AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |
Is dat deze?dusty-2011 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:07:
[...]
Al gekeken naar de nieuwe Sennheiser CX 3.00. Die worden alom geprezen om het draagcomfort. De basstonen worden wel flink benadrukt, daar moet je van houden.
sennheiser-adidas-cx300-precision-ii-in-ear-sport-hoofdtelefoon
Keep it calm...en lek mig de zuk
Nee dat is een oud model. De CX 3.00 heeft een schuine nozzle. De CX 300 II Precision (de voorganger) had dat niet.kromme schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:36:
[...]
Is dat deze?
sennheiser-adidas-cx300-precision-ii-in-ear-sport-hoofdtelefoon
Dit is de CX 3.00: pricewatch: Sennheiser CX 3.00 (Zwart)
Met dit in gedachten een nieuwe vraag:Bluepenguin schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:14:
[...]
Kijk je naar in-ears, dan zul je per definitie door de vorm een minder goede soundstage kunnen krijgen voor hetzelfde geld als bij hoofdtelefoons. Het beste zijn open-hoofdtelefoons, daarna de half-open en gesloten hoofdtelefoons, dan de in-ears en tot slot oordopjes. Vandaar dat het zo'n relatief zeldzaam begrip is, een heel grote meerderheid van de mensen heeft simpelweg een oordopje zoals die bij een mp3-speler wordt geleverd of iets beter dat maximaal een euro of 30 à 50€ kost. En voor hoofdtelefoons en in-ears tot dat bedrag hebben er maar weinig ook maar een stukje soundstage dat duidelijk te horen is.
Het andere interessante van soundstage is dat het nogal afhangt van de muziek die je luistert óf soundstage puur leuk voor erbij is óf essentieel. Voor o.a. electronisch muziek en hip-hop is soundstage niet erg belangrijk, komen er vocals bij (zoals bij vocal-trance) dan wordt dit al duidelijk belangrijker, voor veel klassieke muziek, jazz en blues is het essentieel. Meer staat in dit topic op head-fi: http://www.head-fi.org/t/590377/what-is-soundstage
Ik zoek voor iemand een apparaat voor het goed weergeven van klassiek muziek, en dan met name pianomuziek.
Het budget is een euro of 40. De vraag is of het dan wellicht verstandig is over te stappen naar een koptelefoon in plaats van in-ears. Oordopjes vallen sowieso af.
Hierover was niets in het topic te vinden, tot nu toe.
Wie heeft een duw in de goede richting?
Voor klassieke muziek is het van belang dat de frequentierespons een beetje op een vlakke curve leidt. Het mag niet te boomy zijn. Verder wil je een helder geluid vol details. Je kunt eens denken aan de Sennheiser HD219 koptelefoon. Die past mooi binnen het budget en voldoet aan de eisen. http://en.goldenears.net/...heiser&document_srl=21900Saturnus schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:45:
[...]
Met dit in gedachten een nieuwe vraag:
Ik zoek voor iemand een apparaat voor het goed weergeven van klassiek muziek, en dan met name pianomuziek.
Het budget is een euro of 40. De vraag is of het dan wellicht verstandig is over te stappen naar een koptelefoon in plaats van in-ears. Oordopjes vallen sowieso af.
Hierover was niets in het topic te vinden, tot nu toe.
Wie heeft een duw in de goede richting?
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
De eerste indruk was goed. De verpakking is dik in orde. Er zitten een vrachtlading tips bij, de earpieces, de bekabeling en 3.5mm plug voelen allemaal zeer solide aan.
Als je de earpieces voor het eerst ziet, dan vraag je je wel even af of ze gaan passen. Aan de richting van de nozzle (uiteinde) van het earpiece is op te maken welke links en rechts is. Je kunt ze andersom proberen, maar dan ga je ze echt niet in je oren krijgen

Qua comfort zijn ze goed uit te houden. Ik kan ze moeiteloos een uur inhouden zonder dat ik er echt last van heb. Desondanks kan ik me voorstellen dat deze in-ears bij mensen met kleine oren wat minder goed kunnen passen en na een tijdje mogelijk gaan irriteren doordat ze druk uitoefenen op bepaalde punten van de oorschelp. Ik heb ook geprobeerd de TTPOD T1E over-ear te dragen, maar dat vond ik een stuk minder lekker zitten dan ze gewoon met de draad naar beneden te dragen.
Gelijk was duidelijk dat deze in-ears, ondanks de "enhanced bass" beschrijving, vooral gericht zijn op een vrij neutrale klankkleur. Ja, er is genoeg laag aanwezig, maar bij lange na niet genoeg om het zogenaamde "bass monsters" te noemen. De scheiding van hoge en lage frequenties is duidelijk te merken, wat hoogstwaarschijnlijk te danken is aan het dual driver design.
Het uiteindelijke geluid is erg afhankelijk van welke tips je gebruikt. Er zitten drie soorten tips bij, ieder in de maat small, medium en large. Twee soorten zijn wit gekleurd en één soort is grijs-transparant met gekleurde buisjes. De witte tips zijn er in twee varianten, een met een rechte geluidsbuis (bij gebrek aan een beter woord), en een waarbij de buisjes taps lijken toe te lopen waardoor het uiteinde van de tip een smallere opening heeft. De grijs-transparante tips hebben ook een wijde, rechte geluidsbuis, maar zijn iets langer dan de witte variant.
Naar mijn mening bieden de taps toelopende witte tips de beste geluidservaring. Bastonen klinken dieper en hoge tonen zijn iets minder scherp dan bij de andere soort witte tips. De grijs-transparante vond ik vrij waardeloos, omdat deze zowel het slechtste geluid als isolatie boden. Deze ervaringen zijn natuurlijk persoonlijk en zullen per persoon verschillen, omdat de isolatie van iedere tip afhankelijk is van de vorm en grootte van de gehoorgang en persoonlijke geluidsvoorkeuren.
Het geluid vind ik vrij goed, hoewel ik ze iets te weinig mid-tonen vind produceren. De scheiding van hoge en lage tonen is erg sterk, maar dit lijkt ten koste te gaan van de middenfrequenties. Het lijkt net of er een kloof zit tussen laag en hoog, die geen van de twee drivers weet op te vullen. Ook vind ik de hoge tonen soms iets te aanwezig, en klinken daardoor soms wat sibilant, vooral op hoog volume. Bij House muziek waarin veel hi-hats en hi-hat crashes worden gebruikt, wordt dit na een tijdje echt vermoeiend. De TTPOD T1E is ook vrij gevoelig voor de kwaliteit van het ingangssignaal. Een YouTube video klinkt vrij brak, je hoort duidelijk de compressie. Ook hoor je duidelijker het verschil in geluidskwaliteit tussen bijvoorbeeld de interne geluidskaart van je laptop en een goede portable DAC.
Het grootste nadeel van de TTPOD T1E is dat hij vrij veel vermogen vraagt om een redelijk volume te krijgen. Op mijn Nexus 5 moet ik het volume rond de 80-85% zetten als ik op een acceptabel volume naar muziek wil luisteren. Wil je echt ff "hard gaan" dan moet je 'm toch bijna op vol vermogen zetten.
In vergelijking met de Xiaomi Piston 2.0 is de TTPOD T1E wat analytischer te noemen. Hij is als het ware wat fijner besnaard, je hoort meer details. Door deze details klinkt het geluid ook wat ruimer. Desondanks gaat mijn voorkeur uit naar de Xiaomi Piston.
De Piston heeft een wat vollere basweergave die misschien iets minder gedetailleerd is maar je muziek wel meer kleur geeft. De hoge tonen van de Piston vind ik minder scherp en aanwezig, waardoor je gehoor minder vermoeid raakt als je langere tijd muziek luistert op je in-ears. De Piston is ook minder kieskeurig qua input. Ook als je muziek luistert uit mindere geluidsbronnen of -apparaten weet hij er nog redelijk wat van te maken. Ook zijn de Piston in-ears wat handzamer in het dagelijks gebruik. De earpieces van de Piston zijn kleiner en minder opvallend en dus meer discreet dan die van de TTPOD T1E. Niemand zal raar opkijken van de Piston in-ears, daarentegen zjin de TTPOD T1E wel erg opvallend doordat ze voor een deel uitsteken.
- Is de TTPOD T1E het geld (25-30 euro) waard? Ja.
- Moet je rekening houden met het feit dat deze in-ears meer detail kunnen weergeven? Zeker. Ze klinken het beste met muziek in hoge bitrate. Zorg dat je luistert op een apparaat met een goede DAC.
- Zijn ze leuk om naar te luisteren? Hangt af van je muziekvoorkeur en wat naar wat voor soort in-ears je op zoek bent. Instrumentale muziek klinkt beter dan muziek waar veel compressie wordt toegepast zoals Pop en elektronische muziek.
Ik bedoel deze producten (de zilveren is ook 5 dollar goedkoper, dus vandaar ook mijn vraag):
De gouden (25 dollar):
http://www.ibuygou.com/p-...d-version-brown-5708.html
De zilveren:
http://www.ibuygou.com/p-...lable-in-silver-6220.html
(Normaalgesproken, zou je bij hetzelfde product verwachten dat ze slechts een kleurentoggle op het koopscherm plaatsen). Hetgeen dat ze dus wel doen op de officiele site van Xiaomi:
http://www.mi.com/item/1143500022. En dit productnummer is ook hetzelfde als het productnummer dat bij de beschrijving van de zilveren versie genoteerd staart. Kan iemand dan nogmaals bevestigen dat dit dus hetzelfde product betreft?
De CX 3.00 heeft iets hardere bass, en heeft bij mijn weten een symmetrische kabel.Gmount schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:29:
Mijn Sennheiser cx 300 II is stuk gegaan en nu zoek ik vervanging. Ik zit te twijfelen tussen cx 3.00G of weer cx 300 II. Ik vraag me voornamelijk af of er verschil zal zijn in geluidskwaliteit en of de cx 3.00G ook assymetrisch is?
Ik heb ze niet allebei dus ik kan het niet bevestigen. Wat ik je wel kan vertellen is dat de originele versie echt niet zo goud is als ze er uit zien op sommige foto's. Het is een vrij zachte kleur die je eigenlijk nauwelijks goud kan noemen.moh.moh schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:32:
Zijn de zilver- en de goudkleurige versies van de Xiaomi Pistons nou allebei exact hetzelfde product op de kleur na? (Ik heb namelijk principieel iets tegen goud, dus als er geen verschil is tussen deze producten dan zou ik graag de zilveren willen nemen.)
Dank je wel, data verschaft wat duidelijkheid, dan zal ik maar de gouden moeten halen. Of verder moeten kijken...NinjaTuna schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:09:
De zilveren zijn van de eerste generatie en dus niet de in-ears waar men het hier zo vaak over heeft. Qua kleur zul je je dus over goud heen moeten zetten als je ze wilt proberen. Het gaat zeker niet om bling-bling glimmer goud, door het reliëf op de doppen en remote zijn ze eerder mat dan glanzend.
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt nu. Er was voorheen ook een uitvoering met zilverkleurige dopjes, maar die had zwarte bedrading. Als ik me niet vergis was dat een limited edition. Er is nu een nieuwe stijlvariant uitgebracht, ook met zilveren dopjes en stekker, maar met witte bedrading. De zilverkleurige variant met witte bedrading wordt op fora zoals Head-Fi ook aangeduid als een nieuwe uitvoering.NinjaTuna schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:09:
De zilveren zijn van de eerste generatie en dus niet de in-ears waar men het hier zo vaak over heeft. Qua kleur zul je je dus over goud heen moeten zetten als je ze wilt proberen. Het gaat zeker niet om bling-bling glimmer goud, door het reliëf op de doppen en remote zijn ze eerder mat dan glanzend.
[ Voor 14% gewijzigd door Tigerblood op 14-12-2014 03:10 ]
Dat zou kunnen, weet ik niet. Feit is dat de huidige gouden Pistons voluit de Pistons 2.0 mk301 heten en er dus een eerdere versie geweest is. Toen ik een paar maanden geleden die van mij ging kopen moest je echt de gouden hebben, de zilveren waren wat anders. Die kostten toen ook maar 8 dollar of iets dergelijks, versus de ~20 die je voor de echte kwijt bent.Tigerblood schreef op zondag 14 december 2014 @ 03:08:
[...]
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt nu. Er was voorheen ook een uitvoering met zilverkleurige dopjes, maar die had zwarte bedrading. Als ik me niet vergis was dat een limited edition. Er is nu een nieuwe stijlvariant uitgebracht, ook met zilveren dopjes en stekker, maar met witte bedrading. De zilverkleurige variant met witte bedrading wordt op fora zoals Head-Fi ook aangeduid als een nieuwe uitvoering.
Als je de gouden versie koopt van omstreeks 20 dollar weet je zeker dat je goed zit.
Ah, misschien moet je hier eens kijken:
http://www.xiaomishop.com/33-mi-in-ear-headphones
Staan inderdaad de zilveren als zijnde een limited edition, dat kan interessant zijn als je niet zit te wachten op goud. Kennelijk waren de zilveren die ik destijds tegenkwam niet versie 1 maar gewoon nep, aangezien die volgens deze pagina er heel anders uitzagen.
[ Voor 26% gewijzigd door NinjaTuna op 14-12-2014 11:38 ]
Je zou deze kabel kunnen proberen, dan kun je je Shure blijven gebruiken.Iuigi schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:19:
Ik ben al jaren fan van mijn Shure SE-315's. Ik vind ze geweldig klinken en ik gebruik ze meerdere uren per dag tegenwoordig. Nu zit ik 9 uur per dag in de auto, en mijn collega's hebben de neiging om mij iets vaker dan gewenst op te bellen. Is er een IEM met een zelfde of vergelijkbare sound die een microfoon ingebouwd heeft?
Of je kan op zoek naar de officiële kabel van Shure zelf (in 2 versies een voor iphone en een voor "de rest")
Mocht je er eentje kopen ben ik persoonlijk wel benieuwd naar de resultaten, ben al jaren blij gebruiker van de 215 maar ik bel te weinig om zo'n kabel er voor aan te schaffen.
[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 14-12-2014 11:41 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Saturnus schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:45:
[...]
Klassiek muziek, pianomuziek.
Koptelefoon of in-ears.
Budget 40 euro.
Bedankt voor je advies.dusty-2011 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:54:
Sennheiser HD219 koptelefoon.
Zijn er Tweakers die nog commentaar hebben?
Misschien nog even vragen in Het grote Headphones topicSaturnus schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:49:
[...]
[...]
Bedankt voor je advies.
Zijn er Tweakers die nog commentaar hebben?
De 219 is in ieder geval een hoofdtelefoon met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Licht en een aardig geluid.
Over klassieke muziek: bij de meeste klassieke muziek wil je een geluid dat luchtig, ruimtelijk, helder en liefst met een klein beetje warmte er in enerzijds en anderzijds toch redelijk 'neutraal'. Dan kom je vaak min of meer bij Sony en Sennheiser in-ears uit, andere in-ears zoals die van UE / Jays / Panasonic / etc. hebben elk op andere punten hun beperkingen voor klassieke muziek.
Geldt overigens ook voor Sony's of Sennheisers, maar die komen waarschijnlijk iets meer in de buurt. De ruimtelijkheid is een punt waarop vrijwel iedere in-ear tot 40 euro in meerdere of mindere mate het aflegt tegen koptelefoons tot 40€.
Afhankelijk van wat voor klassieke muziek (licht / orkestraal / etc.) zou je misschien een Philips 3590 kunnen overwegen, maar die zou ik zelf ietwat te 'hard' en niet vol genoeg vinden klinken voor klassiek. Wel bieden ze een hint ruimtelijkheid en zijn ze helder klinkend.
Als ze passen, dan zouden pricewatch: Apple EarPods (Wit) nog wel eens de meest interessante in-ear/dop kunnen zijn. Apple heeft met z'n meegeleverde earphones jarenlang geen goede reputatie opgebouwd, maar de Earpods zijn echt verrassend goed.
Redelijk wat bass nadruk, iets meer dan handig voor de meeste klassieke stukken, maar wel met een stukje helderheid en enige ruimtelijkheid die je zoekt. Afhankelijk van je gebruik kan de zeer matig geluids-isolatie een beperking zijn, en idem voor de pasvorm.
Mocht je echt een in-ear willen, dan wordt het lastig. Een hoofdtelefoon zou ik nog steeds aanraden. En misschien als rare outsider een Apple Earpod overwegen
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Thanks. De officiële had ik al gevonden, maar vind ik erg prijzig. Ik heb de eBay kabel besteld, ik hou je op de hoogte.rockhopper schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:40:
[...]
Je zou deze kabel kunnen proberen, dan kun je je Shure blijven gebruiken.
Of je kan op zoek naar de officiële kabel van Shure zelf (in 2 versies een voor iphone en een voor "de rest")
Mocht je er eentje kopen ben ik persoonlijk wel benieuwd naar de resultaten, ben al jaren blij gebruiker van de 215 maar ik bel te weinig om zo'n kabel er voor aan te schaffen.
Ga er in iedergeval eens goed over nadenken. Qua prijs is het zowat een nobrainer
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Denk dat ik weer Pistons ga bestellen, maar ik kijk even verder.
Ben nog steeds erg gecharmeerd van Brainwavz, al 3 setjes gehad.
Budget is 40 euro, wat zijn andere alternatieven?
Waar kan ik de Pistons het beste bestellen?
Had ze eerst van Pandawill maar daar kan ik ze niet meer vinden.
E: Brainwavz S0 en S1 zijn flink afgeprijsd, lijkt me wel wat.
http://www.mp4nation.net/...day-to-select-destination
[ Voor 23% gewijzigd door Remcom00 op 15-12-2014 11:54 ]
hoidoei
Ook jij weer bedankt Bluepenguin!Bluepenguin schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:42:
[...]
Misschien nog even vragen in Het grote Headphones topic
De 219 is in ieder geval een hoofdtelefoon met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Licht en een aardig geluid.
Over klassieke muziek: bij de meeste klassieke muziek wil je een geluid dat luchtig, ruimtelijk, helder en liefst met een klein beetje warmte er in enerzijds en anderzijds toch redelijk 'neutraal'. Dan kom je vaak min of meer bij Sony en Sennheiser in-ears uit, andere in-ears zoals die van UE / Jays / Panasonic / etc. hebben elk op andere punten hun beperkingen voor klassieke muziek.
Geldt overigens ook voor Sony's of Sennheisers, maar die komen waarschijnlijk iets meer in de buurt. De ruimtelijkheid is een punt waarop vrijwel iedere in-ear tot 40 euro in meerdere of mindere mate het aflegt tegen koptelefoons tot 40€.
Afhankelijk van wat voor klassieke muziek (licht / orkestraal / etc.) zou je misschien een Philips 3590 kunnen overwegen, maar die zou ik zelf ietwat te 'hard' en niet vol genoeg vinden klinken voor klassiek. Wel bieden ze een hint ruimtelijkheid en zijn ze helder klinkend.
Als ze passen, dan zouden pricewatch: Apple EarPods (Wit) nog wel eens de meest interessante in-ear/dop kunnen zijn. Apple heeft met z'n meegeleverde earphones jarenlang geen goede reputatie opgebouwd, maar de Earpods zijn echt verrassend goed.
Redelijk wat bass nadruk, iets meer dan handig voor de meeste klassieke stukken, maar wel met een stukje helderheid en enige ruimtelijkheid die je zoekt. Afhankelijk van je gebruik kan de zeer matig geluids-isolatie een beperking zijn, en idem voor de pasvorm.
Mocht je echt een in-ear willen, dan wordt het lastig. Een hoofdtelefoon zou ik nog steeds aanraden. En misschien als rare outsider een Apple Earpod overwegen
Dan ga ik de vraag nog even stellen in het Headphones topic.
De Philips SHE3590 heb ik laten horen, maar deze zijn te schel bevonden.

Reviews zien er goed uit, schijnen alleen wel wat kwetsbaar te zijn door de platte kabel maar wel erg praktisch.
Heb ook een platte USB>Micro USB kabel en dat is echt ideaal, raakt niet in de knoop.
hoidoei
Anoniem: 336181
yo kan je niet deze kabel erop doen ?Iuigi schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:19:
Ik ben al jaren fan van mijn Shure SE-315's. Ik vind ze geweldig klinken en ik gebruik ze meerdere uren per dag tegenwoordig. Nu zit ik 9 uur per dag in de auto, en mijn collega's hebben de neiging om mij iets vaker dan gewenst op te bellen. Is er een IEM met een zelfde of vergelijkbare sound die een microfoon ingebouwd heeft?
http://www.shure.com/amer...one-cables/m-mplus-cables
Om dit context te geven. Ik heb destijds de Philips SHE3590 gehad. Deze doppen werden destijds aangeraden als de beste koop voor mensen met een budget en ze zijn in anderhalf jaar tijd maar liefst 4 keer ingewisseld voor garantie bij de dixons. Nu krijg ik niet het idee dat ik er heel wild mee omga (maar dat het wel gewoon gebruikt voorwerpen zijn). Ik reis er ook mee in het ov op de fiets en verberg het als ik het niet gebruik in mijn jaszak. Wat vinden jullie?
Ik zou de pistons dus willen kopen, maar iemand meldde al dat deze na 2 maanden al stuk waren.
Leuk om te horen! Kan me goed voorstellen dat de Philips 3590's niet warm genoeg worden gevonden
Succes!
met praktisch alle algemeen verkrijgbare merken is kabelbreuk een probleem dat je blijft tegen komen. Hoe duurder hoe beter de kabel in de regel, maar als je mijn mening zou vragen, dan kun je bij wijze van spreken beter twee sets van 25 € kopen, dan één van 50€ als het je om de levensduur van een kabel gaat.moh.moh schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:44:
Hebben jullie nog advies wat betreft het kppen van oordoppen bij een chinese webshop? Oordoppen lijken bij mij namelijk erg snel te lijden aan kabelbreuk. Ik neem aan dat het bij chinese webshops is dat je het eenmaal koopt en verder niet echt garantie kan verwachten.
Om dit context te geven. Ik heb destijds de Philips SHE3590 gehad. Deze doppen werden destijds aangeraden als de beste koop voor mensen met een budget en ze zijn in anderhalf jaar tijd maar liefst 4 keer ingewisseld voor garantie bij de dixons. Nu krijg ik niet het idee dat ik er heel wild mee omga (maar dat het wel gewoon gebruikt voorwerpen zijn). Ik reis er ook mee in het ov op de fiets en verberg het als ik het niet gebruik in mijn jaszak. Wat vinden jullie?
Ik zou de pistons dus willen kopen, maar iemand meldde al dat deze na 2 maanden al stuk waren.
Al met al zou ik zeggen dat kabelbreuk meestal door gebruik komt. Vooral wanneer je er regelmatig mee sport of veel mee onderweg bent op de fiets / OV, dan is een kabelbreuk op termijn min of meer onvermijdelijk. Als je onderweg bent / aan het sporten, dan wordt een kabeltje nog wel eens in rare hoek gedraaid onder een jas/t-shirt of komt er onbedoeld wat spanning op te staan zodra die klem zit.
Enige twee dingen die echt een groot verschil maken zijn 1) in-ear niet los in je jaszak of broekzak proppen, maar netjes opbergen 2) niet de in-ear uit een mp3-speler of mobiel trekken aan de kabel, dat helpt een kabel erg snel naar de haaien.
Wat misschien handig is voor je nieuwe in-ears te kijken naar een mini-portomonnee, zoals je die bijv. bij de Hema of op de markt kunt krijgen. Dat is een relatief goede manier om de in-ears op te bergen, in ieder geval geeft het meestal minder snel kabelbreuk dan wanneer je 'snel de in-ear wegpropt' in bijv. een jaszak of rugzak.
[ Voor 17% gewijzigd door Bluepenguin op 17-12-2014 05:01 ]
En anders kun je natuurlijk voor een setje gaan met detachable kabels.
Heb je tips hoe dit te doen? Heb zelf kabels die ik nogal stijf vind (net ijzerdraadjes) dus als ik dit makkelijk kan vervangen door een andere kabel dan zou dat ideaal zijn. Maar om nou zomaar de draadjes door midden te snijden op goed geluk is ook weer zoiets.Anoniem: 336181 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:43:
Je kunt de kabel breuk vaak ook eenvoudig fixen.
En anders kun je natuurlijk voor een setje gaan met detachable kabels.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat werkt alleen als je de oortjes open kan maken. Anders moet je 1cm onder het oortje de kabel los knippen en er een nieuwe aan solderen, dit zal niet echt mooi worden.l3art schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 00:34:
[...]
Heb je tips hoe dit te doen? Heb zelf kabels die ik nogal stijf vind (net ijzerdraadjes) dus als ik dit makkelijk kan vervangen door een andere kabel dan zou dat ideaal zijn. Maar om nou zomaar de draadjes door midden te snijden op goed geluk is ook weer zoiets.
Gaat vooral om kabel breuk wat meestal bij de plug is. Dat kan je netjes wegwerken.
- http://eud.dx.com/product...lden-844320154#.VJXmZAGAA dit legit?
Ik heb nu NuForce 700m's maar hier hebben de filters op de oordopjes zijn losgelaten waardoor het geluid compleet anders is geworden... Ik heb de oordopjes destijds gekocht voor 90€ en vind het zonde om weer zoveel geld uit te geven, daarnaast gebruik ik mijn koptelefoon toch het meest.

Dit grijze filter is dus weg bij 1 van mn oortjes..
Ik heb geen ervaring met bestellen van Pistons via DX, maar heb wel twee maal een setje besteld bij ibuygou.com, en die zijn 100% legit. Ze zijn daar ook nog eens in de aanbieding tot 31 december:Scr33x0r schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:22:
Ik zit ook te kijken naar die XIAOMI Piston's. De vraag is, waar kan ik ze halen en zijn ze echt en dus geen fakes?
- http://eud.dx.com/product...lden-844320154#.VJXmZAGAA dit legit?
http://www.ibuygou.com/p-...d-version-brown-5708.html
Gaat me er vooral om dat ze niet na een maand normaal gebruik kapot zijn. Als het even kan stop ik ze niet in m'n broekzak, maar daar ontkom je af en toe niet aan. Hoop dat jullie nog aanraders hebben!
De afgelopen tien jaar ongeveer heb ik gebruik gemaakt van ongeveer 4 paren Creative EP-630 oortjes. Deze bevallen mij qua geluidskwaliteit heel erg goed alleen over de bouwkwaliteit van deze oortjes ben ik niet zo heel erg te spreken. Het eerste paar wat ik had heb ik wel 5 jaar mee gedaan, maar de andere 3 maximaal 1 jaar of zelfs 6 maanden. Na verloop van tijd en intensief gebruik (dagelijks) komt er altijd net onder de jackplug een kabelbreuk en op een of andere manier is het altijd het linkeroortje dat er uit knalt. Ik heb in de afgelopen jaren nooit zo gebruik gemaakt van garantieregelingen aangezien het volgens mij snel kan worden gezien als gebruikersfout...
Ik heb nog 1 paar Creative's over, dus die ga ik nu de komende maanden gebruiken alleen zou ik graag een spare-setje willen kopen. Heeft iemand hier ideeën over? Ik heb de vragen uit de eerste post gekopieerd, die ga ik nu beantwoorden zodat jullie misschien een beter idee hebben over hoe en wat.
1. Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Zoals al gezegd, ik heb nu de Creative EP-630 oortjes. Deze bevallen mij qua geluidskwaliteit erg goed maar qua bouwkwaliteit not so much.
2. In-ears of oordopjes?
Ik ben in-ears gewend en dat zou ik ook graag zo houden. Bevalt me prima.
3. Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Hier kan ik niet zo snel een antwoord op geven. Ik vind een goed basgeluid wel altijd heel prettig.
4. Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Ik luister zelf het meest naar Rock / Hardrock / Metal muziek. Dan hebben we het dus over Papa Roach, Linkin Park, Avenged Sevenfold, A Day to Remember, Three Days Grace enzovoort. Dat werk.
5. Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of ....?
Ze zijn bedoeld voor thuis. Als ik in bed lig of op de wc zit of gewoon zin heb om muziek te luisteren vanaf m'n iPod. Dit kan ook onderweg zijn naar vrienden maar dit doe ik alleen als ik langer als een uur moet reizen.
6. Heb je een merkvoorkeur?
Nope.
7. Wat is het budget?
M'n budget is maximaal rond de 50 euro.
8. Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Ik hoop dat het al duidelijk was dat het bij mij ook belangrijk is dat de bouwkwaliteit goed is en dat ik niet al weer na een jaar een kabelbreuk vlak boven de jack heb. Ik heb er soms wel eens een handje van om vooral mezelf niet de schuld te geven, maar als het (een kabelbreuk op dezelfde plek) bij 5 paar Creative's en 1 paar HTC beats oortjes gebeurd dan kan het toch niet aan mij liggen. Hoop ik.
Alvast bedankt.
Ik waag het eens hier, na dagen reviews en grafiekjes kijken op internet, jullie mening!
Even mijn level van audiofiel zijnde, dat ben ik niet zo, maar hecht wel waarde aan goed geluid (spreekt dit elkaar tegen...?). Ik hou nogal van warm en bass-ig geluid, luister veel dance, house, wat skrillex, slamfm, dat soort dingen.
Ik heb een Cowon D2 (wel de meeste krachtigste mp3 ooit, 75mW uitgangsvermogen) gekocht op geluidkwaliteit, en dat bevalt. Jaren hieraan een CX400 gehad (heeft nu een kabelbreukje), en de bass opties op de D2 staan hier en daar in de +. De bass, als die er is in een house of dance nummer, wil ik dan ook graag voelen.
Thuis luister ik veelal muziek via mijn PC, aangesloten naar een Luxman L120-A met B&W DM7 mk2, hier komt een heerlijk laag uit, maar heerlijk hoog ook en geweldige definitie. Op de PC niks aan EQ, wel op de Luxman de knop loudness aan! Tijdens dit schrijven heb ik de CX400 op de phones uitgang van de Luxman. Dat gaat lekker.
Maar, ik wil beter. Ik mis wat detail, ik mis wat mid en high in de in ears. Nu ben ik aan het verder kijken voor een upgrade, maar ik ben wat bang om de bass te gaan verliezen.
Opties die mijzelf wat lijken: IE60, SE215, Momentum IE. Maar ook hier geldt, welke dopjes gaan mij wel de bass een beetje behouden.
Zoals hierboven, CX400. Bevalt, maar met wat loudness en EQ bass opties op +. Ik mis wat mid-high, ruimte, stage, diepgang en detail.
2. In-ears of oordopjes?
In ears
3. Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Graag vanalles wat, maar ik ben blijkbaar gehecht aan wat (soms voelbare) bass
House, dance, pop, skrillex, slamfm
5. Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of ....?
Thuis, en op vakantie aan het zwembad bv. Soms OV.
Nee niet echt. Geen Vivanco.
7. Wat is het budget?
iets van 70-120 euro? Bovengenoemde dopjes zijn allemaal rond 100 dacht ik.
Meer qualiteit geluid, redelijk behoud van de bass/laag.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
https://www.dixons.nl/por...n-ear-hoofdtelefoon-grijs
Na het lezen van flink wat reviews was ik eigenlijk opzoek naar Yahama EPH-100, Klipsch R6M of de Sony EX650AP. Echter zijn de slecht/niet meer leverbaar.
Over de EX450AP is weinig te vinden. Aangezien ik van een stock HTC setje afkom heb ik weinig referenties. Geluid is goed, wel bass heavy. Dit is geen probleem, voornamelijk luister ik EDM. Rockmuziek klikt iig stukken beter dan met gebruik van de HTC stock in-ears. Oordoppen sluiten goed af en blijven goed zitten. Na ruim een uurtje luisteren geen enkele irritatie.
Aangezien ik voor een duurder setje aan het kijken was, en dit (budget?) setje goed bevalt rest mij nog een vraag. Is er (veel) meerwaarde te halen uit bijv. de aanschaf van Yamaha EPH-100, welke min. 4x zo duur is (ebay)?
Hier ook een Cowon D2 met CX300 gebruikt.
Een jaar geleden heb ik de Vsonic's gekocht, VSD1.
Bevalt verder prima, goed geluid voor niet zoveel geld.
Meer uitgeven en een nog beter geluid kan altijd maar ik ben er erg tevreden mee.
Bijvoorbeeld hier te koop: http://www.lendmeurears.com/vsonic/?sort=featured&page=2
Ondertussen zijn er ook modellen bijgekomen, ik heb daar alleen geen informatie over.
Wellicht zijn er wel vergelijkingen of reviews over te vinden.
De VSD1 is wel wat groter (lomper?) dan de CX300.
De behuizing is gewoon wat groter uitgevallen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik kan niet goed tegen in ear (echt die dopjes) of de gewone zeg maar Iphone setjes.

Deze zitten echt als gegoten en hebben een voor mij super geluid.
Ik ben nu al een paar dagen op zoek naar idem zoiets qua pasvorm maar dan in bluetooth, maar ik kan niets vinden.
Is Bose de enige met dit soort in ear model?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Anoniem: 316100
Dus als je je bestaande setje wilt houden maar alleen bluetooth/NFC [draadloos] je wens is zou ik hier eens naar kijken.
edit: type gecorrigeerd
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 316100 op 24-12-2014 22:40 ]
Ik zal er eens naar kijken, zo'n ding had ik nog niet aan gedacht.Anoniem: 316100 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:38:
Ik heb sinds vandaag de SBH20 van Sony in gebruik icm de meegeleverde inear dopjes maar dit bluetooth setje kan je gebruiken met iedere set met een standaard 3,5mm jack.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
pricewatch: Shure SE215 (Zwart)Bad Brains schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:24:
Ik gebruik nu al zeker 3 jaar deze Bose en deze bevallen geweldig. Mie2?
Ik kan niet goed tegen in ear (echt die dopjes) of de gewone zeg maar Iphone setjes.
[afbeelding]
Deze zitten echt als gegoten en hebben een voor mij super geluid.
Ik ben nu al een paar dagen op zoek naar idem zoiets qua pasvorm maar dan in bluetooth, maar ik kan niets vinden.
Is Bose de enige met dit soort in ear model?
Zoiets?
@pistonmeneer
Banggood heeft over het algemeen het "echte" spul!
[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 25-12-2014 17:26 ]
Ja dat zijn ook van die inproppers, dat werkt bij mij gewoon niet.
En gewone iphone dopjes vallen er uit, ook als ik bijna niks doe. Heb harde oorschelpen of zo.. kweet het niet.
Was wel deze op het spoor gekomen http://www.tinydeal.com/b...r-cellphone-p-136301.html

Lijkterop maar is het niet, maar voor die 17 euri kan ik ze altijd aan mijn neefje geven.
Die Bose klinken vast altijd beter (niet zo raar omdat de ander BT is..)
Me Piston 2's zijn binnengekomen en meteen goed nagekeken of het inderdaad geen nepperds zijn. En ik mag Pandawill een duim geven! Snel geleverd en idd niks neps aan!
Geluid is als je van de Apple "in"-ears afkomt een gigantische verbetering aangezien die nooit helemaal lekker in me oor zaten. De apple doppen zijn daarintegen wel wat ruimtelijker maar dat zal misschien ook wel weer een beetje wennen zijn aangezien de laatste echte IEM's al wat jaartjes terug is ondertussen. En ik ben nu praktisch doof aan me linkeroor door ziekte.
Ach ik probeer volgende week nog is onafhankelijk naar de 2 te luisteren.
AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |
Heel simpel: Pistonssandertju schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:03:
Hallo allemaal,
De afgelopen tien jaar ongeveer heb ik gebruik gemaakt van ongeveer 4 paren Creative EP-630 oortjes. Deze bevallen mij qua geluidskwaliteit heel erg goed alleen over de bouwkwaliteit van deze oortjes ben ik niet zo heel erg te spreken. Het eerste paar wat ik had heb ik wel 5 jaar mee gedaan, maar de andere 3 maximaal 1 jaar of zelfs 6 maanden. Na verloop van tijd en intensief gebruik (dagelijks) komt er altijd net onder de jackplug een kabelbreuk en op een of andere manier is het altijd het linkeroortje dat er uit knalt. Ik heb in de afgelopen jaren nooit zo gebruik gemaakt van garantieregelingen aangezien het volgens mij snel kan worden gezien als gebruikersfout...
Ik heb nog 1 paar Creative's over, dus die ga ik nu de komende maanden gebruiken alleen zou ik graag een spare-setje willen kopen. Heeft iemand hier ideeën over? Ik heb de vragen uit de eerste post gekopieerd, die ga ik nu beantwoorden zodat jullie misschien een beter idee hebben over hoe en wat.
Zoals al gezegd, ik heb nu de Creative EP-630 oortjes. Deze bevallen mij qua geluidskwaliteit erg goed maar qua bouwkwaliteit not so much.
2. In-ears of oordopjes?
Ik ben in-ears gewend en dat zou ik ook graag zo houden. Bevalt me prima.
Hier kan ik niet zo snel een antwoord op geven. Ik vind een goed basgeluid wel altijd heel prettig.
Ik luister zelf het meest naar Rock / Hardrock / Metal muziek. Dan hebben we het dus over Papa Roach, Linkin Park, Avenged Sevenfold, A Day to Remember, Three Days Grace enzovoort. Dat werk.
Ze zijn bedoeld voor thuis. Als ik in bed lig of op de wc zit of gewoon zin heb om muziek te luisteren vanaf m'n iPod. Dit kan ook onderweg zijn naar vrienden maar dit doe ik alleen als ik langer als een uur moet reizen.
Nope.
7. Wat is het budget?
M'n budget is maximaal rond de 50 euro.
Ik hoop dat het al duidelijk was dat het bij mij ook belangrijk is dat de bouwkwaliteit goed is en dat ik niet al weer na een jaar een kabelbreuk vlak boven de jack heb. Ik heb er soms wel eens een handje van om vooral mezelf niet de schuld te geven, maar als het (een kabelbreuk op dezelfde plek) bij 5 paar Creative's en 1 paar HTC beats oortjes gebeurd dan kan het toch niet aan mij liggen. Hoop ik.
Alvast bedankt.
Lekker goedkoop, lekker stevig en klinken prima met die genoemde muziek. Ik luister ook veel metal, en ze klinken daar echt prima voor.
People as things, that’s where it starts.
Learn to F'in quote, Nettiquette goes a long way (since 1993)VasZaitsev schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:40:
Lekker goedkoop, lekker stevig en klinken prima met die genoemde muziek. Ik luister ook veel metal, en ze klinken daar echt prima voor.
Bad Brains schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:24:
[...]
Learn to F'in quote, Nettiquette goes a long way (since 1993)
Anyways, heb een tijdje terug ook pistons besteld op pandawill, hoop dat ze snel binnenkomen want mn ie2's beginnen echt letterlijk uit elkaar te vallen
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Wel eens eerder wat besteld daar maar bij mij is de pop-up leeg (geen status).
hoidoei
Dankjewel voor je reactie! Heb je misschien een linkje waar ik ze het beste kan kopen of een productpagina van de makers?VasZaitsev schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:40:
[...]
Heel simpel: Pistons
Vast niet de goedkoopste, maar wel 100% zeker de echte, ik had ze binnen 2 weken.
Een ander leuk, en onverwacht, voordeel: deze dingen werken perfect samen met Windows Phones. Volume op/neer, opnemen, Cortana starten en volgende/vorige is allemaal mogelijk.
Vergeleken met de EP-630's die ik ooit eens gehad heb, vind ik deze iets minder bassy, maar hoog en mid klinken wel zuiverder, zijn erg goede doppies.
Oké top! Bedankt voor je adviesVasZaitsev schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:06:
Zelf heb ik ze gehaald op ibuygou.com: http://www.ibuygou.com/p-...d-version-brown-5708.html
Vast niet de goedkoopste, maar wel 100% zeker de echte, ik had ze binnen 2 weken.
Een ander leuk, en onverwacht, voordeel: deze dingen werken perfect samen met Windows Phones. Volume op/neer, opnemen, Cortana starten en volgende/vorige is allemaal mogelijk.
Vergeleken met de EP-630's die ik ooit eens gehad heb, vind ik deze iets minder bassy, maar hoog en mid klinken wel zuiverder, zijn erg goede doppies.
Ik had Sleek Audio SA1 in-ear's:

Ik ben dus op zoek naar nieuwe. Ik was erg tevreden over bovenstaande, vooral in het midden en hoog waren ze erg helder vergeleken met vorige oordopjes.
Sleek Audio SA1, bevielen super.
2. In-ears of oordopjes?
In-Ear.
Neutraal.
Trance.
OV en sporten
Nee
7. Wat is het budget?
max 150EUR.
Strakke bass weergave en een helder klankbeeld. Ik hou van het luisteren naar het wat subtielere trance muziek waar veel detail in zit. Ik merk dat bij slechte speakers/oordopjes het al gauw rommelig gaat klinken.
https://wren.co/join/Devian
Heb de cowon geladen met freq sweeps van 20hz tot 20khz, en een hoop pink, white en brown noise.
4 dagen op repeat laten inspelen/burn in. Moet zeggen dat ik ze steeds leuker ben gaan vinden. Wel de goede ear pads gebruiken ja, ik ben uiteindelijk bij de rubbere M uitgekomen, en dan steek ik ze maar voor 50% op het oordopje, zodat er meer het oor ingaat zeg maar.
Nu youtube; The Vibe Guide, 6xx nummers, met de se215, gewoon een genot! Sex voor je oren, ik vind ze heerlijk. Genoeg bass nog (na mijn cx400), maar veel betere geluidskwaliteit.
Blij
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ik heb de mijne via ibuygou besteld. Kon je volgens mij ook nog korting krijgen door te abonneren op de nieuwsbrief. Geen douanekosten of wat dan ook.Morpheus2003 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:30:
Ook van plan de Piston 2 in-ears aan te schaffen. Hoe zit t met evt douanekosten? Ben een beetje huiverig omdat ik laatst voor een ander product € 37 extra kosten moest betalen.
Ik heb de mijne van amazon.co.uk. Zijn 100% zeker de echte.Morpheus2003 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:30:
Ook van plan de Piston 2 in-ears aan te schaffen. Hoe zit t met evt douanekosten? Ben een beetje huiverig omdat ik laatst voor een ander product € 37 extra kosten moest betalen.
Anoniem: 395007
Sennheiser CX2.00I prijs 50 euro
of:
JBL 22a prijs 30 euro (deze werd mij door een medewerker van mediamarkt geadviseerd dat het goede waren.)
het zijn beide in ears maar ik zit te twijfelen tussen deze twee. Ik wil de in ear sowieso gebruiken voor sporten als ik sport dan wil ik zo goed mogelijk afgesloten zijn van mijn omgeving. Ze moeten zeker comfortabel zitten als ik bezig ben en zijn verder ook voor het dagelijks gebruik. Hoe zijn ze verder in kwaliteit enz..
Ik zou graag willen weten welke van de twee het beste zou zijn of eventueel andere in ears. Maximaal budget is toch echt 50 euro voor me.
Veel laag, of juist weinig? Zonder die informatie kan niemand je echt een goed advies geven.
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Ik heb nu als tijdelijke oordopjes van een iphone 5 voorheen had ik Sony MDR-EX15AP maar die gingen om de maand stuk
• In-ears of oordopjes?
Ik wil heel graag in in-ears wil de omgeving goed afsluiten als ik ze in heb..
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
De Balans mag van mij helder zijn gewoon goed. Ik ben niet z'n goede kenner van in-ears als het balans qua klankbeeld aan komt.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
In-ears wil ik gaan gebruiken voor thuis, in het OV, sporten ( fitnessen en hardlopen)
• Heb je een merkvoorkeur?
Ik heb geen merkvoorkeur maar ik zat te kijken naar Sennheiser CX2.00I JBL 22 en JBL Synchross S100 de laatste twee werden door een medewerker van media markt geadviseerd. En de medewerker zei eventueel om sport headphones van JBL te pakken omdat ze tegen zweet kunnen. De rest zou daar niet tegen kunnen omdat je aan het zweten bent tijdens het sporten.
• Wat is het budget?
Wat ik te besteden heb is 50 of iets meer mag ook wel uiterst.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Ze moeten echt comfortabel zitten er niet uitvallen want ik wil ze graag gebruiken tijdens het sporten (fitnes en hardlopen). Verder wil ik ze graag in het dagelijks leven gebruiken wil wel wat investeren in in-ears. Luister vaak muziek dus het wel wat waard om iets degelijk te kopen. Zouden Xiami Piston tot mijn voorkeuren kunnen behoren misschien?
En ik wil het liefst gewoon goede in-ears hebben want bij mediamarkt kan je niet ruilen vanwege de hygiene bij zulke dingen. Je kan alleen ruilen als er iets mee aan de hand is en dat had ik elke maand bij de Sony MDR-EX15AP. Had iedere maand nieuwe te vaak ingeruild voor nieuwe na lange tijd me geld terug gekregen.
[ Voor 170% gewijzigd door Anoniem: 395007 op 05-01-2015 18:25 ]
Zie bij Xiaomistore.nl dat ze 1-3 werkdagen nodig hebben om te bezorgen, is dat een beetje betrouwbaar of toch ergens anders?
[ Voor 43% gewijzigd door Thomas op 06-01-2015 15:30 ]
hoe bevallen de Apple earpods je?Anoniem: 395007 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:35:
als tijdelijke oordopjes van een iphone 5 voorheen had ik Sony MDR-EX15AP maar die gingen om de maand stuk
Als je het zelf lastig in te schatten vindt wat voor balans tussen laag/midden/hoog je zoekt, dan is het voor ons erg handig om de meest geluisterde muziekstijlen te weten.• In-ears of oordopjes?
Ik wil heel graag in in-ears wil de omgeving goed afsluiten als ik ze in heb..
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
De Balans mag van mij helder zijn gewoon goed. Ik ben niet z'n goede kenner van in-ears als het balans qua klankbeeld aan komt.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
In de regel heeft de "gemiddelde" mens een voorkeur voor een lichte basnadruk. Dat doet namelijk het geluid vol klinken. Luister je vooral pop muziek dan zit je daar ook zeker goed mee. Luister je bijv. hardstyle, jazz, RnB, rock of klassieke muziek dan heb je meestal baat bij een nét wat andere balans.
Met respect voor de medewerker van MediaMarkt en zijn/haar advies, je moet wel weten dat in die winkel de klant in de regel behoorlijk gestuurd wordt om voor bepaalde merken te kiezen. Merken die bijv. een goede plek in het schap hebben 'gekocht' of waar voor de MediaMarkt een prettige marge op zit. JBL is zo'n merk, omdat men probeert de Europese / Nederlandse markt op te komen.• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
In-ears wil ik gaan gebruiken voor thuis, in het OV, sporten ( fitnessen en hardlopen)
• Heb je een merkvoorkeur?
Ik heb geen merkvoorkeur maar ik zat te kijken naar Sennheiser CX2.00I JBL 22 en JBL Synchross S100 de laatste twee werden door een medewerker van media markt geadviseerd. En de medewerker zei eventueel om sport headphones van JBL te pakken omdat ze tegen zweet kunnen. De rest zou daar niet tegen kunnen omdat je aan het zweten bent tijdens het sporten.
Over de 'sport' variant van de JBL's, ik neem aan dat je toen deze in-ear werd getoond? http://tweakers.net/produ...eflect-sport-android-ios/ ?
In de VS is JBL ongeveer wat Logitech hier is als merk. Alleen zijn naar mijn mening de prijzen voor JBL producten in Europa in de regel aan de hoge kant. Neemt niet weg dat JBL ten eerste prima spullen maakt en ten tweede je vooral voor JBL's moet kiezen als je het ontwerp mooi vindt.
Van de JBL's 22 kan ik uit ervaring zeggen dat ze matig isoleren en een redelijk matig geluid hebben. Iets dat deels te verhelpen is door de kunstrubber opzetstukjes te vervangen, maar dat zal vast niet je bedoeling zijn
M.b.t. het sporten zou ik je aanraden daarvoor een simpele goedkope set in-ears te nemen, kijk bijv. naar een Philips 3590, Panasonic hje voor 9 euro bij t Kruidvat of een Sony ex10lp. Hoewel de medewerker van de Mediamarkt zeker een goed punt heeft door zo'n sporthoofdtelefoon te adviseren, blijft sporten iets waarbij vrijwel iedere in-ear zeer snel slijt. Dan kan (hoeft zeker niet) het handig zijn om daar een simpel setje voor te 'misbruiken' en bijv. drie à vier tientjes aan een wat leukere in-ear voor thuis en in het OV te besteden.
Bij een sport-inear kun je in ieder geval ook bij de winkel terugkomen als de in-ear door sporten kapot is gegaan, dat hoort dan bij het product (en dat is een leuk voordeel). Plus veel sport in-ears zijn ook een stapje steviger gemaakt.
Afhankelijk van wat voor muziek je luister, kunnen we je beter en verder adviseren.
Wil je ook een microfoon voor je telefoon? Want twee van de door jou genoemde in-ears zijn daarvan voorzien.• Wat is het budget?
Wat ik te besteden heb is 50 of iets meer mag ook wel uiterst.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Ze moeten echt comfortabel zitten er niet uitvallen want ik wil ze graag gebruiken tijdens het sporten (fitnes en hardlopen). Verder wil ik ze graag in het dagelijks leven gebruiken wil wel wat investeren in in-ears. Luister vaak muziek dus het wel wat waard om iets degelijk te kopen. Zouden Xiami Piston tot mijn voorkeuren kunnen behoren misschien?
En ik wil het liefst gewoon goede in-ears hebben want bij mediamarkt kan je niet ruilen vanwege de hygiene bij zulke dingen. Je kan alleen ruilen als er iets mee aan de hand is en dat had ik elke maand bij de Sony MDR-EX15AP. Had iedere maand nieuwe te vaak ingeruild voor nieuwe na lange tijd me geld terug gekregen.
Zo niet dan zou je ook eens naar bijv. een Sennheiser CX3.00 kunnen kijken. Dat is het iets betere broertje van de CX2.00 op het gebied van geluid, maar zonder een microfoon en afstandsbediening.
En daar naast zijn, afhankelijk van je muzieksmaak, ook nog heel wat andere in-ears wel/niet aan te raden.
Tot slot, houd het volgende als je wilt in gedachten: vooral als je onderweg bent, dan wordt een kabeltje nog wel eens in rare hoek gedraaid onder een jas/t-shirt of komt er onbedoeld wat spanning op te staan zodra die klem zit. Oftewel, kabelbreuk is bij intensief gebruik vaak lastig te vermijden (sporten valt daar zeker onder).
Enige twee dingen die echt een groot verschil maken zijn
1) in-ear niet los in je jaszak of broekzak proppen, maar in bijv. een goedkoop mini-portomonneetje van bijv. de Hema opbergen of zoals je die bij een markt kraam kunt kopen voor een paar euro
2) niet de in-ear uit een mp3-speler of mobiel trekken aan de kabel, dat helpt een kabel erg snel naar de haaien.
[ Voor 8% gewijzigd door Bluepenguin op 06-01-2015 17:11 ]
Nou de Apple earpods bevallen mij totaal niet ik heb continu het gevoel dat ze ieder moment eruit kunnen vallen. Zitten gewoon niet fijn in me horen irriteer me er mateloos aan.
Inderdaad vandaar dat ook het advies waar ik om vraag, qua muziek luister ik hiphop, RnB en verder alternatieve muziek.[...]
Als je het zelf lastig in te schatten vindt wat voor balans tussen laag/midden/hoog je zoekt, dan is het voor ons erg handig om de meest geluisterde muziekstijlen te weten.
In de regel heeft de "gemiddelde" mens een voorkeur voor een lichte basnadruk. Dat doet namelijk het geluid vol klinken. Luister je vooral pop muziek dan zit je daar ook zeker goed mee. Luister je bijv. hardstyle, jazz, RnB, rock of klassieke muziek dan heb je meestal baat bij een nét wat andere balans.
Er werd mij inderdaad de 'sport' variant van de JBL's getoond de in-ears ervan. Ik twijfelde inderdaad in mijn keuze dus heb ik ook niks gekocht gelukkig wil wel zekerheid hebben als ik iets koop.[...]
Met respect voor de medewerker van MediaMarkt en zijn/haar advies, je moet wel weten dat in die winkel de klant in de regel behoorlijk gestuurd wordt om voor bepaalde merken te kiezen. Merken die bijv. een goede plek in het schap hebben 'gekocht' of waar voor de MediaMarkt een prettige marge op zit. JBL is zo'n merk, omdat men probeert de Europese / Nederlandse markt op te komen.
Over de 'sport' variant van de JBL's, ik neem aan dat je toen deze in-ear werd getoond? http://tweakers.net/produ...eflect-sport-android-ios/ ?
In de VS is JBL ongeveer wat Logitech hier is als merk. Alleen zijn naar mijn mening de prijzen voor JBL producten in Europa in de regel aan de hoge kant. Neemt niet weg dat JBL ten eerste prima spullen maakt en ten tweede je vooral voor JBL's moet kiezen als je het ontwerp mooi vindt.
Van de JBL's 22 kan ik uit ervaring zeggen dat ze matig isoleren en een redelijk matig geluid hebben. Iets dat deels te verhelpen is door de kunstrubber opzetstukjes te vervangen, maar dat zal vast niet je bedoeling zijn![]()
M.b.t. het sporten zou ik je aanraden daarvoor een simpele goedkope set in-ears te nemen, kijk bijv. naar een Philips 3590, Panasonic hje voor 9 euro bij t Kruidvat of een Sony ex10lp. Hoewel de medewerker van de Mediamarkt zeker een goed punt heeft door zo'n sporthoofdtelefoon te adviseren, blijft sporten iets waarbij vrijwel iedere in-ear zeer snel slijt. Dan kan (hoeft zeker niet) het handig zijn om daar een simpel setje voor te 'misbruiken' en bijv. drie à vier tientjes aan een wat leukere in-ear voor thuis en in het OV te besteden.
Bij een sport-inear kun je in ieder geval ook bij de winkel terugkomen als de in-ear door sporten kapot is gegaan, dat hoort dan bij het product (en dat is een leuk voordeel). Plus veel sport in-ears zijn ook een stapje steviger gemaakt.
Afhankelijk van wat voor muziek je luister, kunnen we je beter en verder adviseren.
Ik geef de medewerker daar wel gelijk in maar de prijs voor in-ears vond ik vrij aan de hoge kant. En dat alleen voor sporten te gebruiken vind ik zelf erg veel om aan te besteden. Dat klopt je kan altijd terug naar de winkel gaan als het kapot is gegaan. Ik las goeie reviews over de Xiaomi Pistons heb er eentje besteld die ik dan eigenlijk wil gaan gebruiken voor thuis en in het OV te besteden is.
[...]
Een microfoon zou wel handig zijn inderdaad hoef je niet elke keer de telefoon uit de broek te halen. Sennheiser CX3.00 zag ik ook in de schappen liggen van mediamarkt. Maar het gaat mij meer om het geluid en wat de in-ears presteren dan de accessoires die eraan zitten.Wil je ook een microfoon voor je telefoon? Want twee van de door jou genoemde in-ears zijn daarvan voorzien.
Zo niet dan zou je ook eens naar bijv. een Sennheiser CX3.00 kunnen kijken. Dat is het iets betere broertje van de CX2.00 op het gebied van geluid, maar zonder een microfoon en afstandsbediening.
En daar naast zijn, afhankelijk van je muzieksmaak, ook nog heel wat andere in-ears wel/niet aan te raden.
Van kabelbreuk zal ik inderdaad vaak last hebben gehad met mijn vorige oordopjes om de maand een nieuwe. Bedankt voor de tips ik zal er zeker gebruik van gaan maken en er aan denken! Ik denk dat ik een van de twee in-ears pak de Philips 3590 kosten 15 euro zie ik of de Panasonic hje voor 9 euro. Even kijken of ze beide oortjes misschien bij mediamarkt hebben.Tot slot, houd het volgende als je wilt in gedachten: vooral als je onderweg bent, dan wordt een kabeltje nog wel eens in rare hoek gedraaid onder een jas/t-shirt of komt er onbedoeld wat spanning op te staan zodra die klem zit. Oftewel, kabelbreuk is bij intensief gebruik vaak lastig te vermijden (sporten valt daar zeker onder).
Enige twee dingen die echt een groot verschil maken zijn
1) in-ear niet los in je jaszak of broekzak proppen, maar in bijv. een goedkoop mini-portomonneetje van bijv. de Hema opbergen of zoals je die bij een markt kraam kunt kopen voor een paar euro
2) niet de in-ear uit een mp3-speler of mobiel trekken aan de kabel, dat helpt een kabel erg snel naar de haaien.
Webshop die de echte beetje snel levert ?
Alleen via resellers die ze uit China halen, maar het gaat je niet heel veel extra kosten, snel verzenden en garantie.Anoniem: 336181 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:02:
Die pistons in NL halen zeker niet mogelijk ?
Webshop die de echte beetje snel levert ?
Mijn broertje wil ook een paar Pistons, dus ik zoek eigenlijk ook nog een reseller in Nederland die 100% zeker echte Pistons verkoopt, neppe worden er namelijk ook genoeg verkocht.
hoidoei
Waarom zou je dat willen? Bij ibuygou verkopen ze 100 procent zeker de echte en je betaalt geen importkosten oid. De link staat wel ergens op deze pagina of een paar terug.Remcom00 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:07:
[...]
Alleen via resellers die ze uit China halen, maar het gaat je niet heel veel extra kosten, snel verzenden en garantie.
Mijn broertje wil ook een paar Pistons, dus ik zoek eigenlijk ook nog een reseller in Nederland die 100% zeker echte Pistons verkoopt, neppe worden er namelijk ook genoeg verkocht.
Zoals ik zei, amper duurder, garantie en sneller binnen.AMD1800 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:52:
[...]
Waarom zou je dat willen? Bij ibuygou verkopen ze 100 procent zeker de echte en je betaalt geen importkosten oid. De link staat wel ergens op deze pagina of een paar terug.
Heb ze zelf ook al een paar maanden en ook gewoon uit China besteld, maar toch.
hoidoei
Ik heb vandaag de Philips 3590 gehaald bij de mediamarkt die ik ga gebruiken voor het sporten. De Xiaomi Piston ga ik gebruiken voor thuis en in het OV.Anoniem: 395007 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 04:13:
[...]
Nou de Apple earpods bevallen mij totaal niet ik heb continu het gevoel dat ze ieder moment eruit kunnen vallen. Zitten gewoon niet fijn in me horen irriteer me er mateloos aan.
[...]
Inderdaad vandaar dat ook het advies waar ik om vraag, qua muziek luister ik hiphop, RnB en verder alternatieve muziek.
[...]
Er werd mij inderdaad de 'sport' variant van de JBL's getoond de in-ears ervan. Ik twijfelde inderdaad in mijn keuze dus heb ik ook niks gekocht gelukkig wil wel zekerheid hebben als ik iets koop.
Ik geef de medewerker daar wel gelijk in maar de prijs voor in-ears vond ik vrij aan de hoge kant. En dat alleen voor sporten te gebruiken vind ik zelf erg veel om aan te besteden. Dat klopt je kan altijd terug naar de winkel gaan als het kapot is gegaan. Ik las goeie reviews over de Xiaomi Pistons heb er eentje besteld die ik dan eigenlijk wil gaan gebruiken voor thuis en in het OV te besteden is.
[...]
[...]
Een microfoon zou wel handig zijn inderdaad hoef je niet elke keer de telefoon uit de broek te halen. Sennheiser CX3.00 zag ik ook in de schappen liggen van mediamarkt. Maar het gaat mij meer om het geluid en wat de in-ears presteren dan de accessoires die eraan zitten.
[...]
Van kabelbreuk zal ik inderdaad vaak last hebben gehad met mijn vorige oordopjes om de maand een nieuwe. Bedankt voor de tips ik zal er zeker gebruik van gaan maken en er aan denken! Ik denk dat ik een van de twee in-ears pak de Philips 3590 kosten 15 euro zie ik of de Panasonic hje voor 9 euro. Even kijken of ze beide oortjes misschien bij mediamarkt hebben.
Via de xiaomi shop zeggen ze 4-8 werkdagen. http://www.xiaomishop.com/order
Als iemand een shop weet waar ik ze sneller in huis heb hoor ik dat graag.
edit: ah zie nu dat er bij mijn orderstatus staat dat het gemiddeld 29 dagen duurt
[ Voor 27% gewijzigd door BaRF op 08-01-2015 15:52 . Reden: update ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Tja, het blijven oordopjes van 5 dollar dus heel veel beter gaat het natuurlijk niet worden, maar ik zou het wel even doen.maartend schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:41:
Awei ES-Q3 binnen. Klinken nogal schel. Schiet ik ermee op om die dingen in te spelen? 24 uur aan versterker hangen?
Gisteren de Brainwavz S1 ontvangen, wat een heerlijke dopjes!
Heb ook de Xiaomi Pistons, Brainwavz M2 en HM3, Sennheiser Momentum on-ear en DUNU Hephaes maar deze klinken toch wel het beste, bas is goed maar zeker niet overpowered (iets meer als de M2, iets minder als de Pistons en Hephaes), heel fijn.
Mids en highs zijn ook goed, ze zitten erg prettig ook.
Later misschien nog een mini-review met wat foto's maar tot nu toe erg tevreden mee.
hoidoei
Deze moeten dienst doen als een soort wegwerp oortjes. Ze worden gebruikt in situaties waar ze gejat kunnen worden, kapot gaan of dergelijke.Remcom00 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:51:
[...]
Tja, het blijven oordopjes van 5 dollar dus heel veel beter gaat het natuurlijk niet worden, maar ik zou het wel even doen.
Voor het echte luisteren heb ik gelukkig echte dingen.
Toch is men wel tevreden over die dingen.
http://www.bax-shop.nl/oo...NnK2sjeicMCFe3MtAodNyMAyQ
Wil je serieus Beats kopen? Zelfs voor die prijs vindt ik ze niet aan te radendaanNL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:28:
Mensen ervaring met Beats By Dre urBeats Black oordopjes?

Ik heb ze wel eens 5 minuten opgehad. Heb ze aan iemand cadeau gedaan. Het is absoluut geen gebalanceerd geluid. Bass overheerst erg, te veel als je t mij vraagt. Maar als je veel muziek van soudcloud haalt, zoals bonobo bijvoorbeeld, dan is t misschien wel een goede keuze. Maar ja, ik zou ze niet kopen. Ze zijn overigens wel binnen 3 maanden kapot gegaan.daanNL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:28:
Anoniem: 604128
Kan ik nog ergens aanzien of ik de echte heb?

[ Voor 66% gewijzigd door Protax op 20-01-2015 19:59 ]
Beats zou ik niet kopen. Voor 75 euro kan je oortjes vinden die zowel qua geluids- als bouwkwaliteit veel beter zijn. Heb wel eens een Beats koptelefoon gehad in een ver verleden, en ken ook wat mensen die oortjes hebben gehad, en zoals al gezegd, die gaan ontzettend snel kapot. De kabels zijn gewoonweg van heel slechte kwaliteit.daanNL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:28:
Ik heb ze gekocht omdat ik het meenemen van een headset niet altijd even handig vind en oordopjes dan toch een stuk handiger zijn om mee te nemen.
Ik heb zelf een Sennheiser HD25-II en een AKG k518le en een Sony MDR-ZX750BN headset dus heb deze oordopjes hiermee moeten vergelijken. Ik ben echt aangenaam verrast met het geluid dat deze oordopjes weten te produceren! Vooral voor dit geld had ik dit niet verwacht. Natuurlijk zijn ze niet zo helder als mijn Sennheiser of AKG maar wel beter dan de Sony vind ik (die vind ik helemaal niet zulk top geluid leveren maar de NC en bluetooth functie zijn wel heel fijn). Wanneer je de Pistons buiten aan hebt dan merk ik eigenlijk geen verschil met de Sennheiser of de Pistons aangezien er toch genoeg omgevingsgeluid is. Als er dan ook nog wat wind is dan hoor je dat aanzienlijk meer bij mijn Sennheiser (of AKG/Sony) aangezien die meer wind vangen dan dat ik dat bij mijn Pistons hoor. Pas thuis waar het stil is kan ik het verschil horen en merk je dat de Sennheiser en AKG inderdaad helderder is (gelukkig maar).
Ik kan deze Pistons dan ook zeer aanraden. Voor dit geld ga je niet echt veel beters vinden denk ik. Het enige wat ik wel als minpunt zie zijn de silliconen plugs, deze willen best makkelijk uit mijn oor glijden daar ze behoorlijk glad zijn. Misschien maar eens naar andere plugs kijken, iemand tips?
Bij ibuygou zijn ze trouwens in de aanbieding momenteel...
[ Voor 6% gewijzigd door Giablo op 22-01-2015 09:49 ]
461943
En niet vergeten in te laten spelenAmanoo schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:40:
Ik heb vandaag mijn ibuygou Piston 2 binnengekregen. Binnenkort eens luisteren wat ik ervan vind.
Je gaat naar een topic waar soms audiofielen rondhangen en vraagt over Beats? Dat is even vloeken in de kerk als in de Apple afdeling rondvragen of de Galaxy Young niet een erg goede telefoon is.daanNL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:28:
Mijn AKG K 272HD leek na verloop van tijd ook heel anders te klinken, al weet ik niet hoeveel het inspelen was, en hoeveel het aan mijn gewenning lag.461943 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:43:
[...]
En niet vergeten in te laten spelenIk herinner me hier een topic over iemand die toch helemaal woest was dat hij zo veel betaald had voor een koptelefoon die niet goed klonk, waarna hij ze terug deed. Op de vraag of hij ze in had laten spelen kwam geen antwoord meer.
[ Voor 35% gewijzigd door Amanoo op 21-01-2015 16:52 ]
Net die bruine van ibuyou besteld
[ Voor 91% gewijzigd door The Wizard op 22-01-2015 08:12 ]
EDIT: Nu ontdekt dat de bass erg afhankelijk is van de positie van de pistons. Je kan redelijk schuiven met de positie/hoek van de pistons. Doe je ze wat losser in je oren, dan ontsnapt bijna alle bass, en doe je ze te ver, dan is de bass overheersend. Als je een beetje goed prutst, kan er nog een best evenwichtig geluid uitkomen, dat eigenlijk helemaal nog niet zo gek is. Als ik de eerste paar keer oplet hoe ik ze in doe gaat dat daarna wel vanzelf goed. Natuurlijk is het nog geen AKG kwaliteit, maar IEMs die daaraan kunnen tippen kosten ook een arm en een been.
[ Voor 34% gewijzigd door Amanoo op 22-01-2015 02:48 ]
ja, heb een set gehad. Hoewel ongetwijfeld controversieel in dit topic vind ik het op zich prima in-ears, zo lang je de beperkingen er van kent. Sluiten omgevingsgeluid zeer goed buiten, zolang je een opzetstukje vindt dat precies in jouw oorkanaal past. Goede kans daarop, want ze worden geleverd (althans een tijdje terug iig) met redelijk wat maten sleevesdaanNL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:28:
Het geluid is nogal sterk er op gericht om de bass en de zang goed uit te laten komen. Dat betekent dat delen van het middentonen gebied en het hoog hier onder lijden. Ook de lage bass komt vaak niet goed uit de verf, dus voor bijv. hardstyle zijn de urBeats niet echt geschikt.
Je koopt de urBeats vooral om RnB en top40 mee te luisteren. Voor redelijk veel muziekgenres hebben ze eigenlijk een niet helemaal passende "sound". Veel rap, sommige soul, sommige rock en de meer "top 40 gerichte EDM"** komen ook behoorlijk goed tot hun recht.
Maar de meeste genres passen net niet of geheel niet bij de geluidsweergave van de urBeats. Dat heeft er vooral mee te maken dat buiten de benadrukte toongebieden de urBeats duidelijk minder detail hebben en soms zelfs geluiden niet weergeven. Daar staat tegenover dat je een heel soepel en vrij relaxt geluid hebt, je kunt er behoorlijk lang naar luisteren zonder vermoeidheid. En dat laatste is iets dat je lang niet bij alle "bass-gerichte" in-ears hebt.
Als je van vette, iets pompende bass en een nadruk op zang houdt, dan zijn het best goede in-ears. Best goed, want de prijs is in verhouding wat hoog. Denk er aan dat ze ongeveer qua detailweergave en overall geluidskwaliteit op het niveau van in-ears zitten die zo'n euro of 50 zijn.
Dat is, op basis van de PW, zo'n 20 à 30 euro minder dan de Beats. En dat is een behoorlijk verschil op 50 euro / dergelijke bedragen.
Neemt niet weg dat je het prima over kunt hebben voor de Beats, als je bijv. én muziek luistert die bij de in-ears passen én misschien het ontwerp mooi vindt.
**op zich inderdaad een discutabele term. Ik bedoel er in deze vooral de tracks mee die een "fusie" van house/EM/dance en een zanger/zangeres van een ander genre hebben. Denk David Guetta's Who's that chick, waar hij samen werkt met Rihanna. Of Will. I. am samen met Britney Spears in Scream & shout, waar een vrij "dancy" beat onder gemonteerd is. Of Hardwell en Chris Jones' Young again.
Ja en nee lijkt me? Waarom zou iemand dat niet kunnen en mogen vragen hier? Zonder dit flauw of onaardig richting jou te bedoelen: het gaat om een in-ear, dus het lijkt me het juiste topic er voor. Niet iedereen heeft overal verstand van en Beats is een bekend merk. Wat mij betreft is het prima en logisch om een vraag over Beats by Dre in-ears hier tegen te komen.Amanoo schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:47:
[...]
Je gaat naar een topic waar soms audiofielen rondhangen en vraagt over Beats? Dat is even vloeken in de kerk als in de Apple afdeling rondvragen of de Galaxy Young niet een erg goede telefoon is.
Je bent zeker niet de enige die hier reageert op "Beats by Dre", maar misschien wel één van de meer uitgesprokenen. Zie mijn onderstaande reactie niet zozeer gericht op jouw woorden, als wel meer gericht op de scherpe kritiek die Beats by Dre 'standaard' krijgt in dit topic en het Hoofdtelefoon topic.Amanoo schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:47:
[...]
Je gaat naar een topic waar soms audiofielen rondhangen en vraagt over Beats? Dat is even vloeken in de kerk als in de Apple afdeling rondvragen of de Galaxy Young niet een erg goede telefoon is.
De reden dat ik hieronder ook in ga op de hoofdtelefoons (offtopic) is dat de hoofdtelefoons meer dan de in-ears het beeld van Beats als merk hebben bepaald.
Ik durf te stellen als audio-liefhebber dat je met Beats niet per se een miskoop hebt. De eerste generatie van de Studio's met hun productie / ontwerp gebreken (zeer ongecontroleerde bass, breken hoofdband etc.) en de eerste Solo's zul je me niet horen verdedigen, wél diverse modellen die Beats daarna i.s.m. Monster op de markt heeft gebracht. En ook van hun meer recente lijn durf ik de meeste modellen wel te verdedigen.
Voor sommigen kan bij een bepaald gebruik (muziekgenres) een prima aankoop zijn, naar mijn mening.
Waarom? Wel, wat velen niet meteen realiseren bij het denken aan Beats by Dre is dat men meerdere modeljaren heeft verkocht van de Tours, Studio's en Solo's (HD). De eerste modeljaren hebben inderdaad de vrij 'modderig' klinkende bass, ongedetailleerd geluid etc. Daarna heeft men langzaam verbeteringen aangebracht. Geen van de modeljaren van de eerste generatie Studio-hoofdtelefoons vind ik geweldig, maar de laatste modeljaren zijn best goed. De Solo's en Solo HD's zijn minder, maar ook minder duur.
De Tours en urBeats, de in-ears van Beats, zijn redelijk beperkt in hoeverre ze de concurrentie aan kunnen met bijv. gelijkgeprijsde Sennheisers. Wat wél in het voordeel van de Beats is, is de geluidsisolatie (toch één van de redenen om een in-ear te kiezen) en de zeer "milde" sound. Waar veel bass zware in-ears als vrij snel vermoeiend om naar te luisteren zijn, duurt dat door het milde / soepele geluid vrij lang. De geluidsisolatie is op een niveau waar redelijk wat merken met een goede audio-reputatie met gelijkgeprijsde in-ears niet op komen. Vooral de urBeats onderscheiden zich daar nog wel mee.
Ander punt dat niet ieder zich realiseert voor de hoofdtelefoons: de Studio kwam met actieve noise canceling. Ten tijde van de Amerikaanse introductie, kwam je daarvoor min of meer uit bij enkele Sennheisers en een enkele Bose. Die actieve noise canceling kon niet concurreren met die Sennheiser / Bose's, maar ook een wat minder goede actieve noise canceling kost weldegelijk geld om in een hoofdtelefoon te hebben. Vanaf de latere modeljaren werkt het zowaar redelijk.
Velen, niet gezegd dat iemand hier dat doet, maken de stap naar het vergelijken van een Studio met een concurrerende hoofdtelefoon die hier niet mee was uitgerust. Niet gezegd dat die extra euro's voor de actieve noise canceling de moeite zijn op zichzelf / per sé, maar het trekt het verschil in de vergelijking wel een stuk bij.
De huidige Solo is beter dan de voorgaande versie, maar vooral de Studio's zijn een echte stap vooruit gegaan met wat ik zie als de tweede generatie: de versie die ná de samenwerking met Monster is gemaakt.
In de tijd van de samenwerking met Monster waren er de e Executive (een Amerikaans model) en de Mixr, die heel behoorlijk waren maar relatief onbekend. Beide hebben een meer gecontroleerde bass, veel interessantere mids en een rustiger geluidsbeeld overall dan de eerste generatie Studio's en Solo's die het beeld bij Beats bepaald hebben. Paar jaar terug kwam 'tweede' generatie Solo/Studio op de markt, die weer een verbetering zijn tov de Mixr en vooral Executive.
De diverse 'celebrity' in-ears (Gaga beats etc.) die er in de tussentijd zijn geweest variëerden redelijk, maar waren meestal niet geweldig.
Oftewel, een deel van het Beats by Dre assortiment over de jaren heen is naar mijn mening best te beschouwen als prima / weinig mis mee. De liefhebbers van 'pure' audio zullen er niks van moeten hebben, maar voor een deel van de markt is het zeker wel een te verdedigen aankoop.
Een hoofdtelefoon of in-ear moet vooral bij je muzieksmaak en voorkeuren voor een bepaald klankbeeld passen. Er is niet zoiets als de 'allerbeste' in-ear, wél of een in-ear bij iemands gebruik past.
TLDR: het volgende is een idee / mening:
Voor sommigen die hun muzieksmaak en klankbeeld-voorkeur zien passen bij de Beats kan er een deel van de modellen behoorlijk geschikt zijn. Moet je alleen wel voor het merk danwel het ontwerp een voorkeur hebben om er relatief redelijk wat geld voor te willen betalen. Niet een al te grote markt, maar ik zie er weldegelijk eentje. En voor diegenen kan het een uitstekende koop zijn, omdat het past bij hun wensen.
En voor alle helderheid: ik heb geen enkel belang bij Monster / Beats by Dre op wat voor manier ook. Het is zeker niet het beste op audio-gebied in het algemeen, maar de slechte naam is niet geheel terecht imho.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik snap dat het niet in een week binnen is maar als het nu alleen nog maar pre adviced is dan ben ik bang dat het vet lang gaat duren. Bij orders van andere mensen heb ik namelijk gezien dat de pre adviced fase maar één dag duurde.
zoals l3art een paar dagen geleden al zei op jouw vraag: kijk eens in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2surfingnoob schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:39:
Ik heb de Pistons besteld bij Pandawill. Status staat al tien dagen op Pre adviced. Ik heb registered airmail gekozen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik snap dat het niet in een week binnen is maar als het nu alleen nog maar pre adviced is dan ben ik bang dat het vet lang gaat duren. Bij orders van andere mensen heb ik namelijk gezien dat de pre adviced fase maar één dag duurde.
Verder geeft bestellen in Azië heel wisselende levertijden. Een maand tot een week of zes is zeer gebruikelijk. Tot slot geeft Pandawill zelf ook al een indicatie van de levertijd: in de regel 15 tot 25 werkdagen.
Als je hier verder op in wilt gaan, dan is het China Shopping topic wellicht iets voor je?
Het probleem is dat ze 200 euro vragen voor een koptelefoon die dezelfde geluidskwaliteit heeft als een koptelefoon van 100 euro, voor dat geld kan je zo ontzettend veel betere headphones kopen. Zelfde geldt voor hun oortjes, gewoon overpriced.
Ik hou van een geluid met een lichte focus op de bas. Mijn budget is zo'n 250 euro.
Zelf dacht ik aan de shure SE425. Deze vallen binnen het budget, hebben geweldige geluidsisolatie (heb ik gelezen tenminste) en de geluidskwaliteit is ook heel goed! Er is alleen een nadeel dat ze weinig bas hebben. Zou het een goede optie zijn als ik een FiiO E06 als basversterker erbij gebruik? Of zal de kwaliteit van het geluid dan erg achteruit gaan? Of zijn er misschien nog andere alternatieven? Alvast bedankt voor de reacties
Weinig bass is erg subjectief. Ja, er zijn in-ears met meer nadruk op de bass. Nee, de Shure SE425 hebben objectief gezien niet te weinig bass, ze hebben wel degelijk een milde nadruk op de bass. Zie hier voor de meetresultaten: http://en.goldenears.net/6114WouterT13 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:14:
Ik ben op zoek naar In-ears voor als ik ga studeren. Als ik studeer zal ik zeker in de eerste maanden veel reizen met de trein. Ik zoek daarom oortjes met goede geluidsisolatie. Daarnaast moeten ze veel detail hebben voor als ik thuis ben en even geen zin heb in een grote koptelefoon op mijn hoofd.
Ik hou van een geluid met een lichte focus op de bas. Mijn budget is zo'n 250 euro.
Zelf dacht ik aan de shure SE425. Deze vallen binnen het budget, hebben geweldige geluidsisolatie (heb ik gelezen tenminste) en de geluidskwaliteit is ook heel goed! Er is alleen een nadeel dat ze weinig bas hebben. Zou het een goede optie zijn als ik een FiiO E06 als basversterker erbij gebruik? Of zal de kwaliteit van het geluid dan erg achteruit gaan? Of zijn er misschien nog andere alternatieven? Alvast bedankt voor de reacties
Misschien dat je een erg basszwaar geluid gewend bent, en de SE 425 te weinig bass vind hebben. Dat kan. Het ligt er een beetje aan waar je normaal gesproken naar luistert.
Een goedkopere Shure is de SE215. Die heeft veel meer bass: http://en.goldenears.net/5982 Of dat positief is hangt van je smaak af denk ik. De detaillering van het geluid is wel minder goed.
Subjectief heeft de SE425 veel minder bas dan ik gewend ben. Als je ze opzet is het even wennen, en na kort inspelen geniet je volop van de "tight" bass response.Zodra je echter overschakelt naar een hoofdtelefoon die meer richting de mainstream verwachting van bas gaat (in mijn geval de HD598 voor thuis gebruik) moet je weer wennen aan de sterkere bas response. En zo blijf je heen en weer gaan.WouterT13 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:14:
Ik ben op zoek naar In-ears voor als ik ga studeren. Als ik studeer zal ik zeker in de eerste maanden veel reizen met de trein. Ik zoek daarom oortjes met goede geluidsisolatie. Daarnaast moeten ze veel detail hebben voor als ik thuis ben en even geen zin heb in een grote koptelefoon op mijn hoofd.
Luisteren naar muziek die niet bas focused is (bijv. klassiek) is een werkelijk genot met de SE425. Maar ik kon er gewoon niet aan wennen om er mee te luisteren naar bijv. Drum & bass. Daar is de SE215 gewoon veel geschikter voor. Ja je hebt (veel) minder detail, en dat is echt echt merkbaar, maar dat genre komt er wel beter tot zijn recht. Het is maar waar de/je nadruk ligt! Het probleem met de SE215 is dat de enkele driver resulteert in dat als je flinke bas hebt, de detail minder wordt.
De SE425 heeft ontiegelijk veel detail, echt een genot om naar te luisteren. Wat betreft de bas... ja het is duidelijk, ja het is onderdeel van de noemer "veel detail". Maar je "voelt" er echt helemaal niks van, natuurlijk moet je niet uit je hoofd trillen, maar een beetje leven in de bas mag van mij wel
Zelf heb ik uiteindelijk de SE535 gekocht, heb je niks aan gezien je gestelde budget natuurlijk, maar die heeft naar mijn inziens the best of both worlds. Alle detail van de SE425, met een goede bass response
Uiteindelijk is het hele muziek genre natuurlijk subjectief, en ook waar je van kan genieten en wat voorkomt dat je kan genieten. De SE425 is een fantastische IEM met (relatief) veel detail, en (relatief) weinig bas. Als je muziek smaak dus tolereert dat de bas minder aanwezig is doe je aan de SE425 absoluut geen miskoop. Is een bas die meer leeft, die warmer is, iets wat je graag wilt. Dan moet je toch verder zoeken.
Betreft de bass versterker. Persoonlijk zou ik dat niet doen, of het een werkbare oplossing is... geen idee. Mijn ervaring is dat je een stuk gelukkiger wordt van een IEM die in de basis al een response heeft die jij prettig vindt.
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie