Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Mephisteus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:12:
[...]

Subjectief heeft de SE425 veel minder bas dan ik gewend ben. Als je ze opzet is het even wennen, en na kort inspelen geniet je volop van de "tight" bass response.Zodra je echter overschakelt naar een hoofdtelefoon die meer richting de mainstream verwachting van bas gaat (in mijn geval de HD598 voor thuis gebruik) moet je weer wennen aan de sterkere bas response. En zo blijf je heen en weer gaan.

Luisteren naar muziek die niet bas focused is (bijv. klassiek) is een werkelijk genot met de SE425. Maar ik kon er gewoon niet aan wennen om er mee te luisteren naar bijv. Drum & bass. Daar is de SE215 gewoon veel geschikter voor. Ja je hebt (veel) minder detail, en dat is echt echt merkbaar, maar dat genre komt er wel beter tot zijn recht. Het is maar waar de/je nadruk ligt! Het probleem met de SE215 is dat de enkele driver resulteert in dat als je flinke bas hebt, de detail minder wordt.

De SE425 heeft ontiegelijk veel detail, echt een genot om naar te luisteren. Wat betreft de bas... ja het is duidelijk, ja het is onderdeel van de noemer "veel detail". Maar je "voelt" er echt helemaal niks van, natuurlijk moet je niet uit je hoofd trillen, maar een beetje leven in de bas mag van mij wel :)

Zelf heb ik uiteindelijk de SE535 gekocht, heb je niks aan gezien je gestelde budget natuurlijk, maar die heeft naar mijn inziens the best of both worlds. Alle detail van de SE425, met een goede bass response :)

Uiteindelijk is het hele muziek genre natuurlijk subjectief, en ook waar je van kan genieten en wat voorkomt dat je kan genieten. De SE425 is een fantastische IEM met (relatief) veel detail, en (relatief) weinig bas. Als je muziek smaak dus tolereert dat de bas minder aanwezig is doe je aan de SE425 absoluut geen miskoop. Is een bas die meer leeft, die warmer is, iets wat je graag wilt. Dan moet je toch verder zoeken.

Betreft de bass versterker. Persoonlijk zou ik dat niet doen, of het een werkbare oplossing is... geen idee. Mijn ervaring is dat je een stuk gelukkiger wordt van een IEM die in de basis al een response heeft die jij prettig vindt.
Heb je wel een goede fit met die SE425? De Sennheiser HD598 zou volgens de test op golden ears alleen nog maar minder bass hebben dan de SE425: http://en.goldenears.net/8494
De HD 598 heeft een vrijwel vlakke frequentierespons met geen enkele nadruk op de bass. Terwijl de SE425 toch echt wel een milde bassnadruk heeft.

Dat is in ieder geval wat de testresultaten aangeven. Misschien dat jij de in-ears anders doet dragen of andere opzetstukjes gebruikt. Verder weet ik het ook niet waarom de testresultaten zo afwijken van jouw ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
dusty-2011 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:15:
[...]

Heb je wel een goede fit met die SE425? De Sennheiser HD598 zou volgens de test op golden ears alleen nog maar minder bass hebben dan de SE425: http://en.goldenears.net/8494
De HD 598 heeft een vrijwel vlakke frequentierespons met geen enkele nadruk op de bass. Terwijl de SE425 toch echt wel een milde bassnadruk heeft.

Dat is in ieder geval wat de testresultaten aangeven. Misschien dat jij de in-ears anders doet dragen of andere opzetstukjes gebruikt. Verder weet ik het ook niet waarom de testresultaten zo afwijken van jouw ervaring.
Daarom benadruk ik ook het subjectieve. Een goede fit had ik wel, ruime ervaring hoe dat moet met de SE215. Het kan heel goed een subjectief verschil zijn tussen mijn verwachtingen van een open-ear headphone en een IEM. Dat de soundstage van de HD598 gevoelsmatig compenseert voor de bas, dat de samenstelling van het "geheel" beter klinkt.

Een frequency response geeft ook niet het hele plaatje. Had het wel een stuk makkelijker gemaakt om je perfecte koptelefoon te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomasx4 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:53:
[...]

Het probleem is dat ze 200 euro vragen voor een koptelefoon die dezelfde geluidskwaliteit heeft als een koptelefoon van 100 euro, voor dat geld kan je zo ontzettend veel betere headphones kopen. Zelfde geldt voor hun oortjes, gewoon overpriced.
eens dat het aan de dure kant is. Dat het slechte hoofdtelefoons / in-ears zijn, daar ben ik het mee oneens. Dat je in-ears en hoofdtelefoons kunt kopen met een betere geluidskwaliteit voor hetzelfde geld, daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik. Al ben ik er iets minder van overtuigd dan jij vermoed ik zo.

Misschien heb je al een keer naar de huidige generatie Studio hoofdtelefoons geluisterd? Zo niet, dan is het best de moeite waard om dat een keer te doen als je ze in bijv. een Apple reseller-winkel of Mediamarkt/Saturn tegen komt. Met name het compleet over-the-top boomy en het modderige van de bass is er af, de mids klinken ergens naar en het hoog is best goed.
Naar jouw idee waarschijnlijk nog steeds niet de moeite waard in verhouding tot het geld, maar de huidige generatie Beats producten kan naar mijn idee puur op het geluid een stuk beter de concurrentie aan met bijv. een Sennheiser Momentum. De noise-canceling is nog niet op het niveau van bijv. Bose, maar is ook een stap beter geworden. En het comfort (zeer zachte oorkussens en hoofdband) blijft ook een factor voor velen die zo'n Studio kopen.

Alles bij elkaar waarschijnlijk nog steeds geen hoofdtelefoon of in-ear die jij of ik als eerste voorkeur zouden hebben. Maar wat ik wel probeer te zeggen is dat van het huidige modeljaar de Beats by Dre min of meer een slechter imago hebben qua geluidsweergave dan dat ze werkelijk zijn. :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-01 09:33
dusty-2011 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:40:
[...]

Weinig bass is erg subjectief. Ja, er zijn in-ears met meer nadruk op de bass. Nee, de Shure SE425 hebben objectief gezien niet te weinig bass, ze hebben wel degelijk een milde nadruk op de bass. Zie hier voor de meetresultaten: http://en.goldenears.net/6114

Misschien dat je een erg basszwaar geluid gewend bent, en de SE 425 te weinig bass vind hebben. Dat kan. Het ligt er een beetje aan waar je normaal gesproken naar luistert.

Een goedkopere Shure is de SE215. Die heeft veel meer bass: http://en.goldenears.net/5982 Of dat positief is hangt van je smaak af denk ik. De detaillering van het geluid is wel minder goed.
Ik luister normaal gesproken naar de beyerdynanic DT770, maar ik heb op het moment ook een set in-ears van Sony. (Een goedkope set) en hier is de bass minder en dat vindik ook wel een mooi geluid geven. Ik moet eigenlijk de shures gewoon eens proberen.
Mephisteus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:12:
[...]

Subjectief heeft de SE425 veel minder bas dan ik gewend ben. Als je ze opzet is het even wennen, en na kort inspelen geniet je volop van de "tight" bass response.Zodra je echter overschakelt naar een hoofdtelefoon die meer richting de mainstream verwachting van bas gaat (in mijn geval de HD598 voor thuis gebruik) moet je weer wennen aan de sterkere bas response. En zo blijf je heen en weer gaan.

Luisteren naar muziek die niet bas focused is (bijv. klassiek) is een werkelijk genot met de SE425. Maar ik kon er gewoon niet aan wennen om er mee te luisteren naar bijv. Drum & bass. Daar is de SE215 gewoon veel geschikter voor. Ja je hebt (veel) minder detail, en dat is echt echt merkbaar, maar dat genre komt er wel beter tot zijn recht. Het is maar waar de/je nadruk ligt! Het probleem met de SE215 is dat de enkele driver resulteert in dat als je flinke bas hebt, de detail minder wordt.

De SE425 heeft ontiegelijk veel detail, echt een genot om naar te luisteren. Wat betreft de bas... ja het is duidelijk, ja het is onderdeel van de noemer "veel detail". Maar je "voelt" er echt helemaal niks van, natuurlijk moet je niet uit je hoofd trillen, maar een beetje leven in de bas mag van mij wel :)

Zelf heb ik uiteindelijk de SE535 gekocht, heb je niks aan gezien je gestelde budget natuurlijk, maar die heeft naar mijn inziens the best of both worlds. Alle detail van de SE425, met een goede bass response :)

Uiteindelijk is het hele muziek genre natuurlijk subjectief, en ook waar je van kan genieten en wat voorkomt dat je kan genieten. De SE425 is een fantastische IEM met (relatief) veel detail, en (relatief) weinig bas. Als je muziek smaak dus tolereert dat de bas minder aanwezig is doe je aan de SE425 absoluut geen miskoop. Is een bas die meer leeft, die warmer is, iets wat je graag wilt. Dan moet je toch verder zoeken.

Betreft de bass versterker. Persoonlijk zou ik dat niet doen, of het een werkbare oplossing is... geen idee. Mijn ervaring is dat je een stuk gelukkiger wordt van een IEM die in de basis al een response heeft die jij prettig vindt.
Ik luister naar verschillende soorten muziek, dus ik denk dat ik gewoon naar een winkel moet gaan om de se425 te testen. Als dat ergens kan, want laatst was ik in een winkel die in-ears "onder de toonbank" had liggen, omdat ze volgens de wet niet meer gepast mogen worden om hygiëne-redenen. Helaas had die winkel de shures niet.
Tigerblood schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:59:
Misschien is de Audio-Technica ATH-IM50 of IM70 iets voorf je. Veel positieve verhalen over gelezen op Head-Fi.
Bedankt voor het advies! Ik zal er wat reviews over opzoeken.
P.S. Heeft iemand ervaring met de RHA t10i?

[ Voor 5% gewijzigd door WouterT13 op 28-01-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
WouterT13 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:44:
[...]

Ik luister normaal gesproken naar de beyerdynanic DT770, maar ik heb op het moment ook een set in-ears van Sony. (Een goedkope set) en hier is de bass minder en dat vindik ook wel een mooi geluid geven. Ik moet eigenlijk de shures gewoon eens proberen.
Bedoel je deze? http://en.goldenears.net/3579 Die scoren maar liefst +5 op bassgebied, de hoogste score die alleen voor de méést boomy headphones ooit is gereserveerd. Als je dat goed vindt klinken denk ik niet dat de Shure SE425 iets voor jouw is. Er zal in ieder geval een heel ander soort geluid uitkomen. Ik zou ze niet kopen zonder ze ergens geprobeerd te hebben.

Of heb je een andere variant van de DT770? Een DT770 Pro bijvoorbeeld klinkt weer heel anders.

[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 28-01-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
dusty-2011 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:47:
[...]

Bedoel je deze? http://en.goldenears.net/3579 Die scoren maar liefst +5 op bassgebied, de hoogste score die alleen voor de méést boomy headphones ooit is gereserveerd. Als je dat goed vindt klinken denk ik niet dat de Shure SE425 iets voor jouw is. Er zal in ieder geval een heel ander soort geluid uitkomen. Ik zou ze niet kopen zonder ze ergens geprobeerd te hebben.

Of heb je een andere variant van de DT770? Een DT770 Pro bijvoorbeeld klinkt weer heel anders.
Oh sorry, je hebt gelijk.Ik heb de dt770 pro 80 Ohm. Ik vind ze redelijk goed klinken. Alleen de middentonen vind ik soms iets te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
WouterT13 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:06:
[...]

Oh sorry, je hebt gelijk.Ik heb de dt770 pro 80 Ohm. Ik vind ze redelijk goed klinken. Alleen de middentonen vind ik soms iets te zacht.
Zijn dat deze? http://en.goldenears.net/8535
Die hebben juist een vrij zachte bass en hele harde hoge tonen.

De SE425 zou in vergelijking met die koptelefoon iets hardere bass en veel zachtere hoge tonen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
dusty-2011 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Zijn dat deze? http://en.goldenears.net/8535
Die hebben juist een vrij zachte bass en hele harde hoge tonen.

De SE425 zou in vergelijking met die koptelefoon iets hardere bass en veel zachtere hoge tonen hebben.
Die zijn het inderdaad, hoewel de impedantie er niet bij staat (er zijn ook versies van 250 en 600 Ohm), maar dat maakt voor de frequency response niet heel veel uit volgens mij. Als de se425 meer bass hebben, hebben ze zeker genoeg. Iets minder hoge tonen zal ik uit moeten proberen, maar ik denk niet dat ik dat erg vind. In dat geval ziet het er dus goed uit voor se425! Nu moet ik ze nog ergens proberen te beluisteren.
Nog een vraagje; is een portable AMP en/of DAC aan te raden voor deze in-ears?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
WouterT13 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:38:
[...]

Nog een vraagje; is een portable AMP en/of DAC aan te raden voor deze in-ears?
Lijkt me niet strikt noodzakelijk. De hoge gevoeligheid en lage impedantie zorgen ervoor dat je zonder AMP genoeg volume kunt halen. Misschien dat het geluid iets beter wordt met AMP, maar dat durf ik niet te zeggen. Misschien dat iemand anders daar meer over weet.

Ik zou ze eerst zonder AMP proberen. Mocht dat niet bevallen kun je altijd later nog een AMP kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zorg in dat geval liever voor een zeer goede mp3-speler of andere bron. Hoewel het geen 'kieskeurige' in-ear is qua bron, blijft een SE425 is een bijzonder goede in-ear dus je hoort heel snel gebrek aan detail in muziek. Danwel dat je niet eens in de buurt komt van het maximaal mogelijke.
Denk dan aan minimaal 320kbit/s MP3 of bijv. AAC+ of ogg vorbis. Al zul je daarmee nog detail missen dat je bijv. met flac wel kunt horen met die SE425's.

Als je de in-ears alleen in het OV wilt gaan gebruiken of elders onderweg, dan is een 425 overigens onnodig. Van de SE215 zul je dan al lang niet al het detail mee kunnen krijgen. Let er wel op dat de 215 een duidelijke stap meer bass nadruk heeft dan de 425.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secondsight
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
Al een tijdje de RHA 750i in gebruik ook geweldige oordopjes, en zeker voor onder de 100eu.
Heb zelf een redelijk aantal gehad/geluisterd maar in verschillende prijs klasse, maar weinig gehoord die beter klonken als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
dusty-2011 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:03:
[...]

Lijkt me niet strikt noodzakelijk. De hoge gevoeligheid en lage impedantie zorgen ervoor dat je zonder AMP genoeg volume kunt halen. Misschien dat het geluid iets beter wordt met AMP, maar dat durf ik niet te zeggen. Misschien dat iemand anders daar meer over weet.

Ik zou ze eerst zonder AMP proberen. Mocht dat niet bevallen kun je altijd later nog een AMP kopen.
Dat had ik ook verwacht inderdaad; nu weet ik het zeker bedankt.
Bluepenguin schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:09:
zorg in dat geval liever voor een zeer goede mp3-speler of andere bron. Hoewel het geen 'kieskeurige' in-ear is qua bron, blijft een SE425 is een bijzonder goede in-ear dus je hoort heel snel gebrek aan detail in muziek. Danwel dat je niet eens in de buurt komt van het maximaal mogelijke.
Denk dan aan minimaal 320kbit/s MP3 of bijv. AAC+ of ogg vorbis. Al zul je daarmee nog detail missen dat je bijv. met flac wel kunt horen met die SE425's.

Als je de in-ears alleen in het OV wilt gaan gebruiken of elders onderweg, dan is een 425 overigens onnodig. Van de SE215 zul je dan al lang niet al het detail mee kunnen krijgen. Let er wel op dat de 215 een duidelijke stap meer bass nadruk heeft dan de 425.
Ik ga ze niet alleen in het OV gebruiken; ik zal ze ook thuis gebruiken in de zomer (als het te warm is voor een koptelefoon en waarschijnlijk tijdens het studeren in de studieruimte/bibliotheek van de universiteit. Vandaar toch de keuze voor iets meer detail.
Als bron heb ik het liefst een DAC, omdat ik de oortjes ook wil gebruiken voor geluid vanaf mijn laptop. Wat zal een goede DAC zijn voor de se425? Is een FiiO E17 geschikt?
secondsight schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:34:
Al een tijdje de RHA 750i in gebruik ook geweldige oordopjes, en zeker voor onder de 100eu.
Heb zelf een redelijk aantal gehad/geluisterd maar in verschillende prijs klasse, maar weinig gehoord die beter klonken als deze.
Bedankt voor je reactie; ik zal deze ook proberen te beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secondsight
Zeker een aan rader, erg mooie dopjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
dusty-2011 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:15:
[...]

Erg oppassen met gecompenseerde grafieken zoals op GoldenEars. Bij HeadRoom en InnerFidelity geven ze ook de "raw" curves. Deze horen niet vlak te zijn, maar het geeft een beter beeld van de balans.

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=-2&graphID%5B%5D=2721&graphID%5B%5D=2731&graphID%5B%5D=2851&scale=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Seers schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:55:
[...]

Erg oppassen met gecompenseerde grafieken zoals op GoldenEars. Bij HeadRoom en InnerFidelity geven ze ook de "raw" curves. Deze horen niet vlak te zijn, maar het geeft een beter beeld van de balans.

[afbeelding]
Die raw curve geeft Golden Ears bij alle recente reviews ook. Ze noemen het daar de Measured Frequency Response. De gecorrigeerde curve noemen ze de perceived frequency response. Alleen bij de oudere reviews ontbreekt deze raw curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
secondsight schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:24:
Zeker een aan rader, erg mooie dopjes!
Door je enthousiasme ga ik ze zeker proberen te beluisteren :)
Seers schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:55:
[...]

[afbeelding]
Waarom zijn er gecompenseerde grafieken? Is dat omdat de in-ears niet helemaal passen waardoor bass ontsnapt of iets anders? Zijn de 'RAW' grafieken een beter referentiepunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secondsight
Goed te horen, heb ook de t10i geprobeert maar vond ik zelf minder te warm/dark/ te veel bass, en te weinig treble daar door ook als je de andere filter gebruikt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
WouterT13 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:51:
[...]

Waarom zijn er gecompenseerde grafieken? Is dat omdat de in-ears niet helemaal passen waardoor bass ontsnapt of iets anders? Zijn de 'RAW' grafieken een beter referentiepunt?
De RAW grafieken zijn geen betere referentiepunten naar mijn mening. Ze zijn moeilijker te begrijpen omdat ze helemaal niet flat moeten zijn. Aan de gecompenseerde grafieken kun je in één oogopslag zien waar de nadruk ligt, hoe het met de toonbalans zit, etc omdat ze helemaal flat moeten zijn.

Kijk maar eens hier naar de perceived frequency response en de measured frequency response:
http://en.goldenears.net/22602
De Sennheiser HD800 volgt vrij goed de ideale target.

Op de perceived curve zitten drie compensaties:
Diffuse Sound Field Equalization + The small room X-Curve Compensation + Bass Compensation

Wil je hier meer over weten? Lees dan:
http://en.goldenears.net/388
http://en.goldenears.net/...webzine&document_srl=1884

[ Voor 12% gewijzigd door dusty-2011 op 29-01-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
secondsight schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:46:
Goed te horen, heb ook de t10i geprobeert maar vond ik zelf minder te warm/dark/ te veel bass, en te weinig treble daar door ook als je de andere filter gebruikt nog.
Dat idee kreeg ik inderdaad ook van de reviews op internet. Jammer, want het design vind ik wel mooi. Ben dus benieuwd naar de 750i.
dusty-2011 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:28:
[...]

De RAW grafieken zijn geen betere referentiepunten naar mijn mening. Ze zijn moeilijker te begrijpen omdat ze helemaal niet flat moeten zijn. Aan de gecompenseerde grafieken kun je in één oogopslag zien waar de nadruk ligt, hoe het met de toonbalans zit, etc omdat ze helemaal flat moeten zijn.

Kijk maar eens hier naar de perceived frequency response en de measured frequency response:
http://en.goldenears.net/22602
De Sennheiser HD800 volgt vrij goed de ideale target.

Op de perceived curve zitten drie compensaties:
Diffuse Sound Field Equalization + The small room X-Curve Compensation + Bass Compensation

Wil je hier meer over weten? Lees dan:
http://en.goldenears.net/388
http://en.goldenears.net/...webzine&document_srl=1884
Dat ziet er duidelijk uit en was interessant om te lezen. Bedankt ervoor. Wat ik er uit haal, is dat ik inderdaad beter de perceived frequency response kan gebruiken als vergelijking. Al komt het uiteindelijk toch allemaal neer op testen. Bedankt
Ik weet niet of een DAC voor deze oortjes nodig zal zijn, maar ik zat te denken aan de volgende DAC: http://hifimediy.com/android-dac. De reviews zijn redelijk lovend (http://www.head-fi.org/products/hifimediy-sabre-usb-dac). Zal ik verschil horen met deze kleine investering in een DAC ten op zichte van mijn mid-range Xperia SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
dusty-2011 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 01:09:
[...]

Die raw curve geeft Golden Ears bij alle recente reviews ook. Ze noemen het daar de Measured Frequency Response. De gecorrigeerde curve noemen ze de perceived frequency response. Alleen bij de oudere reviews ontbreekt deze raw curve.
Ow, da's wel beter. :)
dusty-2011 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:28:
[...]

Ben ik totaal niet met je eens. Een gecompenseerde grafiek compenseert dus bijvoorbeeld de insertion gain peak. Maar als deze piek vlakker is gemaakt (wat meer amerikaanse ontwerpen) of dat hij op een wat andere frequentie ligt dan krijg je dus hele rare gaten, pieken met dippen in je curve. Dit geeft dus een verkeerd beeld van wat de in-ear doet.

De basperceptie komt voornamelijk van het laag in combinatie met de piek die dan rond 2~3 kHz zit. Doordat de piek is "weggecorigeerd" is dit dus slecht te zien.

Een Shure SE535 die gehoormatig echt heel vlak is, lijkt opeens een basmonster in de gecompenseerde grafiek. In de ruwe meetdata kun je veel beter de klankbalans afschatten.

Dat er maar gerommeld moet worden met de grafiekdata omdat het dan "makkelijk te lezen is" vind ik gewoon een verkeerde insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 12:53
Ik ben na lang dubben en kijken en zoeken gegaan voor de Bose soundsport ben erg benieuwd en vooral naar de pas vorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
De Shure SE535 heeft een vrij donker en boomy geluid. De treble is echt duidelijk één of twee stappen zachter. En de bass zit een flinke nadruk op. Het zijn dan wel geen bassmonsters, maar de gecorrigeerde frequentierespons geeft correct weer dat het geluid donker en boomy is. Bij treble scoren ze -2 en bij bass +2.
http://en.goldenears.net/3381

De gecorrigeerde frequentierespons geeft dus perfect weer wat ook de reviewer in zijn subjectieve tabel neerzet. De bass is duidelijk benadrukt t.o.v. de middentonen. En de treble is duidelijk zachter dan de middentonen.

Een RAW grafiek gaat je bij deze interpretatie niet verder helpen. Het gebrek aan hoge tonen wordt dan gecompenseerd door de "meetfouten". Zo krijg je misschien de indruk dat het gebalanceerd is, maar dat is een foutieve indruk. Iedere serieuze luisteraar zou de Shure SE535 niet gebalanceerd noemen. Misschien dat de bass niet monsterlijk hard is, maar het gebrek aan hoge tonen moet je toch echt opvallen. Ik weet dat ze hem in reviews vaak gebalanceerd noemen, maar dat is ie in feite dus niet.

Ga maar eens ergens luisteren naar de HD800. Die staat echt bekend als gebalanceerd. Heeft ook een hele andere frequency response. http://en.goldenears.net/22602

[ Voor 11% gewijzigd door dusty-2011 op 29-01-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
dusty-2011 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:27:
De Shure SE535 heeft een vrij donker en boomy geluid. De treble is echt duidelijk één of twee stappen zachter. En de bass zit een flinke nadruk op. Het zijn dan wel geen bassmonsters, maar de gecorrigeerde frequentierespons geeft correct weer dat het geluid donker en boomy is. Bij treble scoren ze -2 en bij bass +2.
http://en.goldenears.net/3381
Er zit helemaal geen "flinke nadruk" op de bas. Het subjectieve oordeel van de reviewer kan ik niet zoveel mee aangezien zijn Golden Ears Headphone Amplifier niet nader gespecificeerd is. Als deze een hoge uitgangsimpedantie heeft gaat deze gelijk nat bij de SE535 omdat deze op 5 kHz dipt tot 10 ohm. Maar dat weet ik niet. Ik weet wel dat er echt geen flinke nadruk zit op de bas. Er zit een klein beetje donkere textuur aan, maar als ik het vergelijk met vele andere earphones is deze echt niet "donker en boomy" zoals jij het noemt.
De gecorrigeerde frequentierespons geeft dus perfect weer wat ook de reviewer in zijn subjectieve tabel neerzet. De bass is duidelijk benadrukt t.o.v. de middentonen. En de treble is duidelijk zachter dan de middentonen.

Een RAW grafiek gaat je bij deze interpretatie niet verder helpen. Het gebrek aan hoge tonen wordt dan gecompenseerd door de "meetfouten". Zo krijg je misschien de indruk dat het gebalanceerd is, maar dat is een foutieve indruk. Iedere serieuze luisteraar zou de Shure SE535 niet gebalanceerd noemen. Misschien dat de bass niet monsterlijk hard is, maar het gebrek aan hoge tonen moet je toch echt opvallen. Ik weet dat ze hem in reviews vaak gebalanceerd noemen, maar dat is ie in feite dus niet.
Hier zit dus júist het probleem omdat de gecompenseerde grafiek je het idee geeft dat er compleet geen hoog inzit, maar dit is gewoon niet waar. De ruwe grafiek geeft je de juiste data, namelijk het rustig afrollen in tegenstelling tot heftige pieken.

Ik wil mezelf zeker neerzetten als serieuze luisteraar, en ik durf zelfs de zeggen dat de SE535 een van de meest gebalanceerde earphones is. Is in ieder geval gebalanceerder dan IE800, Shure SE846 en AKG K3003.
Ga maar eens ergens luisteren naar de HD800. Die staat echt bekend als gebalanceerd. Heeft ook een hele andere frequency response. http://en.goldenears.net/22602
Dan kan ik beter naar een HD650 kijken, die heeft een rechtere frequency response (gecorrigeerd) http://en.goldenears.net/GR_Headphones/11616

Of nog beter: een Beyerdynamic DT880. Deze klinkt, behalve dat hij er op papier vlak uitziet, ook echt vlak. En de SE535 heeft, voor zover je in-ears met koptelefoons kan vergelijken hetzelfde "timbre".

Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=-1&graphID%5B%5D=963&graphID%5B%5D=4061&scale=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
De SE 535 heeft een klein beetje hoog tot aan pakweg 8 Khz. Daarna tot aan 10 Khz een heel klein beetje hoog. Boven 10 Khz een piep piep piepklein beetje hoog. Een Sennheiser HD650 waar jij het mee vergelijkt heeft gewoon een fatsoenlijke hoeveelheid hoog tot aan 20 Khz. Datzelfde geld voor de Beyerdynamic DT880.

Kijk je ook eens naar de scores van de HD650 in de tabel onderaan: http://en.goldenears.net/GR_Headphones/11616

Het is echt een zware belediging voor de HD650 om hem met een SE 535 te vergelijken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Ik ben dit weekend naar de winkel gegaan en heb een RHA 750i en een se425 getest. Beide vond ik hele goede kwaliteit geluid bieden! Ik ben uiteindelijk voor de se425 gegaan, omdat deze net een betere pasvorm heeft met mijn oor en net iets beter past. Toch is de 750i ook een hele goede keus! Een aanrader inderdaad!
De se425 heeft niet heel veel bass, maar genoeg voor mij. Bedankt voor jullie advies!
PS: ik merk inderdaad een verschil tussen verschillende audiobronnen. Mijn computer geeft (via een asus xonar dx) een goed helder geluid, maar mijn mobiel geeft een soort ruis. Is ditop te lossen met een DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Op het moment heb ik een goedkoop setje Philips SHE 2000. Op zich goeie oordopjes voor mij, maar ik denk dat ik met iets duurdere oordopjes wel meer tevreden ben.

• In-ears of oordopjes?
In-ears. Wat ik gelezen heb is dat in-ears beter geluid afsluiten.

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Dit vind ik een beetje slecht in te schatten

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
vooral progressieve rock. En dan veel Peter Gabriel, maar ook wel een beetje David Bowie, Pink Floyd en in mindere mate Radiohead

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik zal de oordopjes vooral s' avonds in bed gebruiken voordat ik ga slapen en soms tijdens het huiswerk maken

• Heb je een merkvoorkeur?
Nein, heb al wel de Sennheiser cx 300/400 II gevonden. Ook ben ik aan het overwegen om nog een keer dezelfde te kopen of de iets duurdere SHE 3000, die mij in het verleden erg bevielen.

• Wat is het budget?
Tot 30 euro. Maar als het merkbaar verschil oplevert (vooral in muziekbeleving) wil ik tot 50-60 euro gaan.

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Ik heb oordopjes met fancy opbergdoosjes gevonden, dat zou wel fijn zijn om er bij te hebben, omdat ik erg rommelig ben. Maar goede bang for the Buck is ook zeer belangrijk!

[ Voor 0% gewijzigd door hoi1234 op 02-02-2015 12:34 . Reden: leesbaarder gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb nu m'n Grado koptelefoon kapot is (:'() even Sennheiser CX 1.00's gekocht, best fijne dingen moet ik zeggen. In ieder geval vrij helder geluid, natuurlijk wel een stap terug van m'n koptelefoon, maar goed te doen voor nu :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Niet online
WouterT13 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:17:
Ik ben dit weekend naar de winkel gegaan en heb een RHA 750i en een se425 getest. Beide vond ik hele goede kwaliteit geluid bieden! Ik ben uiteindelijk voor de se425 gegaan, omdat deze net een betere pasvorm heeft met mijn oor en net iets beter past. Toch is de 750i ook een hele goede keus! Een aanrader inderdaad!
De se425 heeft niet heel veel bass, maar genoeg voor mij. Bedankt voor jullie advies!
PS: ik merk inderdaad een verschil tussen verschillende audiobronnen. Mijn computer geeft (via een asus xonar dx) een goed helder geluid, maar mijn mobiel geeft een soort ruis. Is ditop te lossen met een DAC?
Mooi dat het bevalt d:)b

Mobiel kan wel via een DAC, mits het via USB gaat. Zodra het over de 3,5mm gaat is het al omgevormd tot analoog en doe je (afaik) niks meer aan de ruis. In Android is geluid via USB vanaf 5.0 mogelijk. Heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
hoi1234 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:32:
Op het moment heb ik een goedkoop setje Philips SHE 2000. Op zich goeie oordopjes voor mij, maar ik denk dat ik met iets duurdere oordopjes wel meer tevreden ben.

• In-ears of oordopjes?
In-ears. Wat ik gelezen heb is dat in-ears beter geluid afsluiten.

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Dit vind ik een beetje slecht in te schatten

vooral progressieve rock. En dan veel Peter Gabriel, maar ook wel een beetje David Bowie, Pink Floyd en in mindere mate Radiohead

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik zal de oordopjes vooral s' avonds in bed gebruiken voordat ik ga slapen en soms tijdens het huiswerk maken

Nein, heb al wel de Sennheiser cx 300/400 II gevonden. Ook ben ik aan het overwegen om nog een keer dezelfde te kopen of de iets duurdere SHE 3000, die mij in het verleden erg bevielen.

• Wat is het budget?
Tot 30 euro. Maar als het merkbaar verschil oplevert (vooral in muziekbeleving) wil ik tot 50-60 euro gaan.

Ik heb oordopjes met fancy opbergdoosjes gevonden, dat zou wel fijn zijn om er bij te hebben, omdat ik erg rommelig ben. Maar goede bang for the Buck is ook zeer belangrijk!
Je geeft aan dat je in-ears wilt. Maar tegelijkertijd geef je ook aan dat je misschien toch weer de SHE 2000 of SHE 3000 gaat kopen, wat gewone oordopjes zijn. Ik neem aan dat je dus toch geïnteresseerd bent in gewone oordopjes.

Als je gewone oordopjes wilt die een wat betere geluidskwaliteit leveren kun je denken aan de Sennheiser MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Voor 25 euro krijg je dan een hele behoorlijke geluidskwaliteit. Voor een goede basweergave moet je de bijgeleverde kussentjes gebruiken. Het is ook aan te bevelen om wat reserve kussentjes erbij te kopen: 'hama hoofdtelefoon kussens 19mm'. Deze kussentjes zijn ook iets dikker en van iets betere kwaliteit. Koop er iets anders bij of koop meerdere stuks en de verzendkosten vallen ook wel mee.
De Sennheiser cx 300 hebben veel meer nadruk op de bass dan je gewend bent. Ik weet niet of het klankbeeld van een Sennheiser cx 300 jou zou aanstaan.

De SHE2000 staat nou niet echt bekend om z'n goede geluidskwaliteit. Ik kan je aanraden om de MX 475 te proberen of om de overstap naar in-ears te maken. Als je voor in-ears kiest moeten ze misschien wel wat gebalanceerder zijn als een CX 300, indien je niet zo'n basshead bent. Maar koop in ieder geval niet weer een SHE2000 of SHE3000.

[ Voor 3% gewijzigd door dusty-2011 op 02-02-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
dusty-2011 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:35:
[...]

Je geeft aan dat je in-ears wilt. Maar tegelijkertijd geef je ook aan dat je misschien toch weer de SHE 2000 of SHE 3000 gaat kopen, wat gewone oordopjes zijn. Ik neem aan dat je dus toch geïnteresseerd bent in gewone oordopjes.

Als je gewone oordopjes wilt die een wat betere geluidskwaliteit leveren kun je denken aan de Sennheiser MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Voor 25 euro krijg je dan een hele behoorlijke geluidskwaliteit. Voor een goede basweergave moet je de bijgeleverde kussentjes gebruiken. Het is ook aan te bevelen om wat reserve kussentjes erbij te kopen: 'hama hoofdtelefoon kussens 19mm'. Deze kussentjes zijn ook iets dikker en van iets betere kwaliteit. Koop er iets anders bij of koop meerdere stuks en de verzendkosten vallen ook wel mee.
De Sennheiser cx 300 hebben veel meer nadruk op de bass dan je gewend bent. Ik weet niet of het klankbeeld van een Sennheiser cx 300 jou zou aanstaan.

De SHE2000 staat nou niet echt bekend om z'n goede geluidskwaliteit. Ik kan je aanraden om de MX 475 te proberen of om de overstap naar in-ears te maken. Als je voor in-ears kiest moeten ze misschien wel wat gebalanceerder zijn als een CX 300, indien je niet zo'n basshead bent. Maar koop in ieder geval niet weer een SHE2000 of SHE3000.
Wil eigenlijk wel een keer in-ears proberen, maar gewone oordopjes zijn ook oké. Met de Philips oordopjes was ik gewoon tevreden en mensen kopen nou eenmaal dingen waar ze goede ervaringen mee hebben. Maar als jij al zegt dat je voor iets meer betere kunt kopen is, zal ik deze maar niet kopen.

Dan heb ik tot zover 2 opties.
1). Ik koop de cx 475
2). Ik koop de cx300/400 II en kijk of ik er iets mee kan, zo ja, mooi, zo nee, wet koop op afstand. (Koop bij bol.com, vanwege goede garantieafhandelingen volgens een oude klasgenoot) Dan nog 1 vraag het verschil tussen de cx 300 en cx 400 zit hem toch in het wieltje voor het verstellen van geluid?)
3) koop andere in-ears (maar welke?) Misschien de creative EP 630? De oude klasgenoot waar ik het al over had, heeft ongeveer dezelfde muzieksmaak en hij is hier blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:36
Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe oordopjes voor onderweg, ik ben de standaard iphone oordopjes al een tijdje zat. Het model zit wel lekker en ze vallen niet uit tijdens sporten etc. Nu ben ik tijdens mijn zoektocht bij deze oordopjes uitgekomen. http://www.bax-shop.nl/oo...ppen/product-details.html , ik ken het merk verder niet, is dit een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:56:
[...]

2). Ik koop de cx300/400 II en kijk of ik er iets mee kan, zo ja, mooi, zo nee, wet koop op afstand.
Die niet geldt voor hygiëneproducten. Net als tandenborstels en scheerapparaten die uit de verpakking zijn, kun je een in-ear of oordopje niet terugsturen. Just saying :)
(Koop bij bol.com, vanwege goede garantieafhandelingen volgens een oude klasgenoot) Dan nog 1 vraag het verschil tussen de cx 300 en cx 400 zit hem toch in het wieltje voor het verstellen van geluid?)
Nee, de CX400 II is een CX300 met meer detail in het geluid, iets minder bassnadruk en vooral een meer gecontroleerd / strakker geluid. Niet een wereld van verschil, wel een merkbaar verschil.
3) koop andere in-ears (maar welke?) Misschien de creative EP 630? De oude klasgenoot waar ik het al over had, heeft ongeveer dezelfde muzieksmaak en hij is hier blij mee.
optie 3 zou ik je aanraden, een EP630 is prima of een CX200 / 215 / 250. De in-ears van tot ongeveer 15-20 euro zijn relatief beperkt in de geluidskwaliteit, daarboven maak je met de in-ears van ongeveer 25 euro weer een stap omhoog. Van Creative, Sony, Philips en Sennheiser kun je van in-ears van tussen iets van 20 tot 30 euro eigenlijk elke in-ear wel nemen. Kun je je niet echt een buil aan vallen zogezegd.
Houd er overigens rekening mee dat je bij in-ears (hoort bij het ontwerp) duidelijk meer bass hoort dan dat je van oordopjes gewend bent.
Mocht het bevallen, dan kun je vanaf daar weer zien. Als het tegenvalt hoe een in-ear voor jou werkt, dan is er met 20-30 euro een nog te overzien bedrag verloren. Daarom zou ik in jouw geval niet meteen de stap naar in-ears van 50 tot 60 euro maken, je kunt ze immers praktisch niet meer retourneren of doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Knip, gebruik de edit knop ;)

[ Voor 96% gewijzigd door The Wizard op 02-02-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Bluepenguin schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:49:
[...]
Die niet geldt voor hygiëneproducten. Net als tandenborstels en scheerapparaten die uit de verpakking zijn, kun je een in-ear of oordopje niet terugsturen. Just saying :)

[...]
Nee, de CX400 II is een CX300 met meer detail in het geluid, iets minder bassnadruk en vooral een meer gecontroleerd / strakker geluid. Niet een wereld van verschil, wel een merkbaar verschil.

[...]

optie 3 zou ik je aanraden, een EP630 is prima of een CX200 / 215 / 250. De in-ears van tot ongeveer 15-20 euro zijn relatief beperkt in de geluidskwaliteit, daarboven maak je met de in-ears van ongeveer 25 euro weer een stap omhoog. Van Creative, Sony, Philips en Sennheiser kun je van in-ears van tussen iets van 20 tot 30 euro eigenlijk elke in-ear wel nemen. Kun je je niet echt een buil aan vallen zogezegd.
Houd er overigens rekening mee dat je bij in-ears (hoort bij het ontwerp) duidelijk meer bass hoort dan dat je van oordopjes gewend bent.
Mocht het bevallen, dan kun je vanaf daar weer zien. Als het tegenvalt hoe een in-ear voor jou werkt, dan is er met 20-30 euro een nog te overzien bedrag verloren. Daarom zou ik in jouw geval niet meteen de stap naar in-ears van 50 tot 60 euro maken, je kunt ze immers praktisch niet meer retourneren of doorverkopen.
Dankje wel voor de reactie! Jouw idee lijkt inderdaad wel interessant. Ik was al aan het twijfelen over terugsturen van oordopjes, maar bol.com adverteert wel met 30 dagen retourrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:09:
[...]

Dankje wel voor de reactie! Jouw idee lijkt inderdaad wel interessant. Ik was al aan het twijfelen over terugsturen van oordopjes, maar bol.com adverteert wel met 30 dagen retourrecht.
hm, net even opgezocht en inderdaad: bol lijkt oordopjes e.d. niet expliciet uit te zonderen van het retourrecht. Daar zou Bol ongeveer de eerste mee zijn, dus ik zou er niet al te zeer van uit gaan dat je kunt retourneren. Een t-shirt dat één keer gepast is, is toch iets heel anders dan een geopende blister-verpakking en een uitgeprobeerde in-ear. Het in-ear setje lijkt me na retour onverkoopbaar.

Als je mijn advies zou willen weten: zoals hierboven ook al kort gezegd, kijk naar een in-ear van rond de 25 euro. Niet enorm veel budget als het tegenvalt. Wanneer het bevalt, dan heb je een in-ear waar je een tijdje mee vooruit kunt & die nog een best leuke geluidskwaliteit biedt.
Om het iets uitgebreider te verwoorden: de vier genoemde merken (Sony/Philips/Sennheiser/Creative) zijn aan te raden omdat deze een geluidsbeeld geven (evenwicht tussen bass/midden/treble/hoog) dat heel veel mensen wel bevalt of op z'n minst niet tegen staat.
Mocht je een in-ear willen met een microfoontje om onderweg te kunnen bellen of voor bijv. Skype achter de pc, dan kun je in de regel de CX275S van Sennheiser of een Jays aJays goed kiezen. Let er wel op dat je nooit gegarandeerd bent er van dat de afstandsbediening goed werkt, dat hangt namelijk ook af van de smartphone en het besturingsysteem daar op (zelfs de provider branding kan soms invloed hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Bluepenguin schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:42:
[...]

hm, net even opgezocht en inderdaad: bol lijkt oordopjes e.d. niet expliciet uit te zonderen van het retourrecht. Daar zou Bol ongeveer de eerste mee zijn, dus ik zou er niet al te zeer van uit gaan dat je kunt retourneren. Een t-shirt dat één keer gepast is, is toch iets heel anders dan een geopende blister-verpakking en een uitgeprobeerde in-ear. Het in-ear setje lijkt me na retour onverkoopbaar.

Als je mijn advies zou willen weten: zoals hierboven ook al kort gezegd, kijk naar een in-ear van rond de 25 euro. Niet enorm veel budget als het tegenvalt. Wanneer het bevalt, dan heb je een in-ear waar je een tijdje mee vooruit kunt & die nog een best leuke geluidskwaliteit biedt.
Om het iets uitgebreider te verwoorden: de vier genoemde merken (Sony/Philips/Sennheiser/Creative) zijn aan te raden omdat deze een geluidsbeeld geven (evenwicht tussen bass/midden/treble/hoog) dat heel veel mensen wel bevalt of op z'n minst niet tegen staat.
Mocht je een in-ear willen met een microfoontje om onderweg te kunnen bellen of voor bijv. Skype achter de pc, dan kun je in de regel de CX275S van Sennheiser of een Jays aJays goed kiezen. Let er wel op dat je nooit gegarandeerd bent er van dat de afstandsbediening goed werkt, dat hangt namelijk ook af van de smartphone en het besturingsysteem daar op (zelfs de provider branding kan soms invloed hebben).
Dankje wel. Ik hoef niet te kunnen bellen of skypen, dus heb geen microfoon nodig. Als ik een keer moet skypen heeft mijn mobiel natuurlijk ook een microfoon

Edit: heb bol.com maar een facebook bericht gestuurd om het na te vragen.

Volgens de medewerker die mij een privé bericht stuurde kunnen ook oordopjes gewoon 30 dagen uitgeprobeerd worden.
Dus ik ga nog even na denken of ik de cx400 II neem of toch de creative

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 02-02-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Mephisteus schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:11:
[...]

Mooi dat het bevalt d:)b

Mobiel kan wel via een DAC, mits het via USB gaat. Zodra het over de 3,5mm gaat is het al omgevormd tot analoog en doe je (afaik) niks meer aan de ruis. In Android is geluid via USB vanaf 5.0 mogelijk. Heb er zelf geen ervaring mee.
Bedankt voor de reactie. Ik ga denk ik de gok wagen op een hifimediy van 30 euro. Die schijnen wel goed te klinken. Hopelijk haalt dat de lichte ruis weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Uiteindelijk zijn het simpele silvercrest in- ears geworden.( mijn ouders kwamen daar opeens mee aan) Ben ze nu aan het testen en ze zijn sowieso beter dan de Philips oordopjes die ik eerst had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:53:
Zocht ook nog goede in-ears, had 2 setjes van Sony, maar die ben ik beide kwijtgeraakt :P

Net die bruine van ibuyou besteld :Y)
Zojuist ontvangen *O*

Nog redelijk snel dus, pak hem beet 2 a 2.5 week

foto for proof :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vv3t8VHdv5A8O1N7aTe2BCDG/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 12:08
Iuigi schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:14:
[...]

Thanks. De officiële had ik al gevonden, maar vind ik erg prijzig. Ik heb de eBay kabel besteld, ik hou je op de hoogte.
De kabel al ontvangen? Ik heb zelf deze besteld op eBay, voor m'n SE215.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
borstel schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:26:
[...]

De kabel al ontvangen? Ik heb zelf deze besteld op eBay, voor m'n SE215.
Ik heb 'm al een tijdje, helemaal vergeten. Werkt prima! Knopjes werken op mijn nexus 5 en door het microfoontje ben ik duidelijk verstaanbaar. Kabel is wat minder degelijk naar mijn gevoel dan het origineel maar dat mag voor deze prijs wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenRa
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-04-2021
Hallo, ik ben opzoek naar advies voor in ears rond de €90.

- Gebruik: senheiser cx300, sony mdr-nc3Ie

- Ik zoek een gedetailleerd geluid met stevig laag

- Het meeste luister ik rock en dance af en toe metal en pop

- Ik ga ze hoofzakelijk onderweg in de trein gebruiken/thuis

- Geen merk voorkeur, wel de shure se215 215-cl al gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien Grado iGi in-ears? Reviews zijn wel positief, maar net als alle andere producten van Grado zijn ze erg gebalanceerd, en moet je geen sterk aanwezige bass verwachten bijvoorbeeld.

E: Lees eigenlijk hele gemengde reviews... Zou toch verder kijken. Misschien de Sennheiser CX 5.00? Heb zelf een CX 1.00 gekocht voor 30 euro, en ben eigenlijk best wel te spreken. Ben meer een koptelefoon man, maar doordat mijn Grado's kapot waren gegaan en ik even geen geld heb om weer een dure koptelefoon te kopen, ben ik voor de Sennheiser CX 1.00 gegaan. Eigenlijk ontzettend goed geluid voor zo'n goedkoop dingetje, en de 1.00 is de low-end versie, de 5.00 de meest high end. Deze lijn moet trouwens de CX 300 vervangen.

[ Voor 58% gewijzigd door Thomas op 09-02-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenRa
Thomasx4 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:45:
Misschien Grado iGi in-ears? Reviews zijn wel positief, maar net als alle andere producten van Grado zijn ze erg gebalanceerd, en moet je geen sterk aanwezige bass verwachten bijvoorbeeld.
Mm, aanwezige bass is toch wel een must, zeker niet te overdreven want een balans is wel belangrijk. Maar een beetje meer in het laag is wel een ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RubenRa schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:48:
[...]

Mm, aanwezige bass is toch wel een must, zeker niet te overdreven want een balans is wel belangrijk. Maar een beetje meer in het laag is wel een ding
Misschien is dit interessant om te lezen;

http://thewirecutter.com/reviews/best-100-in-ear-headphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenRa
Thomasx4 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:45:
Eigenlijk ontzettend goed geluid voor zo'n goedkoop dingetje, en de 1.00 is de low-end versie, de 5.00 de meest high end. Deze lijn moet trouwens de CX 300 vervangen.
Ik zou eens kijken naar deze senheisers. Ik weer niet als deze de shure se215 overtreffen aangezien ik die al een beetje in mijn hoofd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Niet online
RubenRa schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:31:

- Gebruik: senheiser cx300, sony mdr-nc3Ie

- Ik zoek een gedetailleerd geluid met stevig laag

- Het meeste luister ik rock en dance af en toe metal en pop

- Ik ga ze hoofzakelijk onderweg in de trein gebruiken/thuis

- Geen merk voorkeur, wel de shure se215 215-cl al gezien
Het is al geroepen, en je roept het zelf ook al. De SE215 is echt geen verkeerde keus. Stevig laag, en goed voor de genoemde genres. En het sluit de trein lekker af natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:02
Hoi,

Ik ben op zoek naar basshead in ears. Gewoon voor de leuk, voor als ik hip-hop, dancemuziek oid luister.

Momenteel heb ik de xiaomi piston 2, maar ik vind deze toch net iets te vlak klinken.

Budget is rond de €25.

Zelf heb ik deze guide geraadpleegd. Daaruit kwam de keuze voor de NuForce NE 600 m/x. Deze iem heb ik ook op veel andere sites zien staan. Echter is deze al best oud.

Ik lees op head-fi hier iets over de Sony MDRXB50 en Carbo Tenores. Heeft iemand hier ervaring mee?

Weet iemand of er in deze price range al wat beters op de markt is?

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door AMD1800 op 10-02-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:31
De Brainwavz Delta hebben wat meer bass dan de Pistons, dus die zou je ook kunnen overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
AMD1800 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:50:
Hoi,

Ik ben op zoek naar basshead in ears. Gewoon voor de leuk, voor als ik hip-hop, dancemuziek oid luister.

Momenteel heb ik de xiaomi piston 2, maar ik vind deze toch net iets te vlak klinken.

Budget is rond de €25.

Zelf heb ik deze guide geraadpleegd. Daaruit kwam de keuze voor de NuForce NE 600 m/x. Deze iem heb ik ook op veel andere sites zien staan. Echter is deze al best oud.

Ik lees op head-fi hier iets over de Sony MDRXB50 en Carbo Tenores. Heeft iemand hier ervaring mee?

Weet iemand of er in deze price range al wat beters op de markt is?

Alvast bedankt!
De Sennheiser CX 3.00 ligt iets boven je budget (kosten zo'n 38 euro) maar zijn wel precies wat je zoekt. Zie bijvoorbeeld: http://www.trustedreviews.com/sennhesier-cx-3-00-review
Voor dat geld krijg je wel een goed draagcomfort en een goede bouwkwaliteit. Ze bieden ook goede noise isolation.
De bass van de CX 3.00 zal je zeer zeker niet teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenRa
Mephisteus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:42:
[...]

Het is al geroepen, en je roept het zelf ook al. De SE215 is echt geen verkeerde keus. Stevig laag, en goed voor de genoemde genres. En het sluit de trein lekker af natuurlijk :)
Oké, dan ga ik ze bestellen. Ik zal nog wat laten horen! Trouwens, is het nodig om de shure's te laten "inspelen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

RubenRa schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:31:
...
Geen merk voorkeur, wel de shure se215 215-cl al gezien
Mag ik vragen waarom je niet voor de Shure bent gegaan? Word imo vrij lastig iets beters te vinden voor je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenRa
Anoniem: 238040 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:30:
[...]

Mag ik vragen waarom je niet voor de Shure bent gegaan? Word imo vrij lastig iets beters te vinden voor je budget.
Ik ga nu ook voor de shure's, zocht eingelijk een goed argument om ze niet te nemen, heb dat niet gekregen dus dat is voor mij een bevestiging om ze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RubenRa schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:30:
[...]

Oké, dan ga ik ze bestellen. Ik zal nog wat laten horen! Trouwens, is het nodig om de shure's te laten "inspelen"?
hoeft niet per se, maar het is wel aan te raden. De SE215's klinken daarna iets rijker, voller en het weinige scherpe is uit het geluid. Met name de treble profiteert er van, maar ook de bass wordt soepeler :)
Je zou ze aan een MP3-speler kunnen doen en die een dag (als in 24 uur) op iets van een kwart volume kunnen laten spelen met de muziek die je er daarna ook mee gaat luisteren.

Tip tot slot: denk er aan om de muziekbestanden die je gebruikt te upgraden, 128 en 192 bit/sec. MP3's vallen namelijk door de mand met deze Shures.

Het zijn fijne in-ears die wel een bass-nadruk hebben, maar niet echt basszwaar. Heerlijk geluid, geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenRa
Bluepenguin schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:22:
[...]

Tip tot slot: denk er aan om de muziekbestanden die je gebruikt te upgraden, 128 en 192 bit/sec. MP3's vallen namelijk door de mand met deze Shures.

Kan spotify (premium, met de instellingen op de hoogste kwalitei) kwaliteit leveren die genoeg is? Ik heb een aantal wav bestanden op mijn telefoon die ongetwijfeld zullen voldoen. Alleen twijfel ik over spotify

().......................................................
Heerlijk geluid, geniet er van!

Dankje! Dat zal vast lukken!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Niet online
Ik gebruik Spotify premium, en hoor geen verschil tussen flac & Spotify op de hoogste kwaliteit (geluisterd met HD598 / SE535, Asus Xonar DX/XD als bron).

Denk dat je met de SE215 op de telefoon het verschil sowieso niet gaat merken.

[ Voor 15% gewijzigd door Mephisteus op 11-02-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Nou het is nu de tiende week na mijn bestelling van oordopjes bij Pandawill, en ondanks hun verzoekjes toch nog even te wachten op de post ga ik toch vragen of ze een nieuw setje Pistons willen sturen :(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• RubenRa
Ik heb de shure's binnen en beluister ze op dit moment voor het eerst, eerste indruk: goed geluid, de vocalen en piano komen er heel goed uit, toch mis ik echt wel wat aan de onderkant... De kickdrum en de basgitaar zijn er wel maar niet voldoende. Ik hoop dat dit nog iets veranderdt.

Ik heb standaard best een fatsoenlijke eq op mijn telefoon maar wil deze toch eingelijk niet gebruiken

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BaRF schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:37:
Nou het is nu de tiende week na mijn bestelling van oordopjes bij Pandawill, en ondanks hun verzoekjes toch nog even te wachten op de post ga ik toch vragen of ze een nieuw setje Pistons willen sturen :(
10 weken -O-

Ik had binnen 2.5 week mijn pakketje al uit china, niet via pandawill. Mogelijk ligt ie dan bij de douane ofzo

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:01

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RubenRa schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:52:
Ik heb de shure's binnen en beluister ze op dit moment voor het eerst, eerste indruk: goed geluid, de vocalen en piano komen er heel goed uit, toch mis ik echt wel wat aan de onderkant... De kickdrum en de basgitaar zijn er wel maar niet voldoende. Ik hoop dat dit nog iets veranderdt.

Ik heb standaard best een fatsoenlijke eq op mijn telefoon maar wil deze toch eingelijk niet gebruiken
Let goed op de sluiting met deze oordopjes. Pas als je goede afsluiting hebt (probeer de verschillende foampjes) komt de bas doorzetten, zonder (als je zeg maar goed je omgeving kan horen) is het veel platter met name aan de onderkant (uitgaande dat je hiermee de lage tonen bedoelde)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Ik ben op zoek naar in ears met platte kabels, zodat de boel zo weinig mogelijk in de knoop raakt. Ik gebruik nu al een paar jaar de Sennheiser CX300 II en qua geluidskwaliteit zit dit dik in orde. Ze raken alleen idioot snel in de knoop en ik erger me er kapot aan. Ik heb vorig jaar voor de gein eens de Beats by Dre Tours getest en schrok hoe slecht deze klonken vergeleken met mijn Sennheisers die gigantisch veel minder hebben gekost.

Die gaan het sowieso niet worden en aangezien ik deze Sennheisers voor 40 a 50 euro gekocht heb toen, moet ik absoluut iets kunnen vinden in die prijsklasse met platte/tangle free bekabeling. Ik heb een beetje zitten kijken op websites en daarna reviews bekeken en ik kwam een merk genaamd a Jays tegen en vergeleken met mijn CX 300 II zouden deze beter zijn qua bass en overall en ook nog eens mooi geprijsd zijn. Het gaat dan om de a Jays One +. Daarnaast vertelde een vriend van me dat de SMS Audio Street ook echt niet slecht zijn, maar het geeft me allemaal weer zo'n Beats gevoel. Hij zegt zelf dat het veel beter dan de Beats is, maar ook dit is weer zo'n deal van een rapper. Kweenie.

Hoe dan ook...in de prijsklasse van 50 tot 70 euro zeg maar....welke tangle free in ears?

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 12-02-2015 14:59 ]

• exelletor
Brainwavz S1? Heeft aardig wat bass tov bijvoorbeeld de duurdere S5 en is tijdens leuke kortingsacties voor een prikkie te krijgen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn oordopjes zijn stuk :(
Ik heb nu Sony dopjes, en deze dopjes zitten heel fijn, maar die wil ik dus terug hebben. Is alleen een speciaal type waarvan ik niet weet hoe het heet. Earbuds wil ik liever niet (heeft zo zijn redenen).
Maar hoe heten dit type dopjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.whitegadget.com/attachments/mobile-accessories/18294d1225804908-sony-mdr-ed21lp-headphone-sony-mdr-ed21lp-headphone.jpg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dusty-2011
RubenRa schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:52:

Tja. Dan heb je waarschijnlijk geen goede fit. Of je bent een wel heel basszwaar geluid gewend. De SE215 is al bepaald niet neutraal, zie bijv: http://en.goldenears.net/GR_Earphones/5982
Als je een beetje een frequentierespons kunt lezen zul je aan de hele hoge bult vooraan zien dat we met een vrij basszware in-ear te maken hebben. Aan de tabel onderaan de review kun je zien dat "bass relative to midrange" een +3,5 krijgt, dat is flink boomy.

Wil je nóg meer bass, dan kun je bijvoorbeeld denken aan een Beats by Dr Dre Urbeats: http://en.goldenears.net/28093

Mijn advies is, zorg dat je een goede fit hebt en geef jezelf de tijd om aan het geluid te wennen. Probeer misschien eens wat andere tips uit. En als het over een aantal weken nog niet bevalt gebruik dan maar die equalizer.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20
The Eagle schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:05:
Ik heb nu Sony dopjes, en deze dopjes zitten heel fijn, maar die wil ik dus terug hebben. Is alleen een speciaal type waarvan ik niet weet hoe het heet. Earbuds wil ik liever niet (heeft zo zijn redenen).

[afbeelding]
Die heb ik vroeger ook regelmatig gekocht, waren heel fijn! De naam was toen iets van Sony Groove. Heb ze al een hele tijd niet meer gezien...

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:55
dusty-2011 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:07:
[...]

Tja. Dan heb je waarschijnlijk geen goede fit. Of je bent een wel heel basszwaar geluid gewend. De SE215 is al bepaald niet neutraal, zie bijv: http://en.goldenears.net/GR_Earphones/5982
Als je een beetje een frequentierespons kunt lezen zul je aan de hele hoge bult vooraan zien dat we met een vrij basszware in-ear te maken hebben. Aan de tabel onderaan de review kun je zien dat "bass relative to midrange" een +3,5 krijgt, dat is flink boomy.

Wil je nóg meer bass, dan kun je bijvoorbeeld denken aan een Beats by Dr Dre Urbeats: http://en.goldenears.net/28093

Mijn advies is, zorg dat je een goede fit hebt en geef jezelf de tijd om aan het geluid te wennen. Probeer misschien eens wat andere tips uit. En als het over een aantal weken nog niet bevalt gebruik dan maar die equalizer.
Ik heb Shure se215 ook en ik had daarvoor sennheiser moeilijk uit te leggen maar bass in Shure is wat strakker misschien ligt het daaraan?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:51
Vandaag per ongeluk achter de kabel van m'n in-ears blijven hangen terwijl ze aangesloten waren op m'n laptop, en nu doet het linkerdopje niets meer -O-

Wat ik nu heb: Ultimate Ears 600
Wat ik graag wil: Iets vergelijkbaars als de UE 600, sowieso qua isolatie. Als ik beide dopjes in heb en muziek aan, hoor ik zo goed als geen omgevingsgeluid meer, dat wil ik graag zo houden.
Ik heb nog twee nieuwe setjes Comply Foam tips liggen (de TX-200), zou fijn zijn als die ook op de nieuwe set in-ears passen, maar dit is geen vereiste. De UE 600 heeft geen microfoon in het snoer zitten, maar bij de nieuwe wil ik dit wel graag. Ik gebruik ze dagelijks op werk en zit regelmatig in (video) calls. Daarnaast luister ik er veel muziek (vooral dance) mee, via de laptop of MP3-speler.
Budget: 50-60 euro

De UE 600vi (zelfde als ik nu heb, maar dan met microfoon) is hier en daar nog te verkrijgen, maar dan boven budget of met lange levertijd. Gezien m'n huidige niet goed meer werken wil ik ze graag snel kunnen vervangen, dus ik heb liever geen levertijd van >1 week.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren voor een mooi setje in-ears :)

• dusty-2011
Tankiej schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:41:
Vandaag per ongeluk achter de kabel van m'n in-ears blijven hangen terwijl ze aangesloten waren op m'n laptop, en nu doet het linkerdopje niets meer -O-

Wat ik nu heb: Ultimate Ears 600
Wat ik graag wil: Iets vergelijkbaars als de UE 600, sowieso qua isolatie. Als ik beide dopjes in heb en muziek aan, hoor ik zo goed als geen omgevingsgeluid meer, dat wil ik graag zo houden.
Ik heb nog twee nieuwe setjes Comply Foam tips liggen (de TX-200), zou fijn zijn als die ook op de nieuwe set in-ears passen, maar dit is geen vereiste. De UE 600 heeft geen microfoon in het snoer zitten, maar bij de nieuwe wil ik dit wel graag. Ik gebruik ze dagelijks op werk en zit regelmatig in (video) calls. Daarnaast luister ik er veel muziek (vooral dance) mee, via de laptop of MP3-speler.
Budget: 50-60 euro

De UE 600vi (zelfde als ik nu heb, maar dan met microfoon) is hier en daar nog te verkrijgen, maar dan boven budget of met lange levertijd. Gezien m'n huidige niet goed meer werken wil ik ze graag snel kunnen vervangen, dus ik heb liever geen levertijd van >1 week.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren voor een mooi setje in-ears :)
De Ultimate Ears 600 zijn heel erg gebalanceerd, met maar een klein beetje bassnadruk. Zie bijvoorbeeld: http://en.goldenears.net/GR_Earphones/6023
Als je iets vergelijkbaars wilt dan vallen de meeste in-ears van zo'n 50 euro wel af. Die hebben meestal veel meer bassnadruk.
Ik weet zo 1 2 3 niet wat ik je moet aanraden. Maar ik denk dat bluepenguin wel wat leuks voor je weet?
Misschien dat de Xiaomi Piston's wat zijn voor je? Wordt hier heel veel aangeraden en er zit een microfoon bij.
Edit: ik heb de frequentierespons van de Piston's er eens bijgehaald: http://www.innerfidelity.com/images/XiaomiPiston2.pdf
Lijkt me eerlijk gezegd niets voor je. Hebben véél meer bassnadruk dan je gewend bent met de Ultimate Ears 600.

[ Voor 9% gewijzigd door dusty-2011 op 12-02-2015 20:23 ]

• Tankiej
Bedankt voor je reactie alvast! Nog even wachten of iemand anders een goede optie heeft dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dusty-2011 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:18:
[...]
Ik weet zo 1 2 3 niet wat ik je moet aanraden. Maar ik denk dat bluepenguin wel wat leuks voor je weet?
:)
Misschien dat de Xiaomi Piston's wat zijn voor je? Wordt hier heel veel aangeraden en er zit een microfoon bij.
Edit: ik heb de frequentierespons van de Piston's er eens bijgehaald: http://www.innerfidelity.com/images/XiaomiPiston2.pdf
Lijkt me eerlijk gezegd niets voor je. Hebben véél meer bassnadruk dan je gewend bent met de Ultimate Ears 600.
misschien dat een Hifiman set iets kan zijn. Neemt niet weg dat er erg lastig een goede vervanger te vinden is voor de 600's. De huidige UE's klinken toch duidelijk anders.
De RE272's moet ik het eerste aan denken. Zo ver ik weet is die iets neutraler dan de bekende RE400 en de RE600. Al ligt de RE400/600 wat beter in het gehoor bij de meeste mensen, omdat die naast iets meer bass ook iets soepeler klinkt.
Duurder is bijv. de Sony XBA-3 en dat is een ronduit goede in-ear. Die is ook redelijk neutraal, maar wat bassiger dan de RE272's en min of meer te vergelijken denk ik met de RE400's.

Hoe dan ook, zowel voor de XBA-3 als de RE272's geldt dat ik lang niet zo goed de grafieken van goldenears of innerfidelity kan lezen als dusty2011 dat kan. :)
Maar dat zijn een aantal in-ears die zo te binnen schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Bluepenguin schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:30:
[...]

Hoe dan ook, zowel voor de XBA-3 als de RE272's geldt dat ik lang niet zo goed de grafieken van goldenears of innerfidelity kan lezen als dusty2011 dat kan. :)
Ho ho. Bedankt voor het compliment :), maar ik ben maar een amateur hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bluepenguin schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:30:
[...]
:)

[...]

misschien dat een Hifiman set iets kan zijn. Neemt niet weg dat er erg lastig een goede vervanger te vinden is voor de 600's. De huidige UE's klinken toch duidelijk anders.
De RE272's moet ik het eerste aan denken. Zo ver ik weet is die iets neutraler dan de bekende RE400 en de RE600. Al ligt de RE400/600 wat beter in het gehoor bij de meeste mensen, omdat die naast iets meer bass ook iets soepeler klinkt.
Duurder is bijv. de Sony XBA-3 en dat is een ronduit goede in-ear. Die is ook redelijk neutraal, maar wat bassiger dan de RE272's en min of meer te vergelijken denk ik met de RE400's.

Maar dat zijn een aantal in-ears die zo te binnen schieten
Bedankt voor je reactie!
Volgens mij vallen de RE272 en XBA-3 toch iets boven m'n budget van 50-60 euro als ik het zo bekijk, of kijk ik verkeerd? Daarnaast hebben ze volgens mij ook beide geen microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tankiej schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:25:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Volgens mij vallen de RE272 en XBA-3 toch iets boven m'n budget van 50-60 euro als ik het zo bekijk, of kijk ik verkeerd? Daarnaast hebben ze volgens mij ook beide geen microfoon?
Het is vrij moeilijk om iets te vinden wat aan al je eisen voldoet. Het moet ongeveer klinken als je vorig oordopjes, voor 50-60 euro te koop zijn en een microfoon hebben. Dat is heel lastig te vinden.

Dus, wat je wilt bestaat misschien wel, maar wij weten het op het moment even niet.

De meeste in-ears die voor een meer neutrale klank gaan zitten in een hogere prijsklasse. En vaak komen ze niet met microfoon.

Maar mocht iemand alsnog het perfecte product voor jou weten, laat dan van je horen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 13-02-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
dusty-2011 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:53:
[...]

Het is vrij moeilijk om iets te vinden wat aan al je eisen voldoet. Het moet ongeveer klinken als je vorig oordopjes, voor 50-60 euro te koop zijn en een microfoon hebben. Dat is heel lastig te vinden.

Dus, wat je wilt bestaat misschien wel, maar wij weten het op het moment even niet.

De meeste in-ears die voor een meer neutrale klank gaan zitten in een hogere prijsklasse. En vaak komen ze niet met microfoon.

Maar mocht iemand alsnog het perfecte product voor jou weten, laat dan van je horen! :)
Kan ik me iets bij voorstellen, het zijn niet de minste eisen :P
Ik heb de UE 600's 3 jaar geleden voor 70 gekocht, ik dacht dat er dan nu wel setjes te koop zijn van dezelfde kwaliteit maar dan iets goedkoper. Of zit ik dan teveel aan computer spul etc te denken en geld dat niet voor in-ears?

Ik zal eens rondkijken of ik er zelf uit kom en nog wat vrienden vragen die wellicht iets weten. Als ik een vervangend setje heb gevonden laat ik het weten. Bedankt voor de reacties in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tankiej schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:06:
[...]

Ik heb de UE 600's 3 jaar geleden voor 70 gekocht, ik dacht dat er dan nu wel setjes te koop zijn van dezelfde kwaliteit maar dan iets goedkoper. Of zit ik dan teveel aan computer spul etc te denken en geld dat niet voor in-ears?
Er zijn zeker nog wel in-ears van goede kwaliteit te koop. De trend van de laatste jaren is alleen steeds meer bassnadruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
dusty-2011 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:11:
[...]

Er zijn zeker nog wel in-ears van goede kwaliteit te koop. De trend van de laatste jaren is alleen steeds meer bassnadruk.
Het woord kwaliteit gebruik ik dan misschien verkeerd in m'n posts. Ik denk dat ik iets bedoel als geluidsbeeld, is dat een bestaand woord? :P

Ik zie net dat de UE 600vi's bij Amazon.co.uk staan voor 61 euro incl verzenden. Misschien moeten die het maar worden, exact wat ik nu heb + microfoon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tankiej schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:13:
[...]

Ik zie net dat de UE 600vi's bij Amazon.co.uk staan voor 61 euro incl verzenden. Misschien moeten die het maar worden, exact wat ik nu heb + microfoon :o
Ik zou ze kopen als ik jou was. Als je echt dezelfde neutrale klank wilt voor die prijs én met microfoon heb je niet veel keus. Waarom niet weer hetzelfde kopen als er tevreden over was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
dusty-2011 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:22:
[...]

Ik zou ze kopen als ik jou was. Als je echt dezelfde neutrale klank wilt voor die prijs én met microfoon heb je niet veel keus. Waarom niet weer hetzelfde kopen als er tevreden over was?
Klopt! Ik heb ze besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Mooi :) Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tankiej schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:25:
[...]

Bedankt voor je reactie!
dat is zo, maar ik had je posts niet zo nauwkeurig gelezen dat het me duidelijk was dat je een in-ear set van 50 à 60 euro wilde. Mijn gedachte was: een vervanger voor de UE600 & die hebben eigenlijk altijd zo rond de 100 euro gekost.
Tankiej schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:06:
[...]
Je hebt toen waarschijnlijk een prima aanbieding getroffen of misschien precies in de periode direct na de kabelproblemen gekocht. Toen waren korte tijd de prijzen ook vrij laag, nadat er veel 600's de garantie in gingen en dat vrij snel bekend werd op de diverse fora.

Verder is het wat dusty2000 zegt: sindsdien zijn er zeker verbeteringen gekomen in wat in-ears bieden voor het geld, maar niet voor de in-ears met een geluidsbeeld als dat van de UE600. Meer bass nadruk is populair geworden op zich en in combinatie met de opkomst van o.a. dubstep en hardstyle nog meer.
De UE600's waren in hun tijd erg goed en boden vrij veel detail en een mooi geluid. Niet neutraal, maar naar hedendaagse standaarden vrijwel ;)

In-ears zijn sowieso maar deels onderhevig aan "inflatie" zoals dat bij de computerelektronica gebeurd. Praktisch elk jaar tot anderhalf jaar kun je een nieuwe generatie cpu's en gpu's verwachten, die ten opzichte van hun voorganger ergens tussen de 5 en 30 procent sneller / krachtiger zijn voor een vergelijkbare introductie prijs.
Kijk je naar in-ears, dan is de CX-300 misschien een aardig voorbeeld van een langlopend succes. Eerst de CX-300, daarna in 2008 de CX-300 II versie en nu sinds een paar maanden de CX 3.00. Oftewel: één versie/variant van de CX-300, de "II precision", is bijna 7 jaar het actuele model geweest.

Nu is dat waarschijnlijk één van de langstlopende modellen en één van de grootste successen voor een in-ear, maar kijk dan eens naar de wat serieuzere in-ears in Sony's / Creative's / Beyerdynamic's assortiment. Ook die gaan járen mee, voordat er een kleine update verschijnt gaat er al meestal een jaar of 2 à 3 over heen en dat is dan al redelijk snel.
Of kijk naar de Shure SE215, een model dat waarschijnlijk over niet al te lange tijd een update of vervanger krijgt. Tegen die tijd is ie in ieder geval er al een jaar of 4 oud. Maar waarschijnlijk eerder een jaar of 5.

Geniet van de UE600vi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bedankt voor je reactie! Ik ben niet helemaal thuis in de audio wereld qua prijsverloop, maar het is me nu een stuk duidelijker. Ik had inderdaad toen wel een mooie aanbieding, ze waren bijna overal tussen de 100 en 120 euro. Wellicht heeft me dat een verkeerd beeld gegeven, die aanbieding.

Bedankt, dat moet vast wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-02-2024
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
op het moment heb ik alleen een headset HD25 II Sennheiser

Laats gebruikte oordopjes is de MX 60
Heb verder alleen ervaring met de meegeleverdde oortjes van mijn telefoon en ipod oortjes
• In-ears of oordopjes?
In-ears. want die zullen waarschijnlijk beter blijven zitten

Euh ? de bass moet niet overheersen (zoals bij Beats)

R&B, hip hop, en soms House/drum base

op de fiets/ in het OV en in de sportschool

nee maar Sennheiser en Logitech zijn zover ik weet wel oke

• Wat is het budget?
Tot 30 euro. Maar als het merkbaar verschil oplevert wil ik tot 50 euro gaan.

Mic/volume controler

In het kort zijn de oortjes dus bedoeld voor wanneer ik geen headset op heb en heb daarom minder hoge verwachtingen.

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 15:23
Ik heb vannochtend even gekeken naar naar in-ears. Bijna alle oortjes hebben zo'n rare 90graden plug. Blergh.
Dat is juist iets wat ik niet zoek.
Hier kunnen we op GoT niks mee, graag een wat constructievere post.

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 17-02-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wuswug schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:53:
Hoe bevalt de hoofdtelefoon? Heeft die naar jouw idee een prettige balans tussen hoog / midden / laag?
Heb verder alleen ervaring met de meegeleverdde oortjes van mijn telefoon en ipod oortjes
• In-ears of oordopjes?

realiseer je als je wilt dat met name gebruik op de fiets en sportschool een vrij hoge belasting van de kabel geeft. Waarschijnlijk gaat daarmee je in-ear set een vrij beperkte tijd mee.
Niet bedoeld als een commentaar of iets van die strekking, puur een "heb je gedacht aan" :)

• Wat is het budget?

Mic/volume controler
Als je een budget van 30 euro hebt én een afstandsbediening wilt, dan is de keuze zeer beperkt. Ook qua geluidskwaliteit blijft het beperkt tot de kwaliteit die je kunt verwachten van in-ears van rond de 15 euro.

Boven de 30 euro nemen de mogelijkheden duidelijk toe. Op dit moment is denk ik de vraag voor jou: wil je
• de combinatie van in-ears met afstandsbediening en onder de 30 euro
• idem, maar dan met 50 euro budget
• of een in-ear onder de 30 euro, maar zonder de microfoon/volumeregeling

De afstandsbediening is een vrij dure component, dus bij een budget tot 30 euro snoept dat vrijwel alle keuze op. Gezien dat je de in-ear gaat gebruiken met voor de kabel vrij belastende activiteiten (elke vorm van beweging valt daar wel onder), kan het misschien de moeite zijn de derde optie te overwegen. Een relatief simpele in-ear, bijv. een pricewatch: Creative EP-630 (Zwart) , (die een stukje onder je budget blijft) maakt het qua budget relatief makkelijk mogelijk om over een tijdje de in-ear te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleJansen1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06-2022

Ik heb nu de standaard Apple dopjes die bij de (nieuwe) Shuffle zaten, beetje oppervlakkig geluid. Meestal gebruik ik m'n hoofdtelefoon, de Philips Citiscape SHL5705. Redelijk geluid, maar niet ideaal.

• In-ears of oordopjes?

Maakt niet uit, als ik dan toch moet kiezen het liefste een hoofdtelefoon.

Ik luister alleen maar hardstyle, dus veel laag is wel een belangrijke eis.

Alleen maar hardstyle.

Thuis en op school.

Nope.

• Wat is het budget?

Tussen de 30 en 50 euro.

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleJansen1 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:02:

Ik heb nu de standaard Apple dopjes die bij de (nieuwe) Shuffle zaten, beetje oppervlakkig geluid. Meestal gebruik ik m'n hoofdtelefoon, de Philips Citiscape SHL5705. Redelijk geluid, maar niet ideaal.

• In-ears of oordopjes?

In dat geval is je vraag gemakkelijk te beantwoorden: Het grote Headphones topic is het topic voor hoofdtelefoons :)
Hier gaat het puur om de in-ears en dopjes, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
JelleJansen1 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:02:

• In-ears of oordopjes?

Ik luister alleen maar hardstyle, dus veel laag is wel een belangrijke eis.

Alleen maar hardstyle.

Thuis en op school.

Nope.

• Wat is het budget?

Tussen de 30 en 50 euro.

Nee.
De Sennheiser CX 3.00 lijkt me wel wat voor je. Die hebben echt veel laag. Velen zouden zeggen dat ze teveel laag hebben, maar voor hardstyle zijn ze prima. Zie bijv. http://www.trustedreviews.com/sennhesier-cx-3-00-review voor een review. Of hier een user-review: http://www.head-fi.org/pr...l-headphone/reviews/11973 De Sennheiser CX 3.00 is prima geschikt voor bassheads. De middentonen en hoge tonen zijn niet zo hard, de bass is wel heel hard.

pricewatch: Sennheiser CX 3.00 (Zwart)

Verder hebben de CX 3.00 een goede bouwkwaliteit en Sennheiser biedt er een goede garantie op. Ze zitten ook comfortabel in de meeste oren.

[ Voor 3% gewijzigd door dusty-2011 op 16-02-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
wuswug schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:53:

• In-ears of oordopjes?

• Wat is het budget?

Mic/volume controler

In het kort zijn de oortjes dus bedoeld voor wanneer ik geen headset op heb en heb daarom minder hoge verwachtingen.
Xiaomi Piston vind ik wel een goede voor je eisen. Niet helemaal gemaakt om mee te sporten, maar echte sportdopjes in deze prijsklasse klinken over het algemeen beroerd. De Pistons zijn zeker niet de dopjes met het meeste bass (en hangt ook heel erg van de dopjes die je gebruikt), zijn in-ear en hebben een mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-02-2024
Bluepenguin schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Hoe bevalt de hoofdtelefoon? Heeft die naar jouw idee een prettige balans tussen hoog / midden / laag?
Ja de Hd25II geeft goed geluid ( het is prettiger om naar te luisteren)
[...]
realiseer je als je wilt dat met name gebruik op de fiets en sportschool een vrij hoge belasting van de kabel geeft. Waarschijnlijk gaat daarmee je in-ear set een vrij beperkte tijd mee.
Niet bedoeld als een commentaar of iets van die strekking, puur een "heb je gedacht aan" :)
Ja ik had zoiets al een beetje door want heb veel goedkope oordopjes versleten :/ vaak gaat het linker oortje stuk
[...]

Als je een budget van 30 euro hebt én een afstandsbediening wilt, dan is de keuze zeer beperkt. Ook qua geluidskwaliteit blijft het beperkt tot de kwaliteit die je kunt verwachten van in-ears van rond de 15 euro.
Geluids kwaliteit is niet het hoofddoel eerder de afstandbediening en mischien dat niet 123 kabelbreak krijg
wil het budget ook wel optrekken naar 50-60 ( de argumenten heb je mij al gegeven)

Boven de 30 euro nemen de mogelijkheden duidelijk toe. Op dit moment is denk ik de vraag voor jou: wil je
• de combinatie van in-ears met afstandsbediening en onder de 30 euro
• idem, maar dan met 50 euro budget
• of een in-ear onder de 30 euro, maar zonder de microfoon/volumeregeling

De afstandsbediening is een vrij dure component, dus bij een budget tot 30 euro snoept dat vrijwel alle keuze op. Gezien dat je de in-ear gaat gebruiken met voor de kabel vrij belastende activiteiten (elke vorm van beweging valt daar wel onder), kan het misschien de moeite zijn de derde optie te overwegen. Een relatief simpele in-ear, bijv. een pricewatch: Creative EP-630 (Zwart) , (die een stukje onder je budget blijft) maakt het qua budget relatief makkelijk mogelijk om over een tijdje de in-ear te vervangen.
Dankje wel voor je reactie :)

zou je mischien een aanrader hebben met een budget van 50-60 waar wel een afstandbediening bij zit?

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:05:

[afbeelding]
Iemand hier nog antwoord op? :)
Zie net dat Sony zelf zoiets niet meer in het assortiment heeft zitten...

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 16-02-2015 22:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:14:
[...]

Iemand hier nog antwoord op? :)
Zie net dat Sony zelf zoiets niet meer in het assortiment heeft zitten...
Er worden wel eens namen aan gegeven, maar er is geen goede algemene naam voor die vorm in-ear/oordop. Apple earpods zijn ongeveer hetzelfde van vorm; daarnaast zijn er diverse modellen van o.a. Philips en Sennheiser met dat model :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bluepenguin op 16-02-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Had vroeger iets van Sennheiser van dat model. Dat was echter gewoon een earbud maar dan met een hoesje eroverheen die het die in-ear uitstulping gaf. Dat gedeelte was dus leeg.

Van die stijl zie ik op het moment bij Sennheiser alleen deze, weet niet of dat is wat je zoekt.

Ik wilde vroeger ook graag bij dit type blijven, maar ben uiteindelijk toch overgestapt op in-ears (mede door gebrek aan aanbod), en dat bevalt momenteel prima, zou niet meer teruggaan naar earbuds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 22:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoi allemaal. Afgelopen maand heb ik een nieuwe DAP gekocht, een ibasso DX50. Nu wil ik hier graag ook een degelijk weergever op aansluiten.

In eerste instantie ging mijn gedachte uit naar over-ear headphones, vanwege de goede audiokwaliteit ten aanzien van de prijs. Bij nader inzien vermoed ik dat ik hier niet gelukkig mee gaan zijn, aangezien ik toch vooral op de fiets, in de trein en op mijn werk naar muziek luister via de ibasso.

Momenteel heb ik de Sennheiser CX300, bijna tien jaar oud vermoed ik. Deze wil ik graag upgraden vanwege het zeer bass-heavy karakter van de in-ears (de equalizer van de DAP volgt pak hem beet een Y=X functie, zeer veel demping in het laag, flink boost in het hoog zonder dat het schel wordt).

Mijn stereoset in de woonkamer bestaat uit Dynaudio speakers die ik roem vanwege het zijdezachte hoog en het eerlijke laag. Dit hoop ik ook in de in-ears terug te vinden.

Momenteel kijk ik naar de pricewatch: Soundmagic PL50 (Blauw). Volgens de reviews van enkele jaren terug lijken dit wel aardige in-ears voor mijn gebruik (voornamelijk klassiek, ook jazz en soundtracks). Zijn er vergelijkbare of betere dopjes beschikbaar in deze klasse (tot 100,- zeg maar)? Bijvoorbeeld de Shure SE215?

edit: bij voorkeur geen afstandsbedieningen en mics erbij, dit kost alleen maar geld en kan kapot gaan ;).

[ Voor 5% gewijzigd door bartvl op 18-02-2015 22:56 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• dusty-2011
Als je een neutraal geluid wilt moet je niet bij de Shure SE215 zijn. Zie bijv: http://en.goldenears.net/5982
Aan de frequentierespons kun je zien dat er flink wat bassnadruk is. In de tabel onderaan de review staat ook +3,5/5 bij bass relative to midrange.

Je kunt bijvoorbeeld de Ultimate Ears UE600 overwegen: http://en.goldenears.net/6023
Die hebben een klein beetje bassnadruk maar niet veel. Vrij neutraal geluid. Zijn voor een euro of 60 te koop op Amazon.

Een echt neutraal geluid vind je in de Hifiman RE-400: http://en.goldenears.net/19626
Die passen binnen je budget en worden hier wel vaker aangeraden.

Verder is de Soundmagic PL50 (Blauw) die je zelf aandraagt natuurlijk een goede optie. Niets mis mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Woow.. heb mn pistons van Pandawill nog steeds niet (besteld op 16 december) en krijg nu de melding:

how about paying us 3usd for registered airmail, which has a tracking number. if yes, pls send 3 usd to our paypal account pandawill@hotmail.com if not, we can arrange via normal airmail, but will not take responsiblity again, if its lost again. anyway, pls confirm shipping address: xxxxxadresxxx

Met andere woorden, 3 dollar meer dokken want de volgende keer is het pech? Wtf :? Lekker klantvriendelijk? Eens kijken waar ik ze nog meer kan bestellen :/ Gaat me echt niet om die 3 dollar, maar gewoon dat ze het zo zeggen...

Dit topic gaat over ervaringen/adviezen, niet over statusupdates van verzendingen ed... Reacties als deze zijn meer hier op hun plek: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 20-02-2015 23:04 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
BaRF schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:13:
Woow.. heb mn pistons van Pandawill nog steeds niet (besteld op 16 december) en krijg nu de melding:

how about paying us 3usd for registered airmail, which has a tracking number. if yes, pls send 3 usd to our paypal account pandawill@hotmail.com if not, we can arrange via normal airmail, but will not take responsiblity again, if its lost again. anyway, pls confirm shipping address: xxxxxadresxxx

Met andere woorden, 3 dollar meer dokken want de volgende keer is het pech? Wtf :? Lekker klantvriendelijk? Eens kijken waar ik ze nog meer kan bestellen :/ Gaat me echt niet om die 3 dollar, maar gewoon dat ze het zo zeggen...
Ik heb hier een aantal setjes in verzegelde verpakking liggen, maar de NL verzendkosten drijven de prijs op, dus het zal altijd voordeliger zijn om de Pistons in China te bestellen, weliswaar met bijbehorende levertijden en mogelijke problemen. En vanaf hier is het 'knip. Geen V&A in het forum

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 20-02-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
Met de filter op pricewatch kom ik er niet helemaal uit.

Ik zoek in-ears voor 10-20 euro.
Met een symetrische kabel (kan ik niet op filteren)
Die vooral bass-heavy zijn.

Voorkeur sennheiser.

http://tweakers.net/categ...ZWR8nQ1NAESdzYzNgCKF5bCwA

Welke moet ik dan nemen? Het is een kadootje voor iemand.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Modellen die mij 1-2-3 binnen schieten zijn Sennheiser CX200/300, Creative EP-630, eventueel Chinese Brainwavz Delta, allen voor 20EUR te krijgen als je goed zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05 08:08
Hallo,

Na vele oordopjes versleten te hebben door gebroken kabels en slechte bedrading..

Daarom zoek ik een earbud style oordopjes met een dikke kabel, bijvoorbeeld die je vaak ziet bij koptelefoons.
Alleen na 2 uur te zoeken heb ik nogsteeds niks gevonden, en ben erachter gekomen dat earbud's steeds minder voorkomen.

Wil er niet meer dan 50 euro aan uitgeven.

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Hodor schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:09:
Hallo,

Na vele oordopjes versleten te hebben door gebroken kabels en slechte bedrading..

Daarom zoek ik een earbud style oordopjes met een dikke kabel, bijvoorbeeld die je vaak ziet bij koptelefoons.
Alleen na 2 uur te zoeken heb ik nogsteeds niks gevonden, en ben erachter gekomen dat earbud's steeds minder voorkomen.

Wil er niet meer dan 50 euro aan uitgeven.

kan iemand mij helpen?
Ik heb nu zelf al bijna een jaar deze: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011

Qua kabel is het niet exact wat je zoekt. Ik heb zelf nog nooit een earbud met een echte dikke kabel gezien. Misschien bestaan ze wel maar dan ken ik ze gewoon niet.

Maar de bouwkwaliteit van de Sennheiser MX 475 is wel gewoon uitstekend. Ik heb dagelijks één paar in gebruik aangesloten op mijn PC. En dagelijks één paar in gebruik aangesloten op mijn MP3-speler. Beide zien er na een jaar nog als gloednieuw uit en klinken ook zo. De kabel is van goede kwaliteit en de 3.5mm plug is ook goed ontworpen.

Er zit 2 jaar garantie op deze oordopjes, ook op kabelbreuken. Ik verwacht niet dat je er gebruik van hoeft te maken maar je hebt in ieder geval de zekerheid dat je er 2 jaar gebruik van kunt maken.

Voor een impressie van het geluid van de oordopjes en voor wat foto's e.d. verwijs ik je naar de review.

Het klopt dat er niet heel veel keuze meer is qua earbuds. Als je dan ook nog hele specifieke eisen hebt als een hele dikke kabel dan vind je misschien helemaal niets meer. Ik raad je in ieder geval de Sennheiser MX 475 aan. Maar als iemand anders hier een andere suggestie heeft dan hoor ik het graag.
Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie