Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
Frozen schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:53:
[...]

Het ligt aan allebei Aan de combinatie. Ik zal dat duidelijker in mijn review vermelden. Bedankt.

Ik ken overigens maar 1 iemand met een iphone 5 en diegene spreek ik amper, dus dat gaat hem niet worden. Wel is er een andere tweaker zo vriendelijk geweest mij een impedantieverhogende plug aan te bieden.
Ok, hoeft niet persé een iPhone 5 te zijn mag ook een andere bron waarvan vast staat dat deze een output met lage impedantie heeft. Ik weet zo geen ander voorbeeld dan de iPhone 5.
Hoe dan ook is een impedantie plug of verloopkabel een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc Rademaker schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:22:

Ik zal e.e.a verduidelijken. Ik wilde ze gewoon via ebay / amazon bestellen. Lukt dat niet, dan neemt iemand ze voor mij mee uit de VS.
duidelijk :)
Ik heb een tijdje rondgereden met *uhum* beats audio in ears (zaten bij een HTC-toestel) en ik had het idee dat die behoorlijk goed isoleerden, en dat was geen probleem.
Waarschijnlijk leek deze sterk op pricewatch: Beats by Dr. Dre urBeats (Zwart) ? Alleen dan met een standaard ronde kabel i.p.v. een platte versie en geen rode letter 'b' op de 'achterzijde' van de behuizing, maar een grijs-metaalachtig vlak met daarop de 'b' ?
Zo ja > dat is technisch / praktisch een Beats by Dre Urbeats. En die sluiten inderdaad uitstekend omgevingsgeluid buiten. Zolang je de Urbeats niet voor de winkelprijs van 90 euro koopt zijn het eigenlijk behoorlijk goede in-ears (eerder competitief in de prijsklasse van rond de 50-60 euro).
Kabels zullen niet veel bewegen, zit allemaal goed strak in de helm / jas. Waarschijnlijk het belangrijkste, ik luister voornamelijk naar rock en aanverwante muziekgenres. De dopjes wil ik ook op kantoor en in OV gaan gebruiken (en dan is uitsluiten omgeving een pluspunt).
Voor rock en vergelijkbare muziekgenres heb je een beetje nadruk op de bass nodig om de muziek goed uit de verf te laten komen. De drie door jou uitgezochte in-ears kunnen dat net aan bieden. Je komt alleen wel van een redelijk (mid)bass zware in-ear met de HTC-UrBeats, dus je zult écht een ander geluid krijgen dan je gewend bent.

De VSonic is veel waar voor het geld, klinkt vrij soepel, warm en heeft een nadruk op de bass. Hoewel dus redelijk wat bass, zal je niet door de bass en vocalen evenzeer 'overweldigd' worden als bij de HTC UrBeats. Wat minder sterk op het punt van ruimtelijkheid, maar dat hebben je huidige in-ears ook niet.
De Steelseries lijkt hier wel wat op: een redelijke bass nadruk, maar niet teveel. Waar de mids van de VSonic levendiger, uitgesprokener en één van de sterke punten is van de VSonic, heeft de Flux een relatief rustig midden, vrij clean en neutraal.
De HifiMan re-400 is een duidelijk ander beestje: duidelijk neutraler dan de Steelseries of de GR06. Ik denk niet dat ik je deze in-ears zal aanraden als je een HTC UrBeats komt. De re-400 is weliswaar goed, maar het is een echt heel duidelijke keuze die je maakt. Een helder en clean geluid, instrumenten zijn duidelijk apart van elkaar te horen (de Vsonic ook) er is iets van warmte en bass-nadruk, maar dat is heel beperkt. Zeker in vergelijking met je huidige in-ears en ook zeker met wat de gemiddelde mens mooi vindt klinken i.c.m. rock etc.

Zeker alledrie erg goede in-ears voor het geld. Mocht je per sé de keuze tussen deze drie willen maken, dan zul je waarschijnlijk met de VSonic's het meeste luisterplezier hebben en met de Steelseries een zeer comfortabel geluid (wel iets minder gedetailleerd en gedefinieerd) voor urenlang luisteren.
Let wel: het klinkt echt anders dan je gewend bent.

Mag ik overigens vragen waarom je ineens van een sterk (mid)bass zware in-ear naar een heel veel neutraler klinkende in-ear wilt gaan? Het verschil is werelden apart, maar tussen de Hifiman en de HTCBeats is toch wel een erg fors contrast.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Het helpt misschien om de frequency response van deze oordopjes erbij te pakken.

Zie hier de frequency response van de Beats by Dr.Dre urbeats: http://en.goldenears.net/...rbeats&document_srl=28093

En hier de frequency response van de Hifiman RE 400:
http://en.goldenears.net/GR_Earphones/19626

Ik sluit me volledig bij Bluepenguin aan, de Hifiman RE 400 heeft een totaal ander geluid met veel minder nadruk op de bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
@bluepenguin & Dusty-2011

De UrBeats heb ik bij gebrek aan iets anders in gebruik genomen (want gratis) en omdat ze goed in mijn oren pasten ben ik ze blijven gebruiken. CX-300 bijvoorbeeld past niet goed in combinatie met mijn helm. Inmiddels zijn de UrBeats echter versleten (aansluiting brak en / of kabelbreuk).

Daarnaast mag de bass best iets minder overheersend en vind ik het wel en pluspunt als ik een gitaar echt goed kan horen zonder dat de bass de boel overstemt.

Afgaande op jouw advies neig ik dan ook naar de Vsonic GR06. Mocht je echter zeggen, waarom probeer je X of Y niet, dan zal ik daar zeker naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik ben waarschijnlijk een bijzondere gebruiker hier. Ik heb nauwelijks belangstelling voor mooie karakteristieken. Ik gebruik mijn in-ear dopjes voornamelijk om naar audioboeken te luisteren. Spraak is dus het belangrijkste, Bassen zijn zelfs lastig. De dopjes van mijn oude Samsung S1 voldoen prima op mijn Nexus 5. Maar ik ben een van de silicone ear tips kwijt geraakt. Ik zit al 3 dagen op internet te zoeken of er vervangende te krijgen zijn. Ik ben ook al een keer bij de Media Markt en bij Saturn langs geweest maar daar kijken ze me vol verbijstering aan. Tsja...euh hmmm ja raar dat we die niet hebben. Probeer de Xenos een of de Action. Die hebben ze dus ook niet. Heeft iemand enig idee of die dingen ergens te krijgen zijn? Ik zag ze voor $3 op ebay maar daar kwam $31 !!!! aan verzendkosten bij.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Op eBay zijn ook zat setjes tips te krijgen die maar $3 inclusief kosten, ik denk dat je iets beter moet zoeken.
http://www.ebay.com/sch/i...n+ear+tips&rt=nc&LH_BIN=1

edit: Misschien keek je op ebay.nl, ebay.com is over het algemeen een beter idee met meer aanbod.

[ Voor 20% gewijzigd door NinjaTuna op 11-04-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NinjaTuna schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:54:
Op eBay zijn ook zat setjes tips te krijgen die maar $3 inclusief kosten, ik denk dat je iets beter moet zoeken.
http://www.ebay.com/sch/i...n+ear+tips&rt=nc&LH_BIN=1

edit: Misschien keek je op ebay.nl, ebay.com is over het algemeen een beter idee met meer aanbod.
Bedankt!!!

Ik was via .nl gegaan...daarna kwam ik via een dealer uit de VS die ook maar 3 vroeg. Maar daar kwamen dus de verzendkosten bij van ruim 30

edit:
ik zie het, ik had nog een keyword gegeven, Samsung. En dan kom je op die dure sites uit

edit:

Helaas, 10tallen versies, maar dat setje van mij heeft een ander maat. De meeste hebben een binnendiameter van 4, 4.5 of 5 mm. De mijne heeft 6 nodig. Die zijn er wel maar dan kom je gelijk weer op de dure Amerikaanse sites uit.

Het wordt dus eenvoudiger en goedkoper om gewoon een hele nieuwe te kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ortep op 11-04-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:04:
edit:

Helaas, 10tallen versies, maar dat setje van mij heeft een ander maat. De meeste hebben een binnendiameter van 4, 4.5 of 5 mm. De mijne heeft 6 nodig. Die zijn er wel maar dan kom je gelijk weer op de dure Amerikaanse sites uit.

Het wordt dus eenvoudiger en goedkoper om gewoon een hele nieuwe te kopen.
hoeft niet :) De meest opzetstukjes die voor 4,5 of 5mm gemaakt zijn, passen ook prima op een 6mm nozzle (zo wordt het aansluitpunt / speakeruiteinde genoemd). Niet gegarandeerd en het zal altijd een stapje minder goed vast zitten dan een 6mm variant, maar het werkt 9 van de 10 keer prima.
Zolang je geen schuim, gel, Sony Hybrid of comply foam sleeve gebruikt lukt het wel, het kunstrubber van de standaard opzetstukjes is vrijwel altijd flexibel genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Bluepenguin op 11-04-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Met Blueplenguin. Overigens, als ergens Sennheiser CX-... bij staat, dan past dat ook, dat heb ikzelf namelijk ook geprobeerd met mijn eigen Sennheisers en de oortjes van een SGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Oké, bedankt...ik zal er gaan bestellen

edit:

Ik heb de gok genomen...ik vindt het wel dood eng. Ik heb 0.74 Euro moeten betalen voor 10 tips en dat is dan wel inclusief verzending. Ik hoop dat het geen weggegooid geld is ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Ortep op 12-04-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:04:
Oké, bedankt...ik zal er gaan bestellen

edit:

Ik heb de gok genomen...ik vindt het wel dood eng. Ik heb 0.74 Euro moeten betalen voor 10 tips en dat is dan wel inclusief verzending. Ik hoop dat het geen weggegooid geld is ;)
fiew, ik mag hopen dat je dan wel 10 paar opzetstukjes hebt voor de 74ct.? Met slechts 5 paar loopt de prijs per stuk toch aardig op. Bedoel, dat is toch praktisch een verdubbeling?! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bluepenguin op 12-04-2014 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc Rademaker schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:57:
@bluepenguin & Dusty-2011

De UrBeats heb ik bij gebrek aan iets anders in gebruik genomen (want gratis) en omdat ze goed in mijn oren pasten ben ik ze blijven gebruiken. CX-300 bijvoorbeeld past niet goed in combinatie met mijn helm. Inmiddels zijn de UrBeats echter versleten (aansluiting brak en / of kabelbreuk).

Daarnaast mag de bass best iets minder overheersend en vind ik het wel en pluspunt als ik een gitaar echt goed kan horen zonder dat de bass de boel overstemt.

Afgaande op jouw advies neig ik dan ook naar de Vsonic GR06. Mocht je echter zeggen, waarom probeer je X of Y niet, dan zal ik daar zeker naar kijken.
Als je echt richting de neutraal klinkende in-ears wilt, dan is het zeker de Vsonic die er uit springt. Niet neutraal, maar een duidelijk stuk meer neutraal dan wat je nu gewend bent.
Mocht je de hoeveelheid bass van de Beats willen houden, maar het geluid kwalitatief naar een hoger plan willen trekken, dan zou je eventueel nog naar de Nuforce NE-700 kunnen kijken. Die is dan wel duidelijk behoorlijk bass-zwaar.
De GR06's zijn veel waar voor het geld, dus op zich zul je er technisch nooit een miskoop mee hebben. De vraag is wel: is het veel neutralere wat je zoekt? En dat lijkt wel zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Ortep schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:34:
Ik zit al 3 dagen op internet te zoeken of er vervangende te krijgen zijn.
Ik ben zelf voor een andere aanpak gegaan en dat bevalt me eigenlijk prima. Via samenkopen.net heb ik een hele zak van die foam gehoorbeschermers gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/hff0gfi13/1005073_25_Bilsom_303_L_25_paar_Oordoppen.jpg
Met een gaatjestang heb ik er gaatjes in gemaakt zodat de foampjes op de oordopjes passen (niet te groot anders vallen ze er ook zo weer af). Ook op maat geknipt en klaar ben je. En als ze foampjes vies worden gewoon weer vervangen.
Het is even wat meer werk, maar wat mij betreft zit het lekkerder dan de siliconen dopjes, en het kost echt geen drol.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bluepenguin schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 06:15:
[...]

fiew, ik mag hopen dat je dan wel 10 paar opzetstukjes hebt voor de 74ct.? Met slechts 5 paar loopt de prijs per stuk toch aardig op. Bedoel, dat is toch praktisch een verdubbeling?! ;)
Argggggg ja, ik ben er in getuind...het is 5 paar... 8)7
Ik dacht dat ik voor 10 jaar uit de zorgen was, maar nu is het maar vijf jaar. Hoe met ik nu mijn huis afbetalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mn olug is binnen en het probleem is opgelost

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Frozen schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 10:59:
Mn olug is binnen en het probleem is opgelost
Verandert de plug het geluid van de oordopjes? Ik zou wel verwachten dat er een hoorbaar verschil is. Klopt dit?

Misschien ook even in de review vermelden dat je een plug hebt aangeschaft. Blijkbaar was het probleem toch vervelend genoeg om er nog een extra plug voor aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:55
Hallo, ik ben op zoek naar nieuwe in-ear oordopjes.

• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
Ik gebruik nu nog geen in-ear oordopjes, maar de oude Apple oordopjes (geleverd bij de iPod Touch 4e gen) en af en toe Apple EarPods. Ze bevallen prima, maar zeker van de oude Apple oordopjes valt de geluidskwaliteit tegen. Ook gebruik ik ze af en toe op de fiets en in de auto, en hiervoor lijken in-ear oordopjes mij beter geschikt. Wel heb graag verschillende maten ear tips erbij geleverd aangezien lang niet alle in-ear oordopjes bij mij goed passen, maar dit is volgens mij wel redelijk standaard binnen deze prijsklasse?

• In-ears of oordopjes?
In-ears

• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik wil graag een warme klank, met niet echt een speciale nadruk op de bass of zoiets.

• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Ik luister vooral veel naar rustige muziek, genre singer-songwriter. Denk dan aan artiesten als Ben Howard, Passenger, Benjamin Francis Leftwich, George Ezra etc. Ook zal ik af en toe naar indie muziek luisteren en bands zoals Coldplay, Chef'Special etc.

• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik zal ze voornamelijk gebruiken in combinatie met mijn Nexus 5. Meestal zal dit dan zijn op school of thuis (o.a. in bed), en af en toe op de fiets of in de auto. Geluidsisolatie is daarom voor mij niet het belangrijkste.

• Heb je een merkvoorkeur?
Nee, ik heb zelf weinig verstand en ervaring met merken van oordopjes.

• Wat is het budget?
Mijn budget is ongeveer €30-€35

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Nee, hooguit dat ze er nog een beetje leuk uitzien misschien ;) Maar het gaat mij natuurlijk om de kwaliteit. Wat eventueel nog wel handig zou zijn is een stevige plug, aangezien ik een redelijk grote telefoon heb waardoor de plug nog wel eens half gebogen wordt tegen mijn broek bij het fietsen/zitten. Bij mijn huidige oordopjes is het draadje rondom de plug behoorlijk beschadigd hierdoor.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dusty-2011 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:18:
[...]

Verandert de plug het geluid van de oordopjes? Ik zou wel verwachten dat er een hoorbaar verschil is. Klopt dit?

Misschien ook even in de review vermelden dat je een plug hebt aangeschaft. Blijkbaar was het probleem toch vervelend genoeg om er nog een extra plug voor aan te schaffen.
Door de plug klinkt het geluid holler en heeft het minder bass. Als ik dan de bass knop aan zet klinken ze weer hetzelfde :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 12-04-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Bluepenguin schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 06:47:
[...]

Als je echt richting de neutraal klinkende in-ears wilt, dan is het zeker de Vsonic die er uit springt. Niet neutraal, maar een duidelijk stuk meer neutraal dan wat je nu gewend bent.
Mocht je de hoeveelheid bass van de Beats willen houden, maar het geluid kwalitatief naar een hoger plan willen trekken, dan zou je eventueel nog naar de Nuforce NE-700 kunnen kijken. Die is dan wel duidelijk behoorlijk bass-zwaar.
De GR06's zijn veel waar voor het geld, dus op zich zul je er technisch nooit een miskoop mee hebben. De vraag is wel: is het veel neutralere wat je zoekt? En dat lijkt wel zo :)
Ik heb ze besteld. Laat jullie weten wat ik ervan vind. Zijn ze kut, dan begint er een nieuwe zoektocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc Rademaker schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:17:
[...]

Ik heb ze besteld. Laat jullie weten wat ik ervan vind. Zijn ze kut, dan begint er een nieuwe zoektocht :)
Ah, leuk om te horen! Denk dat je in ieder geval een meer neutraal en een completer geluid met de Vsonic's hebt. Ben benieuwd hoe ze bevallen gaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bluepenguin op 13-04-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Zo ik heb inmiddels een paar dagen de RHA MA750i in gebruik, en my oh my wat bevallen ze goed! Afkomstig van de Apple EarPods en Beats by Dre Studio koptelefoon (welke verkocht wordt). Eerste indrukken: mooi rijk geluid met een mooie bass die niet overheerst. Is wel wennen na de superharde bass van de EarPods. Verder klinkt muziek echt mooi helder, bijvoorbeeld liedjes van Bob Marley (Is this love) zijn echt schitterend vind ik. Ik luister voornamelijk naar Hip Hop, en ook daarvoor is het gewoon een goeie IEM. Om de dopjes te testen ben ik zelfs buiten mijn gebruikelijke genres gegaan, en heb ik liedjes van Rage Against The Machine getest, alsmede wat klassiek muziek. Heeft iemand enige suggesties voor een goeie (live orkest) klassiek liedje?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:57:
Zo ik heb inmiddels een paar dagen de RHA MA750i in gebruik, en my oh my wat bevallen ze goed! Afkomstig van de Apple EarPods en Beats by Dre Studio koptelefoon (welke verkocht wordt). Eerste indrukken: mooi rijk geluid met een mooie bass die niet overheerst. Is wel wennen na de superharde bass van de EarPods. Verder klinkt muziek echt mooi helder, bijvoorbeeld liedjes van Bob Marley (Is this love) zijn echt schitterend vind ik. Ik luister voornamelijk naar Hip Hop, en ook daarvoor is het gewoon een goeie IEM. Om de dopjes te testen ben ik zelfs buiten mijn gebruikelijke genres gegaan, en heb ik liedjes van Rage Against The Machine getest, alsmede wat klassiek muziek. Heeft iemand enige suggesties voor een goeie (live orkest) klassiek liedje?
Niet echt een lied, maar Vivaldi's Vier Seizoenen zijn redelijk lichte klassieke muziek. En van diverse symphonie orkesten is ook genoeg te vinden op Youtube, Spotify etc. Een aardig voorbeeld daarvan is het Utah Symphonie Orchestra (meestal licht klassiek). Of kunt een bekende uitvoering nemen zoals de Mattheus Passion in z'n vele versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 23:37
Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
fischer audio ceramique white, 2 paar er binnen 6 maand door met een kabelbreuk. (1 oortje nog werkend)
HTC MAX 300, originele oordopjes van de HTC One, ook binnen 4 maand kapot

In-ears of oordopjes?
In-Ears

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik luister vaak rap of hardstyle.

Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
Vaak hardstyle, rip en af en toe top 40 (denk hieraan bijv. Avicii en Stromae)

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik zit 5 dagen in de week in de bus, maar ook op fiets naar voetbal of naar de bushalte wil ik ze gebruiken.

Heb je een merkvoorkeur?
Ik hoor dat de beats van Monster (Beats by dre) en Sennheiser vrij goed is. Maar hij moet vooral langer mee gaan dan 4/5 maand.

Wat is het budget?
€75,- tot €100,-

Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Langer dan een jaar meegaan, en evt. een merk met een redelijke klantenservice. (Ik weet dat kabelbreuken niet onder garantie vallen maar daarom helemaal niet reageren op mails vind ik een ander uiterste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Slenger schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:53:
fischer audio ceramique white, 2 paar er binnen 6 maand door met een kabelbreuk. (1 oortje nog werkend)
HTC MAX 300, originele oordopjes van de HTC One, ook binnen 4 maand kapot

In-ears of oordopjes?
In-Ears

Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik luister vaak rap of hardstyle.

Vaak hardstyle, rip en af en toe top 40 (denk hieraan bijv. Avicii en Stromae)

Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik zit 5 dagen in de week in de bus, maar ook op fiets naar voetbal of naar de bushalte wil ik ze gebruiken.

Heb je een merkvoorkeur?
Ik hoor dat de beats van Monster (Beats by dre) en Sennheiser vrij goed is. Maar hij moet vooral langer mee gaan dan 4/5 maand.

Wat is het budget?
€75,- tot €100,-

Langer dan een jaar meegaan, en evt. een merk met een redelijke klantenservice. (Ik weet dat kabelbreuken niet onder garantie vallen maar daarom helemaal niet reageren op mails vind ik een ander uiterste)
Over de Monster Beats by Dr Dre Tour in-ears lees ik veel negatieve dingen over de levensduur op internet:
"Ik kan bevestigen wat anderen reeds op internet vertelden; de ControlTalk knop viel er binnen een maand af. Daarna deed de linkerspeaker het niet meer goed, een maand daarna gaf de rechter speaker het ook op. "
"Ik had hiervoor de Beats by Dre chrome, die waren na een paar weken met normaal gebruik stuk, daarna had ik deze gekocht, die ook binnen een paar weken stuk waren. Waarvan ze een week stil hadden gelegen."

Aangezien je duidelijk aangeeft dat je wilt dat de oordopjes langer dan een jaar meegaan kan ik de Monster Beats by Dr Dre Tour dus niet aanraden. Je kunt geluk hebben en een exemplaar kopen dat lang meegaat maar je kunt ook pech hebben.

Verder wil ik aangeven dat de fischer audio ceramique white een vrij neutraal geluid hebben, met niet veel nadruk op de bass. De Monster Beats by Dr Dre Tour hebben juist wel veel nadruk op de bass. Klopt het dat je naar in-ears met veel meer bass wilt overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 23:37
Beste Dusty,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik ben inderdaad op zoek naar oordopjes met meer bass.
Ik ben zelf niet zo bekend in de wereld van de oordopjes, dus noemde bekende merken (voor mij) maar op.
Het is inderdaad schrikken als je voor Beats zoveel betaald en snel kapot gaan.

Na het doorlezen van dit topic gaat mijn keuze nog tussen de Sennheiser cx400 ii of de SoundMagic E10.
Iemand die mij kan vertellen welke voor mij het beste is?

[ Voor 22% gewijzigd door Slenger op 17-04-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slenger schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:49:
Beste Dusty,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik ben inderdaad op zoek naar oordopjes met meer bass.
Ik ben zelf niet zo bekend in de wereld van de oordopjes, dus noemde bekende merken (voor mij) maar op.
Het is inderdaad schrikken als je voor Beats zoveel betaald en snel kapot gaan.

Na het doorlezen van dit topic gaat mijn keuze nog tussen de Sennheiser cx400 ii of de SoundMagic E10.
Iemand die mij kan vertellen welke voor mij het beste is?
Als je bass zoekt, dan ligt de Sennheiser CX-400 II sterk voor de hand. De Soundmagic heeft wel een bass nadruk, maar niet erg veel. De CX-400 II is geen bass monster, maar heeft wel een behoorlijke bass nadruk.

Sennheisers hebben wel een stroeve kabel, en dat kan er toe leiden dat bijv. wanneer de kabel bijv. makkelijker tussen je t-shirt / trui en je jas als het ware meer blijft 'kleven', wat er toe leidt dat er meer spanning op de kabel komt bij beweging. Meer spanning op een kabel geeft op termijn kabelbreuk.
Dat neemt niet weg dat Sennheiser een prima garantie heeft en ook de reputatie heeft behoorlijk goede aftersales te bieden.
De kabel van de Soundmagic E10 is overigens niet veel geschikter om kabelbreuk e.d. te weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Als je kabelbreuk wilt voorkomen/uitstellen, wil je misschien vooral voorzichtiger met de kabel zijn. Als je enige aandacht besteedt aan het opbergen van je in-ears na gebruik, misschien in een klein doosje of stevig portemonneetje ofzo, doe je er al snel wat langer ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33

DjVe

Hatsaflats!

Wat blijft Shure toch goed qua pasvorm. Geen enkele andere fabrikant past bij mij lekker, maar ik probeer sinds jaren weer een Shure SE215 en het valt allemaal gelijk op zijn plaats. De ervaringen op het net betreffende de "mindere" laagweergave begrijp ik niet. Ze kunnen serieus diep, blijven strak en er zit genoeg laag in (in mijn optiek zelfs iets teveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjVe schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:41:
Wat blijft Shure toch goed qua pasvorm. Geen enkele andere fabrikant past bij mij lekker, maar ik probeer sinds jaren weer een Shure SE215 en het valt allemaal gelijk op zijn plaats. De ervaringen op het net betreffende de "mindere" laagweergave begrijp ik niet. Ze kunnen serieus diep, blijven strak en er zit genoeg laag in (in mijn optiek zelfs iets teveel).
Bedoel je dan ook specifiek de SE215 waarvan dat wordt gezegd, of meer Shure in het algemeen? De SE215 heeft juist wat meer bassnadruk dan alle andere modellen van Shure daarboven.
En opzich ook wel een stuk bass nadruk, niet enorm, maar het is er zeker. Denk eerder dat mensen die echte bass-in-ears zoeken hierover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:32:
Als je kabelbreuk wilt voorkomen/uitstellen, wil je misschien vooral voorzichtiger met de kabel zijn. Als je enige aandacht besteedt aan het opbergen van je in-ears na gebruik, misschien in een klein doosje of stevig portemonneetje ofzo, doe je er al snel wat langer ermee.
De Hema en de markt hebben hiervoor behoorlijk geschikte kleine sleutelportomonnees voor niet al te veel geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Bluepenguin op 18-04-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Vanmiddag na 2 weken wachten mijn echte Xiaomi Pistons ontvangen van ibuygou en WOW.
Ik moet zeggen dat ik niet heel veel gewend ben want de stockoortjes bij de w810i en oude Philips GoGear waren tot nog toe de toppers, maar deze zijn echt klasses beter.

Ik zou graag een review schrijven maar dat is op T.net volgens mij niet mogelijk als een product niet in de PW staat, dus bij deze mijn eerste indrukken.

Bouwkwaliteit lijkt redelijk tot goed, zo zit de draad tot de mic in een 'veter' en voelen de metalen oortjes gewoon degelijk aan.

Je krijgt er 4 setjes rubbertjes bij, een losse schuif/klem om hem aan je blouse oid vast te maken en een rubber 'klos'/case zodat ie niet in de knoop raakt.

Voor de liefhebber, ze ruiken vaag naar chocolade:p.
Ander interessant detail is dat de draadjes vanaf de mic naar je oor even lang zijn, deze hoeven dus niet achter je hoofd door, de kwaliteit van deze draadjes is wel dun en matig aangezien ze 'gekreukt' uit de verpakking komen.

Maar het belangrijkst, de afspeelkwaliteit is de beste die ik gehoord heb!

De mic en bediening via het mic-stukje heb ik nog niet geprobeerd, maar die schijnt bij Iphone gebruikers gebrekkig te werken, maar gezien het van Xiaomi komt begrijpelijk

Bottom-line de beste 25 dollar die ik de afgelopen jaren heb besteed.
AANRADERTJE voor nog geen 20 euro bij je thuis afgeleverd (brievenbus) vanuit China in +/- 2 weken.
Of zoals velen in onderstaand forum: Best I've ever had!

Meer info: http://www.head-fi.org/products/xiaomi-pistons-2-0-mk301
http://www.head-fi.org/t/703651/the-xiaomi-pistons-thread
Volgens verschillende mensen in dat topic kunnen deze concurreren met Shure's, JVC's etc die 3 tot 7 keer zo veel kosten.

Disclaimer: Ik ben geen audiofiel en heb enkel 192kb mp3's & youtube geluisterd op mijn nexus5

[ Voor 25% gewijzigd door eL_Jay op 18-04-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
http://www.ibuygou.com/p-...rsion_brown-5708-usd.html

Zijn dat deze? Ziet er niet verkeerd uit :0

edit: Ik kom ze ook tegen op eBay, voor een derde van de prijs... Beetje fishy :/

[ Voor 23% gewijzigd door NinjaTuna op 18-04-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
NinjaTuna schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:26:

Zijn dat deze? Ziet er niet verkeerd uit :0

edit: Ik kom ze ook tegen op eBay, voor een derde van de prijs... Beetje fishy :/
Zijn neppe in omloop. Die van IbuyGou zijn echt. Iemand had een vergelijking met foto's in het genoemde topic en die van mij zijn zo te zien the real deal.

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 18-04-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je kan gewoon een product laten toevoegen door de crew. Even klikken op product toevoegen en wat info invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33

DjVe

Hatsaflats!

Bluepenguin schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:34:
[...]

Bedoel je dan ook specifiek de SE215 waarvan dat wordt gezegd, of meer Shure in het algemeen? De SE215 heeft juist wat meer bassnadruk dan alle andere modellen van Shure daarboven.
En opzich ook wel een stuk bass nadruk, niet enorm, maar het is er zeker. Denk eerder dat mensen die echte bass-in-ears zoeken hierover klagen.
Specifiek op de SE215. Het had van mij wel iets minder gemogen, maar ik klaag absoluut niet. Ze gaan lekker laag en blijven zelfs met een shitty bron gecontroleerd en strak klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ik zal nog even terugkomen op de Vsonic GR06.

Ze kwamen gisteren al binnen, een week nadat ik ze had besteld. Geen douane kosten etc. Het ziet er allemaal goed uit, heel veel siliconen dopjes erbij en ze voelen kwalitatief goed aan.

De oordopjes passen goed in mijn oor en ze klinken erg goed. Individuele instrumenten hoor ik
beter dan ooit te voren, terwijl er ook nog genoeg bass uitkomt. Ik heb ook vrij goede zuilspeakers en dat geluid wordt wel geëvenaard.

Na ongeveer een half uur luisteren wilde ik toch een andere siliconen dopje proberen, maar toen raakte een van de speakers los in de behuizing. Er komt nog steeds geluid uit, maar hij zit niet zo goed meer in mijn oor. De speaker zit via een soort kogelgewricht in de behuizing en kan nu dus vrij bewegen.

Ik heb foto's gemaakt en contact opgenomen met de verkoper. Hopelijk komen we er uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Marc Rademaker op 19-04-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjVe schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 08:15:
[...]

Specifiek op de SE215. Het had van mij wel iets minder gemogen, maar ik klaag absoluut niet. Ze gaan lekker laag en blijven zelfs met een shitty bron gecontroleerd en strak klinken.
Op zich is het wel het voordeel van de keuzes die Shure heeft gemaakt bij de SE215 dat ze zowel alles aankunnen (zo klinkt het) en tegelijk zijn ze niet onvergeeflijk. De SE315 (deels ook de andere duurdere Shures van het moment) en oudere modellen van Shure zijn veel minder vergeeflijk voor minder goede bronnen, vrijwel iedere fout in opname of compressie hoor je terug.
Het maakt de 215 ook iets minder analytisch dat is deels een nadeel en deels een voordeel, omdat het veel makkelijker klinkt voor urenlang luisteren.

Marc Rademaker schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:14:
Ik zal nog even terugkomen op de Vsonic GR06.

Ze kwamen gisteren al binnen, een week nadat ik ze had besteld. Geen douane kosten etc. Het ziet er allemaal goed uit, heel veel siliconen dopjes erbij en ze voelen kwalitatief goed aan.

De oordopjes passen goed in mijn oor en ze klinken erg goed. Individuele instrumenten hoor ik
beter dan ooit te voren, terwijl er ook nog genoeg bass uitkomt. Ik heb ook vrij goede zuilspeakers en dat geluid wordt wel geëvenaard.

Na ongeveer een half uur luisteren wilde ik toch een andere siliconen dopje proberen, maar toen raakte een van de speakers los in de behuizing. Er komt nog steeds geluid uit, maar hij zit niet zo goed meer in mijn oor. De speaker zit via een soort kogelgewricht in de behuizing en kan nu dus vrij bewegen.

Ik heb foto's gemaakt en contact opgenomen met de verkoper. Hopelijk komen we er uit.
Dat is jammer, hoop dat het je lukt om een vervanging te krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Bluepenguin op 19-04-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelmer_D schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:27:
Hallo, ik ben op zoek naar nieuwe in-ear oordopjes.

Ik gebruik nu nog geen in-ear oordopjes, maar de oude Apple oordopjes (geleverd bij de iPod Touch 4e gen) en af en toe Apple EarPods. Ze bevallen prima, maar zeker van de oude Apple oordopjes valt de geluidskwaliteit tegen. Ook gebruik ik ze af en toe op de fiets en in de auto, en hiervoor lijken in-ear oordopjes mij beter geschikt. Wel heb graag verschillende maten ear tips erbij geleverd aangezien lang niet alle in-ear oordopjes bij mij goed passen, maar dit is volgens mij wel redelijk standaard binnen deze prijsklasse?

• In-ears of oordopjes?
In-ears
Heb je wel eens eerder in-ears gehad? Anders is het misschien goed om te weten dat:
• eigen aan het in-ear ontwerp is dat je bijna altijd veel meer geluidsisolatie hebt dan bij normale oordopjes, dat is eigenlijk per definitie af te raden voor gebruik in de auto; op de fiets kan het wel, zolang je goed oplet. De meeste moderne auto's hebben namelijk zulke goede geluidsisolerende ramen en panelen dat je i.c.m. een in-ear waarschijnlijk een fietsbel bijv. niet meer zult horen. Ga er in ieder geval bewust mee om als je wilt.
• een andere eigenschap die eigen is aan in-ears is dat je door de bijbehorende seal (het afsluiten van geluiden) de lage tonen automatisch veel beter kunt horen. Met name bij de lage bass hoor je een verschil, dat kan (bij veel oordopjes) het verschil maken tussen een zacht blazen bij lage bass en een duidelijk hoorbare lage bass.
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
Ik wil graag een warme klank, met niet echt een speciale nadruk op de bass of zoiets.

Ik luister vooral veel naar rustige muziek, genre singer-songwriter. Denk dan aan artiesten als Ben Howard, Passenger, Benjamin Francis Leftwich, George Ezra etc. Ook zal ik af en toe naar indie muziek luisteren en bands zoals Coldplay, Chef'Special etc.
Een lichte tot milde nadruk op de lage tonen kan (aansluitend bij wat je zegt) het singer-songwriter genre beter uit de verf laten komen.
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
Ik zal ze voornamelijk gebruiken in combinatie met mijn Nexus 5. Meestal zal dit dan zijn op school of thuis (o.a. in bed), en af en toe op de fiets of in de auto. Geluidsisolatie is daarom voor mij niet het belangrijkste.

Nee, ik heb zelf weinig verstand en ervaring met merken van oordopjes.

• Wat is het budget?
Mijn budget is ongeveer €30-€35

Nee, hooguit dat ze er nog een beetje leuk uitzien misschien ;)
hoe je het ontwerp van een in-ear vind ogen is persoonlijk, lastig om iets zinnigs van te zeggen. Dat is aan jou.
Maar het gaat mij natuurlijk om de kwaliteit. Wat eventueel nog wel handig zou zijn is een stevige plug, aangezien ik een redelijk grote telefoon heb waardoor de plug nog wel eens half gebogen wordt tegen mijn broek bij het fietsen/zitten. Bij mijn huidige oordopjes is het draadje rondom de plug behoorlijk beschadigd hierdoor.
In zekere mate is slijtage op dat punt bij dergelijk gebruik (vooral op de fiets) met redelijk wat beweging onvermijdelijk. Wat zou kunnen helpen is de Nexus in een jaszak doen, dan voorkom je een behoorlijk deel van die beweging en spanning op de kabel, dat scheelt.

Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar de Sennheiser CX-215. Heeft een vrij warm geluid en een milde bass nadruk, niet heel veel bass nadruk, maar zeker wel duidelijk hoorbaar.
Wil je een in-ear die meer richting neutraal gaat over de hele linie, dan is de Philips SHE3590 wellicht interessant. Houd wel in gedachten: hoewel het technische en voor liefhebbers een zeer goede in-ear voor het geld is, dat de meeste mensen er de (mid)bass nadruk bij missen. Die Philips heeft zeker bass, maar het is subtieler dan velen verwachten.
Mocht je graag een microfoon willen (en een afstandsbediening die op veel, maar zeker niet alle, Androids werkt,) dan kun je de Jays a-Jays One+ misschien overwegen. Qua geluid een echte allemansvriend en op zichzelf met de versie zonder microfoon niet echt een in-ear met een geweldige prijs-kwaliteitsverhouding. De versie met microfoon en afstandsbediening (de + versie) heeft dat wel.
Wil je wat meer bass en een ietsje directer (maar wat platter) geluid, dan kun je misschien de Creative ep650's overwegen. Verwacht er alleen niet enorm veel helderheid, net als bij de CX-215. Op zich een in-ear die zeker veel waar voor het geld biedt, alleen qua karakteristiek meer geschikt voor top40 en elektronische muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Even een vraagje, hoe maak ik een aanklikbare inhoudsopgave voor mijn productreview van de Sennheiser MX 475 (productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011)? Ik heb recent een hoofdstuk- en paragraafindeling toegevoegd aan mijn productreview om het overzichtelijker te maken, en zou nu graag een aanklikbare inhoudsopgave toevoegen om het geheel nóg overzichtelijker te maken. Verder zou ik de specificaties graag in een overzichtelijke tabel zetten (zoiets al hier: productreview: Zopo C2 Zwart review door M-Opensource), weet iemand hoe dat kan?

Verder vraag ik me af of jullie nog tips of opmerkingen hebben over de productreview (productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011). Ik heb mijn best gedaan om alle relevante zaken zo uitgebreid mogelijk te beschrijven, zonder de review té lang te maken (hij is inmiddels wel aan de lange kant). Ik hoor natuurlijk ook heel graag jouw mening over de MX 475 als je die zelf in je bezit hebt.

Tot slot nog een vriendelijk verzoek om mijn review (productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011) te modereren. Ik heb op de dag van plaatsing vier moderaties gekregen (gemiddeld +1), maar sindsdien is de review flink uitgebreid. Ik ben benieuwd of jullie mijn review een +2 waard vinden. Graag eerlijk modereren, vind je het niet meer dan +1 waard dan hoor ik dat ook graag.

[ Voor 10% gewijzigd door dusty-2011 op 22-04-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dusty-2011 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:04:
Even een vraagje, hoe maak ik een aanklikbare inhoudsopgave voor mijn productreview van de Sennheiser MX 475 (productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011)? Ik heb recent een hoofdstuk- en paragraafindeling toegevoegd aan mijn productreview om het overzichtelijker te maken, en zou nu graag een aanklikbare inhoudsopgave toevoegen om het geheel nóg overzichtelijker te maken. Verder zou ik de specificaties graag in een overzichtelijke tabel zetten (zoiets al hier: productreview: Zopo C2 Zwart review door M-Opensource), weet iemand hoe dat kan?
offtopic:
dan bak je er ongeveer zoiets van (quote m'n reactie en je hebt de code')

[h2]Inhoudsopgave[/h2][h2]de weer te geven naam[/h2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Bluepenguin schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:39:
[...]

dan bak je er ongeveer zoiets van (quote m'n reactie en je hebt de code')
Bedankt! Het was even sleutelen maar het is gelukt. Ik heb voor de volgende code gekozen:

Inhoudsopgave

1. Review van de Sennheiser MX 475
...1.1. Verpakkingsinhoud
...1.2. Specificaties
...1.3. Geluidskwaliteit
...1.4. Ontwerp en bouwkwaliteit

Bij de hoofdstukken en paragrafen staat de volgende code:

1. Review van de Sennheiser MX 475

1.1. Verpakkingsinhoud

etc.

Overigens werkten de [h2] en [/h2] tags niet. Ook [h] en [h1] en dergelijke doen niets.

[ Voor 25% gewijzigd door dusty-2011 op 23-04-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Bluepenguin schreef op zondag 20 april 2014 @ 02:49:
• eigen aan het in-ear ontwerp is dat je bijna altijd veel meer geluidsisolatie hebt dan bij normale oordopjes, dat is eigenlijk per definitie af te raden voor gebruik in de auto; op de fiets kan het wel, zolang je goed oplet.
Om eerlijk te zijn vind ik het eigenlijk vooral op de fiets levensgevaarlijk. Een automobilist rijdt op zicht, absoluut niet op gehoor. Een fietser zal meer op zijn oren vertrouwen en dat werkt niet als je ze volstopt met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Bacchus schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:41:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het eigenlijk vooral op de fiets levensgevaarlijk. Een automobilist rijdt op zicht, absoluut niet op gehoor. Een fietser zal meer op zijn oren vertrouwen en dat werkt niet als je ze volstopt met muziek.
Ik heb in gebruikersreviews van in-ears al dingen gelezen als "ik hoorde de ziekenwagen met sirene pas toen hij naast me reed, deze in-ears isoleren zeker goed!!". In-ears gebruiken die goed isoleren en vervolgens de muziek ook nog eens vrij hard zetten is levensgevaarlijk op de fiets. Helaas zien sommige gebruikers dit niet in. Als je in-ears gebruikt die goed isoleren dan kun je alleen veilig op de fiets stappen als je de muziek echt zacht zet (en dan valt het voordeel van isoleren weer grotendeels weg). Als je de muziek harder wilt hebben staan is het echt aan te raden om gewone oordopjes te gebruiken (die nauwelijks isoleren) zodat je auto's en fietsbellen e.d. nog wel kunt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:22
Ik ben op zoek naar "in ear" oordopjes met een kabellengte van max 30CM voor mijn MW600 bluetooth headset. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Als het mogelijk is liefst van degelijke kwaliteit voor een redelijke prijs (tot 50€)

Baxshop, coolbue, allekabels, redcoon, pricewatch, etc...... hebben me nog geen stap verder gebracht.

Ik begin stilaan te twijfelen of het wel te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
J.One schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:29:
Ik ben op zoek naar "in ear" oordopjes met een kabellengte van max 30CM voor mijn MW600 bluetooth headset. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Als het mogelijk is liefst van degelijke kwaliteit voor een redelijke prijs (tot 50€)

Baxshop, coolbue, allekabels, redcoon, pricewatch, etc...... hebben me nog geen stap verder gebracht.

Ik begin stilaan te twijfelen of het wel te vinden is :)
Beyerdynamic heeft een nieuw model oordopjes dat aan je wensen voldoet, het is alleen iets duurder (80 euro). Het gaat om de Beyerdynamic DX 120 iE. De kabel is 30 cm lang (er zit een extension cable bij maar die hoef je niet te gebruiken).

Voor die 80 euro kun je wel fatsoenlijk geluid en een fatsoenlijke bouwkwaliteit verwachten. Er zit 2 jaar garantie op het product, zie http://europe.beyerdynamic.com/service/guarantee.html voor de garantievoorwaarden.

Zie voor een review: http://www.soundperfectio...eyerdynamic-dx-120ie.html

Bestellen kan hier: http://europe.beyerdynami...able/dx-120-ie-black.html

[ Voor 16% gewijzigd door dusty-2011 op 26-04-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Slenger schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:53:
Als je oordopjes / in-ears van Sennheiser koopt dan vallen kabelbreuken en kapotte plugs e.d. wel onder de garantie. Ik heb laatst vijf exemplaren van de Sennheiser MX 470 (alle met een kapotte plug) opgestuurd naar Sennheiser, en bij de verzending aangegeven dat ik graag de MX 475 retour ontvang (aangezien dat nieuwe model een beter ontworpen plug heeft die niet zo snel kapot gaat). Ik heb vijf gloednieuwe exemplaren van de MX 475 ontvangen, kosteloos (ik heb alleen de verzendkosten van de MX 470 betaald, dit was totaal 6 euro voor alle vijf exemplaren). Sennheiser heeft goede garantievoorwaarden en levert prima service. Ze hebben ook de reputatie goede aftersales te leveren, en ik heb zelf kunnen zien dat dit inderdaad zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:58
Ik heb maar even het formaat van een eerdere post gejat, aangezien dat toch wel wat netter staat. Ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen! :)

De dopjes die standaard bij de Playstation Vita zitten. Deze kosten los zo'n 20 euro, geloof ik, al weet ik niet of dat exact het zelfde model is. Deze dopjes zitten en klinken redelijk, maar doen al snel pijn aan mijn oren. Ook zijn ze eigenlijk net te groot om comfortabel mee in bed te liggen, al is dat nog wel te doen.

In-ears of oordopjes?
De voorkeur gaat uit naar in-ears, maar oordopjes mogen ook als er een model is wat prima kan werken.

Ik luister vaak op wat lagere volumes, dus een beetje meer bas is misschien geen overbodige luxe om een eventueel gat op te vullen.

Ik ben hierbij waarschijnlijk een beetje een vreemde eend, maar het is het doel om de dopjes voornamelijk te gebruiken bij het kijken van series, anime en dergelijke. Muziek zal waarschijnlijk weinig geluisterd worden, maar een goede spraakreproductie en plaatselijkheid zijn wel belangrijk.

Hoe wil je jouw oordopjes/in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten...?
Vooral in bed voor het slapen gaan. De dopjes moeten tegen een stootje kunnen, en mogen niet al te ver uit steken aangezien ik er vaak op zal liggen. Alles moet kunnen werken op mijn Vita, welke over een 3.5mm gat beschikt.

Heb je een merkvoorkeur?
Geen spullen waarbij je voornamelijk voor de naam moet betalen. Voor de rest kan in principe alles.

Wat is het budget?
Gezien de grote hoeveelheid verwacht gebruik en mijn eisen aan de duurzaamheid... zo'n 200 euro maximaal. Daarvoor verwacht ik wel dat de dopjes het toch wel een paar jaar uit kunnen houden. Goedkoper mag altijd!

De dopjes moeten comfortabel zitten, ook in bed. Kijksessies van een uur of meer gebeuren nog wel eens, en dan is het toch wel fijn als ik niet met oorpijn ga slapen. Duurzaamheid is ook een pre, aangezien er waarschijnlijk aardig wat stress op de kabels en dergelijke komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
XpanD schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:56:
Ik heb maar even het formaat van een eerdere post gejat, aangezien dat toch wel wat netter staat. Ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen! :)

De dopjes die standaard bij de Playstation Vita zitten. Deze kosten los zo'n 20 euro, geloof ik, al weet ik niet of dat exact het zelfde model is. Deze dopjes zitten en klinken redelijk, maar doen al snel pijn aan mijn oren. Ook zijn ze eigenlijk net te groot om comfortabel mee in bed te liggen, al is dat nog wel te doen.

In-ears of oordopjes?
De voorkeur gaat uit naar in-ears, maar oordopjes mogen ook als er een model is wat prima kan werken.

Ik luister vaak op wat lagere volumes, dus een beetje meer bas is misschien geen overbodige luxe om een eventueel gat op te vullen.

Ik ben hierbij waarschijnlijk een beetje een vreemde eend, maar het is het doel om de dopjes voornamelijk te gebruiken bij het kijken van series, anime en dergelijke. Muziek zal waarschijnlijk weinig geluisterd worden, maar een goede spraakreproductie en plaatselijkheid zijn wel belangrijk.

Hoe wil je jouw oordopjes/in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten...?
Vooral in bed voor het slapen gaan. De dopjes moeten tegen een stootje kunnen, en mogen niet al te ver uit steken aangezien ik er vaak op zal liggen. Alles moet kunnen werken op mijn Vita, welke over een 3.5mm gat beschikt.

Heb je een merkvoorkeur?
Geen spullen waarbij je voornamelijk voor de naam moet betalen. Voor de rest kan in principe alles.

Wat is het budget?
Gezien de grote hoeveelheid verwacht gebruik en mijn eisen aan de duurzaamheid... zo'n 200 euro maximaal. Daarvoor verwacht ik wel dat de dopjes het toch wel een paar jaar uit kunnen houden. Goedkoper mag altijd!

De dopjes moeten comfortabel zitten, ook in bed. Kijksessies van een uur of meer gebeuren nog wel eens, en dan is het toch wel fijn als ik niet met oorpijn ga slapen. Duurzaamheid is ook een pre, aangezien er waarschijnlijk aardig wat stress op de kabels en dergelijke komt te staan.
Een goede budget optie (ver onder je maximale budget) is de Sennheiser MX 475. Ze hebben een goede spraakreproductie en de plaatsing van het geluid in de stereoruimte is ook goed. Ik gebruik ze heel vaak om films te kijken en kan altijd alles verstaan, en ze klinken ook nog eens goed. De bouwkwaliteit is ook prima voor zover ik dat nu kan inschatten, ik heb ze pas 2 maanden. Ik zou zeggen, probeer ze eens uit, voor 25 euro is het geen groot risico. Ik kan er zelf prima mee in bed liggen, urenlang. Ze steken wel iets verder uit de oren dan de MX 470, dus misschien dat de MX 470 nóg iets comfortabeler voor jou zou kunnen zijn om in bed mee te liggen, maar zelf kan ik met beide prima urenlang in bed liggen. Nadeel van de MX 470 is dat ik het ontwerp van de kabels en plug iets minder goed vind, en de plug kapot kan gaan na verloop van tijd.

Op de MX 475 zit trouwens twee jaar garantie, ook op kabelbreuken e.d.

Zie hier mijn productreview van de MX 475: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Kijk, daar kan ik wat mee. Mooie prijs ook, ik ga mij zeker even inlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
XpanD schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:50:
Kijk, daar kan ik wat mee. Mooie prijs ook, ik ga mij zeker even inlezen!
Over het comfort terwijl je in bed ligt. Dat hangt denk ik ook een beetje af van de vorm van je oor en hoe zacht je kussen is. Ik heb wel eens een bobbelig kussen gehad en dan ligt het op bepaalde plaatsen veel minder comfortabel. Met een zacht en dik kussen ligt het veel comfortabeler dan met een dun en hard kussen.
De Sennheiser MX 475 heeft een gemiddelde dikte voor oordopjes, ik meet de dikte op ongeveer 15mm. De Sansa oordopjes die ik heb zijn ook ongeveer 15mm dik. De Sennheiser MX 470 heb ik op dit moment niet meer in bezit (teruggestuurd naar Sennheiser vanwege een kapotte plug) maar die waren aan de dunne kant, ik schat ongeveer 12mm dik. De MX 470 steken dus minder ver uit je oren. Merk je daar iets van als je in bed ligt op je zij? Met de MX 470 was de druk op het oor wel een tikkeltje minder. Als je erg gevoelig bent voor druk op het oor dan is de MX 470 misschien iets comfortabeler. Maar de druk op het oor is bij de MX 475 niet zodanig dat het echt oncomfortabel is of pijn gaat doen. Ik denk dat dit ook te maken heeft met de diameter van de oordopjes, de MX 475 hebben een diameter van maar 15mm (ze zijn 15mm breed en 15 mm hoog), daaromheen zitten zachte kussentjes wat de totale diameter op 19mm brengt. Ik heb in het verleden ook oordopjes gehad met een diameter van maar liefst 19mm, die deden echt pijn als ik op m'n zij lag met m'n hoofd op het kussen. Met die oordopjes kon ik altijd maar aan één kant tegelijk luisteren tenzij ik op m'n rug lag. Behalve de dikte van de oordopjes speelt de diameter van de oordopjes dus ook een rol.
Kortom, er spelen veel variabelen een rol bij het comfort dat je ervaart. Ik kan dus niet garanderen dat jij het comfortabel vindt. Maar die garantie is er ook niet als je oordopjes van 200 euro koopt. Ik zou er persoonlijk flink van balen als ik oordopjes van 200 euro had gekocht en ze vervolgens niet aan mijn mensen voldeden. Bij oordopjes van 25 euro is het natuurlijk ook vervelend als je ze niet goed genoeg vindt maar dat is overkomelijk.

Over het geluid bij films en series en dergelijke. De MX 470 is hier op een haar na net zo geschikt voor als de MX 475. Met de MX 470 kon ik ook altijd alles verstaan en was ik ook al tevreden over het geluid. De MX 475 klinkt net een tikkeltje beter (de aanbevolen winkelprijs is ook iets hoger).

In de garantievoorwaarden van Sennheiser Benelux kan ik niets vinden over producten die op dit moment niet meer in productie zijn. Er staat geen clausule in dat ze geen garantie bieden op producten die niet meer in productie zijn zoals de MX 470. Zolang je de MX 470 maar nieuw koopt en de verpakking en factuur bewaard heb je dus 2 jaar fabrieksgarantie, daar ga ik tenminste vanuit. De garantievoorwaarden staan op http://nl-nl.sennheiser.c...vices-warranty-conditions. Mocht je gebruik moeten maken van de garantie dan kan het wel zo zijn dat ze je een exemplaar van de MX 475 opsturen, omdat de MX 470 niet meer in productie is.

Ik twijfel dus een beetje wat ik je moet aanraden. Aan de ene kant vindt je de MX 470 misschien net iets comfortabeler in bed. Aan de andere kant heeft de MX 475 een iets betere geluidskwaliteit en een betere bouwkwaliteit.

Een alternatief dat qua geluidskwaliteit goed staat aangeschreven is de Blue Ever Blue 328R. Maar die steken volgens mij nog een tikkeltje verder uit de oren dan de Sennheiser MX 475, dus houdt in gedachten dat de 328R misschien niet ideaal is voor in bed.

Als je echt dure oordopjes wilt kopen van 200 euro dan zul je even advies moeten vragen aan iemand anders in dit forum. Ik weet daar te weinig vanaf om je echt goed te kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Ik heb wat informatie opgezocht, en de dikte baart mij toch nog wat zorgen. Ik heb mijn huidige in-ears even opgemeten, en deze steken (voor zover ik kan zien) zo'n 10mm uit. Ik gebruik vrij zachte (dubbele) kussens en de in-ears zijn daarbij al voelbaar, al valt daar wel mee te leven. De MX 470 zou waarschijnlijk nog wel lukken, maar de zwakke plug is een groot minpunt. De MX 475 zien er prima uit, maar ik ben dan bang dat die weer net te dik zijn.

Bedankt voor de tips, overigens! Ik had niet verwacht dat er oordopjes waren die überhaupt zouden passen, dus dit geeft wel weer wat meer opties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
XpanD schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:08:
Ik heb wat informatie opgezocht, en de dikte baart mij toch nog wat zorgen. Ik heb mijn huidige in-ears even opgemeten, en deze steken (voor zover ik kan zien) zo'n 10mm uit. Ik gebruik vrij zachte (dubbele) kussens en de in-ears zijn daarbij al voelbaar, al valt daar wel mee te leven. De MX 470 zou waarschijnlijk nog wel lukken, maar de zwakke plug is een groot minpunt. De MX 475 zien er prima uit, maar ik ben dan bang dat die weer net te dik zijn.

Bedankt voor de tips, overigens! Ik had niet verwacht dat er oordopjes waren die überhaupt zouden passen, dus dit geeft wel weer wat meer opties. :)
Steken ze echt maar 10mm uit het gehoorkanaal uit? Als ik zo een foto van een veel verkochte in-ear erbij pak (http://www.shure.eu/products/earphones/se215) dan schat ik de totale dikte op zo'n 30mm, en steken ze zo'n 20mm uit het gehoorkanaal. De MX 475 zal zo'n 13 à 15mm uit het gehoorkanaal uitsteken, afhankelijk van of hij nog een klein beetje (enkele mm's) het gehoorkanaal ingaat.

Heb je misschien een foto van je huidige in-ears?

Welke in-ears gebruik je op dit moment eigenlijk? En is er een bepaalde reden dat je nieuwe zoekt? Als je aangeeft waarom je niet helemaal tevreden bent met wat je nu hebt dan kunnen de mensen hier je waarschijnlijk beter advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
dusty-2011 schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:22:
[...]

Steken ze echt maar 10mm uit het gehoorkanaal uit? Als ik zo een foto van een veel verkochte in-ear erbij pak (http://www.shure.eu/products/earphones/se215) dan schat ik de totale dikte op zo'n 30mm, en steken ze zo'n 20mm uit het gehoorkanaal. De MX 475 zal zo'n 13 à 15mm uit het gehoorkanaal uitsteken, afhankelijk van of hij nog een klein beetje (enkele mm's) het gehoorkanaal ingaat.

Heb je misschien een foto van je huidige in-ears?
Voor zover ik kan zien wel. Als ik meet vanaf het punt waar ik de in-ears zie wanneer ze in mijn oren zitten, dan kom ik uit op zo'n 9-10mm wat dan uit steekt. Mijn telefoon is op het moment aan het opladen, maar het gaat om deze dingen:
Afbeeldingslocatie: http://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/ps-vita/thumb/c/c4/PS_Vita_Pre-Order.jpg/264px-PS_Vita_Pre-Order.jpg

Overigens heb ik het vermoeden dat bij de vermelde in-ears van Shure een groot deel in de oorschelp geplaatst wordt, wat misschien de druk (en dikte?) een beetje kan verspreiden. Bij de in-ears van mijn Vita komt een groot deel van de druk op de plek terecht waar deze naar binnen gaan.
dusty-2011 schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:22:
[...]
Welke in-ears gebruik je op dit moment eigenlijk? En is er een bepaalde reden dat je nieuwe zoekt? Als je aangeeft waarom je niet helemaal tevreden bent met wat je nu hebt dan kunnen de mensen hier je waarschijnlijk beter advies geven.
Zie hieronder. :P
XpanD schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:56:
Ik heb nog wel een toevoeging op de quote van boven: ze doen aan beide kanten al wat pijn na een half uur, ook aan de (linker) kant waar geen directe druk op staat. Wel krijg ik bij de kant die op het kussen ligt er een stuk sneller last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
XpanD schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:43:
[...]

Voor zover ik kan zien wel. Als ik meet vanaf het punt waar ik de in-ears zie wanneer ze in mijn oren zitten, dan kom ik uit op zo'n 9-10mm wat dan uit steekt. Mijn telefoon is op het moment aan het opladen, maar het gaat om deze dingen:
[afbeelding]

Overigens heb ik het vermoeden dat bij de vermelde in-ears van Shure een groot deel in de oorschelp geplaatst wordt, wat misschien de druk (en dikte?) een beetje kan verspreiden. Bij de in-ears van mijn Vita komt een groot deel van de druk op de plek terecht waar deze naar binnen gaan.

[...]

Zie hieronder. :P

[...]

Ik heb nog wel een toevoeging op de quote van boven: ze doen aan beide kanten al wat pijn na een half uur, ook aan de (linker) kant waar geen directe druk op staat. Wel krijg ik bij de kant die op het kussen ligt er een stuk sneller last van.
Ik weet niet of de pijn veroorzaakt wordt doordat ze te ver uitsteken uit het oorkanaal hoor. 10mm uitsteken uit het oorkanaal is echt maar heel weinig. Ook het feit dat je ook pijn krijgt aan het oor dat niet op het kussen ligt zegt eigenlijk al genoeg, waarschijnlijk is de druk die de tips uitoefenen op je gehoorkanaal te groot, en krijg je daardoor pijn. Aan de kant waarmee je op het kussen ligt krijg je sneller pijn maar dat valt ook te verklaren, doordat je ligt op het oordopje wordt het verder je gehoorkanaal ingeduwd en wordt de druk in het gehoorkanaal groter. Ik kan je dan ook aanraden om andere tips te proberen. Je kunt eerst proberen om dezelfde tips te gebruiken maar een maatje kleiner. Heb je dan geen goede seal meer, probeer dan eens foam tips uit. Die staan er om bekend om een goede seal te leveren maar hebben ook een goed draagcomfort.

Doe je eens verdiepen in de volgende guide:
http://www.head-fi.org/a/basic-guide-to-in-ear-canalphones
In deze guide staat uitgebreid beschreven welke factoren allemaal een rol spelen bij het comfort van je in-ears.
Hier al een belangrijk citaat:
Using a tip that is larger than needed often leaves the user with a burning sensation or pain in the ear canal within a very short period of use.

Het kan best zo zijn dat je huidige in-ears met andere tips erop je wel bevallen en geen pijn doen. Als je nieuwe in-ears wilt kopen, ga dan op zoek naar een model met veel verschillende tips. Sommige modellen worden wel met 7 verschillende paar tips geleverd, dan heb je meer kans dat er comfortabele tips tussen zitten.

Ik heb mijn huidige in-ears even opgemeten, en deze steken (voor zover ik kan zien) zo'n 10mm uit. Ik gebruik vrij zachte (dubbele) kussens en de in-ears zijn daarbij al voelbaar, al valt daar wel mee te leven.

Als je double-flange tips gebruikt is het het proberen waard om single-flange tips te gebruiken. Met single-flange tips heb je minder isolatie maar de meeste mensen vinden het comfortabeler.

[ Voor 11% gewijzigd door dusty-2011 op 27-04-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Ik kan in principe wel nieuwe opzetstukken bestellen, maar dan blijft alsnog het feit dat het geluid van deze in-ears mij ook niet echt kan bekoren. Het werkt, maar ik ga er van uit dat daar toch wel wat winst te halen valt met een beter product. Misschien dat betere opzetstukken alles nog wel naar een hoger niveau kunnen tillen, al doe ik het dan liever meteen goed als ik toch al geld ga uitgeven.

Ik ben nu op het spoor gekomen van de Sennheiser IE 60, die mij ook interesseert. Deze komt goed uit de reviews die ik tot nu toe heb gelezen, en er zitten meerdere opzetstukken bij om mee te kunnen klooien. Ook heb ik een paar ervaringen gelezen van mensen die deze in bed gebruikten met goede resultaten, en de foto's die ik heb gezien heb leken mij ook veelbelovend. De prijs is een stuk hoger dan de MX 475, maar daar verwacht ik dan ook weer een goede stap omhoog voor qua kwaliteit. Iemand ervaringen? :P

Verdere suggesties en dergelijke zijn welkom; het duurt waarschijnlijk nog wel even voor ik de knoop definitief door hak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
XpanD schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:18:
Ik kan in principe wel nieuwe opzetstukken bestellen, maar dan blijft alsnog het feit dat het geluid van deze in-ears mij ook niet echt kan bekoren. Het werkt, maar ik ga er van uit dat daar toch wel wat winst te halen valt met een beter product. Misschien dat betere opzetstukken alles nog wel naar een hoger niveau kunnen tillen, al doe ik het dan liever meteen goed als ik toch al geld ga uitgeven.

Ik ben nu op het spoor gekomen van de Sennheiser IE 60, die mij ook interesseert. Deze komt goed uit de reviews die ik tot nu toe heb gelezen, en er zitten meerdere opzetstukken bij om mee te kunnen klooien. Ook heb ik een paar ervaringen gelezen van mensen die deze in bed gebruikten met goede resultaten, en de foto's die ik heb gezien heb leken mij ook veelbelovend. De prijs is een stuk hoger dan de MX 475, maar daar verwacht ik dan ook weer een goede stap omhoog voor qua kwaliteit. Iemand ervaringen? :P

Verdere suggesties en dergelijke zijn welkom; het duurt waarschijnlijk nog wel even voor ik de knoop definitief door hak.
Hier heb je wat meetresultaten van de IE 60: http://en.goldenears.net/22673
Uitleg over de meetresultaten: http://en.goldenears.net/456
Behalve reviews lezen doe ik zelf altijd graag meetresultaten bekijken, met name de frequency response. Dit zegt toch altijd veel over de 'sound' die je kunt verwachten.
De IE60 heeft een duidelijke nadruk op de bass (boomy) en op de treble. De treble wordt door de reviewer als "rough" gezien, dat is niet zo positief.
De impedance curve van de IE60 is mooi flat bij 16 ohm (bij iedere frequentie is de impedantie ongeveer 16 ohm). Dat is gunstig, waarschijnlijk is de frequency response daardoor niet zo sterk afhankelijk van de output impedantie van je versterker. Oordopjes met een impedantiecurve met pieken en dalen zijn vaak meer afhankelijk van de output impedantie van een versterker (Bron: zie bijvoorbeeld http://en.goldenears.net/1389).

[ Voor 17% gewijzigd door dusty-2011 op 28-04-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Hmm, die respons is inderdaad minder. Ik heb nu overigens een bestelling geplaatst voor de Philips SHE3590 (samen met wat computerspullen mee), veel zeer goede ervaringen over te vinden en mooi goedkoop. Bedankt voor alle adviezen en tips (en de moeite!), al is het voor nu wel wat anders geworden. Er zat heel veel nuttige informatie tussen, en mocht ik later verder willen zoeken weet ik nu waar ik moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
XpanD schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:56:
Hmm, die respons is inderdaad minder. Ik heb nu overigens een bestelling geplaatst voor de Philips SHE3590 (samen met wat computerspullen mee), veel zeer goede ervaringen over te vinden en mooi goedkoop. Bedankt voor alle adviezen en tips (en de moeite!), al is het voor nu wel wat anders geworden. Er zat heel veel nuttige informatie tussen, en mocht ik later verder willen zoeken weet ik nu waar ik moet beginnen.
Van een Sennheiser IE60 naar een Philips SHE3590? Dat is wel een flinke downgrade.
Er zijn zat positieve reviews te vinden van de Philips SHE3590 maar de reviewers houden vast en zeker ook rekening met de prijs van maar 10 euro. Er zijn trouwens ook veel negatieve reviews te vinden, er wordt geklaagd over de geluidskwaliteit en de bouwkwaliteit.

Maar goed, laat ons weten wat je vindt van de Philips SHE3590. Dat kan in enkele regels hier worden opgeschreven maar als je er tijd voor hebt kun je ook een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Het kan ook een tijdelijke oplossing zijn! Het ligt er allemaal aan hoe ze het doen, maar als ze tegenvallen is dat een verlies van een paar euro's en weet ik dat ik misschien weer wat hoger moet kijken. :P

Dat gezegd hebbende zal ik hier nog zeker even een ervaringkje plaatsen, en misschien ook nog een productreview als ik daar genoeg informatie voor kan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
XpanD schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:27:
Het kan ook een tijdelijke oplossing zijn! Het ligt er allemaal aan hoe ze het doen, maar als ze tegenvallen is dat een verlies van een paar euro's en weet ik dat ik misschien weer wat hoger moet kijken. :P

Dat gezegd hebbende zal ik hier nog zeker even een ervaringkje plaatsen, en misschien ook nog een productreview als ik daar genoeg informatie voor kan verzamelen.
Zijn je Philips SHE3590 in-ears al binnengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Jazeker! Ik heb er meteen een vergelijkingstest van gemaakt tussen verschillende in-ears in dezelfde prijsklasse (en de Urbanears Kransen, waar ik vrij goedkoop aan kon komen), vrijwel allemaal mee besteld met een lading computerhardware. Voor de prijs hoef ik het niet te laten, en er zitten een aantal in-ears tussen die nog vrij onbekend zijn. Helaas zitten de Sennheisers er niet tussen, aangezien deze niet te krijgen waren bij Afuture waar de meeste producten dus vandaan komen.

Resultaten komen binnenkort, overigens wel in het Engels aangezien het me tot nu toe niet lukt om voor alle termen een goede vertaling naar het Nederlands te vinden. Ik hoop dat ik daar toch wel een paar mensen mee kan helpen, maar het is ook gewoon een leuk experiment. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ik erger me dood aan het windgeruis bij mijn huidige (cheap) earphones wanneer ik op de fiets zit. Daarom zat ik te denken aan noise-cancellation. Echter na een beetje lezen besef ik dat die dingen misschien iets té goed werken, waardoor je echt niets meekrijgt van de buitenwereld. Is dat echt zo erg (en echt gevaarlijk dus) of valt er goed met dat soort oordopjes te fietsen.

En wat zijn anders de alternatieven?

Voor de goede orde:

Nokia oordopjes van de Lumia 620 van mijn vriendin en die zijn bagger. Veel lawaai door de wind.

In-ears of oordopjes?
In-ears!

Maakt me echt niks uit, ben geen audiofiel.

Vanalles. Van folk tot Nederlands tot hardstyle.

Hoe wil je jouw in-ears gaan gebruiken?
Op de fiets en ik wil geen last hebben van de wind. Muziek wordt afgespeeld van Spotify op de telefoon.

Heb je een merkvoorkeur?
Nee.

Wat is het budget?
Maximaal €50, liever rond de €25-30.

Geen last van windgeruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Zoals beloofd, hier een kleine vergelijkingstest tussen een aantal voornamelijk goedkope in-ears! Wel in het Engels (schrijft wat makkelijker met alle technische termen), maar mocht er wens zijn voor een Nederlandse versie kan ik eventueel kijken of dat te doen is.

http://www.ugstunt.com/review.html

Feedback is welkom! Ik ben er nog een beetje mee bezig, maar alles zou nu redelijk klaar moeten zijn tenzij er iemand met een goede tip komt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
CITAAT: Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?

In je review lees ik vervolgens over deze zelfde in-ears: + Comfortable fit, with the right inserts. En ik lees: For in-ears that come stock with a device, these are honestly not bad. They fit comfortably, have a pretty even sound across the spectrum and appear relatively sturdy. All the gripes I have with these are minor, apart from the channel imbalance issue which is very likely an isolated issue. Do note that the reviewed pair is the pair that comes with the Vita's pre-order set, not the pair that's for sale separately!

In je Engelse review schrijf je dat ze comfortabel zitten, terwijl de reden dat je hier advies kwam vragen volgens mij juist was dat ze niet comfortabel zaten en pijn deden. Dit is verwarrend. Ik hoop dat je hier opheldering over kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
De bijgevoegde kussentjes zitten prima, zolang ik maar de goede set te pakken heb. Dat was in het begin flink anders, maar gewenning helpt goed. De druk aan de rechter kant levert nog wel problemen op, maar dat is tot nu toe bij alle rechte in-ears die ik geprobeerd heb het geval. Ik ben dan ook nog steeds op zoek, al heb ik in ieder geval al wel een leuke upgrade te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Ik zoek een paar in-ears voor mijn iPhone met Spotify. Heb nu de In-Ear van Apple maar de bas valt me zwaar tegen. Ben geen veel/dagelijks gebruiker, maar 't is meer voor tijdens het vliegen naar de vakantie en zo af en toe tijdens een fietstourtochtje. Dacht eerst aan de Sennheiser CX400ii maar lees daar hier wisselende berichten over. Muziekkeuze tijdens die momenten is veelal dance of andere boenke boenke muziek.

Oh wijze in-ear community, met welke dopjes gaat uw community manager zijn trommelvliezen martelen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 19-05-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
zeef schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:36:
Ik zoek een paar in-ears voor mijn iPhone met Spotify. Heb nu de In-Ear van Apple maar de bas valt me zwaar tegen. Ben geen veel/dagelijks gebruiker, maar 't is meer voor tijdens het vliegen naar de vakantie en zo af en toe tijdens een fietstourtochtje. Dacht eerst aan de Sennheiser CX400ii maar lees daar hier wisselende berichten over. Muziekkeuze tijdens die momenten is veelal dance of andere boenke boenke muziek.

Oh wijze in-ear community, met welke dopjes gaat uw community manager zijn trommelvliezen martelen? :)
Ik heb gisteren de RHA MA750 besteld van Amazon.de. Deze zijn ook te koop via de apple site. Ze lijken hier verder niet aan andere online shops te leveren, maar worden alom beoordeeld als uitmuntend. Helder gebalanceerd geluid en een gedetailleerde en aanwezige bas. Ik ben benieuwd.

Ik gebruikte tot voor kort de van de Sennheiser afgeleide Creative plugs. Het grootste nadeel van die in ears (en waarschijnlijk ook van de Senns) de doorgifte van trillingen door de kabels. Als je actief bent, zou ik aanbevelen in-ears te nemen waarvan de draden achter je oren langs gaan.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb zelf gisteren de xiaomi pistons besteld. Zouden echt bang for bucks moeten zijn. Werking van alle knoppen met de iPhone is nog niet 100% (met Android wel overigens) maar zouden voor die prijs een heel erg goed geluid moeten geven. Dus wellicht is dat nog een optie. Wel even opletten waar je besteld zodat je geen fakes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
l3art schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:29:
Heb zelf gisteren de xiaomi pistons besteld. Zouden echt bang for bucks moeten zijn. Werking van alle knoppen met de iPhone is nog niet 100% (met Android wel overigens) maar zouden voor die prijs een heel erg goed geluid moeten geven. Dus wellicht is dat nog een optie. Wel even opletten waar je besteld zodat je geen fakes krijgt.
Heb ze zelf nu een weekje of twee. Bang for buck is het maximaal, het design vind ik geweldig en ze ruiken inderdaad naar chocolade (de rubberen onderdelen). Ik ervaar het geluid met veel nadruk op laag en ook wel wat op de hogere tonen, wat het klankbeeld wat meer "funny" maakt dan mijn Steelseries Flux (komt wel leuk tot zijn recht bij elektronica, daar voor gebruik ik ze dan ook). Wat ik een serieus nadeel vind is de vorm van de oortjes zelf, de rand van de cilinder snijdt bij mij in mijn oorschelp. Dit zou bij iedereen anders kunnen zijn, maar het zijn nou eenmaal erg grote trommels.

Qua prijs moet je gewoon zorgen dat je ze niet voor minder dan ongeveer $25 (€18) koopt, dan kun je er van uit gaan dat het goed is. Ik heb deze gekocht:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...ageName=ADME:L:OC:US:3160

Ze waren in iets van twee of drie weken binnen

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaTuna op 19-05-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NinjaTuna schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:09:
[...]
Heb ze zelf nu een weekje of twee. Bang for buck is het maximaal, het design vind ik geweldig en ze ruiken inderdaad naar chocolade (de rubberen onderdelen). Ik ervaar het geluid met veel nadruk op laag en ook wel wat op de hogere tonen, wat het klankbeeld wat meer "funny" maakt dan mijn Steelseries Flux (komt wel leuk tot zijn recht bij elektronica, daar voor gebruik ik ze dan ook). Wat ik een serieus nadeel vind is de vorm van de oortjes zelf, de rand van de cilinder snijdt bij mij in mijn oorschelp. Dit zou bij iedereen anders kunnen zijn, maar het zijn nou eenmaal erg grote trommels.

Qua prijs moet je gewoon zorgen dat je ze niet voor minder dan ongeveer $25 (€18) koopt, dan kun je er van uit gaan dat het goed is. Ik heb deze gekocht:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...ageName=ADME:L:OC:US:3160

Ze waren in iets van twee of drie weken binnen
Heb je ze toevallig al op de fiets geprobeerd? Zorgen ze voor veel ruis, want daar ben ik nogal allergisch voor. En de kabels, geven die lawaai door? En zijn ze er toevallig ook in andere kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Ik vind ze op de fiets goed te doen, het is me niet opgevallen dat ze meer of minder ruisen dan de andere oortjes die ik heb gehad. Dopjes daar gelaten, die zijn altijd troep op de fiets.

Voor wat betreft de kabel, aan het lange met stof gesleevede stuk hoor je niets, maar de rubberen kabeltjes na de splitsing geven wel wat geluid door. Het is minder dan mij Steelseries en volgens mij ook best inherent aan het in-ear concept.

Tot slot zijn ze er alleen in goud, je zult ook wel zilveren tegenkomen, maar dat is de vorige generatie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Thanks voor de snelle reactie. Vind deze dan wel het proberen waard. Wel jammer dat ze in fout goud zijn uitgevoerd.
Momenteel heb ik dopjes en die zijn verschrikkelijk. Maar de namaak Samsung oortjes die ik hiervoor had waren zo niet nog erger. Sennheiser MX30 deed het dan weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Tja, voor achttien euro kun je ook niet echt een miskoop doen. Ik vind ze zelf ook wel mooi, ondanks het goud, het is dan ook niet zulk blingbling goud. Beter dan dopjes is het altijd als je het mij vraagt en de Samsung-in-ears van een Galaxy S die ik geprobeerd heb waren ook echt bagger.

Ik hoop dat ze bevallen, ben wel benieuwd naar hoe jij het draagcomfort ervaart!

edit: Plaatje van de 'goudheid':
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/42894972/img/IMG_20140520_131310.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door NinjaTuna op 20-05-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou, heb ze besteld via ibuygou. Schijnen ook te vertrouwen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik heb de pistons besteld bij Penonaudio, ben benieuwd! Op Head-fi is er een erg lange pistons-thread waar de meeste comments heel positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29
Heb de pistons een kleine twee maanden in gebruik gehad. Na inspelen geven ze echt goed geluid, in het begin klonken ze een beetje alsof je onderwater naar muziek luistert, maar dat doffe verdwijnt al snel. Heb echter twee minpunten, na een maand deed de afstandsbediening in het koordje het niet meer en nu werkt slechts 1 oordopje (tenzij ik de kabel beweeg, kabelbreuk). Ik ben er al die tijd netjes mee omgegaan en heb nog nooit zo snel een paar oordopjes weg moeten gooien. Voor mij dus geen tweede keer, ondanks het mooie design, goed geluid en afstandsbediening.

Ik ben nu op zoek naar een alternatief. Ik gebruik de dopjes icm mijn HTC One (M7). Ik heb nog de standaard dopjes die erbij werden geleverd ongebruikt. Is er een beter alternatief in de prijsklasse 20 - 50 euro of kan ik liever de standaard dopjes proberen? De nieuwe in ears moeten voldoen aan de volgende eisen, liefst een afstandsbediening, goed geluid (redelijk wat bass, maar niet overheersend) en een beetje stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Ik zou eerst die van HTC proberen, heb ze zelf ook even getest (mijn moeder heeft een M7) en het viel me toen niet tegen. De nadruk ligt zeker wel op bas, maar dat is ook wat je zoekt zeg je.

Je had trouwens beter kunnen proberen een vervangende set te krijgen van de verkoper waar je de Pistons gekocht hebt. Naar mijn idee doen ze daar vaak niet zo moeilijk over.

edit: Ik wil de HTC-oortjes nog wel even voor je proberen, als je dat wil? Dan kijk ik of ik er wat zinnigs over op kan schrijven in vergelijking met de Pistons.

[ Voor 18% gewijzigd door NinjaTuna op 23-05-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Freshnub schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:51:
Ik ben nu op zoek naar een alternatief. Ik gebruik de dopjes icm mijn HTC One (M7). Ik heb nog de standaard dopjes die erbij werden geleverd ongebruikt. Is er een beter alternatief in de prijsklasse 20 - 50 euro of kan ik liever de standaard dopjes proberen? De nieuwe in ears moeten voldoen aan de volgende eisen, liefst een afstandsbediening, goed geluid (redelijk wat bass, maar niet overheersend) en een beetje stevig.
Als je ze hebt, kun je ze toch ook proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb sinds zaterdag de Jabra Rox (Bluetooth 4.0 oordopjes). Erg slim ontwerp en ze klinken prima. Enige faal is dat de led te fel is bij opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Afgelopen zaterdag mijn Xiaomi Pistons V2 binnen 11 dagen ontvangen (besteld via Ibuygou.com - officiële Xiaomi dealer). Wat een geluid voor die kleine dopjes. Ik heb de kleinste rubbertjes erop en ze sluiten perfect af. Misschien zelfs een beetje te goed wanneer ik op de fiets zit. Dan maar wat beter opletten.
Bouwkwaliteit lijkt prima (beter dan de plastic troep die je bij een telefoon meegeleverd krijgt) en de bass is errrrg aardig.
Op de fiets ook geen last van de wind die zorgt voor ruis. Beters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-07 12:34
Ik ben opzoek naar oortjes met bediening en volumebediening en vooral een hoek van 90 graden aan de jack (Omdat ik denk dat ik zo minder last van kabelbreuk ga hebben tijdens het fietsen met mijn telefoon in mijn broekzak. Nu doe ik +- 2 maand met een paar oortjes...).
Dat laatste is meestal nogal moeilijk te vinden in de specificaties, kent iemand er?

Voor de volledigheid:

Oortjes die standaard bij een Galaxy S5 zaten, qua geluid niets mis mee voor mij. behalve dan dat er kabelbreuk is aan de jack.
• In-ears of oordopjes?
In ears
Geen idee
Metal
Tijdens het fietsen
Nee
• Wat is het budget?
€50, maar liefst zo goedkoop mogelijk omdat ik bang ben dat ik toch weer met een kabelbreuk ga zitten.
Geen gesuis bij wind, geen kabelbreuk na 2 maand, hoek van 90 graden aan jack, volume controls en microfoon voor Android.

En wat heeft iedereen hier met die Xiaomi Pistons? :P Ik vond ze echt slecht: slecht geluid, maar vooral bij het minste wind een afschuwelijk gesuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Zou je niet gewoon een koppelstuk onder een hoek van 90 graden icm oortjes die je al eens prima bevallen zijn kopen?

Ik denk denk dat de combinatie afstandsbediening+haakse Jack misschien niet heel erg voor de hand ligt ivm gebruik met telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
barrymossel schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:09:
Afgelopen zaterdag mijn Xiaomi Pistons V2 binnen 11 dagen ontvangen (besteld via Ibuygou.com - officiële Xiaomi dealer). Wat een geluid voor die kleine dopjes. Ik heb de kleinste rubbertjes erop en ze sluiten perfect af. Misschien zelfs een beetje te goed wanneer ik op de fiets zit. Dan maar wat beter opletten.
Bouwkwaliteit lijkt prima (beter dan de plastic troep die je bij een telefoon meegeleverd krijgt) en de bass is errrrg aardig.
Op de fiets ook geen last van de wind die zorgt voor ruis. Beters!
Ik wacht nog steeds op die van mij. Heb die van mij via ebay besteld en dan de commemorative versie. Sommigen zeggen dat daarbij het midden/hoog net wat bezig is, anderen horen weer geen verschil. En er zit net een ander doosje en tasje oid bij. Besteld bij een ebayer die goed aangeschreven stond en er een gewone prijs voor vroeg, dus ik ga er vanuit dat het de echte zijn. Even afwachten nog voordat ik ze in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Goderic schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:20:
En wat heeft iedereen hier met die Xiaomi Pistons? :P Ik vond ze echt slecht: slecht geluid, maar vooral bij het minste wind een afschuwelijk gesuis.
Heel apart. Ik vind juist het gebrek aan gesuis een verademing. Misschien sluiten ze niet goed af en moet je andere rubbertjes gebruiken (of foam tips)?

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 04-06-2014 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Goderic schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:20:
Zou bijna denken dat je dan niet echte pistons hebt ontvangen maar een fake. Als je kijkt naar de vele positieve reviews moeten het wel goede oordoppen zijn. Natuurlijk zal je het wel in verhouding moeten zien tot de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Inderdaad. Ik ben lyrisch omdat ik standaard Samsung doppen gewend ben. Of die van een Lumia 620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
NinjaTuna schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:00:
Zou je niet gewoon een koppelstuk onder een hoek van 90 graden icm oortjes die je al eens prima bevallen zijn kopen?

Ik denk denk dat de combinatie afstandsbediening+haakse Jack misschien niet heel erg voor de hand ligt ivm gebruik met telefoons.
Ja, misschien wel, en wordt natuurlijk wel goedkoper om te vervangen als ik weer een kabelbreuk.
Maar waarom bestaat die combinatie niet? Ik kan toch niet de enige persoon zijn die om de haverklap een kabelbreuk heeft door zijn 'grote' telefoon...
l3art schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:34:
[...]

Zou bijna denken dat je dan niet echte pistons hebt ontvangen maar een fake. Als je kijkt naar de vele positieve reviews moeten het wel goede oordoppen zijn. Natuurlijk zal je het wel in verhouding moeten zien tot de prijs.
Ik had ze bij Ibuygou besteld voor 20 euro ofzo. Ze zagen er echt niet fake uit en roken naar karamel :P Met het geluid kon ik nog leven, misschien gewoon niet wat ik gewoon ben.
Maar dat gesuis... Ik heb nog nooit oortjes gehad die zoveel suisden, hoe slecht ze ook aansloten. Dat kwam volgens mij door de vorm: Metaal met dan van die randjes in.
Ik zie nu wel dat er hier op de foto's een gat achteraan in de oortjes zit, dat heb ik wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
Gisteren zijn mijn oordopjes kapot gegaan, ik had nog wel een vervanger maar daar ben ik zwaar niet tevreden over.

Ik had een standaardsetje in-ears die geleverd werden bij een Samsung Galaxy S4. Die kregen na een maandje of 4 echter een kabelbreuk waardoor ik nieuwe had gekregen. Maar ook die hadden een kabelbreuk. Ik had nog een reservesetje liggen, ook van Samsung, maar bij deze in-ears ligt de nadruk te zeer op de lage tonen. Midden en hoge tonen lijken te worden onderdrukt. Ik heb met de equalizer (DSP Manager op Android) gespeeld waarmee ik de midden- en hoge tonen wel iets helderder heb gekregen. Maar het is nog steeds niet wat ik gewend ben.
In-ears of oordopjes?
In-ears.
Door de muziek die ik luister is een horen van de lage tonen wel gewenst, maar dit moet niet overstuurd worden, het moet goed gebalanceerd zijn.
Mijn muzieksmaak is vrij breed, maar het meeste luister ik (in volgorde van hoeveelheid) naar hardstyle/hardcore, drum & bass, dubstep. Ook hiphop kan ik af en toe waarderen.
Ik gebruik ze voornamelijk in de trein voor het bekijken van series, van en naar het station wandelen voor het luisteren van muziek en tijdens het werk.
Heb je een merkvoorkeur?
Niet echt, maar heb in het verleden Sennheisers gehad waar ik erg tevreden over was.
Wat is het budget?
30 tot 35 euro ongeveer.
Niet dat ik weet, het moet lekker zitten en verschillende maten rubbertjes is gewenst, maar ik neem aan dat dat standaard is.

Bedankt alvast!

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
ChokingHazard schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:24:
Gisteren zijn mijn oordopjes kapot gegaan, ik had nog wel een vervanger maar daar ben ik zwaar niet tevreden over.
Xiaomi pistons via ibuygou. Levering duurt een week of 2 maar voor jouw budget heb je 2 setjes van de beste sub $50a$75 IEM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Goderic schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:17:
[...]

Ik had ze bij Ibuygou besteld voor 20 euro ofzo. Ze zagen er echt niet fake uit en roken naar karamel :P Met het geluid kon ik nog leven, misschien gewoon niet wat ik gewoon ben.
Maar dat gesuis... Ik heb nog nooit oortjes gehad die zoveel suisden, hoe slecht ze ook aansloten. Dat kwam volgens mij door de vorm: Metaal met dan van die randjes in.
Ik zie nu wel dat er hier op de foto's een gat achteraan in de oortjes zit, dat heb ik wel niet...
Vreemd. Ik heb ze ook besteld bij Ibuygou, maar heb wel een "gat" in de achterkant. (En zoals gezegd geen last van windruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Belangrijk kenmerk van de authentieke Pistons is volgens mij het gaatje (<1mm) wat aan de onderkant onder de eartips zit, ik dacht gelezen te hebben dat fakes dat gaatje niet hebben. Dat "gat" in de achterkant draagt bij mij niets bij aan het geluid, als ik mijn vinger er overheen leg verandert er niets. Ook met wind zijn ze prima te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
barrymossel schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:42:
[...]

Vreemd. Ik heb ze ook besteld bij Ibuygou, maar heb wel een "gat" in de achterkant. (En zoals gezegd geen last van windruis).
Gaat het om deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
ChokingHazard schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:24:

Ik had een standaardsetje in-ears die geleverd werden bij een Samsung Galaxy S4. Die kregen na een maandje of 4 echter een kabelbreuk waardoor ik nieuwe had gekregen. Maar ook die hadden een kabelbreuk. Ik had nog een reservesetje liggen, ook van Samsung, maar bij deze in-ears ligt de nadruk te zeer op de lage tonen. Midden en hoge tonen lijken te worden onderdrukt. Ik heb met de equalizer (DSP Manager op Android) gespeeld waarmee ik de midden- en hoge tonen wel iets helderder heb gekregen. Maar het is nog steeds niet wat ik gewend ben.
In-ears of oordopjes?
In-ears.
Door de muziek die ik luister is een horen van de lage tonen wel gewenst, maar dit moet niet overstuurd worden, het moet goed gebalanceerd zijn.
Mijn muzieksmaak is vrij breed, maar het meeste luister ik (in volgorde van hoeveelheid) naar hardstyle/hardcore, drum & bass, dubstep. Ook hiphop kan ik af en toe waarderen.
Ik gebruik ze voornamelijk in de trein voor het bekijken van series, van en naar het station wandelen voor het luisteren van muziek en tijdens het werk.
Heb je een merkvoorkeur?
Niet echt, maar heb in het verleden Sennheisers gehad waar ik erg tevreden over was.
Wat is het budget?
30 tot 35 euro ongeveer.
Niet dat ik weet, het moet lekker zitten en verschillende maten rubbertjes is gewenst, maar ik neem aan dat dat standaard is.

Bedankt alvast!
Ik zou gewoon weer Sennheisers kopen. Sennheiser biedt 2 jaar garantie, ook op kabelbreuken en kapotte plugs e.d. Dus als ze kapot gaan kun je gewoon een RMA indienen bij Sennheiser en ze opsturen, en dan krijg je gratis nieuwe.
De CX 300-II Precision van Sennheiser biedt de nadruk op de bass die bij jouw genres gewenst is. Je kunt ook de Sennheiser CX 280 overwegen, die hebben volgens mij iets minder nadruk op de bass.
Als je iets uit China gaat importeren dan heb je geen garantie, en zeker niet op kabelbreuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goderic
NinjaTuna schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:47:
Belangrijk kenmerk van de authentieke Pistons is volgens mij het gaatje (<1mm) wat aan de onderkant onder de eartips zit, ik dacht gelezen te hebben dat fakes dat gaatje niet hebben. Dat "gat" in de achterkant draagt bij mij niets bij aan het geluid, als ik mijn vinger er overheen leg verandert er niets. Ook met wind zijn ze prima te doen dus.
Ik heb het kleine gaatje, ik heb wel niet de "updated version" van de pistons, misschien daarmee het verschil?
NinjaTuna schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:00:

Maar waar vind je zo'n koppelstuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
dusty-2011 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:48:
[...]

Ik zou gewoon weer Sennheisers kopen. Sennheiser biedt 2 jaar garantie, ook op kabelbreuken en kapotte plugs e.d. Dus als ze kapot gaan kun je gewoon een RMA indienen bij Sennheiser en ze opsturen, en dan krijg je gratis nieuwe.
De CX 300-II Precision van Sennheiser biedt de nadruk op de bass die bij jouw genres gewenst is. Je kunt ook de Sennheiser CX 280 overwegen, die hebben volgens mij iets minder nadruk op de bass.
Als je iets uit China gaat importeren dan heb je geen garantie, en zeker niet op kabelbreuken.
Ik denk dat het ook Sennheisers gaan worden, zijn me in het verleden altijd goed bevallen. Bedankt voor de tip :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Even een mogelijke deal:

Bij Azerty staat de Asus HS-101 nu in de koopjeshoek, categorie "3 euro". De daadwerkelijke prijs klopt nog niet helemaal (€9,89), maar het kan dus zijn dat deze in-ears binnenkort in de uitverkoop gaan. Ik was er zelf erg positief over, ook voor de originele prijs. Aanrader dus, zeker als ze nog wat met de prijs gaan doen zoals de categorie al een beetje suggereert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Laatst de RHA MA750 binnengekregen. Deze in ears werden me op een ander forum aanbevolen en op diverse sites worden ze aangeprezen als één van de beste in hun klasse.

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dsc00569txu15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dsc00572m6ud1.jpg

De eerste impressie is zeer goed te noemen. Deze in ears worden meegeleverd met 10 paar dopjes van verschillende formaten. Twee ervan zijn schuimdopjes. De buitenkant van de dopjes is wat aan de soepele kant, dus het is zaak ze iets dieper door te duwen in je oor. De schuimdopjes passen jammer genoeg niet. De behuizing van de phones is van roestvrij staal en voelt degelijk aan. Het draagt wel bij aan een hoger gewicht, maar dit is verder niet merkbaar als ze in zitten.

Geluidstechnisch kan ik de reviews alleen maar gelijk geven. Dit is, waarschijnlijk mede door de stalen shells, heel erg goed te noemen. Aanwezige bas, zonder dat deze overweldigend wordt en een midden en hoog die luchtig aandoet. De resolutie is dermate hoog te noemen dat slechte opnamen en lagere kwaliteit mp3's direcht door de mand vallen.

Microphonics, oftewel geluid dat doorgegeven wordt door de kabels, is iets waar ik allergisch voor ben. Eén van de redenen om de gaan voor deze oordoppen is dat deze volgens andere gebruikers dit effect minimaliseren. Wederom ben ik niet teleurgesteld door de berichten. Doordat de kabels achter de oren langslopen en van een rubberachtig materiaal zijn gemaakt, wordt dit effect geminimaliseerd.

Two thumbs up.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krimpsok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 16:44
Tijdje terug is de rechterkant van mijn GR07 overleden en sindsdien ben ik opzoek naar een waardige opvolger. Zat ongeveer richting de Audio-technica IM-50/70 te kijken, maar misschien heeft iemand hier een goede suggestie.

VSonic GR-07, deze waren perfect ware het niet dat de rechterkant niet meer werkt.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Gebalanceerd, het enigste nadeel van de GR-07 vond ik de ietwat lichte bass.
Voornamelijk Metal maar kan wisselen tussen post-rock en drum n bass.
Ze zullen voornamelijk in het OV worden gebruikt maar ook thuis.
Geen
• Wat is het budget?
Maximale zal ongeveer rond de 160 euro liggen.
Het liefste met detachable ears.

[ Voor 0% gewijzigd door krimpsok op 10-06-2014 02:21 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag ook mijn Pistons ontvangen.
Moet zeggen voor de prijs lang niet slecht. Het geluid klinkt nog wat 'dun' maar op zich wel redelijk in balans, zeker gezien de prijs waarvoor ze te koop zijn.
Wat ik nog wel graag anders zou zien is waarvoor je de verschillende buttons kan gebruiken. Want zelf zou ik de kant waar er twee zitten liever gebruiken voor het aanpassen van het volume ipv doorgaan naar een volgende track zoals standaard is binnen Android.
Heb al wat op google en in de Play store gezocht, maar nog niet echt iets geschikt kunnen vinden. Veel apps zijn voor 1 knop en niet voor 3. Maar goed de zoektocht gaat verder :)

Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie