[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor mensen die hun console mee willen nemen naar een vakantiehuisje/camping/whatever waar geen internet is; pak je telefoon, zet je hotspot 2 minuten aan, verbind je X1 daar even mee en je kunt weer 24 uur vooruit.

Heb je geen internet abo op je telefoon kan het lastiger worden maar volgens mij zijn dat er niet heel veel meer die zonder rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Begrijp er werkelijk niks van dat er mensen zijn die de verplichte internet-connectie lopen te verdedigen. Je hebt er als gamer namelijk helemaal niks aan, het is enkel een voordeel voor Microsoft en haar partners.

Heb zelf 3 xBox-360's, waarvan er twee niet op internet zijn aangesloten. Die kasten blijven dus mooi nog een paar jaar dienst doen, want aan deze ongein ga ik niet beginnen.

Microsoft (en Sony uiteraard ook) zouden juist een zo klantvriendelijk mogelijk systeem uit moeten rollen om de aanval van spotgoedkope tablet-games te weerstaan. In plaats daarvan timmeren ze hun systemen volledig dicht en maken ze het in de praktijk ongetwijfeld onmogelijk om je dure console games door te verkopen.

Wat gaat de (nabije) toekomst ons brengen? Tablets die zo sterk zijn dat je er 1080p games op je TV mee kunt spelen, en dan niet met een hdmi kabel, maar volledig draadloos. Ik wens de heren van Microsoft en Sony veel succes om die dreiging het hoofd te bieden. Op deze manier gaat dat in ieder geval zeker niet lukken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:52
Oxigeon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:43:
[...]

Wedden dat de meerderheid kiest voor optie 2. Dat is eigenlijk de optie zoals het nu ook gaat. En ik denk dat de meerderheid van de consolebezitters het niet erg vind als hij ergens wil gaan gamen dat hij dan de disc meeneemt naar die andere plaats.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook, maar zo heb je wel mooi een gulden middenweg voor iedereen :)

Hoe gaat het trouwens met Games On Demand die je nu koopt en download via internet? Kan je die wel aan iemand anders geven? En kan je wel offline zijn als je zo'n game wil spelen?
kazuka schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:44:
Voor mensen die hun console mee willen nemen naar een vakantiehuisje/camping/whatever waar geen internet is; pak je telefoon, zet je hotspot 2 minuten aan, verbind je X1 daar even mee en je kunt weer 24 uur vooruit.

Heb je geen internet abo op je telefoon kan het lastiger worden maar volgens mij zijn dat er niet heel veel meer die zonder rondlopen.
Nou als ik naar mijn omgeving kijk dan hebben erg veel mensen wel een console maar geen data abonnement op de mobiel, of ze weten niet eens dat een hotspot functie bestaat op de telefoon....

[ Voor 33% gewijzigd door Harmsen op 07-06-2013 11:47 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Maar waarom zou ik dat in vredesnaam moeten doen 8)7 ? Ik wil gewoon kunnen gamen op elke plek waar ik wil, en me niet in allerlei bochten moeten wringen omdat ze bij Microsoft weer eens wat idioots bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22

En hoe weet je dat de Xbox dan ook niet meteen alles gaat syncen? Even update hier, patch daar, hoppa 100-800MB update via je brakke 3G verbinding (gros van vakantieparken hebben enorm slechte dekking).

Windows 8 ziet geen verschil tussen 3G-wifi en 'normale' Wifi, hotspot is hotspot.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
alexbl69 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:45:
Begrijp er werkelijk niks van dat er mensen zijn die de verplichte internet-connectie lopen te verdedigen. Je hebt er als gamer namelijk helemaal niks aan, het is enkel een voordeel voor Microsoft en haar partners.
Microsoft wil het eigenlijk vast ook niet (het kost hun alleen geld (ontwikkeling, infrastructuur) en goodwill, het zullen dus vooral de partners zijn die erop hameren.

En zonder de partners geen AAA titels.
Mag jij kiezen: Geen partners (en dus alleen indie games), of wel AAA en andere major releases, maar wel verplicht online.

Overigens komt er vast nog wel een alternatief voor die 1x per 24 uur online. Zoals via originele game-disks ofzo. Achievements zullen dan wel pas bijgewerkt worden als je weer online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
alexbl69 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:45:
Microsoft (en Sony uiteraard ook) zouden juist een zo klantvriendelijk mogelijk systeem uit moeten rollen om de aanval van spotgoedkope tablet-games te weerstaan. In plaats daarvan timmeren ze hun systemen volledig dicht en maken ze het in de praktijk ongetwijfeld onmogelijk om je dure console games door te verkopen.
Je moet wel appels met appels vergelijken natuurlijk! We willen graag onze games door kunnen verkopen/uitlenen, daarom moet regelmatig gecontroleerd worden met de servers of de game nog in je bezit is.

Maar een goedkope tablet game kan je niet doorverkopen. Dus die check of de game nog in je bezit is hoeft niet gedaan te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
SinergyX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:48:
[...]

En hoe weet je dat de Xbox dan ook niet meteen alles gaat syncen? Even update hier, patch daar, hoppa 100-800MB update via je brakke 3G verbinding (gros van vakantieparken hebben enorm slechte dekking).

Windows 8 ziet geen verschil tussen 3G-wifi en 'normale' Wifi, hotspot is hotspot.
Windows 8 (en RT en WP8) kent anders prima het verschil tussen een "metered" verbinding, en een verbinding waar je niet per volume betaald. Dus waarom zou de X1 dan niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Harmsen schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Je moet wel appels met appels vergelijken natuurlijk! We willen graag onze games door kunnen verkopen/uitlenen, daarom moet regelmatig gecontroleerd worden met de servers of de game nog in je bezit is.

Maar een goedkope tablet game kan je niet doorverkopen. Dus die check of de game nog in je bezit is hoeft niet gedaan te worden.
Tablet games zijn zo goedkoop dat er geen enkele behoefte is ze door te verkopen. Bij consoles is die wens er juist omdat de spellen vaak meer dan €50 kosten.

Maar hoe meer ik hierover lees, hoe verder mijn mond openvalt. Die vereiste van eens in de 24 uur zal dus in de praktijk bij praktisch iedereen betekenen dat de UTP kabel (of wifi) continu in het apparaat zit. Als je dan ook nog leest dat de Kinect verplicht aan moet staan heb ik al gegeten en gedronken.

Komt misschien omdat mijn leeftijd waarschijnlijk wat hoger is dan het gemiddelde hier, maar ik slik niet alles voor zoete koek en zie hier een mega-privacy probleem ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
EgMaf schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:53:
Windows 8 (en RT en WP8) kent anders prima het verschil tussen een "metered" verbinding, en een verbinding waar je niet per volume betaald. Dus waarom zou de X1 dan niet hebben?
Hij zal het verschil best wel zien (desktop btw werkt met WP hotstop wel, maar android hotstop niet - die laatste gaat doodleuk updates binnenhalen bij default settings), maar de vraag is of hij enkel 'activeert' of ook meteen informatie binnenhaalt over updates. Start een game nog op als er een update beschikbaar is, of kan je het spel zonder de update blijven spelen?

Daarnaast gaat het mij niet om de technische haalbaarheid, maar over het principe an sich. Als ik weekje duitsland/frankrijk ga en ik neem dat ding mee, 'even' een hotstop opzetten gaat behoorlijk prijzig worden. Het is dan wel mijn keuze om dat ding mee te nemen, maar niet mijn keuze dat dat ding verplicht internet nodig heeft. Het is een beperking die zonder keuze wordt opgelegt, wat enkel extra kosten of verlies van functionaliteit met zich meebrengt.

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 07-06-2013 12:01 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
EgMaf schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:52:
Microsoft wil het eigenlijk vast ook niet (het kost hun alleen geld (ontwikkeling, infrastructuur) en goodwill, het zullen dus vooral de partners zijn die erop hameren.

Mag jij kiezen: Geen partners (en dus alleen indie games), of wel AAA en andere major releases, maar wel verplicht online.

Overigens komt er vast nog wel een alternatief voor die 1x per 24 uur online. Zoals via originele game-disks ofzo. Achievements zullen dan wel pas bijgewerkt worden als je weer online bent.
MS en Sony zouden samen wel sterk moeten genoeg zijn om dergelijke eisen te kunnen weigeren lijkt me.

Ik heb opzich persoonlijk ook nog geen problemen met de vereisten. Al krijgt de PS4 dit ook, ik koop m toch wel. Het gaat me meer om het feit dat de rechten die je als consument hebt over iets wat je aankoopt steeds meer beperkt worden. Een spel niet kunnen spelen zonder internetverbinding vind ik persoonlijk gewoon niet kunnen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
alexbl69 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:57:
[...]

Tablet games zijn zo goedkoop dat er geen enkele behoefte is ze door te verkopen. Bij consoles is die wens er juist omdat de spellen vaak meer dan €50 kosten.

Maar hoe meer ik hierover lees, hoe verder mijn mond openvalt. Die vereiste van eens in de 24 uur zal dus in de praktijk bij praktisch iedereen betekenen dat de UTP kabel (of wifi) continu in het apparaat zit. Als je dan ook nog leest dat de Kinect verplicht aan moet staan heb ik al gegeten en gedronken.

Komt misschien omdat mijn leeftijd waarschijnlijk wat hoger is dan het gemiddelde hier, maar ik slik niet alles voor zoete koek en zie hier een mega-privacy probleem ontstaan.
Niemand belet je om de stroom uit de Xbox te trekken als je niet gamet! Dus over privacy maak ik me geen zorgen, ik trek gewoon de stroom eruit en dan doet zowel de Xbox als Kinect helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:59:
[...]

MS en Sony zouden samen wel sterk moeten genoeg zijn om dergelijke eisen te kunnen weigeren lijkt me.

Ik heb opzich persoonlijk ook nog geen problemen met de vereisten. Al krijgt de PS4 dit ook, ik koop m toch wel. Het gaat me meer om het feit dat de rechten die je als consument hebt over iets wat je aankoopt steeds meer beperkt worden. Een spel niet kunnen spelen zonder internetverbinding vind ik persoonlijk gewoon niet kunnen.
Nee dat zijn ze niet. Nintendo heeft in het verleden ook tegen het zere been van ontwikkelaars/uitgevers geschopt, dat is hen nog steeds niet vergeven.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Met de "altijd online" voorwaarde heb ik alleen moeite vanuit de vraag "wat gebeurd er als Microsoft de support op de Xbox One staakt en z'n DRM servers uit de lucht haalt?". Worden m'n Xbox One en bijbehorende games daarmee dan onbruikbaar? Als dat zo is dan is er geen haar op mijn hoofd die er over zou denken om zo'n ding aan te schaffen. Ik ben dol op retrogaming en ik heb momenteel nog een enorme "pile of shame" waarin ook nog Xbox en Gamecube-spellen zitten. Als ik het verhaal goed begrijp dan zou ik Xbox One-titels, na het einde van de support van Microsoft, weg kunnen gooien.

Met de beperkingen op het kunnen verhandelen van tweedehands games heb ik ook grote moeite. Ik koop erg veel tweedehands games: niet alleen omdat het goedkoper is (en je daarom wat makkelijker de keus kunt maken om een oude of onbekende game te gaan spelen) maar ook omdat veel van de tweedehands games via de reguliere handel niet meer nieuw te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

beantherio schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:12:
Met de "altijd online" voorwaarde heb ik alleen moeite vanuit de vraag "wat gebeurd er als Microsoft de support op de Xbox One staakt en z'n DRM servers uit de lucht haalt?". Worden m'n Xbox One en bijbehorende games daarmee dan onbruikbaar? Als dat zo is dan is er geen haar op mijn hoofd die er over zou denken om zo'n ding aan te schaffen. Ik ben dol op retrogaming en ik heb momenteel nog een enorme "pile of shame" waarin ook nog Xbox en Gamecube-spellen zitten. Als ik het verhaal goed begrijp dan zou ik Xbox One-titels, na het einde van de support van Microsoft, weg kunnen gooien.

Met de beperkingen op het kunnen verhandelen van tweedehands games heb ik ook grote moeite. Ik koop erg veel tweedehands games: niet alleen omdat het goedkoper is (en je daarom wat makkelijker de keus kunt maken om een oude of onbekende game te gaan spelen) maar ook omdat veel van de tweedehands games via de reguliere handel niet meer nieuw te krijgen zijn.
Dat zullen ze wel niet bekend maken want dan koopt niemand een Xbox One. Bij de orginele Xbox hebben ze ook de stekker eruit getrokken. Dat is ook het dingetje waar ik me 'zorgen' om maak. Ze kunnen natuurlijk ook na 10jaar de DRM weghalen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Idd ik denk dat er tegen die tijd een patch verschijnt die die drm er af haalt alhoewel ze dat natuurlijk nu niet zullen zeggen. Bovendien zal dat ze de servers opdoeken niet zo snel gebeuren dan zijn we wss al jaren verder en een console generatie verder .

[ Voor 35% gewijzigd door Johan tb op 07-06-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dan kun je je ook afvragen of je over 20 jaar al je digitale games nog kunt downloaden.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Johan tb schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:19:
Idd ik denk dat er tegen die tijd een patch verschijnt die die drm er af haalt alhoewel ze dat natuurlijk nu niet zullen zeggen. Bovendien zal dat ze de servers opdoeken niet zo snel gebeuren dan zijn we wss al jaren verder en een console generatie verder .
Heb je nog wel de problemen van services die platgaan (bv bij launch), plat worden gehaald (sony hack), of landelijke storing, of je zit precies op 23 uur en ze gaan 4-12 uur in onderhoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:15

Oxigeon

En zo is dat!

SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:22:
Dan kun je je ook afvragen of je over 20 jaar al je digitale games nog kunt downloaden.
Dan worden ze gewoon via de ether naar je verzonden. En dan bestaat de term downloaden niet meer :P. Dan vang je gewoon net als de radio signalen op :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik kan er ook niet echt mee zitten ... wellicht dat consoles tegen die tijd al helemaal achterhaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
SinergyX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:24:
[...]

Heb je nog wel de problemen van services die platgaan (bv bij launch), plat worden gehaald (sony hack), of landelijke storing, of je zit precies op 23 uur en ze gaan 4-12 uur in onderhoud :P
Ik vermoed niet dat het op gezette tijden gaat controleren. Waarschijnlijk is het gewoon zo dat de 24 uur ingaat op het moment dat jij de verbinding verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
SToRM666 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:22:
ja zo kunnen we wel doorgaan. iTunes b.v. Wat gebeurd daar met je content na dat Apple er voor kiest om de stekers eruit te trekken?

Steam hetzelfde Orign hetzelfde enz enz..

Ik zie daar het gevaar niet in behalve in hardcopy games.. Na x jaar zou dat gewoon nog moeten werken. als MS paar maanden voor het trekken van de stekker de consol DRM vrij maakt..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
SinergyX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:24:
[...]

Van de services ben ik niet heel erg bang gezien ms azure gebruikt voor zijn platform. Met andere worden het is net zo schaalbaar als je wilt.. Komt ms servers te kort dan is het een kwestie van meer servers plaatsen..

DDOS op azure heb je wel heelveel clients nodig wil je die plat gooien maar dan zullen de ISP's ook problemen ondervinden. Azure heeft een ongekende band breedte en gaat 1 site down dan hebben ze nog andere sites waar naar uitgeweken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:03:
[...]

ja zo kunnen we wel doorgaan. iTunes b.v. Wat gebeurd daar met je content na dat Apple er voor kiest om de stekers eruit te trekken?

Steam hetzelfde Orign hetzelfde enz enz..

Ik zie daar het gevaar niet in behalve in hardcopy games.. Na x jaar zou dat gewoon nog moeten werken. als MS paar maanden voor het trekken van de stekker de consol DRM vrij maakt..
Steam kan je games offline spelen. iTunes heeft geen DRM en alles staat nog op je pc/mac. De 'angst' ligt een beetje hoe Microsoft eerder om is gegaan met de 1e Xbox. Dropte gelijk alle support toen de 360 kwam en na een tijdje de online functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Ik vermoed ook dat er concessies gedaan moeten worden, wil er iets exclusiefs vergeven worden. Het gaat mij niet verbazen als we dergelijke systemen ook bij Sony gaan zien. Sony heeft zelf gezegd geen beperkingen op te leggen en dat het aan de 3rd party is. Dan lijkt het mij vrij duidelijk wat er gaat gebeuren.

@PBP Volgens mij luistert de DRM van iTunes naar de naam iTunes, want je kan de muziek niet zonder meer op elke device afspelen zonder een programma of hardware van Apple te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:35:
[...]

@PBP Volgens mij luistert de DRM van iTunes naar de naam iTunes, want je kan de muziek niet zonder meer op elke device afspelen zonder een programma of hardware van Apple te hebben.
Al je aangekochte muziek kan je gewoon verplaatsen/doen mee wat je wilt. Als ik muziek koop via iTunes kan ik het gewoon op mijn Galaxy S2 plaatsen zonder te syncen met iTunes of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Van de services ben ik niet heel erg bang gezien ms azure gebruikt voor zijn platform. Met andere worden het is net zo schaalbaar als je wilt.. Komt ms servers te kort dan is het een kwestie van meer servers plaatsen..

DDOS op azure heb je wel heelveel clients nodig wil je die plat gooien maar dan zullen de ISP's ook problemen ondervinden. Azure heeft een ongekende band breedte en gaat 1 site down dan hebben ze nog andere sites waar naar uitgeweken kan worden.
Nou een paar maanden geleden lag Azure wereldwijd nog 12 uur plat door een verlopen certificaat... :F
Dus meteen veel vertrouwen stellen in Azure....begin ik nog niet aan. Zelfs een speler als Amazon, die groter is in de cloud wereld dan MS en het al veel langer aanbied heeft storingen. Een Cloud die niet down kan is tot nu toe nog een fabeltje ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 23:23
Ik heb een lijstje bijgehouden voor alle kosten (dus games, controllers en de console zelf). Ik heb ongeveer 50 games gespeeld en was €700 kwijt. Dit bedrag is zo laag omdat ik veel via buitenlandse webshops en marktplaats kocht en via marktplaats ook weer veel verkocht.
Stel dat dit niet meer mogelijk is met de X1 maar wel met de PS4..... lijkt me de keuze snel gemaakt.

Ik denk inderdaad dat Sony ook zoiets achter de hand heeft, maar nog niet naar buiten heeft gebracht.

Mochten beide consoles hier aan mee doen, dan skip ik deze generatie consoles maar en stap ik over op de PC. Ook hier heeft tweedehands doorverkoop niet/weinig nut, maar de prijzen voor games zijn sowieso standaard lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Al je aangekochte muziek kan je gewoon verplaatsen/doen mee wat je wilt. Als ik muziek koop via iTunes kan ik het gewoon op mijn Galaxy S2 plaatsen zonder te syncen met iTunes of iets dergelijks.
Hmm, dan is dat kennelijk gewijzigd (of het is mijn beleving), maar ik meen dat het eerst niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Hmm, dan is dat kennelijk gewijzigd (of het is mijn beleving), maar ik meen dat het eerst niet zo was.
Klopt vroeger was het niet zo maar sinds een aantal jaar is iTunes drm free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Klopt paar jaar geleden is 90% van de muziek in iTunes DRM vrij gemaakt. Dus daar kun je mee doen wat je wilt.

edit: net te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 07-06-2013 14:08 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
1) Major Nelson heeft dus al gezegd dat het niet waar is
2) Ook daar staat weer dat ze alle gesprekken geannuleerd hebben, wat ook al niet klopt.

Wat ik verder raar vind in het artikel is dat ze het op het ene moment hebben over een slechte opbrengst, wat ze vertalen naar: veel defecte eSram chips. Om hier minder last van te hebben gaan ze de snelheid verlagen om de warmteontwikkeling tegen te gaan?
Bij defecte chips ga je ze toch helemaal niet gebruiken of zie ik dat verkeerd?

Nouja, het is niet de eerste keer dat Neogaf praat over foutieve of conflicterende informatie maar Gamer.nl is dan ook niet de meest betrouwbare nieuwsbron. Ik denk dat als ik daar neerzet dat de X1 toch wel GDDR5 gaat krijgen, er snel meerdere bevestigingen achteraan komen en het uiteindelijk ook meerdere nieuwsbronnen haalt.

In ieder geval hebben ze nog even de tijd om het proces op orde te krijgen, maar zoals gewoonlijk horen we 0 komma niets van het Sony kamp. Dus het is niet alsof die geen problemen kunnen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 14:29 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:15

Oxigeon

En zo is dat!

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:28:
[...]

2) Ook daar staat weer dat ze alle gesprekken geannuleerd hebben, wat ook al niet klopt.

Wat ik verder raar vind in het artikel is dat ze het op het ene moment hebben over een slechte opbrengst, wat ze vertalen naar: veel defecte eSram chips. Om hier minder last van te hebben gaan ze de snelheid verlagen om de warmteontwikkeling tegen te gaan?

Nouja, het is niet de eerste keer dat Neogaf praat over foutieve of conflicterende informatie maar Gamer.nl is dan ook niet de meest betrouwbare nieuwsbron. Ik denk dat als ik daar neerzet dat de X1 toch wel GDDR5 gaat krijgen, er snel meerdere bevestigingen achteraan komen en het uiteindelijk ook meerdere nieuwsbronnen haalt.

In ieder geval hebben ze nog even de tijd om het proces op orde te krijgen, maar zoals gewoonlijk horen we 0 komma niets van het Sony kamp. Dus het is niet alsof die geen problemen kunnen hebben.
Sony hebben we toch ook al ergens gehoord dat er productie/leverignsproblemen waren. Maar zoals altijd... Wat hiervgan waar is weet niemand. Ofja, weet wel iemand, maar die houd netjes zijn mond :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Oxigeon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:32:
[...]

Sony hebben we toch ook al ergens gehoord dat er productie/leverignsproblemen waren. Maar zoals altijd... Wat hiervgan waar is weet niemand. Ofja, weet wel iemand, maar die houd netjes zijn mond :P
Mja klopt. Maar belangrijke mensen die dat soort info weten, zitten ook niet op neogaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

[...]

Major Nelson is een belangrijke PR man, natuurlijk zegt hij dat dat niet klopt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh

Nou dat gebeurt wel degelijk en iedere grote CPU/GPU boer doet dat.
Voorbeeldje:
AMD maakte een tijd geleden quad core CPU's die wat tegenvallende yields had.
Met ander woorden sommige chips waren deels niet functioneel. Wat doen ze dan, ze sluiten het kapotte deel van de chip af van de rest en verkopen het als een chip met 3 cores in plaats van 4.
Zelfde bij de Cell CPU van de PS3. Die had 8 helper cores, waarvan er 1 uitgeschakeld werd. Mocht er dus een chip zijn met 1 defecte core dan kun je die nog steeds verkopen in plaats van hem weg te mieteren.
Nvidia deed het ook bij de "Fermi" GPU en zo zijn er nog wel meer....

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 07-06-2013 14:59 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
CR1691 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:47:
[...]

Major Nelson is een belangrijke PR man, natuurlijk zegt hij dat dat niet klopt :+.
Liegen is als PR man echter ook niet echt handig ;) Mocht het wél zo zijn kun je d;r beter niet op reageren dan te gaan liegen imho :)

@mijn benedenbuurman:
Emersion schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:20:
Ben ik de enige die zich niet maalt om de drm op deze xbox?
Ik weet niet of ik nu een super speciaal geval ben, maar ik leende bijna nooit mijn games uit en mijn 360 was ook al altijd online wanneer hij aanstond.
Nee hoor. Denk dat het gros van de mensen hier ook geen last van zal hebben. Hier op tweakers (en op andere gamesites) zitten echter niet de 'normale' gamer, maar de mensen die zich wat uitgebreider laat horen.

En wat ik al eerder gezegt, als MS deze vorm van DRM gaat invoeren, gaat Sony uiteindelijk ook volgen. Kwestie van wie het eerste de stap zet imho. Deze richting is onvermijdelijk.

[ Voor 52% gewijzigd door BM op 07-06-2013 15:22 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Ben ik de enige die zich niet maalt om de drm op deze xbox?
Ik weet niet of ik nu een super speciaal geval ben, maar ik leende bijna nooit mijn games uit en mijn 360 was ook al altijd online wanneer hij aanstond.

Ik ruilde af en toe wel games in bij een gameshop, maar hier lijken nog consessies voor gemaakt te worden ook (wat ik niet verwacht had, ik dacht dat het net als Steam zou worden, gekocht is gekocht).

Ik vind het gezeik op deze plannen wellicht terecht, maar wel een beetje overdreven....
Ik vind de eis van 1 keer in de 24 uur een check ook een beetje dom, maar in mijn situatie scheelt het helemaal niks.

Als jullie dachten dat MS en Sony en alle game ontwikkelaars de piraten en 2e hands gamewinkels (die gigantisch veel winst maken over de rug van de makers van de games, vooral in amerika) rijk willen houden in plaats van zelf wat van deze (verdiende) inkomsten terug te zien, dan zie ik dit gezeur als een verkeerd verwachtingspatroon.

De piraten zullen zoals altijd wel hun weg vinden, maar dan zijn tenminste partijen als Gamestop niet meer zo simpel slapend rijk aan het worden op producten waar ze zelf geen investeringen in hebben om het te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

BM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:19:
[...]

Liegen is als PR man echter ook niet echt handig ;) Mocht het wél zo zijn kun je d;r beter niet op reageren dan te gaan liegen imho :)
Is niet handig maar het is dus wel aan de orde van de dag, komt vaak genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Meekoh schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:56:
[...]

Nou dat gebeurt wel degelijk en iedere grote CPU/GPU boer doet dat.
Voorbeeldje:
AMD maakte een tijd geleden quad core CPU's die wat tegenvallende yields had.
Met ander woorden sommige chips waren deels niet functioneel. Wat doen ze dan, ze sluiten het kapotte deel van de chip af van de rest en verkopen het als een chip met 3 cores in plaats van 4.
Zelfde bij de Cell CPU van de PS3. Die had 8 helper cores, waarvan er 1 uitgeschakeld werd. Mocht er dus een chip zijn met 1 defecte core dan kun je die nog steeds verkopen in plaats van hem weg te mieteren.
Nvidia deed het ook bij de "Fermi" GPU en zo zijn er nog wel meer....
Ok, dat wist ik niet, maar het lijkt me dat als je er echt veel problemen mee hebt, dat je dan eerder wat aan je fabricageproces zult veranderen dan dat je maar meteen dingen gaat afsluiten. Geen eSram maakt het wel redelijk overbodig om erop te hebben, dus als dat echt problemen oplevert, zal daar wel een alternatief voor komen denk ik. Ze hebben misschien niet de mogelijkheid om het hele ontwerp om te gooien, maar ze hebben nog wel een paar maanden voordat de grote productie zal beginnen denk ik zo. Ik gok dat ze ergens in september pas zullen beginnnen met produceren, dus wat dat betreft hebben ze nog wel wat ruimte. Mochten ze daadwerkelijk X1 apparaten op E3 hebben staan, dan is dat natuurlijk al wel een grote test ook voor de hardware. En bij Gamescom in Augustus nog een keer.

@Emersion
Mja ik heb er zelf ook geen problemen mee, dus ben erg benieuwd naar wat voor games er voor beide platformen uit gaan komen.
Zo vind ik het bijvoorbeeld leuk om te zien dat The Last of Us het erg goed doet bij de reviews. Veel 10en en andere hoge cijfers. Daar heeft Major Nelson bijvoorbeeld ook wat over gezegd.

Ik ben benieuwd wat voor exclusives eraan komen, maar ga me daar niet op kapot staren. De 3rd party titels zijn voor mij vaak toch belangrijker en mooie 1st party titels vind ik alleen maar beter. Als er echt iets mist, dan komt daar vanzelf wel een alternatief voor en met de huidige xbox ben ik ook niet teleurgesteld met online-activiteiten of stabiliteit.
Wel moet ik bekennen dat ik meestal de games van Microsoft wat interessanter vind dan die van Sony. Ik denk dat het komt omdat Sony toch vooral dingen op zijn Japans aanpakt en ook een bepaalde stijl in de games heeft zitten. Niet alle games, maar wel een aantal waar ik gewoon niets mee heb.

[ Voor 58% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
PWM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:32:
Ik heb de volgende devices in huis die met internet kunnen connecten. Dat zijn 2 iPads, 1 Surface, 1 Windows Phone, 1 Android, 2 laptops, een Xbox 360 en 1 printer.

De overeenkomst van deze apparaten? Ze zijn 24 uur per dag online, elke dag. Nee, niet verplicht, maar ze doen het wel.

De Xbox One gaat dat dus ook doen, net als alle andere apparaten. Of het verplicht is of niet is voor mij niet zo relevant.

De communicatie van MS is nu duidelijk. Je kan het er mee eens zijn, of niet. Maar veel mensen reageren hier als drama queens, en komen nu, soms voor de 5de keer, melden dat ze hem echt niet gaat kopen hoor. Nou, prima toch.

Ik doe het wel, en ga gebruik maken van de zaken die het extra biedt in ruil voor die verplichte online stelling.
Deels te begrijpen...

Maar voor mij en velen anderen gaat de kritiek vooral omwille van principe: waar eindigt dit? Wat zal de volgende Xbox dan nog meer afnemen qua vrijheid?
Op elke controller een vingerscanner LOL? :Y

En dat van die Kinect die je niet mag ontkoppelen, slaat ook nergens op.
En dan dit: http://www.deredactie.be/...enland/130607_NSA_servers
In de VS is opnieuw beroering ontstaan over afluisterpraktijken van het National Security Agency, de militaire inlichtingendienst. Volgens berichten in The Washington Post en The Guardian heeft de NSA directe toegang tot de gegevens in de servers van Microsoft, Yahoo, Google, Facebook, PalTalk, AOL, Skype, YouTube en Apple.
1984 - Big Brother Is Watching you?
Ik zou het nog gaan geloven ook...

Daarom: ik hoop dat dit product faalt. De consument als een misdadiger behandelen die om de 24 uur zich moet melden, is extreem klantonvriendelijk, arrogant, 1984-style, ...

Xbox One, go home, ur drunk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

BM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:19:
[...]

Liegen is een groot woord maar PR personen doen er natuurlijk alles aan om de kritieken zo nu en dan toch wat te verdraaien in hun voordeel zodat wat ze moeten promoten er goed uit komt, het er rooskleuriger uit laten komen zeg maar of hoe je het wilt noemen, zelf neem ik doorgaans wat PR personen zeggen met een korreltje zout, geld niet alleen voor MS ook voor alle andere bedrijven.
Wat nu klopt of niet klopt over waar je het over had kunnen we helaas niet weten.

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 07-06-2013 15:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Major Nelson is niet iemand die liegt he? Zoals de volgende uitspraak van Major Nelson. Is ook bewezen dat het niet klopt.
Xbox 360 has 278.4 GB/s of memory system bandwidth. The PS3 has less than one-fifth of Xbox 360′s (48 GB/s) of total memory system bandwidth.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Dat weet ik.

Ik vind het een slechte zet van Microsoft om die Always online te verplichten en de tweedehandsmarkt te beëindigen. Ach, het is goed voor Sony, dan zullen zijn meer verkopen :D.

[ Voor 37% gewijzigd door witeken op 07-06-2013 15:59 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:24:
[...]

Ok, dat wist ik niet, maar het lijkt me dat als je er echt veel problemen mee hebt, dat je dan eerder wat aan je fabricageproces zult veranderen dan dat je maar meteen dingen gaat afsluiten. Geen eSram maakt het wel redelijk overbodig om erop te hebben, dus als dat echt problemen oplevert, zal daar wel een alternatief voor komen denk ik. Ze hebben misschien niet de mogelijkheid om het hele ontwerp om te gooien, maar ze hebben nog wel een paar maanden voordat de grote productie zal beginnen denk ik zo. Ik gok dat ze ergens in september pas zullen beginnnen met produceren, dus wat dat betreft hebben ze nog wel wat ruimte. Mochten ze daadwerkelijk X1 apparaten op E3 hebben staan, dan is dat natuurlijk al wel een grote test ook voor de hardware. En bij Gamescom in Augustus nog een keer.
Dat klopt, idealiter wil je je fabricage proces veranderen zodat je het probleem niet hebt. Echter CPU's (en GPU's) maken kost tijd. Aan het hele proces van begin tot eind ben je wel een paar maanden kwijt.
Dan moet de X1 zelf nog in elkaar gezet worden. Dus als ze dit jaar willen beginnen met de verkoop dan moeten NU al de APU's in productie zijn.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

PBP schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:53:
Major Nelson is niet iemand die liegt he? Zoals de volgende uitspraak van Major Nelson. Is ook bewezen dat het niet klopt.

[...]

Bron
Inderdaad. Ook de uitspraak 'onze console heeft 3 cores, dus 3 keer zoveel power' is niets anders dan liegen. Als ProMod zou je dat toch wel moeten weten, pino85.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Emersion schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:20:

Als jullie dachten dat MS en Sony en alle game ontwikkelaars de piraten en 2e hands gamewinkels (die gigantisch veel winst maken over de rug van de makers van de games, vooral in amerika) rijk willen houden in plaats van zelf wat van deze (verdiende) inkomsten terug te zien, dan zie ik dit gezeur als een verkeerd verwachtingspatroon.
Je hebt het over twee verschillende partijen: piraten en 2e handswinkels. Het gedrag van piraten wijs ik voor 100% af (vrijwel iedereen doet dat lijkt me) maar wat 2e handswinkels doen is volkomen normaal en geaccepteerd. Dat uitgevers er niet blij mee zijn en nu dus middelen in handen lijken te hebben om het tegen te gaan doet daar niets aan af. Op de gamesindustrie na heb ik eigenlijk nog nooit eerder een bedrijf of bedrijfstak horen klagen over het 2e hands verkopen van goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mooie Thief trailer:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wX4dq_26szw] Al lijkt het wel CGI te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:24:
[...]

@Emersion
Mja ik heb er zelf ook geen problemen mee, dus ben erg benieuwd naar wat voor games er voor beide platformen uit gaan komen.
Zo vind ik het bijvoorbeeld leuk om te zien dat The Last of Us het erg goed doet bij de reviews. Veel 10en en andere hoge cijfers. Daar heeft Major Nelson bijvoorbeeld ook wat over gezegd.

Ik ben benieuwd wat voor exclusives eraan komen, maar ga me daar niet op kapot staren. De 3rd party titels zijn voor mij vaak toch belangrijker en mooie 1st party titels vind ik alleen maar beter. Als er echt iets mist, dan komt daar vanzelf wel een alternatief voor en met de huidige xbox ben ik ook niet teleurgesteld met online-activiteiten of stabiliteit.
Wel moet ik bekennen dat ik meestal de games van Microsoft wat interessanter vind dan die van Sony. Ik denk dat het komt omdat Sony toch vooral dingen op zijn Japans aanpakt en ook een bepaalde stijl in de games heeft zitten. Niet alle games, maar wel een aantal waar ik gewoon niets mee heb.
Wat ik me toch afvraag is wat Microsoft nu echt exclusief heeft.
Geloof dat MS de laatste paar jaar geen nieuwe ip's heeft gemaakt alleen deeltje zoveel en dik in zetten op CoD.
En welk Japanse stijltje bedoel je dan?
Denk dat het beter voor je is om eens niet door je Xbox bril te kijken :+
Begin een beetje fanboyisch te worden :)

Edit:je hebt wel een beetje gelijk :o

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
beuker19 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:09:
[...]

Geloof dat M$ de laatste paar jaar geen nieuwe ip's heeft gemaakt alleen deeltje zoveel en dik in zetten op CoD.
Fanboy is nog altijd beter dan dat zielige $ gebruik, dat is zooooo 1990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
beuker19 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:09:
[...]

Geloof dat M$ de laatste paar jaar geen nieuwe ip's heeft gemaakt alleen deeltje zoveel en dik in zetten op CoD.
Van wat we nu weten is het Quantum Break en Forza. Met daarnaast mogelijk Halo, iets van Epic Games en Titanfall van Respawn. En daar komen dan nog wel wat meer games bij. Dus weinig is het niet.

Verder bedoel ik dat games als GT5, Metal Gear Solid en dergelijke titels een bepaald sfeertje hebben wat me niet echt aanstaat. Ik kan niet precies mijn vinger erop leggen, maar zo vind ik GT5 te klinisch. Verder heb ik weinig met een aantal titels die exclusief zijn, op wat games van Europese of Amerikaanse studio's na. Ik bedoel ook niet dat ik alle exclusives stom vind, dat zeker niet, maar ik kan prima zonder.
Dat is natuurlijk ook erg persoonlijk, maar dat komt zeker niet door een fanboy-bril.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:09:
Mooie Thief trailer:
[video] Al lijkt het wel CGI te zijn...
Hoeft niet perse CGI te zijn. Als ik naar de rendering van ghost kijk. Zou het best wel eens kunnen dat dit gerenderd is op het platform..

Niemand geloofde GoW1 dat de 360 zoiets kon maken. met de eerste previews.. Dus ja ik zou niet alles te hardop zeggen ;) maar nu einde vrijdag is komt is het bijna weer maandag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
PWM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:32:
De communicatie van MS is nu duidelijk. Je kan het er mee eens zijn, of niet. Maar veel mensen reageren hier als drama queens, en komen nu, soms voor de 5de keer, melden dat ze hem echt niet gaat kopen hoor. Nou, prima toch.

Ik doe het wel, en ga gebruik maken van de zaken die het extra biedt in ruil voor die verplichte online stelling.
Kijk als je graag gepakt wordt door Microsoft (of andere partijen die dat mogelijk zullen doen) is dat uw zaak, als ik daarvoor kies omdat niet te doen dan is dat mijn zaak. Maar wat mij tegen de borst stuit dat het uiteindelijk zal uitdraaien dat het zal verkloot worden voor iedereen. Jij verkloot gewoon onze hobby (die ik trouwens als sinds de msx met plezier uitoefen) en dat eigenlijk voor wat ?

Of geloof je werkelijk de "industrie" is bedreigd door tweedehands, ook al is er geen ENKELE studie of onderbouwing daarvoor.

Wat volgens mij btw een grotere bedreiging vormt voor die industrie is ten eerste het gebrek aan durf/originaliteit en cynisch genoeg dergelijke foefjes. Mensen zullen veel minder een impulsaankoop doen omdat de manier om iets te kunnen recuperen heel wat voeten in de aarde zal hebben.

Ik kan het niet beter omschrijven als dit stukje
But if you're going to defend Xbox One, think about exactly what it is that you're defending.

You're defending the right of publishers to kill games ownership.

You're defending the right for publishers to dictate to you how and when you play your games.

You're defending the right for publishers to dictate prices rather than the market.

You're defending the right for next-gen to be more restrictive and prohibitive than this gen.
http://www.nowgamer.com/f...blishers_not_for_you.html

Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk... .

Ik vind heel uw betoog over online zijn ook maar flets. Ik heb ook toestellen die 24/24 aan het internet hangen (ontwerp er zelf ironisch ook) maar die doen dat niet met als reden om mij mijn rechten te ontnemen. Klein detail die je bent vergeten. De reden waarom die toestellen van mij 24/24 aan het internet hangen is omdat het een toegevoegde waarde heeft, hier is quasi geen sprake van.

Staat een mooi stukje over op de The Times van een van hun correspondenten.
Microsoft marketing department is keen to remind us that the Xbox One’s architecture is “modern.” You’ll note the word is used prominently in two of the company’s three Xbox One explainer pages. “We’re making these choices because it’s the “modern” thing to do” — that’s the implication, anyway. But some of these choices aren’t questions of modern versus legacy thinking. They’re about deploying modern technology to enable (and excuse) what amounts to pure and simple protectionism, and that’s never been a positive development from the vantage of consumer rights.
http://techland.time.com/...ear-as-mud/#ixzz2VXd30bKd

Trouwens over die scheve vergelijking met iOS en Steam, iOS games kosten quasi niets dus daar heb ik geen bal aan terug te winnen bij de verkoop. En terwijl ik mijn STEAM games ook niet tweedehands kan kopen zijn er wel alternatieven en bijgevolg kan ik genieten van marktwering inzake prijzen.

In Microsoft verhaal is het de publishers die gaan bepalen wat ik kan vragen, waar ik kan verkopen, waar ik kan kopen en tegen welke prijs. Maar hoi wat een positieve ervaring zal dat worden !

[ Voor 8% gewijzigd door simplicidad op 07-06-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Van wat we nu weten is het Quantum Break en Forza. Met daarnaast mogelijk Halo, iets van Epic Games en Titanfall van Respawn. En daar komen dan nog wel wat meer games bij. Dus weinig is het niet.

Verder bedoel ik dat games als GT5, Metal Gear Solid en dergelijke titels een bepaald sfeertje hebben wat me niet echt aanstaat. Ik kan niet precies mijn vinger erop leggen, maar zo vind ik GT5 te klinisch. Verder heb ik weinig met een aantal titels die exclusief zijn, op wat games van Europese of Amerikaanse studio's na. Ik bedoel ook niet dat ik alle exclusives stom vind, dat zeker niet, maar ik kan prima zonder.
Dat is natuurlijk ook erg persoonlijk, maar dat komt zeker niet door een fanboy-bril.
Het is gewoon jammer want nu komen ze met een stuk of 8 niewe ip's en de rest van de console cyclus krijg je weer deeltje zoveel met heel veel DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Over QB weten we eigenlijk nog niks, en Forza is ook maar weer een racer waarvan er al zoveel zijn. Ik ben erg benieuwd of MS nu eindelijk eens wat onderscheidende IP's gaat brengen. Een Naughty Dog cq. Quantic Dream achtige game. Want op de 360 vind ik het persoonlijk echt huilen met de pet op. Ding staat echt stof te happen hier. Stekker zit niet eens in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
beuker19 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:45:
[...]

Het is gewoon jammer want nu komen ze met een stuk of 8 niewe ip's en de rest van de console cyclus krijg je weer deeltje zoveel met heel veel DLC.
Maar dat hebben beide kampen toch? Een aantal nieuwe IPs en een aantal bestaande franchises met nieuwe titels (GT, Killzone, MGS, etc)?

En @simplicidad:
Maar moet een console dan alleen beter zijn voor de consumenten? Ik dacht dat het ook ging om support van publishers en vernieuwingen voor developers?

En je doet nu wel heel erg negatief imo. Sure, er gaan wat dingen veranderen, maar om meteen te zeggen dat je rechten ernstig worden aangetast is wel weer wat ver imo.

We zullen zien hoe ver dit wordt doorgetrokken. Ik verwacht dat de publishers vooral met de eerste generatie games redelijk voorzichtig zullen zijn en als blijkt dat het 1 of ander wel of niet aanslaat, meer publishers volgen. Dat ze het nu zo opzetten is natuurlijk hun recht, maar dit kan allemaal nog veranderen. Zowel door wetten en rechtzaken, als door gebruikersfeedback. Misschien wordt de DRM wel zwakker over 2 jaar, misschien strenger. Het is maar net hoe het uitpakt, maar dat wil niet zeggen dat ze niet mogen kijken naar nieuwe dingen?

Je hebt nog altijd de mogelijkheid om zo'n console niet aan te schaffen en op dit moment zullen ze wel wat vaste klanten verliezen, maar met de E3 zullen er ook wel weer een aantal terugkrabbelen. Maar ik heb het gevoel dat er toch heel veel reacties bij zitten van mensen die toch al geen X1 in huis wilde halen en toch even komen zeggen dat ze het niets vinden.

En tja, Bram hierboven. Ik weet het, je vind de X1 niets, maar ga dan gewoon ergens anders klagen. Je hebt je mening al tientallen malen verkondigd, dus ik vraag me af wat je hier dan nog doet.

Ik lees nu dat alle grote namen die zijn genoemd waar de NSA zogenaamd toegang tot had gekregen, niet waar zijn. Apple, MS, Google, Facebook en Yahoo hebben dat allen al ontkend. Nou is het natuurlijk niet te verifiëren, maar in officiële zin is het dus debunked.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jij hebt blijkbaar nog steeds die dikke plaat voor je kop zo te zien. Ik zeg hierboven toch niks geks. Je komt weer met van die eenheidsworst IP's (behalve QB), je verdedigt al die onzin nog steeds en bent nergens op een kritische noot te betrappen. Je maakt jezelf op sommige vlakken redelijk belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:52:
[...]

Ik lees nu dat alle grote namen die zijn genoemd waar de NSA zogenaamd toegang tot had gekregen, niet waar zijn. Apple, MS, Google, Facebook en Yahoo hebben dat allen al ontkend. Nou is het natuurlijk niet te verifiëren, maar in officiële zin is het dus debunked.
Het zou me eerder verbazen als ze het wel openlijk toegaven. ;)

Guantanamo Bay bijvoorbeeld bestond volgens officiële berichten ook zogezegd niet...

edit: ter info: veel over de NSA en bijhorend schandaal hier te vinden: https://www.eff.org/nsa-spying
(neen, het is geen lame conspiracy site zoals er duizenden voor ufo's zijn :p )

[ Voor 14% gewijzigd door Asgaro op 07-06-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bram1984 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:05:
Jij hebt blijkbaar nog steeds die dikke plaat voor je kop zo te zien. Ik zeg hierboven toch niks geks. Je komt weer met van die eenheidsworst IP's (behalve QB), je verdedigt al die onzin nog steeds en bent nergens op een kritische noot te betrappen. Je maakt jezelf op sommige vlakken redelijk belachelijk.
Hierboven mischien niet, rest van het topic al genoeg :) Sony moet z'n lineup uberhaubt nog neerzetten, GT zijn ze al kwijt (en daar komt MS met Forza) en krijgt op z'n best een HD-versie (zie PS2->3), de rest van hun oude exclusives hebben me al lange tijd niet meer kunnen boeien, zeker de niet-AAA titels waren van matige kwaliteit op z'n best (LBP, all-stars, move, singstar), wil niet zeggen dat MS daar de betere in heeft, maar het maakt de 1 absoluut nog niet beter dan de ander met hun huidige lineup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:52:
[...]

Maar dat hebben beide kampen toch? Een aantal nieuwe IPs en een aantal bestaande franchises met nieuwe titels (GT, Killzone, MGS, etc)?

En @simplicidad:
Maar moet een console dan alleen beter zijn voor de consumenten? Ik dacht dat het ook ging om support van publishers en vernieuwingen voor developers?

En je doet nu wel heel erg negatief imo. Sure, er gaan wat dingen veranderen, maar om meteen te zeggen dat je rechten ernstig worden aangetast is wel weer wat ver imo.

We zullen zien hoe ver dit wordt doorgetrokken. Ik verwacht dat de publishers vooral met de eerste generatie games redelijk voorzichtig zullen zijn en als blijkt dat het 1 of ander wel of niet aanslaat, meer publishers volgen. Dat ze het nu zo opzetten is natuurlijk hun recht, maar dit kan allemaal nog veranderen. Zowel door wetten en rechtzaken, als door gebruikersfeedback. Misschien wordt de DRM wel zwakker over 2 jaar, misschien strenger. Het is maar net hoe het uitpakt, maar dat wil niet zeggen dat ze niet mogen kijken naar nieuwe dingen?

Je hebt nog altijd de mogelijkheid om zo'n console niet aan te schaffen en op dit moment zullen ze wel wat vaste klanten verliezen, maar met de E3 zullen er ook wel weer een aantal terugkrabbelen. Maar ik heb het gevoel dat er toch heel veel reacties bij zitten van mensen die toch al geen X1 in huis wilde halen en toch even komen zeggen dat ze het niets vinden.

En tja, Bram hierboven. Ik weet het, je vind de X1 niets, maar ga dan gewoon ergens anders klagen. Je hebt je mening al tientallen malen verkondigd, dus ik vraag me af wat je hier dan nog doet.

Is niet helemaal waar want ik sta nog steeds open voor 1 van de 2 consoles want ze komen nu gelijk uit en je kunt je oude games toch niet op de next-gen spelen :(
Maar voor wat er nu bekend is kun je gewoon niet zeggen dat MS echt goed uit de verf komt.
Er zijn gewoon te veel beperkingen en te weinig vrijheid hebt het gevoel dat MS de apple van de consoles wil worden :r inclusief het fanboy gedrag :+

@SinergyX En gewoon even de beste games vergeten :P . God of war , Last of us , Heavy rain , beyond 2 souls , Demon souls , Ni no kumi , MotorStorm , Uncharted , Infamous en Resistance

En de xbox heeft toch ook genoeg van die ''AAA'' titels
Dance Central ,Kinect Sports ,The Gunstringer ,Lips ;( enz.

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 07-06-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dus omdat ik het niet eens ben met de argumenten die jullie aanhalen (of ik kan me er niet in vinden) en ik nog wel op een X1 zit te wachten ben ik een fanboy? Nou mooi is dat :(

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:34:
Dus omdat ik het niet eens ben met de argumenten die jullie aanhalen (of ik kan me er niet in vinden) en ik nog wel op een X1 zit te wachten ben ik een fanboy? Nou mooi is dat :(
Zoals ik hier op het forum lees en de X1 zou je ook je als wc kunnen gebruiken probeer je het nog te verdedigen ;) Ik bedoel het niet negatief en weet ook niet of het zo is maar zo komt het wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ach dames!! Niet aan elkaars haren trekken :+

Anyway. zolang dat ding niet uit is kan er alleen maar gegis worden. zelfde voor PS4..
we hebben ze nog niet naast elkaar gezien. we hebben nog niet eens games gezien van de xbox of uberhoubt een ps4 gezien..

Ik ga voor een x1 waarom? Het lijkt mij een fijne consol.. ik heb een ms account, en ps3 games ja op de cross platform games vond ik de games bij de 360 leuker.. controller deed mij ook een hoop.. MW3 gespeeld op zowel de 360 als de ps3.. had ik het gevoel op de 360 meer controlle te hebben.

Daarnaast 360 wordt ook in pro omgevingen meer gebruikt dan de ps3. geen idee waarom maar dat is ook een reden dat ik voor x1 ga kiezen..

Specs ja vind ik belangrijk maar zolang ik niet weet hoe het os zich gaat gedragen kan ik moeilijk oordelen of de specs een lachterje zijn om serieus kracht hebbenm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat is het toch in dit topic dat de PS brigade een groot deel van de posts moet maken :? De dames die voor de 16de keer moeten komen melden dat de beste game van de 360 eigenlijk ook ruk is, en ja, nu echt heel zeker weten dat ze de Xbox One nu echt echt niet gaan kopen kunnen echt elders een theekransje gaan opzetten. Het is zo doorzichtig dat het treurig begint te worden.

Een beetje kritiek op de strategie moet vooral, maar een volledig gestreden discussie over de lineups, zelfs in het verleden, is echt niet nodig.

Volgende week donderdag na E3 kan hij weer worden opgepakt, aangaande de Xbox One lineup, niet die van de 360,PS3 of welke andere console ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:44:
Ach dames!! Niet aan elkaars haren trekken :+

Anyway. zolang dat ding niet uit is kan er alleen maar gegis worden. zelfde voor PS4..
we hebben ze nog niet naast elkaar gezien. we hebben nog niet eens games gezien van de xbox of uberhoubt een ps4 gezien..

Ik ga voor een x1 waarom? Het lijkt mij een fijne consol.. ik heb een ms account, en ps3 games ja op de cross platform games vond ik de games bij de 360 leuker.. controller deed mij ook een hoop.. MW3 gespeeld op zowel de 360 als de ps3.. had ik het gevoel op de 360 meer controlle te hebben.

Daarnaast 360 wordt ook in pro omgevingen meer gebruikt dan de ps3. geen idee waarom maar dat is ook een reden dat ik voor x1 ga kiezen..

Specs ja vind ik belangrijk maar zolang ik niet weet hoe het os zich gaat gedragen kan ik moeilijk oordelen of de specs een lachterje zijn om serieus kracht hebbenm
Als je met pro bedoeld COD is gewoon omdat er een grote zak geld van MS komt.
Voor pro gaming neig ik toch meer naar de pc :)

ps. het is consol(e)

En het is echt geen PS brigade ik bekijk het objectief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Geoff Keighley ‏@geoffkeighley 1h
Saw something truly incredible last night that will be a big E3 debut. Even with all the DRM drama, next week will deliver some GREAT games.
https://twitter.com/geoffkeighley

Laat de hype beginnen :D heb wel weer zin in een E3 waar echt een hoop nieuws aangekondigd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:09:
Mooie Thief trailer:
[video] Al lijkt het wel CGI te zijn...
Die ziet er inderdaad erg goed uit!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
beuker19 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:22:
@SinergyX En gewoon even de beste games vergeten :P . God of war , Last of us , Heavy rain , beyond 2 souls , Demon souls , Ni no kumi , MotorStorm , Uncharted , Infamous en Resistance
De beste, maar ik heb er geen 1 van die games (buiten Uncharted, survival multiplayer was wel grappig).

Nee, als ik puur op exclusives kijk, blijft het toch PC. (goh, 99,9% van MMO's is PC-only :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
simplicidad schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:44:

Ik kan het niet beter omschrijven als dit stukje

[...]

http://www.nowgamer.com/features/1955108/xbox_one_its_for_
[...]
s_not_for_you.html
Kijk, het staat iedereen vrij om ergens een mening over te hebben, en zaken wel of niet te accepteren, echter vind ik dit stukje interessant genoeg om even te quoten.

Waarom is het een slecht iets als MS dit doet, terwijl Steam al jarenlang volgens mij exact hetzelfde doet, en praktisch alleen maar postieve reacties lijkt te krijgen, dat snap ik echt niet.

En al de mensen die nu om het hardst roepen dat ze geen X1 kopen maar een PS4, ik spreek jullie wel weer als Sony een soortgelijk iets gaat invoeren.
Zoals hieronder al aangegeven word, als Sony de keuze aan de uitgevers laat kan iedereen zelf 1+1 bij elkaar optellen, maar dan weet ik wel wat er gaat gebeuren.
Gek genoeg heb ik zomaar het idee dat Sony daar heel wat minder kritiek voor gaat ontvangen....
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Ik vermoed ook dat er concessies gedaan moeten worden, wil er iets exclusiefs vergeven worden. Het gaat mij niet verbazen als we dergelijke systemen ook bij Sony gaan zien. Sony heeft zelf gezegd geen beperkingen op te leggen en dat het aan de 3rd party is. Dan lijkt het mij vrij duidelijk wat er gaat gebeuren.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:34:
ben ik een fanboy? Nou mooi is dat :(
Ja.
To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:44:
controller deed mij ook een hoop.. MW3 gespeeld op zowel de 360 als de ps3.. had ik het gevoel op de 360 meer controlle te hebben.
Xbox 360 != Xbox 1 controller
Ps3 != Ps4 controller

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

witeken schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:49:
[...]

[...]

Ps3 != Ps4 controller
De 360 controller en Xbox S controller kwamen nochtans flink overeen, en ook de volgende stap zal evolutionair zijn.

Je hoeft geen expert te zijn om te zien dat mensen die een 360 controller fijner vonden, de Xbox One controller nu ook fijner zullen vinden dat de Playstation varianten en vice versa.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 07-06-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
BM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:42:
[...]

Kijk, het staat iedereen vrij om ergens een mening over te hebben, en zaken wel of niet te accepteren, echter vind ik dit stukje interessant genoeg om even te quoten.

Waarom is het een slecht iets als MS dit doet, terwijl Steam al jarenlang volgens mij exact hetzelfde doet, en praktisch alleen maar postieve reacties lijkt te krijgen, dat snap ik echt niet.
Het zijn uiteraard niet per se dezelfde mensen die nu kritiek hebben op Microsoft en juist positief over steam zijn. Daarnaast is steam niet het enige platform waar je games kan kopen op de PC.

Anyway,volgens mij kreeg Valve ook aardig wat kritiek toen Steam verplicht was voor ik meen Half-life 2? Blijkbaar zijn er intussen genoeg mensen die er inderdaad mee kunnen leven, dus ongetwijfeld zullen er genoeg mensen zijn die ook met Microsofts beslissing kunnen leven. Betekent niet dat iedereen blij hoeft te zijn met Microsoft en/of Steam.

Persoonlijk wacht ik nog even met mijn oordeel totdat er daadwerkelijk een duidelijk en definitief beleid is. Ik koop eigenlijk niets tweede hands en verkoop ik ook nooit games, uitlenen doe ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
beuker19 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:22:
[...]

En de xbox heeft toch ook genoeg van die ''AAA'' titels
Dance Central ,Kinect Sports ,The Gunstringer ,Lips ;( enz.
Tjah, met zo'n vergelijking ben je al snel pro-Playstation natuurlijk, maar het is niet helemaal eerlijk. Zet dan games bij elkaar die prima scoren en niet die half half doen.

Waar games als Dance Central en Kinect sports meer voor de casual gamer zijn en de titels die jij noemt voor de hardcore gamer, zijn het zeker geen slechte titels en wel degelijk system sellers. Mijn zus heeft met haar vriend bijvoorbeeld daardoor een console gekocht en er zeker geen spijt van. Dat is toch ook prima?

Maar als je titels als God of War, Last of Us, Unchartered en Heavy Rain noemt, moet je daar toch ook gewoon andere toppers tegenover zetten zoals Halo 3/4, Gears 1/2/3/J, Forza 3/4/5/H, Crackdown en Fable. Dat jij en ik geen Nike+ Kinect Training, Kinectimals of Kinect Sesame Street doen is logisch, maar zulke games heeft de PS ook wel.
Ik zal niet ontkennen dat de Xbox minder exclusieve toppers heeft dan de playstation, maar ook daarvan speel je ook niet alles, puur omdat het smaakafhankelijk is. Een Last of Us ziet eruit als een prima game, maar ik denk niet dat ik hem zou halen als ik een PS3 had, puur omdat ik weinig met het genre heb. Is het een slechte game? Zeker niet, maar ik mag toch zeker wel een andere mening hebben?
Ik heb echter wel weer wat met shooters en daarbij vind ik de Xbox exclusives (persoonlijk) wel wat beter. Maar uiteindelijk heb ik op de 360 nog het meest Battlefield, Call of Duty, Rock Band en GTA gedaan, waarbij het platform uiteindelijk weinig uitmaakt.
witeken schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:49:
[...]

Ja.

[...]

Ps3 != Ps4 controller
Fan != Fanboy. Net als:
Ik vind het beter != het is beter.

Misschien dat ik sommige tegenargumenten wat laks bekijk, maar ik dacht dat ik toch niet een irritante fanboy aan het uithangen was. Ik haal wel degelijk bronnen aan of probeer soms wat anders (veelal logischer) na te denken dan sommigen met hun redenaties doen. Maar als ik ergens te ver ga hoor ik het graag. Toch vind ik het niet netjes om me meteen als fanboy te bestempelen, simpelweg omdat ik het platform interessant vind en wel een toekomst gun. Met alle negatieve reacties in dit topic, vind ik het echter wel zo netjes om daar ook een tegengeluid van te laten horen. Iets wat de afgelopen pagina's vaak ontbreekt. Dat is niet erg en ik vind het ook niet erg om te doen, maar ik probeer ook niemand af te kraken opdat ze een andere mening hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

PWM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:26:
[...]

De 360 controller en Xbox S controller kwamen nochtans flink overeen, en ook de volgende stap zal evolutionair zijn.

Je hoeft geen expert te zijn om te zien dat mensen die een 360 controller fijner vonden, de Xbox One controller nu ook fijner zullen vinden dat de Playstation varianten en vice versa.
Niet helemaal natuurlijk
DS4 = groter gemaakt
X1 = Iets kleiner

tis toch wennen denk ik ivm. dat de analoge sticks toch heel anders zullen zijn

@martinspire het ging natuurlijk om de ''AAA'' titels die SinergyX opnoemde
gewoon de slechste 3 opnoemen tegen de beste xbox 360 ip's

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 07-06-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

beuker19 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:59:
[...
@martinspire het ging natuurlijk om de ''AAA'' titels die SinergyX opnoemde
gewoon de slechste 3 opnoemen tegen de beste xbox 360 ip's
Je moet dingen als een mening leren brengen. Wat mij betreft verslaat 1 deel van Halo, in 2D en zwart-wit, alle PS3 exclusives bij elkaar. IMHO is Killzone meer een Pacman kloon dan een shooter ivm een willekeurig Halo deel.

Zie daar, mijn persoonlijke mening, en ook 1 waar je het niet mee eens hoeft te zijn. Het positioneren van wat PS3 games tegenover 360 varianten en daarmee je gelijk denken te halen levert niets op. Als de huidige generatie consoles 1 ding heeft bewezen is dat er voor beide platformen plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Voor wie al te ongerust is: Paul Thurrott's heft een nogal nuchtere visie op de kritiek op de Xbox One.

Over licenties, DRM en delen met familie en vrienden:
http://winsupersite.com/xbox/xbox-one-game-licensing-explained

Over privacy & Kinect:
http://winsupersite.com/x...privacy-concerns-debunked
Mij bevalt deze quote wel:
I wish the rest of Microsoft would be this responsive to the burning issues that threaten to undermine their products—Microsoft reiterated what I think is an important point that many seem to ignore: Unlike, say, Google or Facebook, this company understands and respects privacy.
Over Always On:
http://winsupersite.com/x...equires-always-connection

En voor wie Paul Thurrott niet kent of niet vertrouwt: Hij was een van de eerste die meldde dat Always On zou komen, en heeft vaak (juiste) insider informatie.
Bovendien, gezien de hoeveelheid kritiek die hij in zijn blog regelmatig op Microsoft heeft, kun je hem moeilijk een fanboy noemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

PWM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:30:
[...]

Je moet dingen als een mening leren brengen. Wat mij betreft verslaat 1 deel van Halo, in 2D en zwart-wit, alle PS3 exclusives bij elkaar. IMHO is Killzone meer een Pacman kloon dan een shooter ivm een willekeurig Halo deel.

Zie daar, mijn persoonlijke mening, en ook 1 waar je het niet mee eens hoeft te zijn. Het positioneren van wat PS3 games tegenover 360 varianten en daarmee je gelijk denken te halen levert niets op. Als de huidige generatie consoles 1 ding heeft bewezen is dat er voor beide platformen plaats is.
Sorry hoor ik weet niet waar je het over hebt maar dat terzijde.
Tuurlijk hebben alle 2 de console's goede games en mag iedereen er een mening over hebben.
Maar gewoon zeggen dat sony zijn beste ''AAA'' titels LBP , Singstar of All star is gaat wel een beetje ver om je punt te maken ;)

En hier is een van 15 exclusieve X1 games :+

YouTube: LocoCycle Xbox One Trailer
@martinpspire kun je deze even toevoegen als launch titel in OP

[ Voor 18% gewijzigd door beuker19 op 07-06-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik had gehoord van een MS insider dat Jade Empire 2 een exlusive zal gaan worden voor de Xbone. :)
Daar zit ik eigenlijk wel op te wachten...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Lol, Microsoft doet aan damage control op Reddit:
men schakelt medewerkers in om negatieve berichten te downvoten en om zelf positieve te plaatsen. _O-
http://www.reddit.com/r/H...ay_after_xbox_one_reveal/
Back story: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=579945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 12-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Metalkai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:49:
Ik vind als ik zo'n duur apparaat koop, ik zelf mag bepalen wanneer en onder welke voorwaarden ik die gebruik.
En dit is precies waar het om draait. Mensen moeten eens beter nadenken wat ze doen en waarom. En in het geval van de XBO beslissen waarom ze zo'n apparaat kopen.

Om één of andere reden pikken we alles, alles wat ons gamers wordt opgelegd accepteren we.

- always-online;
- always-Kinected;
- tweede hands markt naar de haaien.

Waar dragen deze "features" bij aan het genot van de gebruiker? Nergens: het zijn allemaal opgelegde beperkingen met uiteindelijk genoeg negatieve impact.

Dus we pikken alles en zijn vervolgens verontwaardigd dat ze weer een nieuwe "feature" bedenken die ons niet aanstaat.
Uiteindelijk lijken mensen die MS verdedigen, gehersenspoeld, want kennelijk zijn ze al zover geïndoctrineerd dat het ze niets meer kan schelen: "Ik heb liever het nieuwste Halo spel, dan dat ik mijn privacy verdedig/de keuze houd."

Volgens mij lopen veel Tweakers hier al heel wat jaren mee en kennen hopelijk George Orwell wel. Het begint er steeds meer op te lijken.

Dus stem met je portemonnaie en koop de XBO niet.

Dit geldt trouwens net zo voor de PS4 als deze dezelfde features krijgt, wat wel logisch zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asgaro schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:45:
Lol, Microsoft doet aan damage control op Reddit:
men schakelt medewerkers in om negatieve berichten te downvoten en om zelf positieve te plaatsen. _O-
http://www.reddit.com/r/H...ay_after_xbox_one_reveal/
Back story: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=579945
Alle grote bedrijven doen dit al jaren, MS doet het, en het is meteen fail? :P

(de leukste blijft toch Tomtom, die fail maakt om met verkeerde account te reageren :P).

Al vind ik 1 van die accounts helemaal niet 'promotie achtig', die reageert vrij uitgebreid met een vrij generieke mening. 1 van z'n reacties over PS3 games op PS4 is zelfs geloofwaardig dat Sony dit zo gaat maken.
Jobbie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:49:
Dit geldt trouwens net zo voor de PS3 die aantal van deze features al had, wat wel logisch is.
Fixed that :)

Verder kan ik wel om je post lachen, als zulke mensen al 'gehersenspoeld' zijn, wat zouden Google of Apple aanhangers dan zijn? :P

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 07-06-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Jobbie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:49:
[...]

En dit is precies waar het om draait. Mensen moeten eens beter nadenken wat ze doen en waarom. En in het geval van de XBO beslissen waarom ze zo'n apparaat kopen.

Dus stem met je portemonnaie en koop de XBO niet.

Dit geldt trouwens net zo voor de PS4 als deze dezelfde features krijgt, wat wel logisch zou zijn.
Bla bla bla...
  1. Wat is een XBO? Xbox Zero?
  2. De verkoper bepaalt wat hij aanbiedt en voor hoeveel geld, de koper bepaalt of hij dat product wilt voor dat bedrag. Stemmen met je portemonnaie doet iedereen per definitie dus al.
  3. Microsoft zou gek zijn als ze Orwelliaanse dingen gingen doen: Daarmee zouden ze hun hele reputatie op het spel zetten, en dus ook de (voor hun veel belangrijkere en waardevollere) Enterprise markt verliezen. Vergeleken daarmee is de Games markt peanuts, dus gaan ze daar echt geen enge dingen mee doen. Het is Google niet, voor Google is privacy juist de markt.
Maar als jij geen console wilt, niemand die je tegenhoudt om er geen te kopen.
Wees dan ook een vent en blijf dan weg uit deze topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
EgMaf schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:58:
[...]

Bla bla bla...
  1. Wat is een XBO? Xbox Zero?
Lijkt me nogal logisch wat dat is. XBox One.

[ Voor 4% gewijzigd door Metalkai op 07-06-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24
Ik weet niet of dit al langs is geweest maar volgens mij zijn er wat updates:
http://news.xbox.com/2013/06/connected
Access your entire games library from any Xbox One—no discs required: After signing in and installing, you can play any of your games from any Xbox One because a digital copy of your game is stored on your console and in the cloud. So, for example, while you are logged in at your friend’s house, you can play your games.
Dit is wel opmerkelijk. Je kunt dus je game disc installeren en daarna via de cloud op elke andere XBox spelen zonder de disc nodig te hebben. Als je nou ook nog al kan beginnen met spelen voordat de hele game is geupload zou wel vet zijn. Bij een vriend even inloggen om je game te showen die je net hebt gekocht.
With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies.
Always online wel nodig dus (24u is gewoon altijd). Helaas voor mij persoonlijk dus geen XBox. Ik neem de console nog weleens mee op een weekend waar geen internet is om lekker fifa te spelen of offline games. Bij de XBox moet je dus wel online zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
Frank J. schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:08:
Ik weet niet of dit al langs is geweest maar volgens mij zijn er wat updates:
http://news.xbox.com/2013/06/connected
Daar gaat het hier al de hele dag over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24
FabianNL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:11:
[...]

Daar gaat het hier al de hele dag over :+
Haha sorry, kom net terug van werk 615 weg en 2130 thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

EgMaf schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:58:
[...]

Bla bla bla...
  1. De verkoper bepaalt wat hij aanbiedt en voor hoeveel geld, de koper bepaalt of hij dat product wilt voor dat bedrag. Stemmen met je portemonnaie doet iedereen per definitie dus al.
  2. Microsoft zou gek zijn als ze Orwelliaanse dingen gingen doen: Daarmee zouden ze hun hele reputatie op het spel zetten, en dus ook de (voor hun veel belangrijkere en waardevollere) Enterprise markt verliezen. Vergeleken daarmee is de Games markt peanuts, dus gaan ze daar echt geen enge dingen mee doen. Het is Google niet, voor Google is privacy juist de markt.
Maar als jij geen console wilt, niemand die je tegenhoudt om er geen te kopen.
Wees dan ook een vent en blijf dan weg uit deze topics...
2) Iets verder doordenken graag: Stem met je portemonnaie door de XBO niet te kopen, als je het niet eens bent met de opgelegde "features". Dan "voelt" MS het pas.
3) Met always-Kinected komt de XBO erg dichtbij 1984. Als je dat niet duidelijk is, raad ik je aan t boek nog eens te lezen.

Verder moet ik hier juist vaker komen. Als ik maar 1 persoon prikkel, is dat al voldoende.
Daarnaast ben ik als gamer gebaat bij het falen van dit soort "features", dus hoe meer mensen stemmen met hun geld, hoe groter de kans is dat deze "features" verdwijnen.

Verder begrijp ik je wel, want debatteren zonder tegenpartij is lekker makkelijk, toch? :>

SinergyX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:52:
Dit geldt trouwens net zo voor de PS3 die aantal van deze features al had, wat wel logisch is.

Fixed that :)

Verder kan ik wel om je post lachen, als zulke mensen al 'gehersenspoeld' zijn, wat zouden Google of Apple aanhangers dan zijn? :P
Ik ben een echte Apple aanhanger, maar ben echt niet gehersenspoeld, hoor. Dat is Apples met peren vergelijken... ;) :+

Welke PS3 features bedoel je eigenlijk? Ik heb er geen.

[ Voor 15% gewijzigd door SqueakyClean op 07-06-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als je Kinect en de huidige, intentionele, opzet daarvan nu op 1984 gaat plotten, zou ik je willen adviseren eerst zelf het boek, of wellicht eerst een goede samenvatting daarvan te lezen. Niet kopen op Kindle, dan weten ze ervan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Jobbie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:21:
[...]
Verder moet ik hier juist vaker komen. Als ik maar 1 persoon prikkel, is dat al voldoende.
Ah, je bent dus een troll die anderen van hun hobby af wil houden...

Als je de wereld echt wilt verbeteren (of beschermen tegen het kwade), weet ik nog wel wat onderwerpen die je "hulp" beter kunnen gebruiken.... Aziatische sweatshops (kleding, Foxconn etc), klimaatverandering, fraude en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En dat is precies wat ik bedoel ;)

(kijk voor de grap eens naar PC, buiten kinect is alles al van toepassing, zullen we die ook maar niet meer kopen?)

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 07-06-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

PWM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:28:
Als je Kinect en de huidige, intentionele, opzet daarvan nu op 1984 gaat plotten, zou ik je willen adviseren eerst zelf het boek, of wellicht eerst een goede samenvatting daarvan te lezen. Niet kopen op Kindle, dan weten ze ervan :+
Het gaat me natuurlijk om de geest van het verhaal, maar ik moet idd. het boek weer eens lezen.

Verder, PWM, zou je me kunnen uitleggen waarom jij met deze XBO features geen moeite hebt? Ik werd net eigenlijk door jouw post geïnspireerd...

EgMaf schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:33:
[...]

Ah, je bent dus een troll die anderen van hun hobby af wil houden...

Als je de wereld echt wilt verbeteren (of beschermen tegen het kwade), weet ik nog wel wat onderwerpen die je "hulp" beter kunnen gebruiken.... Aziatische sweatshops (kleding, Foxconn etc), klimaatverandering, fraude en noem maar op.
Als je mij al een trol noemt, zal je wel weinig discussies hebben. Lees verder mijn post nog eens en dan zal je zien dat ik alleen maar voor eigen winst mensen wil prikkelen.
Dat ik daarmee de wereld verbeter is mooi meegenomen... ;)

SinergyX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:35:
(kijk voor de grap eens naar PC, buiten kinect is alles al van toepassing, zullen we die ook maar niet meer kopen?)
M.i. klopt dat niet. Ik ben geen PC-gamer, maar Ik weet wel dat Steam prima offline te gebruiken is. Alleen wat betreft tweedehands markt is het vergelijkbaar, waarbij Steam vaak prachtige aanbiedingen heeft (Saints Row III: €4) en de vraag is dat MS dat ook gaat doen (SR III: €69,99!).

[ Voor 21% gewijzigd door SqueakyClean op 07-06-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
PWM schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:28:
De hoofdpersoon heeft een camera van de overheid in z'n huiskamer staan (in of op zijn tv staat me zo bij) die hem in de gaten houdt. Hoe letterlijk wil je de gelijkenis hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik weet het nog niet met de Xbox one, ik heb gewoon 24 uur per dag internet , kinect heb ik zelf gehad maar deed ik niks mee.Ben benieuwd naar de E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
[...]

2) Iets verder doordenken graag: Stem met je portemonnaie door de XBO niet te kopen, als je het niet eens bent met de opgelegde "features". Dan "voelt" MS het pas.
Ik zou graag willen dat je iets verder doordenkt.. Mensen denk al goed na over hun geld.. Al eens gekeken naar de economie?? Daarnaast Zal er bij elke launch van elk product mensen zijn die het niet met de fabrikant eens is, er zullen altijd spaanders vallen.. maar er zullen altijd weer andere zijn die het hamer overnemen.
3) Met always-Kinected komt de XBO erg dichtbij 1984. Als je dat niet duidelijk is, raad ik je aan t boek nog eens te lezen.
Uhhh 1984??? gast denk je nou echt dat MS zijn reputatie en miljarden schade aan zijn broek wil hebben om mensen te bespioneren?? het is nog steeds verboden bij wet! En al zou een wetgever het in zijn botte kop halen om het te legaliseren.. Dan zal er een behoorlijke opstand vanuit de bevolking zijn
Daarnaast ben ik als gamer gebaat bij het falen van dit soort "features", dus hoe meer mensen stemmen met hun geld, hoe groter de kans is dat deze "features" verdwijnen.
Wat ik al aangaf mensen stem al met hun geld.. En deze features zullen nog wel even doorzetten, Zo zijn er al allerlij varianten van DRM geweest. Enige wat zou kunnen is dat mensen toch gaan klagen en MS misschien doorverkopen toe zal laten. Mits deze van je account wordt verwijderd.
Verder begrijp ik je wel, want debatteren zonder tegenpartij is lekker makkelijk, toch? :>

Ik zou zeggen, pak de auto en ga bij schiphol met een groot bord staan.. misschien krijg je wat pers aandacht
[...]

Ik ben een echte Apple aanhanger, maar ben echt niet gehersenspoeld, hoor. Dat is Apples met peren vergelijken... ;) :+
Hier ook een Apple user.. op mn consol na die is Xbox :) verder eigen MS apparatuur in huis op de laptop van mn werk na :) Kunnen elkaar dus gerust een handje geven ;)
Social media wordt heel erg gepushed bij PS.. Dus ja of always online of bijna verplicht al je content op Youtube, FaceBook twitter plaatsen.. Want je PS account wordt aan Twitter gekoppeld })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

To_Tall schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:59:
[...]

Ik zou graag willen dat je iets verder doordenkt.. Mensen denk al goed na over hun geld.. Al eens gekeken naar de economie?? Daarnaast Zal er bij elke launch van elk product mensen zijn die het niet met de fabrikant eens is, er zullen altijd spaanders vallen.. maar er zullen altijd weer andere zijn die het hamer overnemen.
Het doel is natuurlijk dat mensen genoeg verontwaardigd zijn door de gepushte, consument onvriendelijke features, dat de XBO erg slecht verkoopt. Hierdoor wordt MS gedwongen om te luisteren naar de consument. Aan geklaag hebben ze geen boodschap. Het komt nl. vaak genoeg voor dat er veel geklaagd wordt over een product, maar dat dezelfde klagers het product als of aanschaffen. Zo is SimCity 2013 ook erg goed verkocht.
Uhhh 1984??? gast denk je nou echt dat MS zijn reputatie en miljarden schade aan zijn broek wil hebben om mensen te bespioneren?? het is nog steeds verboden bij wet! En al zou een wetgever het in zijn botte kop halen om het te legaliseren.. Dan zal er een behoorlijke opstand vanuit de bevolking zijn
In de TOS kunnen ze echt van alles opnemen, zonder dat het toegestaan is bij wet of de wet omzeild. Daarnaast is MS ook genoemd in het Prism (schandaal?) verhaal en de always-Kinected XBO is de natte droom van elke veiligheidsdienst ter wereld.
Wat ik al aangaf mensen stem al met hun geld.. En deze features zullen nog wel even doorzetten, Zo zijn er al allerlij varianten van DRM geweest. Enige wat zou kunnen is dat mensen toch gaan klagen en MS misschien doorverkopen toe zal laten. Mits deze van je account wordt verwijderd.
Sinds de pers conferentie ligt de hele gamewereld overhoop om de XBO "features". Overal waar je komt, wordt er geklaagd over de XBO. Helaas heeft dat tot nog toe geen effect gehad.

Vandaag komt MS met de always-online/Kinected/tweedehandsmarkt details en iedereen gaat weer uit z'n dak. Maar MS heeft niet geluisterd, want alles waarover geklaagd werd is nu bevestigd.

De oplossing is trouwens heel simpel en al jaren in gebruik:

Disc verplicht in de Xbox.

Dan ben je van het hele gezeik af. En houd je de vrije tweedehandsmarkt alleen willen ze dat nou net niet.
Hier ook een Apple user.. op mn consol na die is Xbox :) verder eigen MS apparatuur in huis op de laptop van mn werk na :) Kunnen elkaar dus gerust een handje geven ;)
Ook hier een X360 en al jaren tevreden en groot Forza fan. Alleen voor FM5 wilde ik de XBO al kopen.
Social media wordt heel erg gepushed bij PS.. Dus ja of always online of bijna verplicht al je content op Youtube, FaceBook twitter plaatsen.. Want je PS account wordt aan Twitter gekoppeld })
Die sociale media integratie kan mij ook gestolen worden. Maar zodra Sony komt met een console die niet verplicht online moet, ofwel sociale media optioneel, dan zie ik het somber in voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Jobbie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:32:
Die sociale media integratie kan mij ook gestolen worden. Maar zodra Sony komt met een console die niet verplicht online moet, ofwel sociale media optioneel, dan zie ik het somber in voor MS.
Gezien de eerste presentatie, betwijfel ik dat heel erg. Of ze hebben beetje goed gekeken de afgelopen weken en ze passen dit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ga nou niet beginnen over PRISM, We weten noch kant noch wal wat er met die data is gebeurd. Dus laat lekker eerst de mensen die er verstand van hebben er een uitspraak overdoen..

Misschien heeft MS wel al iets meer los gelaten wat ze graag zou willen doen dan Sony, en had Sony misschien wel dezelfde plannen..

Somige mensen Ik zou zeggen doe je alu hoedje weer op.. zoveelste in dit topic die hell en vuur krijst over spionage praktijken... Daarnaast is PS erg aan het pushen met SocialMedia dat je zelfs FB of Twitter nodig hebt om een spel te kunnen uitspelen.. (bij wijze van spreken)

En wat ik een aantal pagina's terug al heb gezegd!!
Hackers en Crackers zullen ook een X1 kopen. Eerste wat ze doen is alles aan sluiten en kijken wat voor verkeer de X1 produceert.. Capture is zo gemaakt en verkeer is vrij simpel te onderscheppen. Als blijkt dat er toch data ongewenst naar MS wordt verstuurd staat zo de halve Xbox comuniti met advocaten en mensen rechten adovocaten voor de deur..

MS gaat zich daaraan echt niet wagen.
Als ze dat wel doen. hebben ze een groot probleem en kunnen ze de XBOX wat een leuk extratje is voor MS weg gedag zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
1) Always on is helemaal niet waar. Ja je moet verbinding maken, maar dat is zeker geen always online. Als je dat nu nog steeds denkt zit je gewoon prul te praten.
2) Always kinect is ook al lang debunked en nu dus nog een keer. Geloof je het niet dan zit je ook niet op te letten en moet je ook gewoon onder je steen vandaan komen want het is dus NIET WAAR
3) Ja de DRM veranderd, maar voorheen moest je ook een disc in je xbox doen en deze werd dan meerdere malen gecontroleerd. Dat is inmiddels ook ingeburgerd en zonder een disc of een disc die niet goed leesbaar is, kun je ook niet stelen.
4) Dat het systeem nu andere beveiliging heeft komt niet vanwege doorverkoop of 2ehands markt, maar simpelweg omdat er ook weer veel piraterij was op het platform. Bij de 360 hebben we volgens mij 9 grote beveiligingsupdates gehad die allemaal zijn gekraakt en nu wordt er ook weer heel veel gedownload en gefikt. En als ik zo rondkijk bij de diverse indexerings-sites, zie je dat er echt een shitload wordt gedownload. Dat is echt geen kattepis. Het was te verwachten dat ze dus weer wat strenger gingen zijn en ja daar zitten ook weer nadelen aan, maar het feit dat er beveiliging op zit is niet nieuw. Een Steamgame moet je bv ook activeren via internet. Activatie vanaf schijfjes is dus helemaal niet veilig meer om legaliteit te controleren.
5) Singleplayer games lijden onder deze manier van beveiliging, maar er zijn ook een heleboel games waar het nog geen fluit uitmaakt omdat ze ook al een online-server hadden of dat je daar ook maar een halve game had als je niet inlogde.

Ik vind het echt weer te dom voor woorden dat er weer met termen als 1984 wordt gesmeten. Hoewel dat boek een kern van waarheid bevat, moet je het niet aannemen als totale waarheid en de xbox als grote privacyinbreuk zien. Dat klopt niet en dat zal ook nooit zo zijn.

Leuk dat er wordt gezeurd dat je op in je hutje op een meer in Noord Siberië geen internet hebt en dus niet kan gamen, maar er zijn legio-manieren om dan wel aan je gamen te komen, maar met de X1 gewoon even niet. Dat kan een probleem zijn, maar dat is imo een probleem maken waar het niet een probleem hoeft te zijn. Óf je zoekt een alternatief om aan internet te komen óf je zoekt een locatie uit waar je wel internet hebt. Doe je dat niet, dan is de X1 voor jou geen goede keuze en koop je hem lekker niet, maar dat moet je dan niet als feit gaan verkondigen.

Gaat Microsoft echt over de streep, dan komen we daar echt wel achter en gaan daar zeker maatregelen genomen worden. Het zal me ook niet verbazen als er binnenkort een onderzoek vanuit de EU of een ander land komt waarbij ze kijken of de huidige oplossing van Microsoft wel rechtsgeldig is, maar zonder definitieve uitvoer weten we het niet. We weten nu wel wat de plannen zijn, maar zoals gewoonlijk kunnen ook deze gewijzigd worden.

Zoals eerder gemeld loont het ook helemaal niet voor Microsoft om je huiskamer in te kijken of allerlei gegevens over je te verzamelen. Net als Sony die ook meer doet naast de Playstation zul je daar nooit maar dan ook nooit een CIA afluisterstation in huis halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2013 23:47 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.