[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.920 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:25:
[...]

Okay, ik heb anders genoeg Xbox aanhangers zien klagen. Rare reactie verder indien deze rechtstreeks op mij gericht is. Ik geef slechts aan waar alle commotie om te doen was: verplicht online voor SP games.

[...]

Bij een verplichte installatie inderdaad de enige optie. Ik moet je het antwoord verschuldigd blijven. Wellicht de game disc eens in de 24 uur in je console steken? Of gewoon de single player vanaf de disc spelen mogelijk maken, en de check alleen bij digitale versies verplicht maken.
De commotie was vooral omdat er allerlei verhalen de rondte gingen dat je altijd online moest zijn en je niet fysieke discs meer kon inruilen. Het is altijd geweest : 1 x per 24 uur een online check voor je library, dit kon zelfs via tetheren met een mobiel. fysieke discs kon je ook inruilen/verkopen maar dat kon alleen bij bepaalde retailers.

De check is in het leven geroepen omdat :

a) je overal ter wereld bij je library kon, zowel wat je op disc had gekocht als digitaal (zodra het spel was geinstalleerd kon je je disc eigenlijk opbergen, die had je niet meer nodig)
b) Je indien een spel doorverkocht (zowel digitaal als fysiek!) je het spel dus niet meer kon spelen, dagelijkse check om je library te updaten
c) updates van games/console werden elke dag in de actergrond gedownload, dus niet meer wachten als je een spel wilt spelen op een update, spel starten en gaan.

bovenstaand is simpelweg niet mogelijk zonder check, zowel singleplayer als multiplayer, er zal toch een check moeten plaatsvinden of de licenties nog echt wel van jou zijn.

Ik vind het een kleinigheid voor de mogelijkheden die je er voor terug had gekregen, maar dat is persoonlijk. Ik kan me ook goed inleven dat er zat zijn die de internetverbinding niet hebben of niet constant gecontroleerd willen worden of ze zich wel netjes aan de voorwaarden houden. das idereen zijn goed recht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:03:
[...]
DIt is op zich te doen, maar dan geen handel meer in tweedehands games. Je hebt je check nodig om te zorgen dat mensen niet iets kopen en dan weer verkopen en toch op de HDD laten staan en verder spelen. De enige reden dat er een check nodig was is om de handel in 2e hands, zowel digitaal als fysiek, mogelijk te maken. op dit moment (bij geen ENKELE aanbieder) is het NIET mogelijk je digitaal aangeschafte content door te verkopen, MS wilde dit wel mogelijk maken, en daar was de check voor nodig, nergens anders voor
Even brainstormen hier hoor :P

Maar dat zou toch moeten kunnen? Stel je wilt het spel verkopen, cq. rechten overdragen aan iemand anders, dan moet je connected zijn op het moment van transactie, alsmede de kopende partij met x-one. Vervolgens wordt het spel op jouw console digitaal geblokkeerd en verwijderd, de rechten overgedragen aan de kopende partij, en die kan installeren. Vervolgens kunnen beide partijen offline gaan, en de kopende partij kan het spel tot in het oneindige spelen, en de verkopende partij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Gelukkig doet het er allemaal niet meer toe, want het is allemaal al weggehaald. We kunnen er keer op keer weer over verder gaan (al dan niet met onbevestigde geruchten in de mix), maar we schieten er weinig mee op.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:24
http://www.volkskrant.nl/...-ongeveer-hetzelfde.dhtml

;( Jammer dat het altijd zo wordt overgenomen in de mainstream pers, dagen later ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:08:
http://www.volkskrant.nl/...-ongeveer-hetzelfde.dhtml

;( Jammer dat het altijd zo wordt overgenomen in de mainstream pers, dagen later ook nog.
Warom niet? Dit bevordert de positieve reacties van het grote publiek alleen meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10
Tja, het klopt toch enigzins? Ja, paar flops hier en daar, maar forbes zegt het vrij duidelijk:
Forbes stelt dat het voor gamers misschien niet veel uitmaakt welke van de spelcomputers nou de allerbeste specs heeft, als ze de nieuwste games maar aankunnen.
Einde van de rit, dat is de kern voor 99% van de gamers.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Blijft jammer dat het pas dagen later in de mainstream pers wordt overgenomen. Ook worden zijn uitspraken hier en daar verschillend geinterpreteerd. De een denkt dat er geen verschil zit in de hardware van de twee, de ander denkt dat hij bedoelt dat de consoles dit keer veel meer overeenkomsten hebben (allebei x86 octocore, allebei AMD, allebei GCN gpu, allebei 8GB ram) vergeleken met de vorige generatie, toen de X360 en PS3 zo verschillend waren van elkaar (andere cpu, andere gpu, nvidia vs amd, unified memory vs dedicated allocated memory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Martinspire schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:35:
Gelukkig doet het er allemaal niet meer toe, want het is allemaal al weggehaald. We kunnen er keer op keer weer over verder gaan (al dan niet met onbevestigde geruchten in de mix), maar we schieten er weinig mee op.
Ik vind het concept van tweedehands puur digitale games verkopen best interessant. Ik vind alleen de uitwerking van MS belachelijk, en ik heb nog NUL goede, technische, en onoverkomelijke, argumenten gehoord voor de 24 uur check.

Wat ze nu doen is; Gamesruil/verkoop met 24 uur check. Stuit op weerstand door check (alsmede andere rare zaken). Dus halen ze alles weg! Terwijl dat helemaal niet nodig is met een andere, juiste, implementatie!

Dat doet mij vermoeden dat er andere belangen spelen... die de consument niet te horen krijgt. Zij het profilering voor reclame doeleinden, NSA-achtige praktijken, etc etc. Wie zal het zeggen? Vaag blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:50:
[...]

Ik vind het concept van tweedehands puur digitale games verkopen best interessant. Ik vind alleen de uitwerking van MS belachelijk, en ik heb nog NUL goede, technische, en onoverkomelijke, argumenten gehoord voor de 24 uur check.
Hoe wil je een digitale library checken zonder een regelmatige internetverbinding om misbruik te voorkomen? Lijkt mij niet mogelijk om dit off line te doen namelijk, aangezien alles online staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 18:57
justifire schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:02:
[...]

Intertoys, Bart Smit en vele andere gameshops maken gewoon winst op die consoles hoor ;)
Dat klopt inderdaad. Mijn vriendin heeft een bijbaantje bij de Intertoys. Zij kan in het systeem zien hoeveel ze erop verdienen. Houd je vast ... het is €50,-
Inkoop prijs ligt rond de 380/400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:01:
[...]
Hoe wil je een digitale library checken zonder een regelmatige internetverbinding om misbruik te voorkomen? Lijkt mij niet mogelijk om dit off line te doen namelijk, aangezien alles online staat?
Maar met de PS3 kan dit ook nu... dus waarom niet next-gen?

Mijn van internet gedownloade games/DLCs kan ik prima off-line spelen, nul problemen. Waarom kan MS dit niet? En waarom kan je rechten niet zowel online als offline hebben?

In een toekomstig 2dehands model: De transactie van verkoop kan dan alleen gebeuren als beide partijen online zijn, en alles geverifieerd kan worden. Eerst licentie bij ene console weghalen, bij andere erop zetten. Ik zie 0 technische redenen waarom dit niet zou kunnen werken.

En het delen van je library kan alleen als je binnen 24 uur geleden online bent geweest. Dat is voor iedereen te accepteren.

Dan hoeft niemand online te zijn om zijn EIGEN spel single player te kunnen spelen, ook over 25 jaar als alle servers down zijn. En hoeft er ook geen rare 24 uurs check als iemand dat niet wil. Dit terwijl 2dehands handel gewoon kan blijven bestaan!

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 05-08-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
CuBras schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:06:
[...]Dat klopt inderdaad. Mijn vriendin heeft een bijbaantje bij de Intertoys. Zij kan in het systeem zien hoeveel ze erop verdienen. Houd je vast ... het is €50,-
Inkoop prijs ligt rond de 380/400 euro.
Had je meer verwacht dan? Die winkels zijn gewoon dozenschuivers en dan is vijftig euro genoeg. Hoeveel euro winst denk jij dat er op een hotweels auto van 1 euro zit? Het gaat om het volume en zolang het een positief resultaat is zullen ze de producten verkopen.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Maar Bartjuh, nu ga je nog steeds door op iets wat er al niet meer toe doet. Het lijkt me sterk dat het systeem 1 op 1 terug gaat komen, maar ze hebben nu in ieder geval wat meer tijd.

Iets interessanter lijkt me nu om het te hebben over de dingen die wel naar buiten komen en ook bij release aanwezig zijn. Nu is er bij IGN bv een wekelijkse mogelijkheid tot het beantwoorden van vragen (waarom Major Nelson dit niet doet snap ik eigenlijk niet): http://www.ign.com/articl...t-anything-about-xbox-one

Nieuwe info met onder andere:
  • Avatars zijn terug op de Xbox One, maar natuurlijk met meer opties
  • Gamerpics zijn terug, maar ipv 64x64 nu 1080p
  • Game DVR opname is op 720p/30fps, geen source dus
  • Opslag van Game DVR is (niet heel ontoevallig) in de cloud (zou de reden kunnen zijn van 720p/30fps)
  • Games op de 360 en X1 hebben aparte achievements, je haalt ze niet voor beide platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Martinspire schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:13:

Nieuwe info met onder andere:
  • Game DVR opname is op 720p/30fps, geen source dus
  • Opslag van Game DVR is (niet heel ontoevallig) in de cloud (zou de reden kunnen zijn van 720p/30fps)
1) Zou dit komen door het ontbreken van een dedicated chip (aangezien het, zoals het er nu op lijkt, een last-minute toevoeging was om competitief te zijn met de PS4)? Dit is namelijk best wel jammer.
2) Bedoelen ze opslag als in:
- Direct opslag naar de cloud, niks op harde schijf, of:
- Eerst lokaal opslaan op harde schijf, in low-power mode 720p footage uploaden.

Best wel jammer dat het verder niet 1080p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Wauw 50 euro marge op gameconsoles. Ik heb inmiddels al vijf jaar een bijbaantje bij een grote electronicaketen (nee, niet die rode ;) ) en de PS3 en X360 hadden echt geen marges van 50 euro. Eerder rond de 20. Om de afdeling gaming voldoende gezond te maken kwa marge moesten toch aardig wat accessoires en games verkocht worden.

Het lijkt mij dus sterk dat de marge op de PS4 en X1 bij launch al meteen op een goede 50 euro zal zitten, vooral omdat MS en Sony weten dat de ketens ze toch wel willen verkopen omdat die twee de hot gadgets zijn van het najaar. Ze zullen prijken op talloze verlanglijstjes met kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik heb niet meer info dan jij, dus we zullen het er hier mee moeten doen. Ik kan me voorstellen dat 720p minder resources nodig heeft om uberhaupt te verwerken (lijkt me dat de CPU er ook nog wel wat mee te maken heeft? Of ze zitten met het OS zelf in de knoop.
Het zou me niet verbazen als dit straks wel 1080p wordt, maar dat het bij launch 720p is. Maar goed, dat is imo ook al voldoende voor wat ze ermee voor ogen hebben (gebruiken op youtube e.d.). De echte die-hards doen het toch met een dedicated capture-kaart op 1080p, 60fps en mooie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Over video-opnames:

Het lijkt me niet dat de cpu hier iets mee te maken heeft, maar dat een dedicated deel van de gpu hier zich mee bezig houdt. Nvidia gaat deze zomer ook een filmmogelijkheid toevoegen aan GeForce Experience, waarbij de laatste 20min of zo worden opgenomen door de gpu, zonder enig verlies in framerate. Het lijkt me dat hier hetzelfde gedaan zal worden.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Martinspire schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:13:
Iets interessanter lijkt me nu om het te hebben over de dingen die wel naar buiten komen en ook bij release aanwezig zijn. Nu is er bij IGN bv een wekelijkse mogelijkheid tot het beantwoorden van vragen (waarom Major Nelson dit niet doet snap ik eigenlijk niet)
Major Nelson doet dit dagelijk op http://www.reddit.com/r/xboxone (leuk subreddit overigens, niet zo negatief). Misschien niet altijd op de vragen die mensen zouden willen maar hij reageert regelmatig op verschillende vragen en opmerkingen op Reddit. Er komt binnenkort overigens een AMA van hem op Reddit.

Voor een overzicht van al zijn posts: http://www.reddit.com/user/majornelson

Verder over het opnemen. Ik heb eens jaren geleden (3 ofzo) gelezen dat developers geen eigen recording wilde maken ala Halo omdat Microsoft bezig was met een techniek die elk spel zou kunnen opnemen. Ik dacht toen dat het voor de x360 zou uitkomen maar blijkbaar niet. Het is dus zeker geen "spoed" aanvulling. Ik kan de bron niet meer vinden, bing en google zijn niet zo goed in het opduikelen van jaren oude nieuwsartikelen als je geen specifeke termen weet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:20:
[...]

Maar met de PS3 kan dit ook nu... dus waarom niet next-gen?

Mijn van internet gedownloade games/DLCs kan ik prima off-line spelen, nul problemen. Waarom kan MS dit niet? En waarom kan je rechten niet zowel online als offline hebben?
Je kan je digitale content van je PS3 doorverkopen? echt? 8)7

Je vergelijkt nu appels niet meer met appels, maar zoals al eerder gemeld, het systeem komt niet terug dus de discussie is ook niet relevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Uniciteit schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:58:
[...]

1) Zou dit komen door het ontbreken van een dedicated chip (aangezien het, zoals het er nu op lijkt, een last-minute toevoeging was om competitief te zijn met de PS4)? Dit is namelijk best wel jammer.
2) Bedoelen ze opslag als in:
- Direct opslag naar de cloud, niks op harde schijf, of:
- Eerst lokaal opslaan op harde schijf, in low-power mode 720p footage uploaden.

Best wel jammer dat het verder niet 1080p is.
Ik denk dat je hier de spijker op zn kop slaat. De X1 mist die dedicated chip en zal daarom iets lagere kwaliteit opname gebruiken om het systeem niet verder te belasten. Daarnaast denk ik eerst lokaal opslaan en dan later in low-power mode uploaden naar de servers van Microsoft. Dit omdat 720p video nog altijd aardig groot worden en je dit op de gemiddelde verbinding niet naast een online game kan doen (bij mij thuis niet in ieder geval). Buiten Nederland is dit alleen maar meer zo.

Dat het geen 1080p ondersteund is dan jammer, maar ik vind het persoonlijk ook weer niet zo erg.

Dan vraag ik me ook af, hoeveel ruimte krijg je op de server voor je opgenomen game footage?

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ton op 06-08-2013 09:48 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53
Word het beeld gecaptured of enkel de input van de controls / posities van de spelers ?
Misschien onthoud de Xbone de inputs en zet ze tijdens uploaden om in beeldmateriaal ?
Iemand die daar meer van af weet ?
Word het bijvoorbeeld mogenlijk om materiaal naar youtube te uploaden ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:28:
[...]
Je kan je digitale content van je PS3 doorverkopen? echt? 8)7

Je vergelijkt nu appels niet meer met appels, maar zoals al eerder gemeld, het systeem komt niet terug dus de discussie is ook niet relevant
Je moet wel lezen Nitra!

Daar ga ik met een heel verhaal op in, en dat het niet nodig is om de 24 uur check te hebben voor doorverkopen. Het enige dat moet is op het moment van transactie beide online zijn, meer niet.

Kortom, het is een bullcrap verhaal van MS dat met het verdwijnen van de check ook die mogelijkheden verdwijnen. Met een juist systeem kan het.

En de discussie is wel relevant, want de echte beweegredenen zijn nooit bekend gemaakt. Dit is raar en vaag.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjuh op 06-08-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En wat had sony ook alweer gedaan met PS3 digitale content? Juist, maximale activaties teruggebracht naar 2 (of 3?) PS3's (wat origineel onbeperkt, 10 en 5 waren).

Daar trekken ze dus de marge meteen recht door het misbruik te limiteren tot een aantal consoles (welke jouw PSN inlog zou moeten gebruiken, welke je niet zomaar aan een wildvreemde zou geven - zeker niet naar een 'online vriendje' uit je lijst). Dit trouwens naast de console-gebonden online-pass systeem.

En dat is om heel simpele reden, welke trouwens de ironie is bij die 'anti-24h-check', Sony namelijk uitgaat van het principe dan toch het grootste deel van de PS3 gebruikers online is. Juist omdat er geen doorverkoop mogelijk is, boeit het nu echt niet of deze nu offline/online te spelen is, want je hebt het en je doet er maar mee wat je wil. Xbox wilde ook doorverkoop mogelijk maken, wat een veel groter 'misbruik' ruimte zou creëren tov zwaar gelimiteerd systeem van de PS3. Het verplicht online was niet enkel voor digitale games, maar ook voor het share systeem (als iemand zijn game verkoopt of share intrekt, moet hij dus worden uitgeschakeld op de console van wie de game leent).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 06-08-2013 11:48 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
Bartjuh schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

Je moet wel lezen Nitra!

Daar ga ik met een heel verhaal op in, en dat het niet nodig is om de 24 uur check te hebben voor doorverkopen. Het enige dat moet is op het moment van transactie beide online zijn, meer niet.

Kortom, het is een bullcrap verhaal van MS dat met het verdwijnen van de check ook die mogelijkheden verdwijnen. Met een juist systeem kan het.

En de discussie is wel relevant, want de echte beweegredenen zijn nooit bekend gemaakt. Dit is raar en vaag.
Het had natuurlijk op vele manieren opgelost had kunnen worden is gebruiksgemak een belangrijk gegeven. Het is absoluut NIET gebruiksvriendelijk dat beide partijen tegelijk online moeten zijn voor een transactie. Gaat lekker werken als jij hier in nederland zit maar de tegenpartij in Sydney (en met digitaal kan dat natuurlijk zomaar).

Dus hoe krijg je het gebruiksvriendelijker, door het transparant te maken met voorwaardes. Zorg gewoon dat eindgebruikers hun apparaat moeten hangen en dan werkt alles transparant. De gedacht hierachter is echt niet raar en beperkend als vele doen voorkomen.

Maar met "what ifs" komen we niet verder, heeft ook geen doel dus ik laat het verder hierbij. Mocht MS dit beleid aanpassen dan pas is het weer interesant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Yaz schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Het had natuurlijk op vele manieren opgelost had kunnen worden is gebruiksgemak een belangrijk gegeven. Het is absoluut NIET gebruiksvriendelijk dat beide partijen tegelijk online moeten zijn voor een transactie. Gaat lekker werken als jij hier in nederland zit maar de tegenpartij in Sydney (en met digitaal kan dat natuurlijk zomaar).
Je moet toch ook naar de gameshop als hij open is? Je moet toch ook naar je de kopende partij toe om de deal te sluiten bij fysieke games? Je moet toch ook naar je kameraad toe als je een game wilt ruilen?

Bovendien kan zelfs dat opgelost worden! Namelijk; jij als verkopende partij gaat online, dan wordt de licentie van je console gehaald. Jij kan offline. Op het moment dat de kopende partij online komt, kan hij de licentie van de MS servers. Et voila, nog steeds geen 24 uurs check nodig!
Maar met "what ifs" komen we niet verder, heeft ook geen doel dus ik laat het verder hierbij. Mocht MS dit beleid aanpassen dan pas is het weer interesant.
De discussie vind ik in zijn algemeenheid interessant, en de echte beweegredenen het te schrappen? Is het een verkeerd systeem dat niet snel is aan te passen? Locked-in op een systeem dat veel weerstand stuit?

Naja, console-bouwers: bij next-next-gen in 1 keer goed doen svp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Er worden wat dingen in de discussie door elkaar gehaald denk ik. nitraM_Br en Bartjuh hebben denk ik beide gelijk, maar praten niet over hetzelfde onderwerp... Volgens mij is het zo:

Die 24 uurs check was nodig om de digitalisering van fysieke discs mogelijk te maken. Je disc werd aan je account gekoppeld. Hierdoor is het niet meer nodig om de disc in de drive te hebben.

Er is zover ik weet geen enkele mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen zonder periodieke online check. Immers, als de check niet verplicht is, kan ik van mijn digitale library spelen en tegelijkertijd mijn disc geven aan iemand anders die offline kan spelen. Dat zijn twee sessies tegelijkertijd, dus niet de bedoeling.
Dit is volgens mij wat nitraM bedoeld, en waar hij mijnsinziens gelijk in heeft. Of je heb disc-swapping of je hebt een periodieke online check. Daarom vind ik persoonlijk de online check prima trouwens, maar goed...

Wat Bartjuh volgens mij bedoelt is, waarom ze het systeem van library sharing van je digitale content nu ook weg halen. Immer je kan het fysieke deel compleet buiten beschouwing laten en digitaal alles zo houden als gepland. Voor een digital-only library heb je inderdaad GEEN online check nodig. Dat is weer een andere discussie. Redenen daarvoor zijn er denk ik genoeg, en zijn al eerder aangehaald.

Zondere daar (weer) al te uitgebreid op in te gaan kan je denken aan:
- library sharing (nadeel voor publisher, voordeel voor consument) durfde men alleen aan als 2e hand markt werd aangepakt (voordeel voor publisher, nadeel voor comsument)
- complete re-evaluatie van hun DRM, even back to basics en nu geen dingen beloven waar je weer op terug moet komen
- ze zijn er simpelweg technisch nog niet klaar bij launch om library sharing te enablen(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
SeamusXanthus schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:12:
Wat Bartjuh volgens mij bedoelt is, waarom ze het systeem van library sharing van je digitale content nu ook weg halen. Immer je kan het fysieke deel compleet buiten beschouwing laten en digitaal alles zo houden als gepland.
Zoals inderdaad al eerder is gezegt komt dit door resource planning. Je kan met een aantal personen maar een aantal features in een bepaalde tijd maken. Logisch lijkt mij.

Bron: http://www.theguardian.co...-family-sharing-microsoft
At the time, the removal of several more attractive features was criticised by some pundits who claimed Microsoft was throwing its digital toys out of the pram. Whitten denies this, claiming that, to facilitate offline play and a pre-owned market, the company had to redirect resources. "To add it to the program, we had to make room, just from a pure engineering perspective, to be able to get that work done. So taking Family Sharing out of the launch window was not about 'we're going to take our toys and go home' or something like that. It was just sort of the logistics of 'how do we get this very, very clear request that people really want, that choice, and how do we make sure we can do an excellent job of that, get to launch, and then be able to build a bunch of great features?'"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nieuw gerucht: 5 november X1 release? http://www.oxm.co.uk/5988...-one-release-date-rumour/

Afbeeldingslocatie: http://medialib.oxm.co.uk/screens/dir_361/image_36134_thumb_wide620.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 06-08-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Dat zou mooi zijn. Over minder dan 3 maandjes :P Alhoewel ik wel mijn vrije dagen rondom december had ingepland vanwege de mogelijke release 29 november :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Vijf november is de release datum voor de Ps3- en Xbox 360-versie.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de 360 release kon je spellen ook al eerder kopen dan dat de console er was :)

Het is best te geloven dat COD ghost op 5 november voor de xbox one uitkomt, maar ik denk niet dat de Xbox one er dan al is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53
witeken schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:11:
Vijf november is de release datum voor de Ps3- en Xbox 360-versie.
Staat toch echt xbox one boven ;)
Zou mij niets verbazen, kunnen ze al een lading consoles verkopen voordat de grote december-meute komt.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justifire schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:58:
[...]

Staat toch echt xbox one boven ;)
Zou mij niets verbazen, kunnen ze al een lading consoles verkopen voordat de grote december-meute komt.
Mja het staat ook op 2 plekken. Het doosje als de titel. Lijkt me sterk dat ze onbewust 2 van dat soort fouten maken?

Zou best een launch-game kunnen zijn bv. Het zou de sales van de X1 ook aardig boosten als ze tegelijk met de CoD gaan launchen. Zijn aardig wat mensen die dan een X1 versie + console halen ipv alleen een 360 versie (waar cod volgens mij wel populairder op is)

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 06-08-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Waar op het doosje, het is namelijk nogal klein om te lezen? Een release begin november lijkt mij wel redelijk logisch.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het logo zegt gewoon Xbox One en verder is de kleur groen gelijk aan de andere Xbox One doosjes (donkerder dan voor de 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Nvm, ik heb verkeerd gelezen. Ik dacht dat je zei dat de releasedatum op het doosje stond.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Laten we het hopen, Hoe eerder hoe beter laten we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

In het filmpje bij de link zeggen ze dat hij 5 nov uit komt voor 360, PS3 en PC en het een launchtitel is voor de PS4 en de X1. Dat suggereert dat het voor de next gen een andere datum is dan 5 november, wat wel weer tegenstrijdig is met het bijgeleverde beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
We zien wel als we 2 weken wachten weten we mss wat meer. Ik heb op de verschillende sites in de loop der tijd al zo ongeveer elke datum in november gezien .... we zullen het echt wel op tijd weten.

[ Voor 55% gewijzigd door Johan tb op 07-08-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13

xAnarchyBaS

Urist

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersnet.nl/images/nieuws/2013/1375856778/msstore.jpg

Deze afbeelding is weer wat specifieker, maar het kan alsnog een typfout zijn.
Hier staat de releasedate bij de X1 versie.

[ Voor 11% gewijzigd door xAnarchyBaS op 07-08-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Er is noch door Sony, noch door Microsoft een releasedatum bekendgemaakt. Noch zijn er betrouwbare geruchten. Alle data die je ziet verschijnen zijn pertinent onjuist!!

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

witeken schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:33:
Er is noch door Sony, noch door Microsoft een releasedatum bekendgemaakt. Noch zijn er betrouwbare geruchten. Alle data die je ziet verschijnen zijn pertinent onjuist!!
Pertintent onbevestigd, niet onjuist, er zal er vast wel 1 het bij het juiste eind hebben uit eindelijk. Het is nu eenmaal een 1:365 kans.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Alle ps4's gepreordered na 6 augustus gaan waarschijnlijk niet bij launch geleverd worden. (zag ik net in het ps4 topic) Nu ben ik benieuwd wanneer dit voor de Xbox gaat zijn. Ik hoop dat ze ook snel met het bericht komen. Dan lijkt mij in ieder geval dat er ook genoeg Xboxen zijn gepreordered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mwah, Sony blijft een asian based, daar zullen ze de massa aantallen hebben ingezet (zie PS3 launch).

Gok dat MS toch meer US/EU speelt en heeft al aangegeven launch in niet alle landen direct te beginnen.

Mij maakt het weinig uit, ik ging toch niet voor een pre-order, tegen die tijd dat ik er eentje ga kopen, zullen ze wel op vorraad weer zijn. (al had ik liever Fifa next-gen gehad).

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 07-08-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

SinergyX schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:29:
Mwah, Sony blijft een asian based, daar zullen ze de massa aantallen hebben ingezet (zie PS3 launch).
Dat klopt dus echt niet. Volgens Pachter is Europa voor Sony juist enorm belangrijk en worden daar heel veel boxes voor gereserveerd. Meer dan voor Azië.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interview met Phil Spencer over het hele Xbox TV gebeuren :

http://www.oxm.co.uk/5996...ng-phil-spencer-explains/
Let's just make up an example - I'm not going to say this is in the game - but you get to a branching point in the game or in the video where someone has a choice about which direction to go, like the old interactive books. Think about some kind of branching mechanic that you actually put into the video itself that allows the community to vote on how the video moves forward.

"And then the game would reflect the decision that was made in the television show itself. Is this the character that lived, or is this the character that lived? You're going to see more interaction in television like that all out."
en
According to Soho's Rob Stevens (who spoke to OXM earlier this year), "interactive TV will continue to be pushed forward by both the television and game industries. From conversations I've had, there is a strong will from the world of broadcast TV to explore new ways of reaching audiences.

"Likewise, game developers are realising there is a big appetite for more immersive interactive content, which we have decades of invaluable experience in making with games - creating this type of content for TV gives us the ability to reach a hugely diverse array of new audiences."

The Xbox One itself will presumably help things along by allowing you to instantly switch between live TV and videogames, care of an HDMI port, an IR blaster and a partitioned OS. Read more about it in our Xbox One guide, and look out for the full interview with Spencer tomorrow.

A final thought from me - I wonder what a developer like Telltale Studios might make of an "Xbox TV" partnership, similar to Remedy's. The Walking Dead series for XBLA doesn't seem worlds away from the interactive TV future Spencer envisions, does it?
Mits goed geimplementeerd (lees, dus ook buiten de US beschikbaar) zit hier best wel wat toekomst in, het valt echter snel om als releasedata etc weer apart worden voor de verschillende continenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
CR1691 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:37:
[...]
Dat klopt dus echt niet. Volgens Pachter is Europa voor Sony juist enorm belangrijk en worden daar heel veel boxes voor gereserveerd. Meer dan voor Azië.
Dat is ook normaal natuurlijk, er woont misschien meer volk in Azië maar de koopkracht ligt daar veel lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Daar gaat de Marketing Machine van Microsoft weer in de verkeerde richting: het blijkt dat je moet betalen (Live Gold) om gebruik te kunnen maken van de gratis dienst Skype. 8)7 Wat onhandig in deze is, is dat ze de app Skype überhaupt noemen. Wat ze natuurlijk bedoelen is dat je moet betalen voor basic netwerk functionaliteit om zo ook gebruik te kunnen maken van apps zoals Netflix, Hulu, Skype, etc.. :z

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 20:08

beuker19

Killerbeuker is so OP

Arx schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:58:
Daar gaat de Marketing Machine van Microsoft weer in de verkeerde richting: het blijkt dat je moet betalen (Live Gold) om gebruik te kunnen maken van de gratis dienst Skype. 8)7 Wat onhandig in deze is, is dat ze de app Skype überhaupt noemen. Wat ze natuurlijk bedoelen is dat je moet betalen voor basic netwerk functionaliteit om zo ook gebruik te kunnen maken van apps zoals Netflix, Hulu, Skype, etc.. :z
Een Xbox zonder een gold abonnement van 60€ is niets meer dan een hele grote zwarte doos waarmee je nog net een sp game kan spelen maar meer ook niet.
Het zijn gewoon inkomsten waar MS niet meer zonder kan (anders was het hele xbox programma al lang gestopt)dus ben je bijna wel verplicht om het te nemen anders benut je maar 5% van je Xbox.

[ Voor 5% gewijzigd door beuker19 op 08-08-2013 01:25 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
beuker19 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 01:24:
[...]

Een Xbox zonder een gold abonnement van 60€ is niets meer dan een hele grote zwarte doos waarmee je nog net een sp game kan spelen maar meer ook niet.
Het zijn gewoon inkomsten waar MS niet meer zonder kan (anders was het hele xbox programma al lang gestopt)dus ben je bijna wel verplicht om het te nemen anders benut je maar 5% van je Xbox.
Nou prima toch. Mijn 360 fungeert enkel voor het spelen van SP games. De rest van de entertainment gebruik ik niet.

Maar ik vind het raar dat je voor DVR functionaliteit ook een dienst moet afnemen waarvan ik niets verder gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door joffrey19 op 08-08-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tjah, dat zit allemaal verweven. Die DVR zal wel automatisch worden geupload, dus dat gaat dan helemaal online.

Ik vind het verder niet verwonderlijk dat dat soort zaken via Xbox Live Gold worden gedaan. Naast de game pushen ze gewoon dat iedereen zo'n abonnement neemt wat er meteen ook voor zorgt dat mensen actiever met hun console omgaan (je betaald tenslotte niet voor niets).

Het is jammer, maar niet meer dan dat. Als je verder ook helemaal niets met online wilt gaan doen als je een nieuwe console neemt. Dan doe je volgens mij ook iets niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gelukkig nog nooit €60,- hoeven te betalen voor een jaar xbox live gold.

Trouwens net de nieuwe xbox one controller video gezien : ziet er wel netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

@beuker19, hetzelfde gaat gelden voor de ps4 hoor, ja joepie, je kan partychatten. Erg leuk dat je met vrienden kan praten die samen online aan het spelen zijn waarbij jezelf alleen wat singleplayer games kan spelen. en joepie, je kan skypen. Dat kon ik in 10 jaar geleden ook al op mn pc. en tegenwoordig op pc, tablet, telefoon noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:02:
Het is jammer, maar niet meer dan dat. Als je verder ook helemaal niets met online wilt gaan doen als je een nieuwe console neemt. Dan doe je volgens mij ook iets niet helemaal goed.
Sony zet het dan wel tactisch neer, je hebt het enkel nodig als je online wil gamen, per saldo heb je dan meteen 99% van de gamers te pakken. Dan is het voor mij geen of/of (ik koop wel een Wii als ik enkel offline zou gamen), als ik dan toch al betaal, wil ik wel de beste features aan boord hebben, MS heeft ze al, Sony is nog maar de vraag met wat ze precies gaan komen.
Chrosser schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:13:
@beuker19, hetzelfde gaat gelden voor de ps4 hoor, ja joepie, je kan partychatten. Erg leuk dat je met vrienden kan praten die samen online aan het spelen zijn waarbij jezelf alleen wat singleplayer games kan spelen. en joepie, je kan skypen. Dat kon ik in 10 jaar geleden ook al op mn pc. en tegenwoordig op pc, tablet, telefoon noem maar op.
We weten toch allemaal dat op welk vlak dan ook (buiten prijs), PC altijd superieur zal blijven aan de consoles? Het verschil zit er enkel in, hoe makkelijk en hoe breed kan je het binnen 1 apparaat toepassen, los van welke andere apparaten dat inmiddels allemaal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis je niet, er zijn best nog wel veel mensen die geen live abbo hebben op de xbox. Als je puur naar de cijfers kijkt (78 miljoen verkochte xboxen, 40 miljoen live gold abbo's) is het toch bijna de helft van de gebruikers die niet betalen of niet online willen met hun box.

Het is logisch dat MS met de one meer mensen aan gold wil hebben, en dus meer functionaliteit achter de live gold paywall stoppen. Ze zetten het tenslotte in de markt als een all in one entertainment apparaat, en als je van alle entertainment gebruik wilt maken zul je ervoor moeten betalen (is overigens niet alleen voorbehouden an MS, de meeste bedrijven werken tegenwoordig zo)

heb al eerder in dit (en andere topics) gemeld, als je puur een box wilt op om te gamen moet je een PS4 halen, puur omdat deze in de basic vorm gewoon goedkoper is. Je koopt niet een xbox om alleen op te gamen, de 360 wordt al steeds meer richting media centre geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@SinergyX; meh, op het gebied van games en gebruiksgemak vind ik consoles toch echt veruit superieur aan de PC. Juist dé reden dat ik een X360 en PS3 heb staan: de games die je niet op de PC kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:23:
@SinergyX; meh, op het gebied van games en gebruiksgemak vind ik consoles toch echt veruit superieur aan de PC. Juist dé reden dat ik een X360 en PS3 heb staan: de games die je niet op de PC kunt spelen.
Afhankelijk hoe je zoiets opzet natuurlijk, genoeg software om het zo snel en makkelijk mogelijk neer te zetten (zoals Win8 steamlauncher). Ja, je mist wat exclusives, net zoveer als consoles de PC-only games missen (MMO's, RTS, race sims etc).
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:21:
Vergis je niet, er zijn best nog wel veel mensen die geen live abbo hebben op de xbox. Als je puur naar de cijfers kijkt (78 miljoen verkochte xboxen, 40 miljoen live gold abbo's) is het toch bijna de helft van de gebruikers die niet betalen of niet online willen met hun box.
Wat nog steeds kan nu, je mist Skype (pak je je telefoon), mist DVR (HDMI recorders zijn er genoeg), Smartglass (laten we eerst zien hoe dit écht gaat werken) en PVR functie (wat ws toch niet volledig hier gaat werken). Dus weinig anders dan wat je nu al op de Xbox360 kan, of juist niet, maar je geniet nog steeds van de core-feature van de console, gamen. Ik weet niet wat precies de reden achter die overige 38 miljoen is (Xbox wordt niet meer gebruikt, kapot, whatever), maar het is een logisch vervolg binnen de abonnementen.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 08-08-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Chrosser schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:13:
Wat bedoeld je hier mee?
Op de ps4 kun je in tegenstelling tot de Xbox wel gebruik maken van F2Pmmo's,Netflix,Party chat ,gameplay recorden en social media zonder Ps+

@Kevin18061993 Dan zal het straks op de Xbox One de eerste keer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Laatst online: 11-01-2024
Word Netflix geïntegreerd met xbox live gold. Dus hoef je geen aparte Netflix abbo te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
joffrey19 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:00:
Word Netflix geïntegreerd met xbox live gold. Dus hoef je geen aparte Netflix abbo te hebben?
Als het goed is heb je beide nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet nog steeds een netflix abbo hebben om films te kijken op netflix, maar je kan het alleen gebruiken als je xbox live gold hebt.

Overigens snap ik de hele ophef ook nog steeds niet. (niet alleen in dit topic, ook in het andere topic en op alle game sites over het internet). MS doet niets maar dan ook niets anders dan wat ze nu al doen, je hebt hun betaalde dienst nodig om bepaalde zaken te kunnen doen. Live gold wordt al jaren geroemd om de superioriteit van het netwerk tegenover andere diensten (en ja het is beter dan PSN en zelfs PS+, maar dat is niet vreemd gezien het feit dat ze er al jaren aan hebben kunnen bouwen). Dat je voor een dienst moet betalen is ook niet vreemd. Als je er geen behoefte aan hebt dan neem je de dienst niet af, maar moet je er dan oeverloos over doorgaan dat het slecht is, dat alles gratis moet zijn etc? Linksom of rechtsom zul je voor dingen moeten betalen, of dat nu via microtransacties gaat of via een abbo dienst. Bij Sony zal dit niet anders zijn, het is geen filantropische instelling, het feit dat ze gaan instellen dat PS+ nodig is voor mulytiplayer zegt al genoeg.

Overigens wordt ook nog steeds vergeten dat met de Xbox one er maar een live abbo per huis/xbox nodig is, andere gebruikers op de xbox kunnen van hetzelfde live abbo gebruik maken. Met de 360 is het nog zo dat iedere user een apart live abbo moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:21
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:54:
...Overigens snap ik de hele ophef ook nog steeds niet. ...
Helemaal met je eens. Soms is het wel vreemd, maar het blijft in principe zoals het nu ook al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

De huidige xbox bezitters hoor je er dan ook niet over klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

info over de launch line up van de one (exclusives) en een interview met Phil Spencer.

http://www.oxm.co.uk/5999...gest-line-up-ever/?page=1

Er schijnt nog aardig wat in de pijplijn te zitten qua games, mar er wordt nog weinig over losgelaten :
We'll have to see. We have more announcements. I like to say game development is a journey. Things take time, so I want to make sure that when we announce things we really know what they are. I'll say we're signing things, and when we want to announce them is different.
Quantum break ziet er overigens erg goed uit, interactie tussen TV serie en game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Johan tb schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:47:
Sommigen hebben idd een Roze bril op als het om Sony gaat. Btw wat betreft het aankoopbedrag sommigen zijn blijkbaar vergeten hoe dat introductie ging van de PS3 en wat Sony toen zei wat betreft de prijs ...
Lol, een roze Sony bril? Ik kan je zo evenveel mensen aanwijzen die bij wijze van op de loonlijst van Microsoft's marketingteam staan ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Johan tb schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:47:
Sommigen hebben idd een Roze bril op als het om Sony gaat. Btw wat betreft het aankoopbedrag sommigen zijn blijkbaar vergeten hoe dat introductie ging van de PS3 en wat Sony toen zei wat betreft de prijs ...
Of OtherOS, BC en 4 USB poorten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SinergyX schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

Of OtherOS, BC en 4 USB poorten :P
Als ik me niet vergis had de originele 60 GB dat gewoon, hoor ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:54:
Als ik me niet vergis had de originele 60 GB dat gewoon, hoor ;)
Inderdaad, daarna was het toch bizar snel afgelopen :P (nog geen krap jaar later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

Lol, een roze Sony bril? Ik kan je zo evenveel mensen aanwijzen die bij wijze van op de loonlijst van Microsoft's marketingteam staan ;)
Mensen die iedere dag in het ps4 topic lurken om hun lijstje pro-xbox argumenten af te rammelen? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Laten we gewoon ophouden met die discussie en het naar elkaar wijzen. Iedereen heeft een andere reden om voor een console te kiezen. Deze keer koop ik de PS4 maar dat kan een volgende keer zomaar een nieuwe Xbox zijn. Ik laat mij gelukkig niet leiden door een merkje.

[ Voor 16% gewijzigd door CR1691 op 08-08-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

2 dingen die me nu nog tegenstaan;

* Ik wil geen Kinect voor men TV, ook geen Wii sensorbar of wat dan ook.
* Dat die controllers niet backwards compatible zijn. Voor de draadloze controllers maakt dat me niet uit, maar voor men arcade sticks des te meer.

Ach ja we wachten wel af...

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Zijn die arcade sticks dan niet bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:12:
Bedraad of niet, USB stuurtjes gaan ook niet werken op de nieuwe Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Martinspire schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:12:
Klopt. Men SF4 arcadestick werkt volledig over USB, niets draadloos signaal.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Tuurlijk zijn ze bedraad, maar dat betekend nog niet dat ze gaan werken helaas :( Of ik moet iets gemist hebben.....

Ik heb ook 2 maal een PS360+, dus ik hoop dat hun met een firmware update komen voor de One.

[ Voor 29% gewijzigd door DLX op 08-08-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nouja, je hebt een grotere kans dat het wordt ondersteund. Het draadloze signaal van de huidige 360 controllers wordt niet ondersteund, maar mogelijk wel via USB het 1 en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Zover ik weet, onderstreund de One geen 360 randapparatuur, ook niet via USB. Laten we hopen dat ze het aan gaan passen.... of heb jij een linkje Martinspire, dat er een kans is dat ze dat gaan doen? Ik acht de kans op dit moment namelijk 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Geen bron, maar de kans op usb-ondersteuning is in ieder geval groter dan via draadloos.

Unboxing:

Zo te zien met headset!

Is er overigens een verschil tussen een normale HDMI-kabel en een 4k capable HDMI-cable?

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Wireless gaat afaik naar Wifi-direct, wat niet compatible is (athans, zover ik de Fanatics kan volgen).
(zo ook DS3 niet op PS4 gaat werken - opmerkelijk, aangezien die BT zouden houden)

Voor USB zit je met XID vs HID, als One gewoon weer XID USB gaat ondersteunen, zouden je USB apparaten dus gewoon nog bruikbaar zijn. Kan natuurlijk ook dat de USB-3.0 poorten software 'gelocked' worden en enkel werkend met hardeschijven en MS-apparatuur (je kan immers softwarematig PID's blokkeren).

Ergste geval zou je dus via een USB-converter moeten gaan werken, zo ze nu ook doen met de G25 op een Xbox360 (die gewoon een controller emuleert).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 08-08-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is dat ding op 0:54 de powerbrick?

Netjes dat er een headset bij zit, mocht je nog niet in het bezit zijn. Is er nou al bekend of oude headsets werken, of gaat dit nog steeds middels een extra adapter?

[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 08-08-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Natuurlijk mag je hier weer niets slecht neer zetten op de xbox one.(al zijn het feiten )
Maar het feit blijft wel dat je meer betaald voor minder/het zelfde.
Ik ben geen Sony of Ms medewerken(al heb ik hier twijfels bij sommigen) maar iemand die geld heeft voor 1 next-gen console en ook nog de superieure PC er naast heeft :P
Ms heeft mij gewoon nog niet kunnen overtuigen wat nu de meerwaarde is van Xbox tov de ps4 en dat is wel jammer.

@kijk toch een gratis headset is weer een + voor MS ;)
Maar wat is die powerbrick groot dacht dat die bij de de console in zat maar wow!!!!
En die kinect waar moet je die laten als je een led tv hebt ?

[ Voor 18% gewijzigd door beuker19 op 08-08-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:24:
Geen bron, maar de kans op usb-ondersteuning is in ieder geval groter dan via draadloos.

Unboxing:
[video]
Zo te zien met headset!

Is er overigens een verschil tussen een normale HDMI-kabel en een 4k capable HDMI-cable?
http://uk.ign.com/article...one-includes-chat-headset

bevestigd, day one editie had al headset, maar geldt nu dus voor elke xdoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Die Kinect en powerbrick zijn aan de stevige kant zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Plaatje van de voice controls

Goed nieuws in ieder geval. Nu kunnen we er tenminste van uitgaan dat iedereen in je friendslist voice heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:27:
Is dat ding op 0:54 de powerbrick?
Dat lijkt er wel op inderdaad, beetje zelfde formaat als de huidige.

Zit nog even verder te zoeken over stuurtjes, zoals het er nu uitziet wordt het een gigantische trap tussen de benen van elke stuur-bezitter, PC, Xbox of PS3, als je voor Xbox One gaat. Zover ik nu zie, is er maar 1 compatible stuutje die nog moet worden aangekondigd, van thrustmaster. Gezien deze op basis van de T500 is gemaakt, praat je over een ding van ~500 euro.

Zit je dan met je G25/27 of gelijk geprijsde Fanatic, of erger.. de T500RS (ik laat die geen-FF goedkope rommel even buiten beschouwing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Wel fijn hoor dat de headset er standaard bij komt te zitten. is weer 25 euro wat van de additionele kosten geschrapt kan worden ;) Nee even serieus, goed stap, Ik heb geen zin om allemaal kindertjes door de speakers van mijn tv te horen schreeuwen. Ook hoeft niet alle gespreksstof van mijn vrienden door de woonkamer gebulderd te worden.. (kwa thema's maar ook scheldkanonnades bij een potje fifa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Chrosser schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:40:
Wel fijn hoor dat de headset er standaard bij komt te zitten. is weer 25 euro wat van de additionele kosten geschrapt kan worden ;) Nee even serieus, goed stap, Ik heb geen zin om allemaal kindertjes door de speakers van mijn tv te horen schreeuwen. Ook hoeft niet alle gespreksstof van mijn vrienden door de woonkamer gebulderd te worden.. (kwa thema's maar ook scheldkanonnades bij een potje fifa)
Niet helemaal wat als je een headset hebt bijvoorbeeld een turtlebeach moet je een adapter of een nieuwe kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:31:
[...]

http://uk.ign.com/article...one-includes-chat-headset

bevestigd, day one editie had al headset, maar geldt nu dus voor elke xdoos
Ja ok, dat is dus het persbericht wat het bevestigd, maar dat bericht is ook van vandaag. Het was echter nog niet zeker, maar nu dus eindelijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

beuker19 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

Niet helemaal wat als je een headset hebt bijvoorbeeld een turtlebeach moet je een adapter of een nieuwe kopen ;)
Mijn god, nu ben je wel erg hard aan het zoeken naar dingen om over te klagen bij ieder positief nieuwtje he :')

Ja, als je een hoofdtelefoon van 200 euro hebt ga je een adaptertje van 15 euro nodighebben.

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 08-08-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ok, die kinect is toch wel bizar groot... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Klopt. Maar als ik zou willen veranderen van headset dan wil ik er ook eentje waarvan ik ingame geluid ook over de koptelefoon kan horen.

@SinergyX Ik vind het nog meevallen. Het enige wat ik me afvraag is hoe je hem moet bevestigen op een tv met smalle bezels. Wil graag nog een nieuwe tv kopen voordat de consoles uitkomen. Niet dat ik dat ding in het beeld heb hangen.

[ Voor 46% gewijzigd door Chrosser op 08-08-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

boe2 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:45:
[...]

Mijn god, nu ben je wel erg hard aan het zoeken naar dingen om over te klagen bij ieder positief nieuwtje he :')

Ja, als je een hoofdtelefoon van 200 euro hebt ga je een adaptertje van 15 euro nodighebben.
Nee hoor ik antwoord normaal op een vraag ;(
Had net al gezegd dat dit een + is voor MS (misschien iets verder kijken als je neus lang is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:45:
[...]

Nou ja, het zijn toch weer kosten die er verplicht bij moeten maal x miljoen, waarbij ze het blijkbaar bewust niet ondersteunen. Ik ben toch benieuwd naar de reden, buiten de extra omzet om (en toch een erg leuke omzet, me dunkt).

Net als het F2P verhaal in het andere topic overigens, waar je helaas niet meer op gereageerd hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Waarom ze het doen? Ik ken toevallig een ander bedrijf die heel erg succesvol is, die precies hetzelfde doet, en ze komen er bij elke nieuwe versie gewoon mee weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
beuker19 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:30:
Natuurlijk mag je hier weer niets slecht neer zetten op de xbox one.(al zijn het feiten )
Maar het feit blijft wel dat je meer betaald voor minder/het zelfde.
Ik ben geen Sony of Ms medewerken(al heb ik hier twijfels bij sommigen) maar iemand die geld heeft voor 1 next-gen console en ook nog de superieure PC er naast heeft :P
Ms heeft mij gewoon nog niet kunnen overtuigen wat nu de meerwaarde is van Xbox tov de ps4 en dat is wel jammer.
Nu ik ben wel een fanboy (WP, W8, Xbox Original, Xbox 360), dus ik zou sowieso voor de Xbox One gegaan zijn. Maar waarom ik kies voor de Xbox One is toch vooral omdat ik de Xbox One en de randactiviteiten ervan veel meer toekomst gericht vind. Het is zoals ze zeggen, ps4 is gewoon een betere ps3. Wanneer de Xbox One echt naar vernieuwing probeert te streven, nu is dat allemaal afgestraft spijtig genoeg maar ja...

Ik zeg tegen de meeste mensen altijd dat als je enkel wilt game, de standaard games, en dat het enige is wat je belangrijk vindt, dan koop je een ps4. Maar wil je meer uit je console halen, en een breder gamma van soort games, dan ga je voor de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:59:
[...]
Net als het F2P verhaal in het andere topic overigens, waar je helaas niet meer op gereageerd hebt. ;)
Jij gooit graag continue dezelfde argumenten heen en weer, ik niet 8)7. Dat ik je geen aandacht meer wil geven in het multiplatform topic betekent niet dat je er hier om moet smeken.

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 08-08-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
X-Fighter schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Nu ik ben wel een fanboy (WP, W8, Xbox Original, Xbox 360), dus ik zou sowieso voor de Xbox One gegaan zijn. Maar waarom ik kies voor de Xbox One is toch vooral omdat ik de Xbox One en de randactiviteiten ervan veel meer toekomst gericht vind. Het is zoals ze zeggen, ps4 is gewoon een betere ps3. Wanneer de Xbox One echt naar vernieuwing probeert te streven, nu is dat allemaal afgestraft spijtig genoeg maar ja...

Ik zeg tegen de meeste mensen altijd dat als je enkel wilt game, de standaard games, en dat het enige is wat je belangrijk vindt, dan koop je een ps4. Maar wil je meer uit je console halen, en een breder gamma van soort games, dan ga je voor de Xbox One.
Mag ik vragen welke vernieuwing je bedoelt? Het share gedeelte? Klonk fantastisch uiteraard, maar het echt vernieuwing noemen, mwah. Wel een top feature hoor, maar niets om het next gen predikaat op te plakken. Games kun je al digitaal downloaden en beperkt sharen. AV receivers met HDMI-in zijn er ook al en de meeste smart functies komen ook in TV's. Het echte next gen zit 'm wat mij betreft in bijvoorbeeld de enorme hoeveelheid zombies in Dead Rising, in de hardware dus. De games gaan de grootste vernieuwing brengen. En een breder gamma aan games is natuurlijk geheel persoonlijk, maar de lijst met PS games waar de Xbox geen goede tegenhanger tegenover kan plaatsen, is momenteel groter dan andersom. Het is maar net wat je met "een breder gamma" bedoelt dus. Als de current gen een voordbode is, dan is het aanbod over het algemeen gezien een tikkeltje breder op de PS3 (maar nogmaals: persoonlijk).
boe2 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Jij gooit graag continue dezelfde argumenten heen en weer, ik niet 8)7. Dat ik je geen aandacht meer wil geven in het multiplatform topic betekent niet dat je er hier om moet smeken.
Oh nee hoor, echter bied ik netjes mijn excuses aan (MS points) als ik iets mis heb. Jammer dat je daarom niet meer op het gesprek verder in gaat, na de spijker volledig mis te hebben geslagen.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 08-08-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Blijkbaar vind bram elke euro die hij extra moet uitgeven aan een hobby te veel. Als de games op de xbox one mij dermate aanspreken dat ik voor die console kies dan leg ik ook nog wel een paar euro neer voor een adaptertje (die 5% die de standaard chat headset onvoldoende vind).Wil je ingame geluid hebben moet je sowieso de headset anders gaan aansluiten.

Natuurlijk was het share gedeelte een vernieuwing. Het was er deze generatie consoles immers niet. Het is echter geen echte innovatie. om bovenstaande door jou genoemde redenen. Als het bij de xbox one was ingevoerd geworden kon je er in ieder geval juist het predicaat next-gen opplakken omdat het juist bij de next-gen xbox werd ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:08:
Oh nee hoor, echter bied ik netjes mijn excuses aan (MS points) als ik iets mis heb. Jammer dat je daarom niet meer op het gesprek verder in gaat, na de spijker volledig mis te hebben geslagen.
toe maar, echt het verschil tussen een gratis game en gratis multiplayer hier verderdoen omdat ik je hardhoofdigheid in het multiplatform topic negeer? Doe eens normaal man :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Op Amazon en Gamestop staat plots overal beschikbaar 31 december... Is dit omdat alle pre-orders al op zijn?
Pagina: 1 ... 53 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.