[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Martinspire schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:55:
Haha, nouja, zeg nooit nooit voor een exclusive :+
Ik blijf het nog altijd raar vinden dat Guerillia en Naughty Dog nog steeds PS-only games uitbrengen. Ik snap die logica niet helemaal. Maar we zullen zien.
Zo raar is dat niet. Die twee studios zijn eigendom van Sony, dus is het niet meer dan logisch dat de games ervan alleen op Sony machines uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Volgens NeoGAF is Microsoft niet blij met alle negatieve pers over de Xbox One en alle positieve pers over de PS4. Vooral dat de PS4 'voor gamers' is en de Xbone niet, zit Microsoft dwars.
Nu wordt er dus gezegd dat Microsoft een gedeelte van hun marketingbudget gaat inzetten om ervoor te zorgen dat ontwikkelaars de PS4 versie voor multiplatform games niet vermelden tijdens de E3, om zo een beeld te creëren dat Xbox meer en PlayStation minder games krijgt.

Hmm, als het waar is... jammer. Meer heb ik er niet over te zeggen.
Two of our most trusted neoGAF insiders have said that Microsoft is reacting hard to what has went down, and so they're going to try to dismantle PS4's image as a "for gamers" console by paying publishers and devs to not show their multiplatform titles during E3 on a PS4. In other words, even if the multiplatform version is coming out for the PS4, they won't be able to show them at E3, thus contributing to the perception that somehow Sony is getting significantly less support for PS4 than Microsoft is "for gamers."

Of course, I'm sure multiplatform games will slip through - they can't possibly pay everyone - but it's extremely telling how they're choosing to spend their money. Rather than do the thing everyone wants, which is end the anti-consumer nonsense, they'll spend their time trying to deceive everyone instead. That should say it all about Microsoft since this year started.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Uniciteit schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 02:12:
Volgens NeoGAF is Microsoft niet blij met alle negatieve pers over de Xbox One en alle positieve pers over de PS4. Vooral dat de PS4 'voor gamers' is en de Xbone niet, zit Microsoft dwars.
Nu wordt er dus gezegd dat Microsoft een gedeelte van hun marketingbudget gaat inzetten om ervoor te zorgen dat ontwikkelaars de PS4 versie voor multiplatform games niet vermelden tijdens de E3, om zo een beeld te creëren dat Xbox meer en PlayStation minder games krijgt.

Hmm, als het waar is... jammer. Meer heb ik er niet over te zeggen.

[...]
Meh, dat belooft eerlijk gezegd niet veel goeds voor hun E3 press conference betreffende het aantal exclusives voor de hardcore gamers. Ik bedoel, als je genoeg hardcore titles hebt, dan hoef je je toch geen zorgen te maken?

Ben benieuwd wat ze nu dus op de E3 gaan tonen betreffende die Xbox One exclusives.
Want ik had echt verwacht dat ze de laatste jaren in het geheim zouden gewerkt hebben aan exclusivity contracts. En neen, dan bedoel ik niet die Timed Exclusive DLC, das lame. Maar echte exclusives, zoals Sony levert.
Komaan, ze hebben zoveel geld van Xbox Live, daarvan kan men toch wat geld gebruiken om eventueel zelfs nieuwe studio's mee te bouwen? Waar gaat dat geld naartoe? Windows 8 usability tests?... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Denk dat dit nog niet vermeld is?

Forza 5 draait op 60 fps / 1080p!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=577685
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=577525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Martinspire schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:55:
Haha, nouja, zeg nooit nooit voor een exclusive :+
Ik blijf het nog altijd raar vinden dat Guerillia en Naughty Dog nog steeds PS-only games uitbrengen. Ik snap die logica niet helemaal. Maar we zullen zien.
Beide studio's zijn van Sony dus hoezo raar????

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Natuurlijk is Microsoft niet blij met de negatieve publiciteit die ze hebben gekregen. Ik denk dan ook dat ze er alles aan doen om te gaan knallen op de E3. Wat ik me echter wel eens afvraag is hoe kortzichtig er soms gekeken wordt. Oké, de xbox one zal inderdaad op gebied van hardware iets achter liggen. Vorige generatie werd er ook van de daken geschreeuwd dat dit de 360 zou nekken. De onhandigheid en onduidelijkheid van Microsoft over always on, kinect en 2e hands games is natuurlijk dom te noemen. Aan de andere kant heeft Sony hier nog niets over losgelaten en zou het zomaar kunnen dat het ''even goed'' of ''net zo verschrikkelijk'' is. Toch wordt Sony bestempeld als het Walhalla en de Xbox one afgedaan als een onding. In potentie zie ik de Xbox mede door de verbeterde kinect juist een extra toevoeging (denk bijvoorbeeld aan games die spanning extra kunnen opbouwen aan de hand van hartslag o.i.d) Ook is er nog niets bekend over hoe Sony met bovengenoemde zaken omgaat. Voor mij staan ze dus nu in ieder geval nog gelijk. Uiteindelijk zijn het de games ook die voor mij de doorslag geven. En hoe soepel alles loopt natuurlijk. Hoe minder lang de laadtijden en hoe minder stroperig de menu's gaan (ingame) des te blijer ik word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Chrosser schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:51:
Natuurlijk is Microsoft niet blij met de negatieve publiciteit die ze hebben gekregen. Ik denk dan ook dat ze er alles aan doen om te gaan knallen op de E3. Wat ik me echter wel eens afvraag is hoe kortzichtig er soms gekeken wordt. Oké, de xbox one zal inderdaad op gebied van hardware iets achter liggen. Vorige generatie werd er ook van de daken geschreeuwd dat dit de 360 zou nekken. De onhandigheid en onduidelijkheid van Microsoft over always on, kinect en 2e hands games is natuurlijk dom te noemen. Aan de andere kant heeft Sony hier nog niets over losgelaten en zou het zomaar kunnen dat het ''even goed'' of ''net zo verschrikkelijk'' is. Toch wordt Sony bestempeld als het Walhalla en de Xbox one afgedaan als een onding. In potentie zie ik de Xbox mede door de verbeterde kinect juist een extra toevoeging (denk bijvoorbeeld aan games die spanning extra kunnen opbouwen aan de hand van hartslag o.i.d) Ook is er nog niets bekend over hoe Sony met bovengenoemde zaken omgaat. Voor mij staan ze dus nu in ieder geval nog gelijk. Uiteindelijk zijn het de games ook die voor mij de doorslag geven. En hoe soepel alles loopt natuurlijk. Hoe minder lang de laadtijden en hoe minder stroperig de menu's gaan (ingame) des te blijer ik word.
Sony heeft hier echter wel informatie over gegeven. Er is duidelijk gezegd dat je met de PS4 gewoon offline kunt spelen, en dat er geen restricties voor tweedehands games ingebouwd zullen zijn. Of tweedehands games restricties gaan krijgen zal liggen aan de individuele publishers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ok, dat is me ontschoten. Alhoewel het dan nog ligt aan de publishers hoe het straks uit komt te zien. (op beide platforms) Gelukkig heeft EA al aangekondigd niet meer met online passes te gaan werken. Dat is natuurlijk een goed teken voor de tweedehands markt. In ieder geval wacht ik in spanning af :)

Blijft natuurlijk ook klunzig hoe Microsoft onduidelijk blijft hierover. Als ze meteen alle onduidelijkheid hadden weggenomen hieromtrent was er veel minder discussie over. Lijkt me nou niet echt iets groots om op te moeten wachten tijdens de E3 persconferentie. Hebben ze ook meer tijd om games te showen in plaats van op alle geruchten te moeten reageren.

[ Voor 37% gewijzigd door Chrosser op 06-06-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:01
Het is 2013. Mag het?

Nog steeds benieuwd naar de E3. Microsoft zal er hard aan moeten trekken om de matige presentatie van een paar weken terug recht te kunnen zetten. Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Hmmm Ik zie een aantal Pseudoniemen langs komen voor de Xbox One

laten we daar met z'n allen eens kijken naar een mooi pseudoniem die we allemaal gaan gebruiken..
Verschillende pseudoniemen kunnen in de toekomst wel eens voor verwarring zorgen.. Zo staat er in dit forum ook Xbone Wat is las als X bone.. :+

Anyway.. :+

Poll: Wat wordt de Pseudoniem van de Xbox One
X1
Xone
XBone
Xbox 1
XBOX
Officieel "Xbox One"
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386628&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Chrosser schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:51:
Vorige generatie werd er inderdaad van de daken geschreeuwd dat console A beter was dan console B. Voor de meesten is het vooral blijven hangen dat de PS3 krachtiger zou zijn dan de Xbox 360 (en dat bleek inderdaad niet zo te zijn), maar andersom is er ook voldoende geroepen. Check Major Nelson's blog bijvoorbeeld maar eens: http://majornelson.com/20...x-360-vs-ps3-part-1-of-4/
Xbox 360 has 278.4 GB/s of memory system bandwidth. The PS3 has less than one-fifth of Xbox 360′s (48 GB/s) of total memory system bandwidth.
Ter vergelijking, de PS4 heeft dankzij GDDR5 nu een bandwidth van 176GB/s en de Xbox One met DDR3 68GB/s en het SRAM biedt totaal 102GB/s... Mooie cijfers dus ook van Larry :)
Oké, de xbox one zal inderdaad op gebied van hardware iets achter liggen. Vorige generatie werd er ook van de daken geschreeuwd dat dit de 360 zou nekken.
Uiteindelijk kunnen ze allemaal natuurlijk van alles roepen (wat ze dus ook beide gedaan hebben, zoals ik hierboven al schreef), maar het gaat om wat in de doos zit. De 360 en PS3 hadden een andere architectuur zowel op CPU als GPU gebied, wat het lastig maakte om beide direct te vergelijken. (http://www.anandtech.com/show/1719/7 ).
Komende generatie heb ze min of meer hetzelfde in het doosje zitten, maar heeft Sony er iets meer van. Hoe dit uit gaat pakken op het gebied van performance is lastig te zeggen. Vooral voor multiplatform spellen bestaat de verwachting dat developers mogelijk weinig moeite zullen doen om gebruik te maken van het verschil voor de PS4 versie. Dat neemt niet weg dat er wel een verschil is in specs en dat het weinig zin heeft om dit te vergelijken met de Xbox360-PS3 situatie, omdat die gewoon echt anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
nioz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Vorige generatie werd er inderdaad van de daken geschreeuwd dat console A beter was dan console B. Voor de meesten is het vooral blijven hangen dat de PS3 krachtiger zou zijn dan de Xbox 360 (en dat bleek inderdaad niet zo te zijn), maar andersom is er ook voldoende groepen. Check Major Nelson's blog bijvoorbeeld maar eens: http://majornelson.com/20...x-360-vs-ps3-part-1-of-4/

[...]

Ter vergelijking, de PS4 heeft dankzij GDDR5 nu een bandwidth van 176GB/s en de Xbox One met DDR3 68GB/s en het SRAM biedt totaal 102GB/s... Mooie cijfers dus ook van Larry :)

[...]

Uiteindelijk kunnen ze allemaal natuurlijk van alles roepen (wat ze dus ook beide gedaan hebben, zoals ik hierboven al schreef), maar het gaat om wat in de doos zit. De 360 en PS3 hadden een andere architectuur zowel op CPU als GPU gebied, wat het lastig maakte om beide direct te vergelijken. (http://www.anandtech.com/show/1719/7 ).
Komende generatie heb ze min of meer hetzelfde in het doosje zitten, maar heeft Sony er iets meer van. Hoe dit uit gaat pakken op het gebied van performance is lastig te zeggen. Vooral voor multiplatform spellen bestaat de verwachting dat developers mogelijk weinig moeite zullen doen om gebruik te maken van het verschil voor de PS4 versie. Dat neemt niet weg dat er wel een verschil is in specs en dat het weinig zin heeft om dit te vergelijken met de Xbox360-PS3 situatie, omdat die gewoon echt anders was.
Hahaha... Geweldige post van die Major Nelson. 'Xbox 360 games will outperform PS3 games in the end'. Nou, ik heb geen shooter op de x360 gezien die Killzone 3 voorbij gaat, of een action/adventure die uncharted 3 voorbij gaat, of een survival horror die the last of us voorbij gaat of een hack and slasher die god of war voorbij gaat. Stuk voor stuk technisch superieure games vergeleken met X360 exclusives haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Laten we ook niet overdrijven :)
Ik zou zeggen, speel bijvoorbeeld Halo 4 eens, ook een pareltje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Het ligt niet alleen aan wat er in een doos zit.. Vergeet niet MS heeft al jaren ervaaring met OS. Sony daarintegen niet echt.. Ze zijn geen OS bouwers Dat ze een OS kunnen bouwen is een ander verhaal.

MS heeft daarbij gigantisch team Windows dev's achterzich staan die kunnen helpen bij het optimaliseren van een OS. Wat dus ook de verschillen op hardware gebied niet veel zeggen. Stel OS van X1 heeft minimaal mem nodig zeg 512 en het OS van de PS4 heeft 1Gb nodig.. Dan houd de X1 toch 512 Mb extra over voor games, wat weer kan resulteren dat X1 net zo goed of zelfs beter kan presteren dan sew PS4. Vergeet ook niet dat GDDR5 voornamelijk gebruikt wordt voor video geheugen

Dus optimalisatie voor een OS zal toch een en ander aan getweakt moeten worden om goed gebruik te maken van het geugen.. terwijl MS voor een veilige weg heeft gekozen en als ondergrond hun windows platform te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:23:
[...]

Hahaha... Geweldige post van die Major Nelson. 'Xbox 360 games will outperform PS3 games in the end'. Nou, ik heb geen shooter op de x360 gezien die Killzone 3 voorbij gaat, of een action/adventure die uncharted 3 voorbij gaat, of een survival horror die the last of us voorbij gaat of een hack and slasher die god of war voorbij gaat. Stuk voor stuk technisch superieure games vergeleken met X360 exclusives haha.
Dat is wel heel erg biased en je weet het. Je hoeft op graphics gebied niet precies dezelfde genres te vergelijken.

Maar om even te beginnen: vrijwel alle multi-platformgames zien er beter uit of draaien vloeiender op de 360. Verder zijn de graphics van Halo 4, Gears of War Judgement en Crysis 3 helemaal niet verkeerd. Net als Tomb Raider, Forza 4, Forza Horizon en andere games draait het gewoon prima. Maar de vergelijking gaat krom omdat je bij sommige games hebt dat ze op een lagere resolutie draaien, op een lagere fps zitten of omdat bepaalde effecten downscaled zijn.

En dat ze op dit moment problemen lijken te hebben met de hardware is lastig, maar ze zijn nog maanden verwijderd van release. De reden dat het nu waarschijnlijk opspeelt is dat ze bezig zijn met het testen van de eerste games en daar heb je altijd wel problemen bij, net als bij de dashboard of OS wat erop zit. Maar zo traag als de dashboard bij de WiiU is, wordt het heus niet.

De developers hebben een lange tijd geleden al een keuze gemaakt over wat voor specs men ging ondersteunen. Dat is bij Killzone vertaald naar minder geheugengebruik en minder processorbenodigdheden dan wat er uiteindelijk in heeft gezeten. En het is ook niet raar om een SDK tijdelijk te downclocken om een stabiele weergave te krijgen. Je wilt immers je game gaan testen en niet de hardware. Maar als nu blijkt dat de koeler van de X1 toch niet voldoende blijkt, dan is het nog zeker mogelijk om deze aan te passen voor men gaat lanceren. Net als dat de controller nog uitgebreid getest wordt op dit moment.

Ik vind het debiel om nu al te denken dat de X1 50% minder performance heeft of uitgaan dat ze bij de lancering alleen diashows in plaats van games kunnen tonen. De geruchten schieten nu als paddenstoelen uit de grond, maar ik heb nog nergens enige bevestiging gezien. Een reactie van een onbekende poster op een forum waarbij niet te controleren of hij überhaupt iets te maken heeft met games of ontwikkelaars vind ik wel heel makkelijk om over te nemen. Daarbij vind ik het wel opvallend dat Utniciteit ineens allerlei geruchten gaat posten alsof het allemaal waar is, waar hij eerder toch wat beter onderzoek deed.

Hier overigens de gameplaytrailer van Fifa 14. Zo te zien geen grote verschillen met Fifa 13:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

To_Tall schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:33:
Het ligt niet alleen aan wat er in een doos zit.. Vergeet niet MS heeft al jaren ervaaring met OS. Sony daarintegen niet echt.. Ze zijn geen OS bouwers Dat ze een OS kunnen bouwen is een ander verhaal.

MS heeft daarbij gigantisch team Windows dev's achterzich staan die kunnen helpen bij het optimaliseren van een OS. Wat dus ook de verschillen op hardware gebied niet veel zeggen. Stel OS van X1 heeft minimaal mem nodig zeg 512 en het OS van de PS4 heeft 1Gb nodig.. Dan houd de X1 toch 512 Mb extra over voor games, wat weer kan resulteren dat X1 net zo goed of zelfs beter kan presteren dan sew PS4. Vergeet ook niet dat GDDR5 voornamelijk gebruikt wordt voor video geheugen

Dus optimalisatie voor een OS zal toch een en ander aan getweakt moeten worden om goed gebruik te maken van het geugen.. terwijl MS voor een veilige weg heeft gekozen en als ondergrond hun windows platform te gebruiken.
En als de geruchten kloppen gebruikt Microsoft 3gb van hun 8gb geheugen voor hun 3 OS-en. En Sony 1gb van de 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBP schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:41:
[...]

En als de geruchten kloppen gebruikt Microsoft 3gb van hun 8gb geheugen voor hun 3 OS-en. En Sony 1gb van de 8gb.
Van de huidige SDK ja... Dat is dus nog niet final ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz

Dat vind ik wel een beetje wishful thinking. Het OS van de PS3 is ook prima, maar wordt genekt als je deze ingame gebruikt doordat ze te weinig resources hebben gereserveerd daarvoor tijdens het spelen van een spel. Microsoft had dat beter voor elkaar. Bij de Vita merk je al dat Sony die fout niet nog een keer maakt. Werkt echt uitstekend. Daarnaast kan je er vanuit gaan dat onder andere snap mode op de XBone ook voldoende ram nodig zal hebben.

@Martinspire:
ik vind je af en toe iets te verdedigend reageren op negatieve punten van de XBone, maar hier (edit: niet je laatste post, maar die lange daarvoor :) ) heb je zeker een punt. Zolang de boel nog in ontwikkeling is, is het niet mogelijk om definitieve uitspraken te doen over de uiteindelijke performance.

Anyway, ik ga maar weer ff wat anders doen. Discussies hier zijn altijd aantrekkelijk, maar het gaat steeds over hetzelfde :D ff lekker Terraria spelen: gameplay > graphics :)

[ Voor 5% gewijzigd door nioz op 06-06-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Martinspire schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:46:
[...]

Van de huidige SDK ja... Dat is dus nog niet final ;)
Klopt maar vond het zo'n onzin opmerking. Kan je net zo goed zeggen 'Stel dat Sony 50mb gebruikt en MS 4gb' .. tja stel stel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:42
Uniciteit schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:27:
Facebook WindowsNL.

[afbeelding]

Spot de PS4 exclusive :9
Lijkt me toch wel een pijnlijke fout.. misschien dachten ze dat het Halo was ofzo |:(

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
PBP schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:55:
[...]

Klopt maar vond het zo'n onzin opmerking. Kan je net zo goed zeggen 'Stel dat Sony 50mb gebruikt en MS 4gb' .. tja stel stel 8)7
Zolang we niets weten kunnen we ook niets zeggen.
MS is al ruim 20 jaar bezig met OS. Ze hebben huis wel de tools om een OS zo te tweaken dat deze nagenoeg geen resources nodig heeft. Zelfs Windows 7 kan makkelijk draaien op 128Mb Ram. of 1Gb doet deze het beter omdat het dan meer resources kan gebruiken..

Datzelfde truukje kunnen ze ook doen met de X1.. Bij gebruik van het OS kan 3Gb worden gebruikt. en deel gereserveerd worden. Maar wanneer deze niet gebruikt wordt kan het geheugen gegeven worden aan de game. En wordt het OS in Hibernate gezet. Alleen het Game OS zal dan draaien.

Op deze mannier zou ik het iig implementeren. Zolang de opstart tijd van het OS minimaal zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Ik mis XB1 in de poll:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Edit: verkeerd topic my bad.

[ Voor 75% gewijzigd door pino85 op 06-06-2013 13:11 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik vind dat voorbeeld van de PS Vita wel een goede. Bij dat apparaat en OS kun je duidelijk zien dat Sony geleerd heeft van haar fouten. De PS4 zal dus ook een snappy, efficient OS krijgen.

Zo, nog vier dagen wachten, ben benieuwd wat Microsoft voor nieuwe IP's gaat introduceren. Iets zegt mij dat ze met een action adventure zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Mag ik iedereen erop wijzen dat dit het Xbox one topic is en niet het Sony of PS topic is? ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Klopt het nu dat de kinect uitgeschakeld kan worden? heb ergens iets voorbij zien komen maar kan het niet zo 1,2,3, vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Chrosser schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:33:
Klopt het nu dat de kinect uitgeschakeld kan worden? heb ergens iets voorbij zien komen maar kan het niet zo 1,2,3, vinden
Volgens mij is dat nog steeds onduidelijk. Toen er werd gevraagd of de Kinect ook uitgezet kon worden, werd er geantwoord met dat het systeem uitgezet kan worden. De vraag is dan alleen wat ze met het systeem bedoelen. Alleen de Kinect, of de X1+Kinect combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Waarom duidelijkheid geven als het moeilijker kan.. dat gevoel heb ik er een beetje bij maar ik neem aan dat op de E3 echt alles zal worden beantwoord, want als ze dat zelfs dan nog steeds niet doen dan maken ze in mijn ogen wel echt een slechte beurt maar ik verwacht dat alles dan word beantwoord al had ik het natuurlijk liever gewoon meteen duidelijkheid gehad.

Als je geen duidelijkheid wilt/kan geven om welke reden dan ook, dan kan je beter helemaal niets zeggen in plaats van halfbakken reacties vanuit verschillende personen binnen het bedrijf waar niemand iets aan heeft en enkel meer chaos scheppen en de negativiteit voedden.. of ben ik nu iets te kritisch?
Hoe dan ook verwacht ik erg veel van de E3, worden spannende dagen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 06-06-2013 14:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Iedereen heeft het erover dat Microsoft zich alleen maar op de consumenten in de VS richt, maar waarom zijn de Xbox reveal en E3 presentatie dan wel op een voor ons normale tijd te volgen en de PS4 reveal + E3 presentatie 3 uur s'nachts?

Ik heb tot nu toe als Xbox360 bezitter nog geen enkele reden gezien om over te gaan op de nieuwe Xbox, maar ben wel het meest benieuwd naar de Microsoft presentatie. Volgens mij gaan die nu vol gas met het laten zien van (exclusief) next-gen spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Twee exclusives bekend.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/PS4/Capture8.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Rivandu schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:01:
Iedereen heeft het erover dat Microsoft zich alleen maar op de consumenten in de VS richt, maar waarom zijn de Xbox reveal en E3 presentatie dan wel op een voor ons normale tijd te volgen en de PS4 reveal + E3 presentatie 3 uur s'nachts?
Volgens mij doen ze het al jaren op dezelfde tijd. Daarbij komt dat een presentatie geven toch even wat anders is dan console functies die alleen in de VS zullen werken (in ieder geval in het begin, zo is het al confirmed). Als je dus als Nederlander op dag 1 de X1 koopt, zul je niks hebben aan al die extra functies. Wie weet hoe lang het zal duren voordat die beschikbaar gesteld worden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Ik heb tot nu toe als Xbox360 bezitter nog geen enkele reden gezien om over te gaan op de nieuwe Xbox, maar ben wel het meest benieuwd naar de Microsoft presentatie. Volgens mij gaan die nu vol gas met het laten zien van (exclusief) next-gen spul.
Omdat het in Amerika 9uur vroeger is :X . Ze kunnen niet met elk land rekening houden want als ze het met Europa doen is het in andere landen weer snachts. En er zijn meerdere persconferenties tussen MS en Sony in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall

Omdat MS om 10:00 lokaletijd de presentatie geeft. Waarschijnlijk hebben zij als eerste deze tijd geclaimed. Zodat de rest van de dag over Xbox geschreven kan worden.

Sony komt daarna.. om 12 uur lokale tijd.. Ja en dan zijn veel mensen in de EU al naar bed..

Je zit met een tijdsverschil en daar doe je niets aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
To_Tall schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:05:
[...]

Omdat MS om 10:00 lokaletijd de presentatie geeft. Waarschijnlijk hebben zij als eerste deze tijd geclaimed. Zodat de rest van de dag over Xbox geschreven kan worden.

Sony komt daarna.. om 12 uur lokale tijd.. Ja en dan zijn veel mensen in de EU al naar bed..

Je zit met een tijdsverschil en daar doe je niets aan..
Volgens mij is Sony om 18:00 (03:00 hier), en MS om 09:00 (12:00 hier). Tussen die twee zitten nog EA en Ubisoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Metalkai schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:08:
[...]

Volgens mij is Sony om 18:00 (03:00 hier), en MS om 09:00 (12:00 hier). Tussen die twee zitten nog EA en Ubisoft.
MS is aankomende maandag om 18:30 Nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
MarkH NL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:11:
[...]

MS is aankomende maandag om 18:30 Nederlandse tijd.
Ik zie dat ik inderdaad een vage fout met conversie heb gemaakt. Geen idee hoe ik bij de 12:00 uitgekomen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Chrosser schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:33:
Ja, als de stroom van het apparaat wordt afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Nog wat dingen over de nieuwe controller:
Impulse Triggers – Xbox One’s Wireless Controller sports four vibration motors – a small one behind each trigger that adds precise haptic feedback to the finger tips, and a larger in each grip for large scale rumbles. This gives users a sense of in-game directionality and depth, creating rich, immersive experiences where gunshots, car crashes and explosions can come to life.

Higher Quality Headset Audio – The data transfer rate between the controller and console has been improved, allowing for higher fidelity audio in communication headsets. In-game chat over Xbox Live, according to the team, will be in many cases clearer than talking on a phone.

Revamped Thumbsticks – The thumbsticks are built for precision and comfort. They’re smaller and outlined with a knurled texture for better grip. Competitive gamers will be pleased to hear the sticks require 25 percent less force to move, allowing you to adjust your aim in a first-person shooter or execute a half-circle sweep in a fighting game faster and more accurately. The controller also uses advanced electronics that reduce thumbstick deadzone in the center.

Brand New D-Pad – The old Xbox 360 D-pad is replaced by a new design that pays homage to classic controllers and is architectured to deliver more precision and tactile feedback for gaming. The D-pad’s cross shape is honed to provide accurate cardinal direction input, sweeping movements and combinations – important factors for sports and fighting games, and other experiences.

Buttons, Buttons, Buttons – The A, B, X and Y buttons are lower to the controller with tighter spacing, making the transition between each one smoother. A new, three-step manufacturing process gives these buttons a more premium look, as if the letters on them are suspended in 3-D space. The size and placement of the Xbox button has also changed so the view and menu buttons are more accessible.

Seamless Connectivity – Each controller uses a combination of invisible reflective technology and LEDs to send a patterned infrared signal to your console and Kinect sensor. Not only does this make pairing the devices seamless, but it enables Kinect to associate the controller with whoever is holding it. This introduces innovative experiences, such as player switching, where a split screen display can swap positions on the TV if users change seats on the couch.

Low Power State – If you’re watching a movie or need to step away from the TV, the controller enters a low power state that conserves your battery. The moment you pick it up again, it will be ready for use without having to resynch with the console.

Refined for Comfort – The controller’s design is deliberately honed to the closest tenth of a millimeter to offer the most comfortable fit in users’ hands, and was tested extensively by a broader age group than ever before to ensure it is optimized for as many people as possible. According to the team’s research, this improves gameplay performance and allows comfortable gaming for longer periods of time.

Angled Triggers and Bumpers – The triggers and bumpers are carefully designed for performance and comfort. The specific angling allows for a natural fit for your fingers, and the triggers require a lighter pull, so squeezing it repeatedly is an easier and more precise action.

Internal Battery Cavity –The compartment that houses AA batteries is built into the interior of the controller, providing more room at the bottom for your fingers to grip. Another convenient improvement is that the controller is both wireless and a wired– simply plug it into your console with a mini USB cable and the connection automatically switches to preserve battery life.
Bron: http://majornelson.com/20...bout-xbox-one-controller/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Metalkai schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:08:
[...]

MS en Apple geven rond dezelfde tijd hun conferentie.. beide rond 19:00

http://www.xbox.com/en-US/hub om 09:30 lokale tijd +9 uur er bij optellen omdat ze 9 uur achterlopen op onze tijd. Kom je uit op 18:30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar volgens mij was de starttijd toch eerst 19.00 en niet 18.30? Wanneer is dat aangepast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Another convenient improvement is that the controller is both wireless and a wired– simply plug it into your console with a mini USB cable and the connection automatically switches to preserve battery life.
Handig, dus niet 2 aparte modellen (wireless en wired) zoals nu bij de 360. Mag wel hopen dat ze Micro USB bedoelen, Mini USB is zo 2003 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Martinspire schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:24:
Maar volgens mij was de starttijd toch eerst 19.00 en niet 18.30? Wanneer is dat aangepast dan?
Denk dat er vanaf 18:30 wordt uitgezonden op Xbox Live ofzo, zal even een bron zoeken :P

Edit: http://majornelson.com/20...x-e3-2013-media-briefing/
Martinspire schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:24:
Denk dat er vanaf 18:30 wordt uitgezonden op Xbox Live ofzo, zal even een bron zoeken :P

Edit: http://majornelson.com/20...x-e3-2013-media-briefing/

ShowDayTimeWhere to watch

Xbox: A new Generation of Games Revealed
June 1012:30p – 2p ET
10/06 18:30 NL
Xbox LIVE Xbox.com

Spike TV (US/Canada)
Xbox @ E3 – LIVE coverage from the showJune 117p – 8p ET
12/06 01:00 NL
Xbox LIVE and Xbox.com
Xbox @ E3 – LIVE coverage from the showJune 127p – 8p ET
13/06 01:00 NL
Xbox LIVE and Xbox.com
Xbox @ E3 – LIVE coverage from the showJune 137p – 8p ET
14/06 01:00 NL
Xbox LIVE and Xbox.com
  Click for local timeBron: klik

[ Voor 88% gewijzigd door MarkH NL op 06-06-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Project Titan' van Respawn is uitgelekt.

http://www.eurogamer.net/...-pc-xbox-one-and-xbox-360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
MarkH NL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:26:
[...]

Nee.. mensen moeten hun plaats vinden, waarschijnlijk een introductie filmpje enz.. Pas om 19:00 zal de pers conferentie gehouden worden..

Daarnaast wordt het nu wel redelijk spannen. Morgen weer vrijdag. en het is zo maandag avond. Zal dan wel popcorn, chips en cola halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Zojuist de TS aangepast met deze tabel:

ShowDayTimeWhere to watch

Xbox: A new Generation of Games Revealed
June 1012:30p – 2p ET
10/06 18:30 NL
Xbox LIVE Xbox.com

Spike TV (US/Canada)
Xbox @ E3 – LIVE coverage from the showJune 117p – 8p ET
12/06 01:00 NL
Xbox LIVE and Xbox.com
Xbox @ E3 – LIVE coverage from the showJune 127p – 8p ET
13/06 01:00 NL
Xbox LIVE and Xbox.com
Xbox @ E3 – LIVE coverage from the showJune 137p – 8p ET
14/06 01:00 NL
Xbox LIVE and Xbox.com
  Click for local timeBron: klik

[ Voor 4% gewijzigd door MarkH NL op 06-06-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het helpt wel om te vermelden dat dit 18.30 onze tijd is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
boe2 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:39:
Het helpt wel om te vermelden dat dit 18.30 onze tijd is ;)
Dank, inmiddels toegevoegd. De E3 coverage zal om 01:00 NL tijd zijn, daar ga ik dus niet op wachten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
MarkH NL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Dank, inmiddels toegevoegd. De E3 coverage zal om 01:00 NL tijd zijn, daar ga ik dus niet op wachten ;w
Ach youtube is your friend kan je een dag later kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkH NL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Ik heb even een kopje toegevoegd en de rest van de tabel ook even in het Nederlands gezet.

Binnenkort komt er wel een grote E3 update met meer linkjes naar informatie en e3 portals van diverse websites. Voorlopig in ieder geval ook even een linkje opgenomen naar het E3 topic: E3: Electronic Entertainment Expo 2013 - (10) 11 12 13 juni

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Controller is draadloos and wired te gebruiken. Zodra je een mini-usb kabel aansluit gaat alle data over de kabel.

Via:
https://twitter.com/majornelson/status/342633243763425280
https://twitter.com/majornelson/status/342632866682900481

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap de keuze voor USB Mini ipv Micro overigens wel. Die aansluiting is veel steviger imo en daardoor wat slijtvaster voor dergelijke controllers. Qua maximale doorvoersnelheid maakt het weinig uit, dat is allebei 800mbps. Ruim voldoende dus.

En qua grootte maakt de aansluiting ook niet veel uit. Beiden hebben voldoende ruimte in de controller. Dus wat dat betreft is het niet zo heel spannend.

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Martinspire schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:29:
Ik snap de keuze voor USB Mini ipv Micro overigens wel. Die aansluiting is veel steviger imo en daardoor wat slijtvaster voor dergelijke controllers. Qua maximale doorvoersnelheid maakt het weinig uit, dat is allebei 800mbps. Ruim voldoende dus.

En qua grootte maakt de aansluiting ook niet veel uit. Beiden hebben voldoende ruimte in de controller. Dus wat dat betreft is het niet zo heel spannend.
Mini is absoluut niet per definitie steviger of slijtvaster, dat heeft alleen met de kwaliteit van de bekabeling en materiaal keuze te maken.

Het is wel per definitie behoorlijk onvriendelijker aangezien er voor bijna elk product micro usb gebruikt word. Nu moet ik dus bij wijze van spreken toch weer met een verschillende en niet compatibele/universele kabel werken. Het laatste apparaat wat mini usb had was mijn oldschool blackberry bold 9000. :-(

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinand schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:55:
[...]

Mini is absoluut niet per definitie steviger of slijtvaster, dat heeft alleen met de kwaliteit van de bekabeling en materiaal keuze te maken.

Het is wel per definitie behoorlijk onvriendelijker aangezien er voor bijna elk product micro usb gebruikt word. Nu moet ik dus bij wijze van spreken toch weer met een verschillende en niet compatibele/universele kabel werken. Het laatste apparaat wat mini usb had was mijn oldschool blackberry bold 9000. :-(
Maar je gaat aan je controller daar niet de stereo of je telefoon op aansluiten. Volgens mij gaat dit toch echt om verbinding van console naar controller of van stopcontact naar controller. Kabels zijn ook prima te verkrijgen dus dat is echt het probleem niet. Maar wat ik bedoel is dat de connector van Micro over het algemeen iets steviger is en van dikker metaal, waardoor deze wat meer aankan.

Verder zag ik al bij de controller waar eerst de mic-ingang zat, dat er (naast volgens mij wederom een micro-aansluiting) 2 inkepingen naast de poort-ingang zitten waardoor je dus iets vast kunt klemmen aan de controller. Dat is voor mij in ieder geval een reden om toch niet volledig draadloos te willen zijn bij het uitzoeken van een nieuwe compatible headset, al lijkt dat me nog wel steeds fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
[...]

het gaat niet om de kabel maar om de aansluiting..

En de kabel heeft daar zelf niets mee te maken. De aansluiting is een stuk belangrijker.

@Martinspire.
Wat bedoel je om niet volledig draadloos te gaan? kwa reactie tijd maakt het echt niet uit of er voice en data over gaan zolang de bandbreedte genoeg is voor beide..

[ Voor 11% gewijzigd door To_Tall op 06-06-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
To_Tall schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:03:
[...]

En de kabel heeft daar zelf niets mee te maken. De aansluiting is een stuk belangrijker.

@Martinspire.
Wat bedoel je om niet volledig draadloos te gaan? kwa reactie tijd maakt het echt niet uit of er voice en data over gaan zolang de bandbreedte genoeg is voor beide..
Nou ik had eerst een Turtle Beach X41 met zo'n irritant kabeltje van headset naar controller. Die floepte er altijd makkelijk uit en na verloop van tijd werd het contact gewoon erg slecht. Dat was mijn grootste reden om meteen groot uit te pakken en een Turtle Beach Ear Force Delta (ofwel XP500) te nemen waarmee ik alleen een bluetooth adapter in mn controller hoefde te doen om voicechat te verkrijgen.

Uiteindelijk is de Tritton Warhead de enige headset geweest die helemaal geen kabeltjes of adapters nodig heeft, maar direct met de console kan praten. En daarbij dus 2 oorschelpen heeft. Dat er 7.1 audio in zit doet er even niet toe, maar ik vind het dus fijn om gewoon met een headset op te zitten waar ik niet alleen voicechat maar ook game audio op hoor. En als ik daarbij niet gehinderd wordt door kabels of opzetstukjes, dan is dat voor mij een erg prettige manier van gamen.
En uiteindelijk gebruik ik de headset ook voor mn pc zelf zodat ik ook nog eens rond kan lopen, drinken kan halen in de keuken of lekker uitgebreid kan schijten als ik ondertussen toch naar muziek of een serie luisterkan blijven luisteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]
Je hoeft niet meer te zeuren. Het is blijkbaar toch micro ipv mini :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
To_Tall schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:03:
[...]

Ook de aansluiting heeft niks te maken met de stevigheid. Daar ging mijn argument ook over, de materiaal keuze en de kwaliteit van de constructie kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat mini usb aansluiting eerder stuk gaat ten opzichte van de micro usb. Dus ik vond het nogal een loze opmerking die nergens op sloeg. Zeker niet als je nagaat dat Micro USB aansluitingen absoluut geen stevigheidsproblemen heeft in de loop van jaren. Ten tweede is de micro usb zeer breed verkrijgbaar waar de mini variant al flink wat schaarser is om te verkrijgen.
Martinspire schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:02:
[...]
Maar je gaat aan je controller daar niet de stereo of je telefoon op aansluiten. Volgens mij gaat dit toch echt om verbinding van console naar controller of van stopcontact naar controller. Kabels zijn ook prima te verkrijgen dus dat is echt het probleem niet. Maar wat ik bedoel is dat de connector van Micro over het algemeen iets steviger is en van dikker metaal, waardoor deze wat meer aankan.
Het gaat er dus bij mij om dat je de kabel niet kan uitwisselen met andere kabels. Dezelfde irritatie heb ik dus bijvoorbeeld ook met de ipod touch, heb ik toch weer 2 laders met ieder zijn eigen kabel i.p.v. 1 lader in de woonkamer waar alles op aangesloten kan worden. Het is gewoon een irritatie. Met de X1 zou dat er weer 3 worden als deze dus echt gebruik zou maken van de mini usb.
Dus kritiek zijn op een bepaald product is gelijk "zeuren"? Zucht, Wat heb jij een geweldige instelling.

Daarnaast was mijn post, een reactie op een reactie van martin. Ik was het gewoon niet helemaal eens met zijn stelling.Tevens, was het eigenlijk niet verboden om een andere aansluiting te gebruiken dan de micro standaard? zoiets was volgens mij ingesteld door de EU.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

nioz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:02:
Vorige generatie werd er inderdaad van de daken geschreeuwd dat console A beter was dan console B. Voor de meesten is het vooral blijven hangen dat de PS3 krachtiger zou zijn dan de Xbox 360 (en dat bleek inderdaad niet zo te zijn), maar andersom is er ook voldoende geroepen. Check Major Nelson's blog bijvoorbeeld maar eens: http://majornelson.com/20...x-360-vs-ps3-part-1-of-4/
_O- _O- _O-

Uit je link: "The Xbox 360 CPU architecture has three times the general purpose processing power of the Cell. The Xbox 360′s CPU has more general purpose processing power because it has three general purpose cores, and Cell has just one."

Wat een onzin. Dit is zoals AMD zou zeggen: "Our cpu has 8 cores, and the i3 has just two. Therefore, it has 4 times the the processing power." 8)7 |:( :X

Ik weet niet of je het gezien hebt, maar die Major Nelson is iemand van Microsoft. Dat kan je niet echt objectief noemen, en dat is het ook niet... Als je naar objectievere bronnen gaat, zal je zien dat de Ps3 in theorie wel degelijk krachtiger is, 7x vs 24x gflops.

Daarnaast kan je de vorige generatie niet met deze generatie vergelijken ;).
Het is nog niet eens bevestigd dat die SRAM ook echt als cache gebruikt zal (kunnen) worden, en volgens de geruchten zal dat niet kunnen. Dus dan heb je een erg groot verschil.
Wat je zegt is niet logisch.

Eerst (eerste quote) vergelijk je met de vorige generatie consoles.
Dan zeg je dat het lastig te vergelijken is.
En dan zeg je dat ze nu gelijkaardige hardware gaan hebben.
Tot slot zeg je dat devs weinig gaan doen om die hardware te benutten, aangezien dat deze generatie ook niet gedaan is. Maar volgens wat je zelf zegt is het lastig te vergelijken, door de hardware die verschillend is.
En dan herhaal je nog eens dat het lastig te vergelijken is.

Het feit is dat het makkelijker dan ooit wordt voor devs om de (extra) kracht van de Ps4 ten volle te benutten.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

offtopic:
+3 @ hier boven, oftewel mee eens.

1 Objectief gezien is/was de PS3 wel degelijk krachtiger (cell)
2 Het probleem was dat Cell erg moeilijk was om voor de volle 100% in te zetten en gebruik van te maken in het ontwikkeling proces van een game.. er voor schrijven was a pain in the ass, dit hebben extreem veel dev's richting Sony aan gegeven en dit heeft ze toch wel enkele titels en aanzien gekost, hierdoor kon in veel gevallen gewoon niet alles er uit gehaald worden wat er in zat waar dit bij de xbox toch velen malen beter en makkelijk ging.
3 Sony maakte dus een enorme blunder met deze Cell en vooral met de arrogante communicatie hier over naar buiten toe.. ik herinner me nog dat men aangaf tja als we alles bloot geven over de cell dan word het voor de dev's te makkelijk( iets in die trent), nu hebben ze imo van de fouten geleerd en zal het ontwikkelen een stuk makkelijker worden voor de devs met de PS4.

En natuurlijk zeggen cijfers nu nog niet alles maar toch denk ook ik dat kwa pure kracht de ps4 een voorsprong(etje) heeft tov de nieuwe xbox, en nu ze hopelijk geleerd hebben van de gemaakte fouten word het toch wel interessant of we deze keer wel verschillen kunnen gaan merken in de games die gaan uitkomen.
Overigens zeg ik niet dat de xbox maar een slechte/trage game console is he, alleen met wat we tot nu toe weten heeft hij gewoon een kleine achterstand op papier en nu het ontwikkelen voor beiden consoles gewoon niet moeilijk blijkt te zijn ben ik benieuwd.
De praktijk zullen we even moeten afwachten.. nog een reden waarom ik nooit @ launch een console koop. Ik wacht het meestal even af tot ik de games echt ingame kan zien als ze op de markt zijn omdat trailers etc op oa de E3 me niet alles zegt.. is al te vaak gebeurd dat beelden die getoond werden achteraf werden terug gezet kwa grafische pracht of dat wat je te zien kreeg toch niet echt het realistische eindproduct bleek te zijn( in negatieve zin)

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 06-06-2013 19:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Je hebt een véél minder geavanceerd OS nodig voor een console. Dat zie je ook bij mobiele OS'en; er zijn er veel meer van dan desktop OS'en. Daarnaast heeft Sony al heel lang hun console OS, dus ik denk dat Sony daar ondertussen ook al wat ervaring mee hebben.
Je komt nu af met een fictief voorbeeld, en trekt als conclusie dat de Xbox 1 minder geheugen nodig zal hebben :s? Het is door MS trouwens als bevestigd dat het OS van de X1 3GB werkgeheugen zal innemen, terwijl dat bij de Ps4 slechts 1GB zal zijn.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:05:
[...]

Je hebt een véél minder geavanceerd OS nodig voor een console. Dat zie je ook bij mobiele OS'en; er zijn er veel meer van dan desktop OS'en. Daarnaast heeft Sony al heel lang hun console OS, dus ik denk dat Sony daar ondertussen ook al wat ervaring mee hebben.

[...]

Je komt nu af met een fictief voorbeeld, en trekt als conclusie dat de Xbox 1 minder geheugen nodig zal hebben :s? Het is door MS trouwens als bevestigd dat het OS van de X1 3GB werkgeheugen zal innemen, terwijl dat bij de Ps4 slechts 1GB zal zijn.
Het is helemaal niet bevestigd dat het 3gb gaat zijn. Het is uitgekomen nadat een dev had gemeld dat er een sheet was waarbij Microsoft vermeld was wat op dat moment (begin 2013) het OS in beslag nam. Dat kan nu helemaal anders zijn. Maar als je ziet wat de nieuwe Killzone al doet als zelfs die niet alle cores en geheugen gebruikt, dan ben ik niet bang wat voor mooie plaatjes de X1 gaat laten zien.

Is het echter zo lastig om nou nog 4 dagen te wachten totdat we wat meer hebben gezien van de games?

Praten over specs heeft op dit moment weinig zin. Niet alles is helemaal duidelijk en er gaan heel veel conflicterende geruchten. Verder lijkt elke site zijn fact-checker met vakantie te hebben gestuurd want er wordt werkelijk niets gecontroleerd. Ook Neogaf als informatiebron vind ik niet echt betrouwbaar meer.

Ik wil dan ook iedereen vragen die reageert om even stil te staan bij wat er nou wel of niet bekend is. De meeste informatie uit de TS klopt. Wat daar verder bij komt is op dit moment gewoon lastig, maar we zullen bij de E3 gewoon veel meer te weten komen.

Ik denk dat we het nu bijvoorbeeld beter kunnen hebben over de gelekte Respawn game: Titanfall
Respawn Entertainment's 'Titanfall' revealed

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2013/06/xgameinformertitanfall.jpg.pagespeed.ic.tsHfOggycJ.jpg

The cover of the latest Game Informer has leaked on Google Play, as noted by NeoGaf, revealing Respawn Entertainment's Titanfall. Respawn, the studio formed by former Infinity Ward heads Jason West and Vince Zampella, was expected to reveal the game on the cover next week during E3.

The article within the issue (no longer accessible) notes the cloud-based game is for Xbox One and PC. A 360 version is being developed outside of Respawn. There is reportedly mention of a Spring 2014 release window.
Lijkt mij wel een aardige game. Moeten nog even kijken wat het precies gaat worden, maar de naam is imo prima en opvallend dat ze een vrouw op de cover hebben. Nog niet duidelijk is of het een normale fps wordt of dat het toch de MMO kant op gaat, maar wel interessant is dat het dus geen PS4 release gaat krijgen.

Ook interessant:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jRvnyT1R8J8]

Of misschien kunnen we praten over wat voor games er straks nog meer getoond gaan worden. Waar kijkt men naar uit of wat hoopt men nog te zien? Dat lijkt me boeiender dan de welles/nietes discussie over de specs of andere geruchten.

[ Voor 51% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik kijk vooral uit naar Quantum Break en Ryse, dat zijn met wat ik nu heb gezien games die me echt geweldig lijken en games van een kaliber die iemand kan overhalen voor console A of B te gaan.

Sowieso worden mits ik een console koop vooral de exclusives datgene welke de doorslag gaan geven. Aangezien de verwachting is dat er nog veel exclusives gaan worden getoond op de E3 kan ik eigenlijk niet wachten!
Mocht ik een niet exclusive noemen dan kijk ik ook uit naar Dying Light en Watch Dogs, en waar kijken jullie naar uit? :)

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 06-06-2013 19:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:27:
Het is helemaal niet bevestigd dat het 3gb gaat zijn. Het is uitgekomen nadat een dev had gemeld dat er een sheet was waarbij Microsoft vermeld was wat op dat moment (begin 2013) het OS in beslag nam.
Ik meen me toch te herinneren dat Microsoft iets zei als: "more or less than 3GB".
Dat kan nu helemaal anders zijn.
Minder dan 2GB zal het waarschijnlijk niet zijn. Van de Ps4 kan je ook zeggen dat het nog 512MB kan zijn.
Maar als je ziet wat de nieuwe Killzone al doet als zelfs die niet alle cores en geheugen gebruikt, dan ben ik niet bang wat voor mooie plaatjes de X1 gaat laten zien.
Ik ook niet, maar die van de Ps4 zullen hoogstwaarschijnlijk mooier of vloeiender zijn. Over een paar zullen mensen weer beginnen klagen dat de graphics niet verbeteren.
Ik wil dan ook iedereen vragen die reageert om even stil te staan bij wat er nou wel of niet bekend is. De meeste informatie uit de TS klopt. Wat daar verder bij komt is op dit moment gewoon lastig, maar we zullen bij de E3 gewoon veel meer te weten komen.
Je wijst altijd maar naar de E3. Wat als de E3 wéér een teleurstelling wordt ;)?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai

Ik denk dat we het nu bijvoorbeeld beter kunnen hebben over de gelekte Respawn game: Titanfall

[...]

Lijkt mij wel een aardige game. Moeten nog even kijken wat het precies gaat worden, maar de naam is imo prima en opvallend dat ze een vrouw op de cover hebben. Nog niet duidelijk is of het een normale fps wordt of dat het toch de MMO kant op gaat, maar wel interessant is dat het dus geen PS4 release gaat krijgen.
Ik denk dat we toch wel in de MMO-richting moeten denken. Als het een normale FPS zou zijn, denk ik niet dat het zo erg zou leunen op de cloud-capabilities van de X1, wat het nu wel lijkt te moeten doen.

Edit:
Extra informatie erover:
  • Planned to target current gen, but realized that they couldn't run it
  • Started to look into next gen and the answer they got from Microsoft intrigued them
  • They said they needed to focus on fewer hardware. In the future they are open to more. They don't specify if it would this project or another.
  • Plan to use Microsoft's Cloud for dedicated servers and physics and AI calculations
  • Spring 2014 Release Date
  • To my eyes it looks visually very nice
  • First person shooter
  • "Mech" and ground combat
  • "Mech's" are called Titans.
  • They want these Titans to feel fast. They can dodge etc.
  • If you don't want to pilot the Titan you can have it follow you, killing people as it goes along.
  • Player characters are called Pilots
  • They are extremely agile. Can run on walls, multiple jumps.
  • They can take down Titans. Jumping on them and shooting the "brain".
  • You need to be cunning as a pilot. "Hit and fade" tactics is the term the game director uses.
  • Pilots come equipped with a variety of weapons. Pistol, Assault Rifle, Anti-Titan Rocket Launcher, data knife used to hack AI characters into joining you.
  • There are AI enemies on the maps.
  • You survive longer than in COD. Making it more welcoming to newcomers.
  • Source Engine. Building new engine = too much time.
  • Source gives them 60 fps
  • Rewrote aspects of it for next gen
  • Article talks about the process of forming the team, being fired, prototyping ideas etc. I recommend reading it.
  • Going for a District 9 or Blade Runner vibe.
  • Integrate memorable single player moments into a multiplayer game.
  • Storytelling style will be more Left 4 Dead.
  • Humans segregated between Earth and frontier planets. Corporation trying to take the resources of these frontier people.

[ Voor 55% gewijzigd door Metalkai op 06-06-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
[...]

[...]

Nice, ben wel benieuwd hoe alles rond de cloud dan wel gaat werken en welke voordelen het biedt.
En als PC gamer zijnde vraag ik me af of we maandelijks ofzo gaan moeten betalen. :P Want gebruik van de Xbox Live cloud zal wel in de X1 gamers hun abonnement zitten maar aangezien PC gamers dit niet hebben...

Ik hoop alleen dat ze hiervoor niet Games For Windows Live terug tot leven wekken, dan zie je mij deze game nog niet aanraken met een stok van 10 meter! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:57:
[...]

Nice, ben wel benieuwd hoe alles rond de cloud dan wel gaat werken en welke voordelen het biedt.
En als PC gamer zijnde vraag ik me af of we maandelijks ofzo gaan moeten betalen. :P Want gebruik van de Xbox Live cloud zal wel in de X1 gamers hun abonnement zitten maar aangezien PC gamers dit niet hebben...

Ik hoop alleen dat ze hiervoor niet Games For Windows Live terug tot leven wekken, dan zie je mij deze game nog niet aanraken met een stok van 10 meter! :+
Ik verwacht eerder dat ze het via Windows 8 doen en dan daarin via de Xbox Games hub. Maar goed, dat is meer iets voor een ander topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Dat is dus precies de reden waarom ik geen PS aan zal schaffen. Voor puberale fanboys natuurlijk dikke LOL, maar voor mij juist een reden om niet zo'n ding in huis te halen. Door de instelling van Sony is daarom dus ook geen PS3 in huis gekomen destijds.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
McBoom schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:10:
[...]

Dat is dus precies de reden waarom ik geen PS aan zal schaffen. Voor puberale fanboys natuurlijk dikke LOL, maar voor mij juist een reden om niet zo'n ding in huis te halen. Door de instelling van Sony is daarom dus ook geen PS3 in huis gekomen destijds.
Het is geen officieel Sony account. Als je naar de twitter gaat zie je ook staan: "PARODY ACCOUNT."
Leuk dat je iedereen die het grappig vind meteen maar puberale fanboys noemt. Erg volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55
McBoom schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:10:
[...]

Dat is toch een parodie account? :) Of heb ik het mis?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Metalkai schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:13:
[...]

Het is geen officieel Sony account. Als je naar de twitter gaat zie je ook staan: "PARODY ACCOUNT."
Leuk dat je iedereen die het grappig vind meteen maar puberale fanboys noemt. Erg volwassen.
Dat maakt mij geen moer uit of het een parodie-account is. Kan net zo goed wel echt zijn. En er zijn vast wel puberale fanboys, bij de XBox ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Na het cancelen van de roundtable bij E3 , cancelen ze nu ook one on one interviews? :?
Microsoft Cancelling One on One Interviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
McBoom schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:29:
[...]

Dat maakt mij geen moer uit of het een parodie-account is. Kan net zo goed wel echt zijn. En er zijn vast wel puberale fanboys, bij de XBox ook.
Alleen is uit jouw eerdere bericht te halen dat de reden waarom je geen PS in huis haalt dit soort berichten, wat dus nergens op slaat omdat het niet van Sony komt. Het zou je dus wel degelijk uit moeten maken of het een parodie account is of niet. Of zou je ook geen X1 in huis halen als een fan dit posten onder een Microsoft naam die de spot drijft met Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:49
PBP schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:32:
Na het cancelen van de roundtable bij E3 , cancelen ze nu ook one on one interviews? :?
Zoals een reactie daar al suggereert: Geen pers = ook geen slechte pers.

Ik denk dat MS bezig is met crisismanagement oid

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Mooi om te zien dat jullie zelf vrolijk de ps4 vs xbox one discussie verder zetten ondanks mijn aanwezigheid. Grappig om te zien hoe de pro xbox mensen hier zich in alle bochten wringen om de keiharde specs van de xbox one te verdedigen tegenover de superieure PS4 specs. Her en der lees je nog:

- "maar misschien heeft de GPU wel 1 tot 2 gb dedicated RAM! Er staat tenslotte nergens dat het niet zo is!"
- "maar de cloud kan complete proccessing taken overnemen"

En natuurlijk: wacht maar tot de E3!

Jongens het is genieten geblazen hier in it topic!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/ms_lol25urr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals je daar al kunt zien cancellen ze een aantal interviews. Dat is op zich niet zo heel raar. Mogelijk zijn er NDA's gebroken of zijn er andere afspraken gemaakt. In ieder geval hoeft dit niet meteen te zijn dat niemand iets krijgt te zien.
Zo kan het best zijn dat de personen waar het om gaat, ook andere verplichtingen hebben waar ze nu de schema's dus van om aan het gooien zijn.

Om nou te spreken van crisismanagement vind ik wel erg ver gaan.

Natuurlijk mag de persoon hierboven de popcorn pakken, maar om nou te zeggen dat het een eerlijke discussie is, nee...

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 06-06-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Martinspire schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:44:
[...]
Zoals je daar al kunt zien cancellen ze een aantal interviews. Dat is op zich niet zo heel raar. Mogelijk zijn er NDA's gebroken of zijn er andere afspraken gemaakt. In ieder geval hoeft dit niet meteen te zijn dat niemand iets krijgt te zien.
Zo kan het best zijn dat de personen waar het om gaat, ook andere verplichtingen hebben waar ze nu de schema's dus van om aan het gooien zijn.

Om nou te spreken van crisismanagement vind ik wel erg ver gaan.

Natuurlijk mag de persoon hierboven de popcorn pakken, maar om nou te zeggen dat het een eerlijke discussie is, nee...
Ik denk dat de PR en de marketing van MS afdeling Xbox behoorlijk aan het trillen is daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ps3gamer91 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:45:
[...]

Ik denk dat de PR en de marketing van MS afdeling Xbox behoorlijk aan het trillen is daar...
Tjah, dat mag je denken, maar dit is niet hun eerste e3 of presentatie aldaar. Maar goed, iemand met de naam PS3 gamer zal natuurlijk alles van Microsoft wel anders bekijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Metalkai schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:38:
[...]

Alleen is uit jouw eerdere bericht te halen dat de reden waarom je geen PS in huis haalt dit soort berichten, wat dus nergens op slaat omdat het niet van Sony komt. Het zou je dus wel degelijk uit moeten maken of het een parodie account is of niet. Of zou je ook geen X1 in huis halen als een fan dit posten onder een Microsoft naam die de spot drijft met Sony?
Blijkbaar neemt Sony zichzelf niet serieus genoeg om dit soort dingen de kop in te drukken. En laat ik zeggen dat dit niet het enige is. Bij de introductie van de PS3 zijn ook genoeg dingen door Sony zelf gezegd waarbij bij mij de nekharen overeind zijn gaan staan, dus het is niet alleen een parodie-account wat bij mij voor een naar smaakje zorgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Martinspire schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:46:
[...]

Tjah, dat mag je denken, maar dit is niet hun eerste e3 of presentatie aldaar. Maar goed, iemand met de naam PS3 gamer zal natuurlijk alles van Microsoft wel anders bekijken denk ik.
Zou je denken he :P Ben geen fanboy ofzo. Ben ook niet anti Xbox. Mijn voorkeuren liggen elders maar kan wel mee praten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cjsGlik.png

Niks aan het handje dus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

McBoom schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:29:
Het is een parodie-account. Als je rekening gaat houden met alle trolls op het internet kan je beter niets kopen ;).

@swopdark: +1 >:) 8)

@PBP: Volgens de marketing is er nooit iets aan de hand :p.

[ Voor 21% gewijzigd door witeken op 06-06-2013 21:58 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 09:13
witeken schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:54:
[...]

Het is een parodie-account. Als je rekening gaat houden met alle trolls op het internet kan je beter niets kopen ;).
Precies wat ik van plan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Omdat de link niet klikbaar is in een screenshot: http://blogs.canoe.ca/but...cancels-twitter-explodes/

Kort samengevat: Er is absoluut niets aan de hand, maar de boel wordt (weeral) gigantisch hard opgeblazen (en weeral door neogaf, voor feiten moet je al lang niet meer daar zijn) en iedereen schreeuwt moord en brand om een issue die er eenvoudigweg niet is.
@swopdark: +1

@PBP: Volgens de marketing is er nooit iets aan de hand .
Zoals eerder aangehaald: We zien net hetzelfde gebeuren als in de vorige generatie: PS3 fans die steevast op de xbox thread komen zeiken, maar er gebeurt bijna nooit het omgekeerde. Welke console trok nu ook weer het meest volwassen publiek aan?

[ Voor 34% gewijzigd door boe2 op 06-06-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
boe2 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:00:

Zoals eerder aangehaald: We zien net hetzelfde gebeuren als in de vorige generatie: PS3 fans die steevast op de xbox thread komen zeiken, maar er gebeurt bijna nooit het omgekeerde. Welke console trok nu ook weer het meest volwassen publiek aan?
Het lijkt dit jaar toch anders. Als ik de threads zo vergelijk, word er in het PS4 topic meestal over de X1 gepraat, en in het X1 topic over de PS4. Logic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Metalkai schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:05:
[...]

Het lijkt dit jaar toch anders. Als ik de threads zo vergelijk, word er in het PS4 topic meestal over de X1 gepraat, en in het X1 topic over de PS4. Logic 8)7
Je ziet inderdaad in beide topics dezelfde discussies over de xbox, maar je vraagt je af wat iemand bezielt om de fans van de "andere" console openlijk aan te vallen in hun eigen thread ;)

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 06-06-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al dacht: niets aan de hand dus.

Zullen we het dan weer hebben over Titanfall, Konami Pre-E3 of E3 verwachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
McBoom schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:48:
[...]

Blijkbaar neemt Sony zichzelf niet serieus genoeg om dit soort dingen de kop in te drukken. En laat ik zeggen dat dit niet het enige is. Bij de introductie van de PS3 zijn ook genoeg dingen door Sony zelf gezegd waarbij bij mij de nekharen overeind zijn gaan staan, dus het is niet alleen een parodie-account wat bij mij voor een naar smaakje zorgt ;)
Deze is wel echt, van President of Worldwide Studios, Sony Computer Entertainment. Managing 1st party game development for PlayStation. Father of twin daughters.
Tokyo, Japan

https://twitter.com/yosp/status/336957052263997440

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/PS4/Capture9.PNG

Maarja, ik heb er niets op tegen, het is tenslotte maar Twitter. Ook moest Microsoft dit tegenover Sony of PC gamers doen, zou ik er niets op tegen hebben.
Was er niet enkele maanden een Microsoft-medewerker die #DEAL WITH IT schreef als reactie op de always-on geruchten van de Xbox? :D Ze hebben er zelfs memes van gemaakt, en hier op Tweakers was er ook artikel van.
(toen was nog lang niet zeker dat dit zo ging zijn, maar nu maanden later bleek het gerucht te kloppen)

Zolang ze grapjes achterwege laten op officiële persconferenties en interviews, is er niets mis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ps3gamer91 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:38:
[...]

Zoals een reactie daar al suggereert: Geen pers = ook geen slechte pers.

Ik denk dat MS bezig is met crisismanagement oid
\Denk dat het een storm in een glas water is.

[ Voor 63% gewijzigd door pino85 op 06-06-2013 22:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*poof*

[ Voor 98% gewijzigd door boe2 op 06-06-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:21:
[...]

Deze is wel echt, van President of Worldwide Studios, Sony Computer Entertainment. Managing 1st party game development for PlayStation. Father of twin daughters.
Tokyo, Japan

https://twitter.com/yosp/status/336957052263997440

[afbeelding]

Maarja, ik heb er niets op tegen, het is tenslotte maar Twitter. Ook moest Microsoft dit tegenover Sony of PC gamers doen, zou ik er niets op tegen hebben.
Was er niet enkele maanden een Microsoft-medewerker die #DEAL WITH IT schreef als reactie op de always-on geruchten van de Xbox? :D Ze hebben er zelfs memes van gemaakt, en hier op Tweakers was er ook artikel van.
(toen was nog lang niet zeker dat dit zo ging zijn, maar nu maanden later bleek het gerucht te kloppen)

Zolang ze grapjes achterwege laten op officiële persconferenties en interviews, is er niets mis. :)
Vindt het wel humor die reactie op die vraag. Kan me ook voorstellen dat ie er nu niet op in gaat zo voor de presentaties op de E3.

Overigens moeten we ook even in de gaten houden dat we hier een andere cultuur hebben dan in de VS waar het redelijk normaal is om de concurrentie met naam en toenaam te noemen en te dissen in de advertenties.

En verder gewoon weer lekker over de X1 praten hier. Mijn voorkeur gaat nu licht uit naar de PS4 maar ik wacht eerst de komende weken af voor ik definitief kies welke als eerste binnen komt om de Wii U gezelschap te gaan houden. En ik volg dus ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik zal ook zeker de PS4 nemen, maar aangezien de WiiU mijn interesse niet heeft gewekt, bestaat er nu de kans dat ik er een X1 bij neem (eerdere generaties had ik een Sony + Nintendo console). Wat ik tot nu toe gehoord en gezien heb bezorgt mij nog niet echt een must-have gevoel, maar dat kan natuurlijk nog veranderen.
Al zou ik wel een custom controller moeten vinden waarbij de analog sticks naast elkaar zitten. Ik heb nooit kunnen wennen aan de plaatsing van analog sticks op de Xbox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Metalkai schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat we toch wel in de MMO-richting moeten denken. Als het een normale FPS zou zijn, denk ik niet dat het zo erg zou leunen op de cloud-capabilities van de X1, wat het nu wel lijkt te moeten doen.

Edit:
Extra informatie erover:
  • Source Engine. Building new engine = too much time.
  • Source gives them 60 fps
  • Rewrote aspects of it for next gen
Interessant dat ze Valve's Source engine gebruiken. Kan mij niet herinneren dat er eerder een 3rd party is geweest die de Source engine gebruikt voor een AAA titel.

Niks mis met die engine trouwens, schaalt ontzettend goed, wordt nog steeds doorontwikkeld en vond Portal 2 op de PC er echt prachtig uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij wel belangrijk nieuws dus:
Microsoft Details Xbox One Used Games, Always Online

Microsoft has explained its full policies on Xbox One’s internet requirements, used game policies, transfers to friends and much more.

Always Online
As explained by Microsoft, “while a persistent connection is not required, Xbox One is designed to verify if system, application or game updates are needed and to see if you have acquired new games, or resold, traded in, or given your game to a friend. Games that are designed to take advantage of the cloud may require a connection.”

"With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies."

"In our role as a game publisher, Microsoft Studios will enable you to give your games to friends or trade in your Xbox One games at participating retailers. Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers. Microsoft does not receive any compensation as part of this. In addition, third party publishers can enable you to give games to friends."

Microsoft added "because every Xbox One owner has a broadband connection, developers can create massive, persistent worlds that evolve even when you’re not playing."

Used Games and Giving Games to Friends
“We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.”

“We designed Xbox One so game publishers can enable you to trade in your games at participating retailers. Microsoft does not charge a platform fee to retailers, publishers, or consumers for enabling transfer of these games.”

Microsoft says "your friends and family, your guests and acquaintances get unlimited access to all of your games. Anyone can play your games on your console--regardless of whether you are logged in or their relationship to you." The company added that “Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once.”

It's worth noting that Microsoft allows you to gift games to friends but they can't borrow them. Microsoft added that "loaning or renting games won’t be available at launch, but we are exploring the possibilities with our partners."

Xbox One will also allow you to give up to 10 family members access to "log in and play from your shared games library on any Xbox One." Similar to Xbox 360, "a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."

Kinect Requirements
According to Xbox's official site, "at Microsoft, we prioritize your privacy. We understand that your personal data and privacy are important. Xbox One and Kinect will provide tools to put you in control of your data."

Microsoft stresses that "you are in control of what Kinect can see and hear. By design, you will determine how responsive and personalized your Xbox One is to you and your family during setup. The system will navigate you through key privacy options, like automatic or manual sign in, privacy settings, and clear notifications about how data is used. When Xbox One is on and you’re simply having a conversation in your living room, your conversation is not being recorded or uploaded."

Players will also control whether Kinect is on, off or paused. "If you don’t want the Kinect sensor on while playing games or enjoying your entertainment, you can pause Kinect. To turn off your Xbox One, just say 'Xbox Off.' When the system is off, it’s only listening for the single voice command -- 'Xbox On,' and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you’ll need to turn it back on for these experiences."

Your personal data will never be available to anyone outside of your console, Microsoft stressed. "You can play games or enjoy applications that use data, such as videos, photos, facial expressions, heart rate and more, but this data will not leave your Xbox One without your explicit permission."
Ofwel: geen kosten met het doorverkopen of delen van games, maar wel wat beperkingen en ook elke 24uur online zijn om je game te verifiëren. Zoals dus al eerder gemeld.

Het komt van IGN af en het lijkt dat ze een goede officiele bron hebben, maar die kan ik zo snel niet vinden.

Zelf heb ik hier overigens totaal geen probleem mee. Het is misschien anders dan we gewend zijn van consoles (al is het met Steam oid ook niet echt veel anders), maar mij maakt het weinig uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Xbox One: Details on Connectivity, Licensing and Privacy Features

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once. 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door PBP op 07-06-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik vraag me af welke retailers er in Nederland mee doen met dat inruil programma, aangezien wij hier niet van zulke grote ketens hebben die zich richten op games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:02
PBP schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:31:
Xbox One: Details on Connectivity, Licensing and Privacy Features

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once. 8)7
Bedankt voor de link! Nog wat info:
With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies.
Dus alle "geruchten" waren blijkbaar toch waar. Vind het persoonlijk geen probleem, meer dan 24u internet heb ik al zeer lange tijd niet meegemaakt...
Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers. Microsoft does not receive any compensation as part of this.
Oftewel: het ligt er maar net aan wat de publisher zelf wilt, hetzelfde systeem als bij de PS4 (en nu al gedeeltelijk met de online-passes)
In the months ahead, we will continue to listen to your feedback as we meet with our partners in the ecosystem to bring additional detail about our policies.
Maar ze houden nog wel een slag om de arm, logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, wel DRM, maar niet heel strict (vind het nog meevallen en is imo ook wel mee te werken). Gok dat het internet nu wel weer overal over gaat zeuren, maar denk dat de doorsnee gamer hier toch redelijk tevreden mee kan zijn. Doorverkopen was voor de meesten volgens mij een grote issue, maar dat lijkt toch prima te gaan. Ik gok dat retailers als Mediamarkt, Bart Smit, Free Record Shop en dergelijken wel mee zullen werken, naast de gameshops zelf. Online doorverkopen wordt mogelijk een ander verhaal, maar ook dat zullen we nog zien.

Zolang ze maandag prima games laten zien, komt er bij mij wel 1 in de huiskamer te staan. Vind trouwens dat Wifi-Direct en dat games meteen digitaal te kopen zijn wel erg goed nieuws eigenlijk.

Edit: het stuk van IGN heb ik ook ff aangevuld.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 01:02 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.