Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Gran Turismo 6 ligt dit najaar exclusief voor PlayStation 3, niet PlayStation 4, in de winkels.
Sony Computer Entertainment has announced Gran Turismo 6, the latest version of PlayStation's best-selling franchise, will be released in the holiday season, 2013. The news was revealed today by Gran Turismo creator Kazunori Yamauchi at an event held to celebrate 15 years of the top-selling series.

"GT6 for PlayStation 3 will bring new levels of authenticity to 'the Real Driving Simulator' as well as introducing stunning new tracks and cars and a revised user interface," a press statement read.

"A new compact game engine will improve operation and increase the flexibility to expand it with downloadable content."

The game is also set for connectivity with devices such as smartphones and tablets for social and community functions.

All of the cars and tracks from Gran Turismo 5 will be retained in GT6. But notable additions to the line-up of historic cars, road cars and the latest race cars, brings the total car list to 1200 at launch, with new cars set to be continually added online.

Several thousand aerodynamic parts and custom wheels will be available for almost all cars, and players can personalise their own custom cars in-game as well.

The UK's Silverstone Circuit will be one of seven new locations in Gran Turismo 6, taking the total to 33, with 71 different layouts available, 19 of them being new.

New tracks are also set to be made available online, while the course maker has also seen improvements.

The press statement confirmed that the GT Academy series, which sees Nissan and Sony team up to find real racing drivers, will be returning.

Other notable partnerships in the development of GT6 have been with tyre manufacturer Yokohama Rubber and suspension company KW Automotive.

"It is amazing to think that it is 15 years since we first released Gran Turismo," explained Kazunori Yamauchi, during the announcement at Silverstone Circuit.

"Things have changed a lot since then and now Gran Turismo 6 is a further evolution of my dream. We're pleased to deliver GT6 to PlayStation 3 as we have a very loyal community on that platform."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 08:35

iFrost

Vroem vroem

Ik hoop dat nu alle auto's premium worden..

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-04 20:38

Chaos-Zero

Sega fan!

Zijn er al beelden? :)

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 07:37
Haha, PS3 is nu dus tóch nog verplichte kost voor mij. GT6 en GTA5 gaan het einde van de PS3 nog wel even een mooi einde geven.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-12-2024

Aid

Goed nieuws, ik ben benieuwd wat ze nog uit de ps3 kunnen persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Hopelijk krijgen we met de auto‘s niet nog meer van hetzelfde maar ook nieuwe modellen. Skylines heb ik al genoeg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Afbeeldingslocatie: http://download.hacktheplanet.nl/ferrari-fxx-04.jpg
Doe er maar een FXX in!

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:58

Oxigeon

En zo is dat!

Kan me echt niet voorstellen als de PS4 een maand later uit zou komen dat ze hem daarvoor niet zouden uitbrengen (eventueel met zelfde graphics als PS3). Iedereen die naar een PS4 overstapt gaat deze game toch niet meer kopen als 3 weken later de ps4 in de schappen ligt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Ik denk eerder dat de PS4 in de schappen blijft liggen als naast GT6 ook games als Fifa en GTA voor de PS3 in de schappen liggen. Die PS4 kopen ze dan later wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-04 01:59
Heb liever een minder te voorspellen AI en meer racegevoel ipv al die dingen die ze nu aankondigen. Dan sla ik GT 6 wel over. Moet zeggen dat ik me na een uur al ging vervelen in 5 en het nooit meer heb aangeraakt. Mijn voorkeur ligt (hopelijk) tijdelijk bij Forza (op het dlc beleid na :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
1e screenshot GT6 :

Helaas zijn de servers overvol daar bij gtplanet..
Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/770496399.jpg?1368627699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04 16:19
GTplanet oprichter Jordan tweet live mee http://www.gtplanet.net/g...-announcements-live-blog/

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

GT6 koop ik alleen als al die piano/jazz gepingel eruit is, bij gt5 was dit zo verschrikkelijk veel aanwezig dat ik daardoor het spel niet meer speel.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Server is overbelast -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04 16:19
Frontpage doet het nog wel bij mij, het forum idd niet.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Frontpage ook niet bij mij, ik kan die liveblog van hun niet volgen atm..

GTPlanet ‏@GTPlanetNews 35m
GTPlanet just hit a new traffic record, with over 3,000 live visitors on the site pushing over 1k page views per minute. Thank you all!
Openen

GTPlanet ‏@GTPlanetNews 10m
GTPlanet is loading slowly, please only view pages in the forum if you have to until the rush subsides. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Directe linke liveblog van GTPlanet

http://embed.scribblelive.com/Embed/v5.aspx?Id=105099

-----------
gt5 has exceeded sales of 10 million units by Jordan (GTPlanet) 5:14 PM
Almost half of those sales have been in Europe by Jordan (GTPlanet) 5:13 PM
Global sales of GT have exceeded 70 million units.by Jordan (GTPlanet) 5:13 PM

[ Voor 61% gewijzigd door Uniciteit op 15-05-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Ah thanks! Die had ik nodig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Fietsbel schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:09:
GT6 koop ik alleen als al die piano/jazz gepingel eruit is, bij gt5 was dit zo verschrikkelijk veel aanwezig dat ik daardoor het spel niet meer speel.
:D Kan je toch gewoon uitzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
GTplanet is weer online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Due to the site being down and many people unable to load the site, I will continue this live blog on Twitter at twitter.comby Jordan (GTPlanet) 5:18 PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 230001 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:49:
Ik denk eerder dat de PS4 in de schappen blijft liggen als naast GT6 ook games als Fifa en GTA voor de PS3 in de schappen liggen. Die PS4 kopen ze dan later wel een keer.
Inderdaad, Fifa zie ik niet rond nieuwjaar nog voor een PS4/Xbox720 uitkomen, die zal gewoon volgen jaar met Fifa15 komen. En eerst dat ding in januari zien uitkomen, dan kijk ik wel verder.
Oxigeon schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:35:
Kan me echt niet voorstellen als de PS4 een maand later uit zou komen dat ze hem daarvoor niet zouden uitbrengen (eventueel met zelfde graphics als PS3). Iedereen die naar een PS4 overstapt gaat deze game toch niet meer kopen als 3 weken later de ps4 in de schappen ligt.
De PS2 was nog lang succesvol nadat de PS3 uitkwam, zeker met de hele online/media van PS3 zal deze niet opeens stop worden gezet moment dat de PS4 uit is. Gros van de games moeten uberhaubt uitkomen voor de PS4, als daar nog geen 'vervanging' voor is, stap je niet 123 over.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 15-05-2013 17:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:20:
[...]

Inderdaad, Fifa zie ik niet rond nieuwjaar nog voor een PS4/Xbox720 uitkomen, die zal gewoon volgen jaar met Fifa15 komen. En eerst dat ding in januari zien uitkomen, dan kijk ik wel verder.
Het lijkt mij dat FIFA enzo wel gewoon uitkomt voor de PlayStation 4 en volgende Xbox. Sterker nog, EA heeft al aangekondigd dat tijdens de E3 al een volledig functionerende "next-gen engine" voor "EA Sports" games laten zien.

PlayStation 2 versie van, bijvoorbeeld, FIFA 13 is ook gewoon nog uitgekomen. Het zal dus nog wel jaaaarreeen duren voordat nieuwe FIFA's niet meer voor de PS3 en Xbox 720 uitkomen.

-------------
On-topic;
Liveblog gaat verder via Twitter

https://twitter.com/gtplanetnews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
https://twitter.com/PlayStationEU

Betere tweets imo dan die Jordan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42

faust2016

You yes have my shirt

Ik vind die muziek GT5 juist veel karakter geven. Op een goede manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
PlayStation Europe ‏@PlayStationEU nu
"The game engine will be renewed for GT6, we'll be cleaning it up, making it smoother for the future" #GT6isComing #15YearsOfGT

PlayStation Europe ‏@PlayStationEU 1m
"I'd like to announce today that we are developing GT 6 for the holiday season this year on the PlayStation 3" #GT6isComing #15YearsOfGT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 14:49
faust2016 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:40:
[...]

Ik vind die muziek GT5 juist veel karakter geven. Op een goede manier.
Idd, GT5 is de enige racegame die ik heb waarvan ik niet gestoord wordt van de ontzettend aanwezige 'hippe' muziek. Je kunt btw ook de piano/jazz etc. tracks gewoon uitzetten.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Voor meer informatie: http://blog.eu.playstatio...gran-turismo-6-is-coming/

Niet gedacht, maar het lijkt dat ze heel veel aangepast hebben. <3

[ Voor 58% gewijzigd door Shiver23 op 15-05-2013 18:06 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GT6 ook op de gamescom.. woooooh :D

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En in de zomer een nieuwe GT Academy als onderdeel van een GT6 demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 12:31

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Shiver23 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:40:
En in de zomer een nieuwe GT Academy als onderdeel van een GT6 demo.
Als ze net zoals in 2012 elke twee weken nieuwe challenges releasen dan moet die PS3 maar mee op vakantie! :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-04 19:51
Voor degene die de volledige persco nog eens willen terug zien:

Verzameling van alle screenshots: http://gthq.nl/home/nieuws/960-gran-turismo-6-screenshots

Ben erg benieuwd naar de nieuwe feel, GT5 was al een hele voorruitgang op Prologue. Kan niet wachten tot juli :)

*edit*
En de mogelijke boxart:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ojj4ZhK.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Djie op 16-05-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Gast, serieus, maak jezelf niet belachelijk. Je maakt mij niet wijs dat je nooit geweten hebt dat je dit gewoon uit kan zetten :')
Deze is hartstikke fake. Dit plaatje werd alleen gebruikt als teaser voor de aankondiging van gisteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 238040 op 16-05-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Niemand de gameplay gezien???

Helaas valt de geluid weer tegen..

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2WZxx4XTzFI]

[ Voor 8% gewijzigd door iPodKiller op 17-05-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Anoniem: 238040 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:08:
[...]

[...]

Deze is hartstikke fake. Dit plaatje werd alleen gebruikt als teaser voor de aankondiging van gisteren.
Idd, ik denk dat ze gewoon een net zoals bij GT5 een bestaande auto gaan gebruiken. Die SLS cover blijft nog steeds een van de mooiste covers imo! Ben benieuwd of ze dit kunnen overtreffen, ik denk van wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515502

iPodKiller schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:58:

Zal wellicht te hoge verwachtingen gehad hebben maar ben not impressed. Ziet er weer steriel uit en zonder een echte snelheidssensatie imho. Wellicht dat zélf spelen anders is maar tot nu toe geen jubelstemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is wel opgenomen met een camera, zegt nog weinig hoe het geluid/beeld precies is. Weg/curbs lijken wel iets 'realistischer', al kan dat ook gewoon Silverstone zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Anoniem: 515502 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:22:
[...]

Zal wellicht te hoge verwachtingen gehad hebben maar ben not impressed. Ziet er weer steriel uit en zonder een echte snelheidssensatie imho. Wellicht dat zélf spelen anders is maar tot nu toe geen jubelstemming.
Weet niet hoor. Vind in GT het gevoel van snelheid altijd prima in orde. Ik ben allang blij dat ze geen effecten als motion blur e.d. gebruiken in GT om zogenaamd een gevoel van snelheid te maken. Misschien komt het gemis aan gevoel van snelheid door de overvloed aan arcade racers tegenwoordig.

Als ik GT zo vergelijk met iRacing of Forza qua gevoel van snelheid ligt het allemaal erg dicht bij elkaar. Hoewel ik Forza altijd erg traag vind rijden in auto's onder de A-klasse.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515502 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat GT gewoon niet echt iets voor je is. Het is een simulator. Als je een snelheidssensatie wil kun je straks misschien beter Grid 2 gaan spelen. De graphics in GT zijn gewoon erg realistisch zoals het hoort bij een simulator. Effecten als motion blur horen hier gewoon niet echt thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 515502

Anoniem: 238040 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:51:
Ik denk dat GT gewoon niet echt iets voor je is. Het is een simulator.
Vind GT helemaal geweldig hoor, thx :)
De graphics in GT zijn gewoon erg realistisch zoals het hoort bij een simulator.
Er had wat mij betreft wat meer aan de zijkant kunnen zijn. Bomen e.d. vergroten het snelheidsgevoel.
Effecten als motion blur horen hier gewoon niet echt thuis.
Wie heeft het daar over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashett
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik hoop dat je nu makkelijker de instelling van de auto kunt aanpassen, want bij mijn vrienden hebben Forza en als je daar op start klikt kan je gewoon de ophanging, overbrenging etc. aanpassen.

Maar ik ga nooit over naar Forza, want Forza wilt alles zo maken dat het wat lijkt. Ze gebruiken bijvoorbeeld een bepaald soort effect als je op hoge snelheid rijdt.

[ Voor 30% gewijzigd door bashett op 17-05-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashett
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-02-2021
De grapichs zijn wel een stuk verbeterd.

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 238040 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat GT gewoon niet echt iets voor je is. Het is een simulator.
Nee, het is een consolegame die het bankhangend publiek ervan moet overtuigen dat ze stoer kunnen autorijden. Voor simulators verwijs ik je graag door naar de pc, maar maak je geen illusies over arcade console games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Schuey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:13:
Nee, het is een consolegame die het bankhangend publiek ervan moet overtuigen dat ze stoer kunnen autorijden. Voor simulators verwijs ik je graag door naar de pc, maar maak je geen illusies over arcade console games ;)
En nu mag je weer terug naar je PC hok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nee, het is een consolegame die het bankhangend publiek ervan moet overtuigen dat ze stoer kunnen autorijden.
Lul niet uit je nek man. Blijkbaar heb je het nog nooit geprobeerd maar denk je "console... ach da's arcade" Ooit wel eens van GT Academy gehoord? Ga lekker ergens anders trollen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
[...]

Uhuhu, wat heb je gezegd? :
Lucas Ordóñez Martín-Esperanza (born May 1, 1985) is a Spanish racecar driver, who entered professional racing by winning a spot in a PlayStation 3 Gran Turismo competition.[1][2] Racing for Nissan in the 2009 GT4 European Cup season, he secured a podium finish in his first event.[3] Two race wins towards the end of the season secured him joint second place overall.
In 2011 he and his team came in 2nd in their class in the 24 Hours of Le Mans.[4]
Ordonez began 2012 by taking the role of lead driver in Nissan's 'all-gamer car' at the Dubai 24 Hours. [5] The team finished on the podium.[6] He will compete in the European Le Mans Series and Le Mans 24 Hours for Greaves Motorsport.
For the 2012 24 Hours Nürburgring race, driving the #123 car with Kazunori Yamauchi, he finished 1st in the SP 8T class, and 30th overall.[7]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

[...]

Wanneer je GT5 met een goed stuur speelt en alle assists uitzet verschilt het qua physics echt niet zo enorm van een iRacing of een rFactor dat die games ineens simulators zijn en GT arcade. Je zet jezelf mooi voor paal met zo'n uitermate domme opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:28
iPodKiller schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:52:
[...]

Uhuhu, wat heb je gezegd? :

[...]
De jongen zal echt wel goed kunnen rijden (anders zat hij er niet) maar bij dat soort races moet je alles vind ik in verhouding zien en daarvoor heb je meer info nodig.
Bijvoorbeeld in de SP 8T klasse zitten slechts 2 autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucas Ordóñez was nog maar het begin in 2008. De afgelopen jaren zijn er nog meer racers uit voortgekomen, die het ook allemaal niet onverdienstelijk doen. Zo zette Jann Mardenborough in één van zijn eerste races als pro al een pole position neer. Ik zeg niet dat ze alles geleerd hebben in GT. In tegendeel, ze hebben een pittige training achter de rug. Maar GT is zéker een goede opstap. Zoals Voxalizer al aangeeft, speel het met een stuur zonder assists, net als IRL en je hebt een behoorlijk realistische race ervaring. GT arcade noemen is zo'n beetje hetzelfde als Barbie een intellectueel noemen. Nee het is meer het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ben wel teleurgesteld in PD en gt6 eigenlijk. Vind het te gemakkelijk om nu vlak voor het einde van de ps3 gt5 een update te geven en die gt6 te noemen. Om vervolgens gt7 (next gen GT) pas te kunnen spelen als je ps4 al weer 5 jaar oud is. De gameplayvideo lijkt gewoon gt5 + DLC. Vraag me af hoeveel PD aan zal passen om het spel echt te verbeteren.. en of ze zelf uberhaupt wel weten wat er mis is met gt5.

Beetje een anti post dit.. Ik heb gt5 echt 1000 uur gespeeld (moet wel met die trage menu's) en ook goed mee vermaakt, maar gt6.. mehh.. /3

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44
Anoniem: 238040 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:06:
Lucas Ordóñez was nog maar het begin in 2008. De afgelopen jaren zijn er nog meer racers uit voortgekomen, die het ook allemaal niet onverdienstelijk doen. Zo zette Jann Mardenborough in één van zijn eerste races als pro al een pole position neer. Ik zeg niet dat ze alles geleerd hebben in GT. In tegendeel, ze hebben een pittige training achter de rug. Maar GT is zéker een goede opstap. Zoals Voxalizer al aangeeft, speel het met een stuur zonder assists, net als IRL en je hebt een behoorlijk realistische race ervaring. GT arcade noemen is zo'n beetje hetzelfde als Barbie een intellectueel noemen. Nee het is meer het tegenovergestelde.
Inderdaad. Vooral spelen met een stuur i.p.v. controller maakt al een wereld van verschil.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gtplanet.net/k...o-6-standardpremium-cars/
Will there be “Standard Cars” in GT6?

We won’t be making all the Standard cars from GT5 into Premium models, and we won’t make all of the GT5′s Standard cars fully “Premiumized”.

Up until now, we used to categorize them as Standard and Premium because there were functional differences between them: some of the Standard models might not have tuning parts, or couldn’t be used in Photo Mode. That will all be cleared so every model can be used in Photo Mode, and every car can have parts fitted for it.

In terms of graphics quality, the bad quality Standard models we’ve updated so they look better.

Will all of the cars have interior views?

No.

(Editor’s note: This apparently does not apply to all of the cars which were listed as “Standard” in GT5. For example, two cars which were prominently featured in the GT6 trailer and its first official batch of screenshots, the Lamborghini Countach LP400 and Alpine A110 1600S, both appeared as Standard cars in GT5 but have apparently been converted to “full” Premium models – with interiors – in GT6.)
Zonde maar geen deal breaker voor mij, meer circuits, maandelijkse circuit dlc, betere physics, meer premium auto's im sold :)
En de standaard wagens gaan er beter uit zien, alleen maar positief. Kan niet wachten tot release :D

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 18-05-2013 16:16 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:15:
http://www.gtplanet.net/k...o-6-standardpremium-cars/

[...]

Zonde maar geen deal breaker voor mij, meer circuits, maandelijkse circuit dlc, betere physics, meer premium auto's im sold :)
En de standaard wagens gaan er beter uit zien, alleen maar positief. Kan niet wachten tot release :D
Is there going to be more car customization options? Are you going to be able to swap the engine or put decals on the car?

Both are technically possible, and we might be preparing it (laughs).
Als dit erin komt, dan ben ik al helemaal sold. Hoop dat het geen troll lach is van Kaz. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:54

[video]
Ouch... Als dat geluid niet beter word laat ik dit keer het spel links liggen. Altijd al slecht gevonden, en keer op keer denken dat de volgende versie wel netjes geluid krijgt. Misschien is het stofzuiger geluid wel ultra realistich (eerder volgens Polyphony dan ik), maar dan heb ik liever dat ze meer naar de arcade kant gaan kwa auto geluid, meer 'kick' er in. Zal het spel goed doen.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevz schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:40:
[...]

Ouch... Als dat geluid niet beter word laat ik dit keer het spel links liggen. Altijd al slecht gevonden, en keer op keer denken dat de volgende versie wel netjes geluid krijgt. Misschien is het stofzuiger geluid wel ultra realistich (eerder volgens Polyphony dan ik), maar dan heb ik liever dat ze meer naar de arcade kant gaan kwa auto geluid, meer 'kick' er in. Zal het spel goed doen.
The audio which you hear in the video was recorded via the television’s line-out headphone jack. It’s mono (single channel) sound, and doesn’t quite represent the sound that I could hear through the TV’s speakers. Although it’s not a radical change, I did notice a rougher, more visceral texture in the engine note that was more satisfying than what’s provided in GT5.
Kijk naar hoe het is opgenomen, en hij zei zelf dat er wel meer rouwer was, dus is nu nog niets over te zeggen. Even afwachten tot demo voor we al oordeel gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
kevz schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:40:
[...]

Ze nemen zeker de autogeluiden op hoor via de dyno(hoe anders), alleen PD is er niet in geslaagd in GT5, om het geluid meer bass en een mooiere klank te geven, wat het geluid sexier maakt. We zullen het binnen zien en horen met andere auto's en echte HD footage. Ben benieuwd of ze de Countach geluid goed hebben nagemaakt.

edit : Op zich hoor je wel gelijkenissen met de Xbow R en de gameplay geluid. Alleen heeft die dyno het waarschijnlijk een beetje verpest. Maar als Jordan zegt dat het geluid rauwer is, dan is er nog een beetje hoop. En met meer bass, dus een goede speakerset, dan zal het niet eens zo heel erg slecht klinken!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Yd95l_pewjg]

Vanaf 2:15

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2WZxx4XTzFI]

[ Voor 22% gewijzigd door iPodKiller op 18-05-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geluid van Forza 4 vermorzeld het geluid van GT5. Dus hopen dat ze met de nieuwe GT versie het beter aanpakken. Geluid in Forza klinkt veel bruter, racier etc.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb beide GT5 en Forza 4 en sorry ik vind Forza stukken beter ze hebben echt een inhaalslag te slaan bij GT.

Een paar punten:

Dramatische menu's in GT5 onoverzichtelijk traag, doet rommelig aan;
Geluid van Forza is stukken beter ... god sommige wagens in GT5 klinken als stofzuigers;
Grafisch is Forza ook een stuk beter (zal wel anders zijn in GT6);
Premium en standaard auto's;
Eeuwen zoeken voor dat je de goede wagen kunt kopen voor een race (Je vindt vaak de goede wagens niet bij de dealer);
Ik heb geen 100 skylines, S2000's en god weet wat nodig (1500 wagens is leuk maar wat moet ik er mee);

Maw zoals het er nu voor staat kies ik resoluut voor Forza 4 en laten we niet vergeten dat er mss eind dit jaar ook wel een nieuwe Forza uitkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Johan tb op 18-05-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Johan tb schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:30:
Ik heb beide GT5 en Forza 4 en sorry ik vind Forza stukken beter ze hebben echt een inhaalslag te slaan bij GT.

Een paar punten:

Dramatische menu's in GT5 onoverzichtelijk traag, doet rommelig aan;
Geluid van Forza is stukken beter ... god sommige wagens in GT5 klinken als stofzuigers;
Grafisch is Forza ook een stuk beter (zal wel anders zijn in GT6);
Premium en standaard auto's;
Eeuwen zoeken voor dat je de goede wagen kunt kopen voor een race (Je vindt vaak de goede wagens niet bij de dealer);
Ik heb geen 100 skylines, S2000's en god weet wat nodig (1500 wagens is leuk maar wat moet ik er mee);

Maw zoals het er nu voor staat kies ik resoluut voor Forza 4 en laten we niet vergeten dat er mss eind dit jaar ook wel een nieuwe Forza uitkomt.
Oh weer zo'n Forza gastje die zegt dat hij beide spellen heeft, het is eerder ik heb 4x GT5 gespeeld en de rest alleen maar Forza 4.

Grafisch doet GT5 echt niet onder Forza 4 hoor, volgens mij nog zelfs een stukje beter, de premium cars zijn een grafisch hoogstandje, de foto's liegen er niet om.

Geluid van FM4 mag dan wel goed zijn, maar GT5 is de betere spel als je realistisch wilt rijden op een console. Maar dat neemt niet weg dat GT5 alleen maar stofzuiger geluiden heeft, als je premium cars met een fatsoenlijke speakerset speelt dan is het ook gewoon te spelen hoor.

Petje af hoor voor Turn 10, ze hebben in een korte tijd een goede game neergezet, maar als het echt op rijden zelf aankomt, op het gebied van simulatie, dan is Forza opeens iets anders, een slappe arcade game.

Als je GT5 gaat liggen afkraken, doe het dan goed en zet de minpunten van FM4 er ook gelijk tussen(want dat is ook een hele waslijst).
En de minpunten opnoemen van GT5, en dan al helemaal niks zeggen over FM4. Dan ben je gewoon een dikke fanboy die zit te trollen hier.

In de GT serie zit gewoon zoveel meer passie in dan Forza, deal with it. Als je over FM4 vs GT5 gaat praten, doe dat maar lekker in het GT5 topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Oja, deze auto's die hebben gewonnen op de SEMA awards komen in GT6.

Zien er vet uit!

Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201210/ford-mustang-mach40--11_600x0w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2011/11/gt-awards-sema-2011-30-640x480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2010/11/capt.1f432c1c67254dc3883955a40c3d605d-60e28cdcc9a849d0bcee9bd34cb06b89-0.jpg

En de GT6 concept trailer in 720p met 60 FPS. Wat gaat dit toch een vette spel worden!

http://www.eurogamer.net/...-concept-footage-at-60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
iPodKiller schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:30:
[...]

Oh weer zo'n Forza gastje die zegt dat hij beide spellen heeft, het is eerder ik heb 4x GT5 gespeeld en de rest alleen maar Forza 4.

Grafisch doet GT5 echt niet onder Forza 4 hoor, volgens mij nog zelfs een stukje beter, de premium cars zijn een grafisch hoogstandje, de foto's liegen er niet om.

Geluid van FM4 mag dan wel goed zijn, maar GT5 is de betere spel als je realistisch wilt rijden op een console. Maar dat neemt niet weg dat GT5 alleen maar stofzuiger geluiden heeft, als je premium cars met een fatsoenlijke speakerset speelt dan is het ook gewoon te spelen hoor.

Petje af hoor voor Turn 10, ze hebben in een korte tijd een goede game neergezet, maar als het echt op rijden zelf aankomt, op het gebied van simulatie, dan is Forza opeens iets anders, een slappe arcade game.

Als je GT5 gaat liggen afkraken, doe het dan goed en zet de minpunten van FM4 er ook gelijk tussen(want dat is ook een hele waslijst).
En de minpunten opnoemen van GT5, en dan al helemaal niks zeggen over FM4. Dan ben je gewoon een dikke fanboy die zit te trollen hier.

In de GT serie zit gewoon zoveel meer passie in dan Forza, deal with it. Als je over FM4 vs GT5 gaat praten, doe dat maar lekker in het GT5 topic. ;)
Ok ik houd mijn mond al ik zeg echt niet dat Forza ideaal is, maar jouw mening is ook ongenuanceerd en klinkt ook behoorlijk fanboy achtig en daar laat ik het verder bij. Bovendien ik geef aan wat ik in GT5 heb geconstateerd niet in Forza en ik dacht dat dit een GT topic was en geen Forza topic, maar het is en blijft afwachten over de geluidsset ik heb een z5500 er aan hangen niet top maar ook niet echt slecht bovendien is het dezelfde set waar mijn xbox ook aan hangt dus ...

[ Voor 9% gewijzigd door Johan tb op 19-05-2013 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Weer die eindeloze laadschermen... Dat heeft bij GT5 toch wel de das voor mij om gedaan. Voordat ik fatsoenlijk kon racen was ik een kwartier verder.

Eer dat ik online bezig was een half uur.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

[...]

Maar hij heeft wel gelijk.

Voordat deel 5 uitkwam uitte ik mijn twijfels al over het geluid. Een deel van de gamers riep toen dat het ongetwijfeld aan mijn speakerset zou liggen :D
Uiteindelijk bleek het geluid gewoon ruk te zijn. Net zoals de regendruppels, het rijden in het donker, de enorme hoeveelheid standaard auto's in de game, het rijden op onverharde wegen en ga zo maar door. Voor een game die zo'n bizar lange ontwikkeltijd heeft gehad hadden ze deze dingen beter moeten aanpakken.

En wat zien we nu? Weer hetzelfde, een auto met een geluid wat ronduit kut is en de goegemeente gaat weer roepen dat het aan de geluidsinstallatie ligt van een ander. Weer die tracks waar geen leven in zit. Dit is geen GT6, dit is gewoon GT5.1

Vergeleken met Forza hebben die in de tijd dat ze bezig zijn een enorme sprong gemaakt. De geluiden zijn beter, de tracks leven veel meer, voor mijn idee is de AI zelfs iets beter.

Ja, ik heb ze ook beide gespeeld en ja ik vind Forza ook beter. Alleen het uitmelken van DLC content staat me niet aan, maar dat koop ik dan ook gewoon niet. Puur om op die manier te laten merken dat ik het er niet mee eens ben. Elke verkoop is er immers weer 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb nog nergens iets gezien of gehoord over schade aan auto's. Iemand? Zou toch wel graag hebben dat ze dit een keer fatsoenlijk doen voor alle auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zoals het er nu naar uitziet op de screenshots en video's ziet het er inderdaad uit als een GT5.5
Voor mij vooralsnog geen volwaardige GT6. Nee, ze gaan het lekker uitmelken... GT6 (GT5.5) even snel op de PS3 uitbrengen en daarna weer een GT op de PS4..

Ik ben in ieder geval erg benieuwd waar ze mee op de proppen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:18

OMD

[...]

Het geluid is gewoonweg baren bar slecht in verhouding met Forza. Ik speel op een wat anderen beschrijven als richting high end systeem maar ik kan je vertellen, hoe beter je audio set, hoe slechter het geluid :o

Forza is machtig,VTEC, Turbo, compressor, V8 en een berg punch in elke auto qua sound. Over het banden geluid nog maar te zwijgen. En wederom klinkt het weer als een natte krant die ongesteld is die zn koekjes niet krijgt.

Qua realisme is het echter een ander verhaal. GT speelt gewoon vloeiender en "echter" dan Forza.

Ze kiezen allebei net een iets andere approach, echter vind ik geluid persoonlijk 40% van de gameplay.

1 filmpje is nog niet genoeg om te zeggen of ik hem wil of niet. Vooralsnog heeft het filmpje mij niet overtuigd dat dit GT6 is maar GT5+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Inderdaad. Bij Forza 4 is het zelfs leuk om met een tragere auto te rijden, als deze wel een bruut geluid heeft. De beleving is er dan veel meer. Bij GT is het rijden in een langzame auto met stofzuigergeluid gewoon frustrerend. Veel te klinisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 10:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wat ik wel grappig vind is dat PD dan wel superveel moeite steekt in de juiste startgeluiden van een wagen (als je veranderd van wagen). Dat vind ik stiekem wel fantastisch.

Het vreemde is ook dat PD al sinds de eerst GT de echte geluiden van de wagens opneemt, maar dit komt toch niet over in het spel. Meestal haal ik de race-uitlaat er ook af, omdat het dan nog iets of wat is...

Zonder de overdrevenheid van de videomaker, kan je hier wel horen dat de geluiden toch vrij overeenstemmen... Ik snap niet hoe het dan toch niet overkomt in GT :P

[ Voor 22% gewijzigd door ETzPliskin op 19-05-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt net alsof ze het geluid compleet hebben afgevlakt en elk stukje lage toon hebben verwijderd. Alsof je met cheap-ass oordopjes muziek zit te luisteren, het is wel echt opgenomen, maar resultaat is compleet anders :P

Het was afaik in GT4, daar had je de Shelby GT1, dat ding had supermooi geluid op de 1-3k toeren, alles erboven was stofzuiger. Ik reed enkel lage toeren, gaf dat ding nog beetje geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
ETzPliskin schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:51:
Wat ik wel grappig vind is dat PD dan wel superveel moeite steekt in de juiste startgeluiden van een wagen (als je veranderd van wagen). Dat vind ik stiekem wel fantastisch.

Het vreemde is ook dat PD al sinds de eerst GT de echte geluiden van de wagens opneemt, maar dit komt toch niet over in het spel. Meestal haal ik de race-uitlaat er ook af, omdat het dan nog iets of wat is...

[video]

Zonder de overdrevenheid van de videomaker, kan je hier wel horen dat de geluiden toch vrij overeenstemmen... Ik snap niet hoe het dan toch niet overkomt in GT :P
Nooit de race uitlaat kopen als je het geluid van een premium car nog intact wilt houden, koop maar eens een raceuitlaat voor een M5, dat is een wereld van verschil, lijkt net een V8 ipv een V10.

Die video had ik al eerst gezien, PD neemt gewoon de geluiden op, maar voor de zoveelste keer, ze moeten meer bass erin doen en aan de timbre(klank) sleutelen. De geluiden zijn zoals Kaz al zij veel te realistisch, en dan krijg je dit. Ze nemen gewoon op wat je letterlijk hoort als je een auto op een dyno zet. Zo te zien gaan ze dat doen, want Jordan van Gtplanet zij dit:
The audio which you hear in the video was recorded via the television’s line-out headphone jack. It’s mono (single channel) sound, and doesn’t quite represent the sound that I could hear through the TV’s speakers. Although it’s not a radical change, I did notice a rougher, more visceral texture in the engine note that was more satisfying than what’s provided in GT5.[
Wie weet valt het allemaal wel mee als je echte gameplay ziet en hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comparison gt5 - gt6 nurburgring, met alleen maar geluid van gt5 versie!!!
Ziet er heel erg strak uit moet ik zeggen, net weer wat frisser en smoother, en de suspension bewegingen zien er mooier en beter uit. Krijg echt heel erg zin in deze game!!

Hier nog een andere met een duitser die een en ander verteld, snap er niks van maar mn duits is dan ook belachelijk slecht :P
part 1:
[YouTube: http://youtu.be/5DmAwnzOuBs]
part 2 :

part 3 :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=G6gIBNknjfc]

[ Voor 38% gewijzigd door v8power67 op 21-05-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:43:
[video]
Comparison gt5 - gt6 nurburgring, met alleen maar geluid van gt5 versie!!!
Ziet er heel erg strak uit moet ik zeggen, net weer wat frisser en smoother, en de suspension bewegingen zien er mooier en beter uit. Krijg echt heel erg zin in deze game!!

Hier nog een andere met een duitser die een en ander verteld, snap er niks van maar mn duits is dan ook belachelijk slecht :P
part 1:
[video]
part 2 :
[video]
part 3 :
[video]
Geen HD en geen GT6 geluiden :X

Maar ik zie nu al dat de belichting wat natuurlijker en realistischer overkomt, maar dit is zo irritant, als je iets vrijgeeft, doe het dan gelijk goed met geluid en HD resolutie. Is daar echt geen HD versie van? Echt niet? :S

Oja, mooi dat die R8 er ook inkomt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gtplanet.net/d...turismo-6-similar-to-gt5/
Jammer, maar geen deal breaker, is gewoon limiet van ps3, dan zouden ze gaan snijden in de graphics en resolutie etc. En als je clean rijd merk je er toch niets van :)
Wel jammer dat er dalijk een behoorlijk verschil zal zijn tussen fm5 en gt6, desondanks ik gran turismo veel beter vind, is er wel een groot verschil dalijk, next gen vs current gen.
Maja gt6 prologue op ps4 zie ik wel komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Schade boeit mij echt niet in een spel als GT, de PS3 zit idd gewoon tegen zijn limiet aan, moet je eens kijken bij die nurburgring vergelijking, dat is de PS3 tot z'n max pushen, mooier dan dat kun je het niet krijgen.

FM5, tja, dat weet ik ook niet zo hoor, het zag er niet zo heel bijzonder uit en er was niet eens gameplay maar pre-rendered shit. Het blijft een launch game, na 3 jaar zal PD ook zeker met een GT komen voor de PS4 en dan zijn het gewoon volwaardige games en geen launch games voor de next gen. Maar ik betwijfel of FM5 betere physics gaat krijgen dan GT6 voor de PS3, daar zit gewoon zoveel uren in..

GT6 zal zeker nog zich laten zien op de PS4, net als GT HD Concept / GT5 prologue destijds in 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op GT Planet lopen er een aantal gasten zich ontzettend druk te maken om het feit dat GT6 geen uitgebreider schademodel krijgt. Ik begrijp hier helemaal niks van. GT draait om liefde voor auto's en niets anders. Kazanori ziet liever geen schade aan auto's maar om tegemoet te komen aan de grote vraag uit de community is het er toch in gekomen. Toegegeven, een schademodel opzich hoort er wel bij voor het realisme maar ik vind het voldoende zoals het nu is. In GT hoor je te rijden alsof je écht met die auto onderweg bent. Probeer zo clean mogelijk te rijden, voorzichtig in te halen. En als het dan een keertje mis gaat, zie je een deuk of beschadigde lak. Maar goed, gasten die hier over klagen zijn dezelfde soort die online niets anders doen dan andere uit de weg beuken en zo snel mogelijk naar de finish willen, zonder zich bezig te houden met racelijnen en betonnen muurtjes. Die kunnen beter wat anders gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja precies wat jullie zeggen het is niet nodig, leuk voor als je je verveelt een wagen inmekaar vouwen in een muurtje, maar daar heb je burnout enz voor.
Verheug me echt op gt6, hopelijk weer lekker old scool gt gevoel, lekkere chille muziek in menus, en gaan.
En ja fm5 de trailer idd was cgi, en was net een trailer voor grid 2.... was een forza fan maar sinds forza 3 al minder en forza 4 en horizon hebben me meer laten genieten van gt5 :P
Maar ik zie graag een goeie fm5, want dat betekend dat gt6-7 beter zal worden, zonder goede concurentie zal het stagneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Schade is ook niet interessant, al had het wel een leuk onderdeel voor races en de pits (rFactor werkte daar best mooi mee), maar breekpunt blijft toch het geluid en de handling.

Iets wat je nooit in GT zag, wanneer je onder/overstuur kreeg in een bocht, dat opeens je auto grip had en je even de controle kwijtraak, het was altijd wel grip/geen grip, maar nooit ertussenin, ongeachte de snelheid. Enkel de F1 wagen had dit effect nog wel, maar een ondersturende 60PK auto leek alsof hij op ijs kwam te rijden, zonder enige vorm van herstel.

Ach mooi moment om meteen next-gen te kunnen racen en FM te spelen, GT6HD/GT7 zal toch ergens 1,5 jaar na launch van PS4 uitkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik kan me niet voorstellen dat cosmetische schade echt een dealbreaker voor iemand kan zijn in een racegame. Schade is een keertje leuk, maar normaal gesproken doe je toch juist je best om gewoon netjes zo snel mogelijk te rijden? Crashen is niet goed voor je rondetijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

Player1S

Probably out in the dark

Voxalizer schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:52:
Ik kan me niet voorstellen dat cosmetische schade echt een dealbreaker voor iemand kan zijn in een racegame. Schade is een keertje leuk, maar normaal gesproken doe je toch juist je best om gewoon netjes zo snel mogelijk te rijden? Crashen is niet goed voor je rondetijden.
Moet toch eerlijk zeggen dat een kameraad en ik vroegah met Indycar Racing 2 deden wie de meeste schade kon rijden O-)

Het neemt bij mij wel wat van de ervaring weg als je per ongeluk in de muur vliegt en je auto nog steeds glimt alsof ie net uit de showroom komt.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L1nt schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:09:
[...]
Het neemt bij mij wel wat van de ervaring weg als je per ongeluk in de muur vliegt en je auto nog steeds glimt alsof ie net uit de showroom komt.
Dat is in GT5 al niet eens meer het geval. Als jij een muur schampt ziet je zijkantje er niet meer zo glimmend uit en als je ergens op knalt zie je wel degelijk een deuk. Als je het echt te gortig maakt kunnen er onderdelen afvliegen. Schademodel is, zoals ik al zei, prima. Ze kunnen zich beter op andere aspecten richten zoals geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online
Genoeg gepraat over schademodellen
In addition to the SLS AMG GT3 we’ve already seen in the GT6 launch trailer, a Mercedes-Benz press release also confirms both the E63 AMG and A45 AMG will be making their first-time appearances in the game.
http://www.gtplanet.net/mercedes-amg-gran-turismo-6/

Mooi! Maar geen CLA 45 AMG? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat niet is kan nog komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 238040 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:37:
Ze moeten zich beter op andere aspecten richten zoals geluid.
Kleine fix :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386775

Ik ben benieuwd hoe Gran Turismo 6 zich gaat verhouden tot Forza Motorsport 5. De screenshots op de site van Forza zien er toch wel strak uit, al is het afwachten in hoeverre deze bewerkt zijn.

Voor Gran Turismo 6 hoop ik op wat aanpassingen tegenover het vorige deel. Ik heb me kapot geërgerd aan de langzame menu's en laadtijden. De graphics waren goed alleen deze werden deels verpest door een soort van flikkerende lijnen/textures of wat het ook zijn. Ik hoop dat ze dit oplossen in het nieuwe deel. Ook wat realistischer geluid zou wel welkom zijn.

Tot slot vind ik het wagenaanbod in GT5 karig. Forza 4 bied veel meer verschillende straatauto's waaronder Ferrari, Aston Martin, Lamborghini, Porsche en Maserati. Hopelijk weten ze dit aanbod flink uit te breiden.

Forza zelf overigens maar een enkele keer gespeeld. De besturing was mijns insziens heel anders. De auto leek soms te weinig grip te hebben. Met name op rechte stukken raakte hij bij de kleinste correctie al uit balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trage menu's waren erg storend maar dit is één van de punten die ze hebben aangepakt. Bij de presentatie vorige week werd dit medegedeeld. Daarnaast hebben ze de rendering engine verbeterd. Grafisch zal eea dus ook wel verbeterd zijn. Tsja, er zitten ruwweg 200 extra auto's in en het totaal komt nu op zo'n 1200. Het is idd de vraag hoe gevarieerd dit is. Ik denk dat ze er wel rekening mee gehouden hebben. Het is immers een veel bekritiseerd punt en ze luisteren echt wel naar de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:29:
Trage menu's waren erg storend maar dit is één van de punten die ze hebben aangepakt. Bij de presentatie vorige week werd dit medegedeeld. Daarnaast hebben ze de rendering engine verbeterd. Grafisch zal eea dus ook wel verbeterd zijn. Tsja, er zitten ruwweg 200 extra auto's in en het totaal komt nu op zo'n 1200. Het is idd de vraag hoe gevarieerd dit is. Ik denk dat ze er wel rekening mee gehouden hebben. Het is immers een veel bekritiseerd punt en ze luisteren echt wel naar de community.
Ik hoop het. Als ze deze drie punten verbeteren wordt het sowieso een must-buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Wat ik persoonlijk ook een nadeel vind van GT5 is dat sommige races extreem lastig te halen zijn tenzij je de juiste auto hebt.

Voorbeeld is volgens mij Expert group; daar zit zo'n Historic racing cup in die nauwelijks te winnen valt tenzij je zo'n Toyota 7 Race Car of Chaparral 2J hebt. Beide auto's is het simpelweg afwachten totdat ze in USD voorbij komen; of je moet voor de Toyota flink ver zijn met B-Spec om die te winnen.

B-spec heb ik echter ooit eens 2 races gedaan; vond het niet leuk en heb het laten liggen. Conclusie; om die race te winnen moet ik ontiegelijk m'n best gaan doen met inferieur materiaal, uren en uren aan B-spec gaan doen of krampachtig na elke paar races de USD checken... :(

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XyritZz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:04:
Wat ik persoonlijk ook een nadeel vind van GT5 is dat sommige races extreem lastig te halen zijn tenzij je de juiste auto hebt.

Voorbeeld is volgens mij Expert group; daar zit zo'n Historic racing cup in die nauwelijks te winnen valt tenzij je zo'n Toyota 7 Race Car of Chaparral 2J hebt. Beide auto's is het simpelweg afwachten totdat ze in USD voorbij komen; of je moet voor de Toyota flink ver zijn met B-Spec om die te winnen.

B-spec heb ik echter ooit eens 2 races gedaan; vond het niet leuk en heb het laten liggen. Conclusie; om die race te winnen moet ik ontiegelijk m'n best gaan doen met inferieur materiaal, uren en uren aan B-spec gaan doen of krampachtig na elke paar races de USD checken... :(
Klopt. Tegelijkertijd zijn sommige races (bijvoorbeeld in arcade mode) weer te gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XyritZz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:04:
Goed punt. En wat te denken van de Shelby Series One Super Charged. Ook zo'n lastige AI auto om bij te houden. En zo zijn er wel meer voordelen voorbeelden. Je had lang niet altijd het gevoel van vrijheid om te kiezen wat je wilt als je goud wilde halen.
Trouwens, ook een mooi verbeterpunt is dat alle auto's nu zijn mee te nemen in de photomode waar je in GT5 enkel de premiums kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Anoniem: 386775 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:25:
[...]

Klopt. Tegelijkertijd zijn sommige races (bijvoorbeeld in arcade mode) weer te gemakkelijk.
Ook dat klopt ja; sommige races in de gewone A-Spec wil ik eigenlijk zo snel mogelijk uitrijden om alles nog even op 'goud' te hebben en dan valt het soms op hoe slecht de toegangscriteria zijn.

Voorbeelden; allemaal uit pro of expert klasse volgens mij:
"Japanse klassiekers". Kom ik daar met m'n 700+PP Minolta.... staat de rest aan de start met Skylines.
"Getunede auto's". Tegenstanders rijden met wat traag Nissan spul, en ik sta aan de start met een Formula Gran Turismo.
"Duitse krachtpatsers". BMW M5jes en soortgelijken en ik kom met zo'n Audi LMP1 Prototype diesel aan.

Zulke races win je gewoon met een ronde voorsprong op het hele veld; en om dan direct nog een kleine ergernis aan te geven: Gran Turismo moet blauwe vlaggen krijgen. Heel irritant als je lekker snelle rondjes aan het zetten bent en achterblijvers gaan in de weg zitten.

Qua niveau vind ik vooral de seasonals vaak erg leuk; en de beloningen zijn ook goed! (Vooral die Nascar Challenge op Monza is een leuke, 7 rondjes op Monza en als je je engine wat downtuned naar 610PP krijg je er 1,2 miljoen voor op 110% en zonder grove fouten verlies je die echt niet).
Anoniem: 238040 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:43:
[...]

Goed punt. En wat te denken van de Shelby Series One Super Charged. Ook zo'n lastige AI auto om bij te houden. En zo zijn er wel meer voordelen. Je had lang niet altijd het gevoel van vrijheid om te kiezen wat je wilt als je goud wilde halen.
Trouwens, ook een mooi verbeterpunt is dat alle auto's nu zijn mee te nemen in de photomode waar je in GT5 enkel de premiums kon gebruiken.
Die Shelby Series.... moet je dan toevallig ook op de Daytona Road Course? Ik heb die volgens mij gewonnen met een compleet maximaal getunede Shelby en dat ding was echt bijna onmogelijk op de weg te houden :D. Daar heb je echt je handen compleet aan vol zodra je die gaat tunen. Zelfs met gewoon ruim meer power dan de rest had ik moeite met die race omdat ik m'n eigen auto nauwelijks onder controle had.

[ Voor 25% gewijzigd door XyritZz op 22-05-2013 17:05 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

XyritZz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:03:
[...]
Zulke races win je gewoon met een ronde voorsprong op het hele veld; en om dan direct nog een kleine ergernis aan te geven: Gran Turismo moet blauwe vlaggen krijgen. Heel irritant als je lekker snelle rondjes aan het zetten bent en achterblijvers gaan in de weg zitten.
Het misschien moeilijk te geloven... Maar ze gaan wel degelijk aan de kant, hoewel ik niet zeker weet of ze dit alleen in endurance races doen of in alle races. In endurance races gaan ze in ieder geval zeker wel op tijd aan de kant. Soms net precies de verkeerde kant op, dat dan wel weer.

Overigens is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat jij met die LMP bakken aan de start gaat staan van zo'n race he. Ik vind het juist een pluspunt dat het kan eigenlijk, meeste racegames hebben enorn strenge regulaties waar je auto aan moet voldoen. GT kan je gewoon net zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. Met zo'n 70 tot 120 PP minder dan de tegenstanders krijg je af en toe nog best leuke races hoor!

Dat gezegd hebbende vind ik dan wel weer dat je gewoon bijna geen credits zou moeten krijgen als je toch besluit met een LMP bak een paar koekblikjes eraf te gaan rijden. Wat dat betreft hoop ik dat ze dat systeem van de seizoensevents waar je meer geld krijgt als je minder PP gebruikt doorvoeren in GT6's versie van Aspec. Ook Forzas systeem waar je meer geld krijgt per assist die je uitschakelt zou niet misstaan in GT6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Voxalizer schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:18:
[...]

Het misschien moeilijk te geloven... Maar ze gaan wel degelijk aan de kant, hoewel ik niet zeker weet of ze dit alleen in endurance races doen of in alle races. In endurance races gaan ze in ieder geval zeker wel op tijd aan de kant. Soms net precies de verkeerde kant op, dat dan wel weer.

Overigens is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat jij met die LMP bakken aan de start gaat staan van zo'n race he. Ik vind het juist een pluspunt dat het kan eigenlijk, meeste racegames hebben enorn strenge regulaties waar je auto aan moet voldoen. GT kan je gewoon net zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. Met zo'n 70 tot 120 PP minder dan de tegenstanders krijg je af en toe nog best leuke races hoor!

Dat gezegd hebbende vind ik dan wel weer dat je gewoon bijna geen credits zou moeten krijgen als je toch besluit met een LMP bak een paar koekblikjes eraf te gaan rijden. Wat dat betreft hoop ik dat ze dat systeem van de seizoensevents waar je meer geld krijgt als je minder PP gebruikt doorvoeren in GT6's versie van Aspec. Ook Forzas systeem waar je meer geld krijgt per assist die je uitschakelt zou niet misstaan in GT6.
Daar heb je gelijk in; maar sommige van die A-spec events wil ik gewoon zo snel mogelijk afronden om nog even alles op goud te krijgen. Dan start ik gewoon die race; ga naar m'n garage en pak de snelste auto die ik voor die race mag gebruiken.

Dat is inderdaad een keuze die ik zelf maak; en in zekere zin 'verpest' ik de race zo voor mezelf maar om eerlijk te zijn vind ik A-spec niet boeiend genoeg meer. Om A-spec voor mij wat interessanter te maken zouden ze de beloningen flink omhoog kunnen gooien; in vergelijking met de seasonals krijg je voor A-spec echt 3x niets terwijl het niveau zodra je in de hogere regionen van A-spec komt niet lager is naar mijn beleving.

Sommige A-spec races krijg je 50.000 credits voor... rij ik 1 seasonal en dan krijg ik minimaal 300.000 en vaak zelfs rond de miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe extended trailer! Vergeet de 1080p knop niet :P

YouTube: Gran Turismo 6 - Official Extended Trailer (1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie trailer :) Krijg nu hellemaal zin in ten eerste e3, en hellemaal in release gt6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Inderdaad mooie trailer. Ik hoop dat ze de schaduwen in de uiteindelijke versie ook wat opgepoetst kunnen houden; ziet er wel beter uit in deze trailer.

Hoop ook dat ze net als bij GT5 een leuke collectors edition uit brengen, want GT5 is echt de enige game waar ik gigantisch van baal dat ik de gewone uitvoering heb. Dat ga ik dus goed maken met GT6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Hier nog een gameplay filmpje:

http://www.youtube.com/wa..._embedded&v=9HHK2LxlNS0#!

Ik vind dit qua physics precies toch wel een sprong voorwaarts. :)

[ Voor 4% gewijzigd door ETzPliskin op 25-05-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit. Geluid is in deze auto ook prima. Mensen die dit ook een stofzuiger noemen mogen mij vertellen waar je zo'n stofzuiger haalt. I want one :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 06:01
Het bots-geluid hebben ze in ieder geval niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik denk dat bij de tweede botsing (1:38) wel degelijk een ander geluidje wordt gebruikt. Dat heb ik in ieder geval nog niet gehoord in GT5.. Denk ik :+
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste