Bedankt, had van deze nog nooit gehoord. Helaas geen microfoon in snoer en bovendien is een nieuw snoer bijna net zo duur als de plugs zelf. Hoewel dat natuurlijk nogal snel het geval is met deze prijsklasse...HoppyF schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:28:
[...]
Deze?
Met vervangbare kabel.
http://www.lendmeurears.com/vsd3s/
Je zou eens kunnen kijken naar de Hifiman RE 300. De RE 400 staat bekend om z'n neutrale geluid. Over de RE 300 is weinig te vinden online. Dus het is een beetje een gok als je het koopt, maar het zou zomaar kunnen bevallen. De RE 300 heeft wel een microfoon in het snoer.burnds schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:28:
[...]
Bedankt, had van deze nog nooit gehoord. Helaas geen microfoon in snoer en bovendien is een nieuw snoer bijna net zo duur als de plugs zelf. Hoewel dat natuurlijk nogal snel het geval is met deze prijsklasse...
Ik zie bij JVC net dat ze een soort "nozzle fit" oordopjes hebben. Zijn er meer merken met dit soort kopjes en heeft iemand hier ervaring mee? Met name hoe zitten deze vergeleken met In-Ears.
http://www.jvc.nl/product.php?id=HA-EN10-E&catid=257
http://www.jvc.nl/product.php?id=HA-EN10-E&catid=257
Verwijderd
Hey ik had niet gezien dat deze topic bestond eigenlijk, maar hier is mijn verhaal(dit had ik in een andere topic gepost:
Ik ben al een tijdje mijn(nouja niet echt van mij) sony oortjes kwijt(ze zijn nog uit de tijd van de walkmans) en dus ging ik naar de Mediamarkt om wat rond te kijken. Het viel mij op dat eigenlijk het eigenlijk allemaal in-ear oortjes zijn. Helaas heb ik het probleem dat die dingen gewoon totaal niet blijven zitten dus dat was geen succes om daar rond te kijken. Daar viel mijn oog op een paar Bose-oortjes. Ik dacht: hmmm laat ik ze maar even voor de grap proberen. Tot mijn grote verbazing zaten ze gewoon goed en hadden ze ook nog eens goed geluid! Ik wilde ze bijna kopen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Want het probleem is dat ik ten eerste een student ben(dus ik heb niet echt superveel geld om te besteden) en ik sloop mijn oortjes binnen de kortste keren.
Dan kom ik uiteindelijk een keer op mijn vraag: heeft iemand een idee van oortjes die vergelijkbaar zijn met Bose(vooral dat het siliconen deel) en niet boven de 50 euro kosten(net iets daarboven kan ook natuurlijk)?
Ik ben al een tijdje mijn(nouja niet echt van mij) sony oortjes kwijt(ze zijn nog uit de tijd van de walkmans) en dus ging ik naar de Mediamarkt om wat rond te kijken. Het viel mij op dat eigenlijk het eigenlijk allemaal in-ear oortjes zijn. Helaas heb ik het probleem dat die dingen gewoon totaal niet blijven zitten dus dat was geen succes om daar rond te kijken. Daar viel mijn oog op een paar Bose-oortjes. Ik dacht: hmmm laat ik ze maar even voor de grap proberen. Tot mijn grote verbazing zaten ze gewoon goed en hadden ze ook nog eens goed geluid! Ik wilde ze bijna kopen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Want het probleem is dat ik ten eerste een student ben(dus ik heb niet echt superveel geld om te besteden) en ik sloop mijn oortjes binnen de kortste keren.
Dan kom ik uiteindelijk een keer op mijn vraag: heeft iemand een idee van oortjes die vergelijkbaar zijn met Bose(vooral dat het siliconen deel) en niet boven de 50 euro kosten(net iets daarboven kan ook natuurlijk)?
Ik gebruik nu al bijna vier jaar naar volle tevredenheid de Shure SE215 IEMs. Geluidbeeld is fantastisch, beter dan vergelijkbaar geprijsde hoofdtelefoons. En scoort ook heel hoog op head-fi. Gebruik ze ook voor bij het draaien, de seal is echt heel goed. Beste koop van mij de afgelopen jaren.Deckkie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:02:
Ik zit een beetje met een dilemma.
Na twee jaar genoten te hebben van mijnV-moda M80 ben ik toe aan iets nieuws.
Eigenlijk was ik van plan om IEMs te kopen. Lekker klein en minder opvallend dan koptelefoons.
Nadat ik een beetje op het internet had gekeken bleek echter dat koptelefoons in prijs/kwaliteit verhouding veel beter zijn. De muziekkwaliteit van koptelefoons zou gemiddeld twee keer beter zijn dan IEMs (head-fi forums). Veel Head-fiers waren hiervan overtuigd. Ten eerste ben ik er redelijk zeker van dat hoe goed die site ook is, het wel overbevolkt is met mensen die gigantische bias hebben.
Het bijzondere hieraan is dat reviews dit verschil in geluidskwaliteit niet echt laten blijken. In tegendeel, veel goedkopere IEMs (100-200) krijgen hele goede scores, terwijl koptelefoons in deze prijsklasse toch vaak problemen hebben om een echt goed geluid te leveren.
(tldr) Mijn vraag is of de mensen hier het eens zijn met de stelling dat IEMs een slechtere prijs/kwaliteitsverhouding hebben dan koptelefoons.
En misschien een vervolgvraag: welke IEMs raden jullie aan voor 100-200 euro.
Bij voorbaat dank.
Ik heb zelf vandaag de TTPOD T1-E besteld. Iem's die iets duurder zijn dan de Xiaomi Pistons, maar een nog beter geluid moeten geven. Voor 30euro dual driver iem's en erg goede recensies. Nog erg onbekend hier in NL. Des te leuker om ze te bestellen en uit te proberen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb een setje Monster Gratitude in-ears. Ze voldoen prima, met een beetje tweaken komt er een goed geluid uit.
Er zitten heel veel rubberen dopjes bij, mij passen alleen de allerkleinsten en daar heb ik helaas een probleem mee. Ze glippen er af, ik heb al eens gehad dat er eentje diep in mijn oor bleef hangen. Ik heb er verder niets raars mee gedaan. Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Of welke zijn goeie buds ter vervanging?
Er zitten heel veel rubberen dopjes bij, mij passen alleen de allerkleinsten en daar heb ik helaas een probleem mee. Ze glippen er af, ik heb al eens gehad dat er eentje diep in mijn oor bleef hangen. Ik heb er verder niets raars mee gedaan. Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Of welke zijn goeie buds ter vervanging?
Klassieke earbuds (oordopjes die in de oorschelp worden gedragen, en niet het gehoorkanaal ingaan) verkopen ze ook nog gewoon hoor! En er zitten nog goede modellen tussen ook, die goed klinken! Ik kan je van harte de Sennheiser MX 475 aanbevelen: pricewatch: Sennheiser MX 475 (Zwart)Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:38:
Hey ik had niet gezien dat deze topic bestond eigenlijk, maar hier is mijn verhaal(dit had ik in een andere topic gepost:
Ik heb van de MX 475 een uitgebreide review geschreven: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
De bouwkwaliteit van de MX 475 is (in tegenstelling tot de voorloper MX 470) echt fantastisch. De kabel en de 3.5 mm plug zijn beide uitstekend gebouwd en zullen waarschijnlijk vele jaren meegaan.
De prijs ligt met 25 euro ver beneden je maximum van 50 euro, maar waarom meer uitgeven dan nodig is? Koop er voor enkele euro's nog een setje reserve hoofdtelefoon kussens 19mm (goed zoeken naar de laagste prijs!!) bij en je zit goed voor enkele jaren. Sowieso heb je de 2 jaar fabrieksgarantie van Sennheiser.
Toevallig heb ik ook de Monster Gratitude, bevallen prima. Bij mij gleden de dopjes steeds uit,uiteindelijk ben ik voor Compy Foam gegaan. Daar ben ik tot nu toe erg tevreden mee. Via eBay zijn ze goedkoper trouwensFranco10 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:24:
Ik heb een setje Monster Gratitude in-ears. Ze voldoen prima, met een beetje tweaken komt er een goed geluid uit.
Ik ben trouwens niet voor de 'comfort' gegaan, die gleden ook steeds uit. Die langwerpige dopjes zitten naar mijn mening het fijnst.
[ Voor 7% gewijzigd door Rednas_N op 06-11-2014 16:06 ]
Just do it.
Verwijderd
Die hoor je toch redelijk vaak te vervangen?Rednas_N schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:03:
[...]
Toevallig heb ik ook de Monster Gratitude, bevallen prima. Bij mij gleden de dopjes steeds uit,uiteindelijk ben ik voor Compy Foam gegaan. Daar ben ik tot nu toe erg tevreden mee. Via eBay zijn ze goedkoper trouwens
Ik ben trouwens niet voor de 'comfort' gegaan, die gleden ook steeds uit. Die langwerpige dopjes zitten naar mijn mening het fijnst.
Verwijderd
Dankjewel!
dusty-2011 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:02:
[...]
Klassieke earbuds (oordopjes die in de oorschelp worden gedragen, en niet het gehoorkanaal ingaan) verkopen ze ook nog gewoon hoor! En er zitten nog goede modellen tussen ook, die goed klinken! Ik kan je van harte de Sennheiser MX 475 aanbevelen: pricewatch: Sennheiser MX 475 (Zwart)
Ik heb van de MX 475 een uitgebreide review geschreven: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
De bouwkwaliteit van de MX 475 is (in tegenstelling tot de voorloper MX 470) echt fantastisch. De kabel en de 3.5 mm plug zijn beide uitstekend gebouwd en zullen waarschijnlijk vele jaren meegaan.
De prijs ligt met 25 euro ver beneden je maximum van 50 euro, maar waarom meer uitgeven dan nodig is? Koop er voor enkele euro's nog een setje reserve hoofdtelefoon kussens 19mm (goed zoeken naar de laagste prijs!!) bij en je zit goed voor enkele jaren. Sowieso heb je de 2 jaar fabrieksgarantie van Sennheiser.
Bedankt voor de tip!Rednas_N schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:03:
[...]
Toevallig heb ik ook de Monster Gratitude, bevallen prima. Bij mij gleden de dopjes steeds uit,uiteindelijk ben ik voor Compy Foam gegaan. Daar ben ik tot nu toe erg tevreden mee. Via eBay zijn ze goedkoper trouwens
Er zitten heel veel tips bij, die zijn mij allemaal te groot. De kleinste S en de kleine van het euh denneboompje passen mij alleen. Van die laatste krijg ik na lang luisteren last van en die eerste glipt dus van de in-ears af. Met een pincet in je oor grabbelen is ook niet zo fijn

Zijn die maten van Compy Foam vergelijkbaar met die van Monster zelf? Dan zou ik weer voor de S moeten gaan.
Ja, als ik het goed begreep elke twee/drie maanden. Ik houd me daar niet aan hoor, als ze heel erg vuil worden vervang ik ze wel.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:07:
[...]
Die hoor je toch redelijk vaak te vervangen?
Ik vind ze persoonlijk vrij klein vallen, je kan ze een beetje indrukken voordat je ze in je oor doet. Vervolgens zetten ze weer uit in je oor. Ik zou dan voor medium gaan, wat je ook kan doen is een mix kopen. Dat is alleen een beetje zonde van de dopjes die je niet gebruikt. Check op de site van Compy Foam wel even welke je moet hebben, aangezien ze best veel formaten hebben. Jouw in-ears staan er ook tussenFranco10 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:56:
[...]
Bedankt voor de tip!
Er zitten heel veel tips bij, die zijn mij allemaal te groot. De kleinste S en de kleine van het euh denneboompje passen mij alleen. Van die laatste krijg ik na lang luisteren last van en die eerste glipt dus van de in-ears af. Met een pincet in je oor grabbelen is ook niet zo fijn![]()
Zijn die maten van Compy Foam vergelijkbaar met die van Monster zelf? Dan zou ik weer voor de S moeten gaan.
Just do it.
Ik zal eens een setje proberen. Ik heb het Nederlandse nummer gebeld dat in het boekje staat voor service, kwam volgens mij ergens in Mumbai terecht. Anyway volgens die vriendelijke dame hadden ze zelf geen tipjes meer voor de Gratitude, maar ze zou wel een ander setje opsturen die ook zou moeten passen. Ben benieuwd. Wel een nette service, mochten ze ooit binnenkomen. Mijn telefoonalfabet in het Engels bleek niet zo sterk, hopen dat de dame er iets leuks van heeft kunnen makenRednas_N schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:55:
Ik vind ze persoonlijk vrij klein vallen, je kan ze een beetje indrukken voordat je ze in je oor doet. Vervolgens zetten ze weer uit in je oor. Ik zou dan voor medium gaan, wat je ook kan doen is een mix kopen. Dat is alleen een beetje zonde van de dopjes die je niet gebruikt. Check op de site van Compy Foam wel even welke je moet hebben, aangezien ze best veel formaten hebben. Jouw in-ears staan er ook tussen

Heb al wat jaren een setje Shure E4c, welke helaas bij mijn laatste vakantie kuren begon te krijgen. Uit het linker kanaal komt een lager volume dan uit het rechter kanaal. Ik dacht eerst aan een kabelbreuk, maar ik heb door het dopje los te maken doorgekregen dat het in het linker oordop zich afspeelt. Of dit te fixen is weet ik niet, laat staan ik vermoed dat de kosten niet opwegen tegen een nieuwe set.
•Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Ik heb nu een set Shure E4c en een set Triport IE van Bose. De Shure beviel redelijk tot goed. Enige puntje bij de Shure vond ik de laag weergave welke achterbleef voor mijn gevoel. De Bose is weer erg bass heavy maar mist het heldere verfijnde van de Shure in het mid en hoog. Qua draagbaarheid was de Shure perfect, de Bose ligt voor mijn gevoel wat minder in het oor.
• In-ears of oordopjes?
in-ears.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik zoek het heldere en middengebied van de Shure's en het laag van de Bose alleen dan wat strakker dan wat de Bose produceert. Qua genre luister ik voor het grootste deel electronische muziek, maar ook pop en rock passeren de revu.
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Grootste deel elektronische muziek, en zo nu en dan rock en pop muziek.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Kantoor, thuis en in het OV.
• Heb je een merkvoorkeur?
Geen merkvoorkeur
• Wat is het budget?
Tussen de 50-100 euro
Vroeger toen ik de Shure's aan had geschaft gaf ik er meer aan uit. Maar ben van mening dat tussen de 50 en 100 euro vast ook goede exemplaren te vinden zijn.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
De shure's hadden perfecte opzetstukjes en een hele sterke robuuste kabel. Ik zoek dus in iedergeval een setje met net zo'n sterke kabel (mag ook vervangbare kabels zijn, dan is bij kabelbreuk nog te vervangen).
•Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Ik heb nu een set Shure E4c en een set Triport IE van Bose. De Shure beviel redelijk tot goed. Enige puntje bij de Shure vond ik de laag weergave welke achterbleef voor mijn gevoel. De Bose is weer erg bass heavy maar mist het heldere verfijnde van de Shure in het mid en hoog. Qua draagbaarheid was de Shure perfect, de Bose ligt voor mijn gevoel wat minder in het oor.
• In-ears of oordopjes?
in-ears.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik zoek het heldere en middengebied van de Shure's en het laag van de Bose alleen dan wat strakker dan wat de Bose produceert. Qua genre luister ik voor het grootste deel electronische muziek, maar ook pop en rock passeren de revu.
Grootste deel elektronische muziek, en zo nu en dan rock en pop muziek.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Kantoor, thuis en in het OV.
Geen merkvoorkeur
• Wat is het budget?
Tussen de 50-100 euro
Vroeger toen ik de Shure's aan had geschaft gaf ik er meer aan uit. Maar ben van mening dat tussen de 50 en 100 euro vast ook goede exemplaren te vinden zijn.
De shure's hadden perfecte opzetstukjes en een hele sterke robuuste kabel. Ik zoek dus in iedergeval een setje met net zo'n sterke kabel (mag ook vervangbare kabels zijn, dan is bij kabelbreuk nog te vervangen).
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Als ik het zo lees zou de ttpod t1e ook wel wat voor jou zijn. Die van mij zijn nog onderweg dus ik kan je nog geen eigen ervaringen vertellen maar op head-fi is er een 70+ pagina topic over. En ze zitten ook nog onder je budget.
Verwijderd
Heb je toevallig een tip waar ik die pistons of ttpod t1e voordelig kan kopen met paypall?l3art schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:11:
Als ik het zo lees zou de ttpod t1e ook wel wat voor jou zijn. Die van mij zijn nog onderweg dus ik kan je nog geen eigen ervaringen vertellen maar op head-fi is er een 70+ pagina topic over. En ze zitten ook nog onder je budget.
Hier?Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:25:
[...]
Heb je toevallig een tip waar ik die pistons of ttpod t1e voordelig kan kopen met paypall?
http://www.ebay.com/itm/T...&var=&hash=item27ef00358b
Banggood heb je sowieso echte. Ook op dx.com moet je wel kunnen slagen.
Verwijderd
Ik heb de ttpod gehaald op banggood. Ik hoop niet dat ik paarse krijg ofzol3art schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:57:
Banggood heb je sowieso echte. Ook op dx.com moet je wel kunnen slagen.
Je kon zelf de kleur aangeven. Heb zelf de zwarte besteld. Haha ben ook heel benieuwd welke jij nu krijgt :-D
I3art ik ben benieuwd naar je bevindingen. Mag ik vragen welke in-ears je hebt of mee gaat vergelijken? Heb even zitten kijken naar die ttpod en de techniek en uitvoering ziet er wel goed uit.
Ik ben op zoek naar in-ears van maximaal 50 euro. Ik wil deze gebruiken met het OV; beetje muziek luisteren en Netflix kijken en misschien op het werk. Ik heb nu simpele oortjes die meegeleverd werden met mijn mobiel.
Nu heb ik al aardig wat reviews gelezen online en kom ik uit op de volgende keuze mogelijkheden:
Sennheiser CX 300 II: pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)
Onder de 30 euro, hooked jack.
Sennheiser CX 3.00: http://tweakers.net/product/410077/sennheiser-cx-300/
De opvolger van bovenstaande, 50 euro, hooked jack, maar nog amper reviews over te vinden.
Sony MDR-EX110: pricewatch: Sony MDR-EX110AP (Zwart)
25 euro, straight jack, weinig reviews over te vinden.
Xiami Piston v2.1: http://www.merimobiles.co...headphones_p/meri8529.htm
20-25 euro, straight jack. Veel positieve reviews.
Soundmagic E10S: http://www.whathifi.com/soundmagic/e10s/review
50 euro, straight jack en veel positieve reviews
Ten eerste vraag ik me af of ik mijn keuze moet laten afhangen van een straight of hooked jack.
En tot slot, uiteraard, zou ik graag advies willen over bovenstaande lijst. Ik vind het erg moeilijk kiezen uit alle mogelijkheden die er zijn!
Nu heb ik al aardig wat reviews gelezen online en kom ik uit op de volgende keuze mogelijkheden:
De opvolger van bovenstaande, 50 euro, hooked jack, maar nog amper reviews over te vinden.
Ten eerste vraag ik me af of ik mijn keuze moet laten afhangen van een straight of hooked jack.
En tot slot, uiteraard, zou ik graag advies willen over bovenstaande lijst. Ik vind het erg moeilijk kiezen uit alle mogelijkheden die er zijn!
Heb zelf de Pistons thuis liggen. Ook heb ik nog de wat oudere q-jays (welke volgens mij ook dual drivers zijn). Maar ik denk dat het voor de meeste hier interessant is om ze met de Pistons te vergelijken.Wicked-Game schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:13:
I3art ik ben benieuwd naar je bevindingen. Mag ik vragen welke in-ears je hebt of mee gaat vergelijken? Heb even zitten kijken naar die ttpod en de techniek en uitvoering ziet er wel goed uit.
Leuk dat je het topic gevonden hebt!Terpstars schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:09:
Ik ben op zoek naar in-ears van maximaal 50 euro. Ik wil deze gebruiken met het OV; beetje muziek luisteren en Netflix kijken en misschien op het werk. Ik heb nu simpele oortjes die meegeleverd werden met mijn mobiel.
De Sony EX110's zijn waarschijnlijk de minste van de in-ears die je noemt. Het lijkt nog het meest op een EX10LP met microfoon qua geluidskwaliteit. Als je bereid bent 50 euro uit te geven, dan zou je deze Sony af kunnen laten vallen. Voor het microfoon gedeelte betaal je namelijk relatief veel geld. De geluidskwaliteit is ongeveer die van een 15 euro kostende in-ear.Nu heb ik al aardig wat reviews gelezen online en kom ik uit op de volgende keuze mogelijkheden:
Dat er van de CX3.00 weinig tot geen reviews te vinden zijn, ligt voor de hand: dit zijn zeer recent op de markt gebrachte in-ears.
De rest is vooral keuze
Idem voor de rest van de in-ears: je kunt kiezen voor een microfoon en afstandsbediening, maar realiseer je dat je relatief veel geld betaalt voor die dingen. Mocht je het vrijwel niet gebruiken, dan zou ik je aanraden deze niet te nemen. Dat scheelt ook een stuk in de keuze mogelijkheden. Heb je wel een microfoon nodig, dan kan soms ook een kabeltje tussen de in-ears en telefoon een goede mogelijkheid zijn (merk en OS afhankelijk voor een deel en met een sterke mate van YMMV).
De keuze tussen de in-ears is verder een zaak van vooral persoonlijke voorkeur. De CX-300 II is bass-gericht en kan je daarmee onderweg in de trein net wat makkelijker 'meenemen' in een film of serie. De Xiaomi's kan ik je niet al te veel over vertellen, anderen in het topic wellicht meer. De Soundmagic heeft minder een bass-gericht geluid dan de Sennheisers die je noemt, daarmee is het een wat lichter en levendiger klinkende in-ear. Ieder heeft daarin z'n eigen voorkeuren. Als je daar iets meer over kunt zeggen, dan kunnen we je makkelijker adviseren. Kijk daarvoor eens naar de TS, waar een lijstje in staat dat je helpt om je wensen en eisen helder te verwoorden.
Tot slot: als je afgesloten wilt zijn van de buitenwereld met in-ears dan komen andere in-ears naar voren dan wanneer je kiest voor het iets bereikbaarder zijn voor collega's en dus mindere geluidsisolatie kiest.
Succes!
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Dus, in-ear. Ik ben dit tegen gekomen via NU. Maar vind het idee er achter wel tof.
Ik ben vrij nieuw op het forum hier. En zowel als professioneel (iets met geluid en evenementen en werk) als prive wel interesse in deze techniek. Mijn ervaring is toch wel dat in-ears gedurende een show (of trein rit) steeds harder gaan. Is dit dan de oplossing? Wat denken jullie?
https://www.kickstarter.c...aring-and-yo?ref=category
Ik ben vrij nieuw op het forum hier. En zowel als professioneel (iets met geluid en evenementen en werk) als prive wel interesse in deze techniek. Mijn ervaring is toch wel dat in-ears gedurende een show (of trein rit) steeds harder gaan. Is dit dan de oplossing? Wat denken jullie?
Dankjewel! Ik gebruik nu standaard Iphone oordopjes.Bluepenguin schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:57:
[...]
Leuk dat je het topic gevonden hebt!Elk van de in-ears die je noemt zal een stap vooruit zijn t.o.v. de oordoppen die je gewend bent. (Tenzij je toevallig een erg goede meegeleverde set hebt getroffen).
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie!De Sony EX110's zijn waarschijnlijk de minste van de in-ears die je noemt. Het lijkt nog het meest op een EX10LP met microfoon qua geluidskwaliteit. Als je bereid bent 50 euro uit te geven, dan zou je deze Sony af kunnen laten vallen. Voor het microfoon gedeelte betaal je namelijk relatief veel geld. De geluidskwaliteit is ongeveer die van een 15 euro kostende in-ear.
Dat er van de CX3.00 weinig tot geen reviews te vinden zijn, ligt voor de hand: dit zijn zeer recent op de markt gebrachte in-ears.
De rest is vooral keuzeDe soort aansluiting (jack) maakt in principe niet uit voor de geluidskwaliteit of stevigheid, dat is vooral wat je zelf prettig in gebruik vindt. Plus hoe je met een in-ear om gaat. Wat dat betreft is bijvoorbeeld een mini portomonnee / beurs kopen bij de Hema of op de markt een aanrader. Daarmee neem je makkelijk en beschermd in-ears mee in je jas of tas.
Idem voor de rest van de in-ears: je kunt kiezen voor een microfoon en afstandsbediening, maar realiseer je dat je relatief veel geld betaalt voor die dingen. Mocht je het vrijwel niet gebruiken, dan zou ik je aanraden deze niet te nemen. Dat scheelt ook een stuk in de keuze mogelijkheden. Heb je wel een microfoon nodig, dan kan soms ook een kabeltje tussen de in-ears en telefoon een goede mogelijkheid zijn (merk en OS afhankelijk voor een deel en met een sterke mate van YMMV).
De keuze tussen de in-ears is verder een zaak van vooral persoonlijke voorkeur. De CX-300 II is bass-gericht en kan je daarmee onderweg in de trein net wat makkelijker 'meenemen' in een film of serie. De Xiaomi's kan ik je niet al te veel over vertellen, anderen in het topic wellicht meer. De Soundmagic heeft minder een bass-gericht geluid dan de Sennheisers die je noemt, daarmee is het een wat lichter en levendiger klinkende in-ear. Ieder heeft daarin z'n eigen voorkeuren. Als je daar iets meer over kunt zeggen, dan kunnen we je makkelijker adviseren. Kijk daarvoor eens naar de TS, waar een lijstje in staat dat je helpt om je wensen en eisen helder te verwoorden.
Tot slot: als je afgesloten wilt zijn van de buitenwereld met in-ears dan komen andere in-ears naar voren dan wanneer je kiest voor het iets bereikbaarder zijn voor collega's en dus mindere geluidsisolatie kiest.
Succes!
Ik hoef niet perse een microfoon of een volumeregelaar bij mijn in-ears, maar als het er bij zit, is het mooi meegenomen. Ik heb de TS bekeken. Wat betreft mijn gebruik is het zoals ik al zei voornamelijk voor Netflix en youtube/andere streamprogramma's. Wat betreft muziek heb ik geen specifieke smaak. Ik luister vaak naar verschillende soorten muziek; van bijvoorbeeld John Mayer tot David Guetta.
Ik wil in het OV, voornamelijk de trein, tijdens de spits, aardig afgesloten zijn van omgevingsgeluid, maar ik wil nog wel iets kunnen horen natuurlijk. Omdat het mijn eerste in-ears worden wil ik er toch niet teveel aan uitgeven denk ik. Daarom twijfel ik tussen de Sennheiser CX 3.00 II en de Pistons v2.1. Vooral de Pistons krijgen lovende reviews en voor 20 dollar lijkt het me dan ook een koopje.
Wat ik me nog afvraag in verband met mogelijke kabelbreuk maar ook het in de knoop raken van het snoer; heeft een plat snoer geen voorkeur boven een rond snoer?
Ik kwam deze zelf ook tegen, en tot op bepaalde hoogte ga ik met het verhaal mee. Ik denk wel dat hier het euvel werd gezocht bij een oplossing.Hogu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:34:
Dus, in-ear. Ik ben dit tegen gekomen via NU. Maar vind het idee er achter wel tof.
Een dergelijke constructie werkt mijns inziens alleen bij dynamische drivers,in het geval van universele in ears, laten we zeggen alles tot ca 120 euro. Daar boven is bijna alles balanced armature, en een van de eigenschappen daarvan is nou net dat ze geen lucht nodig hebben om heen en weer te drukken (en dus druk te genereren)
[/generiek]
[custom]
Dat is meteen ook de reden waarom ze ze akelig precies (en snel) zijn.
Ik ken Vitaliy al wat jaren en hij maakt mooie producten, no doubt.
Zelf maak ik al anderhalf jaar een dergelijke oplossing (variabel) en alle grote merken al enkele jaren (niet variabel).
Slimme zet om het via crowd funding te doen hoor
meer techinsch:
Als je het membraan beweegbaar maakt maar niet 'lek', dan blijft de druk in die paar cc (aangenomen wordt 2 cc gemiddeld) in je gehoorgang. Als het er niet uit gaat, blijft het dus in je oor. Ze spreken over een variabel ambient (joh
Dus wordt hun uitleg: ja minder druk, dus beter, en regelbare bassrespons (lees, hoe minder druk, hoe minder bassrespons)
Neem het verhaal vooral met ene korreltje zout
Welke klanten kiezen (bij mij althans) hiervoor?
- De toetsenist die in gigs waar de drummer niet is uitversterkt, drums wil horen
- De gitarist die de buizen in zijn versterker wilt horen rammelen
- De frontman die 'contact met het publiek verliest'
- De vocalist die 1 oortje uitdoet
- De zanger die last heeft van occlusie anderzijds
- De drummer die wil repeteren op muziek zonder zijn kit te moeten uitversterken
[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 13-11-2014 17:31 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
Goedemiddag,
Zit al een tijdje rond te kijken voor nieuwe in-ears aangezien ik merk dat het bij mijn huidige in-ears niet lang meer zal duren voor er een echte kabelbreuk in zit. Bij het rondkijken kwam ik hier uit en zag dat er duidelijk uitgelegd wordt welke het beste bij iemand passen qua muzieksmaak etc. Vandaar ook mijn vraag hier maar eens neerleggen
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
- Ik heb nu al een paar jaar de Sony MDR-EX300 en die bevallen prima. Geluid klinkt goed en vooral de bass is lekker.
• In-ears of oordopjes?
- Het zijn in-ears en die zoek ik nu ook weer.
- Eigenlijk wil ik ze allemaal wel goed, maar vooral de lage tonen (als het goed is de bass) moeten iets beter uit komen.
- Ik luister vooral hardstyle en hardcore, vandaar ook de bass.
- Vooral voor in het OV, op de fiets en op het werk (kantoorbaan). Voor het sporten gebruik ik goedkopere.
- Geen merkvoorkeur
• Wat is het budget?
- Budget is tot € 50,00
Zit al een tijdje rond te kijken voor nieuwe in-ears aangezien ik merk dat het bij mijn huidige in-ears niet lang meer zal duren voor er een echte kabelbreuk in zit. Bij het rondkijken kwam ik hier uit en zag dat er duidelijk uitgelegd wordt welke het beste bij iemand passen qua muzieksmaak etc. Vandaar ook mijn vraag hier maar eens neerleggen
- Ik heb nu al een paar jaar de Sony MDR-EX300 en die bevallen prima. Geluid klinkt goed en vooral de bass is lekker.
• In-ears of oordopjes?
- Eigenlijk wil ik ze allemaal wel goed, maar vooral de lage tonen (als het goed is de bass) moeten iets beter uit komen.
- Vooral voor in het OV, op de fiets en op het werk (kantoorbaan). Voor het sporten gebruik ik goedkopere.
- Geen merkvoorkeur
• Wat is het budget?
- Budget is tot € 50,00
Voor mensen met een budget t/m €25 zijn de house of marley welke ze o.a. bij de mediamarkt hebben een goede optie. Beetje ala creative 630 geluidskwaliteit.
Ik had ze voor €`18
Ik had ze voor €`18
Onder de 50 euro -altijd- voor de Xiaomi Pistons gaan
.
Heb ze nu een paar maand, heb ook de DUNU Hepheas (70 euro, al 1 jaar) en de Brainwavz M2 (60 euro, al 3 jaar), en de Pistons zitten makkelijk op het zelfde niveau.
Anders qua geluid in vergelijking met die 2 (M2 zijn wat neutraler, Hephaes wat meer bass), vind de Pistons het fijnst klinken all-round, bouwkwaliteit is goed en kost ook nog eens een stuk minder (15-30 euro, ligt er aan waar je ze koopt).
Volgens de reviews doen ze ook niet onder voor in-ears van rond de 70 euro, je moet ze wel uit China bestellen (ik raad Pandawill aan, worden ook neppe verkocht) of bij iemand die ze importeert.
Heb ze nu een paar maand, heb ook de DUNU Hepheas (70 euro, al 1 jaar) en de Brainwavz M2 (60 euro, al 3 jaar), en de Pistons zitten makkelijk op het zelfde niveau.
Anders qua geluid in vergelijking met die 2 (M2 zijn wat neutraler, Hephaes wat meer bass), vind de Pistons het fijnst klinken all-round, bouwkwaliteit is goed en kost ook nog eens een stuk minder (15-30 euro, ligt er aan waar je ze koopt).
Volgens de reviews doen ze ook niet onder voor in-ears van rond de 70 euro, je moet ze wel uit China bestellen (ik raad Pandawill aan, worden ook neppe verkocht) of bij iemand die ze importeert.
[ Voor 28% gewijzigd door Remcom00 op 14-11-2014 16:36 ]
hoidoei
Bedankt voor de info, heb ze maar eens besteld.Remcom00 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:33:
Onder de 50 euro -altijd- voor de Xiaomi Pistons gaan.
"Altijd" lijkt me wel een beetje sterk gesteld. Het is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor geluid je wil, wat voor oren je hebt, zowel fysiek als qua geluidservaring, wat voor muziek je luistert, of je het risico wil lopen van online kopen en of je effectief zonder garantie kan. Er is onder de 50eu heel veel te koop en sommigen kunnen voor 5eu klaar zijn: Dan zijn de Pistons opeens duur.Remcom00 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:33:
Onder de 50 euro -altijd- voor de Xiaomi Pistons gaan.
Heb je ze toevallig onderhand binnen? Zit zelf te twijfelen tussen de Ttpods, Pistons en Soundmagic E10, dus ben erg benieuwd naar je bevindingen!l3art schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:30:
[...]
Heb zelf de Pistons thuis liggen. Ook heb ik nog de wat oudere q-jays (welke volgens mij ook dual drivers zijn). Maar ik denk dat het voor de meeste hier interessant is om ze met de Pistons te vergelijken.
Naast de prachtige tekst van paQ over met name het professionele gebruik, zou ik het volgende zeggen over de meer 'consumenten' kant. Puur een mening, niet zozeer een vaststaand ietsHogu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:34:
Ik denk dat je bij interesse in het je afsluiten van de omgeving en met een prijsrange tot ca. 100€ bij in-ears en oordopjes (en in zekere mate ook hoofdtelefoons) vooral uitkomt bij in-ears met relatief weinig kabelgeluid en opzetstukjes die zowel van goede kwaliteit zijn als goed in het oor van de gebruiker passen. Daarmee kun je tot een zeer sterke reductie van het omgevingsgeluid komen, het geheel 'buitensluiten' zal je niet lukken.
Laten we zeggen dat de prijscategorie tot 100 euro een heel groot deel van de markt is. Daar zit mijn 'probleem' met de argumenten die het promotiefilmpje aandraagt. Leuke oplossing om de kans op gehoorschade te doen afnemen, maar allerminst realistisch. Tieners zijn één van de grootste risico groepen en waarschijnlijk ook degenen die begin 20 zijn. Precies de groep die niet vaak (naast specifieke merken en enkele liefhebbers) die speciale in-ears zal kopen. En, uitgaande van andere nieuwsberichten, de groep waarbij gehoorverlies het sterkste is toegenomen sinds de jaren '90. Ook andere groepen zul je met een dergelijke prijsstelling niet snel bereiken.
Naar mijn mening is het grootste deel van de markt eerder gebaat bij drie andere dingen:
• (niet flauw bedoeld) het zich realiseren dat wanneer je in een luide omgeving zit (trein of druk kantoor bijv.) je niet zomaar het omgevingsgeluid buiten kunt houden. Naar mijn idee is het een illusie om te denken 'individueel' te reizen door te luisteren naar in-ears in 'massa-vervoer' (OV). Je bent immers in een luide omgeving als een stad / spoor.
• de betere in-ears worden vaker geleverd met kwalitatief goede en goed afsluitende sleeves. Bij een redelijk deel van de betaalbaarder in-ears kun je die eartips er achteraf op zetten. Het is een relatief betaalbare 'extra'; Comply foam, gel, Hybrid tips en meer 'open' foam varianten zoals door Shure worden geleverd zijn allemaal interessant daarvoor.
• alle oplossingen en producten hebben hun beperkingen, maar betaalbaarder oortjes/hoofdtelefoons/in-ears zullen vaker minder goed kunnen isoleren. Ook bieden ze vaker minder detail in het geluid en minder bass en midrange (stem) (-nadruk) in de geluidsweergave, wat soms er toe leidt dat je eerder niet meer meekrijgt wat er bijv. door een acteur in een film wordt gezegd.
Als iemand dat 'oplost' door het volume omhoog te doen dan zal het geluid, met name bij de goedkopere in-ears, bij een hoger volume in meerdere of mindere mate gaan vervormen. Iets dat soms misschien ook weer leidt tot het nóg verder verhogen van het volume.
Bovenstaande bedoel ik zeker niet flauw. Ik denk eerder dat je als maatschappij moet realiseren dat we wellicht van de Walkman met dopjes met een relatief beperkt volume naar iPods etc. i.c.m. in-ears zijn gegaan. Dan zou je kunnen zeggen dat ouders er een taak bij krijgen, naast dat er volume beperkende wetten / regels zijn vanuit de EU. Dat een fabrikant hier op inspeelt, is min of meer logisch.
Iets dat gevaarlijk is, is vaak aantrekkelijk voor pubers. Muziek op een fors volume kan daar bij horen. Gesteld dat de toename van gehoorschade vooral door het op luid volume muziek luisteren door jongeren komt, dan heb je een lastig iets om 'zomaar' te willen verhelpen met een in-ear als de RealLoud sets. Niet betaalbaar genoeg voor jongeren en het 'gevaar' van een hoog volume is aantrekkelijk.
Voor professionals en volwassenen ligt e.e.a. uiteraard duidelijk anders.
Dat een dergelijke in-earset zoals ADEL / RealLoud die op de markt wil gaan brengen zijn nut kan hebben, is zeker niet iets dat ik ontken. Het tegengaan van de toename in gehoorschade als argument aanvoeren is wat mij betreft 90% nonsens. De groep die vooral zorgt voor de groei bereik je er niet mee.
Voor professionals en volwassenen kan het misschien een mooi nieuw product worden. En misschien dat door massa-productie te starten men in de toekomst de prijs van een dergelijk product duidelijk kan laten dalen.
^ mijn twee centen
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Vandaag mijn Xiaomi Pistons v2.01 binnengekregen via ibuygou (wat een vertrouwde verkoper is, geen fakes dus)!
Ik heb ze aangeschaft naar aanleiding van een aantal zeer lovende reviews op het internet en dan met name het prijs/kwaliteit gedeelte.
Het geluid is een klein beetje 'v' shaped (iets meer bass en treble) maar niet zo dat het onnatuurlijk klinkt (beetje zoals audio technica). De bass geeft een echte punch t.o.v. mijn Sennheiser HD595 en standaard Samsung in ears (welke ook best redelijk zijn). Het hoog klinkt helder. Als ik ze zou moeten vergelijken met een koptelefoon vind ik ze het meest lijken op mijn Audio Technica M50X. Ook het mid is goed aanwezig maar dan met name het hogere mid.
Genres die ik geluisterd heb (ja ik heb een hele brede smaak):
- Metal (Amon Amarth, Megadeth, Carcass etc.)
- Electronica (Calvin Harris, Infected Mushroom etc.)
- Pop (Lady Gaga, Michael Jackson)
Electronica komt echt helemaal tot zijn recht met deze in-ears, Infected Mushroom en Calvin Harris klonken dan ook super met deze oordoppen (echt een hele diepe punch in de bass). Metal klinkt ook vrij goed maar het is wel belangrijk dat de plaat goed gemastered is, vooral bij de recentere Metallica albums (welke vrij belabberd zijn gemastered) merkte ik dat met name de slechte details erg naar voren kwamen en de snare drum op St. Anger wat te maken heeft met het mid/hoog van deze doppen. Deze albums kwamen bij het vlakke geluid van mijn sennheisers en samsung in ear beter naar voren. Soft rock zoals Dire Straits komt weer erg goed naar voren en klinken erg levendig icm de Xiaomi's. Het album OK Computer van Radiohead (een van de best gemasterde albums ooit in mijn mening) klonk echt magnifiek door deze koptelefoon, de bassen klinken strak en het hoog sprankelend. Pop muziek klinkt ook erg goed, zang komt ook redelijk goed door deze in-ears wat ik wel opvallend vind omdat de meeste 'v' shaped hoofdtelefoons het bij mij vaak in het mid gebied laten afweten (ik moet wel toegeven dat ik sennheiser nog steeds heer en meester vind op dit gebied).
Vooral albums welke veel dynamiek hebben en goed gemasterd zijn komen erg levendig en goed naar voren bij deze in-ears. Albums welke in de Loudness-Generation zijn gemaakt komen helaas minder goed naar voren en klinken soms erg rommelig en vermoeiend (wat natuurlijk niet helemaal op de in-ears kan worden afgeschoven), deze komen op vlakkere koptelefoons beter naar voren (dit komt omdat deze van nature wat rustiger klinken). Als ik het geluid zou moeten omschrijven dan zou ik het omschrijven als precies met een lekker punch in de bass en sprankelend hoog (De sennheisers en samsungs zou ik dan weer als warm met open mid omschrijven).
De in-ears hebben een stevige sleaved kabel welke erg robuust lijkt en een "afstandbediening" waarmee je volume van een telefoon kunt regelen (werkt op mijn Galaxy Tab S en Galaxy S3). Ze zijn van een soort metaallegering gemaakt en zien er erg chique uit. Het design vind ik persoonlijk erg mooi maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak.
Voor 17 incl. verzenden vind ik deze in-ears echt een koopje (bijna te mooi om waar te zijn). In veel gevallen is het ook te mooi om waar te zijn want er gaan helaas veel fakes in omloop. Als je goed op google zoekt zijn er wel een aantal artikelen welke het verschil tussen fakes en echte laten zien. iBuyGou is een vertrouwd adres om deze in-ears weg te halen en ook op Head-Fi schrijft men deze website altijd hoog aan.
Ik heb ze aangeschaft naar aanleiding van een aantal zeer lovende reviews op het internet en dan met name het prijs/kwaliteit gedeelte.
Het geluid is een klein beetje 'v' shaped (iets meer bass en treble) maar niet zo dat het onnatuurlijk klinkt (beetje zoals audio technica). De bass geeft een echte punch t.o.v. mijn Sennheiser HD595 en standaard Samsung in ears (welke ook best redelijk zijn). Het hoog klinkt helder. Als ik ze zou moeten vergelijken met een koptelefoon vind ik ze het meest lijken op mijn Audio Technica M50X. Ook het mid is goed aanwezig maar dan met name het hogere mid.
Genres die ik geluisterd heb (ja ik heb een hele brede smaak):
- Metal (Amon Amarth, Megadeth, Carcass etc.)
- Electronica (Calvin Harris, Infected Mushroom etc.)
- Pop (Lady Gaga, Michael Jackson)
Electronica komt echt helemaal tot zijn recht met deze in-ears, Infected Mushroom en Calvin Harris klonken dan ook super met deze oordoppen (echt een hele diepe punch in de bass). Metal klinkt ook vrij goed maar het is wel belangrijk dat de plaat goed gemastered is, vooral bij de recentere Metallica albums (welke vrij belabberd zijn gemastered) merkte ik dat met name de slechte details erg naar voren kwamen en de snare drum op St. Anger wat te maken heeft met het mid/hoog van deze doppen. Deze albums kwamen bij het vlakke geluid van mijn sennheisers en samsung in ear beter naar voren. Soft rock zoals Dire Straits komt weer erg goed naar voren en klinken erg levendig icm de Xiaomi's. Het album OK Computer van Radiohead (een van de best gemasterde albums ooit in mijn mening) klonk echt magnifiek door deze koptelefoon, de bassen klinken strak en het hoog sprankelend. Pop muziek klinkt ook erg goed, zang komt ook redelijk goed door deze in-ears wat ik wel opvallend vind omdat de meeste 'v' shaped hoofdtelefoons het bij mij vaak in het mid gebied laten afweten (ik moet wel toegeven dat ik sennheiser nog steeds heer en meester vind op dit gebied).
Vooral albums welke veel dynamiek hebben en goed gemasterd zijn komen erg levendig en goed naar voren bij deze in-ears. Albums welke in de Loudness-Generation zijn gemaakt komen helaas minder goed naar voren en klinken soms erg rommelig en vermoeiend (wat natuurlijk niet helemaal op de in-ears kan worden afgeschoven), deze komen op vlakkere koptelefoons beter naar voren (dit komt omdat deze van nature wat rustiger klinken). Als ik het geluid zou moeten omschrijven dan zou ik het omschrijven als precies met een lekker punch in de bass en sprankelend hoog (De sennheisers en samsungs zou ik dan weer als warm met open mid omschrijven).
De in-ears hebben een stevige sleaved kabel welke erg robuust lijkt en een "afstandbediening" waarmee je volume van een telefoon kunt regelen (werkt op mijn Galaxy Tab S en Galaxy S3). Ze zijn van een soort metaallegering gemaakt en zien er erg chique uit. Het design vind ik persoonlijk erg mooi maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak.
Voor 17 incl. verzenden vind ik deze in-ears echt een koopje (bijna te mooi om waar te zijn). In veel gevallen is het ook te mooi om waar te zijn want er gaan helaas veel fakes in omloop. Als je goed op google zoekt zijn er wel een aantal artikelen welke het verschil tussen fakes en echte laten zien. iBuyGou is een vertrouwd adres om deze in-ears weg te halen en ook op Head-Fi schrijft men deze website altijd hoog aan.
Ik denk dat de Sennheiser CX 3.00 wel iets voor je is: http://nl-nl.sennheiser.com/in-ear-headphones-cx-3_00Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:44:
Goedemiddag,
• In-ears of oordopjes?
- Geen merkvoorkeur
• Wat is het budget?
- Budget is tot € 50,00
Deze kosten 42 euro en passen dus in je budget. Je krijgt er de standaard 2 jaar Sennheiser garantie bij, die ook kabelbreuken dekt.
Deze Sennheiser CX 3.00 in-ears lenen zich goed voor de muziek die jij luistert. Ze hebben de gewenste bassnadruk en klinken goed. Er staan nog niet heel veel reviews online omdat het een nieuw model is, maar wat al online staat is positief. Het is de opvolger van de CX 300 II, een zeer populair model.
De Xiaomi Pistons die hierboven worden aangeraden zou ik niet bestellen als ik jou was. Gezien de muziek die je luistert weet ik vrijwel zeker dat de Sennheiser CX 3.00 je een stuk beter zullen bevallen. Die Sennheiser's hebben een stuk meer subbass en midbass.
[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 17-11-2014 21:19 ]
Inmiddels een nieuw setje earbud tips ontvangen van Monster, prima service! Ze zijn afkomstig uit Ierland. Het vriendelijke meisje aan de telefoon heeft gewoon een aantal van die tips in een zakje gestopt en opgestuurd. Het zijn niet de originele die bij de Monsters zaten, maar ze passen en het werkt prima. Ben weer helemaal tevredenFranco10 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:24:
Verwijderd
Bedankt voor het meedenken. Heb zelf inderdaad ook naar deze Sennheisers zitten kijken. Las hier ook het een of ander over de Soundmagic e10, maar las ook dat de bass in de Sennheisers beter is. Ik denk dat ik ze gewoon ga bestellen en ze maar eens uittest. Reviews die ik al kan vinden zijn wel lovend.dusty-2011 schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:09:
[...]
Ik denk dat de Sennheiser CX 3.00 wel iets voor je is: http://nl-nl.sennheiser.com/in-ear-headphones-cx-3_00
Deze kosten 42 euro en passen dus in je budget. Je krijgt er de standaard 2 jaar Sennheiser garantie bij, die ook kabelbreuken dekt.
Deze Sennheiser CX 3.00 in-ears lenen zich goed voor de muziek die jij luistert. Ze hebben de gewenste bassnadruk en klinken goed. Er staan nog niet heel veel reviews online omdat het een nieuw model is, maar wat al online staat is positief. Het is de opvolger van de CX 300 II, een zeer populair model.
De Xiaomi Pistons die hierboven worden aangeraden zou ik niet bestellen als ik jou was. Gezien de muziek die je luistert weet ik vrijwel zeker dat de Sennheiser CX 3.00 je een stuk beter zullen bevallen. Die Sennheiser's hebben een stuk meer subbass en midbass.
Ik ben erg benieuwd!l3art schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:30:
[...]
Heb zelf de Pistons thuis liggen. Ook heb ik nog de wat oudere q-jays (welke volgens mij ook dual drivers zijn). Maar ik denk dat het voor de meeste hier interessant is om ze met de Pistons te vergelijken.
Komt er nog een soort van review als je ze binnen hebt? Ben zelf erg nieuwsgierig geworden.
Ik heb een jaar geleden de Xears Pure Audio XPA2PRO gekocht. Deze heeft verwisselbare stukken (audiofilters) waarmee je de hoeveelheid lage tonen kunt regelen. Ik luister zelf ook hardcore en hardstyle en heb de koptelefoon daar ook op uitgezocht.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:44:
Goedemiddag,
• In-ears of oordopjes?
- Geen merkvoorkeur
• Wat is het budget?
- Budget is tot € 50,00
Na een jaar gebruik (5 dagen per week in het OV) ben ik nog steeds heel erg tevreden.
Link: http://www.xears.com/inde...a2pro-in-earphones-orange
Met een kortingscode komt deze op € 30,- uit (incl verzenden) dat is een korting van € 119,-
Op die manier past hij prima binnen je budget.
Ik weet even niet of er nog extra kosten bijkomen als er naar Nederland verstuurd wordt. Een jaar geleden heb ik met de zelfde code de koptelefoon gekocht voor € 38,-
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hi! Mijn Nexus 4 oortjes zijn overleden, tijd voor nieuwe 
Nexus 4 oordopjes en daarvoor die van de sansa clip+. Beide zijn niet speciaal, maar ze waren vrij helder. Voor thuis/af en toe in de trein heb ik een Beats Solo (eerste versie, super zware bass dus). Ik vind de bass wel fijn maar ik vond de oordopjes ook fijn omdat ze zo helder waren in alle tonen.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Het hoeft niet te gebalanceerd, als het maar helder is. Ik ben nog niet helemaal thuis in de termen maar V shaped of een beetje bass boosted? Denk dat ik in die richting moet zoeken..
Vooral rap/hiphop, daarnaast ook house en rock (arctic monkeys).
Eigenlijk voor alles, ook voor sporten, maar heb liever niet zo'n 'sportmodel', normale in-ears zitten ook prima bij wat ik doe.
Niet echt eerlijk gezegd. Ik wil gewoon graag het meeste waar voor mijn geld.
• Wat is het budget?
Maximaal €50,- maar het liefst daaronder.
Niet echt, als ze maar lekker zitten(subjectief, ik weet het) en helder geluid hebben met misschien bass boost, dan ben ik tevreden
Ik heb zelf al de CX300-II geprobeerd, ze waren best comfortabel en eerlijk gezegd was de noise canceling beter dan ik had verwacht. Verder weet ik echt niet waar/wat ik moet zoeken..
Alvast bedankt!
Nexus 4 oordopjes en daarvoor die van de sansa clip+. Beide zijn niet speciaal, maar ze waren vrij helder. Voor thuis/af en toe in de trein heb ik een Beats Solo (eerste versie, super zware bass dus). Ik vind de bass wel fijn maar ik vond de oordopjes ook fijn omdat ze zo helder waren in alle tonen.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Het hoeft niet te gebalanceerd, als het maar helder is. Ik ben nog niet helemaal thuis in de termen maar V shaped of een beetje bass boosted? Denk dat ik in die richting moet zoeken..
Vooral rap/hiphop, daarnaast ook house en rock (arctic monkeys).
Eigenlijk voor alles, ook voor sporten, maar heb liever niet zo'n 'sportmodel', normale in-ears zitten ook prima bij wat ik doe.
Niet echt eerlijk gezegd. Ik wil gewoon graag het meeste waar voor mijn geld.
• Wat is het budget?
Maximaal €50,- maar het liefst daaronder.
Niet echt, als ze maar lekker zitten(subjectief, ik weet het) en helder geluid hebben met misschien bass boost, dan ben ik tevreden
Ik heb zelf al de CX300-II geprobeerd, ze waren best comfortabel en eerlijk gezegd was de noise canceling beter dan ik had verwacht. Verder weet ik echt niet waar/wat ik moet zoeken..
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door iFrost op 19-11-2014 21:55 ]
R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x
Heb al 2 jaar geen nieuwe oordopjes gekocht maar ik zal een beetje alles opnoemen:
- Shure E3C. Geluid was geweldig. Dingen zelf niet zo (groot, stugge kabel, geen microfoon in de kabel.)
- Sharp MD-33. Geluid was ook heel goed, dingen zelf ook. eigenlijk bijna geen nadelen. Ze gingen alleen snel kapot
- Blackberry Premium oordopjes. Geluid is middelmatig+ zeg maar, beter dan de iphone bijgeleverde oordoppen. Wel platte kabel en mic in kabel die werkt op android en iphone. Ook goed geprijst (25 euro oid)
- iphone bijgeleverde oordoppen: vreselijk
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Geen echte eisen, liefst dat spraak er goed doorheen komt bij bellen/podcasts.
Rock meestal, heel af en toe pop
Voornamelijk voor tijdens autorijden, af en toe sporten. Voor bellen en voor muziek luisteren.
Helemaal niet
• Wat is het budget?
Zo'n 30 euro zou mooi zijn. Ik ben er niet voorzichtig mee, dus wil graag 2 setjes hebben.
Microfoon in de kabel. De blackberry oordoppen gebruik ik eigenlijk nog het meest, want ze zijn wel gooi en smijt bestendig en ondertussen comfortabel. Probleem is alleen dat die door mijn vriendin in beslag genomen zijn (die kan geen in ear hebben ivm gehoor kanaal etc etc)
De ttpod t1e is bijvoorbeeld heel mooi, maar het is net iets te groot voor mij waardoor die met rennen e.d. uit mijn oren glipt, en geen MIC.
Zat zelf te denken aan de pistons (2/3/4/5 whatever). Tenzij iemand nog andere ideen heeft?
Heb al 2 jaar geen nieuwe oordopjes gekocht maar ik zal een beetje alles opnoemen:
- Shure E3C. Geluid was geweldig. Dingen zelf niet zo (groot, stugge kabel, geen microfoon in de kabel.)
- Sharp MD-33. Geluid was ook heel goed, dingen zelf ook. eigenlijk bijna geen nadelen. Ze gingen alleen snel kapot
- Blackberry Premium oordopjes. Geluid is middelmatig+ zeg maar, beter dan de iphone bijgeleverde oordoppen. Wel platte kabel en mic in kabel die werkt op android en iphone. Ook goed geprijst (25 euro oid)
- iphone bijgeleverde oordoppen: vreselijk
• In-ears of oordopjes?
In-ears.
Geen echte eisen, liefst dat spraak er goed doorheen komt bij bellen/podcasts.
Rock meestal, heel af en toe pop
Voornamelijk voor tijdens autorijden, af en toe sporten. Voor bellen en voor muziek luisteren.
Helemaal niet
• Wat is het budget?
Zo'n 30 euro zou mooi zijn. Ik ben er niet voorzichtig mee, dus wil graag 2 setjes hebben.
Microfoon in de kabel. De blackberry oordoppen gebruik ik eigenlijk nog het meest, want ze zijn wel gooi en smijt bestendig en ondertussen comfortabel. Probleem is alleen dat die door mijn vriendin in beslag genomen zijn (die kan geen in ear hebben ivm gehoor kanaal etc etc)
De ttpod t1e is bijvoorbeeld heel mooi, maar het is net iets te groot voor mij waardoor die met rennen e.d. uit mijn oren glipt, en geen MIC.
Zat zelf te denken aan de pistons (2/3/4/5 whatever). Tenzij iemand nog andere ideen heeft?
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik zoek standaard oordopjes in-ear maar die niet je gehoorgang ingaan.
Bijvoorbeeld sennheiser mx365.
Maar dan met robuustere kabels, die minder kabelbreuk hebben sommige, van die in-ear doppen hebben zo stoffige kabels, alleen ik kan dat soort kabels niet vinden met oordoppen die ik zoek.
Iemand tips?
Volgende keer eerst zelf zoeken en dan komen vragen waarom je tussen bepaalde soorten twijfelt. We verwachten op GoT wel wat meer eigen inzet.
Maar dan met robuustere kabels, die minder kabelbreuk hebben sommige, van die in-ear doppen hebben zo stoffige kabels, alleen ik kan dat soort kabels niet vinden met oordoppen die ik zoek.
Iemand tips?
Volgende keer eerst zelf zoeken en dan komen vragen waarom je tussen bepaalde soorten twijfelt. We verwachten op GoT wel wat meer eigen inzet.
[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 21-11-2014 10:22 ]
Bestel wel vaker bij deze shop, genoeg keuze:Joostje123 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:12:
Iemand tips?
http://www.mp4nation.net/...emote-mic-for-smartphones
http://www.mp4nation.net/...etachable-earphones-black
http://www.mp4nation.net/...etachable-earphones-white
http://www.mp4nation.net/...hable-earphones-nfc-black
http://www.mp4nation.net/...aa-1pro-earbuds-earphones
http://www.mp4nation.net/...20-earbud-earphones-black
http://www.mp4nation.net/...10-earbud-earphones-black
hoidoei
Ik ben heel erg tevreden over de bouwkwaliteit van de Sennheiser MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011Joostje123 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:12:
Iemand tips?
Ze hebben niet de stoffige kabels die je zoekt, maar ze zijn ook niet zo duur. Er zit 2 jaar garantie op mochten ze toch kapot gaan. Ik heb de mijne nu ruim 8 maanden en ze zijn nog als nieuw.
Ja ik had dus voorheen de Sennheiser mx 365 maar die zijn nu in 2 jaar 3 keer kapot gegaan doormiddel van kabelbreuk.dusty-2011 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:37:
[...]
Ik ben heel erg tevreden over de bouwkwaliteit van de Sennheiser MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Ze hebben niet de stoffige kabels die je zoekt, maar ze zijn ook niet zo duur. Er zit 2 jaar garantie op mochten ze toch kapot gaan. Ik heb de mijne nu ruim 8 maanden en ze zijn nog als nieuw.
Iedere keer gewoon opgelost via garantie, maar dan ben je ze wel kwijt 3-4 weken.
Misschien idee om er gewoon 2 te kopen.
Dat komt omdat de bouwkwaliteit van de MX 365 niet zo goed was. Net als dat die van de MX 470 niet goed was. De MX 470 gingen bij mij ook 3 keer per jaar kapot.Joostje123 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:45:
[...]
Ja ik had dus voorheen de Sennheiser mx 365 maar die zijn nu in 2 jaar 3 keer kapot gegaan doormiddel van kabelbreuk.
Iedere keer gewoon opgelost via garantie, maar dan ben je ze wel kwijt 3-4 weken.
Misschien idee om er gewoon 2 te kopen.
De MX 475 hebben een geheel nieuw ontwerp qua kabel en plug. De kabel is vrij dik en rond, er zal niet gauw een kabelbreuk in ontstaan. De 3.5mm plug is veel stugger en goed ontworpen, deze zal veel minder gauw kapot gaan.
Ik zou zeggen geef de MX 475 een kans. Die zijn echt veel beter qua bouwkwaliteit. Twee stuks kopen is niet per se nodig, maar als het budget het toelaat dan heb je er wel altijd 1 reserve voor als de ander stuk is.
Je hebt echt niet per se een dure stoffen kabel ofzo nodig. Dat soort dingen vind je volgens mij ook alleen bij in-ears, en dan bij de wat duurdere.
Qua geluidskwaliteit is de MX 475 een behoorlijke upgrade t.o.v. de MX 365, naar mijn mening. Alles is een stuk helderder en natuurlijker, de dynamiek is natuurlijker, en er is een milde bassnadruk die de MX365 mist. Het geluid van de MX 475 is ook detailrijker. Bijna iedereen zou de MX 475 beter bevallen dan de MX 365. Ik denk ook niet dat de bass je teveel zou zijn, ze zijn nog vrij gebalanceerd t.o.v. de vaak erg basszware in-ears.
Van de week ook maar even de gouden xiaomi pistons v2 besteld van banggood met coupon : 9aeb04. Al met al E14,80 kwijt. De zilveren zijn 13 euro met kortingscode en de gouden waren E14.80.
Ik had dit ook al in China shopping forum geplaatst maar misschien ook handig om ze hier nog even te zetten.
Ik had dit ook al in China shopping forum geplaatst maar misschien ook handig om ze hier nog even te zetten.
Ik ga ze aanschaffen!dusty-2011 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:42:
[...]
Dat komt omdat de bouwkwaliteit van de MX 365 niet zo goed was. Net als dat die van de MX 470 niet goed was. De MX 470 gingen bij mij ook 3 keer per jaar kapot.
De MX 475 hebben een geheel nieuw ontwerp qua kabel en plug. De kabel is vrij dik en rond, er zal niet gauw een kabelbreuk in ontstaan. De 3.5mm plug is veel stugger en goed ontworpen, deze zal veel minder gauw kapot gaan.
Ik zou zeggen geef de MX 475 een kans. Die zijn echt veel beter qua bouwkwaliteit. Twee stuks kopen is niet per se nodig, maar als het budget het toelaat dan heb je er wel altijd 1 reserve voor als de ander stuk is.
Je hebt echt niet per se een dure stoffen kabel ofzo nodig. Dat soort dingen vind je volgens mij ook alleen bij in-ears, en dan bij de wat duurdere.
Qua geluidskwaliteit is de MX 475 een behoorlijke upgrade t.o.v. de MX 365, naar mijn mening. Alles is een stuk helderder en natuurlijker, de dynamiek is natuurlijker, en er is een milde bassnadruk die de MX365 mist. Het geluid van de MX 475 is ook detailrijker. Bijna iedereen zou de MX 475 beter bevallen dan de MX 365. Ik denk ook niet dat de bass je teveel zou zijn, ze zijn nog vrij gebalanceerd t.o.v. de vaak erg basszware in-ears.
Loop nu tijdelijk weer met mijn in-ears van mijn telefoon, maar na een half uur wil ik ze alweer liever uit doen dan in hebben.
Was al tevreden met de MX365 behalve de kabel.
Dus als dat flink verbeterd is wil ik het erop vertrouwen.
Bedankt!
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
- Standaard Apple oordopjes (vorig model, niet huidige serie): Ja wat moet je hiervan vinden... Zeker niet geweldig maar heb Chinese rommel die slechter is
- Oude Apple Ipod Nano oordopjes (meegeleverd met 1e gen zo'n 7 jaar geleden): helaas is hiervan één kant overleden, ze waren namelijk al een stuk beter dan die nieuwe dingen van Apple!
• In-ears of oordopjes?
Oordopjes. Heb kleine oren dus in-ears blijven nooit zitten (heb Sennheiser cx-300II maar die passen niet).
Geen overmatige lage tonen maar ze mogen wel aanwezig zijn. Heb een paar B&O CX50 luidsprekers op een oude Marantz versterker staan, deze klinken samen héél rustig en in balans, maar alles is er wel (laag/midden/hoog)!
Pop/rock (beetje Dire straits/Eric clapton etc.) Veel gitaarmuziek zeg maar. En zo nu en dan wat modernere pop/dance maar dat kan verwaarloosd worden.
Eigenlijk alleen in het OV
Nope, sta open voor alles.
• Wat is het budget?
Budget is heel breed, zeg zo'n 50/60 euro voor gewoon goede, maar weet iemand een paar die helemaal geweldig zijn voor een paar tientjes meer dan vind ik dat helemaal prima.
Alleen dat het dus oordopjes zijn (met pasvorm a la Apple). Volumeregeling in de kabel en/of microfoon geef ik vrij weinig om, maar zal redelijk standaard zijn.
Ik heb de hele Pricewatch al doorgelopen, maar het is lastig om wat betere oordopjes te vinden. Je zit al vrij snel bij de in-ears maar dat is voor mij dus geen optie (of ik moet ze op maat laten maken €€€€)...
Ik hoop dat iemand nog wat weet. Bestellen in het buitenland heb ik verder geen moeite mee.
- Standaard Apple oordopjes (vorig model, niet huidige serie): Ja wat moet je hiervan vinden... Zeker niet geweldig maar heb Chinese rommel die slechter is
- Oude Apple Ipod Nano oordopjes (meegeleverd met 1e gen zo'n 7 jaar geleden): helaas is hiervan één kant overleden, ze waren namelijk al een stuk beter dan die nieuwe dingen van Apple!
• In-ears of oordopjes?
Oordopjes. Heb kleine oren dus in-ears blijven nooit zitten (heb Sennheiser cx-300II maar die passen niet).
Geen overmatige lage tonen maar ze mogen wel aanwezig zijn. Heb een paar B&O CX50 luidsprekers op een oude Marantz versterker staan, deze klinken samen héél rustig en in balans, maar alles is er wel (laag/midden/hoog)!
Pop/rock (beetje Dire straits/Eric clapton etc.) Veel gitaarmuziek zeg maar. En zo nu en dan wat modernere pop/dance maar dat kan verwaarloosd worden.
• Wat is het budget?
Budget is heel breed, zeg zo'n 50/60 euro voor gewoon goede, maar weet iemand een paar die helemaal geweldig zijn voor een paar tientjes meer dan vind ik dat helemaal prima.
Alleen dat het dus oordopjes zijn (met pasvorm a la Apple). Volumeregeling in de kabel en/of microfoon geef ik vrij weinig om, maar zal redelijk standaard zijn.
Ik heb de hele Pricewatch al doorgelopen, maar het is lastig om wat betere oordopjes te vinden. Je zit al vrij snel bij de in-ears maar dat is voor mij dus geen optie (of ik moet ze op maat laten maken €€€€)...
Ik hoop dat iemand nog wat weet. Bestellen in het buitenland heb ik verder geen moeite mee.
Verwijderd
Heb je een link? Ik zit ernaar te kijken maar weet niet 100% zeker of dit de goede zijn (v2)timmert26 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:02:
Van de week ook maar even de gouden xiaomi pistons v2 besteld van banggood met coupon : 9aeb04. Al met al E14,80 kwijt. De zilveren zijn 13 euro met kortingscode en de gouden waren E14.80.
Ik zie namelijk ook geen prijsverschil tussen goud en zilver
http://www.banggood.com/O...r-SmartPhone-p-82744.html
Tevens heb ik net de ttpod binnen. Moet nog even uitzoeken of ik ze moet inspelen oid
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 14:09 ]
Je kunt eens kijken naar de Sennheiser MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011M0Dzilla schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:18:
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
• In-ears of oordopjes?
• Wat is het budget?
Die oordopjes kun je dragen met kussentjes erop, in dat geval hebben ze een milde bassnadruk. Met kussentjes erop is de diameter 18 à 19 mm, maar de kussentjes zijn wel indrukbaar. Indien je de kussentjes eraf laat is de bassnadruk helemaal weg (er is wel nog bass, maar die wordt niet meer benadrukt). De oordopjes zijn dan érg klein, zo'n 14,5 mm diameter. Aangezien jij zo'n kleine oren hebt zou dit dus een goede keuze zijn, de meeste oordopjes die ik ken hebben een wat grotere diameter.
Met 25 euro zitten deze oordopjes ruim onder je max budget.
Ga er eens naar kijken! Voor het geld hoef ik het niet te laten idddusty-2011 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:44:
[...]
Je kunt eens kijken naar de Sennheiser MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Die oordopjes kun je dragen met kussentjes erop, in dat geval hebben ze een milde bassnadruk. Met kussentjes erop is de diameter 18 à 19 mm, maar de kussentjes zijn wel indrukbaar. Indien je de kussentjes eraf laat is de bassnadruk helemaal weg (er is wel nog bass, maar die wordt niet meer benadrukt). De oordopjes zijn dan érg klein, zo'n 14,5 mm diameter. Aangezien jij zo'n kleine oren hebt zou dit dus een goede keuze zijn, de meeste oordopjes die ik ken hebben een wat grotere diameter.
Ik zou ze wel inspelen. Heb zelf het idee dat ze daardoor wel beter klinken en dan met name de lage tonen gaan beter klinken en klinken lager en voller.Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:08:
[...]
Heb je een link? Ik zit ernaar te kijken maar weet niet 100% zeker of dit de goede zijn (v2)
Tevens heb ik net de ttpod binnen. Moet nog even uitzoeken of ik ze moet inspelen oid
Altijd toch 24 uur aan de versterker gooien?l3art schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:27:
[...]
Ik zou ze wel inspelen. Heb zelf het idee dat ze daardoor wel beter klinken en dan met name de lage tonen gaan beter klinken en klinken lager en voller.
Heb ze zelf gewoon ingespeeld door er naar te luisteren, is toch altijd het beste.maartend schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:40:
[...]
Altijd toch 24 uur aan de versterker gooien?
Duurde iets van 30 uur had ik het idee, niet echt bijgehouden.
Ze klinken nu wel wat beter.
hoidoei
Inspelen is altijd wel goed ja. Maar gewoon gaan luisteren kan prima. Al schijnt roze ruis het ook wel goed te doen.
Zelf luister ik gewoon.
Zelf luister ik gewoon.
Mijn Creative EP-660 zijn RMA. De linkeroordop is er mee gestopt en het rubber was al los bij de T-splitsing in de kabel.
Tevens een nieuwe Philips SHE3590 aangeschaft. Door korting kon dat voor €5.
Tevens een nieuwe Philips SHE3590 aangeschaft. Door korting kon dat voor €5.
Dat zijn de betere prijzen.
Toch hoor je ook vaak dat bedrading kapot gaat. Best zonde want de doppen zelf zijn vaak nog goed.
Toch hoor je ook vaak dat bedrading kapot gaat. Best zonde want de doppen zelf zijn vaak nog goed.
Nu zit er bij de bestelling weer een optie tot het verkrijgen van korting dus ik zou nu oneindig Philips SHE3590 kunnen kopen voor €5.
Het design van de oordoppen is veranderd blijkbaar. De tubes waar de siliconen/het rubber om heen zit zijn nu ovaal. De vorige SHE3590 had ronde tubes.
Het design van de oordoppen is veranderd blijkbaar. De tubes waar de siliconen/het rubber om heen zit zijn nu ovaal. De vorige SHE3590 had ronde tubes.
Advies gevraagd: in-ears met volumeregeling:
Ik heb al sinds 2 jaar mijn Samsung in-ears (die kreeg ik bij mijn S3). De geluidskwaliteit is ok, maar kan beter naar mijn mening, bij lage tonen gaat hij kraken (of je hoort helemaal niks) en ik vind het altijd wel fijn om een beetje bas in mijn muziek te hebben. Ik was altijd erg blij met de volumeregeling waarmee ik ook mijn muziek kon pauzeren of skippen, dus die wil ik ook bij mijn nieuwe in-ears. Ik luister muziek nagenoeg altijd onderweg. Ik heb momenteel ook een Shure SRH440 waarvan de geluidskwaliteit mij goed bevalt (al zet ik de bas vaak wel wat hoger in de equalizer), maar die is niet ideaal voor onderweg. Voor de in-ears is mijn budget wel een stuk lager, namelijk 20-30 euro.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want de meeste topics/posts die ik tegen ben gekomen over in-ears in deze prijsklasse hadden geen volumeregeling o.i.d. en dat is best wel een must voor mij.
Ik heb al sinds 2 jaar mijn Samsung in-ears (die kreeg ik bij mijn S3). De geluidskwaliteit is ok, maar kan beter naar mijn mening, bij lage tonen gaat hij kraken (of je hoort helemaal niks) en ik vind het altijd wel fijn om een beetje bas in mijn muziek te hebben. Ik was altijd erg blij met de volumeregeling waarmee ik ook mijn muziek kon pauzeren of skippen, dus die wil ik ook bij mijn nieuwe in-ears. Ik luister muziek nagenoeg altijd onderweg. Ik heb momenteel ook een Shure SRH440 waarvan de geluidskwaliteit mij goed bevalt (al zet ik de bas vaak wel wat hoger in de equalizer), maar die is niet ideaal voor onderweg. Voor de in-ears is mijn budget wel een stuk lager, namelijk 20-30 euro.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want de meeste topics/posts die ik tegen ben gekomen over in-ears in deze prijsklasse hadden geen volumeregeling o.i.d. en dat is best wel een must voor mij.
Van de Xears die ik een paar posts gelede melde zijn ook versies met volume regeling (werkend op android). Met de zelfde kortingscode komt bijvoorbeeld de onderstaande ook op € 30,- uit (incl verzenden)Leaux schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:56:
http://www.xears.com/inde...droid-galaxy-und-htc-one2
Je kunt voor de Sennheiser MM 30G kiezen, die zijn in de aanbieding voor 30 euro. Je kunt er volgens mij alleen geen liedjes mee skippen.Leaux schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:56:
pricewatch unsorted: Sennheiser MM 30G Stereo Headset 3,5mm combineert eenvoudige bediening met het uitstekende Sennheiser geluid.
Het geluid is V-shaped, met een duidelijke nadruk op de lage tonen. Qua geluid zullen ze goed bevallen denk ik.
Er zit 2 jaar garantie op, ook op kabelbreuken.
Deze heb ik besteld, moet nog even afwachten tot ze binnen zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:08:
[...]
Heb je een link? Ik zit ernaar te kijken maar weet niet 100% zeker of dit de goede zijn (v2)
Verwijderd
Hallo mensen!
Ik ben opzoek naar een goed setje earphones met detachable kabel.
Ben de kabelbreuk echt zat, vandaar.
Ik weet dat Shure setjes heeft voor 100 euro met deze optie...
Zijn er nog alternatieven welke dit ook hebben ?
Ik ben opzoek naar een goed setje earphones met detachable kabel.
Ben de kabelbreuk echt zat, vandaar.
Ik weet dat Shure setjes heeft voor 100 euro met deze optie...
Zijn er nog alternatieven welke dit ook hebben ?
Heb ze vandaag voor het eerst in gebruik bevallen goed.dusty-2011 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:44:
[...]
Je kunt eens kijken naar de Sennheiser MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Kabels lijken me beter, geluid ten opzichten van de MX 365 merk ik in eerste instantie nog niet heel erg.
Maar ben ook zeker geen audio expert!
Oordop kussen wat je zei in je review zijn bij het er om doen ook direct gescheurd toch wel zonde en slordig.
Dat mag eigenlijk niet gebeuren. Heb je ze wel voorzichtig erop gedaan? Ik ken de meegeleverde kussentjes en die scheuren alleen als je ze vrij ver uitrekt. Of jij moet toevallig een exemplaar met een productiefout gekregen hebben. Het is in ieder geval de bedoeling dat je de kussentjes zo min mogelijk uitrekt bij het erop doen. Ik heb zelf ook wel eens een kussentje gescheurd, toen ik het op het oordopje wou lijmen, en het daarbij veel te ver uitrekte.Joostje123 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:52:
[...]
Oordop kussen wat je zei in je review zijn bij het er om doen ook direct gescheurd toch wel zonde en slordig.
Bij het erop doen van de kussentjes is het verstandig om ze voorzichtig een beetje uit te rekken naar links, dan naar boven en dan naar beneden. Dan de kussentjes aan één zijde erop doen (rechts), dan links, dan boven, dan beneden. Dus niet de kussentjes in één keer heel ver uitrekken en ze op de oordopjes proberen te krijgen, dan gaan ze natuurlijk scheuren. Als je de kussentjes er met beleid op doet is de kans veel kleiner dat ze scheuren.
Je kunt wat kussentjes van de hama kopen: hama 19mm hoofdtelefoon kussens. Die kussentjes zijn nog wat dikker en steviger dan die van Sennheiser, en zijn dus scheurbestendiger. Het voordeel van het gebruik van die kussentjes is dat de oordopjes beter blijven zitten en niet schuiven. Verder maakt het het geluid warmer en de bass harder.
Het gebruik van de kussentjes is niet verplicht natuurlijk. Maar het zou goed kunnen dat je iets hebt van de oordopjes schuiven als ik mijn hoofd beweeg, of dat je iets hebt van de bass mag wel wat harder. In dat geval is het gebruik van kussentjes wel aan te raden.
Zelf vind ik het geluid gewoon een heel stuk beter met de kussentjes erop. De bass is dan een stuk harder en het geluid veel warmer. Daar houd ik wel van. Het geluid zonder de kussentjes vind ik te kaal klinken, de muziek heeft me dan niet genoeg "body".
In deze grafiek kun je zien wat de kussentjes met het geluid doen:
http://en.goldenears.net/...c0f11bae25e51d46bc6ee.png
De blauwe lijn zijn oordopjes met kussentjes erop, bij de groene zijn de kussentjes eraf. Met de kussentjes erop is er een milde nadruk op midbass en de lage middentonen. Met de kussentjes eraf worden deze tonen niet meer benadrukt maar is er wel een lichte nadruk op de hoge tonen.
Uiteindelijk is het een persoonlijke voorkeur of je de kussentjes erop prefereert. De meeste mensen houden van een wat warmer geluid met een milde bassnadruk. Maar er zijn ook mensen die een wat analytischer geluid prefereren en de kussentjes eraf laten.
Met de kussentjes erop komt het geluid in ieder geval veel dichter in de buurt bij dat van m'n hifi-set. M'n hifi-set heeft zelfs nog iets hardere bass dan deze oordopjes met de kussentjes erop hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door dusty-2011 op 25-11-2014 15:31 ]
Hallo mede-tweakers,
Hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn zoektocht. 't Is tenslotte bijna december en dan mag t wel weer
Ik kom van standaard Sansa Fuze oordopjes (al zijn die naar mijn mening een van de betere van de meegeleverde oordopjes, daarna EP-630 en nu mijn tweede paar EP-830.
• In-ears of oordopjes?
Absoluut in-ear.
Ik wil heldere hoge tonen, een uithaal moet uiteraard helder zijn en door mijn muzieksmaak moet de bass wel aanwezig zijn.
Ik luister veel naar Dance, Trance, House, zeg maar de Dance Smash reeks. Albums van The Script en Leona Lewis bijvoorbeeld zijn echter geen uitzondering.
Thuis heb ik een goed systeem staan, dus vooral onderweg en dan met name in het ov.
Nee
• Wat is het budget?
Zo rond de 80 euro (100 max)
Nee, heb al voor mezelf zitten kijken en heb dit topic doorgenomen. Ik wil wel echt een stap hoger nu na trouwe dienst van mijn Creative's. Zo kom ik uit bij de Shure SE215 en de RHA MA750, maar wellicht dat de experts mij verder kunnen helpen? Een afstandsbediening is altijd handig, maar absoluut geen must. Alvast bedankt voor het meedenken!
EDIT: Ik zoek oordopjes die niet over mijn oor hoeven, vandaar dat ik ook alternatieven zoek.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn zoektocht. 't Is tenslotte bijna december en dan mag t wel weer
Ik kom van standaard Sansa Fuze oordopjes (al zijn die naar mijn mening een van de betere van de meegeleverde oordopjes, daarna EP-630 en nu mijn tweede paar EP-830.
• In-ears of oordopjes?
Absoluut in-ear.
Ik wil heldere hoge tonen, een uithaal moet uiteraard helder zijn en door mijn muzieksmaak moet de bass wel aanwezig zijn.
Ik luister veel naar Dance, Trance, House, zeg maar de Dance Smash reeks. Albums van The Script en Leona Lewis bijvoorbeeld zijn echter geen uitzondering.
Thuis heb ik een goed systeem staan, dus vooral onderweg en dan met name in het ov.
Nee
• Wat is het budget?
Zo rond de 80 euro (100 max)
Nee, heb al voor mezelf zitten kijken en heb dit topic doorgenomen. Ik wil wel echt een stap hoger nu na trouwe dienst van mijn Creative's. Zo kom ik uit bij de Shure SE215 en de RHA MA750, maar wellicht dat de experts mij verder kunnen helpen? Een afstandsbediening is altijd handig, maar absoluut geen must. Alvast bedankt voor het meedenken!
EDIT: Ik zoek oordopjes die niet over mijn oor hoeven, vandaar dat ik ook alternatieven zoek.
Pistons al overwogen? Heb zelf ook die muzieksmaak en voldoende bas, en ook lekker helder. Daarbij nog ruim onder je budget.
Daarnaast hebben ze bij head-fi.org ook ontzettend veel in eerste getest in verschillende prijs categorieen. Dus wellicht dat je daar ook al een eerste selectie kan maken.
Daarnaast hebben ze bij head-fi.org ook ontzettend veel in eerste getest in verschillende prijs categorieen. Dus wellicht dat je daar ook al een eerste selectie kan maken.
Dank voor je reactie. Ja die heb ik al overwogen maar volgens mij zitten die ongeveer in de $50 prijsklasse terwijl ik toch een sprong wil maken qua geluidskwaliteit. Ik zie helaas nergens echt een vergelijking van de pistons met bijvoorbeeld een Sennheiser cx-300 om maar iets te noemen, maar ik kan er van uit gaan dat de Pistons beter zijn? Hoe bevallen ze jou t.o.v. je vorige set?
Laten we voorop stellen dat prijs lang niet altijd wat zegt. De Pistons worden meer dan genoeg vergeleken met iem's in de prijsklasse nog boven dat wat jij zoekt.
Ik wissel regelmatig van iem's en de Pistons komen prima mee met de duurdere iem's. Ze zijn een stuk goedkoper dan de 50dollar die jij aanhaalt. Iets van 15-20 euro als je ze zelf in China besteld.
Ik wissel regelmatig van iem's en de Pistons komen prima mee met de duurdere iem's. Ze zijn een stuk goedkoper dan de 50dollar die jij aanhaalt. Iets van 15-20 euro als je ze zelf in China besteld.
Ik heb onder andere het topic op headfi doorgelezen, maar de een zegt dat ze beter zijn idd dan sets van 100 euro en een ander zegt dat ze voor de prijs 'gewoon goed' zijn. Maar jij zegt dus dat dit zeker een upgrade zal zijn als ik va Creative EP-830 kom? Want in dat gevaal bestel ik ze vandaag nog 
EDIT: Toch maar besteld, lijken een vooruitgang te zijn. Pandawill voor $16,99 (Silver)
EDIT: Toch maar besteld, lijken een vooruitgang te zijn. Pandawill voor $16,99 (Silver)
[ Voor 13% gewijzigd door RHPJS op 26-11-2014 17:45 ]
Ik zie dat complyfoam een tijdelijke aanbieding heeft voor 1.99. Weet iemand toevallig welke maat het beste past op de pistons?
Hoort strikt genomen misschien niet hier, maar bij lend me ur ears korting van 17% via bon 'blackfriday17', geldig van 27-11 tot 1-12. Hier heb ik aantal maal een in-ear van VSONIC gekocht (GR07, GR04), waar ik erg tevreden over ben.
Ik denk inderdaad dat het wel een upgrade zal zijn. Sowieso kan je voor het geld geen buil vallen.RHPJS schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:47:
Ik heb onder andere het topic op headfi doorgelezen, maar de een zegt dat ze beter zijn idd dan sets van 100 euro en een ander zegt dat ze voor de prijs 'gewoon goed' zijn. Maar jij zegt dus dat dit zeker een upgrade zal zijn als ik va Creative EP-830 kom? Want in dat gevaal bestel ik ze vandaag nog
Ik heb gisteren mijn Shure SE215 binnen gekregen mijn vraag is moet ik ze burn in laten doen ? En met verschillende soorte stylen muziek laten doen?
Gewoon meteen naar beginnen te luisteren. Het is niet zo dat ze ineens heel anders gaan klinken na verloop van tijd.Amdwarrior schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:31:
Ik heb gisteren mijn Shure SE215 binnen gekregen mijn vraag is moet ik ze burn in laten doen ? En met verschillende soorte stylen muziek laten doen?
Doe ik gewoon moet zeggen hoog en mid klinken heerlijkdusty-2011 schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:38:
[...]
Gewoon meteen naar beginnen te luisteren. Het is niet zo dat ze ineens heel anders gaan klinken na verloop van tijd.
Ik moet even aan bass wennen van Shure in vergelijking met mijn Sennheiser(ik heb nog studio koptelefoon van Shure die ik alleen thuis gebruik met videobewerking enzo)
Mag ik vragen hoeveel extra geld men bij moet betalen aan belastingen e.d. bij het invoeren van oordopjes vanuit Amerika bij deze site? Ik wil ook de GR07 gaan bestellen maar als ik veel extra geld kwijt ben aan belastingen is het misschien allemaal niet zo voordelig meer. Daarnaast lijkt het me ook wat lastiger met garantie (helemaal omdat ik wisselende dingen lees over de bouwkwaliteit van deze VSonics) maar dat risico wil ik wel nemen want 61 euro voor de GR07 is volgens mij wel een steal.
Decalies schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:24:
Hoort strikt genomen misschien niet hier, maar bij lend me ur ears korting van 17% via bon 'blackfriday17', geldig van 27-11 tot 1-12. Hier heb ik aantal maal een in-ear van VSONIC gekocht (GR07, GR04), waar ik erg tevreden over ben.
voor de mensen die geinteresseerd zijn in TTPOD t1-e bij dx.com momenteel coupons te krijgen van 10 dollar korting. Deze coupons zijn toepasbaar op de TTPOD inear headphones. deze kosten dan nog 26 dollar.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Ben voor nieuwe oordopjes aan het kijken en wil de sennheiser cx 300 ii of de cx 3.00 kopen. Zag de cx 3.00 voor 36 euro staan in de pricewatch, maar vraag mij of dit nu de cx 300 of de cx 3.00 is. Iemand enig idee?
http://www.staples.nl/aud..._-tweakers-_-feedtweakers
De CX 300 wordt al jaren niet meer verkocht. De CX 300-II heeft Precision achter de naam staan, ziet er anders uit, en heeft een andere frequentierespons (19 Hz tot 21000 Hz).Matedeor schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:42:
Ben voor nieuwe oordopjes aan het kijken en wil de sennheiser cx 300 ii of de cx 3.00 kopen. Zag de cx 3.00 voor 36 euro staan in de pricewatch, maar vraag mij of dit nu de cx 300 of de cx 3.00 is. Iemand enig idee?
Die vallen dus allebei af.
Dan blijft de CX 3.00 over. Alle specificaties en het plaatje komen hiermee overeen.
De zekerheid volgt door de EAN te controleren, een soort van unieke productcode. De EAN die op staples.nl staat is 4044155093759. Laat dit nu net de EAN van de CX 3.00 zijn. Het gaat hier dus 100% zeker om de Sennheiser CX 3.00.
Ondertussen al meerdere in ears geprobeerd maar vele vallen vrij snel eruit een van de weinige doe goed blijft zitten zij. de EarPods van Apple zelf.
Maar aangezien ik naar Android over ben ben ik op zoek naar iets met en beter geluid en ik moet er mee kunnen bewegen zonder te verliezen.
Nu kwam ik na een lange zoektocht deze tegen iemand die er ervaringen mee heeft?
http://www.yurbuds.com
Maar aangezien ik naar Android over ben ben ik op zoek naar iets met en beter geluid en ik moet er mee kunnen bewegen zonder te verliezen.
Nu kwam ik na een lange zoektocht deze tegen iemand die er ervaringen mee heeft?
Vraag me af of zoiets goed blijft zitten. Naar mijn ervaring vallen alle in ears vrij snel uit je oren.Roos79 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:26:
Ondertussen al meerdere in ears geprobeerd maar vele vallen vrij snel eruit een van de weinige doe goed blijft zitten zij. de EarPods van Apple zelf.
Rond die prijs kun je bijvoorbeeld ook naar de Shure Se215 kijken. Ook erg leuk geluid en die kun je helemaal niet uit je oren krijgen.
Ik kan ermee headbangen en er is geen beweging in te krijgen.
Ik heb via ebay een setje Sennheiser tips besteld voor mijn Xiaomi Pistons, en mijn hemel... Wat een verschil ! Het geluid klinkt nu echt zoveel beter, bas voel je gewoon.. Ik merk ook gewoon dat ze veel lekkerder zitten en beter afsluiten. Aanrader !
http://r.ebay.com/vWJllE
Ik heb in mijn geval de "very large" gekozen (en ja, ik heb wel een beetje grote oren, maar niet extreem).
http://r.ebay.com/vWJllE
Ik heb in mijn geval de "very large" gekozen (en ja, ik heb wel een beetje grote oren, maar niet extreem).
Ik heb kleine oren en ben bang dat die shure Se215 te groot gaat zijn waardoor ze pijn doen.
Die yurbuds heb je ook in dames variant en de vorm lijkt mij wel prettig en de prijs is ook niet al te gek.
Die yurbuds heb je ook in dames variant en de vorm lijkt mij wel prettig en de prijs is ook niet al te gek.
Al gekeken naar de nieuwe Sennheiser CX 3.00. Die worden alom geprezen om het draagcomfort. De basstonen worden wel flink benadrukt, daar moet je van houden.Roos79 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:48:
Ik heb kleine oren en ben bang dat die shure Se215 te groot gaat zijn waardoor ze pijn doen.
Ja ik wilde eerste die CX 5.00 aanschaffen maar na een soortgelijke dopje te hebben geprobeerd bleek zelfs met de kleinste dat niet ij mijn oor te blijven zitten een beweging en hij was eruit.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Omdat ik per ongeluk mijn nieuwe TTPOD IEM's heb weg gegooid op de sportschool, was ik weer terug geworpen op mijn Future Sonics Atrio's MG7. Toch ook wel weer een genot om naar te luisteren. Enige nadeel van die dingen is dat de kabel zo ontzettend stug is waardoor het niet soepel lang je hoofd,nek valt. Je moet die draden echt zelf vorm geven zodat ze prettig zitten. MAar het geluid blijft toch wel fantastisch. Veel mensen zeggen ook dat het laag in deze Atrio's nog altijd niet geëvenaard zijn door andere IEM's.
Erg fijn als je van muziek met veel laag houdt.
[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 06-12-2014 09:38 ]
Ik heb nu nieuwe IEMs van Nixeus, met Team Zephyr bedrukking. Was goedkoop aan te komen, en ik ben wel weg van Purge. Merk nu wel dat ik met mindere kwaliteit moet leren leven. Dopjes van 1 of 2 tientjes zijn een wereld van verschil met een koptelefoon waarvan de adviesprijs 250 euro bedraagt. Ik heb de indruk dat de bass wat aan de zachte kant is (en ik zie mezelf zeker niet als basshead), al lijkt het verder wel goed uitgesproken. Hoge tonen daarentegen lijken wat dof. Maar goed, het is een grote vooruitgang op prullaria van 4 of 5 euro, die echt alleen maar doffe bass geven en verder bijna niets. Waarschijnlijk ben ik gewend geraakt aan goed spul en kan ik niet meer echt volledig tevreden zijn met IEMs dat nog enigszins financieel te verantwoorden is. Ik moet er maar mee leren leven dat ik onderweg of in bed niet zo'n goede audio kwaliteit kan krijgen.
Whut! Je hebt ze perongeluk weg gegooid? Hoe doe je dat dan?l3art schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 09:38:
Omdat ik per ongeluk mijn nieuwe TTPOD IEM's heb weg gegooid op de sportschool, was ik weer terug geworpen op mijn Future Sonics Atrio's MG7. Toch ook wel weer een genot om naar te luisteren. Enige nadeel van die dingen is dat de kabel zo ontzettend stug is waardoor het niet soepel lang je hoofd,nek valt. Je moet die draden echt zelf vorm geven zodat ze prettig zitten. MAar het geluid blijft toch wel fantastisch. Veel mensen zeggen ook dat het laag in deze Atrio's nog altijd niet geëvenaard zijn door andere IEM's.
Maar hoe bevielen je de TTPOD's? Wat waren de Pro's en Con's?
Het waren de TTPOD extended bass.
Ja ze bevielen wel hoor. Wel had ik echt schuimrubberdopjes nodig ipv de rubberen, en moest ik ze over de oren dragen om de comfortabel te laten zitten, maar er kwam wel een mooi geluid uit. Zeker voor de prijs. Maar ik merk wel dat ik zelf meer houd van IEM's met veel laag en dus minder van de wat mer geballanceerde IEM's.
Tja hoe krijg ik dat voor elkaar... Ik was sporten, maar doordat ik mn telefoon gereset had was ik mn muziek kwijt dus mn oordopjes toen los in mn sportbroek gedaan. Tijdens het sporten scheurde ik uit mijn broek, dus die op de sportschool weg gegooid. Wel mn zakken nog gecontroleerd of ze leeg waren, maar blijkbaar dus niet goed genoeg, en weg waren de TTPOD's. En tja daar kwam ik pas de volgende dag achter. Helaas dus.
Ja ze bevielen wel hoor. Wel had ik echt schuimrubberdopjes nodig ipv de rubberen, en moest ik ze over de oren dragen om de comfortabel te laten zitten, maar er kwam wel een mooi geluid uit. Zeker voor de prijs. Maar ik merk wel dat ik zelf meer houd van IEM's met veel laag en dus minder van de wat mer geballanceerde IEM's.
Tja hoe krijg ik dat voor elkaar... Ik was sporten, maar doordat ik mn telefoon gereset had was ik mn muziek kwijt dus mn oordopjes toen los in mn sportbroek gedaan. Tijdens het sporten scheurde ik uit mijn broek, dus die op de sportschool weg gegooid. Wel mn zakken nog gecontroleerd of ze leeg waren, maar blijkbaar dus niet goed genoeg, en weg waren de TTPOD's. En tja daar kwam ik pas de volgende dag achter. Helaas dus.
Thanks! Ook besteld voor bij mijn net bestelde Oneplus Onetimmert26 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:02:
De (bouw)kwaliteit van de dopjes zijn echt geweldig! ze komen netjes verpakt en zijn van goede kwaliteit qua geluid en bouw. De kabels tot aan de splitting van de oortjes van volledig gesleeved en kun je dus niet kapot trekken.
mijn Pistons had ik in iets van 2 weken op de mat liggen, via ibuygou.
People as things, that’s where it starts.
Het is 10 december, twee weken later en ze zijn binnen (Pistons 2.1 Pandawill).RHPJS schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:49:
Inderdaad, ben benieuwd wanneer ze binnenkomen en hoe ze klinken
Heb de zilverkleurige besteld, gelijk ff vergeleken met mijn EP-830 natuurlijk en had dit al veel eerder moeten doen. Het verschil is echt groot (relatief). Veel meer ruimte lijkt het wel, de tonen komen veel beter door (zowel laag, midden en hoog) en absoluut een koopje voor deze prijs (ga gelijk nog een paar bestellen).
Absoluut geen spijt van en mensen die nog twijfelen, KOPEN!
[ Voor 3% gewijzigd door RHPJS op 10-12-2014 15:31 ]
I hate to sya I told you so, but......RHPJS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:28:
Absoluut geen spijt van en mensen die nog twijfelen, KOPEN!
I told you so...
Veel plezier er mee!
Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie