[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.865 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik denk dat Sony nu blij is.

...en ja dat is Sony ook; de reactie van Sony's CEO: https://twitter.com/KazHiraiCEO/status/342777266528456705

"Microsoft needs you to contact them every day and proof that you’re lending your game to “just a friend.” They’re like a paranoid girlfriend"

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik weet niet wat ik hiervan moet maken. Het is eigenlijk wat al eerder is bevestigd, alleen is het tweedehandsverhaal wel iets duidelijker.

Het meest 'schrikwekkende' vind ik de "so publisher can enable you", wat feitelijk betekent dat publishers gaan bepalen wat je met de game kan doen.
witeken schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 01:28:
Ik denk dat Sony nu blij is.

...en ja dat is Sony ook; de reactie van Sony's CEO: https://twitter.com/KazHiraiCEO/status/342777266528456705

"Microsoft needs you to contact them every day and proof that you’re lending your game to “just a friend.” They’re like a paranoid girlfriend"
Dat is een parody-account ;)

EDIT: Veel duidelijker verhaal op de officiële Xbox website.
http://news.xbox.com/2013/06/main

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 07-06-2013 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
Ga er maar van uit dat geen een publisher er voor zal kiezen om jou toe te laten de game gratis weg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:30:
Ofwel: geen kosten met het doorverkopen of delen van games, maar wel wat beperkingen en ook elke 24uur online zijn om je game te verifiëren. Zoals dus al eerder gemeld.
Als ik het goed lees moet je een game dus inleveren bij een retailer als je er vanaf wil, dus een spel verkopen via marktplaats ofzo is dan ook niet mogelijk. Echt belachelijk dit.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 07-06-2013 02:12 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Samenvatting, zoveel mogelijk objectief, in het kort:

A modern, connected device
- Al je games overal kunnen spelen (log simpelweg in op een Xbox One, download je gekochte games en begin met spelen
- Digitaal en fysieke versies beschikbaar
- Twee Wi-Fi antennes

Eisen wat betreft internetverbinding
- Optimale experience bij minimaal 1.5 Mbps of hoger
- Xbox One vereist een internetverbinding OMDAT ze willen controleren of je een (digitale) game hebt doorverkocht (en dus nog bij je game library hoort), nieuwe games hebt, ingewisseld bij een retailer of weggeven hebt aan een vriend
- Om dit te controleren moet je minimaal éénmaal in 24 uur verbinden

- Games die voordeel halen uit de cloud vereisen een constante internetverbinding. [Eigen opmerking, voorbeeld: Forza 5 maakt bijvoorbeeld al gebruik van Xbox One's cloud en vereist dus een constante internetverbinding]

Hoe het licenseren van games werkt / Tweedehands games

- Koop fysiek of digitaal, games worden gelinkt aan je account
- Log in op een random Xbox One, download je eigen gekochte games en speel die waar dan ook

- Iedereen in jouw huis kan games op jouw eigen console spelen, ook al ben je zelf niet ingelogd

- Shared library: zet tot games in een gedeelde bibliotheek. Tot 10 familieleden kunnen worden verbonden aan die bibliotheek en gratis die games spelen

- Tweedehands: (vooral populair in de VS en VK:) lever je oude spellen in bij retailers en krijg er geld voor terug. Retailers zorgen ervoor dat de game die je hebt ingeleverd wordt 'geunlinked' van je account [Opmerking: dit is de populairste manier van 'selling used games' in de VS en het VK]
- Tweedehands: (vooral populair in o.a. Nederland:) verkoop zelf je eigen games. Je kunt dit doen door middel van een game 'cadeau te doen' aan een vriend. Deze vriend moet wel minimaal 30 dagen in je vriendenlijst hebben gestaan (waardoor het dus moeilijker wordt om games aan random strangers te verkopen)

Kinect en privacy
- Het systeem leidt je door instellingen voor Kinect waardoor je zelf kan instellen wat Kinect hoort en doet.
- Gesprek in je huiskamer? Deze wordt niet opgenomen en ook niet geupload.

- Als je niet wilt dat Kinect aan staat tijdens het spelen van games kun je 'm 'pauzeren' waardoor hij effectief uitstaat
- Als het systeem uitstaat luistert Kinect maar naar één commando: "Xbox On". De rest wordt genegeerd.

- Spellen kunnen gebruik maken van Kinect om bijvoorbeeld foto's te maken of video's te schieten, maar ook om je hartslag te meten. Deze data zal je Xbox One nooit verlaten tenzij je daar zelf toestemming voor geeft.

- Kinect is niet verplicht om te gebruiken: je hoeft niet te swipen o.i.d. om het systeem te kunnen bedienen. Je kunt dus gewoon je controller, of zelfs een app, gebruiken om het systeem te bedienen.
Je kunt het ook combineren: zowel Kinect gebruiken (swipen bijvoorbeeld) en de controller als input.
Je kunt ook Kinect 'pauzeren' (effectief 'uit') en enkel de controller gebruiken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Persoonlijke reactie: duidelijk verhaal en ik ben er eigenlijk best wel tevreden mee. Sterker nog, ik zou het helemaal niet erg vinden als Sony precies hetzelfde zou doen.

Drie dingen die naar mijn mening wel beter kunnen:

- 24 uur is te kort, maar ik snap de noodzaak om te controleren (aangezien je games kan delen, cadeau doen, etc.). 7 dagen is te lang. 2 tot 3 dagen (48 tot 72 uur) zou een betere balans zijn geweest

- Tweedehands games is prima opgelost voor de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, want daar is het 'de standaard' om games in te leveren en om bij winkels tweedehands games te kopen. Minder ideaal voor o.a. de Nederlandse situatie, waar het vaker voorkomt dat gamers zelf games doorverkopen. Dat iemand per se 30 dagen in je vriendenlijst moet staan is onhandig.

- Extra opmerking wat betreft 24-uurs check. Het zou nog beter zijn als je altijd offline kon spelen als bijvoorbeeld de disk in de console zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
Redelijke samenvatting (al vind ik die van IGN iets fijner), maar dit klopt niet:
- Tweedehands: (vooral populair in o.a. Nederland:) verkoop zelf je eigen games. Je kunt dit doen door middel van een game 'cadeau te doen' aan een vriend. Deze vriend moet wel minimaal 30 dagen in je vriendenlijst hebben gestaan (waardoor het dus moeilijker wordt om games aan random strangers te verkopen)
Dat gedeelte gaat volgens mij toch alleen om het uitlenen van games? Dat kan alleen naar mensen in je gamerlijst die minimaal 30 dagen lid moet zijn en eenmalig. Dus constant een disc met 2 man gebruiken gaat dus niet meer lukken. Is dus echt puur gedaan zodat iemand de SP oid kan doen, maar multiplayer wordt dus vooral gepushed voor nieuwe licenties.

Doorverkopen buiten winkels is nog niet duidelijk, al lijkt het me niet helemaal onrealistisch als hiervoor gewoon online-winkels zijn die de doorverkoop afhandelen. Jij stuurt game naar hun, zij sturen game naar andere persoon. Maar hoe dat gaat werken zullen we zien. Belangrijk hierbij is waarschijnlijk dat de code (die gebonden is aan het schijfje) beiden naar de nieuwe eigenaar gaan en daar is dus wat controle voor nodig.

Maar goed, we zullen zien hoe dit verder uitpakt. Het zou me niet verbazen als de 24uursregel nog veranderen gaat en dat er bijvoorbeeld nog een activatie via telefoon oid bij gaat komen. Al snap ik inderdaad ook niet waarom je niet de game ook als verificatie hebt, maar dat heeft waarschijnlijk weer met piraterij te maken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:02:
Redelijke samenvatting (al vind ik die van IGN iets fijner), maar dit klopt niet:

[...]

Dat gedeelte gaat volgens mij toch alleen om het uitlenen van games? Dat kan alleen naar mensen in je gamerlijst die minimaal 30 dagen lid moet zijn en eenmalig. Dus constant een disc met 2 man gebruiken gaat dus niet meer lukken. Is dus echt puur gedaan zodat iemand de SP oid kan doen, maar multiplayer wordt dus vooral gepushed voor nieuwe licenties.
Dit zegt Microsoft erover:

"Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once."

Ik interperteer het in ieder geval zo: je kunt een game geven aan een vriend, maar die vriend moet minstens 30 dagen in je vriendenlijst staan en de game kan alleen éénmalig gegeven worden.

Dat komt in principe gewoon neer op: je kunt je games eigenhandig doorverkopen, maar dan moet je die vreemdeling wel eerst 30 dagen in je vriendenlijst hebben staan.
Het laatste gedeelte, "each game can only be given once", is nog het meest onduidelijk. Betekent dit dat als je al een tweedehands game hebt 'gekregen', je hem niet nogmaals kan geven aan iemand?
Doorverkopen buiten winkels is nog niet duidelijk, al lijkt het me niet helemaal onrealistisch als hiervoor gewoon online-winkels zijn die de doorverkoop afhandelen. Jij stuurt game naar hun, zij sturen game naar andere persoon. Maar hoe dat gaat werken zullen we zien. Belangrijk hierbij is waarschijnlijk dat de code (die gebonden is aan het schijfje) beiden naar de nieuwe eigenaar gaan en daar is dus wat controle voor nodig.
Je zegt het zelf al: doorverkopen buiten winkels is niet handig, dus het wordt waarschijnlijk via (online) winkels.

Er verandert wat dat betreft niets. In de VS en het VK is het al jaren zo dat je je oude game inlevert bij een winkel, er geld voor terugkrijgt en de winkel zorgt er vervolgens zelf voor dat jouw oude game wordt doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vraag me af wat je dan moet doen als je je Xbox wil verkopen met fysieke spellen erbij. Je bent dan verplicht om de spellen apart in te leveren in een winkel waar dat kan of je moet je account ook verkopen bij de console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:10:
Ik vraag me af wat je dan moet doen als je je Xbox wil verkopen met fysieke spellen erbij. Je bent dan verplicht om de spellen apart in te leveren in een winkel waar dat kan of je moet je account ook verkopen bij de console.
Dan moet je een account laten aanmaken door de persoon die je console wilt kopen. Vervolgens 30 dagen 'vrienden' zijn en wachten, games overzetten en console doorverkopen.

Even voor de duidelijkheid: als ik het goed begrijp zijn fysieke spellen niets meer waard. Je koopt een spel in de winkel, je pusht de disk in de Xbox One en vult de meegeleverde code in. Vervolgens wordt de game gelinkt aan je account.

Je hebt de disk vervolgens never ever meer nodig, want je game is nou 'gedigitaliseerd'.

Waarom dan nog fysieke disks verkopen? Omdat downloadsnelheden nog niet altijd optimaal zijn, en een disk is een snelle manier om tientallen GBs snel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:10:
Ik vraag me af wat je dan moet doen als je je Xbox wil verkopen met fysieke spellen erbij. Je bent dan verplicht om de spellen apart in te leveren in een winkel waar dat kan of je moet je account ook verkopen bij de console?
Je gaat naar de winkel en levert console+spellen in. Dan moet je met je account waarschijnlijk aangeven dat je de spellen wilt doorverkopen en kun je weglopen met het geld wat de winkel ervoor geeft.

Iemand anders komt dan de winkel in en betaald waarna hij de games aan zijn account kan hangen (waarschijnlijk gaat dat dan ook weer via disc en werkt het weer alsof de games nieuw en niet gebonden zijn).

Dus niets met 30 dagen wachten oid.

Zal morgen vandaag de TS wel updaten met nieuwe info.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik bedoelde dus eigenlijk als je de console via ebay of marktplaats zou willen verkopen, maar dat zit er dus ook niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:27:
Ik bedoelde dus eigenlijk als je de console via ebay of marktplaats zou willen verkopen, maar dat zit er dus ook niet meer in.
Het lijkt er zo niet op, maar wederom is de info weer redelijk op US/UK gericht. Ik denk dat MS Nederland vandaag/morgen ook wel met iets komt om het uit te leggen. Ik denk dat je het echter niet zomaar via marktplaats zult kunnen verkopen maar wel via een bol.com oid.

Ergens is dit natuurlijk omslachtig en onhandig, maar anderzijds ben je als zowel koper als verkoper wel beter beschermd.
Het lijkt me echter stug als je helemaal niet direct iets kunt verkopen, maar dat moeten we nog even zien. Ik zou het in ieder geval wel waarderen als je zelf ook een game van je account af kunt halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:27:
Console kan je gewoon verkopen via marktplaats.

Je games? Zolang je ze zelf nieuw hebt gekocht kun je deze digitaal, maar alleen als de andere user 30 dagen in je vriendenlijst heeft gestaan, 'overschrijven'.
Als je de games al een keer hebt gekregen (en dus niet meer 'eerstehands' zijn), dan kun je de games niet nog eens overschrijven. 'Derdehands games' kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Voor mij is het ook duidelijk:
Er komt geen GEEN X1 in mijn huis.
-De 24-uurscheck laat me voelen alsof ik een misdadiger ben die altijd gecontroleerd moet worden. Verder ben ik benieuwd wanneer groeperingen XBOX Live gaan neerhalen om MS maar te sarren en gebruikers boos te laten worden op MS.
-De constante verbinding in FM5 is ook gewoon dom. Waarom zou ik continu verbonden moeten zijn als ik gewoon thuis een duel wil doen met iemand?
-De regel bij tweedehands games is gewoon belachelijk.

Lekker beperkingen op laten leggen en slikken als zoete koek? Ben je gek!

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2013 02:46 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GAIAjohan schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:45:
Voor mij is het ook duidelijk:
Er komt geen GEEN X1 in mijn huis.
-De 24-uurscheck laat me voelen alsof ik een misdadiger ben die altijd gecontroleerd moet worden. Verder ben ik benieuwd wanneer groeperingen XBOX Live gaan neerhalen om MS maar te sarren en gebruikers boos te laten worden op MS.
-De constante verbinding in FM5 is ook gewoon dom. Waarom zou ik continu verbonden moeten zijn als ik gewoon thuis een duel wil doen met iemand?
-De regel bij tweedehands games is gewoon belachelijk.

Lekker beperkingen op laten leggen en slikken als zoete koek? Ben je gek!
De 24-uurscheck vind ik trouwens wel logisch, omdat je nu eenmaal eens in de zoveel tijd moet controleren of een gamer een spel niet heeft weggegeven of iets.
Tweedehandsbeleid kunnen ze inderdaad nog wat aan rommelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Uniciteit schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:47:
[...]

De 24-uurscheck vind ik trouwens wel logisch, omdat je nu eenmaal eens in de zoveel tijd moet controleren of een gamer een spel niet heeft weggegeven of iets.
Tweedehandsbeleid kunnen ze inderdaad nog wat aan rommelen...
Ik vind het totaal niet logisch. het weggeven aan een ander moet dan gewoon gelijk staan aan een deal op internet die gelijk beklonken is. Zonder internet kun je de game niet weggeven. Hierdoor is ook meteen zeker dat de licentie van de ene X1 naar de andere gaat, en is dat op dát moment al gecontroleerd.

Waarom zou je dan continu moeten verbinden? Mijn X1 is toch geen equivalent van een enkelband?

Ook lekker: Zodra XBL eol is ben je alles kwijt en kun je niks meer.

Verder
- Spellen kunnen gebruik maken van Kinect om bijvoorbeeld foto's te maken of video's te schieten, maar ook om je hartslag te meten. Deze data zal je Xbox One nooit verlaten tenzij je daar zelf toestemming voor geeft.
Ik zie hackers op een bepaalde manier nog steeds wel deze data van een console af te kunnen halen zodra ze controle hebben over XBL. En dat XBL nu keihard aangevallen gaat worden staat al vast,

Indien de andere fabrikant van premium consoles zoiets ook gaat doen zie ik een nieuwe 'dood' van consoles wel tegemoet, net als in de jaren '80, en is het weer Nintendo die ons blijkbaar uit het slop moet trekken. Al zie ik Nintendo dit ook niet meer doen. Die zijn hun ziel na de Gamecube wel kwijtgeraakt.

Als laatste:
nieuws: Opnieuw omvangrijk aftapprogramma NSA en FBI blootgelegd - update
De NSA en de FBI hebben directe toegang tot servers van negen grote Amerikaanse internetbedrijven, waaronder Apple, Facebook, Google en Microsoft. Het zeer geheime Prism-programma zou onder andere e-mails, video, foto's en documenten 'oogsten'.

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2013 03:21 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 11:22

Jack V

Snappie?

Grappig filmpje

Denk dat ik echter wel een Xbox One zal kopen. Waarschijnlijk echter niet meteen na release en ik ben benieuwd wat E3 gaat brengen. Wat betreft de nieuwe info aangaande de internet-connectie, 2e hands games etc: daar valt voor mij goed mee te leven.

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Always online vind ik toch wel een dik minpunt, al is het eens in de 24-uur. Vooral gericht op de toekomst, dus over 20 jaar. M'n PS1 en PS2 doen het natuurlijk nog prima, maar met de XBO is dat nog maar de vraag.

Daarnaast valt het me op dat hier niemand het erg vind dat je je games niet kan uitlenen. Weggeven (doorverkopen) kan zolang je maar aan vreemde eisen voldoet als 30 dagen in je vriendenlijst (flauwekul)!
Maar uitlenen is dus helemaal onmogelijk en dat vind ik wel kwalijk.

Daarnaast Kinect. In bovenstaand PR-praatje mis ik altijd duidelijke taal en moet je de helft vertalen naar wat het voor de gebruiker betekent. Zo mis ik bij het deel over Always-Kinected of je dat ding nou gewoon uit kan zetten en los kan koppelen. Ze kunnen wel zeggen dat het niets opneemt en niet luistert, maar bij mij doet ie dat pas als de kabel eruit is.

Ik ben wel geïntrigeerd door de XBO's cloud-computing en wat het in de praktijk voor voordelen zal hebben. Al lijkt het er wel op alsof ze dit willen gebruiken ter compensatie van de power van de XBO. Het lijkt me namelijk dat alles wat ze in de cloud berekenen, ook lokaal berekend kan worden, mits genoeg power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:14
Jobbie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 06:55:
Always online vind ik toch wel een dik minpunt, al is het eens in de 24-uur. Vooral gericht op de toekomst, dus over 20 jaar. M'n PS1 en PS2 doen het natuurlijk nog prima, maar met de XBO is dat nog maar de vraag.

Daarnaast valt het me op dat hier niemand het erg vind dat je je games niet kan uitlenen. Weggeven (doorverkopen) kan zolang je maar aan vreemde eisen voldoet als 30 dagen in je vriendenlijst (flauwekul)!
Ik denk dat het ook averechts kan werken. Met name voor mensen die veel spellen uitspellen 2 verkopen en beetje bijleggen voor een nieuwe.
Met averechts bedoel ik dan met name dat mensen alleen de " gems" onder de games kopen. en heel lang wachten tot prijsverlaging voor twijfelachtige games.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwachten maar hoe het allemaal precies gaat werken. Always online geen problemen mee, we zitten nu eenmaal in een tijdperk waar internet zowat een eerste levensbehoefte is dusja het werd ook weleens tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Dus ik mag als klant geld betalen voor een console, zeg rond de 55 euro per game, en ik moet eens per 24 uur online zijn om te gamen zodat het MOEDERSCHIP kan controleren of ik niets doe wat niet mag?

Wanneer er een grote internet storing is heb ik pech en/of tijdens vakantie kan ik de xbox niet meenemen om te gamen?

Nee hier ga ik dus geen euro aan uitgeven. Ongelofelijk jammer voor mijn collectie consoles maar er zijn grenzen. Dan maar een extra ps4 en toch maar een Wii-u voor beneden die we gezamelijk kunnen gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Baatje op 07-06-2013 07:45 ]

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:14

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die uitleg van Microsoft over dat kunnen spelen voor 24 uur is volgens mij een positieve spin.
In de praktijk gaat het denk ik zo:
- Op vrijdagavond ga ik lekker een spel (single player) spelen van 20:00-22:00.
- Zaterdag start ik rond 22:30 de console weer op om door te gaan met spelen, maar helaas heb ik op dat moment geen internet (om welke reden dan ook) -> kan dus geen spellen meer spelen op de console totdat ik kan connecten met de "cloud".

Geen internet kan ook betekenen dat ik een probleem heb met de router, of mijn provider heeft een probleem, of Microsoft zelf. Ben nog nooit zelf 24 uur achter elkaar offline geweest (ken wel anderen die dat wel meegemaakt hebben), maar een klein probleem kan nu al flinke gevolgen hebben.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:15

Oxigeon

En zo is dat!

Chrasher schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:55:
Die uitleg van Microsoft over dat kunnen spelen voor 24 uur is volgens mij een positieve spin.
- Zaterdag start ik rond 22:30 de console weer op om door te gaan met spelen, maar helaas heb ik op dat moment geen internet (om welke reden dan ook) -> kan dus geen spellen meer spelen op de console totdat ik kan connecten met de "cloud".

Geen internet kan ook betekenen dat ik een probleem heb met de router, of mijn provider heeft een probleem, of Microsoft zelf. Ben nog nooit zelf 24 uur achter elkaar offline geweest (ken wel anderen die dat wel meegemaakt hebben), maar een klein probleem kan nu al flinke gevolgen hebben.
Precies zoals ik er ook over denk. Nu ben ik zelf wel blij met mijn eigen internetverbinding (heeft er in de 2 jaar dat ik hem heb ook nog nooit langer dan 24 uur uitgelegen (max 1 uur ofzo dat ik het wist). Maar stel iemand hackt de microsoft servers en de servers moeten net als de Playstation 1 maand ofzo offline. Dan heb je toch wel ff een giga probleem als je niet meer kan spelen :S

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Chrasher schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:55:
Ik denk (maar daar heb ik zo 1-2-3 geen bevestiging van), dat de X1 ook zal proberen licenties te checken als ie in standby staat. Tevens denk ik niet dat ie het maar 1 keer per 24 uur probeert, maar dat het 1x per 24 uur moet lukken. (zou zou ik het opzetten iig als ik het voor het zeggen had)
Sure, dat kan een probleem zijn, maar zoals je zegt, de keren dat ik 24 uur offline was zijn in de afgelopen 15 jaar op 1 hand te tellen geweest denk ik.

Vind het verder een helder verhaal, en goed dat ze nu met duidelijkheid komen. Ook blij dat ze dat vóór de E3 doen, zodat het op de E3 hopelijk echt voor 95% over games kan gaan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Het is nog even afwachten wat ze maandag laten zien. Vanwege al het gezeik van de afgelopen weken moeten ze me toch wel een beetje 'wegblazen' met hun games...

Mocht de E3 tegenvallen, dan denk ik dat de weg wordt vrijgemaakt voor de PS4. De luxe wat ze met de 360 hadden wat betreft een jaar eerder lanceren dan de PS3 hebben ze nu niet.

En ik denk dat ze nodig wat nieuwe strategische communicatieadviseurs moeten aanstellen :)... Wellicht staan ze op een dubbele payroll... namelijk ook van Sony :P.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben wel positief. Had eerst het stuk op NU gelezen, maar die samenvatting slaat nergens op.

Wat ik zie is het nadeel van die eens in de 24 uur online, zijn, hoewel dat voor mij geen issue is. Wat ik terugkrijg is nooit meer klooien met discs. Als ik bij een vriend ben, heb ik toegang tot al mijn games. Verder kan mijn broer altijd bij mijn games vanaf zijn eigen Xbox.

Vind het eigenlijk allemaal wel mooi :)

Overigens zie ik hem vaak terugkomen, maar: Zijn er echt mensen die hun console meenemen op vakantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Jobbie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 06:55:

Dit is één van de dingen die juist wel makkelijker wordt. Iedereen kan de game sowieso spelen op de betreffende console. Je kan hem bij vrienden ook gewoon spelen. En je kan 10 mensen op de lijst zetten die direct toegang hebben tot de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:47:
Overigens zie ik hem vaak terugkomen, maar: Zijn er echt mensen die hun console meenemen op vakantie :?
Ze zullen d'r vast zijn, maar dat zal een heel klein percentage zijn. Wat ik wél ooit gedaan heb is m'n Xbox meenemen als ik voor m'n werk in een hotel zat. Maar daar moet het met wat knutselwerk ook wel mogelijk zijn om ff internet te regelen voor een licentie check :)

Ben zelf wel positief. Een en ander hangt idd wel af van wat MS maandag op de E3 zal laten zien. Maar qua requirements die ze nu bekend maken is er niks wat me zou tegenhouden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:27

[....]

Ik zelf niet, maar ik heb weleens gezien dat ze mee naar een camping mee genomen worden..

Maar volgens mij heb je op de meeste campings tegenwoordig wifi?

[ Voor 10% gewijzigd door Sinus_rhythm op 07-06-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
BM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:56:
[...]
Maar daar moet het met wat knutselwerk ook wel mogelijk zijn om ff internet te regelen voor een licentie check :)
Moeten knutselen om je gekochte console te laten werken met je gekochte games. Heerlijk consumentvriendelijk. Nee, ik vind het het een belachelijke maatregel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once.

In our role as a game publisher, Microsoft Studios will enable you to give your games to friends or trade in your Xbox One games at participating retailers. Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers. Microsoft does not receive any compensation as part of this. In addition, third party publishers can enable you to give games to friends. Loaning or renting games won’t be available at launch, but we are exploring the possibilities with our partners.
Het is dus afhankelijk van wat de game publisher wil.. Waarom bekruipt mij direct het gevoel dat er bepaalde publishers zullen zijn die die zullen blokkeren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Edd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:03:
[...]

Het is dus afhankelijk van wat de game publisher wil.. Waarom bekruipt mij direct het gevoel dat er bepaalde publishers zullen zijn die die zullen blokkeren.
*kuch EA *kuch zal het wel weer gaan invoeren *kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Ik ben wel positief. Had eerst het stuk op NU gelezen, maar die samenvatting slaat nergens op.

Wat ik zie is het nadeel van die eens in de 24 uur online, zijn, hoewel dat voor mij geen issue is. Wat ik terugkrijg is nooit meer klooien met discs. Als ik bij een vriend ben, heb ik toegang tot al mijn games. Verder kan mijn broer altijd bij mijn games vanaf zijn eigen Xbox.

Vind het eigenlijk allemaal wel mooi :)
Ik vind het anders idioot dat dit de eerste console wordt waarbij je hele gamesverzameling het op een bepaald moment verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer MS de servers uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Ik snap wel niet hoe je dat kunt slikken zonder in de Microsoft koolaid gemarineerd te zijn. En eigenlijk geld dit argument al even moest Sony met zo'n streken afkomen. Er scheelt toch echt iets als je uw rechten zo met de voeten laat treden. Eigenlijk maakt mij dit kwaad omdat jullie het begin van het einde ondersteunen en iedereen die wat kritisch is weet dat dit nog maar het begin is voor wat nog zit te komen.

Ik verkoop en leen geen games uit en dus zouden die maatregelen mij weinig treffen, maar toch ben ik absoluut not amused (en na de Xbox en 360 komt de one er gewoon niet in <punt>) en dat gewoon omdat ik de argumentatie niet geloof.

Het luik van tweedehands slaat op geen jota omdat je dat evengoed van elk goed wel kunt zeggen dat dit ten nadele is van de fabrikant. De kosten van de servers vind ik ook zoiets raar wetende dat veel games door de spelers zelf worden gehost.

De servers hebben ze zich trouwens ook zelf op hun nek gehaald door meer en meer de support om zelf dedicated servers op te zetten af te schaffen. Want ja dat komt de longevity te goede en dat wil men niet, zelfde waarom mod tools meer uitzondering zijn dan regels.

En nu nog eens met kinect always connected en het nieuws van de NSA (en Microsoft is Amerikaans) en je hebt een mooie NSA box in je woonkamer staan. Zal trouwens plezant zijn vanaf het moment dat je een console wil verkopen + games. De administratieve rondslomp (lijkt wel tax on web) zal niet te overzien zijn als je ietwat te veel games verkoopt.

Gedaan met ebay, koopjeskrant,... . Weg met zelf de prijszetting te kunnen bepalen. Maar god we blijven positief.

[ Voor 3% gewijzigd door simplicidad op 07-06-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

simplicidad schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:13:
Ik snap wel niet hoe je dat kunt slikken zonder in de Microsoft koolaid gemarineerd te zijn. En eigenlijk geld dit argument al even moest Sony met zo'n streken afkomen. Er scheelt toch echt iets als je uw rechten zo met de voeten laat treden..positief.
Aah, dacht al dat ik de enige was. Dit is de meest teleurstellende next gen serie. i.p.v goede opvolgers te maken verzinnen ze allerlei rare trucs om meer geld uit de consument te persen, maar niet beseffend dat dit een grote ondergang gaat zijn. Always on en 24h check komt er bij mij never nooit in. Dan gaan we vrolijk verder met pc gaming. Jammer dat er mensen dit soort dingen blijven kopen, want zo gaat het wel stapje voor stapje richting de verkeerde kant. Wat is er nou mis met krachtige opvolgers die hetzelfde kan als de vorige generatie, maar dan mooier, beter en sneller. Al die crappy gimmicks verpesten het gigantisch. Mijn enige hoop is nog de PS4, maar als daar ook zulke rare fratsen in zitten ga ik mijzelf maar trakteren op een super game pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Op een of andere gamessite zie ik de volgende reactie staan. En als ik dit zo lees zou ik ook niet weten wat er met de games gebeurd.
Wat als:
Je gaat verhuizen en een tijdje even geen internet hebt?
Met vakantie gaat?
Om wat voor reden dan ook een internet/stroom storing langer dan 24 hebt ? ( denk aan overstromingen zoals in Duitsland )
Je console gewoon niet online wilt hebben?
EDIT: Als ik zo alle reacties lees op welke gamesite dan ook zie ik alleen maar dat Microsoft de grond in wordt geboord helaas. Ik had het toch graag anders gezien. Als Microsoft niet gaat veranderen vermoed ik dat de PS4 dik gaat winnen van de xbox. Maakt Microsoft het verlies van Sony helemaal goed.

[ Voor 27% gewijzigd door Oxigeon op 07-06-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

Je gaat verhuizen en een tijdje even geen internet hebt?
Dan kun je nadat je de laatste keer online bent geweest nog 24 uur gamen, daarna dien je te wachten tot je weer internet hebt
Met vakantie gaat?
Neem je de console mee? Dan heb je internet nodig.
Om wat voor reden dan ook een internet/stroom storing langer dan 24 hebt ? ( denk aan overstromingen zoals in Duitsland )
Ik denk dat je dan wel andere zorgen hebt, ipv gamen op je One
Je console gewoon niet online wilt hebben?
Dan moet je geen Xbox One kopen ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb de volgende devices in huis die met internet kunnen connecten. Dat zijn 2 iPads, 1 Surface, 1 Windows Phone, 1 Android, 2 laptops, een Xbox 360 en 1 printer.

De overeenkomst van deze apparaten? Ze zijn 24 uur per dag online, elke dag. Nee, niet verplicht, maar ze doen het wel.

De Xbox One gaat dat dus ook doen, net als alle andere apparaten. Of het verplicht is of niet is voor mij niet zo relevant.

De communicatie van MS is nu duidelijk. Je kan het er mee eens zijn, of niet. Maar veel mensen reageren hier als drama queens, en komen nu, soms voor de 5de keer, melden dat ze hem echt niet gaat kopen hoor. Nou, prima toch.

Ik doe het wel, en ga gebruik maken van de zaken die het extra biedt in ruil voor die verplichte online stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:42
PWM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:32:
Ik heb de volgende devices in huis die met internet kunnen connecten. Dat zijn 2 iPads, 1 Surface, 1 Windows Phone, 1 Android, 2 laptops, een Xbox 360 en 1 printer.

De overeenkomst van deze apparaten? Ze zijn 24 uur per dag online, elke dag. Nee, niet verplicht, maar ze doen het wel.

De Xbox One gaat dat dus ook doen, net als alle andere apparaten. Of het verplicht is of niet is voor mij niet zo relevant.

De communicatie van MS is nu duidelijk. Je kan het er mee eens zijn, of niet. Maar veel mensen reageren hier als drama queens, en komen nu, soms voor de 5de keer, melden dat ze hem echt niet gaat kopen hoor. Nou, prima toch.

Ik doe het wel, en ga gebruik maken van de zaken die het extra biedt in ruil voor die verplichte online stelling.
_/-\o_ ik snap ook al die problemen over het altijd online niet. Vrijwel alles in huis is al verbonden met internet, dus dat ene apparaat extra maakt dan ook niet uit.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:54:
Mja, wel DRM, maar niet heel strict (vind het nog meevallen en is imo ook wel mee te werken). Gok dat het internet nu wel weer overal over gaat zeuren, maar denk dat de doorsnee gamer hier toch redelijk tevreden mee kan zijn. Doorverkopen was voor de meesten volgens mij een grote issue, maar dat lijkt toch prima te gaan.
Nee, niet bepaald tevreden. Tuurlijk, wat positieve dingen, maar ook een flinke portie marketingspeak om de dingen te bevestigen waar ik niet op zit te wachten. Noem me maar een zeur als je wilt, maar zo positief zijn als jij lukt me niet op basis van deze info. Deze nieuwe info zwakt wat minpunten af, maar dat maakt het voor mij niet meteen goed nieuws.
"With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies."
Dit wil ik gewoon niet. Dit beperkt mijjn speelgemak, waar vroeger het voordeel van een console altijd was dat je zo ongeveer overal supersnel aan het gamen kon zijn.
In mijn vorige woning: toen de buren verhuisden werd ik afgesloten in plaats van zij. Heeft bijna 2 weken geduurd. Als dat met de X1 gebeurt, kan ik dus ook niet meer gamen. Toen ik zelf ging verhuizen heb ik om nog even te ontspannen na een dagje werken regelmatig de xbox360 aangeslingerd, in een huis waar nog geen internet was. Dat kon en was heerlijk relaxend. Ook heb ik wel eens de xbox meegenomen naar een bungalowpark om 's avonds samen nog wat te gamen. Nu moet ik in die gevallen uitwijken naar mobiel internet, als dat al voorhanden is. Anders kan ik niet gamen.En dan heb je nog het risico op ddos aanvallen en een waardeloze X1 EOL, zodra de support stopt. Als dan ook de nieuwe niet backwards compatible is...
Wel benieuwd trouwens of het om 24 speeluren gaat, of simpelweg 1 dag. Ik ga uit van het laatste, maar zoals het er nu staat...
Microsoft added "because every Xbox One owner has a broadband connection, developers can create massive, persistent worlds that evolve even when you’re not playing."
Da's wel aardig, iedereen die een X1 koopt en nog geen breedband heeft, krijgt het van Microsoft! :P Beetje gemakkelijke uitspraak, waarmee de verplichte internetverbinding een positieve twist moet krijgen. Plus wat promotie van die magische cloud. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig wat de cloud voor bijvoorbeeld Forza gaat betekenen, waar ik niet zo snel 'worlds that evolve even when you're not playing' in terug zie.
"In our role as a game publisher, Microsoft Studios will enable you to give your games to friends or trade in your Xbox One games at participating retailers. Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers. Microsoft does not receive any compensation as part of this. In addition, third party publishers can enable you to give games to friends."
Microsoft doet dit zo te lezen wel netjes. Liever ook geen beperkingen bij consumer2consumer verkopen, maar hiermee valt nog wel te leven. Maar die third party opt-in bevalt me niet. Een nieuw trucje voor bijvoorbeeld EA om ons het resellen onmogelijk te maken? Third party publishers kunnen je toestaan games weg te geven / door te verkopen. Er staat niet dat dit ook gebeurt. En ik vermoed dat dit niet groot op de doos komt te staan bij games zonder die opties...
It's worth noting that Microsoft allows you to gift games to friends but they can't borrow them. Microsoft added that "loaning or renting games won’t be available at launch, but we are exploring the possibilities with our partners."

Xbox One will also allow you to give up to 10 family members access to "log in and play from your shared games library on any Xbox One." Similar to Xbox 360, "a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time."
Officieel kan lenen niet. Maar zoals ik het lees, kan je met enkele vrienden gewoon 1 op 1 games uitwisselen. Je kan met tot 10 familieleden games delen, niet 10 gezinsleden. Dus ook familie op een ander adres. Hoe wil MS dan ooit controleren of de mensen die jij toegang geeft tot je game library ook echt familie zijn? Positief vind ik. Zeker omdat hier geen opt-in voor 3rd party publishers voor geldt.
Players will also control whether Kinect is on, off or paused. "If you don’t want the Kinect sensor on while playing games or enjoying your entertainment, you can pause Kinect. To turn off your Xbox One, just say 'Xbox Off.' When the system is off, it’s only listening for the single voice command -- 'Xbox On,' and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you’ll need to turn it back on for these experiences."
Ik bepaal of Kinect aan, uit of gepauzeerd is, maar als de Xbox aan staat en ik geen Kinect wil, dan staat ie op pauze? Dus hij kan niet helemaal uit terwijl ik de Xbox gebruik, ook niet bij games zonder Kinect. Hoe moet dit de mensen met zorgen over Kinect gerust stellen? Geeft dan bijvoorbeeld ook aan dat je duidelijk kan zien aan het apparaat wanneer Kinect aan, uit of op pauze staat. Dat zou meer helpen dan dit.

Nee, dit allemaal geeft me nog steeds niet het hebben-hebben gevoel dat de 360 me wel gaf. En ik betwijfel of Microsoft me met de E3 wel enthousiast genoeg kan krijgen. Tot die tijd blijf ik wel lekker genieten van games op mijn 360 en de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Akkoord, het is ieder zijn zaak, maar het is absoluut verkeerd om te stellen dat omdat jij thuis 24 uur per dag online bent, dat het voor iedereen zo makkelijk is. Ik neem m'n 360 bijvoorbeeld mee van thuis (weekend) naar m'n kot/studentenverblijf/hoejehetookwilnoemen (week) en omgekeerd. Thuis online zijn is geen probleem, op kot ligt dat wel iets anders met hun brakke verbinding en verplichte inlogpagina's die de helft van de tijd niet degelijk werken. Op zo'n momenten erger je je dan dood dat je niet gewoon even SP kan spelen omdat ze duizenden kilometers van je vandaan verplichten online te zijn.

En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de wereld, waar het internet bijvoorbeeld makkelijk eens een dag of meer eruit kan liggen. Nu goed, al de TV-features van de X1 werken waarschijnlijk toch niet buiten de USA, dus non-USA landen en dan specifiek degene die het met minder als ons moeten stellen, hebben sowieso niet veel aan de X1. Die zijn meer gebaat bij de PS4, áls die ons niet hetzelfde lappen. Laat ons hopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:38:

[...]

Da's wel aardig, iedereen die een X1 koopt en nog geen breedband heeft, krijgt het van Microsoft! :P Beetje gemakkelijke uitspraak, waarmee de verplichte internetverbinding een positieve twist moet krijgen. Plus wat promotie van die magische cloud. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig wat de cloud voor bijvoorbeeld Forza gaat betekenen, waar ik niet zo snel 'worlds that evolve even when you're not playing' in terug zie.
In de achtergrond misschien wat extra autootjes downloaden en het weer realtime veranderen :+ Wauw, wat we daar allemaal niet voor moeten opofferen. Dit is echt de meerwaarde van next-gen.

[ Voor 16% gewijzigd door RangedNeedles op 07-06-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heel simpel...

Een telefoon heb ik om te bellen, hoef ik niet voor online te zijn... Een printer heb ik om te printen, ook daar hoef ik niet voor online te zijn...IPAD en de laptops kun je over ruzieen. Maar als ik geen internet heb kan ik ze evengoed gebruiken. De X1 natuurlijk ook om tv te kijken en bluray. Maar dat kan uiteraard ook gewoon op de tv... Al hoop ik natuurlijk dat je bij de X1 meer krijgt voor je geld dan gewoon tv kijken. Die statistieken zagen er wel zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

simplicidad schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:13:
Ik snap wel niet hoe je dat kunt slikken zonder in de Microsoft koolaid gemarineerd te zijn. En eigenlijk geld dit argument al even moest Sony met zo'n streken afkomen. Er scheelt toch echt iets als je uw rechten zo met de voeten laat treden. Eigenlijk maakt mij dit kwaad omdat jullie het begin van het einde ondersteunen en iedereen die wat kritisch is weet dat dit nog maar het begin is voor wat nog zit te komen.

Gedaan met ebay, koopjeskrant,... . Weg met zelf de prijszetting te kunnen bepalen. Maar god we blijven positief.
Dan heb je ook geen Steam account neem ik aan? Want daar kan je zelfs niet binnen eenzelfde huishouden games met elkaar delen ;)

Dat tradinggedoe wordt trouwens gepushed vanuit uitgevers zoals EA. Als je denkt dat Sony niet iets gelijkaardigs zal ondersteunen zal je nog een grote verrassing te wachten staan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 07-06-2013 09:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb niet zo zeer iets tegen het online zijn. Net als vele andere heb ik ook een pc en telefoon die eigenlijk altijd verbonden zijn. Ik heb echter wel iets tegen het verplichten dat je elke 24uur een keer online bent.
Stel er is een storing (of bij je eigen netwerk, of bij je provider, of bij Microsoft), al die andere apparaten blijven gewoon werken, het maakt niet uit hoe lang die storing duurt. Bij de X1 aan de andere kant, is het na 24uur uit met de pret.
Ik vind als ik zo'n duur apparaat koop, ik zelf mag bepalen wanneer en onder welke voorwaarden ik die gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Metalkai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:49:
Ik heb niet zo zeer iets tegen het online zijn. Net als vele andere heb ik ook een pc en telefoon die eigenlijk altijd verbonden zijn. Ik heb echter wel iets tegen het verplichten dat je elke 24uur een keer online bent.
Stel er is een storing (of bij je eigen netwerk, of bij je provider, of bij Microsoft), al die andere apparaten blijven gewoon werken, het maakt niet uit hoe lang die storing duurt. Bij de X1 aan de andere kant, is het na 24uur uit met de pret.
Ik vind als ik zo'n duur apparaat koop, ik zelf mag bepalen wanneer en onder welke voorwaarden ik die gebruik.
Inderdaad, eigenlijk koop je dus een half product. Zonder het stukje bij Microsoft zal hij het niet doen. Bij Simcity kregen ze ook veel gezeik met het verplichte calling-home stukje, dat zal hier niet anders zijn. veel gezeik en waarvoor ? Alle functies die genoemd worden kunnen ook prima zonder de 24h check. Ik hoop dat Microsoft verstandig is en aankondigd dat ze dit er toch uit schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

FlyEragon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:55:
[...]

Inderdaad, eigenlijk koop je dus een half product. Zonder het stukje bij Microsoft zal hij het niet doen. Bij Simcity kregen ze ook veel gezeik met het verplichte calling-home stukje, dat zal hier niet anders zijn. veel gezeik en waarvoor ? Alle functies die genoemd worden kunnen ook prima zonder de 24h check. Ik hoop dat Microsoft verstandig is en aankondigd dat ze dit er toch uit schrappen.
Ochja, zondag/maandag zeggen ze gewoon dat het een grote grap was :P. Probleem opgelost en liggen de kansen voor MS en Sony weer volledig op lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
FlyEragon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:55:
Bij Simcity kregen ze ook veel gezeik met het verplichte calling-home stukje, dat zal hier niet anders zijn. veel gezeik en waarvoor ?
Je vergelijkt de servers van EA nu met die van Microsoft.
Gezeik krijgt MS niet denk ik hoor, daarvoor hebben ze te veel, en te goede servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

boe2 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:43:

Dat tradinggedoe wordt trouwens gepushed vanuit uitgevers zoals EA. Als je denkt dat Sony niet iets gelijkaardigs zal ondersteunen zal je nog een grote verrassing te wachten staan ;)
Dat idee heb ik ook. Dit komt grotendeels vanuit de publishers. Microsoft heeft er nu openlijk aan toe gegeven. Sony kan haast niet achterblijven als de publishers dit echt willen.

Ik zie de gesprekken al voor me

EA/Ubisoft/Activision: Yeah, about that DRM shit sony...implement something similar to MS' DRM.
Sony: NO!!
EA/Ubisoft/Activision: ok....I'm seeing a bunch of Xbox One exclusives coming up just now...
Sony: you win.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

TheRealRMike schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Je vergelijkt de servers van EA nu met die van Microsoft.
Gezeik krijgt MS niet denk ik hoor, daarvoor hebben ze te veel, en te goede servers.
Zeiden we dat voor de grote PSN hack ook niet van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
PixelShooter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:39:
[...]

En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de wereld, waar het internet bijvoorbeeld makkelijk eens een dag of meer eruit kan liggen. Nu goed, al de TV-features van de X1 werken waarschijnlijk toch niet buiten de USA, dus non-USA landen en dan specifiek degene die het met minder als ons moeten stellen, hebben sowieso niet veel aan de X1. Die zijn meer gebaat bij de PS4, áls die ons niet hetzelfde lappen. Laat ons hopen.
Ondersteuning voor live tv op de X1 werkt wel... Wat de X1 doet is het signaal van je ziggo setupbox of UPC doorgeven aan de X1, de X1 geeft bij het veranderen van een kannaal een signaal terug aan je setupbox om te wisselen. Dit is dus niet per land afhankelijk eerder van het type setupbox.

Always online, ja gemiddelde gamer zal wel alles al thuis op het internet zitten voor somige een doorn in het oog de ander maakt het geen bal uit. Pas bij de verkopen zullen we zien hoe de gamers reageren. En dan denk ik nog dat de 360 fans langzaam overstappen naar X1 en PS3 naar PS4 iedere zijn ding.

mensen die geen of nagenoeg geen internet hebben zoals bv militairen of mensen die offshore werken zal wel een oplossing voor worden gevonden. Zij het niet dat als blijkt dat de X1 niet goed verkoopt de voorwaarde versoepeld zullen worden.. Het is software die het vereist niet de hardware.
Maar op dit moment is het voornamelijk gissen en hopen op duidelijkheid bij E3 al denk ik dat er pas echt duidelijkheid is bij de launch..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:42
To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:00:
[...]

Ondersteuning voor live tv op de X1 werkt wel... Wat de X1 doet is het signaal van je ziggo setupbox of UPC doorgeven aan de X1, de X1 geeft bij het veranderen van een kannaal een signaal terug aan je setupbox om te wisselen. Dit is dus niet per land afhankelijk eerder van het type setupbox.

Always online, ja gemiddelde gamer zal wel alles al thuis op het internet zitten voor somige een doorn in het oog de ander maakt het geen bal uit. Pas bij de verkopen zullen we zien hoe de gamers reageren. En dan denk ik nog dat de 360 fans langzaam overstappen naar X1 en PS3 naar PS4 iedere zijn ding.

mensen die geen of nagenoeg geen internet hebben zoals bv militairen of mensen die offshore werken zal wel een oplossing voor worden gevonden. Zij het niet dat als blijkt dat de X1 niet goed verkoopt de voorwaarde versoepeld zullen worden.. Het is software die het vereist niet de hardware.
Maar op dit moment is het voornamelijk gissen en hopen op duidelijkheid bij E3 al denk ik dat er pas echt duidelijkheid is bij de launch..
Iets quoten dat ik niet heb geschreven is niet echt netjes..

Anyways, ben benieuwd naar de E3 en hoop op een zooitje nieuwe gameplay :D

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:57:
[...]

Zeiden we dat voor de grote PSN hack ook niet van Sony?
Sony servers vergelijken met die van Microsoft :D Sony kan nog veel leren van Microsoft wanneer het gaat om stabiele servers. Speel maar eens Fifa op de PS3 en daarnaast op de 360. PS3 vaker down, crashes etc. Daarnaast zie ik veel azijnzeikerij over dat online zijn (wat aardig uit zijn verband wordt gerukt), maar hoor ik niks over de social media console PS4 waar je doodgegooid wordt met sharebuttons en allerlei andere random crap die ik niet hoef te hebben in een console. Daarom ben ik blij met de Xbox One waar alles in zit zoals Skype, mediaplayer etc etc. Tevens denk ik dat beide consoles het evengoed gaan doen. PS3 en 360 zijn uiteindelijk ook gelijk geeindigd met 70 miljoen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:03:
[...]

Sony servers vergelijken met die van Microsoft :D Sony kan nog veel leren van Microsoft wanneer het gaat om stabiele servers. Speel maar eens Fifa op de PS3 en daarnaast op de 360. PS3 vaker down, crashes etc. Daarnaast zie ik veel azijnzeikerij over dat online zijn (wat aardig uit zijn verband wordt gerukt), maar hoor ik niks over de social media console PS4 waar je doodgegooid wordt met sharebuttons en allerlei andere random crap die ik niet hoef te hebben in een console. Daarom ben ik blij met de Xbox One waar alles in zit zoals Skype, mediaplayer etc etc. Tevens denk ik dat beide consoles het evengoed gaan doen. PS3 en 360 zijn uiteindelijk ook gelijk geeindigd met 70 miljoen verkopen.
Ik zou er maar niet van uit gaan dat de X1 geen social network troep zal hebben. Elk apparaat heeft dat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Uniciteit schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:12:
Dan moet je een account laten aanmaken door de persoon die je console wilt kopen. Vervolgens 30 dagen 'vrienden' zijn en wachten, games overzetten en console doorverkopen.
Als ik het goed gelezen heb werkt dat truukje met die 30 dagen maar 1 keer, dus als je een spel al eens uitgeleend hebt zit er niets anders op dan het spel via een winkel te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:05:
[...]

Ik zou er maar niet van uit gaan dat de X1 geen social network troep zal hebben. Elk apparaat heeft dat tegenwoordig.
PS4 heeft het op de controller he buttons etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
MarkH NL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:02:
[...]

Iets quoten dat ik niet heb geschreven is niet echt netjes..

Anyways, ben benieuwd naar de E3 en hoop op een zooitje nieuwe gameplay :D
Aangepast.. geen idee wat er gebeurde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:03:
[...]

Ik vermoed ook dat beide consoles straks uiteindelijk gaan kunnen doen. Afhankelijk van de hardware dan. Als Microsoft zegt dat je games niet 123 kan verkopen aan een ander zal waarschijnlijk Sony dit ook gaan doen. Volgens mij kun je het social media gedeelte op de PS4 uitzetten of gewoon niet doen. Daarbij wordt bij de PS4 de share knop gebruikt ook om eventueel dingen met je PS vrienden te delen (maar we zitten hier in het XBOX topic en wil het hier eigenlijk niet over hebben)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Als ik het goed gelezen heb werkt dat truukje met die 30 dagen maar 1 keer, dus als je een spel al eens uitgeleend hebt zit er niets anders op dan het spel via een winkel te verkopen.
Dit ligt overigens niet aan Microsoft of aan de Xbox, maar aan de publishers en developers die willen dit. Laat dat even duidelijk zijn aangezien er al velen zijn die Microsoft hiervan de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:00:
[...]

Ook goed, maar hetzelfde probleem blijft: zit je met een setupbox die alles behalve goed in elkaar zit, dan verwacht ik toch niet dat de X1 out-of-the-box gaat werken met bijvoorbeeld m'n setupbox. Ergens nog wel begrijpelijk, alleen al per land heb je er zoveel verschillende. Alleen snap ik dan niet dat ze hiermee zo lopen te pronken op hun conferentie. En dan heb je ook nog de voice commands die nog vertaald moeten worden. Ooit zal dat misschien allemaal wel gebeuren, maar hoe lang gaan we op dit alles moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PixelShooter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:08:
[...]

Ook goed, maar hetzelfde probleem blijft: zit je met een setupbox die alles behalve goed in elkaar zit, dan verwacht ik toch niet dat de X1 out-of-the-box gaat werken met alles setupboxes, of bijvoorbeeld de mijne. Ergens nog wel begrijpelijk, alleen al per land heb je er zoveel verschillende. Alleen snap ik dan niet dat ze hiermee zo lopen te pronken op hun conferentie. En dan heb je ook nog de voice commands die nog vertaald moeten worden. Ooit zal dat misschien wel gebeuren, maar hoe lang gaan we op dit alles moeten wachten?
Commands vertalen? Denk het niet, gewoon in het Engels. Voor kinderen meteen handig, leren ze Engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Een artikel van een paar weken geleden over de Live TV service:
http://www.ign.com/articl...lable-in-the-us-at-launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:15

Je vergeet natuurlijk wel een stukje...

Het probleem is volgens mij niet dat 'ie online moet zijn maar het feit dat je verplicht wordt dit te zijn. En dat als je hier geen gehoor aan geeft Microsoft je de toegang ontzegt.

Zou wat zijn als ik mijn iPad wil gebruiken maar geen wifi heb en dat ik al mijn apps (die prima offline werken) niet kan gebruiken. Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:09:
[...]

Commands vertalen? Denk het niet, gewoon in het Engels. Voor kinderen meteen handig, leren ze Engels :)
Echt..."fans" lijken alles wel te kunnen relativeren?

Ja dan leren ze maar engels.
1 x per dag online, ja dan neem je maar een satteliet verbinding op vakantie
Ja dan leen je maar niks uit
...Het is gewoon kut klaar. Vooruitgang is meer dan alleen mooiere graphics op je scherm toveren. Wat heb je eraan als je wat mooiere graphisc hebt maar voor de rest erop achteruit gaat? Tenzij je allerlei mac guyver trucks moet uithalen om dezelfde functionaliteit als vroegahh te behouden.

Je ziet het steeds vaker, begon allemaal met die ipods die je alleen maar met itunes kunt bedienen tenzij je ze hackt, steeds meer fabrikanten van hardware die precies willen bepalen hoe jij een stuk hardware gebruikt, vind het echt belachelijk gewoon. En dat het nu ook is overgeslagen op consoles vind ik een trieste ontwikkeling.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb overal gelezen dat het apparaat een keer per 24 uur online moet zijn maar wat gebeurd er nou als je dit niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
EnigmaNL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:14:
Ik heb overal gelezen dat het apparaat een keer per 24 uur online moet zijn maar wat gebeurd er nou als je dit niet doet?
Dan kan je geen games meer spelen totdat je weer verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Metalkai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Dan begrijp ik niet echt waarom ze nou expliciet vermelden dat je eens per 24 uur online moet met dat ding. Als je hem na 48 weer aanzet is er dus gewoon niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:09:
[...]

Commands zijn al lang en breed vertaald.. 2 jaar geleden begon MS al met een app op je XBOX om kinect nederlands te leren :)

Over de setup boxen.. Ja ik denk ook dat niet alle setup boxen zullen werken met de X1. Ziggo is wel druk bezig met het maken van een app.

Daarnaast krijg je een HDMI kabel tussen je consol en de setupbox en een IR kabel. die in de X1 wordt gestopt. Deze vertaald dan de zender wisselingen.

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat werken. Al heb ik nu een setupbox met HDD. maar de X1 zal ook kunnen opnemen.. Daarnaast zou ik het persoonlijk wel pretig vinden.. 1 kanaal die je nodig hebt voor TV, Games en BR :) Nu switch ik om de haverklap van kanaal voor TV, 360 en de Mac Mini om films e.d te kijken..

Vraag me ook af welke TV Aansluitingen er ondersteund worden alleen HDM inc 1080P of composiet/VGA DVI???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
EnigmaNL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:16:
[...]

Dan begrijp ik niet echt waarom ze nou expliciet vermelden dat je eens per 24 uur online moet met dat ding. Als je hem na 48 weer aanzet is er dus gewoon niks aan de hand?
Klopt. Het moet er echter wel bij staan, want als je bijvoorbeeld geen internet hebt (ja, die mensen bestaan nog), heb je helemaal niks aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Metalkai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:15:
[...]

Dat had ik ook nog nergens gelezen. Vind het verder wel jammer dat je naar een gameshop moet gaan om een game te moeten "deactiveren". Dacht dat het leven makkelijker zou worden met het internet en je gewoon games kon doorverkopen via internet. Maar stel je woont in zuid-afrika en je hebt geen gameshop in de buurt.

Was het niet gewoon veel makkelijker geweest als ze een optie hadden gemaakt op de XBOX site. Of zal dit te fraude-gevoelig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Oxigeon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:18:
[...]

Dat had ik ook nog nergens gelezen. Vind het verder wel jammer dat je naar een gameshop moet gaan om een game te moeten "deactiveren". Dacht dat het leven makkelijker zou worden met het internet en je gewoon games kon doorverkopen via internet. Maar stel je woont in zuid-afrika en je hebt geen gameshop in de buurt.

Was het niet gewoon veel makkelijker geweest als ze een optie hadden gemaakt op de XBOX site. Of zal dit te fraude-gevoelig zijn?
Ach commersie :) Bij te veel weerstand zal eea toch nog worden aangepast..

Zo zou het idd mogelijk kunnen zijn dat je zelf games van je naam afhaald misschien later als blijkt dat de EU het niet eens is met MS beleid over doorverkopen van software. Volgens mij is daar vorigjaar of het jaar daarvoor nog een grote EU zaak van geweest waardoor het mogelijk zou moieten zijn om software zonder problemen door te verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik hoop wel voor Microsoft dat ze dat Live TV service snel uitrollen buiten de VS. Niet dat het een jaar of twee gaat duren voordat bijvoorbeeld Nederland eindelijk die functionaliteit krijgt. Het lijkt namelijk nogal een groot onderdeel van deze console, en als je het dan al verkoopt met functies die niet overal werken, moet je toch wel hard werken om die functies zo spoedig mogelijk werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37

PBP

Hoe zit dat eigelijk precies met 10 familieleden je games laten delen? Hoe weet de Xbox dat het familie is? Moeten ze allemaal op hetzelfde adres wonen. Want anders kun je natuurlijk gewoon met 10 vrienden games uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 19:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Metalkai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:26:
Ik hoop wel voor Microsoft dat ze dat Live TV service snel uitrollen buiten de VS. Niet dat het een jaar of twee gaat duren voordat bijvoorbeeld Nederland eindelijk die functionaliteit krijgt. Het lijkt namelijk nogal een groot onderdeel van deze console, en als je het dan al verkoopt met functies die niet overal werken, moet je toch wel hard werken om die functies zo spoedig mogelijk werkend te krijgen.
Uhhh lezen??

Setupbox koppel je aan je X1 samen met IR
Dit werkt al mogelijk niet voor UPC aangezien UPC zijn eigen setupboxen bouwt en Ziggo standaarden gebruikt van leveranciers.

Dus ja Live TV zal bij lauch werken... Simple HDMI kabel aansluiten op de HDMI in van de X1 en IR zodat de X1 signaal terug kanb sturen naar de Setupbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Uhhh lezen??

Dit werkt al mogelijk niet voor UPC aangezien UPC zijn eigen setupboxen bouwt en Ziggo standaarden gebruikt van leveranciers.

Dus ja Live TV zal bij lauch werken... Simple HDMI kabel aansluiten op de HDMI in van de X1 en IR zodat de X1 signaal terug kanb sturen naar de Setupbox
Uhhh lezen??

Zoals ik een paar posts naar boven al gelinkt had Link
Xbox One's Live TV service will only be available in the United States at launch, with Microsoft 'anticipating global scale over time,' according to an official press release.

Xbox One Live TV, unveiled at Microsoft's recent Xbox One reveal event, will enable you to 'navigate and watch live TV from your cable, telco or satellite set-top box through your Xbox One.' The service is a big part of Microsoft's central message that the Xbox One will be an all-in-one games and entertainment device, so naturally the publisher is stressing its commitment to 'bringing live TV through various solutions to all the markets where Xbox One will be available.'

The service will not be supported out of the box; Xbox One Live TV will require a separate supported receiver device with HDMI output to work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35

1 Verschil met al die apparaten en de Xbone. Je bepaalt zelf wat je er mee doet geen internet wel internet , je kan het gebruiken. Bij de Xbox One lijkt het wel of je heel lief MS moet aankijken om iets te willen doen. Zoals die tweedehands games , games gebruiken binnen huis , kinect.

Ik dat da meer het probleem is bij de meeste mensen. Het niet zelf kunnen bepalen en afhankelijk zijn Microsoft. Dadelijk krijgen ze net zo aanval net als bij PSN waar de boel 2 maanden uit lag. Daar zit je dan met je niet werkende apparaat.

Ik heb zelf ook geen problemen met always online of tweedehands games. Maar ik wil niet dat andere gaan bepalen wat ik met me spullen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Jumpiefox schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:12:
[...]

Echt..."fans" lijken alles wel te kunnen relativeren?
Soms is er niets mis met relativeren hoor :)
Ja dan leren ze maar engels.
Nederlandse ondersteuning komt er ook aan
1 x per dag online, ja dan neem je maar een satteliet verbinding op vakantie
Tja, mijn spel computers zijn nog nooit juit mijn av rack geweest, laat staan dat ze zijn mee geweest op vakantie, sterker nog als je niet op vakantie kan zonder xbox zou ik me eens druk maken over andere dingen ;)
Ja dan leen je maar niks uit
Tja, dat heb ik ook nog nooit gedaan, en ik heb ook nog nooit een twede hands game gekocht of verkocht.
...Het is gewoon kut klaar. Vooruitgang is meer dan alleen mooiere graphics op je scherm toveren. Wat heb je eraan als je wat mooiere graphisc hebt maar voor de rest erop achteruit gaat? Tenzij je allerlei mac guyver trucks moet uithalen om dezelfde functionaliteit als vroegahh te behouden.

Je ziet het steeds vaker, begon allemaal met die ipods die je alleen maar met itunes kunt bedienen tenzij je ze hackt, steeds meer fabrikanten van hardware die precies willen bepalen hoe jij een stuk hardware gebruikt, vind het echt belachelijk gewoon. En dat het nu ook is overgeslagen op consoles vind ik een trieste ontwikkeling.
Niet kopen, en verder gewoon niet zeuren. als er echt zoveel mensen problemen mee hebben moeten ze eens gewoon hun consumenten stemrecht gebruiken en spullen niet kopen. Dan leren fabrikanten het van zelf.

Sinds ik wat akkevietjes heb gehad met Sony komt er bij mij geen enkel product meer van ze mijn huis in.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Uhhh lezen??

Jij kent die krengen van een Digicorders niet :+
Is het signaal dat van die HDMI komt trouwens niet encoded? Iets met HDCP ofzo, ben er niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
PixelShooter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:37:
[...]

Is het signaal dat van die HDMI komt trouwens niet encoded? Iets met HDCP ofzo, ben er niet in thuis.
HDMI passtrough werkt ook met HDCP, ik denk alleen niet dat de Xbox er nog een oerlay overheen kan leggen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Klopt, maar zolang de hdmi ingang van de X1 HDCP gecertificeerd is, is er niets aan de hand.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
[...]

Lijkt me niet.. Dan heb je dus altijd een TV nodig die jouw signaal moet decoden. Stel dat je TV dan net die encode niet begrijpt kan je weer een andere setupbox kopen. Wel zou het kunnen dat de HDMI signaal encoded is. maar dat zal een standaard zijn en MS heeft net als een TV fabrikant dan een licentie daarop.

Ja Ziggo werkt. Collega heeft zo'n test dev kit thuis staan. niet in de orginele behuizing zoals getoont is maar in een PC kast + gesealed dus hij mag deze niet openmaken.

Hij mag er niet veel overzeggen. Maar kon wel bevestigen dat Ziggo werkte :)

Dat niet alles zal werken lijkt me duidelijk, ESPN enz zullen we niet hebben in de EU.. En de fav team app zullen we ook niet hebben.. Maar TV kijken ja..
Wat ik nog wel afvraag is of de overlay van de setupbox onderdrukt wordt? of deze ook geshowed gaat worden indien ja. Dan maar opzoek naar een andere setupbox waar ik dat in uitkan zetten :+ beetje overdone om X1 en Cisco overlay te hebben bij kanaal wissel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het komt er dus eigenlijk op neer dat de eerlijke consument wederom genaaid wordt :P
Het zou me niet verbazen als er na verloop van tijd een hack gaat komen die de 24u check kan omzeilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Het 1x per 24uur vind ik nog niet eens het ergste eigelijk. Het niet uitlenen van games zonder je account te moeten geven vind ik wel erg. Ik leen best vaak games uit met vrienden om een game te proberen of singleplayer te spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:54:
Het komt er dus eigenlijk op neer dat de eerlijke consument wederom genaaid wordt :P
Het zou me niet verbazen als er na verloop van tijd een hack gaat komen die de 24u check kan omzeilen...
Een hack :P... denk niet dat die er gaat komen. Dan zal er net zoals bij de X360 gewoon een lifetime ban komen op je X1 lijkt me
Het 1x per 24uur vind ik nog niet eens het ergste eigelijk. Het niet uitlenen van games zonder je account te moeten geven vind ik wel erg. Ik leen best vaak games uit met vrienden om een game te proberen of singleplayer te spelen
Hier hetzelfde. ik ruil vrijwel elk spel met mijn broer. Is hij er klaar mee leen ik hem. Ben ik er klaar mee geef ik hem terug.

[ Voor 30% gewijzigd door Oxigeon op 07-06-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

SnowDude schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Soms is er niets mis met relativeren hoor :)

[...]
Nederlandse ondersteuning komt er ook aan

[...]
Tja, mijn spel computers zijn nog nooit juit mijn av rack geweest, laat staan dat ze zijn mee geweest op vakantie, sterker nog als je niet op vakantie kan zonder xbox zou ik me eens druk maken over andere dingen ;)

[...]
Tja, dat heb ik ook nog nooit gedaan, en ik heb ook nog nooit een twede hands game gekocht of verkocht.

[...]

Niet kopen, en verder gewoon niet zeuren. als er echt zoveel mensen problemen mee hebben moeten ze eens gewoon hun consumenten stemrecht gebruiken en spullen niet kopen. Dan leren fabrikanten het van zelf.

Sinds ik wat akkevietjes heb gehad met Sony komt er bij mij geen enkel product meer van ze mijn huis in.
Er is idd niks mis met relativeren maar soms is toegeven dat iets kut is in plaats van het steeds goed praten ook niet erg.

Boohoo, zorgen maken om iets anders omdat men gewoon perse een console met zich mee wilt brengen op vakantie? Dat bedoel ik dus met fans bull shit, beetje zielige opmerking. Ga er verder niet eens op in.

Nee jij misschien niet, maar genoeg mensen die met vrienden etc wel af en toe games omwisselen.

Zeuren? Ik uit gewoon mijn mening dat jij dat als gezeur opvat is jou probleem. Het kenbaar maken waarom je iets niet wilt kopen wat je er kut aan vindt is ook gewoon een "consumenten recht he"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Oxigeon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:54:
[...]

Een hack :P... denk niet dat die er gaat komen. Dan zal er net zoals bij de X360 gewoon een lifetime ban komen op je X1 lijkt me
Zal vast wel iets in die richting gaan komen, maar dan wel met nadeel dat je helemaal niet meer online zal kunnen gaan, dus ook niet voor multiplayer games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Even een voorbeeld situatie schetsen:

Als ik op vakantie ga met een vriend of met paar man en we zitten in de EU of er buiten of zelfs in NL en daar is geen vast/draadloos internet? ja mensen die plekken zijn er nog steeds genoeg te vinden.
Gewoon een zeer simpele en realistisch scenario, wat kan Microsoft dan voor mij/ons doen?

Ik denk vraag het even hier aangezien er mensen zijn die helemaal into deze materie zitten en ik kon zo snel echt nergens nu duidelijkheid vinden of Microsoft hier ook een systeem voor gaat bedenken want het zou me wat zijn als ze zeggen jammer jongens jullie hebben dikke pech, zo ken ik Microsoft namelijk ook niet en dit soort scenario's zijn er veel te bedenken, er zou een extra systeem bedacht moeten worden in mijn ogen.
Ik las wel dat je per 24 uur minimaal 1x online moet zijn en dat game makers zelf ook nog eens mogen beslissen of je online moet zijn maar toch ik kan me niet voorstellen dat ze zich zo gamers onvriendelijk in dit soort situaties gaan opstellen, zou voor mij een vervelende dobber zijn :(

[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 07-06-2013 12:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 12-09 22:52
Oxigeon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:54:
[...]

Why not? Misschien een Raspberry PI achtig bordje die een webserver heeft en zich voordoet als een MS server. Die koppel je aan de X1 en als die dan vraagt of de games nog valide zijn dan zegt de Raspberry PI gewoon altijd: Ja! :Y)

Klinkt te makkelijk dus ik denk niet dat dat zo gaat werken.
Hier hetzelfde. ik ruil vrijwel elk spel met mijn broer. Is hij er klaar mee leen ik hem. Ben ik er klaar mee geef ik hem terug.
Hier ook zo, ik deel de games ook met mijn broer en zwager enzo. Maar als we die games nu als familie kunnen delen worden het gamen wel interessanter! Dan kunnen we de kosten van de games gewoon delen, 1tje koopt het en de hele familie kan mee genieten :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

pino85 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:02:
En het simpele feit als ik op vakantie ga met een vriend of met paar man en we zitten in de EU of er buiten of zelfs in NL en daar is geen vast/draadloos internet? ja mensen die plekken zijn er nog steeds genoeg te vinden.
Gewoon een zeer simpele en realistisch scenario, wat kan Microsoft dan voor mij/ons doen? ik denk vraag het even hier aangezien er mensen zijn die helemaal into deze materie zitten.
Dan kan je niet gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
pino85 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:02:
En het simpele feit als ik op vakantie ga met een vriend of met paar man en we zitten in de EU of er buiten of zelfs in NL en daar is geen vast/draadloos internet? ja mensen die plekken zijn er nog steeds genoeg te vinden.
Gewoon een zeer simpele en realistisch scenario, wat kan Microsoft dan voor mij/ons doen?
ik denk als je op vakantie gaat om te gamen je dan niet echt vakantie houd..
Als ik op vakantie ben heb ik alleen mn laptop bij om mn foto's op de laptop te zetten..

Ieder zijn ding. Maar op vakantie neem ik echt geen computer mee om er achter te hangen. Maar meer om ff snel uit te zoeken waar iets te doen valt. Of muziekje te luisteren..

Zelfde vind ik het ook gek dat Nederlanders vaak een hele vooraad kast met eten en drinken meenemen naar het buitenland.. :+ Kaas kan ik misschien nog wel bij inkomen..

Maar als je in een pension aangeef ik wil geen ontbijt en lunch.. dat je dan toch brutaal aan tafel gaat zitten met je hero jam potje en kaasblok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:15:
[...]

Voor 's avonds even of voor als het regent? Da's nu toch niet zo vreemd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

PixelShooter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:18:
[...]

Of samen met de neven uit het buitenland lekker op het dak terras de late uurtjes gamend door te brengen ;p etc Genoeg mensen die dat doen en lol mee hebben. Ja je kan net zo goed kaarten/stoere verhalen vertellen etc maar het gaat erom dat je daar dus zelf niet meer voor kan kiezen.

Vakantie = lol hebben, en 1 ieder heeft lol op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

[...]

Als ik op vakantie ben heb ik alleen mn laptop bij om mn foto's op de laptop te zetten..
offtopic:
Wil je dat ik hier serieus op in ga? weet je wat hoe kortzichtig ik je opmerking ook vind ik zal het even doen, het is wel offtopic dus beter dit via Dm te doen mocht je er op door willen gaan.

Situatie what if:

Even een denkbeeldig persoon:

Ik ga vaker met vrienden weg en ja dan nemen we console(s) mee, we gaan niet 24/7 er op uit nee dat doen wij meestal in de middag, in de avond ff wat cafetjes of barretjes bekijken of live muziek of wat dan ook en daarna nog lekker wat uren samen op de bank gamen, zie niet in wat hier raar aan is.

Buiten dit zijn we mensen die wat avontuurlijker zijn, als je in de bergen bent heb je vaak al geen muziek/barretjes etc etc nee dan ga je bv een dag mountainbiken/bergklimmen en meer van dat soort zaken.
Dan ben je weer blij als je lekker savonds op de bank zit en ja dan willen wij graag ff gamen, nogmaals is dit zo raar ?.

Al met al zullen mensen die vaker in gebieden komen die wat meer afgelegen zijn /geen internet hebben een reden er bij hebben om te bedenken of ze wel voor deze One willen gaan, althans zo lang Microsoft niet voor een extra ander systeem zorgt wat zorgt dat je in bepaalde situaties toch kan gamen ondanks dat je in een gebied bent waar geen verbinding mogelijk is.

[ Voor 73% gewijzigd door pino85 op 07-06-2013 12:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
PixelShooter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:18:
[...]

In de avond uren is er genoeg te doen, bezoek brengen aan een lokale bar gezellig er op uit trekken lekker naar een ander plaatsje gaan.

Ik slaap alleen op de acomodatie waar ik verblijf.. voor de rest ben ik op pad. Dingen bekijken die ik in nederland niet kan zien. Maar eerlijk is eerlijk ieder zijn ding. Ik vermaak me wel met een boek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 17:20

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

laten we weer terug gaan naar de xbox one ipv van bezigheden op vakantie. Ieder zijn eigen ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 12-09 22:52
[...]

Maar als je nou eens naar Militairen kijkt die soms lang op zee zitten zonder internet... Die kunnen dus ook niet gamen.

Het gaat gewoon om het feit dat er mensen zijn die een X1 meenemen voor langer dan 24 uur en daar geen intenet hebben. Die ontneem je de kans om te gamen dus.

Maar ik snap MS nu ook wel weer, hoe willen ze anders controleren of je een game nog wel in bezig hebt, want anders zou je een game kopen, installeren, door verkopen en door blijven spelen zolang je X1 nog niet een verbinding heeft gehad.

Volgens mij moeten ze het anders doen:
Je hebt 2 keuzes:

1. Je koopt een game en koppelt deze aan je Account. De disc is niet meer nodig dan en waardeloos, maar je kan nu wel op elke X1 ter wereld die verbonden is met internet inloggen en de game spelen. Enige nadeel is dat je elke 24 uur online moet zijn om te controleren of de game nog wel in je bezit is.

2. Je koopt een game maar koppelt deze niet aan je account. De disc moet dan gewoon in de console zitten om te gamen. Nadeel is dat je altijd de game bij je moet hebben om deze te spelen... Maar, je hebt geen internet nodig om te gamen!

Dan heb je gewoon de keuze wat je wil! Neem je je X1 altijd me op vakantie? Dan koppel je de game niet en heb je altijd de disc nodig.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18
Tweedehands principe vind ik niet eens zo slecht, ze hebben mooie middenweg gevonden waar blijkbaar publishers zich dan ook in kunnen vinden. Ze zouden zoiets op de PC moeten bouwen, zou best interessant zijn.

Het 'moet online anders werkt die niet meer', is echt flink minpunt. Vakantie (mij interesseert het geen hol wat mensen 'vinden' wat je op een vakantie zou moeten doen) of downtime van je internet, heb je helemaal niets meer.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 07-06-2013 11:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Harmsen schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Maar als je nou eens naar Militairen kijkt die soms lang op zee zitten zonder internet... Die kunnen dus ook niet gamen.

Het gaat gewoon om het feit dat er mensen zijn die een X1 meenemen voor langer dan 24 uur en daar geen intenet hebben. Die ontneem je de kans om te gamen dus.

Maar ik snap MS nu ook wel weer, hoe willen ze anders controleren of je een game nog wel in bezig hebt, want anders zou je een game kopen, installeren, door verkopen en door blijven spelen zolang je X1 nog niet een verbinding heeft gehad.

Volgens mij moeten ze het anders doen:
Je hebt 2 keuzes:

1. Je koopt een game en koppelt deze aan je Account. De disc is niet meer nodig dan en waardeloos, maar je kan nu wel op elke X1 ter wereld die verbonden is met internet inloggen en de game spelen. Enige nadeel is dat je elke 24 uur online moet zijn om te controleren of de game nog wel in je bezit is.

2. Je koopt een game maar koppelt deze niet aan je account. De disc moet dan gewoon in de console zitten om te gamen. Nadeel is dat je altijd de game bij je moet hebben om deze te spelen... Maar, je hebt geen internet nodig om te gamen!

Dan heb je gewoon de keuze wat je wil! Neem je je X1 altijd me op vakantie? Dan koppel je de game niet en heb je altijd de disc nodig.
Wedden dat de meerderheid kiest voor optie 2. Dat is eigenlijk de optie zoals het nu ook gaat. En ik denk dat de meerderheid van de consolebezitters het niet erg vind als hij ergens wil gaan gamen dat hij dan de disc meeneemt naar die andere plaats.

Pagina: 1 ... 20 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.