Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?

Had de sennheiser CX-300II, altijd goed bevallen ben ze alleen verloren. Meerdere malen deze gehaald.

• In-ears of oordopjes??

In-ears.

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld))

Het liefst wat nadruk op de lage tonen. Wat de CX-300II ook heeft bijv.

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe??

Het meest naar Hardstyle/Techno/House, maar ik luister ook héél veel andere genres. (Zowat alles.)

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ??

OV, tijdens het fietsen en in de sportschool.

• Heb je een merkvoorkeur?

Als het maar goed werkt. (Heb een negatief beeld van beats etc.)

• Wat is het budget?

Ligt maar net aan de oortjes.. Als het een hele upgrade is wil ik er best 150 euro aan uitgeven. Evt meer als het echt alles wegknalt. Maar meestal heb ik altijd rond de 40 euro gezeten.

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?

Lichte nadruk op de lage tonen. Fijne fit is ook handig, maar CX-300II zat ook altijd al fijn.

Over alles wil ik weten of jullie mij adviseren om voor iets nieuws te gaan, de CX 3.00 bijv, iets totaal anders of gewoon weer voor de CX-300II. Ik ben er altijd tevreden over geweest maar vraag mij gewoon af of er misschien niet wat beters is. Aangezien ik het meerdere uren per dag gebruik vind ik investeren niet erg.

Ik luister overigens zowat al mijn muziek via mijn Xperia-Z smartphone via spotify. Weet niet in hoeverre dit uitmaakt met het uitzoeken van mijn oortjes (drukken van de kwaliteit)

[ Voor 6% gewijzigd door rickkert94 op 24-02-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickkert94 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:06:

• Wat is het budget?

Ligt maar net aan de oortjes.. Als het een hele upgrade is wil ik er best 150 euro aan uitgeven. Evt meer als het echt alles wegknalt. Maar meestal heb ik altijd rond de 40 euro gezeten.
Met een smartphone i.c.m. spotify als bron hoef je voor onderweg / OV / sporten niet naar de 150 euro toe als je dat niet wilt. Je zult een dergelijke in-ear niet volledig tot z'n recht kunnen laten komen.
Ook is veel techno en hardstyle niet dusdanig dat een veel duurdere in-ear duidelijk beter geluid geeft. Bij house kan het wisselen, maar dat hangt vooral af van de gelaagdheid van de muziek.
Vermoedelijk zul je met jouw setup, beschikbare budget en favoriete muziekgenres rond de 60 tot 80 euro uitkomen als 'sweet spot' voor veel van je muziek.

Lichte nadruk op de lage tonen. Fijne fit is ook handig, maar CX-300II zat ook altijd al fijn.
zeg het maar zodat je het weet ;) : een CX-300 II zien veel audioliefhebbers / audiofielen als sterk bass zwaar. Zoek je een vergelijkbare bass nadruk? Of liever wat lichter?
Over alles wil ik weten of jullie mij adviseren om voor iets nieuws te gaan, de CX 3.00 bijv, iets totaal anders of gewoon weer voor de CX-300II. Ik ben er altijd tevreden over geweest maar vraag mij gewoon af of er misschien niet wat beters is. Aangezien ik het meerdere uren per dag gebruik vind ik investeren niet erg.

Ik luister overigens zowat al mijn muziek via mijn Xperia-Z smartphone via spotify. Weet niet in hoeverre dit uitmaakt met het uitzoeken van mijn oortjes (drukken van de kwaliteit)
Wil je nog gebruik maken van iets als een microfoon of afstandsbediening als je vooral met de smartphone de oortjes zult gaan gebruiken?

Er schieten me op het moment niet echt in-ears te binnen, maar een CX300 II is prima geschikt voor jouw gebruik. Een lichte upgrade is de CX3.00, min of meer de opvolger / stapje duurdere broer van de CX 300 II's.
Qua geluid zou een TDK EB900 redelijk goed passen, maar die is niet super voor sporten en OV. Idem voor de NuForce600X.
Als je graag een grote upgrade wilt doen (ook budget-technisch) dan kom je wellicht uit op bijv. de Yamaha EPH-100, maar ik durf je niet te zeggen of je daar ook veel profijt van gaat hebben als investering. De geluidskwaliteit van Spotify gaat nog steeds af en toe vooruit en jouw smartphone is op zich geen verkeerde bron. In jouw geval zou ik het er niet op gokken :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
rickkert94 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:06:

Ik zal even een korte reactie geven. Als je hetzelfde soort geluid wilt kun je naar mijn mening gewoon hetzelfde kopen als wat je eerst had, dat voldoet prima. Wil je nog iets meer bassnadruk dan je eerst had, dan is de CX 3.00 een hele goede optie. De CX 3.00 heeft ook een prima bouwkwaliteit en hoog draagcomfort.

Upgraden naar een "betere" in-ear betekent in veel gevallen upgraden naar een geluid met iets minder bassnadruk (en wat meer detail in het midden- en hoogbereik). Echte audiokenners vinden namelijk dat de CX-300II veel te bassy is. Indien je dit eens wilt uitproberen dan kan ik je de CX 5.00 van Sennheiser aanraden. Deze heeft ook de prima bouwkwaliteit en hoog draamcomfort van de CX 3.00. Maar net wat minder bassnadruk dan de CX 3.00 hebben. De CX 5.00 heeft nog steeds bassnadruk, het is geen neutrale in-ear. Maar van een CX-300II naar een neutrale in-ear gaan zal je niet bevallen. De CX 5.00 brengt het middenbereik wat meer naar voren en heeft wat meer detail in het hoogbereik.

Koop alleen een CX 5.00 als je ook echt bereid bent iets in te leveren qua basshoeveelheid. Als dat idee je absoluut niet aanspreekt kun je het beste gewoon bij de CX 3.00 of CX-300II blijven.

Verder moet je vooral goed luisteren naar wat bluepenguin al heeft gezegd. ;) Persoonlijk ken ik de Yamaha EPH-100 niet, maar dat schijnt dus ook een goede optie voor je te zijn. Als ik zo naar de reviews op head-fi kijk http://www.head-fi.org/pr...igh-performance-earphones dan prijst iedere review de goede bass. Dus wat dat betreft zou het wel goed kunnen bevallen.

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:22
Ik hoop dat iemand hier een antwoord heeft op mijn vraag, want ik kom er even niet uit.

Wat wil namelijk het geval, ik heb een cowon iaudio mp3 speler.
ik ben op zoek naar nieuwe in ears, maar bijna alle modellen die ik zie zijn voorzien van een afstandsbediening met opneemknop.

Ik heb namelijk al een philips fidelio gehad die alleen volledig geluid doorgaf als de opneemknop werd ingedrukt, bij niet indrukken werd het geluid ge-mute alsof er een telefoontje binnekwam.

de vraag is dan ook : zou dit gewoon moeten werken, en was het een defect in de fidelio of werken die in-ears met bediening überhaupt niet op een normale mp3 speler??

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb inmiddels de ATH-IM70 binnen (via eBay) en manmanman, wat een fijn geluid :) . Niet boemmerig laag, gewoon lekker. Ik moet overigens wel het volume lager zetten dan bij mn ouwe in-ears..

Noob vraagje: is dat inspelen nou een fabeltje of écht nodig?

[ Voor 16% gewijzigd door PaulZ op 26-02-2015 19:53 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
PaulZ schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:50:
Ik heb inmiddels de ATH-IM70 binnen (via eBay) en manmanman, wat een fijn geluid :) . Niet boemmerig laag, gewoon lekker.

Dat inspelen is echt nodig. Maar je kan ook gewoon blijven luisteren. Na verloop van tijd is ie dan vanzelf ingespeeld. Of je zet er 48 uur een pink noise op.

• dusty-2011
Het is wel eens wetenschappelijk onderzocht. Er bleken na inspelen wel kleine meetbare veranderingen te zijn in bijvoorbeeld de hoeveelheid intermodulation distortion (IMD), die als net hoorbaar werden geclassificeerd.

Écht nodig is inspelen niet. Maar zal het geluid exact hetzelfde blijven na verloop van tijd? Het is wetenschappelijk aangetoond dat het wel een klein beetje kan veranderen. Maar de grote veranderingen die sommigen menen te horen, dát is nooit aangetoond.

Dus is het een fabeltje, of is het echt nodig? Het zit er een beetje tussenin. Voor degenen die niet zo kritisch luisteren is het sowieso een fabeltje. Maar de echte kritische luisteraars zouden wel eens kleine verschillen kunnen horen.
tweakG5 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:53:
[...]
Dat inspelen is echt nodig. Maar je kan ook gewoon blijven luisteren. Na verloop van tijd is ie dan vanzelf ingespeeld. Of je zet er 48 uur een pink noise op.
Op dat punt zijn we het dan niet eens.

[ Voor 15% gewijzigd door dusty-2011 op 26-02-2015 19:59 ]

• PaulZ
Dank jullie allebei voor jullie antwoord. k Ga eerst maar lekker luisteren en genieten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

Iemand tips voor verlengkabel die lang meegaat ? (bij dagelijks gebruik in broekzak tijdens lopen/in trein zitten)
Ik heb nu al paar goedkope kabels versleten, steeds na aantal maanden gekraak.
Recent maar weer de originele shure besteld maar ook die begint weer kuren te vertonen.
(eerste shure kabel had pas problemen na 3 jaar gebruik ofzo)

Als ik de reviews op amazon doorneem zijn er meer mensen die er last van hebben.
http://www.amazon.com/Shu...H-Earphones/dp/B001DX9EDW

Gebruik het icm met shure se530's.

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 27-02-2015 11:35 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik heb inmiddels de ATH-IM70 binnen (via eBay) en manmanman, wat een fijn geluid :) . Niet boemmerig laag, gewoon lekker. Ik moet overigens wel het volume lager zetten dan bij mn ouwe in-ears..

Heb deze ook al een tijdje in het vizier. Wat heb je er voor betaald? En zou je het geluid als neutraal beschrijven of is er toch een soort v-sound met geaccentueerde lage en/of hoge tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
gebruik op dit moment in-ears die je krijgt bij een Samsung telefoon. en hoe ze bevallen. tja ik heb geluid op de fiets. en daar voor verschillende goedkope doppen gehad.

• In-ears of oordopjes?
In-ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
-

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
voornamelijk rock volbeat triggerfinger metallica, game muziek van bv. darren Korb, en band als Florence and the machine. dus veel hoge zang.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
veel op de fiets en thuis

ben een beetje verlieft geworden op de shure se215. kabel over je oor spreekt mij erg aan.

• Wat is het budget?
rond de 100 euro

wil een set doppen hebben waar ik langere tijd van kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Tigerblood schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:59:
[...]

Heb deze ook al een tijdje in het vizier. Wat heb je er voor betaald? En zou je het geluid als neutraal beschrijven of is er toch een soort v-sound met geaccentueerde lage en/of hoge tonen?
Heb er 83 euro voor betaald (uit Japan, geen verzendkosten of extra invoerrechten), maar dat is afhankelijk van de dollarkoers. Staat nu op 94,97 US dollar ( mag een linkje naar ebay? http://www.ebay.nl/itm/Au...dphones-F-S-/331486992057 )

Dan het geluid:
Eerste dat me opviel is dat het iets breder klinkt dan mn vorige oordopjes (jbl) of mn over-ears (akg). Vind ik wel lekker; was meteen 'wooow'! Bas is niet benadrukt en vooral dat bevalt me goed (de IM50 schijnt meer de bas op te pompen). Midden is vrij neutraal in lijn met de bas en het hoog is net lekker. Ook weer in lijn met de rest. Er springt gewoon niks uit. Behalve de kleur: ze zijn knalknalknalrood! :)

Tot nu toe bevalt ie dus errug goed. k Ga m ook een keertje op het podium gebruiken trouwens als in-ear monitor. Kijken hoe dat gaat ;) .

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/4/44/500x1000px-LL-4414530a_IMG_0230.jpeg (plaatje gejat van headfi,org)

[ Voor 7% gewijzigd door PaulZ op 28-02-2015 02:09 . Reden: Kleur een plaatje aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
PaulZ schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 01:49:
[...]

Bas is niet benadrukt en vooral dat bevalt me goed (de IM50 schijnt meer de bas op te pompen).
De objectieve meetresultaten zijn het echter niet met je eens. Zie http://en.goldenears.net/31885

Aan de frequentierespons kun je onmiddelijk zien dat de audio-technica ATH-IM70 een milde bassnadruk heeft. Ook aan de tabel onderaan de review kun je dat aflezen: bass relative to midrange +2,5.

Een echte neutrale in-ear is bijvoorbeeld de Hifiman RE-400: http://en.goldenears.net/19626 In de tabel onderaan de review krijgt de treble relative to midrange +0 en de bass relative to midrange +0. Dat noemen we neutraal.

Bij de ATH-IM70 krijgt treble relative to midrange +1. Bass relative to midrange +2,5. Dat noemen we V-shaped met wat meer nadruk op de bass dan op de treble.

De ATH-IM70 is niet echt een basszware in-ear. Dat is bijvoorbeeld deze wel: http://en.goldenears.net/28093 Maar toch kunnen we de ATH-IM70 absoluut niet neutraal noemen. Niet dat daar iets mis mee is. Veel mensen vinden een neutrale klank niet zo mooi, en houden van een beperkte V-shape.

De ATH-IM70 heeft trouwens een flinke mid-bass hump. Een geluid dat door sommigen als "bloated" wordt omschreven. Bij 100 Hz zijn ze een stuk harder dan bij de sub-bass. Niet dat daar iets mis mee is, maar ook dit is iets waar niet iedereen van houdt.

Verder wil ik je luisterplezier absoluut niet verpesten. :) Zelf houd ik van een milde bassnadruk, zo'n +2,5 op golden ears dat is ongeveer waar ik naar op zoek ben. De treble moet ook een beetje benadrukt worden om de boel te balanceren. En persoonlijk vind ik het ook wel mooi als de mid-bass wat harder is dan de sub-bass. De ATH-IM70 is ongeveer wat ik zou zoeken in een in-ear. Maar het is niet neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
PaulZ schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 01:49:
[...]

Heb er 83 euro voor betaald (uit Japan, geen verzendkosten of extra invoerrechten), maar dat is afhankelijk van de dollarkoers. Staat nu op 94,97 US dollar ( mag een linkje naar ebay? http://www.ebay.nl/itm/Au...dphones-F-S-/331486992057 )

Dan het geluid:
Eerste dat me opviel is dat het iets breder klinkt dan mn vorige oordopjes (jbl) of mn over-ears (akg). Vind ik wel lekker; was meteen 'wooow'! Bas is niet benadrukt en vooral dat bevalt me goed (de IM50 schijnt meer de bas op te pompen). Midden is vrij neutraal in lijn met de bas en het hoog is net lekker. Ook weer in lijn met de rest. Er springt gewoon niks uit. Behalve de kleur: ze zijn knalknalknalrood! :)

Tot nu toe bevalt ie dus errug goed. k Ga m ook een keertje op het podium gebruiken trouwens als in-ear monitor. Kijken hoe dat gaat ;) .

[afbeelding] (plaatje gejat van headfi,org)
Thanks! _/-\o_

Jouw bevindingen liggen redelijk in lijn met wat ik op Head-Fi heb gelezen. Ik houd wel van een wat vollere sound, te neutrale klankkleur knap ik vrij snel op af. Heb nu de Xiaomi Pistons en die bevallen me qua sound erg goed. Genoeg bass, maar toch ook genoeg detail in midden en hoog. Misschien moet ik toch de IM-50 proberen. Kost ook iets minder, dus kleinere gok.

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 28-02-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Hoop info Dusty ;) . Ik heb niet objectief gemeten, maar puur subjectief geluisterd :) . Hoorde niet echt veel verschil tussen wat de oortjes weergaven en wat ik daarvoor in de studio heb gehoord. Heb de tracks geluisterd die ik zelf dagenlang heb afgemixt dus elke seconde zit in mn hoofd en weet hoe t zou moeten klinken.
Die metingen geven ook aan dat ik zelf dus niet zo objectief luister achteraf als dat ik zelf denk :D
Wat het ook is: ik geniet volop van deze 'doppies'.

[ Voor 0% gewijzigd door PaulZ op 28-02-2015 19:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
Ik hoop dat iemand hier een antwoord heeft op mijn vraag, want ik kom er even niet uit.

ik ben op zoek naar nieuwe in ears, maar bijna alle modellen die ik zie zijn voorzien van een afstandsbediening met microfoon/beantwoord knop.

Ik heb namelijk al een philips fidelio gehad die alleen volledig geluid doorgaf als de beantwoordknop werd ingedrukt, bij niet indrukken werd het geluid ge-mute alsof er een telefoontje binnenkwam.

de vraag is dan ook : zou dit gewoon moeten werken, en was het een defect in de fidelio of werken die in-ears met bediening überhaupt niet op een normale mp3 speler??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
@hallo1986: Ik heb zo geen antwoord op je vraag. Ik geb wel een suggestie: ga naar de mediamarkt met je mp3 speler en zoek een koptelefoon met afstandbediening. Sluit die aan op je mp3 speler en je weet het antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Scorpio861 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:02:

ik ben op zoek naar nieuwe in ears, maar bijna alle modellen die ik zie zijn voorzien van een afstandsbediening met microfoon/beantwoord knop.

Ik heb namelijk al een philips fidelio gehad die alleen volledig geluid doorgaf als de beantwoordknop werd ingedrukt, bij niet indrukken werd het geluid ge-mute alsof er een telefoontje binnenkwam.

Eigenlijk is het heel simpel. Je cowon iaudio mp3 speler heeft een 3.5 mm uitgang. Alle in-ears met een kabel met aan het uiteinde een 3.5 mm plug moeten werken. De afstandsbediening zal alleen werken op supported devices. De microfoon zal ook alleen op sommige devices werken. Maar op alle devices moet er wel gewoon geluid uit de in-ears komen.

Wat er aan de hand was met jouw philips fidelio weet ik niet. Zou kunnen dat ie kapot was. Maar ik verwacht niet dat als je nu een andere in-ear koopt je hetzelfde zult ervaren. Dat zou tegenstrijdig zijn met wat ik hierboven heb geschreven en ik ben er vrij zeker van dat het klopt wat ik geschreven heb.

Disclaimer: modellen die niet werken kun je niet bij mij declareren ;) En ik geef niet de garantie dat wat ik schrijf voor alle modellen die ooit op de markt zijn gekomen klopt. Maar voor minstens 99% van de modellen zit het zo als ik hierboven heb geschreven.

PS. Ik kan je aanraden om gewoon een in-ear zonder bedieningsknoppen te kopen als je die niet gaat gebruiken. De bedieningsknoppen en microfoon kosten geld. Heel simplistisch gezegd, een model van 50 euro met bedieningsknoppen zit qua geluidskwaliteit vaak in de buurt van een model zonder bedieningsknoppen van 30 euro. En er zijn echt meer dan genoeg modellen zonder bedieningsknoppen en microfoon te koop. Waarom vraag je hier niet om hulp? Geef aan waar je naar luistert, wat je budget is, voorkeur qua geluid, etc. Dan weet bluepenguin of iemand anders vast wel een leuk model voor je zonder onnodige bedieningsknoppen.

[ Voor 23% gewijzigd door dusty-2011 op 28-02-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
dusty-2011 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:44:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel. Je cowon iaudio mp3 speler heeft een 3.5 mm uitgang. Alle in-ears met een kabel met aan het uiteinde een 3.5 mm plug moeten werken. De afstandsbediening zal alleen werken op supported devices. De microfoon zal ook alleen op sommige devices werken. Maar op alle devices moet er wel gewoon geluid uit de in-ears komen.

Wat er aan de hand was met jouw philips fidelio weet ik niet. Zou kunnen dat ie kapot was. Maar ik verwacht niet dat als je nu een andere in-ear koopt je hetzelfde zult ervaren. Dat zou tegenstrijdig zijn met wat ik hierboven heb geschreven en ik ben er vrij zeker van dat het klopt wat ik geschreven heb.

Disclaimer: modellen die niet werken kun je niet bij mij declareren ;) En ik geef niet de garantie dat wat ik schrijf voor alle modellen die ooit op de markt zijn gekomen klopt. Maar voor minstens 99% van de modellen zit het zo als ik hierboven heb geschreven.
Hartelijk dank voor je heldere uitleg, daar kan ik wat mee.
was een beetje huiverig om nu weer iets te kopen met mic en dan tot de conclusie te komen dat het weer niet werkt.

mogelijk dus een probleem met de fidelio zelf...

dan ga ik nu een bestelling plaatsen voor de AKG K376.

nogmaals bedankt voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Ook ik ben op zoek naar nieuwe in-ears!

Op het moment heb ik geloof ik een niet heel duur setje van Philips, maar het exacte type weet ik eigenlijk niet meer (shame on me). Het zijn in-ears. Ze bevallen best goed, omdat ze aardig isoleren, maar ik denk dat de geluidskwaliteit beter kan.

• In-ears of oordopjes?
In-ears.

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ehh, lastig, zou ik zo niet weten.

van alles: singer-songwriter, rock (pop-rock en iets harder), dance en zo nu en dan klassiek. Ik vind het erg fijn als de bas er lekker 'in komt vallen', als je begrijpt wat ik dan bedoel, maar vind het niet fijn als 'ie overheerst.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Met name op m'n werk (het is hier nogal chaotisch vaak en mbv muziek kan ik me goed afsluiten), in het OV en bij sport.

Nee, totaal niet.

• Wat is het budget?
Ca 70 euro voor goede kwaliteit!

De oordopjes die ik nu heb zijn gestorven door een kabelbreuk, zou graag een setje willen dat wat langer meegaat (en inderdaad, een beschermhoesje er bij aanschaffen zal geen overbodige luxe zijn) en ik moet het geluid niet extreem hard hoeven zetten (ik hoef geen oorbeschadiging op te lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:15
Ik heb zelf de Monster Gratitude ooit via iBood gekocht, deze zijn helaas nu niet beschikbaar. Deze bevallen echt uitstekend, zeker met Comply Foam dopjes erop! Heb je al gekeken naar de Sennheiser dopjes, de CX300 II voldoen wel aan je eisen volgens mij.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Misschien de Xiaomi Piston proberen. Streke bass, maar niet te overheersend. Warme sound met aardig wat detail. Ik vind het een redelijke alleskunner. Voor 15-20 euro het proberen waard. De Pistons zijn ook redelijk compact qua driver formaat, anders kom je toch snel bij alternatieven met een grotere behuizing zoals de Audio-Technica ATH-IM70 of V-sonic VSD3S.

[ Voor 32% gewijzigd door Tigerblood op 03-03-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 97% gewijzigd door Canaria op 03-03-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 97% gewijzigd door Canaria op 03-03-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
Hoi! Ook ik ben op zoek naar nieuwe in-ears!

Op dit moment heb ik de klipsch s4, deze vind ik te rommelig klinken, het laag wel aardig ( soms te boomy) midden en hoog moet zeker beter kunnen dan wat deze produceren. kabel is baggerkwaliteit.

• In-ears of oordopjes?
In-ears.

Een volle bas vind ik mooi, maar beats inears vind ik te veel van het goede, midden en hoog crystal clear.

van alles en nog wat, oa.: Jazz, Blues, Pop

Met name zal dit thuis zijn liggend op de bank ;) moeten dus niet heel ver uit mijn oor steken het liefst.
Ook mee op vakantie/vliegreizen, een goede isolatie is dus wel van belang.
Gaan worden gebruikt op mijn cowon iauidio 9+ , ivm eerder vermelde problemen met microfoon/bediening in snoer, ben ik dus op zoek naar in-ears zonder deze zaken.

Beyerdynamic lijkt me wel wat of AKG( heb de K550 headphone die ik qua geluid fantastisch vindt)
iets anders wat aan mijn wensen voldoet is ook prima natuurlijk

• Wat is het budget?
75-125

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

DDX schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:24:
Iemand tips voor verlengkabel die lang meegaat ? (bij dagelijks gebruik in broekzak tijdens lopen/in trein zitten)
Ik heb nu al paar goedkope kabels versleten, steeds na aantal maanden gekraak.
Recent maar weer de originele shure besteld maar ook die begint weer kuren te vertonen.
(eerste shure kabel had pas problemen na 3 jaar gebruik ofzo)

Als ik de reviews op amazon doorneem zijn er meer mensen die er last van hebben.
http://www.amazon.com/Shu...H-Earphones/dp/B001DX9EDW

Gebruik het icm met shure se530's.
Iemand ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Ik gebruik zelf aan de PC een merkloze verlengkabel van 2,50 euro of zoiets dergelijks. Werkt na een jaar nog prima. Of het ook zo lang meegaat als je er dagelijks mee reist weet ik niet. Maar vanwege de lage prijs is vervangen niet zo'n probleem lijkt me. Die van mij is 2,5 meter lang, een kortere verlengkabel zal nóg goedkoper zijn.

In bijna iedere kabelwinkel online hebben ze wel zo'n goedkope verlengkabels. Als er verzendkosten zijn kun je er ook voor kiezen om gewoon meteen 3 stuks ofzo te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door dusty-2011 op 04-03-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

Zo, ik heb eindelijk mijn Pistons binnen, maar het wachten waard zeg! _o_ Wat een geluidje zit er in die dingen :) Ik moet nog even kijken welke dopjes het beste in mn oor blijven zitten, maar geluid is echt super! (Hiervoor had ik die Bose ie dingen, super geluid maar ze vallen na 2 jaar uit elkaar)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Devian schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:18:
Helaas zijn mijn oordoppen spontaan verdwenen (ik vermoed ordinair gejat).

Ik had Sleek Audio SA1 in-ear's:

[afbeelding]

Ik ben dus op zoek naar nieuwe. Ik was erg tevreden over bovenstaande, vooral in het midden en hoog waren ze erg helder vergeleken met vorige oordopjes.

1. Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Sleek Audio SA1, bevielen super.

2. In-ears of oordopjes?
In-Ear.

3. Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Neutraal.

4. Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Trance.

5. Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of ....?
OV en sporten

6. Heb je een merkvoorkeur?
Nee

7. Wat is het budget?
max 150EUR.

8. Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Strakke bass weergave en een helder klankbeeld. Ik hou van het luisteren naar het wat subtielere trance muziek waar veel detail in zit. Ik merk dat bij slechte speakers/oordopjes het al gauw rommelig gaat klinken.
Als vervanging van deze in ears heb ik de volgende oordopjes gehaald:

Monster Gratitude (aanbieding van 200EUR voor 50EUR)
Xiaomi Piston 2 (geen fakes)

De Pistons vallen eigenlijk flink tegen. Voor het bedrag wat je er voor betaald zijn het best goede oordopjes, maar kwamen niet in de buurt van het geluid van mijn Sleek Audio oordopjes.

De pasvorm is erg slecht, de bijgeleverde kussentjes sluiten niet goed af/isoleren niet goed en er zit erg weinig detail in het mid en hoog. De laagweergave is redelijk. Vooral het gebrek aan detail viel mij tegen, het klinkt gewoon een beetje dof.

De Monster Gratitude klinken erg goed, veel detail in het mid en hoog. Alleen had de bass van mij wel iets meer aanwezig mogen zijn. Ik heb ze alleen maar gekocht vanwege de "aanbieding", voor 50EUR kan er niet zo heel veel mis gaan en dat klopt.

Toch is ook de Monster Gratitude qua geluid niet zoals ik had met mijn Sleek Audio's.

Misschien eens wat dopjes van Shure proberen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Devian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:48:
[...]

De Monster Gratitude klinken erg goed, veel detail in het mid en hoog. Alleen had de bass van mij wel iets meer aanwezig mogen zijn.
Voordat je een derde set dopjes gaat kopen, is het niet mogelijk om met een equalizer het geluid van de Monster Gratitude wat meer naar je smaak te krijgen? Bij de meeste in-ears is het wel degelijk mogelijk om een flinke hoeveelheid meer bass te krijgen door wat met de equalizer te spelen.

Bij een equalizer op de PC kun je de middentonen en hoge tonen wat lager zetten in de equalizer, dan wordt de bass harder. Je kunt er ook voor kiezen om gewoon de basstonen harder te zetten in de equalizer, en dan de pre-amp omlaag te gooien (zodat er geen vervorming plaatsvindt), dat doet eigenlijk hetzelfde.

De equalizer die ik op m'n mp3-speler heb die zorgt er automatisch voor dat het geluid niet gaat vervormen zodra je banden verschuift. Dus in die equalizer kan ik gewoon de lage tonen omhoog zetten. Zelf vind ik het dan vaak iets te dof klinken dus dan zet ik ook de hoge tonen nog een beetje omhoog. Dan krijg je wat meer een V-shape met meer nadruk op zowel bass als treble.

Probeer het zelf maar eens uit. Naar mijn mening is er niets mis met een beetje equalizen. Je kunt van tevoren niet perfect inschatten hoe een set dopjes gaat klinken, dus achteraf een beetje equalizen om het wat meer naar je smaak te krijgen is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes die langer dan een half jaar begaan. De vorige zijn weer stuk gegaan. Ik heb ze gekocht bij de bcc dus ik heb gelukkig garantie dus ik mag weer nieuwe uitzoeken. Ik heb al veel oordopjes versleten. Hiervoor beats gehad en daarvoor oordopjes gehad van het merk monster. Die gingen ongeveer om de 4 maanden stuk.

Beats van Apple. Zijn niet goed bevallen omdat ze weer snel stuk zijn gegaan. Geluidskwaliteit was wel oké

2. In-ears of oordopjes?
In-Ear.

3. Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Neutraal.

House en hardstyle

5. Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of ....?
Voor op school achter de laptop, op de fiets en tijdens het sporten

Nee

7. Wat is het budget?
Max 100 euro

Het liefst plat snoer, maar als ze niet snel kapot gaan dan mag gewoon snoer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:20:
Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes die langer dan een half jaar begaan. De vorige zijn weer stuk gegaan. Ik heb ze gekocht bij de bcc dus ik heb gelukkig garantie dus ik mag weer nieuwe uitzoeken. Ik heb al veel oordopjes versleten. Hiervoor beats gehad en daarvoor oordopjes gehad van het merk monster. Die gingen ongeveer om de 4 maanden stuk.

Beats van Apple. Zijn niet goed bevallen omdat ze weer snel stuk zijn gegaan. Geluidskwaliteit was wel oké

2. In-ears of oordopjes?
In-Ear.

Neutraal.

House en hardstyle

Nee

7. Wat is het budget?
Max 100 euro

Het liefst plat snoer, maar als ze niet snel kapot gaan dan mag gewoon snoer ook.
Naar house en hardstyle luisteren en dan een neutraal klankbeeld willen is een beetje apart. De meesten die daar naar luisteren willen op z'n minst een lichte bassnadruk, en vaak zelfs een flinke bassnadruk.

Vond je de Beats neutraal? Beats heeft meestal een flinke bassnadruk, zeker niet een neutraal klankbeeld.

Voor house en hardstyle leent een CX 3.00 van Sennheiser zich bijvoorbeeld goed. Maar die heeft echt een flinke bassnadruk. Wil je wat minder bassnadruk en wat meer detail in het midden en hoog dan is een CX 5.00 van Sennheiser een goede optie. De CX 3.00 en 5.00 worden beiden geprezen om hun uitstekende draagcomfort en bouwkwaliteit.

Bluepenguin raadde eerder in deze thread de Yamaha EPH-100 aan aan iemand die ook house en hardstyle e.d. luisterde. Dat zou ook een goede optie zijn maar die heeft ook een flinke bassnadruk, geen neutrale klank.

[ Voor 14% gewijzigd door dusty-2011 op 12-03-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Devian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:48:
Als vervanging van deze in ears heb ik de volgende oordopjes gehaald:

Monster Gratitude (aanbieding van 200EUR voor 50EUR)
Xiaomi Piston 2 (geen fakes)

De Pistons vallen eigenlijk flink tegen. Voor het bedrag wat je er voor betaald zijn het best goede oordopjes, maar kwamen niet in de buurt van het geluid van mijn Sleek Audio oordopjes.

De pasvorm is erg slecht, de bijgeleverde kussentjes sluiten niet goed af/isoleren niet goed en er zit erg weinig detail in het mid en hoog. De laagweergave is redelijk. Vooral het gebrek aan detail viel mij tegen, het klinkt gewoon een beetje dof.

De Monster Gratitude klinken erg goed, veel detail in het mid en hoog. Alleen had de bass van mij wel iets meer aanwezig mogen zijn. Ik heb ze alleen maar gekocht vanwege de "aanbieding", voor 50EUR kan er niet zo heel veel mis gaan en dat klopt.

Toch is ook de Monster Gratitude qua geluid niet zoals ik had met mijn Sleek Audio's.

Misschien eens wat dopjes van Shure proberen?
Heb je wel eens gekeken naar de VSonic GR07? Die zijn vrij neutraal, niet te veel bas, maar gaat wel redelijk ver door, hebben behoorlijk detail en ik vind ze persoonlijk in ieder geval erg fijn zitten. Er is ook een BE versie (Bass Edition), maar die is juist voor meer bas weergave en dus minder neutraal.

Misschien ook wel handig: The Headphone List, site met een hele berg reviews van IEMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
dusty-2011 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:47:
[...]

Voordat je een derde set dopjes gaat kopen, is het niet mogelijk om met een equalizer het geluid van de Monster Gratitude wat meer naar je smaak te krijgen? Bij de meeste in-ears is het wel degelijk mogelijk om een flinke hoeveelheid meer bass te krijgen door wat met de equalizer te spelen.

Bij een equalizer op de PC kun je de middentonen en hoge tonen wat lager zetten in de equalizer, dan wordt de bass harder. Je kunt er ook voor kiezen om gewoon de basstonen harder te zetten in de equalizer, en dan de pre-amp omlaag te gooien (zodat er geen vervorming plaatsvindt), dat doet eigenlijk hetzelfde.

De equalizer die ik op m'n mp3-speler heb die zorgt er automatisch voor dat het geluid niet gaat vervormen zodra je banden verschuift. Dus in die equalizer kan ik gewoon de lage tonen omhoog zetten. Zelf vind ik het dan vaak iets te dof klinken dus dan zet ik ook de hoge tonen nog een beetje omhoog. Dan krijg je wat meer een V-shape met meer nadruk op zowel bass als treble.

Probeer het zelf maar eens uit. Naar mijn mening is er niets mis met een beetje equalizen. Je kunt van tevoren niet perfect inschatten hoe een set dopjes gaat klinken, dus achteraf een beetje equalizen om het wat meer naar je smaak te krijgen is niets mis mee.
Ja, heb het geprobeerd om het een beetje te eq'en, Vind zelf ook dat daar niets mee mis is(met mate).
henkie196 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Heb je wel eens gekeken naar de VSonic GR07? Die zijn vrij neutraal, niet te veel bas, maar gaat wel redelijk ver door, hebben behoorlijk detail en ik vind ze persoonlijk in ieder geval erg fijn zitten. Er is ook een BE versie (Bass Edition), maar die is juist voor meer bas weergave en dus minder neutraal.

Misschien ook wel handig: The Headphone List, site met een hele berg reviews van IEMs.
Die kende ik nog niet, ga ik eens naar kijken. thx!
Ik heb verder al eens wat van zulke lijsten bekeken, maar het probleem is dat Sleek Audio (wat ik hiervoor had) vaak er niet tussen staan en ik dus ook niet goed vinden kan hoe die beoordeeld word. wat het zoeken van iets vergelijkbaars erg moeilijk maakt.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:20:

2. In-ears of oordopjes?
In-Ear.

Neutraal.

House en hardstyle

Nee

7. Wat is het budget?
Max 100 euro

Eens met dusty-2011 voor het grootste deel. Aanvullend zou ik je nog wel het volgende willen meegeven. Welke Beats je nu precies hebt, is me onduidelijk, maar geen van de Beats in-ears is neutraal te noemen. Al varieert het wel hoeveel bassnadruk er is (vrij veel tot bijzonder veel) en hoeveel detail de modellen laten horen.
Als het geluid op zichzelf van de Beats goed beviel, dan heb je een voorkeur voor een bass-zwaar klankbeeld.

Vrijwel alle mensen ervaren een zeer lichte bass-nadruk als een neutraal geluid en een licht bass-zwaar geluid als "vol klinkend".
Voor wat betreft de korte levensduur is in dit topic zeer veel gesproken over kabelbreuk, iets dat bij jou ook waarschijnlijk de reden van defect is geweest. Zoek anders op "kabelbreuk" in dit topic, daar staan ook de nodige tips bij.

De Sennheisers die dusty-2011 je aan raadt, zou ik je ook aanraden. Daarnaast zou je eens kunnen kijken naar enkele Creative modellen: EP-630/650/660, waarvan de EP-650 waarschijnlijk het meest aan te raden is.
De Sennheiser CX2/3/5.00 hebben een wat steviger klank in de bass zitten dan de Beats die je gewend bent. Je zou daarvoor de Creatives kunnen overwegen: die klinken iets meer "smooth" in de lage en middentonen en lijken daardoor een klein ietsje meer op jouw Beats.
Ook de pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) zou ik in jouw geval naar kijken. Die in-ear klinkt minder goed dan z'n opvolger (de CX3.00), maar biedt op het moment wel veel waar voor je geld. Wat meer dan de CX3.00 nu biedt.
En voor die bedragen kun je een keer of 4 een in-ear kopen met jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
CX980 en die zijn stuk gegaan. Klipsch Image S4II en die bevallen niet echt (te neutraal)

2. In-ears of oordopjes?
In-Ear.

V-Shaped (CX980 is V-shaped denk ik?)

Voornamelijk instrumentale muziek, maar soms ook jazz, hip hop etc

Thuis en OV

Ik ben wel fan van het klankbeeld van Sennheiser

7. Wat is het budget?
Ongeveer 100 euro, absolute max is 150

Degelijke bouwkwaliteit, goede isolatie, maar geluid is uiteindelijk het belangrijkste.

Zelf kwam ik op de Momentum In-ear en de IE60 uit, maar weet de verschillen tussen de twee niet echt wat betreft geluid. Kwa prijs zijn ze vrijwel hetzelfde in Nederland, terwijl de IE60 in het buitenland een stuk duurder is. Er zijn echter veel goede recensies wat betreft de Momentum. Ik had hiervoor goedkoop een CX980 op de kop getikt en die bevielen uitstekend. Ze zijn echter stuk gegaan en ik wil er niet de volle prijs voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
k-city schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:23:
CX980 en die zijn stuk gegaan. Klipsch Image S4II en die bevallen niet echt (te neutraal)

2. In-ears of oordopjes?
In-Ear.

V-Shaped (CX980 is V-shaped denk ik?)

Voornamelijk instrumentale muziek, maar soms ook jazz, hip hop etc

Thuis en OV

Ik ben wel fan van het klankbeeld van Sennheiser

7. Wat is het budget?
Ongeveer 100 euro, absolute max is 150

Degelijke bouwkwaliteit, goede isolatie, maar geluid is uiteindelijk het belangrijkste.

Zelf kwam ik op de Momentum In-ear en de IE60 uit, maar weet de verschillen tussen de twee niet echt wat betreft geluid. Kwa prijs zijn ze vrijwel hetzelfde in Nederland, terwijl de IE60 in het buitenland een stuk duurder is. Er zijn echter veel goede recensies wat betreft de Momentum. Ik had hiervoor goedkoop een CX980 op de kop getikt en die bevielen uitstekend. Ze zijn echter stuk gegaan en ik wil er niet de volle prijs voor betalen.
De CX980 is inderdaad V-shaped en erg basszwaar. Gelukkig zijn de Momentum in-ear en de IE60 dat ook. Beide zouden goed kunnen bevallen. Beide zullen iets anders klinken dan je gewend bent, maar daar zul je wel aan kunnen wennen denk ik. Beide in-ears zouden een goede koop zijn.

Dat deze in-ears inderdaad V-shaped zijn kun je goed zien hier: http://en.goldenears.net/22673

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
dusty-2011 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:27:
[...]

De CX980 is inderdaad V-shaped en erg basszwaar. Gelukkig zijn de Momentum in-ear en de IE60 dat ook. Beide zouden goed kunnen bevallen. Beide zullen iets anders klinken dan je gewend bent, maar daar zul je wel aan kunnen wennen denk ik. Beide in-ears zouden een goede koop zijn.

Dat deze in-ears inderdaad V-shaped zijn kun je goed zien hier: http://en.goldenears.net/22673
Bedankt voor je reactie, nu moet ik nog kiezen tussen de twee :)

Zou de IE60 de extra 15 euro waard zijn (bij Redcoon)? Ik weet dat prijs niet veel zegt, maar op de officiële site van Sennheiser staat de Momentum voor 99 dollar te koop en de IE60 voor 249. Dan zou je toch zeggen dat de IE60 een hogere kwaliteit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
k-city schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:03:
[...]

Bedankt voor je reactie, nu moet ik nog kiezen tussen de twee :)

Zou de IE60 de extra 15 euro waard zijn (bij Redcoon)? Ik weet dat prijs niet veel zegt, maar op de officiële site van Sennheiser staat de Momentum voor 99 dollar te koop en de IE60 voor 249. Dan zou je toch zeggen dat de IE60 een hogere kwaliteit heeft?
Je zou zeggen van wel ja. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Maar als jij een beter gevoel hebt bij de IE60 dan zou ik voor die gaan. Volgens de Sennheiser specs heeft die wel een 5 keer zo lage Total Harmonic Distortion (<0.1% ipv <0.5%). De momentum in-ear daarentegen heeft weer een microfoon aan boord, dat mist de IE60. De momentum in-ear heeft een kabel die 10 cm langer is, maar de 1.2 meter van de IE60 is misschien al lang genoeg.
Verder is het design heel anders. De IE60 heeft gouden accenten bijvoorbeeld. En de IE60 is voornamelijk voor over het over te dragen, al kun je ze ook recht naar beneden dragen (maar dan krijg je meer microphonics). De momentum in-ears zijn echt gemaakt voor recht naar beneden te dragen.
Allemaal factoren die een rol kunnen spelen bij je keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover ik het je durf te zeggen denk ik dat de IE60 een wat "platter" en steviger/droger geluid heeft, de Momentums klinken wat soepeler. Beide hebben wel een behoorlijke bass-nadruk, dus liefst heb je muziek er bij die zich daar ook wat voor leent. Jazz zou ik daar niet meteen onder scharen overigens.
Hoewel je met de CX980's al een behoorlijke hoeveelheid bass had, krijg je denk ik met de Momentum en IE60 er nog ietsje meer van.
Maar hoe het echt uit pakt vind ik lastig te zeggen, er is niet heel veel geschreven over de IE60's. Het is een in-ear die een soort van onopgemerkt is gebleven op veel fora en audio-sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
dusty-2011 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:11:
[...]

Je zou zeggen van wel ja. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Maar als jij een beter gevoel hebt bij de IE60 dan zou ik voor die gaan. Volgens de Sennheiser specs heeft die wel een 5 keer zo lage Total Harmonic Distortion (<0.1% ipv <0.5%). De momentum in-ear daarentegen heeft weer een microfoon aan boord, dat mist de IE60. De momentum in-ear heeft een kabel die 10 cm langer is, maar de 1.2 meter van de IE60 is misschien al lang genoeg.
Verder is het design heel anders. De IE60 heeft gouden accenten bijvoorbeeld. En de IE60 is voornamelijk voor over het over te dragen, al kun je ze ook recht naar beneden dragen (maar dan krijg je meer microphonics). De momentum in-ears zijn echt gemaakt voor recht naar beneden te dragen.
Allemaal factoren die een rol kunnen spelen bij je keuze...
Haha, ik heb juist geen idee bij welke ik een beter gevoel heb. Specificaties zeggen mij persoonlijk weinig, geen idee hoe dat 'klinkt' en of ik dat verschil uberhaupt kan horen.en design etc zijn voor mij pure bijzaak. Ik zoek vooral iets wat zo dicht mogelijk bij de CX980 komt kwa geluid, maar wil er geen 175 euro voor betalen ;)
Bluepenguin schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:53:
Zover ik het je durf te zeggen denk ik dat de IE60 een wat "platter" en steviger/droger geluid heeft, de Momentums klinken wat soepeler. Beide hebben wel een behoorlijke bass-nadruk, dus liefst heb je muziek er bij die zich daar ook wat voor leent. Jazz zou ik daar niet meteen onder scharen overigens.
Hoewel je met de CX980's al een behoorlijke hoeveelheid bass had, krijg je denk ik met de Momentum en IE60 er nog ietsje meer van.
Maar hoe het echt uit pakt vind ik lastig te zeggen, er is niet heel veel geschreven over de IE60's. Het is een in-ear die een soort van onopgemerkt is gebleven op veel fora en audio-sites.
Bedankt voor je input. Het probleem is ook dat de reviews die er wel zijn van de IE60 vaak uitgaan van oordopjes van ~250 waarbij de Momentum nog voor ongeveer dezelfde prijs wordt verkocht als de adviesprijs.Bedoel je overigens met soepeler dat de Momentum beter omgaat met 'snelle' muziek? Droog en plat klink weer niet echt aantrekkelijk. Ik heb ook een Sennheiser HD600 en die zou ik wel als 'droog' omschrijven, wat misschien neutraler is, maar minder 'leuk'.

[ Voor 17% gewijzigd door k-city op 26-03-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Bluepenguin schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:53:
Wat ik had gelezen in een review is dat de IE60 juist de middentonen net een tikkeltje meer naar voren haalde dan de CX980.

Maar het hangt er allemaal maar net vanaf welke tips je gebruikt. Single-flange, Double-flange, triple-flange, schuimpjes, zoveel keuze. Allemaal klinkt het weer net wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dusty-2011 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:23:
[...]

Wat ik had gelezen in een review is dat de IE60 juist de middentonen net een tikkeltje meer naar voren haalde dan de CX980.
zover ik heb gelezen over de IE60's is het beide. Zowel iets meer middentonen wat jij zegt, maar nog steeds wat zwak, als tegelijkertijd dat het overall beeld een stapje steviger/droger is. De (mid-)bass schijnt echt de nadruk te hebben. De middentonen zijn er wel enigszins en het hoog valt wat weg bij de IE60's naar wat je leest / hoe ik interpreteer wat er is geschreven. De CX980 heeft zover ik altijd gelezen heb een behoorlijk V-vormig geluidsbeeld,
Het verbaast me enigszins dat bij een Sennheiser het geluidsbeeld er zo uit zou zien, maar de IE60 is weinig beschreven. Dus wat je leest is meer exemplarisch dan dat je een redelijk gemiddeld beeld kunt vormen er bij. En hoewel ik vele tientallen in-ears heb zijn de IE60's daar niet bij ;) , dus ik kan het je niet uit eerste hand vertellen.

GoldenEars komt in ieder geval op het volgende uit: http://en.goldenears.net/22673 . Ze hebben helaas niet de momentum in-ear of de CX980 getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Ik ben het wel met je eens bluepenguin. Dat komt inderdaad ongeveer overeen met wat ik gelezen heb over de IE60.

Ik denk dat k-city zowel met de IE60 als met de momentum in-ears geen miskoop kan doen. Beide zullen niet exact hetzelfde klinken als hij gewend is. Met een equalizer een paar kleine veranderingen maken kan het al iets dichter in de buurt brengen, maar het zal nooit helemaal hetzelfde worden. Ook de tips vervangen voor andere exemplaren zal nooit exact hetzelfde geluid opleveren als de CX980.

Maar is dat echt een slechte zaak? Als je heel lang dezelfde in-ears hebt gebruikt en er dik tevreden over bent denk je natuurlijk dat het het beste van de wereld is. Totdat je eens een keer wat anders probeert en er achter komt dat dat nog beter is. Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, het kan ook slechter uitpakken. Ik wil alleen maar zeggen dat zelfs als je tevreden bent over je huidige exemplaar het vaak toch nog beter kan.

PS. Goldenears heeft al sinds juli vorig jaar niets meer getest. Ik hoop dat dit een tijdelijke vakantie is, niet dat ze ermee gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:18:
[...]

Bedankt voor je input. Het probleem is ook dat de reviews die er wel zijn van de IE60 vaak uitgaan van oordopjes van ~250 waarbij de Momentum nog voor ongeveer dezelfde prijs wordt verkocht als de adviesprijs.
Ja, dat is inderdaad een goed punt. Al zijn de IE60's zover ik weet niet heel veel verkocht en in ieder geval in Nederland nooit voor 250 euro in de markt gezet. De duurder broer (IE80) wel voor ongeveer 250€, maar de IE60 is dacht ik rond de 150 euro begonnen. In dollars zou het goed kunnen dat het 250 is geweest in Noord-Amerika, een tijd geleden was de euro een stukje sterker t.o.v. de dollar. En de IE60 is ook wat laat in NL geïntroduceerd zover ik me zo snel herinner.
De Momentum is duidelijk een recenter model, dus die is nog niet zo heel erg in prijs gezakt. De IE60 is er al weer bijna 3 jaar, de Momentum in-ear ongeveer een half jaar :)

Voor mij telt ook sterk hoezeer mensen in reviews laten doorschijnen dat ze echt plezier van de in-ear hebben. In tegenstelling tot dusty-2011 ben ik niet erg goed in het lezen van meetgegevens / grafieken, omdat ik me er niet echt een geluidsbeeld bij kan bedenken. Hij is daar een stuk handiger mee.
En iets als hoe "diep" of hoe "soepel / droog" een in-ear klinkt is niet altijd even goed uit grafieken te halen, desalnietemin geven die dingen veel informatie :) Dus lees wat we zeggen min of meer als aanvullend, het is niet zozeer dat het één tegen het ander wegvalt. Zeker niet bij in-ears waarin ieder toch weer wat anders hoort.
Al met al is wat ik heb gelezen in de richting dat de Momentum meer een allesmansvriend is en erg goed ontvangen, in tegenstelling tot de IE60. Die is toch altijd te duur geweest voor degenen die enigszins serieuzere in-ears wilden, maar dan eerder bij het prijspunt van o.a. Beyerdynamics DTX101 / de Shure SE215 uitkwamen. De echte audioliefhebbers en een klein deel van de audiofielen ging vrijwel altijd gelijk door voor de IE8/IE80/IE800.
k-city schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:18:
[...]
Bedoel je overigens met soepeler dat de Momentum beter omgaat met 'snelle' muziek? Droog en plat klink weer niet echt aantrekkelijk. Ik heb ook een Sennheiser HD600 en die zou ik wel als 'droog' omschrijven, wat misschien neutraler is, maar minder 'leuk'.
Het "soepele" geeft juist het omgekeerde effect van wat je denkt: een soepele in-ear kan vrijwel altijd minder goed om gaan met snelle muziek of beter gezegd: snelle wisselingen in het geluid. Als mens zijn we min of meer iets meer ingesteld op "soepele" geluiden, zoals een stem zelden zeer abrupt veranderd. Elementen van bijv. elektronische muziek kunnen dat wel. Letterlijk binnen een milliseconde kan een hoge toon vervangen worden door een zeer lage daarbij, waarbij onze stem en veel muziekinstrumenten altijd wel een soort korte overgang daarin hebben.
Met andere woorden: soepel zou je in deze ook kunnen vervangen door "vergevingsgezind" of een "rustig geluidsbeeld" omdat het juist kleine "oneffenheden" zijn die verdwijnen in de weergave bij een soepele in-ear.

Het is daarmee min of meer het tegenovergestelde van droog en stevig klinkend. Daarmee iets minder accuraat in technische zin, maar leuker en natuurlijker klinkend voor 95% van de mensen.
Praktisch gezegd en met andere woorden: luister je veel elektronische muziek en houd je van bass en een stevig geluid, dan is de IE60 wellicht de interessantere in-ear. Anders zou ik je eerder de Momentum aanraden, omdat je daarmee R&B en jazz vaak beter uit de verf zult horen komen.
De verschillen zijn niet enorm, bovenstaande is dan ook echt een uitvergroting van de verschillen. Maar het verschil dat er is, ligt zover ik weet ongeveer als hierboven beschreven :)

Succes met reviews lezen en vooral: heel veel luisterplezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
De vraag wat de verschillen zijn is hiermee wel beantwoord denk ik :) Ik denk niet dat ik daar nog veel aan kan toevoegen. Gebaseerd op het verhaal hierboven raad ik je dan ook de Momentum in-ears aan.

Als je ze binnen hebt, laat dan even weten of ze bevallen!

Overigens leent sommige jazz-muziek zich wel goed voor een stevige, droge in-ear. Het nummer "US3 - Cantaloop" (top 40 hit in USA) bijvoorbeeld klinkt daar best goed op. Maar ik ben het met je eens dat als je naar wat meer "klassieke jazz" luistert (als ik het zo mag noemen) dat een wat neutraler klankbeeld beter is. Maar jazz met hiphopinvloeden of jazz met elektronische invloeden valt vaak prima te beluisteren op dopjes met een V-shape. Of je dat allemaal jazz mag noemen is weer een ander verhaal natuurlijk. De grenzen tussen de genres zijn niet heel duidelijk gedefinieerd.

[ Voor 52% gewijzigd door dusty-2011 op 27-03-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bedankt voor jullie uitgebreide adviezen. Helemaal duidelijk wat betreft het klankbeeld ook. Ik ga dan ook maar voor de Momentum, aangezien ik relatief weinig naar elektronische muziek luister (en ook voordat ik naar de IE80 neig :P).

Ik zal laten weten hoe ze bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
henkie196 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Iemand een idee waar ik vsonics kan kopen? Bij voorkeur online maar wel liefst BeNe is makkelijker voor garanties en zo. Indien er geen zijn mag het natuurlijk verder van huis zijn.

Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SHFT schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:32:
[...]

Iemand een idee waar ik vsonics kan kopen? Bij voorkeur online maar wel liefst BeNe is makkelijker voor garanties en zo. Indien er geen zijn mag het natuurlijk verder van huis zijn.

Thx _/-\o_
welk type zoek je? De GR07 is de meest populaire geweest een tijd lang en die is nu net al weer even uit het assortiment bij Amazon / hdphns / etc. Misschien dat Lend me UR ears op eBay ze nog heeft.

Nu is er overigens ook de VSD en R0 serie, dus daar zou je ook naar kunnen kijken. Met enig geluk kun je die incl. shipping&handling nét onder de douanetoeslag-grens houden :)

Naast Vsonic zijn er overigens nog vele merken en modellen te krijgen, dus bij interesse van jouw kant, zouden we met je mee kunnen denken over een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 14-09 09:18
Bluepenguin schreef op maandag 30 maart 2015 @ 07:25:
[...]

welk type zoek je? De GR07 is de meest populaire geweest een tijd lang en die is nu net al weer even uit het assortiment bij Amazon / hdphns / etc. Misschien dat Lend me UR ears op eBay ze nog heeft.

Nu is er overigens ook de VSD en R0 serie, dus daar zou je ook naar kunnen kijken. Met enig geluk kun je die incl. shipping&handling nét onder de douanetoeslag-grens houden :)

Naast Vsonic zijn er overigens nog vele merken en modellen te krijgen, dus bij interesse van jouw kant, zouden we met je mee kunnen denken over een alternatief.
Lend Me UR ears had ik inderdaad gevonden maar deze zit in Singapore, mocht er toch iets aan zijn is het niet evident om de garantie te regelen.

Ik was inderdaad op zoek naar de VSonics GR07, dit op aanraden van headfi omdat deze mooi passen bij de Fiio X3, in principe hoeft het ook geen GR07 te zijn. Qua budget is de GR07 de limiet.

edit: Bij voorkeur ook iets robuust.

edit2: een mic/volume regelaar is niet nodig

[ Voor 3% gewijzigd door SHFT op 30-03-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb mijn GR07 bij MP4nation vandaan, maar is natuurlijk Hong Kong en dus ook niet direct om de hoek. Voor garantie heb ik geen problemen gehad met MP4nation (heb er toen ook een FiiO X3 besteld, maar daar deed één kanaal het niet op de headphone out), maar ik moest het natuurlijk wel eerst weer terug sturen naar HK en dat kost ook wat. Ik weet zo in de benelux ook geen adresjes, maar je zou het via amazon ook kunnen proberen.

Ik heb overigens ook gelezen dat een GR07 + FiiO X3 een goede combo is, maar houdt er wel rekening mee dat de X3 tamelijk donker is qua klank met wat minder middentonen en dat je daarmee i.c.m. de GR07 ook een vrij donkere klank met relatief weinig middentonen krijgt. De GR07 is van zichzelf behoorlijk neutraal, met wellicht een lichte V-shape qua klank, wat de X3 nog sterker heeft. Dus je moet wel even bedenken of die wat donkere (maar relaxtere) sound iets is waar je van houdt.

Ik vind het persoonlijk niet zo fijn, maar ik ben dan bepaald niet een fan van aangedikte bas. Ook op de line-out aangesloten heeft de X3 een behoorlijke V-shape (als ik de X3 direct op m'n versterker aansluit via de LO). Persoonlijk vind ik de klankkleur van de GR07 fijner in combinatie met m'n Sansa Fuze (neutraler naar mijn idee), maar de X3 is wel net ietsjes strakker met het aansturen van de GR07 (vooral op de lage tonen, en voor mijn oren). De line-out is ook een stuk beter van de X3, als ik de Fuze aansluit op m'n stereo hoor ik al gauw allerlei glitches/clipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
SHFT schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Lend Me UR ears had ik inderdaad gevonden maar deze zit in Singapore, mocht er toch iets aan zijn is het niet evident om de garantie te regelen.

Ik was inderdaad op zoek naar de VSonics GR07, dit op aanraden van headfi omdat deze mooi passen bij de Fiio X3, in principe hoeft het ook geen GR07 te zijn. Qua budget is de GR07 de limiet.

edit: Bij voorkeur ook iets robuust.

edit2: een mic/volume regelaar is niet nodig
http://headphoniaks.com/g...lassic-earphones-iem.html Spaanse site. Ietsjes dichter bij en geen inklaringskosten etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thi181
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:17
Ik ben op zoek naar oordopjes die erg lang mee gaan waar een van de oortjes niet snel van kapot gaat waar ik mee kan rennen, springen waar je gewoon mee kunt sporten

shure 215
allemaal soorten sennheiser

2. In-ears of oordopjes?
In-Ear.

Luister graag naar audioboeken

Hip hop top 100?
Luister graag naar audioboeken

Nee

7. Wat is het budget?
Max 150 euro
maar wil als het moet ook wel 200 betalen zolang ze maar niet snel kapot gaan
Als iemand hele goede oordopjes kent die boven de 200 prijs zitten die niet snel of nooit kapot gaan wil ik dat ook graag weten wil niet elke 3,4,6 maanden nieuwe kopen

Lange leven, control buttons of speciale functies zijn niet nodig, als het er is handig maar kan er ook wel zonder leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
thi181 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:29:

Als iemand hele goede oordopjes kent die boven de 200 prijs zitten die niet snel of nooit kapot gaan wil ik dat ook graag weten wil niet elke 3,4,6 maanden nieuwe kopen
De goedkoopste oplossing is voor al je bestaande in-ears van Sennheiser e.d. een RMA in te dienen. Vervolgens stuur je ze allemaal in één pakketje op naar Sennheiser (kost iets van 7,50 euro) en dan stuurt Sennheiser voor ieder kapot exemplaar je gratis een vervangend exemplaar op.

Tenzij de garantieperiode verstreken is natuurlijk. Maar als ik hoor dat je iedere 3-4 maanden nieuwe koopt dan kan ik me niet voorstellen dat de garantieperiode al verstreken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
Ik gooi mijn dillema ook ;s in de groep:

Niks. Heb wel een Beyerdynamic DT770 pro en die bevalt uitstekend

2. In-ears of oordopjes?
maakt niet uit.

Vrij neutraal. zeker geen overdreven dreunende bassen

95% is klassiek en jazz. Daarnaast wel 's wat folk en klassieke rock

5. Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
In het vliegtuig en soms op kantoor als de Beyerdynamic teveeel aandacht trekt.

Niet echt maar liefst wel iets wat in de EU te krijgen is.

7. Wat is het budget?
Wil proberen niet meer dan 40 euro uit te geven.

Ze moeten wel een beetje degelijk zijn. Geen flinterdunne draadjes.

Ik had zelf al wat zitten googlen en dit lijstje samengesteld. Echter, ik zie door de bomen het bos niet meer in dit zeer drukke marktsegment waar bijna alle reclame van leveranciers over bas lijkt te gaan.
  • superlux hd381f
  • Beyer DTX 41e
  • Sennheiser CX 300 II
  • Soundmagic E10
  • RHA MA350

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wijnands schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:35:

2. In-ears of oordopjes?
maakt niet uit.

5. Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?

7. Wat is het budget?

Ik had zelf al wat zitten googlen en dit lijstje samengesteld. Echter, ik zie door de bomen het bos niet meer in dit zeer drukke marktsegment waar bijna alle reclame van leveranciers over bas lijkt te gaan.
  • superlux hd381f
  • Beyer DTX 41e
  • Sennheiser CX 300 II
  • Soundmagic E10
  • RHA MA350
Xiaomi Pistons V2? De helft van je budget en redelijke audio kwali.
Bouwkwaliteit is matig, maar dan importeer je er gelijk 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
dank! Zit inmiddels ook naar de 3590 van philips te kijken. Schijnt enorm goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Wijnands op 31-03-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker een goede in-ear voor het geld. Maar wanneer je van een dergelijke goede hoofdtelefoon komt, dan gaat het tegenvallen. Dan is bijv. een Soundmagic E10 interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Wijnands schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:35:

2. In-ears of oordopjes?
maakt niet uit.

7. Wat is het budget?

• superlux hd381f
  • Beyer DTX 41e
  • Sennheiser CX 300 II
  • Soundmagic E10
  • RHA MA350
Het is misschien goed om even de frequentierespons van je koptelefoon erbij te halen:
http://en.goldenears.net/8535
Zoals je kunt aflezen aan de frequentierespons is je koptelefoon verre van neutraal. Je koptelefoon heeft een bass die heel goed gebalanceerd is t.o.v. de middentonen, de bass wordt niet benadrukt. De treble daarentegen... De treble (de hoge tonen) wordt zéér sterk benadrukt. Deze combinatie van een bass die niet benadrukt wordt en een treble die zeer sterk benadrukt wordt maakt het een hele aparte koptelefoon. Deze kenmerken is niet iets wat je snel in een in-ear tegen zult komen. De meeste in-ears hebben een flinke bassnadruk, en de nadruk op de treble is meestal alleen bedoeld om tegenwicht te bieden aan de zeer luide bass.

De Sennheiser CX 300 II die je in je shortlist hebt staan kenmerkt zich door zéér luide bass. Dit is een sterk basszware in-ear. Hij heeft ook wel wat nadruk op de treble, om wat tegenwicht te bieden aan de bass. Deze in-ear is iets wat jou absoluut niet zal bevallen.

Iets wat je voor 10 euro eens zou kunnen uitproberen is de Sennheiser MX 270. Die gaat zeer zeker niet zo'n mooi en gedetailleerd geluid opleveren als je koptelefoon, maar deze oordopjes hebben geen bassnadruk. Ze hebben ook niet echt nadruk op de treble, maar dat kan je via een equalizer wel toevoegen. Zie: http://en.goldenears.net/20631 De Sennheiser MX 270 moet je in combinatie met oorkussentjes gebruiken, anders is de bass nog veel zachter dan je gewend bent met je koptelefoon. De frequentierespons op golden ears is gemeten met de oorkussentjes erop.

Wat je voor 25 euro zou kunnen proberen is de Sennheiser MX 475. Als je oorkussentjes op de Sennheiser MX 475 zet dan hebben ze een lichte tot milde bassnadruk, dat is al een stuk meer nadruk op de bass dan je gewend bent. Je kunt deze oordopjes echter ook gebruiken zonder de oorkussentjes erop, en dan is de bassnadruk helemaal weg. Zonder de oorkussentjes erop zijn ze vrij neutraal bij de midbass, schieten ze wat tekort bij de subbass, en hebben ze een beetje nadruk op de treble. Zonder de oorkussentjes erop is het geluid echt aan de heldere kant (bright) en dat is ook het geluid waar je vandaan komt met die koptelefoon.

De Xiaomi Piston in-ears kan ik je absoluut niet aanraden. Zie hier voor een frequentierespons: http://www.innerfidelity.com/images/XiaomiPiston2.pdf
Zoals je ziet hebben ze geen nadruk op de treble. Wel vrij veel nadruk op de bass. Niet echt wat je zoekt.

Wat qua in-ears enigszins zou kunnen aansluiten binnen je budget is bijvoorbeeld de Ultimate Ears UE600: http://en.goldenears.net/GR_Earphones/6023
Als je daar met een equalizer de bass een tikkeltje terugzet, en de treble een tikkeltje versterkt, dan denk ik dat ze goed zouden bevallen. Maar deze in-ears zijn momenteel slecht leverbaar, en zullen alleen maar slechter leverbaar worden (discontinued model). Maar misschien dat je ze nog ergens vind op Amazon. Ik zie het al, hier zijn ze nog te koop (nog maar 4 op voorraad, dus je moet snel zijn): http://www.amazon.com/Log...ing-Headset/dp/B003YKG2UK

Voor 100 euro (ruim boven je budget) kun je de Hifiman RE-400 kopen: http://en.goldenears.net/19626
Die in-ears hebben geen bassnadruk. Met een equalizer kun je nog een beetje treble toevoegen om het wat meer als je koptelefoon te laten klinken.

Wat je ook koopt met die 40 euro, ik denk dat het allemaal tegen zal vallen. Het klankbeeld van de Beyerdynamic DT 770 Pro zie je niet snel terug in een goedkoop product gericht op consumenten. Vrij veel bassnadruk is toch wel de norm momenteel.

Een Soundmagic E10 sluit beter aan op je wensen dan een Sennheiser CX 300 II, maar de Soundmagic E10 zal waarschijnlijk toch niet zo goed bevallen. Die hebben toch weer wat meer bassnadruk dan je gewend bent. Met een equalizer erop die de treble benadrukt en de bass verzwakt zou het misschien weer wel goed kunnen bevallen. Dit is wat ze schrijven over de Soundmagic E10: The sound signature of E10 is balanced with a mild U-shaped frequency response, forward but not rich, quick, energetic and dynamic with a fairly strong bass. Bass reaches down deep to sub-bass and hit with good impact, almost to a point of being bass dominant but lacks really good texture to be a monster of its own. Mid is only a tad recessed, still relatively sweet and clear but not a strong point in the overall presentation. Treble extends very well, not particular analytical but not lacking either.
Zoals je ziet is een equalizer toch wel noodzakelijk als je de Soundmagic E10 koopt.

Over de Philips SHE3590 schrijven ze: Philips SHE 3590 is very basic IEM with a V-shaped sound signature that resembles a rock setting of any media player. En: Soundwise its signature was V - Shaped meaning it packs boosted emphasis on bass and treble.
De Philips SHE3590 zullen standaard niet goed bevallen denk ik. Maar met een equalizer eroverheen die de bass verzwakt misschien wel. Al zal deze in-ear van 10 euro niet zoals je koptelefoon van 150 euro gaan klinken.

De superlux hd381f zouden wel goed aansluiten denk ik. Je kunt ze niet op heel veel plekken kopen, maar bij http://www.thomann.de/ hebben ze ze wel bijvoorbeeld. Deze in-ears hebben een vrij neutraal geluid, misschien een beetje aan de heldere kant (bright). Daarom zouden ze vrij goed aansluiten. Al zullen ze niet zo goed klinken als je koptelefoon. Maar houdt de superlux hd381f zeer zeker op je shortlist. Niet te duur, niet te boomy, dit is een goede optie voor je.

De superlux HD381B is ook een goede optie voor je. Die hebben nog net wat meer nadruk op de treble dan de hd381f. Ook hebben ze nog net wat hardere middentonen en wat minder bass. Deze zouden wel eens goed aan kunnen sluiten op het geluid waar je vandaan komt. Ik weet alleen niet waar je deze in-ears kunt kopen.
De superlux HD381 (zonder een letter erachter) moet je in ieder geval vermijden, die zijn te bassy.

Overigens bestaan er verschillende varianten van de Beyerdynamic DT770 pro. Je hebt de 600 Ohm variant, de 250 Ohm variant en de 80 Ohm variant (allemaal klinken ze weer anders) (en volgens mij ook nog een 32 Ohm variant). De variant die Golden Ears heeft getest heeft dus geen enkele bassnadruk en veel nadruk op de treble. Ik ben er vanuit gegaan dat je die variant hebt. Maar er bestaan dus ook varianten die gewoon V-shaped zijn, met nadruk op zowel de bass als de treble. Maar die varianten zijn nog steeds veel neutraler als zeg een Sennheiser CX 300-II. Maar houdt er dus rekening mee, dat al het bovenstaande is geschreven met de assumptie dat jij dezelfde variant hebt als Golden Ears heeft getest. Is dat niet zo, dan zijn de adviezen misschien niet helemaal correct.

Verder schijnt de Beyerdynamic DT770 pro ook nog een revisie te hebben ondergaan. Vroeger was het een hele neutrale koptelefoon, maar na de revisie zijn ze vrij bassy geworden. Het is dus moeilijk in te schatten hoe die koptelefoon van je precies klinkt.

[ Voor 10% gewijzigd door dusty-2011 op 31-03-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Net mijn Sennheiser Momentum In-Ear binnen gehad. Ik moet ze wellicht nog inbranden, maar hierbij mijn eerste indrukken:

- Bas is wel heel erg aanwezig, maar wel getailleerd en gelaagd als ik het zou kunnen beschrijven. Op mijn Sennheiser HD 600 staat de dac/amp bass op +2, maar is dan nog een stuk minder aanwezig

- Bepaalde hoge tonen kunnen soms een klein beetje schel/blikkerig klinken. Misschien is het deels omdat ik ze nog moet inspelen, aangezien het wel minder lijkt te worden.

- Soundstage vind ik behoorlijk voor een in-ear en is een wereld van verschil met de Klipsch Image S4 II. Uiteraard wel minder dan de open HD600.

- Instrumenten en geluiden zijn duidelijk te onderscheiden van elkaar.

- Zeker niet neutraal, maar daarom ook minder 'saai' om naar te luisteren wat mij betreft.

Al met al ben ik er voor de prijs (€89) zeer tevreden mee. Nogmaals bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
k-city schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:47:
Net mijn Sennheiser Momentum In-Ear binnen gehad. Ik moet ze wellicht nog inbranden, maar hierbij mijn eerste indrukken:

- Bas is wel heel erg aanwezig, maar wel getailleerd en gelaagd als ik het zou kunnen beschrijven. Op mijn Sennheiser HD 600 staat de dac/amp bass op +2, maar is dan nog een stuk minder aanwezig

- Bepaalde hoge tonen kunnen soms een klein beetje schel/blikkerig klinken. Misschien is het deels omdat ik ze nog moet inspelen, aangezien het wel minder lijkt te worden.

- Soundstage vind ik behoorlijk voor een in-ear en is een wereld van verschil met de Klipsch Image S4 II. Uiteraard wel minder dan de open HD600.

- Instrumenten en geluiden zijn duidelijk te onderscheiden van elkaar.

- Zeker niet neutraal, maar daarom ook minder 'saai' om naar te luisteren wat mij betreft.

Al met al ben ik er voor de prijs (€89) zeer tevreden mee. Nogmaals bedankt voor de hulp :)
Fijn dat je tevreden bent :) Je kritiekpunten kunnen zeker waar zijn. Maar het is ook een kwestie van gewenning denk ik. Geef het een aantal weken de tijd en je bent misschien helemaal gewend aan het geluid.
Verder kun je de bass best een tikkeltje terugschroeven met je dac/amp. Niet zo ver dat het weer saai wordt, maar je kunt hem best iets verzwakken zodat er net wat meer ruimte voor de middentonen komt.

De Sennheiser HD 600 zal met een bassboost zeker beter klinken dan deze in-ears. Maar dat is ook een over-ear van 300 euro, niet te vergelijken :) Als je een vergelijkbaar geluid uit een in-ear wilt slepen moet je waarschijnlijk nog heel wat meer dan 300 euro uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
dusty-2011 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:55:
[...]

Fijn dat je tevreden bent :) Je kritiekpunten kunnen zeker waar zijn. Maar het is ook een kwestie van gewenning denk ik. Geef het een aantal weken de tijd en je bent misschien helemaal gewend aan het geluid.
Verder kun je de bass best een tikkeltje terugschroeven met je dac/amp. Niet zo ver dat het weer saai wordt, maar je kunt hem best iets verzwakken zodat er net wat meer ruimte voor de middentonen komt.

De Sennheiser HD 600 zal met een bassboost zeker beter klinken dan deze in-ears. Maar dat is ook een over-ear van 300 euro, niet te vergelijken :) Als je een vergelijkbaar geluid uit een in-ear wilt slepen moet je waarschijnlijk nog heel wat meer dan 300 euro uitgeven.
Ja ze zijn eigenlijk niet te vergelijken inderdaad, maar het is meer omdat het de enige koptelefoons zijn waarmee ik ze mee kan vergelijken op het moment. Het zijn trouwens ook niet echt kritiekpunten hoor, misschien alleen het schelle/blikkerige van de hoge tonen. De bass is gewoon zuiver en ik vind het zeker niet storend genoeg om daar constant m'n dac/amp voor mee te slepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
dusty-2011 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:33:
[...]

<snip>
Verder schijnt de Beyerdynamic DT770 pro ook nog een revisie te hebben ondergaan. Vroeger was het een hele neutrale koptelefoon, maar na de revisie zijn ze vrij bassy geworden. Het is dus moeilijk in te schatten hoe die koptelefoon van je precies klinkt. [/b]
Allereerst dank voor je antwoord, ik waardeer de moeite die hebt genomen. _/-\o_

Mijn 770 is de 250 ohm uitvoering, inmiddels al een jaar of 3 oud denk ik. Ik ervaar 'm niet als bassig maar als er ergens bas in zit dan hoor je die wel en dat ding kan echt idioot laag.(wat zalig is bij Wagner!)

Ik ga denk ik die suprlux 's bestellen, vond een Taiwanees die ze voor 22 euro in mijn brievenbus doet landen. Voor voorlopig heb ik net een paar philips she3590 gehaald en voor 8 euro... en dat stelt bepaald niet teleur. Stuk prettiger dan de cx300 die ik even mocht testen van een collega, dat lijken wel beatz! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Wijnands schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:42:
[...]

Allereerst dank voor je antwoord, ik waardeer de moeite die hebt genomen. _/-\o_

Mijn 770 is de 250 ohm uitvoering, inmiddels al een jaar of 3 oud denk ik. Ik ervaar 'm niet als bassig maar als er ergens bas in zit dan hoor je die wel en dat ding kan echt idioot laag.(wat zalig is bij Wagner!)

Ik ga denk ik die suprlux 's bestellen, vond een Taiwanees die ze voor 22 euro in mijn brievenbus doet landen. Voor voorlopig heb ik net een paar philips she3590 gehaald en voor 8 euro... en dat stelt bepaald niet teleur. Stuk prettiger dan de cx300 die ik even mocht testen van een collega, dat lijken wel beatz! :r
Graag gedaan. Ik hoop dat de superlux bevallen. Laat even weten wat je ervan vindt :)

De Sennheiser CX300's zijn een zeer populair model, een echte bestseller. Maar ze worden eigenlijk alleen maar voor bepaalde genres aangeraden, zoals house, hiphop of hardstyle. Van dat soort muziek. Klassieke muziek is niet bepaald iets waar de CX300 in uitblinkt zoals je zelf nu ervaren hebt. Jouw vergelijking met Beats is zo gek nog niet. De Beats modellen klinken wel wat anders, maar als ik een Sennheiser model moet uitkiezen dat het meest in de buurt komt is het wel de CX 300.

Sennheiser heeft trouwens wel andere modellen die wat minder bass-heavy zijn. De Sennheiser CX 1.00 bijvoorbeeld zou je al stukken beter bevallen dan de CX300. Het is dus niet zo dat alle modellen van dat merk je niet zouden bevallen, de CX300 is echt een geval apart. De CX 1.00 heeft minder bass en laat de middentonen wat meer naar voren komen. Ik denk dat de CX 1.00 bij klassieke muziek en jazz veel beter tot hun recht komen dan de CX300. Als je dus ooit nog een betaalbare in-ear van Sennheiser wilt proberen dan raad ik de CX 1.00 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En nog 1 keer dank.

Voor nu wel mijn aanrader, als het echt niks mag kosten en je bent geen bas verslaafde, die philips dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik kan ook wel wat aankoop advies gebruiken. Ik zie door de bomen het bos niet meer. En ik val denk ik niet in de doelgroep van de meeste review sites. :P.

Apple EarPods. Mwah. Niet echt blown away, vind ze soms een beetje schel klinken

In-ears of oordopjes?
Oordopjes hebben de voorkeur. Ik wil niet compleet afgesloten zijn van de buitenwereld. En heb nogal een hekel aan kabelgeluiden.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Beetje neutraal, maar wel neigend naar midden/lage tonen.

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Hier komt de crux. Muziek luister ik eigenlijk nooit onderweg. Maar ik gebruik ze hoofdzakelijk voor het beluisten van podcasts op mijn telefoon en het kijken van series en films op de laptop.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voor 95% in het OV (en het onderweg zijn naar OV :P).

Heb je een merkvoorkeur?
Nee.

Wat is het budget?
Bij 60 ~70 euro moet het echt wel ophouden

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Het oog wil ook wat, ze moeten er ook wel een beetje mooi/chique uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:27:
Ik kan ook wel wat aankoop advies gebruiken. Ik zie door de bomen het bos niet meer. En ik val denk ik niet in de doelgroep van de meeste review sites. :P.

Apple EarPods. Mwah. Niet echt blown away, vind ze soms een beetje schel klinken

In-ears of oordopjes?
Oordopjes hebben de voorkeur. Ik wil niet compleet afgesloten zijn van de buitenwereld. En heb nogal een hekel aan kabelgeluiden.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Beetje neutraal, maar wel neigend naar midden/lage tonen.

Hier komt de crux. Muziek luister ik eigenlijk nooit onderweg. Maar ik gebruik ze hoofdzakelijk voor het beluisten van podcasts op mijn telefoon en het kijken van series en films op de laptop.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voor 95% in het OV (en het onderweg zijn naar OV :P).

Heb je een merkvoorkeur?
Nee.

Wat is het budget?
Bij 60 ~70 euro moet het echt wel ophouden

Het oog wil ook wat, ze moeten er ook wel een beetje mooi/chique uitzien.
Ik denk dat ik voor jou de perfecte oordopjes weet: Sennheiser MX 475 pricewatch: Sennheiser MX 475 (Zwart)

Zie ook mijn review: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011

Ten eerste komt het klankbeeld van deze oordopjes redelijk overeen met wat je vraagt. Ze zijn niet geheel neutraal, maar zeker niet bassheavy. Ik heb zelf ook wel eens podcasts beluisterd met deze oordopjes en dat beviel prima. Ik kijk ook regelmatig series en films met deze oordopjes. Gisteren heb ik nog de film "Interstellar" gekeken met deze oordopjes. Die film is bekritiseerd op de audio mix, de stemmen zouden te zacht zijn en soms niet verstaanbaar. Ik kon eigenlijk alles prima verstaan met deze oordopjes. Dus met de verstaanbaarheid zit het wel goed denk ik :) Dat was wel in een stille omgeving, in het OV ga je wel een beetje last hebben van andere mensen. Maar dat valt makkelijk op te lossen door het geluid te normaliseren met MPC-HC. Dan zul je ook in het OV alles prima kunnen verstaan.

Verder ben ik zelf wel te spreken over het design van de MX 475. Ze hebben wel een beetje een chique uitstraling. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het één van de mooiste oordopjes die ik ooit gehad heb.

Je budget van 60/70 euro is heel ruim voor normale oordopjes (geen in-ears). Veruit de meeste modellen zijn een stuk goedkoper dan dat. De Sennheiser MX 475 is eigenlijk al één van de duurdere modellen, met 25 euro. Veel oordopjes kosten maar 5 tot 20 euro. Ik ken geen betere modellen die duurder zijn, de duurdere modellen zijn vrijwel allemaal in-ears.

De gevoeligheid van de MX 475 is 118dBSPL/mW. Dit is vrij hoog en dat is handig in het OV. Het betekent dat je een vrij hard geluid krijgt, gegeven voor een bepaalde volume-instelling.

Als je deze oordopjes koopt houdt je nog 35 euro aan budget over. Een gedeelte hiervan kun je eventueel gebruiken om wat reserve-oorkussentjes van 19mm te kopen. Dit zijn foampjes (ear pads) die je op de oordopjes bevestigd. Ze verhogen het draagcomfort en veranderen het klankbeeld: de oordopjes gaan warmer klinken met wat meer nadruk op de lage tonen. Mijn persoonlijke aanrader zijn de 'hama hoofdtelefoon kussens 19mm'. Maar ik zie dat die momenteel niet leverbaar zijn. Dit lijkt me een goed alternatief: http://www.amazon.de/dp/B...4&creativeASIN=B0016M22HA
Ze verkopen ze ook hier: https://www.conrad.nl/nl/...oofdtelefoons-310955.html
Sennheiser levert 2 oorkussentjes standaard mee. Maar als je met het OV reist kan ik me voorstellen dat je eentje kunt verliezen. Dan is het handig om wat reserve-exemplaren te hebben.
Als je van veel voor weinig houdt zou je deze kunnen proberen: http://www.amazon.de/Scha...QO/ref=pd_sxp_grid_pt_0_0 Ik verwacht wel dat die wat dunner zijn en niet jarenlang meegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door dusty-2011 op 02-04-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 21:24
Na lange tijd redelijk tevreden te zijn geweest met mijn Sennheiser CX 400 II's begint het volume schuifje nu wat kuren te vertonen waardoor het linker oortje soms wegvalt...
Nu wil ik eigenlijk een stap(je) omhoog maken, en ben ik op zoek naar wat anders.

Wellicht is deze vraag ietwat tevergeefs omdat deze twee IEM's zo ver uit elkaar liggen, maar weet iemand hoe de bass van de CX 400 II zich verhoudt toch de Shure 535?

Ik lees her en der dat de één de bass van de Shures erg vindt tegen vallen, de ander vind het juist weer precies genoeg... Wel weet ik dat Shures van zichzelf vaak niet al teveel bass hebben in hun klankprofiel.
Ik vind de CX 400 II qua bass op het randje van teveel. In sommige soorten muziek ook wel iets over dat randje heen... Ik luister van alles, van opera tot pop tot metal tot RNB. Wanneer ik RNB luister vind ik die bass niet per sé hinderlijk, dat lijkt dan ergens thuis te horen in de muziek. Wanneer ik muziek luister waar duidelijk verschillende instrumenten in terug te horen zouden moeten zijn, of een sopraan zingt vind ik dat de bass soms overstemt bijvoorbeeld.

Nu zoek ik wat helderdere IEM's, maar waarbij de bass niet meteen helemaal weg is gevallen. Ze moeten goed isoleren en dus weinig 'lekken' om in allerlei omgevingen te kunnen gebruiken, van OV tot op het werk tot in een vliegtuig. Aan dit profiel lijken de Shures goed te voldoen, even als de Westone 4Rs. De Westones schijnen echter een wat minder helder geluid te hebben, en zijn juist vervangen voor een recenter uitgekomen duurdere uitvoering, de W40, a 500 euro. Terwijl de Shures met deze beginprijs op de markt kwamen als verbetering van de 530, en juist gedaald zijn naar 379 euro. Mede door klankprofiel en prijsverschuivingen van beide producten zit ik nu voor 99% zeker aan de Shure kant.

Mocht iemand hier nog toevoegingen, op/aanmerkingen of tegenargumenten tegen hebben hoor ik dit graag! Wat mij betreft is dit een weloverwogen eenmalige koop, met in het achterhoofd dat ik eventueel nog eens een kabel kan vervangen wanneer nodig. Ik ben zeker niet van plan deze straks ook weer te upgraden naar een product van 5/6/700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
chopper88 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:22:
Na lange tijd redelijk tevreden te zijn geweest met mijn Sennheiser CX 400 II's begint het volume schuifje nu wat kuren te vertonen waardoor het linker oortje soms wegvalt...
Nu wil ik eigenlijk een stap(je) omhoog maken, en ben ik op zoek naar wat anders.

Wellicht is deze vraag ietwat tevergeefs omdat deze twee IEM's zo ver uit elkaar liggen, maar weet iemand hoe de bass van de CX 400 II zich verhoudt toch de Shure 535?

Ik lees her en der dat de één de bass van de Shures erg vindt tegen vallen, de ander vind het juist weer precies genoeg... Wel weet ik dat Shures van zichzelf vaak niet al teveel bass hebben in hun klankprofiel.
Ik vind de CX 400 II qua bass op het randje van teveel. In sommige soorten muziek ook wel iets over dat randje heen... Ik luister van alles, van opera tot pop tot metal tot RNB. Wanneer ik RNB luister vind ik die bass niet per sé hinderlijk, dat lijkt dan ergens thuis te horen in de muziek. Wanneer ik muziek luister waar duidelijk verschillende instrumenten in terug te horen zouden moeten zijn, of een sopraan zingt vind ik dat de bass soms overstemt bijvoorbeeld.

Nu zoek ik wat helderdere IEM's, maar waarbij de bass niet meteen helemaal weg is gevallen. Ze moeten goed isoleren en dus weinig 'lekken' om in allerlei omgevingen te kunnen gebruiken, van OV tot op het werk tot in een vliegtuig. Aan dit profiel lijken de Shures goed te voldoen, even als de Westone 4Rs. De Westones schijnen echter een wat minder helder geluid te hebben, en zijn juist vervangen voor een recenter uitgekomen duurdere uitvoering, de W40, a 500 euro. Terwijl de Shures met deze beginprijs op de markt kwamen als verbetering van de 530, en juist gedaald zijn naar 379 euro. Mede door klankprofiel en prijsverschuivingen van beide producten zit ik nu voor 99% zeker aan de Shure kant.

Mocht iemand hier nog toevoegingen, op/aanmerkingen of tegenargumenten tegen hebben hoor ik dit graag! Wat mij betreft is dit een weloverwogen eenmalige koop, met in het achterhoofd dat ik eventueel nog eens een kabel kan vervangen wanneer nodig. Ik ben zeker niet van plan deze straks ook weer te upgraden naar een product van 5/6/700 euro.
Als het op geluid aankomt schrijft iedereen weer andere dingen. Maar deze vraagstukken zijn naar mijn mening het beste te beantwoorden door er wat meetgegevens bij te pakken:
SHURE SE535: http://en.goldenears.net/3381
Westone Labs W4R: http://en.goldenears.net/12511

Laten we eerst eens de frequentierespons van de Shure's bespreken. Er is redelijk wat bassnadruk, zonder dat de bass t.o.v. de middentonen echt alles overstemt. De middentonen zijn dus een beetje recessed t.o.v. de bass. De hoge tonen echter zijn nog veel zachter dan de middentonen. De treble extension is echt heel erg matig, zwaar teleurstellend (na 10 KHz zijn de tonen zeer zacht). Het is een vrij dof klinkende in-ear die niet zal uitblinken qua helderheid. Dit komt ook tot uiting in de subjectieve beoordeling onderaan de review: tranparency/coloration op -1 veiled is een zeer matig resultaat voor deze prijs, high resolution op 0 is voor de prijs ook erg matig. Verder bevestigt de tabel het beeld van de frequentierespons: treble relative to midrange -2 en bass relative to midrange +2. Het is een vrij donkere en boomy klinkende in-ear.

Laten we nu de frequentierespons van de Westone Labs W4R bespreken. Er is redelijk wat bassnadruk, zonder dat de bass t.o.v. de middentonen echt alles overstemt. De middentonen zijn dus een beetje recessed t.o.v. de bass. De hogere tonen tussen de 3 en 6 Khz zijn ook vrij zacht. Daarboven echter, worden de hoge tonen een stuk harder. Er is behoorlijk wat hoge treble aanwezig. De treble extension is echt goed te noemen, de tonen boven de 10 KHz zijn echt een stuk harder dan bij de Shure's.
Bij de tabel onderaan de review scoren de Westone's uitstekend. Transparency / coloration op +2 clear is een goed resultaat. Dynamics op +4 Natural is een zeer goed resultaat. High resolution op +2,5 Vivid is een goed tot zeer goed resultaat. Verder zien we aan de tabel dat er een lichte bassnadruk is en de treble goed in balans is t.o.v. de middentonen.

Deze meetresultaten zijn voor mij het belangrijkste. Mijn advies mag dan ook duidelijk zijn: de Westone Labs W4R zijn een goede koop. Overigens zijn vrijwel alle user reviews over de Westone Labs W4R ook heel positief.

Van de Westone W40 vind je hier trouwens meetresultaten: http://www.digitalversus....tone-w40-p18864/test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
Bedankt voor je response!

Dat de W4R's iets beter aan dit profiel zouden voldoen had ik enigszins verwacht. Erg jammer dat deze discontinued zijn, en zijn vervangen door een duurder product dat (subjectief, en niet mijn mening!) iets minder goed is naar het schijnt.

Dat de Shure's relatief gezien zo slecht uit de test zouden komen had ik niet direct verwacht. Ik heb inderdaad wel gelezen over de zgn. 'rolled off treble', die waarschijnlijk parten speelt hier. Toegegeven, ik heb niet allerlei grafieken zitten vergelijken, maar vooral gekeken naar meningen van mensen die beide in hun bezit hebben (gehad).

Er zijn wel wat dingen die ik niet helemaal direct begrijp.
Bij de Shure's zit de target op plm -14 tot -20 en is dit zo bij alle testen. Bij de W4R is dit heel anders opgezet. Nu heb ik niet alle FAQs etc. zitten lezen waarom dit zou kunnen zijn, en staat dit als het goed is los van de objectieve resultaten qua response. Maar wat zou nu de reden zijn dat bij de Shures lager wordt verwacht, en niet boven de -15 DB uit komt over het hele spectrum? Ik interpreteer dit als de oorzaak van het 'veiled' geluid, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een heel ander soort reactie dan die van dusty. Zie het als je wilt niet zozeer als elkaar 'tegensprekend', maar meer als aanvulling. We kijken elk namelijk op een duidelijk andere manier naar in-ears :)
chopper88 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:22:

een wereld van verschil. Het is allesbehalve een 'stapje' ophoog, met is echt een heel ander beestje.
Ik vind de CX 400 II qua bass op het randje van teveel.
Het hangt er heel erg vanaf welke reviews je leest en vooral de achterliggende verwachtingen die mensen hebben.
De CX400-II is simpelweg basszwaar. Niet out-of-control bassig zoals de CX300-II, maar nog steeds heel duidelijk bass-zwaar. De Shure die daar op het punt van bass nog het meest van alle Shures en op zichzelf redelijk bij in de buurt komt, is de SE215. Heerlijk klinkende in-ear. Net als vrijwel alle Shures met een uitstekende geluidsisolatie. Collega's op het werk hoor je nauwelijks meer en het rumoer van het OV wordt fors gedempt ;)
Nu zoek ik wat helderdere IEM's, maar waarbij de bass niet meteen helemaal weg is gevallen. Ze moeten goed isoleren en dus weinig 'lekken' om in allerlei omgevingen te kunnen gebruiken, van OV tot op het werk tot in een vliegtuig.
Afhankelijk van het model Shure en de wensen / verwachtingen / persoonlijke voorkeuren die je hebt kun je daar prima mee uit komen bij Shure.
Aan dit profiel lijken de Shures goed te voldoen, even als de Westone 4Rs. De Westones schijnen echter een wat minder helder geluid te hebben, en zijn juist vervangen voor een recenter uitgekomen duurdere uitvoering, de W40, a 500 euro. Terwijl de Shures met deze beginprijs op de markt kwamen als verbetering van de 530, en juist gedaald zijn naar 379 euro. Mede door klankprofiel en prijsverschuivingen van beide producten zit ik nu voor 99% zeker aan de Shure kant.
Kies de Shures, Westone is zeker gelijkwaardig aan Shure op zich. Maar dan vooral aan de andere kant van de Atlantische oceaan. Shure heeft in Europa een veel groter aantal winkels waar je terecht kan voor het kopen van slijtagegevoelige onderdelen en service.
Tenzij je een meer dan uitstekende deal kunt vinden, zou ik in het algemeen eerder Shure dan Westone aanraden. Maar bij een aankoop die je voor een lange tijd in gebruikt wilt gaan hebben, kan het de moeite waard zijn om de extra moeite voor een Westone te overwegen.
Ja, de vraag of je naast de CX-400 II eerder iets betere in-ears hebt gehad? In-ears van rond de 400€ zijn écht een wereld apart. Je begeeft je vanaf ongeveer dat bedrag namelijk in het top-segment van de zogeheten "universal fit" in-ears, de categorie nét onder de op maat en op bestelling gemaakte in-ears.

Het grote verschil is dat je veel meer naar een niche gaat, waarbij elke fabrikant min of meer de "ultieme vorm" van het eigen idee van het best mogelijke geluidsbeeld serveert. Waar een in-ear van 100 euro nog heel redelijk verkopen kan en die van 250 euro nog regelmatig worden verkocht, is het bij ongeveer €350-400+ een veel meer sterk individuele aankoop met dus ook een veel meer individuele sound.
Die in-ear van 100 euro moet nou eenmaal in zekere mate een allesmansvriend blijven, in het hogere prijssegment maakt men een statement. Het is wat dat betreft meer dan alleen een show-case van wat een fabrikant allemaal kan.

Voor jou gaat het de stap worden na een CX-400 II, je gaat dan zó veel bass missen ten opzichte van wat je nu gewend bent. Voor veel mensen is die stap naar een dergelijk product als de 535 of 4R simpelweg te groot. Redelijk wat liefhebbers die een al meer neutrale in-ear gewend zijn dan jij vinden de 4R en de 535 redelijk "bass-arm" naar wat ze kennen.

Van mezelf zou ik graag zeggen dat ik "de laatste wil zijn om je aan te raden iets te doen of te laten", maar in dit geval is de stap echt heel fors.
Voor mij was de stap van de in-ears van rond de 50-60 euro naar 100-120 euro al iets van een openbaring. Daarna is bij mij de verbazing over het verschil in detail etc. bij elke stijging in prijsklasse terug gekomen.

Ten tweede geldt dat je min of meer jezelf er mee verplicht om de geluidsbron van een stevige kwaliteit te laten zijn. 320kbs MP3 is net aan genoeg, FLAC min of meer de standaard. Idem voor de speler: geen smartphone / tablet is goed genoeg om die in-ears maximaal tot hun recht te laten komen.

Verder zijn ze hoogst onpraktisch: bij Shure kun je weliswaar de kabel en opzetstukjes goed vervangen, maar daar gaat in de loop van de jaren ook goed geld in zitten. Je hebt diefstalgevoelige in-ears er mee.
Iets als een stevige regenbui kan alsnog de 400 euro aan elektronica doen verzuipen. In het OV zit er meer beweging in de kabel etc. dan je lief is, dus ook de aansluitpunten op de in-ears zullen slijten.
Etc. etc. Simpel gezegd: het is een absolute niche-prijsklasse waar eigenlijk geen verantwoording te geven valt in de zin van praktische bruikbaarheid.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Maar gesteld dat je die 4R of SE535 wilt, dan dit :)

Lees alsjeblieft zeer uitgebreid reviews en vraag op bijv. head-fi mensen naar hun inschatting / mening. Dit forum is simpelweg te klein om een goed en gevarieerd beeld te krijgen. Er zijn heel wat mensen met meer en beter inzicht hierin dan ik (en mogelijk de andere tweakers).
Verder kom je bij het uitgeven van 350 tot 400 ook ruim in de prijsklasse dat er heel veel meer spelers op de markt zijn dan alleen de grote namen. Vergeet niet om bijv. een keer te kijken naar wat een niche-merk als Etymotic / Fischer Audio / Ortofon / Final Audio / Earsonic biedt, Grado's GR10, Monster Turbine Copper Pro of de Miles Davis versie daarvan. Of een 'outsider' als de Sony XBA-2 danwel XBA-3.
Al koop je met een Sennheiser / Westone / Shure wel een stukje zekerheid, zowel qua onderdelen nabestellen als dat het een niet al te excentriek geluidsbeeld is.

Mocht je mijn advies willen horen van wat ik je aan zou raden? Kijk naar een goede in-ear in de prijscategorie van 150 tot 250 euro. Met redelijk veel bass is dat bijv. de Sennheiser IE80. Met minder bass de Shure SE425, die biedt zéér veel van de audio-kwaliteit van de 535, maar met meer waar-voor-het-geld.
Als je de in-ears dagelijks gebruikt voor heel wat uren, dan zal een dergelijke in-ear met een jaar of vijf toch wel versleten zijn. Ook al ga je er netjes mee om en doe je onderhoud. En op dat moment zijn in-ears weer een stukje verder ontwikkeld. Dus dezelfde mate van detail en awesomeness voor duidelijk minder geld of voor 400 euro iets dat nóg leuker is om naar te luisteren.

bovenstaande is een mening, hopelijk heb je er iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
Ook hier weer; bedankt voor je response!

Ik begrijp zo ongeveer waar je heen wil denk ik om me te waarschuwen. Ik heb inderdaad geen ervaring met high end IEMs, en dit is een grote stap natuurlijk (vandaar ook de 'je' tussen haakjes :) ).
Wel heb ik kennissen die thuis een redelijk mooi systeem hebben (Electrocompaniet + Magneplanar + Rel).
Eerlijk geef ik toe dat ik daar niet veel verstand van heb, maar wel gewoonweg geniet van wat er uit komt. Los van klankprofielen etc. is het gewoon op alle fronten beter dan 95% van alle andere ervaringen die ik heb.
Nu zijn IEMs natuurlijk een compleet ander product (en prijsklasse), maar ik wil ook graag eenzelfde 'gevoel' ervaren als ik de eerstvolgende keer een aankoop heb gedaan.

De reden waarom ik bij dit soort producten uitkom, is eigenlijk simpel... Zoals met veel van mijn aankopen.
Ik heb een product waar ik niet helemaal tevreden over ben, dan ga ik eens kijken wat ik kan kopen voor bijv. max. 200 euro. Na veel mentaal getouwtrek en vergelijken zie ik dan dat ik voor bijv. 80 euro meer op iets uit kom dat me meer aanspreekt. Naarmate ik daar meer over ga lezen/uitzoeken/vergelijken, gebeurt dat weer, en weer.. Omdat ik zolang ik het kan betalen geen spijt wil hebben dat ik niet direct voor iets beters ben gegaan. Tot ik besloten heb dat het zo wel genoeg is, ik ben uiteraard geen muzikant of op één of andere manier 'afhankelijk' van de prestatie van dit soort product. Vandaar ook dat de 535 uiteindelijk de overhand hebben over de W40.

Wat je zelf aangeeft is allemaal redelijk in lijn met hoe dit proces is verlopen tot dusver :9
Ik zorg ervoor dat de meeste muziek die ik digitaal heb in flac is, geen streams etc.
Nadat mijn CX 400 II zijn begonnen te rommelen ben ik gaan lezen op head-fi, en heb toen de stappen doorlopen zoals bovenstaand beschreven. Ik was al bekend met de grote merken, en uiteindelijk ben ik hier ook redelijk bij in de buurt gebleven, omdat ik inderdaad geen expert op dit gebied ben, en niet door 1,5 subjectieve reviews met een heel exotisch product wil zitten waar ik niet echt tevreden over ben. Zover ik begrepen heb zijn op dit vlak de Shures en Westones nog redelijke 'allemansvrienden', zoals je zegt :) Ik lees veel commentaar als "Ben nog geen genre tegen gekomen waar ze teleurstelden" of "IEMs die niet TE analytisch zijn, maar met hun karakter een plezierige ervaring geven". Waarbij die laatste voor de 535 meer op zou gaan, vooral zonder amp/dac. (Welke ik ook niet gebruik, luister 90% van de tijd via een Macbook Pro Retina)

Qua praktisch nut heb ik hier ook inderdaad over nagedacht. Ik hoef niet dagelijks te reizen, en ben niet heel bang voor diefstal en/of extreme slijtage. Ik heb de Sennheisers nu 5 jaar, als ik dan een kabeltje moet vervangen vind ik dat geen probleem. Maar waarschijnlijk zijn de kabels van met name de Shure al 100x beter als dit als ik het zo lees ;)

Maar goed, dit hoeft geen betoog te zijn over hoe ik mijn uitgave wil verantwoorden natuurlijk :)

De IE80 en 425 heb ik ook bekeken.
De IE80 lijkt juist het profiel waar ik vanaf wil te hebben. Ook zouden deze redelijk veel geluid lekken.
De 425 zijn wel een tijdje serieuze kandidaat geweest (en wie weet alsnog?), echter lijkt daar weer een stuk minder bass in te zitten als de 535, en zijn deze nog iets meer op het midden is gericht, terwijl ik al een paar keer heb gelezen dat dit bij de 535 al enigszins het geval is. (Wat me overigens best aanspreekt, indien niet TE nadrukkelijk)

Maar het lastige van dit soort dingen vind ik, alles is zo subjectief, en iedereen kan van alles roepen...
Vandaar dat ik op meerdere plaatsen probeer informatie in te winnen, en toch enigszins bij de bekende merken blijf. Daar is nu eenmaal veel over te lezen van verschillende bronnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
chopper88 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:01:
Er zijn wel wat dingen die ik niet helemaal direct begrijp.
Bij de Shure's zit de target op plm -14 tot -20 en is dit zo bij alle testen. Bij de W4R is dit heel anders opgezet. Nu heb ik niet alle FAQs etc. zitten lezen waarom dit zou kunnen zijn, en staat dit als het goed is los van de objectieve resultaten qua response. Maar wat zou nu de reden zijn dat bij de Shures lager wordt verwacht, en niet boven de -15 DB uit komt over het hele spectrum? Ik interpreteer dit als de oorzaak van het 'veiled' geluid, klopt dit?
Of de frequency response nou van -50 dB naar 0 dB loopt, of van -30 dB naar 20 dB loopt, dat maakt even niets uit. Die verschillen zijn onstaan uit verschillende testmethodieken. De review van de SHURE SE535 is uit 2011, toen Golden Ears de grafieken van -50 dB naar 0 dB liet lopen. De review van de Westone is uit 2012, toen ze de testmethodiek hebben aangepast en de grafiek van -30 dB naar 20 dB hebben laten lopen. Dit is verder niet relevant. Je moet naar de verschillen kijken: of de bass bijvoorbeeld 5 dB harder is dan de middentonen. Of dat de hoge tonen bijvoorbeeld 5 dB zachter zijn dan de middentonen. Daar gaat het om.
Dit is dus ook zeker niet de oorzaak van het veiled geluid.

Ik kan je de oorzaken van het veiled geluid wel uitleggen: ten eerste is de bass benadrukt, en de treble juist niet benadrukt maar te zwak. Die combinatie geeft een duidelijke kleuring aan het geluid. Verder is er inderdaad een zwaar overdreven "rolled-off treble". De Westone Labs W4R (en zijn opvolger) hebben dit al veel minder. Hier een koptelefoon die echt goede treble extension heeft: http://en.goldenears.net/22602 Vergelijk die frequency response maar eens met de Shure's.

De SHURE SE425 is beter in balans en komt dan ook beter uit de review: http://en.goldenears.net/6114
Volgens Golden Ears heeft ie net een klein tikkeltje minder bassnadruk (wat eigenlijk niet echt terug te zien is in de grafiek), maar hij heeft aanzienlijk meer treble. Deze treble biedt wat tegenwicht aan de bass en maakt het geluid helderder en gedetailleerder.

Ik zou als ik jou was de SHURE SE425 zeker overwegen. Een beetje bass valt altijd toe te voegen met een equalizer. En ik twijfel sterk of de duurdere Shure zijn meerprijs waard is met dat gebrek aan treble.

Bluepenguin geeft verder nog allemaal goede argumenten die je ook mee kunt nemen in je aankoopbeslissing. Ik begrijp het best als je beslissing dan uiteindelijk naar Shure uitvalt. Dingen als service en aantal verkooppunten zijn ook belangrijk.
Wat ik heb gedaan is getracht om objectief een aantal verschillen te laten zien, gesteund met meetresultaten. Want iedereen schrijft andere dingen, je leest van de ene dat de mids heel erg forward zijn en de andere schrijft weer strongly recessed mids. Dan is het handig om er wat grafieken bij te pakken en te kijken hoe het nu echt zit.
Wat ik een beetje mis in de post van bluepenguin dit keer is een beschrijving van hoe het geluid van deze in-ears van elkaar verschilt. Want dat is uiteindelijk het belangrijkste denk ik.

Wat ik je nog wil meegeven voordat je 400 euro uitgeeft is dat je geluid ook eens een keer zelf ervaren moet hebben. Probeer eens ergens naar een Sennheiser Momentum over-ear koptelefoon te luisteren bijvoorbeeld (of de on-ear, dat kan ook). Die verkopen ze op heel veel plaatsen. En die heeft de volgende frequency response:
http://en.goldenears.net/19104
Zoals je ziet vrij neutraal. Een klein beetje bassnadruk. Middentonen en treble zijn ook vrij sterk aanwezig. De treble extension is vrij goed. Als je die Sennheiser Momentum goed vind klinken dan zal die SHURE SE425 ook goed bevallen, en zal je zeker niet zoiets hebben van dit heeft te weinig bass.
De SHURE SE535 heeft echt een donkerder geluid, en meer boomy, in vergelijking met de Sennheiser Momentum over-ear. De Westone heeft weer wat meer van de Momentum over-ear weg.

Dus dit is mijn advies aan jou. Luister eens ergens in een winkel naar de Momentum koptelefoon, of een andere koptelefoon die vrij neutraal is (zoek dan wel van tevoren de frequency response op en verifieer dat ie echt neutraal of bijna neutraal is). Als je dan echt bass mist dan is de SHURE SE425 of de Westone geen goed idee. Dan zal de SHURE SE535 misschien eerder bevallen.

Van de IE80 kun hier trouwens de meetresultaten inkijken: http://en.goldenears.net/17497
Die zijn behoorlijk boomy, bass relative to midrange +4. Daar komt een heel ander geluid uit dan uit de Momentum over-ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
dusty-2011 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:45:

Wat ik je nog wil meegeven voordat je 400 euro uitgeeft is dat je geluid ook eens een keer zelf ervaren moet hebben. Probeer eens ergens naar een Sennheiser Momentum over-ear koptelefoon te luisteren bijvoorbeeld (of de on-ear, dat kan ook). Die verkopen ze op heel veel plaatsen. En die heeft de volgende frequency response:
http://en.goldenears.net/19104
Zoals je ziet vrij neutraal. Een klein beetje bassnadruk. Middentonen en treble zijn ook vrij sterk aanwezig. De treble extension is vrij goed. Als je die Sennheiser Momentum goed vind klinken dan zal die SHURE SE425 ook goed bevallen, en zal je zeker niet zoiets hebben van dit heeft te weinig bass.
De SHURE SE535 heeft echt een donkerder geluid, en meer boomy, in vergelijking met de Sennheiser Momentum over-ear. De Westone heeft weer wat meer van de Momentum over-ear weg.

Dus dit is mijn advies aan jou. Luister eens ergens in een winkel naar de Momentum koptelefoon, of een andere koptelefoon die vrij neutraal is (zoek dan wel van tevoren de frequency response op en verifieer dat ie echt neutraal of bijna neutraal is). Als je dan echt bass mist dan is de SHURE SE425 of de Westone geen goed idee. Dan zal de SHURE SE535 misschien eerder bevallen.

Van de IE80 kun hier trouwens de meetresultaten inkijken: http://en.goldenears.net/17497
Die zijn behoorlijk boomy, bass relative to midrange +4. Daar komt een heel ander geluid uit dan uit de Momentum over-ear.
Bedankt wederom! Heldere uitleg!

Slimme tip ook, om over ear koptelefoons met een bepaald profiel te luisteren.
Ik had al gezocht waar ik eventueel IEMs kon beluisteren, maar dat schijnt niet meer te mogen.. Niet aan gedacht om vergelijkbare koptelefoons op te zoeken en te kijken hoe ik dit ervaar.
Heb nog wel een Denon HP500S hier liggen (niet van mij), die heeft ZEKER te weinig bass. Als ik de grafiek hiervan bekijk is dat ook wel duidelijk: http://en.goldenears.net/22035 :+

Was wel benieuwd geweest waar de CX 400 II uit zou komen op goldenears, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat ook ergens tussen de +3 en +4 oid zal zijn... Die dingen lijken zo'n beetje uit subwoofers te bestaan vergeleken met de HP500S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Misschien ook handig om je te orienteren: The Headphone List.

Ik ben zelf van de CX 400 II overgestapt naar een VSonic GR07. Het verschil was opmerkelijk. De CX 400 II klonk t.o.v. de GR07 als een modderige bende. De GR07s hadden een stuk minder bas (maar nog genoeg naar mijn idee), maar klonken een stuk gedetailleerder. Het was voor mij een grote stap vooruit.

Maar het is lastig om op basis van grafiekjes en andermans indrukken een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Zo'n frequentie response graph als die DENON DN-HP500S zie je niet zo gauw zeg. Dat is echt een geluid dat vrijwel niemand zal bevallen. Zowel zeer weinig bass als weinig treble. En extreem forward mids. Het tegenovergestelde van V-shaped. Absoluut een zeer gewaagde keuze van Denon maar eentje die mij niet zou aanstaan, en met mij vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
henkie196 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:39:
Misschien ook handig om je te orienteren: The Headphone List.

Ik ben zelf van de CX 400 II overgestapt naar een VSonic GR07. Het verschil was opmerkelijk. De CX 400 II klonk t.o.v. de GR07 als een modderige bende. De GR07s hadden een stuk minder bas (maar nog genoeg naar mijn idee), maar klonken een stuk gedetailleerder. Het was voor mij een grote stap vooruit.

Maar het is lastig om op basis van grafiekjes en andermans indrukken een keuze te maken.
Bedankt, handige site ter oriëntatie :)
Ik heb onder andere deze lijst bekeken om te zien wat er allemaal in verschillende prijsklassen te krijgen is:
http://www.head-fi.org/t/...ear-added-03-26-15-p-1050

Bevat dezelfde informatie, maar die site is wat overzichtelijker :)
dusty-2011 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:25:
Zo'n frequentie response graph als die DENON DN-HP500S zie je niet zo gauw zeg. Dat is echt een geluid dat vrijwel niemand zal bevallen. Zowel zeer weinig bass als weinig treble. En extreem forward mids. Het tegenovergestelde van V-shaped. Absoluut een zeer gewaagde keuze van Denon maar eentje die mij niet zou aanstaan, en met mij vele anderen.
Klopt, ik zou ook niet tevreden zijn met de Denon, ik vind het geluid daarvan stukken slechter als mijn CX 400 II zelfs.

[ Voor 24% gewijzigd door chopper88 op 04-04-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Gisteren de Piston 3 binnengekregen. Ze zien er leuk uit en afwerking is prima in orde, maar het geluid vind ik nou niet zo bijzonder. De middentonen zijn sterk verbeterd, detailniveau is goed, maar iets te weinig nadruk op bass naar mijn mening. De Brainwavz Delta (ondanks de belabberde bouwkwaliteit) vind ik in dat opzicht beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
exelletor schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:12:
Gisteren de Piston 3 binnengekregen. Ze zien er leuk uit en afwerking is prima in orde, maar het geluid vind ik nou niet zo bijzonder. De middentonen zijn sterk verbeterd, detailniveau is goed, maar iets te weinig nadruk op bass naar mijn mening. De Brainwavz Delta (ondanks de belabberde bouwkwaliteit) vind ik in dat opzicht beter.
Ben je ook in het bezit van de Piston v2? Zo ja, hoe verhouden deze twee versies zich met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Tigerblood schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:24:
[...]

Ben je ook in het bezit van de Piston v2? Zo ja, hoe verhouden deze twee versies zich met elkaar?
Nope, heb weleens de v2 van een vriend mogen beluisteren. Was toen niet helemaal overtuigd, mijn indruk van de derde generatie is ongeveer hetzelfde als wat mensen op head-fi zeggen:

http://www.head-fi.org/t/...ns-3-0-impressions-thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Goedemorgen.

Ik heb een Sony MDR-EX50LP in ear hoofdtelefoon. Ik heb er destijds 15 euro voor betaald. Naar mijn mening geweldige oordopjes.

Nu is het echter zo dat 1 van de dopjes een scheurtje in het siliconen dopje heeft, waardoor het rubbertje er telkens afgaat.

Nu kan ik 3 dingen doen;

Nieuwe Siliconen dopjes kopen;
http://azerty.nl/4-4976-5...-ex10a-oordopjesset-.html (incl verzenden zo'n 12 euro)

Een andere (de goedkoopste) sony hoofdtelefoon kopen en daarvan de dopjes gebruiken;
http://tweakers.net/categ...LHm042lO359tn_UV3JcLUWvsC
(Ongeveer 10 euro)

Maar gaan de dopjes van bijvoorbeeld de EX15LP op mijn EX50LP passen? Is goedkoper dan losse dopjes aanschaffen namelijk!

Of een nieuwe hoofdtelefoon aanschaffen?

Maar de EX50LP is niet meer te koop?

Wat is de opvolger/ vervanger daarvan? Is dat de EX110LP?
pricewatch: Sony MDR-EX110LP (Zwart)
(Ongeveer 20 euro)

Het liefst heb ik gewoon nieuwe siliconen dopjes voor mn EX50LP, maar een HELE nieuwe set is maar een euro of 6 duurder?

Edit; Of ik kan een V&A advertentie maken... Misschien heeft iemand Sony oordopjes en gebruikt "de groene maat" Siliconen dopjes niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 10-04-2015 08:31 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Format-C schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:21:

Nu kan ik 3 dingen doen;

Nieuwe Siliconen dopjes kopen;
http://azerty.nl/4-4976-5...-ex10a-oordopjesset-.html (incl verzenden zo'n 12 euro)
ook bij Sony zelf kun je die opzetstukjes kopen:
En Sennheiser sleeves passen ook wel
Een andere (de goedkoopste) sony hoofdtelefoon kopen en daarvan de dopjes gebruiken;
http://tweakers.net/categ...LHm042lO359tn_UV3JcLUWvsC
(Ongeveer 10 euro)

Maar gaan de dopjes van bijvoorbeeld de EX15LP op mijn EX50LP passen? Is goedkoper dan losse dopjes aanschaffen namelijk!
dat gaat wel passen. Kan bij de redelijk betaalbare in-ears zo'n beetje 9 op de 10 keer overigens. De verschillen zijn meestal (behalve AKG) hooguit een halve millimeter in de nozzle met wat je hebt. Het enige waar je dan wel toe bereid moet zijn is dat een eartip niet altijd 100% past: je kunt dan met wat plakband / tape de nozzle één maal omwinden om die iets 'dikker' te maken of omgekeerd heb je dat je de oorkussentjes niet heel makkelijk kunt wisselen. Maar het werkt wel :)
Ik bied je geen garantie als je dit op andere in-ears toepast, maar voor de Sony's die je noemt kan het.
Of een nieuwe hoofdtelefoon aanschaffen?
in de regel zou ik dat bij in-ears van een euro of 15 wel aanraden, de rest van de in-ears slijt namelijk ook. Dus dan heb je voor relatief veel geld een eartip-set aangeschaft, die mogelijk niet al te lang in gebruik kan zijn.
Maar de EX50LP is niet meer te koop?
De rode / witte / zilveren zijn nog te koop. De zwarte variant ook, maar alleen via bol plaza. Plaza is verkoop door particulieren / handelaren en de shopreviews hier op tnet zijn niet laaiend enthousiast.
Wat is de opvolger/ vervanger daarvan? Is dat de EX110LP?
pricewatch: Sony MDR-EX110LP (Zwart)
(Ongeveer 20 euro)
een soort van wel. Bij de goedkope in-ears zijn er niet altijd 'series' en opvolgers. Meer wat een fabrikant op dat moment kan samenstellen tegen een prijs waarvan die verwacht dat t gaat verkopen. Uiteraard probeert men bij te blijven met de concurrenten, maar persoonlijk zou ik denken dat je niet echt in series kunt denken in de prijsklasse rond de 10 tot 20 euro, wanneer een bepaalde set een succes wordt dan gaat men daarmee verder en dat wisselt gewoon. Boven de 20 euro is het een ander verhaal.
Het liefst heb ik gewoon nieuwe siliconen dopjes voor mn EX50LP, maar een HELE nieuwe set is maar een euro of 6 duurder?

Edit; Of ik kan een V&A advertentie maken... Misschien heeft iemand Sony oordopjes en gebruikt "de groene maat" Siliconen dopjes niet?
dm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik had een tijdje geleden een mailtje gestuurd naar Comply omdat de Nocs NS400's niet compatibel zouden zijn met hun dopjes, maar op een forum had ik gelezen dat het iemand wel gelukt was. Ik wist echter niet welke grootte en kon de beste man niet bereiken.

Kreeg ik een paar dagen geleden een mailtje dat de "engineers" de Nocs NS400 opnieuw hebben getest, en dat deze compatibel blijken te zijn met de T150-tips.

Op hun site zijn ze te verkrijgen voor $12 (valt goed mee imo), maar shipping is ook $12. Weet er iemand waar ik de T150-tips kan verkrijgen zonder idiote verzendkosten? :'(

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bedankt voor je uitgebreide post. Misschien moet ik toch maar een nieuwe overwegen. Zal dit topic eens doornemen. (Heb ik de vorige x ook gedaan, zo kwam ik op MN huidige doppen)

Krijg waarschijnlijk van de week een Galaxy S5 van MN werkgever (kreeg ik net op de SMS van een collega), misschien zitten daar nog goeie doppen bij. Dus ik wacht nog even een paar dagen af met aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 10-04-2015 14:33 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Format-C schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide post. Misschien moet ik toch maar een nieuwe overwegen. Zal dit topic eens doornemen. (Heb ik de vorige x ook gedaan, zo kwam ik op MN huidige doppen)

Krijg waarschijnlijk van de week een Galaxy S5 van MN werkgever (kreeg ik net op de SMS van een collega), misschien zitten daar nog goeie doppen bij. Dus ik wacht nog even een paar dagen af met aanschaffen.
er worden heel redelijke in-ears bij de S5 geleverd, dus waarom niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja... M'n sony's geven echt heel goed geluid. Maar ik zal wel zien. :)

Normaal gesproken bewaar ik alle verpakkingen van producten, en had ik nog reserve buds gehad, maar door 3 verhuizingen afgelopen jaar is er een hoop verloren gegaan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Zagg Smartbuds

In-ears of oordopjes?
In-ears, liefst met afstandsbediening voor iPhone.

Neutraal, maar beetje bas kan geen kwaad.

Van alles, variërend tussen Tiësto, Foo Fighters, Racoon of klassiek. EDM meer dan de rest.

Onderweg (fiets, trein, vliegtuig) en tijdens het hardlopen.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee.

Wat is het budget?
Rond €100; maar moet wel kwaliteit zijn voor dat geld.

Uiterlijk geen probleem, zo lang het niet roze is of zo. En verder vind ik de bekabeling van de Smartbuds super (komt samen in je nek en dan naar je oor). Dus als je de in-ears niet in hebt, valt de kabel niet naar beneden.

Voor het hardlopen zou draadloos ideaal zijn; of waterdicht. Maar geen absolute must, zo vaak ren ik niet in de regen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
loeberce schreef op zondag 12 april 2015 @ 08:57:
Zagg Smartbuds

In-ears of oordopjes?
In-ears, liefst met afstandsbediening voor iPhone.

Neutraal, maar beetje bas kan geen kwaad.

Van alles, variërend tussen Tiësto, Foo Fighters, Racoon of klassiek. EDM meer dan de rest.

Onderweg (fiets, trein, vliegtuig) en tijdens het hardlopen.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee.

Wat is het budget?
Rond €100; maar moet wel kwaliteit zijn voor dat geld.

Uiterlijk geen probleem, zo lang het niet roze is of zo. En verder vind ik de bekabeling van de Smartbuds super (komt samen in je nek en dan naar je oor). Dus als je de in-ears niet in hebt, valt de kabel niet naar beneden.

Voor het hardlopen zou draadloos ideaal zijn; of waterdicht. Maar geen absolute must, zo vaak ren ik niet in de regen :X
Shure SE 215? http://en.goldenears.net/5982
Hebben een echte stevige bass. Maar je luistert voornamelijk naar EDM en daar leent zich dat misschien wel goed voor. Ik zou zeker naar deze in-ear kijken.

De Sennheiser CX 5.00 zou ik ook naar kijken:
http://www.head-fi.org/pr...nal-headset/reviews/11974
Hebben ook een stevige bass, maar lang niet zo over-the-top hard als de CX 3.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dusty: Shure SE215 en neem voor hardlopen evt. een simpel setje dat niet al te duur is. Bijv. een Philips 3590 of een Sony mdr-ex10lp of Panasonic hje120 / 125.

Zowel van regen als zweet wordt een SE215 niet beter en met name de sleeves van Shure zijn daar niet op gemaakt. Met bewegen komt ook regelmatig enige spanning op de kabel, dus je zult er af en toe kabelbreuk mee oplopen. Nu is de kabel en sleeve-set uitstekend te vervangen, maar qua kosten loop je daarbij tegen de prijs aan: afhankelijk van de intensiteit waarmee je sport/zweet zal een losse in-ear voor sport meestal even duur zijn of minder duur.
Voor draadloze in-ears betaal je een aardig premium en de geluidskwaliteit komt zelden ook maar in de buurt van de 215's. Voor waterbestendige / sportbestendige in-ears kiezen kan een wat betaalbaardere optie zijn dan draadloos, maar daarmee beperk je je eigen keuze. Hoewel ik je die op zich niet meteen zou aanraden op basis van de geluidskwaliteit, zijn er wel min of meer twee vormen in-ears die dan aantrekkelijk kunnen zijn: die met een 'haak' over het oor (vb.) of die met toegevoegde 'vleugeltjes' (vb.). Let bij de vleugeltjes-vorm er wel op dat die dingen iets van een driekwart van de mensen prima werken. Je kunt dus één van degenen uit de minderheid zijn waarvoor die dingen niet in het oor passen. :)

Al kun je dan alsnog (net als bij vrijwel iedere in-ear) er voor kiezen om zelf de kabel eerst over het oor te doen en daarna pas in.
Sennheiser heeft een serie van sport-oordopjes die vrij goed bekend staat, al is niet elk model een in-ear in die reeks.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Laatst online: 07-09 09:38
Op het moment de Sennheiser CX-300II. Qua vorm bevallen ze goed, maar de asymmetrische kabel stoort. Het geluidsbeeld vind ik ook teveel bas. Het zijn prima oordopjes voor de €45,- die ze destijds kostten, maar ik begin me te storen aan de overdreven basweergave. De lompe connector is ook niet je van het, maar er valt mee te leven.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Neutraal. Ik wil in-ears die gewoon weergeven wat ze zouden moeten weergeven. Een kleine afwijking vind ik echt niet erg (dat verschil hoor ik, denk ik, toch niet), maar zo extreem als de CX-300II pas ik voor, dan kan ik die net zo goed houden.
Veel progressieve rock (Genesis, Marillion...) maar ook gewoon categorie Top2000. Wel veel gitaarwerk, keyboard. Ik wil dat de verschillende instrumenten gewoon goed waarneembaar zijn, niet dat het een overduidelijk steviger naar voren komt dan het ander (tenzij dat natuurlijk zo is in de opname ;)). Gebalanceerd dus.
Voor in de auto (als passagier), op school (op momenten waarbij niets te doen is), soms op de fiets. Ze hebben geen zwaar leven. Ik gebruik nu nog een Nokia N900 (met een bovengemiddeld prima DAC voor een telefoon) als veredelde MP3-speler. Ik ben van plan om, gezien de N900 veel kuren krijgt, van de zomer een Fiio X1 aan te schaffen. Ik luister veel muziek in 320kbs MP3, muziek die ik écht zeer goed kan waarderen staat in FLAC.
Sennheiser, hetgeen ik nu heb, is prima. Ik heb niet een merk waar ik bij zweer, ook niet een merk dat ik absoluut niet wil. Ik vind het wel een prettig idee als het product gewoon in Nederland te krijgen is (online/offline maakt niet zoveel uit) i.v.m. de garantie.
• Wat is het budget?
Ik ben best bereid wat neer te leggen, mits zich dat ook uitbetaalt in goede kwaliteit en duurzaamheid. Ik geef het liefst niet veel meer dan 70 euro uit, maar mocht er voor 100 euro een véél beter product te vinden zijn, dan is die optie ook echt niet uitgesloten.
Liever geen asymmetrisch snoer, 3,5mm aansluiting, géén volumeknoppen en/of microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
tiempjuuh schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:33:
Op het moment de Sennheiser CX-300II. Qua vorm bevallen ze goed, maar de asymmetrische kabel stoort. Het geluidsbeeld vind ik ook teveel bas. Het zijn prima oordopjes voor de €45,- die ze destijds kostten, maar ik begin me te storen aan de overdreven basweergave. De lompe connector is ook niet je van het, maar er valt mee te leven.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Neutraal. Ik wil in-ears die gewoon weergeven wat ze zouden moeten weergeven. Een kleine afwijking vind ik echt niet erg (dat verschil hoor ik, denk ik, toch niet), maar zo extreem als de CX-300II pas ik voor, dan kan ik die net zo goed houden.
Veel progressieve rock (Genesis, Marillion...) maar ook gewoon categorie Top2000. Wel veel gitaarwerk, keyboard. Ik wil dat de verschillende instrumenten gewoon goed waarneembaar zijn, niet dat het een overduidelijk steviger naar voren komt dan het ander (tenzij dat natuurlijk zo is in de opname ;)). Gebalanceerd dus.
Voor in de auto (als passagier), op school (op momenten waarbij niets te doen is), soms op de fiets. Ze hebben geen zwaar leven. Ik gebruik nu nog een Nokia N900 (met een bovengemiddeld prima DAC voor een telefoon) als veredelde MP3-speler. Ik ben van plan om, gezien de N900 veel kuren krijgt, van de zomer een Fiio X1 aan te schaffen. Ik luister veel muziek in 320kbs MP3, muziek die ik écht zeer goed kan waarderen staat in FLAC.
Sennheiser, hetgeen ik nu heb, is prima. Ik heb niet een merk waar ik bij zweer, ook niet een merk dat ik absoluut niet wil. Ik vind het wel een prettig idee als het product gewoon in Nederland te krijgen is (online/offline maakt niet zoveel uit) i.v.m. de garantie.
• Wat is het budget?
Ik ben best bereid wat neer te leggen, mits zich dat ook uitbetaalt in goede kwaliteit en duurzaamheid. Ik geef het liefst niet veel meer dan 70 euro uit, maar mocht er voor 100 euro een véél beter product te vinden zijn, dan is die optie ook echt niet uitgesloten.
Liever geen asymmetrisch snoer, 3,5mm aansluiting, géén volumeknoppen en/of microfoon.
De Sennheiser CX-300II zijn sterk basszwaar. Van een sterk basszware in-ear meteen overstappen naar een geheel neutrale in-ear als de Hifiman RE-400 is een erg gewaagde keuze. Hier heb je de frequentierespons van de RE-400: http://en.goldenears.net/19626
Ook al geef je aan dat je een neutrale respons wilt, ik denk dat je reactie op deze in-ear zou zijn "Waar is de bass??", en dat je niet tevreden zou zijn.

Mijn suggestie is iets betaalbaars kopen wat wel nog een beetje bassnadruk heeft, maar een stuk minder dan de CX 300-II. En dan denk ik aan de nieuwe Sennheiser CX 1.00 in-ears: pricewatch: Sennheiser CX 1.00 (Zwart)
Ze kosten 35 euro en zijn een stuk neutraler als de CX 300-II en de CX 3.00. De bass houdt zich wat meer op de achtergrond in vergelijking met die oordopjes en de middentonen komen juist wat meer naar voren.
De Sennheiser CX 1.00 hebben gewoon de vertrouwde 2 jaar garantie van Sennheiser en zijn in Nederland verkrijgbaar. Kijk er op z'n minst eens naar.

Er is een Duitse review van de CX 1.00:

2,28 - gut »Preis-Leistungssieger«

„Der Preis-Leistungssieger punktet mit einem überaus ausgewogenen Sound sowie guter Verarbeitung. Zwar fehlt dem Modell ein Mikro, sodass keine Telefonate geführt werden können aber dafür ist er auch bei hoher Lautstärke pegelfest. Preislich macht ihm ebenfalls kaum ein anderer Konkurrent etwas vor.“

Ze prijzen het vrij neutrale en uitstekende geluid en de lage prijs van de in-ears. Geen enkele concurrent kan tippen aan deze prijs schrijven ze. Het is dan ook de prijs-prestatie winnaar. Ook prijzen ze de bouwkwaliteit. Verder schrijven ze dat zelfs op heel hoog volume de in-ears niet vervormen. Er is een andere in-ear in de test die 150 euro kost en een slechtere score krijgt.

"Liever geen asymmetrisch snoer, 3,5mm aansluiting, géén volumeknoppen en/of microfoon.""
De CX 1.00 voldoet aan al die eisen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
dusty-2011 schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:43:
De Sennheiser CX-300II zijn sterk basszwaar. Van een sterk basszware in-ear meteen overstappen naar een geheel neutrale in-ear als de Hifiman RE-400 is een erg gewaagde keuze. Hier heb je de frequentierespons van de RE-400: http://en.goldenears.net/19626
Ook al geef je aan dat je een neutrale respons wilt, ik denk dat je reactie op deze in-ear zou zijn "Waar is de bass??", en dat je niet tevreden zou zijn.
De enige manier om daar echt achter te komen is door het te proberen. Ik ben van een CX 400 II naar een VSonic GR07 gegaan en dat was wat mij betreft puur een vooruitgang, zowel qua neutraliteit als qua details. En dan vond ik niet eens dat de CX 400 II te veel bas had.

Voor wat zo'n RE-400 kost, kun je het ook wel een keer proberen of het bevalt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Laatst online: 07-09 09:38
Ok, jouw advies is dus om een paar in-ears te nemen, die nog wel een vertekend klankbeeld hebben, maar wel een stuk minder dan mijn huidige oordoppen.

Voor €35,- kun je natuurlijk lastig de mist in gaan. Ik ben nu inderdaad gewend aan de bassy feel van de CX300II, hoewel ik er met de equalizer al aardig wat laag uitschop. Het vervelende is dat je in-ears niet kunt uitproberen van tevoren. Als ik die C1.00 naast de HiFiman zou leggen en dan gewoon zou luisteren wat me het best bevalt, zou het snel klaar zijn.
Het zou jammer zijn als ik ontevreden zou zijn met de aankoop. Ik neem je advies dan ook zeer zeker serieus. Ik denk dat ik nog even verder kijk (en evt. nog wacht op verdere adviezen), maar jouw advies zal ik zeker onthouden. Bedankt! :)
henkie196 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:37:
[...]

De enige manier om daar echt achter te komen is door het te proberen. Ik ben van een CX 400 II naar een VSonic GR07 gegaan en dat was wat mij betreft puur een vooruitgang, zowel qua neutraliteit als qua details. En dan vond ik niet eens dat de CX 400 II te veel bas had.

Voor wat zo'n RE-400 kost, kun je het ook wel een keer proberen of het bevalt of niet.
Je reageerde net toen ik een bericht tikte. Ik moet eerlijk zeggen dat die $90 die die HIFIMAN kost op Amazon toch wel een bedrag is hoor, voor een arme scholier. Niet een bedrag om te zeggen "Ze bevallen niet. Jammer dan." ;)
Op zich komen die HIFIMANs overal wel goed uit de test. De CX1.00 is nog niet heel veel gereviewd. Ik kijk nog even wat rond, in elk geval dank voor jullie advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik heb laatst een setje Jamo IN40i voordelig op de kop kunnen tikken. Her en der had ik gelezen dat deze vergelijkbaar zijn met de Klipsch S4i (die vaak wel goed worden beoordeeld).

Helaas vind ik ze best tegenvallen, de bass domineert doorgaans maar ook niet altijd maar het geluid is altijd niet voldoende helder voor mijn gevoel. Als ik ze vergelijk met mijn Monster Gratitude dan zijn die echt van een veel hogere klasse, veel meer in balans, meer helderheid en ook de bass goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met non custom in ears onder een helm?

Op dit moment ben ik geneigd om custom in ears, zoals Pluggerz o.i.d., te laten maken. Echter, als er mensen normale in ears kunnen aanraden die een soortgelijke demping bieden, dan is dat misschien ook een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
tiempjuuh schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:42:
Je reageerde net toen ik een bericht tikte. Ik moet eerlijk zeggen dat die $90 die die HIFIMAN kost op Amazon toch wel een bedrag is hoor, voor een arme scholier. Niet een bedrag om te zeggen "Ze bevallen niet. Jammer dan." ;)
Op zich komen die HIFIMANs overal wel goed uit de test. De CX1.00 is nog niet heel veel gereviewd. Ik kijk nog even wat rond, in elk geval dank voor jullie advies. :)
Als scholier of student zijn die RE-400s inderdaad wel een redelijke investering. Punt blijft wel dat je zonder te proberen nooit zult weten wat je voorkeur heeft.
Sppak schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:28:
Op dit moment ben ik geneigd om custom in ears, zoals Pluggerz o.i.d., te laten maken. Echter, als er mensen normale in ears kunnen aanraden die een soortgelijke demping bieden, dan is dat misschien ook een mogelijkheid.
Het schijnt dat je met foam tips voor gewone in-ears soms nog wel betere isolatie kunt krijgen.

Ook is de afsluiting bij customs meestal het best op bepaalde posities van je kaak en hoofd. Als je een sportieve motor hebt, dan zul je waarschijnlijk veel omhoog kijken en het is mogelijk dat je oorkanaal dan een andere vorm heeft dan bij gewoon rechtop zitten. Dit kan weer invloed hebben op de afsluiting / isolatie van de custom (of niet, kan ook verschillen per persoon).

Hier kun je ook wat meer info vinden over customs en een goede fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Op dit moment geen meer, ik had goedkope Sony's met redelijke hoge bass wat mij erg beviel(roze aluminium)
In-ears of oordopjes??
In-ears.
Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld))
Neutraal met misschien iets meer bass, dat blijf ik chill vinden.
Voornamelijk veel Jazz, pop en oldies. Ook al verschilt het wel want af en toe luister ik ook naar Deep House.
Het is voornamelijk voor gebruik voor onderweg zoals in het vliegtuig, vluchthaven en de trein. Maar ook voor thuis aan de laptop een serie kijken. Het moet vooral multifunctioneel zijn,
Heb je een merkvoorkeur?
Sennheiser, heb ik goede ervaring mee. Ook AKG(duurdere segment want de goedkope waren waardeloos van de iBood aanbieding).
Wat is het budget?
Het budget licht rond de 50€, ik weet dat er voor deze prijs degelijke oordopjes beschikbaar zijn.
Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes??
Graag compatible voor de iphone 5s en de bass blijft een aandachtspuntje!

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door assn op 16-04-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Het schijnt dat je met foam tips voor gewone in-ears soms nog wel betere isolatie kunt krijgen.

Ook is de afsluiting bij customs meestal het best op bepaalde posities van je kaak en hoofd. Als je een sportieve motor hebt, dan zul je waarschijnlijk veel omhoog kijken en het is mogelijk dat je oorkanaal dan een andere vorm heeft dan bij gewoon rechtop zitten. Dit kan weer invloed hebben op de afsluiting / isolatie van de custom (of niet, kan ook verschillen per persoon).

Hier kun je ook wat meer info vinden over customs en een goede fit.
Thanks. Zeer nuttige informatie.

Als er gewone in-ears zijn, waarvan mensen uit ervaring zeggen dat het goed werkt onder een helm, dan ben ik daar zeker in geïnteresseerd. Echter, ik heb een aantal pogingen gedaan, maar ik ben nog geen goede kandidaten op het spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:25
Mijn ervaring van vandaag wilde ik toch graag even delen. Ik gebruik al een aantal jaren achter elkaar dopjes van Senheiser. En met veel plezier. Mijn vorige setje de CX300-II precision heb ik +- 1,5-2 jaar geleden aangeschaft.

Gelukkig heb ik niet zoals veel gebruikers last van kabelbreuk oid, dus ze waren nog in redelijke staat, al begon ik wel te merken dat de bas links zwakker werd.

Vandaag toch maar besloten om een nieuw setje CX300-II te halen mede omdat ze mij wel erg goed bevallen waren, en de prijs is ondertussen ook nog eens met 15 euro gedaalt. De grootste verrassing kwam echter toen ik voor de gein eens afwissend mijn nieuwe en mijn oude setje inplugde op hetzelfde nummer.

Er zit een gigantisch verschil tussen beide wat betreft helderheid en klank. Blijkbaar zijn of mijn oude dopjes in die tijd al zoveel gedegradeerd of de hardware is door senheisser is veranderd, maar het verschil is echt enorm. Ik ben wel blij dat ik toch besloten heb een nieuw setje te halen, al was mijn oude nog niet volledig kapot. De muziek is opeens weer zoveel mooier :D .

Het is toch wel grappig om te merken dat je niet goed in staat bent om geleidelijke degradatie van die dopjes te merken :P , pas als je weer nieuwe ernaast houd merk je hoeveel je al weer gemist hebt afgelopen half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey even een vraagje wat is het verschil tussen de Xiaomi Piston basic en Piston 2 ?

Andere vraag waar bestel ik 100% originele Pistons ? https://hears.nl/store/oordoppen/xiaomi-piston/ deze legit ?
Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie