• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
soccerroos schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:59:
[...]

mijne ook maar wat ik nu allemaal lees en hoor ga ik dit jaar geen fifa maar kopen.
Ook ongelooflijk dat ze commentaar na 5 jaar nog niet eens beter gemaakt hebben.
Aan het commentaar heb ik mij echter nog nooit aan gestoord. Dat het niet netjes is voor zo'n groot bedrijf van het kaliber EA klopt zeker. dat moet gewoon goed zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Metalbuster op 26-09-2013 12:04 ]

• Ralluff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 11:03
Ligt bij jullie ook ultimate team eruit?

• Jaap.
  • Laatst online: 00:21
Vraagje:

Ik heb Fifa 14 bij bol.com besteld en deze zou vandaag binnen moeten komen. Nu zag ik afgelopen week dat je bij origin ook de ultimate edition los van de game kon bestellen (prijs €10,-), echter kan ik deze nu niet meer weervinden in de origin store?

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Volgens mij bedoel je daarmee 4 FUT packs. Misschien kan dat als upgrade, zoals bij Simcity ook kan?
Maar in ieder geval zijn er ook websites waar je deze packs voor 4 euro koopt.

...

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:56
JapieTalent schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:16:
Vraagje:

Ik heb Fifa 14 bij bol.com besteld en deze zou vandaag binnen moeten komen. Nu zag ik afgelopen week dat je bij origin ook de ultimate edition los van de game kon bestellen (prijs €10,-), echter kan ik deze nu niet meer weervinden in de origin store?
Volgens mij was dat een tijdelijke aanbieding. Anyways, ik heb hem wel :)

• Jaap.
Luxicon schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:34:
Volgens mij bedoel je daarmee 4 FUT packs. Misschien kan dat als upgrade, zoals bij Simcity ook kan?
Maar in ieder geval zijn er ook websites waar je deze packs voor 4 euro koopt.
Nee ik bedoel de ultimate edition, waarbij je oa. 24 weken lang elke maandag een goldpack krijgt.
chengbondkwok schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:41:
[...]

Volgens mij was dat een tijdelijke aanbieding. Anyways, ik heb hem wel :)
Congrats, wel jammer voor mij. Had ik die dan toen al moeten kopen, los van de normale Fifa of heb jij beide via origin besteld?

• chengbondkwok
JapieTalent schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:03:
[...]

Nee ik bedoel de ultimate edition, waarbij je oa. 24 weken lang elke maandag een goldpack krijgt.

[...]

Congrats, wel jammer voor mij. Had ik die dan toen al moeten kopen, los van de normale Fifa of heb jij beide via origin besteld?
Ik had op 10 september via Cdkeyhouse Fifa 14 normaal besteld, en via Origin ook op 10 september de upgrade gekocht. Ik kon het eerst niet vinden in mijn bibliotheek, maar na de installatie van Fifa 14 werd de upgrade automatisch toegepast.

• Jaap.
chengbondkwok schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:17:
[...]

Ik had op 10 september via Cdkeyhouse Fifa 14 normaal besteld, en via Origin ook op 10 september de upgrade gekocht. Ik kon het eerst niet vinden in mijn bibliotheek, maar na de installatie van Fifa 14 werd de upgrade automatisch toegepast.
Damn, had ik dat dus ook maar gedaan.. Nou ja, helaas.. Ook their loss; toch een tientje minder inkomsten ;-)
Als die postbode nou eens door zou lopen...

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Stomme vraag, maar wat is (in een notendop) ultimate team nou eigenlijk? Kun je dat vergelijken met de career mode?

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
DJH schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:44:
Stomme vraag, maar wat is (in een notendop) ultimate team nou eigenlijk? Kun je dat vergelijken met de career mode?
Spelen met een team dat je samensteld aan de hand van voetbalplaatjes ;)
Die voetbal plaatjes koop je in pakjes of op de FIFA "marktplaats"

Steam: McKluit

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

DJH schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:44:
Het is een soort kaartenspel waarbij je kaarten kunt ruilen en daarmee een team kunt samenstellen. Om coins te verdienen kun je simpelweg slim ruilen of gewoon wedstrijden spelen.

Je kunt je team helemaal afstellen met 'consumable' kaarten, daarmee kun je dus managers kopen, attributen van spelers tijdelijk omhoog gooien, fitness kaarten, en ga zo door.

Ook is team chemistry belangrijk, spelers uit dezelfde land , club of competitie zullen een klik krijgen. Als dat bij iedere speler zo is, dan heb je een hoge chemistry waardoor ze beter presteren, als dat laag is, dan zullen de spelers slecht presteren. Zo kun je dus vele combinaties maken.

Maar er is speciaal een [Multi] Fifa 14 Ultimate Team topic voor aangemaakt, vraag het daar maar.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrisjuh_15

Facta non verba

Beetje raar dit: ik heb mijn Creation Centre team uit FIFA13 omgezet naar een FIFA14 team. Nu klik ik in de webapp op de share knop maar ik krijg met geen enkele mogelijkheid een link om te delen en ik kan hem ook niet op Facebook delen...

Toch jammer aangezien ik het team met mijn vrienden wil delen en op de Facebook pagina van m'n voetbalteam wil zetten...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu uurtje gespeeld, zit er hard over na te denken hem morgen weer terug te brengen.

Elke freaking irritatie uit Fifa 13 zit er gewoon nog in, lompe 'ik blijf staan om de bal aan te nemen', de 'ik stop met sprinten als verdediger', de 'altijd over de zijlijn als je de bal pakt', en nog steeds die debiele tussenschermen bij wissels.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

SinergyX schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:44:
Nu uurtje gespeeld, zit er hard over na te denken hem morgen weer terug te brengen.

Elke freaking irritatie uit Fifa 13 zit er gewoon nog in, lompe 'ik blijf staan om de bal aan te nemen', de 'ik stop met sprinten als verdediger', de 'altijd over de zijlijn als je de bal pakt', en nog steeds die debiele tussenschermen bij wissels.
Idd, herkenbaar. Zelf vind ik de menu's als je het spel start vett irritant (net als alle voorgaande versies). Kies taal > zie een animatie > druk op start > kies profiel > weet je het zeker? (met focus op nee) (stel je voor he, dat je er per ongeluk een verkeerd profiel aanklinkt :P) (de meerderheid zal toch maar 1 profiel hebben) > Melding: profiel geladen > Oke.

Daarna hoofdmenu > kies career mode > weet je het zeker? > kies profiel > weet je zeker dat je deze wilt laden?

Ik formateer geen harde schijf ofzo man, damn, al die controlevragen 8)7 Wat ze nodig hebben is een goeie UI designer, die een keer logisch nadenkt. Potentioneel kan het zo'n vette game zijn, maar zoveel steekjes laten vallen. Ben eigenlijk wel "blij" dat de gemiddelde cijfers een keer wat minder zijn. Hopelijk schud dat ze eens wakker.

Pluspunt is natuurlijk wel dat je Cambuur kunt kiezen nu :D meteen Heerenveen even ingemaakt.

ps thanks voor de info over FUT :)

[ Voor 14% gewijzigd door DJH op 26-09-2013 17:04 ]

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:54
DJH schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:01:
[...]

Pluspunt is natuurlijk wel dat je Cambuur kunt kiezen nu :D meteen Heerenveen even ingemaakt.
Tja dat kan ook alleen maar op de computer.

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47
iemand nog meer last met de PS3 versie dat fifa even start tot na het PS move stuk en dan kapt ie ermee met fout 80010514 ,

en blijkbaar ben ik niet de enige : http://www.onlinewelten.c...ruckelnden-menues-123350/

EDIT : HIJ DOET HET ALS JE INTERNET OP DE PS3 uitzet zal dus een server issue zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door jenpet op 26-09-2013 17:59 ]

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47
nvm al opgelost door het internet uit te zetten op de PS3 .

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

• chengbondkwok
GerbenKwakkel schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:59:
Dus op de PC is de final versie stroperig/traag vergeleken console versies?
Kan een andere PC-speler dit bevestigen? Want ik heb net bij een vriend op de PS3 gespeeld, en daar gaat de boel inderdaad wat sneller. Ik wil namelijk weten of dit aan Fifa ligt of aan m'n PC.

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:49
chengbondkwok schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:28:
[...]

Kan een andere PC-speler dit bevestigen? Want ik heb net bij een vriend op de PS3 gespeeld, en daar gaat de boel inderdaad wat sneller. Ik wil namelijk weten of dit aan Fifa ligt of aan m'n PC.
Nee dit is niet zo. De PC en de huidige console versies zijn hetzelfde. Fifa 14 voor next gen (lees vooral PS4 momenteel) zal wel vloeiender lopen vanwege de nieuwe engine. Het zal er ook beter uitzien. Volgend jaar zal dit waarschijnlijk wel naar de PC komen.

• chengbondkwok
Arwintju schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:41:
[...]

Nee dit is niet zo. De PC en de huidige console versies zijn hetzelfde. Fifa 14 voor next gen (lees vooral PS4 momenteel) zal wel vloeiender lopen vanwege de nieuwe engine. Het zal er ook beter uitzien. Volgend jaar zal dit waarschijnlijk wel naar de PC komen.
Maar heb jij de PC versie? Want de verschil in gameplay van de PC-versie en de PS3 versie is echt goed merkbaar. De demo was traag en stroperig bij mij (en anderen), en ik hoopte dat dit bij de final versie werd aangepakt. Maar er zit echt een merkbaar verschil in de snelheid.
Luxicon schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:58:
Hadden jullie ook dat het menu al zo traag is? Ik bedoel dat het overkomt dat de frames per second gewoon veels te laag is? Ik heb niet gezien hoeveel deze nou echt is. FIFA 12 speelde erg soepel en snel op veel oudere hardware met de hoogste instellingen (missschien zonder AA). FIFA 14 demo is alles traag, met automatisch de laagste instellingen aan (m.u.v. resolutie, zonder AA). Grafisch precies hetzelfde.
De interface (menu's) zijn juist hartstikke soepel, echt vloeiend. Het spelen van een potje is traag,

[ Voor 32% gewijzigd door chengbondkwok op 26-09-2013 19:02 ]

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Hadden jullie ook dat het menu al zo traag is? Ik bedoel dat het overkomt dat de frames per second gewoon veels te laag is? Ik heb niet gezien hoeveel deze nou echt is. FIFA 12 speelde erg soepel en snel op veel oudere hardware met de hoogste instellingen (missschien zonder AA). FIFA 14 demo is alles traag, met automatisch de laagste instellingen aan (m.u.v. resolutie, zonder AA). Grafisch precies hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 26-09-2013 18:59 ]

...

• Eriko1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 23:14
Weet iemand iets van de Ps3 naar Ps4 upgrade... Zit er een voucher bij de Ps3 versie die dit mogelijk maakt, Wil eigenlijk wel heel graag spelen, maar heb geen zin om 2x volle mep te betalen

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Eriko1 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:07:
Weet iemand iets van de Ps3 naar Ps4 upgrade... Zit er een voucher bij de Ps3 versie die dit mogelijk maakt, Wil eigenlijk wel heel graag spelen, maar heb geen zin om 2x volle mep te betalen
Het zit gekoppeld aan je origin/playstation network account. Deze heeft natuurlijk de PS3 game gekoppeld, dus als je dan de PS4 hieraan koppelt door het spel te starten dan gaat dit vanzelf.

Ups, je hebt het over het kopen dan de game. Nope, dit is gereld op winkelniveau. Informeer bij de gameshop zal ik zeggen. ;)

• Eriko1
  • Laatst online: 04-09 23:14
BinaryRun schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:17:
[...]

Het zit gekoppeld aan je origin/playstation network account. Deze heeft natuurlijk de PS3 game gekoppeld, dus als je dan de PS4 hieraan koppelt door het spel te starten dan gaat dit vanzelf.

Ups, je hebt het over het kopen dan de game. Nope, dit is gereld op winkelniveau. Informeer bij de gameshop zal ik zeggen. ;)
Okee, weet iemand reeds een winkel, kan zo op de sites van de (web) winkels niks vinden:(

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Bij GameMania hebben ze een inruilactie voor oa FIFA14.
PS3 versie inleveren en €20 bijlappen voor de PS4 versie.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
fifa 14 is duidelijk weer pacewhoring.. net 3 games in FUT gedaan en alleen maar pace noobs.
Als je op het goede moment de bal beetje vooruit doet zodat je sprint dan zit je zo voorbij iemand.

Balletje over verdedigers is ook zo flawed, ookal probeer je te sprinten dan loopt die verdediger nog altijd domweg achteruit en is hij natuurlijk kansloos.

zoveel slechte dingen in fifa 14.. jammer dat ik er 30 euro voor betaald heb, is nog geen 15 euro waard. Zeker in vergelijking met andere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 14:05
SmokingCrop schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:00:
fifa 14 is duidelijk weer pacewhoring.. net 3 games in FUT gedaan en alleen maar pace noobs.
Als je op het goede moment de bal beetje vooruit doet zodat je sprint dan zit je zo voorbij iemand.

Balletje over verdedigers is ook zo flawed, ookal probeer je te sprinten dan loopt die verdediger nog altijd domweg achteruit en is hij natuurlijk kansloos.

zoveel slechte dingen in fifa 14.. jammer dat ik er 30 euro voor betaald heb, is nog geen 15 euro waard. Zeker in vergelijking met andere spellen.
Balletje over verdedigers? dan hebben die verdedigers heel weinig pace.
Ik speelde met kaboul en koscielny(redelijk snel) tegen huntelaar en mandzukic(ongeveer evensnel) en mijn verdedigers pakte elke steekbal gewoon af hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Wie heeft er op de PS3 nog meer last van verschrikkelijke lag in de menu's? Zoals de carreer mode is echt onspeelbaar. Het switchen van 1 speler duurt gewoon echt 10 seconden.

Als dit niet snel opgelost wordt switch ik echt over naar de PC versie...

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
GerbenKwakkel schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:08:
Wie heeft er op de PS3 nog meer last van verschrikkelijke lag in de menu's? Zoals de carreer mode is echt onspeelbaar. Het switchen van 1 speler duurt gewoon echt 10 seconden.

Yep :(

niet te doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
jarti66 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 01:38:
[...]
Balletje over verdedigers? dan hebben die verdedigers heel weinig pace.
Ik speelde met kaboul en koscielny(redelijk snel) tegen huntelaar en mandzukic(ongeveer evensnel) en mijn verdedigers pakte elke steekbal gewoon af hoor.
Dit gebeurde niet elke keer, maar soms waren die verdedigers gewoon zo dom van niet te lopen wanneer ik het zei.. "loopt" hij zo domweg nog achteruit ipv van al vast de aanvaller voorbij te zijn zoals ik zei..
en 70+ pace is nu niet bepaald traag..

Het spel zit gewoon vol bugs en onvolmaaktheden en eigenlijk was dit ook wel te verwachten.. Fifa spelen terwijl er een next gen uitkomt = vragen om problemen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Vindt het counter gehalte wel beter getemperd in deze versie, oogt wel traag allemaal maar dat is even wennen denk ik. Schieten is afwisselender en mooier. en vechten voor de bal ziet er beter uit.

Verder is er bedroevend weinig veranderd. haast een kopie van 13.
En vind ik het grafisch helemaal geen verbetering, integendeel.

van de zotte dat ze hier 56 euro voor vragen.
Ik kan op mijn werk ook niet voor dezelfde prijs (nieuwwaarde destijds Golf 6) een Golf 7 verkopen die identiek is aan de Golf 6 met enkel een verandering in bouwjaar.

Ga me ongetwijfeld best vermaken met dit spel, maar prijstechnisch klopt er geen hout van en zie ik het bijna als vorm van oplichting.

Co-op season 2 vs 2 werkte gisteravond niet (xdoos), meer mensen last van? of lag het aan de internetverbinding van een vriend van mij, die lagde erover.

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:32
heel veel dingen zijn idd gekopieerd van Fifa13..
dat wanneer een bal los rolt.. mijn speler niet naar toe loopt..maar tegenstander wel
in de weg lopen soms, zitten nog wel meer frustraties in

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:52

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ben even in dubio over het aanschaffen van fifa14. Ik wil hem graag op de PS4 spelen. Maar zijn er in Nederland opties dat als je de PS3 versie aanschaft je daarna voor een kleine meerprijs op de PS4 de digital download kan aanschaffen?

Heb op google eigenlijk vanalles gezocht. Maar de playstation site geeft me niet veel meer info. Op de site van EA zelf staat alleen info over Engelse??? gameshops. Maar hoe zit het nu in Nederland? Graag een antwoord met bron erbij die te vertrouwen is

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tijdens de early access had ik daar fucking last van.. Nu gelukkig met de retail versie minder.

Moet je eens kijken op 5:32.. wat een trage kut menu.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=10tbuc1rrL4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Gister avond een season wedstrijd gespeeld, o wat een bugs.... De bal rolt voorbij de verdediging, de verderdiger er achteraan, richting de keeper. De keeper doet NIKS, bal rolt bijna het doel binnen wanneer de verdediger op het laatste moment nog een actie maakt om de bal weg te tikken.. en de keeper? Die blokkeert nog eens de bal @!?#%&$#&%@&!#^@!

Het tikken verloopt overigens traag, even snel combinaties maken zit er niet. De spelers doen er te lang over om even te draaien of snel te pasen..

Wat me overigens opviel is dat hoge steek pasen altijd aan komen, de verdedigers waren bij mij altijd te laat met bewegen waardoor een spits een vrije loop had..

Ook de aannamens zijn om te huilen, ik gooi uit ipv dat een speler aanneemt lijkt het wel een muur. De bal kaatst gewoon weg!

Uitgaande dat er snel fixes uitkomen, blijf ik mijn hoop houden..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Niet online
beyazz06 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:45:
Gister avond een season wedstrijd gespeeld, o wat een bugs.... De bal rolt voorbij de verdediging, de verderdiger er achteraan, richting de keeper. De keeper doet NIKS, bal rolt bijna het doel binnen wanneer de verdediger op het laatste moment nog een actie maakt om de bal weg te tikken.. en de keeper? Die blokkeert nog eens de bal @!?#%&$#&%@&!#^@!

Het tikken verloopt overigens traag, even snel combinaties maken zit er niet. De spelers doen er te lang over om even te draaien of snel te pasen..

Wat me overigens opviel is dat hoge steek pasen altijd aan komen, de verdedigers waren bij mij altijd te laat met bewegen waardoor een spits een vrije loop had..

Ook de aannamens zijn om te huilen, ik gooi uit ipv dat een speler aanneemt lijkt het wel een muur. De bal kaatst gewoon weg!

Uitgaande dat er snel fixes uitkomen, blijf ik mijn hoop houden..................
Jaaa dat ook al pfff wat een elende :X
Zelfs op Semiprof is het niet te doen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben het met bovenstaande eens dat veel ergernissen van fifa 13 nog steeds aanwezig zijn zoals de 45/90min goals, ballen die na een tackle te vaak perfect bij de tegenstander of zijlijn eindigen of als een spits/vleugel is uitgebroken de kans verdwijnt door het geduw en getrek van de cpu die kennelijk harder kan rennen, voor hetzelfde geintje zou bij mij een gele kaart gegeven worden.

Overigens zag ik zojuist Cavani richting een open ruimte rennen (niet buitenspel), dus ik trap een hoge steekpas richting hem, draait hij zich op het moment van de trap opeens om en blijft gehurkt stilstaan. Niet bepaald motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Same op Xbox 360.

Gisteren toch nog eens nagedacht en Fifa 14 in huis gehaald. Moet zeggen dat ik er best weer veel plezier aan beleef. Ondanks dat het transfersysteem flink op de schop is gegaan weet ik wel een beetje welke spelers ik binnen moet halen en welke niet. Wel is het zo dat je afhankelijker dan ooit bent van je scouts, waar ik op zich wel over te spreken ben.

Wat wel vreemd was dat gisteren de CPU de bal terugspeelde op de keeper en die stil bleef staan, eigen goal tot gevolg ;(

[ Voor 38% gewijzigd door CR1691 op 27-09-2013 11:37 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik 5 FUT-wedstrijden gespeeld en 5 2vs2 co-op wedstrijden. Over het algemeen zijn mijn persoonlijke bevindingen lang niet zo negatief als de gemiddelde reacties hier op dit forum. Het was wel even wennen, maar ik ben nu wel degelijk van mening dat Fifa 14 lekkerder speelt dan Fifa 13. Wanneer ik een mooie aanval opzet heb ik ook echt het gevoel die aanval zelf gecreëerd te hebben. In Fifa 13 was het meer van hetzelfde.

Tevens heb ik mijn playstation 4 al ge-preorderd en daarom ruil ik in november mijn ps3 exemplaar in voor een ps4 variant. Dit is, tot nu toe alleen nog, mogelijk bij de Gamemania voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
of je kijkt gewoon op sofifa.com :+
vind die nieuwe scout/transfer maar niets..

misschien dat ik wel gewoon terug fifa 13 ga spelen, lol.. en hopen op goede patches.
Maar eerst nog eens fifa 14 proberen in career voor meerdere matches, misschien dat die errors me daar minder ergeren. Online is het gewoon zeer irritant als je door fouten in het spel een goal achter staat..

[ Voor 38% gewijzigd door SmokingCrop op 27-09-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb nog een code over voor 360 versie:

Football club-content, je ontvangt dan de Adidas-bundel met het all star-team, vreugdedansen, historische clubtenues en prof-boosters.

De eerste die mij een DM stuurt krijgt de code.

En al weg.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Frank1973 op 27-09-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
Ondanks dat het spel trager is, vind ik het wel beter spelen. (PC-versie) Combineren loont zich nu meer en met goed positiespel en op het goede moment de steekpass geven, zorgt voor goede kansen.

Zo heb ik 2 seasons potjes gespeeld met 2-0 en 6-0 gewonnen. De tegenstander kon niet goed verdedigen en probeerde vaak mij langs te rushen a-la fifa 13, maar dat werkt hier gewoon niet.

Wel wat opmerkingen over Fifa Pro Clubs:
-Waarom 3 keer pauzeren per wedstrijd? Dit was al genoeg ergernis in fifa 13 en nu ook in clubs...
-Niet meer shirt kunnen kiezen net voor de wedstrijd begint, waardoor wij in het wit tegen een team ook in het wit moesten spelen (was een chaos)
-Je kan niet meer zien voordat je de wedstrijd begint, wie je tegenstander is en met hoeveel man ze spelen.
-Je kan niet meer disconnecten binnen de 5 minuten zonder consequenties, aan de ene kant weer fijn, aan de andere kant weer minder fijn omdat als iemand connectieproblemen heeft, dan zit je met de gebakken peren.
-BUGS: bevriezen van de speler die de vrije trap moet nemen, een speler van de TEGENSTANDER die de ANY van je team wordt: die gast ging alleen maar eigen goalen maken (echt een bug van jawelste)

Over het algemeen ben ik wel tevreden over het tempo van Fifa 14, maar er zit teveel gemakszucht in. Ik vrees dan ook dat volgend jaar, de PC, een goedkope rooster-update zal zijn van fifa 14, maar waar je wel de volle mep voor mag betalen. Liever brengen ze de Ignite versie ook naar de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Zal EA die trage menu's nog fixen op de PS3? Of zullen ze dit keihard negeren?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb nu ook al een paar keer meegemaakt dat spelers opeens niet meer weten hoe ze een bal moeten aannemen :/ filmpje (scusi voor de vrijdagavond video edits). Die skill games beginnen overigens wel verslavend te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:39
Als er iemand zin heeft in een potje, je mag me altijd toevoegen (pc-versie). :)

Origin naam: Pouck
ninc schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:17:
Ondanks dat het spel trager is, vind ik het wel beter spelen. (PC-versie) Combineren loont zich nu meer en met goed positiespel en op het goede moment de steekpass geven, zorgt voor goede kansen.

Zo heb ik 2 seasons potjes gespeeld met 2-0 en 6-0 gewonnen. De tegenstander kon niet goed verdedigen en probeerde vaak mij langs te rushen a-la fifa 13, maar dat werkt hier gewoon niet.
Hier ben ik het volledig mee eens!

Ook zitten er wel nog enorm veel bugs in de commentaar. (overtreding op je wordt omschreven als overtreding van je; "het staat al heel de wedstrijd gelijk", terwijl je 1-0 voorstaat; etc etc...)

[ Voor 84% gewijzigd door C.QL op 27-09-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
De eerste paar potjes waren leuk, daarna werd alweer snel duidelijk waar de ergernissen en exploits zitten en nu is het spel nog 100 keer erger dan alle voorgaande delen. Bah. Alles gaat zo ontzettend traag waardoor je met normaal spel niet door de verdediging van 11 man in de 16 heen komt. Dus moet alles maar met hoge lobjes. De hele avond alleen maar tegen mensen gespeeld die alles op hoge ballen speelde. Daarna zelf ook gedaan en de ene goal na de andere gemaakt door lobjes. Slaat totaal nergens op, het lijkt wel jeugdvoetbal waarbij iedereen de bal zo hard mogelijk naar voren trapt, en het ergste is dat het nog werkt ook want ballen uit de lucht worden vlekkeloos aangenomen terwijl ballen over de grond de helft van de tijd niet eens aankomen of langs de speler af rollen. En door het trage reageren van de spelers gebeuren er ook de gekste dingen, een bal afpakken is bijna een kansspel want hij tikt eerst tegen de 4 spelers aan die in de buurt staan die nog aan het reageren zijn op de paas die 3 seconden eerder gegeven werd en dus niet controleerbaar zijn. Waar de bal dan terecht komt is gewoon gokken, waardoor het vaak voorkomt dat een speler ineens totaal vrij op goal loopt met de bal terwijl ik hem eigenlijk net de bal afpakte in het middenveld.

Ik heb het wel weer gezien eigenlijk, totale ergernis zo'n potje online, er is geen enkel potje wat een beetje normaal verloopt. Ik wacht wel op de patch.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Waar ik me echt aan irriteer is dat de spelers meestal blijven staan als je een pass geeft..

De FIFA 14 Best young players DB is weer uit, Sofifa al sinds dagen maar deze database heeft fijnere sorteer opties:

http://www.fifafanatic.com/fifa-14-best-young-players/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Bakkali is eigenlijk wel het grootste talent in de carreer mode. Leuk en redelijk te betalen in het begin :)

Verder vind ik het heerlijk spelen. Speel wel alleen tegen AI (Wereldklasse) maar ook daar moet er een idee achter je spel zitten. Met lange ballen of continu gaan voor de steekpass werkt gewoon niet, ik denk dat daar ook veel spelers door gefrustreerd raken. Voor mensen die wat minder met voetbal hebben en gewoon lekker arcade willen is dit misschien een tikje te serieus en lastig.

• NickThissen
De AI gebruikt geen exploits dus je hebt geen idee waar je over praat.

Net een wedstrijd klaar waarbij de tegenstander na een vroege rode kaart vol op de counter over ging. ELKE BAL die hij kreeg werd naar voor geschoten. Het ergste is dat het gewoon werkt en hij zo 4 keer kon scoren omdat het gewoon 50/50 kans is wie de bal krijgt. Ronduit belachelijk, het is een exploit en nu al maakt iedereen er gebruik van. Patch, of dit spel is kapot.

Mijn iRacing profiel

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NickThissen schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:08:

Ik heb het wel weer gezien eigenlijk, totale ergernis zo'n potje online, er is geen enkel potje wat een beetje normaal verloopt. Ik wacht wel op de patch.
Hebben ze ooit echt zulke patches uitgebracht die stukken gameplay verbeteren? Kan ik me laaste 3 series niet herinneren :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Wat een baggerspel is Fifa 14 geworden zeg

Minpunten
* Spelers reageren heel traag en het spel op zich is enorm traag, er zit niks vloeiends in
* Bij balaanname springt bal van de voet, duurt verschrikkelijk lang om bal onder controle te krijgen waarna je de bal kwijt bent
* Verdedigers die vooruit lopen ipv achter de aanvaller te lopen
* Onmogelijke schoten op doel die bijna altijd goal zijn
* Keepers die reageren als de bal al in de goal ligt 8)7
* Persoonlijk minpunt: om skill movs te doen had ik liever de combinatie van L2 + rechterjoystick

Het is te hopen dat er een aantal gameplaypatches komen, maar zoals hierboven al gezegd is dit zeer onwaarschijnlijk. Anders laat ik deze voor wat het is op PS3 en hopen dat PS4-versie veeeeeeeeeeeeel beter is.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 14:40

Frits Flits

SOUND! Designer

Voorheen kon je muziek kiezen bij bijvoorbeeld goals van je team of speler, winst of verlies. Waar zit dat nu? Menu is zo onoverzichtelijk als wat.

specs

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Frits Flits schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:08:
Voorheen kon je muziek kiezen bij bijvoorbeeld goals van je team of speler, winst of verlies. Waar zit dat nu? Menu is zo onoverzichtelijk als wat.
Dat kan gewoon nog hoor.. Goed kijken bij Aanpassen gedeelte, je kunt niet voor niks met je rechter joystick door sub menu's bladeren.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:31
iPodKiller schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:55:
[...]

Dat kan gewoon nog hoor.. Goed kijken bij Aanpassen gedeelte, je kunt niet voor niks met je rechter joystick door sub menu's bladeren.
Ben het wel eens met je laatste opmerking. Lees veel dat zaken niet te vinden zijn, anderzijds vraag ik me af in hoeverre men zelf wel een beetje zoekt en kijkt met welke knoppen je tot welke submenu´s komt etc. Heb alles zelf kunnen vinden op die manier, volgens mij dus kwestie van even wat tijd inplannen en rondneuzen.

Maar er was vast een manier geweest om dit alles inderdaad overzichtelijker te maken.

Zelf ben ik tot nu toe best tevreden over FIFA 14 eigenlijk. Het is geen inmense vooruitgang op 13, maar ik vind het zeker wel een vooruitgang. 13 kon ik soms flink chagrijnig van worden, bij 14 totaal nog niet gehad eerlijk gezegd. Zelf heb ik het idee dat de menu´s in 14 juist toch wel wat vlotter zijn als in 13, voor mijn gevoel was het daar echt een stuk trager allemaal.

Voornamelijk nu nog met FUT bezig, maar straks even lekker een carrière mode starten.

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 17:01
Maditude schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:08:
Wat een baggerspel is Fifa 14 geworden zeg

Minpunten
* Spelers reageren heel traag en het spel op zich is enorm traag, er zit niks vloeiends in
* Bij balaanname springt bal van de voet, duurt verschrikkelijk lang om bal onder controle te krijgen waarna je de bal kwijt bent
* Verdedigers die vooruit lopen ipv achter de aanvaller te lopen
* Onmogelijke schoten op doel die bijna altijd goal zijn
* Keepers die reageren als de bal al in de goal ligt 8)7
* Persoonlijk minpunt: om skill movs te doen had ik liever de combinatie van L2 + rechterjoystick

Het is te hopen dat er een aantal gameplaypatches komen, maar zoals hierboven al gezegd is dit zeer onwaarschijnlijk. Anders laat ik deze voor wat het is op PS3 en hopen dat PS4-versie veeeeeeeeeeeeel beter is.
Ik kan mij grotendeels ook wel in jouw punten vinden.

Wanneer je op passing speelt voelt het spel al wat vlotter aan. Ik moet vooral wennen aan het feit dat het de bal nu minder snel aan je speler plakt bij een pass in de buurt. Je moet soms echt op de bal gaan staan wil je 'm hebben. Daardoor is heel mijn spel een stuk minder secuur, maar dat wordt met verloop van tijd wel beter (hoop ik).

Grootste hekelpunt qua menu's vind ik het rust menu. Voorheen was het op X rammen om door te gaan, nu geeft X je toegang tot teammanagement en moet je O indrukken om het pauze menu te sluiten.

En wat mij in FUT opvalt is het momentum. De keren dat ik voor rust en net voor t eindsignaal een goal tegen krijg... 8)7

• NickThissen
De menu's zijn nog het grootste minpunt inderdaad, wat gaat dat toch traag zeg..... Ik kan er echt niet bij waarom dat nog steeds zo is. Gewoon het team kiezen alleen al, als je 3 keer naar rechts tikt met de stick pikt hij er maar 1 of 2 op. Het voelt gewoon niet responsive, alsof hij elke keer weer opnieuw dingen moet gaan laden. Kan dat niet van tevoren?? Ook een goed voorbeeld: tijdens een wedstrijd in team management menu even bekijken wat voor stats een speler heeft. Probeer eens voor de gein door die pagina's te scrollen. Hij moet letterlijk 3 seconden laden voor hij de volgende pagina laat zien....

Het feit dat je niet meer binnen 5 minuten mag quitten is ook zeer vervelend (maar begrijpelijk want iedereen exploit dat altijd), als je nu tegen iemand komt die enorm veel lag heeft, of iemand met zelfde kleur shirts, dan is het gewoon 90 minuten afzien en kun je er niet onderuit.

Mijn iRacing profiel

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 17:01
FUT spelers met een rode of roze bal moeten ook gebanned worden.

• SmokingCrop
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:26:
De menu's zijn nog het grootste minpunt inderdaad, wat gaat dat toch traag zeg..... Ik kan er echt niet bij waarom dat nog steeds zo is. Gewoon het team kiezen alleen al, als je 3 keer naar rechts tikt met de stick pikt hij er maar 1 of 2 op. Het voelt gewoon niet responsive, alsof hij elke keer weer opnieuw dingen moet gaan laden. Kan dat niet van tevoren?? Ook een goed voorbeeld: tijdens een wedstrijd in team management menu even bekijken wat voor stats een speler heeft. Probeer eens voor de gein door die pagina's te scrollen. Hij moet letterlijk 3 seconden laden voor hij de volgende pagina laat zien....
Dit is op console neem ik aan? Hier heb ik gelukkig op pc geen last van :)

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:03
gisteren fifa maar gehaald voor ps3, begonnen met carriere,
ga gelijk weer terug naar fifa 13, wat een ramp is dit ...

sta je 2-0 voor, krijg je van commentaar te horen dat het nog 0-0 staat ..
verdediging van tegenstander is stuk sneller dan die van mij, staan ook een stuk sneller weer goed in formatie, terwijl mijn team maar niet terug wil gaan en op helft tegenstander blijft hangen ...

schakelen tussen spelers gaat ook niet zo vloeiend zoals bij fifa 13, ik krijg gele/rode kaarten voor beetje aan een shirtje trekken, terwijl de tegenstander dit constant doet ...

PSN: Europhea

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:48
Ik ben ook terug naar Fifa 13, werkelijkwaar Fifa 14 speelt zo sloom als stroop.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Ik vind het vooral ergelijk dat mijn verdedigers geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, terwijl die van de tegenstander meteen goed staan/wegkoppen...

Menu's ben ik wel blij mee. Veel sneller en makkelijker.

[ Voor 16% gewijzigd door triesvan op 28-09-2013 16:47 ]

• Sleehond
Grappig, voor mij is dus FIFA 14 fijner.

FIFA 13 verloor ik alles omdat iedereen altijd maar vol op de snelheid speelde. Nu komt het meer aan op tactiek, passen, 1-2tjes opzetten, steekballen etc.

Het voelt voor mij realistischer aan. Plus naar mijn mening zijn de menu's vlotter als in 13, maar blijkbaar ben ik 1 van de weinige die dat vind? Ik vond de menu's van 13 juist akelig en traag. Maar goed misschien moet ik eens 13 weer proberen om het gevoel te ervaren en er een goed oordeel over te geven...

• SmokingCrop
  • Niet online
Nu kan je ook gewoon pace whoren hoor, gewoon op een bepaalde manier opzij gaan & dan met rechter stick voorbij je mannetje met gemak gaan (door bal voor je uit te spelen)..

nu zijn die steekballen nog meer overpowered dan in fifa 13..

taktiek? nee, gewoon balletje naar voren schieten en 50/50 heb je een schietkans.
In fifa 13 kon je tenminste nog 1-2'tje doen, nu zijn ze te retarded voor de helft van de keer om de bal op een normale manier aan te nemen.. ik heb nooit geen voetbal in een club gespeeld, maar ik kan die simpele ballen zelf nog beter aannemen irl.. :X

wat me ook stoort is dat ze praktisch niet meer normaal kunnen wandelen met de bal, gewoon zo'n vreemde bewegingen dat ze maken..

Ik had dan liever een bugfree (of iets minder bugs) fifa 13 met roster updates gehad en dat ze fifa 14 alleen voor next gen deden. -> en dat voor de helft van de prijs?
Maarja, EA wil gewoon geld maken.

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 28-09-2013 16:52 ]

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
in 4 potjes 10 rode kaarten ofzo.. zowel ik, als tegenstander.. niet eens harde of verkeerde tackle.. in 2013 werden ze te weinig gegeven, maar dit is overdreven..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Als ik de commentaren zo lees, mag ik blij zijn dat ik deze jaar fifa nog niet gekocht heb of zijn de commentaren hier alleen negatief en zijn de positieven aan het spelen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Razenko
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:30:
Als ik de commentaren zo lees, mag ik blij zijn dat ik deze jaar fifa nog niet gekocht heb of zijn de commentaren hier alleen negatief en zijn de positieven aan het spelen?
er zijn ook positieve punten natuurlijk,
je kan nu niet meer 100% op de counter waardoor je met 6-0 wint,
het is nu allemaal tactisch geworden, je moet meer overspelen en goed kijken waar er ruimte zit, veel realistischer, waardoor de wedstrijden ook spannender zijn.

• NickThissen
Razenko schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:53:
[...]

er zijn ook positieve punten natuurlijk,
je kan nu niet meer 100% op de counter waardoor je met 6-0 wint,
het is nu allemaal tactisch geworden, je moet meer overspelen en goed kijken waar er ruimte zit, veel realistischer, waardoor de wedstrijden ook spannender zijn.
Dat ervaar ik dus precies andersom. Ja, het is allemaal tactischer, meer overspelen, kijken waar ruimte zit, etc, klinkt allemaal leuk maar wat je in de praktijk bedoelt is "het is moeilijker". Helaas is het geven van lange ballen niet moeilijker geworden. Resultaat is dat iedereen de makkelijke weg kiest --> gewoon naar voor rammen die bal en we kijken dan wel hoe we verder gaan.

Het echte voetbal spelen is lastiger geworden, maar in plaats van het spel leuker te maken maakt het alles kapot omdat men via de makkelijke weg gaat en de moeilijke ("normale") weg niet eens meer probeert.

Mijn iRacing profiel

• Razenko
NickThissen schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:19:
[...]

Dat ervaar ik dus precies andersom. Ja, het is allemaal tactischer, meer overspelen, kijken waar ruimte zit, etc, klinkt allemaal leuk maar wat je in de praktijk bedoelt is "het is moeilijker". Helaas is het geven van lange ballen niet moeilijker geworden. Resultaat is dat iedereen de makkelijke weg kiest --> gewoon naar voor rammen die bal en we kijken dan wel hoe we verder gaan.

Het echte voetbal spelen is lastiger geworden, maar in plaats van het spel leuker te maken maakt het alles kapot omdat men via de makkelijke weg gaat en de moeilijke ("normale") weg niet eens meer probeert.
hier heb je gelijk in,
maar ik speel dan Carriere mode, hier in zijn mijn team genoten niet snugger genoeg om een hoge/lange bal aan te nemen of er heen te lopen als ze een bal krijgen, dus dat valt dan gelijk weg en ga je maar met korte passes spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Hoe kan ik nieuwste selectie krijgen?

Wil carriere starten maar niet inclusief eriksen en alderweireld bij ajax.

Ook geeft mijn ps3 aan dat fifa 14 maar 22mb is? Alsof ie niet geinstalleerd is, best vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Ik heb vanavond voor het eerst fifa 14 gespeeld, maar dan alleen nog maar met vrienden.... Heel erg wennen dat wel, moet veel preciezer zijn voor mijn gevoel. Ook het kappen gaat trager en het draaien van looprichting ook. Voor mijn gevoel speelt het wel lekkerder (is persoonlijk en op ps3) en vind ik het vooralsnog beter. Speel wel erg slordig nu (zoals iemand voor mij ook al ervoer), aangezien de aannames vaak mislukken.

Ik werd wel helemaal gestoord van buitenspel, voor mijn gevoel gebeurd dit vele malen vaker, is er iets veranderd met de verdediging/aanval? Werkelijk 50% van de schoten van de keeper was buitenspel... Over de andere passen nog maar niet te spreken!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Buitenspel is gewoon om zot van te worden.. elke keer opnieuw op 2 cm buitenspel..
Die passes worden ook zo traag gegeven, dus dat helpt ook al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sleehond schreef op zondag 29 september 2013 @ 00:32:
Hoe kan ik nieuwste selectie krijgen?

Wil carriere starten maar niet inclusief eriksen en alderweireld bij ajax.

Ook geeft mijn ps3 aan dat fifa 14 maar 22mb is? Alsof ie niet geinstalleerd is, best vreemd..
Goed lezen overal...

Er staat duidelijk in het gedeelte voordat je met carriere begint welke dingen je wilt instellen (of je met euro's, dollars of ponden, of het transferbeleid streng, mild en etc.) Daar kun je instellen of je met de laatste updates wilt gaan spelen

Kijk op 0:42:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bLtSGrpHMJ0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Mijn dank is groot Ipodkiller!

Vandaag een off day geloof ik met fifa. Gisteren vond ik fifa erg fijn spelen, behoorlijk soepel. Vandaag mislukt alles, elke mode speelt ontzettend kut vandaag.

Waar ik gisteren een lekkere dag had en alles soepel voelde, lijkt het of vandaag elke speler een stuk beton aan de voeten heeft. Spelers lopen niet naar de bal toe hoe hard ik ze er ook heen duw, nemen een bal aan en hebben 2-3 seconden nodig en de tegenstander vliegt overal soepel langs.

Soms snap ik er niks van en kan fifa echt elke keer weer totaal anders aanvoelen.

[ Voor 90% gewijzigd door Sleehond op 29-09-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 14:40

Frits Flits

SOUND! Designer

iPodKiller schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:55:
[...]

Thanks, heb het eindelijk gevonden. Was gisteren 10 minuten aan het zoeken zonder resultaat voordat ik postte hier. Blijkbaar zit het onder hetzelfde balkje als 'Herhalingen' 8)7

Carrière is trouwens echt irritant met dat trage logge menu, muziek hapert zelfs soms. Snap niet hoe die pannenkoeken dit af kunnen leveren. GTA5 werkt probleemloos hier en Fifa is altijd al trage baggertroep geweest in hun menu's. Fifa 14 is wel heel erg.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Heb voor mezelf gevonden hoe de spelers wat beter kunnen spelen:
Passing op short -> 0 / 100 zetten :+

Dan kan je nog vrij goed tiki-taka spelen en dat vind ik wel nog goed gaan op fifa 14 (nog niet online geprobeerd, aangezien je daar meer miserie hebt dan wat anders, lol)

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 29-09-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoe meer ik speel hoe meer onzin ik zie:

- Corners / voorzetten in de 45e of 90e minuut (of daar in de buurt). Opeens kan ik "toevallig" de relevante verdediger niet meer selecteren waardoor de aanvaller vrije kopkans krijgt. Toevallig zeg :')

- Ingooi: hij kan niet verder dan 10 meter ofzo gooien :')

- Ingooi tegenstander: mijn spelers, hoe hard ik ze ook naar de mannetjes heen druk, willen niet naar de man toe maar lopen er altijd tussen in. Is dit niet les 1 bij het kindervoetbal, iedereen een mannetje? Nee joh, laat ze maar zoveel mogelijk vrij staan anders is de ingooi te moeilijk :')

- Rennen zonder bal: 800 km/h. Rennen met bal terwijl je de bal 30 meter voor je uit tikt: 3 km/h en na 10 meter ingehaald worden door de verdediger die nog stilstond terwijl jij hem voorbij rende. :')

- Verdedigers die net ff inhouden zodra een lange bal aangenomen wordt zodat ik achter de speler aan moet ipv nog tussen hem en de goal in kan verdedigen.

Ik heb er bijna genoeg van, ik geef het nog een kans maar ik heb bijna zin om het spel weg te gooien dan hoef ik me er tenminste niet meer aan te ergeren...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben met de tabletversie van Fifa en die speelt best lekker weg. Het voetballen gaat prima en soepel. Ook zijn alle speltypes wel aanwezig. Heb voetbal op de tablet nog niet beter gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
NickThissen schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:05:
Hoe meer ik speel hoe meer onzin ik zie:

- Corners / voorzetten in de 45e of 90e minuut (of daar in de buurt). Opeens kan ik "toevallig" de relevante verdediger niet meer selecteren waardoor de aanvaller vrije kopkans krijgt. Toevallig zeg :')
Tja, EA vind het nodig iemand voor- of nadeel te geven om emotie in het spel te krijgen.
Zoals al eerder gezegd snap ik niet dat dat in de human v.s. human onderdelen zit, ik vind het zelfs niet leuk om op die manier van iemand te winnen die duidelijk beter is maar alles op de paal ziet belanden of gepareerd zie worden door een magische doelman.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat iedereen net zoveel pech als geluk heeft maar juist pech op de momenten dat het toe doet of geluk dat het er weinig toe doet is wel een verschil.
Naast dat het totaal random is kun je het verder ook niet beinvloeden, EA bepaald namelijk of jij na een goede eerste helft geen pass meer kunt geven de 2e helft of je knopen niet laat werken op het moment dat je een bal weg wilt kopen of schieten.

Buitenspel is ook een drama in 14 trouwens, diegene[n] die het leuk vond dat scheidsrechters fouten konden maken kan z'n hart ophalen met deze versie.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik snap er werkelijk niks meer van hoor. Ik hoor iedereen zeggen dat het spel zo goed is en dat je nu aanvallen moet opbouwen enzo, mijn vrienden zeggen het ook, maar ik ervaar het COMPLEET andersom. Ik erger me KAPOT aan online spelen omdat IEDEREEN op dezelfde manier speelt; bal afpakken en naar voren raggen. En het gaat 25 keer fout, maar 2 keer goed, en dan is het wel 2-0. Ik zet een mooie aanval op, bouw rustig op, schot op doel, keeper tikt hem terug, even afkoelen en nog eens opbouwen en weer schot op doel, keeper tikt hem in de voeten van een verdediger van de tegenstander, die ramt zo hard mogelijk de bal naar voor en zijn aanvaller staat 1 op 1 met mijn keeper... 0-1. :( :( :( :( :( Dat is toch geen fucking voetbal meer... En zo gaat het de hele wedstrijd door. Ik kan er echt niet meer tegen, iemand FIFA14 voor xbox kopen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Klopt het ik op de PC bij Online Seasons nog steeds niet ergens bij het laden van de wedstrijd het shirtje moet kiezen? Ik speel standaard maar in een donker uitshirt omdat anders de kans van een wit vs. wit shirt heel groot is.

Toch een tekortkoming die een beetje beta-tester zou moeten opvallen.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:52

Oxigeon

En zo is dat!

Ik geloof dat ik blij ben dat ik nog geen fifa heb en gewoon wacht op de PS4 versie. Zoals eerder gezegd lijkt het als ik hier alles zo lees dat er nog veel gewerkt moet worden aan deze versie. De next-gen versies lijken ze veel meer aan gedaan te hebben. Ook qua graphics etc.

Hoe zit het trouwens met de laadtijden. Voorheen op de PS3 als ik ff een potje wilde spelen moest eerst de game al eens opstarten wat al een 5 minuten duurde en dan nog eens een wedstrijd laden etc.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
NickThissen schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:21:
Ik snap er werkelijk niks meer van hoor. Ik hoor iedereen zeggen dat het spel zo goed is en dat je nu aanvallen moet opbouwen enzo, mijn vrienden zeggen het ook, maar ik ervaar het COMPLEET andersom. Ik erger me KAPOT aan online spelen omdat IEDEREEN op dezelfde manier speelt; bal afpakken en naar voren raggen. En het gaat 25 keer fout, maar 2 keer goed, en dan is het wel 2-0. Ik zet een mooie aanval op, bouw rustig op, schot op doel, keeper tikt hem terug, even afkoelen en nog eens opbouwen en weer schot op doel, keeper tikt hem in de voeten van een verdediger van de tegenstander, die ramt zo hard mogelijk de bal naar voor en zijn aanvaller staat 1 op 1 met mijn keeper... 0-1. :( :( :( :( :( Dat is toch geen fucking voetbal meer... En zo gaat het de hele wedstrijd door. Ik kan er echt niet meer tegen, iemand FIFA14 voor xbox kopen?
En een lobje over je verdediging zeker?

Aan de andere kant, FIFA 14 is puur gericht op Fysiek, aan snelheid heb je weinig meer, omdat het spel trager is geworden.

Welke tacktiek gebruiken jullie? Vriend van mij won gister met 4-2-4 een FIFA toernooitje, hij was brazil.
Online bak ik er nog niks van

won 9
draw 12
lost 14

En jullie?

Filmpje van de finale van mijn vriend.

YouTube: FIFA 14 Toernooi @ Saturn Brugge

[ Voor 5% gewijzigd door Mars18 op 30-09-2013 08:35 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Laatst online: 29-10-2021
Lister_Storm schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:27:
Klopt het ik op de PC bij Online Seasons nog steeds niet ergens bij het laden van de wedstrijd het shirtje moet kiezen? Ik speel standaard maar in een donker uitshirt omdat anders de kans van een wit vs. wit shirt heel groot is.

Toch een tekortkoming die een beetje beta-tester zou moeten opvallen.
Volgens mij zoekt hij automatisch een shirt erbij wat een andere kleur heeft. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen met bijna dezelfde kleuren online.

Persoonlijke mening over het spel, ik vind het te stroperig geworden, skill moves worden niet meer beloont. Het is een groot fouten festijn, de balcontrole duurt heel vaak te lang waardoor de tegenstander te snel druk kan zetten en je meteen die bal kwijt bent. Dit gebeurde in fifa 13 ook weleens en in het echt ook, maar in vele mindere mate.

Ik zal het gewoon blijven spelen omdat ik een die-hard fifa fan ben maar er zal een hoop meer frustratie bij komen dan bij fifa 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
powah2k4 schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:36:
[...]

Persoonlijke mening over het spel, ik vind het te stroperig geworden, skill moves worden niet meer beloont. Het is een groot fouten festijn, de balcontrole duurt heel vaak te lang waardoor de tegenstander te snel druk kan zetten en je meteen die bal kwijt bent. Dit gebeurde in fifa 13 ook weleens en in het echt ook, maar in vele mindere mate.

Ik zal het gewoon blijven spelen omdat ik een die-hard fifa fan ben maar er zal een hoop meer frustratie bij komen dan bij fifa 13.
Dit. Over een half jaar weet je ook wel weer hoe je met die stroperigheid om moet gaan, maar voor nu is het zwaar frustrerend. Ik probeer er 'voetballend' uit te komen, maar raak de bal op het middenveld al kwijt door de zeer slome aanname en het trage kappen van 'mindere goden'. Je wordt bijna gedwongen voor een goed team te gaan als je online wil spelen, want bij de mindere teams is de traagheid echt niet normaal meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, einde Fifa tijdperk voor mij!! dit is gewoon 10x niks!! Zaterdag gekocht vond het meteen niks maar dacht dat ik even moest wennen. Zaterdag en gisteren doorgespeelt maar dit is gewoon 10x niks!

Ik heb totaal geen plezier meer tijdens het spelen, Cariere mode is helemaal verkloot! Commentaar klopt nog steeds niet. Corners nog steeds niet te stoppen. spel gaat super traag. Elke kopbal zit er in.. ik begin er helemaal gek van te worden maar het ergste van alles is dat ik er geen plezier meer in heb!

Ik heb de PES demo.. en ja ik ga over! PES heeft hele grote stappen gemaakt terwijl Fifa helemaal niks heeft gedaan! Ik heb gewoon plezier tijdens het spelen van PES en bij fifa verveelde verveelde ik me al de 2e wedstrijd...... Dus vandaag naar winkel, Fifa out Pes in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik wilde eerst Fifa 14 nog voor de 360 kopen, daar heb ik tot nog toe alle delen op. Ik heb even gewacht omdat ik nog twijfel tussen de PS4 versie en de 360. Voor de PS4 zou ik nog drie extra controllers moeten kopen (speel meestal met vier man) en dat is prijzig.

Maar..als ik jullie zo hoor is er geen bal () meer aan? Vanaf 09 vond ik Fifa echt beter dan PES, maar ik ga door jullie verhalen de demo van PES 2014 eens een kans geven. Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Ik had in fifa 13 af en toe het gevoel dat er altijd een moment was in de tweede helft dat de tegenstander (Offline) opeens een stuk beter werdt en dat ze zo door me verdediging lopen.
maakt niet uit of ik speelde op Amateur, professional of wat dan ook.

Ik hoor dat fifa 14 dit nog erger heeft met corners die niet te verdedigen zijn, maar gewoon gescript om het spannend te maken ofzo.

Het is ook altijd toevallig dat ik iedere potje in Fifa 13 altijd 1 tegendoelpunt krijg, zelfs al sta ik 6 doelpunten of 8 doelpunten voor, ze komen er altijd wel 1x doorheen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pykow op 30-09-2013 10:11 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik heb zelf nog helemaal niks gemerkt van kopballen die onrealistisch sterk zouden zijn, zowel in verdedigend als aanvallend opzicht. Ik heb tot nu toe 1 keer een doelpunt met een kopbal gemaakt na een corner en nog geen 1 tegen. Sterker, ik vind zelfs dat mijn spelers veel te zacht inkoppen (kan ook te maken hebben dat ik nu nog een gaar team heb, Npower League 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik scoor alleen maar met kopballen, vroege voorzet op een speler die komt aanrennen is 100% goal.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
NickThissen schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:51:
Ik scoor alleen maar met kopballen, vroege voorzet op een speler die komt aanrennen is 100% goal.
Dat is een harde lage voorzet toch?

Nog een minpunt in FIFA is (al jaren) dat een afstandschot recht voor het doel altijd wel geblokt wordt door een verdediger.

De krulschoten zijn echt simpel in dit deel, 80% is wel een doelpunt als je het kan.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Zijn er hier toevallig ook mensen die FIFA 14 op manual spelen en kunnen aangeven of er verschillen zijn t.o.v. het deel van vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik A
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 10:39
Koppensneller schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:20:
Zijn er hier toevallig ook mensen die FIFA 14 op manual spelen en kunnen aangeven of er verschillen zijn t.o.v. het deel van vorig jaar?
ola speel op semi/manual en ik kan er nog niet zo heel veel over zeggen. Gister eerste potjes en dat was erg uitdagend (legendary). De meeste ergernissen die hierboven zijn genoemd, zijn denk ik niet echt van toepassing op deze manier van spelen. Mensen klagen over traagheid maar daar heb je als manual speler niet zo n last van.. (sowieso speel je dan andere snelheid dan assisted)

Ik vond een aantal absolute verbeteringen, bijv de manual troughpass die veel beter onder controle te houden is. Schieten werkt ook erg fijn op manual en deed erg denken aan PES 6/7 etc De gameplay vonden we erg uitdagend en prikkelend, er was veel controle over de dingen die je deed met de controler en begrijpelijk waar het mis ging. Eigenlijk smaakte deze versie erg goed itt eerdere delen.

Verdedigen leek ook leuker btw, konden al mooie zone verdediging bouwen die het goed volhield. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik kan me echt niet vinden in al die negativiteit. Geen idee of het er iets mee te maken heeft dat ik dit spel nooit online speel of doordat ik het helemaal nog niet zo lang speel?

Het spelgegeven zelf vind ik eerder een vooruitgang, ook al zijn de veranderingen niet echt drastisch. Bon, je moet veel gedoseerder omgaan met de sprintknop. Heb je dat onder de knie, dan krijg je een paar andere mogelijkheden in de plaats waardoor je ook ruimte kan creëren. Vooral dat je verdedigers (of middenvelders) wat efficiënter naar je rug kan wegdraaien werkt best wel leuk.

Daarnaast is zeker ook de carrière mode best een hele vooruitgang. Met scouts-invoering kost het wel wat meer moeite om goede spelers voor je team te vinden, maar het werkt zoveel prettiger dan alleen maar door hun zoekmachine te gaan bladeren.

Alleen die manier van navigeren door de menu's is iets waar ik maar niet aan kan wennen. Ik wil het geen achteruitgang noemen, maar ik heb de logica erachter in elk geval nog helemaal niet door. Ik ben er wel al achter gekomen dat ik daar bij bijna iedere game die ik speel wel tegenloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

10 feet high schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:16:
Ik kan me echt niet vinden in al die negativiteit. Geen idee of het er iets mee te maken heeft dat ik dit spel nooit online speel of doordat ik het helemaal nog niet zo lang speel?

Het spelgegeven zelf vind ik eerder een vooruitgang, ook al zijn de veranderingen niet echt drastisch. Bon, je moet veel gedoseerder omgaan met de sprintknop. Heb je dat onder de knie, dan krijg je een paar andere mogelijkheden in de plaats waardoor je ook ruimte kan creëren. Vooral dat je verdedigers (of middenvelders) wat efficiënter naar je rug kan wegdraaien werkt best wel leuk.

Daarnaast is zeker ook de carrière mode best een hele vooruitgang. Met scouts-invoering kost het wel wat meer moeite om goede spelers voor je team te vinden, maar het werkt zoveel prettiger dan alleen maar door hun zoekmachine te gaan bladeren.
Ik ben het wel met je eens, ik ben ook weinig kritiekpunten tegengekomen tijdens het spelen. Ik speel vrijwel alleen career en heb weinig moeite met het nieuwe scoutsysteem. Ja het kost meer tijd en ja je bent afhankelijk van je scouts, maar dat is toch ook hoe het in het echt werkt? Bovendien zijn er altijd wel trucjes om spelers te vinden die je team meteen sterker maken (oa Sofifa).

Tijdens het spelen van een wedstrijd ook. Voorheen was het de bal zo snel mogelijk diep gooien en zorgen voor een snelle voorhoede. In Fifa 14 werkt die tactiek minder of zelfs niet. Ik probeer nu zelf combinerend ruimtes te creëren waar ik dat voorheen niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 16:17

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hey Powah ook hier te vinden haha :P Ik kom straks een potje bij jou doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me aansluiten bij de mensen hier die Fifa 14 maar een bout spel vinden.

1) De gameplay is VEEL trager geworden in vergelijking met Fifa 13, en dat komt het spel volgens mij niet ten goede.

2) Passen is nog altijd verschrikkelijk. Je geeft een pasje, de speler waar je naartoe past blijft gewoon stokstijf staan en een tegenstander glipt er tussen. Kan gebeuren, maar als het consistent 20 keer per match gebeurt, dan klopt er iets niet. Balcontrole bij het ontvangen van een pass is ongelooflijk slecht. Het duurt veel te lang voor een bal onder controle is, en vaker wel dan niet zal tegen dan een tegenstander er mee lopen zijn.

3) Blijkbaar wou EA door het spel te vertragen zorgen voor meer opbouwend spel, maar niks blijkt minder waar te zijn in de praktijk. Mede door mijn vorige twee punten is het opbouwend spel gewoon te traag en niet efficiënt genoeg. Na 20 pasjes heb je 5 meter op het veld gewonnen, verlies je de bal, gaat die hard naar voor en heb je een tegengoal geslikt. Want je verdedigers staan er bij en kijken er naar.

4) AI spelers zouden moeten verbeterd zijn, maar daar merk ik niks van. Spelers lopen vaak nog steeds niet de ruimte in waar spelers dat in het echt wel zouden doen, verdedigers laten tegenstanders gewoon lopen zonder een poot uit te steken, de keeper bij een topploeg maakt flaters die je in de laagste klasses in het echt nog niet ziet, en zo zijn er nog tientallen zaken.

5) Bij 9/10 tackes komt de bal nog steeds bij een tegenstander terecht (net zoals dat in Fifa13 al het geval was), maar door de vertraging van de gehele gameplay komt dit nog eens extra in de verf, omdat spelers gewoonweg te traag zijn om alsnog de bal te veroveren na een tackle.

6) Verdedigen is NOG moeilijker geworden dan in Fifa 13 het geval was. Corners en voorzetten zijn veel te sterk omdat er zo goed als altijd wel iemand zijn hoofd tegen kan zetten, en dan is het 9/10 keer nog een goal ook. Het lijkt wel of je verdedigers expres van hun mannetje weglopen, met als resultaat dat er altijd wel mensen vrij staan die vrij kunnen koppen. Zelfs wanneer je zelf de verdediger bestuurt lijkt het wel of er een onzichtbare muur is waardoor je niet dicht genoeg bij je tegenstander kan komen om de bal weg te halen.

7) Het gebeurt nog steeds veel te vaak dat je een match compleet aan het domineren bent, met bijvoorbeeld 15 shots on target, en je maar niet kan scoren. Maar de tegenstander heeft aan 1 enkel shot in de hele wedstrijd genoeg om de match te beslissen. Dit was al zo is Fifa13, en het is er alleszinds niet beter op geworden. Mede hier door heb ik heb vaak het gevoel dat de tegenstander cheat als ik tegen AI speel.

8) De performantie van het spel is absolute bagger (PS3 versie). Tijdens het spelen is de framerate nog aanvaardbaar (te laag naar mijn mening, maar aanvaardbaar), maar tijdens herhalingen zie je echt je FPS onder de 20 (op mijn gevoel) duiken. Bij het wisselen van een speler heb je minstens 5 seconden lag per speler terwijl je er door scrolt.
En dan is er nog de menu lag in carreer mode. Lieve help, wat een drama. Naar een andere pagina van het menu switchen duurt 10 seconden of meer. De nieuwe UI ziet er naar mijn mening strak uit, maar is bijna onbruikbaar door de lag.

Dit zijn allemaal technische- en gameplay aspecten, maar daar houd het niet op. Zo zijn de veranderingen van de carriëre modus niet aan mij besteed. Ik moet eerst een speler scouten om te kunnen zien hoe goed die nu wel eigenlijk is?
Dat is prima bij een topclub die alleen topspelers aantrekt, omdat een voetballiefhebber toch wel al een idee heeft welke spelers hij wil voor zijn ploeg en al een idee zal hebben van hoe goed die speler is, maar wanneer je met een kleine club speelt is het bijna onmogelijk om door de bomen het bos nog te zien en goede transfer targets te vinden.

Ook het commentaar is weer verschrikkelijk slecht. Niet alleen wordt zowat elke match hetzelfde herhaald, de commentatoren zijn ook bijna constant bezig over dingen die ofwel niet, ofwel helemaal anders gebeurd zijn. Een schot op de paal is een ongelooflijke misser, maar een schot dat 5 meter naast gaat is wel een goede poging? Men zegt nog steeds dat een speler door gaat na een blessure, terwijl je die al van het veld hebt gehaald. Ook hier zijn er talloze voorbeelden waar het fout gaat.

Al bij al vind ik Fifa 14 een achteruitgang op zowel elk gebied, en ik denk dat ik straks maar gewoon ga proberen mijn geld terug te krijgen. Ik kan alleen hopen dat de next-gen versie deze problemen oplost.

Als ik al deze zaken zie, dan kan ik trouwens niet anders dan aannemen dat EA weer lekker veel geld in de schoot van een aantal van de grootste reviewsites heeft gedumpt, want scores van 9/10 en 10/10 zijn gewoon compleet van de pot gerukt voor dit spel. Voor mij krijgt het een 5/10. Waren er geen issues met menu lag of framedrops tijdens het spelen dan was het misschien een 6je.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb maar een paar potjes gespeeld maar kan me wel iets vinden in het commentaar. Ik heb nog te weinig gespeeld om er een oordeel over te geven though, maar ik vind de aannames vooral een probleem. Een bal aannemen is zo fucking tijdrovend geworden dat het een raar schouwspel is af en toe :D

Voor de rest kan ik mij er wel mee vermaken als ik GTA V uitgespeeld heb. Het voelt allemaal wel erg traag aan en opbouwen is echt lastig geworden. Maar ik denk / hoop dat je straks wel weer een manier gaat vinden hoe het wel kan. Het zal wel gewoon even 'anders' spelen zijn.

Speel op Professional btw, ben niet super goed ofzo. Wat ik ook merk, maar weet niet of dat op Amateur ook zo is of niet, op het moment dat ik in balbezit ben en op volle snelheid langs iemand heen loop die de tegenovergestelde richting op sprint heeft diegeen maar 2 seconden nodig om mij weer in te halen. Dat frustreert nog wel omdat alles om timing gaat en ik nog steeds niet de timing kan vinden wanneer een bal af te leggen, net een fractie te laat en weer balverlies. Maar ook dit zal ongetwijfeld gewenning zijn.

Dat ros-de-bal-naar-voren-en-schiet-hem-erin tactiek mag dan wel effectief zijn, ik heb hem nooit gebruik en zal hem nooit gebruiken omdat dat, voor mij althans, het hele idee achter het spel weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
@carnage

Nu wil ik er geen welles-nietes-spelletje van maken, maar ben je er wel zeker van dat het probleem bij fifa zit en niet bij jou?
- Je probleem met het pas-systeem. 20 passen om 5m vooruit te komen. Je kan toch ook de verdediger naar je rug draaien (met gebruik van de linkertrigger en/of door te los te kappen) in de richting van een medespeler, 1-2-tje opzetten, en je bent al minstens twee verdedigers kwijt. Dat is een half middenveld, he.
- Je probleem bij corners/vrije schoppen. Lijkt me gewoon dat je het koppen dan niet onder de knie hebt. Uitgangpunt bij een kopduel is dat je je speler juist moet positioneren voordat je kopt. Anders geraak je niet van de grond, en raak je inderdaad geen enkele bal. Sta je wel op de juiste plek (dat gebeurt inderdaad niet vanzelf, daar moet je naartoe lopen) dan is het nog maar een kwestie van opspringen op het juiste moment, power afstellen en links of rechts richten. Als je die duels 'leert' winnen, krijgt de tegenstander er echt geen bal meer in.

En met je probleem ivm '15 shots on target en niet kunnen scoren'... Lijkt me ook iets wat evenzeer een probleem bij de speler zou kunnen zijn, eerder dan fouten in het spel zelf. Misschien wat meer variatie in je schoten brengen? Pas schieten als de aanvaller de bal met zijn goede voet kan nemen, keeper op het verkeerde been proberen te zetten ipv gewoon zo hard als mogelijk in die omstandigheden ofzo.

Niet dat ik al die dingen zelf al helemaal onder controle heb. Maar ik ben er toch al achter gekomen dat ik de meeste van die 'fouten' op mezelf kan betrekken, en niet direct op het spel. En dat zelfs al het juist gebruik van LT-RT (ipv altijd maar RT te gebruiken als je wil dat het sneller gaat) driekwart van 'de oplossing' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 feet high schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:10:
@carnage

Nu wil ik er geen welles-nietes-spelletje van maken, maar ben je er wel zeker van dat het probleem bij fifa zit en niet bij jou?
- Je probleem met het pas-systeem. 20 passen om 5m vooruit te komen. Je kan toch ook de verdediger naar je rug draaien (met gebruik van de linkertrigger en/of door te los te kappen) in de richting van een medespeler, 1-2-tje opzetten, en je bent al minstens twee verdedigers kwijt. Dat is een half middenveld, he.
- Je probleem bij corners/vrije schoppen. Lijkt me gewoon dat je het koppen dan niet onder de knie hebt. Uitgangpunt bij een kopduel is dat je je speler juist moet positioneren voordat je kopt. Anders geraak je niet van de grond, en raak je inderdaad geen enkele bal. Sta je wel op de juiste plek (dat gebeurt inderdaad niet vanzelf, daar moet je naartoe lopen) dan is het nog maar een kwestie van opspringen op het juiste moment, power afstellen en links of rechts richten. Als je die duels 'leert' winnen, krijgt de tegenstander er echt geen bal meer in.

En met je probleem ivm '15 shots on target en niet kunnen scoren'... Lijkt me ook iets wat evenzeer een probleem bij de speler zou kunnen zijn, eerder dan fouten in het spel zelf. Misschien wat meer variatie in je schoten brengen? Pas schieten als de aanvaller de bal met zijn goede voet kan nemen, keeper op het verkeerde been proberen te zetten ipv gewoon zo hard als mogelijk in die omstandigheden ofzo.

Niet dat ik al die dingen zelf al helemaal onder controle heb. Maar ik ben er toch al achter gekomen dat ik de meeste van die 'fouten' op mezelf kan betrekken, en niet direct op het spel. En dat zelfs al het juist gebruik van LT-RT (ipv altijd maar RT te gebruiken als je wil dat het sneller gaat) driekwart van 'de oplossing' is...
Als die problemen aan mij liggen, waarom zijn er dan talloze mensen die het met mij eens zijn? En waarom had ik van een aantal van die zaken dan veel minder of zelfs geen last in Fifa 13?

Dat doet ook niks af aan het feit dat de performantie op PS3 het spel enorm frustrerend en soms zelfs onspeelbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10 feet high
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:18:
[...]
Als die problemen aan mij liggen, waarom zijn er dan talloze mensen die het met mij eens zijn? En waarom had ik er dan veel minder of zelfs geen last van in Fifa 13?
Daar ging mijn vorige post eigenlijk al over ;-) Omdat er wel meer mensen zijn die dezelfde fouten maken waarschijnlijk. Kijk, ik weet natuurlijk niet hoe je speelt, en hoe je je verdedigers hebt opgesteld bij corners of vrije schoppen. Maar het idee is toch dat zelfs al heb je de grootste kopbalspecialist van heel fifa 14 in je ploeg, als je een kopduel aangaat terwijl je achter je tegenstander staat, dan ga je dat 9 keer op de 10 verliezen. Soortgelijk iets bij het geven van passen. Zelfs bij spelers met een geweldige balcontrole gaat de bal meters van hun voeten afspringen als ze een pas aannemen terwijl je de sprintknop ingedrukt hebt, terwijl diezelfde bal haast aan hun voet zal blijven plakken als de bal aanneemt met LT ingedrukt. (ik denk dat dat L2 is op ps)

Hoe dat bij jou en Fifa 13 zit, weet ik natuurlijk niet. Maar ik kan me inbeelden dat je een spel dat je al een jaar speelt beter beheerst dan eentje dat pas sinds afgelopen weekend in de winkels ligt. Of van mijn kant bekeken, ik heb toch heel erg de indruk dat ik zowat alle ergernissen die ik hier lees, en op mezelf kan toepassen, terug te brengen zijn tot dingen die ik zelf fout doe. Ik verlies ook nog driekwart van mijn kopduels omdat mijn timing niet goed zit, of omdat ik mijn manneke niet voor mijn tegenstander gezet krijg. Shots on target die tegengehouden worden omdat ik met de verkeerde voet schiet of te hard. Of slechte passen omdat ik ze al laat vertrekken terwijl mijn speler nog de andere kant opkijkt, en slecht aankomen omdat ik de ontvanger veel te lang laat doorsprinten.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste