Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de beats urBears in -ears ? ivm de Jays bv ?

Zit te twijfelen tussen

deze:
http://store.apple.com/nl...-ear-koptelefoon?fnode=3d
deze
http://store.apple.com/nl...-ear-koptelefoon?fnode=3d
en deze
pricewatch: Jays a-Jays Four (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yes, heb er ervaring mee. De vraag is alleen: wat zoek je in een in-ear hoofdtelefoon? De in-ears die je noemt verschillen niet als dag en nacht, maar er zijn zeker duidelijke verschillen tussen.

Misschien dat je ons iets kunt vertellen over:
• Wat voor oordopjes heb je nu, en hoe bevallen die?
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
• Welke muziekgenres luister je het meest naar? En welke af en toe?
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
• Heb je een merkvoorkeur?
• Wat is het budget?
• Heb je behalve een afstandsbediening verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluepenguin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:31:
[...]

yes, heb er ervaring mee. De vraag is alleen: wat zoek je in een in-ear hoofdtelefoon? De in-ears die je noemt verschillen niet als dag en nacht, maar er zijn zeker duidelijke verschillen tussen.

Misschien dat je ons iets kunt vertellen over:
• Hoe heb je de balans tussen de lage, midden en hoge tonen het liefst? (klankbeeld)
• Hoe wil je jouw oordopjes / in-ears gaan gebruiken? Bedoeld voor thuis, in het OV, bij het sporten of .... ?
• Wat is het budget?
• Heb je behalve een afstandsbediening verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Oke, heb nu de oordopjes van apple zelf, bevallen wel oke maar ik moet ze te hard zetten als ik omgeving niet wil horen. Dat lijkt me niet echt goed natuurlijk.

Belangrijk is dus dat ze de omgeving redelijk goed afsluiten.

Geen merkvoorkeur, budget 60-100 euro.

Andere eisen zijn dat ze goede kwaliteit zijn, niet snel stuk gaan ofzo, niet snel kabelbreuk etc.

Luister naar Indie, electronic.
Klankbeeld denk gewoon neutraal weet ik niet echt eigenlijk. Vooral thuis gebruik. onderweg, niet intensief sporten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik heb nu sinds maandag de Steelseries Flux In-ear, als vervanger van mijn Sennheisers. Moet zeggen dat ik het fijne dingen vind. Het geluid is levendig, de bas heeft minder de boventoon als bij de Sennheisers (maar dreunen kunnen ze zeker), en ze sluiten volledig af. Daarnaast hebben ze een knopje en microfoon, beide werken gelukkig ook prima op Android, daar heb ik hem dan ook min of meer voor gekocht. Ook qua overige bouw: hij heeft een platte kabel tegen knopen, ik heb dan ook nog geen knopen gehad en er zitten geen frutsels aan waar hij echt aan kan blijven hangen. De Sennheisers hadden dit wel en dat vond ik vervelend. Laatste plus is de rechte plug, voor in een telefoon in je broekzak vind ik een haakse plug niet zinvol.
Het enige minnetje wat ik kan opmerken is dat ik het idee heb dat de doppen (gewoon rubber overigens) wat minder lekker zitten dan die van Sennheiser, misschien ooit nog eens naar kijken.

Misschien heeft bovenstaande ook nog wat aan dit commentaar, de Steelseries lijken wel bij zijn eisen te passen en zijn goedkoper dan zijn budget (~50 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:55
Ik ben op zoek naar in-ear oordoppen voor ongeveer €40,-. Ik gebruik nu de standaars oordoppen van Apple die bij mij iPod 4e generatie geleverd zijn een paar jaar geleden, dus voor mij is alles al een verbetering ;) Ik luister veel naar singer-songwriter muziek (vaak met gitaar, zoals Passenger, Ben Howard etc.) maar ook pop (top 40) en bands als M83, Draft Punk en Arcade Fire. Verder luister ik ook soms naar Dance. Eigenlijk alles wel zo'n beetje dus...

Ik luister vooral op de fiets en op school muziek met mijn Nexus 5. Verder bewaar ik mijn oordopjes altijd in mijn broekzak. Vandaar ook dat het rubbertje bij de plug van mijn oude oordopjes wat begint te 'rafelen/scheuren'. Een volume-/volgende nummer knop heb ik niet persé nodig, maar als deze erop zit moet hij natuurlijk wel werken i.c.m. Android.

Lang niet alle in-ear oordoppen passen mij, dus het is wel handig als er verschillende kussentjes bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 18:42
Zojuist de Shure SE215-K binnen gekregen,

Tot nu toe hele fijne oordopjes! Heel comfortabel, door het design heb je eigenlijk niet door dat je oortjes in hebt. Ook wordt het geluid van buitenaf goed gedempt, als ik de oortjes in heb en de muziek aan hoor ik alleen ook maar mijn muziek en verder niks. Nu heb ik dit nog niet getest in een gehorige omgeving.

Het geluid is ook heel goed, bas is soms iets te nadrukkelijk aanwezig, maar dat is aan te passen in de EQ imo.

Al met al tot nu toe hele goeie oordoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
Jelmer_D schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:16:
Ik ben op zoek naar in-ear oordoppen voor ongeveer €40,-. Ik gebruik nu de standaars oordoppen van Apple die bij mij iPod 4e generatie geleverd zijn een paar jaar geleden, dus voor mij is alles al een verbetering ;) Ik luister veel naar singer-songwriter muziek (vaak met gitaar, zoals Passenger, Ben Howard etc.) maar ook pop (top 40) en bands als M83, Draft Punk en Arcade Fire. Verder luister ik ook soms naar Dance. Eigenlijk alles wel zo'n beetje dus...

Ik luister vooral op de fiets en op school muziek met mijn Nexus 5. Verder bewaar ik mijn oordopjes altijd in mijn broekzak. Vandaar ook dat het rubbertje bij de plug van mijn oude oordopjes wat begint te 'rafelen/scheuren'. Een volume-/volgende nummer knop heb ik niet persé nodig, maar als deze erop zit moet hij natuurlijk wel werken i.c.m. Android.

Lang niet alle in-ear oordoppen passen mij, dus het is wel handig als er verschillende kussentjes bij zitten.
Ik heb zelf de Vsonic VSD1 in december gekocht.
Prima prijs en goede kwaliteit.
Misschien is dit iets voor je.
HoppyF in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"

Via Ebay of direct bij de Ebay verkoper's Lend me Ur Ears webshop te koop:
http://www.lendmeurears.c...D&cPath=15&products_id=75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:00
Ik ben op zoek naar setje echt duurzame in-ear oordopjes. Ik heb al een beetje rond gezocht en kwam op de RHA MA450i uit, maar die is alleen in de apple store te verkrijgen en de afstandbediening heeft alleen ondersteuning voor iOS. (Dit sluit android niet uit, maar je weet maar nooit of het wel of niet werkt).

Ik had deze uitgekozen omdat de draad met stof is omwikkeld wat duurzamer zou moeten zijn.

Ik luister naar alle soorten muziek van klassiek tot dance van rock tot pop. Het liefst in trein en op de fiets. Ik heb nu de Creative EP-630. Redelijk budget maar goed genoeg voor mij, want ik ben totaal geen audiofiel. Helaas is het geluid uit het rechter oortje zachter dan het linker oortje. Het is al mijn derde setje dus ben ik op zoek naar een nieuw duurzaam paar. Ik heb ook al een keer de soundmagics gehad maar die hebben het ook niet heel lang uitgehouden bij mij.
Budget is niet meer dan €50,-

Dus wie weet nog alternatieven voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Over duurzaam gesproken.
Mijn custom in ears zijn mee de wasmachine in gegaan, kabel is gesneuveld maar na een nieuwe kabel erop gebeund te hebben.... Ze leven nog!
Nieuwe kabeltje word me nog gratis toegezonden ook door de maker van de oortjes Phil van Cosmic Ears. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:54

• nishan
  • Laatst online: 20-12-2024
HoppyF schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 18:06:
[...]

Ik heb zelf de Vsonic VSD1 in december gekocht.
Prima prijs en goede kwaliteit.
Misschien is dit iets voor je.

Via Ebay of direct bij de Ebay verkoper's Lend me Ur Ears webshop te koop:
http://www.lendmeurears.c...D&cPath=15&products_id=75
Mag ik vragen wat je aan invoerkosten hebt betaald?

• HoppyF
nishan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:45:
[...]

Mag ik vragen wat je aan invoerkosten hebt betaald?

Helemaal niets!
Levering was nog snel ook, een week vind ik niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Laatst online: 20-12-2024
HoppyF schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:06:
[...]

Helemaal niets!
Levering was nog snel ook, een week vind ik niet veel.
Chill! En ben je nog steeds tevreden met de vds1?

Ik ga de vds1 ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn Shure SCL-4 in-ears zijn na jaren intensief gebruik stuk. De draad is versleten. Hiervoor had ik de Shure E4C, in feite hetzelfde product. Ik zoek nu vervangende in-ears en zal de vragen dus maar even beantwoorden:

Momenteel heb ik de Apple EarPods van mijn iPhone in gebruik en die bevallen me maar matig.

• In-ears of oordopjes?
In-ears

Ik houd van een evenwichtig klankbeeld en geef weinig om bass.

• Naar welke muziekgenres luister je het meest? En welke af en toe?
vooral indie folk, singer/songwriter en pop, soms klassiek of rock en eigenlijk zelden dance/trance/electronic/rap/hiphop

in het OV en bij het sporten (hardlopen)

Shure, omdat ik nog een lading accessoires daarvan heb (zijn de foams van de SCL4 compatible met de nieuwe serie?)

• Wat is het budget?
maximaal 170 euro

• Heb je verder nog eisen / verwachtingen bij je nieuwe oordopjes?
Ik wil witte of transparante in-ears :P
Op dit moment twijfel ik vooral tussen de Shure SE215 en SE315, waarvan de eerstgenoemde volgens veel reviews beter klinken dan de tweede. Het belangrijkste vind ik dat de geluidskwaliteit vergelijkbaar is met die van mijn huidige SCL4. De afneembare kabel van de nieuwe serie van Shure spreekt me wel aan. Een andere optie zijn de Apple in-ears, hoe verhouden die zich tot de SE215? De Apple EarPods vind ik in ieder geval niet goed genoeg.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
nishan schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:22:
[...]

Chill! En ben je nog steeds tevreden met de vds1?

Ik ga de vds1 ook bestellen.
Ja, deze dopjes bevallen mij prima.
Ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding erg goed.
Heb je de VSD1's ondertussen al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canaria schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:11:
Mijn Shure SCL-4 in-ears zijn na jaren intensief gebruik stuk. De draad is versleten. Hiervoor had ik de Shure E4C, in feite hetzelfde product. Ik zoek nu vervangende in-ears en zal de vragen dus maar even beantwoorden:

Momenteel heb ik de Apple EarPods van mijn iPhone in gebruik en die bevallen me maar matig.

• In-ears of oordopjes?
In-ears

Ik houd van een evenwichtig klankbeeld en geef weinig om bass.

vooral indie folk, singer/songwriter en pop, soms klassiek of rock en eigenlijk zelden dance/trance/electronic/rap/hiphop

in het OV en bij het sporten (hardlopen)

Shure, omdat ik nog een lading accessoires daarvan heb (zijn de foams van de SCL4 compatible met de nieuwe serie?)

• Wat is het budget?
maximaal 170 euro

Ik wil witte of transparante in-ears :P
Op dit moment twijfel ik vooral tussen de Shure SE215 en SE315, waarvan de eerstgenoemde volgens veel reviews beter klinken dan de tweede. Het belangrijkste vind ik dat de geluidskwaliteit vergelijkbaar is met die van mijn huidige SCL4. De afneembare kabel van de nieuwe serie van Shure spreekt me wel aan. Een andere optie zijn de Apple in-ears, hoe verhouden die zich tot de SE215? De Apple EarPods vind ik in ieder geval niet goed genoeg.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties :)
Adviseren gaat nogal lastig worden ben ik bang ;)
De SE215 en SE315 zijn allebei goed klinkende in-ears, laten we dat voorop stellen. Advies geven is hier tweezijdig voor mij: • de SCL-4 ken ik niet goed genoeg (als in: niet voor langere tijd kunnen beluisteren) • het aanbod van in-ears is binnen jouw prijsklasse meer georiënteerd geraakt richting mainstream.
Als je bij Shure wilt blijven (en dat lijkt me logisch, het kenmerkende Shure geluid is fijn) dan kom je tot 170 euro inderdaad uit bij de 215 en 315.

Het verschil tussen de twee is dat de SE215 de instapper is van Shure en dat laat zich ook horen in de muziek weergave, meer gericht op een 'mainstream' publiek kennis te laten maken met het merk. Ten opzichte van de SE315 (die meer het 'oude/voor jou bekende' Shure geluid laat horen) heb je meer bass en een rijker geluid; de mids zijn wat minder gepronunceerd en meer naar de achtergrond. Zang en bass blijven wel het forté, het is een in-ear die vrij soepel klinkt (soepeler dan je wellicht gewend bent) en voor het geld veel detail en helderheid aan muziek kan geven. Ook zal de 215 geen bassmonster worden, al is er wel een duidelijk te horen nadruk op de lage tonen. Bij (zeer) lage volumes lijkt de SE215 minder warm te klinken, iets meer volume en het geluidsbeeld warmt op.
Alles bij elkaar kan je het geluidsbeeld als wat saai ervaren, als in: een wat minder grote levendigheid dan je gewend bent. Nogmaals: ik heb de SCL-4 niet lang genoeg kunnen beluisteren voor een echt goed idee er van, dit is een zo goed mogelijke inschatting. Tot slot mogelijk ook een wat minder open geluid en soundstage. Klinkt waarschijnlijk nét wat dramatischer dan het is, maar zeg het maar zo om verschillen duidelijk te maken.

De SE315 wordt in reviews bij mijn weten vooral minder gewaardeerd vanwege de reletieve waarde ten opzichte van de SE215 en SE425. De SE415 biedt simpelweg een zeer solide geluid en is heel sterk op het punt van de weergave van detail.
De SE315 heeft niet de soepele klank of de bass-nadruk van de SE215 (al gaat de 315 net als de 215 wel diep qua bassweergave). Af en toe zie je ook wel eens op fora dat de 315 enkele onhebbelijkheden van de voorgaande generatie Shure niet voldoende op lost: de onvergefelijkheid waarmee minder goed geproduceerd materiaal wordt weergegeven wordt nog wel eens genoemd. Verder het enigszins kille geluid zonder dit te combineren met duidelijk meer detail dan de 215, maken de SE315 naar de mening van velen de meerwaarde tov de SE215 niet groot.
Beiden hebben overigens een uitstekende geluidsisolatie en enigszins stugge kabels.

Tot slot: kijk alsjeblieft héél goed naar de pasvorm! De SE215/315 moeten in het oor passen, bij kleinere oren gaat dit simpelweg niet! (dat is bij mijn se215 het geval, ligt om die reden in de kast. Haal ze er hooguit uit om af en toe naar het binnenwerk te kijken door de transparante behuizing, maar verder voor mij een miskoop. Ook al vind ik het geluid prachtig, langer dan 10 min. dragen gaat niet voor mij. Ik heb er te kleine oren voor :( )
En hoewel de garantie prima is, wil je misschien nog kijken naar een goedkopere set wanneer je buiten sport?! Gezien regenbuien e.d.? Dan zijn misschien de RHA MA350's qua geluidsbeeld een kandidaat.

P.S. klinkt misschien raar, maar misschien dat wellicht de HF5 van Etymotic of de Klipsch Image X10 nog interessant genoeg zijn voor je om wat reviews te lezen. En die laatste is inderdaad een hele duidelijke stap warmer van klank en minder levendig à la Shure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 10:52
Ik heb vorige week mijn Sony Ericsson Xperia Arc S éindelijk mogen inruilen voor een nexus 5 _/-\o_ Leuk toestel, maar de oude oortjes(Sony Ericsson MH610) werken helaas niet op de Nexus(ook niet op andere apparaten |:( ). Ik ben dus op zoek naar nieuwe oortjes.

Ik heb de Sony Ericsson MH610, maar deze werken niet op andere apparaten, dus zal ik nieuwe moeten bestellen. De MH610 zijn goedkope oortjes, maar deden hun werk goed genoeg. Erg groot voordeel was de mogelijkheid om naar het volgende/vorige nummer te gaan zonder dat je daarvoor je telefoon uit je zak moest halen. Dat heb ik nu eigenlijk weer nodig.. Ik erger me er dood aan om steeds m'n mobiel te moeten pakken voor een ander nummer.

• In-ears of oordopjes?
Mijn oude oortjes waren in-ear en bevielen prima, dus ook nu wil ik weer graag in-ears.

M'n Nexus staat vol met Hitzones, Dance Smashes, Grand Slams en Top40. Luister dus vanalles wel wat, van rustgevend tot hardstyle.

Als student gebruik je de oortjes overal wel voor. Ze worden gebruikt in het OV, als ik aan het rennen/sporten ben en gewoon op de bank. Ze moeten dus niet uit m'n oren springen tijdens het rennen :P

• Wat is het budget?

Zelf ben ik niet zo van het veel geld uitgeven aan oortjes, dus m'n budget ligt op maximaal €30. Het liefst nog tot €20. Cheap, maar het geld groeit niet op m'n rug ;)

Ik heb vorige week nog deze gekocht: Sony MDR-EX50LP. Het zal wel aan mijn te hoge eisen liggen, maar op het maximale volume van de nexus 5 wordt het schel. Vooral de 's-klanken' klinken dan rondweg irritant. Het volume van de nexus gaat vrij hard en dat is top, maar dan wil ik er ook graag goed geluid bij hebben. Mag ik dat in deze prijsklasse uberhäupt eisen? :9

Kom tot nu toe alleen op deze uit binnen de prijsrange: Sony MDR-EX100AP

Graag jullie advies :)

EDIT: Ik begin nu te begrijpen waarom de SE oordoppen alleen op m'n Arc S werkten.. Er zijn niet zo gek veel oordopjes met remote control ;( Al helemaal niet in deze prijsklasse..

[ Voor 9% gewijzigd door Ottie93 op 09-03-2014 22:52 . Reden: Toevoeging ]

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Beste Tweakers!
Na wat te lezen in dit topic en andere headphone gerelateerde topics heb ik besloten jullie dan toch maar om hulp te vragen.... Ik wil nieuwe oordopjes, maar ik zou niet weten welke ik moet kopen.

Standaard ipod-oordopjes (en nog na-maak ook volgens mij) bevallen wat geluid betreft niet zo best, maar deze heb ik nu omdat ik in-ears ubsoluut k*t vind. dit waren de enige dopjes die ik snel zonder moeilijk te doen kon kopen en wou gewoon muziek luisteren maar ik wil graag wat betere kwaliteit. Het probleem is dus dat ik heel graag GEEN in-ears wil hebben.
2x in-ears geprobeerd
Setje gekocht op schiphol vlak voor een lange vlucht zodat ik muziek kon luisteren en het was 12 uur lang ellende. of ze zitten klem/doen pijn of vallen er uit en het is allemaal maar ongemakkelijk. dopjes van €25,- daarna dus ook maar direct weer weggedaan. helaas niet onthouden welk merk/type dat was.
De standaard Nokia-oordopjes, ook in-ears, vind ik ook maar vervelend zitten.
Omdat eigenlijk alles wat er tegenwoordig te koop is, op de €5,- oordopjes na dan, in-ear is moet ik er misschien toch maar aan geloven. maar als dat niet hoeft, dan graag!

De bass moet wel aanwezig zijn maar niet te heftig, luister ook veel muziek waarin ik graag de afzonderlijke instrumenten goed wil kunnen horen.

Over het algemeen luister ik Jazz, blues en dixieland daarnaast ook redelijk wat dance/house dus geheel verschillende eisen voor de oordopjes wat dat betreft.

Muziek luister ik vooral onderweg, dus in het OV (bus) of op de fiets. daarnaast luister ik graag muziek als ik achter de computer zit op werk/studie. ik speel mijn muziek af op mijn telefoon (Lumia 925) of op een schrale pc van de uni. allemaal dus geen hoge kwalitiets audio spelers en daar moeten de oortjes dus ook geschikt voor zijn. (ontzettend dure / professionele oortjes op een standaard telefoon gebruiken heeft geen zin natuurlijk)

Nee niet echt. Als het maar een beetje stevig is. Ik las over de Soundmagic E10 en dat leek me wel wat na wat ik er zo over las, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.

• Wat is het budget?
Het liefste houd ik het onder de €50,- mocht het daar wat boven komen voor een super goed alternatief dan is dat niet heel erg.

Afstandsbediening hoeft eigenlijk ook niet per se. Bij voorkeur een jack-plug waar de draad recht uit komt ipv in een hoek (weet niet wat tegenwoordig standaard is) De draad moet wel stevig zijn aangezien de oortjes vaak mee worden genomen in broek- of jas-zak.

Graag dus advies, alvast ontzettend bedankt voor het lezen van mijn post! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Heb je het topic meer eerdere info gelezen?
Ik ben er blij mee en zo te zien kun je daar ook wel iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
Bedankt voor je reactie! Had ze inderdaad voorbij zien komen in het topic, maar vroeg me toch af of er nog opties zijn die niet in-ear zijn aangezien ik daar alleen maar nare ervaringen mee heb...
Of zijn deze juist geschikt in dit geval door de ''foam tips''?

[ Voor 14% gewijzigd door PieterO op 10-03-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
PieterO schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:08:
Bedankt voor je reactie! Had ze inderdaad voorbij zien komen in het topic, maar vroeg me toch af of er nog opties zijn die niet in-ear zijn aangezien ik daar alleen maar nare ervaringen mee heb...
Of zijn deze juist geschikt in dit geval door de ''foam tips''?
De Vsonic's zijn in-ears maar worden ook geleverd met foam tips.
Deze zijn samendrukbaar en sluiten de gehoorgang goed af.
Ik vind ze wel lekker zitten maar mijn gehoorgang is misschien iets groter dan gemiddeld.
De kleinste maat siliconen sleeves vallen er zo uit.

Ik dacht niet dat Vsonic ook gewone dopjes maakt dus voor niet in-ear's moet je wat anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[message=41907199,noline]PieterO schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:26[/messag9e]:
Standaard ipod-oordopjes (en nog na-maak ook volgens mij) bevallen wat geluid betreft niet zo best, maar deze heb ik nu omdat ik in-ears ubsoluut k*t vind. dit waren de enige dopjes die ik snel zonder moeilijk te doen kon kopen en wou gewoon muziek luisteren maar ik wil graag wat betere kwaliteit. Het probleem is dus dat ik heel graag GEEN in-ears wil hebben.
2x in-ears geprobeerd
Setje gekocht op schiphol vlak voor een lange vlucht zodat ik muziek kon luisteren en het was 12 uur lang ellende. of ze zitten klem/doen pijn of vallen er uit en het is allemaal maar ongemakkelijk. dopjes van €25,- daarna dus ook maar direct weer weggedaan. helaas niet onthouden welk merk/type dat was.
Omdat eigenlijk alles wat er tegenwoordig te koop is, op de €5,- oordopjes na dan, in-ear is moet ik er misschien toch maar aan geloven. maar als dat niet hoeft, dan graag!
Op zich zijn er ook nog wel goede 'standaard' oortjes te koop. Onder het voorbehoud dat het aanschaffen van een 'klassiek' oordopje voor mij een tijdje terug is: op dit moment komt de MX-580 van Sennheiser denk ik nog het verst qua geluidskwaliteit / prijs verhouding binnen jouw budget en biedt die oordop een behoorlijk geluid overall.
De OMX en PMX series van Sennheiser bieden dacht ik een iets beter geluid dan de MX-580, maar dat is niet erg in verhouding tot de prijs.
Een nadeel van de MX-580 kan zijn dat er een afstandsbediening in de kabel zit verwerkt, niet ieder vindt dit prettig vanwege het gewicht + niet iedere mp3-speler zal altijd de power 'over' hebben om de iets hogere weerstand in de kabel daardoor. Al lijkt me dat bij een Lumia of computer geen probleem, de Lumia 925 is zeker een bovengemiddelde smartphone qua geluidskwaliteit van de 3,5mm aansluiting.

Daarnaast maakten (en maken voor zover ik weet) Philips en Sony goede 'traditionele' oordopjes. Bij Philips is er niet veel keuze op het moment, net zoals bij Sony. Je zou naar die twee merken kunnen kijken als je tot een euro of 20 wilt besteden. Enige opmerking daarbij: Sennheiser biedt meer keuze en boven de genoemde ca. 20 kun je qua verkrijgbaarheid in de regel voor Sennheiser of Sennheiser kiezen (tenzij je buiten NL wilt kopen of grote oren hebt->AKG).

Mocht je van ietsje meer bass houden, dan zou je nog een blik kunnen werpen op de huidige generatie earpods van Apple (duidelijk beter dan de voorloper). Let wel op de pasvorm, dat is een soort druppelvorm, bij veel mensen zit deze duidelijk beter dan zijn voorganger, maar niet bij ieder.

Kijk je naar in-ears/dopjes boven een euro of 30,- dan kun je naar mijn mening vrijwel per definitie beter voor in-ears kiezen. Hooguit als je voor een specifiek doel als bijv. sporten (waarbij sommige dopjes met hoofdband interessant kunnen zijn) of bepaalde tracking apps (zoals Endomondo), zijn sommige dopjes met extra functionaliteit een overweging waard.

De keuze en geluidskwaliteit van dopjes zijn (anno 2013) simpelweg minder. Bij in-ears kun je meestal meer details horen, betere bass-weergave (eigen aan in-ears) en véél meer keuze. Niet alleen in merken, maar vooral ook in kunnen kiezen tussen veel geluidsbeelden.
Op zich kan ik je de stap naar in-ears aanraden, al zie ik zeker dat 'standaard' oordopjes hun eigen voordelen hebben. Overweeg je de stap naar in-ears? Kijk dan eens in de topicstart naar welke verschillende types opzetstukjes verkrijgbaar zijn, dat kan een groot verschil maken.
De bass moet wel aanwezig zijn maar niet te heftig, luister ook veel muziek waarin ik graag de afzonderlijke instrumenten goed wil kunnen horen.

Over het algemeen luister ik Jazz, blues en dixieland daarnaast ook redelijk wat dance/house dus geheel verschillende eisen voor de oordopjes wat dat betreft.
Wat je zegt, bij jazz/blues (en ook R&B bijv.) is een lichte bass-nadruk prettig. De 'sound' van Sennheiser past daar gemiddeld heel aardig bij, de eerder genoemde MX-580 bijvoorbeeld. De Apple earbuds hebben deze nadruk ook, maar de rest van de weergave is net wat anders, een sound die zich in de regel beter leent voor pop, spraak en een deel van de R&B en elektronische muziek.
Wat je deels zult missen bij een standaard dopje is soundstage (simpel gezegd: de 3dimensionaliteit van de weergave) en een stukje levendigheid die voor met name jazz en blues van belang zijn. In-ears kunnen dat beter bieden door de constructie en 'geslotenheid' er van. Ook geven de meeste in-ears nét een tikje meer 'diepgang' in de muziek door de constructie dan verder vergelijkbare oordopjes.
Wat een aardige combinatie is overigens is de combinatie van de house/dance en jazz/blues genres, niet geheel tegengestelde stijlen, maar wel duidelijk verschillend. Gezien dat je bij jouw budget eigenlijk altijd een in-ear/oordop kiest met een zekere balans tussen de gewenste eigenschappen voor de favoriete muziekgenres, maak je het interessant ;)
Muziek luister ik vooral onderweg, dus in het OV (bus) of op de fiets. daarnaast luister ik graag muziek als ik achter de computer zit op werk/studie. ik speel mijn muziek af op mijn telefoon (Lumia 925) of op een schrale pc van de uni. allemaal dus geen hoge kwalitiets audio spelers en daar moeten de oortjes dus ook geschikt voor zijn. (ontzettend dure / professionele oortjes op een standaard telefoon gebruiken heeft geen zin natuurlijk)

Nee niet echt. Als het maar een beetje stevig is. Ik las over de Soundmagic E10 en dat leek me wel wat na wat ik er zo over las, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
Het is zeker een interessante in-ear, mogelijk één van de beste die je voor jouw budget kan kopen. Om wat voor/nadelen van die in-ear op een rijtje te zetten: een zekere 'vlakheid' afstandelijkheid komt af en toe bij sommige elektronische muziek naar voren. Verder een in-ear die bij een wat hoger volume meer tot leven komt: wat meer detail en klinkt dan soepeler. Wel vrij accuraat en zeer gedetailleerd voor het geld. Verder heeft de Soundmagic een enigszins vermoeiende weergave van s-klanken en bij sommige nummers en hele lichte his.
Voor jazz/blues is ie zeker wel geschikt, maar hoe geschikt hangt ook deels van je persoonlijke voorkeuren af. Zoek je een gedetailleerde weergave en een in-ear die vrijwel alle geluiden in een nummer (voor zover dat voor het budget mogelijk) kan laten horen, dan zit je zeker goed. Mocht je daarentegen graag de 'warmte' van (een deel van de) jazz/blues willen horen, dan zou je dat enigszins kunnen missen. Mocht je naast jazz/blues ook graag soul luisteren (al zou je dat ook als een deel van de jazz kunnen benoemen) dan merk je dat ietsje meer.
Dan hét nadeel van de E10's bij gebruik in het OV of studieruimtes/bibliotheek: de geluidsisolatie van de Soundmagic is slecht tot op z'n best matig te noemen. De sleeves zijn namelijk niet bepaald op hetzelfde niveau als de rest van de E10.
Dat lijkt een aardig aantal nadelen voor de Soundmagic E10, maar bovenstaande is om duidelijk verschillen/sterktes/zwaktes aan te geven. Overall is het een indrukwekkende in-ear voor het geld (zo lang je m net onder of voor 40 euro koopt), vanaf een euro of 50 zijn er in-ears die ongeveer gelijken zijn en pas vanaf een euro of 60-80 komen er in-ears die duidelijk beter zijn.
• Wat is het budget?
Het liefste houd ik het onder de €50,- mocht het daar wat boven komen voor een super goed alternatief dan is dat niet heel erg.

Afstandsbediening hoeft eigenlijk ook niet per se. Bij voorkeur een jack-plug waar de draad recht uit komt ipv in een hoek (weet niet wat tegenwoordig standaard is) De draad moet wel stevig zijn aangezien de oortjes vaak mee worden genomen in broek- of jas-zak.
Daarover en over welke in-ears je zou kunnen overwegen, kan nog heel wat gezegd worden. Maar simpel gesteld komt het denk toch op maar één vraag echt neer: wil je in-ears of oordopjes?

Bij in-ears is er nogal wat te kiezen. Bij oordopjes zou ik je simpelweg de MX-580 aanraden, die vormt op dit moment min of meer het optimum tussen waar/geld en goed klinken voor een oordop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
Heel erg bedankt voor je zeer uitgebreide reactie, Bluepenguin. Ik denk toch dat ik maar eens ga proberen om in-ears aan te schaffen in de hoop dat ze in mijn oor passen en fijn zitten. Of het de E10 of Vsonic VSD1 van HoppyF worden ben ik nog niet helemaal uit, als ik heb gekozen en ze binnen heb zal ik nog wel even laten weten of het me bevalt of niet ;) (zo niet, dan moet ik weer verder opzoek :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
PieterO schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:24:
Heel erg bedankt voor je zeer uitgebreide reactie, Bluepenguin. Ik denk toch dat ik maar eens ga proberen om in-ears aan te schaffen in de hoop dat ze in mijn oor passen en fijn zitten. Of het de E10 of Vsonic VSD1 van HoppyF worden ben ik nog niet helemaal uit, als ik heb gekozen en ze binnen heb zal ik nog wel even laten weten of het me bevalt of niet ;) (zo niet, dan moet ik weer verder opzoek :P )
Nog wel een opmerking over de Vsonic VSD1, de behuizing hiervan is redelijk fors, de nozzle is echter wel dun en, niet onbelangrijk!, ook draaibaar. Aangezien niemand dezelfde gehoorgang heeft valt er dus nog wat aan te passen. Als je echter een kleine behuizing zoekt moet je iets anders zoeken. Mijn voorgangers waren de Sennheiser CX300 en die behuizing is kleiner dan de VSD1's. Foto's zijn er genoeg van te vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PieterO schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:24:
leuk! Mochten de meegeleverde oorkussentjes van Soundmagic niet werken voor je, dan zou je nog eens op Amazon en (evt**) eBay kunnen kijken voor andere sleeves. Bijvoorbeeld Sony's hybrid tips, Comply foam of gel tips. Zie ook de TS voor meer info over de eigenschappen van elk type.

** om het evt. uit te leggen: op eBay is de kans aanzienlijk groter om namaak producten tegen te komen, let daar goed op. Ook relatief betaalbaarder producten als sleeves worden helaas nagemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Thanks voor je uitgebreide advies _/-\o_
Ik heb besloten om voor de Shure SE215 te gaan :)
Mocht je die van jou willen verkopen omdat je ze niet gebruikt, dan hoor ik het graag via DM! Ze zullen bij mij in ieder geval in goede handen oren zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuw paar oortjes. Een in-ear bluetooth set. Ik wil er niet te veel aan uitgeven. Rond de 40 zou ik mooi vinden. Ik heb natuurlijk al even gezocht en kwam op de plantronics backbeat go 2, maar die zijn eigenlijk te duur.
Het is ook belangrijk dat ze goed blijven zitten omdat ik er ook mee wil werken. Van die extra dingen (zie link) om ze beter te laten zitten, zoals bij de plantronics zitten, zou denk ik wel handig zijn. Of kan je die ook los kopen? Weet iemand misschien een goede set?
De volgende link verwijst naar een plaatje om te laten zien wat ik met de "dingen" bedoel :P:
https://www.google.nl/sea...1%3Bd%7CKowhLrpD0L9gXM%3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-06 23:01
Helaas, na zo'n twee, drie jaar, zijn mijn Sennheiser CX300 II toch aan het einde gekomen.
Hierbij dus meteen mijn vraag, zijn er betere oordopjes te vinden voor hetzelfde bedrag?

CX300 II waarbij het linker oortje kapot is, ik gebruik mijn Samsung oortjes die ik bij mijn Galaxy S3 kreeg.
De CX300 bevielen me perfect, alleen was de balans niet heel top (bass is overwelvend)

• In-ears of oordopjes?
In-ears.

Nadruk op lage tonen.

Dubstep, Drum & Bass, Hardstyle, EDM, en af en toe naar rock ;)

Meer en deel in het OV, en op school tijdens de lessen (les op laptop).

Nee, als het maar aan mijn eisen voldoet.

• Wat is het budget?
Het liefst onder de €40, ik wil niet overdreven veel geld uitgeven aan oordoppen.

Betere of gelijke bass net zoals de Sennheiser.

Ik overweeg misschien de CX300 II oordoppen weer te bestellen, maar ik wacht even de reacties af!
Alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Nou mijn VSONIC VSD1S zijn ook overleden na 3,5 maand. De linker kant is opengebroken (driver zichtbaar) en de rechterkant kraakte even en is nu helemaal dood. Niet echt de kwaliteit die ik verwacht had, zijn de sennheisers CX250 toch een stuk degelijker.

Maar ga nu nog even contact opnemen met de verkoper en hoop dat ik vervangende kan krijgen of geld terug. Ga ook op zoek naar een leuk setje bluetooth in-ears aangezien dat wat makkelijker is op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterT13 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:53:
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuw paar oortjes. Een in-ear bluetooth set. Ik wil er niet te veel aan uitgeven. Rond de 40 zou ik mooi vinden. Ik heb natuurlijk al even gezocht en kwam op de plantronics backbeat go 2, maar die zijn eigenlijk te duur.
Misschien dat een andere tweaker nog een goede tip heeft, maar zoals de PW laat zien heb je met rond de 40 euro budget vrij weinig keuze.
Het is ook belangrijk dat ze goed blijven zitten omdat ik er ook mee wil werken. Van die extra dingen (zie link) om ze beter te laten zitten, zoals bij de plantronics zitten, zou denk ik wel handig zijn. Of kan je die ook los kopen? Weet iemand misschien een goede set?
De volgende link verwijst naar een plaatje om te laten zien wat ik met de "dingen" bedoel :P:
https://www.google.nl/sea...1%3Bd%7CKowhLrpD0L9gXM%3A
Ik kan je helaas weinig verder helpen ben ik bang, maar wat misschien handig is voor bij het zoeken: die extra dingen worden vaak stabilizers-stabilsatoren genoemd.

Mocht je toch voor de Plantronic Backbeats kiezen, een veel gehoord minpunt van de Backbeats Go 2 is het relatief beperkte maximum volume.

Succes! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bluepenguin op 19-03-2014 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBourne schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:25:
Helaas, na zo'n twee, drie jaar, zijn mijn Sennheiser CX300 II toch aan het einde gekomen.
Hierbij dus meteen mijn vraag, zijn er betere oordopjes te vinden voor hetzelfde bedrag?
Voor het gemak houd ik vanaf hier aan dat je zo'n 35-40 euro wilt uitgeven (maximaal).
CX300 II waarbij het linker oortje kapot is, ik gebruik mijn Samsung oortjes die ik bij mijn Galaxy S3 kreeg.
De CX300 bevielen me perfect, alleen was de balans niet heel top (bass is overwelvend)
Als ik je mag vragen: gebruik je de in-ears alleen of vooral met de smartphone en laptop? Zo ja, dan zou ik ook niet aanraden om meer geld uit te geven aan een in-ear dan zo'n 30 tot 40 euro. Meer dan dat hoor je namelijk nauwelijks terug.
• In-ears of oordopjes?
In-ears.

Nadruk op lage tonen.

[i]Dubstep, Drum & Bass, Hardstyle, EDM, en af en toe naar rock ;)
(binnen zekere grenzen) sluit dat zeker goed aan bij jouw voorkeur voor een nadruk op de lage tonen. De elektronische muziekgenres die je noemt komen goed uit de verf met wat extra bass.
Rock is een ander beestje. En dan vooral: wat voor rock luister je vooral? Wanneer dat richting metal is, dan zijn de eisen aan een in-ear grotendeels hetzelfde als voor EM. Mocht je meer richting de rock luisteren zoals de Red Hot Chilli Peppers maken (om maar een voorbeeld te noemen) dan verandert dat eisenpakket wel redelijk. En wat warmere klank, meer detail, meer soundstage (3dimensionaliteit van het geluid simpel gezegd) zijn dan nodig om wat meer een 'ziel' aan de muziek te geven.
Dat betekent dat zogezegd ook de EM en rock muziekgenres niet altijd even goed bij elkaar passen qua eisen aan een in-ear. Binnen het budget heb je daarmee in zekere mate dus altijd een soort van compromis. Klinkt 'extremer' dan het is overigens, er zijn maar weinig 'slechte' in-ears van €30+.
[/i]
Meer en deel in het OV, en op school tijdens de lessen (les op laptop).

Nee, als het maar aan mijn eisen voldoet.

• Wat is het budget?
Het liefst onder de €40, ik wil niet overdreven veel geld uitgeven aan oordoppen.

Betere of gelijke bass net zoals de Sennheiser.
Je gaf aan dat: "De CX300 bevielen me perfect, alleen was de balans niet heel top (bass is overwelvend)". Dus wat ik me afvraag is: wat bedoel je met "betere of gelijke bass" en "Nadruk op lage tonen" (bij balans, klankbeeld) precies?
Wanneer je meer bass wilt horen, dan zul je namelijk vrijwel per definitie merken (binnen jouw budget + laptop/galaxy) dat een deel van de midden- en hoge tonen minder goed uit de verf komt en detail mist.
Mocht je bedoelen dat je graag een breder bereik van tonen hebt, lager laag en hoger hoog (beter) hoorbaar, dan zijn wederom met je budget, voorkeur voor laag (incl. muziekgenres) en de geluidsbronnen de mogelijkheden enigszins beperkt.
Ik overweeg misschien de CX300 II oordoppen weer te bestellen, ...
Even afgezien van wat je nu precies bedoelt met meer bass/betere bass (zoals hierboven vermeld), zou ik je niet meteen aanraden de CX-300 II meteen zomaar opnieuw te kopen. Er zijn namelijk in de vorm van de Sennheiser CX-200 II, CX-215 en CX-250 namelijk drie in-ears van Sennheiser die er dicht bij in de buurt komen voor 10 euro minder. Hetzelfde gaat op voor de Creative EP-660's. (de voorloper hiervan, de ep-630, was 'altijd' de concurrent van de CX300 en later de CX300 II, nu is de CX-300 sinds de II versie beter, maar de Creative veel goedkoper)

Over het geluid + klankbeeld:
De Sennheisers zitten dicht bij elkaar qua prijs en ook qua geluidsweergave. Allen zijn behoorlijk waar voor het geld. Dus het hieronderstaande is een enorme uitvergroting van de verschillen, en mijn persoonlijke ervaring ervan (lees dus ook zeker andere reviews voor aanschaf).
De CX-215 klinkt naar mijn idee het meest gebalanceerd en gedetailleerd van de drie Sennheisers, de CX-250 lijkt hier qua klankbeeld zeer sterk op. De CX-200 II klinkt (mening!) wat 'holler' en heeft een wat aggressievere bass.
Waarom er een 250 en 215 zijn? Wel, de 250 komt met een mooi bewaarhoesje voor onderweg en heeft een soort volumeregeling in de kabel zitten. De volumeregeling heeft wel als gevolg dat niet iedere geluidsbron geschikt is, een enkele mp3-speler (of smartphone) heeft nét niet genoeg power om deze in-ears goed aan te sturen. Lukt dat bij jou wel (en de kans is redelijk groot), dan heb je meer functionaliteit en een hoesje voor vrijwel hetzelfde geld als een CX-215.

Als je gaat vergelijken:
• CX-200: de bass is wel meer leidend dan bij de Creative, maar is wat scherper/duidelijker. Overall heb je een ongeveer even 'bassige' indruk daardoor als bij de 660's. Alleen is de Creative in-ear wat warmer en milder van klank. Gezien de muziekgenres die je luistert zou je beiden kunnen overwegen, maar ligt een CX-200 II het meest voor de hand.
• CX-250: meer details zijn goed te horen dan bij de CX-200, er is een minder grote nadruk op de bass.
• CX-215: net een héél ietsje minder bass en meer balans tussen laag-midden-hoog dan de CX-250. Al zal er in dat opzicht meer afhangen van de mp3-speler of andere bron. En het blijft toch redelijk gericht op de bass.
Mocht je vooral EM luisteren en af en toe rock, dan zou ik je de CX-200 II aanraden van bovenstaande drie Sennheisers en de Creative. Luister je veel (niet metal) rock, dan kunnen de Creative en CX-215 interessanter worden.

Als outsiders zou je misschien kunnen kijken naar de Sony EX50LP, die zit tussen de Senns en Philips in, klinkt redelijk helder, wat bass gericht en overall zeker niet oninteressant. Eventueel een Panasonic in dezelfde prijsklasse, pricewatch: Panasonic RP-HJE450 (Wit). Wat cleaner en afstandelijker van geluid, maar wel duidelijk helderder dan je gewend bent van de Sennheisers en minder 'warm' qua sound, minder geschikt voor rock dus.

Mocht je een zelfde hoeveelheid bass willen hebben als bij de CX-300II's, dan zal geen van de genoemde alternatieven voldoen. De CX-300II's vind ik zelf bass-monsters, veel te veel ongecontroleerde bass, maar dat is een kwestie van smaak.
De CX-2..-serie heeft een meer gecontroleerde bass en klinkt daardoor als een stap minder bass. Nog steeds duidelijk bass-zwaar, maar toch. Maar als je van het geluid van de 300's houdt, dan zijn er (icm jouw favoriete muziekgenres) eigenlijk weinig concurrenten die dezelfde 'golf aan bass' hebben.

Mocht je (gezien het gebruik met de Galaxy S3) een in-ear met microfoon overwegen, dan kun je kijken naar de Jays a-Jays One+ in zwart of wit. Niet zoveel bass als de CX-300 en een wat mildere bass en overall geluid dan de CX-2.. serie. Dat maakt deze in-ear een allemansvriend, wat er ook voor zorgt dat voor jouw favoriete muziekgenres deze in-ear matig voldoet. Het is een in-ear die je kunt overwegen wanneer je echt graag een microfoon wilt hebben voor bellen (let op: is gemaakt voor iPhone, dus de microfoon is waarschijnlijk wel te gebruiken*, maar de controls waarschijnlijk niet).

Eventueel zou je ook kunnen overwegen om nieuwe (incl. verpakking met plastic-seal) Beats by Dre Urbeats uit de V&A of Marktplaats te kopen (ergens tussen de 40 en 50 euro is realistisch). Veel bass, al is die iets gecontroleerder dan bij de CX-300, meer detail dan de 300, zang komt beter naar voren en klinkt wat soepeler/voller overall dan de Sennheisers.
Het grote nadeel is dat je enorm op moet letten bij aanschaf: er is héél veel namaak en die namaak ziet er héél overtuigend uit. Het geluid is alleen vaak wel bedroevend.

* sommige Galaxy toestellen schijnen met een update niet alle headsets meer te accepteren, dus dan heb je zelfs aan de microfoon niks.

[ Voor 3% gewijzigd door Bluepenguin op 19-03-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Bluepenguin schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 06:22:
[...]
Misschien dat een andere tweaker nog een goede tip heeft, maar zoals de PW laat zien heb je met rond de 40 euro budget vrij weinig keuze.

[...]

Ik kan je helaas weinig verder helpen ben ik bang, maar wat misschien handig is voor bij het zoeken: die extra dingen worden vaak stabilizers-stabilsatoren genoemd.

Mocht je toch voor de Plantronic Backbeats kiezen, een veel gehoord minpunt van de Backbeats Go 2 is het relatief beperkte maximum volume.

Succes! :)
Ah, bedankt! Dat is handig om te weten om te googlen idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
Eventueel zou je ook kunnen overwegen om nieuwe (incl. verpakking met plastic-seal) Beats by Dre Urbeats uit de V&A of Marktplaats te kopen (ergens tussen de 40 en 50 euro is realistisch). Veel bass, al is die iets gecontroleerder dan bij de CX-300, meer detail dan de 300, zang komt beter naar voren en klinkt wat soepeler/voller overall dan de Sennheisers.
Het grote nadeel is dat je enorm op moet letten bij aanschaf: er is héél veel namaak en die namaak ziet er héél overtuigend uit. Het geluid is alleen vaak wel bedroevend.
Bedankt voor je reactie! Uit je post ben ik nog steeds voorstander van de CX300 II, denk ik.
Mijn vraag is echter wel (vandaar de quote), zou ik kiezen voor de Senns, of toch even kijken naar de UrBeats? Wat zou jij zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBourne schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor je reactie! Uit je post ben ik nog steeds voorstander van de CX300 II, denk ik.
Mijn vraag is echter wel (vandaar de quote), zou ik kiezen voor de Senns, of toch even kijken naar de UrBeats? Wat zou jij zeggen?
Beetje lastig in te schatten: het komt denk ik vooral neer op wat voor stijlen binnen rock, Dubstep, DNB, Hardstyle en EDM je luistert + smaak/persoonlijke voorkeur. Gezien dat je gemiddeld gezien met die vijf genres beter uit bent met de CX-300 II, zou ik je die eerder aanraden dan de UrBeats.
De Urbeats klinken veel meer "laid-back" (en een ietsje bombastisch), waar de CX-300II's veel meer je muziek 'pushen'. De hoeveelheid bass en bassnadruk komt redelijk overeen, maar de 'presentatie' ervan maakt het verschil behoorlijk groot.
Vooral bij DnB (,hardcore) en dubstep een behoorlijk verschil in hoe je de muziek ervaart. Tenzij je onder EDM (ik zie het als 'pop' / Electronic Dance Music, categorie muziek zoals bijv. Will.I.Am die veel maakt) vooral trance verstaat en bij Dubstep en DNB veel 'mellow' / liquid funk en bij 'rock' bijvoorbeeld naar de Red Hot Chilli Peppers luistert, dan kun je de UrBeats zeker overwegen.
Ook onder 'hardstyle' kun je eigenlijk redelijk wat verschillende sub-stromingen verstaan, tracks als Headhunterz' Dragonborn of Frontliners Indestructable zijn weer heel anders dan hoe hardstyle begonnen is.

Kijk je naar welke delen van de tonen goed uit de verf komen, dan merk je dat de UrBeats zich bijzonder goed lenen voor veel rap en RnB. De frequenties voor (vrouwelijke) zang, spreken en de bass-line worden benadrukt. De rest valt wat weg en verliest detail.
Hoewel andere details dan bij de UrBeats wegvallen, heeft de CX-300II wat minder een (aantal) 'zwak(ke)' tonen-gebied(en). Tenzij je de equalizer op meer bass zet of een muzieknummer luistert dat geproduceerd is op de bass, dan heb je een groot minpunt van de Sennheiser: zoveel bass is teveel en je krijgt een blazend geluid en een hissende bass. Al vinden sommigen dat juist lekker klinken.
De laagste bass komt bij geen van tweeën echt goed uit de verf, al komt de Beats op dat punt een stap verder.

Anders gezegd:
(te) Simpel gezegd: als je meer het 'stampende/feestende' geluid wilt met een 'hard' klinkende bass, dan is de CX-300II duidelijk meer geschikt voor wat je zoekt. Met meer isolatie en een warmer geluid komen de UrBeats.
De CX-300II klinkt wanneer je eerst een tijdje naar de UrBeats hebt geluisterd 'droger', scherper, platter van geluid, op bepaalde punten mis je wat details en cleaner.
Doe je het omgekeerd, dan mis je ook sommige details, een stukje 'directheid' van het geluid en veel warmte. De UrBeats klinken spectaculairder en hebben ogen/orenschijnlijk ;) meer dynamiek in zich, een geluid dat je bij veel genres (maar niet veel van jouw favorieten :+) meer bij de muziek betrekt zogezegd.

Tot slot een praktisch iets: de UrBeats hebben vrij sterk last van kabelgeluid, waar de kabel van de CX-300II's bovengemiddeld prettig is op dat punt. Voor onderweg winnen de CX-300II op dat punt duidelijk.
En de UrBeats hebben duidelijk betere opzetstukjes en betere geluidsisolatie, vooral (icm kabelgeluid) erg geschikt voor rustig werken achter een computer of in een bibliotheek.
Mocht je met in-ears gaan werken in een klaslokaal, houd in gedachten dat je wel een behoorlijk deel van het omgevingsgeluid mist met de Sennheiser, maar de Beats laat je vrijwel alles missen. Ik weet niet wat je doel is bij het gebruik tijdens lessen, als je af en toe de docent nog moet horen, dan zijn de UrBeats waarschijnlijk nét te.

Een alternatief dat me net te binnen schiet is de Soundmagic E10. Je zult (zeker als je de CX-300II's gewend bent) daarmee een veel meer gecontroleerd geluid krijgen. Kan de bass zeer strak en vrij stevig weergeven, wel krijg je een stuk minder bassige indruk, omdat met name het mid-bass tonen gebied véél gecontroleerder is dan bij een CX-300.
Zoek je goed isolerende in-ears dan zijn ze minder geschikt, maar verder zijn ze uitstekend.

Beetje laat dat deze in-ear me te binnen schiet: heb er notabene heel wat keren in dit topic over geschreven 8)7:
Bluepenguin in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"
om een aantal reacties van mezelf te noemen die je een goed beeld kunnen geven van de Soundmagic E10.

Denk dat je daarmee een soort van drie keuzes hebt: wat je gewend bent (CX-300II), een warmer geluid (UrBeats) en een veel lichtvoetiger, detailrijk geluid met alsnog een vrij stevige bass (E10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBourne
@Bluepenguin

Nogmaals bedankt voor je reactie! Appreciate it!

Ik ben nog even nagegaan wat ik nou precies veel luister, en het komt neer op 60% elektronisch (dus dubstep, drum & bass e.d.) en 40% rock. De genres die ik eerder genoemd heb (hardstyle, EDM) luister ik eigenlijk nooit, dus wil daar niet teveel rekening mee houden.

Bij Dubstep verschilt het natuurlijk ook nog heel erg per producer, maar hier een voorbeeld: Flux Pavilion, of Nero. Ik luister dus ook veel dubstep met hoge tonen (Skrillex-achtig, om het zo maar te noemen), maar de nadruk ligt wel op de bass.

Als ik kijk naar de genre rock, dan is het wel (hard)rock tot metal. Denk hier aan Breaking Benjamin, 30 Seconds to Mars, Rise Against, RED, Dead by April etc. (mocht je er wat van kennen)

Equalizers gebruik ik niet, omdat ik op mijn telefoon Spotify heb, en die equalizer gewoon niet prettig is. Op mijn laptop heb ik geen speciale instellingen, ga hier misschien wel is naar kijken. Ook ben ik nagegaan wat ik nou écht belangrijk vind, maar dat vind ik toch lastig te beantwoorden. Ik denk dat het belangrijkste de bass is, maar een mooi, helder geluid is ook zeker niet onbelangrijk.

Over de E10's heb ik inderdaad al wat over gelezen en gehoord, maar de bass blijkt veel minder te zijn?
Verder sta ik ook nog open voor eventuele, andere suggesties, maar ik denk niet dat ik veel meer ga krijgen voor hetzelfde geld als de Sennheiser CX300 II.

Ik wacht nog even je reactie af, zoek nog even wat rond en ga dan proberen een keus te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
PieterO schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:26:
Beste Tweakers!
Na wat te lezen in dit topic en andere headphone gerelateerde topics heb ik besloten jullie dan toch maar om hulp te vragen.... Ik wil nieuwe oordopjes, maar ik zou niet weten welke ik moet kopen.

2x in-ears geprobeerd

• Wat is het budget?

Graag dus advies, alvast ontzettend bedankt voor het lezen van mijn post! :D
Er is een nieuw model Sennheiser oordopjes op de markt voor 25 euro, de Sennheiser MX 475. Ik denk dat dit een goede keuze is voor je. Zie: pricewatch: Sennheiser MX 475 (Zwart) Dit model is alleen in het zwart met een zwarte kabel beschikbaar. Deze oordopjes gaan niet het gehoorkanaal in en zitten comfortabel. De diameter van de oordopjes is 15mm, als je de bijgeleverde kussentjes gebruikt is de totale diameter 19mm.
Je kunt ook kiezen voor het model met volumeregeling in de kabel, de pricewatch: Sennheiser MX 585 (Wit) Dit model is alleen in het wit met een zilveren kabel beschikbaar. Deze oordopjes gaan ook niet het gehoorkanaal in.

De Sennheiser MX 475 heb ik zelf een aantal weken in bezit en ik heb er een uitgebreide productreview over geschreven: productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011 Ik ben zeer tevreden over deze oordopjes. Ik luister naar heel veel top 40 muziek (zowel recente als decennia oude nummers) en de Sennheiser's klinken fantastisch voor dopjes van 25 euro. Ik heb ook een aantal Bluray films gekeken met deze oordopjes en ik ben hier ook zeer tevreden over.

De Sennheiser MX 580 die je eerder in deze thread werden aangeraden zijn een oud model oordopjes. De plug van deze oude modellen was te flexibel en kwetsbaar en kon daardoor kapot gaan. Ook was deze angled plug erg breed waardoor hij ver uitstak uit je mp3-speler. De nieuwe modellen (MX 475, MX 585) hebben een stuggere plug die minder kwetsbaar is en minder breed is en daardoor minder ver uitsteekt uit je mp3-speler. De plug is nog wel angled maar dat bevalt mij prima. Als je jack aan de zijkant zit is een angled plug ideaal, maar voor een jack aan de bovenkant of onderkant is deze angled plug ook prima geschikt omdat hij niet zover uitsteekt.

De Sennheiser MX 475 oordopjes voldoen naar mijn mening precies aan je wensen. Ze zijn prima geschikt voor je telefoon en de pc van je uni. De bass is bij deze oordopjes wel aanwezig maar niet overheersend. Ook zijn de basstonen zuiver (onvervormd) en zit er voldoende punch achter de bass. Jazz, blues, dance en house klinken naar mijn mening allemaal prima op deze dopjes. De afzonderlijke instrumenten moet je met de MX 475 dopjes prima van elkaar kunnen onderscheiden.

Productinformatie van de fabrikant:
http://nl-nl.sennheiser.com/mx-475
http://nl-nl.sennheiser.com/mx-585

[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 23-03-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vorige week heb ik de Shure SE215 in-ears overgenomen van Bluepenguin.
In 2007 kocht ik mijn eerste Shures, de E4C in wit. Deze zijn in 2009 onder garantie vervangen door de SCL4, gewoon dezelfde in-ears. Hier heb ik dus bijna 5 jaar naar geluisterd, ik wilde ook geen nieuwe in-ears, maar de kabel was tot op de draad versleten.
Ik heb lang getwijfeld tussen de SE315 en SE215, vooral omdat de SE315 balanced armature drivers heeft, zoals mijn SCL4's. Toch vraag ik me af of ik het verschil echt hoor. Daarom heb ik de SE215 gekozen.

Het eerste wat me opviel, was dat de in-ears groter en steviger zijn. Verder ziet de kabel er slijtvaster uit. Gelukkig passen ze goed in mijn oren en ik kan m'n voorraad foams gebruiken, de nozzles hebben dezelfde maat.

Bij het luisteren merk ik dat het geluid wat doffer, minder helder klinkt dan het geluid van m'n SCL4's. Komt waarschijnlijk doordat de bass relatief wat sterker is vertegenwoordigd. Ik vind het niet vervelend. Details horen kost wat meer moeite, maar ze zijn wel aanwezig. Voor 'lui muziek luisteren' zijn ze fijner, voor aandachtiger luisteren (wat ik niet heel vaak doe) misschien minder geschikt.

Ik heb helemaal geen spijt van m'n aankoop, ben erg blij met de SE215!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:12
Ik ben ook op zoek naar nieuwe IEM's omdat de kapjes en schil van mijn Brainwavz M5 nu toch wel kapot aan het gaan zijn en ook de tips wel zijn langste tijd hebben gehad.

Brainwavz M5 Copper dus.
• In-ears of oordopjes?
IEM's eventueel portable headphones als die echt beter zijn.
Strakke bas, niet overheersend. Liefst helder zuiver geluid. Ben fan van de Deense klank qua merken. Dali, Jamo, Dynaudio bijvoorbeeld.
Van alles en nog wat, vooral indie-pop/rock en EDM.
Op school, in't OV en onderweg in het algemeen. Thuis heb ik speakers.
Nee.
• Wat is het budget?
Tot €100,- Ik zoek vooral iets dat beter is dan mijn huidige Brainwavz M5. Ik wil dus een stapje hoger en dan wel de voordeligste stapje. Hecht veel waarde aan prijs/kwaliteitsverhouding. Dus beter dan de M5 en dan de goedkoopste die verder aan mijn eisen voldoen :P

Zelf al wat rond gekeken op Head-Fi, maar dan heb je echt héél veel keuze dus dat maakt het er niet gemakkelijk op. Wat ik zelf al gevonden heb en veel mensen lovend over hoor: Soundmagic E10, Sony XBA C10. Zijn deze wel beter dan de M5 die ik nu heb? En natuurlijk ook de Shure SE215 en een boel van Beyerdynamic.

Ik wil graag iets beters dan ik nu heb, gewoon bovengemiddelde IEM's maar ik ga ze niet aansluiten op speciale hoofdtelefoonversterks o.i.d. moet gewoon gevoed worden door telefoons/laptop dus echt high-end lijk de dan zonde van het geld. Iemand nog een gouden tip?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Davidshadow13 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:26:
Ik ben ook op zoek naar nieuwe IEM's omdat de kapjes en schil van mijn Brainwavz M5 nu toch wel kapot aan het gaan zijn en ook de tips wel zijn langste tijd hebben gehad.

<knip>
Ik wil graag iets beters dan ik nu heb, gewoon bovengemiddelde IEM's maar ik ga ze niet aansluiten op speciale hoofdtelefoonversterks o.i.d. moet gewoon gevoed worden door telefoons/laptop dus echt high-end lijk de dan zonde van het geld. Iemand nog een gouden tip?
Beetje tegenstrijdig, je wilt wel beter geluid uit de IEM's dan je nu hebt maar de bron blijft hetzelfde en dus een erg gemiddeld geluid geven.
Je boekt pas echt winst als je de bron verbetert en uiteraard MP3's vervangt door een lossless formaat.
Door een betere bron te gebruiken zou het best kunnen zijn dat je huidige IEM's opeens veel beter gaan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:12
HoppyF schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:24:
[...]

Beetje tegenstrijdig, je wilt wel beter geluid uit de IEM's dan je nu hebt maar de bron blijft hetzelfde en dus een erg gemiddeld geluid geven.
Je boekt pas echt winst als je de bron verbetert en uiteraard MP3's vervangt door een lossless formaat.
Door een betere bron te gebruiken zou het best kunnen zijn dat je huidige IEM's opeens veel beter gaan klinken.
Natuurlijk is dat waar, Ik heb overigens al al mijn muziek in FLAC en een heel enkeling nog in MP3 320 kbps, dus qua bron zit het wel goed, anders is t ook zonde van de dure set thuis. Alleen aangezien ik oordopjes alleen onderweg gebruik maar toch wel 2 uur per dag minimaal wil ik wel kwaliteit. Alleen moet je dan ook concessies doen. Ik kan onderweg geen speciale versterker of eindtrappen aansluiten en moet ik het dus doen dan laptop/telefoon. Welke ik overigens wel zou uitkies dat ze allebei een capabele DAC en opamps in zich hebben.

Nu mijn huidige IEM kapot aan het gaan zijn dus loslaten van gelijmde delen etc, tips die verweren ben ik op zoek naar nieuwe IEM's die beter zijn dan die ik nu heb (anders kan ik net zo goed dezelfde kopen) maar omdat ik graag betere/nieuwere dingen probeer wil ik proberen het beste portable geluid te creeëren en ik weet dat dat niet optimaal gaat zijn. Maar het moet toch zo zijn dat er tot 100 euro wel betere dopjes te vinden zijn dan de M5 of die beter bij mijn klanksmaak passen?

Mochten jullie tot de conclusie komen dat je op een "portable" bron het verschil tussen 30 euro dopjes en 100 euro dopjes te verwaarlozen is dan weet ik genoeg. Maar kom van een EP-630 af, de M5 waren al weer ietsje beter en wil nu graag weer een klein stapje beter.

Mijn vraag is eigenlijk zijn die Soundmagic E10 /Sony XBA-C10 welke op Head-Fi genoemd worden dat? Of moet ik dan toch echt naar de Shure's, Fischer Audio en Beyerdynamic's van deze wereld gaan kijken?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
"Mochten jullie tot de conclusie komen dat je op een "portable" bron het verschil tussen 30 euro dopjes en 100 euro dopjes te verwaarlozen is dan weet ik genoeg."
Dit is grote onzin. Een belangrijke factor voor jouw persoonlijke geluidservaring is de frequentierespons van de oordopjes. In de prijsklasse waar jij het over hebt (30 euro tot 100 euro) zitten er zéér grote verschillen in de frequentierespons van de oordopjes. Deze verschillen zijn goed hoorbaar met een goedkope DAC en 128 kbps MP3 bestanden.

De Bose IE2 oordopjes bijvoorbeeld hebben een dof, donker en boomy geluid. Dit wordt voor een belangrijk deel veroorzaakt door de frequentierespons. Er is een grote bult in het laagbereik en een groot gat bij de overige frequenties:
http://en.goldenears.net/...d=bose&document_srl=13633

Kijk nu eens naar de frequentierespons van de Sennheiser CX985. Deze oordopjes hebben een totaal ander klankbeeld, met veel meer treble relatief tot de midrange, en minder bass relatief tot de midrange. Dit verschil moet op een goedkope DAC met 128 kbps MP3 goed te horen zijn. http://en.goldenears.net/...heiser&document_srl=26488

Verder hebben we ook nog oordopjes die er een beetje tussenin zitten, zoals de Sennheiser MX 470 (hier is een opvolger van gelanceerd, de MX 475):
http://en.goldenears.net/...heiser&document_srl=25594

De Sennheiser MX 985 hebben een vrij vlakke frequentierespons:
http://en.goldenears.net/...heiser&document_srl=16721

320 kbps MP3 is trouwens nauwelijks te onderscheiden van een FLAC. Je moet wel erg duur spul in bezit hebben om dat verschil te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De prijs van de dopjes loopt niet gelijk op met de kwaliteit die je ervoor krijgt.
Twee keer duurder betekent dus niet altijd twee keer beter geluid.
Daarbij komt dat geluidsbeleving vooral ook een kwestie van persoonlijke smaak.
De hierboven genoemde merken en modellen kunnen helpen met het maken van een keuze.
Persoonlijk ben ik blij met de Vsonic VSD1's en ik luister ook wel met een iPad of telefoon dus niet altijd met mijn Cowon D2.
Het is juist dat goed geripte MP3's ook prima kunnen klinken en het verschil met FLAC dan ook klein wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
[b][message=41993435,noline]
Het is juist dat goed geripte MP3's ook prima kunnen klinken en het verschil met FLAC dan ook klein wordt.
Juist. Als een mp3-tje niet goed klinkt hangt dat vaak van de bron af. Sommige mp3-tjes zijn geript vanaf een versleten LP, of geript vanaf 32 kbps internetradio, etc. Mp3-tjes die rechtstreeks vanaf een CD zijn geript klinken natuurlijk beter. Ook is het van belang dat er een recente encoder wordt gebruikt (bijvoorbeeld Lame 3.99). Verder speelt mee dat een FLAC gebaseerd kan zijn op een andere master dan een mp3-tje, recente masters kunnen bijvoorbeeld op een hoger volume gemixed zijn met een kleinere dynamic range.

Een goede tip is dan ook, zet je FLAC-bestanden zelf om in 320 kbps MP3 met Lame 3.99. Je moet heel duur spul in huis hebben wil je dan enig verschil horen. Er passen aanzienlijk meer 320 kbps MP3 bestanden op je mp3-speler dan FLAC-bestanden, en de batterijduur is waarschijnlijk langer met mp3-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Laatst online: 29-08 20:44
Hallo,

Ik heb nu al een jaar Sony MDR-EX50, gewoon goedkope oordopjes maar ze zitten lekker. Ik heb een Audio Technica M50 met geweldig geluid, maar toch pak ik elke keer mijn oordopjes omdat koptelefoons zo groot zijn en ik vaak reis en in bed luister.

• In-ears of oordopjes?
In ears natuurlijk

Laag is belangrijk, hoog ook en mid maakt ook veel uit. Het liefst dus een goede balans.

House, techno, dance, pop en ook veel podcast (gewoon geluid). Meestal gewoon 128kb/s mp3

Hardlopen, school, reizen met vliegtuig, in bed, thuis

Ik heb met Bose goede ervaringen.

• Wat is het budget?
Niet van belang, gewoon zo goed mogelijk (koptelefoon verkoop ik)

Ik zie graag noice cancelling. Dan worden al de omgevingsgeluiden geblokt.

Iemand advies?

Volgens mij kom ik al snel uit bij de Bose Quietcomfort 20. Iemand ervaringen mee?

[ Voor 4% gewijzigd door maximiliaan! op 26-03-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBourne schreef op zondag 23 maart 2014 @ 01:41:
... en het komt neer op 60% elektronisch (dus dubstep, drum & bass e.d.) en 40% rock. De genres die ik eerder genoemd heb (hardstyle, EDM) luister ik eigenlijk nooit, dus wil daar niet teveel rekening mee houden.

Bij Dubstep verschilt het natuurlijk ook nog heel erg per producer, maar hier een voorbeeld: Flux Pavilion, of Nero. Ik luister dus ook veel dubstep met hoge tonen (Skrillex-achtig, om het zo maar te noemen), maar de nadruk ligt wel op de bass.

Als ik kijk naar de genre rock, dan is het wel (hard)rock tot metal. Denk hier aan Breaking Benjamin, 30 Seconds to Mars, Rise Against, RED, Dead by April etc. (mocht je er wat van kennen)
ja en nee, luister er zelf beperkt naar (wel de oude hardcore en DnB bijv.), maar ken die muziek zeker wel van vrienden en kennissen. Heb er even wat muziek van die artiesten bijgepakt om m'n geheugen op te frissen en te luisteren voor je met verschillende opzetstukjes.
Het is overigens muziek en zijn artiesten die met een klein beetje meer detail en warmte in het geluid het beste tot hun recht komen.
Equalizers gebruik ik niet, omdat ik op mijn telefoon Spotify heb, en die equalizer gewoon niet prettig is. Op mijn laptop heb ik geen speciale instellingen, ga hier misschien wel is naar kijken. Ook ben ik nagegaan wat ik nou écht belangrijk vind, maar dat vind ik toch lastig te beantwoorden. Ik denk dat het belangrijkste de bass is, maar een mooi, helder geluid is ook zeker niet onbelangrijk.

Over de E10's heb ik inderdaad al wat over gelezen en gehoord, maar de bass blijkt veel minder te zijn?
Om dat duidelijk te zeggen: ja, de bass is minder aanwezig. De CX-300 geeft de bass simpelweg een stap luider weer. Wat je mist is een stukje detail t.o.v. de E10's. De Sennheisers geven daar een stukje 'brommerigheid' voor terug waardoor je oren als het ware nog een stapje meer bass menen te horen dan er al is. Neem je andere opzetstukjes voor de E10, dan komt het geluid duidelijk beter tot z'n recht en zul je vooral een toename van de bass horen. Of beter gezegd: zoals die hoort te zijn.
Verder sta ik ook nog open voor eventuele, andere suggesties, maar ik denk niet dat ik veel meer ga krijgen voor hetzelfde geld als de Sennheiser CX300 II.
Om te beginnen met de Soundmagic E10 en de verschillende soorten opzetstukjes.
Kijk je naar andere sleeves, dan is er redelijk wat keuze. De 'standaard' (kunst)rubberen variant, 'standaard' foam, gel, Comply foam en Sony Hybrid eartips die min of meer bij de Soundmagic en het budget zouden passen.
Ik denk dat ik je de foam en Comply foam tips direct kan afraden, ik denk dat deze simpelweg te veel dempen voor jouw gebruik in een school. Je wilt dan een behoorlijke demping, maar op zich ook nog iets van de omgeving kunnen horen zodat je aanspreekbaar bent?

Kijk je naar de gel, de betere rubberen tips en de met de E10 meegeleverde sleeves, dan zou je ze ongeveer als volgt kunnen vergelijken:
Ten opzichte van betere rubberen sleeves geven de af-fabriek geleverde tips van de E10 een droger en directer geluid, maar de bass is minder duidelijk hoorbaar en de muziek heeft een minder volle klank. Ook mist het een stukje soeplesse en warmte. Bij bijv. gitaren hoor je dit in de vorm van een minder 'impactvol' geluid.
Gel versus meegeleverde opzetstukjes:
gel sleeves zijn meestal meer geschikt voor EM, en eigen er aan is dat je er iets aan detail en warmte mee zult missen t.o.v. de betere kunstrubberen exemplaren. Dat is nou eenmaal eigen aan het materiaal, de relatief zware gel dempt hogere en middentonen licht en doet de bass iets beter uitkomen.
Hoewel je met een goede kwaliteit gel opzetstukjes wel een stukje van de directheid terug krijgt die je met de Soundmagic opzetstukjes hebt. Met name middentonen en hoog hebben met gel minder detail en zijn minder duidelijk te horen.

Met name bij 'gieren' van de gitaren bij bijv. Savior van Rise Against zul je meer warmte in het geluid hebben met de betere kwaliteit (kunst)rubber opzetstukjes dan met gel.
Kijk je naar de weergave van de beats bij bijv. Nero's Bad for the Brain, dan zul je bij de gel opzetstukjes een stap stevigere en duidelijker bass hebben. Met de betere kwaliteit (kunst)rubberen sleeves heb je dat elke beat nét even minder 'scherp/duidelijk afgegrenst' te horen is, dat geeft net wat meer warmte en ook voor de mid-bass wat meer detail.
Ga je daar vanuit dan denk ik dat gel sleeves (t.o.v. de CX-300's die je gewend bent) een stap te ver zijn. Simpelweg een te kil geluid en je verliest er een deel van het detail mee (wat nou juist de sterkte van de E10 is).
Als ik je mag adviseren: kies (in ieder geval voorlopig) voor een betere kwaliteit (kunst)rubberen opzetstukjes. Je kunt dan die van je huidige Sennheisers nemen. Maak die voor het overzetten anders wel even schoon met afwasmiddel en wat water of zeep en wat water. De E10 heeft een relatief grote nozzle (het stukje van de in-ear zelf waar de muziek uit komt en waar de sleeves op gezet worden), dus elke andere sleeve dan de meegeleverde exemplaren zullen niet helemaal perfect passen. Je zult dus bijna altijd hebben dat andere oorkussentjes er wat lastiger op gaan, maar het lukt 9 van de 10 keer wel prima.
Maak je de 'oude' opzetstukken schoon, dan worden ze ontvet en daarmee wat stroever. Dan blijven ze beter op de nozzles van de E10 zitten :)

Stel je gaat uit van de E10's met wat betere kunstrubberen sleeves en vergelijk je die met de Sennheiser CX-300 II met de standaardopzetstukjes:
Alles bij elkaar is de bass wat droger en steviger bij de CX-300. De Sennheiser geeft wel een stukje warmer en completer het geluid weer dan met een E10 voorzien van de af-fabriek meegeleverde opzetstukjes.
Rust de E10 met betere kunstrubberen tips uit en doe je de vergelijking, dan merk je dat de Sennheiser met de meegeleverde oorkussentjes een direct en wat 'agressief' effect hebben op het geluidsbeeld.
Verder is de CX luider en wat platter van geluid, wat op zichzelf bij een gelijk volume wél de details scherper naar voren doet komen.
Bij drumwerk hoor je daardoor bijv. de high-hat en bij gitaar de riffs een stap duidelijker. Niet zozeer mooier of beter, maar wel duidelijker aanwezig.

En dat brengt me op het punt van wat je misschien als afweging kunt gaan hebben tussen de Sennheiser en de Soundmagic.
Als je mijn advies zou vragen: kijk naar wat voor geluid je wilt. Met wat betere opzetstukjes kun je de E10's tot het volle recht laten komen. Alleen, dat maakt de vergelijking waarschijnlijk niet helemaal eerlijk. Met de opzetstukjes van jouw huidige CX-300 kun je de E10's weliswaar voorzien van betere opzetstukjes, maar die slijten in de loop van de tijd (en het geluid is dan nog steeds beter dan met de af-fabriek tips van Soundmagic). Een verse set kost je relatief gezien redelijk wat extra.

Los je dat voorlopig op door de sleeves van je huidige CX-300 te gebruiken, dan kom je uit op de vraag wat voor geluid je wilt. De CX-300 II is met de eigen sleeves wat directer, meer nadruk op de bass, agressiever en lijkt luider.
De E10 met kwalitatief betere (kunst)rubber opzetstukjes biedt meer detail en een wat rustiger en opener geluid. Ook klinkt het allemaal wat 'cleaner'.
En dat is denk ik het echte verschil: als de twee in-ears vergelijkt, biedt de ene (CX-300II) als het ware een je eigen rock / hardstyle feest tussen de oren en met de ander (E10) sta je niet zozeer te feesten als wel dat je meer aan het luisteren bent.
De E10 en CX-300 zijn voor jouw gebruik geen werelden apart, maar wel duidelijk verschillend.

Mocht de UrBeat nog in the picture zijn, je zult er sommige details tov de CX-300II mee verliezen en andere details tov de E10's. En weer andere details (vooral in vocalen) er voor terug krijgen + een voller, milder en rijker geluid. T.o.v. de Sennheiser mis je een beetje het 'stampende' van de lage bass. De één zal dit juist prettig vinden en zien als onderdeel van hardstyle en de belevenis daarvan. Daar komt iets om de hoek kijken, dat ik nooit voor je kan inschatten.

Ik denk alleen dat je in jouw geval (gezien de muziekgenres) niet helemaal de sterke kanten van de UrBeat uit de verf zult horen komen.
Nét even te soepel en fluwelig voor hardstyle; al zal bij sommige rock die je luistert het wel voor een sound zorgen die je gemakkelijk urenlang comfortabel (relaxt) laat luisteren. En voor een goede aansturing heeft de UrBeat nét even wat meer power nodig dan de Sennheiser en Soundmagic, maar dat zal bij jouw apparaten zeker geen probleem vormen. Alles bij elkaar, de Senn / Soundmagic kun je zo bestellen én krijg je garantie bij + dat de UrBeats niet helemaal bij jouw favoriete genres passen zou ik zeggen: laat ze liggen.
Kies tussen de Soundmagic en Sennheiser.

Je krijgt in ieder geval bij de Soundmagic meer en gedetailleerder hoge- en middentonen dan je gewend bent van de Sennheiser, als je dat wilt, dan is de E10 een goede keus zodra je die met betere sleeves uitrust.
Ben je een audio-mafketel (zoals ik) dan wint de E10 vanwege het detail en de balans zeer ruim, maar met jouw voorkeuren (qua balans hoog/midden/laag) en jouw favoriete muziekgenres zijn de Sennheisers ook te zien als een optie. Technisch wint de Soundmagic ruim, maar daarmee hoeft het voor jouw luisteren niet per sé ook de winnaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canaria schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 01:29:
Vorige week heb ik de Shure SE215 in-ears overgenomen van Bluepenguin.
In 2007 kocht ik mijn eerste Shures, de E4C in wit. Deze zijn in 2009 onder garantie vervangen door de SCL4, gewoon dezelfde in-ears. Hier heb ik dus bijna 5 jaar naar geluisterd, ik wilde ook geen nieuwe in-ears, maar de kabel was tot op de draad versleten.
Ik heb lang getwijfeld tussen de SE315 en SE215, vooral omdat de SE315 balanced armature drivers heeft, zoals mijn SCL4's. Toch vraag ik me af of ik het verschil echt hoor. Daarom heb ik de SE215 gekozen.

Het eerste wat me opviel, was dat de in-ears groter en steviger zijn. Verder ziet de kabel er slijtvaster uit. Gelukkig passen ze goed in mijn oren en ik kan m'n voorraad foams gebruiken, de nozzles hebben dezelfde maat.
Mooi dat ze passen!
Bij het luisteren merk ik dat het geluid wat doffer, minder helder klinkt dan het geluid van m'n SCL4's. Komt waarschijnlijk doordat de bass relatief wat sterker is vertegenwoordigd. Ik vind het niet vervelend. Details horen kost wat meer moeite, maar ze zijn wel aanwezig. Voor 'lui muziek luisteren' zijn ze fijner, voor aandachtiger luisteren (wat ik niet heel vaak doe) misschien minder geschikt.

Ik heb helemaal geen spijt van m'n aankoop, ben erg blij met de SE215!
Veel luister plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zs4
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 07:18

Zs4

Momenteel heb ik de UE700 (Ultimate Ears 700). Bevallen opzich prima, alleen niet heel veel bass. Daarnaast zit het kabeltje van het rechter oordopje wat los (je ziet de draden). Dus wil graag een nieuw setje aanschafen.

• In-ears of oordopjes?
In-ears

Evenwichtig klankbeeld maar er mag wel een beetje bass in zitten.

Heel divers: lounge, ambient, chillout, rock en dance/trance/techno

Voornamelijk in het OV en soms thuis.

Nee

• Wat is het budget?
maximaal 200/250 euro

Als het kan, het liefst niet "te grote" oordopjes die te ver uit het oor uitsteken. Formaat van mijn huidige ue700's is mooi compact, maar iets groter mag wel als de geluidkwaliteit beter is.

Weet niet wat het voordeel is van in-ears met de kabel naar beneden of over het oor? Kleur maakt verder niet uit.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik ben nu (weer) op zoek naar nieuwe in-ear oordopjes die ik voornamelijk met mijn iPhone zal gebruiken. De standaardvragen beantwoord:

De Apple EarPods (nieuwste generatie), maar ook een koptelefoon de Beats by Dre Studio (deze ga ik verkopen omdat ik in-ears toch handiger vind). Ik hou van de Apple EarPods vanwege de lekkere bass en redelijke hoge en middentonen voor standaard dopjes. De Studio vind ik vooral fijn in de winter :p. Wat betreft geluid vind ik deze vrij goed, maar uiteraard te prijzig voor wat je krijgt.

• In-ears of oordopjes?
In-ears

Normale midden, mooie hoge tonen en vooral een bass die lekker kan dreunen. Als de bass net als die van de EarPods is dan is het goed. Deze vind ik namelijk best wel diep klinken zonder dat het distorted is.

Voornamelijk Hip-Hop, R&B, Urban etc.

Voornamelijk in het OV en soms bij het sporten.

Nee

• Wat is het budget?
maximaal 75/125 euro

Gewoon goeie kwaliteit oortjes voor een niet al te hoge prijs, mooi gebalanceerd met een goeie bass. En aangezien ik de iPhone gebruik zou het erg handig zijn om een afstandsbediening en microfoon in het snoer te hebben. Dat is eigenlijk een vereiste.

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ik heb zelf de Beyerdynamic MMX 101 iE en de Sony XBA-2iP gezien op internet die wel interessant lijken. Wat zijn jullie ideeën?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Momenteel heb ik er geen. Ik heb wel de standaard witte iem dopjes van sony gehad, degene die je bij de galaxy s3 krijgt. Deze klonken m.i. prima.
Momenteel heb ik een denon ahd1100 headphone die mij zeer goed bevalt.
Ik gebruik overigens wel altijd de equalizer van mijn smartphone.
• In-ears of oordopjes?
In ear
Zo neutraal als mogelijk maar wel met een vleugje bass. Geen te schreeuwerige of te doffe hoge tonen alstublieft. :)
Meestal rock (rise against, anberlin, seether), maar ik luister ook veel hardstyle (hardwell en headhunterz)
Vooral on the go in het openbaar vervoer of op de universiteit. Noise cancellation is leuk, maar het mag niet te erg zijn anders krijg ik zo'n afgesloten gevoel.
Nee
Wel zag ik de sony mdr-ex10lp en de philips 3590bk als goed aangemerkt op headfi staan
• Wat is het budget?
Minder dan 20 euro
Nee maar ik heb wel een mycom 5 euro cadeaubon vanaf 15 euro.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Frozen schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:15:
Momenteel heb ik er geen. Ik heb wel de standaard witte iem dopjes van sony gehad, degene die je bij de galaxy s3 krijgt. Deze klonken m.i. prima.
Momenteel heb ik een denon ahd1100 headphone die mij zeer goed bevalt.
Ik gebruik overigens wel altijd de equalizer van mijn smartphone.
• In-ears of oordopjes?
In ear
Zo neutraal als mogelijk maar wel met een vleugje bass. Geen te schreeuwerige of te doffe hoge tonen alstublieft. :)
Meestal rock (rise against, anberlin, seether), maar ik luister ook veel hardstyle (hardwell en headhunterz)
Vooral on the go in het openbaar vervoer of op de universiteit. Noise cancellation is leuk, maar het mag niet te erg zijn anders krijg ik zo'n afgesloten gevoel.
Nee
Wel zag ik de sony mdr-ex10lp en de philips 3590bk als goed aangemerkt op headfi staan
• Wat is het budget?
Minder dan 20 euro
Nee maar ik heb wel een mycom 5 euro cadeaubon vanaf 15 euro.
De sony mdr-ex10lp kan ik in ieder geval afraden, op basis van de gebruikersreviews op bol.com:
http://www.bol.com/nl/p/s...n-zwart/9000000011298775/
De geluidskwaliteit is niet zo goed. Ze hebben niet veel bass, hoge tonen en S-klanken (de hoge tonen die je hoort als iemand een woord met bijvoorbeeld s of sh uitspreekt, zoals Shape) zijn te hard. Belangrijkste bezwaar is dat ze vrij consequent binnen een maand kapot gaan door een slechte bouwkwaliteit (kabelbreuk of kapotte plug).

Je budget (onder de 20 euro) is eigenlijk te klein voor fatsoenlijke in-ear oordopjes. Voor onder de 25 euro kun je wel fatsoenlijke oordopjes kopen die niet het oorkanaal ingaan, zoals de Sennheiser MX 475. Die leveren echt een topgeluid, zie mijn gebruikersreview:
productreview: Sennheiser MX 475 (Zwart) review door dusty-2011
Die kosten €24,99 (geen verzendkosten) bij de mycom, als je je 5 euro cadeaubon gebruikt kosten ze 20 euro. Ik heb deze dopjes nu een maand zonder problemen en er zit 2 jaar garantie op. De oordopjes zijn vrij neutraal, met een (lichte) nadruk op de basstonen, precies waar je om vraagt. Je kunt er voor 2 euro 6 reserve kussentjes bijkopen (hama hoofdtelefoon kussens 19mm, prijzen verschillen sterk per webshop). De kussentjes zorgen voor een warmer geluid met meer nadruk op basstonen.

Als je per se in-ear oordopjes wilt kun je de volgende exemplaren overwegen:
pricewatch: Sennheiser CX 200 Street II (Grijs) (geen echt topgeluid voor in-ears, maar dat kun je voor deze prijs [23 euro] niet verwachten)
pricewatch: Sennheiser CX 280 (Zwart) (voor 7 euro meer [dus 30 euro] krijg je een betere geluidskwaliteit, zie hier een review: http://www.diskidee.nl/20...et-helder-geluid/15082/3/).
pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) (met 35 euro vallen deze ver buiten je budget, maar ze bieden wel een goede geluidskwaliteit met overtuigende lage, midden en hogetonen).

In-ears voor onder de 20 euro kan ik je alleen maar afraden, er valt in die prijsklasse niets fatsoenlijks te kopen. Als je per se in-ears wilt zul je net iets meer geld moeten uitgeven, voor 30 tot 35 euro kun je wel fatsoenlijke krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dusty-2011 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:15:

Als je per se in-ear oordopjes wilt kun je de volgende exemplaren overwegen:
pricewatch: Sennheiser CX 200 Street II (Grijs) (geen echt topgeluid voor in-ears, maar dat kun je voor deze prijs \[23 euro] niet verwachten)
pricewatch: Sennheiser CX 280 (Zwart) (voor 7 euro meer [dus 30 euro] krijg je een betere geluidskwaliteit, zie hier een review: http://www.diskidee.nl/20...et-helder-geluid/15082/3/).
pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) (met 35 euro vallen deze ver buiten je budget, maar ze bieden wel een goede geluidskwaliteit met overtuigende lage, midden en hogetonen).

In-ears voor onder de 20 euro kan ik je alleen maar afraden, er valt in die prijsklasse niets fatsoenlijks te kopen. Als je per se in-ears wilt zul je net iets meer geld moeten uitgeven, voor 30 tot 35 euro kun je wel fatsoenlijke krijgen.
Ik baseer eigenlijk alles op head-fi, head-fi was erg lovend over de doppen net als bluepenguin.
http://www.head-fi.org/products/sennheiser-cx-300-ii-black de cx300 II is om te huilen
cx 280 zijn wel okee: http://www.head-fi.org/pr...hones-with-volume-control
de 200 is ook matig: http://www.head-fi.org/pr...-200-in-ear-canal-ear-bud

Alles wat niet min of meer het gehoorkanaal in gaat gaat na een tijdje pijn doen aan mijn horen. Ik ben een gevoelige meneer :)

Ik heb momenteel de sony besteld voor 11 euro. Lekker prijsje vind ik zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 03-04-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Frozen schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:14:
[...]

Ik baseer eigenlijk alles op head-fi, head-fi was erg lovend over de doppen net als bluepenguin.
http://www.head-fi.org/products/sennheiser-cx-300-ii-black de cx300 II is om te huilen
cx 280 zijn wel okee: http://www.head-fi.org/pr...hones-with-volume-control
de 200 is ook matig: http://www.head-fi.org/pr...-200-in-ear-canal-ear-bud

Alles wat niet min of meer het gehoorkanaal in gaat gaat na een tijdje pijn doen aan mijn horen. Ik ben een gevoelige meneer :)

Ik heb momenteel de sony besteld voor 11 euro. Lekker prijsje vind ik zelf.
Op head-fi zie ik over de Sony's het volgende staan: http://www.head-fi.org/pr...views/7424#comments-title
"Yes, they are cheap but buyer beware on how fragile and how easy it is for either end to short and die out."

Het enige wat op head-fi staat is een verzameling van user reviews. Het is daarmee niet meer waard dan de user reviews die op bol.com staan. Het is daarom niet slim om je puur op één bron te richten. Er staan dan wel 5 vrij positieve user reviews op head-fi, maar er staan ook tig zeer negatieve user reviews op bol.com.

De Sennheiser's MX 475 hebben een vrij kleine diameter van 15mm, als je hier kussentjes overheen doet zitten ze zeer comfortabel in de meeste oren. Maar goed, ik kan niet in jouw oren kijken, dus als jij zegt dat het pijn gaat doen dan zul jij wel een uitzondering zijn.

Veel succes met je aankoop. Laat je ook hier weten hoe je aankoop bevalt? En als ze kapot gaan willen we dat ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dusty-2011 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:23:
[...]

Op head-fi zie ik over de Sony's het volgende staan: http://www.head-fi.org/pr...views/7424#comments-title
"Yes, they are cheap but buyer beware on how fragile and how easy it is for either end to short and die out."

Het enige wat op head-fi staat is een verzameling van user reviews. Het is daarmee niet meer waard dan de user reviews die op bol.com staan. Het is daarom niet slim om je puur op één bron te richten. Er staan dan wel 5 vrij positieve user reviews op head-fi, maar er staan ook tig zeer negatieve user reviews op bol.com.

De Sennheiser's MX 475 hebben een vrij kleine diameter van 15mm, als je hier kussentjes overheen doet zitten ze zeer comfortabel in de meeste oren. Maar goed, ik kan niet in jouw oren kijken, dus als jij zegt dat het pijn gaat doen dan zul jij wel een uitzondering zijn.

Veel succes met je aankoop. Laat je ook hier weten hoe je aankoop bevalt? En als ze kapot gaan willen we dat ook wel weten.
Komt goed, ze komen morgen binnen ;)
Ik ben echter nog wel benieuwd wat bluepenguin over mijn keuze te vertellen heeft :)

Ik heb een tijd verschillende in ear (niet gehoorgang) oortjes gehad en bij alle oortjes kreeg ik last van het binnenste mijn oorschelp.
Op bol.com komen naar mijn mening vaker ''tijger nel'' personen dan op head-fi. De meeste mensen van Head-fi hebben verstand waar ze over praten aangezien head-fi een muziekfanatenforum is. Bol.com daarentegen heeft heel nederland als klant. Kijkend naar de laatste verkiezingsuitslagen hecht ik daar niet te veel waarde aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 03-04-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Frozen schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:28:
[...]

Ik ben echter nog wel benieuwd wat bluepenguin over mijn keuze te vertellen heeft :)

Ik heb een tijd verschillende in ear (niet gehoorgang) oortjes gehad en bij alle oortjes kreeg ik last van het binnenste mijn oorschelp.
Op bol.com komen naar mijn mening vaker ''tijger nel'' personen dan op head-fi. De meeste mensen van Head-fi hebben verstand waar ze over praten aangezien head-fi een muziekfanatenforum is. Bol.com daarentegen heeft heel nederland als klant. Kijkend naar de laatste verkiezingsuitslagen hecht ik daar niet te veel waarde aan :)
Op Amazon.com zie ik dezelfde klachten naar voren komen:
http://www.amazon.com/Son.../ref=cm_cr_pr_product_top
Tientallen reviews geven aan dat de oordopjes al na 1 week of 1 maand kapot waren. En de matige geluidskwaliteit wordt ook over geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozen schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:28:
[...]

zal ik er dan maar wat van zeggen? ;) Ieder vertelt naar zijn of haar ervaring uiteraard, dus zie mijn idee over de Sony's niet als definitief.

Ik heb en had denk ik in de tientallen in-ears in de prijsklasse tot een euro of 20. Van Panasonic tot Eminent en Logitech tot Sennheiser.
Mijn Sony mdr-ex10lp's zijn nog steeds functioneel en ik vind ze presteren naar hun geld, zolang je ze maar voor €15 euro of minder koopt zijn ze op zich prima qua prijs/kwaliteit.

De door Dusty genoemde minpunten zijn er inderdaad allemaal. Het punt is alleen: tot een euro of 20 heb je bijna altijd wel een aantal duidelijke minpunten, de vraag is dan welk compromis het beste bij jouw smaak en favoriete muziekgenres past.
De vergelijking met de genoemde Philips SHE3590 is eigenlijk geen goede vergelijking om de waar/geld verhouding te bepalen. De 3590's zijn uitzonderlijk voor het geld en niet voor iedereen even geschikt.
Er zijn ook andere in-ears die meer waar bieden (bijv. Panasonic's rp-hje120's bij het Kruidvat voor 9 euro) voor het geld, maar nog steeds zie ik de Sony's niet als slecht voor het geld, integendeel.

Voor het geld:
De Sony's hebben niet een heel nauwkeurige weergave, maar wel wat meer bass. Sony maakt z'n in-ears meestal ietwat gericht op een heldere weergave met een redelijk krachtige bass, dat is min of meer de basis van hun kenmerkende 'eigen sound'. In het geval van de mdr-ex10lp's (want gemaakt met een klein budget) pakt dat uit door een iets blikkerig of hol geluid en een wat onnauwkeurige bass.
De vocals en het midden moet je je niks spectaculairs van voorstellen. Oké, that's it. De opzetstukjes zijn best evenals de bouwkwaliteit van de behuizing. Als er problemen zijn, dan zitten die meestal in de kabel.

Dat brengt me bij de reviews op bol.com en amazon.com in vergelijking met die van head-fi. Daar heb ik zelf twee dingen altijd op aan te merken: op algemene sites op bol en Amazon staan vooral veel reviews die direct na de aanschaf en ontvangst worden gemaakt. Head-fi'ers geven een in-ear vaak wat meer tijd.
Ander punt is inderdaad de bouwkwaliteit: vooral bij problemen maken mensen een review, head-fi'ers doen dit vaker bij al hun audio-aankopen.
De mdr-ex10lp is al jarenlang één van de best verkochte in-ears (in West-Europa en N-Amerika), uiteraard zijn er genoeg exemplaren die kaduuk gaan.

Wat wel reëel is, is dat de mdr-ex10lp (vanwege de kabel issues) beter inderdaad niet gebruikt kan worden voor sporten of als 'gooi-en-smijt' dopje. Juist daarvoor kopen veel mensen in deze prijsklasse.
Ga je normaal of voorzichtig met de in-ears om, dan zul je weinig problemen hebben. De mijne doen het na enkele honderden uren nog steeds. Het is opzich inderdaad wel een minpunt te noemen.

Mijn opmerking over reviews kort na aanschaf draait er om dat de Sony 10LP's niet al te spectaculair klinken direct uit de verpakking (beetje dof en saai).
Na een tiental uren spelen klinken ze een stukje interessanter. Als je ze twee keer een nachtje laat spelen op iets van 1/3 van het volume van de gemiddelde iPod/mp3speler, dan klinken veel oordopjes daarna een stukje soepeler en voller. Voor de Sony's eigenlijk een must.
Het verschijnsel wordt vaak 'break in' of 'burn in' genoemd door audioliefhebbers. Hoewel niet iedereen er in gelooft, werkt het doordat de speakers zich als het ware iets beter 'zetten' in de behuizing en de bewegende delen wat soepeler worden.

Na de burn in zul je merken dat het eigenlijk best fijne in-ears zijn, sweet en wat bassig. Naar mijn idee is de mrd-ex10lp geen topper in z'n prijssegment, maar zeker wel een subtopper.
Heb je graag wat meer bass en koop je de in-ear graag in een lokale, niet-online winkel, dan is het een logische keuze en zeker geen verkeerde in-ear :)
Wat dat betreft ben ik het eens met de meerderheid op head-fi, maar direct uit de verpakking of bij sporten zijn het inderdaad niet de beste in-ears.

Geniet van je in-ears! :)

P.S. nog twee dingen die te binnen schieten:
• ter info: als je aanbevelingen van mij leest voor bepaalde in-ears, dan stem ik die altijd af op de smaak en muziekgenres van de vrager.
• mocht je je echt bedenken over de Sony in-ears: zodra de verpakking open is, is retourneren onmogelijk. Het zijn zogeheten hygiëne producten, in hetzelfde rijtje als elektrische tandenborstels en scheerapparaten.

Bij jouw favoriete genres past een mdr-ex10lp best goed. Mocht je een opvolger zoeken of een exemplaar voor ernaast dan kun je kijken bij het Kruidvat voor de genoemde Panasonic. De Panasonic leent zich iets beter voor hardstyle gemiddeld gezien en voegt detail toe aan rock. Ook een zeer helder hoog, ook deze laat je beter eerst een tijdje inspelen.
Die Panasonic zou in principe (voor gezien dat je graag hardstyle luistert) ook mijn eerste advies zijn geweest voordat je de Sony's al besteld had.
De reden voor het noemen van het Kruidvat: vrijwel in heel NL te vinden en de enige winkel die ik ken die voor 9 euro deze in-ear aanbiedt. Absoluut koopje voor het geld.
De Philips zou denk ik iets te rauw en te hard jouw genres weergeven voor prettig luisteren.

Tot slot: de Sony's zullen weliswaar wat 'opwarmen' en milder worden van klank, maar echt warm van klank zullen ze nooit worden. De Sony zit eigenlijk met jouw favoriete muziekgenres precies tussen de 'eisen' om de muziek het best uit de verf te laten komen in. Oftewel: voor rock nét wat te clean en nét niet warm genoeg, voor hardcore ook nét niet genoeg gedefinieerde bass.
Binnen de hardstyle komen de wat populairdere en modernere tracks meestal behoorlijk goed uit. De hardstyle die aan hardcore grenst duidelijk wat minder.
Anders gezegd: denk wél Doomed, maar niet Melancholia.

Met de Sony zit je best goed :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bluepenguin op 04-04-2014 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bluepenguin schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 01:57:
[...]

zal ik er dan maar wat van zeggen? ;) Ieder vertelt naar zijn of haar ervaring uiteraard, dus zie mijn idee over de Sony's niet als definitief.

Ik heb en had denk ik in de tientallen in-ears in de prijsklasse tot een euro of 20. Van Panasonic tot Eminent en Logitech tot Sennheiser.
Mijn Sony mdr-ex10lp's zijn nog steeds functioneel en ik vind ze presteren naar hun geld, zolang je ze maar voor €15 euro of minder koopt zijn ze op zich prima qua prijs/kwaliteit.

De door Dusty genoemde minpunten zijn er inderdaad allemaal. Het punt is alleen: tot een euro of 20 heb je bijna altijd wel een aantal duidelijke minpunten, de vraag is dan welk compromis het beste bij jouw smaak en favoriete muziekgenres past.
De vergelijking met de genoemde Philips SHE3590 is eigenlijk geen goede vergelijking om de waar/geld verhouding te bepalen. De 3590's zijn uitzonderlijk voor het geld en niet voor iedereen even geschikt.
Er zijn ook andere in-ears die meer waar bieden (bijv. Panasonic's rp-hje120's bij het Kruidvat voor 9 euro) voor het geld, maar nog steeds zie ik de Sony's niet als slecht voor het geld, integendeel.

Voor het geld:
De Sony's hebben niet een heel nauwkeurige weergave, maar wel wat meer bass. Sony maakt z'n in-ears meestal ietwat gericht op een heldere weergave met een redelijk krachtige bass, dat is min of meer de basis van hun kenmerkende 'eigen sound'. In het geval van de mdr-ex10lp's (want gemaakt met een klein budget) pakt dat uit door een iets blikkerig of hol geluid en een wat onnauwkeurige bass.
De vocals en het midden moet je je niks spectaculairs van voorstellen. Oké, that's it. De opzetstukjes zijn best evenals de bouwkwaliteit van de behuizing. Als er problemen zijn, dan zitten die meestal in de kabel.

Dat brengt me bij de reviews op bol.com en amazon.com in vergelijking met die van head-fi. Daar heb ik zelf twee dingen altijd op aan te merken: op algemene sites op bol en Amazon staan vooral veel reviews die direct na de aanschaf en ontvangst worden gemaakt. Head-fi'ers geven een in-ear vaak wat meer tijd.
Ander punt is inderdaad de bouwkwaliteit: vooral bij problemen maken mensen een review, head-fi'ers doen dit vaker bij al hun audio-aankopen.
De mdr-ex10lp is al jarenlang één van de best verkochte in-ears (in West-Europa en N-Amerika), uiteraard zijn er genoeg exemplaren die kaduuk gaan.

Wat wel reëel is, is dat de mdr-ex10lp (vanwege de kabel issues) beter inderdaad niet gebruikt kan worden voor sporten of als 'gooi-en-smijt' dopje. Juist daarvoor kopen veel mensen in deze prijsklasse.
Ga je normaal of voorzichtig met de in-ears om, dan zul je weinig problemen hebben. De mijne doen het na enkele honderden uren nog steeds. Het is opzich inderdaad wel een minpunt te noemen.

Mijn opmerking over reviews kort na aanschaf draait er om dat de Sony 10LP's niet al te spectaculair klinken direct uit de verpakking (beetje dof en saai).
Na een tiental uren spelen klinken ze een stukje interessanter. Als je ze twee keer een nachtje laat spelen op iets van 1/3 van het volume van de gemiddelde iPod/mp3speler, dan klinken veel oordopjes daarna een stukje soepeler en voller. Voor de Sony's eigenlijk een must.
Het verschijnsel wordt vaak 'break in' of 'burn in' genoemd door audioliefhebbers. Hoewel niet iedereen er in gelooft, werkt het doordat de speakers zich als het ware iets beter 'zetten' in de behuizing en de bewegende delen wat soepeler worden.

Na de burn in zul je merken dat het eigenlijk best fijne in-ears zijn, sweet en wat bassig. Naar mijn idee is de mrd-ex10lp geen topper in z'n prijssegment, maar zeker wel een subtopper.
Heb je graag wat meer bass en koop je de in-ear graag in een lokale, niet-online winkel, dan is het een logische keuze en zeker geen verkeerde in-ear :)
Wat dat betreft ben ik het eens met de meerderheid op head-fi, maar direct uit de verpakking of bij sporten zijn het inderdaad niet de beste in-ears.

Geniet van je in-ears! :)

P.S. nog twee dingen die te binnen schieten:
• ter info: als je aanbevelingen van mij leest voor bepaalde in-ears, dan stem ik die altijd af op de smaak en muziekgenres van de vrager.
• mocht je je echt bedenken over de Sony in-ears: zodra de verpakking open is, is retourneren onmogelijk. Het zijn zogeheten hygiëne producten, in hetzelfde rijtje als elektrische tandenborstels en scheerapparaten.

Bij jouw favoriete genres past een mdr-ex10lp best goed. Mocht je een opvolger zoeken of een exemplaar voor ernaast dan kun je kijken bij het Kruidvat voor de genoemde Panasonic. De Panasonic leent zich iets beter voor hardstyle gemiddeld gezien en voegt detail toe aan rock. Ook een zeer helder hoog, ook deze laat je beter eerst een tijdje inspelen.
Die Panasonic zou in principe (voor gezien dat je graag hardstyle luistert) ook mijn eerste advies zijn geweest voordat je de Sony's al besteld had.
De reden voor het noemen van het Kruidvat: vrijwel in heel NL te vinden en de enige winkel die ik ken die voor 9 euro deze in-ear aanbiedt. Absoluut koopje voor het geld.
De Philips zou denk ik iets te rauw en te hard jouw genres weergeven voor prettig luisteren.

Tot slot: de Sony's zullen weliswaar wat 'opwarmen' en milder worden van klank, maar echt warm van klank zullen ze nooit worden. De Sony zit eigenlijk met jouw favoriete muziekgenres precies tussen de 'eisen' om de muziek het best uit de verf te laten komen in. Oftewel: voor rock nét wat te clean en nét niet warm genoeg, voor hardcore ook nét niet genoeg gedefinieerde bass.
Binnen de hardstyle komen de wat populairdere en modernere tracks meestal behoorlijk goed uit. De hardstyle die aan hardcore grenst duidelijk wat minder.
Anders gezegd: denk wél Doomed, maar niet Melancholia.

Met de Sony zit je best goed :)
Super bedankt! Als ik deze sonys slecht vind ga ik de sony mh1c van amazon halen voor 20 euro. Alle reviews die ik daarover heb gelezen zijn ontzettend positief over het goede geluid wat daaruit komt.
Zeg je nu van, laat die ex10lp maar dicht en grijp gelijk naar de mh1c of probeer eerst de ex maar en als die je niet bevalt de mh1?

Ehh... laatmaar de cable noise blijkt erg hoog te zijn en het comfort is niet erg groot. http://www.head-fi.org/pr...-stereo-in-ear-headphones dit i.t.t wat de reviewer van de 313 iem vond.

Het zoeken van een goede iem vind ik inderdaad erg lastig zoals je kan zien haha. Maar als jij zegt dat je voor 30 euro iets significants beter kan halen, dan doen we dat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozen schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:18:
[...]

Super bedankt! Als ik deze sonys slecht vind ga ik de sony mh1c van amazon halen voor 20 euro. Alle reviews die ik daarover heb gelezen zijn ontzettend positief over het goede geluid wat daaruit komt.
Zeg je nu van, laat die ex10lp maar dicht en grijp gelijk naar de mh1c of probeer eerst de ex maar en als die je niet bevalt de mh1?

Ehh... laatmaar de cable noise blijkt erg hoog te zijn en het comfort is niet erg groot. http://www.head-fi.org/pr...-stereo-in-ear-headphones dit i.t.t wat de reviewer van de 313 iem vond.

Het zoeken van een goede iem vind ik inderdaad erg lastig zoals je kan zien haha. Maar als jij zegt dat je voor 30 euro iets significants beter kan halen, dan doen we dat natuurlijk.
Dat het vinden van een geschikte in-ear lastig is, kan ik me voorstellen, er is genoeg keuze.

Als je het budget veranderd dan veranderen ook de in-ears die mogelijk zijn en geschikt zijn sterk mee. Vooral als je eerst stelt ''minder dan 20 euro'', en dan de sprong maakt naar de MH1C qua budget, dan verdubbel je wat je uit wilt geven.

Denk dat je hier een duidelijke keuze in moet maken, voordat we je verder kunnen helpen. Wat wil je:
• een in-ear van de geluidskwaliteit van de galaxy S3 oordopjes*
• een in-ear die het meest geschikt is voor een bepaald budget

*Houd daarbij a.j.b. in gedachten dat de in-ears die standaard meegeleverd worden met een Galaxy S3 van Samsung zelf zijn en niet van Sony. De geluidskwaliteit daarvan is voor een meegeleverde in-ear zeker goed te noemen. Wil je een vergelijkbare of net iets betere in-ear (in de zin van kwaliteit) dan zul je zo rond de 25 à 30 euro moeten uitgeven.

Als je nu nog zo "springt" qua gedachten door eerst een mdr-ex10lp te bestellen, tot het vragen of je die beter terug kunt sturen tot het verdubbelen van je budget, dan wordt het voor ons erg lastig je met de keuze te helpen.
Ben je niet zeker van de Sony mdr-ex10lp? >> laat de verpakking dicht & kijk wat het je kost om terug te sturen en binnen hoeveel dagen dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bluepenguin schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:50:
[...]

Dat het vinden van een geschikte in-ear lastig is, kan ik me voorstellen, er is genoeg keuze.

Als je het budget veranderd dan veranderen ook de in-ears die mogelijk zijn en geschikt zijn sterk mee. Vooral als je eerst stelt ''minder dan 20 euro'', en dan de sprong maakt naar de MH1C qua budget, dan verdubbel je wat je uit wilt geven.

Denk dat je hier een duidelijke keuze in moet maken, voordat we je verder kunnen helpen. Wat wil je:
• een in-ear van de geluidskwaliteit van de galaxy S3 oordopjes*
• een in-ear die het meest geschikt is voor een bepaald budget

*Houd daarbij a.j.b. in gedachten dat de in-ears die standaard meegeleverd worden met een Galaxy S3 van Samsung zelf zijn en niet van Sony. De geluidskwaliteit daarvan is voor een meegeleverde in-ear zeker goed te noemen. Wil je een vergelijkbare of net iets betere in-ear (in de zin van kwaliteit) dan zul je zo rond de 25 à 30 euro moeten uitgeven.

Als je nu nog zo "springt" qua gedachten door eerst een mdr-ex10lp te bestellen, tot het vragen of je die beter terug kunt sturen tot het verdubbelen van je budget, dan wordt het voor ons erg lastig je met de keuze te helpen.
Ben je niet zeker van de Sony mdr-ex10lp? >> laat de verpakking dicht & kijk wat het je kost om terug te sturen en binnen hoeveel dagen dat moet.
Ik kan het pakket gewoon aan de deur weigeren dus het terugsturen is absoluut geen probleem. Hoewel ik ze hou om te beslissen.

Het klopt dat de geluidskwaliteit erg netjes is van de doppen van samsung. Echter heb ik deze doppen helaas niet meer aangezien ik deze met mijn vorige tablet verkocht had. Daar zaten ze namelijk bij.
Ik was zelf in de veronderstelling dat de ex50 doppen gelijk of beter zouden presteren dan de al redelijke doppen van samsung, aangezien je voor deze moet betalen en de andere bij een telefoon geleverd worden. Dit klopt dus blijkbaar niet, gezien je reactie hierboven.

Dat betekent dus dat de sony doppen niets voor mij zijn. Ik ga dan namelijk achteruit qua kwaliteit en dat uit zich meestal op een negatieve manier.

Ik ben dus op zoek naar goedgeprijsde doppen die een gelijk of een beter geluid hebben dan de samsung doppen. Het liefst wil ik ook dat de doppen zwarte opzetstukjes hebben zijn aangezien ik dat hygienischer vind ogen. Het budget is ongeveer 30 euro met een absolute max van 45 euro indien dit significant meer prijs/prestatie oplevert. Let wel dat de oortjes zijn voor gebruik met mijn tablet (note 10.1 2014)

Sorry voor de miscommunicatie.

Overigens is de mh1c maar 15 pond op amazon hoor?

Okee, ik heb ze nu een uur laten inspelen en ikga ze even beluisteren. Eerst equalize ik ze naar mijn smaak. Ik vind de bass overigens iets te veel van het goede. Hij lijkt mij de oren van mijn kop te brullen met de extra bass optie aan in android. Zonder deze optie aan vind ik hem echter de bass op de verkeerde plek hebben liggen. Ook mis ik hier een beetje een warmte toon. Ze zijn niet slecht, maar niet mijn smaak.
Nog maar een nachtje in laten spelen. Hoewel ik nog steeds op zoek ben naar andere oortjes.
Deze oortjes komen inderdaad niet bij het warme gevoel van de samsungs.
Hoe heb jij de jouwe ge-equialized op android of op je pc?

Dit zijn de mijne https://mega.co.nz/#!SVQG...IdOUCj7Ruzk-_dwxkhUiiyrRs

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 04-04-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:07:
Ik ben nu (weer) op zoek naar nieuwe in-ear oordopjes die ik voornamelijk met mijn iPhone zal gebruiken. De standaardvragen beantwoord:

De Apple EarPods (nieuwste generatie), maar ook een koptelefoon de Beats by Dre Studio (deze ga ik verkopen omdat ik in-ears toch handiger vind). Ik hou van de Apple EarPods vanwege de lekkere bass en redelijke hoge en middentonen voor standaard dopjes. De Studio vind ik vooral fijn in de winter :p. Wat betreft geluid vind ik deze vrij goed, maar uiteraard te prijzig voor wat je krijgt.

• In-ears of oordopjes?
In-ears

Normale midden, mooie hoge tonen en vooral een bass die lekker kan dreunen. Als de bass net als die van de EarPods is dan is het goed. Deze vind ik namelijk best wel diep klinken zonder dat het distorted is.

Voornamelijk Hip-Hop, R&B, Urban etc.

Voornamelijk in het OV en soms bij het sporten.

Nee

• Wat is het budget?
maximaal 75/125 euro

Gewoon goeie kwaliteit oortjes voor een niet al te hoge prijs, mooi gebalanceerd met een goeie bass. En aangezien ik de iPhone gebruik zou het erg handig zijn om een afstandsbediening en microfoon in het snoer te hebben. Dat is eigenlijk een vereiste.

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ik heb zelf de Beyerdynamic MMX 101 iE en de Sony XBA-2iP gezien op internet die wel interessant lijken. Wat zijn jullie ideeën?
Zou iemand me nog kunnen adviseren in mijn keuze? Het is nu overigens de MMX 102 iE geworden ipv de 101, aangezien dit de opvolger is en de 101 slecht leverbaar is. Wil eigenlijk vandaag bestellen zodat ik de dopjes snel binnen heb :P

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Frozen schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:22:
[...]

Ik kan het pakket gewoon aan de deur weigeren dus het terugsturen is absoluut geen probleem. Hoewel ik ze hou om te beslissen.

Het klopt dat de geluidskwaliteit erg netjes is van de doppen van samsung. Echter heb ik deze doppen helaas niet meer aangezien ik deze met mijn vorige tablet verkocht had. Daar zaten ze namelijk bij.
Ik was zelf in de veronderstelling dat de ex50 doppen gelijk of beter zouden presteren dan de al redelijke doppen van samsung, aangezien je voor deze moet betalen en de andere bij een telefoon geleverd worden. Dit klopt dus blijkbaar niet, gezien je reactie hierboven.

Dat betekent dus dat de sony doppen niets voor mij zijn. Ik ga dan namelijk achteruit qua kwaliteit en dat uit zich meestal op een negatieve manier.

Ik ben dus op zoek naar goedgeprijsde doppen die een gelijk of een beter geluid hebben dan de samsung doppen. Het liefst wil ik ook dat de doppen zwarte opzetstukjes hebben zijn aangezien ik dat hygienischer vind ogen. Het budget is ongeveer 30 euro met een absolute max van 45 euro indien dit significant meer prijs/prestatie oplevert. Let wel dat de oortjes zijn voor gebruik met mijn tablet (note 10.1 2014)

Sorry voor de miscommunicatie.

Okee, ik heb ze nu een uur laten inspelen en ikga ze even beluisteren. Eerst equalize ik ze naar mijn smaak. Ik vind de bass overigens iets te veel van het goede. Hij lijkt mij de oren van mijn kop te brullen met de extra bass optie aan in android. Zonder deze optie aan vind ik hem echter de bass op de verkeerde plek hebben liggen. Ook mis ik hier een beetje een warmte toon. Ze zijn niet slecht, maar niet mijn smaak.
Nog maar een nachtje in laten spelen. Hoewel ik nog steeds op zoek ben naar andere oortjes.

Dit zijn de mijne https://mega.co.nz/#!SVQG...IdOUCj7Ruzk-_dwxkhUiiyrRs
Okee ik heb dus verder gekeken en even alle goede merken geselecteerd:
http://tweakers.net/categ...tphQM8Bfn9K80tCNIzw1Br_QI

Ik keek rond en werd gelijk verliefd op deze BD's pricewatch: Beyerdynamic DTX 71 iE (Rood) voor maar 32 euro bij redcoon. Doen?

Ook deze soundmagics http://hdphns.com/nl/soundmagic-e10.html doen het erg goed volgens head-fi http://www.head-fi.org/products/soundmagic-e10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Na mijn speurtocht op headfi heb ik een hoop kunnen uitsluiten en komt het erop neer dat ik momenteel twijfel tussen een steelseries flux in ear van 47,50 of een beyerdynamic dtx 71 iE van 34 euro. De flux is 2,50 boven mijn maximale budget, terwijl de beyers precies in mijn budgetje passen. Ook vind ik de beyers mooier en heb ik meer vertrouwen in het merk. Ik ga dus de beyers halen. Ik laat weten wat ik van ze vind.

[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 06-04-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Frozen schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:30:
Na mijn speurtocht op headfi heb ik een hoop kunnen uitsluiten en komt het erop neer dat ik momenteel twijfel tussen een steelseries flux in ear van 47,50 of een beyerdynamic dtx 71 iE van 34 euro. De flux is 2,50 boven mijn maximale budget, terwijl de beyers precies in mijn budgetje passen. Ook vind ik de beyers mooier en heb ik meer vertrouwen in het merk. Ik ga dus de beyers halen. Ik laat weten wat ik van ze vind.
Je budgetrekening ontgaat mij een beetje, maar ik ben benieuwd wat je van de Beyerdynamics vindt! Heb zelf de Steelseries, dus ik vraag me af hoe ze zich tot elkaar verhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NinjaTuna schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:36:
[...]

Je budgetrekening ontgaat mij een beetje, maar ik ben benieuwd wat je van de Beyerdynamics vindt! Heb zelf de Steelseries, dus ik vraag me af hoe ze zich tot elkaar verhouden.
Wat bedoel je met budgetrekening? De steelseries hebben wel wat beter geluid voor zover ik heb gelezen maar ze zijn ook zon 30 procent duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
De beyerdynamic dtx 71 iE hebben een ultra-lage impedantie van 12 Ohm. Of dit een probleem is hangt af van de bron waarop je het gaan aansluiten. Bij sommige bronnen kan dit leiden tot een "hiss" geluid, tot ruis of tot kraken. Deze geluiden kunnen zacht zijn maar ze kunnen ook zeer hard zijn. Bij andere bronnen kan het geluid wel perfect zijn. Zie dit als een waarschuwing. De ultra-lage impedantie heeft als voordeel dat de oordopjes vrij hard zullen klinken. De combinatie van 12 Ohm impedantie en 104 dB gevoeligheid leidt tot vrij hard klinkende oordopjes. Hoe lager de impedantie en hoe hoger de gevoeligheid, hoe harder de oordopjes klinken.

De steelseries flux in ear hebben een lagere gevoeligheid van 100 dB en een hogere impedantie van 19 Ohm. Deze oordopjes klinken aanzienlijk zachter. Het voordeel van de hogere impedantie van 19 Ohm is dat je minder snel last hebt van een hiss-geluid, of van ruis of kraken.

[ Voor 3% gewijzigd door dusty-2011 op 06-04-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dusty-2011 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:34:
[...]

De beyerdynamic dtx 71 iE hebben een ultra-lage impedantie van 12 Ohm. Of dit een probleem is hangt af van de bron waarop je het gaan aansluiten. Bij sommige bronnen kan dit leiden tot een "hiss" geluid, tot ruis of tot kraken. Deze geluiden kunnen zacht zijn maar ze kunnen ook zeer hard zijn. Bij andere bronnen kan het geluid wel perfect zijn. Zie dit als een waarschuwing. De ultra-lage impedantie heeft als voordeel dat de oordopjes vrij hard zullen klinken. De combinatie van 12 Ohm impedantie en 104 dB gevoeligheid leidt tot vrij hard klinkende oordopjes. Hoe lager de impedantie en hoe hoger de gevoeligheid, hoe harder de oordopjes klinken.

De steelseries flux in ear hebben een lagere gevoeligheid van 100 dB en een hogere impedantie van 19 Ohm. Deze oordopjes klinken aanzienlijk zachter. Het voordeel van de hogere impedantie van 19 Ohm is dat je minder snel last hebt van een hiss-geluid, of van ruis of kraken.
Ik luister toch altijd laag tot medium volume dus het lijkt me niet heel veel uit te maken. Toch bedankt voor de tip. Aan de andere kant is de microphonics van de flux oortjes weer erg hoog waardoor hij kan kraken e.d. het is altijd een afweging die je moet maken. Even eerlijk, 34 euro voor beyerdynamics is natuurlijk geen geld. :)
Ik heb hier genoeg opzetstukjes van andere oortjes liggen dus er zit vast iets perfects tussen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 06-04-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Frozen schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:26:
[...]

Ik luister toch altijd laag tot medium volume dus het lijkt me niet heel veel uit te maken. Toch bedankt voor de tip. Aan de andere kant is de microphonics van de flux oortjes weer erg hoog waardoor hij kan kraken e.d. het is altijd een afweging die je moet maken. Even eerlijk, 34 euro voor beyerdynamics is natuurlijk geen geld. :)
De 'hiss' en de ruis en het kraken wat je kunt horen met oordopjes met ultra-lage impedantie zijn altijd aanwezig. Je kunt ze het beste horen als je niets afspeelt, of als je iets afspeelt op lage tot medium volumes. Op hoge volumes zul je het niet meer horen (slechts in zeer ernstige gevallen is het op hoge volumes ook hoorbaar). Dus jouw redenatie dat het weinig uitmaakt omdat je op laag volume luistert begrijp ik niet. Juist op lage volumes is het probleem hoorbaar. Het hangt natuurlijk wel van de bron af. Sommige bronnen kunnen uitstekend geluid leveren aan oordopjes met ultra-lage impedantie. Bij andere bronnen loop je misschien tegen problemen aan omdat je een 'hiss'-geluid hoort.

Van wat ik er over gelezen heb hebben de beyerdynamics een goede prijskwaliteit verhouding en leveren ze voor 34 euro goed geluid. Het zal dus zeker geen slechte koop zijn. Ik heb je alleen maar gewaarschuwd dat het ultra-lage impedantie oordopjes zijn, en die klinken alleen op hun best met een bron van uitstekende kwaliteit die hiermee om kan gaan. Kan je geluidsbron niet omgaan met ultra-lage impedantie oordopjes dan zul je op lage volumes last hebben van ruis e.d.

Op mijn mp3-speler kan ik probleemloos oordopjes van 16 Ohm aansluiten. Op mijn laptop kan ik ook oordopjes van 16 Ohm aansluiten, maar dan hoor je wel al een beetje ruis. Als ik op mijn laptop oordopjes van 32 Ohm aansluit is de ruis verdwenen. Er bestaan ook bronnen die grote problemen geven als je er oordopjes van 16 Ohm op aansluit, in de vorm van harde ruis en kraakjes e.d.

Veel succes met je aankoop. Ik hoop en verwacht dat de Beyerdynamics van 34 euro veel beter bevallen dan de Sony's van een tientje. Laat ons even weten wat je ervan vindt zodra je ze in huis hebt. Ik ben ook wel benieuwd of je enige ruis e.d. kunt horen bij bepaalde bronnen en of je er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dusty-2011 schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:41:
[...]

De 'hiss' en de ruis en het kraken wat je kunt horen met oordopjes met ultra-lage impedantie zijn altijd aanwezig. Je kunt ze het beste horen als je niets afspeelt, of als je iets afspeelt op lage tot medium volumes. Op hoge volumes zul je het niet meer horen (slechts in zeer ernstige gevallen is het op hoge volumes ook hoorbaar). Dus jouw redenatie dat het weinig uitmaakt omdat je op laag volume luistert begrijp ik niet. Juist op lage volumes is het probleem hoorbaar. Het hangt natuurlijk wel van de bron af. Sommige bronnen kunnen uitstekend geluid leveren aan oordopjes met ultra-lage impedantie. Bij andere bronnen loop je misschien tegen problemen aan omdat je een 'hiss'-geluid hoort.

Van wat ik er over gelezen heb hebben de beyerdynamics een goede prijskwaliteit verhouding en leveren ze voor 34 euro goed geluid. Het zal dus zeker geen slechte koop zijn. Ik heb je alleen maar gewaarschuwd dat het ultra-lage impedantie oordopjes zijn, en die klinken alleen op hun best met een bron van uitstekende kwaliteit die hiermee om kan gaan. Kan je geluidsbron niet omgaan met ultra-lage impedantie oordopjes dan zul je op lage volumes last hebben van ruis e.d.

Op mijn mp3-speler kan ik probleemloos oordopjes van 16 Ohm aansluiten. Op mijn laptop kan ik ook oordopjes van 16 Ohm aansluiten, maar dan hoor je wel al een beetje ruis. Als ik op mijn laptop oordopjes van 32 Ohm aansluit is de ruis verdwenen. Er bestaan ook bronnen die grote problemen geven als je er oordopjes van 16 Ohm op aansluit, in de vorm van harde ruis en kraakjes e.d.

Veel succes met je aankoop. Ik hoop en verwacht dat de Beyerdynamics van 34 euro veel beter bevallen dan de Sony's van een tientje. Laat ons even weten wat je ervan vindt zodra je ze in huis hebt. Ik ben ook wel benieuwd of je enige ruis e.d. kunt horen bij bepaalde bronnen en of je er last van hebt.
Bedankt, ik dacht dat de ruis toenam met het volume maar blijkbaar was ik fout. De sonys klinken momenteel wel iets beter maar ze zijn nog steeds niet mijn beste vrienden. Dinsdag heb ik ze hopelijk binnen. Uurtje in laten spelen en dan zal ik ze even beoordelen. Miss een korte review als ik daar tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik kan de flux niet aanraden. De shape van die dingen zorgt voor waardeloos draagcomfort. Voor mij oprecht een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Frozen schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:51:
[...]

Bedankt, ik dacht dat de ruis toenam met het volume maar blijkbaar was ik fout. De sonys klinken momenteel wel iets beter maar ze zijn nog steeds niet mijn beste vrienden. Dinsdag heb ik ze hopelijk binnen. Uurtje in laten spelen en dan zal ik ze even beoordelen. Miss een korte review als ik daar tijd voor heb.
De zeer lage impedantie van 12 Ohm betekent ook dat de oordopjes anders kunnen klinken, afhankelijk van de bron waarop je ze aansluit. Iedere bron kan namelijk een andere output impedantie hebben. En als deze output impedantie hoger dan 1/8 * 12 Ohm = 1,5 Ohm is dan heeft dit gevolgen voor hoe de oordopjes klinken, de frequentierespons van de oordopjes kan dan in hoge mate worden aangetast. Dus de 'sound' die je krijgt uit de oordopjes kan per bron verschillen. Als je dit allemaal wilt begrijpen dan kun je de volgende bron raadplegen, hier staan de technische details in: http://nwavguy.blogspot.n...dphone-amp-impedance.html

Sommige Ipods hebben een output impedantie van 3 Ohm, of 4 Ohm of zelfs wel 7 Ohm. Dit verschilt per model. Als je hier dan oordopjes aanhangt met een impedantie van maar 12 Ohm zul je een groot verschil in de frequentierespons merken in vergelijking met dezelfde oordopjes die hangen aan een mp3-speler met een output impedantie van 1 Ohm. Bij oordopjes met een hogere impedantie loop je minder snel tegen problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dusty-2011 schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:21:
[...]

De zeer lage impedantie van 12 Ohm betekent ook dat de oordopjes anders kunnen klinken, afhankelijk van de bron waarop je ze aansluit. Iedere bron kan namelijk een andere output impedantie hebben. En als deze output impedantie hoger dan 1/8 * 12 Ohm = 1,5 Ohm is dan heeft dit gevolgen voor hoe de oordopjes klinken, de frequentierespons van de oordopjes kan dan in hoge mate worden aangetast. Dus de 'sound' die je krijgt uit de oordopjes kan per bron verschillen. Als je dit allemaal wilt begrijpen dan kun je de volgende bron raadplegen, hier staan de technische details in: http://nwavguy.blogspot.n...dphone-amp-impedance.html

Sommige Ipods hebben een output impedantie van 3 Ohm, of 4 Ohm of zelfs wel 7 Ohm. Dit verschilt per model. Als je hier dan oordopjes aanhangt met een impedantie van maar 12 Ohm zul je een groot verschil in de frequentierespons merken in vergelijking met dezelfde oordopjes die hangen aan een mp3-speler met een output impedantie van 1 Ohm. Bij oordopjes met een hogere impedantie loop je minder snel tegen problemen aan.
Ah bedankt! Maar weet je wat het is, wat niet weet wat niet deert. Dus zo lang niemand mij erop wijst van zo klinkt het, ga ik het allemaal wel prima vinden denk ik. Het grootste probleem is mijn muziek die soms nog op 240 of zelfs 180 kb/s zit. 8)7
JunkieLimbo schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:17:
Ik kan de flux niet aanraden. De shape van die dingen zorgt voor waardeloos draagcomfort. Voor mij oprecht een miskoop.
Zoiets zag ik mezelf ook al vinden. Super geluid maar dan het draagcomfort en microphonics. Nouja ieder zijn wil natuurlijk. Waar een wil is, is een weg. Nu tijd voor calculus tentamen leren! :)
Bedankt heren, ik zal binnenkort van me laten horen.

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 06-04-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Frozen schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:29:
[...]

Ah bedankt! Maar weet je wat het is, wat niet weet wat niet deert. Dus zo lang niemand mij erop wijst van zo klinkt het, ga ik het allemaal wel prima vinden denk ik. Het grootste probleem is mijn muziek die soms nog op 240 of zelfs 180 kb/s zit. 8)7

[...]

Zoiets zag ik mezelf ook al vinden. Super geluid maar dan het draagcomfort en microphonics. Nouja ieder zijn wil natuurlijk. Waar een wil is, is een weg. Nu tijd voor calculus tentamen leren! :)
180 kb/s MP3 kan uitstekend klinken als het joint stereo variable bit rate is en met een recente encoder (bijv Lame 3.99) is geencodeerd, het is dan (praktisch) transparant; dat wil zeggen je hebt erg duur spul nodig om verschil te kunnen horen met een CD.

Maar weet je wat het is, wat niet weet wat niet deert.

Daar heb je wel een punt. De output impedantie is meer iets waar mensen die alles helemaal perfect willen hebben zich druk over maken. Als je gewoon wilt dat iets "goed genoeg" klinkt dan hoef je je er niet zo druk over te maken.

Succes met je tentamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
JunkieLimbo schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:17:
Weet niet of je met shape de behuizing of de tips bedoelt. Geen van de meegeleverde tips wilde bij mij in ieder geval blijven zitten. Nu ik een setje rubbers op eBay heb gekocht voor een euro of twee, zitten ze wel prima. Dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Wat ik afgezien van het geluid een voordeel vind van de Steelseries is de afstandsbediening, de platte kabel (nog geen knoop gehad) en het feit dat er verder geen tierlantijnen aan de kabel hangen. Mijn oude Sennheisers hadden een grote (overbodige) volumeregeling aan de kabel hangen, die overal aan bleef hangen en bij tijd en wijlen mijn volume ontregelde. De haakse plug vond ik ook niet zo geweldig.

Het impedantieverhaal wat dusty gaf kan ik me ook in vinden, het was me al opgevallen dat de Steelseries een stuk zachter zijn dan wat ik zoal in mijn oren heb gehad, leuk dat dusty dat nu heeft verklaard.

Iig veel plezier met je aankoop en succes met de tentamens, ik heb ze ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozen schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:44:
[...]

Okee ik heb dus verder gekeken en even alle goede merken geselecteerd:
http://tweakers.net/categ...tphQM8Bfn9K80tCNIzw1Br_QI

Ik keek rond en werd gelijk verliefd op deze BD's pricewatch: Beyerdynamic DTX 71 iE (Rood) voor maar 32 euro bij redcoon. Doen?

Ook deze soundmagics http://hdphns.com/nl/soundmagic-e10.html doen het erg goed volgens head-fi http://www.head-fi.org/products/soundmagic-e10
Frozen schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:22:
[...]

Het wisselt, sommige meegeleverde in-ears of oordopjes kunnen uitstekend zijn. Ook bijv. de huidige generatie Apple oordopjes (Earpods) zijn behoorlijk goed.
Had snel in de PW gekeken en niet verder, vandaar :)
geen equalizer. Mocht je het willen dan kun je met wat geduld meestal wel een goede balans vinden, maar zelf vind ik het teveel gedoe voor te een beperkte winst. Dan liever een redelijk goede mp3-speler als bron, dat geeft meestal een beter geluid.
Met de geluidskwaliteit van een Galaxy S3 is weinig mis, maar een losse speler is er voor gemaakt.
Frozen schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:26:
... 34 euro voor beyerdynamics is natuurlijk geen geld. :)
mooie prijs inderdaad, voor het geld één van de betere in-ears op zichzelf (even los van smaak & muziekgenres).
Heel kort gezegd: vrij stevige bass weergave en een deel van de mids + hoog worden ietwat 'gepusht', zodat zang en lage tonen voor een behoorlijk deel de sound van deze Beyerdynamics bepalen.
Frozen schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:29:
[...]

met dusty, 180 kb/s kan goed klinken. Hangt niet alleen van de wijze van opnemen af, maar ook van welke compressie (mp3, wma etc.) is gekozen.
Voor de meeste mensen zal het niet heel snel te horen zijn wat de beperkingen zijn van een "standaard" 192 kb/s mp3 formaat cd-rip. Het is iets dat degenen die geoefende oren hebben of goed opletten nog wel kunnen horen, alles hierboven wordt niet alleen erg lastig voor de 'gemiddelde mens'; daarnaast zul je (bij een goede kwaliteit cd-rip) meestal een wat betere hoofdtelefoon of in-ear moeten pakken dan een Beyer dtx 71.

Over het hissen en ruisen, zet de gemiddelde muziek zacht aan en sommigen zullen zich er met een dtx71 + Galaxy S3 er aan ergeren dat er ruis is, maar de meeste mensen zullen echt actief moeten luisteren om die ruis 'echt' op te merken.
Niet enorm veel mensen horen die ruis zo storend, dus statistisch gezien zit je echt prima met 192 kb/sec. en hoger voor mp3. De S3 van Samsung heeft een heel behoorlijke audiochip voor een mobiele telefoon.
[...]

Succes met dat tentamen in ieder geval & geniet van de muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:44:
[...]

Zou iemand me nog kunnen adviseren in mijn keuze? Het is nu overigens de MMX 102 iE geworden ipv de 101, aangezien dit de opvolger is en de 101 slecht leverbaar is. Wil eigenlijk vandaag bestellen zodat ik de dopjes snel binnen heb :P
ik denk dat nog maar vrij weinig mensen daar iets over kunnen zeggen. Vrij summier aangekondigd op de ISE van afgelopen februari, en pas sinds heel kort verkrijgbaar in winkels.
Mocht je zeker willen zijn van wat je krijgt, dan kun je wellicht beter voor de dtx of mmx 101 kiezen.

Op diverse audio fora heb ik er tot nu toe maar heel weinig meer over gezien dan wat een enkeling er over zegt als eerste indruk. De 102's lijken (als ik die enkele eerste indrukken zo lees) nog ietsje milder en soepeler te klinken dan hun voorgangers.
Leuke is: als je nu bestelt, ben je waarschijnlijk één van de allereesten in Nederland met deze in-ear.

Mocht je ze al bestelt hebben, ben heel benieuwd hoe je ze vindt klinken! :)

In het algemeen is het overigens zo dat de Sony die je noemde en de mmx 101 ie gelden als bijzonder goede in-ears in hun prijsklasse. De Sony heeft wel een vrij eigen geluid, dat moet je liggen.

Wil me overigens zeker niet met jouw keuzes bemoeien, maar mag ik vragen waarom je tot zo'n 125 euro bereid bent uit te geven aan in-ears voor sporten en het OV?
Beide gebruikssituaties geven namelijk meestal geen optimale omst/andigheden voor het horen van je muziek. Bij sporten komt er het risico op vocht in de behuizing bij (zweten).
In andere woorden: in de prijs categorie van bijv. de Sennheiser CX400 II heb je voor OV en sporten een geschikte in-ear. Duurdere in-ears zullen in de regel ook door een iets 'beters' dan de gemiddelde mp3-speler of smartphone moeten worden voorzien van muziek om nog echt meerwaarde te hebben bij aanschaf van een in-ear boven de ca. 60 euro.
Er zijn zeker losse mp3-spelers die dat gemakkelijk kunnen en ook wel wat mobiele telefoons, maar dat is niet het gemiddelde materiaal :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bluepenguin op 07-04-2014 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Bluepenguin schreef op maandag 07 april 2014 @ 03:20:
met dusty, 180 kb/s kan goed klinken. Hangt niet alleen van de wijze van opnemen af, maar ook van welke compressie (mp3, wma etc.) is gekozen.
Voor de meeste mensen zal het niet heel snel te horen zijn wat de beperkingen zijn van een "standaard" 192 kb/s mp3 formaat cd-rip. Het is iets dat degenen die geoefende oren hebben of goed opletten nog wel kunnen horen, alles hierboven wordt niet alleen erg lastig voor de 'gemiddelde mens'; daarnaast zul je (bij een goede kwaliteit cd-rip) meestal een wat betere hoofdtelefoon of in-ear moeten pakken dan een Beyer dtx 71.
Als je je in behoorlijk gecodeerde +/- 180 kb/s VBR (!) MP3/AAC/Vorbis/MPC nog aan artefacten stoort ben je teveel naar het geluid en te weinig naar de muziek aan het luisteren. Voor mij persoonlijk wordt in een muisstille omgeving de meeste muziek in bovenstaande codecs al rond de 128 kb/s VBR transparant.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik voor archiveringsdoeleinden niet gewoon FLAC gebruik maar vooral omdat schijfruimte thuis geen hol kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Bluepenguin schreef op maandag 07 april 2014 @ 03:48:
[...]

ik denk dat nog maar vrij weinig mensen daar iets over kunnen zeggen. Vrij summier aangekondigd op de ISE van afgelopen februari, en pas sinds heel kort verkrijgbaar in winkels.
Mocht je zeker willen zijn van wat je krijgt, dan kun je wellicht beter voor de dtx of mmx 101 kiezen.

Op diverse audio fora heb ik er tot nu toe maar heel weinig meer over gezien dan wat een enkeling er over zegt als eerste indruk. De 102's lijken (als ik die enkele eerste indrukken zo lees) nog ietsje milder en soepeler te klinken dan hun voorgangers.
Leuke is: als je nu bestelt, ben je waarschijnlijk één van de allereesten in Nederland met deze in-ear.

Mocht je ze al bestelt hebben, ben heel benieuwd hoe je ze vindt klinken! :)

In het algemeen is het overigens zo dat de Sony die je noemde en de mmx 101 ie gelden als bijzonder goede in-ears in hun prijsklasse. De Sony heeft wel een vrij eigen geluid, dat moet je liggen.

Wil me overigens zeker niet met jouw keuzes bemoeien, maar mag ik vragen waarom je tot zo'n 125 euro bereid bent uit te geven aan in-ears voor sporten en het OV?
Beide gebruikssituaties geven namelijk meestal geen optimale omst/andigheden voor het horen van je muziek. Bij sporten komt er het risico op vocht in de behuizing bij (zweten).
In andere woorden: in de prijs categorie van bijv. de Sennheiser CX400 II heb je voor OV en sporten een geschikte in-ear. Duurdere in-ears zullen in de regel ook door een iets 'beters' dan de gemiddelde mp3-speler of smartphone moeten worden voorzien van muziek om nog echt meerwaarde te hebben bij aanschaf van een in-ear boven de ca. 60 euro.
Er zijn zeker losse mp3-spelers die dat gemakkelijk kunnen en ook wel wat mobiele telefoons, maar dat is niet het gemiddelde materiaal :)
Geheel tegen mijn eerste post in ben ik voor een andere in-ear gegaan. Namelijk de RHA MA750i. Deze heb ik gekozen omdat hij qua geluidskwaliteit erg goed uit de bus kwam, maar ook de bouwkwaliteit en andere aspecten kwamen erg goed uit de bus. Donderdag heb ik hem waarschijnlijk binnen, dan laat ik wel even weten hoe ze klinken.

Over het sporten, dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren met deze dure dopjes nee ;). Maar voor OV vind ik het wel waard om goeie kwaliteit oortjes te hebben die ook redelijk goed afsluiten, omdat ik toch wel elke dag wat tijd doorbreng in de OV. Ook zal ik het op werk (kantoor-achtig) gaan gebruiken. Mijn andere optie die ik niet had genoemd was de Soundmagic E10M. Hier was ik op gekomen omdat ik er erg goeie reviews over had gelezen voor die prijs, en dat de geluidskwaliteit soms zelfs vergelijkbaar is met dopjes die 2-3x zo duur zijn. Toch maar voor de RHA gegaan...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Mag ik hier een vraag deponeren over welke in-ears ik aan moet schaffen? Uiteraard heb ik wat onderzoek gedaan. Budget ligt rond de 100 dollar. Ik houd van muziek en wil wat goeds aanschaffen, maar ik geef niks om merk of wat dan ook. En ik wil ze ook onder mijn helm kunnen gebruiken.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende in-ears:

http://www.ebay.com/itm/V...r-Earphones-/380378110428 *VSONIC GR06

http://www.amazon.com/Ste...aming-Music/dp/B00BHSTWRQ (Steelseries Flux)

En de http://www.amazon.com/HiF...-HEADPHONES/dp/B00AWLEAH6 HIFIMan RE400

Als ik me niet vergis moet er uit alle drie goed geluid komen, zitten ze redelijk tot vrij comfortabel en is het allemaal vrij stevig materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Marc Rademaker schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:55:
Mag ik hier een vraag deponeren over welke in-ears ik aan moet schaffen? Uiteraard heb ik wat onderzoek gedaan. Budget ligt rond de 100 dollar. Ik houd van muziek en wil wat goeds aanschaffen, maar ik geef niks om merk of wat dan ook. En ik wil ze ook onder mijn helm kunnen gebruiken.

Als ik me niet vergis moet er uit alle drie goed geluid komen, zitten ze redelijk tot vrij comfortabel en is het allemaal vrij stevig materiaal.
http://theheadphonelist.com/earphone-buyers-guide/
Hier staat een lijst met reviews van veel oortjes: http://theheadphonelist.com/headphone-list/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiet01 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:41:
[...]

Geheel tegen mijn eerste post in ben ik voor een andere in-ear gegaan. Namelijk de RHA MA750i. Deze heb ik gekozen omdat hij qua geluidskwaliteit erg goed uit de bus kwam, maar ook de bouwkwaliteit en andere aspecten kwamen erg goed uit de bus. Donderdag heb ik hem waarschijnlijk binnen, dan laat ik wel even weten hoe ze klinken.
De 750i's zijn erg leuk :) Veel duurder zou ik zelf overigens niet gegaan zijn met een mobiele telefoon of 'standaard' mp3-speler, dan ga je die extra euro's er niet makkelijk uit krijgen zogezegd.
Sommigen hebben het er overigens wel over dat je deze RHA's een behoorlijke tijd moet laten inspelen om het wat scherpe van het hoog en midden af te krijgen. Ook de lage tonen schijnen er een tijdje over te doen om wat 'los te komen'.
Over het sporten, dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren met deze dure dopjes nee ;). Maar voor OV vind ik het wel waard om goeie kwaliteit oortjes te hebben die ook redelijk goed afsluiten, omdat ik toch wel elke dag wat tijd doorbreng in de OV. Ook zal ik het op werk (kantoor-achtig) gaan gebruiken. Mijn andere optie die ik niet had genoemd was de Soundmagic E10M. Hier was ik op gekomen omdat ik er erg goeie reviews over had gelezen voor die prijs, en dat de geluidskwaliteit soms zelfs vergelijkbaar is met dopjes die 2-3x zo duur zijn. Toch maar voor de RHA gegaan...
Mocht je een wat goedkopere in-ear zoeken om wat meer mee te 'gooien en smijten' met sporten, dan zou je eens kunnen kijken naar bijv. een Panasonic rp-hje120 (Kruidvat, ca. 9 euro) of een Philips 3590 in-ear.
Geen van beiden gaat echt snel kapot bij sporten (ook niet bijzonder stevig, meer een 'gewone, gemiddelde' bouwkwaliteit) en zijn beduidend betaalbaarder dan een MA750i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc Rademaker schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:55:
Mag ik hier een vraag deponeren over welke in-ears ik aan moet schaffen?
Leuk dat je het topic gevonden hebt :) Uiteraard kun je hier ook vragen om advies.
Uiteraard heb ik wat onderzoek gedaan. Budget ligt rond de 100 dollar. Ik houd van muziek en wil wat goeds aanschaffen, maar ik geef niks om merk of wat dan ook. En ik wil ze ook onder mijn helm kunnen gebruiken.
Als ik het goed begrijp zoek je dus een in-ear die niet teveel uit het oor steekt zogezegd? Verder, zou ik zeggen dat je met alle drie de door jou genoemde in-ears een behoorlijk sterke geluidsisolatie hebt. Ik kan je niet adviseren in hoeverre dat veilig is, maar neem het mee als een afweging zou ik zeggen.
De isolatie van alledrie namelijk behoorlijk fors. En mogelijk meer dan wat veilig is.

Alledrie staan inderdaad in het algemeen als (erg) goed bekend. Vraag is alleen: passen ze ook bij jouw persoonlijke smaak en de muziekgenres die je luistert?
Om de lijst met 'standaard' vragen uit de TS te quoten om je beter te helpen met passender advies:
• In-ears of oordopjes?
in-ears neem ik aan?
op de motor (gezien de helm die je noemt), maar daarnaast ook nog bijv. in het OV of op kantoor?
duidelijk geen :)
• Wat is het budget?
Over het budget, je geeft 100 dollar aan. Betekent dit dat je op het moment in de VS bent of ... ? Daar zijn namelijk andere in-ears beter verkrijgbaar en tegen andere prijzen beschikbaar.

Afhankelijk van wat je persoonlijke smaak is en favoriete muziekgenres kun je heel goed met de genoemde Hifiman / Steelseries / VSonic uitkomen. En andersom ;)
Heel kort gezegd: alledrie hebben een meer dan gemiddeld heldere presentatie, een wat analytische weergave en minder dan gemiddeld een nadruk op de bass. Dit vrij 'pure en heldere' geluid maakt deze in-ears populair onder 'audio-puristen en liefhebbers', zij maken een aanzienlijk deel van de positieve reviews over deze in-ears.
Dat de in-ears op zich goed zijn, moge duidelijk zijn, maar wat (de allesbehalve gemiddelde) liefhebbers goed vinden, hoeft nog niet per sé goed te klinken in jouw oren (dubbel ;) )
En dat is zeker iets om bij het lezen van reviews online rekening mee te houden :)

P.S. Overigens: de Steelseries Flux heeft een beetje meer bass dan de hifiman en vsonic en klinkt iets soepeler en minder 'clean', voor velen die een licht analytisch geluid zoeken dat urenlang comfortabel is dat een soort van 'sweet-spot' die de Flux weet te vinden. Then again: betekend nog niet dat deze in-ear voor ieder even lekker luistert.
Verder geven de kabels vrij veel geluid, iets dat op de motor waarschijnlijk niet erg handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik zit met een ietwat vreemd probleem met mijn philips in ear dopjes. Het gaat hier om de SHE9850 die ik al een aantal jaar heb. Tot op heden functioneerden ze altijd goed, maar ik vraag me af of ze nu werkelijk stuk zijn of dat er iets anders aan de hand is. Het volgende is namelijk het geval:

Stemmen in muziek hoor ik niet meer goed, tenzij het refrein afspeelt. Bas is ook weg. Het lijkt net of ik een bepaalde equilizer preset heb gekozen. Ik luisteren voornamelijk muziek op mijn telefoon (nexus 5) waarop een equalizer app staat (DSP manager). Daar heb ik de bassweergave verhoogd waardoor de oordopjes nog beter gingen klinken. Ik dacht dat ik de speakertjes in dopjes aan gort had geholpen, omdat de bas te hoog stond. Helemaal toen ik andere dopjes ging proberen die wel gewoon goed werken. Echter, als ik de philips dopjes in een ander apparaat plaats dan krijg ik wel goed geluid, maar alleen als ik de plug drie kwart in de laptop (in dit geval) plaats. Dan is de bassweergave weer goed. Ik heb dus geprobeerd wat aan de kabel te draaien, omdat ik vermoed dat er kabelbreuk is, maar geen enkele reactie.

Ik kan dus niet pinpointen waar het aan ligt. Grote kans dat de dopjes kapot zijn, want er valt niets in te stellen aan een stel simpele oordopjes.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Younes schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:59:
Ik zit met een ietwat vreemd probleem met mijn philips in ear dopjes. Het gaat hier om de SHE9850 die ik al een aantal jaar heb. Tot op heden functioneerden ze altijd goed, maar ik vraag me af of ze nu werkelijk stuk zijn of dat er iets anders aan de hand is. Het volgende is namelijk het geval:

Stemmen in muziek hoor ik niet meer goed, tenzij het refrein afspeelt. Bas is ook weg. Het lijkt net of ik een bepaalde equilizer preset heb gekozen. Ik luisteren voornamelijk muziek op mijn telefoon (nexus 5) waarop een equalizer app staat (DSP manager). Daar heb ik de bassweergave verhoogd waardoor de oordopjes nog beter gingen klinken. Ik dacht dat ik de speakertjes in dopjes aan gort had geholpen, omdat de bas te hoog stond. Helemaal toen ik andere dopjes ging proberen die wel gewoon goed werken. Echter, als ik de philips dopjes in een ander apparaat plaats dan krijg ik wel goed geluid, maar alleen als ik de plug drie kwart in de laptop (in dit geval) plaats. Dan is de bassweergave weer goed. Ik heb dus geprobeerd wat aan de kabel te draaien, omdat ik vermoed dat er kabelbreuk is, maar geen enkele reactie.

Ik kan dus niet pinpointen waar het aan ligt. Grote kans dat de dopjes kapot zijn, want er valt niets in te stellen aan een stel simpele oordopjes.
Dan verwijder je die app en reset je je equalizer settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Frozen schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:39:
[...]

Dan verwijder je die app en reset je je equalizer settings?
Op de laptop werken de dopjes goed mits ik de plug driekwart in de laptop steek. Helemaal erin (zoals het hoort, dan krijg ik dezelfde waardeloze geluidsweergave.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Younes schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:42:
[...]

Op de laptop werken de dopjes goed mits ik de plug driekwart in de laptop steek. Helemaal erin (zoals het hoort, dan krijg ik dezelfde waardeloze geluidsweergave.
Je kunt er vanuit gaan dat je een draadbreukje of sluiting hebt, waardoor er een kanaal wegvalt. Wanneer je de plug driekwart in je laptop steekt komen de polen op de stekker waarschijnlijk precies zo uit dat je zonder sluiting mono-geluid over kan brengen naar je oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

NinjaTuna schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:50:
[...]

Je kunt er vanuit gaan dat je een draadbreukje of sluiting hebt, waardoor er een kanaal wegvalt. Wanneer je de plug driekwart in je laptop steekt komen de polen op de stekker waarschijnlijk precies zo uit dat je zonder sluiting mono-geluid over kan brengen naar je oortjes.
Klopt. Het is inderdaad een kwestie van kabelbreuk, want als ik nogmaals probeer aan de kabel te draaien en te friemelen dan heb ik ineens wel goed geluid. Geen pretje om zo te luisteren. Is zoiets wel te fixen? Zonde, want de dopjes klinken echt goed en doen het gewoon nog.

Edit:

Kabelbreuk zit naar alle waarschijnlijkheid bij de plug.

[ Voor 4% gewijzigd door Younes op 08-04-2014 17:28 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Je had geen garantie meer geloof ik he?
Als je weet waar de kabelbreuk zit, en dan bij voorkeur als hij vlak bij de plug zit, kun je de plug afknippen en een nieuwe er aan solderen. Is een ontzettend gedoe, maar het kan wel. Ik heb inmiddels twee koptelefoons gefikst op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Nope, geen garantie meer. Ik heb al een linkje gevonden om het te fixen, maar in dat voorbeeld zijn de kabels dikker. Ik heb al eens eerder, de dunne kabel van oordopjes ontmanteld, maar daar daar is het koperdraad erg dun. Veel gepriegel inderdaad. Ik ga het eens uitproberen.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Okee heren ik moet zeggen dat jullie het hele lichte ruisje wel te horen is als er eventjes zachte muziek speelt. Zodra er muziek speelt valt het echter niet meer op. Ik stoor me er dus niet aan.

Momenteel staat alles op stock met alleen extrs treble aangevinkt. Bass is precies goed, mids zijn prachtig en highs zijn strak.

De oortjes hebben een warme feeling.

Kabeltjes hebben een goede dikte en de bouwkwaliteit is erg goed.

Ook is het geluid al redelijk hard bij "lage volumes". Aka gewoon dat volume softwarematig een paar dba naar beneden gooien. Aanrader? Voor die 34 euro zeker!

Bluepenguin, je moet deze imo gewoon in je collectie hebben. Ze hebben een fijne eigen sound die nog beter wordt nadat ik ze heb laten inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Nadat mijn Sennheiser CX-300II voor de 5e keer kapot zijn gegaan ben ik opzoek naar iets nieuws. Ze zullen gebruikt worden met een Nokia Lumia 920 en een Zune HD, en incidenteel een Microsoft Surface 2

De CX-300II, Ben wel te spreken over de isolatie en de geluidskwaliteit. Alleen het constant kapot gaan is een punt van ergernis. Verder is de Y-vorm niet perse een pluspunt.
• In-ears of oordopjes?
In-ears
Ik wil een natuurlijk geluid, dus geen setjes die de bass erg boosten ofzo.
Rock, denk aan Grunge, Britpop, Alternative (Pearl Jam, Nirvana, Oasis,) Maar ook akoustisch (Damien Jurado, Jack Johnson) Verder luister ik afentoe naar wat rap, maar dit is incidenteel.
Onderweg op de fiets, en in het OV
Neen.
• Wat is het budget?
40/50 is mijn max, zou erg graag wat onder blijven.
Een levensduur van iets langer dan de Sennheisers zou mooi meegenomen zijn.

Ik heb veel positieve geluiden over de Soundmagic's gehoord, alleen zijn ze via de PW matig verkrijgbaar. Ook vroeg ik me af of de modellen met microfoon merkbaar minder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik heb mijn CX300 (1e generatie) vervangen door de Vsonic VSD1, zie voor foto's en specs http://r.ebay.com/RI83Qw
Ik heb deze inears niet bij deze verkoper gekocht maar je kunt hier wel goed zien hoe ze eruit zien.
Reviews zijn er ook genoeg te vinden en voor ongeveer 30 euro zijn het prima dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hier staat mijn review heren, ik ben erg tevreden voor de 34 euro met mijn beyers.
productreview: Beyerdynamic DTX 71 iE (Rood) review door Frozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Bluepenguin schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 01:51:
[...]
Leuk dat je het topic gevonden hebt :) Uiteraard kun je hier ook vragen om advies.

[...]
Als ik het goed begrijp zoek je dus een in-ear die niet teveel uit het oor steekt zogezegd? Verder, zou ik zeggen dat je met alle drie de door jou genoemde in-ears een behoorlijk sterke geluidsisolatie hebt. Ik kan je niet adviseren in hoeverre dat veilig is, maar neem het mee als een afweging zou ik zeggen.
De isolatie van alledrie namelijk behoorlijk fors. En mogelijk meer dan wat veilig is.

[...]

Alledrie staan inderdaad in het algemeen als (erg) goed bekend. Vraag is alleen: passen ze ook bij jouw persoonlijke smaak en de muziekgenres die je luistert?
Om de lijst met 'standaard' vragen uit de TS te quoten om je beter te helpen met passender advies:

[...]
in-ears neem ik aan?

[...]
op de motor (gezien de helm die je noemt), maar daarnaast ook nog bijv. in het OV of op kantoor?

[...]
duidelijk geen :)

[...]

Over het budget, je geeft 100 dollar aan. Betekent dit dat je op het moment in de VS bent of ... ? Daar zijn namelijk andere in-ears beter verkrijgbaar en tegen andere prijzen beschikbaar.

Afhankelijk van wat je persoonlijke smaak is en favoriete muziekgenres kun je heel goed met de genoemde Hifiman / Steelseries / VSonic uitkomen. En andersom ;)
Heel kort gezegd: alledrie hebben een meer dan gemiddeld heldere presentatie, een wat analytische weergave en minder dan gemiddeld een nadruk op de bass. Dit vrij 'pure en heldere' geluid maakt deze in-ears populair onder 'audio-puristen en liefhebbers', zij maken een aanzienlijk deel van de positieve reviews over deze in-ears.
Dat de in-ears op zich goed zijn, moge duidelijk zijn, maar wat (de allesbehalve gemiddelde) liefhebbers goed vinden, hoeft nog niet per sé goed te klinken in jouw oren (dubbel ;) )
En dat is zeker iets om bij het lezen van reviews online rekening mee te houden :)

P.S. Overigens: de Steelseries Flux heeft een beetje meer bass dan de hifiman en vsonic en klinkt iets soepeler en minder 'clean', voor velen die een licht analytisch geluid zoeken dat urenlang comfortabel is dat een soort van 'sweet-spot' die de Flux weet te vinden. Then again: betekend nog niet dat deze in-ear voor ieder even lekker luistert.
Verder geven de kabels vrij veel geluid, iets dat op de motor waarschijnlijk niet erg handig is.
Bedankt voor je reactie :)

Ik zal e.e.a verduidelijken. Ik wilde ze gewoon via ebay / amazon bestellen. Lukt dat niet, dan neemt iemand ze voor mij mee uit de VS. Ik heb een tijdje rondgereden met *uhum* beats audio in ears (zaten bij een HTC-toestel) en ik had het idee dat die behoorlijk goed isoleerden, en dat was geen probleem.

Kabels zullen niet veel bewegen, zit allemaal goed strak in de helm / jas. Waarschijnlijk het belangrijkste, ik luister voornamelijk naar rock en aanverwante muziekgenres. De dopjes wil ik ook op kantoor en in OV gaan gebruiken (en dan is uitsluiten omgeving een pluspunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozen schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:35:
Okee heren ik moet zeggen dat jullie het hele lichte ruisje wel te horen is als er eventjes zachte muziek speelt. Zodra er muziek speelt valt het echter niet meer op. Ik stoor me er dus niet aan.

Momenteel staat alles op stock met alleen extrs treble aangevinkt. Bass is precies goed, mids zijn prachtig en highs zijn strak.

De oortjes hebben een warme feeling.

Kabeltjes hebben een goede dikte en de bouwkwaliteit is erg goed.

Ook is het geluid al redelijk hard bij "lage volumes". Aka gewoon dat volume softwarematig een paar dba naar beneden gooien. Aanrader? Voor die 34 euro zeker!

Bluepenguin, je moet deze imo gewoon in je collectie hebben. Ze hebben een fijne eigen sound die nog beter wordt nadat ik ze heb laten inspelen.
Leuk te lezen dat ze bevallen. Overigens vermaak ik me voorlopig prima met de in-ears die ik nu heb ;)
Misschien dat ik er een keertje naar kijk, maar ik heb zelf een iets andere smaak en voorkeur dan de meeste Beyerdynamics bieden, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bluepenguin schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:17:
[...]

Leuk te lezen dat ze bevallen. Overigens vermaak ik me voorlopig prima met de in-ears die ik nu heb ;)
Misschien dat ik er een keertje naar kijk, maar ik heb zelf een iets andere smaak en voorkeur dan de meeste Beyerdynamics bieden, vandaar.
Ik ben overigens nog wel op zoek naar een impedantieverhogende plug. Ik luister mijn muziek altijd op laag volume en soms hoor ik t ruisje dan. Headfi kon me deze keer helaas niet helpen. Ook ga ik niet met een dikke amp over straat lopen: Frozen in "impedantie-vergrotendeplug"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Frozen schreef op woensdag 09 april 2014 @ 02:20:
[...]

Ik ben overigens nog wel op zoek naar een impedantieverhogende plug. Ik luister mijn muziek altijd op laag volume en soms hoor ik t ruisje dan. Headfi kon me deze keer helaas niet helpen. Ook ga ik niet met een dikke amp over straat lopen: Frozen in "impedantie-vergrotendeplug"
dusty-2011 heeft je volgens mij gewaarschuwd voor problemen met de impedantie.
dusty-2011 in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"

Om zeker te weten of het aan de bron ligt of aan de impedantie van de inears zou je de inears eens kunnen aansluiten op een iPhone 5 of 5s.
Dan ben ik wel benieuwd of je nog steeds problemen met ruis hebt.
De iPhone's staan bekend om hun lage output impedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

HoppyF schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:33:
[...]

dusty-2011 heeft je volgens mij gewaarschuwd voor problemen met de impedantie.
dusty-2011 in "Het Algemene in-ear en oordopjes topic"

Om zeker te weten of het aan de bron ligt of aan de impedantie van de inears zou je de inears eens kunnen aansluiten op een iPhone 5 of 5s.
Dan ben ik wel benieuwd of je nog steeds problemen met ruis hebt.
De iPhone's staan bekend om hun lage output impedantie.
Ik heb ze beide niet, en ja hij heeft me gewaarschuwd. Ik heb toch ook nooit gezegd dat hij dst niet gedaan heeft?
Ik heb het probleem niet met mijn denon headset of mn 16 ohm sonys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ik heb al enige tijd Apple ear pods. Nu ben ik niet heel erg tevreden over de bass van de ear pods, daarom wil ik graag nieuwe in-ears gaan kopen.

De Apple ear pods. Ze bevallen goed, allen vind ik de bass niet goed klinken.
• In-ears of oordopjes?
Oordopjes
Wat mij betreft mag de lage toon wel wat meer aanwezig zijn.
Meestal luister ik naar house (progressive, deep). Zo af en toe wil ik ook nog wel eens wat Coldplay opzetten.
Op mijn werk en thuis.
Nee.
• Wat is het budget?
100.
Ze mogen er wat mij betreft ook nog wel leuk uitzien.

Welke in-ears zouden jullie mij aanbevelen?

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richi E. schreef op donderdag 10 april 2014 @ 07:04:
Ik heb al enige tijd Apple ear pods. Nu ben ik niet heel erg tevreden over de bass van de ear pods, daarom wil ik graag nieuwe in-ears gaan kopen.

De Apple ear pods. Ze bevallen goed, allen vind ik de bass niet goed klinken.
• In-ears of oordopjes?
Oordopjes
Wat mij betreft mag de lage toon wel wat meer aanwezig zijn.
Meestal luister ik naar house (progressive, deep). Zo af en toe wil ik ook nog wel eens wat Coldplay opzetten.
Op mijn werk en thuis.
Nee.
• Wat is het budget?
100.
Ze mogen er wat mij betreft ook nog wel leuk uitzien.

Welke in-ears zouden jullie mij aanbevelen?
Richi, je geeft eerst aan oordopjes te zoeken, daarna dat je in-ears zoekt?

Als je de aanwezigheid van lage tonen mist, dan kun je mogelijk voor 100 euro een oordopje vinden dat meer bass heeft en tegelijkertijd een verbetering geeft in de geluidskwaliteit.
Aan de andere kant, het is ook mogelijk dat je zogezegd 'impact' van de bass mist: een volle en rijk klinkende bass. Is dat wat je bedoelt?

Earpods zijn zeker niet verkeerd, maar door het ontwerp van oordopjes heb je simpelweg een gelimiteerde 'maximale' hoeveelheid bass en hoe rijk/vol deze kan klinken zonder dat het hoog en midden niet 'goed' meer worden weergegeven. In-ears sluiten veel meer aan bij de gehoorgang en kunnen door dit afsluiten (seal genoemd) een rijker en voller geluid geven over het hele tonen-bereik. Zowel laag, midden als hoog kunnen bij een goede in-ear daardoor duidelijk beter uit de verf komen.

Mocht je graag oordopjes willen (ipv in-ears) dan zou ik je niet voor dat bedrag een bijpassende oordop kunnen aanraden. Voorbij een euro of 30 heb je simpelweg te weinig meerwaarde voor het extra geld.
Neemt niet weg dat we zeker wel voor je willen kijken daarnaar :)

Geniet van je muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Frozen schreef op donderdag 10 april 2014 @ 01:05:
[...]

Ik heb ze beide niet, en ja hij heeft me gewaarschuwd. Ik heb toch ook nooit gezegd dat hij dst niet gedaan heeft?
Ik heb het probleem niet met mijn denon headset of mn 16 ohm sonys.
Je zegt zelf dit:
Echter is er wel een heel licht ruisje te horen op het moment dat er een heel zacht stukje in je muziek voorkomt. Ook klinken de oortjes volumewijs wat luider bij een laag volume dan de meeste andere oortjes. Dit komt door de lage impedantie van 12 ohm, die bij de meeste andere oortjes ongeveer 16 ohm is.

Waar ik dus benieuwd naar ben is of je ruis probleem met de Beyerdynamic's opgelost is als je deze als proef, even aansluit op een iPhone 5 of 5s. Er zal vast wel iemand in je omgeving zijn die er eentje heeft.

Dat je het probleem niet hebt met een Denon headset of 16 Ohm Sony kan best zijn.
Het probleem ligt niet aan de Beyerdynamic's maar eerder aan de bron die niet goed overweg kan met een lage impedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

HoppyF schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:57:
[...]

Je zegt zelf dit:
Echter is er wel een heel licht ruisje te horen op het moment dat er een heel zacht stukje in je muziek voorkomt. Ook klinken de oortjes volumewijs wat luider bij een laag volume dan de meeste andere oortjes. Dit komt door de lage impedantie van 12 ohm, die bij de meeste andere oortjes ongeveer 16 ohm is.

Waar ik dus benieuwd naar ben is of je ruis probleem met de Beyerdynamic's opgelost is als je deze als proef, even aansluit op een iPhone 5 of 5s. Er zal vast wel iemand in je omgeving zijn die er eentje heeft.

Dat je het probleem niet hebt met een Denon headset of 16 Ohm Sony kan best zijn.
Het probleem ligt niet aan de Beyerdynamic's maar eerder aan de bron die niet goed overweg kan met een lage impedantie.
Het ligt aan allebei Aan de combinatie. Ik zal dat duidelijker in mijn review vermelden. Bedankt.

Ik ken overigens maar 1 iemand met een iphone 5 en diegene spreek ik amper, dus dat gaat hem niet worden. Wel is er een andere tweaker zo vriendelijk geweest mij een impedantieverhogende plug aan te bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 10-04-2014 17:55 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste

Let op:
Voor (goedkope) volledig draadloze in ears: [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie