De commotie was vooral omdat er allerlei verhalen de rondte gingen dat je altijd online moest zijn en je niet fysieke discs meer kon inruilen. Het is altijd geweest : 1 x per 24 uur een online check voor je library, dit kon zelfs via tetheren met een mobiel. fysieke discs kon je ook inruilen/verkopen maar dat kon alleen bij bepaalde retailers.bram1984 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:25:
[...]
Okay, ik heb anders genoeg Xbox aanhangers zien klagen. Rare reactie verder indien deze rechtstreeks op mij gericht is. Ik geef slechts aan waar alle commotie om te doen was: verplicht online voor SP games.
[...]
Bij een verplichte installatie inderdaad de enige optie. Ik moet je het antwoord verschuldigd blijven. Wellicht de game disc eens in de 24 uur in je console steken? Of gewoon de single player vanaf de disc spelen mogelijk maken, en de check alleen bij digitale versies verplicht maken.
De check is in het leven geroepen omdat :
a) je overal ter wereld bij je library kon, zowel wat je op disc had gekocht als digitaal (zodra het spel was geinstalleerd kon je je disc eigenlijk opbergen, die had je niet meer nodig)
b) Je indien een spel doorverkocht (zowel digitaal als fysiek!) je het spel dus niet meer kon spelen, dagelijkse check om je library te updaten
c) updates van games/console werden elke dag in de actergrond gedownload, dus niet meer wachten als je een spel wilt spelen op een update, spel starten en gaan.
bovenstaand is simpelweg niet mogelijk zonder check, zowel singleplayer als multiplayer, er zal toch een check moeten plaatsvinden of de licenties nog echt wel van jou zijn.
Ik vind het een kleinigheid voor de mogelijkheden die je er voor terug had gekregen, maar dat is persoonlijk. Ik kan me ook goed inleven dat er zat zijn die de internetverbinding niet hebben of niet constant gecontroleerd willen worden of ze zich wel netjes aan de voorwaarden houden. das idereen zijn goed recht