[NextGen] Het Xbox One Discussie-topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 82 Laatste
Acties:
  • 227.868 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Martinspire schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:45:

Leuk dat er wordt gezeurd dat je op in je hutje op een meer in Noord Siberië geen internet hebt en dus niet kan gamen, maar er zijn legio-manieren om dan wel aan je gamen te komen, maar met de X1 gewoon even niet. Dat kan een probleem zijn, maar dat is imo een probleem maken waar het niet een probleem hoeft te zijn. Óf je zoekt een alternatief om aan internet te komen óf je zoekt een locatie uit waar je wel internet hebt. Doe je dat niet, dan is de X1 voor jou geen goede keuze en koop je hem lekker niet, maar dat moet je dan niet als feit gaan verkondigen.
Ik moet zeggen dat ik dit wel een beetje kort door de bocht vind. Er spelen wel meer factoren mee of iemand wel of geen internet heeft. Wat als er geen (bruikbaar) alternatief is, en je hebt ook niet de mogelijkheid om ergens anders heen te gaan?
Ik vind niet dat je door allerlei hoepels moet gaan springen om de basisfunctie van een apparaat te kunnen gebruiken. Is dat wel nodig, dan is het een slecht ontwerp (naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Het is niet alleen kort door de bocht, maar ook nogal naïef. Ik vind dat Martinspire nogal erg gelooft in MS en de klachten van iedereen zijn maar dom, onzin en gezeik.

Je kan wel doen alsof er niets aan de hand is, maar mij is duidelijk dat er heel veel aan de hand is. Gelukkig wordt het allemaal breed uitgemeten in de (game) media dus worden consumenten ook goed geïnformeerd van de slechte kanten van de XBO.
En tov de concurrentie kan ik eigenlijk alleen maar de controller als plus punt noemen voor de XBO. Het is verder alleen maar negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:21:
Het is niet alleen kort door de bocht, maar ook nogal naïef. Ik vind dat Martinspire nogal erg gelooft in MS en de klachten van iedereen zijn maar dom, onzin en gezeik.

Je kan wel doen alsof er niets aan de hand is, maar mij is duidelijk dat er heel veel aan de hand is. Gelukkig wordt het allemaal breed uitgemeten in de (game) media dus worden consumenten ook goed geïnformeerd van de slechte kanten van de XBO.
En tov de concurrentie kan ik eigenlijk alleen maar de controller als plus punt noemen voor de XBO. Het is verder alleen maar negatief.
Controller
Kinect (wat 180miljoen keer beter functioneert dan Playstation Move, lol!)
Spraakherkenning en besturing, niet langer eerst 10x op knopjes drukken voordat je in een menu bent
Exclusives alhoewel je steeds minder exclusives zal gaan zien in de toekomst op zowel XBO als PS4. Logisch aangezien het voor een developer erg lastig is om voor 1 console een x-miljoen games te verkopen
DRM functie is goed tegen de piraterij en zal ook op de PS4 worden doorgevoerd gok ik ,desnoods in de PS5
Skype en andere Windows sync toepassingen vind ik zelf retehandig en dat tv gebeuren ook wel (krijgen wij niet direct maar dat rollen ze wel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
IGN heeft een overzicht gemaakt van wat we op dit moment weten van de X1.
http://uk.ign.com/article...-what-we-do-and-dont-know

Al vind ik dit een beetje raar
Can I play my games on a friend's console?
YES. You can play your games on any console that's connected to the Internet.

Can I play my friend's games on my console?
NO, not unless you're signed in as them. Otherwise you will have to buy that game yourself. Even if your friend leaves the disc with you, you can't play it unless you buy it.
Waarom bij de ene ja zeggen, en bij de ander nee? Ze zijn toch allebei in principe hetzelfde of zie ik het nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:30
Het is hetzelfde inderdaad, alleen kan je de games van je vriend/vriendin pas spelen als hij/zij niet ingelogd is op zijn/haar of enig andere XB1 console. Op zich is dit wel een leuke functie maar ik denk dat voor de meeste games mensen toch graag met en of tegen elkaar willen gamen online. Maar voor singleplayer en mischien sport games voegt het wel wat toe. Soort van uitlenen dus.

[ Voor 50% gewijzigd door JT888 op 08-06-2013 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
'

Je hebt een link gepost met geruchten die al 20 keer eerder zijn gepost. Wow dank je voor je bijdrage! Oeps.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik kijk niet om de 5 minuten in dit topic en dit gerucht staat pas sinds vanacht op PU, dus dan ga ik er niet vanuit dat het hier al staat. Daarnaast houd ik echter wel alle nieuwtjes redelijk in de gaten, en dit had ik nog niet gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat een X1 niet altijd online hoeft te zijn hangt toch af van de games die je speelt? Ik las gisteren (meen op TechRadar) dat je bij games als Forza wel een internetverbinding moet hebben tijdens het spelen omdat de cloud er bij betrokken is. En dan kom je niet ver met tetheren via je telefoon.

Hopelijk weten we na maandag hoe het werkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:01:
Ik kijk niet om de 5 minuten in dit topic en dit gerucht staat pas sinds vanacht op PU, dus dan ga ik er niet vanuit dat het hier al staat. Daarnaast houd ik echter wel alle nieuwtjes redelijk in de gaten, en dit had ik nog niet gelezen. :)
Werkelijk? DIt is een gerucht dat dagen geleden al ontmaskerd is als door haters verspreide FUD.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn excuses in dat geval. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:01:
Dat een X1 niet altijd online hoeft te zijn hangt toch af van de games die je speelt? Ik las gisteren (meen op TechRadar) dat je bij games als Forza wel een internetverbinding moet hebben tijdens het spelen omdat de cloud er bij betrokken is. En dan kom je niet ver met tetheren via je telefoon.

Hopelijk weten we na maandag hoe het werkelijk is.
Nee, dat de specs zijn gedowngrade. Klik de link anders even aan.

[ Voor 90% gewijzigd door bram1984 op 08-06-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Ok zo'n machine komt bij ons dus nooit binnen! Dit gaat er helemaal over, voor mij zijn dit allemaal beperkingen voor de consument. Geen 2de hands games, als ik geen internet heb -> no games spelen!!
Das toch allemaal voor nix nodig? Gamen is mijn hobby, ik wil relaxen, ik wil goedkoop gamen en niet stressen zoals Microsoft het nu doet!

Waar ik niet aan uit kan!!
Dus als ik nu beslis om mijn login en passwoord aan mijn broer te geven of mijn beste vriend die ik volledig vertrouw, dan kunnen ze eigenlijk gewoon inloggen met mijn gegevens en mijn games spelen??? What the hell, waar is de logica. 2de hands games verkopen mag niet, maar dit dan wel? Ik kan er niet aan uit!

Nog iets dat ik hier niet begrijp.
Je kan blijkbaar 10 familieleden toegang geven tot je games? Wie zijn juist familieleden?
Is toch een voordeel als ik het zo begrijp. Ik koop een game en mijn broer die aan de andere kant van het stad woont kan het spel ook spelen? In mijn opzicht is dit goed nieuws! Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Metalkai schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 01:53:
IGN heeft een overzicht gemaakt van wat we op dit moment weten van de X1.
http://uk.ign.com/article...-what-we-do-and-dont-know

Al vind ik dit een beetje raar

[...]

Waarom bij de ene ja zeggen, en bij de ander nee? Ze zijn toch allebei in principe hetzelfde of zie ik het nou verkeerd?
Het klopt allebij:
  • Je kunt elke game uit je (online) library op elke Xbox One spelen. Voorwaarde is wel dat je dan in kunt loggen in je (online) library en dus dat die Xbox One verbonden is met het internet
  • Jij kunt de spellen van anderen niet spelen, tenzij zij (ook) ingelogd zijn op jouw machine. Anders gezegd: Als je vrienden inloggen op jouw machine, kun je hun spellen ook spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Gevork schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Dus als ik nu beslis om mijn login en passwoord aan mijn broer te geven of mijn beste vriend die ik volledig vertrouw, dan kunnen ze eigenlijk gewoon inloggen met mijn gegevens en mijn games spelen??? What the hell, waar is de logica. 2de hands games verkopen mag niet, maar dit dan wel? Ik kan er niet aan uit!

Je kan blijkbaar 10 familieleden toegang geven tot je games? Wie zijn juist familieleden?
Is toch een voordeel als ik het zo begrijp. Ik koop een game en mijn broer die aan de andere kant van het stad woont kan het spel ook spelen? In mijn opzicht is dit goed nieuws! Toch?
Ik zou als ik jou was je inlog gegevens niet aan je broer of je beste vriend geven die je 100% vertrouw. Ze krijgen daarmee toegang tot je MS account. Heb je windows 8 en heb je MS account daaraangekoppeld kunnen ze dus ook bij je w8 machine. je outlook.com mail, skype enz.. dus ja dat lijkt me niet heel handig.

10 fam leden betekend 10 lokale accounts op je consol, er is 1 hoofd account en 9 child accounts. Die child accounts kan je koppelen aan kinect. deze accounts hebben dus rechten om de games van het hoofd account te gebruiken en de X1 aan te zetten :) Maar of deze accounts ook buitens huis de games kunnen spelen bij vrienden geen idee..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ok zo'n machine komt bij ons dus nooit binnen! Dit gaat er helemaal over, voor mij zijn dit allemaal beperkingen voor de consument. Geen 2de hands games, als ik geen internet heb -> no games spelen!!
Das toch allemaal voor nix nodig? Gamen is mijn hobby, ik wil relaxen, ik wil goedkoop gamen en niet stressen zoals Microsoft het nu doet!

Je snapt natuurlijk hoop ik wel dat je niet tegelijk op 1 account kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

EgMaf schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:04:
[...]

Het klopt allebij:
  • Je kunt elke game uit je (online) library op elke Xbox One spelen. Voorwaarde is wel dat je dan in kunt loggen in je (online) library en dus dat die Xbox One verbonden is met het internet
  • Jij kunt de spellen van anderen niet spelen, tenzij zij (ook) ingelogd zijn op jouw machine. Anders gezegd: Als je vrienden inloggen op jouw machine, kun je hun spellen ook spelen.
Eigenlijk dus precies hetzelfde als Steam, inclusief de optie om een game (eenmalig) aan iemand te giften,

Die 10 familie accounts echter is me nog niet duidelijk of dat voor 1 lokale Xbox geldt of dat mijn broer bijvoorbeeld op zijn eigen Xbox ook toegang heeft tot mijn online library? En hoe bepaald Microsoft wie familie is en wie niet?
Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.
Zoals ik het lees kan mijn familie dus op hun eigen xbox ook mijn spellen spelen. Echter kan dit maar door 1 familielied tegelijk. Dus als ik Forza 5 op mijn X1 aan het spelen ben kan mijn broer tegelijkertijd ook Forza 5 op zijn Xbox met zijn account spelen maar mijn neef kan het dan niet, totdat mijn broer is uitgelogd? Best apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ok, koop hem niet, opgelost. Waar maak je je verder dan nog druk om?
Ik wordt zo moe van gasten die op basis van geruchten al absoluut zeker weten dat ze hem niet moeten, en dan toch dit topic komen vervuilen.
Dat jij je ergens over opwindt omdat je het niet begrijpt, ligt dat aan jou of aan de Xbox One?
Uiteraard kan elk account maar 1x ingelogd zijn. Dus kunnen jij en je vriend nooit tegelijk spelen (ook niet als je verschillende spellen wilt spelen). Lekker lullig als je midden in je spel eruit gegooid wordt omdat je vriend op dat moment met jouw gegevens inlogt.

Bovendien geef je je vriend daarmee ook toegang tot je email, Skype, Store (en dus creditcard) enz enz.
Die 10 familieleden moeten wel allemaal fysiek op dezelfde console inloggen. Dat wordt een beetje lasting vanuit de andere kant van de stad. Je kunt wel zelf naar je broer gaan en daar inloggen (met jouw account). Dan kan hij je spel ook spelen, maar alleen zolang jij bij hem ingelogd bent. Zodra je ergens anders (thuis) inlogt, kan hij niet meer op zijn console spelen. (plus de risico's hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
bram1984 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Je snapt natuurlijk hoop ik wel dat je niet tegelijk op 1 account kan spelen?
Ja geen probleem, voor mij. :-)
Als ik niet thuis ben en hij wel en ik heb het spelleke al uitgespeeld, why not!
No biggie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:42:
Mijn excuses in dat geval. :)

[...]

Nee, dat de specs zijn gedowngrade. Klik de link anders even aan.
Ik had het over het online gebeuren, ik reageerde niet op jouw link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
EgMaf schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:29:
[...]

[...]

Die 10 familieleden moeten wel allemaal fysiek op dezelfde console inloggen. Dat wordt een beetje lasting vanuit de andere kant van de stad. Je kunt wel zelf naar je broer gaan en daar inloggen (met jouw account). Dan kan hij je spel ook spelen, maar alleen zolang jij bij hem ingelogd bent. Zodra je ergens anders (thuis) inlogt, kan hij niet meer op zijn console spelen. (plus de risico's hierboven).
Wat is da nu voor bullshit.
Ik moet toch niet naar hem gaan om in te loggen, kan toch ook mijn gegevens aan hem geven en hij logt in!!
Da weet ik ook wel, als ik inlog dat hij dan uitlogt, lijkt mij vanzelfsprekend maar als ik dat niet doe. Is da toch geen probleem. Mss ga ik 1 maand op vakantie of mag da ook ni meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
Gevork schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:35:
[...]

Wat is da nu voor bullshit.
Ik moet toch niet naar hem gaan om in te loggen, kan toch ook mijn gegevens aan hem geven en hij logt in!!
Da weet ik ook wel, als ik inlog dat hij dan uitlogt, lijkt mij vanzelfsprekend maar als ik dat niet doe. Is da toch geen probleem. Mss ga ik 1 maand op vakantie of mag da ook ni meer :)
Ik heb hier met de 360 geen inlogcode nodig om mijn account te gebruiken als ie eenmaal op mn HD staat hoor...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Gevork schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Ja geen probleem, voor mij. :-)
Als ik niet thuis ben en hij wel en ik heb het spelleke al uitgespeeld, why not!
No biggie!
Als jij het spelletje al uitgespeeld hebt, kun je hem beter het spelletje gewoon geven. Dan kan hij het met zijn eigen account spelen.

Vergeet niet dat het hier gaan om het delen van je Microsoft account, niet een account dat bij een specifiek spelletje hoort. Zolang dat account op een andere console is ingelogd, kun je zelf geenenkel spel meer spelen zonder automatisch uitgelogd te worden op die andere console. Bovendien krijgt die ander dus ook toegang tot allerlei andere zaken zoals hierboven al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Martinspire schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Ik heb hier met de 360 geen inlogcode nodig om mijn account te gebruiken als ie eenmaal op mn HD staat hoor...
Op de 360 heb je je inlogcode ook nodig om in te loggen. Maar zolang jij ingelogd blijft, hoef je je inlogcode niet te gebruiken.

@Gevork: Lees het deel dat je van me quote nog eens. Er staat " fysiek op dezelfde console inloggen".
Uiteraard kun je hem wel gewoon jouw account gegevens gevel als je op vakantie gaat. Dan krijg jij ook zijn achievements, en kan hij op jouw kosten games en apps kopen, enz....

[ Voor 27% gewijzigd door EgMaf op 08-06-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
EgMaf schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:40:
[...]

Op de 360 heb je je inlogcode ook nodig om in te loggen. Maar zolang jij ingelogd blijft, hoef je je inlogcode niet te gebruiken.
Dat is alleen als je instelt dat je dat wilt doen, maar het hoeft niet. Als ik hier thuis mijn xbox aanzet, kan ik meteen gamen hoor.

Maar een slimmere oplossing is natuurlijk om gewoon je account op een externe schijf te zetten (samen met de game, heb je dat ook alvast gehad) en die aan te sluiten op de x1 van de ander en hem zo te laten spelen, waarna je de schijf weer meeneemt als hij klaar is.

Wat je hierdoor krijgt is dat je niet zomaar spellen kunt uitlenen, wat natuurlijk wel een barrière is, maar mogelijk zorgt het er bij sommige games voor dat er toch meer verkocht worden, ondanks dat het een singleplayer game is. Ik vind het zelf ook geen mooie oplossing, maar ik leen nooit games uit dus mij maakt dat weinig uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 08-06-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
Het gaat hier ook over de Xboxone en niet de 360 :-)
In ieder geval, ik vind het allemaal raar.
Ik zeg het ik heb geen credit card, geen skype en al die andere zever.
Het komt er op neer dat als ik tegen mijn broer zeg ik ga mijn xbox ni aanzetten voor een week, ik heb andere dingen te doen en als je wilt gamen, ga u gang want da ga allemaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja, maar van de 360 weten we al precies hoe het werkt. Bij de X1 natuurlijk nog niet.

Het zou me niet verbazen als ze na een tijdje toch komen met een betere uitleenfunctie. Dat je mensen toestemming geeft om jouw game te spelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Martinspire schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:42:
[...]

Dat is alleen als je instelt dat je dat wilt doen, maar het hoeft niet. Als ik hier thuis mijn xbox aanzet, kan ik meteen gamen hoor.
Dat is omdat je tussentijds niet uitgelogd bent. Je login blijft op de Xbox 360 behouden ook als je de console uitzet. Maar als je uitlogt (en automatisch inloggen uitzet) heb je de inlogcode wel nodig.
Vergelijk het maar met automatisch inloggen op websites zoals Tweakers :)
Maar een slimmere oplossing is natuurlijk om gewoon je account op een externe schijf te zetten (samen met de game, heb je dat ook alvast gehad) en die aan te sluiten op de x1 van de ander en hem zo te laten spelen, waarna je de schijf weer meeneemt als hij klaar is.
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat bij de Xbox One niet meer mogelijk zal zijn... Maar als dat wel mogelijk is, prima toch? Maar bedenk je wel dat je daarmee die ander je complete Microsoft account geeft, en dat je zelf in de tussentijd niet (op een andere console, ook niet thuis) kun inloggen, en dus geenenkel spel kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:12

Oxigeon

En zo is dat!

Aan de ene kant met die 24-uurs regel denk ik van wat een zever dat dit zo moet. Van de andere kant denk ik ook weer. Hoelang zijn 24 uur wel niet voor mij. Als het om 24-uur gameplay gaat ipv 1 kalenderdag. denk ik ook van ja...

Ik werk 8 uur op een dag en slinger alleen savonds mijn console aan. (in dit geval mijn ps3, voorheen 360). Ik speel dan max 4 uur op een dag. Dat betekend wel dat ik dan zonder internetverbinding 6 dagen kan gamen.

Komt er dan wel weer op neer.. WAT ALS, de servers plat liggen van MS, mijn internetconnectie werkelijk een keer 2 of 3 weken eruit ligt etc etc.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja ik denk niet dat internet er hier nog lang uit gaat liggen, of er moet iets anders aan de hand zijn maar dan heb ik waarschijnlijk grotere problemen. Waar je wel veel downtime van kunt hebben is het overschakelen naar een andere provider of bij verhuizingen. Daarbij lijkt het me wel erg lastig om met die 24 uur om te gaan en we moeten inderdaad nog even zien hoe het uit gaat pakken.

Ik denk niet dat ze die zaken dit jaar aan gaan passen, dat lijkt me lastig te realiseren zo in het laatste traject waar je toch nog wat andere problemen hebt. Misschien dat er met een update wel verandering in gaat komen. Ik hoop het eigenlijk wel, maar we zullen zien.

Ik verwacht overigens niet dat Microsoft down zal gaan door ddos aanvallen voor dergelijke protesten, maar dat ze eerder providers gaan aanvallen om zo mensen te duperen. Dat zijn meestal wel iets makkelijkere targets. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Martinspire schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:46:
Het zou me niet verbazen als ze na een tijdje toch komen met een betere uitleenfunctie. Dat je mensen toestemming geeft om jouw game te spelen ofzo.
Dit principe eigelijk. Hele uitleen/2dehands is nu al een drama op de PS3 door die online passes en PSN-gekoppelde games (kan je overrulen door bij een vriend in te loggen op je eigen PSN), ik zie dit systeem enkel als een stap extra maar ook een extra hulpmiddel. Maar dit waren pas features/limitaties die veel later werden toegevoegd, Sony en MS kunnen nog genoeg aanpassen in de levensduur van beide consoles.

Ik heb aardig wat PSN games die ik niet kan verkopen, maar als MS dus een 'terugkoop' dienst maakt, hebben ze daarvoor dus wel een oplossing (buiten het probleem of je nu wel of niet op een andere XBOne kan spelen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:26:
[...]

Controller
Spraakherkenning en besturing, niet langer eerst 10x op knopjes drukken voordat je in een menu bent
Exclusives alhoewel je steeds minder exclusives zal gaan zien in de toekomst op zowel XBO als PS4. Logisch aangezien het voor een developer erg lastig is om voor 1 console een x-miljoen games te verkopen
DRM functie is goed tegen de piraterij en zal ook op de PS4 worden doorgevoerd gok ik ,desnoods in de PS5
Skype en andere Windows sync toepassingen vind ik zelf retehandig en dat tv gebeuren ook wel (krijgen wij niet direct maar dat rollen ze wel uit).
Kinect is inderdaad wel een extreem belangrijk aspect voor die hard gamers, het ligt er denk ik dus maar net aan tot welke doelgroep je behoort, dat het handig kan zijn geloof ik direct en dat het goed werkt ook.
Of iets 180 miljoen keer beter functioneert mwah dat denk ik weer net niet.
Het hele spraakherkenning gebeuren, op papier geweldig echter we moeten afwachten hoe dit in ons landje zal gaan functioneren, hier uitspraken over doen kan dus in mijn ogen nog niet echt want we weten nog weinig.
Exclusives zijn in mijn ogen nog steeds zeer belangrijk, dat is nu net datgene wat mij naar een bepaalde console kan overhalen.
DRm of dat goed is? niet voor de gamer die niet aan piraterij doet, wel voor de game makers zelf dat klopt.
De xbox 360 was ook een product wat enorm werd gekraakt dus ik begrijp de stap wel maar handig of fijn nee dat vind ik het niet, wat Sony exact gaat doen geen idee dat moeten we afwachten, ik verwacht wel dat ze ook deze richting in zullen gaan ondanks alle uitspraken dat ze naar hun publiek luisteren.

Skype vind ik ook handig en gebruik ik op de pc ook regelmatig,dat is een pluspunt.
Het hele tv gebeuren heb ik nog steeds mijn twijfels over maar wellicht komt dit omdat er nagenoeg niets over is bekend, zal in de komende maanden wel meer bekend worden wat wij in NL kunnen verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 08-06-2013 12:34 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Oxigeon schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Ik werk 8 uur op een dag en slinger alleen savonds mijn console aan. (in dit geval mijn ps3, voorheen 360). Ik speel dan max 4 uur op een dag. Dat betekend wel dat ik dan zonder internetverbinding 6 dagen kan gamen.

Komt er dan wel weer op neer.. WAT ALS, de servers plat liggen van MS, mijn internetconnectie werkelijk een keer 2 of 3 weken eruit ligt etc etc.
MS wil dat de X1 de media hub wordt. Dus TV kijken op je XBOX, van films series en muziek genieten al dan niet via DNLA Dus ja als je de X1 wilt gebruiken ben je niet verplicht tot deze functionaliteit maar wil je het wel gebruiken zal het lastig zijn om je vrienden fam enz toegang te geven tot jouw account.
Daarnaast is Account sharing verboden en kan het een ban opleveren.. Wordt nu al voolop toegepast kijk het XBOX.com forum maar eens na.. Al dan niet terecht.
Dus ja account sharing zou ik niet zomaar toelaten

MS servers zullen niet zo snel plat gaan, tuurlijk er zal altijd een downtime mogelijk zijn. Maar als dat nu gebeurd kan je ook alleen single player games spelen en niet online. Als in de 24uur je xbox wel een connectie heb gehad zal dat niet snel verschillen met nu.
Daanaast wekkelijks je internet connectie er uit?? Dan wordt het misschien tijd om een andere provider te zoeken. Zonder internet kan je gewoon minder tegenwoordig.

Internet moet ook terug gebracht worden naar 6% BTW waarom? Het is een eerste levensbehoefte geworden en geen luxe meer.. Veel bankzaken kunnen alleen nog via het internet, Veel overheids zaken enz kunnen vaak maar moeizaam zonder internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

To_Tall schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:27:
[...]

MS wil dat de X1 de media hub wordt. Dus TV kijken op je XBOX, van films series en muziek genieten al dan niet via DNLA Dus ja als je de X1 wilt gebruiken ben je niet verplicht tot deze functionaliteit maar wil je het wel gebruiken zal het lastig zijn om je vrienden fam enz toegang te geven tot jouw account.
Daarnaast is Account sharing verboden en kan het een ban opleveren.. Wordt nu al voolop toegepast kijk het XBOX.com forum maar eens na.. Al dan niet terecht.
Dus ja account sharing zou ik niet zomaar toelaten

MS servers zullen niet zo snel plat gaan, tuurlijk er zal altijd een downtime mogelijk zijn. Maar als dat nu gebeurd kan je ook alleen single player games spelen en niet online. Als in de 24uur je xbox wel een connectie heb gehad zal dat niet snel verschillen met nu.
Daanaast wekkelijks je internet connectie er uit?? Dan wordt het misschien tijd om een andere provider te zoeken. Zonder internet kan je gewoon minder tegenwoordig.

Internet moet ook terug gebracht worden naar 6% BTW waarom? Het is een eerste levensbehoefte geworden en geen luxe meer.. Veel bankzaken kunnen alleen nog via het internet, Veel overheids zaken enz kunnen vaak maar moeizaam zonder internet..
En wat als je een SP gamer bent? Ik speel vrijwel nooit MP dus waarom zou ik in hemelsnaam niet meer de SP kunnen spelen als ik niet op internet ben? Dat is gewoon een bullshit reden van MS.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
CR1691 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:30:
[...]

En wat als je een SP gamer bent? Ik speel vrijwel nooit MP dus waarom zou ik in hemelsnaam niet meer de SP kunnen spelen als ik niet op internet ben? Dat is gewoon een bullshit reden van MS.
Dan ben je tegenwoordig in de minderheid. MP gaming wordt steeds populairder en daardoor is die stap dan ook best begrijpelijk. Het aantal pure SP-only games zijn aardig in het nadeel tegenwoordig. Ja er zijn games met een SP, maar de replayability is laag met daarbij als nadeel dat er verder weinig aan verdiend kan worden. De populairste games zijn nog steeds de games waar je ook samen iets mee kunt doen.

Dus of je dat nou wel of niet wilt doen is een eigen keuze, de markt is echter aan het schuiven van consoles die pure offline-ervaringen boden, naar consoles die focussen op multiplayer en multifunctionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Daarnaast.. Als er na 6 maanden een nieuw spel uitgebracht wordt zal je de consol ook van een update moeten voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:41:
[...]

Dan ben je tegenwoordig in de minderheid. MP gaming wordt steeds populairder en daardoor is die stap dan ook best begrijpelijk. Het aantal pure SP-only games zijn aardig in het nadeel tegenwoordig. Ja er zijn games met een SP, maar de replayability is laag met daarbij als nadeel dat er verder weinig aan verdiend kan worden. De populairste games zijn nog steeds de games waar je ook samen iets mee kunt doen.
Heb je hier een bron voor, dat SP spelers in de minderheid zijn?

Ik las onlangs dat 40% van de CoD kopers de game halen voor de SP, gezegd door een dev. Als dit al op 40-60 zit en ik daarbij alle andere SP games optel, lijkt het mij eerder andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Martinspire schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:41:
[...]

Dus of je dat nou wel of niet wilt doen is een eigen keuze, de markt is echter aan het schuiven van consoles die pure offline-ervaringen boden, naar consoles die focussen op multiplayer en multifunctionaliteit.
Al jaren staat Skyrim (2011) op Gamefaqs op nr 1, een complete single player game. Dat MP games populair zijn, ontken ik niet (speel al jaren CoD en BF MP), maar veel populaire games van de laatste jaren zijn voornamelijk SP:

- Fall Out;
- Dark Souls;
- Mass Effect;
- Bioshock;
- Assasin's Creed.

Dus de verschuiving naar MP is niet zo duidelijk als je wilt doen voorkomen. Bioshock Infinite en The Last of Us zijn daar een mooie voorbeelden van.
En gelukkig maar, want goede SP games hebben vaak een mooie verhalende open wereld, die je bij MP games totaal niet hebt, MMO's daargelaten, maar die heb je niet op de X360 en de PS3.

Dus die verschuiving is er alleen maar als je de always-online wilt verdedigen. Voor de speler is er totaal geen reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Jobbie schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Al jaren staat Skyrim (2011) op Gamefaqs op nr 1, een complete single player game. Dat MP games populair zijn, ontken ik niet (speel al jaren CoD en BF MP), maar veel populaire games van de laatste jaren zijn voornamelijk SP:

- Fall Out;
- Dark Souls;
- Mass Effect;
- Bioshock;
- Assasin's Creed.

Dus de verschuiving naar MP is niet zo duidelijk als je wilt doen voorkomen. Bioshock Infinite en The Last of Us zijn daar een mooie voorbeelden van.
En gelukkig maar, want goede SP games hebben vaak een mooie verhalende open wereld, die je bij MP games totaal niet hebt, MMO's daargelaten, maar die heb je niet op de X360 en de PS3.

Dus die verschuiving is er alleen maar als je de always-online wilt verdedigen. Voor de speler is er totaal geen reden voor.
Ik zou gamefaqs niet zozeer als bron nemen voor wat populair is. Ik denk dat de Live Activityu beter in de buurt komt van Major Nelson, maar ook daar heb je dat de offline gamers niet worden meegeteld.

Lijstje van afgelopen week:
LIVE Activity for week of May 27
Xbox 360 Top LIVE Titles (based on UU’s)
  1. Call of Duty: Black Ops II
  2. Minecraft: Xbox 360 Edition
  3. EA Sports FIFA Soccer 13
  4. Call of Duty: Modern Warfare 3
  5. NBA 2K13
  6. Halo 4
  7. Battlefield 3
  8. GTA IV
  9. Call of Duty: Black Ops
  10. Skyrim
  11. Modern Warfare 2
  12. Borderlands 2
  13. Halo: Reach
  14. EA SPORTS NHL 13
  15. Gears of War 3
  16. Forza Motorsport 4
  17. Madden NFL 13
  18. Doritos Crash Course 2
  19. Gears of War: Judgment
  20. Assassin’s Creed III
Top Arcade Titles (Full Versions purchased)
  1. Minecraft: Xbox 360 Edition
  2. Call of Juarez Gunslinger
  3. CastleStorm
  4. Terraria – Xbox 360 Edition
  5. Far Cry 3 Blood Dragon
  6. BattleBlock Theater
  7. Trials Evolution
  8. Castle Crashers
  9. The Walking Dead
  10. Alan Wake’s American Nightmare
  11. Pinball FX2
  12. Trials HD
  13. God Mode
  14. Yu-Gi-Oh! 5D’s Decade Duels Plus
  15. Worms 2: Armageddon
  16. Sonic Adventure 2
  17. Darkstalkers Resurrection
  18. Motocross Madness
  19. Fruit Ninja Kinect
  20. Counter-Strike: GO
Top Indie Games (Full Versions purchased)
  1. CastleMiner Z
  2. White Noise Online
  3. Shark Attack Deathmatch
  4. CastleMiner
  5. Murder Miners
  6. Avatar Miner Paintball
  7. Avatar Laser Wars 2
  8. Avatar Deathmatch
  9. Discovery+
  10. Total Miner: Forge
  11. Avatar Farm Online
  12. The Impossible Game
  13. Xenominer
  14. Avatar Legends
  15. Lootfest2
  16. Arcadecraft
  17. Block World
  18. Zombie Estate 2
  19. White Noise: A tale of Horror
  20. DLC Quest Live Freemium or Die
Hoewel dergelijke games vaak ook een offline-component hebben, zijn de gebruikers via xbox live al wel online dus.

Kijk je naar het lijstje van meestverkochte games: Wikipedia: List of best-selling Xbox 360 video games , dan zie je daar ook wel veelal online-gerelateerde games. Niet allemaal en zo worden ze niet allemaal gebruikt, maar dit zijn dus de cijfers waar we van weten.

EA en Valve hebben al aangegeven (vrijwel) altijd een multiplayer component mee te leveren. Het bericht waar jij aan refereert kan ik me wel herinneren, maar daar staat ook weer tegenover dat een groot deel de singleplayer ook nooit uitspeelt.

Gezien alle apparaten die je bezit ook steeds meer richting online gaan, vind ik dat nog niet zo raar. Bij je mobiel zie je ook steeds vaker online-verbindingen erbij en gamers zijn toch al wel vaak online, ook al spelen ze een singleplayer game.

Dat wil niet zeggen dat ik meteen alle singleplayergames over 1 kam wil scheren, maar multiplayergames leveren over het algemeen meer op (mede ook door piraterij maar dat terzijde). Dat je het niet hoeft of wilt gebruiken moet je zelf weten, maar daar gaan we zo langzamerhand wel naartoe. Dit jaar heb ik ook enorm genoten van Tomb Raider of andere singleplayer ervaringen en dat moet ook zo blijven, maar wat ik bedoel is dat gamers er minder problemen mee hebben als een game een onlineverbinding vereist. Dus waarom de console dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ach al speel je alleen FIFA13 single player, Dan nog moet je aan het internet verbonden zijn om zo ook stats e.d. van de spelers te downloaden.. Offline is FIFA niet zo leuk als dat wanneer team sterkte kan veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het goed praten van een maatregel die een extra schakel voor consumenten inbouwt vind ik onbegrijpelijk. Er is voor gamers/consumenten geen enkel voordeel van een 1 maal per 24 uur online zijn. Er zijn alleen maar nadelen. Voor sommigen weliswaar groter dan voor anderen maar dat betekent niet dat het niet voor iedereen een nadeel is.

De enige drie redenen dat ik uberhaupt de Xbone nog overweeg zijn de fijnere controller (imo), friendslist en triest genoeg gamerscore. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 20:53 . Reden: is moest zijn zijn :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:00:
Het goed praten van een maatregel die een extra schakel voor consumenten inbouwt vind ik onbegrijpelijk. Er is voor gamers/consumenten geen enkel voordeel van een 1 maal per 24 uur online zijn. Er zijn alleen maar nadelen. Voor sommigen weliswaar groter dan voor anderen maar dat betekent niet dat het niet voor iedereen een nadeel is.

De enige drie redenen dat ik uberhaupt de Xbone nog overweeg is de fijnere controller (imo), friendslist en triest genoeg gamerscore. :)
Dit is voor mij de enige reden dat ik nu nog de Xbox One overweeg. Maar de PS4 controller is echt heel erg veranderd ten opzichte van de PS3 dus daar kan nog verandering in komen. En er kan met de E3 uiteraard heel veel veranderen, misschien komt Sony ook met maatregelen tegen de 2e hands game markt, een vorm van always online, misschien verzwakt Microsoft de maatregelen, we zullen het zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Ton op 08-06-2013 20:04 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mr Ton schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:03:
[...]

Dit is voor mij de enige reden dat ik nu nog de Xbox One overweeg. Maar de PS4 controller is echt heel erg veranderd ten opzichte van de PS3 dus daar kan nog verandering in komen. En er kan met de E3 uiteraard heel veel veranderen, misschien komt Sony ook met maatregelen tegen de 2e hands game markt, een vorm van always online, misschien verzwakt Microsoft de maatregelen, we zullen het zien.
Ik denk niet dat Microsoft hun policies nog gaan veranderen, want ze hebben hun DRM/used games policies net vandaag bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Uniciteit schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:19:
Ik denk niet dat Microsoft hun policies nog gaan veranderen, want ze hebben hun DRM/used games policies net vandaag bevestigd.
Tuurlijk kunnen ze dat wel, MS en Sony hebben niet anders gedaan de afgelopen consoles :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
SinergyX schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:21:
[...]

Tuurlijk kunnen ze dat wel, MS en Sony hebben niet anders gedaan de afgelopen consoles :P
Inderdaad, de policies zijn pas bevestigd op het moment dat de consoles in de winkel liggen.

Dat ze het vandaag bevestigd hebben is meer een manier van druk leggen op Sony om met soortgelijke maatregelen te komen op hun PS4. Want, als Sony het ook doet hebben beide bedrijven er plotseling een grote inkomenstenbron bij. Doet Sony dit niet, dat dan dat cruciale gevolgen hebben voor de concurrentie positie van de Xbox One, kijk maar naar de huidige polls over voorkeur voor Xbox One of PS4. Op dat moment zal Microsoft veel druk krijgen om hun maatregelen te verzwakken.

De E3 zal ons veel leren en ben heel erg benieuwd naar de Sony presentatie, ook al ben ik een zeer tevreden 360 gebruiker. Die presentatie komt ook na die van Microsoft dus Microsoft heeft alle kaarten dan al op tafel liggen en het is aan Sony om te bepalen hoe de next gen console markt eruit komt te zien. De Microsoft presentatie is ook erg interessant natuurlijk, meer duidelijkheid over hun policies, de gamekant van de Xbox One etc, maar de slag ligt op dit moment toch echt bij Sony.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ga voor de PS4 maar wat het probleem is om online te zijn met de Xbox zie ik niet. Alle apparaten zijn tegenwoordig permanent online. Als ik ga gamen log ik altijd in op PSN. En ja, het kan een keer vervelend zijn als je verbinding eruit ligt of als je ergens wilt gamen waar geen internet is, maar die kans is zo klein. De laatste keer dat internet er hier uit lag kan ik niet eens herinneren. Hele probleem zit volgens mij meer tussen de oren dan dat het in de praktijk lastig is. DRM en het niet kunnen doorverkopen is trouwens wel kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Mr Ton schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:34:
[...]

Inderdaad, de policies zijn pas bevestigd op het moment dat de consoles in de winkel liggen.

Dat ze het vandaag bevestigd hebben is meer een manier van druk leggen op Sony om met soortgelijke maatregelen te komen op hun PS4. Want, als Sony het ook doet hebben beide bedrijven er plotseling een grote inkomenstenbron bij. Doet Sony dit niet, dat dan dat cruciale gevolgen hebben voor de concurrentie positie van de Xbox One, kijk maar naar de huidige polls over voorkeur voor Xbox One of PS4. Op dat moment zal Microsoft veel druk krijgen om hun maatregelen te verzwakken.

De E3 zal ons veel leren en ben heel erg benieuwd naar de Sony presentatie, ook al ben ik een zeer tevreden 360 gebruiker. Die presentatie komt ook na die van Microsoft dus Microsoft heeft alle kaarten dan al op tafel liggen en het is aan Sony om te bepalen hoe de next gen console markt eruit komt te zien. De Microsoft presentatie is ook erg interessant natuurlijk, meer duidelijkheid over hun policies, de gamekant van de Xbox One etc, maar de slag ligt op dit moment toch echt bij Sony.
Sony kan echt na de presentatie van MS echt niets meer veranderen aan hun eigen presentatie..

Gezien de feiten die MS al op tafel heeft gelegd met DRM enz zou best zo kunnen zijn dan PS dit ook heeft. Alleen ze hebben het nog niet verteld Gewoon PR.. Aangezien zowel MS als Sony wel verwachten dat er tegenwicht zal komen op DRM... maar ja iedereen wilt graag van DRM af dus was wel te verwachten ja :)

Maar pas als de consoles in de winkels liggen zullen we het idd pas echt weten. Nu is het gissen en is iedereen aan het vertellen ik ga naar PS4.. Ja ik zou zeggen ga en kom vooral niet terug.. het lijkt af en toe wel Apple Versus Windows hier..

Je kan het er mee eens zijn of niet en je kan er zelfs geen problemen mee hebben gezien je toch niet iligaal gaat spelen of van plan bent om speletjes uit te wisselen of verkopen.. laten we nou gewoon wachten op de E3 daar zal ook wel weer een hoop gezanik van afkomen en dan op naar de launche waarna na de launch er nog eens een hoop gezanik zal komen.. Zo gaat het met Windows, Apple, iPhone, enzz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

To_Tall schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:48:
Gezien de feiten die MS al op tafel heeft gelegd met DRM enz zou best zo kunnen zijn dan PS dit ook heeft. Alleen ze hebben het nog niet verteld Gewoon PR.. Aangezien zowel MS als Sony wel verwachten dat er tegenwicht zal komen op DRM... maar ja iedereen wilt graag van DRM af dus was wel te verwachten ja :)
Sony heeft geen DRM. Zie Ps4-topic.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
witeken schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:51:
[...]

Sony heeft geen DRM. Zie Ps4-topic.
Niet ingebouwd nee. De publishers staat het echter vrij om zelf een systeem te maken voor hun games (wat eigenlijk nu ook al het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
To_Tall schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:48:
[...]

Sony kan echt na de presentatie van MS echt niets meer veranderen aan hun eigen presentatie..
En waarom zou dat niet kunnen precies? Ik denk dat Sony nu juist bepaalde opties voor wijziging in de presentatie open laat aangezien ze makkelijk kunnen anticiperen op MS. Ze hebben ruim een dag om dingen te wijzigen. Dit zal dan niet in de games zijn, maar wel op het gebied van DRM/always online zaken. Instructie vanuit de directie en klaar.

Zie inderdaad de posts in het PS4 topic omtrent DRM/used games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
bram1984 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:03:
[...]

En waarom zou dat niet kunnen precies? Ik denk dat Sony nu juist bepaalde opties voor wijziging in de presentatie open laat aangezien ze makkelijk kunnen anticiperen op MS. Ze hebben ruim een dag om dingen te wijzigen. Dit zal dan niet in de games zijn, maar wel op het gebied van DRM/always online zaken. Instructie vanuit de directie en klaar.

Zie inderdaad de posts in het PS4 topic omtrent DRM/used games.
Hoe kom je er bij dat het een dag is?? Er zit 4 uur verschil tussen de MS en Sony presentatie..

Zelfs de beste lui kunnen in 4 uur geen 2 uur durende presentatie omgooien of faceten veranderen onmogelijk.. Ze kunnen wel verwijzen naar wat ze hebben gezien.. en vergelijken on the fly.. maar dat is tricky..

Dus nee.. Sony en MS zijn nu nog druk bezig met die presentaties en morgen waarschijnlijk ook inc test runs enz/.... En om nu nog wijzigingen door te voeren in belangrijke zaken zoals DRM.. Daar zullen ontwikkelaars echt niet blij zijn.. Daarnaast kunnen ze EA niet op de hoogte houden gezien nauwe banden met MS net als Activision.. Nee die zullen bij belangrijke veranderingen op het laatse moment totaal niet happy zijn gezien de lauche nog 4 maanden weg is.

[ Voor 15% gewijzigd door To_Tall op 08-06-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik dacht dat alle zaken nu wel bekend waren i.v.m. DRM e.d.? Wat zou Sony dan nog willen veranderen?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Die tekst klopt al niet, zeker niet als ze stellen dat het hetzelfde is als de PS3. PSN games zijn al niet overdraagbaar en disc-keys zijn ID locked. Dus of ze gaan dezelfde 2-deling hanteren, wat nog steeds ruk is, of ze gaan een optie maken dat je dus een game uit je PSN/ID kan halen (om door te verkopen).

En ergens zetten ze dat tactisch neer, ze verplichten het niet, maar laten het over aan de publishers. Per saldo moet je het nog steeds (zoals EA), maar het 'klinkt' stuk vriendelijker. Zij kunnen van alles willen, maar uiteindelijk zijn het de grote jongens die bepalen hoe dit op een systeem gaat komen, zéker rond 2dehandsgames.

Eigenlijk zouden ze MS en Sony gewoon verschillende scenario's moeten voorleggen en ze laten vertellen hoe dit gaat werken. Dan kan je ze in iedergeval makkelijker naast elkaar zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 08-06-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommigen willen geen DRM maar developers kunnen niet anders. Games moeten massaler en mooier en dat kost miljoenen per game soms. Als de DRM niet wordt toegepast gaan bedrijven uit het middensegment (die dus topgames maken maar niet veel op jaarbasis) uiteindelijk kapot. Willen we dat? Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

minstens net zoveel mensen met je eens als het met je oneens
De emotie in de zin spreekt boekdelen...
Hoop dat het goed gaat werken, dan wil ik nog wel een een wedstrijdje met je doen.
Aangezien Sony meer inhouse ontwikkelaars heeft gaat dit gewoon niet op. PS4 blijft veel exclusives houden.
Mooie sprong om de waarheid te verzachten...
dat TV gebeuren lijkt mij er vanaf dag één in te zitten door de IR blaster op de xbox one? Daarmee simuleer je in feite de afstandsbediening van je decoder.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
To_Tall schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:09:
[...]

Hoe kom je er bij dat het een dag is?? Er zit 4 uur verschil tussen de MS en Sony presentatie..

Zelfs de beste lui kunnen in 4 uur geen 2 uur durende presentatie omgooien of faceten veranderen onmogelijk.. Ze kunnen wel verwijzen naar wat ze hebben gezien.. en vergelijken on the fly.. maar dat is tricky..

Dus nee.. Sony en MS zijn nu nog druk bezig met die presentaties en morgen waarschijnlijk ook inc test runs enz/.... En om nu nog wijzigingen door te voeren in belangrijke zaken zoals DRM.. Daar zullen ontwikkelaars echt niet blij zijn.. Daarnaast kunnen ze EA niet op de hoogte houden gezien nauwe banden met MS net als Activision.. Nee die zullen bij belangrijke veranderingen op het laatse moment totaal niet happy zijn gezien de lauche nog 4 maanden weg is.
Verkeerd gelezen, maar dan nog is het 8,5 uur volgens het schema op NeoGaf. Tijd zat om hapklare aankondigingen aan te passen, daar waar het geen footage of andere filmpjes betreft.

Maar dan nog ga ik er vanuit dat Sony alles vergelijkbaar houdt met hoe het nu is, gezien wat we nu weten.

edit: En ook volgens het schema in de OP. Dus of ik bereken iets ontzettend verkeerd, of jij kan niet tellen. ;)

Nu verwacht ik niet dat er dingen nog snel veranderd gaan worden, maar het kan zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 08-06-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik wou dit filmpje effe met jullie delen.

Ik vind toch dat hij het op het einde het heel mooi uitlegt, en ook wat er naar mijn idee echt mis is met MS deze gen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
hij heeft wel aardig wat goeie punten, maar dan snap ik niet dat hij continue maar terug komt met het verhaal dat Sony alles beter zal hebben, zoals de gamer het wil, maar dat is nog allemaal toekomstgezwam omdat er bizar weinig 'zwart wit' vast staat rond de PS4.

Dat je de punten betwijfels van de xboxO ansich, geen probleem, maar ga het niet vergelijken met een systeem die mogelijk net zo 'erg' is of mischien hier wel goed in voorziet maar verder matige features zal hebben (nee, share button valt onder 'matig op z'n best' voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
SinergyX schreef op zondag 09 juni 2013 @ 01:42:
hij heeft wel aardig wat goeie punten, maar dan snap ik niet dat hij continue maar terug komt met het verhaal dat Sony alles beter zal hebben, zoals de gamer het wil, maar dat is nog allemaal toekomstgezwam omdat er bizar weinig 'zwart wit' vast staat rond de PS4.

Dat je de punten betwijfels van de xboxO ansich, geen probleem, maar ga het niet vergelijken met een systeem die mogelijk net zo 'erg' is of mischien hier wel goed in voorziet maar verder matige features zal hebben (nee, share button valt onder 'matig op z'n best' voor mij).
Hij zegt ook wel dat hij het vergelijkt met wat we tot nu toe weten. Hij sluit helemaal niet uit dat de PS4 hetzelfde zal doen, maar zegt dat -als- de PS4 het systeem hetzelfde houdt zoals het nu is, de X1 wel eens in de problemen kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef toe.. dit ziet er toch behoorlijk goed uit?
http://www.ign.com/videos...-campaign-sneak-peek-clip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vind ik wel, maar ik ben bang dat het schieten enzo weer precies hetzelfde aanvoelt, generiek.

Check Hitman Absolution, zo moet schieten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

;( Ja als de game 5 jaar geleden was uitgekomen :+
Word er echt niet warm of koud van als ze dit willen verkopen als Next-gen gaan we weer 6/7 jaar stilstand
in de Game industrie krijgen :'(

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
bram1984 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:22:
[...]

Verkeerd gelezen, maar dan nog is het 8,5 uur volgens het schema op NeoGaf. Tijd zat om hapklare aankondigingen aan te passen, daar waar het geen footage of andere filmpjes betreft.

Maar dan nog ga ik er vanuit dat Sony alles vergelijkbaar houdt met hoe het nu is, gezien wat we nu weten.

edit: En ook volgens het schema in de OP. Dus of ik bereken iets ontzettend verkeerd, of jij kan niet tellen. ;)

Nu verwacht ik niet dat er dingen nog snel veranderd gaan worden, maar het kan zeker.
Ach.. Als jij denkt een presentatie in een dagdeel aan te passen op nieuw te doorlopen en zorgen dat jezelf niet verspreekt. Want die gasten die de presentatie geven zullen alles al 100x hebben doorlopen. en hebben aangepast tot het perfect is.

Nee sprookjes als je denkt binnen 8 uur een presentatie half om te gooien en gevaarlijk.. ivm vergissen enz.. Niet alles lezen ze voor ze kennen de presentatie van voor tot achter :) 1 element omgooien kan al tot problemen komen.. Je gaat denken, en dan gaat het fout een presentatie moet vloeiend zijn en zonder hakken en stotteren neergezet worden.. dus nee ik geloof nog steeds niet dat er on the fly iets aangepast gaat worden. hooguit puntjes op de i... zoals dat woord kan je beter gebruiken in die zin enz.. minor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
beuker19 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:01:
[...]

;( Ja als de game 5 jaar geleden was uitgekomen :+
Word er echt niet warm of koud van als ze dit willen verkopen als Next-gen gaan we weer 6/7 jaar stilstand
in de Game industrie krijgen :'(
Wat heb je nou gezien?? 30 seconden onderwater... dus ja ik kan er ook niet warm of koud worden.. Ik wacht nog even af..

Ze hebben een nieuwe engine.. en het zou goed kunnen dat deze niet tot zijn recht komt onder water ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

To_Tall schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Wat heb je nou gezien?? 30 seconden onderwater... dus ja ik kan er ook niet warm of koud worden.. Ik wacht nog even af..

Ze hebben een nieuwe engine.. en het zou goed kunnen dat deze niet tot zijn recht komt onder water ;)
Het is feitelijk een doorontwikkeling van de huidige engine, maar dan nog zag het er mooi uit. Natuurlijk is het afwachten hoe het schieten voelt, maar de game wordt heus naar een hoger niveau getild.

Hopelijk zijn de reviewers kritisch en wordt niet alles op de graphics gegooid, want dan wordt het meteen een 10. De graphics sprong wordt hopelijk erg groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Jobbie schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:15:
[...]

Het is feitelijk een doorontwikkeling van de huidige engine, maar dan nog zag het er mooi uit ;( Natuurlijk is het afwachten hoe het schieten voelt, maar de game wordt heus naar een hoger niveau getild ;(

Hopelijk zijn de reviewers kritisch en wordt niet alles op de graphics gegooid, want dan wordt het meteen een 10. De graphics sprong wordt hopelijk erg groot ;(
Menen jullie dit echt 8)7 CoD probeert met zo'n min mogelijk budget zoveel mogelijk te verkopen.
Ik vind Crysis 1 er nog beter uitzien en die game is 7 jaar oud.
Waarom geen echte nieuw engine , vernieuwing of innovatie Nee wat dat kost geld :X
Ik ben blij dat er gelukkig wel ontwikkelaars zijn die proberen wel een nieuwe standaard neer te zetten op het gebied van graphics.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Maar Crysis 1 ziet er beter uit dan menig game, ook dan Far Cry 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Dat neemt niet weg dat het nogal overdreven is om te zeggen dat far cry 3 of cod:ghosts er geweldig uit ziet. Beter dan het vorige deel, ja. Maar 'meteen een 10' krijgen vanwege de graphics vind ik wat overdreven.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dat het er niet supah dupah megatoll uit ziet komt puur omdat ze ook current-gen aan het ondersteunen zijn. Daar moeten ze dan ook wat concessies door doen.

Maar het is een onderwaterwereld. Hoe gedetailleerd wil je dat hebben? Ik vind het zeuren op de graphics altijd wel makkelijk. Nou heb ik MW3 en Blops2 dan niet veel gespeeld, grafisch vond ik ze niet slecht. Ze overdonderen niet, maar er zat meestal wel voldoende in de multiplayer map om er waardering voor te hebben. Maar gezien het daar meer om de snelle gameplay ging en de lineaire singleplayer, wordt het daar snel op afgegeven. Wat we nu zagen was misschien niet uber overweldigend, maar zag er niet verkeerd uit. Ik denk echter dat CoD straks op zijn bek gaat doordat het ook met next-gen (grotendeels) lineair blijft en dat concurrenten toch meer voor een sandbox of meerdere wegen tot hetzelfde (of ook weer meerdere) einde kiezen.
Zolang ze nog wel een snelle multiplayer bieden is het probleem niet zo heel groot, maar we zullen zien.

Ik heb al eerder gemeld dat ik geen ubergrote sprong verwacht in grafische pracht. Killzone zag er prachtig uit, maar veel meer dan dat gaat het ook niet worden lijkt me? In ieder geval niet bij de launchgames denk ik. Maar ik denk dat we wel wat meer kunnen verwachten van physics en AI. Die krijgen nu ook wat meer rekenkracht en dat maakt meer mogelijk. Ook animaties worden vloeiender en effecten als vuur, sneeuw, regen en rook zullen ook wat mooier zijn. Het geheel zal beter ogen, maar het is niet alsof het er nu kut met peren uitzag. En dat geld niet alleen voor COD.

Wat mij overigens wel leuk lijkt is als er bij de multiplayer games inderdaad meer dedicated servers op worden gezet (hopelijk dan ook met serverside hitdetection). Dat zou voor mij de meeste onlinegames een stuk prettiger maken. Ik ben namelijk met mijn snelle verbinding tegenwoordig erg in het nadeel als er weer wat laggers in de game zitten. Zij zien mij prima, maar ik hun dus niet. Blops2 heb ik daardoor na een week niet meer aangeraakt en bij bf3 is het al maanden aan het knagen om die game ook te laten staan (uiteindelijk doe ik het niet omdat ik toch elke avond met wat gasten samen kan spelen, maar ik zit me er wel enorm aan te ergeren). Dus wat dat betreft zou ik liever zien dat daar meer progressie in komt, dan een arm die 3 miljard polygonen heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik zeur niet over graphics.. Ik vind dat graphics ondergeschikt is aan gameplay..
Ik zeg alleen dat ik het overdreven vind om te zeggen dat het er wél supah dupah megatoll uit ziet..
Of dat de niet supah dupah megatoll graphics slecht is of niet, heb ik niets over gezegd.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 09-06-2013 12:41 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

To_Tall schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Ze hebben helemaal geen nieuwe engine.

http://www.vg247.com/2013...but-is-upgraded-says-dev/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:07

Vrijdag

De Zwarte

To_Tall schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:57:
Daarnaast.. Als er na 6 maanden een nieuw spel uitgebracht wordt zal je de consol ook van een update moeten voorzien.
Die kan toch op de disc worden geleverd? Ik weet zogauw even geen naam maar er zijn voor de 360 toch ook spellen die je alleen kan spelen als je de op de disc bijgeleverde update installeerd?

Of praat ik nu poep? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Vrijdag schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Die kan toch op de disc worden geleverd? Ik weet zogauw even geen naam maar er zijn voor de 360 toch ook spellen die je alleen kan spelen als je de op de disc bijgeleverde update installeerd?

Of praat ik nu poep? :P
Ik zou niet weten wat je bedoeld :) Vaak is het zelfs zo dat als je een game die 1 dag uit is installeert je alweer een update moet downloaden :P

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-06-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Die engine is net zo goed nieuw als dat de UE4 een nieuwe engine is. ALLE engine developer gebruiken code uit de vorige engine. Stukken die goed werken ga je niet hergebruiken....

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

uchiha tijntje schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:20:
[...]

Ik zou niet weten wat je bedoeld :) Vaak is het zelfs zo dat als je een game die 1 dag uit is installeert je alweer een update moet downloaden :P
Ja, ik weet het ook niet meer zeker :P maar ik dacht dat er de afgelopen twee jaar enkele spellen waren uitgebracht die ook de dashboard update hadden. Stom, ik kan niet meer op de namen komen. Zoiets zouden ze dus eventueel ook kunnen doen voor de nieuwe X1, er is in elk geval ruimte voor op een br schijfje maar gezien de eens per 24 uur check is dat ook weer niet zo nodig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vrijdag schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:29:
[...]

Ja, ik weet het ook niet meer zeker :P maar ik dacht dat er de afgelopen twee jaar enkele spellen waren uitgebracht die ook de dashboard update hadden. Stom, ik kan niet meer op de namen komen. Zoiets zouden ze dus eventueel ook kunnen doen voor de nieuwe X1, er is in elk geval ruimte voor op een br schijfje maar gezien de eens per 24 uur check is dat ook weer niet zo nodig.
Klopt, spellen hadden nieuwe dashboard updates ook op schijfje meegeleverd als ze die nieuwe versie nodig hadden. En zo groot waren die niet dat je het niet op de bluray erbij kunt zetten. Geeft dus geen voordeel ten opzichte van vroeger. Gameupdates krijg je echter nooit via schijfjes. Steeds meer games hebben grote 0-day patches en ik denk niet dat dat snel zal verdwijnen.
BM schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:28:
[...]

Die engine is net zo goed nieuw als dat de UE4 een nieuwe engine is. ALLE engine developer gebruiken code uit de vorige engine. Stukken die goed werken ga je niet hergebruiken....
Die ga je juist wél hergebruiken ;) :>

Maar klopt. Het zal vooral neerkomen op het vernieuwen van de grafische kant van je engine en minder over de rest. Vooral de input/output zal meer aankunnen en daar zit dan ook de grootste update. Maar omdat ze nu ook voor de 360 en ps3 blijven ontwikkelen, zullen ze eerder nieuwe dingen toevoegen aan de engine dan grote stukken herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 17:32
hij ziet er opzich nog wel ok, uit

maar lijkt een beetje op een afzuigkap voor boven het gasfornuis,

verder wel een mooi dingetje, _/-\o_

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Windows 8 is ook een major update van w7 en die weer van Vista en die weer van XP en die weer van 2000 en die weer van NT enz enz enz dus wat wil je nou zeggen? Een nieuwe engine bouwen kost idd veel geld en tijd.. en nu een engine ontwikkelen voor de gen die na de X1 en PS4 uitkomt kan niet gezien je totaal niet weet naar welke specs je moet bouwen.. Dus ja dit is een Major update en wordt ook wel gezegd nieuw...

Over 2 jaar zal er nog een update komen. die nog meer features e.d. brengt.. en ga zo maar door... BTW dat geld trouwens voor bijna alle engines.. UR4 Engine is gebaseerd op voorgaande versie's

@boven mijn post!!
:S geen idee wat er lijkt op een afzuigkap leg uit!!

[ Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 09-06-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Call of Duty Ghosts All Access Livestream:
http://new.livestream.com/accounts/4195187/events/2151115

Discussiëren kan in het E3 topici of via (http://) irc.tweakers.net/e3

In samenwerking met Uniciteit heeft het X1 topic nu ook een E3 box aan de bovenkant van de TS om snel even te zien hoe en waar de E3 te volgen is. Ook is het IRC kanaal van tweakers over de E3 dus gestart. Daar kun je dus ook terecht ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
http://uk.ign.com/wikis/xbox-one/Used_Games_and_Rentals

Als ik het zo lees, zie ik eigenlijk weinig rare zaken? Met name die 10 family members en je shared game library klinkt wel ok?

Ze laten ook een deel over aan de publishers etc. Maar ik geloof niet dat Sony niet met een vergelijkbaar systeem komt. En als ze toch niet met zo'n systeem komen, wat de consequenties daarvan zijn voor de relaties met publishers.

[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-06-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
uchiha tijntje schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:30:
http://uk.ign.com/wikis/xbox-one/Used_Games_and_Rentals

Als ik het zo lees, zie ik eigenlijk weinig rare zaken? Met name die 10 family members en je shared game library klinkt wel ok?

Ze laten ook een deel over aan de publishers etc. Maar ik geloof niet dat Sony niet met een vergelijkbaar systeem komt. En als ze toch niet met zo'n systeem komen, wat de consequenties daarvan zijn voor de relaties met publishers.
Ach MS probeert zijn platform cheat free te houden en niet vergeten licentie gelden te innen.. Elke verkochte game levert ms geld op net als PS trouwens.. gezien PS3 op BR disk kwam. was het veels te duur om games te kopieeren dus piratenrij was sowieso kleiner dan bij MS met DVD disks waarvan de DVDr bij uitkomst net een euro of 2 was geloof ik BR disks waren toen iets van 25 euro.. Dat is de voornaamste reden dat Xbox hacks kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Eerste Forza 5 gameplay (teaser):

Ziet er nice uit, maar is wel te kort om er iets over te kunnen zeggen.

Hier overigens nog een interview met gamespot (kende ik nog niet):

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 09-06-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:15

Polycom

Poes van goud

Is het handig om 3 keer hetzelfde te posten in 3 verschillende topics? @MartinSpire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Gelekte informatie over de MS persconferentie:

http://www.reddit.com/r/G...ation_from_ms_conference/
1. Microsoft is buying out publishers to not mention the PS4 versions of multi-platform titles, so you can assume if the presenter does not say "EXCLUSIVE TO XBOX ONE", that it will also be on PS4.

2. More in depth DRM info at Gamescom. There is no rental strategy, they're trying to just sweep it under the rug and hope people don't remember.

3. Cloud power was designed as DRM. It was Microsoft's idea, and they approached other publishers. EA and Ubisoft support, Activision slightly less so.

4. DRM plans are worse than what they have said.

5. Mirror's Edge 2 at MS conference.

6. Prince of Persia (reboot?) at MS conference.

7. Secret Phil Spencer game = World of Tanks. It is said that you still need Gold to play F2P games?

8. Paywall for Xbox One.

9. Dead Rising 3 as Xbox One exclusive. Exclusive DLC for another Capcom game.

10. No paywall for PS4, but it's unconfirmed.

11. Sony is very tight on their DRM policies, so no DRM info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja F2P en dan nog een betaald accountnnodig hebben, typisch.

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de exclusives en de nieuwe IP's voor de Xbox One. Tot nu toe heb ik echt nog niks boeiends gezien eigenlijk, met Lococycle als lachwekkende dieptepunt. Ik wil wel wat meer van Quantum Break zien.

edit: Dit is er blijkbaar nog eentje, pfff.

[ Voor 86% gewijzigd door bram1984 op 10-06-2013 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

lijkt eerder op een gigantische troll ;)

*edit*

de source is neogaf, weeral een troll dus. Daar komt de laatste tijd veel onzin vandaan die keihard ontkracht wordt nadien.

(ik bedoel, seriously, DIT is de originele "source" en iedereen neemt het klakkeloos over |:( )

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 10-06-2013 09:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

boe2 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:56:
[...]

*edit*

de source is neogaf, weeral een troll dus. Daar komt de laatste tijd veel onzin vandaan die keihard ontkracht wordt nadien.

(ik bedoel, seriously, DIT is de originele "source" en iedereen neemt het klakkeloos over |:( )
Oh snap! World Of Tanks op de one!? vette shit!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
[...]

*edit*

Of het waar is of niet kan ik niet over oordelen, maar blijkbaar schrijft die gast altijd zo. Hij zegt dat hij dat doet zodat de "geleakde" info minder makkelijk gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
6 november oktober release date van de Xbox One?
http://marketplace.xbox.c...fe-1000-9115-d802555308c1

Of het is gewoon inderdaad de datum van vandaag, omdat ie er vandaag op is gezet :+
Ik heb niks gezegd!

[ Voor 31% gewijzigd door FabianNL op 10-06-2013 10:41 . Reden: Bedankt SinergyX en Edd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Original release date: 6/10/2013
Is dat niet oktober? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

Nee, dat is 10 Juni 2013, oftewel vandaag.. Je weet wel, Amerikaanse datumnotatie..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 06:34:

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de exclusives en de nieuwe IP's voor de Xbox One. Tot nu toe heb ik echt nog niks boeiends gezien eigenlijk, met Lococycle als lachwekkende dieptepunt. Ik wil wel wat meer van Quantum Break zien.

[video]
Ik begin het somber in te zien voor Microsoft.. Blijft maar weinig over van die 15 exclusives op deze manier :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Martinspire schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:45:
[...]

Klopt, spellen hadden nieuwe dashboard updates ook op schijfje meegeleverd als ze die nieuwe versie nodig hadden. En zo groot waren die niet dat je het niet op de bluray erbij kunt zetten. Geeft dus geen voordeel ten opzichte van vroeger. Gameupdates krijg je echter nooit via schijfjes. Steeds meer games hebben grote 0-day patches en ik denk niet dat dat snel zal verdwijnen.
|:( Ik haalde de systeemupdates en game updates door elkaar :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft gaat 20 games tonen tijdens hun persconferentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 06:34:

[video]
Dat is wederom een 3rd party exclusive. Dat hoort dus NIET bij de 15 van Microsoft zelf. En je kunt hier nog niets van zeggen met deze beelden. Feit blijft dat de dans-/muziekgames het onder de casual en girl/gamers erg goed deden.

Verder lijkt me die Neogaf bron wel heel erg overdreven. Waarom staat dat sony stuk daarbij? Dat gaat toch niet van MS komen?

Ziet eruit als een wishlist van een ps fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:07:
[...]

Dat is wederom een 3rd party exclusive. Dat hoort dus NIET bij de 15 van Microsoft zelf. En je kunt hier nog niets van zeggen met deze beelden. Feit blijft dat de dans-/muziekgames het onder de casual en girl/gamers erg goed deden.

Verder lijkt me die Neogaf bron wel heel erg overdreven. Waarom staat dat sony stuk daarbij? Dat gaat toch niet van MS komen?

Ziet eruit als een wishlist van een ps fanboy.
Wellicht heb ik iets gemist hoor, maar tijdens de reveal zei de beste meneer de presentator dat men op de E3 15 exclusives zou gaan laten zien. Is er later ergens gezegd dat het 1st party exclusives betreft?

Sowieso, als Lococycle al een launchtitle is, houd ik mijn hart vast. Hopelijk word ik positief verrast.
Microsoft has announced that it intends to release 15 exclusive titles for the next-gen Xbox One within its first year.

Speaking during the console's unveiling at Microsoft's Redmond campus in Washington, Microsoft corporate vice president Phil Spencer added that eight of those 15 titles would be brand-new IPs.

During the unveiling, Microsoft showed off Forza Motorsport 5 and Quantum Break, a new title from Alan Wake and Max Payne creator Remedy.

The company said that some of its new titles will be shown at E3 2013.

Microsoft will release the Xbox One worldwide later in 2013
edit: Ah, gevonden. Phil Spencer geeft inderdaad aan dat ze onder de hoed van MS uit gaan komen, my bad. Ik ben benieuwd wat ze in dat geval gaan brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 10-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Afbeeldingslocatie: http://pu.cdn.hub.nl/media/consoles/xbox/xbox_one/allinone.png

Slogan is naar mijn mening wel heel tam. Ik snap de gedachtegang van MS en zeker met het ook op W8 waar ook All in one gecommuniceerd wordt. Het klinkt alleen niet lekker en nodigt nou ook niet echt uit naar mijn mening.

Afbeeldingslocatie: http://s1.ibtimes.com/sites/www.ibtimes.com/files/styles/v2_big/public/2013/04/25/xbox-infinity-2.png

Dan vind ik iets zoals bovenstaande een stuk beter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
[...]

*edit*

Hij doet dit expres om niet gequote te worden door gamenews reporters. :)

Ik zal even de link opzoeken waar dit stond. Maar hij was ook de man die liet weten dat er problemen waren met de eSRAM bij de Xbox One productie.
En de Neogaf mods zeggen dat hij "the real deal" is.

Edit: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869
Hey, why does CBoaT talk like that? The answer:http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=61440281&postcount=2084
But is he legit? Mods at GAF say he's legit. I'd say that's pretty damn legit!

[ Voor 15% gewijzigd door Asgaro op 10-06-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Asgaro schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:17:
[...]

Hij doet dit expres om niet gequote te worden door gamenews reporters. :)

Ik zal even de link opzoeken waar dit stond. Maar hij was ook de man die liet weten dat er problemen waren met de eSRAM bij de Xbox One productie.
En de Neogaf mods zeggen dat hij "the real deal" is.

Edit: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869

[...]
Dat heet in den volkschmond: Leakspeak :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Cboat (Crazy buttocks on a train) lekt al meer dan 8 a 9 jaren informatie uit, en het hilarische is dat hij nog NOOIT fout is geweest, dus hij is inderdaad the real deal.

Tevens heeft hij vandaag een hoop extra informatie uitg elekt over de Xbone.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=581089

Met vertaling:
1. Confirmed Microsoft is actively attempting to get developers to not mention PS4 versions. If they don't say "OUR GAME IS EXCLUSIVE FOR XBONE" expect a PS4 version. #truthfact

2. More DRM messaging at Gamescom. There is no rental strategy. Try to sweep it under the rug and hope people don't remember.

3. Cloud power was designed as DRM. Period. DRM was Microsoft's idea. EA and Ubisoft are supporters, Activision slightly less so.

4. DRM plans are actually worse than what they've stated.

5. Mirror's Edge 2 at MS conference.

6. Prince of Persia (reboot?) at MS conference.

7. Secret Phil Spencer game = World of Tanks

8. Live paywall still there.

9. Dead Rising 3, and exclusive DLC for another Capcom game at MS conference.

10. No online paywall for PS4. Unconfirmed.

11. No DRM info for PS4.
Al met al, gaat dit waarschijnlijk een behoorlijk misleidende pers conferentie worden van MS.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook gehoord dat MS de post-presentation press conference afgelast had. Afraid of backlash much?
Ik heb jaren met veel plezier op de 360 gespeeld maar als ze dit aan blijven houden dan blijf ik lekker pc gamen en raak ik geen controller meer aan.
Pagina: 1 ... 22 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken.