Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
l3art schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:14:
Vandaag ook mijn Pistons ontvangen.
Moet zeggen voor de prijs lang niet slecht. Het geluid klinkt nog wat 'dun' maar op zich wel redelijk in balans, zeker gezien de prijs waarvoor ze te koop zijn.
Wat ik nog wel graag anders zou zien is waarvoor je de verschillende buttons kan gebruiken. Want zelf zou ik de kant waar er twee zitten liever gebruiken voor het aanpassen van het volume ipv doorgaan naar een volgende track zoals standaard is binnen Android.
Heb al wat op google en in de Play store gezocht, maar nog niet echt iets geschikt kunnen vinden. Veel apps zijn voor 1 knop en niet voor 3. Maar goed de zoektocht gaat verder :)
Als je root, kun je voor long press track skip en back gaan met Xposed Framework of een capabele ROM. Of een app dat zonder root fatsoenlijk op kan lossen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
l3art schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:14:
Vandaag ook mijn Pistons ontvangen.
Moet zeggen voor de prijs lang niet slecht. Het geluid klinkt nog wat 'dun' maar op zich wel redelijk in balans, zeker gezien de prijs waarvoor ze te koop zijn.
Wat ik nog wel graag anders zou zien is waarvoor je de verschillende buttons kan gebruiken. Want zelf zou ik de kant waar er twee zitten liever gebruiken voor het aanpassen van het volume ipv doorgaan naar een volgende track zoals standaard is binnen Android.
Heb al wat op google en in de Play store gezocht, maar nog niet echt iets geschikt kunnen vinden. Veel apps zijn voor 1 knop en niet voor 3. Maar goed de zoektocht gaat verder :)
Bij CyanogenMod 11S op mijn Oneplus One regelen die twee knoppen standaard het volume. Dat is bij mij volgens mij altijd zo geweest (ook op mijn S3 - weet alleen niet of dat met stock was, maar geloof het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Heb root, dus kan idd wel even bij xposed kijken wat er tussen zit.
Om eerlijk te zijn had ik ook verwacht dat die twee standaard voor het volume zouden zijn, maar dat blijkt nu dus niet het geval. Had ook wel verwacht dat dat wat eenvoudiger in te stellen was geweest, maar dat is op mijn HTC One nu nog even niet het geval.
Wellicht met een nieuwere versie van mijn Viper rom, maar die wil ik er nog niet op zetten omdat ik daar steeds problemen met het geluid mee heb.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

Zijn de akg k323XS en Jays a-jay four een beetje vergelijkbaar? Heb nu al jaren een sennheiser setje (type even niet bij de hand, maar was instap model) en ben nu op zoek naar een vervanger.

Moet werken met iOS. Prijs van de jays is m'n max, ongeveer 60 euro dus.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
XpanD schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:54:
Even een mogelijke deal:

Bij Azerty staat de Asus HS-101 nu in de koopjeshoek, categorie "3 euro". De daadwerkelijke prijs klopt nog niet helemaal (€9,89), maar het kan dus zijn dat deze in-ears binnenkort in de uitverkoop gaan. Ik was er zelf erg positief over, ook voor de originele prijs. Aanrader dus, zeker als ze nog wat met de prijs gaan doen zoals de categorie al een beetje suggereert!
Nog even een schopje voor bovenstaand. Ik kwam toevallig deze aanbieding tegen voor dezelfde in-ears:
https://www.4launch.nl/shop/product/131527

Er komen nog wel extra kosten bij, denk daar dus wel aan en bestel eventueel even wat leuks mee. :P

Heb trouwens nu ook een paar Piston-achtige in-ears van DealExtreme liggen waar ik over een tijd nog een reviewtje van wil gaan schrijven, de "Mosidun M3" (model Q/MSD001-2012). Ze zitten in dezelfde verpakking en zien er vergelijkbaar uit, maar zijn op een aantal vlakken toch anders dan zowel de mij bekende neppers als de originelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort vakantie en wil voor in vliegtuig en op strand lekker te kunnen luisteren oortjes kopen die beter zijn dan de af fabriek rommel die bij mijn phone zitten. Wie helpt me even op weg met een lekker setje. Zat zelf aan Sennheiser 300II te denken maar twijfel of die niet te bassig zijn vandaar mijn vraag. Heb weinig ervaring met oortjes.

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Zie hierboven, kan niet slechter

• In-ears of oordopjes?
Nog geen echte voorkeur

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik heb thuis B&W 600 serie, beetje die klankkleur. Detail, midden en hoog en wel laag maar ook weer niet te.

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Coldplay, U2, Jason Mraz, John Legend maar ook wel dance, soul. Ik ben eigenlijk zeer allround
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Vliegtuig, strand en fiets.

• Heb je een merkvoorkeur?
Nee

• Wat is het budget?
Euro 30 tot max 50

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Moeten comfortabel zitten. Mijn zoontje heeft Sony's van rond euro 25,- en die beginnen bij mij na een half uur pijn te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Xiaomi pistons via ibuygou. Levering duurt een week of 2 maar voor jouw budget heb je 2 setjes van de beste sub $50a$75 IEM's
Gisteren dit setje binnen gekregen. Het ziet er erg mooi uit. Lijkt prima kwaliteit. Helaas werkt de volume knop niet. Kijken hoe ze dit gaan oplossen.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
OnsDenis schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 07:40:
[...]

Gisteren dit setje binnen gekregen. Het ziet er erg mooi uit. Lijkt prima kwaliteit. Helaas werkt de volume knop niet. Kijken hoe ze dit gaan oplossen.
Volumeknop werkt alleen op (recente?) Android-toestellen. Ik heb een Nexus 5 waar hij wel op werkt en een iPad 3 waar hij niet op werkt (de play/pause knop doet het wel gewoon).

[ Voor 4% gewijzigd door NinjaTuna op 26-06-2014 11:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Volumeknoppen alleen getest op mijn Oneplus One en dat werkt. Nog niet geprobeerd op S3/S4, kan ik vanavond wel eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
OnsDenis schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 07:40:
[...]

Het zijn ook geen volume knoppen. Op mijn m7 in ieder geval niet. Wordt gebruikt om een track vooruit te gaan. Al heb ik het idee dat het alleen een kant op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
l3art schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:49:
[...]

Het zijn ook geen volume knoppen. Op mijn m7 in ieder geval niet. Wordt gebruikt om een track vooruit te gaan. Al heb ik het idee dat het alleen een kant op werkt.
Bij mij passen die twee buitenste knoppen gewoon het volume aan. De middelste knop pauzeert bij één keer drukken. Bij twee keer achter elkaar gaat ie naar het volgende nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ligt dan aan het toestel denk ik wat de knoppen doen. Had ook liever gehad dat ze het volume regelen, maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
NinjaTuna schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:23:
[...]

Volumeknop werkt alleen op (recente?) Android-toestellen. Ik heb een Nexus 5 waar hij wel op werkt en een iPad 3 waar hij niet op werkt (de play/pause knop doet het wel gewoon).
Het is alleen jammer dat op de site staat dat het zou moeten werken met iOS apparaten.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zijn er geen apps om dat aan te passen, al dan niet met root/jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Is de aansluiting van bedrade vrij-handjes niet op fysiek nivo, breedte van de bandjes in de connector en bedrading richting de knoppen, niet anders tussen zowel Nokia als Apple als Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Het gaat om de weerstandjes die in de afstandbediening zitten, Apple heeft dit net wat anders bedacht dan Google. Volgens mij(n ervaring) is het zo:

- Play/pause knop werkt op zowel iOS als Android
- 2x Drukken op play/pause is track skip op zowel iOS als Android
- 3x Drukken op play/pause is track terug op op zowel iOS als Android
- Volumeknoppen van iOS en Android verschillen en zijn niet uitwisselbaar
- Volumeknoppen die op stock Android werken als volumeknoppen, werken op (Android-) toestellen van HTC als track skip en back knop

Eventueel kun je dan met root en Xposed of een feature van je ROM instellen dat long-press op de volumeknoppen ook track skip en back moeten zijn. Dit werkt dan ook met de knoppen op het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet je met welke xposed module of welke root app dat kan want heb op Google gezocht en ook binnen xposed maar niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:29:
Binnenkort vakantie en wil voor in vliegtuig en op strand lekker te kunnen luisteren oortjes kopen die beter zijn dan de af fabriek rommel die bij mijn phone zitten. Wie helpt me even op weg met een lekker setje. Zat zelf aan Sennheiser 300II te denken maar twijfel of die niet te bassig zijn vandaar mijn vraag. Heb weinig ervaring met oortjes.

• In-ears of oordopjes?
Nog geen echte voorkeur

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik heb thuis B&W 600 serie, beetje die klankkleur. Detail, midden en hoog en wel laag maar ook weer niet te.

Coldplay, U2, Jason Mraz, John Legend maar ook wel dance, soul. Ik ben eigenlijk zeer allround
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?

Nee

• Wat is het budget?
Euro 30 tot max 50

Moeten comfortabel zitten. Mijn zoontje heeft Sony's van rond euro 25,- en die beginnen bij mij na een half uur pijn te doen.
Als je oordopjes wilt kopen dan kan ik je van harte de Sennheiser MX 475 aanbevelen. Die zullen iets minder bassy zijn als de Sennheiser 300II, maar de bass is zeker wel aanwezig. Ze zitten comfortabel en over de prijs zul je niet vallen. Ze klinken het beste met kussentjes erop, er zijn er 2 bijgeleverd maar je kunt makkelijk online reserve-exemplaren bijbestellen, google naar hama hoofdtelefoon kussens 19mm. Zie ook mijn productreview: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011

Als je in-ears wilt kun je misschien zelf wat vergelijkingstests doorlezen en op basis daarvan een keuze maken binnen jouw budget:
http://www.head-fi.org/t/...x-35-added-06-25-14-p-931
http://theheadphonelist.com/headphone-list/
http://www.inearmatters.net/2009/01/list_01.html

Je kunt natuurlijk ook wachten op het advies van iemand anders hier als je in-ears wilt, als er nog mensen bereid zijn om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
l3art schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:04:
Weet je met welke xposed module of welke root app dat kan want heb op Google gezocht en ook binnen xposed maar niet kunnen vinden.
Gravitybox, maar er is ook een losse module dacht ik.

edit:
http://repo.xposed.info/module/com.ceco.kitkat.gravitybox
http://forum.xda-develope...weak-box-android-t2554049

Losse module:
http://forum.xda-develope...kiptrack-options-t2490006

[ Voor 31% gewijzigd door NinjaTuna op 27-06-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:58:
[...]

Als je oordopjes wilt kopen dan kan ik je van harte de Sennheiser MX 475 aanbevelen. Die zullen iets minder bassy zijn als de Sennheiser 300II, maar de bass is zeker wel aanwezig. Ze zitten comfortabel en over de prijs zul je niet vallen. Ze klinken het beste met kussentjes erop, er zijn er 2 bijgeleverd maar je kunt makkelijk online reserve-exemplaren bijbestellen, google naar hama hoofdtelefoon kussens 19mm. Zie ook mijn productreview: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011

Als je in-ears wilt kun je misschien zelf wat vergelijkingstests doorlezen en op basis daarvan een keuze maken binnen jouw budget:
http://www.head-fi.org/t/...x-35-added-06-25-14-p-931
http://theheadphonelist.com/headphone-list/
http://www.inearmatters.net/2009/01/list_01.html

Je kunt natuurlijk ook wachten op het advies van iemand anders hier als je in-ears wilt, als er nog mensen bereid zijn om te reageren.
Bedankt voor je reactie maar ik wil het liefst in ears. Ga denk ik toch maar de 300 II halen en als die iets te bassig zijn stel ik ze wel bij met EQ. Jammer dat er zo weinig reactie op het forum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:18:
[...]

Bedankt voor je reactie maar ik wil het liefst in ears. Ga denk ik toch maar de 300 II halen en als die iets te bassig zijn stel ik ze wel bij met EQ. Jammer dat er zo weinig reactie op het forum is.
je kan nog naar deze kijken :
https://afuture.nl/productview.php?productID=2382070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:18:
[...]
Ga denk ik toch maar de 300 II halen en als die iets te bassig zijn stel ik ze wel bij met EQ.
Mocht je de in-ears nog niet besteld hebben, dan heb je nog misschien iets aan onderstaande ;)
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:29:
Alles wat ik hieronder zeg, probeer ik zo objectief mogelijk neer te zetten, maar houd in gedachten dat als je niet al te veel ervaring hebt met in-ears, dat de aanwezigheid van de bass en de balans van bass/midden/treble/hoog tegen of juist mee kan vallen.

• In-ears of oordopjes?
Nog geen echte voorkeur
Gezien je reactie op dusty's reactie, ga ik uit van een voorkeur voor in-ears :)

Nee

• Wat is het budget?
Euro 30 tot max 50
Hou als je wilt in gedachten dat je met in-ears niet gemakkelijk op het niveau van een goed opgestelde set B&W's komt. Tussen de verschillende speakersystemen uit de 600 serie is redelijk wat onderling verschil, maar ik heb een idee wat je zoekt.
Met 30 tot 50 euro budget zul je dan ook niet de punch en ruimtelijkheid van de B&W's kunnen benaderen. Dat neemt niet weg dat er leuke in-ears in de prijsrange te vinden zijn.
Het comfort van in-ear opzetstukjes is heel persoonlijk en wat voor de één werkt hoeft voor de ander absoluut niet te werken. Belangrijkste bij het comfort is dat je eartips in meerdere maten hebt en probeert.

Er zijn enkele in-ears die me bij jouw vraag te binnen schieten:
http://tweakers.net/price...yword=sennheiser%20cx-215 voor wanneer je betaalbare in-ears zoekt, die aan de onderkant van je budget zitten. Wat basnadruk en een redelijk midden. Het hoog en de treble zijn niet geweldig, maar ontbreken ook niet.
• qua levendigheid komt een http://tweakers.net/price...n/?keyword=soundmagic+e10 dan een stap meer in de richting van de levendigheid die je zoekt. Ze hebben een redelijke tot behoorlijke bass, plus ze klinken redelijk helder, zijn erg levendig en hebben meer detail in het geluid dan de CX 300 II's. De kabel is niet geweldig, vrij stug en dus misschien niet de meest handige kabel voor onderweg bij bijvoorbeeld fietsen, komt bij dat de mids een beetje onderdrukt klinken, al is dat wel een stukje minder dan bij de CX 300 II 's.
Anderzijds heeft de E10 een erg goede prijs / kwaliteitsverhouding als het aan komt op de weergave van muziek en de in-ears zijn voor het geld erg goed afgewerkt. Ze komen verder met een eenvoudig opbergzakje, altijd handig :) Naar mijn idee zijn er op dit moment geen of nauwelijks in-ears zijn die een vergelijkbare prijs-kwaliteitsverhouding hebben in dezelfde prijsklasse.
• Panasonic's rp-hje290, rp-hje450 en rp-hje355, zover ze leverbaar zijn. Klankbeeld is zoals de meeste in-ears van Panasonic met een niet al te hoge prijs: beetje nadruk op de bass, maar minder 'bass-driven' dan de Senns. of de Creatives. Verder een behoorlijk helder geluid. Klinkt door de helderheid soms enigszins aggressief (afhankelijk van je smaak) bij sommige nummers. Verder geen spannend geluidsbeeld, klinkt af en toe een beetje afstandelijk, overall een allemansvriend en redelijk wat waar voor het geld. Panasonic levert overigens relatief goede sleeves bij haar producten. De kwaliteit en detailniveau verschillen licht tussen de modellen, de iets duurdere hebben met name iets meer detail en body in het geluid.

En dat is maar een aantal in-ears te noemen met een noemenswaardige prijs/kwaliteitsverhouding. Wanneer je niet al te veel ervaring hebt met in-ears, dan is het ook lastiger adviseren.
Mocht je het mij vragen, dan zou ik je denk ik de Soundmagic's aanraden. Veel waar voor het geld, er zijn echter wel twee kleine nadelen: de geluidsisolatie is niet super. Plus de E10 kan niet heel goed tegen wat ruwer gebruik. Sporten of in de kontzak van je broek proppen zijn dan ook af te raden er mee ;)

Succes met zoeken! En alvast veel luisterplezier :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben uiteindelijk toch voor de Sennheiser CX-300 II gegaan. Deze ears zitten zaaaaaalig. Qua geluid komt het natuurlijk voor dit geld niet in de buurt van mijn B&W 600's met High End Marantz maar in combinatie met de app Player Pro die perfect te tunen is en 30 GB aan muziek kom ik mijn vakantie echt wel door. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:16
Dag here, wou er eigenlijk een eigen topic voor aanmaken maar dit lijkt me beter.

Ik heb dus de AKG Q350 oortjes gekocht die laatst in de aanbieding waren bij iBood. Nou kwamen die dus vanmiddag binnen (duopak was het), en heb ik ze gelijk getest. Nou, dat klonk dus echt voor geen meter.
Nou las ik wel in een review van een tweaker dat deze oortjes ingespeeld moeten worden. Mij wat plausibel, maar goed..

Inmiddels draaien ze al een uur of 8 aangezien ze ±12u vanmiddag binnen waren, maar het klinkt nogsteeds voor geen meter... Het is een beetje alsof je de subwoofer bij mijn speakerset volledig uit zet(Logitech G51). Midden-Hoog klinkt wel ok maar laag is gewoon NIET aanwezig...

Hiervoor heb ik o.a. 2x CX300II gehad, alsook een setje BassBuds. Die waren toch allemaal gelijk vanaf het begin lekker, en lekker laag.. Ik heb trouwens ook Apple Earbuds, die klinken ook een stuk lekkerder. Maar ik wou toch in-ears hebben vanwege het betere laag-spectrum en de manier waarop ze in je oor zitten.

Dat kan toch niet ? Ik blijf ze vrolijk verder 'inspelen' op hard volume, maar eigenlijk hoop ik dat ik ze terug kan sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
BastiaanCM schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:10:
Dag here, wou er eigenlijk een eigen topic voor aanmaken maar dit lijkt me beter.

Ik heb dus de AKG Q350 oortjes gekocht die laatst in de aanbieding waren bij iBood. Nou kwamen die dus vanmiddag binnen (duopak was het), en heb ik ze gelijk getest. Nou, dat klonk dus echt voor geen meter.
Nou las ik wel in een review van een tweaker dat deze oortjes ingespeeld moeten worden. Mij wat plausibel, maar goed..

Inmiddels draaien ze al een uur of 8 aangezien ze ±12u vanmiddag binnen waren, maar het klinkt nogsteeds voor geen meter... Het is een beetje alsof je de subwoofer bij mijn speakerset volledig uit zet(Logitech G51). Midden-Hoog klinkt wel ok maar laag is gewoon NIET aanwezig...

Hiervoor heb ik o.a. 2x CX300II gehad, alsook een setje BassBuds. Die waren toch allemaal gelijk vanaf het begin lekker, en lekker laag.. Ik heb trouwens ook Apple Earbuds, die klinken ook een stuk lekkerder. Maar ik wou toch in-ears hebben vanwege het betere laag-spectrum en de manier waarop ze in je oor zitten.

Dat kan toch niet ? Ik blijf ze vrolijk verder 'inspelen' op hard volume, maar eigenlijk hoop ik dat ik ze terug kan sturen..
Als ik de volgende review bekijk dan hebben de AKG Q350 toch aardig wat bass: http://en.goldenears.net/31092

Zitten ze wel goed in je oren? Als de fit niet goed is zul je de bass niet goed kunnen horen. Probeer eens andere tips uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
barrymossel schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:30:
[...]

Bij mij passen die twee buitenste knoppen gewoon het volume aan. De middelste knop pauzeert bij één keer drukken. Bij twee keer achter elkaar gaat ie naar het volgende nummer.
Om hier nog even op terug te komen.
Ik heb nu een LG G2 toestel ipv de HTC One, en nu werken de achterste twee toetsen bij mn Xiaomi Pistons het dus wel gewoon als volume knoppen.
Hiermee lijkt dus wel bevestigd dat het inderdaad aan het toestel/fabrikant ligt wat de instellingen van de telefoon zijn en wat de knoppen dus doen.
Dat ze nu als volume knoppen werken vind ik wel zo prettig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 17:11
l3art schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 07:28:
[...]

Om hier nog even op terug te komen.
Ik heb nu een LG G2 toestel ipv de HTC One, en nu werken de achterste twee toetsen bij mn Xiaomi Pistons het dus wel gewoon als volume knoppen.
Hiermee lijkt dus wel bevestigd dat het inderdaad aan het toestel/fabrikant ligt wat de instellingen van de telefoon zijn en wat de knoppen dus doen.
Dat ze nu als volume knoppen werken vind ik wel zo prettig overigens.
Wat vind je van de LG Quadbeats die bij je telefoon geleverd werden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BastiaanCM schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:10:

veel in-ears moeten een paar uur inspelen om wat soepeler te gaan klinken. Veel betaalbare in-ears (<25€) zijn er met een uur of 10 wel. Bij de wat duurdere in-ears (tot ca. 60€) wisselt het meer. De ene in-ear verandert nauwelijks van klank en is er met een uur of 5 wel, de andere in-ear doet er gemakkelijk een uur of 24 over en krijgt een duidelijk soepeler weergave. De Q350 valt in die laatste categorie.

Als je gaat vergelijken met een Logitech G51, een Sennheiser CX-300 II of de BassBuds, dan moet je weten dat dat allemaal zeer duidelijk baszwaar is. Om het in perspectief te plaatsen: als je dat gewend bent, dan zijn heel veel in-ears en hoofdtelefoons 'zwak' qua bass naar jouw beleving.
De meting waar dusty naar verwijst laat zien dat de AKG's weldegelijk een redelijke hoeveelheid bass kunnen produceren. Alleen de manier waarop kan haast niet sterker verschillen van bijv. de CX-300 II's.
De Bassbuds, Logitech en Sennheiser geven je vooral veel nadruk op de mid-bass geven en een redelijke stevige mids. Het hoog en 'lage-laag' zijn veel minder aanwezig. Precies daar waar de Q350 sterk in is. De laagste tonen worden (ook voor de introductieprijs van ca. 60€ een tijdje terug) erg beheerst, nauwkeurig weergegeven. Het hoog heeft veel detail, ook in een ruim bovengemiddelde mate voor de prijsklasse. Het midden (incl. 'standaard'/lage vocals) en mid-bass zijn dan vrij duidelijk meer op de achtergrond.
Ook in de wijze waarop de frequenties worden weergegeven is een fors verschil: de Sennheisers zijn warm en een heel klein beetje brommerig van toon. Dat maakt ze (ook al lijkt het niet zo) minder goed in de detailweergave in met name het hoog en de bass.
De AKG's zijn gemaakt om, al is daar discussie over mogelijk, de muziek helder, beheerst en 'neutraal' weer te geven. Zeker in vergelijking met de CX-300 II's klinken ze daarmee behoorlijk steriel.

Kortom; de 'punch' die het mid-bass frequentie gebied geeft aan muziek, die mis je bij de AKG's ten opzichte van de Sennheisers. Het kan nog wel wat extremer, maar je hebt er (onder de 60 euro) eigenlijk wel de twee meest verschillende in-ears in éénzelfde prijssegment mee te pakken. :)

Het hoog van de Q350's is met een uur of 10 à 15 wel ingespeelt. De lage bass en mids zijn er met een uur of 20 à 24 wel. Verder moeten je oren ook in zekere mate mate wennen aan het geluid van een andere soort in-ears. Dat vraagt ook vaak enkele uren luisteren. De oren zijn één van de zintuigen van het menselijk lichaam die het meeste zich als het ware 'instellen' op een bepaalde omgeving: in jouw geval dus de bass-zware Logitech's en Sennheisers.
Verder zijn de Q350's passend bij, in het algemeen gesteld, een aantal andere genres muziek dan de Sennheisers. En dan nog: het zijn geen allemansvrienden in tegenstelling tot de CX-300 II's, die 90% van de mensen lekker in het gehoor vindt liggen.

Als ik mag vragen: ik gok dat je muzieksmaak vooral riching de rock óf juist hardcore gaat?
Mocht dat het geval zijn + de 'fit' van de opzetstukjes van de in-ears vallen niet perfect in het oor + je geeft zelf de voorkeur aan een nadruk op de bass (of de soorten muziek die je luistert zijn daarvoor 'gemaakt'). Dan zul je waarschijnlijk geen vrienden kunnen worden met de AKG Q350. Als je nog een mogelijkheid tot retourneren hebt of een poging wilt doen tot een RMA, dan is dat wellicht de meest zinnige optie. Niet echt een mooie oplossing, maar wellicht toch het meest realistisch.
Alleen vallen in-ears vaak wel onder de 'hygiëne-producten', net zoals elektrische tandenborstels e.d., dus ik ben benieuwd voor je hoe iBood dat op gaat pakken.
Als je door wilt gaan met de AKG's: zoals hierboven gezegd moet je er met een uur of 24 wel zijn met inspelen. Alleen zou ik je het hoge volume wel willen afraden. De meeste in-ears spelen het best in met half-volume. Of wanneer je meestal op een laag volume of bijv. 3/4 volume (let wel op je oren!) dan is het aan te raden dit midden-niveau af te wisselen met het gemiddelde gebruiksnivo qua volume. In-ears 'zetten' zich daar als het ware naar met inspelen.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips voor IEM's die vergelijkbaar zijn met de HD25 qua geluid? Mijn HD25's doen met mijn nieuwe bril pijn en moet dus wat anders. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen. De Shure se215 leek mij op het eerste gezicht wel een goede optie als ik zo de ervaringen lees. Heeft iemand ervaring met beiden? Tevens ben ik een beetje bang dat ze niet zo goed gaan passen, aangezien ik niet van die grote oren heb (oor zelf, niet oorkanaal). Tevens hebben ze een flinke bump in het laag volgens mij, misschien dat de RE-400's beter bij mij passen (ik heb ook belachelijk vlakke Scanspeak reference monitors als normale luidsprekers staan).

Qua IEM's heb ik alleen ervaring met de CX300 (de eerste serie), en die zijn kut.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pastapipo schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:39:
[...]

Haha, geen idee, die zitten nog ongebruikt en gesealed in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste keer dat ik nieuwe in ears heb gekocht is lang geleden dus kan wat advies gebruiken:

Ultimate Ears Super FI Pro 5

• In-ears of oordopjes?

In ears

Zo neutraal mogelijk.

Klinkt cliche maar echt vanalles tegelijkertijd, rock, pop, klassiek, metal, punk.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?

OV, onderweg. Zodra ik een stap buiten de deur zet gaan mijn in ears in bij wijze van.

Nee.

• Wat is het budget?

Minstens iets voor de kwaliteit van mijn oude. 200+ is prima.

- vervangbare kabel is een must
- het "geheugendraadje" om het oor bij UE bevalt erg goed, hebben andere merken ook zoiets?
- moet compatible zijn met dual of triple flange "dopjes"

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://audiophilereview.com/images/tips2.jpg

Ik heb (blijkaar) erg moeilijke oren en geen enkel ander soort dopje past bij me.

Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:16
dusty-2011 en Bluepenguin, bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik heb na aanleiding van de reactie van Dusty nog even andere dopjes erop gezet dan die meegeleverde, en daarmee werd het geluid al gelijk een stukje beter.

Verder luister ik vaak vooral House / EDM naast de Spotify top 100.. Maar ik ga dit geluid gewoon proberen want het lijkt allemaal wel iets helderder in midden-hoog spectrum. Als het me toch niet bevalt, heb ik in ieder geval 1 setje te verkopen en maak ik (bijna) geen verlies meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
BastiaanCM schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:15:
dusty-2011 en Bluepenguin, bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik heb na aanleiding van de reactie van Dusty nog even andere dopjes erop gezet dan die meegeleverde, en daarmee werd het geluid al gelijk een stukje beter.

Verder luister ik vaak vooral House / EDM naast de Spotify top 100.. Maar ik ga dit geluid gewoon proberen want het lijkt allemaal wel iets helderder in midden-hoog spectrum. Als het me toch niet bevalt, heb ik in ieder geval 1 setje te verkopen en maak ik (bijna) geen verlies meer. :P
Voordat je ze gaat verkopen kun je altijd nog proberen om gebruik te maken van een equalizer en daarmee het geluid iets meer richting jouw smaak te krijgen. Verder is het natuurlijk ook een beetje een kwestie van gewenning, misschien dat je over enkele weken vindt dat er wel voldoende bass is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
l3art schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:38:
[...]

Probeer ze eens, ik was positief verrast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pastapipo schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:39:
[...]

l3art schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:38:
[...]

Pastapipo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:34:
[...]

Probeer ze eens, ik was positief verrast ;)
Met Pastapipo. De quadbeats staan behoorlijk goed aangeschreven op de audio-fora. Het schijnt één van de beste met-een-smartphone/mp3-speler-meegeleverde sets te zijn :)
Ze hebben ook een bijzonder interessante frequentie respons. Dusdanig, dat je ook af en toe mensen op de fora tegenkomt die zelf geen LG smartphone hebben, maar wel een set bestellen bij LG / een leverancier van reserve-onderdelen.
Het design is op zich ook echt 'des LG's', strak en modern. Doet een beetje denken aan de stijl die ook de huidige iBeats / urBeats hebben, aardige kleuraccenten doen ze opvallen en verder een vrij strak 'metaal' ontwerp. Leuke in-ears!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:20:
Laatste keer dat ik nieuwe in ears heb gekocht is lang geleden dus kan wat advies gebruiken:

Ultimate Ears Super FI Pro 5

• In-ears of oordopjes?

In ears

Zo neutraal mogelijk.

Klinkt cliche maar echt vanalles tegelijkertijd, rock, pop, klassiek, metal, punk.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken?

OV, onderweg. Zodra ik een stap buiten de deur zet gaan mijn in ears in bij wijze van.

Nee.

• Wat is het budget?

Minstens iets voor de kwaliteit van mijn oude. 200+ is prima.

- vervangbare kabel is een must
- het "geheugendraadje" om het oor bij UE bevalt erg goed, hebben andere merken ook zoiets?
- moet compatible zijn met dual of triple flange "dopjes"

Dit dus:

[afbeelding]

Ik heb (blijkaar) erg moeilijke oren en geen enkel ander soort dopje past bij me.

Iemand tips? :)
In het hogere segment zijn er veel IEMs te vinden met ontkoppelbare kabel, inclusief geheugendraad. De Shure SE's hebben het bijvoorbeeld, of Westone, of het je al bekende UE.

Wat is de reden dat je afstapt van de UE Superfi 5 pro? Want die zijn namelijk totaal niet neutraal, afhankelijk van je bron. Als je die sound wel heel lekker vond zijn de hogere series van Shure bijvoorbeeld niets voor je, veel te weinig punch in het laag (die Superfi's klinken daar echt heel lekker).

Heb je, gezien je moeilijke oren, al eens gedacht over op maat gemaakte oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seers schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:07:
[...]

In het hogere segment zijn er veel IEMs te vinden met ontkoppelbare kabel, inclusief geheugendraad. De Shure SE's hebben het bijvoorbeeld, of Westone, of het je al bekende UE.

Wat is de reden dat je afstapt van de UE Superfi 5 pro? Want die zijn namelijk totaal niet neutraal, afhankelijk van je bron. Als je die sound wel heel lekker vond zijn de hogere series van Shure bijvoorbeeld niets voor je, veel te weinig punch in het laag (die Superfi's klinken daar echt heel lekker).

Heb je, gezien je moeilijke oren, al eens gedacht over op maat gemaakte oordopjes?
Oh, ik dacht dat de SF5 vrij neutraal was. Ja ik vind die sound best fijn al heb ik weinig vergelijkingsmateriaal.

Ik heb hiervoor Shure EC2 gehad (even uit mijn hoofd) maar die hebben nooit echt lekker gezeten in mijn oren.

Waarom ik afstap van de SF heeft 2 redenen:

1 Hij wordt in middels ook van binnen echt vuil, op plekken waar ik er echt niet bijkom met tooltjes om het schoon te maken :'(

2 Sinds een x aantal maanden zijn de "orginele" kabels niet meer te bestellen. Degene die je nu bij logitech koopt zijn zwaar inferieur en bij mij na 4 weken kapot O-) (binnen 2 maanden letterlijk 2 versleten).

3 Iets nieuws is altijd leuk O+

Die Shure die ik heb vind ik niet super zitten dus, weet niet of dat bij andere modellen heel anders zal zijn.

Mijn ervaring met UE is tot nu toe prima. Ben alleen beetje bang geworden dat de kwaliteit wat minder is nu Logitech het heeft over genomen.

Las ook over problemen met de UE900 bv.

Bron is btw 99% van de tijd een Cowon S9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:16:
Iemand tips voor IEM's die vergelijkbaar zijn met de HD25 qua geluid? Mijn HD25's doen met mijn nieuwe bril pijn en moet dus wat anders. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen. De Shure se215 leek mij op het eerste gezicht wel een goede optie als ik zo de ervaringen lees. Heeft iemand ervaring met beiden? Tevens ben ik een beetje bang dat ze niet zo goed gaan passen, aangezien ik niet van die grote oren heb (oor zelf, niet oorkanaal). Tevens hebben ze een flinke bump in het laag volgens mij, misschien dat de RE-400's beter bij mij passen (ik heb ook belachelijk vlakke Scanspeak reference monitors als normale luidsprekers staan).

Qua IEM's heb ik alleen ervaring met de CX300 (de eerste serie), en die zijn kut.
Echt helemaal niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:14:
[...]

Oh, ik dacht dat de SF5 vrij neutraal was. Ja ik vind die sound best fijn al heb ik weinig vergelijkingsmateriaal.
Als ik mij niet vergis is deze SF5 ontworpen voor een bepaalde vrij hoge uitgangsimpedantie en een uitgangscondensator (AC gekoppelde versterker). Als je dan een nette DC gekoppelde bron hebt met een uitgangsimpedantie tegen de 0 ohm aan heb je best wel veel laag. Maar dat klinkt wel heel lekker!
Ik heb hiervoor Shure EC2 gehad (even uit mijn hoofd) maar die hebben nooit echt lekker gezeten in mijn oren.

Waarom ik afstap van de SF heeft 2 redenen:

1 Hij wordt in middels ook van binnen echt vuil, op plekken waar ik er echt niet bijkom met tooltjes om het schoon te maken :'(

2 Sinds een x aantal maanden zijn de "orginele" kabels niet meer te bestellen. Degene die je nu bij logitech koopt zijn zwaar inferieur en bij mij na 4 weken kapot O-) (binnen 2 maanden letterlijk 2 versleten).

3 Iets nieuws is altijd leuk O+

Die Shure die ik heb vind ik niet super zitten dus, weet niet of dat bij andere modellen heel anders zal zijn.

Mijn ervaring met UE is tot nu toe prima. Ben alleen beetje bang geworden dat de kwaliteit wat minder is nu Logitech het heeft over genomen.

Las ook over problemen met de UE900 bv.

Bron is btw 99% van de tijd een Cowon S9.
Ik zou toch nog eens nadenken over op maat gemaakte dopjes, dan kun je evt. bij UE blijven, of iets van Alclair, of 1964 ears, of . . . naja er is genoeg.
Als je echt iets vlaks zoekt zou ik een Etymotic hf2/3/ER4 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
de Vsonic GR7 MKII mischien?
Dunu DN-1000?
Zero Audio Doppios?

Hoeveel wil je eraan uitgeven?

*ik heb deze iems niet gehoord, maar ben al een tijdje actief op head-fi en daar hoor ik de gerespecteerde forumleden deze IEMS waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pastapipo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:21:
[...]

de Vsonic GR7 MKII mischien?
Dunu DN-1000?
Zero Audio Doppios?

Hoeveel wil je eraan uitgeven?

*ik heb deze iems niet gehoord, maar ben al een tijdje actief op head-fi en daar hoor ik de gerespecteerde forumleden deze IEMS waarderen.
~100,-, zoals de SE215's die ik noem. Ik hang ook een beetje rond op head-fi en kom vooral de RE-400 tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:27:
[...]

~100,-, zoals de SE215's die ik noem. Ik hang ook een beetje rond op head-fi en kom vooral de RE-400 tegen.
Ja daar hoor ik ook goede dingen over.
Verder is de Havi Pro B3 misschien ook wel wat. Schijnt uitstekende geluidskwaliteit te leveren, maar wel weinig bass te hebben.

Gisteren heb ik de Philips Fidelio S1 besteld, ik zou je binnenkort kunnen laten weten hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:14:
[...]

Oh, ik dacht dat de SF5 vrij neutraal was.
Zie hier de frequentierespons: http://en.goldenears.net/2930

Niet echt neutraal dus. Harde hoge tonen en héél harde lage tonen. Zachte middentonen. De "bass relative to midrange" krijgt maar liefst +4, absoluut niet neutraal dus. Neutrale IEM's hebben echt een compleet andere sound. Jij bent denk ik dus niet op zoek naar neutrale IEM's maar naar IEM's die veel nadruk op de bass leggen. En ook behoorlijk wat nadruk op de treble om voor al die bass te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pastapipo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:35:
[...]

Ja daar hoor ik ook goede dingen over.
Verder is de Havi Pro B3 misschien ook wel wat. Schijnt uitstekende geluidskwaliteit te leveren, maar wel weinig bass te hebben.

Gisteren heb ik de Philips Fidelio S1 besteld, ik zou je binnenkort kunnen laten weten hoe dat is.
De Fidelio S1 lijkt mij niets. Aan het design te zien gaan die nogal slecht isoleren ben ik bang. En het blijft Philips :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:57:
[...]

Zie hier de frequentierespons: http://en.goldenears.net/2930

Niet echt neutraal dus. Harde hoge tonen en héél harde lage tonen. Zachte middentonen. De "bass relative to midrange" krijgt maar liefst +4, absoluut niet neutraal dus. Neutrale IEM's hebben echt een compleet andere sound. Jij bent denk ik dus niet op zoek naar neutrale IEM's maar naar IEM's die veel nadruk op de bass leggen. En ook behoorlijk wat nadruk op de treble om voor al die bass te compenseren.
Ik hoef overigens geen iems die qua geluid een kopie zijn van die SF5 hoor. Ben gewoon opzoek naar een waardige vervanger. En als dat dan wat anders klinkt is dat geen probleem.

Heb toch te weinig vergelijkingsmateriaal om echt te zeggen dat dit nou mijn favoriet is.

Momenteel eens wat aan het zoeken over de Westone W40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:15:
[...]

Ik hoef overigens geen iems die qua geluid een kopie zijn van die SF5 hoor. Ben gewoon opzoek naar een waardige vervanger. En als dat dan wat anders klinkt is dat geen probleem.

Heb toch te weinig vergelijkingsmateriaal om echt te zeggen dat dit nou mijn favoriet is.

Momenteel eens wat aan het zoeken over de Westone W40.
je zou ook eens naar reviews van de Shure SE425 kunnen kijken. Staan te boek als erg goede in-ears, al hebben ze minder bass dan je waarschijnlijk gewend bent. Hebben een enorm gedetailleerd geluid en vooral ook een erg vol geluid.
Als het ware meer 'neutraal' dan jouw SF5's en ze klinken overall duidelijk anders. Dat neemt niet weg dat ze binnen de prijsklasse (200€ en meer) erg goed zijn en een nadere blik waard.

Succes met zoeken! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Bluepenguin op 15-07-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluepenguin schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:18:
[...]

je zou ook eens naar reviews van de Shure SE425 kunnen kijken. Staan te boek als erg goede in-ears, al hebben ze minder bass dan je waarschijnlijk gewend bent. Hebben een enorm gedetailleerd geluid en vooral ook een erg vol geluid.
Als het ware meer 'neutraal' dan jouw SF5's en ze klinken overall duidelijk anders. Dat neemt niet weg dat ze binnen de prijsklasse (200€ en meer) erg goed zijn en een nadere blik waard.

Succes met zoeken! :)
Dankje. Ik laat het hier zeker weten.

Nadeel van Shure Is dat ik zie niet fijn vond zitten. En bijna alle modellen zijn voor zover ik kan zien qua vormgeving en dus ook qua fit hetzelfde gok ik.

Denk niet dat ik dat risico ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:30:
[...]

De Fidelio S1 lijkt mij niets. Aan het design te zien gaan die nogal slecht isoleren ben ik bang. En het blijft Philips :+ .
:o Philips levert geweldige geluidskwaliteit voor een zacht prijsje. De Philips she3590 zijn de beste cheap inears die je hier in de winkel kunt vinden.

De prijs van de beste in ears voor het laagst mogelijke bedrag (10euro): Intopic Jazz I57. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Waar kan ik tips bestellen?
Er staat genoeg op Ebay maar ik heb het liefst gewoon iets van een (nederlandse) (web) shop.
Ik ben m'n twin-flange tips die ik bij m'n oordopjes kreeg (DUNU Hephaes) kwijtgeraakt, de andere zitten allemaal niet goed.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 12:03
Of je daar de juiste kan bestellen weet ik niet, maar volgens mij kan je onder andere bij Bax-shop.nl in Goes losse eartips bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Johandmc op 17-07-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben vanmiddag langs de Mediamarkt gegaan om nieuwe oordopjes (in ears) te kopen. Ik had er zelf zo'n 80 euro voor over en het moest een goede bass bevatten, omdat ik zelf alleen hardstyle en een klein beetje hardcore luister. Ik ben naar een medewerker gelopen om advies te vragen en die adviseerde mij als ik echt goede kwaliteit wilde dat ik beats by dre moest kopen... Pure onzin dus. Ik heb zelf wat websites bezocht die verschillende in ears reviewed maar ik kom er maar niet uit. De ene website zegt dit weer en de ander spreekt dit weer tegen. Ik zie dus door de bomen het bos niet meer. Ik ben zelf niet bekend in de oordopjes wereld, maar misschien iemand van jullie wel. Dus hebben jullie een idee welke ik moet kopen voor 80 euro die gewoon een goede bas bevat en helder geluid? Rond de 80 euro, en het liefst koopbaar bij mediamarkt. Ik heb momenteel zelf de nieuwste iphone oordopjes maar wil graag wat betere kwaliteit.

De oordopjjes moeten niet langs het oor gaan en moet wel zo'n klikding bevatten waarmee je harder zachter, volgend nummer pauze etc mee kan doen.

Zou geweldig zijn als jullie mij hiermee kunnen helpen!

Groeten en bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:21:
Hallo,

Ik ben vanmiddag langs de Mediamarkt gegaan om nieuwe oordopjes (in ears) te kopen. Ik had er zelf zo'n 80 euro voor over en het moest een goede bass bevatten, omdat ik zelf alleen hardstyle en een klein beetje hardcore luister. Ik ben naar een medewerker gelopen om advies te vragen en die adviseerde mij als ik echt goede kwaliteit wilde dat ik beats by dre moest kopen... Pure onzin dus. Ik heb zelf wat websites bezocht die verschillende in ears reviewed maar ik kom er maar niet uit. De ene website zegt dit weer en de ander spreekt dit weer tegen. Ik zie dus door de bomen het bos niet meer. Ik ben zelf niet bekend in de oordopjes wereld, maar misschien iemand van jullie wel. Dus hebben jullie een idee welke ik moet kopen voor 80 euro die gewoon een goede bas bevat en helder geluid? Rond de 80 euro, en het liefst koopbaar bij mediamarkt. Ik heb momenteel zelf de nieuwste iphone oordopjes maar wil graag wat betere kwaliteit.

De oordopjjes moeten niet langs het oor gaan en moet wel zo'n klikding bevatten waarmee je harder zachter, volgend nummer pauze etc mee kan doen.
Óf en welke functies van een headset kabelbediening werken, hangt vooral af van wat voor mobiele telefoon of mp3-speler je er mee wilt gebruiken. Je geeft aan nu een set iPhone oordopjes te hebben, dus waarschijnlijk heb je ook een iPhone als bron?

En ik zou je willen adviseren om na te denken over in welke mate die afstandsbediening in de kabel een eis of een wens is. Een dergelijke afstandsbediening voegt vaak al gauw enkele tientjes toe aan de prijs en je hebt er enorm veel minder keuze door. Vele goede in-ears die zeer geschikt zouden kunnen zijn voor jouw favoriete muziekgenres vallen door die twee punten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:21:
Hallo,

Zou geweldig zijn als jullie mij hiermee kunnen helpen!

Groeten en bedankt
Klopt, beats is meer een lifestyle product dan een daadwerkelijk goed audio product.

Hoeveel bass heb je nodig? Meer bass = beter?
Onze grote vriend Joker raadt een aantal "basshead" oordopjes aan, echter zijn deze niet te verkrijgen in de mediamarkt op de JVC HA-FX101 na.
Het is moeilijk om je goede oordopjes aan te raden die bij de mediamarkt te koop zijn.
Internet is geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister zelf nagenoeg alleen maar hardstyle, dus een goeie bass is wel cruciaal. Zelf ga ik aankomende maandag in de avond op vakantie, dus dan is internet helaas al te laat. Is er een andere winkel in utrecht die wel goeie oordopjes aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan zou ik je willen adviseren dat het mogelijk een idee kan zijn om een set simpele in-ears nu aan te schaffen en na de vakantie verder te kijken?
Geeft je de gelegenheid om wat meer tijd te besteden aan het uitzoeken en ook webshops te overwegen.

Dan zou je bijv. een Kruidvat binnen kunnen lopen voor een Panasonic RP-hje120. Of bijv. een pricewatch: Sony MDR-EX50LP (Wit) die je bij heel veel elektronica winkels kunt kopen.
Anders inderdaad wat Pastapipo zegt: de JVC's zijn echte bassmonsters, houd je van bass en luister je muziek die daar bij past (hardstyle kan prima bijv.) dan is het zeker geen verkeerde in-ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Johandmc schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:14:
Of je daar de juiste kan bestellen weet ik niet, maar volgens mij kan je onder andere bij Bax-shop.nl in Goes losse eartips bestellen.
Daar hebben ze helaas alleen een heel duur Monster setje :|

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de mediamarkt moet toch wel gewoon goeie oordopjes verkopen met goede bass?
Als het ook gewoon echt goeie zijn zonder dat knop ding aan je draad (harder, zachter, volgend nummer, pauze etc) vind ik het ook prima zolang de kwaliteit van bass enzo maar top is. 40-80 euro. Of moet ik dan echt beter op internet bestellen omdat ik anders zoveel kwaliteit mis gezien het geld?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Na een half jaartje zonder oordopjes geleefd te hebben, heb ik een nieuw paar aangeschaft. Het was vooral een gemis op de fiets en in het OV.

Omdat ik liever niet erg veel geld wilde uitgeven (voor je het weet gaan ze weer stuk), heb ik de Philips SHE3590 (BK, de zwarte) besteld. Ik gebruik ze in combinatie met mijn Galaxy S2.

Hier wat puntjes:
  • Bass is beheerst maar genoeg aanwezig.
  • Midden is niet erg goed vertegenwoordigd en valt daarom wat tegen. Het geluid is wat hol.
  • Treble is erg goed, maar mij te nadrukkelijk aanwezig.
  • Maar 10 euro!
Vanwege de vorm van het geluid heb ik wel wat moeten aanpassen met een equalizer. Ik heb het midden een boost gegeven en het treble iets verminderd. Nu klinken ze prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Tk55 op 20-07-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Oke, wie heeft er ervaring met de HiFiMAN RE-400? Ik zou graag nieuwe dopjes willen voor op vakantie maar ik zit te twijfelen tussen een nieuwe kabel halen voor mijn customs, de best wel redelijk goede 'normale' dopjes meenemen of de RE-400 halen.

Customs maken lawaai met lopen en passen niet meer 100&. De gewone oordopjes zitten los in je oren en maken dus geen lawaai met lopen maar zijn minder dan de re-400 en customs. En de RE-400 heb ik nog nooit gehoord maar de RE-ZERO die ik had klonk echt geweldig maar werkte alleen lekker als je niet beweegt. Hebben de RE-400 hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:23:
Ben uiteindelijk toch voor de Sennheiser CX-300 II gegaan. Deze ears zitten zaaaaaalig. Qua geluid komt het natuurlijk voor dit geld niet in de buurt van mijn B&W 600's met High End Marantz maar in combinatie met de app Player Pro die perfect te tunen is en 30 GB aan muziek kom ik mijn vakantie echt wel door. oOo
Heb nu een week met dit setje op strand liggen relaxen en kan maar 1 conclusie trekken. Voor het geld gewoonweg top! Zowel hoog als midden als laag goed. Dat sommige hier deze te bassig vinden kan ik echt niet onderschrijven want deze oortjes maken het daardoor juist mogelijk om op een laag volume juist nog wel bas te horen. Ik luister zeer diverse muziek in Flac bestand en vond alles prettig luisteren. Tevens fijn ruimtelijk stereo geluid en een fijn zakje om de oortjes in zak mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik zit al een tijdje te zoeken naar earbuds met volume control in het snoer (incl. mic) voor gebruik met m'n android toestel. De enige (volgens mij) die ik tot nu ben tegen gekomen is de AKG K318.

Als ik zoek op in-ears kom ik bijv. de Sennheiser MM 30G tegen ('speciaal' voor Galaxy toestellen) of de AIAIAI Pipe ('speciaal' voor iPhone). JBL heeft de Synchros S100A en S200A (waarbij de A staat voor Android-compatibiliteit)...

Nou is me vraag, mocht ik in-ears halen, scheelt dat écht met een Sony en bijv. iPhone-oordopjes of 'Galaxy'-oordopjes.. doen bepaalde functies het dan niet?

Indien iemand goeie earbuds weet, zou je me evt. kunnen helpen? Indien het niet anders kan, dan ga ik wel voor in-ears, maar hoogstwaarschijnlijk (vanwege de prijs) voor chinese makelij.. heb eerder over-ears gehad van Kanen en die bevielen me zeer (voor die prijs)... http://chinaprices.us?q=mic%20volume%20control kan iemand bijv. uit de volgende lijst advies geven welke een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GS88 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 04:56:
Ik zit al een tijdje te zoeken naar earbuds met volume control in het snoer (incl. mic) voor gebruik met m'n android toestel. De enige (volgens mij) die ik tot nu ben tegen gekomen is de AKG K318.
Er zijn er nog een aantal meer, afhankelijk van je budget en of je in-ears of earbuds wilt.
Als ik zoek op in-ears kom ik bijv. de Sennheiser MM 30G tegen ('speciaal' voor Galaxy toestellen) of de AIAIAI Pipe ('speciaal' voor iPhone). JBL heeft de Synchros S100A en S200A (waarbij de A staat voor Android-compatibiliteit)...

Nou is me vraag, mocht ik in-ears halen, scheelt dat écht met een Sony en bijv. iPhone-oordopjes of 'Galaxy'-oordopjes.. doen bepaalde functies het dan niet?
dat hangt geheel van je toestel af. Zelfs een provider branding of de gekozen ROM kan een verschil maken. Vooraf lastig te zeggen, tenzij je reviews tegen komt die exact hetzelfde toestel + in-ears testen.
Indien iemand goeie earbuds weet, zou je me evt. kunnen helpen? Indien het niet anders kan, dan ga ik wel voor in-ears,
Zoek je dus earbuds mét afstandsbediening? Dan heb je, deels afhankelijk van je budget, weinig keuze meer dan de AKG die je al noemde. Met in-ears heb je een stap meer keuze, dus dat is wellicht de moeite van het overwegen waard.
maar hoogstwaarschijnlijk (vanwege de prijs) voor chinese makelij.. heb eerder over-ears gehad van Kanen en die bevielen me zeer (voor die prijs)... http://chinaprices.us?q=mic%20volume%20control kan iemand bijv. uit de volgende lijst advies geven welke een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben?
Geen idee, enige wat ik je kan zeggen is dat veel van dat soort in-ears/earbuds vrij grote verschillen kunnen hebben tussen de batches. Duidelijk grotere verschillen daartussen dan bij de bekende merken.

Afhankelijk van wat voor toestel je hebt, kun je eventueel ook naar enkele van de meegeleverde in-ears kijken. Stel je hebt een moderne mid tot high-end LG, dan kun je de LG quadbeat in-ears gebruiken. Dat zijn voor meegeleverde in-ears uitstekende dingen en ook in het algemeen prima.

P.S. wat je zou kunnen overwegen is je favoriete in-ear of earbud set combineren met een los kabeltje met afstandsbediening. Die kun je met wat zoekwerk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011

Indien iemand goeie earbuds weet, zou je me evt. kunnen helpen? Indien het niet anders kan, dan ga ik wel voor in-ears, maar hoogstwaarschijnlijk (vanwege de prijs) voor chinese makelij.. heb eerder over-ears gehad van Kanen en die bevielen me zeer (voor die prijs)... http://chinaprices.us?q=mic%20volume%20control kan iemand bijv. uit de volgende lijst advies geven welke een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben?
Lees eens het volgende artikel: http://lifehacker.com/how...nes-into-a-hea-1520291511 . Je kunt gewoon een willekeurig paar earbuds kopen en het combineren met een attachment, dan heb je vervolgens een headset met volume control en mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Ik zit al een tijdje te zoeken naar earbuds met volume control in het snoer (incl. mic) voor gebruik met m'n android toestel.

Ja, vooral bij in ears is de geluidskwaliteit zeker merkbaar in vergelijking met de standaard koptelefoonjes, maar dit is ook afhankelijk van hoe gevoelig je hiervoor bent. Sommige mensen hebben niets met geluidskwaliteit en zullen dan ook weinig voordeel horen.

De beste goedkope earbuds die ik heb gehoord komen van "mosidun" en zijn te kopen op eforchina.com. Hebben Android knoppen en een mic, maar de volume knop was en slider op mijn paar.

Voor de beste goedkope in-ears moet je de Xiaomi Pistons (2.0,2.1,IF) hebben. De knoppen werken gewoon en zo niet, kun je altijd het programmaatje "headset button control" installeren.
Van de Pistons zijn heel veel namaak in de omloop, dus koop ze het liefste bij betrouwbare winkels als ibuygou.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik had afgelopen weekend een paar AKG K374 besteld bij Thomann.de die ik vanochtend binnen heb gekregen. In totaal heb ik er nu zo'n twee uur aan luisteren opzitten, maar weet vrij zeker dat ik ze terug ga sturen, want het geluid is best wel ruk.

Ik heb het overigens getest met HTC One X met standaard speler en met Realtek ALC889 op Gigabyte GA-X58A-UD5 Rev 2 met Foobar2000 1.3.2. Op de HTC One X had ik Beats Audio functionaliteit uitgezet. De muziek zelf bestaat overigens vrijwel allemaal uit 320 kbps MP3. De dopjes zijn bedoeld voor gebruik i.c.m. de HTC One X en later misschien de HTC One M8 (zit er over te denken om die als vervanger van m'n HTC One X te kopen).

Ik had op verschillende plaatsen gelezen dat AKG's een vrij clean geluid hebben, maar ik vind dat deze nog steeds een te sterk aanwezig bass hebben. Daarnaast is de bass blazend (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) en is er totaal geen detail in de bass aanwezig (vooral double bass drums worden echt een niet aan te horen puinhoop). De high's zijn ook niet echt goed, vooral de echte high's zijn te hard en klinken erg schel en overtrokken. Niet waar ik naar op zoek ben dus: neutraal klankbeeld, misschien zelfs wat focus op mids/vocals en goed detail.

Om eerlijk te zijn vind ik de standaard oordopjes die ik bij m'n HTC One X kreeg nog beter (enige andere oordopjes die ik heb overigens). Erg slecht dus, had veel meer verwacht voor €65. De reden dat ik die standaard HTC dopjes wilde vervangen is dat die juist te weinig bass hebben en niet lekker dragen (na een uur zitten die echt niet meer lekker).

Thuis luister ik m'n muziek vanaf m'n PC (Realtek ALC889 op Gigabyte GA-X58A-UD5 Rev 2) met Foobar2000, aangesloten op een Sony HCD-451 met alleen de fronts en sub aangesloten (zitten toch alleen maar stereo-ingangen op dus vond 5.1 speakersetup nogal nutteloos). Of met een Sennheiser HD 595 direct aangesloten op m'n PC.

De genres waar ik voornamelijk naar luister zijn hard rock, glam rock, AOR, blues rock, heavy metal, power metal en speed metal. Verreweg het grootste deel hiervan is 80's muziek.

Voorbeelden van bands waar ik naar luister:
  • AC/DC
  • Airbourne
  • Alice Cooper
  • Avantasia
  • Bon Jovi
  • Bonfire
  • Cinderella
  • Def Leppard
  • Doro
  • Dragonforce
  • Firehouse
  • FM
  • Foreigner
  • Fortune
  • Giuffria
  • Great White
  • Icon
  • In This Moment
  • Joan Jett
  • Johnny Lima
  • Journey
  • Judas Priest
  • Kane Roberts
  • Kiss
  • Loverboy
  • Manowar
  • Marilyn Manson
  • Metallica
  • Montrose
  • Mötley Crüe
  • Nasty Idols
  • Ozzy Osbourne
  • Paul Sabu
  • Paul Stanley
  • Poison
  • Quiet Riot
  • Rammstein
  • Ratt
  • Sammy Hagar
  • Sixx: A.M.
  • Skid Row
  • Stan Bush
  • Thin Lizzy
  • Twisted Sister
  • Van Halen
  • Vixen
  • W.A.S.P.
  • Warlock
Budget is €100, maar zat zelf vooral te kijken rond €60-80. Weten jullie iets beter? Is het überhaupt mogelijk om wat ik wil te vinden voor €100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 12:27
Kid Jansen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:00:
Ik had afgelopen weekend een paar AKG K374 besteld bij Thomann.de die ik vanochtend binnen heb gekregen. In totaal heb ik er nu zo'n twee uur aan luisteren opzitten, maar weet vrij zeker dat ik ze terug ga sturen, want het geluid is best wel ruk.

Ik heb het overigens getest met HTC One X met standaard speler en met Realtek ALC889 op Gigabyte GA-X58A-UD5 Rev 2 met Foobar2000 1.3.2. Op de HTC One X had ik Beats Audio functionaliteit uitgezet. De muziek zelf bestaat overigens vrijwel allemaal uit 320 kbps MP3. De dopjes zijn bedoeld voor gebruik i.c.m. de HTC One X en later misschien de HTC One M8 (zit er over te denken om die als vervanger van m'n HTC One X te kopen).

Ik had op verschillende plaatsen gelezen dat AKG's een vrij clean geluid hebben, maar ik vind dat deze nog steeds een te sterk aanwezig bass hebben. Daarnaast is de bass blazend (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) en is er totaal geen detail in de bass aanwezig (vooral double bass drums worden echt een niet aan te horen puinhoop). De high's zijn ook niet echt goed, vooral de echte high's zijn te hard en klinken erg schel en overtrokken. Niet waar ik naar op zoek ben dus: neutraal klankbeeld, misschien zelfs wat focus op mids/vocals en goed detail.

Om eerlijk te zijn vind ik de standaard oordopjes die ik bij m'n HTC One X kreeg nog beter (enige andere oordopjes die ik heb overigens). Erg slecht dus, had veel meer verwacht voor €65. De reden dat ik die standaard HTC dopjes wilde vervangen is dat die juist te weinig bass hebben en niet lekker dragen (na een uur zitten die echt niet meer lekker).

Thuis luister ik m'n muziek vanaf m'n PC (Realtek ALC889 op Gigabyte GA-X58A-UD5 Rev 2) met Foobar2000, aangesloten op een Sony HCD-451 met alleen de fronts en sub aangesloten (zitten toch alleen maar stereo-ingangen op dus vond 5.1 speakersetup nogal nutteloos). Of met een Sennheiser HD 595 direct aangesloten op m'n PC.

De genres waar ik voornamelijk naar luister zijn hard rock, glam rock, AOR, blues rock, heavy metal, power metal en speed metal. Verreweg het grootste deel hiervan is 80's muziek.

Voorbeelden van bands waar ik naar luister:
  • AC/DC
  • Airbourne
  • Alice Cooper
  • Avantasia
  • Bon Jovi
  • Bonfire
  • Cinderella
  • Def Leppard
  • Doro
  • Dragonforce
  • Firehouse
  • FM
  • Foreigner
  • Fortune
  • Giuffria
  • Great White
  • Icon
  • In This Moment
  • Joan Jett
  • Johnny Lima
  • Journey
  • Judas Priest
  • Kane Roberts
  • Kiss
  • Loverboy
  • Manowar
  • Marilyn Manson
  • Metallica
  • Montrose
  • Mötley Crüe
  • Nasty Idols
  • Ozzy Osbourne
  • Paul Sabu
  • Paul Stanley
  • Poison
  • Quiet Riot
  • Rammstein
  • Ratt
  • Sammy Hagar
  • Sixx: A.M.
  • Skid Row
  • Stan Bush
  • Thin Lizzy
  • Twisted Sister
  • Van Halen
  • Vixen
  • W.A.S.P.
  • Warlock
Budget is €100, maar zat zelf vooral te kijken rond €60-80. Weten jullie iets beter? Is het überhaupt mogelijk om wat ik wil te vinden voor €100?
Wat dacht je van de Shure SE-215?
Lees ik goede dingen over, daarnaast ook vervangbare kabels.
Heb vergelijkbare muzikale interesses, en zit er ook aan te denken de 215 te kopen.
Heeft alleen geen microfoon/bedienings kabel, dat kan wel een nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
DGonlag2 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:47:
Wat dacht je van de Shure SE-215?
Lees ik goede dingen over, daarnaast ook vervangbare kabels.
Heb vergelijkbare muzikale interesses, en zit er ook aan te denken de 215 te kopen.
Zal er eens naar kijken, thanks!
Heeft alleen geen microfoon/bedienings kabel, dat kan wel een nadeel zijn.
Dat is geen probleem, vind ik ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kid Jansen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:00:

je zou nog eens kunnen proberen om de AKG's op middelmatig volume in te laten spelen. Bijv. 2 of 3 maal de in-ears op de One X aansluiten en een nachtje laten spelen op shuffle.
AKG in-ears hebben in de regel een vrij hard en clean geluid, dat met een uur of 10 à 20 milder en gedetailleerder wordt. Al zullen AKG's nooit even warm gaan klinken als bijv. Sennheisers.

Verder zou je van een andere set in-ears kunnen proberen de opzetstukjes/sleeves over te plaatsen, niet voor iedereen werken de oorstukjes van AKG goed.

Kun je misschien iets vertellen over welke in-ears je als laatste hebt gehad en welke je bevallen zijn?
Want nu is het vrij lastig in te schatten wat je precies wilt: is de bass die je hoort voldoende aanwezig bij de K374, maar met te weinig detail en te hard? En verwacht je daarbij een mildere, warme bass klank?
Dat zou betekenen dat je meer een nadruk op de mid-bass wilt (en dat past ook wel bij de muziekgenres die je luistert) en niet zozeer de wat lagere bass, waar AKG meer de nadruk op legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Bluepenguin schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:14:
je zou nog eens kunnen proberen om de AKG's op middelmatig volume in te laten spelen. Bijv. 2 of 3 maal de in-ears op de One X aansluiten en een nachtje laten spelen op shuffle.
AKG in-ears hebben in de regel een vrij hard en clean geluid, dat met een uur of 10 à 20 milder en gedetailleerder wordt. Al zullen AKG's nooit even warm gaan klinken als bijv. Sennheisers.
Ik heb er niet veel vertrouwen in dat het zo veel beter gaat worden dat het dan ineens wel goed is.
Verder zou je van een andere set in-ears kunnen proberen de opzetstukjes/sleeves over te plaatsen, niet voor iedereen werken de oorstukjes van AKG goed.
Qua afsluiting, omgevingsdemping en comfort vond ik de medium opzetstukjes van de K374 juist prima.
Kun je misschien iets vertellen over welke in-ears je als laatste hebt gehad en welke je bevallen zijn?
Zoals ik al aangaf zijn de enige andere oordopjes of IEM's die ik heb de standaard HTC dopjes die ik bij m'n One X kreeg. Voor de rest nooit andere gehad (zaten wel bij eerdere telefoons, maar gebruikte ze eigenlijk nooit).
Want nu is het vrij lastig in te schatten wat je precies wilt: is de bass die je hoort voldoende aanwezig bij de K374, maar met te weinig detail en te hard? En verwacht je daarbij een mildere, warme bass klank?
Dat zou betekenen dat je meer een nadruk op de mid-bass wilt (en dat past ook wel bij de muziekgenres die je luistert) en niet zozeer de wat lagere bass, waar AKG meer de nadruk op legt.
De bass is wel aanwezig, maar vooral de lage bass is te hard en de spreiding / detaillering is gewoon heel erg slecht. Bij langzame nummers klinkt de K374 best wel goed, maar zodra het tempo omhoog gaat hoor je meteen dat ze het niet meer kunnen bijbenen. De drums alleen zorgen dan al snel voor problemen en zodra de gitaren en basgitaar er bij komen is het einde zoek. Het is dan echt één grote puinhoop qua geluid.

Als ik de K374 zo hoor heeft die een vrij platte U-sig (als in parabool met hoge exponent), terwijl voor rock vaak eerder een V-sig wordt aangeraden. Ik heb overigens geen idee of dat wel iets voor mij is. Voor m'n gevoel houd ik altijd van neutraal. Zodra de uiteinden geboost worden krijg je heel snel dat de vocals een beetje hol en ver weg gaan klinken. Wat ik alleen wel altijd heb is dat de lage bass en hoge highs wel aanwezig moeten zijn (dus groot frequentiebereik).

Ik weet niet in hoeverre je kan vertrouwen op http://onlinetonegenerator.com, maar ik kan daarmee in ieder geval van 18 Hz - 20 kHz horen. Hoger dan 20 kHz gaat die niet en aan de lage kant weet ik niet zo goed of ik nou tegen de grenzen van m'n eigen gehoor aan loop of de grenzen van m'n Sennheiser HD 595.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
[b][message=42631667,noline]
Ik kan je aanraden om ook eens naar serieuze reviews te kijken, met meetresultaten zoals een frequentierespons. Jouw bevindingen (en dat de AKG's je niet zouden bevallen) had je dan van tevoren kunnen voorspellen. Zie: http://en.goldenears.net/30614 (voor uitleg zie: http://en.goldenears.net/456)
Aan de frequentierespons kun je zien dat de AKG K374 écht boomy zijn, met veel nadruk op eigenlijk alle basstonen, zowel de midbass als de subbass worden flink benadrukt. De middentonen worden juist een flink stuk zachter als alle andere tonen weergegeven. De hoge tonen worden weer benadrukt, maar niet zoveel als de lage tonen.
In de tabel onderaan de review komen jouw bevindingen ook naar voren. Zo is de bass relative to midrange +3 (flinke nadruk op de basstonen), en de treble relative to midrange +1 (nadruk op hoge tonen). De treble texture is met -1 aan de rough kant, dit verklaart jouw indruk van te harde en schelle hoge tonen. Verder vind de reviewer ze met -1,5 veiled, het is geen clean en transparant geluid.
Ik kan je dan ook aanraden om de AKG K374 terug te sturen. Zelfs honderden uren aan inspelen zullen niet het geluid opleveren dat jij wilt. De sound die je aangeeft graag te hebben is eigenlijk bijna het tegenovergestelde als wat de AKG K374 leveren.

En alsjeblieft, ga nu niet de Shure SE-215 aanschaffen, die gaan je zeker niet bevallen. Die in-ears is nog een stap verder weg van wat jij wilt. Zie de meetresultaten op: http://en.goldenears.net/5982. De Shure SE-215 hebben een nóg hardere bass, nóg veel minder detaillering in het geluid, treble texture die nog meer rough is. Ik kan ze je echt niet aanraden.

Het type geluid wat jij zelf aangeeft te willen hebben (neutraal, misschien zelfs een beetje nadruk op de middentonen) is meer het geluid van een Hifiman RE-400. Zie: http://en.goldenears.net/19626
Maar ik weet niet of ik je de Hifiman RE-400 kan aanraden. Het is precies wat jij zegt te willen hebben, maar ik weet niet 100% zeker of je goed weet wat je wil hebben. Sommige mensen zeggen een neutraal geluid te willen hebben, terwijl ze eigenlijk veel nadruk op de bass gewend zijn. De Hifiman RE-400 hebben écht een neutraal geluid, dus verwacht véél minder bass dan de AKG K374, en nog minder sub-bass.

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een tussenweg. In-ears met wel een beetje nadruk op de midbass maar lang niet zoveel als de AKG K374.

Ik denk dat de Shure SE-425 je goed zouden moeten bevallen, die liggen dan wel weer een stukje boven je budget. Zie http://en.goldenears.net/6114 Die hebben wel een beetje nadruk op de bass, maar lang niet zoveel als de AKG K374. Ze hebben ook een mooi en gedetailleerd geluid. Doordat ze in een hogere prijsklasse zitten kunnen ze ook beter omgaan met het hoge tempo in de muziek die jij luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Wat zou je aanraden voor maximaal €150 (maar dan ook echt max)? Die Shure SE425 is namelijk wel een heel stuk duurder: €239 in NL en UK (£189=€239) en €195 in DE.

Ik heb trouwens de AKG K374 vanmiddag teruggestuurd.

Qua geluid, dat is nogal lastig, aangezien dit dus m'n eerste oordopjes/IEM's worden. Ik vind zelf m'n Sennheiser HD 595 koptelefoon lekker klinken op m'n PC, al zou het nog wel iets meer vocal boost mogen hebben, iets minder mid-bass en nog iets preciezer met snelle muziek. Op m'n One X klinkt die al best wel warm (ook met die Beats Audio zooi uit).

[ Voor 34% gewijzigd door Kid Jansen op 30-07-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Wat ik je zou aanraden:
Philips S1 (ongeveer 60 euro)- Mooi neutraal geluid, met een hele lichte boost over de subbass. Hoge tonen halen hele hoge frequenties. Goed gedetailleerd.
Nadeel: Door de open achterkant, is de ruimtelijkheid goed, maar de isolatie matig.

Moe SS01 (ongeveer 50 euro) : Zonder EQ zijn de hogere frequenties veel te luid aanwezig waardoor het soms zelfs storend kan zijn. Mocht je de hogere tonen iets omlaag schalen met EQ, zijn ze mijn huidige favoriet. Gigantisch helder (niet modderig) en zeer gedetailleerd. Je hoort elk detail. Bass is wel aanwezig maar zeker niet dominerend.
Nadeel: Je hebt altijd de EQ nodig, geluid is niet heel ruimtelijk.

VSD1 LE (ongeveer 50 euro): Neutraal en zeer musicaal, echter niet zo getailleerd als de Philips of de Moe SS01. De midden tonen zijn dik en levendig, vooral electrische gitaren klinken heerlijk. Positionering is prachtig.
Nadeel: Technisch niet zo capabel als de twee anderen.

Ik luister zelf naar Indie/Alternative via mijn telefoon.
De overige iems die ik geprobeerd heb zijn niet zo neutraal als deze drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik heb nu een jaartje de DUNU Hephaes maar die hebben het na een paar maand al begeven (kabelbreuk), een van de oordopjes dee het niet meer maar dat boeide me niet echt omdat ik meestal maar eentje in had.
Maar ik ben de meeste tips kwijt omdat ze nogal makkelijk los komen en ik wil toch een keer wat anders proberen, ze zijn me toch wat te bassy en wat te weinig detail.

Hiervoor had ik de Brainwavz M2 en die bevielen best goed, 2 jaar mee gedaan en ze waren echt onverwoestbaar (kapot na 2x wasmachine :(), dus misschien dat ik die gewoon weer bestel, qua geluid ook uitstekend maar iets te neutraal, heb toch het liefst iets met wat meer bass en treble, ze moeten gewoon goed klinken met genoeg detail. Ben niet echt goed in geluid omschrijven :+.

Dus ik zoek wat nieuws, budget is 60 euro.

Wat ik verlang:
- Goede bouwkwaliteit en geluid (duh :+)
- (optioneel) veel tips, zodat ik er een kan vinden die goed zitten want ik heb enorm kieskeurige oren, bijna niks zit goed :+
- Moeten tegen wat vocht kunnen (maar volgens mij kunnen de meeste oordopjes dat wel).

Ik ga eerst maar ff op MP4nation rondsnuffelen want die hebben altijd wel goed spul.
Misschien dat ik ook een paar voor het sporten en een paar voor normaal gebruik koop, ga ze namelijk vooral bij het sporten gebruiken maar ik hecht ook veel waarde aan goed geluid.

Als er een paar oordopjes is met goede earhooks die je los kunt halen of die gewoon geschikt zijn voor het sporten wil ik daar ook best 60 euro voor betalen, daar wil ik wel wat andere dingen voor laten vallen.

Dit is wat ik onder andere luister: https://bandcamp.com/LowDown_
Ook wat Dubstep, Drum and Bass, Trap, een beetje hip-hop/rap, EDM, veel mengelmoesjes van verschillende genres en gewoon heel veel verschillende muziek :+.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Kid Jansen schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:19:
Wat zou je aanraden voor maximaal €150 (maar dan ook echt max)? Die Shure SE425 is namelijk wel een heel stuk duurder: €239 in NL en UK (£189=€239) en €195 in DE.

Ik heb trouwens de AKG K374 vanmiddag teruggestuurd.

Qua geluid, dat is nogal lastig, aangezien dit dus m'n eerste oordopjes/IEM's worden. Ik vind zelf m'n Sennheiser HD 595 koptelefoon lekker klinken op m'n PC, al zou het nog wel iets meer vocal boost mogen hebben, iets minder mid-bass en nog iets preciezer met snelle muziek. Op m'n One X klinkt die al best wel warm (ook met die Beats Audio zooi uit).
Ik ben blij dat je nu aan hebt gegeven wat je precies zoekt. Ik wil je toch alsnog de Hifiman RE-400 aanraden. De RE-400 heeft de vocals een tikkeltje harder dan de HD 595, en de midbass is een tikkeltje zachter dan de HD 595. Voor deze prijsklasse kunnen de RE-400 ook goed omgaan met snelle muziek, al kan ik je niet garanderen dat het beter zal zijn dan de HD 595.
Vergelijk zelf de frequentieresponses:
http://en.goldenears.net/19626
http://www.hometheatersha...r-hd-595-measurement.html

De Hifiman RE-400 kun je bijvoorbeeld kopen op: http://www.head-direct.com/Products/?act=detail&id=143 maar hij is ook op bijvoorbeeld Amazon.de te koop.

Eigenlijk zijn bijna alle reviews van de RE-400 positief, op enkele na. Als er een negatieve review is dan is hij of kapot gegaan of ze vonden de bass te zacht. Over het kapot gaan: dat kan bij alle merken gebeuren, er zijn geen indicaties dat de bouwkwaliteit echt slecht is. En als je bij http://www.head-direct.com/ besteld heb je 1 jaar garantie, ik weet niet hoe dat bij Amazon geregeld is. Ik denk dat als je bij Amazon besteld je voor garantie direct bij Hifiman zelf moet zijn, die leveren dan 1 jaar fabrieksgarantie. Over de bass te zacht: dit zullen mensen zijn die niet goed nagedacht hebben over wat ze kopen. De RE-400 zijn nu eenmaal vrij neutraal. Maar als je de HD 595 iets te veel midbass vind hebben en te weinig vocal boost is dat volgens mij ook wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Behoorlijke lading reviews inmiddels gelezen en ziet er inderdaad uit als een goede keuze. Heb ook drie Nederlandse webwinkels gevonden die hem verkoopt, alledrie voor €99:

hifidelity
art's excellence
online audio shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bluepenguin schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:33:
[...]
Laat anders hier in dit topic weten wat de aankoop geworden is, ben toch eigenlijk wel nieuwsgierig geworden :)
Succes!
Saturnus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:05:
[...]

Exact een maand later en de Philips SHE3590WT/10's zijn er.

Het verschil met EP-630's is goed te horen. En ook zeker zoals Bluepenguin beschreven heeft:
- De treble is er meer en rauwer. Misschien net iets té.
- De diepe bass frequencies zijn duidelijk hoorbaar. Ze gaan echt diep. :o
- Een minder warm geluid, maar niet met het idee dat je iets mist.
- De soundstage vind ik beter. Het komt net wat ruimtelijker over.
Ik verwachtte een 'cultuurschok' maar dat lijkt niet te gebeuren. Veel waar voor het geld.

De EP-660's heb ik nog niet besteld. Nu deze oordoppen meevallen is de interesse gewekt voor de andere genoemde smaken, maar ik ga er geen hobby van maken.
Eindelijk...een jaar later heb ik de EP-660, omdat de Philips aan vervanging toe zijn. Het gebeurt pas zo laat omdat ik blijkbaar tevreden met de Philips SHE3590WT/10 was. Maar dat heb ik nooit geweten, want na een tijdje gebruik begon ik de EP's te missen. Maar nu komt er toch een aap uit de mouw. Even onder voorbehoud want de EP-660 speelt nog in:
Een opgesloten geluid vanwege de sterke mids en afwezige high's en low's. Die heerlijke diepe bass mist nu heel erg, net als het sprankellende hoog. Binnenkort een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker leuk om na een jaar een update te lezen! :)
Mooi ook dat de Philips in-ears het (voor het geld) een goede tijd hebben uit gehouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Zelf ben ik ook aant kijken naar in-ears en kwam online de volgende tegen:
http://www.whathifi.com/soundmagic/e10/review
http://www.whathifi.com/beyerdynamic/dtx-101-ie/review
http://www.whathifi.com/beyerdynamic/mmx-101ie/review

Totaal onbekende merken voor mij. Zelf was ik eerder naar senn of Bose of AKG, Klipsch aan het kijken.

Hier krijgt de soundmagic e10 ook goede reviews:
http://www.expertreviews....es/1287814/soundmagic-e10

Mijn klipsch S4i is doodgegaan na 2-3 jaar (vergeten wanneer ik ze gekocht heb) gym gebruik (3x in de week in de fitness en 1x tijdens lopen) dus ik ben er wel tevreden van en ga ze vervangen met Klipsch S4i rugged voor de fitness.

Voor opt werk misschien mijn goedkope brol eens vervangen met de soungmagic E10. Super goede reviews overal en populair. Jammer genoeg is het gebruik van grote on/over ear niet echt subtiel op de bureau dus dit laat ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beyerdynamic is een bekende naam op het gebied van hoofdtelefoons, in-ears biedt men duidelijk minder lang aan in het assortiment. Soundmagic is een relatief nieuwe naam, dus het kan bij beide merken kloppen dat je ze niet direct associeert met in-ears. :)
Totaal onbekende merken voor mij. Zelf was ik eerder naar senn of Bose of AKG, Klipsch aan het kijken.

Hier krijgt de soundmagic e10 ook goede reviews:
http://www.expertreviews....es/1287814/soundmagic-e10

Mijn klipsch S4i is doodgegaan na 2-3 jaar (vergeten wanneer ik ze gekocht heb) gym gebruik (3x in de week in de fitness en 1x tijdens lopen) dus ik ben er wel tevreden van en ga ze vervangen met Klipsch S4i rugged voor de fitness.

Voor opt werk misschien mijn goedkope brol eens vervangen met de soungmagic E10. Super goede reviews overal en populair. Jammer genoeg is het gebruik van grote on/over ear niet echt subtiel op de bureau dus dit laat ik
De verdeling die je in gedachte hebt (fitness=Klipsch en iets nieuws voor werk) is een erg goede als je de E10 overweegt. Die is namelijk enerzijds véél waar voor het geld op geluidsgebied, maar geen liefhebber van fitness of een regenbui.
Je hebt dus de Soundmagic in gedachten voor op het werk? Ik heb er nu ééntje in gebruik as we type, en laat me als je wilt er een beschrijving van geven.

Het geluidsbeeld van de E10's is vrij luchtig/lichtvoetig, licht punchy en tegelijk een vrij strak/stevig/gecontroleerd geluid. Een redelijke soundstage (en voor het geld goed), de bass is vrij gebalanceerd: de midbass en lage bass zijn behoorlijk goed in evenwicht. De mids en zang komen behoorlijk uit de verf, maar meer door de grote mate van detail die de Soundmagic's hebben voor het geld, dan dat vocals of mids een nadruk hebben. De bass is overall vrij goed aanwezig, heeft een nadruk, maar niet bijzonder zwaar. Al is de E10 wel geschikt voor wat hardcore of DnB af en toe.
De mate van detail en de lichtvoetigheid (ze houden snelle nummers uitstekend bij) is wat de E10 voor het geld zo bijzonder maakt. Qua detailweergave moet je denken dat je daarmee in-ears van ca. 40 euro hebt die qua dynamiek en detail op kunnen tegen vrijwel elke in-ear tot 60 euro en de meeste in-ears tot 60-70 euro op die punten overtreffen.
Mocht je op een laag volume luisteren, dan blijft vrijwel alles te horen (vrijwel alle zang, instrumenten etc.) en je zult tot een vrij gevaarlijk volume moeten gaan om de Soundmagic's duidelijk het geluid te horen vervormen.

Klinkt goed, niet? Maar er zijn een aantal redelijke nadelen aan de Soundmagic. Het grootste nadeel is de voor de prijsklasse slechte geluidsisolatie. Dat valt voor een klein stukje op te vangen door de opzetstukjes te vervangen. De meegeleverde sleeves zijn namelijk niet echt goed te noemen, redelijk wat in-ears van half de prijs komen met duidelijk betere exemplaren.
Ook de duurzaamheid is een kwestie. Zelf heb ik de Soundmagic's intensief in gebruike en zijn ze nog lang niet versleten, maar ik ben dan ook bovengemiddeld voorzichtig met in-ears. Op fora wordt regelmatig gemeld dat de E10's in ieder geval snel slijten door regen en het zweten bij sporten. Daarbij is ook de beweging die je buiten of met sporten hebt een factor: de E10 schijnt bovengemiddeld gevoelig te zijn voor kabelbreuk.
Laatste nadeel is de variatie die er is in klank en afwerking tussen de verschillende productie-series van vrijwel alle Soundmagic's. Het is een klein nadeel, want sinds een lichte update (ongeveer een jaar terug) van de E10 is de kans op variaties klein en wanneer je zo'n exemplaar treft is de variatie (ten goede of ten slechte) vrij klein. Desalnietemin is het product minder consistent dan bijv. Sennheisers of AKG's.

Voor op kantoor kan de slechte tot matige geluidsisolatie zowel een voor als nadeel zijn. Dat hangt er vanaf hoe je de in-ears wilt gebruiken: voor achtergrond-geluid bij het werken zijn ze uitstekend. Om geluid van bijv. bellende collega's buiten te sluiten absoluut niet. Dan zul je namelijk het volume hoger moeten zetten dan prettig en gezond voor 8 uur op een dag.
Kijk je naar het 'karakter' (geluidsbeeld) van de in-ears dan lijkt het me aan jou om te bepalen of je een lichtvoetig en energiek geluid prettig vindt. Voor mij is het na een paar uur een té vermoeiend geluid en ik geef dan, zoals redelijk wat mensen, de voorkeur aan een meer 'laidback' geluid. Ook de iets grotere aanwezigheid van de bass (en dan met name mid-bass) bij de Beyers kan dan welkom zijn & de bass-nadruk van de 101ie's houdt samen met de betere geluidsisolatie omgevingsgeluid beter buiten.

Wat je post, geeft mij vrij sterk de indruk dat je naar de E10's neigt. Over hoe ze klinken ten opzichte van de Beyers of de Klipsch kan je nog wel het nodige vertellen, maar laat ik voorop stellen dat het vooral van jouw gebruik af hangt. De soorten muziek die je er mee wilt luisteren, voorkeuren voor wat betreft het geluidsbeeld en vooral of je je op kantoor wilt afsluiten óf dat je juist bereikbaar wilt blijven voor collega's.
P.S. als je de Klipsch gewend bent, dan kan de Soundmagic in eerste instantie vrij 'mager' klinken, de mid-bass heeft in tegenstelling tot veel in-ears niet een heel duidelijke boost van de mid-bass.

[ Voor 2% gewijzigd door Bluepenguin op 07-08-2014 21:04 . Reden: wat tekst aangepast m.b.t. bass-weergave ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
dusty-2011 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:00:
...Ik wil je toch alsnog de Hifiman RE-400 aanraden...
Heb ze net besteld bij hifidelity.nl, zal ze wel ergens komende week binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Laatst online: 07-11-2024
Na dat mijn Nokia Purity in-ear het hebben begeven. Ben ik opzoek naar nieuwe in-ears voor zo'n +/- 50 euro. Ik luister naar van alles en nog wat, maar ik hou wel van wat extra bass. Voor de rest niks speciaals eigenlijks. Ik wil wel graag de volume knoppen en de next track/opneem knop behouden. Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Kid Jansen schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:43:
[...]

Heb ze net besteld bij hifidelity.nl, zal ze wel ergens komende week binnen krijgen.
Ik hoop dat ze bevallen! Ik ben benieuwd naar je mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond maar eens de Xiaomi piston v2's bestellen voor mezelf en een vriend, ben echt benieuwd. Ik ga ze wss halen bij buyguo, maar allwellicht is er een legit reseller dichter bij huis? Weet iemand van een verkoper die echte Piston v2's verkoopt binnen europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Ik heb nu al een tijdje Shure SE-425 in-ears, als je de juiste sleeve hebt gevonden (na het eea testen), de geluidskwaliteit is echt geweldig, bouwkwaliteit is top en losse kabels voor een headset zijn verkrijgbaar :) Al met al een goede keuze.

Trusted Reviews 9/10
WhatHiFi - best in-ears 2013, budget EUR 189-380

[ Voor 15% gewijzigd door Vidra op 12-08-2014 18:17 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:28:
Vanavond maar eens de Xiaomi piston v2's bestellen voor mezelf en een vriend, ben echt benieuwd. Ik ga ze wss halen bij buyguo, maar allwellicht is er een legit reseller dichter bij huis? Weet iemand van een verkoper die echte Piston v2's verkoopt binnen europa?
Ibuygou is prima. Binnen twee weken had ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gisteravond besteld, is vandaag hun server gecrashed o.i.d. Hopen dat da goed komp

• Kid Jansen
  • Niet online
dusty-2011 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 01:24:
Ik hoop dat ze bevallen! Ik ben benieuwd naar je mening.
Gistermiddag binnen gekregen. Heb nu in totaal iets van 5 uur geluisterd en ze hebben iets van 9 uur gespeeld. Deze klinken echt een heel stuk beter dan die AKG's. Mooi neutraal geluid, maar wel met voldoende bereik in het laag en hoog. Als de muziek veel bass heeft hoor je die ook prima, maar het is niet zo dat elke muziek veel bass lijkt te hebben, zoals met die AKG's het geval was.

Twee dingen die voor mij gewoon goed moeten zijn, zijn de vocals en de drums, en dat zijn ze ook zeker met deze Hifiman RE-400. Drums zijn mooi strak, jaren '80 rock klinkt ook als jaren '80 rock en niet als jaren '70 rock. Jaren '70 drums hebben vaak een veel voller, warmer geluid en ik vind juist die strakke drums die haast klinken als geweerschoten veel lekkerder. Verder klinken vocals echt super met deze IEM's.

Wat ook erg fijn is, is dat ze echt heel klein zijn. Ze vallen nauwelijks op en zitten prima. Kan ze zonder problemen uren achter elkaar in houden.

Overigens had de leverancier er zelf trouwens nog meer tips bij gedaan en een pouch. Dus eigenlijk het enige minpunt dat hij volgens veel reviews had, geen pouch (toch raar met IEM's van deze prijs), valt daarmee ook meteen weg.

• Baexed
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 14:57
Bluepenguin schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:52:
Kijk je naar het 'karakter' (geluidsbeeld) van de in-ears dan lijkt het me aan jou om te bepalen of je een lichtvoetig en energiek geluid prettig vindt. Voor mij is het na een paar uur een té vermoeiend geluid en ik geef dan, zoals redelijk wat mensen, de voorkeur aan een meer 'laidback' geluid. Ook de iets grotere aanwezigheid van de bass (en dan met name mid-bass) bij de Beyers kan dan welkom zijn & de bass-nadruk van de 101ie's houdt samen met de betere geluidsisolatie omgevingsgeluid beter buiten.
Ik was van plan om de Soundmagic e10m aan te schaffen. Zelf heb ik alleen ervaring met Apple Earpods en verder vooral budget-oortjes van een tientje. Ik heb dus weinig vergelijkingsmateriaal en zal wellicht minder kritisch zijn dan jullie. De Earpods vond ik destijds een "goed" geluid hebben en had verder geen probleem met de geluidsisolatie. Is de e10m een goede instapper in het hogere segment of kan ik beter iets anders overwegen? Mijn uiterste budget is 50 euro en een remote is een harde eis.

PSN ID: Baexed | Battlelog: Baexed

• dusty-2011
Kid Jansen schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:09:
[...]

Gistermiddag binnen gekregen. Heb nu in totaal iets van 5 uur geluisterd en ze hebben iets van 9 uur gespeeld. Deze klinken echt een heel stuk beter dan die AKG's. Mooi neutraal geluid, maar wel met voldoende bereik in het laag en hoog. Als de muziek veel bass heeft hoor je die ook prima, maar het is niet zo dat elke muziek veel bass lijkt te hebben, zoals met die AKG's het geval was.

Twee dingen die voor mij gewoon goed moeten zijn, zijn de vocals en de drums, en dat zijn ze ook zeker met deze Hifiman RE-400. Drums zijn mooi strak, jaren '80 rock klinkt ook als jaren '80 rock en niet als jaren '70 rock. Jaren '70 drums hebben vaak een veel voller, warmer geluid en ik vind juist die strakke drums die haast klinken als geweerschoten veel lekkerder. Verder klinken vocals echt super met deze IEM's.

Wat ook erg fijn is, is dat ze echt heel klein zijn. Ze vallen nauwelijks op en zitten prima. Kan ze zonder problemen uren achter elkaar in houden.

Overigens had de leverancier er zelf trouwens nog meer tips bij gedaan en een pouch. Dus eigenlijk het enige minpunt dat hij volgens veel reviews had, geen pouch (toch raar met IEM's van deze prijs), valt daarmee ook meteen weg.
Mooi dat ze bevallen! Voor wie van een neutraal geluid houd is de Hifiman RE-400 een goede en betaalbare keuze, dat blijkt wel uit zowat alle reviews. Ik ben blij dat je er tevreden mee bent. Hopelijk gaan ze een aantal jaren mee.
Normaal gesproken zou ik vragen schrijf er een (korte) review van als je de tijd hebt, maar ik zie dat tweakers het product helemaal niet in haar database heeft staan. Dat is wel jammer aangezien het een goed aangeschreven product is. Het is wel mogelijk om een product toe te laten voegen aan de pricewatch door dat aan te vragen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt.
Baexed schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:43:
[...]

Ik was van plan om de Soundmagic e10m aan te schaffen. Zelf heb ik alleen ervaring met Apple Earpods en verder vooral budget-oortjes van een tientje. Ik heb dus weinig vergelijkingsmateriaal en zal wellicht minder kritisch zijn dan jullie. De Earpods vond ik destijds een "goed" geluid hebben en had verder geen probleem met de geluidsisolatie. Is de e10m een goede instapper in het hogere segment of kan ik beter iets anders overwegen? Mijn uiterste budget is 50 euro en een remote is een harde eis.
Uitstekende in-ear als je tot 50 euro wilt gaan en met die eisen :)
Enige drie zaken die ik je wel zou willen aanraden is om het volgende te overwegen:
• mocht je veel met de Soundmagic's gaan sporten, gebruiken bij dagelijks woonwerkverkeer op de fiets e.d., dan zijn de kabels vrij gevoelig voor draadbreuk. Datzelfde geldt voor de vochtgevoeligheid van de in-ears: de E10 houdt niet van transpiratievocht of van een regenbui.
• de E10's zijn levendig en voor het geld zeer gedetailleerd in hun weergave. De mid-bass heeft, in tegenstelling tot veel in-ears, ongeveer gelijke mate de nadruk als de lage bass. Met andere woorden: als je graag naar bijv. rap, R&B of rock luistert, dan kun je met andere in-ears iets meer 'grunt' en effect van de bass in de muziek meekrijgen. Dat neemt niet weg dat de Soundmagic een solide bass-weergave heeft en een nadruk op de bass.
• mocht geluidsisolatie een eis zijn voor bijv. een kantoor- of school-omgeving waarin je je wilt afsluiten, dan is het goed te weten dat de E10 niet erg goed isoleert. In vergelijking met gelijk geprijsde sets ondergemiddeld.

Alles bij elkaar: de Soundmagic heeft voor het geld een erg goede mate van detailweergave in de muziek. Verder een nadruk op de bass, terwijl de mids ietwat minder naar voren komt en een prima weergave van het hoog. Dynamiek in de muziek kan deze in-ear uitstekend aan, de weergave is bovengemiddeld goed gecontroleerd en je hebt een levendig en redelijk helder geluid.

Succes! :)

• Kid Jansen
  • Niet online
dusty-2011 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:16:
Normaal gesproken zou ik vragen schrijf er een (korte) review van als je de tijd hebt, maar ik zie dat tweakers het product helemaal niet in haar database heeft staan.
Zat zelf ook nog wel te denken aan een review, eventueel een mini-review in dit topic. Maar ik wil daarvoor eerst wat meer uurtjes geluisterd hebben en ook zeker weten dat ze voldoende zijn ingespeeld. Meerdere reviews hadden het er over dat juist deze dopjes behoorlijk kunnen profiteren van inspelen en dat je dan toch wel aan iets van 50 uur moest denken.

Ik heb zelfs het idee dat ze nu al, na zo'n 12 uur spelen, beter klinken dan eerst. Ook heb ik het idee dat ze nu iets beter snelle muziek bij kunnen houden. Avantasia - Shelter From the Rain klonk bijvoorbeeld vanmiddag beter dan gisteravond: de drums klonken precieser. Maar dat zou ook een stukje gewenning kunnen zijn, of iets anders puur tussen de oren...

offtopic:
Product toevoegen in de Pricewatch is inderdaad mogelijk. Als je naar http://tweakers.net/pricewatch/ gaat staat helemaal rechtsonderaan op de pagina Product toevoegen. Je kan dan alle gegevens van het product invoeren, waarna het goedgekeurd moet worden die iemand van de Pricewatch-crew voordat het ook daadwerkelijk in de Pricewatch staat.

Ik heb zelf heel wat producten toegevoegd aan de Pricewatch toen ik moderator was van Videokaarten & Beeldschermen. Met name high-end beeldschermen van Eizo, NEC en Quato en kalibratie-oplossingen van X-rite en DataColor.

Overigens vraag ik me af hoeveel zin het heeft om hem toe te voegen aan de Pricewatch, aangezien ik zelfs na heel goed zoeken maar drie Nederlandse webwinkels kon vinden die hem verkochten, en geen van die drie is aangesloten bij de Pricewatch. Het zou dan dus alleen nuttig zijn voor de review, maar verder niet echt.

[ Voor 7% gewijzigd door Kid Jansen op 14-08-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 01:41
Ik heb helaas mijn Ultimate Ears 700 terug moeten sturen vanwege een kabelbreuk en ben nu op zoek naar nieuwe In Ears. Het gedetailleerde geluid van de UE700's beviel me heel erg goed. Ook de subtiele bassweergave is een pluspunt. Voor mij de perfecte doppen, maar praktisch niet meer verkrijgbaar.

Na wat lezen heb ik vervolgens een setje Brainwavz B2 besteld. Maar, deze hebben een hele smalle uitgang van maar een paar millimeter. Ik heb namelijk op maat gemaakte gehoorbescherming waar je het filter uit kunt halen en vervolgens je in ears in kunt pluggen. Deze: http://www.pluggerz.nl/nl...custom-made-music-2-in-1/
En die vereisen een bredere cilinder om goed te passen. De UE700's zaten niet helemaal "klem", maar het was goed te doen. De Brainwavz B2 kon ik helaas gelijk weer terugsturen, die zijn echt te klein. Stom natuurlijk, dat had ik van te voren uit kunnen zoeken.

Maar waar?
In de specificaties staat eigenlijk nooit wat de afmetingen zijn, dus dat is lastig uitzoeken. Productfoto's zijn praktisch altijd met ear tips eromheen, dus daar heb ik ook niks aan...

Heb ik een database over het hoofd gezien waar deze informatie wel in staat? Of heeft iemand een heel goed idee waardoor ik niet meer verder hoef te zoeken...

De In Ears die trouwens op de website worden genoemd, vallen nou niet echt in de categorie waarnaar ik op zoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dropsen schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:53:
Ik heb helaas mijn Ultimate Ears 700 terug moeten sturen vanwege een kabelbreuk en ben nu op zoek naar nieuwe In Ears. Het gedetailleerde geluid van de UE700's beviel me heel erg goed. Ook de subtiele bassweergave is een pluspunt. Voor mij de perfecte doppen, maar praktisch niet meer verkrijgbaar.
via de Britse en Amerikaanse Amazon site nog te koop ;)
Na wat lezen heb ik vervolgens een setje Brainwavz B2 besteld. Maar, deze hebben een hele smalle uitgang van maar een paar millimeter. Ik heb namelijk op maat gemaakte gehoorbescherming waar je het filter uit kunt halen en vervolgens je in ears in kunt pluggen. Deze: http://www.pluggerz.nl/nl...custom-made-music-2-in-1/
En die vereisen een bredere cilinder om goed te passen. De UE700's zaten niet helemaal "klem", maar het was goed te doen. De Brainwavz B2 kon ik helaas gelijk weer terugsturen, die zijn echt te klein. Stom natuurlijk, dat had ik van te voren uit kunnen zoeken.

Maar waar?
In de specificaties staat eigenlijk nooit wat de afmetingen zijn, dus dat is lastig uitzoeken. Productfoto's zijn praktisch altijd met ear tips eromheen, dus daar heb ik ook niks aan...
Bij user-reviews kun je vaak met wat zoeken wel een foto vinden zonder de sleeves gemonteerd. Verder zijn juist fora als hier en bijv. head-fi erg geschikt om te vragen aan mensen die een dergelijke in-ear set hebben, wat de maten er van zijn. :)
Heb ik een database over het hoofd gezien waar deze informatie wel in staat? Of heeft iemand een heel goed idee waardoor ik niet meer verder hoef te zoeken...
De Britse en Amerikaanse Amazon zijn waarschijnlijk je eenvoudigste optie om een nieuwe 700 te bestellen. Mocht je bereid zijn om nog een stap meer geld uit te geven, dan kun je kijken naar de UE 900. Dat is niet de opvolger van de 700 strikt gezien, maar neemt wel min of meer de plek van de 700 over in het UE gamma: die van top universele in-ear.
Verder weet ik niet precies wat je zoekt? In ieder geval een helder hoog, dat hebben de Brainwavz en de 700 allebei, maar wat zijn verder je wensen en eisen?
En kun je misschien aangeven waarom je graag de pluggerz wilt gebruiken? De UE zijn met de meegeleverde opzetstukjes, afhankelijk van welk filter pluggerz je pakt, behoorlijk goed vergelijkbaar. Als in: de demping zal afhankelijk van het model (700 of 900) en de gebruikte filters, iets minder tot gelijk of meer demping bieden. De 900 kan bij een 'perfecte' seal tot zo'n 26 db dempen volgens UE.

[ Voor 8% gewijzigd door Bluepenguin op 15-08-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:13
Xiaomi pistons v2 voor €6,50 bij aliexpress, wel geduld hebben met de shipping lijkt me maar toch ;-)

http://gaga.aliexpress.com/254624020-1701599640-detail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
Fr33z schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:25:
Xiaomi pistons v2 voor €6,50 bij aliexpress, wel geduld hebben met de shipping lijkt me maar toch ;-)

Dikke kans dat ze nep zijn. Er gaan meer replica's in de ronde dan originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fr33z schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:25:

Inderdaad, kleine kans dat dat echte zijn. Ebay staat er vol mee, met die troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 13:46
Aangezien ik mijn huidige in-ears nu al een tijdje heb, ben ik op zoek naar nieuwe in-ears. En hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen.

Momenteel heb ik volgens mij de NuForce NE-6. Dit weet ik echter niet zeker, want op de spullen die ik nog over heb van de verpakking staat geen naam van het type.

Het zijn in ieder geval de oortjes in dit plaatje: http://www.nuforce.pl/zdjecia/nuforce-ne6-1.jpg

• In-ears of oordopjes?
In-ears.

Ik heb het liefst alles gewoon gebalanceerd. Ik wil alles kunnen horen, maar wel zoals het hoort. Dus bass niet op de voorgrond ofzo. Zo staat Sennheiser volgens mij wel bekend voor een goede bass. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik nog nooit met Sennheiser in-ears geluisterd heb naar mijn muziek, maar ik heb het idee dat dat soort oortjes de bass te veel naar de voorgrond haalt (maar dat weet ik dus ook niet zeker).

Kortom ik heb mijn klankbeeld dus het liefst 'neutraa'l denk ik.

Ik heb denk ik een redelijk gevarieerde muzieksmaak, maar het meeste is waarschijnlijk Rock.

Om maar even wat artiesten te noemen:
- The National
- Radiohead
- Muse
- Metallica
- Tori Amos
- Mazzy Star
- Loreena McKennitt
- Foo Fighters
- Florence + The Machine
- Dream Theater
- Cat Powers
- Blackmore's Night
- Arcade Fire
- Anathema
- Blind Guardian
- Dire Straits
- Eric Clapton

Voornamelijk het OV. Ik loop wel eens in de regen, dus daar moeten ze ook wel tegenkunnen.

Nee.

• Wat is het budget?
60-70 euro.

Ik ben geen fan van J-cords, dus de oortjes moeten echt een Y-cord hebben.

-----

Ik ben zelf al op onderzoek (http://www.head-fi.org/t/...200r-added-08-01-14-p-947) uitgegaan en ik kwam uit op de VSonic GR06. Deze zijn echter in Nederland nergens te koop. Na wat zoeken kwam ik uit op www.lendmeurears.com. Maar nadat ik contact met hun opnam (omdat de oortjes niet meer op de site stonden) hebben ze me echter verteld dat deze ook niet meer verkocht zullen worden.

Op amazon zijn ze nog wel te koop, maar ik vertrouw het niet zo om daar van een willekeurige verkoper te kopen. Bovendien zijn de prijzen daar boven mijn budget (met verzendkosten).

Verder worden op head-fi natuurlijk nog honderden anderen oortjes genoemd, maar ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje wordt overvallen door die review daar. Echt prachtig om een complete cijferlijst te zien van al die oortjes, maar ik kan dan echt geen keuze meer maken.

Iemand die mij kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Aangezien mijn linker oortje het nu begeven heeft zoek ik naar nieuwe in-ears.

Wat heb ik
Ik heb op het moment een Shure SE215. Qua geluid is het geweldig. Ik mis alleen een microfoon.

Budget
Ik heb een budget van max 100 euro.

Geluid
Ik wil goed gebalanceerd geluid. Hoewel ik veel naar Rock en Metal luister, hoef ik niet een overheersende bas.

Verder wil ik een microfoon en het liefst een knop om de muziek te pauzeren/een gesprek aan te nemen.

Gebruik
Vooral op de scooter en op het werk. Ik heb ze dus lang in mijn oren zitten.

Op het oog
Sennheiser MM 70s
AKG K376

Zijn er earbuds die ik heb gemist? Ik kijk wel naar de Xiaomi Piston, maar de levering gaat best lang duren.

[ Voor 6% gewijzigd door MoonRaven op 20-08-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
@RaptorK en MoonRaven: ik heb sinds vorige week de Hifiman Waterline RE-400 (op aanraden van dusty-2011) en moet zeggen dat die erg goed bevallen. Ik luister ook voornamelijk naar rock en metal en was ook op zoek naar een neutraal klankbeeld. Ik heb ze voor €99 gekocht (gratis verzending) bij Hifidelity (geleverd door Sieveking Sound).

EDIT: @MoonRaven: overheen gelezen dat je ook microfoon wil. Overigens lijken die AKG K376 mij geen goede keuze. Die klinken namelijk niet heel anders dan de K374 (K374 @ goldenears en K376 @ innerfidelity) en die vond ik echt waardeloos klinken. Veel te veel bass en totaal niet geschikt voor metal, doordat ze tempo niet kunnen bijbenen.

[ Voor 34% gewijzigd door Kid Jansen op 20-08-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 13:46
Ik ben die Hifiman al tegengekomen ja. Ze lijken me inderdaad goed, maar mijn budget is toch echt 60-70 euro. Maar ik zal het in m'n achterhoofd houden mocht ik mijn budget verhogen.
Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie