1) Always on is helemaal niet waar. Ja je moet verbinding maken, maar dat is zeker geen always online. Als je dat nu nog steeds denkt zit je gewoon prul te praten.
2) Always kinect is ook al lang debunked en nu dus nog een keer. Geloof je het niet dan zit je ook niet op te letten en moet je ook gewoon onder je steen vandaan komen want het is dus NIET WAAR
3) Ja de DRM veranderd, maar voorheen moest je ook een disc in je xbox doen en deze werd dan meerdere malen gecontroleerd. Dat is inmiddels ook ingeburgerd en zonder een disc of een disc die niet goed leesbaar is, kun je ook niet stelen.
4) Dat het systeem nu andere beveiliging heeft komt niet vanwege doorverkoop of 2ehands markt, maar simpelweg omdat er ook weer veel piraterij was op het platform. Bij de 360 hebben we volgens mij 9 grote beveiligingsupdates gehad die allemaal zijn gekraakt en nu wordt er ook weer heel veel gedownload en gefikt. En als ik zo rondkijk bij de diverse indexerings-sites, zie je dat er echt een shitload wordt gedownload. Dat is echt geen kattepis. Het was te verwachten dat ze dus weer wat strenger gingen zijn en ja daar zitten ook weer nadelen aan, maar het feit dat er beveiliging op zit is niet nieuw. Een Steamgame moet je bv ook activeren via internet. Activatie vanaf schijfjes is dus helemaal niet veilig meer om legaliteit te controleren.
5) Singleplayer games lijden onder deze manier van beveiliging, maar er zijn ook een heleboel games waar het nog geen fluit uitmaakt omdat ze ook al een online-server hadden of dat je daar ook maar een halve game had als je niet inlogde.
Ik vind het echt weer te dom voor woorden dat er weer met termen als 1984 wordt gesmeten. Hoewel dat boek een kern van waarheid bevat, moet je het niet aannemen als totale waarheid en de xbox als grote privacyinbreuk zien. Dat klopt niet en dat zal ook nooit zo zijn.
Leuk dat er wordt gezeurd dat je op in je hutje op een meer in Noord Siberië geen internet hebt en dus niet kan gamen, maar er zijn legio-manieren om dan wel aan je gamen te komen, maar met de X1 gewoon even niet. Dat kan een probleem zijn, maar dat is imo een probleem maken waar het niet een probleem hoeft te zijn. Óf je zoekt een alternatief om aan internet te komen óf je zoekt een locatie uit waar je wel internet hebt. Doe je dat niet, dan is de X1 voor jou geen goede keuze en koop je hem lekker niet, maar dat moet je dan niet als feit gaan verkondigen.
Gaat Microsoft echt over de streep, dan komen we daar echt wel achter en gaan daar zeker maatregelen genomen worden. Het zal me ook niet verbazen als er binnenkort een onderzoek vanuit de EU of een ander land komt waarbij ze kijken of de huidige oplossing van Microsoft wel rechtsgeldig is, maar zonder definitieve uitvoer weten we het niet. We weten nu wel wat de plannen zijn, maar zoals gewoonlijk kunnen ook deze gewijzigd worden.
Zoals eerder gemeld loont het ook helemaal niet voor Microsoft om je huiskamer in te kijken of allerlei gegevens over je te verzamelen. Net als Sony die ook meer doet naast de Playstation zul je daar nooit maar dan ook nooit een CIA afluisterstation in huis halen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Martinspire op 07-06-2013 23:47
]