[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.919 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

boe2 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:07:
Het punt bij gamelicenties is dat wanneer je een spel uitspeelt je het product "geconsumeerd" hebt. Stel je voor dat je het tweedehands doorverkoopt voor 10 euro, dan gebeurt er het volgende:
- Jij verdient 10 euro
- De koper betaalt 10 euro voor het spel, dat kwalitatief niet gedegradeerd is.
- De uitgever van het spel verdient NIETS, zij lopen een potentiele verkoop mis, de winst ging volledig naar jou.

Waarom denk je dat steam consistent van die grote kortingsacties kan doen? Zij hebben de hele tweedehandsmarkt uitgeschakeld en kunnen jarenlang blijven doorverdienen aan een spel: Eerst aan degenen die de volle prijs willen betalen, dan aan degenen die wachten tot de prijs wat zakt, enzovoort, tot je een paar jaar later bij het meest gierige publiek uitkomt dat dan ook je spel koopt. Vind je het gek dat Microsoft dit ook wil doen? Het is een heel eerlijke procedure, gamers kunnen er enorm van profiteren en de winst voor de developers/uitgevers is enorm, vergeleken met boxed sales.
Inderdaad. Hoewel publishers met 2e hands particuliere doorverkoop ook extra kunnen verdienen middels DLC. Als 1 fysieke disc door meerdere mensen wordt gekocht of gebruikt en ze schaffen allemaal de bijbehorende DLC aan is het natuurlijk ook kassa voor de publishers. Verwacht dat het DLC model alleen maar uitgebreider wordt bij de nieuwe consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het grootste probleem met het kopen van digitale games (op de Xbox 360 en PlayStation 3) is dat de prijzen té hoog zijn. Prima, ik snap hem: ze willen niet stunten met prijzen - misschien pas als de verkopen inzakken, of na een lange tijd.

Maar ik vind het soms echt belachelijk dat een titel digitaal €69.99 kost, terwijl op de dag van release met een adviesprijs van €59.99 (of zelfs €49.99) in de winkels ligt - en dan krijg je soms ook nog pre-order bonussen (die je digitaal niet krijgt) of echt fysieke content (denk bijvoorbeeld bij GTA aan een map van de stad/omgeving).

Ik zou best wel willen overstappen naar het alleen kopen van digitale titels, maar dan moeten de prijzen wel competitief zijn met winkeliers (en als dat niet kan: de prijzen moeten zeker niet hoger liggen dan de adviesprijs).

Ik ben benieuwd hoe de Xbox One (en PS4) dit gaat aanpakken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 31-07-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Volgens mij is dat gewoon simpelweg omdat men de winkeliers 'te vriend' willen houden zolang er nog genoeg mensen een fysieke disc willen kopen. Deze mensen verkopen namelijk ook je consoles, en als console X heel goedkope digitale games heeft en console Y dure digitale games heeft is het logisch dat deze winkels console Y als concurrent zien en alles eraan doen om console X te slijten.

Steam en andere digitale stores hebben dit probleem niet en kunnen dus wel met kortingen smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SeamusXanthus schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:21:
Volgens mij is dat gewoon simpelweg omdat men de winkeliers 'te vriend' willen houden zolang er nog genoeg mensen een fysieke disc willen kopen. Deze mensen verkopen namelijk ook je consoles, en als console X heel goedkope digitale games heeft en console Y dure digitale games heeft is het logisch dat deze winkels console Y als concurrent zien en alles eraan doen om console X te slijten.

Steam en andere digitale stores hebben dit probleem niet en kunnen dus wel met kortingen smijten.
Klopt, maar er is echt geen reden om hoger dan de adviesprijs te zitten, vind ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Vind je dat, of wil je dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:23:
[...]

Ik heb tomb raider digitaal aangeschaft voor £ 9.99 van xbox live vorige maand. Was een paar dagen actie ;)

wat dat betreft is het hetzelfde als steam, je moet de aanbiedingen in de gaten houden, zowieso wordt hier in de UK veel meer al aan digitaal gedaan.
Ik heb de steam sale redelijk in de gaten gehouden, maar assasins creed 3 bijvoorbeeld, is niet goedkoper geweest dan de ACTIE prijs van 10 euro op live. En dan is de drm op de pc versie volgens mij ook nog best irritant.......

Aan de andere kant het is idd wel een valide arugment dat je de pc versie kan blijven spelen op je nieuwe pc, en van 360 naar xb1 dus niet............

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Uniciteit schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:42:
[...]

Klopt, maar er is echt geen reden om hoger dan de adviesprijs te zitten, vind ik. :9
De prijzen op steam zijn waarschijnlijk de adviesprijzen. Winkeliers gaan daar onder zitten zodat de consument nog voor fysiek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Steam is ook nooit de goedkoopste. Zeker niet bij launch. Er zijn zat keysites die de game dan goedkoper kunnen verkopen. Als ze zoiets ook met Xbox Marketplace of Playstation Store gaan doen, heb ik er weinig problemen mee om een game in de winkel te halen. Alleen bij games als GTA waarvan je eigenlijk altijd wel weet dat het iets speciaals wordt, wil ik hem wel in de winkel halen.

Van GTA 4 heb ik ook nog die Special Edition met Safety deposit box en tas. Weinig mee gedaan verder, maar ook het boekwerk erbij is altijd wel mooi. Special Editions zal je altijd wel houden van games en dat lijkt mij dan ook wel een reden dat er nog genoeg via de winkels verkocht kunnen worden. Ik denk alleen dat doosje met game (zonder noemenswaardig boekje of iets erbij) wel zal uitsterven, maar dat ze het in de winkel juist van de fysieke extra's moeten gaan hebben en online van de digitale extra's.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:36
Die feature dat je je games library met 10 andere mensen kan delen is toch nooit 'echt' bevestigt?

Ikzelf kan het bijna niet geloven namelijk. Een game die je koopt en dan deelt met 10 andere mensen, waardoor er dus een stuk minder games verkocht worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

giganielsie schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:44:
Die feature dat je je games library met 10 andere mensen kan delen is toch nooit 'echt' bevestigt?

Ikzelf kan het bijna niet geloven namelijk. Een game die je koopt en dan deelt met 10 andere mensen, waardoor er dus een stuk minder games verkocht worden???
Het was wel bevestigd, maar nog niet hoe het werkte. Er waren o.a. geruchten dat:

1) Maar één persoon tegelijkertijd in de library kon (dus één persoon kon één van de tien games spelen)
2) Het een soort demo was: games konden maar 1 uur gespeeld worden

Die tweede is iets minder waarschijnlijk, maar die eerste waars. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb sinds de aankondiging een Xbox One in bestelling staan maar de laatste tijd het nieuws een beetje moeten missen, nu las ik wel dat het "Always online" gebeuren eraf is enz maar kan ik hier voor kiezen?

Always Online hoeft van mij niet zo maar het installeren van je game en daarna de schijf niet meer nodig hebben leek me ideaal. Is dat nu ook van de baan?

(Ik wil games graaf fysiek kopen dus Xbon Live koop valt af)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
giganielsie schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:44:

Niet helemaal, één tegelijk zou er maar mee kunnen spelen.

Identiek hoe je discs aan elkaar kan geven.
Identiek hoe je je Steam/Playstation/Xbox account gegevens zou kunnen geven aan vrienden en familie en die je digitale collectie kan laten spelen.

Alleen zou wat men toch al kon doen (maar tijdrovend/gevaarlijk is) daadwerkelijk makkelijk gemaakt.

Er worden dan inderdaad minder games gekocht, maar tegelijker tijd werd doorverkopen aan vreemden weer moeilijker gemaakt, dus de 2e handsmarkt zou minder worden. Dus wellicht dacht men dat dit elkaar zou opheffen?

Het enige verschil is dat ipv een copy tussen vreemden circuleert via marktplaats, deze nu met vrienden en familie zou circuleren.

Ik 'droom' al jaren van een goede implementatie van DRM die de fysieke werkelijkheid benadert, lijkt hij er eindelijk te komen, wordt het afgeschoten :'(

@Donstil Dat kan je dus nu uiteraard vergeten. Gamers hebben zichzelf in de voet geschoten met de haat campagne naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door SeamusXanthus op 31-07-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel over cloudgebruik in Forza 5 en hoe de ontwikkelaar hier in dit geval goed gebruik van kan maken.

http://www.oxm.co.uk/5949...s-600-more-ai-capability/
When you've got a learning neural network, more computing power is nothing but helpful. Because what you're able to do is process a lot more information, and you don't have to do it in realtime on the box. And that frees up more of the box to be doing graphics or audio or other computational areas.

"So we can now make our AI instead of just being 20%, 10% of the box's capability, we can make it 600% of the box's capability," he went on. "Put it in the cloud and free up that 10% or 20% to make the graphics better - on a box that's already more powerful than we worked on before
Dit is een first party developer, exclusives voor de Xbox one zullen waarschijnlijk dit soort zaken meer gaan uithalen, crossplatformgames echter denk ik niet dat die zo intensief van deze mogelijkheden gebruik willen/kunnen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

SeamusXanthus schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:11:
[...]

@Donstil Dat kan je dus nu uiteraard vergeten. Gamers hebben zichzelf in de voet geschoten met de haat campagne naar mijn mening.
Totaal niet mee eens. MS reageerde als een gebeten hond. Die feature hadden ze helemaal niet weg hoeven laten. Omdat MS op hun pik getrapt was hebben ze het als een klein kind ''afgepakt''. Was helemaal niet nodig aangezien veel mensen enthousiast waren over family sharing.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:11:
[...]
@Donstil Dat kan je dus nu uiteraard vergeten.
Mm zonde, had er graag AlwaysOnline voor over. Dat is tegenwoordig toch eigenlijk alles al dus zal me eigenlijk een worst wezen of mijn nieuwe Console dat ook nodig heeft, maar goed dan maar weer schijfjes swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:58:
Artikel over cloudgebruik in Forza 5 en hoe de ontwikkelaar hier in dit geval goed gebruik van kan maken.

http://www.oxm.co.uk/5949...s-600-more-ai-capability/

[...]

Dit is een first party developer, exclusives voor de Xbox one zullen waarschijnlijk dit soort zaken meer gaan uithalen, crossplatformgames echter denk ik niet dat die zo intensief van deze mogelijkheden gebruik willen/kunnen gaan maken?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit dan zou werken. Als de cloud het voor je gaat berekenen....terwijl je aan het racen bent....dan moet je toch geen lag hebben....gaan ze het al vooraf berekenen....nee, dat kan niet omdat jij misschien wel een fout maakt in een bocht, dus dan moet de AI ook anders reageren.

Iemand een idee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:06:
[...]

Totaal niet mee eens. MS reageerde als een gebeten hond. Die feature hadden ze helemaal niet weg hoeven laten. Omdat MS op hun pik getrapt was hebben ze het als een klein kind ''afgepakt''. Was helemaal niet nodig aangezien veel mensen enthousiast waren over family sharing.
De feature had voor digitale content niet weg gehoeven, voor disc based wel, aangezien de check nu niet meer online is maar de disc zelf is nodig om te spelen.

Overigens denk ik niet dat termen als "op hun pik getrapt" en klein kind" van toepassing zijn op MS, een miljarden bedrijf staat wel boven dat soort gedrag. Hun eigen verklaring is dat ze op dit moment de systemen niet kunnen combineren en het voor launch af kunnen hebben en dat ze overwegen het wel weer terug te brengen maar geven geen toezeggingen.
Marc Whitten, VP of Xbox Live has clarified to Kotaku, "There's a few things we won't be able to deliver as a result of this change. One of the things we were very excited about was 'wherever we go my games are always with me.' Now, of course your physical games won't show up that way. The games you bought digitally will. You'll have to bring your discs with you to have your games with you. Similarly, the sharing library [is something] we won't be able to deliver at launch."

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Ook bij een miljarden bedrijf werken mensen met emoties. Die bergen aan kritiek heeft hun absoluut niet in de koude kleren gezeten. Zeker Major Nelson was iedere keer de ''lul'' omdat hij tot vervelens aan toe moest blijven herhalen waarom always on zoveel voordelen had. Ik kan mij best voorstellen dat MS op een gegeven moment zei: ''ok jullie krijgen de console die jullie willen, maar dan pakken wij deze en deze feature terug.''

Natuurlijk allemaal speculatie van mij kant, maar het zou mij niet verbazen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
VFRRijder schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:09:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit dan zou werken. Als de cloud het voor je gaat berekenen....terwijl je aan het racen bent....dan moet je toch geen lag hebben....gaan ze het al vooraf berekenen....nee, dat kan niet omdat jij misschien wel een fout maakt in een bocht, dus dan moet de AI ook anders reageren.

Iemand een idee hoe dit werkt?
AI wordt niet realtime berekend, maar bepaald op jouw gedrag. Jouw racegedrag gaat naar de cloud, analyse en wordt nieuwe AI berekend, komt terug en rondje en de AI zal kleine aanpassingen hebben.

Simpel voorbeeld, stel jij neemt 1 bocht altijd heel anders dan de rest van de auto's, initeel duiken alle auto's op de rem. AI krijgt een 'update' en ipv te remmen, zal er nu opeens aantal jouw lijn volgen of juist naar binnen/buiten duiken. Het zullen geen realtime 'keuzes' worden, maar aanpassingen op de IF/AND functies binnen de AI.

Hoe dit in de praktijk zal zijn, afwachten. Maar hopelijk wordt het een stuk dynamischer dan het treintje-gedrag uit de GT series.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@CR1691

Ik reageer op Donstil over het kunnen starten van de game zonder je disk nodig te hebben. Het lijkt me redelijk logisch dat je een fysieke disk check moet gaan doen als je je eigenaarschap niet online kan checken.

De enige manier om van diskswappen af te komen is een online check toch? Zijn we het daar over eens?
Anders kan ik één disk kopen en die bij jan en alleman installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:18:
@CR1691

Ik reageer op Donstil over het kunnen starten van de game zonder je disk nodig te hebben. Het lijkt me redelijk logisch dat je een fysieke disk check moet gaan doen als je je eigenaarschap niet online kan checken.

De enige manier om van diskswappen af te komen is een online check toch? Zijn we het daar over eens?
Anders kan ik één disk kopen en die bij jan en alleman installeren.
Precies. Online check is nodig voor verificatie. het hele systeem dat was opgezet met vaste retailers voor tweede hands verkoop etc was gebaseerd op die 1x per 24 uur check, zodat je library werd geupdate en spellen die je verkocht had of weggegeven kun je dan niet meer spelen. Haal die check weg, dan ook de digital library van je games op disc gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
CR1691 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:15:
Ook bij een miljarden bedrijf werken mensen met emoties. Die bergen aan kritiek heeft hun absoluut niet in de koude kleren gezeten. Zeker Major Nelson was iedere keer de ''lul'' omdat hij tot vervelens aan toe moest blijven herhalen waarom always on zoveel voordelen had. Ik kan mij best voorstellen dat MS op een gegeven moment zei: ''ok jullie krijgen de console die jullie willen, maar dan pakken wij deze en deze feature terug.''

Natuurlijk allemaal speculatie van mij kant, maar het zou mij niet verbazen.
Of, en dat vind ik zelf veel waarschijnlijker, ze schrokken zo van de ophef dat ze aan de rem hebben getrokken. Stop always online. Alle features die ermee te maken hebben vervallen nu, en dan re-evalueren we wat we gaan doen.

Die family sharing bijvoorbeeld kon waarschijnlijk mede mogelijk worden gemaakt omdat de 2e hands markt minder zou worden. Hiermee is er balans voor de uitgevers.

Als je nu family sharing aan laat en tegelijkertijd 2e hands markt weer volledig open zet, dan zijn de uitgevers dubbel de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik ben aan het twijfelen of ik een Xbox One Day One ga nemen, of beter gewoon even wacht op een degelijke bundel zodat het goedkoper uitkomt. Hoe lang duurt het meestal alvorens er bundels te voorschijn komen met een game en twee controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
X-Fighter schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:46:
Ik ben aan het twijfelen of ik een Xbox One Day One ga nemen, of beter gewoon even wacht op een degelijke bundel zodat het goedkoper uitkomt. Hoe lang duurt het meestal alvorens er bundels te voorschijn komen met een game en twee controllers?
Als de X1 goed gaat lopen dan ben je wel even aan het wachten maar als het niet verkoopt is het binnen een paar maanden zover. Vraag is of jij wel zo lang wilt wachten, je had al die tijd al had kunnen genieten van alle leuke voordelen die een X1 je kan bieden. Of wacht jij ook altijd op de toch net iets betere videokaart? En waarbij de nog betere natuurlijk al bekend is vlak voordat je echt iets gaat kopen en dus, blijft wachten.
SeamusXanthus schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:25:Als je nu family sharing aan laat en tegelijkertijd 2e hands markt weer volledig open zet, dan zijn de uitgevers dubbel de pineut.
Ik zelf denk dat "family sharing" tot een grote game verkoop zou leiden. Hoewel digitaal uitlenen natuurlijk een geweldig iets is, is samen nog veeel leuker. Ik vermoed dus ook dat nadat iemand een spel heeft geleend en er achterkomt dat het een leuk spel is hij/zij graag samen wilt spelen met zijn/haar andere vrienden. En dus wordt het spel gekocht en niet meer geleend zodat wij beide het spel kunnen spelen, tegelijk met elkaar.

En als Microsoft slim is dan bieden ze het spel met een klein beetje korting nog aan die persoon aan ook. Als zijnde "family discount". Hoeft maar een euro of 5 te zijn, gewoon voor de good-will.

Al met al een win-win-win situatie voor iedereen. Mijn "familie" die even kan kijken of dat spel nu echt zo tof is, voor de developer want hij verdient daar geld aan (misschien koopt mijn neefje wel alleen DLC voor dat geleende spel, zijn toch inkomsten) en voor Microsoft want die krijgen hier heel veel positieve response voor waardoor mensen sneller geneigd zijn voor de X1 te gaan; "ik ken die en die en die heeft 50 games en die kan ik van hem lenen, voor NOP!"..

Hoe goed moet het dan nog worden voordat DRM van zijn negatieve imago af komt?

edit: Quote toegevoegd

[ Voor 22% gewijzigd door Yaz op 01-08-2013 15:33 ]

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
DRM is juist de negatieve term van zo'n systeem, daar verander je niets meer aan. Muziek, film, games, alles wat 'een beperkende factor' heeft is slecht. En ergens is het dan niet onlogisch van de console-makers om toch de veilige weg te kiezen, je hebt continue 3 partijen, welke keuze je maakt, je trapt iemand tegen z'n schenen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Maar ondertussen gaat het ten koste van vooruitgang. Zoals andere mensen zich druk maken over batterijen in een controller (ik heb ook liever oplaadbaar trouwens), zo vind ik fysieke discs eerlijk gezegd nog veel irritanter. Het neemt onnodige ruimte in en belemmert instant-play. Zeker nu alles toch al via de harddisk gaat is de blu-ray (voor gaming) totaal onzinnig.

Dan heb ik nog liever een Skylander achtige constructie trouwens. Ipv een fysieke disc koop je een miniatuur van de game. Heb je die binnen een bepaalde afstand van je console dan wordt de code herkent en kan je de game vanuit je library starten.

Leuk voor de verzamelaars, en dan hebben de winkels ook nog wat te verkopen ipv alleen een code EN het belemmert instant-play niet.

Leuk ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
^Serieus een briljant idee. :) Ik koop inderdaad vooral fysiek als verzamelaar. Dus hoe leuker de vormgeving hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Yaz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:29:
[...]
Als de X1 goed gaat lopen dan ben je wel even aan het wachten maar als het niet verkoopt is het binnen een paar maanden zover. Vraag is of jij wel zo lang wilt wachten, je had al die tijd al had kunnen genieten van alle leuke voordelen die een X1 je kan bieden. Of wacht jij ook altijd op de toch net iets betere videokaart? En waarbij de nog betere natuurlijk al bekend is vlak voordat je echt iets gaat kopen en dus, blijft wachten.
Nee, meestal ben ik iemand die alles op release date koopt, maar moet misschien minder impulsief worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Ik koop ook lang niet alles op release day, soms geen tijd, soms te duur. Maar wachten op het onbekende vind ik altijd zo'n slecht plan ;)

Over die skyland constructie trouwens. Ik denk dat ik mijn vriending daar echt niet blij van wordt. Ze heeft nu al een hekel aan alle doosjes en is juist blij dat dit met de nieuwe generatie niet meer nodig is. De vlag hing al uit. Maar ik hoop dus wel dat ik gewoon een kaartje kan kopen met een QR-code en zo het nieuwste van het nieuwste gaat downloaden (QR-codes kan je inscannen met Kinect). Nog mooier als je dat al een paar dagen kan doen voordat het spel released wordt, dan kan je minuut 1 aan de gang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Yaz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:43:
Ik koop ook lang niet alles op release day, soms geen tijd, soms te duur. Maar wachten op het onbekende vind ik altijd zo'n slecht plan ;)

Over die skyland constructie trouwens. Ik denk dat ik mijn vriending daar echt niet blij van wordt. Ze heeft nu al een hekel aan alle doosjes en is juist blij dat dit met de nieuwe generatie niet meer nodig is. De vlag hing al uit. Maar ik hoop dus wel dat ik gewoon een kaartje kan kopen met een QR-code en zo het nieuwste van het nieuwste gaat downloaden (QR-codes kan je inscannen met Kinect). Nog mooier als je dat al een paar dagen kan doen voordat het spel released wordt, dan kan je minuut 1 aan de gang :D
Maar wat ga je dan doen met al die kaartjes vol met QR-codes? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

ProfoundValue schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:30:
[...]

Maar wat ga je dan doen met al die kaartjes vol met QR-codes? :9
Gebruiken en weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Zou zelfde systeem zijn als je dlc koopt en download en dan blijkt je hard disk kapot. Is gewoon aan je account gekoppeld en kan altijd herdownload worden, gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Interessant nieuws voor mensen die vaak gameplay capturen.

http://uk.ign.com/article...-gameplay-capture-devices

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Begint er telkens beter uit te zien voor de Xbox One, nadat ze die DRM weg deden, en family sharing en alles weg viel was ik even aan het twijfelen. Maar nu wordt het steeds beter en beter, kijk al uit naar gamescom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
X-Fighter schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:52:
[...]Zou zelfde systeem zijn als je dlc koopt en download en dan blijkt je hard disk kapot. Is gewoon aan je account gekoppeld en kan altijd herdownload worden, gratis
Het grote verschil met online kopen en een QR code card kopen is dat mijn favo gameshop (kleine ondernemer) ook nog wat omzet gaat krijgen. Ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

SeamusXanthus schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:56:
Maar ondertussen gaat het ten koste van vooruitgang. Zoals andere mensen zich druk maken over batterijen in een controller (ik heb ook liever oplaadbaar trouwens), zo vind ik fysieke discs eerlijk gezegd nog veel irritanter. Het neemt onnodige ruimte in en belemmert instant-play. Zeker nu alles toch al via de harddisk gaat is de blu-ray (voor gaming) totaal onzinnig.

Dan heb ik nog liever een Skylander achtige constructie trouwens. Ipv een fysieke disc koop je een miniatuur van de game. Heb je die binnen een bepaalde afstand van je console dan wordt de code herkent en kan je de game vanuit je library starten.

Leuk voor de verzamelaars, en dan hebben de winkels ook nog wat te verkopen ipv alleen een code EN het belemmert instant-play niet.

Leuk ideetje?
Hoe ga je dat doen met een game of 50-75, met 500 GB passen er denk ik 10 spellen op je hdd, zeg positief 20, dan heb je er 30 niet staan en die moet je downloaden voor je kan gaan gamen. Geef mij ze maar op disc om eerlijk te zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

Hoe ga je dat doen met een game of 50-75, met 500 GB passen er denk ik 10 spellen op je hdd, zeg positief 20, dan heb je er 30 niet staan en die moet je downloaden voor je kan gaan gamen. Geef mij ze maar op disc om eerlijk te zijn.
Dat moet je toch al straks. Zowel de ps4 als xbox hebben verplichte hd installatie nodig zover ik weet. Alleen ben je met bluray een stukje sneller welicht. Maar als je dingen van te voren kan downloaden is dat voordeel ook weg.

Op het moment dat je alles vanaf hd draait is het bezitten van een bluray totaal overbodig naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Je kan een USB 3.0 HDD aansluiten op de X1. Deze kan dan de interne 500GB uitbreiden. Dus de interne 500GB + 2TB externe USB 3.0 HDD. En dat levert heel veel capaciteit op. Al deze data is beschikbaar voor bijvoorbeeld het opslaan van games. Als dat niet genoeg is kan je altijd nog een multi-bay NAS pakken en deze met USB aansluiten. De reguliere qnap kan dat al.

Bron: http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hard-drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Zo'n externe HD is inderdaad handig om voor wat oudere games te gebruiken die je af en toe een keer speelt. :)

Zit nog te denken hoe ik het ga doen met de pre order. Heb hem nu bij gamemania staan, maar vraag me af waarom ik hem niet gewoon bij MS bestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:20:
Zo'n externe HD is inderdaad handig om voor wat oudere games te gebruiken die je af en toe een keer speelt. :)

Zit nog te denken hoe ik het ga doen met de pre order. Heb hem nu bij gamemania staan, maar vraag me af waarom ik hem niet gewoon bij MS bestel...
Ophalen vs thuisbezorgen? Mijn ervaring met het laten bezorgen van preorders is niet heel best.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Dat is ook weer zo. Zit even te denken hoe ik mijn pre-order bij Gamemania dan wel wat kan verstevigen... Dus dat er wat commitment bij beide partijen bestaat om te leveren en te betalen op de launch dag. Niet dat ik op launch day aan kom en er geen x1 staat te wachten op zijn nieuwe eigenaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
BM schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:28:
[...]

Ophalen vs thuisbezorgen? Mijn ervaring met het laten bezorgen van preorders is niet heel best.
Wat nou als Gamemania ineens leveringsproblemen heeft en als je daar aankomt er geen exemplaar meer voor jou is aangezien ze dachten dat ze op het laatste moment gewoon nog een hele batch zouden krijgen 8)7
Wat dan?! Dan was bestellen via het internet/thuisbezorgen toch een beter idee geweest. 8)7

Wat ik hiermee probeer te zeggen, is dat je zelf gewoon even moet kijken naar wat jou de handigste en beste manier lijkt om je pre-order in huis te halen en hier vervolgens naar handelen. Iedere manier brengt namelijk risico's met zich mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Je kan nooit garanties krijgen. Wie zegt dat als jij besteld bij Microsoft dat jij wel een levering krijgt? Alleen maar omdat ze dat ding maken wil niet zeggen dat hun eigen distributie kanaal een groter aantal units krijgt dan de grote leveranciers (bol, intertoys, gamemania).

Het blijft altijd een gok. Koop hem waar jij je prettig bij voelt en misschien moet je hem wel op 2 plekken bestellen om enige vorm van zekerheid te krijgen, vaak kan je kosteloos annuleren. En hoe groot is nu eigenlijk de ramp als je hem een weekje later krijgt? Misschien is dat eigenlijk wel beter omdat dan blijkt dat (bijvoorbeeld!!!) Watch Dogs toch niet zo tof is als ze zeggen, scheelt jou weer een paar tientjes.

We hebben overigens nog geen berichten vanuit europa dat de pre-orders op zijn dus ik denk dat je waar je ook besteld goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:05:
Je kan nooit garanties krijgen. Wie zegt dat als jij besteld bij Microsoft dat jij wel een levering krijgt? Alleen maar omdat ze dat ding maken wil niet zeggen dat hun eigen distributie kanaal een groter aantal units krijgt dan de grote leveranciers (bol, intertoys, gamemania).
Misschien omdat ze heel wat winst maken vergeleken met gaemania dat bijna de afgrond werd mee gesleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:32:
[...]

Al drukken ze er gelijk een 2Tb disc in. Over x aantal jaar zit je er alsnog tegenaan te hikken.
De gemiddelde gamer zal nooit 10 of meer games door elkaar spelen. In principe heb je een nieuwe game die je veel doet + eventueel 1 of 2 multiplayer games (Halo, CoD, FIFA) die je tussendoor doet. Zodra je dat ene spel uitgespeeld hebt ga je wat anders doen. Kun je hem toch ook gewoon deleten en opnieuw downloaden zodra je hem een (half) jaar later opnieuw wilt spelen.
En als je dan smiddags bedenkt "ik wil spel xx" spelen" pak je je smartphone, logt in op de xbox app en start de download alvast :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
L1nt schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:41:
[...]
De gemiddelde gamer zal nooit 10 of meer games door elkaar spelen. In principe heb je een nieuwe game die je veel doet + eventueel 1 of 2 multiplayer games (Halo, CoD, FIFA) die je tussendoor doet.
* Yaz steekt zijn hand op. Nu ben ik misschien niet gemiddeld maar ik verwacht mijn situatie ook niet uniek is. Zo speel ik zelf +- 5 spellen "tegelijk", wat shooters, een racer of twee en het spel waar ik idd echt mee bezig ben. Verder speelt mijn zoontje ook 7 a 8 spelletjes "tegelijk" namelijk Skylands (mijn duurste spel ooit!), Burnout paradise, diverse Lego games en nog meer prut. Al met al kom ik al makkelijk op een spel of 15 wat ik voor lange tijd geinstalleerd wil hebben. Ik ben dus ook heel blij met de optie om er een extra schijf aan te kunnen prikken, ik ga het nodig hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
X-Fighter schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:59:
Begint er telkens beter uit te zien voor de Xbox One, nadat ze die DRM weg deden, en family sharing en alles weg viel was ik even aan het twijfelen. Maar nu wordt het steeds beter en beter, kijk al uit naar gamescom
Lijkt me redelijk voor de hand liggend dat dit op beide consoles gewoon kan. Het was enkel nog niet bekend. Gezien de populariteit van YT gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:05:
[...]

* Yaz steekt zijn hand op. Nu ben ik misschien niet gemiddeld maar ik verwacht mijn situatie ook niet uniek is. Zo speel ik zelf +- 5 spellen "tegelijk", wat shooters, een racer of twee en het spel waar ik idd echt mee bezig ben. Verder speelt mijn zoontje ook 7 a 8 spelletjes "tegelijk" namelijk Skylands (mijn duurste spel ooit!), Burnout paradise, diverse Lego games en nog meer prut. Al met al kom ik al makkelijk op een spel of 15 wat ik voor lange tijd geinstalleerd wil hebben. Ik ben dus ook heel blij met de optie om er een extra schijf aan te kunnen prikken, ik ga het nodig hebben :D
Geef je zoontje een eigen xbox :) heb ik ook met mijn dochter gedaan voor skylanders, al die meuk zit er standaard aan vast en ze heeft zelfs een eigen kindercontroller (van skylanders uiteraard)

Ik speel ook veel tegelijk, maar speel op 3 xboxen in huis, dus ik wissel niet veel van disc maar meer van kamer. Overigens is het geen drama om als je een spel niet meer regelmatig speelt deze te wissen van de HDD, aangezien je meteen kan beginnen met spelen als je em weer wilt installeren (zowel download als disc), het duurt geen uren voordat je kunt gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carmack over Xbox one (en PS4)

http://www.oxm.co.uk/5957...witchhunt-is-unjustified/

Toch wel opvallend dat ook hij het digitale systeem van de originele setup zag zitten
Carmack also confessed that during this console generation, he preferred developing on Xbox 360 - saying that its development tools "felt better." Still fighting Microsoft's corner, he added that the recent concern over having the Xbox One's Kinect always watching us will blow over into nothing, comparing it to the short-lived storm in a teacup that arose over the inclusion of GPS locators in modern cell phones - which we now use every day for a range of activites and apps without a second thought.

Going on to speak about the Xbox One's former DRM regulations, Carmack declared that he falls "a bit on the side of the witch hunt was a bit unjustified, there. The future is obvious right there, and it will be good for us in general." Optical discs will soon be a thing of the past, the creator of Doom reckons - it's just a question of when.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Carmack is een wijs man als het over dit onderwerp gaat. Ik ben er totaal mee eens. De fout die wel gemaakt is, is simpelweg dat het marketing apparaat van MS flink heeft gefaald.

Al met al neemt X1 steeds meer stapjes in de goede richting en, naast het feit dat PS4 betere hardware heeft, worden er steeds meer zieltjes gewonnen. Waar ik waarschijnlijk ook 1 van ben :P

[ Voor 29% gewijzigd door Remmetje op 02-08-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:07
Pre-orders beginnen blijkbaar op te raken, ben net gebeld door Nedgame dat ik een aanbetaling moet doen om gegarandeerd op de launch day een console in handen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
JorisTheWise schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:26:
Pre-orders beginnen blijkbaar op te raken, ben net gebeld door Nedgame dat ik een aanbetaling moet doen om gegarandeerd op de launch day een console in handen te krijgen.
Daar kreeg ik vorige week ook een mail van. Een beetje jammer maar als kleinere retailers kan ik het me wel voorstellen. Als je 100 pre-orders krijgt en het blijkt dat er maar 50 uiteindelijk worden afgenomen dan is dat een aardig financieel risico. Door het vragen van een aanbetaling heb je een commitment gecreeerd zodat je zekerder bent van een daadwerkelijke verkoop.

Overigens hadden ze in Dordt nog niet veel pre-orders en dat was "raar". Ik vond het wel meevallen aangezien je bij hun niet de Day One edition krijgt. Veel mensen gaan denk ik wel voor dat kleine beetje "extra" en bestellen daarom bij een van de grote jongen. Maar misschien vallen de pre-orders in nederland ook wel gewoon tegen, who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Heb net mijn Xbox One Day One ge pre-ordered bij de lokale game boer. Dat hij er nu maar op tijd zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

JorisTheWise schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:26:
Dat heeft niets met het opraken te maken, maar meer om te kijken wie er serieus een pre-order doet.
Hetzelfde doen ze namelijk ook met de ps-4.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:07
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:48:
[...]

Dat heeft niets met het opraken te maken, maar meer om te kijken wie er serieus een pre-order doet.
Hetzelfde doen ze namelijk ook met de ps-4.
De medewerker aan de telefoon gaf het opraken van pre-orders juist aan als reden dat ze er nu om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
JorisTheWise schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:49:
[...]
De medewerker aan de telefoon gaf het opraken van pre-orders juist aan als reden dat ze er nu om vragen.
Dat wil nog niet zeggen dat het ook echt waar is :>

Ik snap het wel overigens, maar ik wacht nog effe met pre-order. Ben er bij een aantal shops nog niet zo zeker van dat ze alles op tijd gaan uitleveren. Liever haal ik hem bij een lancering waar nog genoeg beschikbaar is, want ik vermoed dat er gewoon veel te weinig aanwezig gaan zijn op launchday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
JorisTheWise schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:49:
[...]

Les 1 van een marketing persoon : Zeggen dat het goed loopt en bijna niet meer te verkrijgen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Martinspire schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

Dat wil nog niet zeggen dat het ook echt waar is :>

Ik snap het wel overigens, maar ik wacht nog effe met pre-order. Ben er bij een aantal shops nog niet zo zeker van dat ze alles op tijd gaan uitleveren. Liever haal ik hem bij een lancering waar nog genoeg beschikbaar is, want ik vermoed dat er gewoon veel te weinig aanwezig gaan zijn op launchday.
Loopt naar Media Markt en grist er een van de torenhoge stapel.....

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Klopt, en pas op met aanbetalen.....als de winkel omvalt sta je achter in de rij bij de curator.

Ik heb 'm bij MS zelf besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RR Prijzen UK aangekondigd voor de controller en Play en charge kit.

controller £ 44.99 (360 controller is £39.99)
Plug en charge kit : £ 19.99 (360 plug en charge kit is ook £ 19.99)

samen : £ 59.99 (nu £ 49.99)

Als je dit tegen de huidige koers omrekent in euro (1,151)

Controller : € 51.79
P&C kit : €23.08
samen : € 61.14

BTW in UK is 20% (is al inclusief in de prijs)

link vergeten :) http://uk.ign.com/article...g-for-xbox-one-controller

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

VFRRijder schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:30:
Klopt, en pas op met aanbetalen.....als de winkel omvalt sta je achter in de rij bij de curator.
Klopt. Maar lukraak pre-orderen is wel een probleem voor gamewinkels. Ik zag iemand die bij 4 verschillende tenten een PS4 heeft gepreordered, en afwacht of er nog 1 met een actie oid komt. Dat betekent dat er nu 3 winkels een console in pre-order hebben, die nooit afgenomen gaat worden. Nou is 4 wss een uitzondering, maar 2 komt wel veel voor als ik de topics zo volg.

Elke winkel moet gewoon een aanbetaling vragen, al is het 10,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dan krijg je nog steeds hetzelfde. Misschien wat minder, maar nog steeds mensen die het wel op meerdere plekken bestellen. Niet alleen om ergens een aanbieding te krijgen, maar ook om zeker te zijn van een console op launch-day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik kan daar ook niet zo goed tegen...bestel gewoon lekker bij één winkel en wacht daar op...maar goed, zal wel "normaal" zijn. Dan vind ik inderdaad gewoon een aanbetaling van € 10 of € 15 beter.

Mensen die willen aanbetalen (en dan dus € 100), moet je helemaal zelf weten natuurlijk, en zal ook vast wel goed gaan....maar in deze tijd weet je het gewoon niet...d'r zijn er al aardig wat omgevallen...en er zullen er vast nog een paar volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ben deze week begonnen aan Rayman Origins op de 360. Ik vraag me serieus af wat er visueel aan dat soort games nog meer kan worden toegevoegd zodat het 'recht doet aan de kracht van de nieuwe generatie'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Ik heb zelf gepre-ordered bij game mania een dag na de aankondiging, dus ik ben er vrij zeker van dat ik een van de eersten ben. ik heb er ook een voor mijn broertje gepre-ordered, maar dit is een maand geleden geweest, of hij er ook nog een krijgt op de launch is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08

beuker19

Killerbeuker is so OP

uchiha tijntje schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:27:
Ben deze week begonnen aan Rayman Origins op de 360. Ik vraag me serieus af wat er visueel aan dat soort games nog meer kan worden toegevoegd zodat het 'recht doet aan de kracht van de nieuwe generatie'. :)
Nou heb nog steeds geen games gezien die er zo goed uitzien als bijvoorbeeld een animatiefilm van Pixar ;)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

beuker19 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:16:
[...]

Nou heb nog steeds geen games gezien die er zo goed uitzien als bijvoorbeeld een animatiefilm van Pixar ;)
Een 2D platformer vergelijken met pixar films, wat :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
xAnarchyBaS schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:28:
Ik heb zelf gepre-ordered bij game mania een dag na de aankondiging, dus ik ben er vrij zeker van dat ik een van de eersten ben. ik heb er ook een voor mijn broertje gepre-ordered, maar dit is een maand geleden geweest, of hij er ook nog een krijgt op de launch is maar de vraag.
Kreeg net een brief dat Gouda vestiging dicht is gegaan, goed begin daar bij GM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

SinergyX schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:32:
[...]

Kreeg net een brief dat Gouda vestiging dicht is gegaan, goed begin daar bij GM :P
Ik heb bij "mijn" gama mania nagevraagd, en zij zouden open blijven, dus ik hoop dat dat niet aan alle vestigingen is verteld, en dat sommigen alsnog gaan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Kreeg net ook een brief dat de Game Mania in Utrecht gesloten is (vestiging Voorstraat), dus erg goed gaat het inderdaad niet nee.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb op 23 mei een pre-order geplaatst bij GameMania. Het moet wel heel gek lopen wil ik er dus niet bij zitten. (23-5-2013 18:48:03 om precies te zijn)

Toch twijfel ik nog wel een beetje of inzetten op Microsoft geen betere zet is.

Edit: Het nieuws was er natuurlijk al dat er vestigingen dicht gingen.
Als je nu op de Game Mania site kijkt staat er precies welke sluiten en welke niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 03-08-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik vraag me af of de site van MS het wel aan gaat kunnen om veel consoles te verschepen. Iets zegt me dat bol.com oid daar beter in is, maar ik haal hem zelf toch liever in de winkel. In ieder geval heeft Microsoft nog nooit zelf zo'n grote bestelling verwerkt. Iemand al ervaringen daarmee? Of die van Sony zelf? Want bij de vorige lanceringen kon je het niet direct via hun bestellen (wat ik overigens nu wel slim vindt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:39:
Ik vraag me af of de site van MS het wel aan gaat kunnen om veel consoles te verschepen. Iets zegt me dat bol.com oid daar beter in is, maar ik haal hem zelf toch liever in de winkel. In ieder geval heeft Microsoft nog nooit zelf zo'n grote bestelling verwerkt. Iemand al ervaringen daarmee?
Ik heb vroeger bij een bedrijf in Moerdijk gewerkt (BAX Global, vakantie baan) welke de distributie deed voor de Webshop van Microsoft voor heel europa.

Dat was toen al een ENORME onderneming met een gigantische voorraad en dan heb ik het over een jaartje of 9 geleden.

Kan me daarom niet anders voorstellen dan dat ze dat makkelijk moeten kunnen. Althans toen konden ze het in ieder geval makkelijk.

Edit: Rond de 360 Launch was het in ieder geval een giga operatie als ik Google moet geloven.
http://www.marketwire.com...wide-logistics-584123.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 03-08-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Toch heb ik maar weinig van de webshop van Microsoft gehoord bij de lancering van Windows 8, Office 2013 of daarvoor. Eigenlijk alleen de surface, maar goed. Via internet bestellen en met pakketdienst thuisbezorgen is natuurlijk een stuk makkelijker dan alles naar winkels verschepen.

Ik denk overigens dat de transportsector best blij zal zijn met deze nieuwe consoles. Zal toch aardig wat geld opleveren lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 20:08

beuker19

Killerbeuker is so OP

boe2 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

Een 2D platformer vergelijken met pixar films, wat :?
Waarom kan een 2d platformer er grafisch niet zo uit zien ?
Wou er gewoon mee zeggen dat er zelfs grafisch nog genoeg te verbeteren valt.
De omgevingen kunnen nog beter , Dynamische spel werelden , misschien wat afwisseling tussen 2d/3d.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dat distributiecentrum van Microsoft doet niet heel veel onder voor Bol.com ;) Ze distribueren alles binnen Europa, ook bijvoorbeeld alle games. Voor het kerstseizoen worden vanuit daar 3 miljoen Xbox 360 verstuurd + alle andere producten.

Van 500.000 pre-orders raken ze daar echt niet in de war ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Software co-founder says "it's almost weird how close" the two next-generation platforms are.
The Xbox One and PlayStation 4 hardware are "essentially the same," according to id Software co-founder John Carmack.

"It's almost amazing how close they are in capabilities, how common they are," Carmack said during his QuakeCon keynote address. "And that the capabilities that they give are essentially the same."

He acknowledged that there are differences in memory architecture and other various technical specifications, but ultimately, "it's almost weird how close they are," he said.

"In the near-term, it's clearly going to be a good thing for developers, gamers…it's an excellent thing for AMD," Carmack added.

Also during his keynote address, Carmack said the backlash surrounding Microsoft's since-reversed Xbox One policies was somewhat unjustified.

"I think the witch hunt was a little bit unjustified there," Carmack said. "I personally am extremely fond of having all of my digital purchases in a curated garden. All of my iTunes, all of my Amazon stuff, all of my Steam things. And it's a positive thing."

The Xbox One ($500) and PS4 ($400) launch later this year.

http://www.gamespot.com/n...says-john-carmack-6412473

[ Voor 7% gewijzigd door raishel70 op 04-08-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.oxm.co.uk/5977...-hypocrisy-over-xbox-one/

Na John Carmack de volgende developer die zich uitspreekt over de haat die MS over zich heenkreeg na de originele aankondiging over de policies
Most pundits agree that the original, Steam-style vision for Xbox One reflects where our increasingly digital-centric industry is heading, and Schell feels Microsoft may have handed the advantage to one of its rivals (presumably, Google or Apple) by capitulating to internet outrage.

"They came out and said, 'We're gonna do this new thing,'" he went on. "And the customers said, 'No, we don't want that, we hate that' - even though it's what they really want and what they will ultimately buy. So now Microsoft has had to say they won't do all that stuff, but someone will.
Hij heeft wel een punt, MS probeert het, wordt afgeschoten, het is nu wachten op de volgende partij die het wel gaat doen. De industrie gaat gewoon die kant op, het is alleen een kwestie van wanneer en wie er mee begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

En toch denk ik dat over een jaar microsoft toch gaat overstappen, of je de keuze geeft om alles digitaal te krijgen.
Als men ziet hoe handig bepaalde features zijn, zoals het switchen tussen games als er een online match klaarstaat, denk ik dat ze toch overstag gaan, en het "oude" model(alles digitaal) met open armen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nou heeft hij wel deels gelijk, al had die verplichte 24 uurs check gewoon nooit nodig moeten zijn (doe dat bv alleen als iemand er voor kiest om games de sharen). Maar wat ik apart vind is dat die ontwikkelaar (en diens studio) nog geen enkele console-game heeft gemaakt. Alleen wat flauwe webgames. Ik zou iets dergelijks eerder van een ontwikkelaar willen horen die daadwerkelijk met de platformen bezig is.
Ook de vergelijking met steam is niet helemaal juist, aangezien die ook een offline-modus heeft en volgens mij was dat wel het grootste argument.

Ik denk ook niet dat men het erg vind als we wat meer de online-kant op gaan, maar dat offline toch nog wel erg belangrijk zal zijn. Voor het activeren van games of het doen van bepaalde handelingen waar een online-verbinding voor nodig is, is niet het probleem, het is de verplichting waar niemand op zit te wachten.
Ik denk dat als ze dat gaan veranderen, de nieuwe weg van MS best interessant kan zijn.
offtopic:
Zelf heb ik er overigens geen probleem mee, maar het was te verwachten dat men zich hier heel druk om ging maken

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 05-08-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:20:

Hij heeft wel een punt, MS probeert het, wordt afgeschoten, het is nu wachten op de volgende partij die het wel gaat doen. De industrie gaat gewoon die kant op, het is alleen een kwestie van wanneer en wie er mee begint
Dan vraag ik me nog steeds af hoe ze dit de gameboeren gaan uitleggen. Kijk: op de PC is Steam gewoon prima mogelijk omdat clubs als Intertoys en Bart Smit toch geen PC's verkopen. Er zit geen enkele consuequentie aan het scherp aanbieden van digitale content. Ga je die clubs, en de kleinere, echter bedreigen door voor de consoles digitale prijzen concurrerend te maken, dan is de kans groot dat ze zeggen: prima, dan flikker ik ook je console, die praktisch onder inkoop de deur uit gaat, uit het assortiment. Kost toch alleen maar geld. Lijkt me niet dat Sony en MS dit willen. Dat kost je ongetwijfeld verkopen. Wellicht dat de dragers op den duur vervangen gaan worden door keys in een doosje o.i.d. Maar dan nog lijkt het me niet dat je met een download even duur of goedkoper uit gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

Dan vraag ik me nog steeds af hoe ze dit de gameboeren gaan uitleggen. Kijk: op de PC is Steam gewoon prima mogelijk omdat clubs als Intertoys en Bart Smit toch geen PC's verkopen. Er zit geen enkele consuequentie aan het scherp aanbieden van digitale content. Ga je die clubs, en de kleinere, echter bedreigen door voor de consoles digitale prijzen concurrerend te maken, dan is de kans groot dat ze zeggen: prima, dan flikker ik ook je console, die praktisch onder inkoop de deur uit gaat, uit het assortiment. Kost toch alleen maar geld. Lijkt me niet dat Sony en MS dit willen. Dat kost je ongetwijfeld verkopen. Wellicht dat de dragers op den duur vervangen gaan worden door keys in een doosje o.i.d. Maar dan nog lijkt het me niet dat je met een download even duur of goedkoper uit gaat zijn.
Euuuuuh Intertoys en Bart Smit verkopen wel degenlijk games voor PC
En daar gaat het hier ook om, digitale content, dus games.
Hardware staat hier volkomen los van.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:22:Ga je die clubs, en de kleinere, echter bedreigen door voor de consoles digitale prijzen concurrerend te maken, dan is de kans groot dat ze zeggen: prima, dan flikker ik ook je console, die praktisch onder inkoop de deur uit gaat, uit het assortiment.
Dit vind ik dus zo'n overdreven reactie. De kans dat dit gebeurt is minimaal en als het gebeurt dan pakken andere bedrijven het wel weer op. Bij de mediamarkt koop je toch ook geen houdbare goederen maar je haalt daar wel je koelkast. Ik heb daar de mediamarkt nog nooit over horen klagen hoor. Zo zal het ook gaan met dit soort devices. Zolang er marge is zal het verkrijgbaar zijn en die marge is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:13
justifire schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:36:
[...]

Nee, niet helemaal. De 'game boeren' verkopen consoles niet omdat ze daar veel op verdienen, maar omdat ze vervolgens games voor deze consoles kunnen verkopen waar ze veel op kunnen verdienen. Als MS digitaal scherpe prijzen gaat aanbieden, moeten de prijzen in de fysieke winkels ook volgen. Oftewel: de marge op games daalt en het wordt steeds minder interesant om games/consoles fysiek te verkopen.

/edit: zoals Yaz ook terecht aangeeft: mochten de game boeren te weinig verdienen en over de kop gaan, dan houd je altijd nog wel een MM/Saturn over. Want dat is natuurlijk wel de realiteit: de kleine zelfstandige heeft het steeds lastiger.

Echter, ik vrees/verwacht dat games online niet tegen écht scherpe prijzen worden aangeboden. Op steam gebeurt dit ook nauwelijks (alleen met de sale), en als ik nu de games op XBLA zie, schrik ik daar ook nog regelmatig van wat ze durven te vragen voor oude (Arcade) games.

[ Voor 11% gewijzigd door FabianNL op 05-08-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Volgens mij is de marge op games net zoveel als op de consoles. Misschien voor consoles zelfs wel meer omdat deze meer plankruimte in beslag nemen.

Dat de prijzen niet zullen zakken zal inderdaad een feit zijn. Software verouderd niet, wordt niet verkeerd dus waarom de prijzen laten zakken? Daar is geen reden voor, de entertainment die je krijgt voor een oud spel is net zo goed en groot als voor een nieuw spel. De enige reden waarom spellen nu geodkoper worden omdat de leveranvier/winkel de ruimte vrij wilt maken voor nieuwe producten. Dan is een prijsverlaging de beste optie (weggooien kost alleen maar geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:20:
http://www.oxm.co.uk/5977...-hypocrisy-over-xbox-one/

Na John Carmack de volgende developer die zich uitspreekt over de haat die MS over zich heenkreeg na de originele aankondiging over de policies

[...]
Het punt is, het was niet zozeer dat MS wil gaan naar meer digitale games (wat een duidelijke trend is), het punt is meer dat het door je strot wordt geduwd met een berg aan nadelen (24 uur check bijv.) en rare/onduidelijke policies.

Bovendien, we kunnen toch al volledige games downloaden en offline spelen?... de PS3 kan dat al prima, en zat games. Wat dan het voordeel is bij MS is mij nog niet helemaal duidelijk... (dat veredelde games-demo-delen is echt een pseudo-voordeel: bij Sony kan je allang 1 uur game uitproberen, direct vanuit de store). Kortom; dikke nadelen introduceren voor pseudo-voordelen? Tsjah, ik snap zeker waarom mensen massaal afhaken... en vind het absoluut geen overdreven reactie (zoals gesteld werd).

En als dat game-sharing ECHT game-sharing wordt (niet veredelde demo-sharing), dan kan je dat toch altijd enforcen met 24 uurs check. Niet binnen 24 uur ingecheckt? Dan geen game-sharing, maar je kan prima zelf je gekocht games spelen zonder problemen! Ook in the middle of nowhere, altijd, ook al heb je een jaar niet ingecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
Zie trouwens dat je bij Intertoys de X-one controller kan pre-orderen voor € 39.99
http://www.intertoys.nl/g...ne-controller-596599.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:36:
[...]

Ik heb het over PC's en niet over PC games. Als ik games met marge en consoles zonder marge verkoop, en de consolebouwers besluiten over te gaan op het volledig digitaal aanbieden van games tegen concurrende prijzen, dan flikker ik het hele zooitje de deur uit hoor. Waarom zou ik dan nog te dure games verkopen die toch niemand haalt?
Yaz schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:42:
[...]

Dit vind ik dus zo'n overdreven reactie. De kans dat dit gebeurt is minimaal en als het gebeurt dan pakken andere bedrijven het wel weer op. Bij de mediamarkt koop je toch ook geen houdbare goederen maar je haalt daar wel je koelkast. Ik heb daar de mediamarkt nog nooit over horen klagen hoor. Zo zal het ook gaan met dit soort devices. Zolang er marge is zal het verkrijgbaar zijn en die marge is er.
Beetje een slechte vergelijking, aangezien gameboeren wel vaak gewoon de hardware naast de games verkopen. Ik heb inderdaad nog nooit een koelkast leverancier ook kroppen sla zien verkopen. Daarnaast zit er op een beetje koelkast 20- tot 30% marge.
Yaz schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:47:
Volgens mij is de marge op games net zoveel als op de consoles. Misschien voor consoles zelfs wel meer omdat deze meer plankruimte in beslag nemen.

Dat de prijzen niet zullen zakken zal inderdaad een feit zijn. Software verouderd niet, wordt niet verkeerd dus waarom de prijzen laten zakken? Daar is geen reden voor, de entertainment die je krijgt voor een oud spel is net zo goed en groot als voor een nieuw spel. De enige reden waarom spellen nu geodkoper worden omdat de leveranvier/winkel de ruimte vrij wilt maken voor nieuwe producten. Dan is een prijsverlaging de beste optie (weggooien kost alleen maar geld).
Toch niet helemaal. Consoles worden vaker onder inkoop verkocht dan erboven. Op een game zit gewoon een fatsoenlijke marge. Als je digitaal echt aantrekkelijk wilt maken, zul je net als Steam moeten gaan stunten en niet games voor € 70,- moeten gaan verkopen. Dat is nu al het geval en de reden dat fysieke shops nog gewoon kunnen bestaan. Echter sloop je met een verlaging deze fysieke markt en dus de console markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:59:
[...]

Ik heb het over PC's en niet over PC games. Als ik games met marge en consoles zonder marge verkoop, en de consolebouwers besluiten over te gaan op het volledig digitaal aanbieden van games tegen concurrende prijzen, dan flikker ik het hele zooitje de deur uit hoor. Waarom zou ik dan nog te dure games verkopen die toch niemand haalt?

[...]

Beetje een slechte vergelijking, aangezien gameboeren wel vaak gewoon de hardware naast de games verkopen. Ik heb inderdaad nog nooit een koelkast leverancier ook kroppen sla zien verkopen. Daarnaast zit er op een beetje koelkast 20- tot 30% marge.

[...]

Toch niet helemaal. Consoles worden vaker onder inkoop verkocht dan erboven. Op een game zit gewoon een fatsoenlijke marge. Als je digitaal echt aantrekkelijk wilt maken, zul je net als Steam moeten gaan stunten en niet games voor € 70,- moeten gaan verkopen. Dat is nu al het geval en de reden dat fysieke shops nog gewoon kunnen bestaan. Echter sloop je met een verlaging deze fysieke markt en dus de console markt.
Intertoys, Bart Smit en vele andere gameshops maken gewoon winst op die consoles hoor ;)
Dat Microsoft er verlies op draait en dat terug verdiend op gamesverkopen weet iedereen.
Als een gameshop geld bij moet leggen op een console dan zouden de schappen inderdaad leeg zijn.
De bakker geeft ook geen gratis brood weg in de hoop wat tompoucen te zullen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:59:
Daarom is het juist een prima vergelijking, eentje met de situatie nadat er geen spellen meer verkocht worden in winkels (iets wat naar mijn idee niet gaat voorkomen maar dat is iets anders).
bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:59:Toch niet helemaal. Consoles worden vaker onder inkoop verkocht dan erboven. Op een game zit gewoon een fatsoenlijke marge.
Daar geloof ik helemaal niets van. Ik kan me geen enkele retailers bedenken die verlies neemt omdat ze dan hopen dat de consument iets anders bij hun gaat kopen. Het onder de kostprijs verkopen is een risico voor de maker van het product (Microsoft in dit geval), niet voor de reseller (Intertoys als voorbeeld). Als je dit kan bewijzen dan hoor ik dat graag maar tot dan verwijs ik dit naar het land van de fabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik werk zelf bij een club die consoles verkoopt (inmiddels: verkocht). Ik heb inzicht in de marges van zowel de apparaten als de games. Ik weet echt waar ik over praat, of je het nu gelooft of niet. Er zijn ook iPads die onder inkoop verkocht worden. Het gaat erom dat je traffic genereert in je winkels en de winst maakt op de accessoires die je erbij verkoopt. In dit geval de games en controllers etc.

Een WiiU Premium van € 299,- incl. BTW kost bijvoorbeeld inkoop € 270,36 excl. BTW. Dat betekent dat er € 23,25 achteraan gaat. Als je dit naar het land der fabelen wilt verwijzen, dan zou ik zeggen: droom lekker verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
jajaja.. Wat ik een week of zo geleden zeg :+

Anyway.. de consoles zullen bij de verkopende partijen nu wel de inkoop prijs bekend.. Daarnaast zal er ook een quantum korting zijn en mogelijk bonussen voor de bedrijven die extra verkopen.

Elke Winkel heeft zo zijn eigen prijsafspraken en zijn eigen marges.. Terwijl de fabrikant je verplicht stelt om wel je console tegen adviesprijs te verkopen..

Dus de ene winkel kan 25 euro marge hebben terwijl een andere 50 euro marge kan hebben.

Maar lekker boeiend.. Wij zullen 499 per console moeten neerleggen. Het boeit mij echt niet hoeveel marge een winkel maakt. Zeker de grotere niet. Al moeten ze bij leggen (personeels kosten en shelf kosten) dan heb ik nog geen medelijden met hen..

Ik heb er 3 in preorder 1 bij MS en 2 bij BOL.com
Gewoon omdat mn Pa en Broertje geen CC hebben en geen BOL.com account hebben.. BOL.com gebeld. En geregeld dat ik er 2 in preorder kon zetten zonder dat ik hoef aan te betalen.. MS zelfde..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 23:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

consoles worden inderdaad vaak verkocht zonder er een euro op te verdienen. Vaak worden deze producten toch aangeboden om mensen naar de desbetreffende winkel te lokken. Vooral gameshops die wel games maar geen consoles verkopen zou raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Er zijn toch genoeg shops die alleen games verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:50:
[...]

Het punt is, het was niet zozeer dat MS wil gaan naar meer digitale games (wat een duidelijke trend is), het punt is meer dat het door je strot wordt geduwd met een berg aan nadelen (24 uur check bijv.) en rare/onduidelijke policies.

Bovendien, we kunnen toch al volledige games downloaden en offline spelen?... de PS3 kan dat al prima, en zat games. Wat dan het voordeel is bij MS is mij nog niet helemaal duidelijk... (dat veredelde games-demo-delen is echt een pseudo-voordeel: bij Sony kan je allang 1 uur game uitproberen, direct vanuit de store). Kortom; dikke nadelen introduceren voor pseudo-voordelen? Tsjah, ik snap zeker waarom mensen massaal afhaken... en vind het absoluut geen overdreven reactie (zoals gesteld werd).

En als dat game-sharing ECHT game-sharing wordt (niet veredelde demo-sharing), dan kan je dat toch altijd enforcen met 24 uurs check. Niet binnen 24 uur ingecheckt? Dan geen game-sharing, maar je kan prima zelf je gekocht games spelen zonder problemen! Ook in the middle of nowhere, altijd, ook al heb je een jaar niet ingecheckt.
DIt is op zich te doen, maar dan geen handel meer in tweedehands games. Je hebt je check nodig om te zorgen dat mensen niet iets kopen en dan weer verkopen en toch op de HDD laten staan en verder spelen. De enige reden dat er een check nodig was is om de handel in 2e hands, zowel digitaal als fysiek, mogelijk te maken. op dit moment (bij geen ENKELE aanbieder) is het NIET mogelijk je digitaal aangeschafte content door te verkopen, MS wilde dit wel mogelijk maken, en daar was de check voor nodig, nergens anders voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het probleem zat 'm echter ook in het feit dat je zelfs voor single players waarvan je de fysieke disc gewoon in bezit zou hebben, ook continu online zou moeten zijn. Dit omdat de game verplicht volledig geïnstalleerd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:23:
Het probleem zat 'm echter ook in het feit dat je zelfs voor single players waarvan je de fysieke disc gewoon in bezit zou hebben, ook continu online zou moeten zijn. Dit omdat de game verplicht volledig geïnstalleerd zou moeten worden.
24 uur check -> Sony fanboi bril -> Continue online

tadaa!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
boe2 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:30:
[...]

tadaa!
Zie het gerucht straks wel op de FrontPage verschijnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:23:
Ja niet gek ook. Want hoe wil je anders controleren of wel of geen licentie meer heb op het spel?
Dan nog werd de licentie controlle maar periodiek uitgevoerd.. dus je kan gewoon je licentie updaten. Daarna dat ding van het internet halen. Als je het maar na 24 uur maar nogmaals je licentie laat controleren.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:30:
[...]

tadaa!
Okay, ik heb anders genoeg Xbox aanhangers zien klagen. Rare reactie verder indien deze rechtstreeks op mij gericht is. Ik geef slechts aan waar alle commotie om te doen was: verplicht online voor SP games.
To_Tall schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:56:
[...]

Ja niet gek ook. Want hoe wil je anders controleren of wel of geen licentie meer heb op het spel?
Dan nog werd de licentie controlle maar periodiek uitgevoerd.. dus je kan gewoon je licentie updaten. Daarna dat ding van het internet halen. Als je het maar na 24 uur maar nogmaals je licentie laat controleren.
Bij een verplichte installatie inderdaad de enige optie. Ik moet je het antwoord verschuldigd blijven. Wellicht de game disc eens in de 24 uur in je console steken? Of gewoon de single player vanaf de disc spelen mogelijk maken, en de check alleen bij digitale versies verplicht maken.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 05-08-2013 18:27 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.