Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:52

13art

Moderator Mobile
Mijn Trinity Delta's zijn ook binnen. Ik was nog aangenaam verrast door een extra paar gouden filters die er bij zaten. Even googlen leerde mij dat je die er alleen begin deze maand bij krijgt.

Maar terug naar de delta's zelf. Wat een mooie iem's zijn het eigenlijk. Dat gunmetal Grey ziet er best chic uit. Maar om nog even een stap terug te doen, alleen de verpakking alleen al ziet er erg netjes uit en geeft je direct het idee dat je een kwaliteit product in handen hebt.

Ik heb meteen even alle 4 de filters uitgeprobeerd en vooralsnog blijf ik bij de meest gebalanceerde van de 4, de gunmetal Grey filters. Nog maar eens luisteren als de dopjes een beetje ingespeeld zijn. Maar in combinatie met de app poweramp waar ik de bas ongeveer in het midden zet bevatten die al behoorlijk veel laag. De zilveren filters dreunen helemaal flink in de oren op het laag gebied, daar draai ik de bas sowieso bij omlaag anders is het too much...

Zelf gebruik ik de grootste maar sleeves. Wellicht iemand die de middel maat gebruikt en wil ruilen? De kleinste houd ik voor mijn vriendin.

Mijn futuresonics gaan in ieder geval aan de kant en in de verkoop. Tot nu toe tevreden met deze aankoop. En ze kunnen in principe alleen maar beter worden als ze ingespeeld worden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Ik heb gisteravond ook de Delta besteld. Was met korting goed geprijsd, voor €65. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
2Dutch schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:02:
[...]
Voordat ik het vergeet:
Iemand toevallig nog baat bij wat Comply serie 500 tips? Doe er zelf niks meer mee en Marktplaats wil ik nog even mee wachten... Hoef er niet veel voor te hebben..reepje suikervrije chocola (stevia-gezoet) ofzo? :9 ;)
Welke maat zijn ze? Passen ze op de delta's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

l3art schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Welke maat zijn ze? Passen ze op de delta's?
Heb ze allemaal even geprobeerd: ze zijn medium en ze passen :) Bij 3 setjes ging het met wat moeite, bij 1 relatief eenvoudig gek genoeg. S500 1x isolation/1x comfort en 1x isolation/1x comfort Tx 500.
Heb met die Comply tips altijd gefriemel nodig om ze op mijn dopjes te krijgen en gebruik netjes hun compatibiliteitstabel, blijkbaar werkt dat bij hun zo. Heb even snel een kiekje gemaakt. Kan zijn dat het schuim hier en daar nog niet helemaal is uitgezet en het er wat funky uitziet, ik heb ze achter elkaar erop gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/141601/rsz_11rsz_12015-10-17_120231.png

De Crystal Tips schuif ik er heel gemakkelijk op, die hebben ook een soepelere inner tube.
Die test ik nog of ze niet te los zitten en loskomen bij het uit de oren halen, maar so far, so good ;)
l3art schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:48:
Zelf gebruik ik de grootste maar sleeves. Wellicht iemand die de middel maat gebruikt en wil ruilen? De kleinste houd ik voor mijn vriendin.
Las deze post net pas (nog niet zo wakker :P) Ik gebruik op 't werk/ter afwisseling thuis de medium, dus heb nog 2 paar van die grote plastic doppies te ruil :) En inderdaad: alles ziet er netjes uit: van verpakking, tot acccessoires tot de producten zelf..en dan met die prijs en service: topper.

[ Voor 33% gewijzigd door 2Dutch op 17-10-2015 12:40 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
JBL Synchros E10 , Begin viel het beetje tegen door de kabel die leek beetje goedkoop maar later werd die wat losser en geluid was eigenlijk prima.

Daarvoor heb ik ook de Sennheiser CX 870 gehad en die bevielen me ook erg goed maar die waren niet meer te koop. Denk dat deze me wel beter bevielen dan de JBL

• In-ears of oordopjes?
In ears :-)

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Moeilijk? ik heb niet veel verstand ervan eerlijk gezegd maar misschien zegt de muziek wat ik luister veel?

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Ik luister veel verschillend, maar deephouse, drum n bass, hardstyle, house wel wat meer.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voor thuis en buiten als ik even aan het fietsen ben of lopen etc.

• Heb je een merkvoorkeur?
Sennheiser beviel me erg maar ik sta voor alles open, altijd leuk als de kwaliteit net wat beter is.

• Wat is het budget?
50 - 70?

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Een knopje voor geluid te stoppen of volume knoppen altijd leuk maar geen must omdat er dan veel oortjes afvallen en gelijk een stuk duurder zijn.
Een platte kabel is ook wel lekker maar ook geen must.

Zelf heb ik veel uit dit topic gelezen en kwam ik deze tegen
SENNHEISER CX 3.00 ZWART
maar ben beetje bang om te bestellen las dat het scherp was en sommige tonen niet haalt.

Ook veel gelezen over de xiaomi piston 3, wat me aansprak was de sterke kabel en de volume knoppen erop.
En natuurlijk de prijs.

En deze spraken me ook nog aan: SENNHEISER CX 5.00G ZWART

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 17:18 . Reden: Onduidelijk ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:16:
JBL Synchros E10 , Begin viel het beetje tegen door de kabel die leek beetje goedkoop maar later werd die wat losser en geluid was eigenlijk prima.

Daarvoor heb ik ook de Sennheiser CX 870 gehad en die bevielen me ook erg goed maar die waren niet meer te koop. Denk dat deze me wel beter bevielen dan de JBL

• In-ears of oordopjes?
In ears :-)

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Moeilijk? ik heb niet veel verstand ervan eerlijk gezegd maar misschien zegt de muziek wat ik luister veel?

Ik luister veel verschillend, maar deephouse, drum n bass, hardstyle, house wel wat meer.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voor thuis en buiten als ik even aan het fietsen ben of lopen etc.

Sennheiser beviel me erg maar ik sta voor alles open, altijd leuk als de kwaliteit net wat beter is.

• Wat is het budget?
50 - 70?

Een knopje voor geluid te stoppen of volume knoppen altijd leuk maar geen must omdat er dan veel oortjes afvallen en gelijk een stuk duurder zijn.
Een platte kabel is ook wel lekker maar ook geen must.

Zelf heb ik veel uit dit topic gelezen en kwam ik deze tegen
SENNHEISER CX 3.00 ZWART
maar ben beetje bang om te bestellen las dat het scherp was en sommige tonen niet haalt.

Ook veel gelezen over de xiaomi piston 3, wat me aansprak was de sterke kabel en de volume knoppen erop.
En natuurlijk de prijs.

En deze spraken me ook nog aan: SENNHEISER CX 5.00G ZWART
Voor de genres die je het meeste luistert, lijken deze in-ears me een geschikte keuze:

Sennheiser CX 2.00 (hebben de gewenste volumeknoppen en mic)
Sennheiser CX 3.00 (hebben geen volumeknoppen en mic)
Sennheiser Momentum in-ear (hebben de gewenste volumeknoppen en mic)

De CX 1.00 is trouwens gewoon een CX 2.00 maar dan zonder volumeknoppen en mic, ze klinken hetzelfde. Ik heb zelf de CX 1.00 en die zijn heerlijk voor de genres die jij luistert. De CX 3.00 is ook prima geschikt voor deze genres, maar hebben dus geen volume knoppen. De Momentum in-ears zijn als het ware een duurdere versie van de CX 2.00. Een wat bredere soundstage, een wat gelaagder geluid. De momentums hebben ook die lekkere beat in het geluid zitten.

De CX 5.00 is wat gebalanceerder en neutraler dan alle andere in-ears die ik hierboven genoemd heb. Nog steeds geschikt voor de genres die je luistert, maar het zou niet m'n eerste keuze zijn.

Wil je niet over je budget heengaan, dan lijkt de CX 2.00 me een hele goede match. Die hebben de gewenste volumeknoppen, en een heel aardig geluid voor de genres die je luistert (voor normale top40 muziek zijn ze ook prima geschikt hoor). Ben je bereid om je budget wat te verruimen, dan zijn de Momentum in-ears een goede match.

Lees ook eens dit artikel door: http://headphone.guru/sen...ar-cx-5-00i-the-cx-2-00i/
Een goed geschreven en uitgebreid artikel wat op veel van de bovengenoemde in-ears ingaat! (behalve de CX 3.00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:26:
[...]

Voor de genres die je het meeste luistert, lijken deze in-ears me een geschikte keuze:

Sennheiser CX 2.00 (hebben de gewenste volumeknoppen en mic)
Sennheiser CX 3.00 (hebben geen volumeknoppen en mic)
Sennheiser Momentum in-ear (hebben de gewenste volumeknoppen en mic)

De CX 1.00 is trouwens gewoon een CX 2.00 maar dan zonder volumeknoppen en mic, ze klinken hetzelfde. Ik heb zelf de CX 1.00 en die zijn heerlijk voor de genres die jij luistert. De CX 3.00 is ook prima geschikt voor deze genres, maar hebben dus geen volume knoppen. De Momentum in-ears zijn als het ware een duurdere versie van de CX 2.00. Een wat bredere soundstage, een wat gelaagder geluid. De momentums hebben ook die lekkere beat in het geluid zitten.

De CX 5.00 is wat gebalanceerder en neutraler dan alle andere in-ears die ik hierboven genoemd heb. Nog steeds geschikt voor de genres die je luistert, maar het zou niet m'n eerste keuze zijn.

Wil je niet over je budget heengaan, dan lijkt de CX 2.00 me een hele goede match. Die hebben de gewenste volumeknoppen, en een heel aardig geluid voor de genres die je luistert (voor normale top40 muziek zijn ze ook prima geschikt hoor). Ben je bereid om je budget wat te verruimen, dan zijn de Momentum in-ears een goede match.

Lees ook eens dit artikel door: http://headphone.guru/sen...ar-cx-5-00i-the-cx-2-00i/
Een goed geschreven en uitgebreid artikel wat op veel van de bovengenoemde in-ears ingaat! (behalve de CX 3.00).
Bedankt voor de informatie en website!
Heb even goed doorgelezen en veel vergelijkt, de CX 2.00G ziet er goed uit.

Alleen nu zit ik even te kijken dat bij de CX 5.00G de kabel plat is en het oortje net even wat verder afzit van de ears.

Heb jij veel last van de ronde kabel? met bijvoorbeeld in de knoop etc?

Die platte kabel en het stukje afstand spreken me ook weer erg aan van de CX 5.00G

Edit: Ben helemaal vergeten te zeggen. Me oude van JBL en Sennheiser haalde echt veel omgeving geluid weg. Dat was erg fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:27:
[...]

Bedankt voor de informatie en website!
Heb even goed doorgelezen en veel vergelijkt, de CX 2.00G ziet er goed uit.

Alleen nu zit ik even te kijken dat bij de CX 5.00G de kabel plat is en het oortje net even wat verder afzit van de ears.

Heb jij veel last van de ronde kabel? met bijvoorbeeld in de knoop etc?

Die platte kabel en het stukje afstand spreken me ook weer erg aan van de CX 5.00G

Edit: Ben helemaal vergeten te zeggen. Me oude van JBL en Sennheiser haalde echt veel omgeving geluid weg. Dat was erg fijn.
De CX 2.00 isoleren ook erg goed hoor. Dit kun je hier zien in de tweede grafiek:
http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX2.pdf
Per frequentie kun je daar zien hoeveel het omgevingsgeluid gedempt wordt. Misschien dat de waardes je niets zeggen, maar het is een goed resultaat.
De eerste grafiek in die link is de frequentierespons. Zoals je ziet wordt de bass wel wat benadrukt, wat zich goed leent voor de genres die je luistert, maar het is niet heel overdreven ofzo. Kijken we bijvoorbeeld naar een model van Beats dan zien we een grafiek die veel schever is: http://www.innerfidelity.com/images/BeatsTour2014First.pdf De basstonen zijn harder t.o.v. de hogere tonen.
De hier veel aangeraden Xiaomi Piston2 is trouwens ook wat zwaarder in de bass dan de CX 2.00: http://www.innerfidelity.com/images/XiaomiPiston2.pdf. De CX 2.00 heeft al best wat bassnadruk, maar de Xiaomi Piston2 nog wat meer. De isolatie tegen omgevingsgeluid van de Xiaomi Piston2 is iets minder goed dan de CX 2.00.

Mijn CX 1.00 zitten af en toe wel in de knoop ja. Dat geef ik ook gewoon eerlijk toe, wat dat betreft zijn ze niet ideaal. Het is voor mij persoonlijk geen groot probleem, ik haal ze gewoon even uit de knoop en stop ze in m'n oren. Ik erger me er niet echt aan. Maar als je snel geërgerd bent is het misschien wel een probleem.
De CX 5.00 zullen minder snel in de knoop raken. Maar ze missen wel wat bassnadruk t.o.v. de CX 2.00. Ik zie qua ideale geluid voor jou eerder een match met de Momentum in-ear of de CX 2.00 (of CX 3.00).

Hier is trouwens iemand overgestapt van de CX870 (die jij vroeger had) naar de CX 5.00:
http://www.head-fi.org/t/...e-cx-3-00-and-cx-5-00g/45
Die is nu tevreden over de CX 5.00. Dus het kan zeker zo zijn dat jij met de CX 5.00 heel tevreden zult zijn.

Uiteindelijk moet je zelf de keuze maken. De CX 5.00 hebben een bredere soundstage, een wat gelaagder geluid, en een kabel die niet snel in de knoop gaat. De CX 2.00 daarentegen zijn goedkoper, en hebben wat meer bassnadruk. De CX 5.00 zijn momenteel vrij goedkoop te krijgen (55 euro), dus voor de prijs hoef je het niet te laten, maar er is een risico dat je de bass wat mager vindt (maar dat hoeft natuurlijk niet, misschien vind je de bass wel genoeg).

Hier trouwens een review van de Piston3 http://ng-reviews.com/reviews/xiaomi-pistons-3-review/. Wat minder overdreven bassy dan de Piston2. Maar ze komen tekort qua soundstage, en detailweergave. Persoonlijk zou ik eerder voor de CX 2.00, 3.00, 5.00 of Momentum in-ears kiezen. Die hebben allemaal meer detail in het geluid.

De CX 2.00 en CX 1.00 zijn trouwens ideaal voor als je graag met de zijkant van je hoofd op een kussen ligt. Ze zijn heel klein en steken niet uit, en liggen zéér comfortabel. De CX 5.00 en Momentum in-ears steken veel verder uit, en lijken me daarvoor minder geschikt. Het gaat er misschien wel mee, maar zal waarschijnlijk minder comfortabel liggen. Maar ik heb het niet uitgeprobeerd met ze, dus het is gewoon een aanname, die misschien niet klopt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 20-10-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:23:
[...]

De CX 2.00 isoleren ook erg goed hoor. Dit kun je hier zien in de tweede grafiek:
Per frequentie kun je daar zien hoeveel het omgevingsgeluid gedempt wordt. Misschien dat de waardes je niets zeggen, maar het is een goed resultaat.
De eerste grafiek in die link is de frequentierespons. Zoals je ziet wordt de bass wel wat benadrukt, wat zich goed leent voor de genres die je luistert, maar het is niet heel overdreven ofzo. Kijken we bijvoorbeeld naar een model van Beats dan zien we een grafiek die veel schever is: http://www.innerfidelity.com/images/BeatsTour2014First.pdf De basstonen zijn harder t.o.v. de hogere tonen.
De hier veel aangeraden Xiaomi Piston2 is trouwens ook wat zwaarder in de bass dan de CX 2.00: http://www.innerfidelity.com/images/XiaomiPiston2.pdf. De CX 2.00 heeft al best wat bassnadruk, maar de Xiaomi Piston2 nog wat meer. De isolatie tegen omgevingsgeluid van de Xiaomi Piston2 is iets minder goed dan de CX 2.00.

Mijn CX 1.00 zitten af en toe wel in de knoop ja. Dat geef ik ook gewoon eerlijk toe, wat dat betreft zijn ze niet ideaal. Het is voor mij persoonlijk geen groot probleem, ik haal ze gewoon even uit de knoop en stop ze in m'n oren. Ik erger me er niet echt aan. Maar als je snel geërgerd bent is het misschien wel een probleem.
De CX 5.00 zullen minder snel in de knoop raken. Maar ze missen wel wat bassnadruk t.o.v. de CX 2.00. Ik zie qua ideale geluid voor jou eerder een match met de Momentum in-ear of de CX 2.00 (of CX 3.00).

Hier is trouwens iemand overgestapt van de CX870 (die jij vroeger had) naar de CX 5.00:
http://www.head-fi.org/t/...e-cx-3-00-and-cx-5-00g/45
Die is nu tevreden over de CX 5.00. Dus het kan zeker zo zijn dat jij met de CX 5.00 heel tevreden zult zijn.

Uiteindelijk moet je zelf de keuze maken. De CX 5.00 hebben een bredere soundstage, een wat gelaagder geluid, en een kabel die niet snel in de knoop gaat. De CX 2.00 daarentegen zijn goedkoper, en hebben wat meer bassnadruk. De CX 5.00 zijn momenteel vrij goedkoop te krijgen (55 euro), dus voor de prijs hoef je het niet te laten, maar er is een risico dat je de bass wat mager vindt (maar dat hoeft natuurlijk niet, misschien vind je de bass wel genoeg).

Hier trouwens een review van de Piston3 http://ng-reviews.com/reviews/xiaomi-pistons-3-review/. Wat minder overdreven bassy dan de Piston2. Maar ze komen tekort qua soundstage, en detailweergave. Persoonlijk zou ik eerder voor de CX 2.00, 3.00, 5.00 of Momentum in-ears kiezen. Die hebben allemaal meer detail in het geluid.

De CX 2.00 en CX 1.00 zijn trouwens ideaal voor als je graag met de zijkant van je hoofd op een kussen ligt. Ze zijn heel klein en steken niet uit, en liggen zéér comfortabel. De CX 5.00 en Momentum in-ears steken veel verder uit, en lijken me daarvoor minder geschikt. Het gaat er misschien wel mee, maar zal waarschijnlijk minder comfortabel liggen. Maar ik heb het niet uitgeprobeerd met ze, dus het is gewoon een aanname, die misschien niet klopt ;)
Damn, echt bedankt voor alle informatie :*)
Heb de hele dag zolang lopen twijfelen hierover. Maar ga voor de 5.00 vanwege de platte kabel en het kost me maar een 10tje duurder dan de 2.00.

Ook heb ik even gelezen over die jongen die mijn oude eerst had en begrijp wel wat die bedoelt. Denk ik dan haha.

Vind het wel fijn dat het wat uitsteekt vanwege dat mijn oren rechtlopen (flaporen) en heb altijd wat uitstekende oordoppen gehad.

Echt nogmaals bedankt voor de informatie heeft me een keuze gemaakt eindelijk :)
Stiekem wel beetje te twijfelen over de bass. Maar de platte kabel en dat het wat uitsteekt is denk perfect voor mij.

-------

Terwijl ik dit zat te typen toch even extra doorgelezen en allebij me oortjes erbij gehaald.
Even soorten muziek afgespeeld met Spotify en me vingers op de knik gehouden.

Nu merk ik toch dat de bass van de CX870 wel erg matig is vergeleken me JBL synchros e10, En het geluid net even wat anders. Wat logisch is natuurlijk.
Misschien zijn mijn oren erg gewend geraakt aan de e10. En dat me keuze toch wel op de 2.00 gaan :P
Altijd moeilijk vind ik deze keuzes. Denk er nog even over na toch maar en zal morgen keuze maken.

But thanks voor alle info heb van de sites die je gaf en fora's aardig veel kunnen inlezen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik wil mijn XBA-C10 (zou eigenlijk 's een review moeten schrijven maar ze zijn toch nergens meer te krijgen voor een normale prijs) dopjes nog iets comfortabeler maken en zit te denken aan comply tips. Hifiklubben schijnt ze te verkopen. Zijn er verder nog Nederlandse winkels? En heeft iemand ervaring met de Chinese kopieen die op aliexpress worden aangeboden?

[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 21-10-2015 14:33 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 02:44:
[...]

Damn, echt bedankt voor alle informatie :*)
Heb de hele dag zolang lopen twijfelen hierover. Maar ga voor de 5.00 vanwege de platte kabel en het kost me maar een 10tje duurder dan de 2.00.

Ook heb ik even gelezen over die jongen die mijn oude eerst had en begrijp wel wat die bedoelt. Denk ik dan haha.

Vind het wel fijn dat het wat uitsteekt vanwege dat mijn oren rechtlopen (flaporen) en heb altijd wat uitstekende oordoppen gehad.

Echt nogmaals bedankt voor de informatie heeft me een keuze gemaakt eindelijk :)
Stiekem wel beetje te twijfelen over de bass. Maar de platte kabel en dat het wat uitsteekt is denk perfect voor mij.

-------

Terwijl ik dit zat te typen toch even extra doorgelezen en allebij me oortjes erbij gehaald.
Even soorten muziek afgespeeld met Spotify en me vingers op de knik gehouden.

Nu merk ik toch dat de bass van de CX870 wel erg matig is vergeleken me JBL synchros e10, En het geluid net even wat anders. Wat logisch is natuurlijk.
Misschien zijn mijn oren erg gewend geraakt aan de e10. En dat me keuze toch wel op de 2.00 gaan :P
Altijd moeilijk vind ik deze keuzes. Denk er nog even over na toch maar en zal morgen keuze maken.

But thanks voor alle info heb van de sites die je gaf en fora's aardig veel kunnen inlezen nog!
Ik heb even wat reviews lopen lezen van de CX870, en ik heb niet het idee gekregen dat ze echt neutraal zijn. Ze hebben wel een beetje wat bassnadruk. De CX 5.00 is ook niet echt neutraal, heeft ook een beetje bassnadruk (alhoewel ze hem in dit artikel http://headphone.guru/sen...ar-cx-5-00i-the-cx-2-00i/ "pretty much tonally balanced" noemen). Indien je het idee hebt dat de bass van de CX870 wel wat harder kan, weet ik dus niet of je wel de CX 5.00 moet kopen. Tenzij je de beschikking hebt over een equalizer, en het niet erg vindt om de bass daarmee te boosten (pas wel op voor mogelijke vervorming hierdoor). De CX 2.00 wordt omschreven als "The sound of the CX 2.00i is very fluid, tonally balanced except with a slightly recessed mid, and a dark base". Die omschrijving past veel beter als je luistert naar genres als deephouse, drum n bass, hardstyle. Dat is allemaal muziek waarbij je de beats goed wilt kunnen horen.
Ik heb net even naar YouTube: Party Drum & Bass Mix 2015 geluisterd, en dit klonk uitstekend op de CX 1.00. De bass was voldoende aanwezig, maar niet overdreven hard.
De CX 2.00 lijkt me dus de veiligste keuze. De CX 5.00 zou ik eerder aanraden aan iemand die pop/rock luistert en een beetje extra bass wilt, maar niet naar deephouse/ drum n bass etc luistert.

Welke keuze je ook maakt, succes met je aankoop. Laat je hier nog even kort weten of je tevreden bent? Indien je wel / niet tevreden bent en waarom, dan kan ik aan iemand die dezelfde genres luistert in de toekomst beter advies geven, op basis van jouw feedback! :)

Edit: de JBL Synchros E10 noemen ze hier "bass focused": http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2462366,00.asp En ze schrijven o.a. " This is a beefy low frequency presence that fans of big bass will enjoy." Als je van zo'n in-ears afkomt zou ik eerder de CX 2.00 of Momentum in-ears aanraden dan de CX 5.00.

[ Voor 4% gewijzigd door dusty-2011 op 21-10-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

Ik heb even wat reviews lopen lezen van de CX870, en ik heb niet het idee gekregen dat ze echt neutraal zijn. Ze hebben wel een beetje wat bassnadruk. De CX 5.00 is ook niet echt neutraal, heeft ook een beetje bassnadruk (alhoewel ze hem in dit artikel http://headphone.guru/sen...ar-cx-5-00i-the-cx-2-00i/ "pretty much tonally balanced" noemen). Indien je het idee hebt dat de bass van de CX870 wel wat harder kan, weet ik dus niet of je wel de CX 5.00 moet kopen. Tenzij je de beschikking hebt over een equalizer, en het niet erg vindt om de bass daarmee te boosten (pas wel op voor mogelijke vervorming hierdoor). De CX 2.00 wordt omschreven als "The sound of the CX 2.00i is very fluid, tonally balanced except with a slightly recessed mid, and a dark base". Die omschrijving past veel beter als je luistert naar genres als deephouse, drum n bass, hardstyle. Dat is allemaal muziek waarbij je de beats goed wilt kunnen horen.
Ik heb net even naar YouTube: Party Drum & Bass Mix 2015 geluisterd, en dit klonk uitstekend op de CX 1.00. De bass was voldoende aanwezig, maar niet overdreven hard.
De CX 2.00 lijkt me dus de veiligste keuze. De CX 5.00 zou ik eerder aanraden aan iemand die pop/rock luistert en een beetje extra bass wilt, maar niet naar deephouse/ drum n bass etc luistert.

Welke keuze je ook maakt, succes met je aankoop. Laat je hier nog even kort weten of je tevreden bent? Indien je wel / niet tevreden bent en waarom, dan kan ik aan iemand die dezelfde genres luistert in de toekomst beter advies geven, op basis van jouw feedback! :)

Edit: de JBL Synchros E10 noemen ze hier "bass focused": http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2462366,00.asp En ze schrijven o.a. " This is a beefy low frequency presence that fans of big bass will enjoy." Als je van zo'n in-ears afkomt zou ik eerder de CX 2.00 of Momentum in-ears aanraden dan de CX 5.00.
Thanks voor je reply nog!
Zit eigenlijk te denken waarom haal ik niet dezelfde die ik al had. Heb er 1,5 jaar meegedaan.
Maar ben altijd nieuwsgierig of het wat beter kan of lekkerder aanvoelt.

Nu ik dit ook heb gelezen ga ik toch voor de CX 2.00 of JBL Synchros E10
Ik zal dit zeker nog laten weten en even vertellen erover wat ik ervan vind als ik de CX 2.00 doe :)

Edit:

Ik heb de CX 2.00 besteld haha, ze komen morgen binnen!
Dacht laat ik het maar gewoon proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:58:
[...]

Cool! Ik ben benieuwd naar je impressies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:18

Tammesp

Next is now

Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
AKG 376, vrij onbekend hier volgens mij. Daarom een linkje: http://us.akg.com/akg-product-detail_us/k-376-blue.html

Ze bevallen mij niet al te best. De bass dreund door alles heen zodat ik niet even lekker een nummertje kan luisteren voordat ik al pijn aan me oren krijg. De normale Samsung oordopjes bevielen zelfs beter...

In-ears of oordopjes?
In ears graag.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik ben er wel achter gekomen dat ik niet al teveel bass wil, want blijkbaar kan ik daar niet heel goed tegen. Dus midden tonen lijkt me goed genoeg. Luister voornamelijk 538 muziek en af en toe wat friese nummers(zoals De Doelleazen)

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Luister nogal veel verschillend muziek, zoals ik hierboven al aangaf ben een radio type. Af en toe een spotify speellijstje van de top 40. Hardstyle en Trance luister ik vaak in het weekend

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voornamelijk voor het OV en ik fiets veel, dus ze mogen er niet zomaar uitvallen. De AKG die ik nu heb vallen er bijna met 1 beweging uit. Dus dat mag niet meer gebeuren.

Heb je een merkvoorkeur?
Neet totaal niet, maar ik hoef geen chineze rommel ;)

Wat is het budget?
50-100. WIl nu graag een setje oordoppen waar ik lang blij van kan zijn

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Een knopje erop waar ik het volgende nummer mee kan doen. Als het kan de volume ook bedienen maar dat is geen harde eis. Een opbergtasje of iets dergelijks is ook altijd mooi meegneomen.

Wat ik gezien heb:

pricewatch: Xiaomi Pistons V3 (Zwart)
pricewatch: Sony MDR-EX650AP (Goud)
pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart)
http://www.whathifi.com/soundmagic/e10s/review

Ik weet niet als deze hierboven wat bij mij passen? Andere suggesties van harte welkom!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 01:25:
[...]

Cool! Ik ben benieuwd naar je impressies :)
Ik had ze om 12 uur binnen al :D
Ik weet niet of deze oortjes ook moeten worden ingespeeld lees daar weleens over.
Maar tot nu toe ben ik zeker blij met deze aankoop! Heb even me favo drum n bass nummertjes geluisterd en wat hardcore, hardstyle deephouse, trance.

Maar die bass is gewoon lekker het is aanwezig en echt voldoende en goed voor mij doen.
(Bij de JBL Synchros was dit wel meer maar dit voelt beter aan)
Heb wel de kussentjes eraf gehaald deze zaten niet lekker in mijn oren en heb die van me oude JBL gebruikt zitten perfect. Isolerend zeker! Hoor me ouders niet praten en de tv.

Maar heb ze nu nog alleen binnen gebruikt 3 uur lang.
Zal eind deze week of volgende week vast nog wel wat posten of er dingen zijn opgevallen.

Maar nogmaals bedankt voor al je info die je hebt gegeven ben tot nu toe weer helemaal blij :*)
Wat ook nog wel grappig is dat wat jij zei dat ze wat minder uitsteken, dacht heb daar weinig aan maar ging ook even rustig me muziek luisteren op me kussen en geen irritatie. Wat wel dus bij de JBL Synchros was.
Alleen wat misschien minder is de ronde kabel maar de volume control en pauzeer en volgende knop maakt het allemaal goed geen vervelende telefoon meer uit me zak halen en volume veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Ik had ze om 12 uur binnen al :D
Ik weet niet of deze oortjes ook moeten worden ingespeeld lees daar weleens over.
Maar tot nu toe ben ik zeker blij met deze aankoop! Heb even me favo drum n bass nummertjes geluisterd en wat hardcore, hardstyle deephouse, trance.

Maar die bass is gewoon lekker het is aanwezig en echt voldoende en goed voor mij doen.
(Bij de JBL Synchros was dit wel meer maar dit voelt beter aan)
Heb wel de kussentjes eraf gehaald deze zaten niet lekker in mijn oren en heb die van me oude JBL gebruikt zitten perfect. Isolerend zeker! Hoor me ouders niet praten en de tv.

Maar heb ze nu nog alleen binnen gebruikt 3 uur lang.
Zal eind deze week of volgende week vast nog wel wat posten of er dingen zijn opgevallen.

Maar nogmaals bedankt voor al je info die je hebt gegeven ben tot nu toe weer helemaal blij :*)
Wat ook nog wel grappig is dat wat jij zei dat ze wat minder uitsteken, dacht heb daar weinig aan maar ging ook even rustig me muziek luisteren op me kussen en geen irritatie. Wat wel dus bij de JBL Synchros was.
Alleen wat misschien minder is de ronde kabel maar de volume control en pauzeer en volgende knop maakt het allemaal goed geen vervelende telefoon meer uit me zak halen en volume veranderen.
Mooi dat ze overall gezien bevallen! :) Altijd fijn om te horen dat iemand grotendeels tevreden is.

Over wat jij kussentjes noemt, de tips. Er is een enorme keuze aan tips die op deze Sennheiser's passen. Je kunt dus altijd ergens via internet wat tips bestellen, en die erop zetten. Op Amazon bijvoorbeeld. Maar zolang je oude JBL tips nog niet versleten zijn kun je altijd die gebruiken :)
Kijk bijvoorbeeld eens hier http://www.amazon.com/s/r...eywords=Silicone+Ear+Tips of hier http://www.amazon.de/s/re...=i%3Aaps%2Ck%3Aohradapter of hier http://www.amazon.de/s/re...ne&ie=UTF8&qid=1445527639 . Op Amazon.de naar Ohradapter zoeken is het makkelijkste denk ik, die leveren ook snel en goedkoop in Nederland. In principe passen ze bijna allemaal op de CX 1.00, en indien ze net niet passen kan een kleine ingreep ze vaak snel passen maken.
Had je wel de goede maat erop gezet van de Sennheiser tips? Medium is voor de meeste mensen prima, maar indien dat irritatie oplevert kun je ook small proberen.

De bass is dus al wat zachter dan je gewend bent. Dan is het denk ik een goede keuze geweest om niet de CX 5.00 te pakken, want die heeft de bass nog wat zachter.

De ronde kabel is in verband met in de knoop gaan inderdaad niet ideaal. Wat misschien wel fijn is aan de kabel is dat hij erg licht is. Met een zware kabel vallen de oortjes misschien gauwer uit je oren zodra je een beetje beweegt, doordat het gewicht van de kabel ze naar beneden trekt.

Voor op een kussen liggen zijn de CX 1.00 inderdaad ideaal! Ik heb in het verleden ook vaak oordopjes gehad die wat verder uitstaken, en dan kreeg ik altijd een beetje irritatie na lang liggen. Met de CX 1.00 heb ik echt nergens last van :)

De CX 1.00 kunnen in principe zonder inspelen al gebruikt worden. Ik merk wel dat ze een klein tikkeltje minder scherp zijn gaan klinken na er lang naar geluisterd te hebben (geen groot verschil, maar net hoorbaar). Maar indien ze iets veranderen na inspelen dan merk je dat vanzelf. Je kunt er gewoon naar luisteren. Ik vind het zelf een beetje onzin om iets nieuws te kopen en ze eerst 50 uur aan de kant te leggen en er non-stop muziek op af te spelen. Ze veranderen misschien wel een beetje naarmate je er langer naar luistert, maar je kunt er gewoon vanaf het begin naar luisteren.

Nog een tip: bewaar het bonnetje / de factuur. Mochten ze onverhoopt binnen twee jaar kapot gaan, dan kun je gratis nieuwe krijgen! Je moet dan even op de website van Sennheiser een RMA aanvragen (http://nl-nl.sennheiser.c...rt-services-rma-aanvragen), en dan stuur je vervolgens de kapotte in-ears samen met de factuur naar Sennheiser op, een tijdje later krijg je dan gratis nieuwe. Deze garantie van 2 jaar geldt ook op kabelbreuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:58:
[...]

Thanks voor je reply nog!
Zit eigenlijk te denken waarom haal ik niet dezelfde die ik al had. Heb er 1,5 jaar meegedaan.
Maar ben altijd nieuwsgierig of het wat beter kan of lekkerder aanvoelt.

Nu ik dit ook heb gelezen ga ik toch voor de CX 2.00 of JBL Synchros E10
Ik zal dit zeker nog laten weten en even vertellen erover wat ik ervan vind als ik de CX 2.00 doe :)

Edit:

Ik kwam zelf ook van de cx870 en ben toen naar de piston v2 gegaan. Vond dat toen wel een vooruitgang. Helaas is het comfort niet helemaal geweldig van de v2. Maak nu altijd gebruik van de v3 wat het qua sound niet haalt bij de v2, maar wel veel lekkerder zit. Ik zou ook een setje v3 halen om te proberen. Voor die €11 hoef je het nu niet te laten.

http://www.banggood.com/O...-Smartphone-p-971961.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tammesp schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:10:
AKG 376, vrij onbekend hier volgens mij. Daarom een linkje: http://us.akg.com/akg-product-detail_us/k-376-blue.html

Ze bevallen mij niet al te best. De bass dreund door alles heen zodat ik niet even lekker een nummertje kan luisteren voordat ik al pijn aan me oren krijg. De normale Samsung oordopjes bevielen zelfs beter...

In-ears of oordopjes?
In ears graag.

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik ben er wel achter gekomen dat ik niet al teveel bass wil, want blijkbaar kan ik daar niet heel goed tegen. Dus midden tonen lijkt me goed genoeg. Luister voornamelijk 538 muziek en af en toe wat friese nummers(zoals De Doelleazen)

Luister nogal veel verschillend muziek, zoals ik hierboven al aangaf ben een radio type. Af en toe een spotify speellijstje van de top 40. Hardstyle en Trance luister ik vaak in het weekend

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voornamelijk voor het OV en ik fiets veel, dus ze mogen er niet zomaar uitvallen. De AKG die ik nu heb vallen er bijna met 1 beweging uit. Dus dat mag niet meer gebeuren.

Heb je een merkvoorkeur?
Neet totaal niet, maar ik hoef geen chineze rommel ;)

Wat is het budget?
50-100. WIl nu graag een setje oordoppen waar ik lang blij van kan zijn

Een knopje erop waar ik het volgende nummer mee kan doen. Als het kan de volume ook bedienen maar dat is geen harde eis. Een opbergtasje of iets dergelijks is ook altijd mooi meegneomen.

Wat ik gezien heb:

pricewatch: Xiaomi Pistons V3 (Zwart)
pricewatch: Sony MDR-EX650AP (Goud)
pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart)
http://www.whathifi.com/soundmagic/e10s/review

Ik weet niet als deze hierboven wat bij mij passen? Andere suggesties van harte welkom!
Je bevindingen over de té harde bass kunnen we natuurlijk eens gaan staven met een frequentierespons. Een frequentierespons laat per frequentie zien hoe hard de tonen klinken. Jouw AKG K376 heeft de volgende frequentierespons:
http://www.innerfidelity.com/images/AKGK376.pdf
De basstonen zijn zo'n 15 tot 25 decibel harder dan alle overige tonen. Even voor de goede orde, een toename van 10 decibel wordt door een mens als twee keer zo hard ervaren. Een toename van 20 decibel wordt door een mens als vier keer zo hard ervaren. Jouw AKG K376 laat de basstonen ongeveer vier keer zo hard klinken dan de overige tonen.
Ter vergelijking hier even een grafiek van een professionele, dure in-ear:
http://www.innerfidelity.com/images/SonyMDREX1000.pdf
We zien aan die grafiek dat de bass eigenlijk nauwelijks harder is dan de overige tonen.

Laten we eens wat modellen van Sennheiser erbij pakken:
http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX1.pdf
http://www.innerfidelity....nnheiserMomentumInEar.pdf
Dit zijn vrij bassy modellen van Sennheiser (lijken nog het meeste op party speakers), maar ze zijn toch al een stuk minder bassy dan de AKG K376.
De Sennheiser CX5 heb ik geen grafiek van, maar ik kan je vertellen dat deze nog een stuk neutraler zijn dan de CX1, CX2 en Momentum in-ear. De CX5 is niet volledig neutraal natuurlijk, ze hebben nog een beetje bassnadruk, maar niet superveel. Ze hebben echt veel en veel minder bass dan de AKG K376.
De Sennheiser CX 5.00 lijken me dus een goede keuze :) Ze hebben een gedetailleerd en gelaagd geluid met wel een beetje bassnadruk, maar niet teveel. Ze voldoen ook aan je extra eisen: er zitten knoppen op om naar een volgend nummer te gaan, om het volume te wijzigen, en om een telefoongesprek aan te nemen. Er wordt ook een draagetui meegeleverd om ze in op te bergen. Let erop dat je het goede model besteld (G voor alle telefoons behalve Apple, I voor Apple).
Lees ook eens dit artikel door, voor info over de CX 5.00:
http://headphone.guru/sen...ar-cx-5-00i-the-cx-2-00i/

De Xiaomi Pistons V3 zijn niet per se een slechte keuze, maar ze klinken niet zo goed als de CX 5.00. Ze hebben met name minder detail in het geluid. En een wat kleinere soundstage.

De Sony MDR-EX650AP missen in ieder geval een volumeregeling. Voor de rest zijn ze wel een goede keuze denk ik. Ze zijn niet neutraal, ze hebben wel wat bassnadruk. Maar véél minder bassy dan de AKG K376.

Of nu de Sennheiser CX 5.00 of de Sony MDR-EX650AP beter klinken weet ik niet. De Sennheisers zijn nu 5 euro goedkoper te krijgen en hebben wel een volumeregeling. Maar de Sony's zijn ook geen slechte keuze.

Zowel van de Sony als van de Sennheiser heb ik nooit gelezen dat ze met één beweging al uit je oren vallen. Dus hopelijk zijn ze wat dat betreft ook een verbetering. Al kan ik geen garanties geven wat dat betreft. Niet iedereen heeft z'n gehoorkanaal precies even groot en in dezelfde vorm, dus niet iedereen zal wat dat betreft dezelfde ervaring hebben, denk ik tenminste.

Van de Sony MDR-EX650AP lees ik wel in sommige user reviews dat ze last hebben van oxidatie. Ze zijn gemaakt van koper, en door oxidatie komt er na een aantal maanden een soort van groene smurrie (patina / kopergroen) uit de oordopjes... Niet iedereen schijnt er last van te hebben hoor, maar meerdere mensen hebben het gerapporteerd. Dit is misschien iets om rekening mee te houden, al weet ik niet of je er last van gaat krijgen. Hier valt het probleem een beetje te zien: https://images-na.ssl-ima.../41QuVPH4j2L._SL1600_.jpg Ze zijn van goudkleurig naar groen gegaan!! Zie Wikipedia: Patina Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat ze niet vochtig worden. Al kunnen ze door lucht alleen ook oxideren.

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door dusty-2011 op 22-10-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dusty-2011 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:35:
[...]

Je bevindingen over de té harde bass kunnen we natuurlijk eens gaan staven met een frequentierespons. Een frequentierespons laat per frequentie zien hoe hard de tonen klinken. Jouw AKG K376 heeft de volgende frequentierespons:
http://www.innerfidelity.com/images/AKGK376.pdf
De basstonen zijn zo'n 15 tot 25 decibel harder dan alle overige tonen. Even voor de goede orde, een toename van 10 decibel wordt door een mens als twee keer zo hard ervaren. Een toename van 20 decibel wordt door een mens als vier keer zo hard ervaren. Jouw AKG K376 laat de basstonen ongeveer vier keer zo hard klinken dan de overige tonen.
Ter vergelijking hier even een grafiek van een professionele, dure in-ear:
We zien aan die grafiek dat de bass eigenlijk nauwelijks harder is dan de overige tonen.

Laten we eens wat modellen van Sennheiser erbij pakken:
http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX1.pdf
http://www.innerfidelity....nnheiserMomentumInEar.pdf
Dit zijn vrij bassy modellen van Sennheiser (lijken nog het meeste op party speakers), maar ze zijn toch al een stuk minder bassy dan de AKG K376.
De Sennheiser CX5 heb ik geen grafiek van, maar ik kan je vertellen dat deze nog een stuk neutraler zijn dan de CX1, CX2 en Momentum in-ear. De CX5 is niet volledig neutraal natuurlijk, ze hebben nog een beetje bassnadruk, maar niet superveel. Ze hebben echt veel en veel minder bass dan de AKG K376.
De Sennheiser CX 5.00 lijken me dus een goede keuze :) Ze hebben een gedetailleerd en gelaagd geluid met wel een beetje bassnadruk, maar niet teveel. Ze voldoen ook aan je extra eisen: er zitten knoppen op om naar een volgend nummer te gaan, om het volume te wijzigen, en om een telefoongesprek aan te nemen. Er wordt ook een draagetui meegeleverd om ze in op te bergen. Let erop dat je het goede model besteld (G voor alle telefoons behalve Apple, I voor Apple).
Lees ook eens dit artikel door, voor info over de CX 5.00:
http://headphone.guru/sen...ar-cx-5-00i-the-cx-2-00i/

De Xiaomi Pistons V3 zijn niet per se een slechte keuze, maar ze klinken niet zo goed als de CX 5.00. Ze hebben met name minder detail in het geluid. En een wat kleinere soundstage.

De Sony MDR-EX650AP missen in ieder geval een volumeregeling. Voor de rest zijn ze wel een goede keuze denk ik. Ze zijn niet neutraal, ze hebben wel wat bassnadruk. Maar véél minder bassy dan de AKG K376.

Of nu de Sennheiser CX 5.00 of de Sony MDR-EX650AP beter klinken weet ik niet. De Sennheisers zijn nu 5 euro goedkoper te krijgen en hebben wel een volumeregeling. Maar de Sony's zijn ook geen slechte keuze.

Zowel van de Sony als van de Sennheiser heb ik nooit gelezen dat ze met één beweging al uit je oren vallen. Dus hopelijk zijn ze wat dat betreft ook een verbetering. Al kan ik geen garanties geven wat dat betreft. Niet iedereen heeft z'n gehoorkanaal precies even groot en in dezelfde vorm, dus niet iedereen zal wat dat betreft dezelfde ervaring hebben, denk ik tenminste.

Van de Sony MDR-EX650AP lees ik wel in sommige user reviews dat ze last hebben van oxidatie. Ze zijn gemaakt van koper, en door oxidatie komt er na een aantal maanden een soort van groene smurrie (patina / kopergroen) uit de oordopjes... Niet iedereen schijnt er last van te hebben hoor, maar meerdere mensen hebben het gerapporteerd. Dit is misschien iets om rekening mee te houden, al weet ik niet of je er last van gaat krijgen. Hier valt het probleem een beetje te zien: https://images-na.ssl-ima.../41QuVPH4j2L._SL1600_.jpg Ze zijn van goudkleurig naar groen gegaan!! Zie Wikipedia: Patina Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat ze niet vochtig worden. Al kunnen ze door lucht alleen ook oxideren.

Succes!
Wo Dusty! Bedankt voor alle informatie. Er is nog behoorlijk wat te vertellen over een oordopje dus _/-\o_

De CX 5 lijken mij ook wel wat. Die neem ik maar, vooral na je mooie uitleg. Hopelijk valt de bass wat mee.

De Sony met dat kwaaltje durf ik niet aan, omdat ik ook wel eens in de regen fiets. Dan moet ik geen groene smurrie eruit krijgen haha.

Verder heb ik niet veel te zeggen, je hebt alles heel helder en makkelijk uitgelegd. Ik ga je zeker op de hoogte stellen hoe ze bevallen!

Hoe zijn de garantie zaken bij Sennheiser? Voor oordopjes is dit een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tammesp schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:08:
[...]

Wo Dusty! Bedankt voor alle informatie. Er is nog behoorlijk wat te vertellen over een oordopje dus _/-\o_

De CX 5 lijken mij ook wel wat. Die neem ik maar, vooral na je mooie uitleg. Hopelijk valt de bass wat mee.

De Sony met dat kwaaltje durf ik niet aan, omdat ik ook wel eens in de regen fiets. Dan moet ik geen groene smurrie eruit krijgen haha.

Verder heb ik niet veel te zeggen, je hebt alles heel helder en makkelijk uitgelegd. Ik ga je zeker op de hoogte stellen hoe ze bevallen!

Hoe zijn de garantie zaken bij Sennheiser? Voor oordopjes is dit een redelijke prijs.
Ok, succes met je aankoop!

Ook voor de CX 5.00 is het trouwens beter om ze niet heel nat te laten worden. In-ears moet je nooit even in een badje leggen zeg maar, dan kunnen ze door waterschade kapot gaan. Wat miezerregen maakt niet uit denk ik, maar als het stortregent is het echt aan te raden om een capuchon te dragen, zodat ze tegen de regen beschermd zijn.

De garantie is naar mijn ervaring goed geregeld bij Sennheiser. Indien ze binnen twee jaar kapot gaan (aan een kabelbreuk bijvoorbeeld) dan krijg je gratis nieuwe. De procedure is simpel. Je bewaart je factuur / bonnetje. Je vraagt zodra ze kapot zijn een RMA aan op de Sennheiser website (http://nl-nl.sennheiser.c...rt-services-rma-aanvragen), en stuurt vervolgens de in-ears samen met de factuur op naar Sennheiser. Zij sturen je dan gratis een nieuw exemplaar op.
Ik heb zelf al een keer gebruik gemaakt van deze garantie. Ik kreeg zonder zeuren gewoon gratis nieuwe. Niets te klagen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dusty-2011 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:52:
[...]

Ok, succes met je aankoop!

Ook voor de CX 5.00 is het trouwens beter om ze niet heel nat te laten worden. In-ears moet je nooit even in een badje leggen zeg maar, dan kunnen ze door waterschade kapot gaan. Wat miezerregen maakt niet uit denk ik, maar als het stortregent is het echt aan te raden om een capuchon te dragen, zodat ze tegen de regen beschermd zijn.

De garantie is naar mijn ervaring goed geregeld bij Sennheiser. Indien ze binnen twee jaar kapot gaan (aan een kabelbreuk bijvoorbeeld) dan krijg je gratis nieuwe. De procedure is simpel. Je bewaart je factuur / bonnetje. Je vraagt zodra ze kapot zijn een RMA aan op de Sennheiser website (http://nl-nl.sennheiser.c...rt-services-rma-aanvragen), en stuurt vervolgens de in-ears samen met de factuur op naar Sennheiser. Zij sturen je dan gratis een nieuw exemplaar op.
Ik heb zelf al een keer gebruik gemaakt van deze garantie. Ik kreeg zonder zeuren gewoon gratis nieuwe. Niets te klagen dus.
Dusty je bent me held! Heb ze vanochtend gehaald bij de Mediamarkt, waren gelukkig nog op voorraad.

Heb ze nu al 2 uren in, beetje rondgelopen, stukje gefietst. En moet zeggen het verbaast wat een mooi geluid eruit komt. Ik hoor nu gewoon meer tonen dan die AKG dopjes, wist niet dat er zoveel verschil in zit. Ze sluiten ook aardig goed de omgevingsgeluid weg, dat heeft die AKG dopjes veel minder. Allemaal pluspunten dus.

Wat betreft de bass is dit goed. De bass dreunt gelukkig niet door alles heen dus ben er tevreden mee. En die 90 graden jackplug is handiger dan ik dacht haha ;)

Is het ook zo dat je de oordoppen moet laten inspelen?

Nog bedankt van je garantie uitleg. Top dat de service goed is.

Ook even de QR code gescand op de verpakking als ik wel een 'echte' Sennheiser product heb, helemaal een echte hier.

Nogmaals bedankt! Misschien dat ik later een review over dit product ga maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tammesp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Dusty je bent me held! Heb ze vanochtend gehaald bij de Mediamarkt, waren gelukkig nog op voorraad.

Heb ze nu al 2 uren in, beetje rondgelopen, stukje gefietst. En moet zeggen het verbaast wat een mooi geluid eruit komt. Ik hoor nu gewoon meer tonen dan die AKG dopjes, wist niet dat er zoveel verschil in zit. Ze sluiten ook aardig goed de omgevingsgeluid weg, dat heeft die AKG dopjes veel minder. Allemaal pluspunten dus.

Wat betreft de bass is dit goed. De bass dreunt gelukkig niet door alles heen dus ben er tevreden mee. En die 90 graden jackplug is handiger dan ik dacht haha ;)

Is het ook zo dat je de oordoppen moet laten inspelen?

Nog bedankt van je garantie uitleg. Top dat de service goed is.

Ook even de QR code gescand op de verpakking als ik wel een 'echte' Sennheiser product heb, helemaal een echte hier.

Nogmaals bedankt! Misschien dat ik later een review over dit product ga maken
Fijn dat je tevreden bent! De CX 5.00 heeft inderdaad een vrij gedetailleerd en gelaagd geluid, t.o.v. de AKG zul je inderdaad meer tonen horen. De nieuwe CX lijn van Sennheiser biedt ook goede geluidsisolatie zoals je al opmerkte.
Goed om te horen dat de bass nu wel een acceptabel volume heeft :) Die AKG wat je eerst had was ook wel extreem basszwaar. Qua bass kan die AKG zich goed meten met basszware modellen van Beats.

Je hoeft ze niet per se te laten inspelen. Zeker niet als je ze meteen al goed vindt klinken. Het kan wel zijn dat ze een klein beetje veranderen na inspelen, maar dat merk je dan vanzelf terwijl je ernaar aan het luisteren bent. Het is zonde om ze nu 50 uur aan de kant te leggen en er niet naar te luisteren, toch?

Twijfelde je na het luisteren dan nog over de echtheid? ;)

"Misschien dat ik later een review over dit product ga maken"
Ik zeg: doen! :) Een goed product als de CX 5.00 verdient een review. Zeker als het zo'n vooruitgang is t.o.v. de in-ears die je eerst had. Tip: leuk je review een beetje op met een aantal zelfgeschoten foto's van de in-ears. Vergeet ook niet om hier even een linkje te posten naar de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind mezelf toch weer zoekende naar nieuwe IEMs. Ik heb geaccepteerd dat met mijn eis dat ze lang mee gaan ik waarschijnlijk zal moeten inleveren op geluid, zeker met mijn budget. Dat is wel het belangrijkste, dat ze lang mee gaan.

Meelectronics M6 Pro. Helaas hebben beide kabels het begeven, en ik heb niet echt zin om nu weer nieuw spul helemaal te importeren uit de VS. Tot nu toe zijn dit wel de dopjes die het langst zijn mee gegaan. Dingen zoals Pistons moet ik absoluut niet hebben, die zijn zo stuk.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Neutraal
Van alles. Het ene moment Jonathan Coulton, het andere moment Queen of Bach. Geen metal. Ook kijk ik veel video's.
Overal, in de huiskamer, in bed, af en toe op de fiets, alleen niet achter de PC. Daar heb ik mijn mooie AKG koptelefoon.
Sennheiser, AKG, en andere merken uit dat lijstje staan altijd goed te boek, maar mijn voorkeur voor die merken is niet heel sterk.
• Wat is het budget?
Pak hem beet 65 euro
Ze moeten tegen een goede stoot kunnen. Ik kan die krengen bijna niet heel houden. Het is ook niet heel onwaarschijnlijk dat ik er bovenop in slaap val. Bij voorkeur ook een kabel die niet te makkelijk allerlei lussen vormt, anders ga ik OCD achtig proberen het recht te trekken, wat niet goed is voor de kabel. Ook wil ik graag een afstandsbediening compatible met mijn Note 3. Volumebediening, pauze en microfoon zijn wel zo fijn om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Amanoo schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:51:
Ik vind mezelf toch weer zoekende naar nieuwe IEMs. Ik heb geaccepteerd dat met mijn eis dat ze lang mee gaan ik waarschijnlijk zal moeten inleveren op geluid, zeker met mijn budget. Dat is wel het belangrijkste, dat ze lang mee gaan.

Meelectronics M6 Pro. Helaas hebben beide kabels het begeven, en ik heb niet echt zin om nu weer nieuw spul helemaal te importeren uit de VS. Tot nu toe zijn dit wel de dopjes die het langst zijn mee gegaan. Dingen zoals Pistons moet ik absoluut niet hebben, die zijn zo stuk.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Neutraal
Van alles. Het ene moment Jonathan Coulton, het andere moment Queen of Bach. Geen metal. Ook kijk ik veel video's.
Overal, in de huiskamer, in bed, af en toe op de fiets, alleen niet achter de PC. Daar heb ik mijn mooie AKG koptelefoon.
Sennheiser, AKG, en andere merken uit dat lijstje staan altijd goed te boek, maar mijn voorkeur voor die merken is niet heel sterk.
• Wat is het budget?
Pak hem beet 65 euro
Ze moeten tegen een goede stoot kunnen. Ik kan die krengen bijna niet heel houden. Het is ook niet heel onwaarschijnlijk dat ik er bovenop in slaap val. Bij voorkeur ook een kabel die niet te makkelijk allerlei lussen vormt, anders ga ik OCD achtig proberen het recht te trekken, wat niet goed is voor de kabel. Ook wil ik graag een afstandsbediening compatible met mijn Note 3. Volumebediening, pauze en microfoon zijn wel zo fijn om te hebben.
Wat dacht je van de pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart)? Bieden een uitstekend geluid. Niet gehéél neutraal, maar geen overdreven bass. Ze hebben de volumebediening, pauzeknop en microfoon. De kabel is van goede kwaliteit en raakt niet gauw in de knoop. Als je enkele posts naar boven leest dan zie je dat ik deze in-ears aan iemand anders had aangeraadt, die ook geen overdreven bass wou, en die was er dik tevreden over.

De bouwkwaliteit van de CX 5.00 is goed. Ik val zelf trouwens regelmatig in slaap bovenop enkele Sennheiser in-ears en die leven ook nog steeds. Wat geweldig is aan Sennheiser is dat ze twee jaar garantie bieden, ook op kabelbreuken. Mocht je kabel onverhoopt dus toch kapot gaan, dan vraag je gewoon een RMA aan op hun site (http://nl-nl.sennheiser.c...rt-services-rma-aanvragen). Vervolgens stuur je de in-ears samen met de factuur (bonnetje) naar hen op, en krijg je gratis nieuwe thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

dusty-2011 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:03:
[...]

Wat dacht je van de pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart)? Bieden een uitstekend geluid. Niet gehéél neutraal, maar geen overdreven bass. Ze hebben de volumebediening, pauzeknop en microfoon. De kabel is van goede kwaliteit en raakt niet gauw in de knoop. Als je enkele posts naar boven leest dan zie je dat ik deze in-ears aan iemand anders had aangeraadt, die ook geen overdreven bass wou, en die was er dik tevreden over.

De bouwkwaliteit van de CX 5.00 is goed. Ik val zelf trouwens regelmatig in slaap bovenop enkele Sennheiser in-ears en die leven ook nog steeds. Wat geweldig is aan Sennheiser is dat ze twee jaar garantie bieden, ook op kabelbreuken. Mocht je kabel onverhoopt dus toch kapot gaan, dan vraag je gewoon een RMA aan op hun site (http://nl-nl.sennheiser.c...rt-services-rma-aanvragen). Vervolgens stuur je de in-ears samen met de factuur (bonnetje) naar hen op, en krijg je gratis nieuwe thuisgestuurd.
Klinkt wel aardig. Misschien eens een poging met die Sennheisers wagen. Maar goed dat ik toch maar 65 euro zei, en niet 50. Die CX5.00 valt precies in dat iets ruimere budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 26-10-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:48
Sennheiser MX580

• In-ears of oordopjes?
Oordopjes, Ik heb een keer urbeats geprobeerd maar deze vallen altijd uit mijn oren, een maatje grotere tip deed pijn aan mijn oor.

Geen idee, als het maar goed klinkt

Ik luister naar Terror, veel bass welke goed en zuiver moet klinken.
Tevens zal ik ze gebruiken voor het bekijken van studie filmpjes waar veel in gesproken word, hier mag de bass niet in overheersen.

Tijdens het sporten.
Thuis op de bank als het vrouwtje goede tijden slechte tijden aan het kijken is.

De Sennheiser valt uit elkaar, liever iets met meer degelijkheid.

• Wat is het budget?
Ongeveer 50 euro, als ik voor een tientje of twintig euro veel betere heb vind ik dat ook niet erg.

Als ik ze in een tas stop hoop ik dat ze niet zo in de knoop komen te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door miniterror op 28-10-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
miniterror schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:28:
Sennheiser MX580

• In-ears of oordopjes?
Oordopjes, Ik heb een keer urbeats geprobeerd maar deze vallen altijd uit mijn oren, een maatje grotere tip deed pijn aan mijn oor.

Tevens zal ik ze gebruiken voor het bekijken van studie filmpjes waar veel in gesproken word, hier mag de bass niet in overheersen.

Tijdens het sporten.
Thuis op de bank als het vrouwtje goede tijden slechte tijden aan het kijken is.

• Wat is het budget?
Ongeveer 50 euro, als ik voor een tientje of twintig euro veel betere heb vind ik dat ook niet erg.

Je zou de Sennheiser MX 475 eens kunnen proberen: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Alternatieven zijn de Bose MIE2 of de Urbanears Medis.

In-ears moet je nooit afschrijven nadat je één keer één model geprobeerd hebt. De modellen verschillen onderling sterk in hoe ze zitten in je oor. Het kan best zijn dat één model er zo uitvalt, en een ander model prima blijft zitten. Je kunt ook altijd andere tips op je in-ears zetten, dat kan ook helpen.

Je zou bijvoorbeeld eens in-ears met een angled nozzle kunnen gebruiken. Die zitten weer anders in het oor. De Sennheiser CX 3.00 en CX 5.00 zijn goede in-ears met een angled nozzle. Die hebben ook een uitstekende bouwkwaliteit en een kabel die niet in de knoop raakt. Kies de CX 3.00 voor een duidelijk benadrukte bass, en kies de CX 5.00 als je meer in de richting van een neutraal geluid wilt gaan (met wel nog wat bassnadruk, ze zijn natuurlijk niet geheel neutraal, maar ze hebben de bass duidelijk wat zachter dan de CX 3.00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
miniterror schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:28:
Sennheiser MX580

• In-ears of oordopjes?

Tijdens het sporten.

• Wat is het budget?

Ik heb vandaag mijn Sennheiser CX 3.00 binnengekregen! Die hebben een angled nozzle, waardoor ze onder een hoek je oor in gaan, ze zitten weer heel anders dan in-ears die dat niet hebben. Ik moet zeggen, ze blijven echt uitstekend in m'n oren zitten, ook bij bewegen/sporten; ik gebruik de small tips die heel comfortabel zitten. Ik heb zojuist wat terrorcore mixes geluisterd op YouTube (niet echt mijn muziek, maar goed) en ik had wel het idee dat de muziek klonk zoals die bedoeld is, prima dus. Ik wil je dus aanraden om de CX 3.00 eens een kans te geven.

De CX 3.00 hebben een ovale, platte, dikke kabel. Ze raken niet snel in de knoop. En als ze een beetje in de knoop zitten zijn ze heel snel weer uit de knoop te halen.

De bouwkwaliteit van de CX 3.00 is zover ik nu heb kunnen beoordelen echt uitstekend (beter dan de CX 1.00 die ik ook heb). Ik verwacht dat de dikke kabel echt lang meegaat.

Ik heb net wat filmfragmenten bekeken met de CX 3.00, en de stemmen klinken er heel natuurlijk op, niet overdreven diep. Alles is goed te verstaan. Ze lijken me dus ook prima geschikt voor je studiefilmpjes.

Mocht je echt geen vertrouwen hebben in in-ears, omdat je ooit één paar hebt geprobeerd die uit je oren vielen, dan kan ik je de Sennheiser MX 475 aanraden. Maar ik raad je vooral aan om nog eens een model in-ears uit te proberen; zoals ik al eerder zei, dat één model uit je oren valt zegt niets over andere modellen. Andere modellen zitten misschien wel heel comfortabel en vallen niet uit je oren. Alle reviews van de CX 3.00 geven aan dat ze heel comfortabel zitten, en goed in je oren blijven zitten, dus ik raad aan om die eens te proberen.

Ik zal binnenkort wat eerste impressies van de CX 3.00 hier posten (als ik er nog wat langer naar geluisterd heb). Tot nu toe ben ik er in ieder geval zeer tevreden over. De bouwkwaliteit is beter dan die van de CX 1.00, en het geluid lijkt tot nu toe ook beter te zijn dan dat van de CX 1.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf AUDIOmagic E30 (over the ear design) gekocht. Weet niet of dat wat is.

Vond de bouwkwaliteit in eerste instantie niet geweldig uitzien bij de C3.00 (mediamarkt). Me broert heeft in het verleden enkele defecte Sennheiser gehad, dus een beetje huiverig om aan te schaffen. Zelf alleen Sony's gehad in het verleden. Best redelijk, kabel nooit kapot gegaan, na enkele jaren vliezen niet meer geweldig of vies. Bij een open on-ear design phone driver wel eens los gekomen van omhuizing.

De E-30's ogen en voelen degelijk aan. Kabel is twisted en stug. Twisted wrs beter voor geluidskwaliteit. Stugheid soms iets lastig. Goede pluggen van alu.
Klank: geen vergelijkingsmateriaal, behalve dan free Samsung galaxy S phones. Ze zijn zeker nog niet helemaal ingespeeld. Bas is best redelijk, sterk genoeg. Midden wrs beste eigenschap van deze phone is best wel goed gescheiden en dikke instrumten, best wel swingen dus. Hoog is moelijk te beoordelen als het nog niet helemaal is ingespeeld. Alleen in het begin iets fel ( Keane bijv ), op dit moment ook nice.

Mogelijk komt er nog een "ingespeelde" update van mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:14
Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van comply tips? Een paar weken of echt een paar maanden of zelfs langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Frostbiter schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:23:
Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van comply tips? Een paar weken of echt een paar maanden of zelfs langer?
Paar maandjes moet wel lukken. Doe er wel "voorzichtig" mee, aka je doppies niet los in jaszakken e.d. laten slingeren waar ze troep oppikken of scheurtjes kunnen krijgen, want dan is het snel afgelopen :P

Omdat ze wat grof zijn aan de buitenkant pakken ze snel vuil op (en dus ook oorsmeer..). Da's ook de reden dat ik over ben naar de Crystal tips: coating over waardoor ze glad zijn, kun je redelijk goed schoonmaken, gaan ze wat langer mee :) Foam is wel iets anders: zet sneller uit dus rap je oren in ermee :+

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 01-11-2015 17:05 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
2Dutch schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:04:
[...]

Paar maandjes moet wel lukken. Doe er wel "voorzichtig" mee, aka je doppies niet los in jaszakken e.d. laten slingeren waar ze troep oppikken of scheurtjes kunnen krijgen, want dan is het snel afgelopen :P

Omdat ze wat grof zijn aan de buitenkant pakken ze snel vuil op (en dus ook oorsmeer..). Da's ook de reden dat ik over ben naar de Crystal tips: coating over waardoor ze glad zijn, kun je redelijk goed schoonmaken, gaan ze wat langer mee :) Foam is wel iets anders: zet sneller uit dus rap je oren in ermee :+
Ik vind die crystal tips wel aardig prijzig voor 3 paar oortjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Frostbiter schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:07:
Ik vind die crystal tips wel aardig prijzig voor 3 paar oortjes :+
True, heb toevallig pas nog wat setjes besteld, maar toen waren ze in de aanbieding :+
Aan de andere kant: als ze een stuk langer meegaan... Rekensommetje maken :) Maar Comply heeft bij elke US feestdag wel een of andere bizarre aanbieding, zo van 1 verpakking met 3 soorten voor 1,99 bij een normaal geprijsd setje oid. Kan zeer lonend zijn om daar de aanbiedingen van af te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
2Dutch schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:17:
[...]

True, heb toevallig pas nog wat setjes besteld, maar toen waren ze in de aanbieding :+
Aan de andere kant: als ze een stuk langer meegaan... Rekensommetje maken :) Maar Comply heeft bij elke US feestdag wel een of andere bizarre aanbieding, zo van 1 verpakking met 3 soorten voor 1,99 bij een normaal geprijsd setje oid. Kan zeer lonend zijn om daar de aanbiedingen van af te gaan!
Ik heb zo zitten kijken en mijn oortjes staan niet in de compatible/incompatible list lol :+ Dan maar mailen en wachten op een aanbieding... Wanneer is de volgende feestdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Frostbiter schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:21:
[...]

Ik heb zo zitten kijken en mijn oortjes staan niet in de compatible/incompatible list lol :+ Dan maar mailen en wachten op een aanbieding... Wanneer is de volgende feestdag ;)
In de US is volgens mij Thanksgiving de eerstvolgende feestdag, en de dag erna is Black Friday: dan komen er genoeg leuke aanbiedingen voorbij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:55
niks bijzonders
pricewatch: Philips SHE3590BK (Zwart)

In-ears of oordopjes?
In ears

Niet teveel bass

Top 40

Wielrennen hardlopen dus mogen niet uitvallen
Heb je een merkvoorkeur?
Nee

Wat is het budget?
50

Klein,bluetooth .De MP3 speler moet ik ook nog aanschaffen mischief tips?hoeft niks bijzonders te zijn,usb oplaadbaar en klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
dusty-2011 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:02:
[...]

Ik heb vandaag mijn Sennheiser CX 3.00 binnengekregen! Die hebben een angled nozzle, waardoor ze onder een hoek je oor in gaan, ze zitten weer heel anders dan in-ears die dat niet hebben. Ik moet zeggen, ze blijven echt uitstekend in m'n oren zitten, ook bij bewegen/sporten; ik gebruik de small tips die heel comfortabel zitten. Ik heb zojuist wat terrorcore mixes geluisterd op YouTube (niet echt mijn muziek, maar goed) en ik had wel het idee dat de muziek klonk zoals die bedoeld is, prima dus. Ik wil je dus aanraden om de CX 3.00 eens een kans te geven.

De CX 3.00 hebben een ovale, platte, dikke kabel. Ze raken niet snel in de knoop. En als ze een beetje in de knoop zitten zijn ze heel snel weer uit de knoop te halen.

De bouwkwaliteit van de CX 3.00 is zover ik nu heb kunnen beoordelen echt uitstekend (beter dan de CX 1.00 die ik ook heb). Ik verwacht dat de dikke kabel echt lang meegaat.

Ik heb net wat filmfragmenten bekeken met de CX 3.00, en de stemmen klinken er heel natuurlijk op, niet overdreven diep. Alles is goed te verstaan. Ze lijken me dus ook prima geschikt voor je studiefilmpjes.

Mocht je echt geen vertrouwen hebben in in-ears, omdat je ooit één paar hebt geprobeerd die uit je oren vielen, dan kan ik je de Sennheiser MX 475 aanraden. Maar ik raad je vooral aan om nog eens een model in-ears uit te proberen; zoals ik al eerder zei, dat één model uit je oren valt zegt niets over andere modellen. Andere modellen zitten misschien wel heel comfortabel en vallen niet uit je oren. Alle reviews van de CX 3.00 geven aan dat ze heel comfortabel zitten, en goed in je oren blijven zitten, dus ik raad aan om die eens te proberen.

Ik zal binnenkort wat eerste impressies van de CX 3.00 hier posten (als ik er nog wat langer naar geluisterd heb). Tot nu toe ben ik er in ieder geval zeer tevreden over. De bouwkwaliteit is beter dan die van de CX 1.00, en het geluid lijkt tot nu toe ook beter te zijn dan dat van de CX 1.00.
Bedankt voor de responses.
Denk dat ik toch maar een in ear setje ga bestellen.
De MX475 ziet er kwaliteit technisch hetzelfde uit als mijn 580 waar ik dus niet tevreden over ben.
Als je het geluid van de CX5 vergelijkt met de CX3 welke heeft dan je voorkeur?
Als ik het uiterlijk bekijk ziet de CX5 er "groter" uit en vermoed dat die een betere geluid kwaliteit heeft.
Als er een aanzienlijk verschil in geluid zit dan vind ik 20 euro extra uitgeven niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
miniterror schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:22:
[...]

Bedankt voor de responses.
Denk dat ik toch maar een in ear setje ga bestellen.
De MX475 ziet er kwaliteit technisch hetzelfde uit als mijn 580 waar ik dus niet tevreden over ben.
Als je het geluid van de CX5 vergelijkt met de CX3 welke heeft dan je voorkeur?
Als ik het uiterlijk bekijk ziet de CX5 er "groter" uit en vermoed dat die een betere geluid kwaliteit heeft.
Als er een aanzienlijk verschil in geluid zit dan vind ik 20 euro extra uitgeven niet erg.
De MX 475 is wel degelijk wat degelijker gebouwd dan de 580. Ze gaan bij mij al heel lang mee.

De CX 5.00 heeft een wat gelaagder geluid en een wat grotere soundstage. De CX 3.00 heeft echter een hardere bass.

Persoonlijk zou ik voor het luisteren van terror kiezen voor de CX 3.00, vanwege de hardere bass.

De CX 5.00 zijn in theorie de best klinkende dopjes, maar sommige mensen kunnen wel degelijk de CX 3.00 prefereren, vanwege de hardere bass. Uiteindelijk moet je zelf de keuze maken. Houdt wel in gedachten dat terror wel een muziekgenre is wat zich goed leent voor een duidelijk benadrukte bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooYoungHi
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-08 20:27
Standaard Samsung S4, bevielen wel goed op zich, maar ik ben op zoek naar wat betere bouwkwaliteit en geluidskwaliteit om te kijken of ik daar iets van merk en ik daar later eventueel meer in wil investeren.

In-ears of oordopjes?
In-ear

Gebalanceerd past bij mij het beste, denk ik.

Hoofdzakelijk instrumentaal (Soundtracks) en podcasts, maar ook nog wel eens pop en rock

Veelal om de reistijd naar mijn werk te doden op de brommer en in het OV. Soms ook voor films of games, aangezien ik thuis el-cheapo stereo speakers heb en geen hifi installatie voor mn tv.

Heb je een merkvoorkeur?
Geen, prijs/kwaliteit vind ik belangrijker dan merk.

Wat is het budget?
Mijn huidige buget is helaas niet hoger dan €50, tenzij er een héél goede reden is daar (iets) overheen te gaan, iets met goedkoop-duurkoop enzo.
Langer sparen is ook geen optie, aangezien ik mijn eigen stock S4 vorige week is overleden (mono geluid is walgelijk en storend) en ik nu de in-ears van mn moeder leen en doodsbang ben dat die ook sterven als ik ze langer gebruik.

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes??

- Volumecontrols zijn een must. Ik kan op de brommer niet makkelijk naar mn telefoon grijpen om het volume aan te passen. Met handschoenen zijn die niet te vinden, aangezien mn telefoon in een hoesje zit, knopjes op zo'n remote zijn netaan te doen, desnoods met mn mond :p. Ik moet overigens nog wel het verkeer kunnen horen (het volume heb ik überhaupt op een netaan hoorbaar niveau op de brommer).

- Stevigheid is ook belangrijk. Ik heb ik 1 jaar tijd 2 stock Samsung dingen gesloopt zonder aanwijsbare reden of defect. Ik ga er voorzichtig mee om, maar ik vind dat ik wel wat stevigheid mag verwachten voor normaal gebruik. Zitten in de trein of op de brommer en lopen naar werk vind ik geen dramatisch iets om er 2 in een jaar te mollen. (tijdens het luisteren viel er bij alle 2 ineens de linkerkant uit, terwijl ik gewoon rustig zat en geen kabelbreuk kon vinden.)

- De rest van de trein moet niet mee hoeven luisteren naar mijn muziek. Ik weet niet of dat bij fatsoenlijke in-ears een issue is, maar ik heb het idee dat die stock dingen van de Apple meer speakers zijn als ik in de trein om me heen kijk als ik weer eens last heb van zo'n aso. De stockphones van de S4 kon ik zo hard zetten als ik wilde zonder dat iemand maar iets hoorde.

Ik ben al weken aan het kijken, maar ik heb er te weinig verstand van en het bekende bomen-bos verhaal. Veel van de in-ears die ik in vergelijkingen zie (USA/UK sites) zijn volgens mij nauwelijks tot niet in nederland te krijgen, liggen ver boven budget en veel van de aangeraden modellen hebben geen remote die op android werkt of hebben alleen maar play/pause/answer call/end call knop. Bluetooth modellen zijn volgens mij ver boven mijn budget of te groot om een helm overheen te hebben.
Kan iemand me in de juiste richting sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Nieuwe Xiaomi in-ears worden morgen uitgebracht.
Deze keer zowel dynamische als gebalanceerde driver, wat dus het geluidsprofiel ten goede zou moeten komen ten op zichte van de Pistons v2 & v3.

iemand bij de buren had al wat foto's geplaats: linkje

ga ze zelf morgen aanschaffen :) voor RMB 99 is het toch wel een topper lijkt het. (op Head-fi zijn ze er ook wel tevreden over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:13
Kenzi schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:17:
Deze keer zowel dynamische als gebalanceerde driver, wat dus het geluidsprofiel ten goede zou moeten komen ten op zichte van de Pistons v2 & v3.

ga ze zelf morgen aanschaffen :) voor RMB 99 is het toch wel een topper lijkt het. (op Head-fi zijn ze er ook wel tevreden over)
Jammer dat ze weer niet volledig iOS compatible zijn! Maar ik ga ze denk ik toch wel kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:05
Kenzi schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:17:

Ben erg benieuwd naar je ervaringen, had ze ook bijna besteld, maar het budget voor gadgets is even op. Bezit al de v1, v2 en v3 reeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
FooYoungHi schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:01:
Standaard Samsung S4, bevielen wel goed op zich, maar ik ben op zoek naar wat betere bouwkwaliteit en geluidskwaliteit om te kijken of ik daar iets van merk en ik daar later eventueel meer in wil investeren.

In-ears of oordopjes?
In-ear

Gebalanceerd past bij mij het beste, denk ik.

Hoofdzakelijk instrumentaal (Soundtracks) en podcasts, maar ook nog wel eens pop en rock

Veelal om de reistijd naar mijn werk te doden op de brommer en in het OV. Soms ook voor films of games, aangezien ik thuis el-cheapo stereo speakers heb en geen hifi installatie voor mn tv.

Heb je een merkvoorkeur?
Geen, prijs/kwaliteit vind ik belangrijker dan merk.

Wat is het budget?
Mijn huidige buget is helaas niet hoger dan €50, tenzij er een héél goede reden is daar (iets) overheen te gaan, iets met goedkoop-duurkoop enzo.
Langer sparen is ook geen optie, aangezien ik mijn eigen stock S4 vorige week is overleden (mono geluid is walgelijk en storend) en ik nu de in-ears van mn moeder leen en doodsbang ben dat die ook sterven als ik ze langer gebruik.

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes??

- Volumecontrols zijn een must. Ik kan op de brommer niet makkelijk naar mn telefoon grijpen om het volume aan te passen. Met handschoenen zijn die niet te vinden, aangezien mn telefoon in een hoesje zit, knopjes op zo'n remote zijn netaan te doen, desnoods met mn mond :p. Ik moet overigens nog wel het verkeer kunnen horen (het volume heb ik überhaupt op een netaan hoorbaar niveau op de brommer).

- Stevigheid is ook belangrijk. Ik heb ik 1 jaar tijd 2 stock Samsung dingen gesloopt zonder aanwijsbare reden of defect. Ik ga er voorzichtig mee om, maar ik vind dat ik wel wat stevigheid mag verwachten voor normaal gebruik. Zitten in de trein of op de brommer en lopen naar werk vind ik geen dramatisch iets om er 2 in een jaar te mollen. (tijdens het luisteren viel er bij alle 2 ineens de linkerkant uit, terwijl ik gewoon rustig zat en geen kabelbreuk kon vinden.)

- De rest van de trein moet niet mee hoeven luisteren naar mijn muziek. Ik weet niet of dat bij fatsoenlijke in-ears een issue is, maar ik heb het idee dat die stock dingen van de Apple meer speakers zijn als ik in de trein om me heen kijk als ik weer eens last heb van zo'n aso. De stockphones van de S4 kon ik zo hard zetten als ik wilde zonder dat iemand maar iets hoorde.

Ik ben al weken aan het kijken, maar ik heb er te weinig verstand van en het bekende bomen-bos verhaal. Veel van de in-ears die ik in vergelijkingen zie (USA/UK sites) zijn volgens mij nauwelijks tot niet in nederland te krijgen, liggen ver boven budget en veel van de aangeraden modellen hebben geen remote die op android werkt of hebben alleen maar play/pause/answer call/end call knop. Bluetooth modellen zijn volgens mij ver boven mijn budget of te groot om een helm overheen te hebben.
Kan iemand me in de juiste richting sturen?
Heb je al gekeken naar de Sennheiser CX 2.00 G? pricewatch: Sennheiser CX 2.00G (Zwart) Die hebben in ieder geval de gewenste knoppen. Ze hebben een geïntegreerde afstandsbediening met maar liefst 3 knoppen, wat wil je nog meer. Hier vind je een handleiding voor de afstandsbediening: http://nl-nl.sennheiser.com/in-ear-headphones-cx-2-00 Je kunt er dus ook het volume mee bedienen en zelfs tracks skippen. Let erop dat je de G versie koopt, de I versie is voor iphones. De G versie werkt met alle Android toestellen (en ook met Windows Phone toestellen). Ze kosten 40 tot 45 euro, en passen dus precies in je budget van 50 euro. Er zit ook 2 jaar garantie op, ook op kabelbreuken. Zijn ze kapot, dan hoef je dus geen nieuwe te kopen. Je kunt dan een RMA aanvragen op de site van Sennheiser (http://nl-nl.sennheiser.c...rt-services-rma-aanvragen), en dan stuur je ze met de verpakking en de factuur naar Sennheiser op. Krijg je gratis nieuwe.

Die stock dingen van Apple doen wat meer geluid leaken omdat het geen echte in-ears zijn. Je bedoelt toch die Apple earpods? Dat zijn geen echte in-ears. Die isoleren geen geluid en leaken ook wat meer geluid. Echte in-ears zoals de CX 2.00 die isoleren wel en leaken minder geluid.

De CX 2.00 hebben wel een wat dieper geluid dan Stock Samsung in-ears. Ik heb zelf stock samsung in-ears (behorend bij Galaxy S5 mini) en die vind ik niet zo mooi klinken. Ze komen op mij als schel, scherp en vrij bassloos over. De Sennheiser CX 2.00 hebben wel duidelijk een ander geluid. Je kunt de basstonen beter horen, en de hogere tonen zijn wat zachter. Ik denk dat de meeste mensen het geluid van de CX 2.00 wel kunnen waarderen. Mijn hifi-set klinkt in ieder geval veel meer als de CX 2.00 dan als die stock Samsung in-ears.
Maar toch, houdt er dus rekening mee dat de bass wel wat nadrukkelijker aanwezig zal zijn indien je voor de CX 2.00 kiest. De bass is lang niet zo hard als bij het merk Beats, maar wel duidelijk harder dan bij de stock Samsung in-ears die ik ook bezit.
Indien je bang bent dat de bass van de CX 2.00 te hard is, kun je de CX 5.00 G van Sennheiser overwegen. pricewatch: Sennheiser CX 5.00G (Zwart) De CX 5.00 G hebben een wat grotere soundstage, een wat gelaagder geluid, en een wat zachtere bass. Ze zijn vrij gebalanceerd, met nog wel een beetje bassnadruk. Verder heeft de CX 5.00 een anti-tangle cable en een echt premium uiterlijk. De CX 5.00 zit wel boven je budget, ze zijn voor zo'n 60-65 euro te koop. Ik zou ze bij een Nederlandse winkel kopen, aangezien je dan de 2 jaar garantie van Sennheiser hebt. Bij Amazon.de zijn ze enkele euro's goedkoper, maar hoe dat dan met de garantie zit weet ik niet. De CX 5.00 G heeft ook een microfoon en bedieningsknoppen voor Android-telefoons.

Een ander model dat ik je kan aanraden is de Xiaomi Piston v3 pricewatch: Xiaomi Pistons V3 (Zwart). Dit model is technisch gezien naar mijn mening minder sterk dan de CX 2.00 en CX 5.00. Er is duidelijk minder detail in het geluid. Ik raad het model toch aan omdat het erg goedkoop is (30 euro) en er zitten de gewenste knoppen op voor Android-apparaten. De garantie is bij Xiaomi wel wat minder goed geregeld volgens mij. Ik weet niet wat je kunt doen als ze kapot gaan. Misschien klagen bij de Nederlandse webshop indien ze binnen een jaar kapot gaan? Maar ik weet niet wat hun reactie dan is. Let erop dat je niet de Piston v1 of Piston v2 koopt. Die modellen raad ik niet aan. Met name de Piston v2 niet, dat model klinkt niet zo goed en is vrij basszwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:00
Heeft iemand een setje van de grootste eartips van de beats tour 2.0 (geen imitatie) over? Ik zou die graag overnemen graag PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:22
dusty-2011 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:07:
[...]

Let erop dat je niet de Piston v1 of Piston v2 koopt. Die modellen raad ik niet aan. Met name de Piston v2 niet, dat model klinkt niet zo goed en is vrij basszwaar.
Je loopt nu wel heel erg je eigen mening te verkondigen. De piston v2 was erg populair. Het is absolute onzin dat de piston v2 niet goed klinkt en is je persoonlijke mening.

In dit topic op head-fi worden de piston v2 en v3 vergeleken. De v2 krijgt een 8.1 voor zijn geluid. De v3 een 8.2. Geen wereldschokkend verschil en dan is het een kwestie van smaak wat je mooier vindt. Ze worden ook met elkaar vergeleken in een mini vergelijking. Ik raad mensen aan dit door te lezen voor een objectieve mening over de pistons v2 en v3.

Met mijn piston v2 luister ik meerdere uren per dag naar klassieke muziek en soundtracks via 8tracks.com op de PC. Ik blijf het geluid fantastisch vinden. Ik zou het zelf eerder omschrijven als warm. Zelf vind ik de bass onvoldoende voor het luisteren van edm, hardstyle e.d.. Maar luisteren naar rock geeft weer goede details in het geluid, wat de piston v2 dus weer goed geschikt maakt voor dit genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Brainwavz Delta. Bevielen goed alleen het linker oordopje begint te kraken, dus aan vervanging toe.

• In-ears of oordopjes?
In-ears!

Neutraal, graag wel wat bas.

Van metal tot pop tot dance, eigenlijk van alles wel wat.

OV en voornamelijk voor het sporten.

Nope.

• Wat is het budget?
Tot 100 euro ongeveer.

Graag draadloos aangezien ik elke dag met de trein reis en veel fitness, dan zit de kabel toch alleen maar in weg :) En graag ook volume/muziek controls en eventueel een microfoontje.

[ Voor 3% gewijzigd door clockw1ze op 13-11-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
AMD1800 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:58:
[...]

Je loopt nu wel heel erg je eigen mening te verkondigen. De piston v2 was erg populair. Het is absolute onzin dat de piston v2 niet goed klinkt en is je persoonlijke mening.

In dit topic op head-fi worden de piston v2 en v3 vergeleken. De v2 krijgt een 8.1 voor zijn geluid. De v3 een 8.2. Geen wereldschokkend verschil en dan is het een kwestie van smaak wat je mooier vindt. Ze worden ook met elkaar vergeleken in een mini vergelijking. Ik raad mensen aan dit door te lezen voor een objectieve mening over de pistons v2 en v3.

Met mijn piston v2 luister ik meerdere uren per dag naar klassieke muziek en soundtracks via 8tracks.com op de PC. Ik blijf het geluid fantastisch vinden. Ik zou het zelf eerder omschrijven als warm. Zelf vind ik de bass onvoldoende voor het luisteren van edm, hardstyle e.d.. Maar luisteren naar rock geeft weer goede details in het geluid, wat de piston v2 dus weer goed geschikt maakt voor dit genre.
Ik moet hier wel een beetje om lachen hoor (als ik dat zo mag zeggen van de mods?). Als iemand de Piston v2 niet goed vindt klinken dan is dat zijn eigen mening en is het "ABSOLUTE ONZIN". Als vervolgens iemand anders de Piston v2 goed vindt klinken en hem een 8.1 geeft dan is dat DE ABSOLUTE WAARHEID. Die positieve review bewijst meteen mijn ongelijk (*ahum*).

Persoonlijk vind ik de Piston v2 een slechte keuze voor klassieke muziek. Veel te veel bass naar mijn mening. De bass is juist prima voor EDM, hardstyle, etc. De meetresultaten spreken voor zich wat dat betreft: http://www.innerfidelity.com/images/XiaomiPiston2.pdf De bass wordt zo'n 15-20 decibel benadrukt. Een bassnadruk van 10 decibel betekent al een 2 keer zo harde bass. Een bassnadruk van 20 decibel betekent grofweg een vier keer zo harde bass.

Laten we eens 2 basszware koptelefoons van het merk Beats erbij pakken:
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsMixr2014.pdf
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsSoloII2014.pdf
Deze Beats-koptelefoons hebben maar zo'n 10-15 decibel bassnadruk, een stuk minder dus dan de Xiaomi Piston v2.

Is die Xiaomi Piston v2 dan wel zo "geheel neutraal en prima geschikt voor klassieke muziek" zoals hier op Tweakers zo vaak geroepen wordt. Die vraag kunnen we eenvoudig beantwoorden met Nee. Zelfs koptelefoons van het merk Beats hebben meestal wat minder bassnadruk dan de Xiaomi Piston v2.

Dan komt nu de meest relevante vraag. Ik gaf een advies aan FooYoungHi. De meest relevante vraag is: zou de Xiaomi Piston v2 hem bevallen als ik hem die zou aanraden? Let wel: hij vraagt om een gebalanceerd geluid, en komt van een in-ear af die nauwelijks bass heeft, en vrij harde midden- en hoge tonen. Uit de meetresultaten van de Xiaomi Piston v2 kunnen we concluderen dat alleen de bass heel hard is, en de midden en hoge tonen juist heel zacht. Zou deze in-ear hem dan bevallen? Zeer waarschijnlijk niet. Ze zijn zwaarder in de bass dan een gemiddelde koptelefoon van Beats, terwijl Beats toch wel een merk is dat bekend staat om de harde bassen.

Prima hoor dat jij tevreden bent over de Piston v2 en v3. Persoonlijk vind ik dat iets als de Sennheiser CX 3.00 al stukken beter klinkt. Met de CX 3.00 hoor ik al veel meer detail in de mixes. Ook is er veel meer seperatie tussen de instrumenten, waardoor ik veel eerder de CX 3.00 zou kiezen voor het luisteren naar klassieke muziek. Tuurlijk, dit is gewoon maar mijn mening. Maar zo werkt dat in dit forum, iemand komt om advies vragen en dan geef je jouw mening over wat een geschikte keuze zou zijn. Het staat jou vrij om met een andere mening te komen, maar dat maakt mijn mening nog niet tot "ABSOLUTE ONZIN". :)

Mocht je eens een keer wat anders willen proberen dan de Pistons, en eens een keer echt een veel betere geluidskwaliteit willen ervaren, dan kun je bijvoorbeeld de Sennheiser CX 5.00 of de Momentum In-ear kopen. Je zult dan meteen merken dat de soundstage veel groter en breder is. Dat het geluid gelaagder en gedetailleerder is. Het middenbereik van deze in-ears is veel helderder en duidelijker dan dat van de Piston v3, en al helemaal een wereld van verschil in vergelijking de de Piston v2 (die niet echt heldere en duidelijke middentonen hadden). Het hoogbereik is ook duidelijk wat meer aanwezig en bevat meer detail.
Maar zelfs iets goedkoops als de Sennheiser CX 3.00 is IMO al een duidelijke upgrade t.o.v. de Pistons hoor.
Zo zie je maar weer dat een bekend merk als Sennheiser niet per se slechter is dan zo'n exotisch Chinees merk. Sowieso raad ik heel vaak Sennheiser aan omdat de garantie gewoon heel goed geregeld is, en het geluid is ook nog eens prima.

[ Voor 21% gewijzigd door dusty-2011 op 13-11-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Edit: sorry voor twee keer op rij posten, ik wou m'n vorige post editen, maar in plaats daarvan maakte die een nieuwe post aan met mijn vorige post gequote :S
clockw1ze schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:36:
Brainwavz Delta. Bevielen goed alleen het linker oordopje begint te kraken, dus aan vervanging toe.

• In-ears of oordopjes?
In-ears!

Neutraal, graag wel wat bas.

Van metal tot pop tot dance, eigenlijk van alles wel wat.

OV en voornamelijk voor het sporten.

Nope.

• Wat is het budget?
Tot 100 euro ongeveer.

Graag draadloos aangezien ik elke dag met de trein reis en veel fitness, dan zit de kabel toch alleen maar in weg :) En graag ook volume/muziek controls en eventueel een microfoontje.
Mochten in-ears met een draad eraan toch nog een optie zijn dan lijkt de Sennheiser CX 5.00 mij een perfecte keuze. Klinken echt uitstekend voor het geld. Een gelaagd en gedetailleerd geluid; vrij grote soundstage. Vrij gebalanceerd, met wel een beetje extra bass. Een anti-tangle cable. Bevat ook een microfoon en een geïntegreerde afstandsbediening met 3 knoppen. Ik heb hem hier al vaker aangeraden (blader maar eens pagina's terug) en de mensen waren steeds dik tevreden over de CX 5.00. Kies de G variant voor Android of Windows Phone, en I voor apple.

Mocht draadloos echt een harde eis zijn dan heb ik geen tips. Ik ben niet zo thuis in draadloze in-ears. Wel lijkt het mij dat draadloze producten van 100 euro niet zo goed klinken als bedrade producten van 100 euro. Er gaat toch geld zitten in het draadloze aspect lijkt mij. Ik weet niet of er een draadloos product onder de 100 euro is dat de geluidskwaliteit van de CX 5.00 kan evenaren.

[ Voor 39% gewijzigd door dusty-2011 op 13-11-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
dusty-2011 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:20:
http://www.innerfidelity.com/images/XiaomiPiston2.pdf De bass wordt zo'n 15-20 decibel benadrukt. Een bassnadruk van 10 decibel betekent al een 2 keer zo harde bass. Een bassnadruk van 20 decibel betekent grofweg een vier keer zo harde bass.
Die grafiekjes zijn altijd leuk maar compleet anekdotisch.Één meting, één exemplaar. Je laat ook voor het gemak de externe factoren zoals mate van isolatie, gebruikte tips en de vorm van het oorkanaal buiten beschouwing. De grafiek laat een nadruk zien in de lage frequenties, maar de curve is vrij neutraal. Er zitten geen extreme pieken in. De Piston 2 wordt door de meesten dan ook aangemerkt als een warme in-ear met een lichte v-curve, maar niet als een 'basshead' in-ear met een te overheersende basweergave.
dusty-2011 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:20:Is die Xiaomi Piston v2 dan wel zo "geheel neutraal en prima geschikt voor klassieke muziek" zoals hier op Tweakers zo vaak geroepen wordt. Die vraag kunnen we eenvoudig beantwoorden met Nee. Zelfs koptelefoons van het merk Beats hebben meestal wat minder bassnadruk dan de Xiaomi Piston v2.
Vaak geroepen? Heb het zelf nog geen een keer gelezen. AMD1800 geeft alleen aan dat hij persoonlijk geen probleem heeft met klassieke muziek luisteren op zijn Piston 2.
Mocht je eens een keer wat anders willen proberen dan de Pistons, en eens een keer echt een veel betere geluidskwaliteit willen ervaren, dan kun je bijvoorbeeld de Sennheiser CX 5.00 of de Momentum In-ear kopen.
Ik vind het wel opvallend dat jij zo weg bent van Sennheiser in-ears terwijl op Head-Fi het echt zo goed als nooit over Sennheiser in-ears gaat (IE80 daargelaten). Te middle-of-the-road, vooral qua prijs/kwaliteit. Leuk voor de leek die snel iets uit het rek wil trekken bij de Media Markt, maar voor de kenner een faliekante miskoop qua prijs/kwaliteit en bouwkwaliteit. Het lijkt mij dat Tweakers wel iets verder willen kijken dan het aanbod van de lokale witgoedboer.
Maar zelfs iets goedkoops als de Sennheiser CX 3.00 is IMO al een duidelijke upgrade t.o.v. de Pistons hoor.
Zo zie je maar weer dat een bekend merk als Sennheiser niet per se slechter is dan zo'n exotisch Chinees merk. Sowieso raad ik heel vaak Sennheiser aan omdat de garantie gewoon heel goed geregeld is, en het geluid is ook nog eens prima.
Wederom, je lijkt een Sennheiser obsessie te hebben. Leuk merk, vooral voor full-sized headphones, maar hun in-ears zijn echt niets bijzonders. Ik weet nog dat ik van een Sennheiser CX300II naar een Brainwavz ging en me echt verbaasde hoe ongelofelijk slecht de Sennheisers waren in vergelijking met de Brainwavz, terwijl ze nog een stuk duurder waren ook.

Ik ben het niet oneens dat een neutrale in-ear wordt aangeraden, maar neem zeker eens een kijkje op de Headphones list. De auteur doet reviews van allerlei soorten in-ears en in de buyer's guide wordt per klanktype enkele suggesties gedaan. Staar je zeker niet blind op Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tigerblood schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:41:
[...]

Ik ben het niet oneens dat een neutrale in-ear wordt aangeraden, maar neem zeker eens een kijkje op de Headphones list. De auteur doet reviews van allerlei soorten in-ears en in de buyer's guide wordt per klanktype enkele suggesties gedaan. Staar je zeker niet blind op Sennheiser.
En wat komen we daar tegen? Bij de allerbeste in-ears tussen de $50 en de $100 staat meteen de Sennheiser Momentum In-ear. http://theheadphonelist.c.../sennheiser-momentum-ear/
En laat de CX 5.00 nou dezelfde drivers gebruiken als de Momentum in-ear, met slechts een andere tuning. De Momentum in-ears hebben wat meer diepe bass. De CX 5.00 heeft wat minder bass in het algemeen, en bij de bass die er is ligt de nadruk wat meer op de midbass en upper bass. Gewoon een iets andere tuning van dezelfde driver. De CX 5.00 en Momentum in-ear klinken beide uitstekend. Een gelaagd en gedetailleerd geluid, een vrij grote en brede soundstage.
De midrange is voor mij nog altijd het belangrijkste onderdeel van muziek. Indien je zelf de gelegenheid had gehad om eens naar de CX 5.00 te luisteren en naar de Piston v2, dan begrijp je wel waarom ik de Piston v2 niet aanraadt. Er valt gewoon geen lol te beleven aan de midrange van de Piston v2. Terwijl de CX 5.00 alles heeft om de midrange goed te laten klinken: niet teveel bass, brede soundstage, veel detail, gelaagd geluid, goede separatie van instrumenten, natuurlijke klank. De midrange van de Piston v2 is echt ontzettend veiled: teveel bass die doet leaken naar de midrange, alles klinkt overdreven vol en bodied, de soundstage is heel klein/intiem, weinig detail, niet zo'n gelaagd geluid, weinig separatie, onnatuurlijke klank.

"Het lijkt mij dat Tweakers wel iets verder willen kijken dan het aanbod van de lokale witgoedboer."
Verder kijken levert niet per se betere producten op. De originele Piston was echt ontzettend bassy, en qua middenbereik viel er echt geen lol te beleven. Toen kwam de Piston2 die al wat minder extreem bassy is, maar nog steeds een goede 20 decibel bassnadruk heeft. Die had al iets wat je een middenbereik kan noemen, maar nog steeds niet geweldig natuurlijk. Toen kwam de Piston 3 die eindelijk een bijna fatsoenlijk middenbereik had, maar nog steeds bepaald niet uitblinkt. Wat bij de Piston 3 toch opvalt is dat het geluid niet zo gelaagd is, de soundstage klein/intiem is, het hoogbereik niet echt gedetailleerd. De bass is er wel, maar heeft geen texture. De Piston 2 had overigens ook totaal geen texture in de bass zitten, de bass was vooral heel hard.
En dan: wat als de Pistons kapot gaan? Kun je dan makkelijk even op de site van Xiaomi een RMA aanvragen zoals dat bij Sennheiser kan?

Die grafiekjes zijn altijd leuk maar compleet anekdotisch. Één meting, één exemplaar.
Bij een merk als Sennheiser meet je bij een ander exemplaar vrijwel hetzelfde hoor. Misschien dat er bij Xiaomi grote verschillen tussen de exemplaren zitten, maar dat hoort eigenlijk niet zo te zijn...
Je laat ook voor het gemak de externe factoren zoals mate van isolatie, gebruikte tips en de vorm van het oorkanaal buiten beschouwing.
Als je langer dan drie seconden naar de metingen had gekeken dan had je gezien dat de mate van isolatie ook gemeten is. Je ziet per frequentie hoeveel demping er is. Hier heb ik veel meer aan dan een geschreven review waarin ze zeggen "gemiddelde isolatie" of zoiets, ik zie veel liever de meetresultaten.
Ze gebruiken gewoon de standaard tips. Indien je oorkanaal een rare vorm heeft, gebruik dan foam tips of koop een custom IEM. We kunnen niet de reviews gaan schrijven naar sterk afwijkende oorkanalen.

De Piston 2 wordt door de meesten dan ook aangemerkt als een warme in-ear met een lichte v-curve, maar niet als een 'basshead' in-ear met een te overheersende basweergave.
In dat geval ga ik de koptelefoons van beats ook beschrijven als een lichte v-curve en een warme koptelefoon. ;) Nee, even serieus. Een in-ear met een bassnadruk van zo'n 5-10 decibel kun je zo beschrijven. Zodra we het over een goede 20 decibel hebben is zo'n beschrijving niet meer accuraat.

Leuk voor de leek die snel iets uit het rek wit trekken bij de Media Markt, maar voor de kenner een faliekante miskoop qua prijs/kwaliteit en bouwkwaliteit.
Er zijn anders genoeg positieve reviews van "kenners" te vinden hoor. Maar wat altijd nog het belangrijkste is (voor jezelf dan) is wat je er zelf van vindt. En in-ears als de Sennheiser CX 3.00, CX 5.00 en Momentum in-ear klinken gewoon geweldig.

Ik weet nog dat ik van een Sennheiser CX300II naar een Brainwavz ging en me echt verbaasde hoe ongelofelijk slecht de Sennheisers warren in vergelijking met de Brainwavz, terwijl ze nog een stuk duurder waren ook..
De CX 300II heb ik nog nooit aan iemand aangeraden. Het zijn bepaald geen dure in-ears, ze zijn al voor 20-25 euro te koop. Een stuk goedkoper dan recente modellen als de CX 1.00, CX 2.00, CX 3.00, CX 5.00 en Momentum in-ear. Al deze recente modellen klinken stukken beter dan de CX 300 II.
Ik raad niet zomaar een in-ear aan omdat deze van Sennheiser is. De meeste oude modellen van Sennheiser zoals de CX 300 en CX 300 II vind ik niks. De recente modellen die klinken echter heel goed en raad ik dan ook vaak aan.
Er zijn ook andere mainstream-merken die hele leuke in-ears hebben hoor. Probeer bijvoorbeeld maar eens de Sony MDR-EX650AP. Daar komt een heel leuk geluid uit. Het koper verkleurt alleen na een tijdje, dan wordt het groen. Dat is wel een minpuntje van deze in-ears, maar ze klinken prima.

[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 13-11-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
dusty-2011 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:07:
En wat komen we daar tegen? Bij de allerbeste in-ears tussen de $50 en de $100 staat meteen de Sennheiser Momentum In-ear.
Onder V-shaped met budget van $50-100. Dus zeker geen neutrale in-ear zoals jij Foo Young Hi aanraadde.
En laat de CX 5.00 nou dezelfde drivers gebruiken als de Momentum in-ear, met slechts een andere tuning. De Momentum in-ears hebben wat meer diepe bass. De CX 5.00 heeft wat minder bass in het algemeen, en bij de bass die er is ligt de nadruk wat meer op de midbass en upper bass. Gewoon een iets andere tuning van dezelfde driver. De CX 5.00 en Momentum in-ear klinken beide uitstekend. Een gelaagd en gedetailleerd geluid, een vrij grote en brede soundstage.
De CX 5.00 is een wat kwalitatief iets beter dan gemiddeld afgewerkt consumentenmodelletje. Die zal dan eerder neigen naar meer bass dan de Momentum.
Verder kijken levert niet per se betere producten op. De originele Piston was echt ontzettend bassy, en qua middenbereik viel er echt geen lol te beleven. Toen kwam de Piston2 die al wat minder extreem bassy is, maar nog steeds een goede 20 decibel bassnadruk heeft. Die had al iets wat je een middenbereik kan noemen, maar nog steeds niet geweldig natuurlijk. Toen kwam de Piston 3 die eindelijk een bijna fatsoenlijk middenbereik had, maar nog steeds bepaald niet uitblinkt. Wat bij de Piston 3 toch opvalt is dat het geluid niet zo gelaagd is, de soundstage klein/intiem is, het hoogbereik niet echt gedetailleerd. De bass is er wel, maar heeft geen texture. De Piston 2 had overigens ook totaal geen texture in de bass zitten, de bass was vooral heel hard.
En dan: wat als de Pistons kapot gaan? Kun je dan makkelijk even op de site van Xiaomi een RMA aanvragen zoals dat bij Sennheiser kan?
Je geeft nogal af op de Pistons terwijl ze in de meeste reviews toch echt worden geprezen om hun uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en afwerking. Ik heb zowel de 2 als de 3 en vind beiden zeer puike in-ears voor het geld. Ze kunnen zich meten met in-ears in hogere prijsklassen. Nee, het zijn geen neutrale in-ears, maar daarom zijn ze niet minder leuk om naar te luisteren. Geef mij een paar Pistons en ik luister met plezier naar m'n muziek. Geef me een paar neutrale in-ears en al het leven wordt uit de muziek getrokken en ik ga me mateloos irriteren aan de scherpe highs.
Bij een merk als Sennheiser meet je bij een ander exemplaar vrijwel hetzelfde hoor. Misschien dat er bij Xiaomi grote verschillen tussen de exemplaren zitten, maar dat hoort eigenlijk niet zo te zijn...
Je laat ook voor het gemak de externe factoren zoals mate van isolatie, gebruikte tips en de vorm van het oorkanaal buiten beschouwing.
Als je langer dan drie seconden naar de metingen had gekeken dan had je gezien dat de mate van isolatie ook gemeten is. Je ziet per frequentie hoeveel demping er is. Hier heb ik veel meer aan dan een geschreven review waarin ze zeggen "gemiddelde isolatie" of zoiets, ik zie veel liever de meetresultaten.
Ze gebruiken gewoon de standaard tips. Indien je oorkanaal een rare vorm heeft, gebruik dan foam tips of koop een custom IEM. We kunnen niet de reviews gaan schrijven naar sterk afwijkende oorkanalen.
LOL. Let the butthurt flow. _O-
We get it, jij vindt Xiaomi niks. Geen probleem. Er zijn genoeg mensen in dit topic en in het China Shopping topic die maar wat blij zijn met hun Pistons. Koopje!

Die dempinggrafiek zal voor de meeste in-ears hetzelfde zijn. Laag goede isolatie, hoog minder.
In dat geval ga ik de koptelefoons van beats ook beschrijven als een lichte v-curve en een warme koptelefoon. ;) Nee, even serieus. Een in-ear met een bassnadruk van zo'n 5-10 decibel kun je zo beschrijven. Zodra we het over een goede 20 decibel hebben is zo'n beschrijving niet meer accuraat.
Ik hecht meer waarde aan de meningen van ervaren reviewers, waaronder het door jou eerder aangehaalde Inner Fidelity. Er zweven zoveel grafiekjes over in-ears op internet, vaak gewoon subjectief ingetekend door zogenaamde audiofielen. Nogmaals, je aversie jegens alles niet Sennheiser is duidelijk. Niemand heeft het over Beats gehad.
Er zijn anders genoeg positieve reviews van "kenners" te vinden hoor. Maar wat altijd nog het belangrijkste is (voor jezelf dan) is wat je er zelf van vindt. En in-ears als de Sennheiser CX 3.00, CX 5.00 en Momentum in-ear klinken gewoon geweldig.
Fijn dat jij ze fantastisch vindt klinken, maar op de plaatsen waar ik lees over in-ears etc hoor ik echt nooit iets uitermate positiefs over Sennheiser's CX midrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tigerblood schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:27:
[...]
Die dempinggrafiek zal voor de meeste in-ears hetzelfde zijn. Laag goede isolatie, hoog minder.
Ik ben er nu klaar mee hoor. :) Zelfs de dempinggrafiek wordt compleet verkeerd gelezen. Is het je nooit opgevallen dat als je in-ears in hebt, de auto's om je heen een stuk dieper klinken? Dat komt omdat de lage tonen nauwelijks gedempt worden, terwijl de hoge tonen heel goed gedempt worden. Dat zie je dus ook terug in al die grafieken. De titel van de grafiek heet: vermindering van extern geluid vs. frequentie. Als het lijntje lager ligt (wat bij de hoge tonen het geval is) wordt er meer geluid gedempt.

De CX 5.00 is een wat kwalitatief iets beter dan gemiddeld afgewerkt consumentenmodelletje. Die zal dan eerder neigen naar meer bass dan de Momentum.
Ik ben er nu klaar mee hoor :) Het is duidelijk dat je beide modellen nog nooit beluisterd hebt. Wil je je eens inlezen, lees dan dit bijvoorbeeld eens door: http://headphone.guru/sen...ar-cx-5-00i-the-cx-2-00i/ Of lees dit eens door: http://www.trustedreviews.com/sennheiser-cx-5-00-review

Ik wens je alle luisterplezier van de wereld toe met de Piston v2's, maar het is niet een model wat ik gauw zou aanraden. :)

Er zweven zoveel grafiekjes over in-ears op internet, vaak gewoon subjectief ingetekend door zogenaamde audiofielen.
En nu ben ik er helemaal klaar mee :)

We get it, jij vindt Xiaomi niks. Geen probleem.
De Xiaomi Piston v3 had ik juist aangeraden. Toch? In de post waar je oorspronkelijk op reageerde raadde ik dat model aan iemand aan. Vooral vanwege de lage prijs, en omdat er een 3-button android remote + mic op zit. En het geluid is wel ok, al kun je voor een hogere prijs beter geluid krijgen en dezelfde features (CX 2.00, CX 5.00, Momentum in-ear).

[ Voor 17% gewijzigd door dusty-2011 op 13-11-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:22
[...]

Ik moet hier wel een beetje om lachen hoor (als ik dat zo mag zeggen van de mods?). Als iemand de Piston v2 niet goed vindt klinken dan is dat zijn eigen mening en is het "ABSOLUTE ONZIN". Als vervolgens iemand anders de Piston v2 goed vindt klinken en hem een 8.1 geeft dan is dat DE ABSOLUTE WAARHEID. Die positieve review bewijst meteen mijn ongelijk (*ahum*).

Persoonlijk vind ik de Piston v2 een slechte keuze voor klassieke muziek. Veel te veel bass naar mijn mening. De bass is juist prima voor EDM, hardstyle, etc. De meetresultaten spreken voor zich wat dat betreft: http://www.innerfidelity.com/images/XiaomiPiston2.pdf De bass wordt zo'n 15-20 decibel benadrukt. Een bassnadruk van 10 decibel betekent al een 2 keer zo harde bass. Een bassnadruk van 20 decibel betekent grofweg een vier keer zo harde bass.

Laten we eens 2 basszware koptelefoons van het merk Beats erbij pakken:
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsMixr2014.pdf
http://www.innerfidelity.com/images/BeatsSoloII2014.pdf
Deze Beats-koptelefoons hebben maar zo'n 10-15 decibel bassnadruk, een stuk minder dus dan de Xiaomi Piston v2.

Is die Xiaomi Piston v2 dan wel zo "geheel neutraal en prima geschikt voor klassieke muziek" zoals hier op Tweakers zo vaak geroepen wordt. Die vraag kunnen we eenvoudig beantwoorden met Nee. Zelfs koptelefoons van het merk Beats hebben meestal wat minder bassnadruk dan de Xiaomi Piston v2.

Dan komt nu de meest relevante vraag. Ik gaf een advies aan FooYoungHi. De meest relevante vraag is: zou de Xiaomi Piston v2 hem bevallen als ik hem die zou aanraden? Let wel: hij vraagt om een gebalanceerd geluid, en komt van een in-ear af die nauwelijks bass heeft, en vrij harde midden- en hoge tonen. Uit de meetresultaten van de Xiaomi Piston v2 kunnen we concluderen dat alleen de bass heel hard is, en de midden en hoge tonen juist heel zacht. Zou deze in-ear hem dan bevallen? Zeer waarschijnlijk niet. Ze zijn zwaarder in de bass dan een gemiddelde koptelefoon van Beats, terwijl Beats toch wel een merk is dat bekend staat om de harde bassen.

Prima hoor dat jij tevreden bent over de Piston v2 en v3. Persoonlijk vind ik dat iets als de Sennheiser CX 3.00 al stukken beter klinkt. Met de CX 3.00 hoor ik al veel meer detail in de mixes. Ook is er veel meer seperatie tussen de instrumenten, waardoor ik veel eerder de CX 3.00 zou kiezen voor het luisteren naar klassieke muziek. Tuurlijk, dit is gewoon maar mijn mening. Maar zo werkt dat in dit forum, iemand komt om advies vragen en dan geef je jouw mening over wat een geschikte keuze zou zijn. Het staat jou vrij om met een andere mening te komen, maar dat maakt mijn mening nog niet tot "ABSOLUTE ONZIN". :)

Mocht je eens een keer wat anders willen proberen dan de Pistons, en eens een keer echt een veel betere geluidskwaliteit willen ervaren, dan kun je bijvoorbeeld de Sennheiser CX 5.00 of de Momentum In-ear kopen. Je zult dan meteen merken dat de soundstage veel groter en breder is. Dat het geluid gelaagder en gedetailleerder is. Het middenbereik van deze in-ears is veel helderder en duidelijker dan dat van de Piston v3, en al helemaal een wereld van verschil in vergelijking de de Piston v2 (die niet echt heldere en duidelijke middentonen hadden). Het hoogbereik is ook duidelijk wat meer aanwezig en bevat meer detail.
Ik denk dat iemand die meer dan 350 IEMs heeft getest wel redelijk objectief is in zijn oordeel. Over jou weet ik dat niet. Hoofdpunt was hier dat het een kwestie van smaak is wat je mooier vindt klinken. Dit ipv iig deels je oordeel over een IEM bepalen aan de hand van de testen van innerfidelity. Ik blijf erbij dat je niet kunt zeggen dat dat het geluid van de piston v2 niet goed is. Misschien is het in het geval dat je gebalanceerd geluid wilt geen aanrader, maar dat wil nog niet zeggen dat het in andere situaties absoluut geen een aanrader zal zijn. Ik zie wel waarom jij de piston v2 hard vindt aan de hand van de grafieken, maar dit wordt ongeveer overal in reviews uitgesproken als een warm geluid. Zoals ik het ook ervaar dus.

Ik heb de NuForce NE 600 X (innerfidelity, PDF) voor edm en hardstyle. Veel meer bass in zijn totaliteit, want die dreunt echt door. Qua geluid een groot verschil met de Pistons v2. Ben benieuwd of jij ook tot dezelfde conclusie kan komen met de grafieken van innerfidelity. Ik vraag me wel af na hoeveel uur inspelen ze die IEMs gaan testen. Meerdere IEMs hebben echt baat bij inspelen, dus verandert het geluid. Er zit wel bass in de Piston v2, maar echt niet veel. Ga eens naar een nummer als DJ Khaled - I 'm so hood luisteren. Daar hoort dikke bass in te zitten. Maar dat kan de piston v2 niet, in tegenstelling tot de NuForce hierboven. Maar ja, dit is natuurlijk wel enigzins mijn eigen mening.

Als ik de frequentie respons van die beats bekijk zie ik dat de bottom end erg wordt versterkt. Naar mate de frequentie hoger wordt in de ranges van de lower bass en de upper bass neemt de versterking van de bass vrij constant af. Ik kan hier zelf alleen geen conclusies aan verbinden voor de koptelefoons die jij noemt. Heb alleen wel eens naar oningespeelde urbeats IEMs geluisterd. Echt een drama qua geluid naar mijn mening, een grote bende.

Overigens vraag ik me wel af of FoYoungHai weet wat voor soort IEMs hij zoekt. Hij gebruikt standaard Samsung IEMs waarvan ik op het internet alleen kan lezen dat de kwaliteit erg varieert. Soms zit er veel bass in en klinkt het allemaal goed. En op andere momenten klinkt het helemaal nergens naar. Het is nog maar de vraag welk exemplaar hij heeft.

Ik heb geen ervaring met de Sennheisers IEMs van nu. Vroeger waren Sennheisers behoorlijk bass-heavy. Ik heb hier wel een een reviews over de cx2.00i gevonden, daar zeggen ze wel dat het een gebalanceerd geluid geeft. Echter ken ik de website niet, dus ik weet niet hoeveel waarde die uitspraken van hun hebben.

Ik zal je advies in mijn hoofd houden. Maar persoonlijk vind ik het wel leuk om IEMs van een exotisch merk te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door AMD1800 op 13-11-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jweenink
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09 07:07
Hallo allemaal,
Ik luister graag muziek, maar mijn oortjes zijn helaas kapot gegaan en met Sinterklaas om de hoek ben ik zoek naar goede oortjes voor rond de 20-25 euro. Ik heb zelf geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van oortjes, daarom hier de vraag of iemand oortjes heeft die hij/zij aanraadt die niet al te duur zijn of eventueel dingen heeft waar ik op moet letten als ik voor oortjes zoek.

Ik luister vooral jazz, mocht dat nog uitmaken qua bass enzo...

Groeten,

Jonatan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Laatst online: 06-06-2024
Dat is niet een gigantisch budget, maar meer dan prima voor degelijke oordopjes. Haal wel dopjes van een normaal merk. Zonder microfoon is t makkelijkste, dan weet je zeker dat t gewoon werkt op elke telefoon/mp3 speler. In-ear is het beste, sluit beter af en de rest geniet niet mee van je muziek op hoog volume.
Enkele oordoppen in die prijsklasse:

Sennheiser CX 300, CX 250. Prima spul, heb er al wat van versleten, klinken prima.

en de Sony MDR-EX10LP. Deze heb ik ook al n paar jaar en erg degelijk, klinken ook goed in deze prijsklasse.

Qua bass: mocht t teveel of te weinig zijn kan je dat vaak wel instellen op je muziekspeler, telefoon of mp3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jweenink
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09 07:07
Dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:25
Jweenink schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:51:
Hallo allemaal,
Ik luister graag muziek, maar mijn oortjes zijn helaas kapot gegaan en met Sinterklaas om de hoek ben ik zoek naar goede oortjes voor rond de 20-25 euro. Ik heb zelf geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van oortjes, daarom hier de vraag of iemand oortjes heeft die hij/zij aanraadt die niet al te duur zijn of eventueel dingen heeft waar ik op moet letten als ik voor oortjes zoek.

Groeten,

Jonatan
Mocht je voor een wat exclusiever paar oortjes willen gaan, kan ik je aanraden om de RHA MA350 eens te checken. Voor net geen €30,- heb je dan een (volgens reviews) goed klinkend paar oortjes welke mogelijk wat beter gaat klinken dan de sennheiser cx300. Toegegeven, ze zijn wat minder bekend, maar ik heb zelf ervaring met het grotere broertje (MA-750) en die klinken fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Jweenink schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:51:
Hallo allemaal,

Groeten,

Jonatan
De CX 300 II en CX 300 zou ik niet meteen aanraden voor jazz. Te zwaar in de midbass, terwijl je voor de meeste jazz toch wel een iets neutraler geluid wilt. De CX 250 is al een wat betere suggestie.

Waarom niet eens de Philips SHE-3590 proberen? Die zijn niet zo sterk in de midbass. Zijn al voor 15 euro te koop en voor dat geld klinken ze prima. De hoge tonen zijn af en toe wel wat sterk aanwezig met deze in-ears, maar voor 15 euro hoef je ook geen perfect geluid te verwachten. Ik denk dat ze vanwege de wat neutralere midbass jazz-muziek stukken beter neerzetten dan een CX 300 II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06-2024

BramCS

Random Schaap

Hallo ik ben ook opzoek naar oordopjes van ongeveer 20/30 euro
maar ik ben pas 13 dus denk dat ik wel wat kleinere nodig heb zodat ze in mijn oren passen
hoor graag advies van jullie
Alvast bedankt

Ik dacht zelf aan de Xiaomi Pistons v3 of v2
Of senheiser sx 300-II

Ik luister vooral Trap en Dubstep

[ Voor 21% gewijzigd door BramCS op 14-11-2015 23:48 . Reden: Effe wat dingen bij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
DubstepPig schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 23:40:
Hallo ik ben ook opzoek naar oordopjes van ongeveer 20/30 euro
maar ik ben pas 13 dus denk dat ik wel wat kleinere nodig heb zodat ze in mijn oren passen
hoor graag advies van jullie
Alvast bedankt

Ik dacht zelf aan de Xiaomi Pistons v3 of v2
Of senheiser sx 300-II

Ik luister vooral Trap en Dubstep
Voor die genres is de Piston v2 misschien geschikter, aangezien die wat zwaarder in de bass is. De Sennheiser CX 300 II is ook zwaar in de bass en populair voor die genres.

De Sennheiser CX 3.00 lijkt me ook een goede match, maar wel wat boven budget.

De meeste in-ears komen met small, medium en large tips. Small zal waarschijnlijk wel passen.

Van de Sennheiser CX 3.00 weet ik zo uit m'n hoofd dat er ook extra small tips bij zitten. Maar die zijn wel heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
dusty-2011 schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:34:
[...]

De MX 475 is wel degelijk wat degelijker gebouwd dan de 580. Ze gaan bij mij al heel lang mee.

De CX 5.00 heeft een wat gelaagder geluid en een wat grotere soundstage. De CX 3.00 heeft echter een hardere bass.

Persoonlijk zou ik voor het luisteren van terror kiezen voor de CX 3.00, vanwege de hardere bass.

De CX 5.00 zijn in theorie de best klinkende dopjes, maar sommige mensen kunnen wel degelijk de CX 3.00 prefereren, vanwege de hardere bass. Uiteindelijk moet je zelf de keuze maken. Houdt wel in gedachten dat terror wel een muziekgenre is wat zich goed leent voor een duidelijk benadrukte bass.
Ik heb even rondgekeken en bedacht me ineens dat er bij mijn telefoon ook oordopjes zaten.
Dit zijn in ear LG Quadbeats 2.
Bij Head-Fi komen ze redelijk goed uit de bus en schijnen ze zelfs meet e kunnen met een klasse hoger.
Alle modellen die ze noemen zeggen mij niet zoveel.
Ben jij bekend met deze oordopjes en hoe verhouden deze zich tegenover de cx3.00 en cx5.00 welke jij aanrade?
Als ik de kleinste tips gebruik blijven deze wel zitten, korte test van en half uurtje op de bank, weet nog niet hoe ze zich gaan houden in de sportschool.
Nu heb ik het gehele topic op Head-Fi gelezen en daar zijn ze allemaal pas tevreden als de tips vervangen zijn voor andere.
Als de Quadbeats 2 de cx3.00 en cx5.00 evenaren ga ik natuurlijk geen andere kopen en heb ik gewoon andere tips nodig voor dit setje.
Enig advies voor andere tips welke dus in de kleinste maat beschikbaar zijn zodat het blijft zitten in mijn oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06-2024

BramCS

Random Schaap

Dankje Dusty
Het wordt de Piston v2
maar waar kan ik hem bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
miniterror schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:18:
[...]

Ik heb even rondgekeken en bedacht me ineens dat er bij mijn telefoon ook oordopjes zaten.
Dit zijn in ear LG Quadbeats 2.
Bij Head-Fi komen ze redelijk goed uit de bus en schijnen ze zelfs meet e kunnen met een klasse hoger.
Alle modellen die ze noemen zeggen mij niet zoveel.
Ben jij bekend met deze oordopjes en hoe verhouden deze zich tegenover de cx3.00 en cx5.00 welke jij aanrade?
Als ik de kleinste tips gebruik blijven deze wel zitten, korte test van en half uurtje op de bank, weet nog niet hoe ze zich gaan houden in de sportschool.
Nu heb ik het gehele topic op Head-Fi gelezen en daar zijn ze allemaal pas tevreden als de tips vervangen zijn voor andere.
Als de Quadbeats 2 de cx3.00 en cx5.00 evenaren ga ik natuurlijk geen andere kopen en heb ik gewoon andere tips nodig voor dit setje.
Enig advies voor andere tips welke dus in de kleinste maat beschikbaar zijn zodat het blijft zitten in mijn oor.
Ik zou verwachten dat je met name met de CX 3.00 wel wat meer bass kunt verwachten. Ook denk ik dat de CX 3.00 en CX 5.00 wel beter klinken, maar of dat je verschil hoort bij terror muziek, ik weet het niet. Ik ben niet zo thuis in de terrorcore.
Als je echt qua geluid tevreden bent met de Quadbeats 2, waarom zou je ze dan niet houden? Kun je zodra ze kapot gaan eens wat anders proberen.
Mocht je echter het idee hebben "de bass mag wel wat harder", dan raad ik de Sennheiser CX 3.00 aan.

Wat ik over de tips van de Quadbeats 2 heb gelezen is dat de vorm een beetje raar is. Maar misschien blijven ze daarom wel goed zitten in je oren? Het hoeft niet per se beter te worden met andere tips. Indien ze goed blijven zitten en comfortabel zitten kun je gewoon de bijgeleverde tips blijven gebruiken.
Anders hebben ze op Amazon.de wel wat tips: http://www.amazon.de/s/re...field-keywords=ohradapter
Niet alle tips zullen goed passen, hangt ook van de nozzle af.
DubstepPig schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:44:
Dankje Dusty
Het wordt de Piston v2
maar waar kan ik hem bestellen ?
Ik wou ibuygou gaan zeggen, maar daar zijn ze out of stock. Zodra je op proceed to checkout klikt krijg je die melding.

Amazon.de verkoopt ze: http://www.amazon.de/bran...spr%C3%A4ch/dp/B00JFHMFNE

Indien dat te lastig is kun je altijd nog iets als de Sennheiser CX 3.00 bij een Nederlandse webshop kopen. Dat blijft toch het makkelijkste te bestellen. En je hebt de beste garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door dusty-2011 op 15-11-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:22
Zelf heb ik een paar klipsch s4a ii en ben er over het algemeen erg tevreden mee. Toch ervaar ik te veel cable noise tijdens het (hard)lopen. Naar mijn idee komt dat simpelweg door de dikkere platte kabel.

Nu was mijn oog gevallen op de shure se215. Het over het oor ontwerp leek mij een perfecte uitkomst om van de cable noise af te komen. Maar na wat reviews te hebben gelezen weet ik nog steeds niet of het ontwerp nu juist wel of niet voor cable noise zorgt. Kan iemand hier verheldering voor brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
In principe zorgen het doen van de kabel over de oren ervoor dat je de cable noise niet meer hoort. Je oor houdt het dan tegen zeg maar. De kabel met een klemmetje aan een shirt vast maken werkt veelal ook. Ten minste bij mij wel als ik het klemmetje aan de boord van mijn shirt van zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Guids schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:41:
Zelf heb ik een paar klipsch s4a ii en ben er over het algemeen erg tevreden mee. Toch ervaar ik te veel cable noise tijdens het (hard)lopen. Naar mijn idee komt dat simpelweg door de dikkere platte kabel.

Nu was mijn oog gevallen op de shure se215. Het over het oor ontwerp leek mij een perfecte uitkomst om van de cable noise af te komen. Maar na wat reviews te hebben gelezen weet ik nog steeds niet of het ontwerp nu juist wel of niet voor cable noise zorgt. Kan iemand hier verheldering voor brengen?
Het over de oren dragen vermindert de cable noise.

De kabel met een klemmetje vastmaken aan je shirt kan ook de cable noise verminderen, zoals hierboven vermeldt.

Verder zijn er nog alternatieven waarbij je geen cable noise ervaart. Normale oordopjes die niet het oorkanaal ingaan hebben geen cable noise. Bijvoorbeeld de Sennheiser MX 475.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:22
l3art schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:56:
In principe zorgen het doen van de kabel over de oren ervoor dat je de cable noise niet meer hoort. Je oor houdt het dan tegen zeg maar. De kabel met een klemmetje aan een shirt vast maken werkt veelal ook. Ten minste bij mij wel als ik het klemmetje aan de boord van mijn shirt van zet.
het vastklemmen doe ik nu ook, het helpt voornamelijk tegen het gewicht van de kabel. cable noise is ook iets minder, maar nog steeds merkbaar.
dusty-2011 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:53:
[...]

Verder zijn er nog alternatieven waarbij je geen cable noise ervaart. Normale oordopjes die niet het oorkanaal ingaan hebben geen cable noise. Bijvoorbeeld de Sennheiser MX 475.
ik vind in-ear toch wel fijn, maar bedankt voor het alternatief. even googlen wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
dusty-2011 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:29:
Edit: sorry voor twee keer op rij posten, ik wou m'n vorige post editen, maar in plaats daarvan maakte die een nieuwe post aan met mijn vorige post gequote :S

[...]

Mochten in-ears met een draad eraan toch nog een optie zijn dan lijkt de Sennheiser CX 5.00 mij een perfecte keuze. Klinken echt uitstekend voor het geld. Een gelaagd en gedetailleerd geluid; vrij grote soundstage. Vrij gebalanceerd, met wel een beetje extra bass. Een anti-tangle cable. Bevat ook een microfoon en een geïntegreerde afstandsbediening met 3 knoppen. Ik heb hem hier al vaker aangeraden (blader maar eens pagina's terug) en de mensen waren steeds dik tevreden over de CX 5.00. Kies de G variant voor Android of Windows Phone, en I voor apple.

Mocht draadloos echt een harde eis zijn dan heb ik geen tips. Ik ben niet zo thuis in draadloze in-ears. Wel lijkt het mij dat draadloze producten van 100 euro niet zo goed klinken als bedrade producten van 100 euro. Er gaat toch geld zitten in het draadloze aspect lijkt mij. Ik weet niet of er een draadloos product onder de 100 euro is dat de geluidskwaliteit van de CX 5.00 kan evenaren.
Draadloos blijft helaas wel de eis haha. Vooral met het sporten en in de trein wordt ik gek van die kabel de hele tijd..

Ik had zelf de Soul Run Free Pro gezien die wel goede reviews krijgt.
http://www.soulelectronic...uetooth.html#.VksZQMpvMqg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
clockw1ze schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:11:
[...]
Draadloos blijft helaas wel de eis haha. Vooral met het sporten en in de trein wordt ik gek van die kabel de hele tijd..
Ik heb van de week een (startup geloof ik) setje inears, draadloos,bone conductingg gezien. 3 uur continue muziek spelen met die dingen. Ga ff voor je zoeken waar ik dat nou ook al weer gezien heb...

https://www.kickstarter.c...s-smart-in-ear-headphones

[ Voor 44% gewijzigd door PaulZ op 20-11-2015 22:06 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Voor de geïnteresseerden, leuke Black Friday deals van Trinity Audio.
Voor Head-Fi leden ook even een linkje:
http://www.head-fi.org/t/...riday-deals#post_12092795

De info:
We will be having some AMAZING deals on our Techne range and 3 filter Delta with Multi-braid cable.

Delta with multi braid cable and 3 filters £50.00
Techne with multi braid cable no mic £35.00
Techne with fabric cable and mic £40.00

All include free worldwide delivery!
Discount codes will not work on black friday as these deals will be already massively discounted.
Quantities are strictly limited.
Het enige wat ik nog zou willen is een Delta met braided kabel (heb nu 2x met mic). Mocht iemand een braided kabel-versie hebben en willen ruilen, lemme know :) Vind het iets te gek om er een derde voor te gaan halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Guids schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:41:

Ik gebruik al een jaar of twee de shure SE215's tijdens het hardlopen en ik ervaar geen cable noise. Het valt wel op te wekken als je er bewust naar toe werkt (extreem wrijven e.d.). De kabel is erg stug bijna van het niveau dat je denkt dat je er gerust een piano mee omhoog kan takelen. Voor mij was het wel even wennen met het inbrengen en over het oor langs laten gaan. Dit was dan ook mijn eerste paar van dergelijk type.

Mochten deze stuk gaan ga ik meteen een nieuw setje halen zo tevreden ben ik er wel over. Overigens kwam ik op deze oordopjes uit omdat de 'normale' altijd uitvallen bij mijn oor en dit type kwam erg goed uit de reviews met name in de categorie 'bang for buck' (veel waar voor je geld) Cable noise is niet een van de overwegingen die ik heb meegenomen toentertijd.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-08 20:44
Inmiddels al een aantal oordopjes versleten, maar nu met het sterven van mijn VSonic GR07's opzoek naar de volgende, hopelijk met jullie hulp!

Was in het bezit van VSonic GR07's. Neutraal geluid van deze bevalt me erg goed, maar bouwkwaliteit laat iets te wensen over. Daarnaast ook in het bezit van Jamo wEAR in40i (Klipsch S4i rebrand) en Xiaomi Piston V2, deze worden door hun V-karakter gebruikt voor elektronische muziek, omdat dit voor mij de voorkeur heeft over het neutrale geluid van de Vsonic's. Dit door de 'V-shape' in het geluid.
• In-ears of oordopjes?
Zeker in-ears!
Liefst neutraal.
Meestal (indie-)folk/singer-songwriter/alternatief/synth pop of classic rock. Daarnaast af en toe ook Jazz of techno, maar dat doe ik meestal liever over mijn installatie.
Voornamelijk puur voor in het OV (paar uur per dag), maar ook wel eens fijn voor op het werk of thuis!
Geen specifieke voorkeur.
• Wat is het budget?
Max. 250 euro, mocht dit veel toevoegen t.o.v. in-ears van 100 euro.
Aangezien ik niet zo tevreden was over de bouwkwaliteit van mijn VSonic's, die maar 7 maanden mee zijn gegaan, zou ik wel graag goede bouwkwaliteit en/of fatsoenlijke garantie en/of vervangbare kabel (zeker een plus) willen, aangezien het toch een behoorlijke uitgave is. Een remote voor Apple devices zou fijn zijn, maar is geen must.

Zelf zit ik momenteel te kijken naar de volgende:
  • Shure SE215 (100 euro, + vervangbare kabel, - schijnt nogal bassy te zijn, geen remote in standaard kabel.)
  • Shure SE425 (240 euro, + vervangbare kabel, dual driver, neutraal, - wel max van budget, geen remote in standaard kabel)
  • RHA MA750i (100 euro, + 3 jaar garantie, (redelijk) neutraal geluid,, ingebouwde remote, - geen vervangbare kabel)
  • RHA T20i (240 euro, + 3 jaar garantie, neutraal geluid, ingebouwde remote, +dual driver, - geen vervangbare kabel, max van budget)
Als mensen ervaringen hebben in het 100 en 250 segment en de verschillen weten daartussen ben ik daar heel benieuwd naar. Het is een aardig grote stap dus ben benieuwd of het veel verschil oplevert. Daarnaast wil ik wel zeker zijn als ik zoveel geld uitgeef dat hier ik een paar jaar mee vooruit kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Voor wat betreft RHA is er ook nog een tussenmodel (T10i). Deze (en de overige modellen) zijn ook te bestellen via de RHA website. Ik weet alleen niet hoe het zit met verzendkosten en levertijd.

Ik was ook een voor mijn onbekende site tegengekomen waar ze deze ook verkopen, namelijk www.earsunlimited.com. En natuurlijk apple.com.

Ik heb zelf alleen maar ervaring met de MA750i (zie ook mijn review) en ben daar zeer over te spreken. Wanneer de oortjes goed zitten, heb je te maken met een naar mijn mening hoogwaardig geluid. De kabel is wel wat "plakkerig" in die zin dat het stroef schuift over kleding. Door de stugheid is het belangrijk dat je deze echt goed wegstopt, omdat het anders overal achter blijft haken. Draag de kabel dus onder je buitenste laag kleding, niet erover.

Mocht je inderdaad voor RHA kiezen, weet dan dat deze uit de doos zeer matig klinken. Ze hebben enige uren inspeeltijd nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 21-11-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
LA-384 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:41:
Voor wat betreft RHA is er ook nog een tussenmodel (T10i). Deze (en de overige modellen) zijn ook te bestellen via de RHA website. Ik weet alleen niet hoe het zit met verzendkosten en levertijd.

Ik was ook een voor mijn onbekende site tegengekomen waar ze deze ook verkopen, namelijk www.earsunlimited.com. En natuurlijk apple.com.

Ik heb zelf alleen maar ervaring met de MA750i (zie ook mijn review) en ben daar zeer over te spreken. Wanneer de oortjes goed zitten, heb je te maken met een naar mijn mening hoogwaardig geluid. De kabel is wel wat "plakkerig" in die zin dat het stroef schuift over kleding. Door de stugheid is het belangrijk dat je deze echt goed wegstopt, omdat het anders overal achter blijft haken. Draag de kabel dus onder je buitenste laag kleding, niet erover.

Mocht je inderdaad voor RHA kiezen, weet dan dat deze uit de doos zeer matig klinken. Ze hebben enige uren inspeeltijd nodig.
Bedankt voor je advies, ik had nog niet gezien dat ze ze ook op andere plaatsen verkocht worden (behalve Amazon dan...). Zeker ook leuk om je review te lezen en zo te te lezen zijn de ma750i zeker een aanrader. Dat oortjes uit de doos zeer matig kunnen klinken heb ik al bij meer gehad, dus dat is verder niet zo'n probleem.

Wat betreft de T10, ik las dat deze wel heel veel bas hebben, en waarschijnlijk niet echt mijn smaak zijn. Ook heb ik nog wat dingen over Shure gelezen en zeker de 425 schijnen vooral een erg goede middenklank te hebben, maar niet zo'n goede laag en hoog weergave, waar dit bij de T20/ma750 beter in balans te zijn.

Ook schijnt de aftersales van RHA uitstekend te zijn, wat ik wel belangrijk vind!

Voor wat betreft de T20, ik hecht niet zoveel waarde aan die verschillende filters... Maar ik lees er verder niks dan goeds over en het schijnt toch wel weer een 'niveautje hoger' te zijn.. Moeilijk moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
PaulZ schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:27:
[...]

Ik heb van de week een (startup geloof ik) setje inears, draadloos,bone conductingg gezien. 3 uur continue muziek spelen met die dingen. Ga ff voor je zoeken waar ik dat nou ook al weer gezien heb...

https://www.kickstarter.c...s-smart-in-ear-headphones
Met draadloos bedoelde ik eigenlijk Bluetooth haha. Dus alleen een kabel in de nek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

clockw1ze schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:36:
Heb zelf de Jaybird Bluebuds X: wordt over het algemeen gezien als een van de beste bluetooth dopjes voor sporten maar niet cheap: bas is prima, maar niet te overdreven (gebruik wel foamdopjes), remote met verder/terug/volume/gesprek aannemen en er zit een mic in, alhoewel ik me afvraag in hoeverre je daar wat aan hebt: de dopjes zitten het fijnst als je de kabel bovenlangs over je oren stop, dus zit de mic/remote net achter je oor. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het met die zweetbestendigheid (coating) wel goed zit: heb wel genoeg buien gehad onderweg op de fiets :)

Er is een goedkoper alternatief dat ik al een tijdje in m'n lijstje heb staan zo van: als de Bluebuds het ooit begeven ;) Weet niet hoe het zit qua verkrijgbaarheid in de EU, maar ze komen wel goed uit reviews:
Voxoa Sports Wireless Earphones.

Je moet wel van het..eh.veilige kleurtje houden ;) Er zijn inmiddels veel meer van dit soort dopjes te krijgen van merken die mij (nog) niks zeggen...helaas lang niet allemaal in de EU te krijgen en net te prijzig om even fijn over de EU-grenzen te gaan halen.

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:12
Goedemiddag beste mensen.
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op nieuwe in-ear oortjes. Ik heb al 3 opties in gedachte en daar wilde ik jullie mening nog even over weten. Als jullie alternatieve opties weten dan is dat uiteraard ook goed.

Momenteel gebruik ik de sennheiser cx 300 ii. Deze vind ik redelijk goed, al vind ik de bas iets te hard staan. Het liefst wil ik een neutraler klankbeeld. Een kleine boost van de bas is niet erg, maar bij mijn huidige oortjes is het te hard.
De totale geluidskwaliteit mag ook een stapje hoger, vandaar dat ik een iets groter budget heb.

• In-ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
Neutraal, met een licht verhoogde bas. Eerder te neutraal dan een te erge boost.

Veel 'oude' rockmuziek. Bruce Springsteen, Beatles, etc. Nieuwere rock/popmuziek ook. Racoon, Coldplay, Foo Fighters.
Tijdens het studeren vind ik pianomuziek en klassiek erg fijn (lees ludovico einaudi) verder luister ik de top40 en nog weleens wat jazz en blues. Al met al een hele hoop.

Veel ov, fietsen, studeren. Evt sporten, maar dat is geen vereiste. (Met in-ear durf ik toch niet beide oortjes in te doen omdat ik bang ben als een dolle te gaan hijgen in de sportschool :') )

Geen duidelijke voorkeur, ik leg mij graag neer bij het advies van een medetweaker.

• Wat is het budget?
Rond de 50 a 60. Als het een duidelijk kwaliteitsverschil geeft, dan tot maximaal 100 a 120. Als de kwaliteit gewoon lineair meeschaalt met het aantal centjes, dan is de 50 of 60 voldoende.

Mijn grootste reden voor nieuwe oortjes is de geluidskwaliteit. Dat staat voor mij op de eerste plaats. Daarna komt het draagcomfort.
Een opbergmogelijkheid is ook fijn( zakje of doosje)
Besturing en microfoon aan het draadje is fijn, maar geen vereiste. Hiervoor deed ik het ook altijd zonder. Ik heb een androidtoestel.

Ik heb de volgende 3 opties in mijn hoofd.

1.) sennheiser cx 5.0g.
Deze schijnt een redelijk neutraal klankbeeld te hebben met een ietwat verhoogde bas. De bas is wel echt een stuk minder dan de oortjes die ik nu heb, dus dit lijkt me wel wat.
+ goede geluidskwaliteit
+ besturing en microfoon aan draad
- onhandig opbergdoosje.

2.) sony mdr-ex650ap
Schijnt ook een goed geluid te hebben. Ik weet alleen niet goed hoeveel beter/anders het is tov de sennheiser.
+geluid
+handig opbergzakje
+- microfoon met 1 knopsbesturing.

3.) Monster van Dna.
Aangeraden door mijn vader. Hij is een redelijke aufiofiel en raadt deze aan voor mijn prijsrange. Sinds ik iets ouder ben, neem ik zijn woorden toch met een korreltje zout, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening. (het superman ideaalbeeld wordt iets minder ;) )
Als ik de reviews lees, dan zijn de reviewsites heel lovend over het geluid, maar de gebruikers niet. Misschien worden de reviewers wel betaald door DNA. Hopelijk kennen jullie deze oortjes en kunnen jullie hier iets over zeggen.
+ geluid (misschien )
+ prijs ( voor 40 te halen)
+ opbergzakje
+- microfoon niet goed compatible met android.
- oortjes lijken niet goed te blijven zitten en zitten niet lekker na 2 uur.

Een heel verhaal :)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tvermeulen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:12:
Goedemiddag beste mensen.
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op nieuwe in-ear oortjes. Ik heb al 3 opties in gedachte en daar wilde ik jullie mening nog even over weten. Als jullie alternatieve opties weten dan is dat uiteraard ook goed.

Momenteel gebruik ik de sennheiser cx 300 ii. Deze vind ik redelijk goed, al vind ik de bas iets te hard staan. Het liefst wil ik een neutraler klankbeeld. Een kleine boost van de bas is niet erg, maar bij mijn huidige oortjes is het te hard.
De totale geluidskwaliteit mag ook een stapje hoger, vandaar dat ik een iets groter budget heb.

• In-ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst?
Neutraal, met een licht verhoogde bas. Eerder te neutraal dan een te erge boost.

Veel 'oude' rockmuziek. Bruce Springsteen, Beatles, etc. Nieuwere rock/popmuziek ook. Racoon, Coldplay, Foo Fighters.
Tijdens het studeren vind ik pianomuziek en klassiek erg fijn (lees ludovico einaudi) verder luister ik de top40 en nog weleens wat jazz en blues. Al met al een hele hoop.

Veel ov, fietsen, studeren. Evt sporten, maar dat is geen vereiste. (Met in-ear durf ik toch niet beide oortjes in te doen omdat ik bang ben als een dolle te gaan hijgen in de sportschool :') )

Geen duidelijke voorkeur, ik leg mij graag neer bij het advies van een medetweaker.

• Wat is het budget?
Rond de 50 a 60. Als het een duidelijk kwaliteitsverschil geeft, dan tot maximaal 100 a 120. Als de kwaliteit gewoon lineair meeschaalt met het aantal centjes, dan is de 50 of 60 voldoende.

Mijn grootste reden voor nieuwe oortjes is de geluidskwaliteit. Dat staat voor mij op de eerste plaats. Daarna komt het draagcomfort.
Een opbergmogelijkheid is ook fijn( zakje of doosje)
Besturing en microfoon aan het draadje is fijn, maar geen vereiste. Hiervoor deed ik het ook altijd zonder. Ik heb een androidtoestel.

Ik heb de volgende 3 opties in mijn hoofd.

1.) sennheiser cx 5.0g.
Deze schijnt een redelijk neutraal klankbeeld te hebben met een ietwat verhoogde bas. De bas is wel echt een stuk minder dan de oortjes die ik nu heb, dus dit lijkt me wel wat.
+ goede geluidskwaliteit
+ besturing en microfoon aan draad
- onhandig opbergdoosje.

2.) sony mdr-ex650ap
Schijnt ook een goed geluid te hebben. Ik weet alleen niet goed hoeveel beter/anders het is tov de sennheiser.
+geluid
+handig opbergzakje
+- microfoon met 1 knopsbesturing.

3.) Monster van Dna.
Aangeraden door mijn vader. Hij is een redelijke aufiofiel en raadt deze aan voor mijn prijsrange. Sinds ik iets ouder ben, neem ik zijn woorden toch met een korreltje zout, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening. (het superman ideaalbeeld wordt iets minder ;) )
Als ik de reviews lees, dan zijn de reviewsites heel lovend over het geluid, maar de gebruikers niet. Misschien worden de reviewers wel betaald door DNA. Hopelijk kennen jullie deze oortjes en kunnen jullie hier iets over zeggen.
+ geluid (misschien )
+ prijs ( voor 40 te halen)
+ opbergzakje
+- microfoon niet goed compatible met android.
- oortjes lijken niet goed te blijven zitten en zitten niet lekker na 2 uur.

Een heel verhaal :)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Bedankt voor het lezen!
Persoonlijk zou ik je de CX 5.00 G aanraden. Die wou ik je sowieso al aanraden en heb je zelf ook op je short-list staan. Geluid sluit goed aan bij wat je vraagt, de 3-button remote werkt goed met Android, en de garantie van Sennheiser is super. Gaat ie binnen 2 jaar stuk, gewoon een RMA aanvragen op de site van Sennheiser, en dan stuur je hem op samen met de factuur; krijg je gratis een nieuwe.
De sony mdr-ex650ap klinken ook heel aardig hoor. Hebben alleen een klein kwaaltje dat ze niet mooi blijven. Ze zijn gemaakt van goudkleurig koper dat op den duur steeds groener wordt: er vormt patina of kopergroen (door contact met lucht en je handen en oren). Verder is de 1-button remote wel erg karig. Niettemin een goede koop, maar niet wat ik als eerste aanraadt.
De monster van DNA ken ik eerlijk gezegd niet.
Ik hoop dat dit je helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:12
dusty-2011 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:42:
[...]

Persoonlijk zou ik je de CX 5.00 G aanraden. Die wou ik je sowieso al aanraden en heb je zelf ook op je short-list staan. Geluid sluit goed aan bij wat je vraagt, de 3-button remote werkt goed met Android, en de garantie van Sennheiser is super. Gaat ie binnen 2 jaar stuk, gewoon een RMA aanvragen op de site van Sennheiser, en dan stuur je hem op samen met de factuur; krijg je gratis een nieuwe.
De sony mdr-ex650ap klinken ook heel aardig hoor. Hebben alleen een klein kwaaltje dat ze niet mooi blijven. Ze zijn gemaakt van goudkleurig koper dat op den duur steeds groener wordt: er vormt patina of kopergroen (door contact met lucht en je handen en oren). Verder is de 1-button remote wel erg karig. Niettemin een goede koop, maar niet wat ik als eerste aanraadt.
De monster van DNA ken ik eerlijk gezegd niet.
Ik hoop dat dit je helpt!
Bedankt voor je reactie! Het heeft zeker geholpen. De Sennheiser was al besteld, maar wordt pas maandag geleverd. Als je zolang moet wachten dan ga je toch ineens twijfelen of het de juiste keuze is. Ik zal de Monster van DNA een keer van mijn vader lenen om daar mijn bevindingen over op te schrijven. Misschien wordt het wel de nieuwe aanraad-topper ipv de Sennheiser. Note: Ik ben totaal geen audiofiel. Meer dan mijn vrienden, maar een stuk minder dan de mensen hier denk ik. Vandaar dat er niet al teveel waarde aan mijn review gehecht moet worden.
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tvermeulen schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:08:
[...]

Bedankt voor je reactie! Het heeft zeker geholpen. De Sennheiser was al besteld, maar wordt pas maandag geleverd. Als je zolang moet wachten dan ga je toch ineens twijfelen of het de juiste keuze is. Ik zal de Monster van DNA een keer van mijn vader lenen om daar mijn bevindingen over op te schrijven. Misschien wordt het wel de nieuwe aanraad-topper ipv de Sennheiser. Note: Ik ben totaal geen audiofiel. Meer dan mijn vrienden, maar een stuk minder dan de mensen hier denk ik. Vandaar dat er niet al teveel waarde aan mijn review gehecht moet worden.
Nogmaals bedankt!
Succes met de Sennheiser! Hoop dat ie bevalt. Een kort stukje hier op dit forum, waarin je de Monster DNA en de Sennheiser CX 5.00 vergelijkt zou overigens zeker welkom zijn hoor! Ook als je geen audiofiel bent. Ik ben niet bekend met de Monster DNA en zou het interessant vinden om te lezen hoe die verschilt van de CX 5.00.
En indien je een review plaatst van de Monster DNA, doe hem dan even adverteren hier in dit forum. Dan gaan we hem allemaal lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
myrmidon192 schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:51:
[...]

Bedankt voor je advies, ik had nog niet gezien dat ze ze ook op andere plaatsen verkocht worden (behalve Amazon dan...). Zeker ook leuk om je review te lezen en zo te te lezen zijn de ma750i zeker een aanrader. Dat oortjes uit de doos zeer matig kunnen klinken heb ik al bij meer gehad, dus dat is verder niet zo'n probleem.

Wat betreft de T10, ik las dat deze wel heel veel bas hebben, en waarschijnlijk niet echt mijn smaak zijn. Ook heb ik nog wat dingen over Shure gelezen en zeker de 425 schijnen vooral een erg goede middenklank te hebben, maar niet zo'n goede laag en hoog weergave, waar dit bij de T20/ma750 beter in balans te zijn.

Ook schijnt de aftersales van RHA uitstekend te zijn, wat ik wel belangrijk vind!

Voor wat betreft de T20, ik hecht niet zoveel waarde aan die verschillende filters... Maar ik lees er verder niks dan goeds over en het schijnt toch wel weer een 'niveautje hoger' te zijn.. Moeilijk moeilijk :)
Inmiddels bij earsunlimited langs geweest en daar de RHA ma750 en T20 kunnen beluisteren, daarnaast ook nog Hifiman RE-400 en RE-600 kunnen luisteren, als ook de Final Audio Design Heaven IV. Was een leuke ervaring en ook de verschillen zeker goed kunnen horen.

Was zelf erg onder de indruk van de RHA ma750, de T20 en de Final Audio's. Uiteindelijk vond ik het verschil tussen de T20 en de ma750 nog wel zo groot dat ik uiteindelijk voor deze ben gegaan. Al met al een mooi neutraal geluid komt er uit de T20, waar de ma750 dat ook heeft, maar wel genoeg 'swing' :p. Het verschil tussen de T20 en de ma750 merkte ik voornamelijk in de gedetailleerdheid van het geluid alsook de strakkere bas uit de T20.

De Final Audio's zijn ook erg goede oortjes, door de balanced armature drivers een heel open en ruimtelijk geluid, maar net wat zwakker in het laag. Deden mij erg denken aan het geluid van mijn AKG Q701!

Ik kan zo'n vergelijking zeker aanraden! :)

[ Voor 12% gewijzigd door myrmidon192 op 28-11-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@myrmidon192

Leuk om je ervaring tussen de MA750 en T20 terug te lezen. Ook bijzonder dat het geluid nog zoveel beter kan dat een ruime verdubbeling in prijs gerechtvaardigd is (heb je toevallig gevraagd hoe lang de geteste IEM's hebben ingespeeld?). Ben je uiteindelijk nog van plan een review te schrijven over de T20?

Hoe is de "winkel" je bevallen?

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 28-11-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
myrmidon192 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:27:
[...]

Inmiddels bij earsunlimited langs geweest en daar de RHA ma750 en T20 kunnen beluisteren, daarnaast ook nog Hifiman RE-400 en RE-600 kunnen luisteren, als ook de Final Audio Design Heaven IV. Was een leuke ervaring en ook de verschillen zeker goed kunnen horen.

Was zelf erg onder de indruk van de RHA ma750, de T20 en de Final Audio's. Uiteindelijk vond ik het verschil tussen de T20 en de ma750 nog wel zo groot dat ik uiteindelijk voor deze ben gegaan. Al met al een mooi neutraal geluid komt er uit de T20, waar de ma750 dat ook heeft, maar wel genoeg 'swing' :p. Het verschil tussen de T20 en de ma750 merkte ik voornamelijk in de gedetailleerdheid van het geluid alsook de strakkere bas uit de T20.

De Final Audio's zijn ook erg goede oortjes, door de balanced armature drivers een heel open en ruimtelijk geluid, maar net wat zwakker in het laag. Deden mij erg denken aan het geluid van mijn AKG Q701!

Ik kan zo'n vergelijking zeker aanraden! :)
RHA T20 een mooi neutraal geluid? Dit vraagt om een correctie :) Nee, nee, nee, niet neutraal:
RHA T20 reference filter: http://www.innerfidelity....RHAT20ReferenceFilter.pdf
RHA T20 bass filter: http://www.innerfidelity.com/images/RHAT20BassFilter.pdf
RHA T20 treble filter: http://www.innerfidelity.com/images/RHAT20TrebleFilter.pdf

Laten we ter vergelijking even de responses van behoorlijk bassy goedkope Sennheiser modellen erbij pakken:
CX 1.00: http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX1.pdf
CX 2.00: http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserCX2.pdf

We zien dat de RHA T20 het bereik 2500 Hz tot 5000 Hz een stuk harder heeft. Maar qua bassrespons verschillen de modellen niet veel. Het kan zijn dat de RHA T20 wel wat neutraler klinkt, vanwege de hardere tonen in het 2500 Hz tot 5000 Hz bereik, maar het is echt bij lange na niet een neutrale in-ear. De goedkope Sennheiser-modellen staan toch ook niet bekend om hun volledige neutrale geluid of wel? En de RHA T20 heeft de bass vrijwel even hard.
Een neutrale in-ear heeft ongeveer zo'n response:

Verder is de RHA T20 natuurlijk een hele leuke in-ear. Dynamic drivers, groot klinkende bass, komt een erg mooi geluid uit, maar niet neutraal.

PS. Die MA750 is ook echt niet neutraal: http://www.innerfidelity....adHeathAcousticsMA750.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@dusty-2011,

Nou heb ik geen flauw idee hoe zo'n grafiekje gelezen moet worden, maar bestaat er een mogelijkheid dat het geluid anders wordt weergegeven wanneer een IEM in het oor gedragen wordt, vergeleken met een steriele meetomgeving? Je doet de T20 af alsof hij behoorlijke harde bassweergave heeft en de MA750 misschien nog wel meer. Dat terwijl mijn praktijkervaring met de MA750 toch wel wat anders zegt.

Nou zullen de meningen verschillen over wanneer een bassweergave precies hard is, maar in mijn oren zou hier pas sprake van zijn als deze overheersend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
LA-384 schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:15:
@dusty-2011,

Nou heb ik geen flauw idee hoe zo'n grafiekje gelezen moet worden, maar bestaat er een mogelijkheid dat het geluid anders wordt weergegeven wanneer een IEM in het oor gedragen wordt, vergeleken met een steriele meetomgeving? Je doet de T20 af alsof hij behoorlijke harde bassweergave heeft en de MA750 misschien nog wel meer. Dat terwijl mijn praktijkervaring met de MA750 toch wel wat anders zegt.

Nou zullen de meningen verschillen over wanneer een bassweergave precies hard is, maar in mijn oren zou hier pas sprake van zijn als deze overheersend zou zijn.
Over het algemeen geldt dat hoe dieper je de in-ear in het oor stopt en hoe beter de fit is, hoe sterker de bass wordt ervaren.

De T20 en de MA750 zijn inderdaad niet neutraal :) Bijna net zo bassy als entry-level consumer in-ears.

Dit soort omschrijvingen hecht ik persoonlijk niet zo veel waarde aan. Aan die grafiekjes kun je precies zien of de bass 5 dB harder is, 10 dB harder, 15 db harder, 20 dB harder of 25 dB harder. De een omschrijft +5dB extra bass al als een overheersende bass. Een ander reviewt een product met +25 dB bassnadruk en zegt "er is wel wat extra bass maar hij overheerst niet". Grafieken van de frequentierespons zijn daarom naar mijn mening betrouwbaarder dan wat iemand opschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Laatst online: 18-02 11:49
Iemand ervaring met de OnePlus Icons ?

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
LA-384 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:09:
@myrmidon192

Leuk om je ervaring tussen de MA750 en T20 terug te lezen. Ook bijzonder dat het geluid nog zoveel beter kan dat een ruime verdubbeling in prijs gerechtvaardigd is (heb je toevallig gevraagd hoe lang de geteste IEM's hebben ingespeeld?). Ben je uiteindelijk nog van plan een review te schrijven over de T20?

Hoe is de "winkel" je bevallen?
Ja was zeker een leuke ervaring en ook een leuke 'winkel' inderdaad :). Je ziet niet vaak dat je in-ears kan luisteren, en dan zeker met een dergelijk aanbod! Ik weet niet precies hoe lang ze allemaal ingespeeld hebben, maar de T20 en RHA MA750, alsook de Re-400 had hij al even als een demo model staan. Volgens Rick (de eigenaar) waren ze wel ingespeeld. Alleen de Re-600 kwamen net uit de doos.

Voor wat betreft een review wil ik deze zeker wel graag schrijven, en ook vergelijken met mijn AKG Q701, Klipsch S4's en Xiaomi Piston.. Maar dat zal denk ik nog wel even gaan duren!

Qua bouwkwaliteit, afsluiting en 'openheid' (blegh, audiofiele woorden :p) , en misschien ook wel door het ' meer neutrale' middengeluid sprong de T20 er zeker uit. Helemaal met wat extra vermogen ik hem via mijn FiiO E11k aansloot op mijn telefoon. Zo zit er nog wat groei vermogen in :)
dusty-2011 schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:34:
[...]

Over het algemeen geldt dat hoe dieper je de in-ear in het oor stopt en hoe beter de fit is, hoe sterker de bass wordt ervaren.

De T20 en de MA750 zijn inderdaad niet neutraal :) Bijna net zo bassy als entry-level consumer in-ears.

Dit soort omschrijvingen hecht ik persoonlijk niet zo veel waarde aan. Aan die grafiekjes kun je precies zien of de bass 5 dB harder is, 10 dB harder, 15 db harder, 20 dB harder of 25 dB harder. De een omschrijft +5dB extra bass al als een overheersende bass. Een ander reviewt een product met +25 dB bassnadruk en zegt "er is wel wat extra bass maar hij overheerst niet". Grafieken van de frequentierespons zijn daarom naar mijn mening betrouwbaarder dan wat iemand opschrijft.
Dusty, inderdaad, ik denk dat ik me je wel kan vinden in je verhaal dat ze niet zuiver neutraal zijn, en moet ook zeggen dat ik zelf geen ervaring met de door jou benoemde sennheisers, maar kan (op basis van de grafiek) niet zo concluderen dat die sennheisers heel erg bass heavy zijn.

Wel heb ik ervaring met neutrale in-ears, de VSonic GR07's:
http://www.innerfidelity.com/images/VSonicGR07Classic.pdf.
Daarnaast ook de Hifiman RE-400 en RE-600 dus bij dezelfde winkel, en na het luisteren van de Hifiman's kan ik misschien concluderen dat helemaal neutraal niet het geluid was waar ik naar op zoek was :+.

Daarnaast ook ervaring een AKG met een behoorlijk andere verloop
http://www.innerfidelity.com/images/AKGQuincyJonesQ701.pdf
maar ook met mijn Klipsch S4's
Afbeeldingslocatie: http://en.goldenears.net/en/files/attach/images/108/660/020/d1f9f05a9318b48348224c16e774ac45.png

Alhoewel het verloop van de schaal van de Goldenears wat anders is, kan je wel zien dat deze Klipsch een behoorlijk heftige bass +11 DB heeft, als ook op de 8 kHz. Aangezien ik deze na het kapot gaan van mijn VSonic's voornamelijk gebruikt heb, is misschien mijn referentiekader ook wat veranderd ;) . Wel ben ik het ook met LA-384 eens dat ze redelijk neutraal zijn, maar ik denk ook dat (alhoewel neutraal niet echt een subjectief iets is) het per persoon verschillend kan zijn :)

Daarnaast is het denk ik zeker afhankelijk van hoe ze in je oor zetten, en zoals jij het beschrijft is er een verband tussen de afsluiting en hoe zwaar je de bass ervaart. Maar dat betekent ook als hij niet volledig afsluit, je ook gehoormatig een minder sterke bass response hebt, waar je zeker doordat ik ze ook tijdens het lopen gebruik, perfecte afsluiting in een bewegende situatie weinig voor zal komen ;)

Al met al ben ik wel erg blij met de T20i'is en denk ik dat het wel een heel toegankelijk geluid is, waarvan (zover ik weet) niet alle eigenschappen goed in grafiekjes vast te leggen zijn. Daarnaast heb je natuurlijk nog de mogelijkheid om het (al is het niet heel sterk) geluid wat te aanpassen. Zo heb ik zelf zeker ook de treble filters geluisterd en waren ook goed bevallen. Voorlopig ben ik ze nu in ieder geval aan het inspelen op de reference filters om te kijken of het geluid me zo blijft bevallen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
myrmidon192 schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:06:
[...]

Dusty, inderdaad, ik denk dat ik me je wel kan vinden in je verhaal dat ze niet zuiver neutraal zijn, en moet ook zeggen dat ik zelf geen ervaring met de door jou benoemde sennheisers, maar kan (op basis van de grafiek) niet zo concluderen dat die sennheisers heel erg bass heavy zijn.
Van de CX 3.00 schrijven ze in deze review bijvoorbeeld dat de bass "just too powerful" is: http://www.trustedreviews.com/sennhesier-cx-3-00-review
De CX 1.00 en CX 2.00 klinken wel iets anders dan de 3.00. Iets meer "bright" (wat meer midden-hoog en meer treble) en wat minder bass dan de CX 3.00. De CX 3.00 is iets donderder en boomy. Neemt niet weg dat de CX 1.00 en 2.00 nog steeds bassy zijn, en niet echt neutraal.
De CX 1.00 zijn heerlijk comfortabel om mee te slapen, en gebruik ik vooral daarvoor. Nu ik nu aan de computer zit te luisteren naar muziek gebruik weer de CX 3.00. De CX 3.00 vind ik om mee te slapen minder fijn, ze liggen wat minder comfortabel.

Overigens had ik een tijdje terug wat foto's gemaakt van m'n CX 3.00. Hopelijk kom ik er binnenkort aan toe om die te posten. Plus een korte vergelijking van CX 1.00 vs CX 3.00.
myrmidon192 schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:06:
Daarnaast is het denk ik zeker afhankelijk van hoe ze in je oor zetten, en zoals jij het beschrijft is er een verband tussen de afsluiting en hoe zwaar je de bass ervaart. Maar dat betekent ook als hij niet volledig afsluit, je ook gehoormatig een minder sterke bass response hebt, waar je zeker doordat ik ze ook tijdens het lopen gebruik, perfecte afsluiting in een bewegende situatie weinig voor zal komen ;)
Daar heb je zeker gelijk in. één van de ergernissen met in-ears is dat bij een wandeling ze naar verloop van tijd minder bass produceren door een slechtere seal, waarna aandrukken van de in-ear noodzakelijk is. Ik wandel dan ook nog vaak met m'n Sennheiser MX 475, die hoef je nooit aan te drukken. Ander voordeel van de MX 475 is dat ze situational awareness bieden, je kunt het verkeer om je heen nog horen. Verder is het geluid van de MX 475 natuurlijk niet zo goed als dat van een RHA T20, maar ze zijn dan ook 10 keer zo goedkoop ;) De CX 1.00 en CX 3.00 vind ik beter klinken dan de MX 475, maar dankzij vrij goede isolatie bieden ze een stuk minder situational awareness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Vandaag de Audio Technica ATH CKS-1100 gekocht op eBay, omdat deze alleen nog in Japan verkrijgbaar zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/b/b5/500x1000px-LL-b509f93a_img_39236.jpeg

De reviews klonken goed en afneembare kabels zijn altijd een dik pluspunt voor mij (erg goede ervaring mee met mijn IE80s).

De prijs is redelijk te noemen met 25000 Yen (omgerekend 190 euro), ik heb wel meer betaald, 240 euro, omdat ik hem graag al snel wilde hebben :).
  • Dual-phase push-pull driver
    face-to-face in two groups place the φ12.5mm driver. magnetic force in the two magnets to face the by increasing dramatically to play the heavy bass. In addition, two of the diaphragm to do the tuning the linear drive (before and after the linear motion) is to suppress the intermodulation to the limit, to reproduce the sound with no distortion to brilliance. In front of the diaphragm, it adopted a DLC (diamond-like carbon) coating to improve the high-frequency characteristics have a high hardness close to diamond. It has achieved a high-resolution reproduction of a wide range of bandwidth.
  • Dual airflow based venting system
    to the driver characteristics best position according to the place two vent (air hole), dense spring of the air inside the housing is controlled. Stainless steel of the acoustic resistance material also be in the incorporation, and reduce the load on the diaphragm, while increasing the output of the bass efficiently, leading to a reproduced sound with excellent response.
  • It adopted the hard-line cutting solid aluminum enclosure.
    Suppressing the resonance of the housing transmitted from the powerful drive of large diameter drivers, and reduce unnecessary sound distortion. It will play the mid-high range with growth.
  • CKS1100 dedicated 1.2m detachable cord.
    Adopt A2DC connector and L / Rch independent stack card strands of audio-only design, we increase the resistance and maintenance of the noise.
Type: Dynamic
Driver Diameter: 12.5mm × 2
Sensitivity: 110dB / mW
Frequency Response: 5 ~ 40,000Hz
Maximum Input Power: 200mW
Impedance: 12Ω
Weight (excluding cable): About 14g
Input terminal: A2DC connector jack
2 φ12.5mm drivers per oor _O_ De bass schijnt echt meesterlijk goed te zijn :9~

Ben erg benieuwd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cornelisjuh op 03-12-2015 11:44 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:32
Zien er wel super mooi uit en gezien mijn andere ervaring met AT producten zal het kwalitatief ook wel in orde zijn. Ik hoop alleen voor je dat je er geen naheffing op krijgt anders worden ze wel erg duur.

Ik heb ook bij de laatste kortingsactie de Delta trinity hybrid gekocht. Ze bevallen super alleen zit ik nog te zoeken naar de juiste tips. Ik was altijd fan van foam tips maar die standaard er bij zitten zijn te lang waardoor ze tegen m'n Tragus aankomen (dat flapje aan de voorkant van je oor, moest ik ook even opzoeken) en ik ze binnen een paar minuten al zat ben.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
GWBoes schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:58:
Zien er wel super mooi uit en gezien mijn andere ervaring met AT producten zal het kwalitatief ook wel in orde zijn. Ik hoop alleen voor je dat je er geen naheffing op krijgt anders worden ze wel erg duur.

Ik heb ook bij de laatste kortingsactie de Delta trinity hybrid gekocht. Ze bevallen super alleen zit ik nog te zoeken naar de juiste tips. Ik was altijd fan van foam tips maar die standaard er bij zitten zijn te lang waardoor ze tegen m'n Tragus aankomen (dat flapje aan de voorkant van je oor, moest ik ook even opzoeken) en ik ze binnen een paar minuten al zat ben.
Oei daar had ik nog niet aan gedacht :')

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 12:30
Ik hoop dat er hier een vraag over draadloze hoofdtelefoons geplaatst kan worden gezien ik verder neits kan vinden via de zoekfunctie.

Anyhow,
Nadat ik van de week mijn 7e paar oordopjes gesloopt heb in de sportschool.
Van de standaard apple dopjes, modellen van €100,- tot de Jays met extra brede/sterke kabels.
Problemen uitlopend van gebroken jack(dit keer) naar draadbreuk(3x) etc ben ik het wel een beetje zat.
Nu is mijn idee, laat ik eens kijken naar een draadloze koptelefoon. Normaal ben ik hier niet zo'n fan van koptelefoons maar gezien ik het nu eigenlijk alleen nog maar in de sportschool gebruik wil ik het wel eens proberen.
Eindelijk van het gezeur af om steeds ergens achter te blijven hangen met het snoer.

Is dit een beetje een reële oplossing?
Ik kan me best voorstellen dat mét draad altijd beter is, zoals met we/niet draadloos internet, muizen/toetsenborden draadloos voor het gamen etc.
Maar gezien ik het eigenlijk alleen nog maar voor de sportschool gebruik is goed, niet perfect, geluid al voldoende.
Daarnaast ben ik aan m'n rechter oor ook slecht horend.

Graag hoor ik jullie input maar ik wil jullie ook om wat advies vragen.

Ik ben dus opzoek naar een draadloze koptelefoon die prima geluidskwaliteit bied voor een leuke prijs.
Gezien ik in m'n rechter oor slecht horend ben en het in een luide omgeving gebruikt zal worden is hoeft het van mij niet hét beste van het beste te zijn. Maar het moet wel van goed kwaliteit zijn, zowel bouwkwaliteit als geluid.
Prijs had ik zo rond de €60,- in gedachte maar als er voor een paar tientjes meer een écht veel betere koop is dan hoef ik daar niet lang over na te denken.

Ik ben zelf niet zo heel erg thuis in de audio wereld. Mijn kennis gaat niet veel verder dan merken als Bose en Sennheiser.
Wat zijn de merken waar ik voornamelijk naar moet kijken, en welke moet ik als de pest vermijden?
Is er misschien een top model waarvan een grote meerderheid het eens is dat het een must buy is?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 03-12-2015 14:56 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een weekje de Shure se215, ik heb jaren geleden de voorloper hiervan gebruikt, uiteindelijk ging die stuk in het stuk dat om je oor heen loopt en toen was de kabel nog niet vervangbaar dus ik heb een tijdje niet naar Shure gekeken maar in de huidige generatie is zowel de kabel vervangbaar als het stuk dat om je oor heen loopt verstevigd, dus dat belooft veel goeds.

Over het geluid ben ik enthousiast, ik heb nog even getwijfeld over de 315 maar aangezien die ook een enkele driver heeft vermoed ik dat het echte betere geluid pas vanaf de 425 (met dual driver) komt en dat vond ik een stap te ver.

Anyhow, deze Shure heeft geen knop in line zitten voor bediening van telefoon/tablet (bedacht ik me later pas |:() en de kabel van Shure zelf is vrij prijzig en ondersteunt zo te zien alleen Apple. Dus mijn vraag is: kent iemand een losse inline remote die zowel op Android als Apple apparaten helpt bij de bediening van play/pause next/previous en volume? Ik vind het lastig Googelen, ik kom meestal bij complete koptelefoons uit ipv bij alleen zo'n koppelstuk.

Nou kan ik natuurlijk altijd zelf wat gaan solderen met een goedkope headset die het compleet kan en een female min-jack maar ik ben lui aangelegd dus ik koop het liever :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:45
Een vraag over de Shure SE535 i.c.m. een DAC

Ik heb verschillende Shure dopjes gebruikt op iphones. Mijn laatste was een Shure SE535, maar ik ben er op gaan staan waardoor de linkerdop nu kapot is. Althans het stukje waar de foams op gaan. Intern zal die het best doen. Ik heb er een tijdje niets mee gedaan maar overweeg om dan die linker los te bestellen (bv bij bax-shop).

Nu ben ik op de hoogte gebracht van DAC's en in het bijzonder een relatief goedkope van FiiO. Waar hij het over had was de E7 maar die wordt blijkbaar niet meer gemaakt. De prijsrange van 60-100 euro van de opvolger (e07k). spreekt me wel aan maar ik vraag me af of het wel zin heeft want de vervanging van het linkeroortje is al rond de 270 euro.
Het is voor gebruik op de pc met mp3 en flac en voor op de iphone (die tegenwoordig ook lossless draait?).

Zullen de Shure's veel beter klinken met een usb dac straks of is de winst verwaarloosbaar?

PS: ik heb ze na lange tijd eens weer geprobeerd met El Dusty - Cumbia anthem. Wat een bass _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door nwnc op 03-12-2015 17:43 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Jheroun schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:14:
Ik heb sinds een weekje de Shure se215, ik heb jaren geleden de voorloper hiervan gebruikt, uiteindelijk ging die stuk in het stuk dat om je oor heen loopt en toen was de kabel nog niet vervangbaar dus ik heb een tijdje niet naar Shure gekeken maar in de huidige generatie is zowel de kabel vervangbaar als het stuk dat om je oor heen loopt verstevigd, dus dat belooft veel goeds.

Over het geluid ben ik enthousiast, ik heb nog even getwijfeld over de 315 maar aangezien die ook een enkele driver heeft vermoed ik dat het echte betere geluid pas vanaf de 425 (met dual driver) komt en dat vond ik een stap te ver.

Anyhow, deze Shure heeft geen knop in line zitten voor bediening van telefoon/tablet (bedacht ik me later pas |:() en de kabel van Shure zelf is vrij prijzig en ondersteunt zo te zien alleen Apple. Dus mijn vraag is: kent iemand een losse inline remote die zowel op Android als Apple apparaten helpt bij de bediening van play/pause next/previous en volume? Ik vind het lastig Googelen, ik kom meestal bij complete koptelefoons uit ipv bij alleen zo'n koppelstuk.

Nou kan ik natuurlijk altijd zelf wat gaan solderen met een goedkope headset die het compleet kan en een female min-jack maar ik ben lui aangelegd dus ik koop het liever :P.
Zowel met Apple als met Android werken, dat zijn stevige eisen hoor. Zo'n kabel ken ik niet. Je ziet dat een bekend merk als Sennheiser ook aparte G-modellen en I-modellen levert. G-modellen hebben een kabel met afstandsbediening die met Android werkt, I-modellen hebben een kabel met afstandsbediening die met Apple werkt. Dat zal met goede reden zijn.
Ik zeg niet dat het niet bestaat, maar het zal lastig te vinden zijn. Ik kan je aanraden om gericht te zoeken naar een model kabel voor óf Android óf Apple. Overigens werkt het verkeerde soort kabel (qua telefoonmerk) vaak wel nog gedeeltelijk, bepaalde functies van de afstandsbediening doen het wel nog maar andere niet.
Cornelisjuh schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:42:
Vandaag de Audio Technica ATH CKS-1100 gekocht op eBay, omdat deze alleen nog in Japan verkrijgbaar zijn :)

[afbeelding]

De reviews klonken goed en afneembare kabels zijn altijd een dik pluspunt voor mij (erg goede ervaring mee met mijn IE80s).

De prijs is redelijk te noemen met 25000 Yen (omgerekend 190 euro), ik heb wel meer betaald, 240 euro, omdat ik hem graag al snel wilde hebben :).

[...]

[...]

2 φ12.5mm drivers per oor _O_ De bass schijnt echt meesterlijk goed te zijn :9~

Ben erg benieuwd :)
Met een impedantie van 12 Ohm zul je bij sommige versterkers wel een ruisje horen hoor. Maar ik neem aan dat als je zo'n dure in-ear koopt dat je ook wel een goede versterker hebt die daar geen last van heeft. Maar ik wou het toch even vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
dusty-2011 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:43:
[...]

Zowel met Apple als met Android werken, dat zijn stevige eisen hoor. Zo'n kabel ken ik niet. Je ziet dat een bekend merk als Sennheiser ook aparte G-modellen en I-modellen levert. G-modellen hebben een kabel met afstandsbediening die met Android werkt, I-modellen hebben een kabel met afstandsbediening die met Apple werkt. Dat zal met goede reden zijn.
Ik zeg niet dat het niet bestaat, maar het zal lastig te vinden zijn. Ik kan je aanraden om gericht te zoeken naar een model kabel voor óf Android óf Apple. Overigens werkt het verkeerde soort kabel (qua telefoonmerk) vaak wel nog gedeeltelijk, bepaalde functies van de afstandsbediening doen het wel nog maar andere niet.

[...]

Met een impedantie van 12 Ohm zul je bij sommige versterkers wel een ruisje horen hoor. Maar ik neem aan dat als je zo'n dure in-ear koopt dat je ook wel een goede versterker hebt die daar geen last van heeft. Maar ik wou het toch even vermelden.
Yup, dat weet ik, al heb ik nu niet een versterker van dergelijke kwaliteit in mijn bezit. Suggesties zijn welkom want ik ben wel van plan er een te kopen in de volgende maand.

Heb mijn Sennheiser IE80's eigenlijk altijd zonder versterker gebruikt (icm iPod classic). Omdat dat handiger was en eigenlijk altijd prima kon (iPod had geen moeite met deze IEMs).

Helaas is wel het het linker geluid in de jacket van mijn iPod stuk :( Reparatie is ook weer 60,-, en zelf een iPod classic repareren lijkt me onmogelijk (iFixit rating van 1/10...). Dure maand :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik wacht nog steeds op een setje IEM's/oordopjes van (19)64 Audio via Kickstarter. Origineel de Control met een tunable module, daarna meer een echte IEM (de U1) en nu ineens toch weer een soort oordopjes (X2) 8)7 Het bedrijf staat goed bekend, maar een Kickstarter-project goed leiden is niet hun ding, wat een verwarrende informatie en continue aanpassingen waar je gek van wordt :P Ben erg benieuwd naar het geluid van die dopjes..voor die wachttijd en het geneuzel moeten ze wel verdomd lekker gaan klinken :+
The technical and sound signature specifications are the same as the U1 but now in a more ergonomic design. Featuring a dual driver balanced armature design. The earphones have a non-detachable cable with an inline microphone. The X2 will ship with the Auto Module (non-adjustable) which is user replaceable.
Als het goed is wordt het ding dit jaar verzonden..zal me benieuwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Heb de nieuwe Xiaomi Hybrid dual driver in-ears binnen via ibuygou. Ik moet zeggen, Xiaomi heeft het weer geflikt. De afwerking is geweldig. Ze zitten een stuk comfortabeler dan de Piston 2 en zelfs de Piston 3 naar mijn mening.

Ze klinken in het begin wat donker maar als ze eenmaal ingespeeld zijn klinken ze zeer aangenaam. Een mooie warme sound, met genoeg bass en een smooth treble.

Twee kleine nadelen. De mic/remote zit weer aan de rechterkant na de Y-splitsing, waardoor je de bediening op de tast moet gebruiken. Ik had deze liever weer op de Y-splitsing zelf gezien zoals bij de Piston 2. De meegeleverde silicone tips zijn niet echt van hoogstaande kwaliteit. Ze zijn, net zoals bij de Piston 3 vrij dun en slap in vergelijking met tips van andere merken.

Dit is de ideale combinatie tussen de Piston 2 en 3 in een mooi nieuw jasje. De +/- 20 euro dubbel en dwars waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
nwnc schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:43:
Een vraag over de Shure SE535 i.c.m. een DAC

Ik heb verschillende Shure dopjes gebruikt op iphones. Mijn laatste was een Shure SE535, maar ik ben er op gaan staan waardoor de linkerdop nu kapot is. Althans het stukje waar de foams op gaan. Intern zal die het best doen. Ik heb er een tijdje niets mee gedaan maar overweeg om dan die linker los te bestellen (bv bij bax-shop).

Nu ben ik op de hoogte gebracht van DAC's en in het bijzonder een relatief goedkope van FiiO. Waar hij het over had was de E7 maar die wordt blijkbaar niet meer gemaakt. De prijsrange van 60-100 euro van de opvolger (e07k). spreekt me wel aan maar ik vraag me af of het wel zin heeft want de vervanging van het linkeroortje is al rond de 270 euro.
Het is voor gebruik op de pc met mp3 en flac en voor op de iphone (die tegenwoordig ook lossless draait?).

Zullen de Shure's veel beter klinken met een usb dac straks of is de winst verwaarloosbaar?

PS: ik heb ze na lange tijd eens weer geprobeerd met El Dusty - Cumbia anthem. Wat een bass _/-\o_
Los van het DAC-verhaal is het bij de 535 goed om te kijken naar de versterker. Die uit je iPhone zal wel ok zijn qua uitgangsimpedantie, maar het zou kunnen dat je hem hoort ruisen als je hem niet te hard zet. Bij je PC kan het zomaar zijn dat, buiten ruis, de klank donkerder is. Met zo'n FiiO gaat dat dan anders worden (<0.3 ohm zeggen ze over de E07K). Overigens heb ik de E12 getest met de SE535, en deze hoor je ook ruisen, ook met kortgesloten ingang. Niet bijster hard, maar je hoort het wel. Een O2 is daarentegen compleet stil.

Je zou trouwens misschien ook kunnen overwegen om je Shures te laten reshellen in custom fit dingen als het kan. Als de drie armaturen nog functioneel zijn . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Dit topic is volgens mij ook voor portable headphones bedoeld. En als er een koopje is, mag je dat best laten weten denk ik. De Sennheiser Momentum On-ear (1e generatie) is nu (vlak voor Sinterklaas) te koop voor slechts 99 euro (nieuw). Zo goedkoop heb ik hem nog niet gezien. De reviews zijn lovend. Comfort zou goed zijn voor een on-ear. De bouwkwaliteit zou uitstekend zijn. Geluidskwaliteit zou prima zijn (V-shaped, met de bass een stuk harder, en de treble een beetje harder; de treble resolution wordt vaak geprezen, en de zeer goede bass-extensie [veel subbass, prima geschikt voor actiefilms]). Zie voor een uitgebreide bespreking van het geluid de vele reviews die online te vinden zijn. De user-reviews op head-fi zijn ook praktisch allemaal heel positief.
Afgaand op de reviews klinkt deze portable headphone beter dan alle in-ears en oordopjes van 100 euro of minder. Ik heb er zelf eentje besteld die morgen binnenkomt en dan zullen we zien of het waar is!

Hier de link naar de pricewatch, daar kun je doorklikken naar de winkel die hem voor 99 euro verkoopt:
pricewatch unsorted: Sennheiser Momentum On Ear zwart Hoofdtelefoon

De prijs van 99 euro is een aanbieding. Het zou goed kunnen dat na sinterklaas de prijs omhoog gaat, zou ook kunnen dat ie op 99 euro blijft staan. Maar wil je zeker zijn van de prijs kun je maar het beste snel handelen ;)
Via de officiele Sennheiser webshop zijn alle accessoires voor deze koptelefoon nog te koop. Zo kun je een reservekabel kopen, of een kabel voor Android-telefoons (die is officieel voor de 2e generatie, maar zal ongetwijfeld ook prima werken met de 1e generatie), of reserve ear pads.
http://nl-nl.sennheiser.com/shop-landingspagina Zoek bij Accessoires & Onderdelen naar Momentum.

Link naar een review: YouTube: Sennheiser Momentum On-ear Review - Best Casual Listening On-ear Headphone?

[ Voor 4% gewijzigd door dusty-2011 op 05-12-2015 00:04 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie