Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 19:51
Als er iemand nog kans wil maken op een finale plaats voor Silverstone in de GT Academy dan kan diegene zich inschrijven via autoweek! Vorig jaar heb ik echt een machtig mooie week meegemaakt op Silverstone, iets wat (helaas) een "once in a lifetime opportunity" is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
PSX-Sense: Sony is van plan de DLC voorziening voor Gran Turismo 6 naar een hoger niveau te tillen.

http://www.psx-sense.nl/1...n-hoger-niveau-te-tillen/

Wat denken jullie?

Ik ben toch wel erg benieuwd wat PD neer gaat zetten met GT6. Ik zelf ben namelijk een beetje bang dat het te veel op GT5 gaat lijken. Ik vind ook dat er eigenlijk nog maar weinig informatie over te vinden is. Hopelijk op Gamescom meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Er is best veel info beschikbaar gekomen over het concept van het rijden in GT. Tijdens GamesCom zijn wij aanwezig bij de Breakout sessie met Kazunori waar we meer info zullen krijgen over de features van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
http://www.gtplanet.net/a...2013-gran-turismo-trophy/

Mooie auto hoor! Hoop dat die nog in GT6 komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:41
Pagani Huayra en nog meer dikke auto's aangekondigd voor GT6 :9
http://www.gtplanet.net/g...new-photo-locations-more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Z8! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2013/08/BMW-Z8-01_73Front-640x360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Eindelijk! Een van de mooiste wagens ooit gemaakt (buiten de originele 507 en Jaguar e-type) in dit spel _/-\o_ :9~

Ik lees net dat de BMW 507 ook een plaatsje krijgt :o

Afbeeldingslocatie: http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2013/08/BMW-507-57_73Front.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ETzPliskin op 20-08-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
PD snapt het echt! Nu nog een Koenigsegg erin!

• AquaSheep
  • Laatst online: 00:41
Wow, je zou bijna denken dat GT6 uitkomt voor de next-gen consoles.
http://tweakers.net/video...-voor-gran-turismo-6.html

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Mooie video inderdaad, helaas geen in-game beelden.. ;)

PSN: jannvsdvinvs

Net even bij de wehkamp de 15 year aniversary edition besteld. Is goedkoopste daar, 76 euro en dan 1,95 verzendkosten.
http://www.wehkamp.nl/Zoe...20Page&cmid=WEH&VIEW=Grid

Ben er hellemaal klaar voor. 6 december wordt episch :) ben dan onderhand wel klaar met gta 5 denk ik zo :D
Dan een ps4 ergens begin volgend jaar oppikken met de nextgen games :D

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ontzettende_Jan schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:35:
Mooie video inderdaad, helaas geen in-game beelden.. ;)
Hoezo geen in-game beelden? Vanaf de helft van de video zijn het toch in-game beelden? :)

• Ontzettende_Jan
Hoop het maar deze beelden zien er 100x beter uit dan de GT6 Academy demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ETzPliskin schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:28:
Hoezo geen in-game beelden? Vanaf de helft van de video zijn het toch in-game beelden? :)
GT heeft al in aardig wat trailers ingame beelden flink upscaled, waar het uiteindelijk resultaat iets lager ligt :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 09:46
Wat ze vooral vaak doen in trailer is de kleuren een stuk mooier maken waardoor er in de trailer wel sfeer zit.
Deze ontbreekt dan weer in de game omdat het er te steriel uitziet.
Met de nieuwe belichting ben ik wel benieuwd naar GT6, maar wacht ik eerst even goede reviews en filmpjes af alvorens ik iets ga bestellen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:45
Ik ga ook de anniversary edition halen denk ik.. Alleen de prijs moet ik ff zien.. Afgelopen week nog ff de academy versie van GT5 gehaald voor de DLC en de disc doorgegeven aan iemand anders :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:13
v8power67 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:58:
Net even bij de wehkamp de 15 year aniversary edition besteld. Is goedkoopste daar, 76 euro en dan 1,95 verzendkosten.
http://www.wehkamp.nl/Zoe...20Page&cmid=WEH&VIEW=Grid

Ben er hellemaal klaar voor. 6 december wordt episch :) ben dan onderhand wel klaar met gta 5 denk ik zo :D
Dan een ps4 ergens begin volgend jaar oppikken met de nextgen games :D
Kan aan mij liggen maar zie toch echt 84 en een beetje staan ;)

• Superkiwi
Misschien via de 7,50 korting?
http://www.budgetgaming.nl/news/2759.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klot ze hebben de prijs direct na mijn bestelling aangepast. Ik heb hem voor 76euro.
Btw nieuws over dat course maker 10000 vierkante kilometers kan worden in omvang (100x100km).
http://www.gtplanet.net/g...r-2500-square-kilometers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GAIAjohan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:51:
Ik ga ook de anniversary edition halen denk ik.. Alleen de prijs moet ik ff zien.. Afgelopen week nog ff de academy versie van GT5 gehaald voor de DLC en de disc doorgegeven aan iemand anders :+
Ondanks ik nu alle versie heb (waaronder de Sig.edition), ben ik erg in twijfel of ik de anniversary edition ga halen. Het is maar 25 euro meer, maar ik heb mijn twijfels of GT6 nu zoveel meer gaat worden dan GT5 en of ik daar nog wel de nodige uren in ga steken. (voor het geluid heb ik Forza4).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
http://www.mediamarkt.nl/...89,876967.html?langId=-11
70 euro

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 04-09-2013 22:47 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:13
Jammer dat je vooraf betalen moet. Heb al een pre-order uit staan van 4 euro meer zonder vooruitbetaling dus vind wel best eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

ETzPliskin schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:15:
[...]

Eindelijk! Een van de mooiste wagens ooit gemaakt (buiten de originele 507 en Jaguar e-type) in dit spel _/-\o_ :9~

Ik lees net dat de BMW 507 ook een plaatsje krijgt :o

[afbeelding]
Hell yeah! _/-\o_

Blijft één van mijn favoriete wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

New Cars in Gran Turismo 6:

1. Alfa Romeo TZ3 Stradale ’11 (in the GT6 Silverstone demo & pre-order bonus)
2. Alpine A110 1600S ’68 (in the GT6 Silverstone demo & pre-order bonus)
3. Audi R8 LMS ultra ’12 – Audi Sport Team Phoenix car #3 (FIA GT3 car)
4. Audi Sport quattro S1 Rally Car ’86 (in the GT6 Silverstone demo)
5. BMW Z4 GT3 ’11 (FIA GT3 car)
6. Chevrolet Corvette Stingray (C7) ’14 (FIA GT3 car; pre-order bonus)
7. Ferrari Dino 246 GT ’71 (in the GT6 Silverstone demo)
8. KTM X-BOW R ’12 (in the GT6 Silverstone demo)
9. Light Car Company Rocket ’07 (in the GT6 Silverstone demo)
10. Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ’11 (FIA GT3 car; in the GT6 Silverstone demo & pre-order bonus)
11. Nissan DeltaWing ’12 (FIA GT3 car)
12. Nissan GT-R Nismo GT3 N24 Schulze Motorsport (FIA GT3 car; in the GT6 Silverstone demo & pre-order bonus)
13. Tesla Motors Model S Signature Performance ’12 (in the GT6 Silverstone demo & pre-order bonus)

Pre-Order Bonus DLC Cars:

Pre-ordering GT6 gives you direct access to the following cars. All 20 listed cars are available as part of the Gamestop-exclusive “15th Anniversary Edition”. Whereas the “4-Car Pack” that’s available on Amazon & other participating retailers includes: BMW Z4 GT3 ’11, Chevrolet Corvette Stingray (C7) ’14, Nissan NISMO GT-R GT3 N24 Schulze Motorsport ’13, and Tesla Model S Signature Performance ’13.

• Alfa Romeo TZ3 Stradale ’11
• Alpine A110 1600S ’68
• Aston Martin V12 Vantage ’10
• Audi R8 LMS ultra ’12 – Audi Sport Team Phoenix car #3
• BMW Z4 GT3 ’11
• Chevrolet Corvette Stingray (C7) ’14
• Ford Focus ST ’13
• Ford Mustang Shelby GT500 ’13
• Honda HSV-010 (SUPER GT) ’11
• KTM X-BOW R ’12
• Lamborghini Aventador LP 700-4 ’11
• Lexus IS F Racing Concept ’08
• Lotus Europa (type54) ’68
• Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ’11
• Nissan GT-R NISMO GT3N24 Schulze Motorsport ’13
• Renault Sport Megane Trophy V6 ’11
• SRT Viper GTS ’13
• Tesla Motors Model S Signature Performance ’12
• TRD 86 Racing ’08
• Volkswagen Scirocco GT24 Race Car ’08

Heb het idee dat het lijstje niet volledig is, volgens mij mis ik zowiezo de Pagani Huayra

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik ben toch skeptisch over de trend dat je gewoon een unfinished product released en dan vervolgens het patched tot het compleet is. Course maker, engine audio, tracks, auto's en andere features. Games-industrie anno 2013 blijkbaar, maar Kaz maakt het wel erg bont. In zo'n interview op GTPlanet lees je tussen de regels door in zo ongeveer ieder antwoord ergens een referentie dat het pas na release in de game komt.

Neemt overigens niet weg dat ik niet kan wachten tot GT6 uitkomt, met meer dan 350.000 kilometer op de teller in GT5 wordt het echt wel eens tijd!

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maarja, 'grote updates' in 2014, GT7 'mischien' ergens 2015, ik vraag me af of ik volgend jaar uberhaubt nog op current-gen bezig ben (wanneer de nieuwe beetje op gang komen en FZ5 er dus ook is).

Grootste probleem gaat m'n stuur worden, uiteindelijk moet ik 1 van de systemen kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Zeer interessante info:
http://www.gtplanet.net/russian-gt6-game-box/

Ik heb twee weken geleden een PS3 gekocht o.a. voor GT6 en als dit een beetje lekker werkt wordt ik daar heel vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
De GT6 demo zoals deze bij Gamescom te spelen was is dit weekend ook aanwezig bij Firstlook in Utrecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las op meerdere plekken dat die demo precies zoals de gt acadamy demo was, en dat het dus waarschijnlijk het eindproduct moet voorstellen, en dat het even slecht liep en er zelfde uitzag.
Als dit zo is dan vrees ik dat ik mn preorder annuleer. Heb met gta5 al moeite te spelen soms als de FPS heel laag wordt. En in een game die beweert de enigste te zijn die 1080p/60fps doet op consoles(huidige gen dan) dan 30fps halen vaak is bedroevend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
v8power67 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:45:
Las op meerdere plekken dat die demo precies zoals de gt acadamy demo was, en dat het dus waarschijnlijk het eindproduct moet voorstellen, en dat het even slecht liep en er zelfde uitzag.
Als dit zo is dan vrees ik dat ik mn preorder annuleer. Heb met gta5 al moeite te spelen soms als de FPS heel laag wordt. En in een game die beweert de enigste te zijn die 1080p/60fps doet op consoles(huidige gen dan) dan 30fps halen vaak is bedroevend natuurlijk.
Je doelt alleen op performance? De demo van Gamescom (en dus ook Firstlook) was inhoudelijk compleet anders dan de GT Academy demo. Qua performance heb ik me ook een paar keer geërgerd, op zo'n "gesloten" systeem als de PS3 verwacht je geen grote framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is officieel, Bathurst komt erin! Heb speciaal voor dit spel een PS3 en monitor gekocht, dus laat maar komen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie trailer, maar weer false advertisment.... De geluiden verwacht ik nooit in game, en de graphics zijn zwaar opgepoetst. Zouden ze echt mee moeten stoppen, gewoon ingame beelden gebruiken. Dit ziet er zelfs stukken mooier uit dan fm5. En dat gaat je nooit lukken op een ps3.
Djie schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:42:
[...]

Je doelt alleen op performance? De demo van Gamescom (en dus ook Firstlook) was inhoudelijk compleet anders dan de GT Academy demo. Qua performance heb ik me ook een paar keer geërgerd, op zo'n "gesloten" systeem als de PS3 verwacht je geen grote framedrops.
Ja ik doel idd op performance, lees in aantal previews dat die nog steeds bagger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof ook niet zoveel van de geluiden, maar gezien de nieuwsberichten, is PD er zeker van bewust en werken ze er wel aan. Of dat ook resulteert in betere geluiden, valt nog te bezien. Dat de beelden niet in-game zijn, ben ik niet helemaal met je eens.

Het ziet er wel ontzettend scherp uit; waarschijnlijk is de resolutie in zo'n trailer ook een stuk hoger dan 1080p, terwijl de echte GT6 het straks met 1440x1080 moet doen. Ook is er geen enkele aliasing te bekennen, wat wellicht in-game wel aanwezig zal zijn. Maar op het gebied van textures en 3D-modellen, denk ik dat het erg dicht bij de uiteindelijke game komt omdat er enkele, typische aspecten te zien zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uR0Q21o.png
1. (0:36) Het hek, de stenen en de boom aan de linkerkant zijn typisch Gran Turismo (hoekig en platte textures).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Dg8QYG3.png
2. (1:05) Trackside-objects zoals de palen hebben geen schaduw, als ook de grote boom en de rij kleine bomen iets verder weg aan de rechterkant. Ook typisch is het volledig platte landschap aan de linkerkant. Iets dichter bij de baan is het opgevuld met de typisch gekopieerde struikjes, erg gelijkend aan GT5 (ook rechts).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Cwldmui.png
3. (1:14) De curbstone en het kunstgras zijn heel plat, wat prima in-game kan zijn.

Ondanks deze tekortkomingen, ziet het er toch erg realistisch uit en dat komt voornamelijk door een andere reden: belichting. In GT6 is deze ontzettend verbeterd. Deze video laat het perfect zien:

Het komt heel goed naar voren door te kijken naar de achterkanten van de door de AI bestuurde 370Z's. Deze worden ook echt donkerder wanneer de zon er niet rechtstreeks op schijnt. Verder valt het op dat in het algemeen de weg en de lucht niet meer zo overbelicht zijn. Wat ook nog erg duidelijk is, is de overgang van licht naar donker op het dashboard. Zeer overtuigend:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JjIQ0EU.png
4. Nuances in de belichting zijn nu erg realistisch. Waar het in GT5 abrupt van schaduw naar licht gaat, is de overgang van het licht op het dashboard in GT6 een stuk geleidelijker. N.B.: dit was dus wel in-game (GT6 Academy demo)

Wanneer de video-filters (vooral vignetting) in de trailer worden weggedacht, blijft de nieuwe, verfijndere belichting in GT6 ook weer erg naar voren te komen. Terwijl het detail van de objecten en auto's gelijk is gebleven, is dit hét aspect wat ervoor zorgt dat het grafisch op een veel hoger niveau zit dan GT5. In combinatie met de erg mooie camerahoeken, subtiele achtergrondmuziek en goede geluiden, zorgt dat toch wel voor het 'wow'-effect. Niet geheel representatief voor de uiteindelijke game dus, maar de nieuwe belichting is wel erg overtuigend en voegt enorm veel toe op grafisch gebied.

Nu wil ik geen flamewar ontketenen, maar als we dan toch FM5 erbij halen, is de volgende vergelijking te doen. Toevallig heeft deze ook net de aankondiging gedaan over Bathurst en zit er een screenshot bij dat qua belichting goed te vergelijken is met een fragment uit de Gran Turismo 6-trailer (direct in het zonlicht kijkende):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ci9VFy1.jpg
5. Forza Motorsport 5
Wat meteen opvalt aan FM5, is de cartoon-achtige belichting die GT5 ook had. We kunnen perfect de details in de witte banden zien, terwijl er recht in de zon wordt gekeken. Zonder een directe lichtbron vanaf de camera gezien, is dit niet mogelijk en zou het veel donkerder moeten zijn. Dit geldt ook zeker weten voor de bomen aan de linkerkant; de bladeren zouden het zonlicht tegen moeten houden en vanaf dit standpunt zouden we de takkenstructuur lang niet zo gedetailleerd moeten kunnen zien. De bandensporen zouden ook een stuk minder moeten glimmen. Door deze dingen is het al snel te zien dat we hier niet naar een foto kijken, maar naar een screenshot uit een game.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2TZK4bZ.png
6. Gran Turismo 6
Er zit een filter overheen, maar als we dat wegdenken, zien we dat de 'exposure' van de betonnen muur en de bandenstapel aan de linkerkant veel donkerder is. Ook het gedeelte van de KingGee-bordjes aan de rechterkant is veel donkerder. Het contrast is een stuk groter en het dynamisch bereik minder, wat een stuk natuurlijker overkomt dan het beeld van FM5. Wat mij betreft een enorme stap vooruit ten opzichte van GT5. Waar sommige screenshots uit GT5 al foto-realistisch waren, voegt dit nog een extra beetje toe. Vergeet ook niet dat Polyphony Digital in staat was om de graphics van GT4 uit de toenmalige PS2 te toveren, dus ik verwacht ook weer dat ze dit uit hun hoed kunnen toveren.

Al met al denk ik dat FM5 veel scherper zijn door de nieuwere hardware. Trackside-object zoals die witte banden zijn gedetailleerder (alhoewel dat gras en de bomen in afbeelding 5 ook niet zo fantastisch beter zijn dan GT6). Maar waar echt het grote verschil in zit, is de belichting en dat bepaalt voor een groot deel welk spel er mooier uitziet. Zelfs met de veel beperkte resources van de PS3 is het erg geloofwaardig dat GT6 de belichting zoals in de trailer kan bewerkstelligen, zeker omdat dit ook al in de GT6 Academy demo te zien was. Hierdoor zou ik toch wel veilig kunnen stellen dat wanneer belichting als een van de belangrijke parameters in graphics wordt beschouwd, GT6 er wel degelijk beter uitziet dan FM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoel meer dat het wel in engine is maar heel erg opgepoetst dus veel anti aliasing enz.
Tis dus meer in engine dan ingame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 10:09

Niellie41

[object Object]

Ik kan niet wachten op een vergelijkingsvideo van Bathurst met FM5, GT6, pCARS, R3E en iRacing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja op graphics of hoe accuraat ?? Want iracing is laserscanned, fm5 beweert ook laserscanned maar eerst zien dan geloven. Graphics wint pcars makkelijk want is PC(misschien op belichting gt6 mooier maar details pcars en erna fm5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Beide. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.gran-turismo.com/images/c/i1tt3hnEo0TihhH.jpg
Dit zijn behoorlijk verouderde graphics natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.gran-turismo.com/images/c/i12KpKhIPuYMKSH.jpg
In beweging is het al minder opvallend uiteraard.

Maar sowieso vergeleken met PCARs is het al compleet anders. De baan is heel erg kaal in gt6. In pcars leeft het veel meer.
Heb zelf de apha/beta van cars en rij best vaak op bathust. Maja nog steeds is het pc vs ps3. En dan is ineens gt6 heel knap uiteraard.

[ Voor 67% gewijzigd door v8power67 op 03-10-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft jammer dat GT6 niet op de PS4 verschijnt. En ook dat de PS4 dit spel niet kan afspelen (backwards-compatible). Dat zou betekenen dat als je voor de PS4 zou gaan in het begin geen GT kan spelen.

De verleiding om voor de Xbox One te gaan wordt wel groter. Forza 5 bij release beschikbaar. Alleen heeft de Xbox One wel 'minderwaardige' specs, ben benieuwd wat je hier in de praktijk van gaat merken. Ook vind ik het Gran Turismo auto aanbod karig, en het lijkt er tot nu toe niet op dat ze dit bij GT6 verbeterd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:45

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:43:
Wat mij betreft jammer dat GT6 niet op de PS4 verschijnt. En ook dat de PS4 dit spel niet kan afspelen (backwards-compatible). Dat zou betekenen dat als je voor de PS4 zou gaan in het begin geen GT kan spelen.

De verleiding om voor de Xbox One te gaan wordt wel groter. Forza 5 bij release beschikbaar. Alleen heeft de Xbox One wel 'minderwaardige' specs, ben benieuwd wat je hier in de praktijk van gaat merken. Ook vind ik het Gran Turismo auto aanbod karig, en het lijkt er tot nu toe niet op dat ze dit bij GT6 verbeterd hebben...
Persoonlijk verwacht ik GT6 als eerste killer app te zien voor het Gaikai platform, waarmee Sony van plan is PS3 games naar PS4's te gaan streamen. Veel mensen stellen nu namelijk de koop van een PS4 uit, door de afwezigheid van een GT6 release en Sony wil toch wel binnen het eerste jaar al zoveel mogelijk huishoudens vullen met tenminste één PS4. Betere graphics en dergelijke hoef je alleen niet te verwachten, aangezien Polyphony dan toch meteen minstens 2 jaar de tijd neemt om er meteen GT7 van te maken :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

Persoonlijk verwacht ik GT6 als eerste killer app te zien voor het Gaikai platform, waarmee Sony van plan is PS3 games naar PS4's te gaan streamen. Veel mensen stellen nu namelijk de koop van een PS4 uit, door de afwezigheid van een GT6 release en Sony wil toch wel binnen het eerste jaar al zoveel mogelijk huishoudens vullen met tenminste één PS4. Betere graphics en dergelijke hoef je alleen niet te verwachten, aangezien Polyphony dan toch meteen minstens 2 jaar de tijd neemt om er meteen GT7 van te maken :P .
Streamen, ik betwijfel echt of dat goed gaat werken... Ook DriveClub vind ik tot nu toe tegenvallen, veel licenties lijken te ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:45

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:37:
[...]

Streamen, ik betwijfel echt of dat goed gaat werken... Ook DriveClub vind ik tot nu toe tegenvallen, veel licenties lijken te ontbreken.
Alleen al de # voor 'DriveClub' weerhoudt mij ervan om dit ook maar een enigszins redelijke race game te vinden, waarschijnlijk te casual en/of arcade naar mijn wil.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RoofTurkey schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:31:
Diezelfde tijd gaat het ws duren voordat Gaikai uberhaubt draait, tegen die tijd kijkt niemand meer om naar GT6. Niet lullig, maar de laatste 2 versies waren nu niet echt 'langdurige toekomst' gegeven, slecht tot matige online support en steeds meer features bij andere games die hun niet hebben. (complete tournementen, zoals de PC versies nu steeds in groter formaat doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat de game er toch bijna is, zat ik eens te kijken naar het verschil tussen de gewone en de anniversary-editie en kwam wat verschillen tegen op de officiële site t.o.v. eerdere berichten (http://www.gran-turismo.com/nl/products/gt6/preorder/):

- De Anniversary-edition lijkt geen Beyond the Apex II-boek te bevatten, alhoewel dat eerder wel is genoemd. :'(

- Eerdere informatie geeft aan dat bij pre-orderen een code voor 'Pack X'/'4-Car Pack' wordt geleverd, waarin vier 15th Anniversary Editions zitten. Het zijn nu vijf auto's; de BMW Z4 GT3 is helaas vervangen door een Audi R8 LMS Ultra en een Viper GTS. Dit heet nu het 'Precision pack' en wordt gebundeld bij de gewone en Anniversary-versie, mits er maar een pre-order is gedaan bij deelnemende verkooppunten.

- Pre-orderen van de normale versie zou toegang geven tot 1 miljoen credits óf alle twintig 15th Anniversary Edition-auto's, maar nu is het nog maar vijf van de twintig. Nu is er keuze uit één van de vier packs met elk vijf auto's. Volgens de site is het afhankelijk van het verkooppunt of er te kiezen valt, maar ik ben het nog niet tegengekomen. Het lijkt erop dat de keuze voorafgaand is bepaald.
Pre-orders van de gewone editie:
- MediaMarkt: 'Performance pack' + 'Pack X" (Pack X = Precision)
- Wehkamp: 'een voucher met twee extra DLC's' (waarvan dus ééntje de Precision moet zijn).
- Bol.com: 'Adrenaline & Precision DLC pack'

[ Voor 23% gewijzigd door CaptainPanda op 07-10-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
SinergyX schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

slecht tot matige online support en steeds meer features bij andere games die hun niet hebben. (complete tournementen, zoals de PC versies nu steeds in groter formaat doen).
Daarom racen we altijd binnen communities in competities/toernooitjes etc, offline is de levensduur van de game zeer kort. Online erg lang mits je een groepje mensen bij elkaar hebt zoals in de communities.

@CaptainPanda: Bizar, deze guide stond namelijk er wel eerst bij! Heb deze vraag bij SCEE even uitgezet om te vragen hoe het zit. SCEE Nederland geeft aan dat het ApexII boek is komen te vervallen! Mij lijkt het Anniversary edition hoesje ook redelijk klein om dat boekje te bevatten. Er is namelijk geen doos zoals bij de release van GT5 aangekondigd.

Preorder bonussen zijn nog hetzelfde gebleven. Er zijn in totaal 5 packs van 5 auto's. Bij de Anniversary edition krijg je 4 packs sowieso. Afhankelijk van waar de shop kan je daarbij nog een pre order bonus ontvangen van de 5e pack (Precisiepack).

De standaard editie heeft ook een preorder bonus (Precisiepack) + afhankelijk van de outlet een andere pack of 1 miljoen startcredits.

Toevoeging op de pre order bonussen:
GTHQ Gewone editie: Precisiepack en Adrenaline pack.
GTHQ Anniversery edition: Precisiepack + kans om in een echte auto op het circuit te gaan rijden.

[ Voor 26% gewijzigd door Djie op 07-10-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:06
Djie schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:16:
[...]

Daarom racen we altijd binnen communities in competities/toernooitjes etc, offline is de levensduur van de game zeer kort. Online erg lang mits je een groepje mensen bij elkaar hebt zoals in de communities.
Lichtelijk offtopic, maar nu je het over communities hebt (en ik dit topic tegenkom) vraag ik mij af of zoiets vanuit GoT momenteel ook bestaat voor GT5 ?
Ik kan mij vaag herinneren dat ik in het verleden dergelijke topics voorbij heb zien komen, of was dit enkele voor racesims als iRacing, GTR2, enz... ?

Zelf zoek ik een raceomgeving voor GT5 met een serieus en (het liefst competatief) deelenemersveld. Hoevaak ik wel niet heb meegemakt dat een race met 16 man aanvangt, en op het eind ik één van de 3-4-5 finishers ben. :/
Om nog maar te zwijgen over de iets-te-laatremmers en de figuren die je gerust als stootblok gebruiken in de bochten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
@CaptainPanda: Bizar, deze guide stond namelijk er wel eerst bij! Heb deze vraag bij SCEE even uitgezet om te vragen hoe het zit. SCEE Nederland geeft aan dat het ApexII boek is komen te vervallen! Mij lijkt het Anniversary edition hoesje ook redelijk klein om dat boekje te bevatten. Er is namelijk geen doos zoals bij de release van GT5 aangekondigd.
Bedankt voor de bevestiging; is toch wel jammer! Het fysieke boekje was toch voor mij de doorslaggevende prikkel geweest om voor de Anniversary Edition te gaan. Maar ja, voor 10 euro extra krijgen we nu alsnog een mooie steelbook,15 extra Anniversary Edition-auto's (25 tegenover 10 voor de Standard Edition) en wat ander klein grut als lakkleuren en avatars, dus ik heb toch maar een pre-order gedaan voor de Anniversary Edition. :)
WindowsME schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:10:
[...]
Lichtelijk offtopic, maar nu je het over communities hebt (en ik dit topic tegenkom) vraag ik mij af of zoiets vanuit GoT momenteel ook bestaat voor GT5 ?
Ik kan mij vaag herinneren dat ik in het verleden dergelijke topics voorbij heb zien komen, of was dit enkele voor racesims als iRacing, GTR2, enz... ?
Deze is er; zie ook hier: [PS3] Gran Turismo 5 Online Races Topic
Er is al wel een tijdje niet gepost, dus wellicht dat er met GT6 wat nieuw leven in een GoT-club kan worden geblazen.
Zelf zoek ik een raceomgeving voor GT5 met een serieus en (het liefst competatief) deelenemersveld. Hoevaak ik wel niet heb meegemakt dat een race met 16 man aanvangt, en op het eind ik één van de 3-4-5 finishers ben. :/
Om nog maar te zwijgen over de iets-te-laatremmers en de figuren die je gerust als stootblok gebruiken in de bochten. :>
Het grote voordeel is inderdaad dat er waarschijnlijk wat eerlijker wordt geracet, waardoor de online gameplay een stuk interessanter wordt. Ik doe in elk geval zeker mee, wanneer GT6 uitkomt!

[ Voor 18% gewijzigd door CaptainPanda op 08-10-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Maar wat was nu echt de 'features' binnen GT om dit te ondersteunen? Host van een game en beetje gekloot om ooit eens een race te starten. Geen tournies, geen multi-tracks, geen training/quality/race, het was maar gewoon beetje racen. Daar zijn rFactor en iRacing wel bizar veel verder in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad; online gameplay was in GT5 behoorlijk gelimiteerd. GT6 gaat in dat opzicht verbetering bieden door spelersclubs mogelijk te maken die eigen races kunnen hosten: http://youtu.be/dxnAffMHu-Y?t=15m16s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Er waren nauwelijks Online features in GT, daarom geef ik ook aan dat we alles binnen de communities doen :) Veel handwerk dus zou mooi zijn als er wat meer ondersteuning komt in GT6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik vond juist dat gt5 online gelukkig anders was dan meeste games.
Je kon vrij rijden, soort timeattack modus, maar die tijd kon je ook gebruiken om als qualify te gebruiken want als jij snelste was stond jij nr1 op de grid. Misschien weten mensen dit niet maar is wel zo. Staat ook tussen de opties als goed is.
Ik maakte altijd een time attack lobby voor 500-550pp auto's was altijd heel leuk. Geen druk van het racen, lekker tijden neerzetten op gave circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Online in GT5 is steengoed. Het is alleen wel zo dat je events moet joinen of organiseren buiten de game om, via community sites als bijvoorbeeld GTPlanet of GTHQ. Ben je daartoe bereid dan is online racen in GT5 echt puur genieten.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voxalizer schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:30:
Online in GT5 is steengoed. Het is alleen wel zo dat je events moet joinen of organiseren buiten de game om, via community sites als bijvoorbeeld GTPlanet of GTHQ. Ben je daartoe bereid dan is online racen in GT5 echt puur genieten.
En mij is het punt 'buiten de game om' juist een complete dooddoener, nu ik op de PC ook aan de sim ben, zie ik wat voor enorm verschil daar in is gekomen de afgelopen maanden/jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:38:
[...]

En mij is het punt 'buiten de game om' juist een complete dooddoener, nu ik op de PC ook aan de sim ben, zie ik wat voor enorm verschil daar in is gekomen de afgelopen maanden/jaren.
Alle sims op pc organiseren ook buiten de game om. Iracing is alles via hun website waarvandaan je de game start. Okee je blijft op zelfde pc als je game start. Maar je bedoeld dan meer denk ik buiten de console om. Op een ps3 kun je niet zo lekker browsen en dus op forums afspraken maken als op een pc.
Maar ik deed vaak gewoon in mijn eentje een sessie starten en die indelen zoals ik wou, en dan met random mensen racen. Was voor mij meer dan genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Website van iracing is ook onderdeel van de game, je start er ook vanuit op. Ze hadden ook gewoon een website voor GT kunnen maken gekoppeld aan de game, kalender, forum erbij, op de console enkel de agenda, waar je vanuit kan joinen. Beetje hoe ze deels Spec B hebben gedaan.

Maarja, hopelijk kan je op de next-gen, met extra support voor de companion-app/smartglass, je gewoon vanuit je PC/tablet races kan selecteren en je console laten verbinden.

Andere kant, GT5 ook al maanden niet meer gespeeld, misschien beetje uit de hele racegames geraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dat soort functies zijn natuurlijk altijd welkom. Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo dat wanneer je eenmaal in zo'n community zit je die toch altijd zult verkiezen boven de ingame organisatie. Vaste groep, competitie aspecten, je weet wat je aan elkaar hebt, enzovoorts.

Nu ik er meer over nadenk.. Eigenlijk ken ik vrijwel geen multiplayer game waarbij je niet afhankelijk bent van third party websites/forums om een optimale multiplayer ervaring te kunnen bewerkstelligen. Kijk ik naar bijvoorbeeld Diablo 3, Battlefield 3 of meer recent GTA V dan zie je ook dat mensen die regelmatig met elkaar samen spelen elkaar al kennen, of allemaal onderdeel zijn van een clan of een forum (zoals GoT). Vooral omdat GT5 een consolegame is lijkt het wat meer gedoe omdat je niet vanaf hetzelfde platform je game start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer nieuwe trailer. Weinig nieuws, wel aantal uitspraken die heel erg in twijfel genomen kunnen worden.
Begin me nu wel te irriteren aan de arogantie van PD. Ze doen echt alsof ze nog in de hoogtijden van GT1-2 Zitten. Toen waren ze de enigste die zoveel boden idd. Nu is er erg veel concurentie maar roepen nog steeds dat ze de beste zijn. Physics zijn op pc al lang voorbij gedenderd. En ja ik had altijd een hekel aan hoe Turn10 zichzelf de wereld in prees alsof ze het allemaal uit hadden gevonden. Maar PD kan er ook wat van.
Ben echt heel erg benieuwd hoe gt6 ontvangen gaat worden. Gt5 zit op 11 miljoen verkopen. Met Gt6 mogen ze denk ik heel blij zijn als ze de helft halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Saaie trailer, ik denk dat GT6 minder goed verkoopt dan 5, er zullen standaard een paar miljoen GT fans zijn die hem op dag 1 kopen, maar ik denk dat de mainstream hem pas later koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ik heb al preorder staan, maar moet heel eerlijk bekennen, ze moeten nu toch wel met wat details komen wat er echt compleet anders is aan gt6 tov gt5. Want ja kan hem ook keer halen voor 20 euro ofzo. Als ik een game haal bij release moet hij het ook waard zijn, en tot nu toe is het wel veranderd qua game maar niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze mogen nu wel eens gaan komen met echte beelden (niet die upscalede zut in die trailer) en eens een duidelijke featurelist. Moet beter zijn, moet vetter zijn, maar wat precies? Demo was hopelijk toch niet representatief voor wat GT6 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naja ik vrees van wel, las genoeg dat op gamescom en tgs dezelfde lage fps niet strakke demo getoond werd, maar dan andere circuits etc. Spel is gewoon teveel voor de ps3. Mag hopen dat ze de final gefixed hebben want zon laggy game hoef ik niet. Dan hou ik het wel bij gt5/pcars/fm4 enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pCars moet ik nog steeds een keer proberen, zit nog aan de rFactor en iRacing, maar je mist al snel de banen uit GT (trial mountain, grand valley etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
v8power67 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:10:

Ben echt heel erg benieuwd hoe gt6 ontvangen gaat worden. Gt5 zit op 11 miljoen verkopen. Met Gt6 mogen ze denk ik heel blij zijn als ze de helft halen.
Zelfs als GT6 beter is dan GT5 dan halen ze deze cijfers niet door komst van de PS4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Ik zag de gt5 academy edition gisteren staan voor 9 euro of toch wachten op gt6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
9 euro kan je nooit een miskoop voor doen natuurlijk.
Ik zeg kopen :)
Zelf verwacht ik met GT6 niet een hele verandering tov GT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@homernt: Waar was deze voor die prijs te koop? Zelf heb ik het spel ook nog niet en het lijkt me een goede manier om de tijd mee te overbruggen tot GT6.

[ Voor 13% gewijzigd door CaptainPanda op 17-10-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:40:
[...]

Zelfs als GT6 beter is dan GT5 dan halen ze deze cijfers niet door komst van de PS4. ;)
Als een game als gta 5 op einde van current gen zo dik kan verkopen kan gt6 een ook flink verkopen, mits hij goed ontvangen wordt. Gt games halen altijd minimaal 10miljoen sales.

Hoop wel dat gt6 een dikke game wordt want ben weer toe aan een nieuwe dikke race game. Helaas is tot nu toe weinig echt bekend en ziet het er niet rooskleurig uit voor gt6...
Maar ga zelf sowieso niet naar de next gens tot volgend jaar.En dan alleen mits forza beetje leuk is, maar is ook niets van bekend zowat. En met rumourd van driveclub uitgesteld... Dan maar ps3 :)
Mag wel hopen dat er tussen nu en release wat meer bekend wordt. Zeker over custimalisation want daar verwacht ik het meeste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
CaptainPanda schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:50:
@homernt: Waar was deze voor die prijs te koop? Zelf heb ik het spel ook nog niet en het lijkt me een goede manier om de tijd mee te overbruggen tot GT6.
Bij de V&D in Gouda tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt; voor die prijs kunnen we er inderdaad ons geen buil aan vallen. Gelieve dan wel een exemplaar voor mij over te laten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
CaptainPanda schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:04:
Bedankt; voor die prijs kunnen we er inderdaad ons geen buil aan vallen. Gelieve dan wel een exemplaar voor mij over te laten. :p
Volgens mij stond er maar één. Ik ga straks zeker even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop voor je dat-ie er nog ligt (jammer voor mij :P)! De laagste prijs in de pricewatch is €19, dus het scheelt toch weer de helft.

[ Voor 8% gewijzigd door CaptainPanda op 17-10-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Als een game als gta 5 op einde van current gen zo dik kan verkopen kan gt6 een ook flink verkopen, mits hij goed ontvangen wordt. Gt games halen altijd minimaal 10miljoen sales.

Hoop wel dat gt6 een dikke game wordt want ben weer toe aan een nieuwe dikke race game. Helaas is tot nu toe weinig echt bekend en ziet het er niet rooskleurig uit voor gt6...
Maar ga zelf sowieso niet naar de next gens tot volgend jaar.En dan alleen mits forza beetje leuk is, maar is ook niets van bekend zowat. En met rumourd van driveclub uitgesteld... Dan maar ps3 :)
Mag wel hopen dat er tussen nu en release wat meer bekend wordt. Zeker over custimalisation want daar verwacht ik het meeste van.
Ik ga GT6 denk ik gewoon halen, sowieso wil ik heel wat foto's maken in photomode. :)

Die PS4 launch titels boeien mij niet echt, daarom haal ik hem pas ook later in het jaar. Met de PS3 ben ik iig nog wel even zoet mee :)

Vind het alsnog knap van PD dat ze adaptive tessellation in een game als GT6 kunnen stoppen en zeker dat ze het nog eruit kunnen pushen uit een PS3. _/-\o_ Mogen ze wel meer waardering voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
iPodKiller schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

Ik ga GT6 denk ik gewoon halen, sowieso wil ik heel wat foto's maken in photomode. :)

Die PS4 launch titels boeien mij niet echt, daarom haal ik hem pas ook later in het jaar. Met de PS3 ben ik iig nog wel even zoet mee :)

Vind het alsnog knap van PD dat ze adaptive tessellation in een game als GT6 kunnen stoppen en zeker dat ze het nog eruit kunnen pushen uit een PS3. _/-\o_ Mogen ze wel meer waardering voor krijgen.
Helemaal mee eens, bijzonder hoe PD alles in de PS3 weet te stoppen. Met name omdat zijn alles! zelf ontwikkelen in tegenstelling tot andere race games die ontwikkeling van auto's/banen uitbesteden. Of dit handig is is een 2e :P. Echter wordt deze waardering nu ondergesneeuwd door de FPS drops in de demo's. Hopelijk is dit gefixed in de retail versie!

Hier ook pas een PS4 als er meer beschikbaar is, misschien als GT7 Prologue uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik hoop alleen niet dat ze weer randje 30fps gaan zitten, 1x 5 auto's op het scherm met wat slippen en je framerate zakt in elkaar. Van 60 dipjes naar beneden zijn stuk minder zichtbaar, dan wanneer een 30fps onder de 24 duikt (de grens waar je dingen 'vloeiend' ziet).

Hij komt er zeker, maar geen CE/SE of whatever, die GT5 Sig.edition was achteraf ook het niet waard.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik was blij dat ik die een tijd later voor 95 euro heb gekocht :)
Staat hier mooi in de vitrine.
De initiële prijs was ie inderdaad niet waard, maar dat zijn maar weinig speciale edities (kijk bv naar de prestige editions van CoD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb zelf de Academy gehaald voor 15euro bij Saturn. De DLC kost al meer op PSN..

DLC codes gebruikt, nu die disc maar weer verkopen :+

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 17-10-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
CaptainPanda schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:14:
Ik hoop voor je dat-ie er nog ligt (jammer voor mij :P)! De laagste prijs in de pricewatch is €19, dus het scheelt toch weer de helft.
Hij was al weg dan maar GT6 wat ik toch van plan was dus dat maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb toen de signature edition van gt5 gehaald voor 200 euro. En heb er grof weg denk 1000 uur inzitten misschien wel meer. Dus dat was het voor mij dubbel en dwars waard. Staat nu mooi op mn kamer op de vitrine kast :)
Gt6 heb ik al in preorder staan, de 15year anniversary edition. En die gaat er hoe dan ook komen.
Hoop echt dat de game beter wordt dan de algemene verwachtingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer het aanbod aan auto's wordt aangekondigd?

Overigens ben ik benieuwd naar dit spel. Ik denk dat het een belangrijke en deels-bepalende release gaat worden. Forza is afgelopen paar jaar enorm ingelopen en maakt naar mijn mening een stuk grotere stappen dan Gran Turismo. Benieuwd of ze eindelijk gaan luisteren naar de kritiekpunten; slechte AI, 'verkeerd' auto-aanbod en geluid. Zeker als Forza 5 qua rijgedrag GT zou evenaren denk ik dat GT langzamerhand wel een grote achterstand aan het oplopen is.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:57:
Iemand enig idee wanneer het aanbod aan auto's wordt aangekondigd?

Overigens ben ik benieuwd naar dit spel. Ik denk dat het een belangrijke en deels-bepalende release gaat worden. Forza is afgelopen paar jaar enorm ingelopen en maakt naar mijn mening een stuk grotere stappen dan Gran Turismo. Benieuwd of ze eindelijk gaan luisteren naar de kritiekpunten; slechte AI, 'verkeerd' auto-aanbod en geluid. Zeker als Forza 5 qua rijgedrag GT zou evenaren denk ik dat GT langzamerhand wel een grote achterstand aan het oplopen is.
Mja dat is een kwestie van smaak. Heb alle forzas gespeeld en vanaf fm3 is er ook vrij weinig vernieuwing... Enigste wat ik echt een pluspunt vind is geluid van forza, verder speelt elke gt beter dan forza.
Dus ja nogmaals is echt kwestie van smaak. Tot nu toe is fm5 ook echt totaal 0 vernieuwing, weer zelfde carlist, amper nieuws, alleen andere graphics en paar circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:39:
[...]

Mja dat is een kwestie van smaak. Heb alle forzas gespeeld en vanaf fm3 is er ook vrij weinig vernieuwing... Enigste wat ik echt een pluspunt vind is geluid van forza, verder speelt elke gt beter dan forza.
Dus ja nogmaals is echt kwestie van smaak. Tot nu toe is fm5 ook echt totaal 0 vernieuwing, weer zelfde carlist, amper nieuws, alleen andere graphics en paar circuits.
Nja geluid is beter. AI is wellicht beter. En mijns insziens is het auto aanbod velen malen beter... Hoop dat Gran Turismo ook eens wat Europese merken gaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar nogmaals dat is echt kwestie van smaak, En de Ai is al vaker laten zien in filmpjes dat het verschil tussen fm en gt niet groot is, enigste wat er is is dat in fm ze agresiever zijn, maar dat vond ik juist heel irritant, hoe vaak verneukte ze mn hele wagen omdat ze een dive in actie deden......
Nee hoor dan vond ik gt altijd lekkerder spelen. En qua autos ik ben een fan van japanse wagens, dus ik ben tevreden. En het is al duidelijk dat gt6 ook meer muscle cars bied, en als ze dan aantal standaard naar premium muscle cars erbij doen ben ik blij.
Maar nogmaals is kwestie van smaak.

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=260943

ZOals je ziet zijn dit bekende nieuwe autos in gt6, en best een hoop europese wagens hoor.
Hoop alleen nog op een ferarri FXX en koenigsegg agera r. Dat zou bruut zijn, samen met een bugatti veyron ss. EN dan op een dik recht stuk de veyron vernederen met een agera 8) 8)

[ Voor 34% gewijzigd door v8power67 op 19-10-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:42:
[...]

Nja geluid is beter. AI is wellicht beter. En mijns insziens is het auto aanbod velen malen beter... Hoop dat Gran Turismo ook eens wat Europese merken gaat toevoegen.
KY: “Actually, we are doing research right now to generate the sounds in a completely different way. I’m not sure if it is actually going to make it into GT6 in time yet, but we’ll have to see.”
Tja, het is iig iets positiefs. Met ongeveer 86 premium auto's erbij + nog toekomstige DLC ben je wel weer 2 jaar zoet mee iig. Als PD daadwerkelijk hun geluiden opnieuw gaan genereren, betere bass en toonkleur dan zijn ze weer goed op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

[...]

Tja, het is iig iets positiefs. Met ongeveer 86 premium auto's erbij + nog toekomstige DLC ben je wel weer 2 jaar zoet mee iig. Als PD daadwerkelijk hun geluiden opnieuw gaan genereren, betere bass en toonkleur dan zijn ze weer goed op weg.
Eens. Ik hoop alleen dat er wat meer Europese sportauto's inzitten en dat ze wat meer en frequenter DLC aanbieden. Wat dat betreft is het Forza model beter.

Aan de andere kant, de laatste Forza die ik heb gespeeld is Forza 3. De wegligging viel mij hier behoorlijk tegen. Auto's leken op rechte stukken enorm onstabiel. Daarnaast heb ik het idee dat de verschillen tussen de auto's in GT groter en beter uitgewerkt zijn. Maargoed, dit gaat over Forza 3, misschien dat dat tegenwoordig ook al verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
GT6 direct capture gameplay, ziet er netjes uit, alleen hoop echt snel dat ze die sound patch uitbrengen!!!

(11:08) – Honda weider HSV-010 at Suzuka
(19:43) – BMW Z4 GT3 at Silverstone
(26:44) Chevrolet Corvette Stingray ’14 at Matterhorn

http://www.gtplanet.net/d...re-gameplay-gt6-tgs-2013/

[ Voor 9% gewijzigd door iPodKiller op 21-10-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er voor een ps3 gewoon goed uit, physics zien er van wat je kan zien goed en realistisch uit.
Nu hopen dat de FPS stabiel is en we hebben weer een dikke GT game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik vind het geluid wel oke van wat ik zo hoor.
In ieder geval beter dan bij GT5.
Nu vraag ik me wel af of dat echt de ingame geluiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit zijn de echte geluiden idd, de honda klinkt bijna exact zo in gt5 :P
De stingray klinkt ook zo in gt5. Dus misschien omdat het geluid niet een direct capture is ?
De bmw klonk ook al zo in andere filmpjes, maar je hoort het nu niet perfect en dat maskeert het.
Zou het direct feed met geluid zijn zou denk ik iedereen weer het echte gt geluid herkennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Inderdaad, dit zijn gewoon geluiden zoals ze ook in GT5 klinken. Vooral die BMW is echt zo'n generiek GT geluid, veel auto's in GT5 hebben dat exacte geluid ook. De Weider en Stingray klinken wel goed trouwens, maar dat doen ze in GT5 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Miscchien omdat ik altijd cockpit rij ;)
Volgende keer toch maar eens de <blegh!> third-person view rijden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

v8power67 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:10:
[afbeelding]
Dit zijn behoorlijk verouderde graphics natuurlijk.

[afbeelding]
In beweging is het al minder opvallend uiteraard.

Maar sowieso vergeleken met PCARs is het al compleet anders. De baan is heel erg kaal in gt6. In pcars leeft het veel meer.
Heb zelf de apha/beta van cars en rij best vaak op bathust. Maja nog steeds is het pc vs ps3. En dan is ineens gt6 heel knap uiteraard.
iRacing heeft nu ook screenshots gepubliceerd.
https://www.dropbox.com/sc/idv7k7i5r5qxtx3/AO6UlLZRcS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
In Gran Turismo 6 zal DLC beschikbaar komen die het verhaal gaat vertellen (en jijzelf natuurlijk kan beleven in GT6) van Ayrton Senna!
http://eu.gran-turismo.com/nl/news/00_5354623.html

[ Voor 12% gewijzigd door Djie op 25-10-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oooh, dus je eindigt uiteindelijk ook in een bocht met stuur half door je kop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
SinergyX schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:26:
Oooh, dus je eindigt uiteindelijk ook in een bocht met stuur half door je kop? :P
Of ze eindigen met hoe het had kunnen zijn; na 1993 stoppen in de F1 en gaan vissen met Sid ;).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Ze werken samen met het Senna Institute, helaas hebben zij de rechten tot '87.... dus ben benieuwd of we de jaren daarna ook in GT6 gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Gran Turismo 6 Anniversary Edition zal samen met The Last of Us in een PS3 bundel zitten. Dus voor degene die nog geen PS3 hebben.... of hun triple monitor setup willen bouwen een mooi bundel denk ik zo :)

Afbeeldingslocatie: http://gthq.nl/images/stories/GT6_LOU_PS3_500GB_1DS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik wacht eigenlijk nog steeds tot er weer zo'n l.e. als bij GT5 uitkomt, dus met een schaalmodel enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

darkkingll schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:03:
Ik wacht eigenlijk nog steeds tot er weer zo'n l.e. als bij GT5 uitkomt, dus met een schaalmodel enzo.
Is het alleen absoluut niet meer waard, GT5 was al aardig wat uit die doos nutteloos en voelt achteraf behoorlijk overpriced :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Inderdaad, overpriced. Van te voren schaarste creëren door heel hard te roepen dat er maar een beperkt aantal waren. Een jaar later kon je ze met flinke korting kopen bij de winkels :)

Er zal geen LE zoals bij GT5 uitkomen, dan hadden ze het allang bekend gemaakt zo vlak voor release.
Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste