 2014.

A Microsoft representative confirmed the delay to Polygon, saying that the game was pushed back so developer Rare had extra time to polish the title and release Kinect Sports Rivals without compromising the game's quality. The Xbox One game will be playable for the first time at PAX Prime and Gamescom in August.

Microsoft Studios and Rare announced Kinect Sports Rivals at E3 2013 as one of the "Day One" titles for the new Xbox. The game will feature six sporty activities: climbing, wake racing, soccer, target shooting, bowling and tennis.
We hadden echt al meer moeten zien van deze game imo (1 van de weinige kinect games die eens kan laten zien wat je ermee kunt), maar toch wel fijn dat ze hem wel uit durven te stellen en niet na uitbrengen nog een dozijn patches gaan uitbrengen om hem op niveau te krijgen.

Al krijgen we dan wel natuurlijk meteen wat pakketten met console+game denk ik die ze dik gaan pushen. Met al het najaarsgeweld en de schitterende launchgames, vind ik het overigens ook niet zo heel erg, had er toch al te weinig tijd voor :*)

[ Voor 81% gewijzigd door Martinspire op 26-07-2013 11:32 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Martinspire schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:17:
Het gaat hier met Windows Phone anders ook gewoon prima. Ik gok op een soortgelijk systeem waarbij het gewoon in een sandbox draait en je alleen van bepaalde api's gebruik kunt maken.

Niet geheel onverwacht volgens mij (zo weinig gameplay nog):

[...]
We hadden echt al meer moeten zien van deze game imo (1 van de weinige kinect games die eens kan laten zien wat je ermee kunt), maar toch wel fijn dat ze hem wel uit durven te stellen en niet na uitbrengen nog een dozijn patches gaan uitbrengen om hem op niveau te krijgen.

Al krijgen we dan wel natuurlijk meteen wat pakketten met console+game denk ik die ze dik gaan pushen. Met al het najaarsgeweld en de schitterende launchgames, vind ik het overigens ook niet zo heel erg, had er toch al te weinig tijd voor :*)
Las het ook ja. Wel jammer. Gisteren weer eens met kinect gespeeld. Nichtje was op bezoek. Kinectimals en Dance Central (demo ;)). Ben benieuwd naar hoe ze de menu's opbouwen met kinect. Hoe Dance Central dat doet vind ik erg fijn. Hoe Kinectimals dat doet een stuk minder. Echter nu kan de kinect volgens mij veel meer details zien van een hand, dus ik kan me voorstellen dat je nu geen 3 seconden je hand stil hoeft te houden, maar gewoon een vuist maken wellicht? Dat zou wel echt handig zijn.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:03:
Zo'n systeem was er met de 360 en XNA ook, en dat ging ook gewoon goed. En wat Martinspire al zegt, voor WPx is er ook zo'n systeem, en dat werkt ook prima.

Kleine developervergoeding afdragen aan Microsoft, en dan tooltje, code, whatever krijgen om de boel te unlocken. Werkt prima :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
http://www.gamer.nl/video...rmen-bij-ryse-son-of-rome

Ik vraag me toch af wanneer het punt komt dat realistischere en mooiere graphics niet meer opwegen tegen de kosten die erbij komen kijken. Zie o.a. al dat mocap gebeuren. De prijzen van games zijn niet veel anders dan pak 'm beet 15 jaar geleden voor de ps1...

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-07-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Een echte dev kit bevat onder andere meer ram voor het draaien van extra tools om processen te monitoren. Volgens mij heeft de XOne dev kit bijvoorbeeld 12GB, terwijl de retail console (en dus de 'retail devkit) 8GB heeft. Het is daarom aanemelijk dat die 'retail devkits' niet voor AAA games et cetera gebruikt (kunnen?) zullen worden. Maar voor kleinere spellen die geen gebruik (mogen of kunnen?) maken van alle hardware resources. Dan is er ook gelijk power over voor de dev tools. Uitstekende opties voor o.a. indies en eventuele app ontwikkelaars natuurlijk. En de grote studios kunnen gewoon echte dev kits kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
nioz schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:12:
[...]

Een echte dev kit bevat onder andere meer ram voor het draaien van extra tools om processen te monitoren. Volgens mij heeft de XOne dev kit bijvoorbeeld 12GB, terwijl de retail console (en dus de 'retail devkit) 8GB heeft. Het is daarom aanemelijk dat die 'retail devkits' niet voor AAA games et cetera gebruikt (kunnen?) zullen worden. Maar voor kleinere spellen die geen gebruik (mogen of kunnen?) maken van alle hardware resources. Dan is er ook gelijk power over voor de dev tools. Uitstekende opties voor o.a. indies en eventuele app ontwikkelaars natuurlijk. En de grote studios kunnen gewoon echte dev kits kopen.
Nouja je kunt natuurlijk altijd nog op een fatsoenlijke PC gaan testen en pas de werkbare code op je console uitproberen. Zo doe ik ook op de Virtuele Machine wat een WP8 toestel voor moet stellen mijn apps testen, waarna ik deze push naar mn telefoon om daar in de praktijk te testen.

Je hebt sowieso een pc nodig, dus dan lijkt het me dat dat je eerste test-platform is. Het voordeel van de dev-kit is dat je dus eerder kunt pushen en ook gelijktijdig dingen kunt testen van het platform.
Een pc hoeft echter niet ook het hele OS ernaast te draaien (lijkt mij) waardoor je daar wel weer wat winst maakt, maar het is niet dat een console volledig nutteloos is en je perse een dev-kit nodig hebt voor testwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Nee daar zit wat in. Ik heb zelf ook geen dev ervaring, dus dit is volledig uit mijn duim gezogen :p Ik kan me echter voorstellen dat wanneer je de volledige power van de XOne gebruikt, het niet handig is om dit op de 'retail devkit' te testen. Dan kan je namelijk enkel concluderen dat het niet werkt, maar je hebt geen resources om de tools dan ernaast te draaien om te zien waar je code geoptimaliseerd moet worden of fouten bevat. Daar heb je dan toch een dev kit voor nodig die wat extra hardware aan boord heeft.
Daarom denk ik dat de 'retail devkit' voornamelijk handig is voor kleinere producties die geen gebruik maken van de volledige mogelijkheden van de XOne. Een app voor WP8 op je telefoon testen is toch iets anders dan een AAA game testen op een retail devkit lijkt mij. Dan wil je toch echt wel wat info over hoe je code over de verschillende cores loopt en waar het 'stalled'. Microsoft produceert natuurlijk ook niet voor niets 'echte' devkits met o.a. 12GB ram.

Ik wil ook nog even benadrukken dat ik nergens heb gezegd dat "een console volledig nutteloos is en je perse een dev-kit nodig hebt voor testwerk". Dat zijn jouw woorden. Ik reageer enkel op voxxel, die vraagt "waar zijn anders devkits voor?" waarbij ik aangeef dat een 'echte devkit' waarschijnlijk beter geschikt is voor het testen van grotere producties die alles uit de XOne persen, omdat je dan de resources hebt om andere tools erbij te draaien. Ik vind dit verder een fantastisch plan om kleinere producties op eenvoudige wijze van goedkope devkits te voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Volgens mij was dit ook nog niet voorbijgekomen over de achievements:
How Microsoft's "super-charged" Xbox One Achievements - Gamerscore 2.0, Challenges, Game DVR and more

It's hard to understate the impact of Xbox Live Achievements. Launched in 2005, the system is effectively a giant, platform-spanning meta-game that binds together your endeavours into one, easily understood measure of prowess: the venerated Gamerscore.

The idea has proven staggeringly long-lived and influential, but eight years down the line there's a clear need for change - much as with Xbox One's reputation system, which has become a creature of sinister intelligence. Most Xbox games are now sinuously evolving online ecosystems, updated with new content and tweaks for as long as their players express an interest, making the concept of a finite list of Gamerscore-earning objectives a little stingy. We spoke to Chad Gibson, Xbox Live's principle group program manager, about how Microsoft has "super-charged" Achievements on Xbox One.

First, the broad strokes: developers can now add Achievements to games at weekly, monthly or quarterly intervals without releasing them via DLC add-ons, because the associated data is kept in the cloud rather than built inflexibly into the game itself. "We've found a pattern where a user will buy a game, they'll play the game, they'll max out the Achievements within three to four weeks, and they're still playing the game six months later," Gibson observed. "We really wanted to make all our Achievement systems fully embrace cloud power. Which is why in this generation it's all cloud Achievements."

"So, the general guidance we give to Achievements on how they're utilised - conceptually, that's the same, but the big decoupling we did is that on Xbox 360, your Achievement is actually a bunch of client code you write in your game, and that's still largely true on Xbox One, but the client code is instrumentation," he explains. "So you instrument your game with all these events and then you go to a web tool and say, 'oh OK, I want a new Achievement when this event crosses this threshold'. You can add an achievement without ever updating your game client."

This corresponds to a broader aim with Xbox One, which is to create a platform that grows over time in response to how people use it, calling on immense Xbox Live server resources to enhance games and services in all sorts of ways. Microsoft won't require developers to add Achievements post-release, but it sees a steady diet of additional Gamerscore as a crucial facet of the next generation Live experience - particularly, we imagine, for big-bottomed experiences like Elder Scrolls and Fallout titles.

"We want game developers to be able to offer Achievements and interesting opportunities throughout the life-cycle of a game," Gibson continued. "So, you know, 14 months after the game's shipped, you're still offering interesting Achievement opportunities, because users are still playing the game and the game is still evolving and growing."

There's no formal cap, either - players might ultimately earn "a couple of thousand Gamerscore" and up from a well-supported title. Completionists may find this troubling - what's to stop EA flooding a game with points to boost popularity ahead of a DLC release, cheating the dedicated of that coveted 100% Achievement rating? Answer: Microsoft will take action if it feels developers and publishers are abusing the system.

"We're mindful of it," Gibson commented, when we asked whether Gamerscore obsessives should worry. "We're mindful of it, and the corollary is that with a lot of games today, three updates later it's a nice evolution of that game - it's a different game that's been modified and adjusted, based on what people are enjoying and having fun with. And we think that Achievements should match that."

"Especially if a game's been on the market for a while, and they have the opportunity to add all these new Achievements - if you start playing a game a year after it ships, there's probably 2000 Gamerscore to get for that game or more. And so, for the completionists, they're going to have more work to do."

He subsequently reassured us that "we are super-sensitive to people who are worried about wanting to get all of the Gamerscore, so we still have policies for developers to make sure that things don't get out of control. Like, we do not want a game offering 10,000 Gamerscore every day. We still have policies, so that user experiences are rational - users have an opportunity to complete everything without feeling constantly overwhelmed.

"A game developer could just take its Gamerscore budget and just, you know, dole it out every week if they wanted to. But, we don't want things to be out of control from a gamer perspective. We don't want people to be constantly overwhelmed with thousands and thousands of things for this game."

The presentation has changed, too. You'll be able to track your Achievement progress from the dashboard, should you choose, rather than delving into the depths of the UI, and Xbox One's Game DVR feature can be set to automatically record and share Achievement unlocks - that moment you squashed three gazillion Roman skulls in Ryse, for instance, or that time you ankle-kicked your way to an amazing comeback in Killer Instinct.

As with much of Xbox Live, it's possible to browse Achievements you're close to getting - along with those of your friends - via the Xbox SmartGlass app on a tablet or phone. The notification system has been overhauled, though to what degree remains to be seen. "We have toasts, just like we do on the Xbox 360," Gibson hinted. "And we're making a bunch of nice changes to those."

Achievements are now joined by Challenges, which reflect the recent popularity of community events like Black Ops 2's Double XP weekends. "Challenges is a concept that you see in games today - like, 'do this over the course of this weekend and you'll get this reward'," Gibson told us. "By implementing them at the system level, we can then celebrate them within the experience, in that you'll, you'll start up your new Xbox and you'll say 'wow, there's these challenges available this weekend on these three games that I play', or 'these four friends are working on this challenge'."

Unlike Achievements, Challenges can apply to multiple titles (extending beyond games to apps) and can be earned by groups of players, working in tandem. They also don't earn you any additional Gamerscore. "It's something specific to that game - you know, complete this Challenge in a racing game and get a new car skin. It's like that." This may or may not have something to do with Microsoft's next generation Xbox Live Rewards system, which is down for reveal on 1st September.

Tempting stuff - but we suspect the larger benefit of next gen Achievements and Challenges for Xbox Live's millions of users will be that it brings them closer to developers. The system's agility means that teams are free to use Achievements as a way of highlighting and rewarding community behaviour, capitalising on how players exploit their creations and thus, celebrating the interactivity that defines the medium.

Bethesda, for instance, might roll out an achievement for shooting a Skyrim guard in the knee. BioWare might throw a weekend Challenge for Mass Effect, in which you're rewarded for collectively punching reporters. ( :D ) "With next-gen, we really wanted to build for the future of living, breathing entertainment content, by providing these cloud computing resources to enable larger, more epic games," Gibson concluded. "And by providing these new Achievement mechanics, we allow developers to prolong engagement with these experiences."
Erg interessant en toch wat nieuwtjes erbij. Dat achievements makkelijk geupdate kunnen worden is erg mooi. Ik gok dat een game een lokale versie download (of krijgt meegeleverd) zodat het ook wel offline te behalen is, maar het feit dat achievements snel kunnen worden aangepast is erg mooi (zal een heleboel problemen wel oplossen denk ik). Verder lijkt het me erg leuk om te zien wat er na verloop van tijd nog wordt toegevoegd. Zolang de challenges leuk blijven, zie ik hier wel meer reden voor om een game ook na een jaar nog op te pakken, wat het natuurlijk erg mooi maakt. Of dat je voor de lancering al iets kunt unlocken voor een nieuwe game oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hoop dat dit niet uit de klauwen gaat lopen... Ik vond het altijd overzichtelijk. 1k voor een retailgame, 250 ofzo voor eventuele DLC en 200 voor een xbla. Dadelijk heb je een retailgame van 4k? Lijkt me toch wat vreemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het zal ook wel te maken moeten hebben met hoeveel tijd iets kost om te behalen, maar als een game na 2 jaar 4k aan achievements heeft, vind ik dat verder prima. Sommige games zijn na 500 punten al weinig meer aan, waardoor het afhangt of het grinden is of niet. Maar stel dat een developer (bv van CoD of BF4) de levelcap wil verhogen om zo wat extra's te kunnen bieden. Dan is het fijn dat er een achievement tegenover staat. Veel games laten je pas na veel tijd iets bereiken, maar omdat er geen punten meer beschikbaar zijn, staat er niets tegenover en dat is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:25:
Hoop dat dit niet uit de klauwen gaat lopen... Ik vond het altijd overzichtelijk. 1k voor een retailgame, 250 ofzo voor eventuele DLC en 200 voor een xbla. Dadelijk heb je een retailgame van 4k? Lijkt me toch wat vreemd. :)
Ze leten het niet uit de klauwen lopen, hier was al eerder op gereageerd, ook mbt tot het nieuwe reputatiesysteem.

http://www.oxm.co.uk/5896...ost-release-achievements/
Microsoft remains "super-sensitive to people who are worried about wanting to get all of the Gamerscore," according to Gibson. "We still have policies for developers to make sure that things don't get out of control. Like, we do not want a game offering 10,000 Gamerscore every day. We still have policies, so that user experiences are rational - users have an opportunity to complete everything without feeling constantly overwhelmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Martinspire schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:31:
Het zal ook wel te maken moeten hebben met hoeveel tijd iets kost om te behalen, maar als een game na 2 jaar 4k aan achievements heeft, vind ik dat verder prima. Sommige games zijn na 500 punten al weinig meer aan, waardoor het afhangt of het grinden is of niet. Maar stel dat een developer (bv van CoD of BF4) de levelcap wil verhogen om zo wat extra's te kunnen bieden. Dan is het fijn dat er een achievement tegenover staat. Veel games laten je pas na veel tijd iets bereiken, maar omdat er geen punten meer beschikbaar zijn, staat er niets tegenover en dat is gewoon jammer.
Wat ik hoop dat developers eindelijk eens gaan oppakken is het koppelen van leuke gamerpictures, avatarzaken, skins of themas voor het dashboard aan achievements. Een paar games doen dit leuk. De rest veeeeeeel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik hoop vooral dat er een systeem komt dat bij elke poging om een achievement of andere reward te koppelen aan een facebook of twitter actie (ofwel spam je vrienden) je devkit ontploft, en dat kinect net daarvoor een foto van de dev maakt en automatisch post op evildevs.com (always on FTW!)

Wat haat ik dat fenomeem intens. Hopelijk blijft de X1 bespaard van dit type 'games'

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Microsoft Confirms Xbox One Gamescom Event

Microsoft has confirmed that it will hold an Xbox One Gamescom Showcase event on August 20th. The showcase will be hosted by corporate vice presidents Phil Spencer and Phil Harrison and will provide media “the opportunity to get hands-on with a range of Xbox One titles, speak with developers and be the first to hear our Gamescom news.”

This will mark Microsoft’s return to Gamescom after it skipped the show in 2012. Earlier this week, Microsoft’s Marc Whitten announced that independent devs can self-publish on Xbox One and confirmed that “more details on the program and the timeline” will be revealed at Gamescom.

Microsoft said back in May that Xbox One will have 15 exclusive games in its first year, not all of which have been announced. While nothing has been confirmed, Gamescom could be when we find out more.

Gamescom will run from August 21-25 in Cologne, Germany and both Nintendo and Sony will also attend.
Eindelijk bevestiging en meteen een datum erbij. Ben benieuwd :9

Verder via de twitter van Major Nelson:
Just saw a BUNCH of awesome #XboxOne demos from a few teams. So cool to see things starting to come together
The #XboxOne stuff I saw was all system level stuff...thinks like what the new achievement notification will look like.
And I going to try and get my hands on what the new Achievement sound will be. Once I get that, I should probably post it.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 27-07-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Hier het topic voor de gamescom: Gamescom 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Er zijn prijzen bekend gemaakt van de officiële accessoires (via pre-order pagina):

Wireless Controller: 59,99 dollar (€45,19)
Chat Headset: 24.99 dollar (€18,82)
Play&Charge kit (1 accu): 24.99 dollar (€18,82)
Controller + Play&Charge kit: 74.99 dollar (ipv 84.98 dollar) (€56,49)

Best flinke prijzen imo. Vooral de headset had ik wel wat goedkoper verwacht. Ben benieuwd wat voor europese prijzen we krijgen, maar grote kans dat je dollar = euro krijgt.

Nu nog wat 3rd party accessoires erbij. Hopelijk meteen wat mooie game-headsets (met game en chat audio) die ook volledig draadloos zijn. Hoeft van mij niet eens 5.1 oid te zijn, als het maar draadloos is, das echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
Martinspire schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:59:

Best flinke prijzen imo. Vooral de headset had ik wel wat goedkoper verwacht. Ben benieuwd wat voor europese prijzen we krijgen, maar grote kans dat je dollar = euro krijgt.
.
Ik zou er in ieder geval van uit gaan. Vind de controller ook redelijk aan de prijzige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik blijf het een grote aanfluiting vinden dat ze die controllers nog steeds met batterijen leveren. Wil je het een beetje voor elkaar hebben dan moet je haast wel zo'n play & charge kit kopen. Zeker met dit soort prijzen vind ik het een beetje jammer van MS.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voxalizer schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:31:
Ik blijf het een grote aanfluiting vinden dat ze die controllers nog steeds met batterijen leveren. Wil je het een beetje voor elkaar hebben dan moet je haast wel zo'n play & charge kit kopen. Zeker met dit soort prijzen vind ik het een beetje jammer van MS.
Ik heb gewoon een blok met oplaadbare batterijen. Vind batterijen juist een groot pluspunt, nooit een kabeltje.

Met oplader bij de AH voor 8,99 gekocht lang geleden, werken nog steeds. Heb in het blok altijd batterijen zitten, aangezien ze ook gebruikt worden voor AB's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:33
PWM schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:49:
[...]

Ik heb gewoon een blok met oplaadbare batterijen. Vind batterijen juist een groot pluspunt, nooit een kabeltje.

Met oplader bij de AH voor 8,99 gekocht lang geleden, werken nog steeds. Heb in het blok altijd batterijen zitten, aangezien ze ook gebruikt worden voor AB's e.d.
Ik ben juist ook een voorstander van batterijen.....s nachts in de oplader mocht het nodig zijn en ze gaan lang mee.

Vind het een slecht iets dat ze niet standaard een eenvoudige headset meeleveren. Heb nog stille hoop dat m'n huidige wireless headset blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Vind batterijen ook de meest praktische oplossing. Heb een opladerset met 4 batterijen, waardoor ik eigenlijk nooit zonder kom. Bij een ingebouwde accu ben je wat meer afhankelijk van een draadje etc. En ik zit niet heel dicht bij mijn consoles, waardoor draadje niet praktisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Die headset is inderdaad wel een beetje raar. Ik hoop nog steeds gewoon deze aan te kunnen sluiten:

Afbeeldingslocatie: http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/large_lightbox/hash/07/94/0794af5094161cae820ef68faf534f65.jpg?itok=zpWxlI8j

5.1 en headset in 1. Sinds ik dit ding heb, speel ik nooit meer zonder. Niemand heeft last van je, en het helpt je heel erg in de concentratie, omdat je echt afgesloten zit.

Maarja, eerst even wachten op een verloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Heb ook liever batterijen ... ik bedoel als je PS4 controller batterij de geest geeft kun je of meteen een nieuwe controller kopen of proberen of de winkel of sony hem repareert of in rma doet (maw geen controller op dat moment) Natuurlijk kun je ook bedraad door, maar dat is lekker makkelijk als je lui op de bank zit 3 meter weg van je PS4 ... Xbox one batterij eruit nieuwe batterijen er in doorgamen maar.

[ Voor 16% gewijzigd door Johan tb op 28-07-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08

beuker19

Killerbeuker is so OP

Johan tb schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:39:
Heb ook liever batterijen ... ik bedoel als je PS4 controller batterij de geest geeft kun je of meteen een nieuwe controller kopen of proberen of de winkel of sony hem repareert of in rma doet (maw geen controller op dat moment) Natuurlijk kun je ook bedraad door, maar dat is lekker makkelijk als je lui op de bank zit 3 meter weg van je PS4 ... Xbox one batterij eruit nieuwe batterijen er in doorgamen maar.
En een Xbox controller kan niet kapot 8)7 Mischien is de vaste batterij ook wel heel makkelijk te wisselen.
Het is altijd kut als een controller om wat voor reden dan ook kapot gaan.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
beuker19 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:06:
[...]

En een Xbox controller kan niet kapot 8)7 Mischien is de vaste batterij ook wel heel makkelijk te wisselen.
Ik heb het ook zuiver over als de batterij om een 1 of andere reden de geest geeft en als de PS3 een maatstaf is dan moet er in ieder geval een schroevendraaier aan te pas komen.... terwijl bij de xbox one klepje open batterij pack of oplaadbare batterijen er uit andere batterijen er in klaar. Natuurlijk als het de controller zelf is ben je net zo ver ...

[ Voor 4% gewijzigd door Johan tb op 28-07-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:47
beuker19 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:06:
[...]

Ik heb nog nooit een kapotte xbox (360) controller gehad. Wel dat de accu op zijn einde was. Daarom gebruik ik nog alleen batterijen.

Het is altijd beter de consument de keuze te geven, in plaats van een accu te forceren. Ik vind wel de prijzen te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb altijd een play&charge kit gebruikt en ben daar zeer tevreden van. Voordeel is inderdaad dat je ze gemakkelijk kan vervangen (heb vorig jaar een nieuwe gekocht omdat men 6 jaar oude kit nog amper lading kon vasthouden) en dat je ze snel kan vervangen door batterijen of een andre accu als je ze toch vergeten opladen bent.

Ik snap alleen niet waarom MS weer zo'n play&charge noodzakelijk maakt? De controller heeft een microUSB aansluiting, dus je hebt al geen speciale kabel nodig. Zorg er gewoon voor dat je oplaadbare batterijen kan chargen via die kabel en je hebt een oplossing waarmee iedereen blij is :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben nu nog heel milieu onvriendelijk. Gebruik normale batterijen. Koop eens in de zoveel tijd bij de Aldi een pak met 8 stuks. :X

Vind het verder wel praktisch. Batterij verwissel je even snel en geen gedoe met kabeltjes en accu die zwakker wordt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb alleen bij 1 controller dat de batterij-houder wat los zit, beetje teveel wiebel en je controller springt uit. Even via de USB opladen bij de DS3 vind ik persoonlijk wat makkelijker, plus dat je niet zo'n grot blok aan de onderkant heb zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Het is fijn dat Microsoft consumenten de keuze geeft tussen een accu en batterijen, maar wel een beetje jammer dat de controller dan niet gewoon 10-20 euro goedkoper is. Je zit toch met extra kosten vanwege de aanschaf van losse batterijen, oplaadbare batterijen of een play&charge kit.

Overigens geef ik zelf de voorkeur aan een accu: geen gedoe met losse batterijen en extra opladers. Af en toe een kabel ertussen vind ik geen probleem. Laad nu ook mijn controllers vaak op terwijl ik een film kijk ofzo :) Ik ben ook blij dat Microsoft de 'batterijen/accu ruimte' weggewerkt heeft in de controller zelf. Dat zat eerst toch een beetje in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
boe2 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:11:
Heb altijd een play&charge kit gebruikt en ben daar zeer tevreden van. Voordeel is inderdaad dat je ze gemakkelijk kan vervangen (heb vorig jaar een nieuwe gekocht omdat men 6 jaar oude kit nog amper lading kon vasthouden) en dat je ze snel kan vervangen door batterijen of een andre accu als je ze toch vergeten opladen bent.

Ik snap alleen niet waarom MS weer zo'n play&charge noodzakelijk maakt? De controller heeft een microUSB aansluiting, dus je hebt al geen speciale kabel nodig. Zorg er gewoon voor dat je oplaadbare batterijen kan chargen via die kabel en je hebt een oplossing waarmee iedereen blij is :?
Die charge-kabel is ook gewoon Micro-USB. Dus grote kans dat je ook gewoon je oplaadbare batterijen kunt opladen via die aansluiting. Lijkt mij wel handig, al prefereer ik het wisselen van batterijen zodat je geen kabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag tijdens een soort revalidatie uur voor het eerst kennis gemaakt met kinect op een 360. Nooit geweten dat je zo moe kunt worden van raften :)
Het heeft er voor gezorgd dat, mede vanwege de games die nog voor de PS3 uit gaan komen, nu de X1 de grootste kans heeft om als eerste aangeschaft te worden. Ook omdat Dead Rising mij wel aanspreekt met de open wereld en Forza 5 mij ook wel wat lijkt met Drivatar. Jammer dat de nieuwe Kinect Adventures uitgesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Kinect Adventures is niet uitgesteld (ik geef een KA2 reveal een grote kans op gamescom overigens) maar Kinect Sports Rivals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Is er nog eventueel kans op een Fable 4 release binnen een half jaar na de release? Fable 3 dateert namelijk alweer van oktober 2010. Wordt na 3 jaar wel weer tijd voor een nieuw deeltje vind ik :) Gamescom zou sowieso geslaagd zijn als ze dit aankondigen voor de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:29:
Kinect Adventures is niet uitgesteld (ik geef een KA2 reveal een grote kans op gamescom overigens) maar Kinect Sports Rivals ;)
Mooi, Adventures vind ik leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat meer uitleg over de OS-en en de geheugenstructuur van de Xbox one :

http://www.oxm.co.uk/5925...lopers-and-gamers/?page=1

Lang artikel, maar staan wel wat interssante statements in.
The aim with Xbox One is to facilitate and support all these assorted distractions by way of the console itself, such that you aren't obliged to get up to switch inputs on your TV, or browse your tablet for a wiki page when watching the new Game of Thrones. Movie and TV channels are "seamlessly" available at the touch of a button or a voice command, with no pause to switch off one set of features and enable the other, and phones can be tethered to the machine, automatically offering up complimentary features such as mini-maps or Friends lists.

Hence the decision to set aside a dedicated chunk of memory for such features - but this isn't just necessary to ensure that, for instance, Skype videochats are possible wherever you are in the system. It's necessary to protect creators from the instability that's now a characteristic of digital consumption.
Ze beloven naadloos switchen dus apps en games en zelfs buiten het gamen om (via smartglass etc) dat het spel doorgaat als je niet speelt. Het klinkt nogal vergezocht en ik betwijfel dan ook of ze het echt zo voor elkaar krijgen zoals ze nu voorschetsen, maar de hoofdredenen voor 3 aparte OS en is dus vooral een meer "immersive" game ervaring.

Ook wordt hier aangetipt dat developers indien ze dat willen de multitask features niet hoeven te gebruiken en zo dus meer geheugenruimte kunnen gebruiken om de speelervaring te vergroten
Those still disgruntled by the withholding of RAM that might be devoted exclusively to sharper gun renders may be mollified by the following: those simultaneously-running apps could form part of the game in some way. Developer fondness for networked features such as DICE's Battlelog services shows no sign of abating, and it's possible the Windows-based partition might handle certain of these services in future.
Als devs hier slim gebruik van maken (apps in de win 8 omgeving draaien die samenwerken met het spel dat je op dat moment aan het spelen bent) kan dit wel hele mooie dingen opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Laatst online: 17-09 14:47
SinergyX schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:41:
Ik heb alleen bij 1 controller dat de batterij-houder wat los zit, beetje teveel wiebel en je controller springt uit. Even via de USB opladen bij de DS3 vind ik persoonlijk wat makkelijker, plus dat je niet zo'n grot blok aan de onderkant heb zitten :P
Loszittend klepje had ik bij de X360 inderdaad ook last van. Via Ebay heb ik echter een nieuwe gekocht voor 1 euro. Gelukkig hebben ze bij de X1 het batterij gedeelte wat beter weggestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Candice @bad_ass_females @albertpenello headset comes with the xbox one? i dont want little kids sreaming tru my tv speakers

Albert Penello @albertpenello @bad_ass_females We've heard the feedback. Looking into it.
Misschien komt de "gewone" headset alsnog samen met de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Mensen die geïnteresseerd zijn in de nieuwe COD MP, 14 augustus beelden via live.

http://majornelson.com/20...ext-generation-of-cod-mp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Microsoft wilt mogelijk een nieuwe mediacampagne beginnen in de hoop een 'verse start' te maken waarbij de DRM + Used Games policies worden 'vergeven en vergeten'.
Daarnaast overweegt Microsoft de prijs omlaag te brengen naar €399.

http://www.handytips.info...-xbox-one-at-press-event/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
interessant ... vraag me wel af ALS ze de prijs met 100 euro naar beneden gaan brengen of de kinect in het pakket blijft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Is dat een betrouwbare site? Nog nooit van gehoord en ik wil uit principe niet klikken om ze niet te belonen voor eventueel click-bait :)

Ik zou het overigens wel een bijzondere stap vinden als ze voor de launch de prijs alweer 100 euro naar beneden halen. Kinect zal ook niet goedkoop zijn om te produceren en meeleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongholio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 14:21
Johan tb schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:54:
interessant ... vraag me wel af ALS ze de prijs met 100 euro naar beneden gaan brengen of de kinect in het pakket blijft of niet.
Mag toch hopen van wel. Anders kunnen devs er weer niet blind vanuit gaan dat iedere xboxOne kinect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
nioz schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:59:
Is dat een betrouwbare site? Nog nooit van gehoord en ik wil uit principe niet klikken om ze niet te belonen voor eventueel click-bait :)

Ik zou het overigens wel een bijzondere stap vinden als ze voor de launch de prijs alweer 100 euro naar beneden halen. Kinect zal ook niet goedkoop zijn om te produceren en meeleveren?
Kinect schijnt duurder te zijn dan de rest van de console. Als ze de prijs dus met 100 dollar/euro droppen gaan ze dus serieus verlies draaien.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Uniciteit schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:10:
Microsoft wilt mogelijk een nieuwe mediacampagne beginnen in de hoop een 'verse start' te maken waarbij de DRM + Used Games policies worden 'vergeven en vergeten'.
Daarnaast overweegt Microsoft de prijs omlaag te brengen naar €399.

http://www.handytips.info...-xbox-one-at-press-event/
Het zou leuk zijn, maar totdat er een meer betrouwbare bron is dan handytips.info's "inside source" is het niet meer dan wishful thinking.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
Ach die honderd euro minder zou leuk zijn, maar hij komt er sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me dus afvraag, wat zijn de werkelijke kosten van de console van de vorige generatie werden ze zwaar gesubsideerd.

behalve die van nitendo die het zelf met winst verkocht (wii)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:57:
Wat ik me dus afvraag, wat zijn de werkelijke kosten van de console van de vorige generatie werden ze zwaar gesubsideerd.

behalve die van nitendo die het zelf met winst verkocht (wii)
Als Kinect 2 duurder is dan de console zelf zal de console nooit meer dan 250 euro kosten om te maken. Als je het zwart wit beredeneerd kun je dus zeggen dat Sony met de PS4 gezien de marge van ongeveer 150 euro (399 - 250 euro) minimaal breakeven zit. Tenzij ze beiden flink verlies lijden en het echt van de games moeten gaan hebben om te verdienen. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze nu weer 3 a 4 jaar nodig willen gaan hebben voor ze op het omslagpunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

bongholio schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:01:
[...]

Mag toch hopen van wel. Anders kunnen devs er weer niet blind vanuit gaan dat iedere xboxOne kinect heeft.
Ik weet bijna wel zeker dat er pakketten zullen komen zonder kinect.(na 1 a 2 jaar)
Daarom is er ook nog geen 1 hardcore game kinect only het is gewoon een gimmick meer niet.
De ontwikkeling kosten van kinect 2.0 moeten wel eerst betaald worden ;) (Door de pre orders)
En na een jaar kan MS zeggen dat kinect een groot succes was omdat er 15 miljoen van zijn verkocht :+
Maar er komen vervolgens geen hardcore games meer uit wat het spreekt de ''echte'' gamer niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Dit is toch wel heel relax :

Smart Match finds the perfect players for the perfect game
Smart Match on Xbox One is matchmaking evolved. It’s smarter, faster and optimized to help you play with exactly the people you want, when you want. The advanced party system goes way beyond the beacons of Xbox 360, which was limited to people you already knew. Helping you discover and connect easily with players is now central to the experience. In addition, for the first time ever, games will be able to share player stats with Xbox Live and each other; to learn, evolve, and provide gamers with the best possible matchmaking available. The results? Titles have the ability to match you with other players based on reputation (which we will be talking more about in a post tomorrow), skill, language, age, and even your specific gameplay style. You won’t find yourself in way over your head but you’ll always have a good challenge.

Smart Match frees up your time
With Smart Match, you can do whatever you want while Xbox One finds your perfect match. This means that less popular multiplayer modes and maps that have traditionally taken a long time to find players suddenly become playable. Because Snap mode is a core feature of Xbox One that lets you do two things at once, you no longer have to wait in lobbies while Xbox Live is matchmaking for you. One friend can even set up matches for your whole party. While Xbox Live is matchmaking, you’re untethered and free to do what you want, like watch TV or check out your favorite website or apps while waiting for your next game. If you’re playing digital games, you can even play one game while Smart Match prepares a second. This freedom to break out of waiting in lobbies and do whatever you want is what separates Xbox One from systems that don’t have a way to instantly switch between tasks.

Smart Match lets you know when your game is ready
After you or a party member inputs the criteria for your perfect game, do something more fun than waiting; it’s up to you. Play another game. Find some new DLC. Jump on Reddit. Update your movie queue. Play some music. Skype with your friends. Like. Comment. Retweet. Take yourself as many touch points away from the matchmaking process as you can and you still don’t need to worry about finding your way back. Once Xbox One is done finding your perfect match, it will prompt you with a simple toast—no matter where you are or what you’re doing—so you can jump straight into playing

En nu komt dus ook naar voren welke weg Microsoft in wilde slaan met zijn DRM beleid.
Gewoon je game-disc naar harde schijf kopieren en swappen tussen je games tot je een ons weegt, dit zal met fysieke schijven dus niet meer gaan :(
Digitale content word steeds interessanter :Y

bron

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
beuker19 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:54:
[...]

Ik weet bijna wel zeker dat er pakketten zullen komen zonder kinect.(na 1 a 2 jaar)
Daarom is er ook nog geen 1 hardcore game kinect only het is gewoon een gimmick meer niet.
De ontwikkeling kosten van kinect 2.0 moeten wel eerst betaald worden ;) (Door de pre orders)
En na een jaar kan MS zeggen dat kinect een groot succes was omdat er 15 miljoen van zijn verkocht :+
Maar er komen vervolgens geen hardcore games meer uit wat het spreekt de ''echte'' gamer niet aan.
Om na 1 of 2 jaar pas met Kinectloze pakketen te komen is helemaal zinloos, dan is de prijs van de console veel minder een issue dan het nu zou kunnen zijn. Ik kan persoonlijk geen enkele reden bedenken waarom MS over een tijdje met bundels zonder Kinect zou komen. Kinect is 1 van de (als het al niet de belangrijkste) pijlers van de nieuw Xbox, dat weghalen is imho hetzelfde als een Wii (U) gaan verkopen zonder motioncontrols.

Dat er geen 'hardcore' games in ontwikkeling zijn die er gebruik van maken vind ik trouwens niet waar. Ryse en DR3 zijn zeker geen familygames. Daarbij wij weten geen van allen wat er nog aan zit te komen :)

@Boven: eens :) Ik vind dat toch wel leuke voordelen. Als MS het over een tijdje toch nog voor elkaar krijgt dat ik mijn fysieke games alsnog digitaal kan gebruiken op andere consoles (en dat idee zie ik wel terugkomen) word het helemaal leuk. Maar digitale content word wel steeds aantrekkelijker op deze manier.
beuker19 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:06:

@BM daaarom zijn uit die 2 games bijna alle kinect opties eruit gehaald of opties :+
Hmmz, volgens mij is pas bekend geworden dat er méér in zit dan wat we tot nu toe gezien hebben. Aanwijzen van vijanden, roepen, etc. Dat word imho alleen maar beter als ontwikkelaars meer ervaring krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 31-07-2013 10:12 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

justifire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:59:
Dit is toch wel heel relax :

Smart Match finds the perfect players for the perfect game
Smart Match on Xbox One is matchmaking evolved. It’s smarter, faster and optimized to help you play with exactly the people you want, when you want. The advanced party system goes way beyond the beacons of Xbox 360, which was limited to people you already knew. Helping you discover and connect easily with players is now central to the experience. In addition, for the first time ever, games will be able to share player stats with Xbox Live and each other; to learn, evolve, and provide gamers with the best possible matchmaking available. The results? Titles have the ability to match you with other players based on reputation (which we will be talking more about in a post tomorrow), skill, language, age, and even your specific gameplay style. You won’t find yourself in way over your head but you’ll always have a good challenge.

Smart Match frees up your time
With Smart Match, you can do whatever you want while Xbox One finds your perfect match. This means that less popular multiplayer modes and maps that have traditionally taken a long time to find players suddenly become playable. Because Snap mode is a core feature of Xbox One that lets you do two things at once, you no longer have to wait in lobbies while Xbox Live is matchmaking for you. One friend can even set up matches for your whole party. While Xbox Live is matchmaking, you’re untethered and free to do what you want, like watch TV or check out your favorite website or apps while waiting for your next game. If you’re playing digital games, you can even play one game while Smart Match prepares a second. This freedom to break out of waiting in lobbies and do whatever you want is what separates Xbox One from systems that don’t have a way to instantly switch between tasks.

Smart Match lets you know when your game is ready
After you or a party member inputs the criteria for your perfect game, do something more fun than waiting; it’s up to you. Play another game. Find some new DLC. Jump on Reddit. Update your movie queue. Play some music. Skype with your friends. Like. Comment. Retweet. Take yourself as many touch points away from the matchmaking process as you can and you still don’t need to worry about finding your way back. Once Xbox One is done finding your perfect match, it will prompt you with a simple toast—no matter where you are or what you’re doing—so you can jump straight into playing

En nu komt dus ook naar voren welke weg Microsoft in wilde slaan met zijn DRM beleid.
Gewoon je game-disc naar harde schijf kopieren en swappen tussen je games tot je een ons weegt, dit zal met fysieke schijven dus niet meer gaan :(
Digitale content word steeds interessanter :Y

bron
Hoop pr praat :) En je kunt je games toch digitaal kopen 8)7 die game disk is gewoon een optie omdat de markt nog niet klaar is voor digitaal only.
Als MS er voor zorgt dat ik nooit weer gebaseraped word in bf4 koop ik direct een XboxOne.

@BM daaarom zijn uit die 2 games bijna alle kinect opties eruit gehaald of optioneel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

beuker19 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:54:
[...]

Ik denk het niet, daarvoor is het allemaal te goed geintegreerd.
Er zijn aardig wat kinect features die veel mensen nooit zullen/willen gebruiken (zoals die stembesturing of het "vegen" tussen kanalen), maar neem nu de kinect integratie met de controllers: Bij splitscreen multiplayer wordt jouw spelernummer toegewezen naargelang de volgorde waarin je in de zetel zit, alsook wordt je gezicht herkend zodat jouw character wordt gebruikt zodra jij de controller neemt. Verwissel je van plaats? Dan wordt dit gereflecteerd ingame.
In fighters heb je het probleem dat verschillende mensen vaak verschillende button configs gebruiken. In Killer Instinct wordt dit onthouden en wijzigt hij automagisch naargelang wie de controller vastheeft. Er is een zombiespel waarbij zombies je echt kunnen horen en er was een demo waarbij je de ingame helmet HUD kon oproepen door op de slaap van je gezicht te tikken: Nu ben ik geen fan van te moeten rondzwaaien in een spel maar zulke subtiele dingen vind ik best wel fantastisch,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

boe2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:08:
[...]

Ik denk het niet, daarvoor is het allemaal te goed geintegreerd.
Er zijn aardig wat kinect features die veel mensen nooit zullen/willen gebruiken (zoals die stembesturing of het "vegen" tussen kanalen), maar neem nu de kinect integratie met de controllers: Bij splitscreen multiplayer wordt jouw spelernummer toegewezen naargelang de volgorde waarin je in de zetel zit, alsook wordt je gezicht herkend zodat jouw character wordt gebruikt zodra jij de controller neemt. Verwissel je van plaats? Dan wordt dit gereflecteerd ingame.
In fighters heb je het probleem dat verschillende mensen vaak verschillende button configs gebruiken. In Killer Instinct wordt dit onthouden en wijzigt hij automagisch naargelang wie de controller vastheeft. Er is een zombiespel waarbij zombies je echt kunnen horen en er was een demo waarbij je de ingame helmet HUD kon oproepen door op de slaap van je gezicht te tikken: Nu ben ik geef fan van te moeten rondzwaaien in een spel maar zulke subtiele dingen vind ik best wel fantastisch,.
Zal ook wel aan de verkoop cijfers liggen(en als die tegenvallen doet MS rare dingen ;) )
Maar ik dank dat MS wel moet anders kunnen ze de Xbox na een jaar of 2 nooit veel goedkoper maken.
Je krijgt dan gewoon de XboxOne arcade of zo zonder kinect.
En dan denken jullie die beuker19 had toch gelijk MS heeft ons voorgelogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
[...]

Hoop pr praat :) En je kunt je games toch digitaal kopen 8)7 die game disk is gewoon een optie omdat de markt nog niet klaar is voor digitaal only.
Als MS er voor zorgt dat ik nooit weer gebaseraped word in bf4 koop ik direct een XboxOne.

@BM daaarom zijn uit die 2 games bijna alle kinect opties eruit gehaald of opties :+
Ja je kan ze digitaal kopen, maar als het aan Microsoft had gelegen was dit niet nodig geweest, had je gewoon je disc op de harde schijf kunnen zetten, mogen delen met 10 vrienden en zorgeloos kunnen swappen.
Swappen kan enkel met digitale content, anders zal je fysieke schijven moeten wissellen en dat werkt dus niet.
(Kan wel 1 disc in de X1 hebben en swappen met digitale downloads, maar toch....)

Overigens, PR praat ? Ik vind het een briljante feature.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leg nog eens uit waarom Microsoft die potentieel geweldige functie (copy to HD en game sharing) geschrapt heeft, alsjeblieft. De motivatie is me namelijk niet duidelijk. Er was kritiek op de 24h check. Die kan, zo blijkt nu, worden geschrapt. Waarom is deze (copy to HD en sharing) functie geschrapt?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

justifire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:15:
[...]

Ja je kan ze digitaal kopen, maar als het aan Microsoft had gelegen was dit niet nodig geweest, had je gewoon je disc op de harde schijf kunnen zetten, mogen delen met 10 vrienden en zorgeloos kunnen swappen.
Swappen kan enkel met digitale content, anders zal je fysieke schijven moeten wissellen en dat werkt dus niet.
(Kan wel 1 disc in de X1 hebben en swappen met digitale downloads, maar toch....)

Overigens, PR praat ? Ik vind het een briljante feature.
Dan had je game kunnen delen met de enigste 10 mensen die een xbox hadden gekocht :+
MS heeft die optie nooit compleet uit de doeken gedaan(als het zo perfect was geweest waarom in godsnaam niet)
Maar als jij zorgeloos wil Swappen kun je toch alle games digitaal kopen voor een veel te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

AllSeeyinEye schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:19:
Leg nog eens uit waarom Microsoft die potentieel geweldige functie (copy to HD en game sharing) geschrapt heeft, alsjeblieft. De motivatie is me namelijk niet duidelijk. Er was kritiek op de 24h check. Die kan, zo blijkt nu, worden geschrapt. Waarom is deze (copy to HD en sharing) functie geschrapt?
MS wou een steam-achtig systeem achterna, met 1 belangrijk verschil: Games kunnen WEL uitgeleend en doorverkocht worden. Doch vanwege de digitale aard was dit proces omslachtig, en daar hadden mensen veel klachten over. Nog een gevolg was dat je hierdoor verplicht een periodieke check moet inbouwen of de game wel nog steeds in je bezit is, anders zou je gewoon je hele library kunnen verkopen, nooit online gaan en vrolijk verderspelen => nog meer klachten.

Dus nu zitten we terug bij de huidige generatie: Schijfjes verplicht. Persoonlijk had ik liever de Steam manier gezien: Trading gewoon onmogelijk laten (zoals nu al het geval is met digitale aankopen op de 360/ps3) en je library kan eeuwig offline blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 31-07-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

boe2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:25:
[...]

MS wou een steam-achtig systeem achterna, met 1 belangrijk verschil: Games kunnen WEL uitgeleend en doorverkocht worden. Doch vanwege de digitale aard was dit proces omslachtig, en daar hadden mensen veel klachten over. Nog een gevolg was dat je hierdoor verplicht een periodieke check moet inbouwen of de game wel nog steeds in je bezit is, anders zou je gewoon je hele library kunnen verkopen, nooit online gaan en vrolijk verderspelen => nog meer klachten.

Dus nu zitten we terug bij de huidige generatie: Schijfjes verplicht.
Een steam kloon met veel te hoge prijzen :)
En natuurlijk hoe je dat wil doen als de XboxTwo uitkomt kan ik dan mijn oude games nog spelen(kan wel op steam)
Of moet ik weer 30 euro betalen voor die oude game(op steam kost die game dan nog 5 euro)
Kan ms net zulke sales houden als steam?
Is er op de xbox one net zo'n groot piraterij probleem als op de pc(vandaar zijn veel pc games steam only gewoon DRM meer niet).
Nee een console moet makkelijk zijn voor de meest mensen en niet te veel op een pc lijken(denk dat daar ook een groot deel van de reacties mee te maken heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:17

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

AllSeeyinEye schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:19:
Nou dat is simpel zonder die 24 uur check op DRM en of je dus eigenaar bent van de game kan je de disc naar HDD kopieren en je geeft m aan iemand anders en die kopieert m ook weer enz. op een gegeven moment kan iedereen dan tegelijk de game spelen met 1 gekochtte disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

beuker19 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:34:
[...]
*ongefundeerde speculatie door een wel HEEL zwarte bril*
Commentaar geven op een tot nu toe ongekende pricing policy van een tot nu toe onbestaand distributiesysteem van een bedrijf dat onlangs grote kortingsacties gehouden heeft waarvan de kortingen de summer sale van steam evenaarden? Heck, ik geloof dat de nieuwe Tomb Raider goedkoper was op Xbox Live dan op de summer sale.

*edit* even opgezocht. Steam gaf percentueel een grotere korting op de summer sale, maar TR zonder korting kost standaard 30 euro op Xbox Live en 50 euro op Steam.

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 31-07-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Beuker19. Fijne vakantie gehad? Welkom terug!

Lees net in ander topic het volgende:
MaakmeGek schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:39:
mensen met dure 3rd party headsets zullen hier wel blij mee zijn.

http://www.vg247.com/2013...ng-into-bundled-headsets/
[...]
Is wel fijn om nog even te beginnen met mijn eigen headset. Ook al is die al wat ouder (turtlebeach x41)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

boe2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Commentaar geven op een tot nu toe ongekende pricing policy van een tot nu toe onbestaand distributiesysteem van een bedrijf dat onlangs grote kortingsacties gehouden heeft waarvan de kortingen de summer sale van steam evenaarden? Heck, ik geloof dat de nieuwe Tomb Raider goedkoper was op Xbox Live dan op de summer sale.

*edit* even opgezocht. Steam gaf percentueel een grotere korting, maar TR zonder korting kost standaard 30 euro op Xbox Live en 50 euro op Steam.
Die jijzelf als voorbeeld noemt 8)7
En tomb raider was voor 12,50 € op steam te koop ;)

@uchiha tijntje Dank je ;)
Maar hoop wel dat de prijs van zo'n adapter niet 20 euro is(maar na de recente prijzen van de controller)ben ik er bang voor :(

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 31-07-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Daarom dat ik me corrigeer in een edit, lieve schat, in tegenstelling tot anderen verspreid ik liever geen foute informatie. Men argument blijft wel staan: Dat xbox live te duur is klopt niet ;)

[ Voor 39% gewijzigd door boe2 op 31-07-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MaakmeGek schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:36:
[...]

Nou dat is simpel zonder die 24 uur check op DRM en of je dus eigenaar bent van de game kan je de disc naar HDD kopieren en je geeft m aan iemand anders en die kopieert m ook weer enz. op een gegeven moment kan iedereen dan tegelijk de game spelen met 1 gekochtte disc.
De meest simpele oplossing is om een key in te laten voeren en een spel aan je account te laten koppelen. Probleem ondervangen. Dit verklaart dus nog altijd niet waarom het copy en share (wat ik overigens als losse zaken zie) is geschapt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@BM daaarom zijn uit die 2 games bijna alle kinect opties eruit gehaald of optioneel :+
|:( haha baserape in BF3 meestal is dat ook gewoon de schuld van je eigen partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

boe2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:51:
Daarom dat ik me corrigeer in een edit, lieve schat, in tegenstelling tot anderen verspreid ik liever geen foute informatie. Men argument blijft wel staan ;)
Ik geef ook alleen mijn mening :Y
En ben het wel met je eens over die libary (MS en Sony niet wat die verkopen liever een game 2 keer)

@Ace Lightning maar met de perfect matchmaking van MS is dat nu verleden tijd want dan bestaan zulke teams niet meer :+

[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 31-07-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

AllSeeyinEye schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:51:
[...]

De meest simpele oplossing is om een key in te laten voeren en een spel aan je account te laten koppelen. Probleem ondervangen. Dit verklaart dus nog altijd niet waarom het copy en share (wat ik overigens als losse zaken zie) is geschapt.
Dan heb je nogsteeds een internet verbinding nodig! Dat is dus het hele probleem. Als je geen internetverbinding hebt dan kan je koppelen wat je wilt maar het systeem registreert niet dat het alleen van jou is. Dus elke Xbox One dat niet aan internet hangt en discs kopieert kan dan blijven spelen.

Maar gamers wilde zonnodig offline ook kunnen gamen dus ook zonder ooit de box aan het internet aan te hoeven sluiten en dan heb je dus disc-based DRM nodig anders kan je zoals ik in de vorige situatie al schets 1 game kopen en tig mensen laten spelen.

En wat je beschrijft een key en koppelen aan je account zou dus dan automatisch worden gedaan met de 24 uur-check

[ Voor 21% gewijzigd door MaakmeGek op 31-07-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
beuker19 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:56:
[...]
@Ace Lightning maar met de perfect matchmaking van MS is dat nu verleden tijd want dan bestaan zulke teams niet meer :+
Of juist wel als je bij dat niveau hoort :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Smart Match klinkt als een leuke feature, maar hoe gaat dat dan als je met een party speelt? Pakt ie dan het gemiddelde? Er is bij ons wel een paar keer voorgekomen dat we met 4 man en daarna nog een paar een server joinen in BF3 of meteen 8 man in Call of Duty?

Dan is het volgens mij een makkelijke techniek door degene met de laagste ranking een nieuwe game uit te laten zoeken? Nouja, misschien zoek ik er teveel achter, maar ik ben benieuwd hoe ze dat soort zaken op gaan lossen.

Je kunt nu overigens op je klompen aan gaan voelen dat je weinig zult gaan doen met je schijfjes die je in de winkel koopt. Daar wilde men toch zo graag mee doorverkopen, ruilen en offline spelen? Dat kan dan ook, maar niet meer dan dat. Dan is het straks wel aantrekkelijker om digitaal aan te schaffen zodat je dat soort mogelijkheden van Smart Match e.d. kunt gebruiken. En zo zullen ze wel meer toevoegen lijkt me.

Ik hoop alleen dat je ook gewoon digitale versies als serial kunt kopen en niet alleen via Xbox Marketplace. Dan is de kans groter dat de prijzen ook digitaal wat omlaag gaan namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 31-07-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:50:
[...]

Die jijzelf als voorbeeld noemt 8)7
En tomb raider was voor 12,50 € op steam te koop ;)

@uchiha tijntje Dank je ;)
Maar hoop wel dat de prijs van zo'n adapter niet 20 euro is(maar na de recente prijzen van de controller)ben ik er bang voor :(
Ik heb tomb raider digitaal aangeschaft voor £ 9.99 van xbox live vorige maand. Was een paar dagen actie ;)

wat dat betreft is het hetzelfde als steam, je moet de aanbiedingen in de gaten houden, zowieso wordt hier in de UK veel meer al aan digitaal gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:22:Dan is het volgens mij een makkelijke techniek door degene met de laagste ranking een nieuwe game uit te laten zoeken? Nouja, misschien zoek ik er teveel achter, maar ik ben benieuwd hoe ze dat soort zaken op gaan lossen.
Elk systeem staat open voor abuse. Met een beetje creatief denken omzeil je alle leuk features die er zijn om mensen te helpen. Dus ik denk niet dat ze hier ook maar iets aan gaan doen. En dat is naar mijn idee ook helemaal goed. Het is geen beschermingssysteem, het is een systeem om voor de gamer (ons dus) de leukste matches uit te zoeken. Dat sommige "gamers" graag beginners willen afslachten om zo (toch een keer) op nummer 1 te komen staan, daar doe je weinig aan.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaakmeGek schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:57:
[...]

Dan heb je nogsteeds een internet verbinding nodig! Dat is dus het hele probleem. Als je geen internetverbinding hebt dan kan je koppelen wat je wilt maar het systeem registreert niet dat het alleen van jou is. Dus elke Xbox One dat niet aan internet hangt en discs kopieert kan dan blijven spelen.

Maar gamers wilde zonnodig offline ook kunnen gamen dus ook zonder ooit de box aan het internet aan te hoeven sluiten en dan heb je dus disc-based DRM nodig anders kan je zoals ik in de vorige situatie al schets 1 game kopen en tig mensen laten spelen.

En wat je beschrijft een key en koppelen aan je account zou dus dan automatisch worden gedaan met de 24 uur-check
Klopt, de library zou volledig in "de cloud" staan, zodat je overal zelf en je 10 "family" leden hier bij konden. Ook games op disc gekocht zouden in die library worden geplaatst en je had je disc dan niet nodig om te spelen. Met DRM reversal is de 24 uurs check niet meer nodig maar bovenstaand dus ook niet meer mogelijk.

Wat ik echter niet begrijp (en het dus een beetje met beuker eens ben) is waarom ze het systeem niet vast houden voor digitaal aanschafte games, ik maak me sterk dat dat niet mogelijk zou zijn als de infrastructuur in de box als het netwerk (live) al aanwezig is. Zo zouden ze toch dat stukje echt next gen vasthouden en ook tegemoet komen aan de wensen van mensen die niet verplicht 1 x per 24 uur online willen zijn en alleen maar met schijfjes willen spelen. Ze houden tenslotte ook de mogelijkheid vast dat je overal ter wereld bij je digitale games library kunt op elke Xbox als je inlogt onder je eigen user, het family share is dan maar een klein stapje verder?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:56:
Wat ik echter niet begrijp (en het dus een beetje met beuker eens ben) is waarom ze het systeem niet vast houden voor digitaal aanschafte games, ik maak me sterk dat dat niet mogelijk zou zijn als de infrastructuur in de box als het netwerk (live) al aanwezig is. Zo zouden ze toch dat stukje echt next gen vasthouden en ook tegemoet komen aan de wensen van mensen die niet verplicht 1 x per 24 uur online willen zijn en alleen maar met schijfjes willen spelen. Ze houden tenslotte ook de mogelijkheid vast dat je overal ter wereld bij je digitale games library kunt op elke Xbox als je inlogt onder je eigen user, het family share is dan maar een klein stapje verder?.
True daar heb je wel gelijk in, voor digitaal aangeschafte games zou het gewoon moeten kunnen en waarom ze dit dan helemaal hebben afgeschaft is wel een raadsel en jammer. Het zou wel een mooi middel zijn om uiteindelijk toch iedereen aan digital games te krijgen dat online is aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Die 24 uurs check was volgens mij ook alleen voor de schijf-aankopen en niet de digitale aankopen (gezien je die niet kunt doorverkopen). Maar we zullen zien. Ik vind het in ieder geval nutteloos om de hele DRM discussie en family sharing terug te blijven halen. Er is geen nieuwe info dus de discussie loopt al snel spaak op wat mensen willen geloven en wat er wel of niet bekend was over het oude verhaal.

We zullen op Gamescom ongetwijfeld meer horen over digitale aankopen, maar ben eerder benieuwd naar wat voor aankondigingen er nog meer aan zitten te komen. Ik geef een Kinect Adventures 2 eigenlijk wel een goede kans. Zou helemaal mooi zijn als die game gratis wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:56:
[...]Wat ik echter niet begrijp (en het dus een beetje met beuker eens ben) is waarom ze het systeem niet vast houden voor digitaal aanschafte games, ik maak me sterk dat dat niet mogelijk zou zijn als de infrastructuur in de box als het netwerk (live) al aanwezig is.
Dat is toch niet zo heel vreemd? Disc en Digital aangeschafte games waren in de oude opzet identiek aan elkaar en maakte die gebruik van hetzelfde "family sharing" framework. Nu besloten is (onder druk van het "internet") om discs anders te behandelen kan je niet meer dat zelfde framework gebruiken. Het kost tijd (en dus mensen) om het framework aan te passen maar deze tijd wordt nu gebruikt om als een bezetene de DRM change door te voeren. Je kan geen twee dingen tegelijk ontwikkelen en een blik developers open trekken heeft aan het eind je development lifecycle geen positief effect (ivm inwerken etc etc).

En zoals al bevestigd is door Microsoft komt Family Sharing nog steeds, maar niet tijdens de launch. bron: http://www.gamezone.com/n...return-microsoft-suggests

Mijn advies, koop je spellen alleen digitaal als je 100% alle features van de X1 wilt benutten.
Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:04:Die 24 uurs check was volgens mij ook alleen voor de schijf-aankopen en niet de digitale aankopen (gezien je die niet kunt doorverkopen).
Ook die hadden door verkocht kunnen worden. Hier kan ik even geen bron meer van vinden maar ook deze licentie kon je verkopen. Evenals je een game kon kopen en daarna aan iemand kado doen.

edit: Quote toegevoegd

[ Voor 15% gewijzigd door Yaz op 31-07-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaz,

Er is geen keiharde toezegging gedaan door MS dat family sharing terugkomt, alleen dat ze eraan denken als er genoeg interesse voor is.

DIgitale content kon inderdaad worden weggegeven (1x, en aan iemand die langer dan 30 dagen in je friendlist stond) en MS heeft aangegeven dat ze bezig waren met een model om digitale content door te verkopen, hier is echter nooit meer duidelijkheid over gekomen omdat ze de DRM terugdraaiden. Steam werd er wel zenuwachtig van aangezien er ergens ook een artikel voorbij is gekomen dat zij ook naar het model aan het kijken waren om digitale content door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Het is idd niet keihard, dat ben ik met je eens maar dit is niet de enige bron die hetzelfde zegt. Ik zelf ga er blindelings vanuit dat het gaat komen. Misschien niet gelijk, misschien niet volgend jaar maar ik kan me niet voorstellen dat het niet gaat komen.

Overigens is dat niet kunnen doorverkopen van spellen in zowel steam als digital xbox (en welk ander platform dan ook) een leuk geintje in europa. Wij, de consument, hebben namelijk het recht om al onze goederen (fysiek of digitaal) te verkopen aan derden. De leverancier mag daar geen beperkingen op leggen. Toevallig heeft gamer.nl daar laatst een leuk leesbaar artikel over geschreven: http://www.gamer.nl/achte...eedehands-games-verbieden

Dit houd dus in ook de spellen die je op Steam/Xbox/Whatever hebt gekocht zonder pardon mag verkopen en/of weggeven en dat Steam/Xbox/Whatever je daar niet in mag belemmeren. Nu is het gewoon wachten op de eerste consument die een zaak begint om het een en ander te forceren.

Kan je overigens al de situatie voorstellen waarin dezelfde titel 4x per dag van hand wisselt? Gewoon tussen een groepje vrienden die 1x het spel in de winkel kopen en daarna het spel in een rap tempo meerdere keren aan elkaar doorverkopen? Zo kunnen ze met zijn alle hetzelfde spel spelen zonder meerdere kopieen te kopen. Natuurlijk wel 1 tegelijk maar het kan en het mag en als het moet, via de rechter. Dan is family sharing voor alle partijen niet zo'n hele slechte gulden middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Yaz schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:46:
Dit houd dus in ook de spellen die je op Steam/Xbox/Whatever hebt gekocht zonder pardon mag verkopen en/of weggeven en dat Steam/Xbox/Whatever je daar niet in mag belemmeren. Nu is het gewoon wachten op de eerste consument die een zaak begint om het een en ander te forceren.
Maar in het geval van software gaat het om licenties, daarop geldt een heel andere wetgeving aangezien een spel nooit jouw eigendom is, hooguit het stuk plastic waarop het spel staat.

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 31-07-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het terugkomt, dit was echt een feature waar ik naar uitkeek, zeker omdat vrienden en familie bij mij gewoon in andere landen wonen :)

Het hele auteursrechten en doorverkoop verhaal is een lastige.De uitspraak in kwestie van het hof ging over software, niet games. Je mag dus je gedownloade windows licentie doorverkopen mocht je dat willen. Met games wordt het lastiger omdat er vaak ook nog sprake is van andere zaken behalve een stuk software (DLC, soundtrack etc). Je mag bijvoorbeeld je gedownloade muziek en films niet zonder meer doorverkopen, wat ook krom is aangezien je een blu ray of cd wel gewoon op ebay kunt zetten. In de uitspraak komt verder ook naar voren dat er op dit moment geen controle mogelijk is dat de verkoper de gedownloade software niet meer gebruikt of gaat gebruiken, waardoor het doorverkopen van dit soort content vooralsnog gewoon niet kan gebeuren.

Begrijp me niet verkeerd ik ben een groot voorstander van digitaal, en zou ook graag zien dat alles online beschikbaar is en ook 2e hands gekocht/doorverkocht kan worden. Ik denk echt dat dat de toekomst gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het punt bij gamelicenties is dat wanneer je een spel uitspeelt je het product "geconsumeerd" hebt. Stel je voor dat je het tweedehands doorverkoopt voor 10 euro, dan gebeurt er het volgende:
- Jij verdient 10 euro
- De koper betaalt 10 euro voor het spel, dat kwalitatief niet gedegradeerd is.
- De uitgever van het spel verdient NIETS, zij lopen een potentiele verkoop mis, de winst ging volledig naar jou.

Waarom denk je dat steam consistent van die grote kortingsacties kan doen? Zij hebben de hele tweedehandsmarkt uitgeschakeld en kunnen jarenlang blijven doorverdienen aan een spel: Eerst aan degenen die de volle prijs willen betalen, dan aan degenen die wachten tot de prijs wat zakt, enzovoort, tot je een paar jaar later bij het meest gierige publiek uitkomt dat dan ook je spel koopt. Vind je het gek dat Microsoft dit ook wil doen? Het is een heel eerlijke procedure, gamers kunnen er enorm van profiteren en de winst voor de developers/uitgevers is enorm, vergeleken met boxed sales.

[ Voor 41% gewijzigd door boe2 op 31-07-2013 15:10 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.