Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:02
Xiaomi dopjes bestel ik bij http://www.ibuygou.com/ zijn zeker echte. Meestal met de gewone post, duurt ongeveer een week of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:38:
Hey even een vraagje wat is het verschil tussen de Xiaomi Piston basic en Piston 2 ?

Andere vraag waar bestel ik 100% originele Pistons ? https://hears.nl/store/oordoppen/xiaomi-piston/ deze legit ?
Hee, eerste vermelding van mijn kleine website op tweakers. Als jij met PayPal betaalt, ben je verzekerd van kopersbescherming. Overigens heb ik tot nu toe alleen maar tevreden klanten gehad. :P
De Basic(wordt ook wel paperback genoemd) is een wat minder verfijnde uitvoering van de Pistons 2 - geen aluminium afwerking, eenvoudige verpakking, kabel van mindere kwaliteit en iets mindere geluidskwaliteit.
Dit is iets teveel je eigen shop promoten

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 25-04-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exelletor schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:23:
[...]

Hee, eerste vermelding van mijn kleine website op tweakers. Als jij met PayPal betaalt, ben je verzekerd van kopersbescherming. Overigens heb ik tot nu toe alleen maar tevreden klanten gehad. :P
De Basic(wordt ook wel paperback genoemd) is een wat minder verfijnde uitvoering van de Pistons 2 - geen aluminium afwerking, eenvoudige verpakking, kabel van mindere kwaliteit en iets mindere geluidskwaliteit.
knip
Thx man! Ga wrs voor de normale Pistons 2 dan : )

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 25-04-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:19
Mijn vader is binnekort jarig en hij heeft om nieuwe oordopjes gevraagd. Het gaat om in-ear en hij heeft de nadruk gelegd op een goed hoorbare bass.

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
N.v.t.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Hoorbare bass, verder weinig opmerkingen.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Hij luistert naar veel verschillende genres. Voornamelijk naar bands, maar ik laat hem wel eens wat electronische muziek (denk Purity Ring) horen en dat vindt hij ook prima. Het enige waar hij niet naar luistert is de super pop-muziek en dance etc.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Gewoon thuisgebruik en eventueel ook in het openbaar vervoer.
• Heb je een merkvoorkeur?
Geen merkvoorkeur.
• Wat is het budget?
Ik denk nu aan 30 euro. Mocht je een suggestie hebben wat iets meer kost, maar wel echt het extra geld waard is qua prijs/kwaliteit, dan is het prima.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Geen verdere eisen.

Ik heb even gekeken naar de populairste in-ears op de pricewatch. Sennheiser is natuurlijk heel populair hier op tweakers en in het algemeen. Maar misschien is er nog een ander merk wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
02Sjoerd schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:59:
Mijn vader is binnekort jarig en hij heeft om nieuwe oordopjes gevraagd. Het gaat om in-ear en hij heeft de nadruk gelegd op een goed hoorbare bass.

N.v.t.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Hij luistert naar veel verschillende genres. Voornamelijk naar bands, maar ik laat hem wel eens wat electronische muziek (denk Purity Ring) horen en dat vindt hij ook prima. Het enige waar hij niet naar luistert is de super pop-muziek en dance etc.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Geen merkvoorkeur.
• Wat is het budget?
Ik denk nu aan 30 euro. Mocht je een suggestie hebben wat iets meer kost, maar wel echt het extra geld waard is qua prijs/kwaliteit, dan is het prima.
Geen verdere eisen.

Ik heb even gekeken naar de populairste in-ears op de pricewatch. Sennheiser is natuurlijk heel populair hier op tweakers en in het algemeen. Maar misschien is er nog een ander merk wat ik over het hoofd zie?
Ik denk dat de Sennheiser CX 5.00 wel goed zouden bevallen. Ze hebben een goed hoorbare bass zonder dat de bass echt over-the-top hard is. Verder worden deze oordopjes alom geprezen om de goede bouwkwaliteit. Er zit ook 2 jaar garantie op, ook op kabelbreuken. Mocht ie alsnog kapot gaan, gewoon even een RMA aanvragen.
Met 65 euro zitten ze wel ruim boven budget. Maar ze hebben een heel goede prijs-kwaliteit verhouding, de hogere prijs komt ook echt naar voren qua geluid, vooral meer details hoorbaar.
pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart)

De goedkopere Sennheiser CX 3.00 is heel misschien ook een optie. Goede in-ears voor het geld, maar houd er rekening mee dat de bass van deze in-ears wel wat verder gaat dan goed hoorbaar. Het gaat echt richting over-the-top harde bass. Als dit echt de wens is, dan is dit een prima keuze. Maar als de wens is dat de bass goed hoorbaar is, maar niet echt sterk gaat domineren, dan niet.

De Sennheiser CX 1.00 zouden dan weer wat tekort kunnen schieten qua bass. Dit zijn echt vrij neutrale in-ears, aangezien de hoofdeis goed hoorbare bass is zouden die dan misschien weer iets tegen kunnen vallen wat dat betreft.

Wat ik vooral wil aanraden is dus de Sennheiser CX 5.00. Als die te duur zijn bevonden, dan zou ik nog even wachten op adviezen van iemand anders. Bluepenguin weet heel veel van in-ears af, en die weet vast nog wel wat van rond de 30 euro, met een goed hoorbare bass zonder dat ie over-the-top hard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
02Sjoerd schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:59:
Leuk dat je dit topic hebt gevonden, welkom! :) Ik ben het met dusty-2011 eens dat een en ander nogal afhangt van de definitie van "hoorbare bass".
Wanneer je vader nooit eerder een in-ear heeft gebruikt, weet jij dat?, dan is dat iets om rekening mee te houden. In-ears hebben door het ontwerp waarbij ze direct in het oor zitten by design een boost van de bass. Waar bij standaard dopjes de bass die er uit komt deels weglekt, blijft die door de zachte opzetstukjes van een in-ear binnen de gehoorgang.
Standaard ervaart vrijwel iedereen een heel lichte bass-nadruk als een natuurlijk / ongekleurd geluid. De muziekgenres die je noemt lenen zich ook voor een lichte tot redelijke bass-nadruk. Vanaf daar start min of meer wat een persoon als een prettige hoeveelheid bass ervaart. Waar ik daar voorafgaand op wil wijzen is dat bij veel in-ears in de prijs categorie die je aangeeft, een extra boost van de bass in een behoorlijk deel van de gevallen ten koste gaat van de details in het hoog (en soms mids). Niet dat zoiets, een stevige bass en goed hoog, niet naast elkaar zouden kunnen bestaan :)

Mocht je weten welke hoofdtelefoon bijv. je vader nu gebruikt, dan kan dat ons ook helpen om je te adviseren.
Geen merkvoorkeur.
• Wat is het budget?
Geen verdere eisen.

In het algemeen zou ik zeggen dat als we niet verder weten wat onder een "hoorbare bass" wordt verstaan, ik je min of meer automatisch merken als inderdaad Sennheiser en Sony zal aanraden. Die merken hebben min of meer over het hele assortiment een vrij goed te verteren geluid voor de overgrote meerderheid van de mensen.
Al zijn er uiteraard ook plenty andere merken en modellen. Dus om ergens toch een poging tot advies te wagen:

Van Sennheiser zijn de CX-250 en CX-200 Street II te koop binnen budget, die zijn redelijk bass georiënteerd, maar niet echt overmatig. Mocht je vader van een hoofdtelefoon of earbuds komen, dan zal hij deze waarschijnlijk al als aardig bass-zwaar ervaren. Tenzij die huidige hoofdtelefoon veel lage tonen heeft ;)
De CX-215 van Sennheiser verschilt niet heel erg van de 200/250, maar is een ietsje lichter op de bass en heeft ieder meer mojo in het midden en hoog. Maar dat is een klein verschil, geen groot verschil.

Als je een meer lichtvoetig klinkende in-ear wilt, dan kom je uit bij bijv. de Apple earpods en ietsje meer bass-gebaseerd bijv. de Creatives EP-630 / EP-650. Al hebben die Creatives iets minder bass dan een CX-200/250 en close met de 215. Een 'cleaner' geluid heb je met bijv. de Sony mdr-ex50lp.

Wil je een bijzonder zware bass voor het geld, dan de Sennheiser CX-300 II's of een TDK. Tegenwoordig is de 300 II aardig vergelijkbaar op prijs-kwaliteit niveau met eerder genoemde Senns. Die bass is behoorlijk ongecontroleerd, als je een meer strakke bass zoekt en een meer 'clean' geluid, dan kom je op bijv. een Panasonic rp-hje355, maar die moet wel in je oor passen. Zeker geen in-ear die bij iedereen zal passen door de vorm.
De Philips 3590's worden meestal niet als bass-zwaar gezien, omdat ze de mid-bass niet bijzonder sterk weergeven. Het "lage laag'' daarentegen wordt ongelofelijk goed weer gegeven voor het geld. Ietwat spril in het hoog, maar op zich een leuke outsider. :)

Mag het een stukje boven budget uit komen, dan zijn de Soundmagic E10's en de Jays a-jays three leuke variaties.

Met de elektronische muziek die je vader zou kunnen luisteren, kun je alsnog heel veel kanten op: om je een voorbeeld te geven wat ik als een zeer bass-zware track zou beschouwen: Nero - syndicate
Aardig genoeg ook een nummer dat goed laat horen hoe veel kanten je op kunt met een in-ear: redelijk wat betaalbare in-ears zullen niet alle (middel-)lage tonen kunnen weergeven. Met een goede set boxen of in-ears, worden bass-heads behoorlijk blij. Anderzijds laat het nummer zich ook goed met minder bass luisteren.
Iets van de oudere techno, hardcore of iets als het meer eigentijdse Dragonborn van Headhunterz is vermoedelijk niet iets dat je vader zou luisteren? Vraag het maar voor de zekerheid, want een in-ear die zich daarvoor leent (bijv. de hje355 is zekere mate) met een bijbehorende "sound" is vrij lastig te combineren waar veel "bandjes"muziek om vraagt. Als je met bandjesmuziek bijv. Caro Emerald / Chef's Special en dergelijke bedoeld tenminste. Ook "bandjes"muziek is een nogal brede term. ;) De één zal er mee richting de meer alternatieve kleine (rock) of singer-songwriter denken, de ander denkt aan Britse (pop)bands zoals While she sleaps of misschien zelfs aan Underworld onder die noemer.
Niet negatief bedoeld, maar het is me maar deels duidelijk wat voor muziekgenres er geluisterd gaan worden met die nog-aan-te-schaffen in-ears. Just saying :)

Succes!

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:19
Bedankt voor de twee uitgebreide reacties!
Bluepenguin schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:50:

[...]
Met de elektronische muziek die je vader zou kunnen luisteren, kun je alsnog heel veel kanten op: om je een voorbeeld te geven wat ik als een zeer bass-zware track zou beschouwen: Nero - syndicate
Aardig genoeg ook een nummer dat goed laat horen hoe veel kanten je op kunt met een in-ear: redelijk wat betaalbare in-ears zullen niet alle (middel-)lage tonen kunnen weergeven. Met een goede set boxen of in-ears, worden bass-heads behoorlijk blij. Anderzijds laat het nummer zich ook goed met minder bass luisteren.
Iets van de oudere techno, hardcore of iets als het meer eigentijdse Dragonborn van Headhunterz is vermoedelijk niet iets dat je vader zou luisteren? Vraag het maar voor de zekerheid, want een in-ear die zich daarvoor leent (bijv. de hje355 is zekere mate) met een bijbehorende "sound" is vrij lastig te combineren waar veel "bandjes"muziek om vraagt. Als je met bandjesmuziek bijv. Caro Emerald / Chef's Special en dergelijke bedoeld tenminste. Ook "bandjes"muziek is een nogal brede term. ;) De één zal er mee richting de meer alternatieve kleine (rock) of singer-songwriter denken, de ander denkt aan Britse (pop)bands zoals While she sleaps of misschien zelfs aan Underworld onder die noemer.
Niet negatief bedoeld, maar het is me maar deels duidelijk wat voor muziekgenres er geluisterd gaan worden met die nog-aan-te-schaffen in-ears. Just saying :)

Succes!
Ik heb het er net nog eens met hem erover gehad en het is voor mij ook wat duidelijker geworden. Hij heeft wel eerder in-ear gebruikt. Op dit moment heeft hij Philips in-ears die volgens hem goedkoop waren. Ik heb even rondgekeken in de pricewatch en de oortjes die hij nu heeft lijken op deze: pricewatch: Philips SHE7000/10 (Grijs, Rood, Zwart). [Edit: het zijn precies deze]
Alleen misschien een oudere versie want ze hebben geen rood (alleen zwart/grijs) en de drie inkepingen aan het linkeroortje steken juist uit.

Over de bas-kwestie heb ik ook nog wat nagevraagd en wat eruit kwam was dat bij zijn huidige in-ears de bas heel zwak is. Dat wil hij beter in de volgende set oordopjes, maar hij bedoelt dus niet overduidelijke overheersende bas zoals EDM-fans willen (dat heb ik verkeerd begrepen, sorry 8)7 ).

Wat je zegt is een goed punt; over het algemeen is de bas al meer aanwezig bij in-ear. Ik heb even gekeken naar de pricewatch: Sony MDR-EX50LP (Zwart) die je genoemd hebt, omdat die ook een clean geluid zouden hebben, maar de reviews op tweakers zijn een beetje gemixt. Een belangrijk punt wat mijn vader nog toegevoegd heeft is bouwkwaliteit, die van zijn huidige Philips valt tegen (of eerder gezegd; uitelkaar). En bij de reviews van de Sony staat de bouwkwaliteit als pluspunt en als minpunt, maar voornamelijk als iets positiefs.

Tot slot nog even een voorbeeld van de 'bandjesmuziek' die ik bedoelde:
https://soundcloud.com/wa...range-golden-road/s-2JlOA
En ook bands zoals Calexico: YouTube: Calexico - "Cumbia de Donde"

TL;DR:
Nieuwe eisen:
  • Goede bouwkwaliteit
  • De sterk aanwezige bas heb ik verkeerd begrepen; bij zijn huidige in-ears is de bas slecht, dat moet in de nieuwe wel wat beter, maar het hoeft niet de selling point te zijn. Een goede balans tussen bass/mid/treble is dus prima.
  • Ik heb de pricewatch: Sony MDR-EX50LP (Zwart) op dit moment op het oog
  • Hij luistert geen techno/hardcore ;)
  • Suggesties boven het budget ook welkom, ik weet namelijk niet in hoeverre het een upgrade is van zijn huidige in-ears als je bij een budget van 30 euro blijft.
Nog een laatste opmerking: ik weet niet wat de gebruikelijke termen zijn, maar ik ben opzoek naar in-ears die je helemaal je gehoorgang insteekt en niet die dingen die in de oorschelp blijven liggen. Ik weet niet of beide producten onder de term 'in-ear' vallen want technisch gezien zijn ze allebei in je oor. :P

Bedankt!

Edit: Bij nadere inspectie zijn zijn huidige in-ears precies de pricewatch: Philips SHE7000/10 (Grijs, Rood, Zwart) die ik eerder genoemd heb.

[ Voor 3% gewijzigd door 02Sjoerd op 27-04-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Even tussendoor, dat nummer "Nero - syndicate" heeft al een aardige pak bass. Maar er zijn zat nummers die toch nog wel wat bassier klinken. Dan moet ik bijvoorbeeld denken aan dit:
YouTube: The Source Ft. Candi Staton-You've Got The Love (Original)
Het nummer "The Source Ft. Candi Staton-You've Got The Love (Original)" klinkt eigenlijk vrijwel overal heel diep op. Zelfs op volledig neutrale speakers is dit een erg diep klinkend nummer dat je met recht basszwaar kunt noemen.
Het nummer "Nero - syndicate" vind ik nou niet echt bijzonder basszwaar. Ik weet niet of je het wel eens op een set neutrale monitors geluisterd hebt, ik denk eerlijk gezegd dat dan vooral de middentonen sterk naar voren komen. Zet je het nummer heel hard op een set boomy speakers dan heb je echt een pak bass, maar dat geldt eigenlijk voor alle muziek van dit type. Op dezelfde speakers klinkt een nummer als Stay High (feat. Hippie Sabotage) [Habits Remix] van Tove Lo, nog een heel stuk bassier. Met veel meer trillende bass. Stay High [Habits Remix] vind ik dan wel weer echt basszwaar.
YouTube: Tove Lo - Habits (Stay High) - Hippie Sabotage Remix
Verder moet ik bij echt basszwaar bijvoorbeeld denken aan Pentaura (Pentatonik Mix) van Pentaura.
YouTube: Atomic Audio - Pentaura [Pentatonik Mix]
Dit is een goed nummer voor als je de buren de politie wilt laten bellen.

Nog een laatste opmerking: ik weet niet wat de gebruikelijke termen zijn, maar ik ben opzoek naar in-ears die je helemaal je gehoorgang insteekt en niet die dingen die in de oorschelp blijven liggen. Ik weet niet of beide producten onder de term 'in-ear' vallen want technisch gezien zijn ze allebei in je oor.
Sennheiser zet op de verpakking van zijn normale oordopjes die in de oorschelp liggen met grote letters "IN EAR". Op buitenlandse fora zie ik die benaming voor dat soort oordopjes ook wel eens voorbij komen. Maar hier in Nederland in de volksmond worden eigenlijk alleen maar de dopjes die in je gehoorgang zitten in-ears genoemd, en de dopjes die in je oorschelp liggen worden gewoon oordopjes genoemd.

Suggesties boven het budget ook welkom, ik weet namelijk niet in hoeverre het een upgrade is van zijn huidige in-ears als je bij een budget van 30 euro blijft.
Ik denk dat je dat verschil wel zult kunnen horen. Als je 60 euro besteedt in plaats van 30 euro kun je toch een levendiger geluid krijgen. Meer details en gewoon meer het gevoel van "dit klinkt goed".
Ik denk nog steeds dat de Sennheiser CX 5.00 een goede match zouden zijn. Je hoort niet gauw iemand klagen dat deze te weinig bass hebben. En toch is de bass ook niet over-the-top hard, hij is al een stuk gedoseerder dan die van de CX 3.00. Verder is het geluid vrij levendig en gedetailleerd, en is de bouwkwaliteit echt uitstekend.
Na aankoop zou je eventueel met een equalizer nog wat kleine wijzigingen kunnen maken. Een beetje bass toevoegen of juist verwijderen is met een equalizer prima mogelijk. Natuurlijk is het makkelijker om meteen het perfecte product te kopen, maar je kunt in-ears vrijwel nergens uitproberen voor aankoop, dus dat is lastig.

[ Voor 16% gewijzigd door dusty-2011 op 28-04-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had oordopjes van Apple. Bevielen op zich prima.
• In-ears of oordopjes?
Ik ben altijd iemand geweest van de oordopjes, maar ik lees hier veel over in-ear dus dat wil ik best proberen.
Dit nummer (YouTube: Tinush - Sandburg (Radio Mix)) beschrijft mijn smaak eigenlijk het best. Heb niet zoveel kennis qua wat in dit nummer nou het belangrijkst is qua tonen. Ik hoop dat jullie mij daarover kunnen adviseren.
Ik luister meestal naar een spotify playlist genaamd 'Big Beats Dance'. Hier zit vooral deep house in.
Voornamelijk tijdens OV. Heel misschien tijdens sporten een keer. Maar nadruk ligt op reizen.
Nee
• Wat is het budget?
40,- max. Als jullie advies is dat ik voor een tientje extra echt iets veel beters kan krijgen dan ook prima.
Ik ben vooral op zoek naar oordopjes met een knop. Ook al is het maar 1 knop. Via een app kan ik dan pauzeren en naar de volgende track met die ene knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Hoe isolerend zijn de Shure SE215 inears? Ik gebruik nu de Sennheiser CX-300II en wilde eigenlijk een upgrade, maar als ze al het achtergrondgeluid verdrukken heb ik er niet veel aan. Als iemand naast me zit begint te praten, zou ik dat wel graag willen horen (ik heb mijn geluid nooit echt hard staan). Dat heb ik nu met de Sennheisers wel, ik hoor het wel wanneer iemand me nodig heeft en dan doe ik de dopjes even uit.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
Rik027 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:24:
Hoe isolerend zijn de Shure SE215 inears? Ik gebruik nu de Sennheiser CX-300II en wilde eigenlijk een upgrade, maar als ze al het achtergrondgeluid verdrukken heb ik er niet veel aan. Als iemand naast me zit begint te praten, zou ik dat wel graag willen horen (ik heb mijn geluid nooit echt hard staan). Dat heb ik nu met de Sennheisers wel, ik hoor het wel wanneer iemand me nodig heeft en dan doe ik de dopjes even uit.
Ik gebruik die normale meegeleverde sleeves en die isoleren al best aardig, dus dat is wel lastig. Ze isoleren in ieder geval meer dan mijn XBA-4ip en XBA-H3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rik027 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:24:
Zeer goed isolerend :) Ik heb zowel de CX-300 II's als de SE215 (gehad) en het is een fors verschil. De foam schuimpjes van de Shure zijn veel beter in het aansluiten op het oor en dempen op zichzelf ook een stap beter het omgevingsgeluid. Praktisch niet goed te gebruiken naar jouw wens dus. :)

Je zult met de Shure in een behoorlijk deel van de gevallen niet meer merken of iemand iets tegen je wil zeggen. Zet de 215's op een zacht tot middelhoog volume en je krijgt niet veel meer mee dan alleen muziek. Bij een hoog volume, wat een sterke afrader is, zal iemand je op de schouder moeten tikken of zwaaien :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Aha, duidelijk. Dan ga ik nog even rondkijken of er in dat segment (het moet wel een upgrade qua geluid zijn) nog in-ears zijn die iets minder noise cancelling zijn. Bedankt!

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ah, een dopjes topic!

Tip voor iedereen:

productreview: Philips TX1BK review door Sjoerdfoto

Ge-Wel-Dig!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
De Brainwavz Delta is vernieuwd en komt nu met een afstandsbediening met drie knoppen.

Afbeeldingslocatie: http://i786.photobucket.com/albums/yy142/exelletor/Silver%20Mic%20-%20Back1_zpsiy817ilc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i786.photobucket.com/albums/yy142/exelletor/Silver%20Mic%20-%20iOS_zpsiw1wfmxo.jpg

Volgens mij is de delta een van de weinige modellen die zowel voor Android als voor iOS zijn uitgebracht?

[ Voor 3% gewijzigd door exelletor op 01-05-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
02Sjoerd schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:22:
Op dit moment heeft hij Philips in-ears die volgens hem goedkoop waren. Ik heb even rondgekeken in de pricewatch en de oortjes die hij nu heeft lijken op deze: pricewatch: Philips SHE7000/10 (Grijs, Rood, Zwart). [Edit: het zijn precies deze]
Alleen misschien een oudere versie want ze hebben geen rood (alleen zwart/grijs) en de drie inkepingen aan het linkeroortje steken juist uit.

Over de bas-kwestie heb ik ook nog wat nagevraagd en wat eruit kwam was dat bij zijn huidige in-ears de bas heel zwak is. Dat wil hij beter in de volgende set oordopjes, maar hij bedoelt dus niet overduidelijke overheersende bas zoals EDM-fans willen (dat heb ik verkeerd begrepen, sorry 8)7 ).
Met alle respect, maar dit komt over als een typisch probleem van de in-ear gebruiken met een niet goed passend opzetstukje. De SHE7000/10 ken ik niet heel goed, maar een echt gebrek aan bas kent die niet zover mijn indruk gaat. Een andere in-ear wil ik je best adviseren, maar zolang de oorkussentjes niet goed in het oor passen, dan zal ook een nieuwe in-ear geen vooruitgang bieden.

Idem voor de bouwkwaliteit overigens: die is voor het geld bij d Philips best naar mijn idee. Dat je onder een euro of 20 à 30 in de regel een vrij beperkte bouwkwaliteit hebt, zie ik daarbij als inherent aan de prijs. Afhankelijk van het gebruik zou ik zeggen dat een half jaar tot ongeveer een jaar of twee een heel normale levensduur is voor een in-ear tot een een euro of 15. Daarboven wisselt het meer per model. En hoe dan ook zijn in-ears vrij gevoelig voor dingen als kabelbreuk en hoe je ze vervoert / opbergt.
Over kabelbreuk en hoe dat te voorkomen is veel gezegd in dit topic, zoeken op kabelbreuk helpt je verder :)
Wat je zegt is een goed punt; over het algemeen is de bas al meer aanwezig bij in-ear. Ik heb even gekeken naar de pricewatch: Sony MDR-EX50LP (Zwart) die je genoemd hebt, omdat die ook een clean geluid zouden hebben, maar de reviews op tweakers zijn een beetje gemixt. Een belangrijk punt wat mijn vader nog toegevoegd heeft is bouwkwaliteit, die van zijn huidige Philips valt tegen (of eerder gezegd; uitelkaar). En bij de reviews van de Sony staat de bouwkwaliteit als pluspunt en als minpunt, maar voornamelijk als iets positiefs.
Velen hebben bij hun in-ears een niet helemaal goed passende sleeve in gebruik, dat kan tot wisselende ervaringen leiden. De met de ex50lp meegeleverde opzetstukjes zijn overigens niet slecht voor het geld, wel van een wat stug kunstrubber dat even gebruikt moet worden voordat t soepeler wordt en daarmee beter in het oor past. Zonder verder specifiek mensen af te willen kraken, zijn naar mijn bescheiden mening de meeste reviews van de ex50lp nogal beperkt. Zolang je niet weet hoeveel bass mensen verwachten / willen bij de claim "rich bass" op de verpakking en verder de muziekgenres die je er mee luistert, dan is het lastig in te schatten
Idem voor de mdr-ex10lp overigens; verder biedt voor de meeste mensen de mdr-ex10lp meer waar voor het geld dan de ex50lp. Verder geen van 2en slecht gemaakt, maar als de bouwkwaliteit van de Philips geen succes was, dan zullen beide Sony's waarschijnlijk ook niet meteen overtuigen.
Tot slot nog even een voorbeeld van de 'bandjesmuziek' die ik bedoelde:
https://soundcloud.com/wa...range-golden-road/s-2JlOA
En ook bands zoals Calexico: YouTube: Calexico - "Cumbia de Donde"

TLDR:
Nieuwe eisen:
  • Goede bouwkwaliteit
  • De sterk aanwezige bas heb ik verkeerd begrepen; bij zijn huidige in-ears is de bas slecht, dat moet in de nieuwe wel wat beter, maar het hoeft niet de selling point te zijn. Een goede balans tussen bass/mid/treble is dus prima.
  • Ik heb de pricewatch: Sony MDR-EX50LP (Zwart) op dit moment op het oog
  • Hij luistert geen techno/hardcore ;)
  • Suggesties boven het budget ook welkom, ik weet namelijk niet in hoeverre het een upgrade is van zijn huidige in-ears als je bij een budget van 30 euro blijft.
Dank je voor de verduidelijking van de muzieksmaak en de andere wensen, dat helpt goed! Naast boven genoemde zaken, zou ik ook vanwege de muzieksmaak de ex50lp afraden. Die Sony klinkt te vlak en te bassig daarvoor.
De muziekgenres die worden geluisterd lenen zich goed voor een lichte bass nadruk, in beide voorbeelden zijn de lage tonen van belang. Verder zijn redelijke mids van belang voor de vocalen.
Binnen budget bieden de Sennheisers 200 / 215 / 250 een wat betere bouwkwaliteit en een goede garantie. Maar die hebben wel een wat "bedompt" geluid. Een andere kandidaat kan de Creative ep 600-serie zijn, zowel de 630 als 650 zijn leuke in-ears.
Een stukje boven budget kom je bijv. uit bij de Soundmagic E10, een levendig, wat helderder geluid en met een beperkte bass nadruk. Hoewel de bass daarbij je dus niet echt "omgeeft" of "meeneemt", krijg je er wel een net laag mee. Een bass die goed hoorbaar op de achtergrond blijft, om het zo maar te zeggen :)
Of bijv. a-jays.
Nog een laatste opmerking: ik weet niet wat de gebruikelijke termen zijn, maar ik ben opzoek naar in-ears die je helemaal je gehoorgang insteekt en niet die dingen die in de oorschelp blijven liggen. Ik weet niet of beide producten onder de term 'in-ear' vallen want technisch gezien zijn ze allebei in je oor. :P
de in-ears die je gehoorgang duidelijk ingaan heten simpelweg in-ears. De dopjes die meestal geen verwisselbare opzetstukjes hebben en je "in het oor haakt", dat zijn earbuds of (klassieke/standaard) oordopjes. In de TS staan twee foto's hiervoor ;)

Tot slot: een echt advies geeft ik je in bovenstaande dus niet. Wel enkele voorbeelden van in-ears die een eind in de richting komen waarin je zoekt.

De reden daarvoor is tweeledig: enerzijds weet ik niet of je vader nu wel of niet goed passende oorkussentjes gebruikt, dat heeft een zeer grote invloed op de geluidservaring en dan met name de bass.
Anderzijds weet ik het vergelijkingsmateriaal niet. De genoemde muziekvoorbeelden zijn niet bijzonder complexe muziek, maar wel gelaagd. En daarmee eigenlijk te complex voor een simpele in-ear als de ex10lp of de Philips SHE7000. Mocht je meegevoerd willen worden in de muziek en iets verwachten wat je bijv. met de auto-stereo of de cinema-set thuis kunt horen, dan kom je in dit prijssegment bedrogen uit.
Kwaliteit kost geld, of dat nu gaat om het detail dat te horen is in de muziek of de bouwkwaliteit.

Zeer globaal gezien kom je pas voorbij het niveau van "wegwerp in-ears" vanaf een euro of 20-25. In-ear sets met een iets betere bouwkwaliteit en geluidsweergave die meer kan dan vooral simpele top 40 muziek, zitten daar net net boven. Wil je een wat betere tot goede in-ear, dan geef je in de regel ongeveer rond de 40 tot 60 euro uit. Vergis je ook niet in hoeverre veel muziek en mensen zelf op het moment ingesteld zijn op nogal veel bass. En wat een "goede" bass-weergave is geldt zo veel mensen, zo veel wensen.
Voor de audio-liefhebbers / audiofielen begint het leven bij een euro of 100 ;) Daarboven is de spreekwoordelijke "sky the limit".

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn huidige dopjes beginnen stuk te gaan (microfoon/besturing met name), dus ik mag weer wat nieuws uitzoeken.

Xiaomi Pistons (2?). Wel okee, I suppose. Niet te vergelijken met mijn koptelefoon, maar je mag wel aardig wat geld uitgeven als je dopjes wil die te vergelijken zijn met een dure AKG set die bekend staat om een gebalanceerd en neutraal geluid.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Balans. Hoge tonen, midden en laag zijn allen even belangrijk.
Van alles. Klassiek, rock, podcasts (dus veel gepraat), ik zit nog wel eens op YouTube diverse filmpjes te kijken...
Thuis en op de fiets.
Niet echt. Natuurlijk staan bepaalde merken goed te boek, maar het mag ook wat anders zijn.
• Wat is het budget?
30/35 euro is waar ik aan zat te denken. Ik heb genoeg geld op de rekening, maar ik wil me niet een ongeluk betalen.
Ik wil een met Android compatibele bediening. In ieder geval pauze en volume. Het zou ook helpen als ze een beetje stevig zijn. Bij mijn Pistons kwam er wat kabel uit het touwtje. Dan krijg ik een bijna OCD achtige neiging om aan de kabel te trekken om het weer terug naar normaal te krijgen. Ik merk dat het op den duur niet heel goed is. De set die ik hiervoor had bleek ook vrij kwetsbaar, daar stopte vrij vroeg een oortje met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amanoo schreef op zondag 03 mei 2015 @ 03:44:
Mijn huidige dopjes beginnen stuk te gaan (microfoon/besturing met name), dus ik mag weer wat nieuws uitzoeken.

Xiaomi Pistons (2?).
.. berg eigen en wensen ..
met die wensen en eisen kom je uit op wederom een Piston 2. Of misschien kun je met wat geluk een Nuforce ne-600m vinden binnen budget. Al zou ik die 600m niet heel gebalanceerd noemen.
Je stelt hele hoge eisen in combinatie met het budget: http://tweakers.net/categ...cKtKZC25o-fjSF5Imut1K19AA

• Android compatible
• neutraal / gebalanceerd geluid. Nauwelijks te vinden binnen budget, een Soundmagic komt dichtbij, maar is niet zo stevig gebouwd als je wilt, zonder microfoon en boven budget
• stevig gebouwd en in ieder geval steviger dan een Piston. Met fietsen e.d. krijgt de kabel het redelijk te verduren, slijtage is onvermijdelijk.

Je beschrijft de in-ear die we voor dat geld allemaal wel willen kunnen kopen. Als je het budget ruimer maakt en er voor kiest om één van de bovenstaand drie punten minder zwaar te laten wegen, dan heb je veel meer keuze.
Misschien dat exelletor nog een Chinese in-ear weet die ik niet ken en aan jouw eisen en wensen voldoet. Hij is beter thuis in de Aziatische in-ears. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Logitech Ultimate Ears 600vi (Zilver)
pricewatch: Logitech Ultimate Ears 600vi (Zilver)

Bevallen heel goed. Al een aantal jaar in gebruik.
• In-ears of oordopjes?
In-ears

Goed gebalanseerd. Mag wel iets meer bass.

Luister grotendeels Hardstyle

Thuis, onderweg, tijdens het sporten.

Nee

• Wat is het budget?
Heb er best wat voorover. Vind het geluid erg belangrijk maar ook de kwaliteit van het product.
Zolang het niet naar de €150-200 gaat :P

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Amanoo schreef op zondag 03 mei 2015 @ 03:44:

Xiaomi Pistons (2?). Wel okee, I suppose. Niet te vergelijken met mijn koptelefoon, maar je mag wel aardig wat geld uitgeven als je dopjes wil die te vergelijken zijn met een dure AKG set die bekend staat om een gebalanceerd en neutraal geluid.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Van alles. Klassiek, rock, podcasts (dus veel gepraat), ik zit nog wel eens op YouTube diverse filmpjes te kijken...
Thuis en op de fiets.
Als je niet zonder microfoon kunt, dan blijven er vrij weinig opties over. Beter gezegd: er zijn zoveel leuke oordoppen, maar dan zonder microfoon. Vond je de Pistons 2 een neutrale geluidsweergave hebben? Wanneer jij ermee tevreden was, dan zou ik lekker een nieuw setje van bestellen. De prijs is gedaald en ze zijn inmiddels te vinden voor zo'n $15. De Pistons 3 vind ik persoonlijk een stuk neutraler, dus wanneer je een neutralere set wilt hebben, dan zou ik die ook in je overweging meenemen. Brainwavz Delta(mijn favoriet) is ook een optie. Alle drie kunnen flink wat bass produceren, alleen bij de Delta en de Pistons 3 is de bass "beheersd" en wordt door de meeste niet als storend ervaren. Bouwkwaliteit vind ik lastig in te schatten, ik vind de Pistons eigenlijk prima gebouwd. De Delta had vroeger wat meer last van DOA's, maar het voordeel is dat de garantie claimen een stuk makkelijker gaat(even afhankelijk van waar je ze koopt). "Euhh, ze zijn kapot" naar MP4Nation mailen. Vervolgens word je gevraagd om je setje in stukjes te knippen, daarvan een foto te maken en er wordt een nieuw setje naar je gestuurd. Overigens is de Delta op een aantal punten aangepast waardoor het aantal DOA's gedaald zou moeten zijn, ik ben benieuwd naar de praktijk. :+ Wanneer je veel op de fiets zit, verwacht ik eigenlijk niet dat andere "gewone" oordoppen in deze prijsklasse het beter zullen doen. Je zou kunnen kijken naar de sportoordoppen, over het algemeen kan de kabel van deze setjes beter tegen transparantie en veelvuldig bewegen. Voorbeelden in jouw prijsklasse zijn Moxpad X3 en Meelectronics S6P. De eerste wordt over het algemeen beter ervaren, maar de tweede komt van een bekender merk dat in Europa vertegenwoordigd is met alle bijkomende voordelen. Voor de hoge tonen hoef je beiden niet te kopen, er is ook best veel bass aanwezig...

Iets anders waarop je moet letten is dat er voor volumeregeling verschillende interfaces gebruikt worden, waardoor de volumeknoppen niet altijd werken. Neem je bijvoorbeeld de SoundMagic E10M(wel iets boven je budget), dan zul je zien dat de volumeknoppen niet op Android werken. De vraag is: kun je ermee leven of wil je per se een 100% compatible set oordoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

exelletor schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:38:
[...]

Als je niet zonder microfoon kunt, dan blijven er vrij weinig opties over. Beter gezegd: er zijn zoveel leuke oordoppen, maar dan zonder microfoon. Vond je de Pistons 2 een neutrale geluidsweergave hebben? Wanneer jij ermee tevreden was, dan zou ik lekker een nieuw setje van bestellen. De prijs is gedaald en ze zijn inmiddels te vinden voor zo'n $15. De Pistons 3 vind ik persoonlijk een stuk neutraler, dus wanneer je een neutralere set wilt hebben, dan zou ik die ook in je overweging meenemen. Brainwavz Delta(mijn favoriet) is ook een optie. Alle drie kunnen flink wat bass produceren, alleen bij de Delta en de Pistons 3 is de bass "beheersd" en wordt door de meeste niet als storend ervaren. Bouwkwaliteit vind ik lastig in te schatten, ik vind de Pistons eigenlijk prima gebouwd. De Delta had vroeger wat meer last van DOA's, maar het voordeel is dat de garantie claimen een stuk makkelijker gaat(even afhankelijk van waar je ze koopt). "Euhh, ze zijn kapot" naar MP4Nation mailen. Vervolgens word je gevraagd om je setje in stukjes te knippen, daarvan een foto te maken en er wordt een nieuw setje naar je gestuurd. Overigens is de Delta op een aantal punten aangepast waardoor het aantal DOA's gedaald zou moeten zijn, ik ben benieuwd naar de praktijk. :+ Wanneer je veel op de fiets zit, verwacht ik eigenlijk niet dat andere "gewone" oordoppen in deze prijsklasse het beter zullen doen. Je zou kunnen kijken naar de sportoordoppen, over het algemeen kan de kabel van deze setjes beter tegen transparantie en veelvuldig bewegen. Voorbeelden in jouw prijsklasse zijn Moxpad X3 en Meelectronics S6P. De eerste wordt over het algemeen beter ervaren, maar de tweede komt van een bekender merk dat in Europa vertegenwoordigd is met alle bijkomende voordelen. Voor de hoge tonen hoef je beiden niet te kopen, er is ook best veel bass aanwezig...

Iets anders waarop je moet letten is dat er voor volumeregeling verschillende interfaces gebruikt worden, waardoor de volumeknoppen niet altijd werken. Neem je bijvoorbeeld de SoundMagic E10M(wel iets boven je budget), dan zul je zien dat de volumeknoppen niet op Android werken. De vraag is: kun je ermee leven of wil je per se een 100% compatible set oordoppen?
Fietsen is voor mij geen heel belangrijk punt. Ik ben geen fanatieke fietser. Ik fiets wel vaak, maar puur van huis naar school en terug.

Ik wist trouwens niet dat de Piston 3 al uit was. Wat betreft stevigheid had ik bij de Piston 2 meer het probleem dat de draad door het touw heen kwam. Hoe de natuurkunde daarachter precies in elkaar steekt weet ik niet. Ook misschien eens kijken naar die Delta's/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:02
Heb sinds vorige week de Xiaomi pistons 3.0 ook binnen. Mijn ervaring is dat ze nieuw voor geen meter klinken maar dat ze na wat speeluren beter worden. Ga ze nog eens een nachtje lang door laten spelen en dan nog eens goed luisteren. Mijn favoriet blijft tot nu toe toch de 2.1, welke net iets lekkerder klinkt dan de 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram157
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb nu de Sennheiser CX 400-II Precision. Deze bevielen prima, maar kreeg helaas last van kabelbreuk. Wil nu voor het eerst eens wat duurdere oortjes gaan kopen.
• In-ears of oordopjes?
In ears.
Heb hier vrij weinig verstand van. Weet alleen dat ik de bass bij mijn vorige oortjes wat te sterk vond, dit heb ik dan ook aangepast.
Hardrock/metal
Voornamelijk voor thuis en in het OV.
Geen voorkeur.
• Wat is het budget?
Ong. 100 euro
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucacker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik was aan het kijken voor nieuwe in-ears, mijn CX-300II zijn alweer half kapot. Ik ben de Pioneer SE-E721 tegengekomen. Zijn er tweakers die hier ervaringen mee hebben, en ervaring met het merk Pioneer in het algemeen (qua fysieke en geluidskwaliteit)? En hebben jullie eventueel andere aanbevelingen?

CX-300II
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Ik vind dat er wel een goede bass in moet zitten (vind die van de CX-300II wel goed), en hoge tonen moeten ook niet te dof weergeven worden.
Meeste EDM/Pop en af en toe van alles :)
Voornamelijk thuis, maar wil er ook veel mee gaan sporten en af en toe in het OV gebruiken.
Heb tot nu toe altijd wel goede ervaringen gehad bij Sennheiser
• Wat is het budget?
max €60
Moeten bij het sporten goed kunnen blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Lucacker schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:57:
Ik was aan het kijken voor nieuwe in-ears, mijn CX-300II zijn alweer half kapot. Ik ben de Pioneer SE-E721 tegengekomen. Zijn er tweakers die hier ervaringen mee hebben, en ervaring met het merk Pioneer in het algemeen (qua fysieke en geluidskwaliteit)? En hebben jullie eventueel andere aanbevelingen?

CX-300II
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Ik vind dat er wel een goede bass in moet zitten (vind die van de CX-300II wel goed), en hoge tonen moeten ook niet te dof weergeven worden.
Meeste EDM/Pop en af en toe van alles :)
Voornamelijk thuis, maar wil er ook veel mee gaan sporten en af en toe in het OV gebruiken.
Heb tot nu toe altijd wel goede ervaringen gehad bij Sennheiser
• Wat is het budget?
max €60
Moeten bij het sporten goed kunnen blijven zitten.
Ik denk dat die Pioneer SE-E721 een goede keuze is. Ze zijn bassy, en het model lijkt me goed geschikt voor te sporten. De reviews zijn ook overwegend positief.

Ik zou nog enkele dagen wachten, kijken of iemand anders nog wat andere suggesties heeft, en anders gewoon die Pioneers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Misschien moet ik toch een keer een hoger budget nemen. Tot nu toe blijven in-ears stuk gaan. Piston 2 heeft het begeven, later ben ik op mijn Piston 3 in slaap gevallen, waardoor het linkeroortje ineens minder luid is. En daarvoor heb ik ook de nodige in-ears gehad. En die dopjes schenen nog vrij stevig en neutraal te zijn voor hun budget, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Amanoo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 02:43:
Misschien moet ik toch een keer een hoger budget nemen. Tot nu toe blijven in-ears stuk gaan. Piston 2 heeft het begeven, later ben ik op mijn Piston 3 in slaap gevallen, waardoor het linkeroortje ineens minder luid is. En daarvoor heb ik ook de nodige in-ears gehad. En die dopjes schenen nog vrij stevig en neutraal te zijn voor hun budget, als ik me niet vergis.
Gaan die Pistons echt zo snel stuk? Ik ben echt al heel vaak bovenop mijn Sennheiser MX475's in slaap gevallen, en die kunnen daar gewoon tegen. Dat zijn dan wel geen in-ears, maar gewone oordopjes. Zijn in-ears zo veel kwetsbaarder, dat ze na één keer erbovenop in slaap vallen kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

dusty-2011 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:50:
[...]

Gaan die Pistons echt zo snel stuk? Ik ben echt al heel vaak bovenop mijn Sennheiser MX475's in slaap gevallen, en die kunnen daar gewoon tegen. Dat zijn dan wel geen in-ears, maar gewone oordopjes. Zijn in-ears zo veel kwetsbaarder, dat ze na één keer erbovenop in slaap vallen kapot zijn?
Ik gok dat het aan het model ligt. Bij mijn Piston 2 was het ook de kabel die stuk ging, je ziet op meerdere plekken de draad eruit komen. En wat er precies met mijn 3 mis is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Het lijkt me sowieso niet echt prettig om op de pistons in slaap te vallen. Bij mij gaan ze na een tijdje sowieso al pijn doen aan mijn oren met de scherpe randjes.

Dit zal wel nep zijn toch zeker? Of een heel ander model? Ik zie nergens de naam Piston genoemd worden in ieder geval.

https://www.uitbieden.nl/payment/xiomi-oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
SaN schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:28:
Het lijkt me sowieso niet echt prettig om op de pistons in slaap te vallen. Bij mij gaan ze na een tijdje sowieso al pijn doen aan mijn oren met de scherpe randjes.

Dit zal wel nep zijn toch zeker? Of een heel ander model? Ik zie nergens de naam Piston genoemd worden in ieder geval.

https://www.uitbieden.nl/payment/xiomi-oordopjes
Het "Nederlands" dat daar geschreven wordt, doet in ieder geval pijn aan mijn ogen. Zo te zien, vragen ze hier in totaal een tientje voor die dingen. Persoonlijk zo ik een paar euro meer uitgeven en bij een betrouwbare leverancier bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zal eens mijn reactie van enige tijd eerder aanpassen en mijn budget van destijds verhogen:

Xiaomi Piston 2 en 3. Wel okee qua geluid, I suppose. Niet enorm indrukwekkend maar ik wil ook niet te extreem veel uitgeven (en mijn enige vergelijking is dan ook meteen een te dure koptelefoon). Helaas is de Piston 2 helemaal aan gort en ook de Piston 3 wil het niet meer goed doen nadat ik erop in slaap ben gevallen
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Thuis en op de fiets.
Niet echt. Natuurlijk staan bepaalde merken goed te boek, maar het mag ook wat anders zijn.
• Wat is het budget?
40-50 euro is waar ik aan zat te denken. Dopjes onder de 30 euro gaan bij mij simpelweg in no-time stuk
Ik wil een met Android compatibele bediening. In ieder geval pauze en volume. Het zou ook helpen als ze een beetje stevig zijn. Zoals gezegd werkt mijn Piston 3 niet goed meer nadat ik erop in slaap ben gevallen. Bij mijn Piston 2 kwam er wat kabel uit het touwtje. Dan krijg ik een bijna OCD achtige neiging om aan de kabel te trekken om het weer terug naar normaal te krijgen. Ik merk dat het op den duur niet heel goed is. Mogelijk moet ik aan een sportmodel.

Edit: op Reddit raadt iemand me nu de Meelectronics M6 PRO aan. Schijnt dat ze zeker erg duurzaam zijn. Ook zijn ze uit elkaar te halen en kan je er losse delen van kopen. Desbetreffende Reddit op is ook van mening dat ze qua geluidskwaliteit een verbetering zijn ten opzichte van de Pistons. Zelfs de wat "recessed mids" zouden beter zijn dan de mids van de Pistons.

Ze zijn wel wat lastig te krijgen, maar Amazon.de verkoopt ze wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 29-05-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb mijn SoundMagic E10 via Mp4nation ontvangen voor $32.77, bevallen heel erg goed. :)

Ik woon in Engeland, voor jullie is de wisselkoers misschien iets minder gunstig helaas. In Nederland is de Sennheiser CX300 wel weer gunstig voor €24,99 te verkrijgen, terwijl ik die hier niet gunstiger dan £24,99 (€35) heb gevonden. http://www.argos.co.uk/static/Product/partNumber/9371053.htm http://www.amazon.co.uk/S...g-Earphones/dp/B001EZWNUU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amanoo schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:48:
Ik zal eens mijn reactie van enige tijd eerder aanpassen en mijn budget van destijds verhogen:
Nuforce NE600M, Sennheiser CX2.00i, Jays a-Jays One+, Steelseries Flux, Sony mdr-ex650ap zijn binnen budget en goed, maar wel ieder net even wat anders qua geluid. Al zul je niet echt een wat grotere stap maken daarmee na de Pistons.
Daarvoor wil je eigenlijk de Philips Fidelio S1 of een Sennheiser CX5.00i; beide net iets boven je genoemde budget, maar het wel waard qua geluidsweergave. Bij allen geldt dat 100% compatibiliteit met Android niet gegarandeerd is, ieder merk en model telefoon gaat net iets anders om met afstandsbedieningen. De microfoon en opnemen/ophangen werkt vrijwel altijd wel vlekkeloos, het volume regelen niet per se.

En anders kun je wellicht ook een kabeltje met microfoon als tussenstuk overwegen. Een kwalitatief goede gaat een tijdje mee en je hebt meer keuze uit in-ear sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Amanoo schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:48:

Edit: op Reddit raadt iemand me nu de Meelectronics M6 PRO aan. Schijnt dat ze zeker erg duurzaam zijn. Ook zijn ze uit elkaar te halen en kan je er losse delen van kopen. Desbetreffende Reddit op is ook van mening dat ze qua geluidskwaliteit een verbetering zijn ten opzichte van de Pistons. Zelfs de wat "recessed mids" zouden beter zijn dan de mids van de Pistons.

Ze zijn wel wat lastig te krijgen, maar Amazon.de verkoopt ze wel.
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de MoxPad x3/x6, volgens velen een stap vooruit ten opzichte van de M6. Deze zijn ook uit elkaar te halen, alleen heb je geen volumeregeling op de kabel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is het mogelijk om de kabel van oordopjes in te korten?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ja hoor, als je een beetje handig bent met een soldeerbout gaat dat prima. Dat je de vraag stelt, maakt mij er alleen wat bang voor dat je dat niet bent en dan kan het resultaat mogelijk minder dan ideaal zijn. Misschien eerst eens oefenen met wat wegwerpdoppen en goedkope stekkertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjah, misschien dat ik een aantal elektronica winkels een mailtje stuur met de vraag of zij zoiets kunnen doen :). Zit er over na te denken om zo'n bluetooth reciever te kopen, maar dan zou ik graag kortere kabeltjes willen.

Alhoewel ik dan wellicht ook wel zoiets kan kopen
Afbeeldingslocatie: http://www.audioadvisor.com/images/SHURE_SE210_D2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 03-06-2015 12:24 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Achiel007 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:11:
Xiaomi dopjes bestel ik bij http://www.ibuygou.com/ zijn zeker echte. Meestal met de gewone post, duurt ongeveer een week of 3.
Via Banggood had ik ze binnen een week in huis ;)
http://www.banggood.com/O...r-SmartPhone-p-82744.html

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:28:
Is het mogelijk om de kabel van oordopjes in te korten?
Met Bacchus, het zou op zich kunnen, maar het is lastig. Houd daarbij als je wilt in ieder geval in gedachten dat je te maken hebt met uiterst dunne draadjes. Soms minder dan een 1/10mm. En uiteraard doe je meteen afstand van je garantie op de in-ear set ;)
Er zijn ook allerlei kabelclipjes die je kunt gebruiken om de "overbodige" stukjes kabel netjes op te rollen.

Wat je ook kunt overwegen is iets heel anders: koop een klein, simpel sleutelportomonneetje bij de Hema / op de markt en doe daar je in-ears in. Dan zijn ze goed opgeborgen voor vervoer, wat ze netjes houdt en helpt om kabelbreuk tegen te gaan. De overbodige kabel laat je in het portomonnee-ding en die kun je in een broekzak, vestzak of jaszak makkelijk opbergen voor onderweg.

Of wanneer je een losse mp3-speler gebruikt: kijk of je een wat groter generiek hoesje kunt vinden. Stel dat je een simpel hoesje vindt waar je alleen aan de bovenkant bij de mp3-speler kunt. Dan kun je onderin de overbodige kabel doen, daarboven de mp3 en bovenop de in-ears. Beetje gedoe om te goed te krijgen, maar met een klein bindertje (zoals bij boterhamzakjes zit) moet t vast lukken. Of een klitteband kabelbinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTLifeWay
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03-2017
Hello tweaker,

Vanochtend pak ik mijn oortjes (die nog maar rond de 6 maanden oud zijn) en het blijkt dat 1 kant niet meer werkt, fijn. Ik moet dus alweer eens nieuwe halen..(ik heb het bonnetje niet meer)

(als het goed is ) Sennheiser CX 3.00. deze gaven een prima geluid,
• In-ears of oordopjes?
In-ears please
Zo neutraal mogelijk en natuur echt. (ik gebruik thuis yamaha hs7m's studio monitoren en Beyerdynamic DT 770 Pro koptelefoons, dit vind ik prima/goed geluid)
Rock, metal, celldweller en de soort (geen idee welk genre dat is), grime, rap, kortom alles.
Ov, tijdens het lopen, tijdens les etc.
neuh, al zijn duitse producten wel een een plus in mijn ogen.
• Wat is het budget?
overtuig me,
rond de 50 het ideaalst
Goed geluid, niet teveel van dat kabel geluid (als je loopt etc.)

in afwachting van reactie,

alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door DTLifeWay op 08-06-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
DTLifeWay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:20:
Hello tweaker,

Vanochtend pak ik mijn oortjes (die nog maar rond de 6 maanden oud zijn) en het blijkt dat 1 kant niet meer werkt, fijn. Ik moet dus alweer eens nieuwe halen..(ik heb het bonnetje niet meer)

• In-ears of oordopjes?
In-ears please
Zo neutraal mogelijk en natuur echt. (ik gebruik thuis yamaha hs7m's studio monitoren en Beyerdynamic DT 770 Pro koptelefoons, dit vind ik prima/goed geluid)
Rock, metal, celldweller en de soort (geen idee welk genre dat is), grime, rap, kortom alles.
• Wat is het budget?
overtuig me,
rond de 50 het ideaalst

in afwachting van reactie,

alvast bedankt.
Ik ben een beetje in de war. Je wilt een zo neutraal mogelijk en natuur echt geluid, maar je gebruikt de CX 3.00 van Sennheiser, en die bevallen goed. Deze CX 3.00 van Sennheiser staat bekend om een sterk basszwaar geluid, dat totaal niet lijkt op dat van een neutrale in-ear. Op deze manier is het moeilijk om je advies te geven ;) Weet je zeker dat je een goede fit had met die in-ears? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je die in-ears als volledig neutraal ervaart.

Als de CX 3.00 goed bevallen is mijn hoofdadvies om ze nogmaals aan te schaffen, en dan het bonnetje goed te bewaren. Je kunt ze ook online bestellen bij een zaak die je een factuur doet mailen, zo'n digitale factuur is lastig kwijt te raken denk ik. Met bonnetje/factuur zit er gewoon 2 jaar garantie op, ook op kabelbreuken.
Mocht je echt iets anders willen, dan zijn andere basszware in-ears een optie. Je kunt eens teruglezen in deze thread, dan kom je er vanzelf een aantal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DTLifeWay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:20:

een deel van de winkels accepteert ook een rekeningafschrift in plaats van een bonnetje als je het vriendelijk vraagt.
• In-ears of oordopjes?
In-ears please
Met dusty op dit punt. Mocht je de CX3.00's als neutraal en waarheidsgetrouw zien, wel, ze zijn in feite bass zwaar. Niet bijzonder bass zwaar, maar wel heel duidelijk met een nadruk op de lage tonen. De Beyer en Yamaha zijn een ander verhaal, hoewel ook die niet geheel neutraal te noemen zijn. Wel een stuk meer dan de Sennheisers.
Bovenstaande is niet als kritiek bedoeld, maar om aan te geven dat wanneer je in-ears wil zoeken die neutraal en natuur echt klinken, je op in-ears uit komt die duidelijk anders klinken dan de CX3.00's.

Dat is uiteraard maar wat je wilt. Just saying, zodat je hopelijk begrijpt dat "wij" iets anders kijken naar het begrip 'neutraal' en 'waarheidsgetrouw' dan een CX3.00, DT770 pro of de Yamaha's dat bieden.
Daarnaast zal een in-ear door het ontwerp per definitie zeer lastig even 'open', ruimtelijk en luchtig klinken als een speakerset of een goede hoofdtelefoon. Er zijn in-ears die dat zeer goed benaderen, maar dan hebben we het over honderden euro's voor een set ;)
De genres die je noemt zijn in de regel gebaat bij een beetje bass nadruk. In de basis zou ik je een licht basszware tot baszware in-ear aanraden voor die muziekgenres.
Maar het is uiteraard aan jou om te weten waar je de voorkeur aan geeft. Als lichte waarschuwing zou ik wel willen zeggen dat de meeste mensen een neutrale in-ear of hoofdtelefoon voor geen meter vinden klinken. Sterker: die klinkt voor 95% van de mensen als on-natuurlijk. Een milde bassnadruk wordt gemiddeld gezien als neutraal ervaren. Zonder die nadruk klinkt veel mensen hun favoriete muziek schel, koud en zonder diepte in de oren.
• Wat is het budget?
overtuig me,
rond de 50 het ideaalst
Laat als je wilt weten of je een in-ear zoekt die ongeveer even veel bass heeft als de CX3.00 of wilt gaan kijken naar een in-ear met minder bass-nadruk. Dan kunnen we je daar mee verder helpen zoeken.

Nog terug komend op het kapot gaan van je huidige in-ears: zoek anders eens in dit topic op het woord kabelbreuk voor wat tips e.d. om dat te voorkomen. Het lijkt er namelijk op dat jouw in-ears dat ook hebben opgelopen.

Heb je overigens ook zelf wat gezocht in de tussentijd? Zo ja, wat is daar uit gekomen? Anders biedt de Pricewatch hier op tweakers een start of anders de lijst met favorieten van bijv. Whathifi of andere vergelijkbare websites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTLifeWay
Bluepenguin schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:09:
[...]
een deel van de winkels accepteert ook een rekeningafschrift in plaats van een bonnetje als je het vriendelijk vraagt.

[...]
Met dusty op dit punt. Mocht je de CX3.00's als neutraal en waarheidsgetrouw zien, wel, ze zijn in feite bass zwaar. Niet bijzonder bass zwaar, maar wel heel duidelijk met een nadruk op de lage tonen. De Beyer en Yamaha zijn een ander verhaal, hoewel ook die niet geheel neutraal te noemen zijn. Wel een stuk meer dan de Sennheisers.
Bovenstaande is niet als kritiek bedoeld, maar om aan te geven dat wanneer je in-ears wil zoeken die neutraal en natuur echt klinken, je op in-ears uit komt die duidelijk anders klinken dan de CX3.00's.

Dat is uiteraard maar wat je wilt. Just saying, zodat je hopelijk begrijpt dat "wij" iets anders kijken naar het begrip 'neutraal' en 'waarheidsgetrouw' dan een CX3.00, DT770 pro of de Yamaha's dat bieden.
Daarnaast zal een in-ear door het ontwerp per definitie zeer lastig even 'open', ruimtelijk en luchtig klinken als een speakerset of een goede hoofdtelefoon. Er zijn in-ears die dat zeer goed benaderen, maar dan hebben we het over honderden euro's voor een set ;)

[...]
De genres die je noemt zijn in de regel gebaat bij een beetje bass nadruk. In de basis zou ik je een licht basszware tot baszware in-ear aanraden voor die muziekgenres.
Maar het is uiteraard aan jou om te weten waar je de voorkeur aan geeft. Als lichte waarschuwing zou ik wel willen zeggen dat de meeste mensen een neutrale in-ear of hoofdtelefoon voor geen meter vinden klinken. Sterker: die klinkt voor 95% van de mensen als on-natuurlijk. Een milde bassnadruk wordt gemiddeld gezien als neutraal ervaren. Zonder die nadruk klinkt veel mensen hun favoriete muziek schel, koud en zonder diepte in de oren.

[...]

Laat als je wilt weten of je een in-ear zoekt die ongeveer even veel bass heeft als de CX3.00 of wilt gaan kijken naar een in-ear met minder bass-nadruk. Dan kunnen we je daar mee verder helpen zoeken.

Nog terug komend op het kapot gaan van je huidige in-ears: zoek anders eens in dit topic op het woord kabelbreuk voor wat tips e.d. om dat te voorkomen. Het lijkt er namelijk op dat jouw in-ears dat ook hebben opgelopen.

Heb je overigens ook zelf wat gezocht in de tussentijd? Zo ja, wat is daar uit gekomen? Anders biedt de Pricewatch hier op tweakers een start of anders de lijst met favorieten van bijv. Whathifi of andere vergelijkbare websites :)
dit gaat deels ook voor dusty-2011.

Aller eerst, heel erg bedankt voor het nemen van de tijd om te reageren en te adviseren.
Er is een beetje een communicatie foutje denk ik zo.
Ik wel er geen verhaal van maken dus ik probeer het zo kort mogelijk te maken.

Ik heb de CX 3.00 als prima beoordeeld, goede genoeg is niet per definitie goed.
Ze waren prima in gebruik, deden het beter dan een setje van 10 euro, wat voor het moment prima was.

ik heb wat ik gebruik toegevoegd om aan te geven watvoor geluid ik gewend ben en wat ik tot prima tot goed beschauwde binnen het budget waar de modellen zich in bevinden.

Ik kom hier voor een advies, over welk setje binnen de zo gestelde eisen vallen en zo mooi aansluiten op wat ik zo ongeveer zoek en acceptable vind op dit moment.

Na het plaatsen van het bericht heb ik nog even geneust op the pricewatch.
dit pricewatch: Sony MDR-EX650AP (Goud) en deze pricewatch: Philips Fidelio S1 (Zwart) zagen ergens, waar ik op dit moment net op kan komen, er wel belovend uit.

jullie zijn de kenners, niet ik.

alvast bedankt

P.S. nog bedankt voor de tips over het geld terug halen o.i.d. zal er naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DTLifeWay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:16:
[...]

dit gaat deels ook voor dusty-2011.

Aller eerst, heel erg bedankt voor het nemen van de tijd om te reageren en te adviseren.
Er is een beetje een communicatie foutje denk ik zo.
Ik wel er geen verhaal van maken dus ik probeer het zo kort mogelijk te maken.

Ik heb de CX 3.00 als prima beoordeeld, goede genoeg is niet per definitie goed.
Ze waren prima in gebruik, deden het beter dan een setje van 10 euro, wat voor het moment prima was.

ik heb wat ik gebruik toegevoegd om aan te geven watvoor geluid ik gewend ben en wat ik tot prima tot goed beschauwde binnen het budget waar de modellen zich in bevinden.

Ik kom hier voor een advies, over welk setje binnen de zo gestelde eisen vallen en zo mooi aansluiten op wat ik zo ongeveer zoek en acceptable vind op dit moment.

Na het plaatsen van het bericht heb ik nog even geneust op the pricewatch.
dit pricewatch: Sony MDR-EX650AP (Goud) en deze pricewatch: Philips Fidelio S1 (Zwart) zagen ergens, waar ik op dit moment net op kan komen, er wel belovend uit.

jullie zijn de kenners, niet ik.

alvast bedankt

P.S. nog bedankt voor de tips over het geld terug halen o.i.d. zal er naar gaan kijken.
Ah, oké. Een geluid voor onderweg dus, dat aan sluit bij wat je gewend bent van de hoofdtelefoon en speakers thuis.

De PriceWatch heeft zowel de Philips als de Sony erg hoog staan op het moment en het zijn toevallig inderdaad allebei meer dan uitstekende in-ears. De Philips S1 die je noemt is zeker een aanrader en heeft een vrij warm en gedetailleerd geluid. Is wel erg mild, dus je zult een beetje de energie in de muziek gaan missen er mee. Het is namelijk een in-ear met een erg laid-back geluid zogezegd.
De Sony die je noemt is eveneens een erg goede in-ear, mogelijk één van de beste voor jou (met muzieksmaak / geluidsvoorkeuren in gedachte) binnen het budget.
Mocht je liever toch wat meer bas hebben, dan zijn de CX5.00 van Sennheiser aan te raden. Iets minder bass dan de CX3.00 en vooral een iets minder vlak, meer gedetailleerd geluid. Al is de CX dan wel weer een stuk minder in de richting van wat je thuis gewend bent met de Yamaha en Beyer.

Er zijn binnen de prijsklasse waarin je zoekt nog heel wat op zich interessante in-ears, maar die kennen voor jouw gebruik (OV etc.) wat nadelen zoals dat ze wat gevoeliger zijn voor kabelbreuk (enkele Soundmagic's) en / of minder goede geluidsisolatie en/of een klankbeeld dat niet helemaal bij de muziek past die je luistert.
Waarschijnlijk ben je uitstekend voorzien van muziek met de EX650ap's. Lees anders nog wat reviews op diverse sites (zoals Head-fi of Whathifi) om ook de mening / idee van anderen te horen, naast de onze. :)

Geniet van de muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTLifeWay
Bluepenguin schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:27:
[...]

Ah, oké. Een geluid voor onderweg dus, dat aan sluit bij wat je gewend bent van de hoofdtelefoon en speakers thuis.

De PriceWatch heeft zowel de Philips als de Sony erg hoog staan op het moment en het zijn toevallig inderdaad allebei meer dan uitstekende in-ears. De Philips S1 die je noemt is zeker een aanrader en heeft een vrij warm en gedetailleerd geluid. Is wel erg mild, dus je zult een beetje de energie in de muziek gaan missen er mee. Het is namelijk een in-ear met een erg laid-back geluid zogezegd.
De Sony die je noemt is eveneens een erg goede in-ear, mogelijk één van de beste voor jou (met muzieksmaak / geluidsvoorkeuren in gedachte) binnen het budget.
Mocht je liever toch wat meer bas hebben, dan zijn de CX5.00 van Sennheiser aan te raden. Iets minder bass dan de CX3.00 en vooral een iets minder vlak, meer gedetailleerd geluid. Al is de CX dan wel weer een stuk minder in de richting van wat je thuis gewend bent met de Yamaha en Beyer.

Er zijn binnen de prijsklasse waarin je zoekt nog heel wat op zich interessante in-ears, maar die kennen voor jouw gebruik (OV etc.) wat nadelen zoals dat ze wat gevoeliger zijn voor kabelbreuk (enkele Soundmagic's) en / of minder goede geluidsisolatie en/of een klankbeeld dat niet helemaal bij de muziek past die je luistert.
Waarschijnlijk ben je uitstekend voorzien van muziek met de EX650ap's. Lees anders nog wat reviews op diverse sites (zoals Head-fi of Whathifi) om ook de mening / idee van anderen te horen, naast de onze. :)

Geniet van de muziek!
Heel erg bedankt voor je reaction.

Ik heb even wat reviews gelezen en wat zaken vergeleken, snel.
nu lees ik in deze review hier productreview: Sony MDR-EX650AP (Goud) review door eichhorn72 dat het geluid over de kabels vrij goed hoorbaar is, ik weet niet wat jou ervaring met deze dopjes is en of dit erger is dan mijn vorige. kan je hier misschien iets over vertellen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
Hoi ik zou graag wat advies krijgen wat betreft 't kopen van ear-in dopjes.

Ik heb hiervoor Beats ear-in gehad, die ik kreeg bij m'n HTC sensation. Deze hebben 't zo'n 3 jaar uitgehouden, maar zijn nu toch echt kapot. Het geluid van deze dopjes vond ik best wel prima, volgens mij is bij Beats de bass altijd wel sterk aanwezig.

Qua muziek luister ik veel verschillende genres, dus qua tonen is het een beetje lastig wat ik belangrijk vind, maar ik zou het op prijs stellen als er een redelijke bass aanwezig is (hoeft niet overdreven te zijn).

Ik zoek eigenlijk gewoon mainstream oordopjes, niet van die 5 of 10 euro dingen die of snel kapot gaan of dat het lijkt alsof je de muziek via een blik beluisterd :+ Ik ben aan de andere kant ook geen audiofiel, dus heel perfectionistisch ben ik niet.

Ik zie hier van alles rond gaan, maar veelal hebben de oordopjes een hoekige plug, ik zou graag een rechte plug hebben, omdat ik dat praktischer vind met een smartphone en ook wanneer ik de smartphone in m'n broekzak stop. Maar weinig ear-in dopjes hebben een rechte plug en als ik er al een vind weet ik niet of het het geld waard is :)

Mijn budget gaat tot de 35/40eu.

[ Voor 3% gewijzigd door Ndrenth op 09-06-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Ndrenth schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:56:
Hoi ik zou graag wat advies krijgen wat betreft 't kopen van ear-in dopjes.

Ik heb hiervoor Beats ear-in gehad, die ik kreeg bij m'n HTC sensation. Deze hebben 't zo'n 3 jaar uitgehouden, maar zijn nu toch echt kapot. Het geluid van deze dopjes vond ik best wel prima, volgens mij is bij Beats de bass altijd wel sterk aanwezig.

Qua muziek luister ik veel verschillende genres, dus qua tonen is het een beetje lastig wat ik belangrijk vind, maar ik zou het op prijs stellen als er een redelijke bass aanwezig is (hoeft niet overdreven te zijn).

Ik zoek eigenlijk gewoon mainstream oordopjes, niet van die 5 of 10 euro dingen die of snel kapot gaan of dat het lijkt alsof je de muziek via een blik beluisterd :+ Ik ben aan de andere kant ook geen audiofiel, dus heel perfectionistisch ben ik niet.

Ik zie hier van alles rond gaan, maar veelal hebben de oordopjes een hoekige plug, ik zou graag een rechte plug hebben, omdat ik dat praktischer vind met een smartphone en ook wanneer ik de smartphone in m'n broekzak stop. Maar weinig ear-in dopjes hebben een rechte plug en als ik er al een vind weet ik niet of het het geld waard is :)

Mijn budget gaat tot de 35/40eu.
Ik denk dat de Sennheiser CX 3.00 een goede match zijn. Die hebben dan wel weer die verdraaide gehoekte plug ;) Ik weet niet zo snel iets met een rechte plug wat aan je eisen voldoet.
Als een rechte plug echt de belangrijkste eis is, dan kun je de Apple Earpods eens proberen. Die hebben een rechte plug. Het zijn wel geen echte in-ears, in de zin dat ze nauwelijks isoleren. Verder is het een zeer populair model en daaraan is altijd verbonden dat ze bij genoeg mensen kapot gaan. Of dat ook echt betekent dat de bouwkwaliteit slecht is, tja, dat weet ik niet. Maar er zijn van die mensen waarbij die 3-4 keer achter elkaar kapot gaat telkens binnen enkele maanden.
De Apple Earpods hebben een stevige bass. Het kan zijn dat ie wel wat zachter is als je van Beats gewend bent, maar veel mensen zijn tevreden met de bass van de Earpods.
Verder weet ik niet zo goed welke merken nog meer rechte plugs leveren. Ik weet dat Sansa modellen levert met rechte plug. Maar eerlijk gezegd, de oordopjes en in-ears van Sansa daar luister je niet met plezier naar ;) Niet dat het geluid zeer slecht is ofzo, maar het is niet iets wat je koopt en vervolgens echt tevreden over bent. Dat is mijn mening tenminste. Die Sandisk in-ears verkopen ze in de Sandisk Shop, categorie MP3 Player Accessories (op de Sandisk website). Ze hebben wel een diep en bassrijk geluid, en ik kan me voorstellen dat sommige mensen er tevreden mee zijn. Maar ik vind het geen aanraders.

Misschien heeft Bluepenguin nog wat suggesties voor je. Hij kent meer verschillende modellen. Hopelijk ook een aantal met rechte plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
dusty-2011 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:49:
[...]

Ik denk dat de Sennheiser CX 3.00 een goede match zijn. Die hebben dan wel weer die verdraaide gehoekte plug ;) Ik weet niet zo snel iets met een rechte plug wat aan je eisen voldoet.
Als een rechte plug echt de belangrijkste eis is, dan kun je de Apple Earpods eens proberen. Die hebben een rechte plug. Het zijn wel geen echte in-ears, in de zin dat ze nauwelijks isoleren. Verder is het een zeer populair model en daaraan is altijd verbonden dat ze bij genoeg mensen kapot gaan. Of dat ook echt betekent dat de bouwkwaliteit slecht is, tja, dat weet ik niet. Maar er zijn van die mensen waarbij die 3-4 keer achter elkaar kapot gaat telkens binnen enkele maanden.
De Apple Earpods hebben een stevige bass. Het kan zijn dat ie wel wat zachter is als je van Beats gewend bent, maar veel mensen zijn tevreden met de bass van de Earpods.
Verder weet ik niet zo goed welke merken nog meer rechte plugs leveren. Ik weet dat Sansa modellen levert met rechte plug. Maar eerlijk gezegd, de oordopjes en in-ears van Sansa daar luister je niet met plezier naar ;) Niet dat het geluid zeer slecht is ofzo, maar het is niet iets wat je koopt en vervolgens echt tevreden over bent. Dat is mijn mening tenminste. Die Sandisk in-ears verkopen ze in de Sandisk Shop, categorie MP3 Player Accessories (op de Sandisk website). Ze hebben wel een diep en bassrijk geluid, en ik kan me voorstellen dat sommige mensen er tevreden mee zijn. Maar ik vind het geen aanraders.
Heel toevallig had ik net besloten maar een compromis te sluiten wat betreft die plugs. Ik denk dat het idd die sennheiser 3.0 wordt :P Wel fijn dat de keuze nog even bevestigd wordt, thanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Ndrenth schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:51:
[...]

Heel toevallig had ik net besloten maar een compromis te sluiten wat betreft die plugs. Ik denk dat het idd die sennheiser 3.0 wordt :P Wel fijn dat de keuze nog even bevestigd wordt, thanks :P
De Sennheiser CX 3.00 zijn een goede keuze. Diep, bassrijk geluid. Het geluid weet ook te overtuigen, op voorwaarde dat je flinke bassnadruk wel op prijs stelt. De bouwkwaliteit is goed. Het draagcomfort is goed. En er zit 2 jaar garantie op, ook op kabelbreuken.

Indien je geduldig genoeg bent om enkele dagen te wachten, dan heeft iemand anders (bijv. bluepenguin) misschien nog suggesties voor je met een rechte plug. Anders wens ik je veel plezier met de CX 3.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:18

Tammesp

Next is now

Sinds een weekje AKG 376 rijker, wat een fijn setje is dit zeg. Alleen lees ik heel weinig reviews of gebruikers ervaringen over deze AKG 376. Ben wel benieuwd wie dit setje nog meer in huis heeft en wat zijn/haar ervaringen ermee zijn.

Linkje naar de specificaties: http://nl.akg.com/akg-product-detail_nl/k-376-white.html

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
dusty-2011 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:54:
[...]

Indien je geduldig genoeg bent om enkele dagen te wachten, dan heeft iemand anders (bijv. bluepenguin) misschien nog suggesties voor je met een rechte plug. Anders wens ik je veel plezier met de CX 3.00.
Ik laat me verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Van het weekend hebben mijn Sony dopjes hun match gevonden in een grote enthousiaste hond en zoek ik nu nieuwe dopjes, zeker omdat de huidige dopjes EoL lijken(kan ze nog wel bestellen, maar wil ook even verder kijken)

Sony MDR-EX50LP, bevallen erg goed, de eerste dopjes die ik tegen kwam die goed passen
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Neutraal, maar ik ben niet heel erg kieskeurig als er wat meer bass in zit(zoals bij de sony's)
overwegend rock/metal, klassiek en hier en daar wat pop en wat losse genres.
Fiets/OV
nope, al zijn de Sony's wel de meest comfortabele die ik heb gehad
• Wat is het budget?
rond de €30 is de richtprijs, maar ruimte tot €50 als ik overtuigd wordt
Ik zoek robuuste dopjes, ben er over het algemeen zuinig op, maar soms kom ik zoals gezegd wat enthousiaste viervoeters tegen ;)
Daarbuiten is comfort een belangrijke factor voor mij, niet alle dopjes passen goed.

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
GravGunner schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:05:
Van het weekend hebben mijn Sony dopjes hun match gevonden in een grote enthousiaste hond en zoek ik nu nieuwe dopjes, zeker omdat de huidige dopjes EoL lijken(kan ze nog wel bestellen, maar wil ook even verder kijken)

Sony MDR-EX50LP, bevallen erg goed, de eerste dopjes die ik tegen kwam die goed passen
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Neutraal, maar ik ben niet heel erg kieskeurig als er wat meer bass in zit(zoals bij de sony's)
overwegend rock/metal, klassiek en hier en daar wat pop en wat losse genres.
Fiets/OV
nope, al zijn de Sony's wel de meest comfortabele die ik heb gehad
• Wat is het budget?
rond de €30 is de richtprijs, maar ruimte tot €50 als ik overtuigd wordt
Ik zoek robuuste dopjes, ben er over het algemeen zuinig op, maar soms kom ik zoals gezegd wat enthousiaste viervoeters tegen ;)
Daarbuiten is comfort een belangrijke factor voor mij, niet alle dopjes passen goed.
De Sennheiser CX 1.00, heb je daar al naar gekeken? Goed draagcomfort, goede bouwkwaliteit, 2 jaar garantie (ook op kabelbreuken). Al weet ik niet of je nog garantie hebt als je ze als botje voor de hond gebruikt ;). De geluidskwaliteit is voor de prijs gewoon heel goed. Zie bijvoorbeeld de reviews hier: http://www.testberichte.d.../cx-1-00-testbericht.html
Voor 30 euro een beter klinkende in-ear vinden als deze CX 1.00 is vrij lastig.

De Sennheiser CX 1.00 zijn niet helemaal neutraal. Ze hebben wel een duidelijke bass-boost. Ze zijn wel een stuk neutraler dan de populaire CX 3.00.
Metingen van de CX 1.00 vind je hier: http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX1.pdf
Zoals je ziet wordt de bass zo'n 10 dB benadrukt. Toch wordt er in sommige user reviews geklaagd over een tekort aan bass, deze mensen zijn simpelweg nog veel meer bassnadruk gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 105% gewijzigd door 13art op 12-06-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Laatst online: 16-09 09:55
Een korte unboxing en eerste indrukken van de QCY QY8.

Een bluetooth in ear headset van dit chinese merk .

Voor 18$ geen slechte koop tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Thanks! Ga ik zeker naar kijken :)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Van Ultimate Ears Super.Fi 4 naar UE 400vi vanwege kabelbreuk en nu op zoek naar andere ivm weer kabelbreuk
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Heb wel de bas wat hoger staan, maar niet dat ranzige wat je vaak krijgt. Gewoon normaal diep.
Van alles en nog wat. Pop, Country, rock etc.
Thuis, OV, buiten wandelen. Gebruik ze voor muziek, maar ook voor handheld gaming.
Tja, UE ben ik ondertussen bekend mee en Shure weet ik van dat ze goed zijn. Maar kan ook een ander merk zijn.
• Wat is het budget?
100 euro of iets meer als het echt beter is.
Heb op dit moment last van iets getik als ik loop, maar ach. Kabel vervangen kan een plus zijn, dat is eigenlijk de reden waarom ik dopjes heb moeten vervangen. Kabelbreuk.
Ze worden gebruikt op een Cowon S9.

Huidige modellen waar ik naar heb gekeken zijn.
UE 600vi (zo'n afstandsbediening is geen must. Liever zonder zelfs.
Shure s215
Die laatste kan ik het snoer van vervangen. Mits dit tegen die tijd nog steeds mogelijk is. :P

Reden voor de UE is eigenlijk de prijs. Die is de helft bij Amazon. itt de Shures.
Iemand nog andere ideeën?

Na nog wat reviews en tegenvallende commentaar toch voor de 600vi gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De UE 600vi is binnen en moet zeggen dat het weer een gigantische verbetering is itt de 400vi.
Het geluid weer veel helderder en daarnaast weer een rond snoertje.
Viel me op dat mijn huidige in ears op volume niveau 25 stond en deze nu op 15. Dus dat scheelt een hoop in de aansturing denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
Arunia schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:43:
De UE 600vi is binnen en moet zeggen dat het weer een gigantische verbetering is itt de 400vi.
Het geluid weer veel helderder en daarnaast weer een rond snoertje.
Viel me op dat mijn huidige in ears op volume niveau 25 stond en deze nu op 15. Dus dat scheelt een hoop in de aansturing denk ik zo.
Voor het geld waar je de UE 600vi nu voor kan kopen (70 euro bij Amazon.de) kan je volgens mij ook weinig kopen dat beter is. Ik heb ze nu alweer een tijdje in gebruik, hiervoor had ik de 600 (zonder mic), en ze bevallen nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tankiej schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:54:
[...]

Voor het geld waar je de UE 600vi nu voor kan kopen (70 euro bij Amazon.de) kan je volgens mij ook weinig kopen dat beter is. Ik heb ze nu alweer een tijdje in gebruik, hiervoor had ik de 600 (zonder mic), en ze bevallen nog steeds prima :)
Kuch, 75,20 euro bij Amazon.co.uk
Is dan bij een onderliggende verkoper, maar het geld zeker waard.

Ik stond bij de MM met Shure 215 en 315 in mijn handen en ondertussen meteen nog een vergelijking zoeken waarbij de 600vi er nog steeds beter uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:06

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Zijn dit dezelfde maar dan in het zwart/ Vind zwart mooier. En dan bedoel ik qua geluid. De vorm is iets anders.
http://www.banggood.com/O...-Smartphone-p-971961.html

[ Voor 5% gewijzigd door kromme op 25-06-2015 14:10 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Geen :)
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Gemiddeld? Wat hardere bass is nooit verkeerd.
Rock, metal.. de wat hardere muziek. Soms ook EDM/dubstep
Ik doe aan krachttraining, explosief squatten/deadliften/bankdrukken enzo
Een goed merk, dus geen budgetmerk.
• Wat is het budget?
€100 met uitloop tot €150 mocht het écht meerwaarde bieden.
Bluetooth zonder draadjes. Geen brug op het hoofd.

Ik had deze gevonden: pricewatch: Plantronics BackBeat FIT Sports Headset Blue maar ik twijfel of die brug aan de achterkant in de weg zit tijdens liggende oefeningen zoals bankdrukken.
Kwaliteit lijkt wel oké, eveneens het merk.

En zulke bluetooth oordopjes lijken me niks, aangezien ze alsnog een kabel hebben:

Afbeeldingslocatie: http://media.engadget.com/img/products/475/a6so/a6so-800.jpg

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Volgens mij ontkom je niet aan een kabel of een brug dat is hoe het werkt met dit soort dingen. 2 losse doppen met ieder een Bluetooth ontvanger gaat niet werken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
l3art schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:49:
Volgens mij ontkom je niet aan een kabel of een brug dat is hoe het werkt met dit soort dingen. 2 losse doppen met ieder een Bluetooth ontvanger gaat niet werken.
http://shop.earin.com/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ik ben voor deze gegaan:

pricewatch: Denon AH-W150 (Zwart)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1385988786.jpeg

Hierbij zit het touwtje strak om de achterkant van je hoofd, waarbij hij niet slingert of in de weg zit.
Die headset is al een anderhalve jaar oud maar daardoor wel van €140 naar €53 gegaan.
Ben benieuwd!

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Verbaasd me best wel moet ik zeggen, ik vraag me dan ook serieus af hoe de kwaliteit is en hoe lang je muziek kan luisteren? Maar goed als dat is wat kaluro2 zoekt prima lijkt me.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
kromme schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Zijn dit dezelfde maar dan in het zwart/ Vind zwart mooier. En dan bedoel ik qua geluid. De vorm is iets anders.
http://www.banggood.com/O...-Smartphone-p-971961.html
Sorry voor de late reactie. Bij de zwarte (Piston 3) ligt de nadruk niet zo erg op de bas als bij die andere. Ze zijn wat 'neutraler' . De Piston 2 heb ik aan mn dochter gegeven. Die zei: 'Klinken ongeveer zoals mn Beats alleen beter'. Dat weet je al genoeg over de basweergave denk ik ;) .

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

PaulZ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:28:
[...]

Sorry voor de late reactie. Bij de zwarte (Piston 3) ligt de nadruk niet zo erg op de bas als bij die andere. Ze zijn wat 'neutraler' . De Piston 2 heb ik aan mn dochter gegeven. Die zei: 'Klinken ongeveer zoals mn Beats alleen beter'. Dat weet je al genoeg over de basweergave denk ik ;) .
Dan ga ik toch voor de 2 denk ik. Morgen eens zoeken waar ze het beste te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:57
Brainwavz B2, die bevallen erg goed. Een klein gebrek aan bass.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Goed gebalanceerde oordopjes.
Rock, metal soms jazz en funk.
Overdag gebruik. Geen specifieke eisen hierin.
Nee
• Wat is het budget?
Max 230euro.
Het moeten echte in ears zijn die volledig in het oor vallen. Daarnaast moet de kabel loskoppelbaar zijn voor eventuele vervanging.

Als voorbeelden heb ik op het moment:

Shure SE425
Shure SE315
Westone W20
Westone UM Pro 20

[ Voor 3% gewijzigd door tweakG5 op 06-07-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Iemand interesse in een goede set oordoppen van Brainwavz? Brainwavz S1 is tot morgen 12:00 voor EUR29.95 te bestellen bij 1dayfly:

http://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
http://www.mp4nation.net/brainwavz-s1-iem-earphones hier ook als je even kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Zijn die beter dan de pistons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard HTC oordopjes die ik bij mijn One S kreeg meegeleverd, hoewel, ik had deze. Ze zijn helaas gesneuveld en ik ga aanstaande zaterdag op vakantie. Heb dus snel nieuwe nodig.
• In-ears of oordopjes?
Oordopjes
Veel hip hop, maar ook reggae en rockmuziek in mindere mate.
In de eerste plaats voor in de auto op weg naar vakantie. Niet alle reisgenoten hebben dezelfde muzieksmaak :D Daarnaast eigenlijk voor alle bovenstaande gelegenheden, dus ook in lawaaierigere ruimtes.
Elk merk dat in Nederland verkrijgbaar is en dus binnen enkele dagen binnen te halen is. Helaas geen tijd om de Chinese markt te ontdekken :-(
• Wat is het budget?
Ik zat te denken aan een maximumprijs van ongeveer 40-50 euro? Ben niet erg bekend met oordopjes en in-ears dus weet niet aan welke prijzen ik moet denken voor een 'degelijke' kwaliteit. Hoeft niet top notch te zijn, in ieder geval.
Nee, die heb ik niet.

Zouden jullie mij in-ears of oordopjes aanraden, en waarom?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Vandaag een paar Xiaomi Piston 3 binnen gekregen via Banggood. Binnen 8 dagen had ik ze al in huis.

Eerste indruk. De verpakking zal mensen die de Piston 2 reeds in hun bezit hebben bekend voorkomen. Gevouwen karton, met daarin een mooi doosje met een rubberen inlay.

De draad is bij de 3e versie zwart in plaats van bruin, zeker een verbetering. Ook is de de draad iets langer (1.25m) dan voorheen. Wat ik wel een nadeel vind, is dat de remote inclusief mic) bij deze versie, op ongeveer 10 cm van de rechter earpiece, in de draad is verwerkt. Bij de vorige versie zat deze voor de Y-splitsing in de draad, wat een stuk makkelijker was qua bediening. Nu moet je de bediening van de knoppen vooral op de tast doen. De knoppen zitten in tegenstelling tot de v2 strak naast elkaar geplaatst, waardoor op de tast bedienen ook nog eens moeilijker is. De earpieces zijn ook iets kleiner van stuk en met de schuine buisjes zitten ze een stuk comfortabeler dan de vrij lompe earpieces van de v2.

Out of the box viel het geluid zeer tegen, maar dit kwam doordat geen enkele van de meegeleverde tips een goede seal bood. De tips vallen erg klein uit, zelfs maat L valt kleiner uit dan de meeste maat M tips van andere in-ears. Na het plaatsen van een paar foam tips (tip: koop 4 tips, in 2 verschillende maten zodat je kunt experimenteren met welke de beste seal bied en je krijgt nog €0,20 korting per tip ook!) die ik nog had liggen nam de geluidskwaliteit dramatisch toe. De juiste tips vinden is dus, net als bij de meeste in-ears, erg belangrijk.

Vergeleken met de Piston 2 zijn de verschillen niet aardverschuivend groot, maar toch klinkt de 3 net wat verfijnder. Er is nog steeds genoeg bass (mits je een goede seal hebt!) om met veel plezier naar House of Hip-Hop te luisteren. Wat je wel merkt is dat de midden tonen een mindere dip vertonen dan in de v2. Hierdoor krijg je een wat vlakkere signatuur vergeleken met de Piston v3 dan de v2. De hoge tonen zijn ook iets meer gebalanceerd. Waar je bij de v2 nog wel eens een ietwat pijnlijk gehoor kreeg bij hele harde hi-hat crashes of andere crash effecten, is dit bij de v3 een stuk minder.

Conclusie: De v3 is zeker niet slechter dan de v2, maar streeft duidelijk een ander doel naar. Waar de v3 een wat vlakker karakter nastreeft, is de v2 overduidelijk gericht op een zo'n bombastisch mogelijke sound neer te zetten. Het grootste nadeel van de v3 blijft de plaatsing van de remote. De redenering is duidelijk om de microfoon zo dichter bij de mond van de gebruiker te plaatsen, maar dit gaat wel ten koste van het gebruiksgemak van de remote.

Hopelijk mogen we in de vierde versie van de Piston in-ears het beste van twee werelden verwachten. De remote van de v2, het comfort van de v3 en een sound signature die precies in het midden ligt tussen de v2 en v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:24:
Standaard HTC oordopjes die ik bij mijn One S kreeg meegeleverd, hoewel, ik had deze. Ze zijn helaas gesneuveld en ik ga aanstaande zaterdag op vakantie. Heb dus snel nieuwe nodig.
• In-ears of oordopjes?
Oordopjes
Veel hip hop, maar ook reggae en rockmuziek in mindere mate.
In de eerste plaats voor in de auto op weg naar vakantie. Niet alle reisgenoten hebben dezelfde muzieksmaak :D Daarnaast eigenlijk voor alle bovenstaande gelegenheden, dus ook in lawaaierigere ruimtes.
Elk merk dat in Nederland verkrijgbaar is en dus binnen enkele dagen binnen te halen is. Helaas geen tijd om de Chinese markt te ontdekken :-(
• Wat is het budget?
Ik zat te denken aan een maximumprijs van ongeveer 40-50 euro? Ben niet erg bekend met oordopjes en in-ears dus weet niet aan welke prijzen ik moet denken voor een 'degelijke' kwaliteit. Hoeft niet top notch te zijn, in ieder geval.
Nee, die heb ik niet.

Zouden jullie mij in-ears of oordopjes aanraden, en waarom?

Alvast bedankt _/-\o_
Als je nu snel op vakantie gaat en gewone oordopjes (geen in-ears) gewend bent, zou ik het nu even bij gewone oordopjes laten. Voor 20-25 euro krijg je een kwalitatief goed paar gewone oordopjes, waar fatsoenlijk geluid uitkomt. Bij in-ears is het altijd maar de vraag of je een goede fit hebt, en die wordt niet altijd behaald met een meegeleverde tip.

Ik raad je de Sennheiser MX 475 aan. Prima oordopjes, zie ook mijn uitgebreide review: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Als je die oordopjes vandaag besteld op 4launch.nl vóór 11 uur vanavond dan krijg je ze morgen binnen: https://www.4launch.nl/sh...s-MX-475--zwart-/tweakers

Mocht online bestellen niet praktisch zijn omdat er niemand thuis is, dan zou ik gewoon langs een winkel rijden en een willekeurig paar goedkope in-ears kopen. Mijn aanrader voor goedkope in-ears is deze: pricewatch: Sennheiser CX 1.00 (Zwart)
Grote kans dat die bij de plaatselijke Media Markt wel in de schappen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Monster Turbine, geweldige sound maar wel tamelijk zwaar
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Top40, dance, hardstyle, rock (lekker divers :P )
Voor het sporten in de sportschool (hardlopen & krachttraining etc)
Het moet gewoon een kwalitatief goed merk zijn, zoals de Monster's
• Wat is het budget?
100 tot 150 euro
Het probleem is dat mijn huidige oordopjes (Turbine) te zwaar zijn met sporten, deze vallen bij een klein stukje hardlopen uit m'n oor, vervolgens ben ik dan de rest van de sporttijd bezig die dingen terug in m'n oor te doen en/of aan te drukken 8)7

De Turbine oordopjes blijf ik gebruiken voor de overige keren dat ik oordopjes nodig heb, maar voor het sporten ben ik toch wel opzoek naar een alternatief die ook wat lichter in gewicht is
Hiervoor heb ik een set van Fischer Audio gehad voor het sporten, maar die set is helaas verloren gegaan

Nu ben ik wel benieuwd naar de Bluetooth setjes, ik wordt gek van die kabeltjes en dat ze elke keer uit m'n oren pleuren
Een kabeltje tussen de oordopjes is overigens wel gewenst (en vaak het geval), zodat ik er niet eentje kwijt kan raken mocht deze een keer vallen :P
De set wordt aangesloten op een Apple Ipod Nano :)

Ik zag zelf bijvoorbeeld deze set:
http://www.bax-shop.nl/ho...ss-in-ear-oordopjes-zwart

Nou ben ik verder totaal niet bekend met die bluetooth setjes, is het geluid en de verbinding een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinout Mensink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-01 08:41
Hallo. Na wat stuurloos zoeken naar een nieuw setje oordoppen wil ik ook graag jullie advies vragen.

Sony xba 2, bijna twee jaar oud. Bevallen redelijk, maar ik wil graag kwalitatief een stap beter.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Ik heb het liefst een zo breed mogelijke balans; ik vind het niet prettig als er tonen wegvallen. Ik ben vind deze Sony's af en toe te vaag bij hoge tonen.
Van alles. Rock, rap, jazz, top40, dance.
Met name in de trein en op kantoor. Een enkele keer tijdens sporten (racefiets + hardlopen), maar daar wil ik ook mijn huidige voor gebruiken.
Voor deze Sony's had ik Sennheisers, daar was ik meer over te spreken dan de Sony's. Geen harde voorkeur voor een merk, wel afkeur voor merken als Beats.
• Wat is het budget?
150-200, misschien een uitschieter (250?) als er duidelijke meerwaarde is.
Active noise cancellation; is dat de moeite waar bij in-ears? Bijvoorbeeld iets als de Sennheiser CXC700?
Als niet, dan zo 'clean' mogelijk, geen afstandsbediening bijvoorbeeld.
Ik draag ze vaak veel uren achter elkaar, dus draagcomfort (en gewicht?) is belangrijk.

Alle suggesties welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Reinout Mensink schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:12:
Hallo. Na wat stuurloos zoeken naar een nieuw setje oordoppen wil ik ook graag jullie advies vragen.

Sony xba 2, bijna twee jaar oud. Bevallen redelijk, maar ik wil graag kwalitatief een stap beter.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Ik heb het liefst een zo breed mogelijke balans; ik vind het niet prettig als er tonen wegvallen. Ik ben vind deze Sony's af en toe te vaag bij hoge tonen.
Van alles. Rock, rap, jazz, top40, dance.
Met name in de trein en op kantoor. Een enkele keer tijdens sporten (racefiets + hardlopen), maar daar wil ik ook mijn huidige voor gebruiken.
Voor deze Sony's had ik Sennheisers, daar was ik meer over te spreken dan de Sony's. Geen harde voorkeur voor een merk, wel afkeur voor merken als Beats.
• Wat is het budget?
150-200, misschien een uitschieter (250?) als er duidelijke meerwaarde is.
Active noise cancellation; is dat de moeite waar bij in-ears? Bijvoorbeeld iets als de Sennheiser CXC700?
Als niet, dan zo 'clean' mogelijk, geen afstandsbediening bijvoorbeeld.
Ik draag ze vaak veel uren achter elkaar, dus draagcomfort (en gewicht?) is belangrijk.

Alle suggesties welkom.
Westone W10/20
Brainwavz B2
Audio Technica ATH-IM02

Deze passen binnen je budget en zijn erg goed. Heb zelf op het moment de W20 en ben daar erg over te spreken. De andere ook gehad, maar dit zijn wel de beste van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vrij nieuw op deze site, vandaar ook mijn vraag.
Ik ben opzoek naar nieuwe oordopjes voor mijn mp3 speler. Omdat ik vrij kleine oren heb, weet ik zelf niet zo goed wat ik het beste kan kopen, de 'normale' oordopjes of in-ear dopjes. Bij de in-ear dopjes ben ik bang dat ze als snel te groot zijn. Maar mocht je tips hebben voor in-ear dopjes voor kleine oren, dan hoor ik het graag.
Ik wil de dopjes gaan gebruiken in combinatie met de Philips GoGear raga 2gb.

Op dit moment heb ik Philips SHQ3200, wat geluid betref bevallen deze prima, maar ze passen niet fijn. Hiervoor heb ik de dopjes gebruikt die standaard bij een Apple Ipod Shuffle zitten, maar ook die bleven niet fijn zitten en het geluid vond ik blikkerig.

• In-ears of oordopjes?
Geen voorkeur, als het maar fijn zit,

Ik vind een mooi bas geluid fijn maar het liefst gewoon een zo mooi mogelijk geluid.

Heel divers, dance, pop, top40, Nederlandstalig eigenlijk bijna alles, wel vrij weinig rock muziek.

Voornamelijk in het OV, Af en toe thuis en heel af en toe tijdens het paardrijden/menlessen (instructrice goed kunnen horen)

Nee, als ze maar een goed geluid geven en goed passen. ;)

• Wat is het budget?
€25- is echt het maximale :o

Het liefst zwarte kleur.

Wie o wie heeft er tops voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik wil even een shoutout doen naar de MEElectronics M6 Pro.

Qua geluidskwaliteit vind ik ze nog niet bijster indrukwekkend, maar ik heb ze nu een tijdje, en kan zeggen dat ze erg stevig zijn. Ik heb ze zelfs in een broek laten zitten die ik in de was gooide, en ze werken er niet slechter om (ruiken nu alleen wat frisser). Eindelijk in-ears die mij kunnen overleven.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 19-07-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Creatie EP630
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Gemiddeld
Vooral Classic Rock, 60's/70's en top40
Sporten (Hardlopen,fitness), reizen
Niet perse
• Wat is het budget?
€100 - €150 mocht het écht meerwaarde bieden.
Noise cancelling is een hele dikke pre. Ik slaap slecht in het vliegtuig, dus alle hulp daarbij is welkom.

* De bose QC20 staat bovenaan in alle ranglijsten. Maar 300 euro vind ik dan wel weer heel ert veel geld.
* Sony komt vaak ook goed uit tests, maar hebben nu alleen de XBA-NC85D. En ik heb het idee dat de batterijen daarvan niet lang mee gaan. Tevens vrij groot in het oor.
* Audio Technica doet het ook goed, ATH-ANC23BK/ATH-ANC33iS (What's the difference?) zou een optie zijn.

Nadeel van alle bovenstaande is dat het noise cancelling kastje vast onderdeel van de koptelefoon is. Zou het fijn vinden als dit afneembaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Wellicht dat iemand hier mij van een mening kan voorzien? Ik ben opzoek naar wat goede oordoppen. Nu kan ik de akg k391 NC voor 65 euro krijgen, of ik kan voor een audio technica gaan (ath-anc33is) voor ongeveer dezelfde prijs. Beide zijn noise cancelling, me name ook omdat ik hem wil gebruiken in de metro (erg rumoerig) en af en toe in het vliegtuig.

Heeft iemand enig idee welke te prefereren is? De Audio Technica schijnt wat betere anc te hebben, maar het geluid schijnt wat flets te zijn. Bij de K391 schijnt de ANC bijna niet te werken (alhoewel ik dat niet erg geloof)

Is er iemand die de een of de andere kan prefereert?

Tevens zat ik ook an de Sony XBA-1iP maar dat is ook een beetje voorliefde met Sony, wat altijd kwaliteit is geweest.

Iemand die een duit in het zakej wil doen?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/f7yT4d0zdkzkNJlU9pTjbnol/medium.jpg
Heb sinds een half jaar de VSONIC VSD3. Bevallen erg goed. Heb graag wat bas, maar bij veel in-ears verzuipt dan het midden in de lage tonen en hoor je de vocalen te weinig. Bij de VSD3 is dat echter niet het geval: gaat heel laag, maar zang is duidelijk aanwezig en ook het hoog is prima.

Ander kenmerk van dit type is dat het erg goed isoleert. Fijn voor in het OV, maar op de fiets moet je ze echt niet inhebben. Verder geen nadelen gevonden, behalve dat de linker in-ear een beetje kraakt wanneer je de kabel heen er weer beweegt. Bij normaal gebruik heb je echter hier geen last van. De enige bruikbare tips zijn trouwens de foams. Bij de siliconen tips is het gat kleiner en dat beïnvloed de klank negatief.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Voor dochter lief ter vervanging van haar iPhone set, die is nl. kapot.

Originele iPhone doppen van een iPhone 5S. Is dus met microfoon en prop je niet in je oor. Ze bevallen haar uitstekend.

• In-ears of oordopjes?
Oordopjes

Licht neigend naar bas.

Heel divers, dance, pop, top40, Nederlandstalig eigenlijk bijna alles.

Voornamelijk in het OV en op de fiets, af en toe thuis

Nope

• Wat is het budget?
€15- is echt het maximale

Wit, met microfoon. Bestellen in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet al teveel feedback/tips in dit topic helaas.
Heb afgelopen week de Audio Technica ANC33is besteld, samen met een CX300ii.

Over de audio technica; sluit goed af, weet alleen nog niet helemaal wat ik met de schuimdopjes moet die erbij zitten. Die lijken wel heel erg traag te 'vullen'. De rubbertjes doen het op het gehoor beter, maar misschien moet ik meer geduld hebben.

Tijdens een vlucht naar Bali mogen ze hun waarde gaan tonen :)

De cx300ii zijn danig anders dan de Creatives die ik had. Dacht dat dat hetzelfde spul was met een ander merkje (de v1 iig). Maar dit is niet het geval.
Ze klinken namelijk een heel stuk beter!
Enige jammere vind ik de asymmetrische kabel, wat ik erg irritant vind, en de forse connector.
Deze gaan we voortaan voor het sporten gebruiken.

Qua geluid ontlopen ze elkaar overigens zeer weinig, dus dat is gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Graag jullie hulp,

Een halve Shure SE535, qua kwaliteit niets op aan te merken maar ik vind ze na een uur gebruik er ongemakkelijk zitten. En aangezien een kapot is en vervanging 300+ kost (op marktplaats is de left beschikbaar voor 250 maar dat is de see-through versie)
• In-ears of oordopjes?
In-ear
Lastig, ik ben verwend met die Shure's die overal mee goed overweg kon.
Het liefst een goede weergave van klassieke muziek, audioboeken en wereldmuziek. Ik luister niet veel meer naar bass-heavy muziek maar ik ben er ook niet vies van. Dat zou dan iets kunnen zijn als Venetian Snares of iets in die richting.
Voornamelijk in het OV, bij het sporten en ook wel thuis. Dat wordt dus heavy usage.
Ik heb jarenlang shure gebruikt maar nu het liefst iets met een betere prijs/kwaliteit verhouding.
• Wat is het budget?
250
Laat de kabels ajb een beetje degelijk zijn.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Heb nu de AKG k391 nc (of eignelijk de Harman Kardon Branded versie met truebit eartips).

NC werkt subtiel, alle ruis is weg (ook van de draad enzo, laag gezoem). Maar all het andere geluid blijft. Het is echt vreemd want alles klinkt meteen veel helderder (ook zonder muziek).

Enfin, kwa geluid komt dat ten goede, alleen het geluid zonder de NC aan is echt heel slecht.

Ook vind ik de bass een tikkeltje teveel, maar dat is persoonlijk, ik vind weinig bas vrij prettig (Ik hou ook erg van BA geluid zoals de sony dopjes)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:24:
Niet al teveel feedback/tips in dit topic helaas.
Dat is al een hele tijd zo. Het topic is niet zo actief en vaak wordt er niet geantwoord op iemand die op zoek is naar een geschikte in-ear. Ik begrijp ook niet waarom het nog een apart topic is. Mij zou een merge met het headphones topic het meest logische lijken. Waarom een aparte topic voor in-ears / oordopjes als die niet actief genoeg is?

@Jikan: hier kun je een review lezen van je oude in-ears inclusief meetgegevens: http://en.goldenears.net/3381
Het geluid dat je gewend bent is wat donkerder (minder treble) en meer bassy dan dat van een neutrale in-ear. Houdt dat in ieder geval in het achterhoofd bij je keuze voor een volgende in-ear.
Verder kan ik je als tip meegeven om goed naar de lijsten op internet te kijken, waarin de in-ears ge-ranked worden. Kijk bijvoorbeeld eens hier naar:
http://theheadphonelist.com/headphone-list/
http://www.head-fi.org/t/...c-8-added-07-05-15-p-1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batentje_kaitos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Iemand ervaring met de Shure SE215? Vroeg mij namelijk af hoe de bass is en of die lekker klinkt. Hoeft niet te veel aanwezig te zijn zoals bij Beats in-ears, maar nauwelijks hoorbaar is ook weer niet fijn. Verder vraag ik mij af of de SE215 goed te gebruiken is tijdens het rennen buiten, wat ik namelijk af en toe doe. Rechter dop van mijn Sennheiser CX-300 is kapot gegaan na 6 jaar gebruik. Dus vandaar dat ik ze gekocht heb. De CX-300 beviel mij goed, maar wilde toch wel iets meer kwaliteit deze keer. Als de bass van de SE215 ongeveer hetzelfde klinkt als die van de CX-300, dan hoor je mij niet klagen.

[ Voor 9% gewijzigd door batentje_kaitos op 30-07-2015 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:31
Dan ga je vast Se215 waarderen die heeft stevig bass en ik gebruikte ze in sportschool werkt prima scheelt nogal per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
batentje_kaitos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:41:
Iemand ervaring met de Shure SE215? Vroeg mij namelijk af hoe de bass is en of die lekker klinkt. Hoeft niet te veel aanwezig te zijn zoals bij Beats in-ears, maar nauwelijks hoorbaar is ook weer niet fijn. Verder vraag ik mij af of de SE215 goed te gebruiken is tijdens het rennen buiten, wat ik namelijk af en toe doe. Rechter dop van mijn Sennheiser CX-300 is kapot gegaan na 6 jaar gebruik. Dus vandaar dat ik ze gekocht heb. De CX-300 beviel mij goed, maar wilde toch wel iets meer kwaliteit deze keer. Als de bass van de SE215 ongeveer hetzelfde klinkt als die van de CX-300, dan hoor je mij niet klagen.
Kijk eens hier naar wat meetgegevens:
http://en.goldenears.net/5982

Zoals je kunt aflezen in de eerste grafiek heeft de SE215 een stevige volle bass, die een flink stuk harder is dan de overige tonen. Dat zie je ook terug in de grafiek onderaan de review, waar bass relative to midrange een +3,5 krijgt.

Een overstap van de CX-300 naar de SE215 lijkt me dus niet eens zo gek. Verwacht niet dat de SE215 hetzelfde zal klinken, je zult allicht genoeg verschil horen. Maar de door jou gewenste nadruk op de basstonen is zeker aanwezig bij de SE215.

Hier ter vergelijking een in-ear van Beats:
http://en.goldenears.net/28093
Zoals je ziet heeft deze Beats nóg wat meer bassnadruk dan de SE215. Treble relative to midrange krijgt bij de beats een -1 versus 0 voor de SE215, bass relative to midrange is een +4 voor Beats en +3,5 voor de SE215. Het geluid van de Beats is dus donkerder en bassier.

[ Voor 12% gewijzigd door dusty-2011 op 30-07-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb geen ervaring met de cx300, maar wel met de oudere cx400 (zwerft ook nog ergens een review van rond op Tweakers). Ik heb momenteel de Shure 215 en vind het heerlijke doppen. De seals sluiten goed af en vind ze niet echt bass-heavy klinken. Ik luister veel elektronische muziek (techno, elekctro, deephouse) en ze klinken altijd wel in balans. De geluidsbeveling met goedkopere doppen is compleet anders, maar dat komt ook deels door de seals (die de laagweergave absoluut verbeteren). Kan het beter? Oh ja, het is niet alsof ik thuis naar m'n speakers zit te luisteren, maar het geluidsbeeld is echt dik in orde voor het budget. Bijkomend voordeel is de bouw kwaliteit. Het voelt echt nukeproof aan! In deze klasse is de SE215 echt een no-brainer.

Sporten (fietsen) doe ik regelmatig met deze dopjes en daar zijn ze perfect voor. Net als alle in ears krijg je wel vlot geluid van je tikkende kabel door, maar dat is een kwestie van goed vastzetten en proberen

[ Voor 12% gewijzigd door DjVe op 30-07-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Zo, kleine kick...

Ben nu een tijdje in het bezit van de Shure 215. Heb van tevoren altijd de Sennheiser CX300/300II/400 gehad. Thuis gebruik ik ook Sennheiser over-ear.

De Shure's zijn nu inmiddels goed ingespeeld. In het begin had ik zoiet van mmhh, ik mis toch wat bass, maar nu we een tijdje verder zijn valt dat allemaal wel mee. De Sennheisers zijn allemaal nogal toegespotst op laag, terwijl de 215's een veel breder spectrum hebben. Hoog is zeer duidelijk, mid is ook zeer fraai en laag is soms best een verassing. JE hebt niet de oomph van de andere doppen, maar je voelt de bas echt wel laag gaan, je hoort hem duidelijk zonder vervorming.
De bas is een andere ervaring. je hoort meer tonen in de bas, trommels ed klinken echter, duidelijker teriwijl ze toch droog'hard en duidelijk zijn.
Deze in-ear monitoren zijn zuiver, zeer zuiver. Een neutraal beeld zonder uitschieters omhoog of omlaag.

Ik ben echt onder de indruk van deze set en ga rustig doorsparen voor de 425 of zelfs 846 voor als deze ooit aan vervanging toe zijn. Bouwkwaliteit is dik in orde, zeer comfortabel al is het wel even wennen qua draagmethode.

Ik beluister alles digitaal op hoogste kwaliteit flac of analoog van platenspeler. Als je van muziek wil genieten en steeds nieuwe dingen wil horen zijn dit echte aanraders. Wil je alleen oompa-oompa muziek zijn er andere dopjes die daarin meer voorzien.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3828/19871042461_c1cb4f621d_z.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Nieuwe oordoppen van Brainwavz. :D

Afbeeldingslocatie: http://i786.photobucket.com/albums/yy142/exelletor/Jive_PROMO_IMAGE_02%201_zpsbiz4zvgh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i786.photobucket.com/albums/yy142/exelletor/Jive_PROMO_IMAGE_05%201_zps65mrdpnd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i786.photobucket.com/albums/yy142/exelletor/Jive_PROMO_IMAGE_03%201_zpsa4s7lf7e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
shaggy8675 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:11:
Ben nu een tijdje in het bezit van de Shure 215. [...]
Klinken interessant, zo. De wat zware bas en (daardoor) ondermaats midden is precies mijn kritiek op mijn verder best ok AKG K324P's. Die schijnen dezelfde drivers als de Sennheiser CX300 te hebben, Die Shures zijn wel een prijzig speelgoedje, ik hoopte toch een klasse voordeliger iets te kunnen vinden, rond de €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
shaggy8675 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:11:
Zo, kleine kick...

Ben nu een tijdje in het bezit van de Shure 215. Heb van tevoren altijd de Sennheiser CX300/300II/400 gehad. Thuis gebruik ik ook Sennheiser over-ear.

De Shure's zijn nu inmiddels goed ingespeeld. In het begin had ik zoiet van mmhh, ik mis toch wat bass, maar nu we een tijdje verder zijn valt dat allemaal wel mee. De Sennheisers zijn allemaal nogal toegespotst op laag, terwijl de 215's een veel breder spectrum hebben. Hoog is zeer duidelijk, mid is ook zeer fraai en laag is soms best een verassing. JE hebt niet de oomph van de andere doppen, maar je voelt de bas echt wel laag gaan, je hoort hem duidelijk zonder vervorming.
De bas is een andere ervaring. je hoort meer tonen in de bas, trommels ed klinken echter, duidelijker teriwijl ze toch droog'hard en duidelijk zijn.
Deze in-ear monitoren zijn zuiver, zeer zuiver. Een neutraal beeld zonder uitschieters omhoog of omlaag.

Ik ben echt onder de indruk van deze set en ga rustig doorsparen voor de 425 of zelfs 846 voor als deze ooit aan vervanging toe zijn. Bouwkwaliteit is dik in orde, zeer comfortabel al is het wel even wennen qua draagmethode.

Ik beluister alles digitaal op hoogste kwaliteit flac of analoog van platenspeler. Als je van muziek wil genieten en steeds nieuwe dingen wil horen zijn dit echte aanraders. Wil je alleen oompa-oompa muziek zijn er andere dopjes die daarin meer voorzien.

[afbeelding]
Ik wil niet negatief doen maar deze Shure is alles behalve neutraal ex eigenaar van 215 O-) e425 is trouwens wel vrij neutraal . Zijn absoluut geen slechte doppen maar ik erger me dood aan die boomy bass (luister veel rock en metal en daar vind ik deze echt verschrikkelijk klinken overgestapt naar Grado koptelefoon ook niet helemaal eerlijk maar Hans Zimmer vond ik er wel mooi op klinken veel bass enzo :P

Shure se846 heeft pas diepe bass :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, enige tijd ervaring met de cx300ii nu. En ik moet zeggen, ze klinken voor het geld echt prima.

Echter: wie heeft die asymmetrische snoeren uitgevonden zeg? Schijtirritant! Kan er echt geen enkel voordeel aan ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

@ AMDwarior, het zal veel liggen aan je smaak en bevinding denk ik. Ik luister veel jaren 80 muziek soms wat klassiek maar wel heel breed. Moet zeggen dat de 215 op alle vlakken wle behoorlijk goed presteerd, vandaar mijn term "neutraal" een neutraal klankbeeld dat het gros gewoon helder, duidelijk en afgewogen klinkt zonder echt bas heavy of juist mid/high te zijn.

Maar goed, zoals gezegd ieder ervaart het anders en stelt andere eisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Bij goed gemasterd albums klinkt ie niet slecht klopt. Maar veel metal albums vond ik de bass overheersend mid en high compleet verdwenen nu ben ik wel beetje verwend door Grado :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ja, ik luister zelf zelden tot nooit metal, dus heb dat niet als referentie. Maar Grado is niets mis mee maken heel mooi spul :)

Pagina: 1 ... 12 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie