Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
We hebben bijna dezelfde muzieksmaak ;)

Kijk eens naar de TTPOD T1-E, HAVI B3 Pro-1 of de Vsonic VSD3S.
Allen zijn gebalanceerde oortjes die in je budget vallen.
De ttpod ben ik zelf erg tevreden over. Havi's en vsd3s heb ik niet gehoord, maar er gaan hele goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
MoonRaven schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:19:
Aangezien mijn linker oortje het nu begeven heeft zoek ik naar nieuwe in-ears.

Wat heb ik
Ik heb op het moment een Shure SE215. Qua geluid is het geweldig. Ik mis alleen een microfoon.

Budget
Ik heb een budget van max 100 euro.

Geluid
Ik wil goed gebalanceerd geluid. Hoewel ik veel naar Rock en Metal luister, hoef ik niet een overheersende bas.

Verder wil ik een microfoon en het liefst een knop om de muziek te pauzeren/een gesprek aan te nemen.

Gebruik
Vooral op de scooter en op het werk. Ik heb ze dus lang in mijn oren zitten.

Op het oog
Sennheiser MM 70s
AKG K376

Zijn er earbuds die ik heb gemist? Ik kijk wel naar de Xiaomi Piston, maar de levering gaat best lang duren.
Als je de Shure SE215 geweldig vond klinken dan ben je wel degelijk een fan van overheersende bass, en neutrale in-ears zoals de Hifiman RE-400 kan ik je dan absoluut niet aanraden.
Kijk eens naar de frequentierespons van de Shure's: http://en.goldenears.net/GR_Earphones/5982
Je kunt uit de frequentierespons meteen aflezen dat de Shure SE215's zeer bass heavy zijn. Verder wordt de treble niet benadrukt t.o.v. de midrange. Al met al levert dit een tamelijk donker en zeer boomy geluid op, wat qua detaillering en helderheid niet uitblinkt. Een Hifiman RE-400 klinkt echt totaal anders, die zouden je niet bevallen als je van het geluid van de Shure's houdt.
Frequentierespons van de Hifiman RE-400: http://en.goldenears.net/19626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dan nog raad ik de AKG K376 af, want het was niet alleen omdat het geluid teveel bass had dat ik de AKG K374 niks vond. Zo'n beetje alles wat geen balad was, ging te snel voor die dingen.

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Hallo mede-tweakers!

Ik heb toch nog wat hulp nodig bij het kiezen van mijn nieuwe in-ears. Ben toch al aardig wat aan het speuren geweest maar er is zo ongelooflijk veel keus, dat ik hoopte dat jullie misschien wat hulp konden geven. Ik heb het lijstje uit de topic start gekopieerd om jullie al een zo goed mogelijk beeld te geven van mijn wensen!

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
V-moda Remix (daarvoor heb ik nog bose gehad, maar over prijs kwaliteit was ik niet te spreken.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik vind het vooral belangrijk dat het een helder maar niet schel geluid is. Daarbij mogen de lage tonen wel extra aanwezig zijn. Maar niet overheersend. De balans is wel belangrijk
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Trance, Dance maar tegenwoordig ook veel rustigere muziek.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voornamelijk onderweg/OV
• Heb je een merkvoorkeur?
Nee, geluidskwaliteit is het belangrijkste
• Wat is het budget?
Rond de 100 euro.
• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Een remote zou mooi zijn maar geen vereiste!!
Graag geen kabels rond mijn oren of nek moeten hebben, moeten gewoon op de losse manier blijven hangen.

Ik heb zelf ook al wat op internet rond zitten snuffelen en kwam de volgende tegen:
AKG K375
Yamaha EPH-100
Beyerdynamic DTX 101 iE (zijn grotere broer de MMX misschien een optie?)

Mochten jullie andere suggesties hebben dan hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Pctje91 op 21-08-2014 09:41 ]

• RaptorK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 13:46
Ik ben toch maar voor de HiFiMAN RE-400 gegaan. Net bij www.hifidelity.nl besteld dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb sinds een week de Jabra Rox Bluetooth Wireless headset en net korte summiere review geplaatst: productreview: Jabra Rox Bluetooth Headset (black) review door renio

ben er erg tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Niemand die wat advies voor me heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Pctje91 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:40:
Niemand die wat advies voor me heeft? :?
Ik heb ze zelf niet gehoord, maar misschien zou je reviews van de volgende oordopjes een kunnen bekijken: Vsonic Ostry KC06A, Vsonic VSD3s, Gr07BE & Tpeos H100
Over die Yamaha gaan ook goede verhalen.

Zelf heb ik o.a. de TTPOD T1E en Philips Fidelio S1.
Ik ben bang dat de Fidelio S1 te weinig bass heeft voor je muzieksmaak.
Wat ik je absoluut kan aanraden is om een setje TTPOD T1E aan teschaffen, kosten bijna niets, maar klinken precies zoals je omschrijft. In vergelijking met de duurdere sets hebben ze iets minder detail in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:03
Kreeg gisteren melding van iemand op Fok over de Ivery IS-1 schijnen heel goed geluid te hebben en nu ook nog in de aanbieding, gelijk 2 besteld

http://www.head-fi.org/t/724568/ivery-is-1-or-liberty-1-s/15

http://www.mp4nation.net/...b4e7a-3da9240abb-28370305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:27
@Amdwarrior: Ik heb het topic wat je linkt doorgelezen. Er staat in dat de kwaliteit van de Ivery IS-1 nogal varieert. De in-ears worden geleverd in verschillende doosjes en in het topic zegt men dat de exemplaren in de rode doos en/of exemplaren met een bepaalde kabel hoogstwaarschijnlijk geen fakes zijn (in die doosjes worden ze ook verkocht bij Chinese hifi winkels). Een overzicht van hoe men er nu over denkt staat qua fake/niet fake staat hier.Dus, ik hoop voor je dat je geluk hebt met je exemplaren.

Hier staat een erg uitgebreide review, waarin de Ivery IS-1 ook wordt vergeleken met de Xiaomi Pistons 1.0, Pistons 2.0 en de Marshall Major.

[ Voor 37% gewijzigd door AMD1800 op 26-08-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Ik heb de Ivery IS-1.
Ze klinken heel matig. De bass is goed, maar de rest is ronduit slecht.

http://www.head-fi.org/t/...s-dacs/4425#post_10697275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:03
Pastapipo schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:11:
Ik heb de Ivery IS-1.
Ze klinken heel matig. De bass is goed, maar de rest is ronduit slecht.

http://www.head-fi.org/t/...s-dacs/4425#post_10697275
Ach voor 7 Euro kan je het altijd proberen , sommige betalen 250 voor bepaalde merk met alleen bas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:26:
[...]

[...]

Eindelijk...een jaar later heb ik de EP-660, omdat de Philips aan vervanging toe zijn. Het gebeurt pas zo laat omdat ik blijkbaar tevreden met de Philips SHE3590WT/10 was. Maar dat heb ik nooit geweten, want na een tijdje gebruik begon ik de EP's te missen. Maar nu komt er toch een aap uit de mouw. Even onder voorbehoud want de EP-660 speelt nog in:
Een opgesloten geluid vanwege de sterke mids en afwezige high's en low's. Die heerlijke diepe bass mist nu heel erg, net als het sprankellende hoog. Binnenkort een update.
Nog steeds ontevredenheid. Ze zijn het geld niet waard. Des te meer nu ik zie dat op de plek waar de L en R kabels uit elkaar gaan, deze beide al losgescheurd zijn uit het 'blokje.' Het koper ligt bloot. Dit na minimaal gebruik. Het lijkt alsof het snoer gemaakt is uit een mix van plastic en rubber, waarbij teveel plastic is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
aangezien mijn vorige reactie alweer uit de steentijd stamt maar ik nogsteeds geen nieuwe oortjes heb... nog een keer jullie mening gevraagd:

Aangezien mijn linker oortje het nu begeven heeft zoek ik naar nieuwe in-ears.

Wat heb ik
10 euro dingen van Philips, en de Apple oortjes
Budget
Ik heb een budget van max 100 euro.

Geluid
Ik luister vooral rustige nummers:; op het moment staat mijn playlist vol met 70s van Direstraits en Creedence tot disco, daarnaast staat ook de top40 regelmatig op en waar ik niet gelukkig van word is hardcore etc... ik zoek dus gebalanceerd geluid.

ik hoef niet perse een Microfoon erin daar dat vaak niet werkt op een nexus 5 telefoon.

Gebruik

Vooral op de fiets en als ik eens verplicht op het strand moet liggen oid, Noisecancelling is niet perse nodig

Op het oog
Bose in-ears --> ik heb ze al eens gehad en ze bevielen zeer goed, zijn helaas gejat!
verder eigenlijk niets meer daar ik al tijden geen researhc meer gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben dus ook een van die vele personen die elk jaar wel nieuwe in-ears koopt omdat of de kabel kapot gaat of dat ze toch niet helemaal geweldig zijn. Tot nu toe heb ik 2 paar Denon's gehad, waaronder de C360, waar ik tevreden over was. Van te voren Sony in-ears gehad waar ik ook tevreden over was. Daarna de beats in-ears waar ik een verhaal over kan schrijven hoe slecht die waren :'(

Ik luister over het algemeen industrial, uptempo darkcore zoals Dj Producer e.d. dus bass heeft meestal de boventoon, echter vind ik het belangrijk dat de bass niet TE aanwezig is, maar mooi uitgebalanceerd is. Ik luister verder vrij gevarieerde muziek, van pianomuziek, tot (game)trailer muziek, dubstep en soms eens wat fleshgod apocalypse, maar over het algemeen meer hardcore.
En ik mis altijd de balans: de bass is altijd of te hard, of te zacht. De treble is altijd te schel of de dof...De ene in-ears sluiten goed af, de andere niet, en ze vallen altijd uit tijdens het lopen. Ik haat het klooien aan equalizers, en vooral de boomsound op mijn HTC M8...uit = te weinig bass, aan = overkill.....vre-se-lijk; ik ben het zat.
Ik ga geen 200 euro+ uitgeven voor in-ears, maar ik wil wel wat beters dan de "rommel" die ik tot nu toe gehad heb. Dus ik heb na wat reviewen de knoop doorgehakt om de "wat moeilijkere" Shure SE215-CL gekocht voor 98 euro.
Ik heb gelezen dat ze echt goed geluid geven, althans beter dan de rest die ik ooit gehad heb en ze moeten wat steviger zijn. Maar wanneer de kabel kapot gaat ,is het een kwestie van een nieuwe kabel kopen en niet alweer 50 euro+ ertegenaan gooien voor nieuwe in-ears.
Ik hoop dat ze bevallen...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Deathchant schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:14:
Ik ben dus ook een van die vele personen die elk jaar wel nieuwe in-ears koopt omdat of de kabel kapot gaat of dat ze toch niet helemaal geweldig zijn. Tot nu toe heb ik 2 paar Denon's gehad, waaronder de C360, waar ik tevreden over was. Van te voren Sony in-ears gehad waar ik ook tevreden over was. Daarna de beats in-ears waar ik een verhaal over kan schrijven hoe slecht die waren :'(

Ik luister over het algemeen industrial, uptempo darkcore zoals Dj Producer e.d. dus bass heeft meestal de boventoon, echter vind ik het belangrijk dat de bass niet TE aanwezig is, maar mooi uitgebalanceerd is. Ik luister verder vrij gevarieerde muziek, van pianomuziek, tot (game)trailer muziek, dubstep en soms eens wat fleshgod apocalypse, maar over het algemeen meer hardcore.
En ik mis altijd de balans: de bass is altijd of te hard, of te zacht. De treble is altijd te schel of de dof...De ene in-ears sluiten goed af, de andere niet, en ze vallen altijd uit tijdens het lopen. Ik haat het klooien aan equalizers, en vooral de boomsound op mijn HTC M8...uit = te weinig bass, aan = overkill.....vre-se-lijk; ik ben het zat.
Ik ga geen 200 euro+ uitgeven voor in-ears, maar ik wil wel wat beters dan de "rommel" die ik tot nu toe gehad heb. Dus ik heb na wat reviewen de knoop doorgehakt om de "wat moeilijkere" Shure SE215-CL gekocht voor 98 euro.
Ik heb gelezen dat ze echt goed geluid geven, althans beter dan de rest die ik ooit gehad heb en ze moeten wat steviger zijn. Maar wanneer de kabel kapot gaat ,is het een kwestie van een nieuwe kabel kopen en niet alweer 50 euro+ ertegenaan gooien voor nieuwe in-ears.
Ik hoop dat ze bevallen...
De Shure SE215 zijn toch ook écht boomy hoor. Rijk aan midbass en subbass. Zie de volgende review: http://en.goldenears.net/GR_Earphones/5982
Boomy in-ears lenen zich natuurlijk goed voor het type muziek dat je luistert, maar strikt genomen kun je iets als de Shure SE215's natuurlijk nooit uitgebalanceerd noemen. De lage tonen zijn maar liefst 15 dB harder dan de middentonen. In Hifi-land is dat ontzettend veel. De bassknop van een hifi-versterker kan meestal de bass maar 5 dB versterken of verzwakken. +15 dB erbij is tevens de maximale versterking die met een equalizer mogelijk is.
Neemt niet weg dat de Shure SE215's je misschien wel bevallen, maar echt uitgebalanceerd zijn ze niet.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben geen audiofiel, dus ik heb me "beperkt" tot de reviews hier op t.net :)
+15dB is idd behoorlijk veel. Maar goed, ik zal eens kijken wat ik ervan vind. Als het echt té is, dan neem ik contact op met de winkel of ik niet kan ruilen tegen een beter exemplaar.
Welke Shure zou jij dan aanbevelen, maar niet gelijk die van 280 euro?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Kid Jansen
  • Niet online
RaptorK schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:20:
Ik ben toch maar voor de HiFiMAN RE-400 gegaan. Net bij www.hifidelity.nl besteld dus ik ben benieuwd :)
Heb je ze al binnen? Zo ja, wat vind je er van?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Pctje91 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:39:
Hallo mede-tweakers!

Ik heb toch nog wat hulp nodig bij het kiezen van mijn nieuwe in-ears. Ben toch al aardig wat aan het speuren geweest maar er is zo ongelooflijk veel keus, dat ik hoopte dat jullie misschien wat hulp konden geven. Ik heb het lijstje uit de topic start gekopieerd om jullie al een zo goed mogelijk beeld te geven van mijn wensen!

V-moda Remix (daarvoor heb ik nog bose gehad, maar over prijs kwaliteit was ik niet te spreken.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik vind het vooral belangrijk dat het een helder maar niet schel geluid is. Daarbij mogen de lage tonen wel extra aanwezig zijn. Maar niet overheersend. De balans is wel belangrijk
Trance, Dance maar tegenwoordig ook veel rustigere muziek.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Voornamelijk onderweg/OV
Nee, geluidskwaliteit is het belangrijkste
• Wat is het budget?
Rond de 100 euro.
Een remote zou mooi zijn maar geen vereiste!!
Graag geen kabels rond mijn oren of nek moeten hebben, moeten gewoon op de losse manier blijven hangen.

Ik heb zelf ook al wat op internet rond zitten snuffelen en kwam de volgende tegen:
AKG K375
Yamaha EPH-100
Beyerdynamic DTX 101 iE (zijn grotere broer de MMX misschien een optie?)

Mochten jullie andere suggesties hebben dan hoor ik het graag!
http://www.pandawill.com/...-control-talk-p84667.html

Super kwaliteit, niet duur (wel veel laag)

• dusty-2011
Deathchant schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:26:
Ik ben geen audiofiel, dus ik heb me "beperkt" tot de reviews hier op t.net :)
+15dB is idd behoorlijk veel. Maar goed, ik zal eens kijken wat ik ervan vind. Als het echt té is, dan neem ik contact op met de winkel of ik niet kan ruilen tegen een beter exemplaar.
Welke Shure zou jij dan aanbevelen, maar niet gelijk die van 280 euro?
Moeilijke vraag, ik kan op het moment even niets beters vinden van Shure dat minder dan 200 euro kost. Alle betaalbare producten van Shure komen niet geweldig uit de test bij Golden Ears.

De Shure SE 425 zijn duur (240 euro) en zijn weer een hele grote stap terug in basskwantiteit. Misschien dat ze zouden bevallen maar het zou goed kunnen dat jij vindt dat ze te weinig bass hebben.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb vanmiddag de Shure SE215-CL uitgeprobeerd. Om mijn judgement niet te clouden, heb ik naast de industrial en darkcore ook andere muziek geprobeerd. Ik heb de volgende liedjes geprobeerd:

- Sarin Assault & Deathmachine - The Thing
- Linkin Park - Breaking the Habit
- Clint Mansell - Death is the road to Awe
- Andreas Vollenweider - Moon Dance
- Ed Sheeran - I see Fire
- Fleshgod Apocalypse - The Violation
- Skrillex - First of Year (Equinox)
- Piano game muziek
- Neophyte & Unexist - Get this or Die
- Birdy - Wings

Het zijn geen typische audiofiel muziekjes, maar gewoon mijn eigen muziek, metal/rock, harp-muziek, dubstep, film muziek, beetje vocals...

Ik moet zeggen dat het geluid echt heel anders is t.o.v. alle andere in-ears en ik ben echt heel tevreden met het geluid bij alle liedjes :)
De bass vind ik eigenlijk behoorlijk meevallen. Wellicht ben ik gewend aan wat meer bass en hoor ik het verschil niet zo goed, maar ik vond het t.o.v. mijn Fisher en Denon voller klinken en juist niet dieper of overheersend. Ik vond de mid en highs veel meer uitkomen nu dan bij mijn vorige in-ears.
Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal in die zin dat ik nóg meer highend in-ears heb beluisterd.

Maar goed. Het indoen en de pasvorm is behoorlijk aanpassen moet ik zeggen. Ik vind de koortjes behoorlijk stijf en ik had al 1 schuimpje eraan zitten die behoorlijk vervormd was door de verpakking. Ik hoop dat die morgenvroeg terug in zijn vorm zit.

Maar goed, voorlopig ben ik tevreden, ongeacht wat Golden Ears over de bass zegt, maar zoals ik al zei, grote kans dat ik "the real thing" nog nooit gehoord :P

• dusty-2011
Deathchant schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:24:
Ik heb vanmiddag de Shure SE215-CL uitgeprobeerd. Om mijn judgement niet te clouden, heb ik naast de industrial en darkcore ook andere muziek geprobeerd. Ik heb de volgende liedjes geprobeerd:

- Sarin Assault & Deathmachine - The Thing
- Linkin Park - Breaking the Habit
- Clint Mansell - Death is the road to Awe
- Andreas Vollenweider - Moon Dance
- Ed Sheeran - I see Fire
- Fleshgod Apocalypse - The Violation
- Skrillex - First of Year (Equinox)
- Piano game muziek
- Neophyte & Unexist - Get this or Die
- Birdy - Wings

Het zijn geen typische audiofiel muziekjes, maar gewoon mijn eigen muziek, metal/rock, harp-muziek, dubstep, film muziek, beetje vocals...

Ik moet zeggen dat het geluid echt heel anders is t.o.v. alle andere in-ears en ik ben echt heel tevreden met het geluid bij alle liedjes :)
De bass vind ik eigenlijk behoorlijk meevallen. Wellicht ben ik gewend aan wat meer bass en hoor ik het verschil niet zo goed, maar ik vond het t.o.v. mijn Fisher en Denon voller klinken en juist niet dieper of overheersend. Ik vond de mid en highs veel meer uitkomen nu dan bij mijn vorige in-ears.
Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal in die zin dat ik nóg meer highend in-ears heb beluisterd.

Maar goed. Het indoen en de pasvorm is behoorlijk aanpassen moet ik zeggen. Ik vind de koortjes behoorlijk stijf en ik had al 1 schuimpje eraan zitten die behoorlijk vervormd was door de verpakking. Ik hoop dat die morgenvroeg terug in zijn vorm zit.

Maar goed, voorlopig ben ik tevreden, ongeacht wat Golden Ears over de bass zegt, maar zoals ik al zei, grote kans dat ik "the real thing" nog nooit gehoord :P
Fijn dat je tevreden bent met de Shure's. Persoonlijke smaak speelt vaak toch ook een grote rol bij de geluidsbeleving. Een wat mindere review ergens wil nog niet zeggen dat je het zelf niet goed vind klinken.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Ik heb nu ook een tijdje de SE215, en ben er erg tevreden mee.
Ze klinken heerlijk en zitten perfect.

Technisch gezien zijn ze misschien niet erg neutraal, maar ik vindt het een plezier om naar te luisteren, en dat is mij veel belangrijker.
Ik heb nooit andere 'hoogwaardige' IEMs gebruikt, dus hoe ze vergelijken kan ik ook niet zeggen, maar ze klinken goed.

Wat mij nog wel belangrijker is zijn toch de kabels. Geweldige kwaliteit, dat merk je meteen. Bij gewone oordopjes zijn na een paar weken de kabels telkens kapot bij mij, dus wilde ik nu een degelijke en vervangbare kabel. Goede ervaringen met de kabels van de Shure 440, 840 en 1440, en nu ook met die van de 215.
En je kunt ze nieuw voor ongeveer 20 euro bestellen, dus dat is wel een groot pluspunt.

Prima ding die SE215, kan ik iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Piston en de Piston 2.0?
En waar kan ik deze bestellen?
Zijn nogal moeilijk te vinden en het schijnt dat er aardig wat neppe zijn.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@dusty-2011 &DGonlag, ja idd. Je hoort iets en je vindt dat mooi klinken. Specs en reviews zijn meestal een guideline, weliswaar een technische waarheid, maar geen persoonlijke waarheid idd.
Ik ken mensen hier op het werk die serieus de randjes van een CD groen kleuren met een stift en de stekker andersom in het stopcontact steken en dan claimen véél beter geluid te horen.
Zonder daar direct oordelerig over te doen, heb ik daarvan zoiets van het zal wel, ik hoor het verschil niet altijd, en dat is mij geen vertienvoudiging van de prijs waard.
Maar goed, iedereen valideert zijn eigen spullen natuurlijk direct zodra er iets van kritiek op komt. Dus ja, persoonlijke smaak is gewoon belangrijk.

Ik heb thuis sinds kort 5 KEF speakertjes (de beruchte eitjes) kocht voor 25 euro van een collega (ja je leest t goed: 25 euro maar), en ik heb een 2e hands pioneer vsx322 versterker gekocht voor 100 euro op marktplaats. Dus voor 125 euro echt super geluid t.o.v. gewoon tv-geluid. Hoe zich dit verhoudt t.o.v. een soundbar of t.o.v. een nóg betere hi-fi set, geen idee. Een soundbar zou ik ook prima vinden als dat beter was dan mijn TV-geluid, maar dit kon ik niet laten liggen.

Overigens, vind ik wel de kabel van de Shure SE215 echt te lang. Superstevig, waarvoor hulde, maar te lang. Maar is mee te leven. Ik heb em vandaag voor de eerste keer anderhalf uur lang gebruikt in de bus. Gaat prima, dus so far so good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Remcom00 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:20:
De Piston zijn de oude versie en klinken beduidend slechter.
Naast de Piston 2.0, zijn ook de Piston 2.1 en de Piston IF prima oortjes voor die prijs.
Naar mijn mening veel te U vormig, waarbij de midden frequenties erg onderdrukt worden.
Mocht je kwaliteit + Bass zoeken, koop dan de TTPOD T1E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Remcom00 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:20:
Volgens mij staat ibuygou het beste aangeschreven. Pandawill ziet er ook wel oke uit, als je daar PANDA2014 inklopt krijg je nog $5 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Thralas schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:35:
[...]

Volgens mij staat ibuygou het beste aangeschreven. Pandawill ziet er ook wel oke uit, als je daar PANDA2014 inklopt krijg je nog $5 korting.
Thanks, word het Pandawill.
Pastapipo schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:57:
[...]

De Piston zijn de oude versie en klinken beduidend slechter.
Naast de Piston 2.0, zijn ook de Piston 2.1 en de Piston IF prima oortjes voor die prijs.
Naar mijn mening veel te U vormig, waarbij de midden frequenties erg onderdrukt worden.
Mocht je kwaliteit + Bass zoeken, koop dan de TTPOD T1E.
Is meer voor d'r bij, ga nog een paar van $80-$120 halen.
Zal ook ff kijken naar de andere Pistons :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey lui, bedankt voor het zeer informatieve topic!

Ik wil voor op werk ook een degelijk IEM hebben. Als ik met mijn Creative Aurvana Live op mijn kop ga zitten, vraagt niemand meer wat aan me.

Ik zat zelf aan de HiFiMan RE-400 te denken, aangezien hij goed beoordeeld wordt op isolatie en comfort (luister de hele dag, en mijn collega's zitten vlak naast me). Maar ik lees hier, en ook op andere fora, dat hij behoorlijk neutraal is qua sound. Ik ben nogal een rock en jazz fan, en hou van groovende bass loopjes. Is het dan misschien verstandiger om voor een andere te kiezen? Het liefst schaf ik iets aan van rond de 60E. De RE-400 was al aan de hoge kant. Bv. een HisoundAudio BA100?
Elk advies is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:47
Ben naar in ear oordopjes aan het kijken voor circa 20-30 euro, ben er wel uit dat het sennheiser oordopen worden, maar nu nog bepalen welke. Ze hebben echt enorm veel variaties als ik dat zo zie sennheiser cx 200 215 250 275 280 en 300. Zit er veel verschil tussen deze verschillende modellen, moet ik het zo zien hoe verder in de rij, hoe betere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:20:
Het liefst schaf ik iets aan van rond de 60E. De RE-400 was al aan de hoge kant. Bv. een HisoundAudio BA100?
Ik heb ook een Creative Aurvana Live en na lang zoeken ben ik voor de Takstar pro 80 gegaan. Het schijnt de beste headphone onder de 100 euro te zijn, maar dat moet ik zelf eerst nog maar eens bepalen :+
Het duurt helaas nog wel een paar weken voordat ik hem binnen heb, dus kan je er op dit moment nog niets over vertellen, maar lees de reviews eens.

Oeps, je bent opzoek naar In-ears. Zie mijn eerdere reacties.
Matedeor schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:40:
Ben naar in ear oordopjes aan het kijken voor circa 20-30 euro, ben er wel uit dat het sennheiser oordopen worden, maar nu nog bepalen welke. Ze hebben echt enorm veel variaties als ik dat zo zie sennheiser cx 200 215 250 275 280 en 300. Zit er veel verschil tussen deze verschillende modellen, moet ik het zo zien hoe verder in de rij, hoe betere kwaliteit?
Waarom per se de sennheiser als ik vragen mag? De sennheiser CX 300 II zijn zeker niet slecht, maar voor die prijs zijn er betere te vinden naar mijn mening.
Kijk eens op: http://theheadphonelist.com/earphone-buyers-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Waarom per se de sennheiser als ik vragen mag? De sennheiser CX 300 II zijn zeker niet slecht, maar voor die prijs zijn er betere te vinden naar mijn mening.
Kijk eens op: http://theheadphonelist.com/earphone-buyers-guide/
Las wel goede verhalen over het merk in de ''budget categorie''. En over andere oordopjes is toch moeilijk objectieve informatie te vinden, zonder er gelijk veel tijd aan kwijt te zijn. Dus leek mij dat je bij sennheiser in ieder geval wel goed zit. Maar bedankt voor deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:20:
Hey lui, bedankt voor het zeer informatieve topic!

Ik wil voor op werk ook een degelijk IEM hebben. Als ik met mijn Creative Aurvana Live op mijn kop ga zitten, vraagt niemand meer wat aan me.

Ik zat zelf aan de HiFiMan RE-400 te denken, aangezien hij goed beoordeeld wordt op isolatie en comfort (luister de hele dag, en mijn collega's zitten vlak naast me). Maar ik lees hier, en ook op andere fora, dat hij behoorlijk neutraal is qua sound. Ik ben nogal een rock en jazz fan, en hou van groovende bass loopjes. Is het dan misschien verstandiger om voor een andere te kiezen? Het liefst schaf ik iets aan van rond de 60E. De RE-400 was al aan de hoge kant. Bv. een HisoundAudio BA100?
Ik zou jou niet de HiFiMan RE-400 aanraden, die zou je waarschijnlijk te neutraal vinden. De hifiman RE-400 is qua bass op een schaal van -5 tot +5 volledig neutraal met +0: http://en.goldenears.net/19626
De Creative Aurvana Live heeft met een score van +2 een redelijke nadruk op de bass.
De HiFiMan RE-400 legt zowel op de bass als op de treble geen nadruk. De Creative Aurvana Live legt op zowel de bass als de treble nadruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Vind de Soundmagic E10 toch ook wel interessant. Maar zie maar twee winkels waar deze verkocht worden, kijk ik er zo overheen of worden deze echt maar zo beperkt verkocht, en wat is hier de reden van?

Edit: ga denk ik toch voor de sennheiser cx 250 of 270, net iets goedkoper en voor mij ook prima denk ik. Als ik het topic zo doorlees is de cx 300 niet echt een meerwaarde. Weet iemand nog wat voor verschil er tussen de cx 250 en 270 zit, op 5 euro prijsverschil na?

[ Voor 40% gewijzigd door Matedeor op 02-09-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Matedeor schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:55:
Vind de Soundmagic E10 toch ook wel interessant. Maar zie maar twee winkels waar deze verkocht worden, kijk ik er zo overheen of worden deze echt maar zo beperkt verkocht, en wat is hier de reden van?

Edit: ga denk ik toch voor de sennheiser cx 250 of 270, net iets goedkoper en voor mij ook prima denk ik. Als ik het topic zo doorlees is de cx 300 niet echt een meerwaarde. Weet iemand nog wat voor verschil er tussen de cx 250 en 270 zit, op 5 euro prijsverschil na?
Ik heb de Soundmagic E10 via ebay gekocht (was een stuk goedkoper) en ik ben er zeer tevreden mee! Bouwkwaliteit en geluidskwaliteit is voor het geld uitstekend.
Ik denk dat er niet veel winkels zijn die het verkopen omdat het merk hier in Nederland niet zo bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:12:
[...]

Ik zou jou niet de HiFiMan RE-400 aanraden, die zou je waarschijnlijk te neutraal vinden. De hifiman RE-400 is qua bass op een schaal van -5 tot +5 volledig neutraal met +0: http://en.goldenears.net/19626
De Creative Aurvana Live heeft met een score van +2 een redelijke nadruk op de bass.
De HiFiMan RE-400 legt zowel op de bass als op de treble geen nadruk. De Creative Aurvana Live legt op zowel de bass als de treble nadruk.
Bedankt voor je input op de HiFiMan! Klinkt inderdaad dan niet wat ik wil. De Creative vind ik best lekker klinken (heb em nu 4 maanden), dus ik zoek dan eigenlijk een IEM die vergelijkbaar is voor op werk. Ik zoek nog even verder. Als jullie nog tips hebben ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:55:
[...]

Bedankt voor je input op de HiFiMan! Klinkt inderdaad dan niet wat ik wil. De Creative vind ik best lekker klinken (heb em nu 4 maanden), dus ik zoek dan eigenlijk een IEM die vergelijkbaar is voor op werk. Ik zoek nog even verder. Als jullie nog tips hebben ik hoor het graag :)
Je kunt zelf eens de volgende bronnen raadplegen:
http://www.head-fi.org/t/...nal-update-march-1st-2013
http://www.inearmatters.net/2009/01/list_01.html
http://theheadphonelist.com/headphone-list/
http://theheadphonelist.com/earphone-buyers-guide/
http://www.head-fi.org/t/...on-2-added-08-21-14-p-958

Ook kun je via http://en.goldenears.net/GR_Earphones makkelijk vinden of bepaalde in-ears ongeveer jouw smaak hebben qua bass- en treblekwantiteiten.
Kijk alleen maar naar in-ears die binnen je budget vallen en staar je vooral niet blind op hoge cijfers voor duurdere. Als je hier enkele uren naar gekeken hebt zul je vast wel enkele modellen zijn tegengekomen die je wat lijken. Dan kun je hier eventueel nog voor advies vragen voor je definitieve keuze. Bijvoorbeeld bluepenguin zou je dan nog kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Mr.C4 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:12:
[...]

Ik heb de Soundmagic E10 via ebay gekocht (was een stuk goedkoper) en ik ben er zeer tevreden mee! Bouwkwaliteit en geluidskwaliteit is voor het geld uitstekend.
Ik denk dat er niet veel winkels zijn die het verkopen omdat het merk hier in Nederland niet zo bekend is.
Oke is ook nog interessant dan, lees er meer goede verhalen over. Zat ook nog naar de sennheiser cx 400 ii te kijken. Kwam ik deze site tegen:
http://www.play.com/Elect...lproducts&urlrefer=search

Is dit gewoon de normale versie, zou wel een mooie prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:53
Heeft iemand een tip voor me voor in-ears voor niet al te veel (Max 100,- , liever 50,- ) met een GOEDE 3.5mm aansluiting?

Tot nu toe versleten:

Sennheisers (stuk of 3x een CX300 en aanverwant): kabelbreuk bij de aansluiting
Fisher Audio FA 912: iBood aanbieding: 2 stuks gekocht; met de 2e bezig, 1ste had kabelbreuk bij de aansluiting, 2e gaat nu nog goed.
Tussen de 2 FA's een Klipsch Image S4 (II) gehad met, jawel, een kabelbreuk bij de aansluiting.
Voor deze setjes wat in de goedkopere meuk gezeten.

Over het geluid:

Alle Sennheisers en de FA's bevielen me prima qua geluid maar ik merkte wel dat de Klipsch en klap beter waren hoewel de aandacht iets meer op bass mag liggen, maar dat HOEFT niet perse..

Over het gebruik:

Sporadisch zal ik de dopjes op een locatie gebruiken, maar eigenlijk alleen maar op de fiets. Dit zal minder in de regen zijn, maar moet wel een klein drupje kunnen verdragen. Kabelbreuk zal dan ook voornamelijk gebeuren doordat de boel in de knel zit aan t eind v broekzak..maar dat zou wellicht met een haakse aansluiting opgelost kunnen worden.

Vraag is deels: zou ik hiermee een goede keuze doen? Shure SE215 en ander deel van de vraag: wat raden jullie aan?

[ Voor 16% gewijzigd door Koepert op 05-09-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Koepert schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:12:
Heeft iemand een tip voor me voor in-ears voor niet al te veel (Max 100,- , liever 50,- ) met een GOEDE 3.5mm aansluiting?

Tot nu toe versleten:

Fisher Audio FA 912: iBood aanbieding: 2 stuks gekocht; met de 2e bezig, 1ste had kabelbreuk bij de aansluiting, 2e gaat nu nog goed.
Tussen de 2 FA's een Klipsch Image S4 (II) gehad met, jawel, een kabelbreuk bij de aansluiting.

Over het geluid:

Alle Sennheisers en de FA's bevielen me prima qua geluid maar ik merkte wel dat de Klipsch en klap beter waren hoewel de aandacht iets meer op bass mag liggen, maar dat HOEFT niet perse..

Over het gebruik:

Sporadisch zal ik de dopjes op een locatie gebruiken, maar eigenlijk alleen maar op de fiets. Dit zal minder in de regen zijn, maar moet wel een klein drupje kunnen verdragen. Kabelbreuk zal dan ook voornamelijk gebeuren doordat de boel in de knel zit aan t eind v broekzak..maar dat zou wellicht met een haakse aansluiting opgelost kunnen worden.

Vraag is deels: zou ik hiermee een goede keuze doen? Shure SE215 en ander deel van de vraag: wat raden jullie aan?
De Shure SE-lijn heeft wat mij betreft de beste kabels qua degelijkheid (en ze zijn ook nog eens vrij soepel en hebben weinig contactgeluid), en de SE-215 heeft vermoedelijk het geluid wat je zoekt. :)

Al met al lijkt me het een geschikt product voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
De degelijke en vervangbare kabel is precies de reden dat ik voor de SE215 ben gegaan.

Ook ik versleet erg snel koptelefoons en oordopjes totdat ik een koptelefoon van Shure had, en nu dus ook oordopjes.
Erg degelijke kabels, maar zoals eerder aangegeven wel erg lang en vrij zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011

Ik denk dat de Shure SE215 wel een goede keuze zou zijn. Over de kwaliteit van de kabels en de plug hoor ik alleen maar goede dingen. En ze hebben de bassnadruk die jij graag wilt, dit kun je zelf ook zien in de frequentierespons: http://en.goldenears.net/GR_Earphones/5982. Je kunt het ook aflezen in de tabel onderaan de review: ze krijgen +3,5 / 5 bij boomy (nul is neutraal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Tot vorige week had ik deze oortjes
pricewatch: Razer Hammerhead (Groen, Zwart) jammer genoeg was de kabel gebroken (denk ik) De oortjes believen wel redelijk alleen de bass was iets te hard en de geluidskwaliteit viel af en toe tegen.

• In-ears of oordopjes?
Jaren lang heb ik gezworen bij de 'normale' oordopjes maar sinds de hammerheads ben ik fan van de in ears.

Het is vooral belangrijk dat het allemaal mooi klinkt.

Drum and Bass, punk, punk rock, power metal, hard rock, rock af ten toe indierock en pop

Op dit moment sporten, thuis en school ook wil ik ze gebruiken in combinatie met een geluidskaart.

Geen beats of dat door merken. Kwaliteit > uiterlijk

• Wat is het budget?
100 a 110 euro

Ze moeten goed klinken, lang mee gaan en vooral een stevige kabel liggen omdat hierdoor mijn koptelefoons en oortjes altijd kapot gaan.

Zelf zat ik te denken aan deze
pricewatch: Shure SE215 (Zwart)
Goede geluidskwaliteit , stevige kabel en een vervangbare kabel (+1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Tot nu toe versleten:

Over het geluid:

Over het gebruik:

Zoiets lijkt me ook wel wat, wist niet dat er oordopjes waren met detachable cables.
Heb nu wel een goede on-ear headphone (sennheiser momentum) en daar kun je de kabel ook bij vervangen, ideaal.
100 euro is wel prijzig maar m'n vorige oordopjes waren 70 (Dunu Hephaes) en die zijn echt onverwoestbaar (van titanium) op de kabel na, want 1 oortje heeft het begeven :+.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Sennheiser cx 250 vandaag binnengekregen. Vond het geluid prima en ze zaten goed maar moest wel wennen aan in-ear oordopjes, vooral het feit dat het bijna alles afsluit, geeft een raar gevoel. En om de bass goed te horen moet je hem gelijk redelijk hard zetten had ik het idee. Maar het meest irritante vond ik nog dat elke beweging die ik aan de kabel maakte je goed kon horen en dat was zeer storend. Dus die ga ik toch maar terug sturen. Is dat bij de meeste van die in-ear oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Matedeor schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:59:
Sennheiser cx 250 vandaag binnengekregen. Vond het geluid prima en ze zaten goed maar moest wel wennen aan in-ear oordopjes, vooral het feit dat het bijna alles afsluit, geeft een raar gevoel. En om de bass goed te horen moet je hem gelijk redelijk hard zetten had ik het idee. Maar het meest irritante vond ik nog dat elke beweging die ik aan de kabel maakte je goed kon horen en dat was zeer storend. Dus die ga ik toch maar terug sturen. Is dat bij de meeste van die in-ear oordopjes?
Soms wel, dan moet je de kabel achter je oren langs doen.
Afbeeldingslocatie: http://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/2012/09/25/4618fdca-fdc7-11e2-8c7c-d4ae52e62bcc/b9b09f9fc388bfa729c95e25b292dbaf/loop_over_ear.jpg

hoidoei

• AMD1800
Mijn xiaomi piston 2.0s zijn binnen! Ik had ze pas een week geleden besteld bij pandawill, dus ik was blij verrast dat ze er nu al waren.

Ze klinken out of the box al best goed. Het geluid is erg gedetailleerd. Ik hoor nu al een boel dingen die ik eerst eigenlijk niet eens opmerkte met mijn sennheiser mx270s. Ik weet nu iig al zeker dat ze hun 13 euro zeker waard zijn!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
AMD1800 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:11:
Mijn xiaomi piston 2.0s zijn binnen! Ik had ze pas een week geleden besteld bij pandawill, dus ik was blij verrast dat ze er nu al waren.

Ze klinken out of the box al best goed. Het geluid is erg gedetailleerd. Ik hoor nu al een boel dingen die ik eerst eigenlijk niet eens opmerkte met mijn sennheiser mx270s. Ik weet nu iig al zeker dat ze hun 13 euro zeker waard zijn!
Klinkt goed. Deze heb je besteld?

http://www.pandawill.com/...-control-talk-p84667.html

[ Voor 12% gewijzigd door Bas. op 10-09-2014 19:23 ]

• AMD1800
@Bas. : Ja, dat klopt. Je kunt 5 dollar korting krijgen met de code panda2014. :)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zelf ook op zoek naar in ears, zeker nu mijn Samsung set het aan het begeven is. Zal eens een vragenlijst kopiëren en opnieuw invullen.

Standaard Samsung dopjes, vermoedelijk de HS-330. Ze doen wat ze moeten doen, maar niet veel meer dan dat. Geluid klinkt wat ver weg. Ik kan hier goed plaatsen waarom, mogelijk teveel neiging naar hoge tonen, ik kan het niet goed plaatsen, maar het is zeker geen AKG 272HD, met diens neutrale weergave. Nu mag ik waarschijnlijk niet al te veel verwachten van mijn prijsklasse, maar beter dan mijn huidige set moet kunnen.

• In-ears of oordopjes?
In-ear, dopjes vallen er continu uit.

Mijn koptelefoon (AKG K272HD) staat bekend om een neutraal klankbeeld. Zelf ben ik daar zeer over te spreken. Ik zou het niet erg te vinden als ook de IEM in staat om geluid ongeveer weer te geven zoals het is opgenomen.

Alles. Klassiek (van blokfluitsonates uit de barok tot Tjaikovski), diverse rock stijlen (van Jonathan Coulton met zijn indie folk rock tot Bon Jovi), soms wat jazz (wel minder).

Vooral mobiel, voor filmpjes, muziek, spellen en podcasts (dat is op volgorde van voorkeur, ik houd maar 1 podcast bij maar kijk veel filmpjes), mogelijk af en toe op de 3DS of tijdens een LAN-party op de laptop, waar een grote gesloten hoofdtelefoon extra ruimte in de tas meeneemt en mijn team onhoorbaar maakt.

Ik verkies de om kwaliteit bekendstaande merken, maar goed, dat is omdat ik kwaliteit wil. Beats zijn uit den boze.

• Wat is het budget?
Rond de 30 euro

Ik wil zo goed mogelijk geluid voor mijn geld. Verder is een controller/microfoon wel fijn. Deze moet dan wel goed werken met mijn Galaxy Note 3. Ik weet niet of Android en iOS de signalen van een controller anders interpreteren en kon er zo gauw geen info over vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 11-09-2014 02:11 ]

Verwijderd

Vandaag mijn Shure SE215 ontvangen en tevreden met het geluid, Als brildrager kan het wel vervelend worden dat de kabel achter je oren langs moet maar ik heb gemerkt dat ik hem ook direct naarbeneden kan leiden

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
AMD1800 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:36:
@Bas. : Ja, dat klopt. Je kunt 5 dollar korting krijgen met de code panda2014. :)
Thanks! Heb ze besteld. Ik zal mijn ervaringen posten als ik ze ingespeeld heb en ga waarschijnlijk ook het filter verwijderen aangezien het geluid dat nog meer zou verbeteren. Ik zal er verslag hier over doen.

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Heb ook maar de Pistons besteld, 13 euro is ook geen geld.
Die Shures komen ook nog wel :p.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik wacht graag een reviewtje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amanoo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 02:05:
Zelf ook op zoek naar in ears, zeker nu mijn Samsung set het aan het begeven is. Zal eens een vragenlijst kopiëren en opnieuw invullen.
Met respect, maar je hebt wensen en ideeën die behoorlijk in tegenspraak met elkaar zijn.
Standaard Samsung dopjes, vermoedelijk de HS-330. Ze doen wat ze moeten doen, maar niet veel meer dan dat. Geluid klinkt wat ver weg. Ik kan hier goed plaatsen waarom, mogelijk teveel neiging naar hoge tonen, ik kan het niet goed plaatsen, maar het is zeker geen AKG 272HD, met diens neutrale weergave. Nu mag ik waarschijnlijk niet al te veel verwachten van mijn prijsklasse, maar beter dan mijn huidige set moet kunnen.

• In-ears of oordopjes?
In-ear, dopjes vallen er continu uit.

Mijn koptelefoon (AKG K272HD) staat bekend om een neutraal klankbeeld. Zelf ben ik daar zeer over te spreken. Ik zou het niet erg te vinden als ook de IEM in staat om geluid ongeveer weer te geven zoals het is opgenomen.
De AKG 272HD is een hoofdtelefoon, door verschillen in het ontwerp tussen hoofdtelefoons en in-ears is er per definitie verschil in de geluidsweergave. Hoe zeer in-ear maker ook hun best doen, plaatsing en ruimtelijkheid (soundstage) zijn bij in-ears van dezelfde prijs als een hoofdtelefoon in het nadeel. De kleine speakers en plaatsing in het oor maken dat voor een vergelijkbare soundstage, je een duurdere in-ear moet hebben dan de hoofdtelefoon met eenzelfde mate van soundstage zou zijn.
Muziek weergeven zoals het is opgenomen kan het beste met speakers, een goede versterker en een goede bron. In-ears van 30 euro gaan daar echt niet bij in de buurt komen, al kunnen ze prima klinken voor het geld.
Degenen die graag een stevige bass-weergave hebben, komen met in-ears prima aan hun trekken. Dat is door het ontwerp en plaatsing in de gehoorgang juist een sterk punt van in-ears.
Alles. Klassiek (van blokfluitsonates uit de barok tot Tjaikovski), diverse rock stijlen (van Jonathan Coulton met zijn indie folk rock tot Bon Jovi), soms wat jazz (wel minder).

Vooral mobiel, voor filmpjes, muziek, spellen en podcasts (dat is op volgorde van voorkeur, ik houd maar 1 podcast bij maar kijk veel filmpjes), mogelijk af en toe op de 3DS of tijdens een LAN-party op de laptop, waar een grote gesloten hoofdtelefoon extra ruimte in de tas meeneemt en mijn team onhoorbaar maakt.
In-ears hebben net als gesloten hoofdtelefoons vaak de eigenschap geluid te isoleren. Dat is het grootste voordeel t.o.v. de standaard dopjes. Er zijn in-ears die de buitenwereld half door laten klinken. En in de prijsklasse zul je geen enorm goede geluidsisolatie treffen, maar houd in gedachten dat je met een in-ear mogelijk lang niet altijd een teamgenoot kunt verstaan.
Ik verkies de om kwaliteit bekendstaande merken, maar goed, dat is omdat ik kwaliteit wil. Beats zijn uit den boze.

• Wat is het budget?
Rond de 30 euro

Ik wil zo goed mogelijk geluid voor mijn geld. Verder is een controller/microfoon wel fijn. Deze moet dan wel goed werken met mijn Galaxy Note 3. Ik weet niet of Android en iOS de signalen van een controller anders interpreteren en kon er zo gauw geen info over vinden.
Ja, er is een behoorlijk verschil tussen de controllers voor Android, Blackberry tegenover die van Apple. De microfoon kan in 99% van de gevallen altijd wel gebruikt worden, maar het aannemen van telefoontjes en het volume regelen lang niet altijd. Het hangt daarbij niet alleen sterk van het model telefoon of tablet af, maar ook van de software versie, de software van de fabrikant en soms ook de software van de provider.

Je geeft aan graag een A-merk te kiezen plus een afstandsbediening in de kabel te hebben. Dat maakt een Chinese in-ear (via exotische websites) bestellen geen optie. Wat de enige mogelijkheid is om een in-ear te hebben met een afstandsbediening voor die prijs is een Sony exemplaar: http://tweakers.net/categ...HBdAdZtAaj6KgzWD__GJt81J-
Waarbij je een behoorlijke bass nadruk hebt in de weergave van de muziek. Plus een beperkte afstandsbediening en een redelijke kans dat de afstandsbediening werkt voor een Note 3.

Samenvattend: voor het geld kun je niet alles hebben. Wat het meest in de buurt komt is een pricewatch: Philips SHE3590WT (Wit) met een losse kabel waar een afstandsbediening in zit. Of de genoemde Sony, waarbij je de bass nadruk voor lief moet nemen.

Het is simpelweg kiezen tussen je wensen voor het geld. Neutraal geluid, een afstandsbediening voor Android, een prijslimiet van 30 euro en een A-merk; je zult niet alles in één in-ear kunnen vinden.

Succes

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
  • Laatst online: 26-08 13:05
joey1990
Hallo mede tweakers,

Ik ben opzoek na in-ear oordopjes.
Nu is mijn vraag wat de beste zijn.
Ik wil er rond de 30 a 40 euro aan uitgeven.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
joey1990 schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:16:
joey1990
Hallo mede tweakers,

Alvast bedankt!
Ik als niet audiofiel vind de Xiaomi Pistons erg prima (en velen met mij). Maar misschien heb je voor de experts hier wat meer info?
Aankoopadvies
Natuurlijk is dit topic daar ook voor! Het handigste is om bij een vraag om advies, eerst een paar dingen te vertellen. Om ons zo te laten weten wat je nu precies zoekt, denk dan aan:
• In-ears of oordopjes?
• Wat is het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de:
Sennheiser CX300 II en de jbl j22
Iemand een idee welke beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
joey1990 schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:16:
joey1990
Hallo mede tweakers,

Alvast bedankt!
Ik ben erg tevreden over de Vsonic VSD1, 30 euro inclusief verzenden heb ik er voor betaald.
Er is nu ook een VSD3, ik weet niet of deze vergelijkbaar zijn met de VSD1.
Kijk maar eens bij deze shop: http://www.lendmeurears.com/vsonic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:08
joey1990 schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:40:
Toevallig gisteren beide ook in m'n handen gehad en gekozen voor de Sennheiser.
Maar puur gebaseerd op gevoel :P
Ben ook wel benieuwd naar meningen van anderen of ik toch niet beter de JBL's had moeten kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey1990 schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:40:
Van de twee zijn de CX300 II's zonder twijfel de betere. De JBL's hebben en vrij slechte prijs/prestatie verhouding.
Mocht je met wat minder bass (redelijke bass nadruk versus erg veel bass nadruk) genoegen nemen, dan is de Sennheiser CX-215 ongeveer de sweet spot qua waar voor je geld. De CX250 en 200 Street II zijn minder gebalanceerd en daarmee een ietsje minder aantrekkelijke deal voor het geld van een CX-215.
Dat neemt niet weg dat op zich de CX-300 II's wel een stukje beter zijn dan de CX-215's, alleen met een minder goede prijs-kwaliteitsverhouding. Tenzij je veel bass wilt en veel ongecontroleerde bass, dan is de CX-300 II altijd z'n geld waard.

Yihaaa schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:19:
Toevallig gisteren beide ook in m'n handen gehad en gekozen voor de Sennheiser.
Maar puur gebaseerd op gevoel :P
Ben ook wel benieuwd naar meningen van anderen of ik toch niet beter de JBL's had moeten kopen :+
ik zou mezelf niet direct een expert noemen om barrymossel's woorden te gebruiken, maar ben wel in het bezit van o.a. een aardige Sennheiser line-up: de CX-150, de 200 Street II, de 215, de 250, de 300 II en de 400 II. Plus de JBL-22.
in-ear liefhebber? Welneeeee :+

En uit die ervaring kan ik zeggen dat je met de Sennheiser heel waarschijnlijk de betere in-ear hebt. :) De JBL's zijn enigszins dun klinkend en de bass overpowered. Detail weergave is ook minder sterk dan bij de Sennheisers. De prijs in NL is ook in geen verhouding met de in de VS, de thuismarkt van JBL. Daar is de JBL-22 echt een instap in-ear en te koop voor omgerekend (en met 21% belasting in gedachten toegevoegd) ongeveer 18 à 20 euro. Niet de 30 euro van hier.
De concurrentie met bijv. de Sony mdr-ex50lp's (in NL ca. 12 tot 15 euro) kan ie prima aan.

@joey1990

Als je graag verder advies wilt, dan kun je het beste het lijstje dat barry ook al quote daarvoor gebruiken:
Natuurlijk is dit topic daar ook voor! Het handigste is om bij een vraag om advies, eerst een paar dingen te vertellen. Om ons zo te laten weten wat je nu precies zoekt, denk dan aan:
• In-ears of oordopjes?
• Wat is het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
Bluepenguin schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:52:
[...]

Van de twee zijn de CX300 II's zonder twijfel de betere. De JBL's hebben en vrij slechte prijs/prestatie verhouding.
Mocht je met wat minder bass (redelijke bass nadruk versus erg veel bass nadruk) genoegen nemen, dan is de Sennheiser CX-215 ongeveer de sweet spot qua waar voor je geld. De CX250 en 200 Street II zijn minder gebalanceerd en daarmee een ietsje minder aantrekkelijke deal voor het geld van een CX-215.
Dat neemt niet weg dat op zich de CX-300 II's wel een stukje beter zijn dan de CX-215's, alleen met een minder goede prijs-kwaliteitsverhouding. Tenzij je veel bass wilt en veel ongecontroleerde bass, dan is de CX-300 II altijd z'n geld waard.

[...]

ik zou mezelf niet direct een expert noemen om barrymossel's woorden te gebruiken, maar ben wel in het bezit van o.a. een aardige Sennheiser line-up: de CX-150, de 200 Street II, de 215, de 250, de 300 II en de 400 II. Plus de JBL-22.
in-ear liefhebber? Welneeeee :+

En uit die ervaring kan ik zeggen dat je met de Sennheiser heel waarschijnlijk de betere in-ear hebt. :) De JBL's zijn enigszins dun klinkend en de bass overpowered. Detail weergave is ook minder sterk dan bij de Sennheisers. De prijs in NL is ook in geen verhouding met de in de VS, de thuismarkt van JBL. Daar is de JBL-22 echt een instap in-ear en te koop voor omgerekend (en met 21% belasting in gedachten toegevoegd) ongeveer 18 à 20 euro. Niet de 30 euro van hier.
De concurrentie met bijv. de Sony mdr-ex50lp's (in NL ca. 12 tot 15 euro) kan ie prima aan.

@joey1990

Als je graag verder advies wilt, dan kun je het beste het lijstje dat barry ook al quote daarvoor gebruiken:

[...]
Bedankt voor je uitgebreid advies! Ik ga denk ik dan toch voor de sennheiser cx300

Ik had een beats by dre studio hoofdtelefoon geluid was goed maar ik hou niet van zoon ding op je hoofd, ingewikkeld met liggen en pijnlijk en warm voor me oren bij lang gebruik.
Ik wil in ear oortjes en luister meestal gewoon top 40 muziek en dance/house.
Ik heb een iphone 5s en ik wil gewoon dat het geluid helder is en gewoon een goede bass niet met krakkende en storende geluiden

[ Voor 8% gewijzigd door joey1990 op 22-09-2014 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
Mijn creative EP630's zijn na lang dienst doen kapot (1 kant)
Ik gebruik ze veel tijdens motor rijden. Hiervoor wil ik dat mijn volgende in ears ook niet te veel uitsteken.

Heeft iemand nog advies voor max €40 a €50?
Die EP630's zijn nog steeds maar €20 en wel redelijke kwaliteit.

Ik zat zelf te kijken naar:
soundmagic e10(M)
nuforce ne 650m
Sennheiser CX300 & CX400
creative EP630

Ik denk dat de CX300 afvallen, ik heb het idee dat de EP630's de zelfde kwaliteit hebben voor 2/3e van de prijs.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
De reden dat ik op zoek ben naar een eventuele vervanger van mijn huidige in-ears is dat ik een nieuwe muziekspeler ga kopen, de Fiio X-1. Deze bied, als ik de reviews mag geloven, een grote stap voorwaarts ten opzichte van mijn huidige mp3, de Creative Zen (al weer een jaar of 7/8 oud).
Ik wil deze eventueel koppelen met een hoofdtelefoonversterker en denk daarom dat een upgrade in in-ears ook wel op z'n plaats is.

Op dit moment heb ik een Sennheiser CX300II in-ears, deze bevallen prima. In het verleden Ultimate Ears MetroFi 220 of 170 gehad, deze zijn kapot gegaan en een vervanger was niet te krijgen. Deze zijn me tot nu toe het beste bevallen.
• In-ears of oordopjes?
De in-ears dus, de meeste oordoppen krijg ik niet eens in mijn oor (de laatste die ik geprobeerd heb werden geleverd bij mijn HTC One X, die waren veel te groot).
Het liefst een helder geluid met niet te veel bas, maar wel bas wanneer het hoort. En mag graag in het geval van metal/hard rock de verschillende instrumenten goed kunnen horen.
Meestal metal en hardrock, in verschillende subgenres (heavy metal, stoner, thrash metal etc) maar luister af en toe ook trance, game soundtracks (vooral Halo & Assassin's Creed) en gewoon naar de radio.
Meestal op kantoor en thuis, maar ook in het ov en op de fiets. In de laatste twee situaties zet ik hem niet zo hard, dus de muziek moet dan ook nog goed klinken.
Ik heb zo geen merkvoorkeur, heb in het verleden verschillende merken gehad.
• Wat is het budget?
Tussen de 80-120 euro.
Makkelijk schoon te maken en goede beschikbaarheid van vervangende dopjes (deze ben ik in het verleden wel eens kwijtgeraakt, en zijn soms moeilijk aan te komen)

Ik heb al even rondgekeken en de Shure SE215 en Brainwavz S5 zagen er wel goed uit, maar het principe van de kabel om je oor heen schuiven bevalt me niet helemaal, maar als het een bijkomstigheid is in deze prijs/kwaliteitsklasse dan kan ik daar mee leren leven.

[ Voor 5% gewijzigd door Rik027 op 22-09-2014 16:38 ]

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een tijd terug heb ik bij iBood een duopack TDK EB950 besteld. Één van de setjes werd toen geleverd met foam tips en de ander met silecone om een of andere reden. Ik heb altijd wat moeite om in-ear dopjes in m'n oren te krijgen en te houden, al gaat het met tips van maatje small meestal wel redelijk. De foam tips bleven echter prima zitten en brachten ook het geluid iets beter over. Helaas ben ik een mini-foam-tip verloren en had het andere setje uberhaupt geen foam tips :(

TLDR: Nu de vraag; Waar kan ik voor een redelijke prijs twee/vier setjes foam tips in maatje ieniemini vinden? En zijn deze gewoon universeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey1990 schreef op maandag 22 september 2014 @ 01:39:
[...]

Bedankt voor je uitgebreid advies! Ik ga denk ik dan toch voor de sennheiser cx300

Ik had een beats by dre studio hoofdtelefoon geluid was goed maar ik hou niet van zoon ding op je hoofd, ingewikkeld met liggen en pijnlijk en warm voor me oren bij lang gebruik.
Ik wil in ear oortjes en luister meestal gewoon top 40 muziek en dance/house.
Ik heb een iphone 5s en ik wil gewoon dat het geluid helder is en gewoon een goede bass niet met krakkende en storende geluiden
Veel luisterplezier! :)

Joolee schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:57:

TLDR: Nu de vraag; Waar kan ik voor een redelijke prijs twee/vier setjes foam tips in maatje ieniemini vinden?
op o.a. eBay zijn voordelig heel veel soorten in-ears tips van foam te vinden. Ook de originele tips van Shure en de Complyfoam tips van Logitech/UE kun je er vinden.
Neemt niet weg dat je in ruil voor het prijsvoordeel een redelijke kans op namaak hebt bij de Shure en Logitech/UE opzetstukjes. Wat dat betreft ben je iets duurder maar wel zekerder af met bijv. Comply tips zoals die bij Nederlandse shops als o.a. hdphns.com te koop zijn.
En zijn deze gewoon universeel?
Ja en nee. De aansluitpunten op de in-ears zijn wel vrijwel allemaal ongeveer van dezelfde grootte, maar zeker niet gelijk. Dat betekent in de praktijk dat je van veel in-ears zo de opzetstukjes over kunt zetten, maar bij een deel niet: daar zitten té grote of té kleine nozzles/aansluitpunten op. Dan past het niet of gaat de sleeve erg snel los, met een behoorlijke kans op het verliezen er van.
Puur afgaande op foto's van de genoemde TDK, schat ik in dat die een íets grotere nozzle dan gemiddeld hebben. Waarschijnlijk gaat het wel passen, maar ik geef je geen garantie ;)
Mocht je in het omgekeerde geval ooit een keer nozzles kleiner dan gemiddeld hebben op een in-ear, dan kun je e.e.a. soms goed oplossen met een heel klein stukje tape om de aansluitpunten als het ware wat dikker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:35
Heeft iemand toevallig ervaring met vervangende in-ear tips voor Xiaomi piston V2 ?
De originele zijn te klein voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
mhulsegge schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:13:
Heeft iemand toevallig ervaring met vervangende in-ear tips voor Xiaomi piston V2 ?
De originele zijn te klein voor mij.
Geldt dat ook voor de grootste? Grote oren heb je dan ! :p

Bij de Piston 2 moet je er op letten dat de opening net zo groot is als de driver. De drivers zijn namelijk groter dan gemiddeld bij deze doppen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 12-09 16:35
Barry|IA schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

Geldt dat ook voor de grootste? Grote oren heb je dan ! :p

Bij de Piston 2 moet je er op letten dat de opening net zo groot is als de driver. De drivers zijn namelijk groter dan gemiddeld bij deze doppen.
Helaas wel blijkbaar. De grootste bij de pistons floept er zo uit, of als die blijft zitten is het geluid ruk.
Ik heb de tips van mijn vorige headset over gezet (Marley ofzo), welke net ietsjes groter zijn, en dit werkt net wat beter, hoewel ik de doppen toch gevoelsmatig "te ver" in mijn oor moet proppen om het geluid moi te vinden klinken.
Het ligt niet aan de dopjes zelf, dat geluid is goe, maar die tips zitten gewoon niet goed genoeg bij mij
Wat misschien het verschil verklaart waarom dezelfde tips bij de vorige headset wel lekker zaten, is misschien omdat er net iets meer ruimte was tussen de tips en het begin van het brede stuk van de doppen zelf (sorry voor de kromme beschrijving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Even een berichtje over RHA in-ears van mij. Ik had ongeveer een half jaar geleden de MA750i vanuit de Apple Store besteld, en ongeveer twee weken geleden was het geluid uit het linker oortje niet meer goed. De bass hoorde je niet meer zoals normaal. Contact gehad met klantenservice RHA, vertelden mij om het op te sturen voor inspectie. Kreeg eergister gewoon een compleet nieuw setje thuis binnen! Super service van RHA, en dan te bedenken dat je drie jaar garantie hebt via hun. Top!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Laatst online: 23-06 21:09
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede in-ear oordop. Mijn budget is 70-110 euro, luister veel HipHop en wil niet een al te harde bass. Geluid moet zuiver zijn en mooi helder (niet schel). De oordopjes wil ik niet over mijn oor heen dragen, anders had ik denk ik de RHA MA750i gekocht.

Hebben jullie enige suggesties voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Het lijkt mij eerlijk gezegd zonde om 100 euro uit te geven voor dopjes als je naar hip hop luistert.

Meeste opnamens zijn belabberd. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar over het algemeen is het al op clipnivo opgenomen en flink aangedikt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bluepenguin schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:55:
[...]

Veel luisterplezier! :)

[...]
op o.a. eBay zijn voordelig heel veel soorten in-ears tips van foam te vinden. Ook de originele tips van Shure en de Complyfoam tips van Logitech/UE kun je er vinden.
Neemt niet weg dat je in ruil voor het prijsvoordeel een redelijke kans op namaak hebt bij de Shure en Logitech/UE opzetstukjes. Wat dat betreft ben je iets duurder maar wel zekerder af met bijv. Comply tips zoals die bij Nederlandse shops als o.a. hdphns.com te koop zijn.

[...]

Ja en nee. De aansluitpunten op de in-ears zijn wel vrijwel allemaal ongeveer van dezelfde grootte, maar zeker niet gelijk. Dat betekent in de praktijk dat je van veel in-ears zo de opzetstukjes over kunt zetten, maar bij een deel niet: daar zitten té grote of té kleine nozzles/aansluitpunten op. Dan past het niet of gaat de sleeve erg snel los, met een behoorlijke kans op het verliezen er van.
Puur afgaande op foto's van de genoemde TDK, schat ik in dat die een íets grotere nozzle dan gemiddeld hebben. Waarschijnlijk gaat het wel passen, maar ik geef je geen garantie ;)
Mocht je in het omgekeerde geval ooit een keer nozzles kleiner dan gemiddeld hebben op een in-ear, dan kun je e.e.a. soms goed oplossen met een heel klein stukje tape om de aansluitpunten als het ware wat dikker te maken.
Thx. Ik heb uiteindelijk de Comply TX-400 besteld. Die zitten best goed maar ik had denk ik toch voor small moeten gaan. Alsnog is het een hele grote verbetering op de siliconen tips. Op de website is een compatibility lijst te vinden. Dan hoef je niet te gokken of een bepaald type tips wel gaat passen op je dopjes.

Op de comply website zelf zijn de verzendkosten nogal hoog dus uiteindelijk bij een shop in Nederland besteld. Wel leuk dat, als je tijdens het bestelproces stopt met bestellen, je een mailtje krijgt met de algemene coupon code "ComeBack" voor 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik ben ook op zoek naar nieuwe in-ears. Omdat mijn oude het begeven hebben helaas..

•Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Ik heb nu een setje IE2's van Bose. Deze bevallen prima, echter worden ze niet meer gemaakt, helaas

• In-ears of oordopjes?
Als ik t allemaal goed volg zijn dit in-ears, dus in-ears.

Het liefst een helder geluid met wat bass. Ik luister eigenlijk alle genres aan muziek, dus elektronische muziek moet goed klinken, maar metal bijvoorbeeld ook. Die IE2's deden dat prima naar mijn mening.

Tegenwoordig elektronische muziek, en zo nu en dan rock/metal. Het enige wat ik niet luister is rap of r&b

Meestal op kantoor en thuis, maar ook in het ov en op de fiets.

Ik neig heel erg naar Bose, maar dat is vooral omdat ik niet weet wat er voor goeds op de markt is.

• Wat is het budget?
Tussen de 100-300 euro

Het voordeel aan de Bose's vond ik dat ze heel degelijk zijn, dus het draad moet stevig zijn. Tevens is het fijn als ze makkelijk schoon te maken zijn.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
ShadowAS1 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:31:
Ik ben ook op zoek naar nieuwe in-ears. Omdat mijn oude het begeven hebben helaas..

Ik heb nu een setje IE2's van Bose. Deze bevallen prima, echter worden ze niet meer gemaakt, helaas

• In-ears of oordopjes?
Als ik t allemaal goed volg zijn dit in-ears, dus in-ears.

Het liefst een helder geluid met wat bass. Ik luister eigenlijk alle genres aan muziek, dus elektronische muziek moet goed klinken, maar metal bijvoorbeeld ook. Die IE2's deden dat prima naar mijn mening.

Tegenwoordig elektronische muziek, en zo nu en dan rock/metal. Het enige wat ik niet luister is rap of r&b

Meestal op kantoor en thuis, maar ook in het ov en op de fiets.

Ik neig heel erg naar Bose, maar dat is vooral omdat ik niet weet wat er voor goeds op de markt is.

• Wat is het budget?
Tussen de 100-300 euro

Het voordeel aan de Bose's vond ik dat ze heel degelijk zijn, dus het draad moet stevig zijn. Tevens is het fijn als ze makkelijk schoon te maken zijn.
De Bose IE2's kun je nog gewoon kopen, zie: pricewatch: Bose IE2 (Zwart)
Als die goed bevielen, waarom niet nog een keer die kopen?

Mocht je iets anders willen, houdt er dan rekening mee dat de Bose IE2's niet bepaald normaal klinken. Het geluid kenmerkt zich door heel zachte hoge tonen (weinig treble), en heel harde lage tonen (veel bass). Als dat geluid je goed beviel dan moet je iets vergelijkbaars kopen. Zie: http://en.goldenears.net/13633 Treble relative to midrange: -3 op een schaal van -5 tot 5. Bass relative to midrange: +3,5 op een schaal van -5 tot 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Laatst online: 12-09 17:48
Brainwavz M1 kwijt geraakt gister, bevielen goed maar misschien is dat gewenning
• In-ears of oordopjes?
In-ear
-
House,Deep house, Techno etc
Onderweg naar school voornamelijk
Nee
• Wat is het budget?
50 euro +- importeren is voor mij geen probleem mits dhl of fedex verzending
Nee

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deckkie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 10:12
Ik zit een beetje met een dilemma.

Na twee jaar genoten te hebben van mijnV-moda M80 ben ik toe aan iets nieuws.
Eigenlijk was ik van plan om IEMs te kopen. Lekker klein en minder opvallend dan koptelefoons.
Nadat ik een beetje op het internet had gekeken bleek echter dat koptelefoons in prijs/kwaliteit verhouding veel beter zijn. De muziekkwaliteit van koptelefoons zou gemiddeld twee keer beter zijn dan IEMs (head-fi forums). Veel Head-fiers waren hiervan overtuigd. Ten eerste ben ik er redelijk zeker van dat hoe goed die site ook is, het wel overbevolkt is met mensen die gigantische bias hebben.

Het bijzondere hieraan is dat reviews dit verschil in geluidskwaliteit niet echt laten blijken. In tegendeel, veel goedkopere IEMs (100-200) krijgen hele goede scores, terwijl koptelefoons in deze prijsklasse toch vaak problemen hebben om een echt goed geluid te leveren.

(tldr) Mijn vraag is of de mensen hier het eens zijn met de stelling dat IEMs een slechtere prijs/kwaliteitsverhouding hebben dan koptelefoons.

En misschien een vervolgvraag: welke IEMs raden jullie aan voor 100-200 euro.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Deckkie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:02:
Ik zit een beetje met een dilemma.

[...]

(tldr) Mijn vraag is of de mensen hier het eens zijn met de stelling dat IEMs een slechtere prijs/kwaliteitsverhouding hebben dan koptelefoons.
Nee. IEMs hebben een ander soort geluid dat koptelefoons, maar niet gelijk superieur of inferieur aan koptelefoons. Het laag van IEMs is doorgaans minder gekleurd (los van het algehele niveau dat vaak veels te hoog ligt), met minder vervorming. Het hoog goed krijgen is met IEMs wel weer moeilijk (alhoewel dat met headphones ook niet makkelijk is). Maar het is gewoon anders, en het beste is natuurlijk ook om beiden te hebben.
allesvooriphone schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:39:
Brainwavz M1 kwijt geraakt gister, bevielen goed maar misschien is dat gewenning

[...]

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Gewoon weer Brainwavz M1 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 10:30
Ik ben opzoek naar een leuk paar nieuwe in-ear oordopjes die ik makkelijk mee naar school kan nemen (mijn audio technica a50m zijn daar wat te groot voor :P)

Heb tot nu toe nog geen oordopjes gehad,ik heb sinds kort pas een "studio" koptelefoon (audio-technica a50m) ik ben nog erg nieuw in de wereld van de audio

• In-ears of oordopjes?
In-ears

Geen overpowerde bass,maar hij moet er wel duidelijk zijn waar die hoort.

Voor de rest moeten ze een beetje veelzijdig zijn,ik luister naar bijvoorbeeld veel naar muziek van Daft Punk,maar als ik opeens naar een orchestra wil luisteren of metal moet dat niet heel vreemd gaan klinken

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?

Ik ben ze van plan om te gaan gebruiken voor school dus ik denk dat ik ze elke dag wel even zou gaan gebruiken.Alleen om na (of tijdens) de les wat muziek te luisteren of het geluid van me game horen etc..

Nee,maar mijn voorkeur gaat nou niet echt uit naar de geluidsproducten met een artiestennaam erop....

• Wat is het budget?
Het liefst niet te duur, maximaal rond de 50 euro (of er moet een heel goed alternatief zijn wat niet te ver erboven ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Portalizer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik ben op zoek naar nieuwe in-ear oordopjes en kwam de nieuwe Sennheiser cx 3.00 tegen. Persoonlijk vind ik ze er erg mooi uit zien. Echter is er over dit product nog weinig te vinden. Heeft iemand hier er ervaring mee? Of weet iemand een site waar ik goede reviews van dit product kan vinden?

Edit: Helemaal nieamand? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Portalizer op 27-10-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak hier naar tevredenheid gebruik van de Shure SE215 oordoppen, zoals aan aantal anderen.
Nu heb ik van de week ook de Hifiman RE-400 besteld, ik ben namelijk erg benieuwd naar hoe ze klinken, en ik denk dat het een mooie afwisseling is van de Shure's Het kan nooit kwaad om af en toe eens te wisselen tussen In Ears.

Nu heb ik alleen een andere vraag, ik gebruik de Shure's (en straks de RE-400) i.c.m. een Sansa Clip Zip + Rockbox. Ik vroeg me alleen af of er hier mensen zijn die hun IEM's onderweg gebruiken met een portable versterker, bijvoorbeeld een Fiio E6 oid. En of dat werkelijk een groot verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:56:
Ik maak hier naar tevredenheid gebruik van de Shure SE215 oordoppen, zoals aan aantal anderen.
Nu heb ik van de week ook de Hifiman RE-400 besteld, ik ben namelijk erg benieuwd naar hoe ze klinken, en ik denk dat het een mooie afwisseling is van de Shure's Het kan nooit kwaad om af en toe eens te wisselen tussen In Ears.

Nu heb ik alleen een andere vraag, ik gebruik de Shure's (en straks de RE-400) i.c.m. een Sansa Clip Zip + Rockbox. Ik vroeg me alleen af of er hier mensen zijn die hun IEM's onderweg gebruiken met een portable versterker, bijvoorbeeld een Fiio E6 oid. En of dat werkelijk een groot verschil maakt?
ja, je kunt een verschil horen. Hoe het verschil is, hangt sterk af van de portable versterker. Een Shure SE215 heeft t niet nodig, met de Hifiman kun je waarschijnlijk iets meer verschil krijgen.

Let er wel op dat je een tweetal uitstekende in-ears hebt en een prima mp3-speler (met Rockbox). De versterker zal dus eveneens bovengemiddeld goed moeten zijn. Anders heb je namelijk een versterker die je geluidskwaliteit niet ten goede komt en bij de echt basale versterkers gaat de geluidskwaliteit achteruit.
In-ears hebben zelden een portable versterker echt nodig, al kun je er lichte winst mee halen. Hoewel het technisch iets anders ligt, komt het er op neer dat je min of meer twee soorten portable versterkers hebt: versterkers die niks meer doen dan het signaal versterken en eventueel een lichte bass-boost geven (ervaren veel mensen positief en de duurdere exemplaren (vaak aangeduid als DAC's) die naast versterken ook een goede geluidsprocessing hebben. Met de tweede categorie valt er voor jou winst te behalen. De eerste soort kun je gebruiken om bij de Hifiman de 'scherpe kantjes' van het geluid af te halen. Maar daar koop je in de regel dan weer geen Hifiman voor ;)
Niet dat je geen verschil kunt maken met een versterker voor onderweg, maar naar mijn idee kun je bij in-ears vaak veel beter die 100 euro gebruiken voor een betere in-ear. Meer geluidswinst. En ten tweede, en ook dat is een mening, heb je niet zo veel aan erg dure in-ears onderweg in verhouding tot de kosten en de fragiliteit.

Als je toch zoiets wilt, dan heb je met een E6 een beperkte winst. Dat is meer een versterker voor hoofdtelefoons dan in-ears. Met bijv. een E11 van Fiio kun je echt een stap maken, maar dan loopt de prijs ook weer op.
Bovenstaande is hoe ver mijn kennis over de door jou gebruikte in-ears i.c.m.versterkers gaat. Zover ik weet zou je hier op het forum misschien nog Heilige Kaas wat kunnen vragen hierover, maar ik raad je eigenlijk sterk aan één van de internationale fora te proberen. Het is toch vrij specifiek wat je vraagt :)
bv. head-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Portalizer schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:11:
Ik ben op zoek naar nieuwe in-ear oordopjes en kwam de nieuwe Sennheiser cx 3.00 tegen. Persoonlijk vind ik ze er erg mooi uit zien. Echter is er over dit product nog weinig te vinden. Heeft iemand hier er ervaring mee? Of weet iemand een site waar ik goede reviews van dit product kan vinden?

Edit: Helemaal nieamand? :?
het is een gloednieuw product, de introductie stond / staat gepland voor half november in NL. Een paar webshops bieden m nu al aan, maar dat is het wel.
Op enkele testers met de eerste productie samples na, heeft vrijwel niemand de CX3.00 nog gehoord. Enkelen hebben wel al hun exemplaar binnen, maar anders dan 'unboxing' video's heb ik daarvan nog niet gezien op de fora.

Je zou het als één van de eersten kunnen proberen :) Het gaat om een Sennheiser product, dus je kunt je er eigenlijk geen buil aan vallen. Kans is er redelijk dat de in-ears (gezien de product-lijn) een lichte tot duidelijke bass-nadruk hebben.
Dat gezegd: geen garanties uiteraard. Maar mocht je ze kopen dan ben ik erg benieuwd naar een review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist deze besteld :)
Alleen vandaag hier in de aanbieding en scherp geprijsd. Bij overige shops betaal je meer dan 100 euro!
Voor dat geld kan ik mij er haast geen buil aan vallen, en de reviews zijn overwegend positief.

Ik heb nu nog Zagg oordopjes welke een prima geluid geven, maar de dopjes willen nogal eens uit mijn oren vallen. En helaas heb ik de 'spare' dopjes niet meer.
Dus met een beetje mazzel kan ik foampies uitwisselen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Mijn AKG K340 in-ears blijken na een tijd stil te hebben gelegen stuk te zijn, het geluid is aan één kant flink zachter.

Nu moet ik binnenkort naar New York voor m'n werk en heb daar wat vrije tijd, dus ik kan eventueel daar nieuwe halen voor op de terugweg. That said, zijn er US-specifieke dingen die daar redelijk goedkoop te krijgen zijn? (Zeg +/- 60-80 dollar)

Ik vond de AKG K340's destijds goed genoeg, maar ze neigen wel een beetje naar een donker klankbeeld met wat wollig laag. Aangezien ik al een paar jaar geen noodzaak meer heb tot het gebruiken voor oordopjes ben ik "er een beetje uit."

Ben wel een behoorlijke audiofiel dus als jullie goede deals weten ben ik daar heel benieuwd naar :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zie nu op iBood een Denon setje dat precies claimt datgene te zijn dat ik wil. Helaas kan ik weinig reviews vinden. Iemand enig idee wat ik ervan mag verwachten? Ik wil juist een neutraal geluid, dus het vlakke frequentierespons dat het zou hebben klinkt positief. Microfoon erop is ook fijn. Prijs is iets meer dan ik oorspronkelijk wilde uitgeven.

Zou dit het geld waard zijn? Of kan ik toch beter naar Sennheiser of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Amanoo schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:27:
Ik zie nu op iBood een Denon setje dat precies claimt datgene te zijn dat ik wil. Helaas kan ik weinig reviews vinden. Iemand enig idee wat ik ervan mag verwachten? Ik wil juist een neutraal geluid, dus het vlakke frequentierespons dat het zou hebben klinkt positief. Microfoon erop is ook fijn. Prijs is iets meer dan ik oorspronkelijk wilde uitgeven.

Marketingkreten als professioneel afgestemd op een vlakke frequentierespons zou ik niet teveel aandacht aan schenken. Dat kan iedereen roepen.

De goedkope Sennheisers staan nou niet bekend om hun neutrale geluid. Het geluid van de Sennheisers is vrij laid-back met een milde bassnadruk. Wil je echt een neutraal geluid dan moet je eerder aan een Hifiman RE-400 denken. Die liggen dan weer boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Zelf ook eens een setje van Denon gehad, was iets duurder maar wat een rukspul zeg...
Zat voor geen meter, klonk echt berroerd vergeleken met m'n Brainwavz M2 die na 2 jaar waren verzopen in de wasmachine en na een paar week was de kabel al stuk bij de afstandsbediening.
Ze mogen dan misschien aardige koptelefoons en speakers maken maar ik zou niet gauw weer iets van Denon kopen, helemaal als er geen reviews zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Remcom00 op 01-11-2014 13:55 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is een relatief nieuw product, iets van een half jaar terug aangekondigd door Denon NL. Een paar webshops bieden m wel aan, maar zover ik weet is dat ook nog niet al te lang.

Daarmee lijkt het vooral een manier van Denon om er wat meer weg te zetten in de markt en juist die reviews etc. online te krijgen. Of per ongeluk ontstane overstock weg te krijgen.
De in-ears die ik zelf heb en heb gehoord van Denon zijn vrij gemiddeld en niet bijzonder voor het geld, de versterkers, hoofdtelefoons en speakers die Denon maakt zijn een stuk interessanter. Wat dat betreft een merk waarbij ik je voor hun in-ears niet direct zou aanraden een gok te nemen.

Neemt niet weg dat het waarschijnlijk geen echt slecht geluid is, en zeker de microfoon erbij maakt het een best interessante in-ear set. Houd wel in gedachten als je wilt dat "een echt neutraal" geluid bij in-ears van dit geld niet 'echt' te vinden is. En persoonlijk vind ik de meegeleverde eartips van Denon meestal niet erg goed voor het geld.
Succes met je head-fi vraag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag de RE-400 in huis. Inderdaad lekker neutraal en stemmen die lekker klinken. Ze klinken praktisch hetzelfde als mijn luidsprekers (Scan Speak Reference Monitors). Nu wil ik echter alleen wat fijnere tips erop zetten. Aangezien ik echt kleine oorkanalen heb is dat nogal een dingetje. De bijgeleverde small double flange zitten het lekkerst, maar heb het idee dat het toch echt een stuk beter kan. Ze zitten voor mijn gevoel niet echt diep. Er zaten ook Comply's maatje M bij, maar die pastten dus gewoon echt niet (ja, ik heb ze opgerold). Heeft er iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wat zou eigenlijk de beste keuze zijn als je IEMs wil voor zo'n 40, misschien 50, euro, en je wil een zo neutraal mogelijk geluid? Bij voorkeur met microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Amanoo schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:39:
Wat zou eigenlijk de beste keuze zijn als je IEMs wil voor zo'n 40, misschien 50, euro, en je wil een zo neutraal mogelijk geluid? Bij voorkeur met microfoon.
Deze misschien?
http://www.lendmeurears.com/vsd3s/
Geen microfoon echter...

Zelf gebruik ik de VSD1, kosten € 30, zonder microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:50
Ik ben lange tijd trouwe koptelefoon gebruiker en vindt eerlijk gezegd een koptelefoon ook fijner in de trein :p
Nu is het niet altijd handig om altijd een koptelefoon te gebruiken vanwege warrig haar als die eraf gaat waardoor ik de rest van de dag er zo bij blijf lopen dus wil ik weer "af en toe" oordopjes gebruiken.

Het geluid echter valt altijd tegen bij de dopjes die ik koop en de in ears die ik heb gekocht ( iets van 3 setjes uit mijn hoofd) doen enorm veel pijn. Het laatste setje wat ik kocht was Xiaomi pistons V2.

Qua geluid best prima, maar in vergelijking met mijn Beats Studio (ik weet dat velen van dit merk walgen, ik vind ze qua design prachtig en geluid prima :p) is het geluid beduidend minder spectaculair.

De pijn die ik vaak heb is ook extreem moet ik zeggen. Het is zo'n pijn die doortrekt naar mijn nek, ik weet niet of dit normaal is maar het is voor mij ondragelijk en ik hou het ook niet langer uit dan 10 min. met zulke dingen in mijn oor. Het maakt niet uit welke oortip ik gebruik, de pijn is er. Het komt omdat het buisje denk ik te groot is voor mijn oorkanaal.

Mijn vraag nu is zijn er in-ears met minder grote buisjes of met "comfortabele" tips voor een zacht prijsje? €50 - €75 ? (meer wil ik eigenlijk niet uitgeven want ik ga denk ik niet meteen mijn koptelefoon opzij zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
IseT schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:30:
Ik ben lange tijd trouwe koptelefoon gebruiker en vindt eerlijk gezegd een koptelefoon ook fijner in de trein :p
Nu is het niet altijd handig om altijd een koptelefoon te gebruiken vanwege warrig haar als die eraf gaat waardoor ik de rest van de dag er zo bij blijf lopen dus wil ik weer "af en toe" oordopjes gebruiken.

Het geluid echter valt altijd tegen bij de dopjes die ik koop en de in ears die ik heb gekocht ( iets van 3 setjes uit mijn hoofd) doen enorm veel pijn. Het laatste setje wat ik kocht was Xiaomi pistons V2.

Qua geluid best prima, maar in vergelijking met mijn Beats Studio (ik weet dat velen van dit merk walgen, ik vind ze qua design prachtig en geluid prima :p) is het geluid beduidend minder spectaculair.

De pijn die ik vaak heb is ook extreem moet ik zeggen. Het is zo'n pijn die doortrekt naar mijn nek, ik weet niet of dit normaal is maar het is voor mij ondragelijk en ik hou het ook niet langer uit dan 10 min. met zulke dingen in mijn oor. Het maakt niet uit welke oortip ik gebruik, de pijn is er. Het komt omdat het buisje denk ik te groot is voor mijn oorkanaal.

Mijn vraag nu is zijn er in-ears met minder grote buisjes of met "comfortabele" tips voor een zacht prijsje? €50 - €75 ? (meer wil ik eigenlijk niet uitgeven want ik ga denk ik niet meteen mijn koptelefoon opzij zetten)
Hm, de Pistons worden over het algemeen erg goed ontvangen en krijgt goede reviews (zeker voor de prijs).

Wat bedoel je met spectaculair? Voor mij kan dat namelijk anders zijn dan voor jou. Ik hoor graag alle instrumenten duidelijk apart, het liefste met een zo groot mogelijke soundstage. Dat is mijn spectaculair, maar ik neem aan dat die van jou zware Bass betreft?

Als je Bass wilt kun je het beste In-Ears nemen. Maar die gaan inderdaad wel je oren in. Anders zijn 'Buds' misschien een optie, hoewel die over het algemeen niet echt goed afsluiten en geluid lekken (en naar mijn mening vaak niet fijn zitten).
Misschien is een IEM wat? Ik heb het idee dat die niet echt diep in je oren zitten omdat de behuizing eigenlijk in je oor ligt.
Over het algemeen zijn die wat duurder, hoewel er volgens mij ook redelijk goede aziatische merken zijn als VSONIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben lange tijd trouwe koptelefoon gebruiker en vindt eerlijk gezegd een koptelefoon ook fijner in de trein

de enige soort in-ears die ik ken die je in dezelfde mate "meenemen in een film of muziek" zijn Beats in-ears. De bass boost is niet eens zo heel uniek, maar de 'souplesse' waarmee bas en zang op elkaar aansluiten en benadrukt worden wel redelijk.
Wat qua bass in de buurt komt zijn o.a. de JVC FXX's / detonators. Maar dat is veel meer een droge en harde bass, die het beste bij bijv. techno en hardcore past. En daarmee niet zo zeer op rap, top40 en RnB is afgestemt als de Beats. De Souls by Ludacris en 50's SMS audio producten komen ook een stukje in de buurt.
Je zou eens kunnen kijken of je op je huidige in-ears met een andere eartip beter kunt laten passen. Wanneer je met de small foam's bij je huidige in-ears nog te grote sleeves hebt, dan zou je kunnen kijken naar bijv. http://www.shure.nl/producten/accessoires/eaylf1-10 . In Nederland o.a. te koop bij webwinkels zoals die van Bax. Het is een soort open foam, dat je in kunt drukken en dan snel in de oren kunt doen, voordat het uitzet en een je oren goed afsluit.
Een andere optie kan Comply foam zijn, ook bij diverse Nederlandse webshops te koop. Vermijd daarbij liever eBay, daar staat ook af en toe nep-spul tussen. Eenzelfde soort idee, alleen hebben dergelijke sleeves een fijnere structuur. Het materiaal is wat dichter/compacter/steviger en daarmee heb je ook een iets minder 'open' geluid, maar wel meer bass en ietsje vollere middentonen.
Waarschijnlijk is comply een stukje minder geschikt voor jou dan de genoemde Shure tips. Voor allebei geldt dat ze niet gemaakt zijn voor Pistons, maar bij veel in-ears die een nozzle (tuutje waarachter de speakertjes van de in-ear zitten en aansluitpunt voor de opzetstukjes) van 4 tot 5 mm hebben werkt het prima. Soms kun je met een héél klein beetje tape om de nozzle doen de sleeves beter laten aansluiten.

Waarschijnlijk zijn er in het topic geen artsen, maar bovenstaande geeft de indruk dat het ronduit onverstandig is om mee door te gaan. Pijn is in de regel een teken van het lichaam dat iets niet goed is. Voor sommigen zijn in-ears simpelweg niet geschikt, leg je er in dat geval bij neer.
Niet negatief of bemoederend bedoeld, maar je snapt wat ik bedoel?

Zo zijn er ook mensen die simpelweg niet tegen de stilte kunnen die een in-ear met zich mee brengt. Worden ze dan toch gevraagd die dingen te dragen, dan heb je het in uitzonderlijke gevallen over mensen die bijv. gedesoriënteerd of half in paniek raken omdat ze de omgeving niet meer kunnen horen.

Als ik je mag adviseren, zou ik in jouw geval eerst kijken naar het comfortabel maken van in-ears m.b.v. andere opzetstukjes. Lukt dat niet, dan hoef je ook niet naar andere in-ears te kijken.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:50
DGonlag2 schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:25:
[...]

Hm, de Pistons worden over het algemeen erg goed ontvangen en krijgt goede reviews (zeker voor de prijs).

Wat bedoel je met spectaculair? Voor mij kan dat namelijk anders zijn dan voor jou. Ik hoor graag alle instrumenten duidelijk apart, het liefste met een zo groot mogelijke soundstage. Dat is mijn spectaculair, maar ik neem aan dat die van jou zware Bass betreft?

Als je Bass wilt kun je het beste In-Ears nemen. Maar die gaan inderdaad wel je oren in. Anders zijn 'Buds' misschien een optie, hoewel die over het algemeen niet echt goed afsluiten en geluid lekken (en naar mijn mening vaak niet fijn zitten).
Misschien is een IEM wat? Ik heb het idee dat die niet echt diep in je oren zitten omdat de behuizing eigenlijk in je oor ligt.
Over het algemeen zijn die wat duurder, hoewel er volgens mij ook redelijk goede aziatische merken zijn als VSONIC.
Met minder spectaculair bedoel ik vooral dat het minder "vol" klinkt. Ik luister veel EDM en dergelijke muziek waarbij de bass met koptelefoon gewoon wat meer Kick heeft. Met oordopjes is dat gevoel gewoon veel minder.
Bluepenguin schreef op maandag 03 november 2014 @ 01:11:
[...]
de enige soort in-ears die ik ken die je in dezelfde mate "meenemen in een film of muziek" zijn Beats in-ears. De bass boost is niet eens zo heel uniek, maar de 'souplesse' waarmee bas en zang op elkaar aansluiten en benadrukt worden wel redelijk.
Wat qua bass in de buurt komt zijn o.a. de JVC FXX's / detonators. Maar dat is veel meer een droge en harde bass, die het beste bij bijv. techno en hardcore past. En daarmee niet zo zeer op rap, top40 en RnB is afgestemt als de Beats. De Souls by Ludacris en 50's SMS audio producten komen ook een stukje in de buurt.

[...]

Je zou eens kunnen kijken of je op je huidige in-ears met een andere eartip beter kunt laten passen. Wanneer je met de small foam's bij je huidige in-ears nog te grote sleeves hebt, dan zou je kunnen kijken naar bijv. http://www.shure.nl/producten/accessoires/eaylf1-10 . In Nederland o.a. te koop bij webwinkels zoals die van Bax. Het is een soort open foam, dat je in kunt drukken en dan snel in de oren kunt doen, voordat het uitzet en een je oren goed afsluit.
Een andere optie kan Comply foam zijn, ook bij diverse Nederlandse webshops te koop. Vermijd daarbij liever eBay, daar staat ook af en toe nep-spul tussen. Eenzelfde soort idee, alleen hebben dergelijke sleeves een fijnere structuur. Het materiaal is wat dichter/compacter/steviger en daarmee heb je ook een iets minder 'open' geluid, maar wel meer bass en ietsje vollere middentonen.
Waarschijnlijk is comply een stukje minder geschikt voor jou dan de genoemde Shure tips. Voor allebei geldt dat ze niet gemaakt zijn voor Pistons, maar bij veel in-ears die een nozzle (tuutje waarachter de speakertjes van de in-ear zitten en aansluitpunt voor de opzetstukjes) van 4 tot 5 mm hebben werkt het prima. Soms kun je met een héél klein beetje tape om de nozzle doen de sleeves beter laten aansluiten.

[...]

Waarschijnlijk zijn er in het topic geen artsen, maar bovenstaande geeft de indruk dat het ronduit onverstandig is om mee door te gaan. Pijn is in de regel een teken van het lichaam dat iets niet goed is. Voor sommigen zijn in-ears simpelweg niet geschikt, leg je er in dat geval bij neer.
Niet negatief of bemoederend bedoeld, maar je snapt wat ik bedoel?

Zo zijn er ook mensen die simpelweg niet tegen de stilte kunnen die een in-ear met zich mee brengt. Worden ze dan toch gevraagd die dingen te dragen, dan heb je het in uitzonderlijke gevallen over mensen die bijv. gedesoriënteerd of half in paniek raken omdat ze de omgeving niet meer kunnen horen.

Als ik je mag adviseren, zou ik in jouw geval eerst kijken naar het comfortabel maken van in-ears m.b.v. andere opzetstukjes. Lukt dat niet, dan hoef je ook niet naar andere in-ears te kijken.

Succes! :)
Ik zal eens kijken naar de tipjes etc. Ik denk persoonlijk dat het toch niet zoveel gaat helpen aangezien het buisje van de oordopjes er niet "smaller" op wordt. Ik denk inderdaad dat een ander soort in-ear (half in ear?, die met het buisje zijwaarts) beter zullen zijn. Volgens mij komt de pijn inderdaad doordat in ears er te ver ingaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnds
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-09 16:11
Graag jullie advies. Ik heb dit topic al beetje doorgelezen, maar kwam nog niet mensen tegen die ongeveer hetzelfde zochten als ik.

Wat heb ik
op dit moment heb ik draadbreuk in mijn bijgeleverde in-ears van de HTC one (m7).

Budget
Ik heb een budget van ongeveer 60 euro

Geluid
Ik luister het meeste naar Radio1, op de fiets. Dat zijn dus met name gesprekken. verder luister ik qua muziek veel jaren '80, en rock. Voor zover ik het begrijp hoef ik dus geen al te veel nadruk op bas, lijkt me niet echt bevorderlijk voor de verstaanbaarheid.

Verder wil ik een microfoon en het liefst een knop om de muziek te pauzeren/een gesprek aan te nemen.

Gebruik
Meestal op de fiets, ook in de regen. Omdat ik niet echt heel zuinig ben, wil ik graag een goed snoer, dat bij de stekker niet snel kapot gaat.

Op het oog
geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
burnds schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:09:
Graag jullie advies. Ik heb dit topic al beetje doorgelezen, maar kwam nog niet mensen tegen die ongeveer hetzelfde zochten als ik.

Wat heb ik
op dit moment heb ik draadbreuk in mijn bijgeleverde in-ears van de HTC one (m7).

Budget
Ik heb een budget van ongeveer 60 euro

Geluid
Ik luister het meeste naar Radio1, op de fiets. Dat zijn dus met name gesprekken. verder luister ik qua muziek veel jaren '80, en rock. Voor zover ik het begrijp hoef ik dus geen al te veel nadruk op bas, lijkt me niet echt bevorderlijk voor de verstaanbaarheid.

Gebruik
Meestal op de fiets, ook in de regen. Omdat ik niet echt heel zuinig ben, wil ik graag een goed snoer, dat bij de stekker niet snel kapot gaat.

Op het oog
geen idee
Deze?
Met vervangbare kabel.
http://www.lendmeurears.com/vsd3s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011

Het lijkt me inderdaad niet verstandig voor jou om met in-ears door te gaan. Waarom gebruik je niet je Beats koptelefoon voor wanneer je harde basskicks wilt horen en gewone normale oordopjes voor wanneer je geen bad hair day wilt hebben? Er zijn zat normale earbuds die een milde bassnadruk hebben. Die zullen niet zo'n harde basskick hebben als een Beats koptelefoon, maar je zult een compromis willen sluiten. Goede earbuds zijn bijvoorbeeld de Sennheiser MX 475. Die hebben een milde bassnadruk. Maar verwacht niet zo'n harde bass als een Beats koptelefoon, dat zullen ze niet halen.
Pagina: 1 ... 7 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie