Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-06 17:15
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
De standaard iPhone oordoppen. Bevallen redelijk in de meeste contexten. Alleen tijdens het motorrijden of joggen niet. Ze vallen om zoveel tijd weer uit mijn oren.
In-ears of oordopjes?
In-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Neutraal, neiging naar bass mag ook.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Zeer divers, maar voornamelijk pop, rap en wereldmuziek.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Motorrijden/OV/joggen
• Heb je een merkvoorkeur?
Nee
• Wat is het budget?
70 euro.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Een remote/afstandbediening om handsfree te bellen, muziek te luisteren en etc. De remote dient ook het volume te kunnen bedienen.

Alvast bedankt voor jullie feedback!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:14:
Zo, enige tijd ervaring met de cx300ii nu. En ik moet zeggen, ze klinken voor het geld echt prima.

Echter: wie heeft die asymmetrische snoeren uitgevonden zeg? Schijtirritant! Kan er echt geen enkel voordeel aan ontdekken.
dat is vooral bedoeld om mee te kunnen sporten. De kabel die via de nek gaat, zorgt voor een klein beetje gewicht aan de achterkant van het hoofd/lichaam, waar de rest van de kabel voor langs gaat naar de mp3-speler / telefoon. Ook dat de kabel in de nek min of meer kan liggen helpt behoorlijk.
Al met al zou het de headset i.c.m. het kabelclipje voor op een t-shirt stabieler moeten laten zijn. Plus minder beweging in de kabel en daarmee minder kabelgeluid.

Tot slot kun je vrij gemakkelijk de in-ears uit doen en tegelijkertijd toch om de nek houden. Iets dat ook in het dagelijks leven makkelijk kan zijn. Bijv. een oortje uit doen wanneer je de telefoon op neemt of met iemand praten wilt. :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agadir schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:14:
De standaard iPhone oordoppen. Bevallen redelijk in de meeste contexten. Alleen tijdens het motorrijden of joggen niet. Ze vallen om zoveel tijd weer uit mijn oren.
leuk dat je dit topic gevonden hebt :)

Bedoel je met de standaard iPhone set, de huidige pricewatch: Apple EarPods (Wit) of de oudere, simpeler oordoppen (de "Earbuds")?
In-ears of oordopjes?
In-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Neutraal, neiging naar bass mag ook.
Zeer divers, maar voornamelijk pop, rap en wereldmuziek.
Voor die muziekgenres is het in de basis aan te raden om een in-ear te kiezen met een lichte bass nadruk, omdat daarmee die muziek vaak wat beter tot z'n recht komt.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Motorrijden/OV/joggen
Met name bij sporten komt er regelmatig wat meer beweging en kracht op de kabel. Samen met het zweten en een eventuele regenbui kun je een in-ear vrij snel verslijten / moeten afschrijven in die omstandigheden. Zou je niet eventueel een simpel setje erbij overwegen voor het joggen?
De wat duurdere in-ears zijn vaak iets beter bestand tegen zweten en regen, maar in verhouding tot de prijs nou ook weer niet zo heel veel.
Denk dan aan bijv. een pricewatch: Philips SHE3590WT (Wit) of als je ietsje meer (mid)bass wilt een pricewatch: Sony MDR-EX15LP (Zwart). Bij vrijwel elke lokale elektronicazaak en winkels als de Bruna te koop.
De duurdere in-ears kun je dan gebruiken voor het luisteren op de momenten dat ze minder belast worden.
Nee
• Wat is het budget?
70 euro.
Een remote/afstandbediening om handsfree te bellen, muziek te luisteren en etc. De remote dient ook het volume te kunnen bedienen.
Waarschijnlijk zoek je dan een afstandsbediening die compatibel is met iOS? Of heb je liever een 'universele' set die ook redelijk met Android/Blackberry overweg kan?

Hoe de afstandsbediening uit komt met je helm op de motor en in hoeverre in-ears goed passen onder een helm, weet ik niet voor jou. Dat komt toch vaak aan op de vorm van de oren en helm.
Sommige afstandsbedieningen zitten vrij dicht bij het oor, waardoor je deze mogelijk niet onderweg op de motor goed kunt bedienen. Of mogelijk zelfs gaat irriteren onder de helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-06 17:15
Bluepenguin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:35:
[...]
leuk dat je dit topic gevonden hebt :)

Bedoel je met de standaard iPhone set, de huidige pricewatch: Apple EarPods (Wit) of de oudere, simpeler oordoppen (de "Earbuds")?

[...]
Voor die muziekgenres is het in de basis aan te raden om een in-ear te kiezen met een lichte bass nadruk, omdat daarmee die muziek vaak wat beter tot z'n recht komt.

[...]
Met name bij sporten komt er regelmatig wat meer beweging en kracht op de kabel. Samen met het zweten en een eventuele regenbui kun je een in-ear vrij snel verslijten / moeten afschrijven in die omstandigheden. Zou je niet eventueel een simpel setje erbij overwegen voor het joggen?
De wat duurdere in-ears zijn vaak iets beter bestand tegen zweten en regen, maar in verhouding tot de prijs nou ook weer niet zo heel veel.
Denk dan aan bijv. een pricewatch: Philips SHE3590WT (Wit) of als je ietsje meer (mid)bass wilt een pricewatch: Sony MDR-EX15LP (Zwart). Bij vrijwel elke lokale elektronicazaak en winkels als de Bruna te koop.
De duurdere in-ears kun je dan gebruiken voor het luisteren op de momenten dat ze minder belast worden.

[...]
Waarschijnlijk zoek je dan een afstandsbediening die compatibel is met iOS? Of heb je liever een 'universele' set die ook redelijk met Android/Blackberry overweg kan?

Hoe de afstandsbediening uit komt met je helm op de motor en in hoeverre in-ears goed passen onder een helm, weet ik niet voor jou. Dat komt toch vaak aan op de vorm van de oren en helm.
Sommige afstandsbedieningen zitten vrij dicht bij het oor, waardoor je deze mogelijk niet onderweg op de motor goed kunt bedienen. Of mogelijk zelfs gaat irriteren onder de helm.
Ik heb de huidige oordopjes van Apple, die je met een iPhone 6 krijgt. Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik voor het sporten een extra set oordopjes zal kopen. Verder moet de afstandsbediening inderdaad ios compatible moeten zijn. Normaal gezien is de remote ver genoeg verwijderd, als die er maar zit. Want dat is een vereiste.

Bedankt overigens voor het snelle en volledige antwoord. Ik ga vanavond even kijken naar de aanbevolen oordoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Ben al een tijdje aan het kijken naar de Senheisser IE80. Hiervoor een ie60 gehad, maar verloren in de bus. Die klonken geweldig.

Is de upgrade naar de ie80 het waard? En ik zie dat je ze over je oor moet dragen, iemand ervaring met het normaal dragen ervan?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:28
Persoonlijk vind ik over de oren veel beter in het begin even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:53
CrimpyRex

Voordat ik het vliegtuig instapte heb ik de sennheiser momentum m2 iei aangeschaft. Prima dingen qua geluid, maar ik vind de in-ears vreselijk irritant zitten. Ik zit dus te denken aan een headphone, en wel de akg k451.

Kan iemand mij vertellen of die headphones qua geluid een achteruitgang is tov de sennheisers?

En wanneer dit het geval is, kan iemand mij dan iets anders aanbevelen? Liefst geen over-ears, en ong. 100 euro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bluepenguin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

dat is vooral bedoeld om mee te kunnen sporten. De kabel die via de nek gaat, zorgt voor een klein beetje gewicht aan de achterkant van het hoofd/lichaam, waar de rest van de kabel voor langs gaat naar de mp3-speler / telefoon. Ook dat de kabel in de nek min of meer kan liggen helpt behoorlijk.
Al met al zou het de headset i.c.m. het kabelclipje voor op een t-shirt stabieler moeten laten zijn. Plus minder beweging in de kabel en daarmee minder kabelgeluid.

Tot slot kun je vrij gemakkelijk de in-ears uit doen en tegelijkertijd toch om de nek houden. Iets dat ook in het dagelijks leven makkelijk kan zijn. Bijv. een oortje uit doen wanneer je de telefoon op neemt of met iemand praten wilt. :)
Juist met sporten word ik er gek van. Al het gewicht hangt aan één oor, en de kabel hangt uit het lood. Hier door is er meer geluid van de kabel die tegen mijn borst of rug aan tikt.

Heb er overigens geen clipje bij, dat zou misschien helpen. Wel een oplossing voor een probleem wat er niet had hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

13art

Moderator Mobile
CrimpyRex schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:44:
CrimpyRex

Voordat ik het vliegtuig instapte heb ik de sennheiser momentum m2 iei aangeschaft. Prima dingen qua geluid, maar ik vind de in-ears vreselijk irritant zitten. Ik zit dus te denken aan een headphone, en wel de akg k451.

Kan iemand mij vertellen of die headphones qua geluid een achteruitgang is tov de sennheisers?

En wanneer dit het geval is, kan iemand mij dan iets anders aanbevelen? Liefst geen over-ears, en ong. 100 euro max.
Voor koptelefoon advies is er weer een apart topic in het hifi gedeelte van GoT.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Voor zover ik weet is dat specifiek voor studio en thuisgebruik. Ik wil de koptelefoon ook on the go gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
CrimpyRex schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:55:
Voor zover ik weet is dat specifiek voor studio en thuisgebruik. Ik wil de koptelefoon ook on the go gebruiken.
Nee hoor, is totaal niet het geval. Voor elke soort koptelefoon kan je daar terecht. En dan nog, dan zou het daar nog altijd meer op zijn plaats zijn dan hier in het in-ear topic.
Het grote Headphones topic

On topic:
Zelf heb ik oordoppen van Future Sonic op het moment. Waren zeker niet goedkoop en het geluid is ook prima. Zeker voor mensen die wat meer house/progressive luisteren zijn die zeker aan te raden. Nu hebben ze een nieuwe set uitgebracht; Future Sonics Spectrum G10 Ook zeker niet goedkoop, maar ik ga het wel eens overwegen.

Nadeel van de set die ik nu heb is namelijk dat de draad zo stijf is als het maar kan, niet echt ideaal als je het mij vraagt. Daarbij schijnt het geluid weer net wat beter en mooier te zijn. Maar ja die van mij doen het nog prima, en het is wel weer een bak geld. Zo'n 150 pond als je ze uit Engeland haalt.

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 08-08-2015 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Zijn er andere mensen hier die de Sennheiser M2 IEI hebben? Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Heb 'm blind gekocht omdat hij op whathifi ongelovelijk goed werd beoordeeld, maar het voelt alsof er in deze prijsklasse betere te vinden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
whathifi zou ik nooit nemen als bron om oordopjes aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Kan je dat ook onderbouwen? En welke bron zou ik volgens jou moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Head hifi wordt zwaar gesponsord door Bose en andere grote hifi merken en Audio beoordelen is nogal subjectief , sommige mensen zweren het bij beats andere weer bij Grado etca.

Head hifi is heel duidelijk die geven ook meestal wel aan wat voor soort geluid het produceert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
l3art schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 07:06:
[...]

Nee hoor, is totaal niet het geval. Voor elke soort koptelefoon kan je daar terecht. En dan nog, dan zou het daar nog altijd meer op zijn plaats zijn dan hier in het in-ear topic.
Het grote Headphones topic
In dat geval kan het bericht wat in het headphones topic zeer prominent in beeld staat bij iedere post die je maakt wel wat duidelijker. Bij de quickreply optie staat letterlijk dit bericht:

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik. Hoofdtelefoons voor onderweg (mobiel gebruik) hebben namelijk een plaats gevonden in Accessoires & Navigatie. In-ears vallen vast onder mobile-gebruik en moeten om die reden ook in dat subforum besproken worden...

Of duidelijker:
geen "dopjes"!
dus naar dit topic voor dopjes...

Zoals ik en vele anderen dit bericht interpreteren moet je voor koptelefoons voor onderweg (in de trein bijvoorbeeld) toch echt hier in het in-ear topic zijn, en kunnen ze je in het headphones topic daarmee niet verder helpen.

Als je voor dat soort vragen juist wel in het headphones topic moet zijn en niet in het in-ear topic dan raad ik toch echt aan om dat bericht dat zeer prominent in beeld staat bij de quickreply aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
dusty-2011 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:53:
[...]

In dat geval kan het bericht wat in het headphones topic zeer prominent in beeld staat bij iedere post die je maakt wel wat duidelijker. Bij de quickreply optie staat letterlijk dit bericht:

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik. Hoofdtelefoons voor onderweg (mobiel gebruik) hebben namelijk een plaats gevonden in Accessoires & Navigatie. In-ears vallen vast onder mobile-gebruik en moeten om die reden ook in dat subforum besproken worden...

Of duidelijker:
geen "dopjes"!
dus naar dit topic voor dopjes...

Zoals ik en vele anderen dit bericht interpreteren moet je voor koptelefoons voor onderweg (in de trein bijvoorbeeld) toch echt hier in het in-ear topic zijn, en kunnen ze je in het headphones topic daarmee niet verder helpen.

Als je voor dat soort vragen juist wel in het headphones topic moet zijn en niet in het in-ear topic dan raad ik toch echt aan om dat bericht dat zeer prominent in beeld staat bij de quickreply aan te passen...
Precies dat, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:57
Naar welke prijsklasse moet ik mij begeven als ik custom IEM's wil? Ik heb al enkele jaren een vrij goedkoop setje MEE M6 die best ok klinken, maar nooit echt lekker zitten.

Ik wil iets die perfect op mijn oren aansluit (ook bij het sporten eventueel), en dat gaat zelfs moeilijk worden bij duurdere IEM's vrees ik. Mijn linkeroor zorgt bijvoorbeeld voor weinig problemen, maar aan de rechterkant blijft het oortje niet zitten (ook met alle earplugs die ik erbij gekregen heb) en zit het gewoon niet lekker. Dan zijn custom IEM's de enige optie denk ik... maar waar begin ik?

[ Voor 4% gewijzigd door SanderH_ op 12-08-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
SanderH_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:57:
Naar welke prijsklasse moet ik mij begeven als ik custom IEM's wil? Ik heb al enkele jaren een vrij goedkoop setje MEE M6 die best ok klinken, maar nooit echt lekker zitten.

Ik wil iets die perfect op mijn oren aansluit (ook bij het sporten eventueel), en dat gaat zelfs moeilijk worden bij duurdere IEM's vrees ik. Mijn linkeroor zorgt bijvoorbeeld voor weinig problemen, maar aan de rechterkant blijft het oortje niet zitten (ook met alle earplugs die ik erbij gekregen heb) en zit het gewoon niet lekker. Dan zijn custom IEM's de enige optie denk ik... maar waar begin ik?
Niet echt een antwoord op je vraag, maar heb je al eens andere soorten oordopjes geprobeerd? Ze komen in veel verschillende soorten. Dan denk ik bijvoorbeeld hieraan:
http://nl-nl.sennheiser.com/mx-686g-sports
http://nl-nl.sennheiser.com/pmx-686g-sports
Deze zijn speciaal voor te sporten gemaakt en hebben een oortje dat een hele andere vorm heeft dan je gewend bent. Deze oordopjes gaan niet of nauwelijks het oorkanaal in en kun je misschien wel prima dragen. En door een bepaalde constructie blijven ze ook goed zitten tijdens het sporten.

Wat betreft Custom in-ears kun je hier eens beginnen met je in te lezen:
http://theheadphonelist.c...ear-monitor-buyers-guide/
De serieuze producten in deze markt zijn 250+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-07 22:57
Heb je ook eens Comply earplugs gebruikt? Mijn M6 zitten daar echt veel beter mee en vallen niet uit met sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
dusty-2011 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Niet echt een antwoord op je vraag, maar heb je al eens andere soorten oordopjes geprobeerd? Ze komen in veel verschillende soorten. Dan denk ik bijvoorbeeld hieraan:
http://nl-nl.sennheiser.com/mx-686g-sports
http://nl-nl.sennheiser.com/pmx-686g-sports
Deze zijn speciaal voor te sporten gemaakt en hebben een oortje dat een hele andere vorm heeft dan je gewend bent. Deze oordopjes gaan niet of nauwelijks het oorkanaal in en kun je misschien wel prima dragen. En door een bepaalde constructie blijven ze ook goed zitten tijdens het sporten.

Wat betreft Custom in-ears kun je hier eens beginnen met je in te lezen:
http://theheadphonelist.c...ear-monitor-buyers-guide/
De serieuze producten in deze markt zijn 250+ euro.
Die heb ik eens voorbij zien komen bij Linus:

Het blijft natuurlijk altijd wel een beetje gissen, terwijl je met customs 100% zeker weet dat ze perfect gaan zitten. Het is natuurlijk wel direct fors wat duurder... Dat wordt nog wat research doen
hammy87 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:36:
[...]

Heb je ook eens Comply earplugs gebruikt? Mijn M6 zitten daar echt veel beter mee en vallen niet uit met sporten.
Zaten de "default" earplugs van jou ook nooit echt lekker? Dan is dat misschien nog de goedkoopste oplossing, al is mijn M6 setje zelf al redelijk versleten :+

• dusty-2011
SanderH_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

Die heb ik eens voorbij zien komen bij Linus:

[video]

Het blijft natuurlijk altijd wel een beetje gissen, terwijl je met customs 100% zeker weet dat ze perfect gaan zitten. Het is natuurlijk wel direct fors wat duurder... Dat wordt nog wat research doen
Nee, dat zijn dus niet dezelfde. Dat zie je aan het voorvoegsel OCX. Die OCX zijn echte in-ears ofwel ear canal phones. Die gaan je oorkanaal in, en dat is bij jou de reden dat ze oncomfortabel zitten.

Dat hele probleem van oncomfortabel zitten zou niet moeten bestaan bij oordopjes die niet het oorkanaal ingaan. En aangezien je ermee wilt gaan sporten heb ik dus de mx-686g-sports en de pmx-686g-sports aangeraden. Deze oordopjes verschillen onderling in vorm. De pmx is meer classic earbuds, en de mx lijkt meer op de earpods van apple qua vorm. De mx zal misschien een heel klein beetje in het oorkanaal gaan, maar ligt er grotendeels buiten.

Dat gezegd hebbende, de mx en de pmx kunnen natuurlijk om andere redenen weer oncomfortabel worden bevonden. De mx moet je met zo'n haakje in je oor bevestigen wat misschien niet supercomfortabel zit. En de pmx moet met een hoofdband om, en dat kan door sommigen ook als oncomfortabel worden gezien. Maar het probleem wat jij hebt met het rechteroor, dat het niet lekker zit, en niet in het oorkanaal blijft zitten, dat is in principe opgelost met deze earbuds. Ze gaan immers niet of nauwelijks het oorkanaal in (ze isoleren ook niet het omgevingsgeluid).

Custom in-ear monitors worden door veel mensen als hét comfortabelste gezien, maar het is ook een dure optie natuurlijk. Lang niet iedereen kan of wil het betalen.

• hammy87
  • Laatst online: 10-07 22:57
SanderH_ schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

Zaten de "default" earplugs van jou ook nooit echt lekker? Dan is dat misschien nog de goedkoopste oplossing, al is mijn M6 setje zelf al redelijk versleten :+
Nee altijd een drukkend gevoel. Bij de M6 pro leveren ze nu ook een setje Comply erbij. Deze ga ik eens bestellen als hij in de aanbieding komt.
Naar welke prijsklasse moet ik mij begeven als ik custom IEM's wil?
dat hangt er vanaf "hoe custom" het moet zijn. Traditioneel worden onder customs in de in-ear wereld de absolute top in-ears verstaan. Die door een vakman niet alleen op maat worden gemaakt om te passen in het oor, maar waarvan ook de geluidsweergave volledig wordt aangepast naar de wensen van de klant.
Maar er zijn vele producten die als custom of semi-custom worden verkocht.
Ik heb al enkele jaren een vrij goedkoop setje MEE M6 die best ok klinken, maar nooit echt lekker zitten.
alle anderen hier hebben al de mogelijkheid genoemd om andere opzetstukken te proberen. Dat zou min of meer ook mijn 'standaard' vraag / antwoord zijn. :)
voor de prijs van 'echte' custom in-ears kun je de halve Pricewatch leegkopen. Dus die route zou ik je niet direct aanraden, tenzij je het geld er voor over hebt (denk 5000€+).

Er zijn daarentegen in de laatste jaren heel wat oplossingen / producten op de markt gekomen die voor jouw probleem heel wat betaalbaarder zijn. Je wilt niet per se een op maat gemaakt geluid, maar een op maat gemaakte pasvorm van het deel dat het oor in gaat, niet?
Die 'opzetstukken' kun je op maat laten maken bij een audicien, al dan niet in de vorm dat er een 'standaard' vorm wordt gepakt die in je oor wordt gezet en aangepast.
De meeste bedrijven die dit soort producten aanbieden zijn Amerikaans of Brits. In Nederland is één van de weinig goed verkrijgbare varianten die van Pluggerz. Zij noemen het 2-in-1 music. Althans, zover ik weet. :) http://pluggerz.com/nl/pr.../custom-fit-music-2-in-1/
Pluggerz werkt o.a. samen met Beter Horen, dus je kunt op veel plaatsen in heel Nederland terecht. In België is het dacht ik Amplifon.

Die opzetstukken kunnen op veel goed verkrijgbare in-ears van o.a. Sennheiser, Philips etc. worden gezet. De afmetingen van de nozzle die vereist zijn, passen overigens bij ca. 80% van de in Nederland verkrijgbare in-ears.

• SanderH_
Bluepenguin schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:56:
[...]
dat hangt er vanaf "hoe custom" het moet zijn. Traditioneel worden onder customs in de in-ear wereld de absolute top in-ears verstaan. Die door een vakman niet alleen op maat worden gemaakt om te passen in het oor, maar waarvan ook de geluidsweergave volledig wordt aangepast naar de wensen van de klant.
Maar er zijn vele producten die als custom of semi-custom worden verkocht.

[...]

Er zijn daarentegen in de laatste jaren heel wat oplossingen / producten op de markt gekomen die voor jouw probleem heel wat betaalbaarder zijn. Je wilt niet per se een op maat gemaakt geluid, maar een op maat gemaakte pasvorm van het deel dat het oor in gaat, niet?
Correct. Daar gaat het me vooral om. Ik zou zelfs al meer dan blij zijn met ear tips die perfect passen die ik dan op mijn M6 kan steken.

Aan de andere hand is De Music One is blijkbaar een mooie instapoptie voor CIEM's. Komt op 189 EUR (excl. verzending) vind ik op zich nog doenbaar.

Ze maken blijkbaar ook custom ear tips, al kan het misschien nog wat dichter bij de deur of goedkoper. Lijkt niet zo makkelijk te vinden (hier in België toch).
SanderH_ schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:09:
[...]

Correct. Daar gaat het me vooral om. Ik zou zelfs al meer dan blij zijn met ear tips die perfect passen die ik dan op mijn M6 kan steken.

Aan de andere hand is De Music One is blijkbaar een mooie instapoptie voor CIEM's. Komt op 189 EUR (excl. verzending) vind ik op zich nog doenbaar.

Ze maken blijkbaar ook custom ear tips, al kan het misschien nog wat dichter bij de deur of goedkoper. Lijkt niet zo makkelijk te vinden (hier in België toch).
van pluggerz vind je in vrijwel elke wat grotere Belgische plaats wel een dealer of meerdere dealers. Kun je waarschijnlijk ook direct lokaal informeren naar hoe zoiets werkt + de service lokaal. Customart is zo te zien Pools.
Maar het is uiteraard wat je wilt. En Pluggerz zal niet de enige zijn, ook naar andere merken kun je naar vragen bij een lokale audicien. :)

En wat je zegt: een custom opzet stuk is precies wat zo'n Pluggerz 2-in-1 is. Ik heb geen aandelen of ervaring met hen, maar het is één van de weinige bedrijven die ik ken daarvan. En zo gauw de enige in de Benelux die me te binnen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Op dit moment ben ik al ruim 2 jaar in het bezit van de Shure 215, eigenlijk vanaf het begin ervaar ik problemen met de koppeling tussen het snoertje en de dopjes. Met enige regelmaat valt het geluid van een kant weg als ik met mijn hoofd beweeg, hierbij verhelpt het herpositioneren van de oortjes en/of licht trekken aan de snoertjes richting de oortjes het probleem.

Daarnaast ben ik inmiddels ook al een tijdje de trotse eigenaar van een Beyerdynamic DT-990 waarbij de Shures qua geluid in het niet vallen en vooral heel dof overkomen. Waar ik juist het heldere en snaarstrakke geluid van de DT-990 heel erg kan waarderen.

Door deze twee "problemen" ben ik op zoek naar een nieuw setje in-ears waar ik weer een aantal jaar met plezier naar kan luisteren.

Budget: 100 - 120 euro
Muziek genres: Rock, Klassiek, Hardstyle
Klankbeeld: Zoals de Beyerdynamic DT990 dus :P
Gebruik: On-the-go, op het werk, tijdens het sporten (eigenlijk overal behalve thuis)
Merkvoorkeur: -
Overige: Liefst geen knopjes, volumeregelaars o.i.d. Ik ben op zoek naar in-ears met uitmuntend geluid zonder verdere poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06 15:37
Momenteel gebruik ik Jabra active "in-ears. Deze heeft dopjes die een pasvorm hebben voor in het oor, niet ideaal omdat ze mij niet lekker zitten. Qua geluids qualiteit vind ik ze prima. Verder is het ideaal at ze water en zweet bestendig zijn.
Hiervoor had ik standaart samsung oortjes van een galaxy s5 die hebben het ook redelijk lang vol gehouden (2 maanden), maar kregen een kabelbreuk zonder aanwijsbare reden.
Daarvoor diverse oortjes die door o.a. water en kabelbreuken om het leven zijn gekomen.

In-ears of oordopjes?
In-ears, de echte, niet die vage pasvorm gevallen. Ook geen over-ear haken eraan.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Redelijk evenwicht, eventueel meer neigend naar laag

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Vooral naar Hardcore & andere electronische muziek, regelmatig naar rock en metal en af en toe naar klassiek(achtige) muziek. Ook gebruik ik ze veel bij skype en youtube filmpjes.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? ze moeten geschikt zijn om tijdens het werk (boerderij: trekkerrijden en andere luidruchtige activiteiten) te kunnen gebruiken en ook tijdens hardlopen.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee

Wat is het budget?
Tot €70 (ik hoop er 1-2 jaar mee te doen deze keer 8)7 )

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Ze moeten stevig zijn omdat het nog wel eens wil dat ik ze snel even moet wegdoen, en dan worden ze al gauw even om de hand gewikkeld en in de broekzak gedaan. Uit eigen ervaring weet ik dat dikkere kabels het langer volhouden.
Verder moeten ze water en zweet proof zijn omdat ik regelmatig in de regen bezig ben en ze een beetje schoon wil houden. Tijdens hardlopen zweet ik nogal.
Volume en play/next song controls zouden handig zijn maar niet noodzakelijk

[ Voor 0% gewijzigd door Appie de Drenth op 19-08-2015 01:03 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Appie de Drenth schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:49:
Momenteel gebruik ik Jabra active "in-ears. Deze heeft dopjes die een pasvorm hebben voor in het oor, niet ideaal omdat ze mij niet lekker zitten. Qua geluids qualiteit vind ik ze prima. Verder is het ideaal at ze water en zweet bestendig zijn.
Hiervoor had ik standaart samsung oortjes van een galaxy s5 die hebben het ook redelijk lang vol gehouden (2 maanden), maar kregen een kabelbreuk zonder aanwijsbare reden.
Daarvoor diverse oortjes die door o.a. water en kabelbreuken om het leven zijn gekomen.

In-ears of oordopjes?
In-ears, de echte, niet die vage pasvorm gevallen. Ook geen over-ear haken eraan.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Redelijk evenwicht, eventueel meer neigend naar laag

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Vooral naar Hardcore & andere electronische muziek, regelmatig naar rock en metal en af en toe naar klassiek(achtige) muziek. Ook gebruik ik ze veel bij skype en youtube filmpjes.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? ze moeten geschikt zijn om tijdens het werk (boerderij: trekkerrijden en andere luidruchtige activiteiten) te kunnen gebruiken en ook tijdens hardlopen.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee

Wat is het budget?
Tot €70 (ik hoop er 1-2 jaar mee te doen deze keer 8)7 )

Ze moeten stevig zijn omdat het nog wel eens wil dat ik ze snel even moet wegdoen, en dan worden ze al gauw even om de hand gewikkeld en in de broekzak gedaan. Uit eigen ervaring weet ik dat dikkere kabels het langer volhouden.
Verder moeten ze water en zweet proof zijn omdat ik regelmatig in de regen bezig ben en ze een beetje schoon wil houden. Tijdens hardlopen zweet ik nogal.
Volume en play/next song controls zouden handig zijn maar niet noodzakelijk
Zelf zou ik zo niet weten wat een geschikte in-ear zou zijn voor die prijs, maar je zou eens hier kunnen kijken. Bevat een grote database met honderden review's van in-ears. Het kan niet anders dan dat je daar een goede match tussen vindt, en daarbij als je je vraag daar stelt dan komen ze redelijk vlot (in mijn geval binnen een dag) met een aantal suggesties om je op gang te helpen.

Zelf heb ik daar uitgebreid rond gekeken, veel gelezen, vergeleken en mijn vraag van hierboven ook gesteld en mede op zijn advies ga ik over tot aanschaf van de VSonic GRE07 Bass-Edition :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Misschien hebben jullie een tip voor mij. De kabel van m'n oordoppen gaan altijd kapot, omdat de zijde waarmee ik de oordoppen aansluit op m'n telefoon knakt in mijn broek. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ducktape?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Geen haakse plug gebruiken? Of juist wel.. weet niet hoe je telefoon in je broekzak hebt zitten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Haakse plug is wellicht de oplossing, maar gebruik over het algemeen de EarPods van Apple (ben ik best tevreden over). Is er geen case waarmee je de aansluiting beschermd? Iets van $0.40 dollar in China oid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Wellicht dat een case te vinden valt, anders is het misschien een idee om een kort verlengkabeltje te gebruiken. Hierdoor kun je de plug van de EarPods buiten de broekzak houden, zo'n kabeltje kost over het algemeen toch geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06 15:37
drBunhead schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Zelf zou ik zo niet weten wat een geschikte in-ear zou zijn voor die prijs, maar je zou eens hier kunnen kijken. Bevat een grote database met honderden review's van in-ears. Het kan niet anders dan dat je daar een goede match tussen vindt, en daarbij als je je vraag daar stelt dan komen ze redelijk vlot (in mijn geval binnen een dag) met een aantal suggesties om je op gang te helpen.

Zelf heb ik daar uitgebreid rond gekeken, veel gelezen, vergeleken en mijn vraag van hierboven ook gesteld en mede op zijn advies ga ik over tot aanschaf van de VSonic GRE07 Bass-Edition :) .
Bedankt voor de tip, ik zal daar eens gaan rondneuzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

drBunhead schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:23:
Wellicht dat een case te vinden valt, anders is het misschien een idee om een kort verlengkabeltje te gebruiken. Hierdoor kun je de plug van de EarPods buiten de broekzak houden, zo'n kabeltje kost over het algemeen toch geen drol.
Ik ga deze maar bestellen, als dit een keer kapot gaat is het niet zo erg. :) Helaas wel 1 meter lang :'( --> http://nl.aliexpress.com/...or-iphone/2027663628.html

Edit: als ik deze in het wit kan vinden is het helemaal mooi: http://www.aliexpress.com...to-Female/2046426569.html

[ Voor 22% gewijzigd door iApp op 23-08-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rv0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 16:24

Rv0

Beste oordop-experts, ook ik wil een beroep doen op jullie kennis!

Wat voor oordopjes heb je nu: Creative EP-630, (al 4 jaar(!)) Bevalt perfect, muziek is goed en het belangrijkste, ik merk niet dat ik ze inheb.
In-ears of oordopjes? in-ears
Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? Ik ben opzoek naar in-ears voor computergames. Het gaat er hier dan om dat ik goed voetstappen en schoten in de verte kan horen (ik vermoed dat de midden tonen dan belangrijk zijn?)
Welke muziekgenres luister je het meest naar? De in-ears zijn bedoeld voor gamen! cs:go ga ik ermee doen ( hier een fragment van de geluiden: YouTube: Counter-Strike - Global Offensive (Demo Gameplay)) Verder Techno / techouse / deephouse.
Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Achter de computer! Mogelijk dus een setje met microfoon. Ik kan eventueel ook een aparte mic aanschaffen dat is verder geen probleem.
Heb je een merkvoorkeur? Niet bepaald.
Wat is het budget? ongeveer 100 euro denk ik. Goedkoper is altijd beter.
Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes? Eventueel een microfoon er op. Ik overwoog persoonlijk de coolermaster resonars.

Bedankt voor je tijd! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rv0 op 24-08-2015 01:08 . Reden: Overzichtelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BryanD
  • Laatst online: 20-05 12:02
Hallo iedereen,

Ik ga een vraag stellen die waarschijnlijk al vaker voorbij is gekomen, maar ik hoop dat dat niet al te erg is.

Ik ben opzoek naar nieuwe IEM's. Mijn huidige setje HTC's (die ik bij m'n M8 gekregen heb) hebben last van uitval aan 1 kant waardoor nu nog maar 1 dopje werkt. Tijd voor een nieuw setje dus. Daar heb ik echter jullie hulp bij nodig. Ik heb even de vragen uit de FiPo gekopieerd en zal ze even beantwoorden:

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
HTC's die ik bij m'n telefoon gekregen heb. Op zich prima, maar er mag meer bass in, ik vind het nog wel een beetje te weinig
• In-ears of oordopjes?
In ears
Veel bass en mid's
Hoofdzakelijk luister ik naar hip-hop / rap, maar ook regelmatig dingen als hardstyle, EDM en top 40
Hoofdzakelijk op kantoor, HEEL soms onderweg en thuis vrijwel nooit
Nope
• Wat is het budget?
Ik zit te denken tot ongeveer 75 euro
Een ingebouwde microfoon is wel een hele grote pre, dit aangezien ik op het werk ook regelmatig skype meetings heb en ze daar ook voor gebruik. Verder geen echte eisen over verwachtingen o.i.d.

Ik hoop dat mijn vraag niet al te vervelend is. Ik weet zelf echter niet echt waar ik beginnen moet.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
iApp schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:58:
Misschien hebben jullie een tip voor mij. De kabel van m'n oordoppen gaan altijd kapot, omdat de zijde waarmee ik de oordoppen aansluit op m'n telefoon knakt in mijn broek. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ducktape?
Veertje van een pen om je kabel draaien.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/F74/1XC5/H6WG6TSO/F741XC5H6WG6TSO.LARGE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

BARACUS schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:09:
[...]

Veertje van een pen om je kabel draaien.

[afbeelding]
Waar haal je die veertjes? ff wat pennen uit elkaar gehaald maar hadden geen veertje. :'( Misschien die pennen voor 50 ct bij Action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
iApp schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:37:
[...]

Waar haal je die veertjes? ff wat pennen uit elkaar gehaald maar hadden geen veertje. :'( Misschien die pennen voor 50 ct bij Action?
Met zo'n knopje achterop. Die krijg je toch overal gratis mee als reclame :)

Afbeeldingslocatie: http://avant.co.uk/wp-content/uploads/2012/10/Avant-pen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
BryanD schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:06:
Hallo iedereen,

Ik ga een vraag stellen die waarschijnlijk al vaker voorbij is gekomen, maar ik hoop dat dat niet al te erg is.

Ik ben opzoek naar nieuwe IEM's. Mijn huidige setje HTC's (die ik bij m'n M8 gekregen heb) hebben last van uitval aan 1 kant waardoor nu nog maar 1 dopje werkt. Tijd voor een nieuw setje dus. Daar heb ik echter jullie hulp bij nodig. Ik heb even de vragen uit de FiPo gekopieerd en zal ze even beantwoorden:

HTC's die ik bij m'n telefoon gekregen heb. Op zich prima, maar er mag meer bass in, ik vind het nog wel een beetje te weinig
• In-ears of oordopjes?
In ears
Veel bass en mid's
Hoofdzakelijk luister ik naar hip-hop / rap, maar ook regelmatig dingen als hardstyle, EDM en top 40
Hoofdzakelijk op kantoor, HEEL soms onderweg en thuis vrijwel nooit
Nope
• Wat is het budget?
Ik zit te denken tot ongeveer 75 euro
Een ingebouwde microfoon is wel een hele grote pre, dit aangezien ik op het werk ook regelmatig skype meetings heb en ze daar ook voor gebruik. Verder geen echte eisen over verwachtingen o.i.d.

Ik hoop dat mijn vraag niet al te vervelend is. Ik weet zelf echter niet echt waar ik beginnen moet.

Bij voorbaat dank!
De Sennheiser CX 5.00G lijkt me een mooie match. Geschikt voor HTC telefoons en heeft een geïntegreerde afstandsbediening met microfoon. Verder is de bass duidelijk benadrukt bij deze in-ears. Ze vallen ook nog eens precies binnen je budget aangezien ze al voor 65 euro te krijgen zijn. Zie voor een review bijvoorbeeld http://www.trustedreviews.com/sennheiser-cx-5-00-review.

http://nl-nl.sennheiser.com/earphones-mic-cx-5-00
pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart)

Ben je bereid nog iets meer uit te geven, dan is de Momentum in-ear ook een goede match. Voor dat iets meer geld krijg je dan een nog prominentere bass. De momentum in-ear is ook geschikt voor HTC-telefoons (als je het G-model bestelt) en bevat ook een microfoon.
http://nl-nl.sennheiser.com/momentum-headphones-in-ear
pricewatch: Sennheiser Momentum In-Ear (Zwart)

Indien je bang bent dat de CX 5.00 nog niet bassy genoeg zijn, dan zou je dus voor de momentum in-ears kunnen kiezen. Dan moet je wel een beetje een bass-fan zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn Nocs NS400's zijn helaas kapot gegaan, opeens komt er geen geluid meer uit de rechterkant. Vreemd, want de kabel is nochtans nergens beschadigd en ook "spelen" met alle mogelijke breekpunten in de kabel zorgt er niet voor dat er geluid uit komt. Maargoed, Amazon heeft mijn €70 teruggestort (_o_ wat een bazen) dus we kunnen weer wat anders kopen :)

Wat voor oordopjes heb je nu:
Nocs NS400. Wat me enorm beviel was hoe goed ze isoleerden. Ik neem dagelijks het openbaar vervoer dus veel isolatie icm een goeie bas zorgde ervoor dat muziek nog altijd goed klonk ondanks veel achtergrondlawaai.

In-ears of oordopjes? In-ears

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
Gebalanceerd. Ik ben een AudioTechnica M50X gewoon, die erg goed klinkt, maar een beetje aan de "koele" kant is.
Aan de ene kant kan ik een erg diepe subbass wel waarderen, maar tegelijkertijd ben ik ook iemand die de bass boost altijd uit laat staan omdat het dan te fake klinkt. Mijn Nocs NS400 waren een beetje bass-heavy op dat vlak, maar niet in zodanige mate dat het stoorde.

Welke muziekgenres luister je het meest naar?
Drum & Bass, (Future)House, en wat er op de radio te horen valt.

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?
Op het openbaar vervoer, dus isolatie is wel een must. Nadeel van de Nocs NS400 was dat ik geen Comply tips ervoor kon krijgen (althans, niet zonder €20 verzendkosten want de nieuwe T150's zijn hier niet echt te krijgen). Ik heb nog nooit comply tips gebruikt maar heb er al veel goeie dingen over gehoord, dus ofwel moeten ze out of the box goed isoleren, ofwel moeten ze goed krijgbare comply tips ondersteunen (T100, T200 of T400 dus).

Heb je een merkvoorkeur? Nee. Ik heb een afkeer van Apple en Beats en alles wat "hé kijk ik draag een merk" schreeuwt.

Wat is het budget? Ik heb een refund van €70 gekregen, dus zou het rond die prijs willen houden tenzij er een écht goede reden is om voor iets anders te gaan.

Niet snel stuk gaan is altijd een pré :)

Ik weet niet goed of ik opnieuw voor de Nocs moet gaan of er iemand anders wat goeds weet. Op zich was ik er erg tevreden over, behalve dan dat de music controls niet werkten op Android. Iemand ideeën?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
Misschien Shure SE215? Die heb ik nu een lange tijd en het bevalt me eigenlijk uitstekend.

Voorheen had ik altijd in-ears van een euro of 30 zoals de Sennheiser CX300, maar na meerdere malen last van kabelbreuken wilde ik mijn budget verhogen om voor iets te gaan met beter kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

GioStyle schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:41:
Misschien Shure SE215? Die heb ik nu een lange tijd en het bevalt me eigenlijk uitstekend.

Voorheen had ik altijd in-ears van een euro of 30 zoals de Sennheiser CX300, maar na meerdere malen last van kabelbreuken wilde ik mijn budget verhogen om voor iets te gaan met beter kwaliteit.
Hm. Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van zo'n dingen die je rond je oor doet, en bij Amazon valt hij nog eens €50 buiten budget, dus ik vind 'm niet zo interessant. De Shure SE112 wordt ook wel aangeraden online maar ook die vind ik best lelijk en zou ondersteboven niet zo goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 07:20
Mavamaarten schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:02:
[...]

Hm. Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van zo'n dingen die je rond je oor doet, en bij Amazon valt hij nog eens €50 buiten budget, dus ik vind 'm niet zo interessant. De Shure SE112 wordt ook wel aangeraden online maar ook die vind ik best lelijk en zou ondersteboven niet zo goed klinken.
Wat vind je van de FiiO EX1 of de Havi B3 PRO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

exelletor schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:34:
[...]

Wat vind je van de FiiO EX1 of de Havi B3 PRO?
De FiiO heeft "below average" isolation volgens reviews, er stond zelfs bij dat de reviewer hem niet op de trein zou willen gebruiken. De Havi B3 is volgens reviews dan weer amper zonder amp (hehe, pun intended) te gebruiken, wat ook niet echt gunstig is.

Bedankt voor het meedenken, trouwens. Ik heb al zo veel gegoogled en head-fi reviews gevonden.
Momenteel overweeg ik vooral de Nocs NS500, vanwege het feit dat ik de NS400 wel erg tof vond, en ze ook goedkoop op amazon.de te krijgen zijn.

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 00:37

shicomm

<***>

Na een bijna antiek setje sennheiser oordopjes te hebben gesloopt ben ik op zoek gegaan naar vervangers.
Nog nooit in ears gehad maar de grote hoeveelheid lof over de xiaomi pistons zorgde ervoor dat ik die heb gekocht ( v3 )

De pasvorm is heel erg wennen , heb inmiddels een kleiner setje dopjes aangebracht dan er standaard op zat.
Blijft nu wat beter zitten maar het gevoel blijft erg "raar" ; waarschijnlijk omdat ik voorheen altijd met oordopjes heb gewerkt.

Het geluid klinkt op zich erg zuiver maar ik ben er tot nu toe niet erg happy mee...
Lage tonen zijn eigenlijk gewoon helemaal afwezig en op hogere volumes krijg ik het idee dat ze "overstemmen" cq. "verzuipen" in het geluid.

Ik heb her en der gelezen dat de v2 een betere weergave van laag zou hebben maar is mijn ervaring met de v3 normaal ?
Ergens heb ik het idee dat ik toch naar iets anders moet gaan kijken maar ik heb geen idee wat...

I live in darkness , i exist in the shadow

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

Chiron

Moderator Discord
shicomm schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:41:
Na een bijna antiek setje sennheiser oordopjes te hebben gesloopt ben ik op zoek gegaan naar vervangers.
Nog nooit in ears gehad maar de grote hoeveelheid lof over de xiaomi pistons zorgde ervoor dat ik die heb gekocht ( v3 )

De pasvorm is heel erg wennen , heb inmiddels een kleiner setje dopjes aangebracht dan er standaard op zat.
Blijft nu wat beter zitten maar het gevoel blijft erg "raar" ; waarschijnlijk omdat ik voorheen altijd met oordopjes heb gewerkt.

Het geluid klinkt op zich erg zuiver maar ik ben er tot nu toe niet erg happy mee...
Lage tonen zijn eigenlijk gewoon helemaal afwezig en op hogere volumes krijg ik het idee dat ze "overstemmen" cq. "verzuipen" in het geluid.

Ik heb her en der gelezen dat de v2 een betere weergave van laag zou hebben maar is mijn ervaring met de v3 normaal ?
Ergens heb ik het idee dat ik toch naar iets anders moet gaan kijken maar ik heb geen idee wat...
Weet je zeker dat je echte Xiaomi's hebt gekregen? Er zijn nogal wat neppers in omloop, die zijn meestal te herkennen door de brakke laagweergave.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• shicomm

shicomm

<***>

Chiron schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:55:
[...]
Weet je zeker dat je echte Xiaomi's hebt gekregen? Er zijn nogal wat neppers in omloop, die zijn meestal te herkennen door de brakke laagweergave.
Ik heb alle uiterlijke kenmerken vergeleken en die matchen met hoe het moet zijn.
Heb ze expres bij een NL webshop gekocht om het risico zo laag mogelijk te houden m.b.t. neppers.
De pistons hebben helaas niet die genuine check die andere xiaomi spullen wel hebben als ik het goed heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011

Gewone oordopjes verkopen ze ook nog steeds. Je hebt niet meer superveel keuze qua modellen, maar kwalitatief goede zijn nog steeds te vinden. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg tevreden over mijn Sennheiser MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Voor een goede laagweergave is het aanbevolen om de foampjes/kussentjes op de oordopjes te zetten. Het kan dan ook geen kwaad om wat reserve-kussentjes erbij te bestellen.
Qua geluidsweergave zijn dit de beste Sennheiser-oordopjes die ik heb gehad. Ik heb ook nog Sennheiser-oordopjes van vele jaren terug liggen, maar die vind ik minder goed klinken.

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
shicomm schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:57:
[...]

Ik heb alle uiterlijke kenmerken vergeleken en die matchen met hoe het moet zijn.
Heb ze expres bij een NL webshop gekocht om het risico zo laag mogelijk te houden m.b.t. neppers.
De pistons hebben helaas niet die genuine check die andere xiaomi spullen wel hebben als ik het goed heb...
Ik denk dat die aanname over NL webshops niet per sé juist is. Zij kunnen net zo goed nepproducten verkopen. Als je zeker echte wilt hebben moet je ze bestellen bij shops zoals Banggood, TinyDeal of Ibuygou. Deze shops hebben een goede reputatie en ik heb nog nooit een melding gezien van neppe Pistons die daar gekocht waren.

De klachten die je omschrijft klinken alsof de tips (die rubberen opzetstukjes) van je in-ears geen goede seal, oftewel afsluiting, bieden. Als het geluid van de in-ears uit je oorgang kan ontsnappen zul je als eerste merken dat het geluid erg blikkerig gaat klinken en lage tonen totaal wegvallen. Pak daarom een grotere tip en kijk of je nu een beter geluid krijgt. Probeer zo alle tips uit en je vindt vanzelf de juiste. Je kan beter te groot dan te klein pakken. De in-ears zelf kunnen dan misschien een beetje uitsteken omdat ze minder diep in je oor zitten, maar de afsluiting is meestal wel beter doordat de tip je oorgang beter afsluit.

[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 17-09-2015 14:45 ]

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Beter is tamelijk subjectief, volgens deze review zou de v2 meer bass hebben, maar is het minder strak dan de v3. Meer quantiteit in de v2, meer kwaliteit in de v3.

Ik weet ook niet hoe de Sennheisers die je hiervoor had klinken, maar in het wat goedkopere segment hebben Sennheisers vaak wat aangedikte bas, dus ik kan me ook voorstellen dat je daaraan gewend bent geraakt en dat de pistons nu wat licht klinken qua bas. In dat geval zou het ook een kwestie van gewenning kunnen zijn.

Verder kan het inderdaad ook zo zijn dat als de passing / afdichting niet goed is, dat de bas wegvalt. Het kunnen de tips zijn, dus je kan andere tips proberen of die beter zitten. Soms kan het ook zijn dat een in-ear gewoon niet goed past in je oren, dan kun je eigenlijk weinig doen behalve terugbrengen en iets anders kopen. Dat gebeurd echter niet zo vaak.

• shicomm

shicomm

<***>

Ik heb niet echt een overdaad aan laag nodig maar het klinkt nu dermate "vaag" dat het vergelijk het m'n oude setje een tikje genant word imho...

Ik twijfel of ik ze moet retourneren ( als dat al kan ) want ik ga over 2 weken met vakantie en heb ze dan nodig... :{

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Heb zelf de 1, 2 en piston 3 van Xiaomi. Na een tijdlang luisteren naar de 3 terug geschakeld naar de 2. Deze heeft echt een aangezette bas. Voor house en techno wel lekker, maar neig toch meer naar de 3 qua overall geluid.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als de bas echt vaag is in de zin van ongedefinieerd en zonder detail, dan zou ik inderdaad ze terugbrengen en wat anders halen.

Als het vaag is in de zin van minder nadruk op het laag, dan kan het zijn dat je met gewenning ze meer gaat waarderen. Of niet, als je houdt van wat meer nadruk op het laag (bass heavy), dan moet je misschien weer verder kijken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
shicomm schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:53:
Ik heb niet echt een overdaad aan laag nodig maar het klinkt nu dermate "vaag" dat het vergelijk het m'n oude setje een tikje genant word imho...

Ik twijfel of ik ze moet retourneren ( als dat al kan ) want ik ga over 2 weken met vakantie en heb ze dan nodig... :{
Mocht jij ze bij mijn shop gekocht hebben, dan kun je rustig binnen 15 dagen retourneren, ook met geopende verpakking. Overigens denk ik zelf ook dat je geen goede afsluiting hebt met het kleinste formaat siliconen doppen, probeer eens te kijken naar de laagweergave met alle andere maten en kijk of je verschil hoort(los van het draagcomfort). Mocht dat het geval zijn, kun je ook de kunststof tips van Comply uitproberen. Even wat anders - de pistons 3 moeten wel ingespeeld worden voor optimaal resultaat, hoe lang heb je ze al in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Heb ze inmiddels een uur of 2 laten inspelen.
Erg vreemd ; als ik m'n hand over m'n oor leg lijkt het allemaal ineens stukken beter te klinken dus kennelijk is volledige afsluiting inderdaad van groot belang.

Ik ga proberen met verschillende maten plugjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:30
Beste tweakers,

Ik ben een beetje een leek op het gebied van oordopjes, en heb dus een vraag. Mijn Philips Fidelio oortjes gingen kapot, en daarom wilde ik nieuwe in-ear oordopjes kopen, en ging even rond kijken (heb de iPhone oortjes, maar die passen niet lekker in mijn oor). Ik kwam de BOSE SoundTrue tegen in de winkel die erg prettig zit in mijn oor. Nu keek ik even door, en zag dat er een nieuwe release uitkomt van BOSE: de SoundTrue Ultra die wél je oor afsluit tegen omgevingsgeluid. (€ 150,-)

Nu is mijn vraag: zijn de BOSE oortjes kwalitatief goed voor de prijs, en is daarnaast de service ook oké?

Link naar de genoemde oortjes: https://www.bose.nl/NL/nl...r-selected-apple-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:22
Zoals velen ben ook ik op zoek naar een setje, in-ear, headphones en dan wel die van de wireless variant.

Het verschilt nogal, vanaf goedkope HTC in-ears die ooit bij een telefoon kwamen, tot de iets betere Sony MDR-NC31E die bij mijn Xperia Z2 kwamen of Sony SBH20 wireless in-ears.

In-ears of oordopjes?
In-ears graag en wireless

Een enigszins gebalanceerd geluid met wat bass erin, maar het hoeft niet overdreven Beats stijl te zijn.

Van alles en nog wat, van hier en daar wat pop muziek, rock en metal maar voornamelijk richting hardstyle/hardcore of trance.

Ik wil ze hoofdzakelijk gebruiken voor op het werk (ik ben programmeur), wat voornamelijk zittend werk is maar ik wil toch graag wireless in-ears omdat ik toch regelmatig even om moet lopen naar collega's + ik heb een hekel aan kabels.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee niet echt.

Wat is het budget?
Een echt vast budget heb ik niet, als ze echt goed zijn en aan al mijn eisen voldoen wil ik er best voor betalen. Mijn zoektocht begon naar aanleiding van de Jaybird Bluebuds X en X2, wat vrij prijzige dingen zijn en bij zo'n prijs ben ik toch wat sceptischer dan bij een setje van 50 euro.
Als ik toch iets moet zeggen van prijs, dan liefst rond of onder de 100 euro.

Om het even op een rijtje te zetten:
- Wireless bluetooth in-ears
- Goede accuduur (7uur is een absoluut minimum, liefst 8+ om een volle werkdag te halen)
- Enigszins stijlvol (iets met aluminium of hout is altijd mooi, kleuren silver/wit/zwart, in ieder geval geen fel groen of iets dergelijks)
- Absoluut geen grote blokken (dat laatste stoort mij aan mijn Sony SBH20's)
- Kleine in-ear dingen, geen hele grote dingen die om/over het oor gaan
- Korte kabel tussen de dopjes, met het idee om de kabel in de nek te dragen (zoals de Jaybird X2)
- Noisecancelling is leuk, maar vreet bij draadloos waarschijnlijk teveel
- In-line microfoon is niet perse nodig, ga ik toch niet gebruiken

Hopelijk dat iemand hier wat mee kan, maar ik vrees dat ik ofwel behoorlijk veeleisend ben of anderzijds toch uitkom bij iets als de Jaybird Bluebuds X dan wel X2.

[ Voor 5% gewijzigd door Moi_in_actie op 18-09-2015 22:33 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Anoniem: 697702

Hallo kenners,

Ik ben opzoek naar 2 sets NC oordopjes. Omdat ik deze alleen gebruik in een vliegtuig en niet bepaald 6x per jaar op vakantie ga, zoek ik oordopjes van maximaal €75,00 die toch redelijk het vliegtuig lawaai wegnemen.

Geen
• In-ears of oordopjes?
In ear
Wegens budget kan ik hier niet te hoge eisen aan stellen ben ik bang
House, rock en foute NL muziek :P
Vliegtuig
Nope
• Wat is het budget?
Ja, de NC dient van redelijke kwaliteit te zijn (in verhouding tot budget)

Ik ben een aantal oordopjes tegen gekomen waarvan de reviews nogal uiteen lopen.

Pioneer SE-NC31C
Audio Technica ATH ANC33IS
Digital Silence DS321D (schijnen best aardig te zijn echter zijn nergens meer te verkrijgen)

Misschien heeft iemand van jullie een leuke suggestie of kan een setje aan of afraden :-)

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Na mijn zoektocht heb ik uiteindelijk toch beslist om de Shure SE215's aan te schaffen.
Eerste indrukken: geluid is helemaal wat ik zoek (en ze zijn nog niet ingespeeld). Vrij goed gebalanceerd, bas zeker genoeg aanwezig, maar ook zeker niet te veel.
Qua comfort vind ik het eerlijk gezegd wat tegenvallen. Dit is de eerste keer dat ik in-ears heb die je rond je oor draagt, en ik ben er niet echt een fan van. Daar had ik wat schrik voor. Maar goed, waarschijnlijk is het gewoon even wennen. Isolatie is in elk geval subliem, ik kon niemand horen op de bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-06 19:09
Mavamaarten schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:58:
Na mijn zoektocht heb ik uiteindelijk toch beslist om de Shure SE215's aan te schaffen.
Eerste indrukken: geluid is helemaal wat ik zoek (en ze zijn nog niet ingespeeld). Vrij goed gebalanceerd, bas zeker genoeg aanwezig, maar ook zeker niet te veel.
Qua comfort vind ik het eerlijk gezegd wat tegenvallen. Dit is de eerste keer dat ik in-ears heb die je rond je oor draagt, en ik ben er niet echt een fan van. Daar had ik wat schrik voor. Maar goed, waarschijnlijk is het gewoon even wennen. Isolatie is in elk geval subliem, ik kon niemand horen op de bus :)
Probeer ook de andere ''opzetstukjes/plugs'' eens. Sommigen zweren bij de foam plugs, ik zelf geef de voorkeur voor de medium rubbere plugs.

De kabel was in het begin nogal stug, zelf heb ik deze met een elastiekje een paar nachten in de juiste houding gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Solictice schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:56:
[...]
Probeer ook de andere ''opzetstukjes/plugs'' eens. Sommigen zweren bij de foam plugs, ik zelf geef de voorkeur voor de medium rubbere plugs.

De kabel was in het begin nogal stug, zelf heb ik deze met een elastiekje een paar nachten in de juiste houding gelegd.
Heh, ik heb geprobeerd om de foam tips eraf te krijgen om kleinere te proberen, maar eerlijk gezegd kreeg ik ze er niet af 8)7. Ook googlen bracht geen oplossing, als ik ze er probeer af te trekken dan heb ik het gevoel dat ze scheuren, dus ben ik er maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
De tips kunnen wel redelijk wat hebben. Als je ze goed bij de basis vast pakt, dan wil het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Mavamaarten schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:58:
Hhhmmm ik had een tijdje geleden SE215 maar ik vond de bass veel te veel overheersend leuk voor trance enzo maar voor rock muziek verschrikkelijk.

Shure oordopjes kwa isolation wel top :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Skull candy In-Ears, was verkrijgbaar in grote maat en had een goed bereik (en vol geluid).

In-ears of oordopjes?
In-ears wireless

Vol zuiver geluid, waar de bas niet overdreven aanwezig hoeft te zijn, maar wel zuiver/laag moet kunnen gaan.

Het zal het meeste voor series en films gebruikt gaan worden ICM mijn Samsung Galaxy Tab S2. Voor de rest (hoofdzaak voor het wireless gedeelte) wil ik hem koppelen aan mijn samsung gear s horloge/telefoon (standalone), zodat ik niet op speaker in OV oid gesprekken hoef te voeren (doe ik niet).

Pairen met tablet & telefoon zodat ik in OV kan kijken/bellen.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee, totaal niet.

Wat is het budget?
Als het kan wat ik wil en goed geluid heeft maakt dat wat minder uit.

- Een beetje batterij duur zou fijn zijn (totaal geen ervaring mee)
- Grote maat (heb een grote kop :) )

Ik heb al aardig wat rond zitten kijken, maar met deze eisen is het echt een bomen bos verhaal geworden. Een goede suggestie, of meerdere, worden daardoor ontzettend gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,

Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Darkangle schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:32:
Skull candy In-Ears, was verkrijgbaar in grote maat en had een goed bereik (en vol geluid).

In-ears of oordopjes?
In-ears wireless

Vol zuiver geluid, waar de bas niet overdreven aanwezig hoeft te zijn, maar wel zuiver/laag moet kunnen gaan.

Het zal het meeste voor series en films gebruikt gaan worden ICM mijn Samsung Galaxy Tab S2. Voor de rest (hoofdzaak voor het wireless gedeelte) wil ik hem koppelen aan mijn samsung gear s horloge/telefoon (standalone), zodat ik niet op speaker in OV oid gesprekken hoef te voeren (doe ik niet).

Pairen met tablet & telefoon zodat ik in OV kan kijken/bellen.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee, totaal niet.

Wat is het budget?
Als het kan wat ik wil en goed geluid heeft maakt dat wat minder uit.

- Een beetje batterij duur zou fijn zijn (totaal geen ervaring mee)
- Grote maat (heb een grote kop :) )

Ik heb al aardig wat rond zitten kijken, maar met deze eisen is het echt een bomen bos verhaal geworden. Een goede suggestie, of meerdere, worden daardoor ontzettend gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,

Dark
Met zulke brede eisen is het natuurlijk lastig om fatsoenlijk advies te geven. Ik heb zelf goede ervaringen met Brainwavz BLU-100 en die komt aardig overeen met door jou gewenste soundsignature, maar die heeft een redelijk korte batterijduur van 4 uur afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
exelletor schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:53:
[...]

Met zulke brede eisen is het natuurlijk lastig om fatsoenlijk advies te geven. Ik heb zelf goede ervaringen met Brainwavz BLU-100 en die komt aardig overeen met door jou gewenste soundsignature, maar die heeft een redelijk korte batterijduur van 4 uur afspelen.
Thanks!
Dan gaan we die eens proberen. 4 Uur zou voldoende moeten zijn denk ik.

Waar heb je deze gekocht als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Darkangle schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:11:
[...]
Thanks!
Dan gaan we die eens proberen. 4 Uur zou voldoende moeten zijn denk ik.

Waar heb je deze gekocht als ik mag vragen?
Voordat je tot aankoop besluit te overgaan, kan ik jou aanraden om deze review van toko1 te lezen:
productreview: Brainwavz BLU-100 (Zwart) review door tokko1
Hij heeft het allemaal lekker beknopt beschreven. Iets meer leesvoer vind je op head-fi, al zijn de reviews daar iets meer op audiofielen gericht:
http://www.head-fi.org/pr...vz-blu-100-bluetooth-iems
De BLU-100 is iets van €40 bij MP4Nation in Hong-Kong met daarbijhorende levertijd en (kleine) kans op invoerheffingen, bij de officiele Nederlandse reseller komt die op €42,90 inclusief verzendkosten.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

Chiron

Moderator Discord
Mavamaarten schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:32:
[...]

Heh, ik heb geprobeerd om de foam tips eraf te krijgen om kleinere te proberen, maar eerlijk gezegd kreeg ik ze er niet af 8)7. Ook googlen bracht geen oplossing, als ik ze er probeer af te trekken dan heb ik het gevoel dat ze scheuren, dus ben ik er maar mee gestopt.
Je moet ze eerst even tussen je vingers rollen zodat ze 'ingedrukt' zijn (als het tenminste om memoryfoam tips gaat) en dan kan je ze er zo af knijpen/trekken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Anoniem: 16328

Ik ben benieuwd wat momenteel onder de 30 euro een goede IEM is. Ik ben de topics op Headfi al aan het doorploegen maar ik word een beetje moe van het feit dat alle IEM's met een score van 8 of hoger die ik tegenkom niet in NL verkrijgbaar zijn of überhaupt niet meer te koop zijn :/.

Ik had Sennheiser CX250 dopjes die bevielen prima.

• In-ears of oordopjes?
In-ears.

Warm maar helder. Goede bass mag aanwezig zijn niet overstemmen.

Electronic dance music, ambient, populair, singer songwriter.

Onderweg.

Nee.

• Wat is het budget?
30 euro.

Helaas zijn die CX250's niet meer te koop. Nu op het oog:
Sennheiser CX300 II: http://www.hoofdtelefoons...0-ii-zwart-oordopjes.html
AKG k323xs a: http://www.hoofdtelefoons...421/akg-k323xs-a-wit.html

Zoveel keus. Voor dit moment ga ik het doen met de 10 euro kostende Philips SHE3590:
http://www.head-fi.org/t/...hing-sound-so-good-for-10

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 23-09-2015 14:32 ]

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Zelf net de SONY MDR-EX450 gekocht voor 29,99. Ben zelf erg tevreden over de pasvorm van Sony koptelefoons. Heb ook de EX110 maar voor dat tientje maar zou ik echt de 450 nemen.

Verder heb ik ook de steelseries flux omdat die online erg goede recensies kregen. Die zitten zo slecht en hebben zoveel cable noise dat geluidskwaliteit verder geen rol meer speelt. Onbruikbaar. Je moet je dus niet kapotstaren op wat anderen vinden. Als het niet bij je past heb je er neits aan.

• annuh
  • Laatst online: 08-07 17:44
Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes.

Had vroeger altijd de Sennheisser 300 ii, die perfect bevielen. Daarna de meegeleverde oordopjes bij m'n Z3 Compact gehad die ook goed bevielen, vooral de afstandsbediening. Deze zijn nu echter kapot. Toen heb ik de xiaomi piston 3 gehad, maar na 2 dagen is de plug krom gebogen.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Gebalanceerd
Rock en top 40.
Thuis en tijdens het sporten, zoals fietsen en hardlopen. Ook tijdens het drummen, dus een goede afsluiting is wel fijn, zoals bij de CX 300 ii
Sennheisser of Sony
• Wat is het budget?
Max 50-60 euro
Ik vind oordopjes met een koord achter de nek wel erg fijn en een knopje om de muziek te bedienen tijdens het fietsen.

Ik zag de Sennheiser 5.00g maar deze heeft helaas geen draad voor achter je nek.

Welke oordopjes raden jullie me aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb lang de CX 300 II's gebruikt (trein, werk, fiets) en ben een ardige tijd geleden voor onderweg op de fiets overgestapt naar Jaybird Bluebuds X. Daar heb ik -heel- rap wat Comply foamtips op geschroefd..die standaard tips waren echt ruk :( Van de Jaybirds heb ik al erg lang plezier tijdens het fietsen, sporten of alles waarbij je geen irritant snoertje in de weg wilt hebben zitten. Sinds een tijdje de foamtips van http://www.crystalline-audio.com (via hun Kickstarter) binnengekregen: vergelijkbaar met die van Comply, maar gaan wat langer mee (zit een laagje overheen).

Met normale headphones zat ik ook wat te experimenteren, dus ben dat ook gaan doen voor IEM's:
- 2 stuks Trinity Hyperion IEM's (1x inmiddels richting missus), via hun Kickstarter echt dead cheap, voor het geld leuke dingetjes, tension relief is niet al te sterk dus opletten met uit je oren halen. Erg kleine dopjes ook, en verkrijgbaar met of zonder remote in snoer. Geluid is best okee voor casual luisteren, bas is wat matig.
- 1 x Trinity Delta IEM's: met 3 stuks tuning filters en degelijk gebouwd, bevallen me erg goed. Door grotere behuizing beter aan de behuizing zelf uit je oren te halen. Ook weer beschikbaar met of zonder remote in snoer. prima geschikt om een avondje lekker te luisteren, detailrijk.
- 1 x U1 1964 Ears op de wachtlijst (origineel een Control gebacked op Kickstarter, maar dat liep te veel vertraging op), fancier dingetjes, maar geen idee wanneer die eindelijk op de mat vallen..zou 2016 kunnen zijn.. De ADEL-module leek me vooral wat, minder gestomp op je trommelvlies: beter voor je oren.
- 1x de al genoemde Jaybird Bluebuds X: niet zo heel erg detailrijk maar wel aangenaam, bas is (met foamtips) okee, kost wat maar voor BT-dopjes zeker niet slecht

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
exelletor schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:46:
[...]

Voordat je tot aankoop besluit te overgaan, kan ik jou aanraden om deze review van toko1 te lezen:
productreview: Brainwavz BLU-100 (Zwart) review door tokko1
Hij heeft het allemaal lekker beknopt beschreven. Iets meer leesvoer vind je op head-fi, al zijn de reviews daar iets meer op audiofielen gericht:
http://www.head-fi.org/pr...vz-blu-100-bluetooth-iems
De BLU-100 is iets van €40 bij MP4Nation in Hong-Kong met daarbijhorende levertijd en (kleine) kans op invoerheffingen, bij de officiele Nederlandse reseller komt die op €42,90 inclusief verzendkosten.
Vrijdag middag even besteld bij hears.nl, echter zaterdag niets binnen gekregen. Even nagebeld, en het blijkt dus dat ook al staat er op de site "voor 5 uur besteld, volgende dag binnen" dat gaat niet op voor vrijdag, dan gaan ze om 3 uur naar huis.

Zodra ze binnen zijn en ik tijd kan vinden om ze op te halen laat ik weten hoe ze bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Darkangle schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:38:
[...]
Vrijdag middag even besteld bij hears.nl, echter zaterdag niets binnen gekregen. Even nagebeld, en het blijkt dus dat ook al staat er op de site "voor 5 uur besteld, volgende dag binnen" dat gaat niet op voor vrijdag, dan gaan ze om 3 uur naar huis.

Zodra ze binnen zijn en ik tijd kan vinden om ze op te halen laat ik weten hoe ze bevallen.
Is zo'n eenmanszaak geloof ik, die in tegenstelling tot HDPHNS(vergelijkbare opzet, duurdere segment) niet met een fullfillment bedrijf werkt. Nu staat er bij de verzendtijd: "Op werkdagen binnen 24 uur verzonden.", zal per dag inderdaad verschillend zijn... Ben benieuwd hoe ze jou zullen bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
.

[ Voor 99% gewijzigd door Darkangle op 28-09-2015 17:29 ]

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Heeft iemand nog tips voor een plek waar je voor normale bedragen goede foamtips kan krijgen? 2 jaar geleden via ebay comply tips gekocht en die zijn inmiddels allemaal versleten, in principe zou ik dezelfde wel weer willen hebben alleen de bedragen waarvoor ze op dit moment op ebay staan is echt belachelijk (36 min incl verzenden). Conrad heeft ze ook maar alleen in mix verpakking en ik hoef alleen maar de medium te hebben.
De tips die 2Dutch aangeeft heb ik ook al bekeken alleen accepteren zij alleen creditcard.

Flickr - Strava

• Rednas_N
  • Laatst online: 22:45
GWBoes schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:31:
Heeft iemand nog tips voor een plek waar je voor normale bedragen goede foamtips kan krijgen? 2 jaar geleden via ebay comply tips gekocht en die zijn inmiddels allemaal versleten, in principe zou ik dezelfde wel weer willen hebben alleen de bedragen waarvoor ze op dit moment op ebay staan is echt belachelijk (36 min incl verzenden). Conrad heeft ze ook maar alleen in mix verpakking en ik hoef alleen maar de medium te hebben.
De tips die 2Dutch aangeeft heb ik ook al bekeken alleen accepteren zij alleen creditcard.
Op eBay kan je ook diverse tips kopen, volgens mij ook op Aliexpress en dat soort sites. Er is genoeg aanbod, echter niet diegene die ik graag wil. Ik zoek tips met een filter zodat er geen vuiligheid op de dopjes komt.

Just do it.

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Bij Banggood hebben ze deze en deze. Ze zijn identiek op de diameter van het binnenbuisje na, dus even nameten welke je moet hebben. Ze bevallen mij prima. Ik zou aanraden er meteen 4 te nemen, krijg je nog wat korting en heb je een extra paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Foto's van m'n nieuwste aanwinst, de Sennheiser CX 1.00:

http://s7.postimg.org/b6gkmx8sb/IMG_2018c.jpg
http://s7.postimg.org/72flufcu3/IMG_2022b.jpg
http://s7.postimg.org/inps24ybf/IMG_2028b.jpg
http://s7.postimg.org/p2osyt517/IMG_2031b.jpg
http://s7.postimg.org/472ink8u3/IMG_2038b.jpg
http://s7.postimg.org/61jyj1l8b/IMG_2049b.jpg
http://s7.postimg.org/b1heqzquz/IMG_2056b.jpg

Voorlopig oordeel over de geluidskwaliteit:
Ze klinken uitstekend voor in-ears van 35 euro. Muziek klinkt heel erg muzikaal en levendig. Het midden-bereik en hoog-bereik zijn beide vrij gedetailleerd. De bass is zeker aanwezig maar is niet overdreven hard. Ze hebben een lichte tot milde bassnadruk. De bass kan heel diep gaan. Zowel bass-extensie als treble-extensie stellen voor het geld niet teleur.
Het draagcomfort is uitstekend met de medium tips. Ze isoleren ook redelijk goed.
Bij het afspelen van films valt op dat de stemmen heel natuurlijk klinken en heel goed te verstaan zijn.

Ze klinken wat helderder en gedetailleerder dan de MX 475. De MX 475 kosten dan ook 20 euro, en de CX 1.00 kosten 35 euro. Voor dat extra geld krijg je wat meer detail in de middentonen en hoge tonen. Ook kan de bass wat dieper gaan. De midbass van de CX 1.00 is niet harder dan die van de MX 475, maar de subbass wel. De CX 1.00 klinken wat muzikaler en levendiger.

Er is wel af en toe wat sibilance. Maar dat is niet het type sibilance dat pijn doet aan je oren. Dus dat is niet zo'n probleem.

De CX 1.00 liggen heerlijk als je er van houdt om met de zijkant van je hoofd op het kussen muziek te luisteren.

De CX 1.00 klinken warm maar niet overdreven warm. De bass is ook niet de hele tijd overdreven aanwezig. Ik ben eigenlijk over zowel de kwaliteit als de kwantiteit van de bass tevreden.

Het is heel belangrijk dat je een goede seal hebt. Kies zo groot mogelijke tips die je comfortabel kunt dragen (ook met de mond een stukje open moet het nog lekker zitten) en duw de in-ears zo ver mogelijk naar binnen. Dan zal de bassrespons ook goed zijn. Voor de meeste mensen zijn de medium-sized tips prima.

Wie heeft er nog meer ervaring met de CX 1.00?

Update: ik ben nu geswitched naar de large tips. Die zitten ook comfortabel en geven t.o.v. de medium tips een boost aan de bass. Ik heb inmiddels vele uren geluisterd naar deze in-ears en ben nog steeds erg onder de indruk.
Update2: toch weer terug naar de medium tips. Alhoewel de large tips voor korte luistertijden wel comfortabel zitten, zitten ze voor lang aan één stuk luisteren toch niet comfortabel genoeg. Ook is lachen of de mond ver open doen een beetje oncomfortabel met de large tips. Met de medium tips kan ik mijn mond ver open doen of breed lachen zonder dat het echt oncomfortabel wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door dusty-2011 op 01-10-2015 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Welke zoek je precies? Heb nog wat comply tips thuis liggen, medium, volgens mij uit de 500 serie, in ieder geval de Sports, maar zo te zien ook de Comfort (verpakking met typenr niet bewaard). Heb je daar toevallig wat aan?

Via Comply zelf kun je soms aardig inslaan vanwege promoties, een combipack bij je normale bestelling voor 1 of 2 dollar ofzo. Vind persoonlijk die van Crystalline fijner/duurzamer. Anders is een prepaid CC misschien een idee?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Sony MDR-EX70LP Fontopia. Zijn me goed bevallen voor de laatste 13 jaar.

• In-ears of oordopjes?
In-ear

Vrij neutraal, met iets verhoogde bass en iets verhoogd high.

Jaren 80, pop, rock. Af en toe NL-talig, house/hardcore. (in een gekke bui ;-))

Veelal reizen met de trein en thuis.

Ben van oudsher gewend om eerst te shoppen bij Sony.

• Wat is het budget?
Niet echt begrensd.

Zou mooi zijn als het bluetooth met belfunctie kan hebben.

Is de kwaliteit van de in-ears in de jaren zodanig veel vooruit gegaan, dat bluetooth sets ook beter klinken dan mijn huidige set? Kabel is natuurlijk altijd beter, maar als ik met bluetooth er ook al op vooruit ga, dan heb ik beide gemakken. Iemand hier kijk op of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 10:18
2Dutch schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:38:
Heb lang de CX 300 II's gebruikt (trein, werk, fiets) en ben een ardige tijd geleden voor onderweg op de fiets overgestapt naar Jaybird Bluebuds X. Daar heb ik -heel- rap wat Comply foamtips op geschroefd..die standaard tips waren echt ruk :( Van de Jaybirds heb ik al erg lang plezier tijdens het fietsen, sporten of alles waarbij je geen irritant snoertje in de weg wilt hebben zitten. Sinds een tijdje de foamtips van http://www.crystalline-audio.com (via hun Kickstarter) binnengekregen: vergelijkbaar met die van Comply, maar gaan wat langer mee (zit een laagje overheen).
...
Jij hebt de Bluebuds X, zou je ze aanraden in plaats van een kabel koptelefoon?

Ik heb op mijn werk Sennheiser CX400-II waar de connector inmiddels de geest van begint te geven. Thuis heb ik Klipsch X7i in gebruik en ik hoor weinig tot geen verschil tussen de Sennheiser en de Klipsch. Dus ik weet niet in hoeverre ik als 'audiofiel' ben aan te merken aangezien er wel degelijk een riant prijsverschil in zit.

Nu zit ik te twijfelen, óf House of Marley Uplift kopen (lekker goedkoop, t is toch voor @work, en bij mijn vriendin klinken ze ook prima), óf de Bluebuds X2. In diverse recensies zie ik staan dat het ideale sport oordopjes zijn, maar dat de bas wat matig is (tenzij je de foam tips gebruikt), met de opmerking "maar voor bluetooth of sport dopjes zijn ze veruit het beste".

Dus... wat zou je doen als je ze niet met sporten gebruikt? Zeg je van, houd het dan maar lekker bij een kabel en houd het geld in de zak, of is de kwaliteit wel hoorbaar high-end en is het de investering waard?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
2Dutch schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Welke zoek je precies? Heb nog wat comply tips thuis liggen, medium, volgens mij uit de 500 serie, in ieder geval de Sports, maar zo te zien ook de Comfort (verpakking met typenr niet bewaard). Heb je daar toevallig wat aan?

Via Comply zelf kun je soms aardig inslaan vanwege promoties, een combipack bij je normale bestelling voor 1 of 2 dollar ofzo. Vind persoonlijk die van Crystalline fijner/duurzamer. Anders is een prepaid CC misschien een idee?
Die ik nu heb zijn de TSX-100 (comfort plus) medium. 500 serie is te groot voor mijn in-ears.
Maar misschien moet ik m'n broer even vragen, die heeft wel een cc en gebruikt regelmatig mijn Paypal account, dus kan ook wel een keer andersom.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

F-Tim schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:13:
[...]
Dus... wat zou je doen als je ze niet met sporten gebruikt? Zeg je van, houd het dan maar lekker bij een kabel en houd het geld in de zak, of is de kwaliteit wel hoorbaar high-end en is het de investering waard?
Voor het geld van de Bluebuds X kun je zeer behoorlijke bekabelde dopjes halen, zelfs de wat meer audiofiele Shure's oid. Ik gebruik ze echt nooit voor iets anders dan ''muziek voor tijdens een activiteit" als sporten/tuinieren/op de fiets, waarbij ik wel luister, maar niet zo aandachtig. Voor ff lekker luisteren op de bank of in de trein pak ik m'n Trinity Delta's, lekker lang luisteren achter het bureau kan er ook mee, maar daar pak ik mijn HD 600's het liefst voor natuurlijk :)

Als je niet zoveel verschil hoort tussen instappers en de wat betere dopjes, zou ik geen geld uitgeven aan de Bluebuds. Voor het geld voor de Bluebuds X (waar je sowieso andere tips voor moet pakken, ook weer kosten) kun je zeker wel 2 a 3 setjes bekabelde dopjes halen die prima klinken. Heb je nog ergens in de la een reservesetje ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
2Dutch schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Voor het geld van de Bluebuds X kun je zeer behoorlijke bekabelde dopjes halen, zelfs de wat meer audiofiele Shure's oid. Ik gebruik ze echt nooit voor iets anders dan ''muziek voor tijdens een activiteit" als sporten/tuinieren/op de fiets, waarbij ik wel luister, maar niet zo aandachtig. Voor ff lekker luisteren op de bank of in de trein pak ik m'n Trinity Delta's, lekker lang luisteren achter het bureau kan er ook mee, maar daar pak ik mijn HD 600's het liefst voor natuurlijk :)
...
Thanks voor je snelle antwoord! Heb meteen even de Trinity Delta's opgezocht en wat recensies gelezen... en zojuist een setje besteld! Toevallig zijn ze gister met een sale begonnen voor de Delta Hybrid + remote/mic voor de oorspronkelijke kickstarter prijs, en met die goeie recensies kon ik ze niet laten liggen...

De HD 600 is vast comfortabeler, maar ik ben meer van de in-ears.

Dus indirect, bedankt voor de goeie tip! :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

F-Tim schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:25:
[...]
Thanks voor je snelle antwoord! Heb meteen even de Trinity Delta's opgezocht en wat recensies gelezen... en zojuist een setje besteld! Toevallig zijn ze gister met een sale begonnen voor de Delta Hybrid + remote/mic voor de oorspronkelijke kickstarter prijs, en met die goeie recensies kon ik ze niet laten liggen...

De HD 600 is vast comfortabeler, maar ik ben meer van de in-ears.

Dus indirect, bedankt voor de goeie tip! :)
Oeps wat suf van me, 60 GBP waren ze nu ja! Goed dat je het zelf gevonden hebt :)
Is zelfs nog minder dan ik er pas voor heb betaald met een pak korting :+ Denk dat ik even een 2e setje ga bestellen 2e setje besteld :9 Snel binnen hoor, UK naar hier, dag of 4 met wat geluk. Weet vrijwel zeker dat ze goed gaan bevallen, maar als je tegen die tijd hier even wat ervaringen dropt? Gun jezelf ook wat tijd met elk filtertje, alhoewel ik vermoed dat je bij gunmetal uitkomt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 06-10-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
2Dutch schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:45:
[...]

Oeps wat suf van me, 60 GBP waren ze nu ja! Goed dat je het zelf gevonden hebt :)
Is zelfs nog minder dan ik er pas voor heb betaald met een pak korting :+ Denk dat ik even een 2e setje ga bestellen 2e setje besteld :9 Snel binnen hoor, UK naar hier, dag of 4 met wat geluk. Weet vrijwel zeker dat ze goed gaan bevallen, maar als je tegen die tijd hier even wat ervaringen dropt? Gun jezelf ook wat tijd met elk filtertje, alhoewel ik vermoed dat je bij gunmetal uitkomt ;)
Haha :) Ik zag dat ze van Kickstarter waren, dus wilde daar eerst nog even het topic opzoeken, zo kwam ik ook per toeval bij de kortingsactie uit. Voor 60GBP geen geld! Zal de bevindingen zeker delen! Ben namelijk ook érg benieuwd naar het invloed van het filter... had zelf op basis van de reviews een al een lichte voorkeur voor Silver en Gunmetal.

Ik geloof overigens niet dat het in de 4 dagen lukken denk ik, andere UK bestellingen bekijk zitten ze vrijwel allemaal op 1 week :) Maar hey, als het opschiet hoor je mij niet klagen.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

F-Tim schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:13:
Ik geloof overigens niet dat het in de 4 dagen lukken denk ik, andere UK bestellingen bekijk zitten ze vrijwel allemaal op 1 week :) Maar hey, als het opschiet hoor je mij niet klagen.
Vandaag heb ik m'n 2e paar Delta's binnengekregen, afgelopen dinsdag besteld, zelfs in 3 dagen dus :)
Wel lekker, voor/in het weekend speelgoed binnenkrijgen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 09-10-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Iemand al ooit de Asus FoneMate of Asus EL30 geprobeerd?
Werken deze op GSM en Laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Mijne zijn vrijdag idd de eerste keer aangeboden, zaterdag kon ik ze pas aannemen... verdomd snel zeg! Ik had het niet verwacht Zaterdag even goed geluisterd en ook de zilveren filters even geprobeerd, maar ik houd het bij de grijze! God damn wat klinken deze heerlijk! Strak, helder, goeie bass & treble en ze kunnen hard... ik ga ze in ieder geval niet op vol volume gebruiken. De recensies hebben in ieder geval niks gelogen! En toen ik ze aan m'n vriendin liet horen viel me op dat er geen sound bleeding was.... in tegenstelling tot enkele andere merken die ik thuis heb. Nogmaals thanx voor de (indirecte) tip 2Dutch! :)

Heb vandaag overigens meteen een 2de setje besteld, als verrassing voor vriendinlief die ook al tijden goeie oordoppen wilde... Helaas hebben ze vanaf vandaag de prijs wel verhoogd naar 70 GBP.... maar met de 20% kortingscode alsnog een goeie deal gemaakt! De non-mic varianten zijn iig nu ook in de sale.

2Dutch, weet jij hoe ik het volume op mijn foon kan bedienen? Ik had wel play/pause uitgevonden... maar de volume control nog niet gevonden in de remote...

Edit: Volume is dus niet mogelijk, had al een mail naar Trinity gestuurd en nu ook al een reactie binnen. Snel zijn ze op alle fronten!

[ Voor 12% gewijzigd door F-Tim op 12-10-2015 11:51 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
F-Tim schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:14:

met de 20% kortingscode alsnog een goeie deal gemaakt! De non-mic varianten zijn iig nu ook in de sale.
Welke 20% kortingsactie? Ik kan die zo snel niet vinden. En deze dopjes hebben toch wel mijn interesse weten te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
l3art schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:27:
[...]

Welke 20% kortingsactie? Ik kan die zo snel niet vinden. En deze dopjes hebben toch wel mijn interesse weten te wekken.
Bij de dopjes zat een voucher YOUDESERVETHEBEST, die is voor 10%
Gebruik de volgende code voor 20%: HEADFIMEMBERS01
Dan wordt ie dus gecanceld :) voor de rest die ik blij kan maken met de 10%... zie boven!

Helaas heb ik em de vorige keer niet gezocht/gevonden/gebruikt, anders dan waren ze écht een steal geweest voor 48GBP. De code was gewoon te vinden met de opdracht "Trinity Audio Discount Code" op Google, de 2de hit was al prijs. Aangezien ze de prijs verhoogd hadden wilde ik proberen nog een 2de code te scoren, en toen kwam ik erachter. Jammer genoeg zijn ze niet te combineren... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door F-Tim op 12-10-2015 12:56 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Thnx, ga ik maar gebruiken denk ik. Vraag me alleen af of het verschil in kabel tussen die met microfoon en zonder nog uitmaakt. Die zonder heeft namelijk geen last van het doorklinken van geluid (weet even de term niet meer) als het bijvoorbeeld tijdens sporten tegen kleding aan botst. Maar geen idee of die met mic daar last van heeft of niet.
F-Tim schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Bij de dopjes zat een voucher YOUDESERVETHEBEST, die is voor 10%
Gebruik de volgende code voor 20%: HEADFIMEMBERS01
Dan wordt ie dus gecanceld :) voor de rest die ik blij kan maken met de 10%... zie boven!
Heb ze besteld. De HEADFIMEMBERS01 code werkte nog gewoon, dus voor 54 ponden komen ze nu naar me toe. Ben erg benieuwd. Heb nu oordoppen die erg goed zijn (Future Sonics Atrios MG7) ook erg duur waren, maar de kabel is zo ontzettend stug, daar irriteer ik me nu rot aan. Dus tijd voor iets anders.

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 12-10-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Hebben ze bij Trinity Audio een Y-splitsing, of loopt een deel via de nek naar het andere oor? Via Google zie ik hier en daar Y-splitsing, maar echt een solide antwoord vind ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

F-Tim schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:14:
Mijne zijn vrijdag idd de eerste keer aangeboden, zaterdag kon ik ze pas aannemen... verdomd snel zeg! Ik had het niet verwacht Zaterdag even goed geluisterd en ook de zilveren filters even geprobeerd, maar ik houd het bij de grijze! God damn wat klinken deze heerlijk! Strak, helder, goeie bass & treble en ze kunnen hard... ik ga ze in ieder geval niet op vol volume gebruiken. De recensies hebben in ieder geval niks gelogen! En toen ik ze aan m'n vriendin liet horen viel me op dat er geen sound bleeding was.... in tegenstelling tot enkele andere merken die ik thuis heb. Nogmaals thanx voor de (indirecte) tip 2Dutch! :)
Mooi dat ze goed bevallen d:)b Ik was zelf trouwens die Head-Fi kortingscode helemaal vergeten, ben er nota bene lid 8)7 :P Ach, handig voor een toekomstige bestelling met hoger bedrag..want dat gebeurt vast nog wel een keer gok ik..die Vario van ze (helaas gecancelled) en de sports-IEM's zijn ook erg nice, die BT-module wekt ook mijn interesse..maar ik blijf er even weg voor the sake of my wallet :+

Die Bob van Trinity is ook zeer actief op Head-Fi en op Kickstarter was het ook altijd snel antwoord krijgen, erg fijne tent om je spullen vandaan te halen: erg behulpzaam en vriendelijk en goed spul.
En als er wat is snel de boel oplossen voor je. Zoals het hoort!

Voordat ik het vergeet:
Iemand toevallig nog baat bij wat Comply serie 500 tips? Doe er zelf niks meer mee en Marktplaats wil ik nog even mee wachten... Hoef er niet veel voor te hebben..reepje suikervrije chocola (stevia-gezoet) ofzo? :9 ;)

En voor de mensen die wat meer budget-vriendelijke sport-in ears zoeken met Bluetooth, zag dat Massdrop de Voxoa oordopjes in "de aanbieding" heeft:
https://www.massdrop.com/buy/voxoa-workout-bluetooth-earbuds

Zelf geen ervaring mee overigens, wel hier en daar een review gelezen en die waren (toen) okee.

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 13-10-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-07 23:15
Standaard ouderwetse Apple oordopjes

• In-ears of oordopjes?
Niet echt een voorkeur, al ga ik ervan uit dat in-ear betere kwaliteit waarborgt

Zware bass.

Hip-Hop en R&B

Thuis/OV

Nope

• Wat is het budget?
150 is wel echt de max

Lang dragen zonder pijn zou erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
OmgItsKoen schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:51:
Standaard ouderwetse Apple oordopjes

• In-ears of oordopjes?
Niet echt een voorkeur, al ga ik ervan uit dat in-ear betere kwaliteit waarborgt

Zware bass.

Hip-Hop en R&B

Thuis/OV

Nope

• Wat is het budget?
150 is wel echt de max

Lang dragen zonder pijn zou erg fijn zijn.
De momentum in-ears lijkt me een goede keuze!

http://nl-nl.sennheiser.com/momentum-headphones-in-ear
pricewatch: Sennheiser Momentum In-Ear (Zwart)
http://www.head-fi.org/products/sennheiser-momentum-in-ear

Ze zitten 50 euro onder je maximum budget, dus dat geld spaar je je fijn uit. Ze krijgen hele goede reviews en de bass is ruim voldoende aanwezig.

Hier vind je wat meetgegevens:
http://www.innerfidelity....nnheiserMomentumInEar.pdf
Zoals je in de eerste grafiek kunt aflezen wordt de bass duidelijk benadrukt.

Een goed alternatief is dit:
pricewatch unsorted: Beats by Dr. Dre Beats Tour 2 In-Ear Headphone Black (MH...
http://www.innerfidelity....0-iem#r5lJvBYIpldVd0fe.97
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsTour2014First.pdf
Aan de grafiek in de derde link kun je zelf al aflezen dat deze in-ears de bass nog wat zwaarder benadrukken. Tot in het extreme.

De keuze tussen deze twee laat ik aan jou over. De momentum in-ears hebben een wat mooier geluid, met een flinke bassnadruk, maar niet extreem basszwaar. De Beats klinken ook goed, maar iets minder mooi, maar hebben wel nog wat meer bass dan de momentum. Als je een echte harde bass echt het belangrijkste vindt dan zou ik de Beats kopen. Wil je echter dat de bass flink aanwezig is, maar niet extreem hard, en wil je verder gewoon goed klinkende in-ears, dan zou ik de momentum kiezen. Niet dat de Beats slecht klinken hoor.

Die standaard ouderwetse apple oordopjes (geen in-ears) waren volgens mij helemaal niet zo bassy. Tenminste niet die wat ik wel eens geprobeerd heb (dat was een jaar of 8 geleden). Daar kwam praktisch geen bass uit. Als uit die van jou ook praktisch geen bass komt dan is een overstap naar de Momentum het meest logisch, daar zit al heel wat meer bass in. Heb je echter een ander model dan wat ik vroeger geprobeerd heb, wat al veel bass heeft, en je wilt nog veel meer bass, dan is de Beats misschien een logische keuze. Het is lastig voor mij om in te schatten of nu de Beats of de Momentum in-ears je het beste zouden bevallen.

Persoonlijk zou ik voor hip hop en R&B wel echt voor de momentum in-ears kiezen. De mids en highs van de momentum klinken gewoon beter. En alhoewel de bass wat zachter is dan bij Beats is hij gewoon meer dan voldoende aanwezig.

[ Voor 3% gewijzigd door dusty-2011 op 15-10-2015 19:35 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie