• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-03 15:15

Algemene informatie

FIFA 14 is de 21e titel uit de FIFA-videospellenreeks van het Canadese bedrijf Electronic Arts. Het spel is in Europa op 27 september 2013 te verkrijgen

FIFA 14 geeft de mogelijkheid om na elk seizoen (carière mode) de outfit van de ploeg te veranderen. Er zal een nieuw wereldteam komen genaamd Fifpro World XI. De eerste soundtrack is ook al bevestigd, Martin Solveig - Night out.

Ontwikkelaar(s): EA Canada
Uitgever(s): Electronic Arts
Spelserie: FIFA
Uitgebracht: Verenigde Staten: 24 september 2013
Europa: 27 september 2013
Genre(s): Sport, voetbal
Speelmodus: Singleplayer, multiplayer, online multiplayer
Leeftijdsklasse: ESRB: E
PEGI: 3+

(Voorlopige) Features

ZUIVER SCHIETEN
Zoek de ruimte voor het perfecte schot
Het schieten is verbeterd. Je bepaalt nu zelf hoe snel en vanuit welke hoek je het doel benadert, zodat je de beste positie kunt vinden om de bal in het net te jagen. Je kunt de bal niet alleen beter raken, maar ook schieten terwijl je uit balans wordt gebracht of wordt opgejaagd.

DE BAL AFSCHERMEN
Dicteer het tempo en beheers het veld
Dribbel in je eigen tempo en scherm de bal af met je lichaam. Zorg dat de tegenstander niet aan de bal komt, beheers het middenveld en dicteer het tempo van de wedstrijd. Maak je los van je tegenstander voordat je de bal aanneemt en draai daarna van hem weg om ruimte voor jezelf te maken.

REALISTISCHE BALFYSICA
Realistische balcontrole en acties
Raak de bal met meer kracht en gevoel. De baan van de bal wordt nu bepaald door de realistische balfysica. Haal hard uit van afstand, kies voor een nauwkeurig laag, licht stijgend schot of vuur dalende of zwabberende ballen af, net als echte voetballers.

INTELLIGENTE TEAMGENOTEN
Meer hulp van slimmere teamgenoten
Door betere beslissingen te nemen, kun je strakker dekken en beter positie kiezen. Je verdedigers zien waar en wanneer ze rugdekking moeten geven om de bal te veroveren. Aanvallers beschikken over nieuwe opties om de tegenstander af te troeven en door de verdediging te breken. Ze creëren ruimte, zoeken de achterlijn op en variëren het tempo.

WERELDWIJD SCOUTNETWERK
Een compleet nieuwe manier om het speltype Carrière te spelen
Ervaar hoe het is om als professionele scout de wereld af te reizen op zoek naar talent. Ontwikkel en verbeter je scoutnetwerk. Bekijk voetballers en ontdek spelers met specifieke kwaliteiten waarmee je je ploeg tijdens de transferperioden kunt versterken. Er is een nieuw hoofdscherm waarin je makkelijk je weg kunt vinden, met minder onderbrekingen, en waarin je rechtstreeks scoutverslagen kunt bekijken.

Screenshots

Video/Trailers

Officiële websites

http://www.ea.com/nl/voetbal/fifa14
https://twitter.com/EASPORTSFIFA

DEMO

Op 20 augustus maakte EA Sports bekend dat de demo voor PC en Xbox 360 beschikbaar zal zijn op 10 september 2013 en de demo voor PlayStation 3 op 11 september 2013.
Er zal naar gewoonte met enkele teams kunnen gespeeld worden in wedstrijdjes van 3 minuten per helft. Nieuw is dat de mogelijkheid zal bestaan om met een FIFA Ultimate Team te spelen.

Work in progress my friends...

[Voor 106% gewijzigd door Fresh op 14-09-2013 13:13]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-03 17:48

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Eigenlijk had ik toch wel verwacht dat ze FIFA 14 zouden overslaan, NOT. Vraag me af of EA nu wel met een vernieuwende titel, voor zover dat mogelijk is, aan komt zetten. Zeker op het gebied van de training arena zie ik nog een grote ruimte voor verbetering.

Grillmeister

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-03 15:30
Ik denk er bijna niks gaat veranderen.
Ben benieuwd naar het nieuws vandaag..

Hoop dat Nou Camp terug is.

[Voor 17% gewijzigd door Mars18 op 17-04-2013 11:40]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2022
Inderdaad, hopelijk Nou Camp terug. Hopelijk ook iets meer Nederlandse supportersteksten. En ik las ergens dat het contract met Youri Mulder en Evert ten Napel dit jaar afloopt, dus wellicht worden zij wel vervangen. Misschien dat Sierd de Vos ons bij elke wedstrijd kan vertellen waar de beste restaurantjes in de thuisspelende stad zijn. :9

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 15:00
Tijd dat ze de kabouters in pro clubs eens aanpakken en dat ze aanvallend voetballen meer gaan belonen.
Ben die counter-spelers wel zat. Ja, je kan er van winnen, maar vaak genoeg maak je 1 fout waarin ze op de counter met Christiano Ronaldo de bal erin rammen.

En voor de PC versie wat meer opties om te kunnen communiceren in Fifa, want wat is Origin belabberd zeg :D

Maarja, niet teveel van gaan verwachten, dan valt het altijd wel mee :)

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik denk ook dat er niks gaat veranderen. Dit wordt echt zo'n tussenjaar waarin ze de aandacht over de huidige en nieuwe consoles moeten verdelen.
Ik verwacht dan ook pas bij FIFA15 voor de nieuwe consoles enige 'vooruitgang'.

Daar is het eerst nieuws dan: de EA marketing machine heeft weer zijn best gedaan:

Pure Shot

Position yourself for the perfect strike

Shooting has been transformed. Players have the intelligence to adjust their stride and approach angle to find the best position for hitting the back of the net. Well-hit balls feel satisfying and goals are rewarding. As well as quality strikes, players can now shoot while off balance or rushed.

Protect the Ball

Dominate midfield and dictate the tempo

Fend-off and block defenders from the ball while dribbling at any speed. Protect the ball from opponents to control play through midfield and dictate the tempo of the match. Plus, out-muscle opponents for position before receiving the ball, then turn defenders to carve out opportunities.

Real Ball Physics

Authentic ball movement and control

Strike the ball with more force and finesse. Realistic ball physics now determines the trajectories of balls in game, enabling players to strike the ball with force from distance, drill low rising shots with accuracy, and blast dipping or swerving shots, just like real footballers.

Teammate Intelligence

Better support from smarter teammates

Better decision-making delivers tighter, smarter marking and improved run tracking. Defenders recognize opportunities to provide support and win back possession. Attacking players have new ways to outsmart their opponents and break down tighter, more intelligent defenses by creating space for themselves, running along the backline and checking their pace.

Global Scouting Network

A game-changing way to play Career Mode

Experience the world of professional scouting as you search for talent around the world. Develop and refine your own scouting network. Evaluate footballers to uncover the attributes of players who could bolster your squad during the transfer windows. A new hub delivers easy navigation, fewer interruptions and live scouting reports.

[Voor 82% gewijzigd door SR8 op 17-04-2013 13:21]

• Martell
Zojuist is de eerste info vrijgekomen over de nieuwe FIFA.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wat ik graag zou zien is hetzelfde als wat This is Football (2005) had, dat je als coach kon beginnen met een studenten(/amateur)team en dan je weg naar de top moest werken. Dat zou naar mijn mening echt wat toevoegen aan FIFA zoals het nu is.

Grillmeister

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

A new online Mode that will encourage social competition

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:30

Player1S

Formerly known as L1nt

Paar puntjes die ik graag zou willen zien

- Nederlandse Jupiler League
- Meer realistische aanboden in Be a pro
Niet uitleenbeurten naar grotere clubs als beginner enzo.

Player1s Twitch

• Mars18
L1nt schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:41:
Paar puntjes die ik graag zou willen zien

- Nederlandse Jupiler League
- Meer realistische aanboden in Be a pro
Niet uitleenbeurten naar grotere clubs als beginner enzo.
Beter publiek - Zal wel het zelfde zijn als alle jaren.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-03 17:39
Preview maakt mij nog niet echt warm... Hoop dat ze enkele betere elementen van FIFA 12 terug halen in. Ik hoop dat ze eindelijk ook wat doen aan de servers.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Anoniem: 454933

Ik ben zeker benieuwd wat er allemaal gaat veranderen aan de gameplay. Ik hoor altijd wel mensen zeggen dat FIFA 12 en FIFA 13 veel op elkaar lijken, maar na het spelen van beide games moet ik toch zeggen dat FIFA 13 echt stukken beter is. Zelfs de graphics zien er beter uit en de gameplay feel is ook totaal anders.

FIFA 14 zal voorborduren op het succes van deeltje 13 wat ik nog elke dag met plezier speel. Hopenlijk worden de bugs in Profclubs opgelost en ziet het publiek er beter uit

• TweakTox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-03 11:59
Net wat 'jktje' zegt; de gameplay en graphics van fifa 13 zijn stukken beter dan zijn voorganger. Wel moet ik zeggen dat er veel bugs in zitten die naar mijns inziens er met een update uit hadden gekund. Neem bijvoorbeeld Carrieremodus: na 6 jaar nog steeds elke wedstrijd gewisseld worden, bij elke interland-oproep een melding dat het je debuut is, waardoor je nooit een basisspeler werd en ga zo maar door.

Anoniem: 480824

Ik hoop dat ze de game voor de verandering is aan het begin van de competitie uitbrengen in plaats van eind September.

• ninc
TweakTox schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:54:
Net wat 'jktje' zegt; de gameplay en graphics van fifa 13 zijn stukken beter dan zijn voorganger. Wel moet ik zeggen dat er veel bugs in zitten die naar mijns inziens er met een update uit hadden gekund. Neem bijvoorbeeld Carrieremodus: na 6 jaar nog steeds elke wedstrijd gewisseld worden, bij elke interland-oproep een melding dat het je debuut is, waardoor je nooit een basisspeler werd en ga zo maar door.
Fifa 13 speelt inderdaad beter, maar het aantal bugs is nog nooit zo groot en irritant geweest. I.p.v. dat op te lossen, wachten ze net zolang totdat de nieuwe fifa voor de deur staat. Heb bij een fifa nog nooit zoveel last gehad van bugs als fifa 13.
Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik hoop dat ze pro clubs verbeteren en in H2H seasons de pace/counter spelers wat aanpassen. En maak na de wedstrijd het handen schudden/feliciteren van de spelers filmpje skipbaar zodat je niet hoeft te wachten totdat de tegenstander ook eens op de knop drukt. :(

En wanneer de tegenstander een hoge bal over je verdediging gooit, je verdedigers 1 seconde verstijfd blijven staan en dan pas gaan rennen, waardoor je een gigantische achterstand op de snelle aanvallers hebt.

[Voor 9% gewijzigd door ninc op 17-04-2013 15:47]

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:45
Laat ze direct even zorgen voor een vlot en spoel game menu.

Want nu stoor ik me toch wel eens aan de traagheid en lag die er in het menu zit, soms echt niet normaal mijn inziens. De pics van het nieuwe menu zien er goed en fris uit, nu ook even lekker vlot laten lopen zou helemaal geweldig zijn!

Ook flink wat nieuwe stadions zijn wel welkom, mis er nog genoeg moet ik zeggen!

Jupiler League NL verwacht ik helaas niet. Zou wel zeer welkom zijn en het NL gedeelte wat vollediger maken.

Ben erg benieuwd!

[Voor 23% gewijzigd door Sleehond op 17-04-2013 15:18]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 00:35
Wat ik fijn zou vinden nu ze het scouten verbeteren, is dat je talenten die je gescout hebt en daarna uit geleent hebt beter kan volgen. Want bij fifa 13 ben ik er niet achter gekomen hoe je kon zien of ze speelde of niet, als ze niet speelden heeft het uitlenen ook geen zin en had ik ze meer speeltijd kunnen geven in mijn team. Of ze moeten zorgen voor een "tweede team" waarin je spelers kan opstellen die niet gespeeld hebben of talenten, maar waarvan de wedstrijden gesimuleerd worden door het spel. Zodat je talenten speeltijd kan geven en andere spelers vorm kan laten krijgen.

• Martell
Pompi schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:19:
Wat ik fijn zou vinden nu ze het scouten verbeteren, is dat je talenten die je gescout hebt en daarna uit geleent hebt beter kan volgen. Want bij fifa 13 ben ik er niet achter gekomen hoe je kon zien of ze speelde of niet, als ze niet speelden heeft het uitlenen ook geen zin en had ik ze meer speeltijd kunnen geven in mijn team. Of ze moeten zorgen voor een "tweede team" waarin je spelers kan opstellen die niet gespeeld hebben of talenten, maar waarvan de wedstrijden gesimuleerd worden door het spel. Zodat je talenten speeltijd kan geven en andere spelers vorm kan laten krijgen.
Zo'n tweede team zou ideaal zijn. In Fifa 11 werd je in Be A Pro niet uitgeleend, maar mocht je je wedstrijdjes spelen in het tweede en af en toe invallen in het eerste om zo langzaamaan een basisplaats te veroveren. Dat was een goede opzet.

Jupiler League zie ik ook niet gelicenseerd worden. Er vallen veel te veel clubs om en staan een aantal redelijk in het rood, al zal dat er niet zo veel mee te maken hebben. Lijkt me dan wel weer leuk om als de Eagles te spelen, misschien als los team erin? :P
ninc schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:22:
Tijd dat ze de kabouters in pro clubs eens aanpakken en dat ze aanvallend voetballen meer gaan belonen.
Ben die counter-spelers wel zat. Ja, je kan er van winnen, maar vaak genoeg maak je 1 fout waarin ze op de counter met Christiano Ronaldo de bal erin rammen.
Helemaal mee eens. Daarnaast mogen de cpu spelers ook wel iets aangepast worden, die gasten hebben een draaicirkel van een vrachtwagen en kunnen verder vrij weinig, waardoor je tegen een team van 5+ (wendbare) spelers redelijk kansloos bent.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:37

Oxigeon

En zo is dat!

Het meeste waar ik benieuwd naar ben of ik moet wachten met een PS4 aanschaffen of dat fifa14 ook naar de PS4/nieuwe xbox komt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

FIFA 12 en 13 zijn beide kutspellen als ik eerlijk ben, ik hoop dat FIFA 14 zeer stabiel gaat worden en dat ragequitters bestraft worden, de rest zien we nog wel. Al blijft het moeilijk om FIFA 11 te overtreffen. Ben ook benieuwd of er gameplay beelden van de next gen FIFA komt de komende E3.

[Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 17-04-2013 15:50]

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:50
iPodKiller schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:45:
FIFA 12 en 13 zijn beide kutspellen als ik eerlijk ben, ik hoop dat FIFA 14 zeer stabiel gaat worden en dat ragequitters bestraft worden, de rest zien we nog wel. Al blijft het moeilijk om FIFA 11 te overtreffen. Ben ook benieuwd of er gameplay beelden van de next gen FIFA komt de komende E3.
Kutspellen is misschien overdreven, maar ik erger me kapot aan het feit dat ze gewoon weigeren om bugs te patchen. Er zitten gewoon veel irritante bugs in (RB staat bij doeltrap tegenstander vlakbij jouw doel, scheids loopt héél vaak in de weg, impact engine, etc) die mijns inziens niet moeilijk te verhelpen zijn. Maar nee hoor, het gaat alleen maar om geld. Gewoon lekker die bugs erin laten want iedereen koopt het toch wel bij gebrek aan beter en dan pas in de volgende FIFA alles patchen. :(

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
RoofTurkey schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:30:
Wat ik graag zou zien is hetzelfde als wat This is Football (2005) had, dat je als coach kon beginnen met een studenten(/amateur)team en dan je weg naar de top moest werken. Dat zou naar mijn mening echt wat toevoegen aan FIFA zoals het nu is.
Inderdaad! I remember those good old days :P
Wat meer customizen zou ook niet mis zijn (stadions bouwen enzo)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• Rutger1992
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-05-2018
Ik hoop dat ze de loting van Europa/Champions League weer gebruiken zoals in FIFA12, voor de rest ben ik erg benieuwd!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ze moeten een voorbeeld aan DICE nemen, gewoon bugs eruit patchen en om de community geven. Ze beroven tonnen met geld met FUT, maar bugs eruit patchen, nee hoor.

FIFA 12 en 13 zijn behoorlijk verpest door al die kut bugs, er zijn 10000000 voorbeelden waardoor ik uit het niets penaltys tegen krijg of verdediging dat ineens slaapt. Het is gewoon kut. Misschien komt het ook omdat de DICE community ook beter is met zeuren en ze ook onder druk zet.

Maar er kan zoveel in FIFA 14. Wat ik het liefst zou willen zien is :
  • Online niveaus terug van FIFA 11 en ouder, dus de originele online modus naast seizoenen. Kom op, zeg seizoenen is veels te competitief man. :/
  • Een uitgebreidere Virtual pro modus.
  • Hopen dat de carreer modus hartstikke vet gaat worden! (ziet er al veelbelovend uit)
  • Dat je andere arena velden kunt kiezen, seriously ea, waarom haal je die optie weg? :/
  • De EASFC catalogus meer updaten, mooi om te zien dat er regelmatig schoenen updates uitkomen, maar ik zie geen nieuwe klassieke shirtjes en etc?
  • Een snelle menu. (FIFA 10 en 11 waren perfect, 10 een van de mooiste menu's.)
  • Meer patches.
  • Meer overige teams zoals Shakthar donetsk in FIFA 14(serieus, Shakhtar is heel goed)
  • Dat EA de UEFA licentie compleet overneemt dus met champions league en europa league.
  • Rage quitters hard bestraffen.
  • Beter naar de spelers kijken die flair en 5* skills hebben, serieus er zitten spelers tussen die gewoon hartstikke veel flair en 5* trucjes hebben maar dat niet krijgen. (een bekende is Matias Fernandez)
  • Het spel sneller maken(net zoals FIFA 11), maar dat PACE geen major rol speelt in FIFA.
  • Een updated Legend XI of misschien een 2e LegendXI, maar met meer recente spelers zoals zidane, R9, noem ze maar op.
  • Een bekende NL speler naast Messi op de NL cover. Kom op zeg, waarom krijgen wij altijd sh*t covers? Het is toch iets wat je vaak aanraakt als je de CD erin doet.
  • Betere publiek.
  • Juplier league. Maar goed ze besteden niet eens aandacht aan de Eredivisie, dus vergeet dat maar..
Dat was het wel zon beetje, misschien dat ik het aanpas. Maar dit wil ik sowieso zien in FIFA 14.

[Voor 13% gewijzigd door iPodKiller op 17-04-2013 17:28]

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:54
Nog niet veel nieuws maar had ik ook niet verwacht.

Ik speel vooral Fifa Ultimate Team en zou daar graag ook wat aanpassingen zien.
Zo zou ik graag in de divisies spelen op basis van een ranglijst, op basis van win/lost etc.
Nu is het zo dat je eitje van divisie 5-2 gaat en in 1 wordt het pas spannend om kampioen te worden.
En dan apart een head2head waar je tegen random tegenstanders moet.

Ook ben ik heel erg benieuwd naar PS3/PS4 verhaal. Als ik dan laatste week september/begin oktober nieuwe Fifa haal en korte tijd later komt de PS4 kan ik weer hem opnieuw aanschaffen en opnieuw beginnen met mijn Ultimate Team.

De features klinken interresant en als een goede verbetering. alleen ben ik wel benieuwd of ze niet erg OP worden. Of dat je bijvoorbeeld met het blokken van de bal in een hoekje kan gaan staan tijdrekken. Of dat het snelle herstellen van een tackle te krachtig wordt waardoor je heel snel kan gaan tackelen.

Trouwens in de video hebben ze het erover dat het afhouden van de bal met L2 gaat. Dan ben ik wel erg benieuwd hoe ze dat dan met trucjes gaan doen welke knop je daarvoor moet gaan gebruiken.

• Martell
NvU schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:15:
Nog niet veel nieuws maar had ik ook niet verwacht.

Ik speel vooral Fifa Ultimate Team en zou daar graag ook wat aanpassingen zien.
Zo zou ik graag in de divisies spelen op basis van een ranglijst, op basis van win/lost etc.
Nu is het zo dat je eitje van divisie 5-2 gaat en in 1 wordt het pas spannend om kampioen te worden.
En dan apart een head2head waar je tegen random tegenstanders moet.

Ook ben ik heel erg benieuwd naar PS3/PS4 verhaal. Als ik dan laatste week september/begin oktober nieuwe Fifa haal en korte tijd later komt de PS4 kan ik weer hem opnieuw aanschaffen en opnieuw beginnen met mijn Ultimate Team.

De features klinken interresant en als een goede verbetering. alleen ben ik wel benieuwd of ze niet erg OP worden. Of dat je bijvoorbeeld met het blokken van de bal in een hoekje kan gaan staan tijdrekken. Of dat het snelle herstellen van een tackle te krachtig wordt waardoor je heel snel kan gaan tackelen.

Trouwens in de video hebben ze het erover dat het afhouden van de bal met L2 gaat. Dan ben ik wel erg benieuwd hoe ze dat dan met trucjes gaan doen welke knop je daarvoor moet gaan gebruiken.
Is FUT niet gekoppeld aan je PSN? Voor de FUT webapp kan ik inloggen met Origin, dus lijkt me dat het ook op je PSN meegenomen zal worden.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:23

Pykow

Pykow Gaming | BuG

iPodKiller schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:43:
Ze moeten een voorbeeld aan DICE nemen, gewoon bugs eruit patchen en om de community geven. Ze beroven tonnen met geld met FUT, maar bugs eruit patchen, nee hoor.

FIFA 12 en 13 zijn behoorlijk verpest door al die kut bugs, er zijn 10000000 voorbeelden waardoor ik uit het niets penaltys tegen krijg of verdediging dat ineens slaapt. Het is gewoon kut. Misschien komt het ook omdat de DICE community ook beter is met zeuren en ze ook onder druk zet.
Sorry DICE is net zo erg dan EA Sports.
Er zitten nog zoveel bugs in die game als de pest, dus ben het totaal niet eens met jou opmerking.
DiCE luisterd ook 0,0 naar de community.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nou? Dan ben je het maar niet met me eens. Dat komt ook omdat EA hun natuurlijk onder druk zet om iets anders te doen.
Er zitten nog bugs in ja, maar niet zo erg als bij FIFA het geval wat serieus heel de gameplay verpest.

Ze brachten nog iig patches uit waarmee bugs werden verholpen en wapens werden uitgebalanceerd, dus ze deden er iig nog iets aan. Dat zie je ze bij EA Canada niet eens doen, wat er op de CD staat is wat je heel de seizoen door krijgt en niks anders.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

iPodKiller schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:47:
Ze brachten nog iig patches uit waarmee bugs werden verholpen en wapens werden uitgebalanceerd, dus ze deden er iig nog iets aan. Dat zie je ze bij EA Canada niet eens doen, wat er op de CD staat is wat je heel de seizoen door krijgt en niks anders.
Dan heb je wat patches gemist, ben ik bang.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

iPodKiller schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:47:
Nou? Dan ben je het maar niet met me eens. Dat komt ook omdat EA hun natuurlijk onder druk zet om iets anders te doen.
Er zitten nog bugs in ja, maar niet zo erg als bij FIFA het geval wat serieus heel de gameplay verpest.

Volg even het BF3 topic en je zult zien dat er veel mensen klagen over de bugs en dat er ook genoeg mensen gestopt zijn met de game.

• MyUtd4Life
  • Laatst online: 20-03 22:46
NvU schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:15:
Daar heb je geen L2 meer voor nodig, dus hetzelfde principe als bij FIFA Street waarbij je je trigger ook niet nodig had. Overigens ben ik benieuwd wat dat voor gevolgen heeft bij je sprint boos, die je eerst kon doen met je rechter thumbstick.

FIFA Benelux Administrator

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kon dat afschermen met de bal niet eerst in FIFA 10 met de R2 / RT knop?

Hier op 2:42, dit bedoel ik :

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:57

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ik heb momenteel geen PS3 meer, ga een PS4 of Xbox halen. Ik hoop dan wel dat Fifa 14 er voor de nextgen zal zijn...

"Oooh Jeroen!"

• Butch_NL
  • Laatst online: 19-04-2018
Ik heb FIFA 13 nooit gekocht, maar de 4 delen ervoor wel. Ik ben er een beetje klaar mee, dat ik steeds weer verplicht werd een nieuw deel te kopen, omdat de servers van de oude FIFA uit de lucht gehaald werden, terwijl ik die dan juist nog wel speelde. Ik twijfel dus ook nu weer.

Verder vraag ik me af of deze FIFA ook diverse microtransacties zal gaan krijgen, net zoals andere games van EA. Koop extra team X, extra outfit (bijv. Champions League outfit) voor team Y. Vroeger zat dit gewoon in een game inbegrepen, maar tijden zijn veranderd en kosten alsmaar toegenomen, dus ik zie dit wel gebeuren tbh.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Ik hoop dat ze er voor zorgen dat de tegenstander niet opeens zo super goed speelt en een doelpunt scored, terwijl ze de rest van het potje niet eens iets betekende.
Heb het getest op amateur, dan sta je 2x met 6 - 0 en dan toch weten zei er nog 1 in te trappen. 1 kans = 1 doelpunt en dat is echt zwaar vervelend.

Ik hoop dat de performance beter worden, nu veelste veel last van lag op de PC met een i5 3550 en GTX670.
Toch weet ik dat ik Fifa 14 wel ga aanschaffen, want het is en blijft de beste voetbalgame.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-03 22:09
Ik zie FIFA14 weer als een verplichte update, wil je met actuele teams kunnen spelen. Maar waarom ieder jaar weer een nieuw menu? En ik ga niet weer de fout maken om hem via Origin te preorderen. Damn wat een narigheid was dat.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:30

Player1S

Formerly known as L1nt

Realistischer juichen zou ook fijn zijn.
Niet dat ze bij de 6-0 doen alsof ze net in de 90e minuut de winnende hebben gemaakt waardoor ze toch kampioen worden maar gewoon minder enthousiast zoals je dat ook in het echt ziet.

Player1s Twitch

• ninc
Hopenlijk wordt het minder scripted en wordt de counter minder beloond. Vaak genoeg van die wedstrijden gehad waarin je gewoonweg niet MAG winnen:
Ik: 12 schoten, 10 op doel, 0 goals 60% balbezit.
Tegenstander: 2 schoten, 2 op doel, 2 goals, 40% balbezit.

Kan je wel zeggen: zij zijn effectief. Maar als je ziet op wat voor een manier die goals gemaakt worden: mijn keeper die blunderd, terwijl die van hun speelt als een halfgod, de moeilijkste kansen bij hun gewoon benut worden, terwijl mijn spelers steeds missen/op de paal/keeper die onmogelijk redt etc.

Soms voel je gewoon aan een wedstrijd dat het gewoonweg niet mag. Tel daarbij op dat ik altijd het spel maak en probeer te dicteren en nog beloont FIFA de counterspelers, zeker door de bug waarbij je verdedigers 1 seconde blijven staan bij een hoge bal over de verdediging heen, waardoor je afstand al te groot is om de snelle aanvallers nog te pakken. Zo moet je eigenlijk wel wat behoudender spelen.

We zullen zien wat deze FIFA zal brengen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:57

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Of van die wedstrijden dat je verliest van Schubbekutteveen met 3-0 terwijl je het vorige potje Real Madrid met 6-0 oprolde...

"Oooh Jeroen!"

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:54
ninc schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:41:
Hopenlijk wordt het minder scripted en wordt de counter minder beloond. Vaak genoeg van die wedstrijden gehad waarin je gewoonweg niet MAG winnen:

Kan je wel zeggen: zij zijn effectief. Maar als je ziet op wat voor een manier die goals gemaakt worden: mijn keeper die blunderd, terwijl die van hun speelt als een halfgod, de moeilijkste kansen bij hun gewoon benut worden, terwijl mijn spelers steeds missen/op de paal/keeper die onmogelijk redt etc.

Soms voel je gewoon aan een wedstrijd dat het gewoonweg niet mag. Tel daarbij op dat ik altijd het spel maak en probeer te dicteren en nog beloont FIFA de counterspelers, zeker door de bug waarbij je verdedigers 1 seconde blijven staan bij een hoge bal over de verdediging heen, waardoor je afstand al te groot is om de snelle aanvallers nog te pakken. Zo moet je eigenlijk wel wat behoudender spelen.

Helemaal mee eens. Je speelt een geweldige wedstrijd maar je merkt gewoon dat een bal er niet in mag. De keeper lijkt ook maar beter en beter te worden en dan weet je het eigenlijk wel.
In de 80+ min komt hij met een counter of een andere lompe actie waarna mijn keeper compleet faalt en hup verloren.

Of je speelt tegen een of ander beperkt team (laag chemistry en flut spelers in mijn geval bij Ultimate Team) En je spelers lijken er gewoon geen zin in te hebben, nemen alle ballen slecht aan geen 1 pass komt aan en je spelers voelen ongelofelijk traag. En je verliest dik, terwijl je daarvoor een super goed team compleet oprolt. Frustraties.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Pykow schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:11:
Ik hoop dat de performance beter worden, nu veelste veel last van lag op de PC met een i5 3550 en GTX670.
Toch weet ik dat ik Fifa 14 wel ga aanschaffen, want het is en blijft de beste voetbalgame.
Speel je hem dan niet toevallig op de iGPU? Want ik kan hem bijvoorbeeld gewoon met maximale settings (@1080p), vloeiend 60 fps, spelen op mijn laptop zonder dat die aan het stopcontact hangt :? .

De front end kan naar mijn mening trouwens ook een heel stuk korter, ik moet nu een viertal keren iets doen wat ik altijd hetzelfde doe wat mij effectief bijna 2 minuten extra kost om even snel een potje van 10 minuten te spelen 8)7 . Waarom kan de speler niet gewoon een standaard profiel aanwijzen? Waarom kan ik mijn taal niet gewoon via origin instellen? Waarom moet ik weten dat ik succesvol ben aangemeld op de EA server, is dit soms speciaal? Nou ja, hopelijk wordt er dus ook wat focus gelegd op hetgeen voor de voetbalwedstrijd...

Grillmeister

• Avioto
  • Laatst online: 23-03 15:36
Pykow schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:11:
Weird, ik heb 130 fps op een 660ti en een mindere amd cpu.
Probeer Nvidia inspector eens.

De game komt trouwens gewoon uit op de huidige consoles, ea brengt de fifa games uit op alle platformen en hun broer.
http://www.bol.com/nl/p/fifa-13/1004004012295840/

Steam/XBL: Avioto

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-03 12:25

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik ben erg benieuwd (ondanks dat het grafisch een tussenjaar zal zijn), de carrieremodus met realistische transfers ziet er iig verfrissend uit.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

RoofTurkey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:39:
[...]

Speel je hem dan niet toevallig op de iGPU? Want ik kan hem bijvoorbeeld gewoon met maximale settings (@1080p), vloeiend 60 fps, spelen op mijn laptop zonder dat die aan het stopcontact hangt :? .

De front end kan naar mijn mening trouwens ook een heel stuk korter, ik moet nu een viertal keren iets doen wat ik altijd hetzelfde doe wat mij effectief bijna 2 minuten extra kost om even snel een potje van 10 minuten te spelen 8)7 . Waarom kan de speler niet gewoon een standaard profiel aanwijzen? Waarom kan ik mijn taal niet gewoon via origin instellen? Waarom moet ik weten dat ik succesvol ben aangemeld op de EA server, is dit soms speciaal? Nou ja, hopelijk wordt er dus ook wat focus gelegd op hetgeen voor de voetbalwedstrijd...
ja speel op iGPU, daarmee kan ik BF3 op ultra resolutie draaien :P

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Pykow schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:02:
[...]

ja speel op iGPU, daarmee kan ik BF3 op ultra resolutie draaien :P
Standaard draaide FIFA bij mij namelijk op de iGPU, wat af en toe een lag geeft bij maximale grafische instellingen. Volgens mij ziet Optimus FIFA gewoon simpelweg niet als een zware game die dedicated graphics lust.

Grillmeister

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

RoofTurkey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 19:17:
[...]

Standaard draaide FIFA bij mij namelijk op de iGPU, wat af en toe een lag geeft bij maximale grafische instellingen. Volgens mij ziet Optimus FIFA gewoon simpelweg niet als een zware game die dedicated graphics lust.
Nee is hier niet mogelijk, dan had mijn HDMI kabel niet in de videokaart moeten zitten.

• Butch_NL
ninc schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:41:

Dat is volgens mij al heel lang bij FIFA. Dat is niet zozeer het laatste deel. Bovendien, hoe hoger je de moeilijkheidsgraad hebt, des te effectiever de tegenstander.

Btw, de oudere FIFA delen stonden het prima toe om met onrealistisch grote cijfers te winnen. Soms laat je dan uit gemakzucht een steekje vallen en dan scoort de tegenpartij. Dan gingen ze compleet uit hun dak, alsof ze aan de winnende hand waren. Dat was echt wazig.

[Voor 2% gewijzigd door Butch_NL op 19-04-2013 14:01. Reden: comment van moderator]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Butch_NL schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:09:
[...]
Btw, de oudere FIFA delen stonden het prima toe om met onrealistisch grote cijfers te winnen. Soms laat je dan uit gemakzucht een steekje vallen en dan scoort de tegenpartij. Dan gingen ze compleet uit hun dak, alsof ze aan de winnende hand waren. Niet heel erg realistisch natuurlijk, maar hoe is dat in FIFA 13 geregeld?
Dit topic gaat over FIFA 14, voor vragen over FIFA 13 moet je in een ander topic zijn: [Multi] Fifa 13

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Pykow schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:09:
[...]

Nee is hier niet mogelijk, dan had mijn HDMI kabel niet in de videokaart moeten zitten.
Weet je het zeker? Want volgens mij kan de pc zelfs dan nog switchen... Anders zou het switchen ook best nutteloos zijn als je het steeds handmatig moet doen.

Grillmeister

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MyUtd4Life
EA gaat een nieuwe sport engine onthullen voor next-gen op de E3. Zal dit voor FIFA 14 zijn? Wat denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Butch_NL
MyUtd4Life schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:49:
EA gaat een nieuwe sport engine onthullen voor next-gen op de E3. Zal dit voor FIFA 14 zijn? Wat denken jullie?
Gezien het feit dat de E3 gehouden wordt, verwacht ik eerder beelden van Madden of NHL. Ik denk overigens wel dat de nieuwe engine ook gebruikt gaat worden voor de nieuwste FIFA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 10:13

inXs

known as inXs

Wat ik wel fijn zou vinden op de console versie is dat het spel gewoon snel is opgestart.... Nu moet je 10x op kruisje en/of start drukken voordat je uberhaubt in het hoofdmenu zit. Hoezo elke keer opnieuw de taal kiezen??

Daarnaast speel ik vaak met vrienden offline tegen elkaar, gewoon via kick off.. Wat erg irritant is, dat je na elk potje het spel helemaal moet afsluiten, weer naar kick off moet, etc... Ik wil gewoon rematch kunnen kiezen, dan direct een nieuw team kunnen kiezen en dan spelen (rematch kan wel, maar dan met dezelfde teams..)..

Uiteraard de bizar trage menu's zijn zeer irritant, daar valt nog een hoop te verbeteren.

En verder, de bal aannemen door een verdediger bij een hoge bal van een aanvaller van de tegenstander... Vaak steekt je verdediger net zijn voetje uit en dan tikt hij de bal mooi voor de aankomende spits..

En tot slot, bij een hoge bal van bijvoorbeeld de keeper, heb je ter aanname eigenlijk alleen de mogelijkheid om op een paas (of schiet) knop te drukken waardoor je mannetje de lucht ingaat om de hoge bal aan te nemen (in een duel that is). Eigenlijk wil ik dezelfde optie, maar dan zonder paas, dat mijn mannetje wel springt om de bal (in een duel), maar dan de bal voor zichzelf houdt....

superB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MyUtd4Life
Onthulling Next Gen FIFA op de E3

Frank Gibeau heeft gisterenavond, tijdens een evenement over het laatste fiscale jaar van Electronic Arts, aangekondigd dat er een onthulling van FIFA plaats zal vinden op de E3 voor de volgende generatie consoles. Op 11 juni om 03.00 Nederlandse tijd houdt EA zijn E3 persconferentie waarin plannen onthuld worden van onder andere Battlefield, FIFA, Madden, NBA Live en Need for Speed. De volgende generatie consoles, de PlayStation 4 en de nieuwe Xbox, zijn veel krachtiger dan de huidige generatie, waardoor betere graphics en gameplay mogelijk is voor games.

“Regarding next-generation consoles, we are under a non-disclosure agreement with our platform partners, however, we’re planning a full reveal at E3 including more next-generation titles in development for FY14.”

“This will include breakthroughs in graphics and gameplay for some of our biggest franchises including Battlefield, FIFA, Madden, NBA Live and Need for Speed. We plan to unveil new titles from EA Sports, BioWare and DICE and a first look at some brand new games.”

Bron

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mijn mening over wat er veranderd moet worden voor FIFA 14 :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GkcF-vfx3jw]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qmt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05-2019
Morgen de onthulling van next-gen FIFA 14 tijdens het Microsoft/Xbox event.

https://twitter.com/EASPO...36531715696783361/photo/1

[Voor 46% gewijzigd door qmt op 20-05-2013 20:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zo, ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
My Gawd! :9~

Eindelijk pakken ze de visuals van de crowds etc.. Hopelijk gaan ze nu ook gewoon de pc mee op hetzelfde level van graphics upgraden.. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qmt
Camp Nou :D hehe. Zo te zien zijn de spelers van Atletico gescanned, waar al geruchten over gingen. Altijd fijn om wat meer spelers in de game te hebben die er ook echt op lijken.

Natuurlijk nog even wachten hoe het in-game uitziet, zo'n filmpje is even leuk maar zegt ook weer niet heel veel. Ik hoop dat we op E3 al iets te zien krijgen, en niet moeten wachten op bijvoorbeeld Gamescom. (Weet niet precies hoe het in voorgaande jaren verliep)

Wat betreft de pc-versie; het zou me niets verbazen als EA de next-gen engine voorlopig alleen naar de nieuwe consoles brengt om mensen over te halen deze te kopen. Only time will tell..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MyUtd4Life
Bij de onthulling van de Xbox One is vanavond de Next Gen versie van FIFA 14 aangekondigd. Andrew Wilson, executive vice president van EA Sports, kondigde de nieuwe game-engine Ignite aan voor de sportgames van het bedrijf. De Ignite-engine kan tien keer meer animatiedetails verwerken, 3D-publiek verbeteren en vier keer meer AI-berekeningen maken per seconde. AI-berekeningen worden gebruikt om de spelers in FIFA slimmer en bewegingen realistischer te maken.

Hierboven is de trailer van EA Sports te zien, waarin we onder andere fragmenten van de Next Gen FIFA 14 versie te zien zijn.

Naast de aankondiging van de Ignite-engine werd ons een ander onderdeel duidelijk van de Next Gen versie van FIFA 14. De Xbox One zal namelijk exclusieve content voor FIFA 14 Ultimate Team krijgen, wat deze content zal zijn is nog niet bekend. Ultimate Team zal ook in de andere versies van FIFA 14 zitten.

Naast de Xbox One, is ook aangekondigd dat FIFA 14 zal verschijnen voor de PC, Playstation 3, Playstation 4 en de Xbox 360.

Bron: FIFA Benelux

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 517955

spam

[Voor 93% gewijzigd door psychoclown op 23-05-2013 22:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Naast de Xbox One, is ook aangekondigd dat FIFA 14 zal verschijnen voor de PC, Playstation 3, Playstation 4 en de Xbox 360.
Maar is de PC versie dan ook next-gen vraag ik me af? Of wordt dat weer een port met matige graphics?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:02:
[...]

Maar is de PC versie dan ook next-gen vraag ik me af? Of wordt dat weer een port met matige graphics?
De Xbox One gaat zijn applicaties gewoon op x86 draaien, dus ik heb goede hoop dat het een kwestie van een compiler flag (ok, da's vast te simpel, maar toch) is om e.e.a. voor PC te bouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninc
[...]

Fifa 14 voor de PC zal volgens mij gewoon op de engine van de xbox360/ps3 draaien zoals nu ook is met Fifa 13.
Denk dat ze voor Fifa 15 dan de engine gebruiken van de next-gen, of ze gaan weer jaren achterlopen op de next-gen onder het mom van: "De gemiddelde PC gebruiker heeft nog geen PC die krachtig genoeg is om de nieuwe engine te draaien." (Lees: we willen zoveel mogelijk fifa-tjes verkopen, en dat gaat beter als fifa op meer systemen draait.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
ninc schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Fifa 14 voor de PC zal volgens mij gewoon op de engine van de xbox360/ps3 draaien zoals nu ook is met Fifa 13.
Denk dat ze voor Fifa 15 dan de engine gebruiken van de next-gen, of ze gaan weer jaren achterlopen op de next-gen onder het mom van: "De gemiddelde PC gebruiker heeft nog geen PC die krachtig genoeg is om de nieuwe engine te draaien." (Lees: we willen zoveel mogelijk fifa-tjes verkopen, en dat gaat beter als fifa op meer systemen draait.)
That EA logic }:O
Fifa is al zo gemakkelijk om te draaien..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Er is zojuist een nieuwe engine voor aangekondigd, dus dan lijkt het me sterk als ze ineens toch de oude gaan gebruiken :P . De pc versie zal hoogstwaarschijnlijk dan dus gewoon op dezelfde engine als de PS4 en xOne draaien, omdat de architectuur hetzelfde is en dus is dat het makkelijkste (en beste) te porten.

Grillmeister

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Laat ons hopen :)

Met EA weet je immers nooit..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• MyUtd4Life
[...]

Helaas, de PC versie zal niet de Ignite-engine bevatten, waardoor we kunnen concluderen dat de PC-gebruikers nog niet verwend zullen worden met de Next-Gen versie.

Rob Hodson@RobHodson_ 7 mins
Clarification for the PC related questions earlier - EA SPORTS IGNITE will power FIFA 14 on Xbox One and PS4, not PC
http://www.easports.com/news/article/ea-sports-ignite

• SmokingCrop
  • Niet online
FFS EA, waarom in godsnaam..
Ze maken dan net consoles die meer op een gewone pc lijken qua architectuur en dan kunnen ze dit weer niet.. De PC versie zou er in godsnaam beter moeten uitzien dan op de console..

EA blijft een stelletje geldwolven.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
SmokingCrop schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:17:
FFS EA, waarom in godsnaam..
Ze maken dan net consoles die meer op een gewone pc lijken qua architectuur en dan kunnen ze dit weer niet.. De PC versie zou er in godsnaam beter moeten uitzien dan op de console..

EA blijft een stelletje geldwolven.
Dat heet gewoon business. EA heeft een zak geld gehad in ruil voor een USP

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

shoombak schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:20:
[...]
Dat heet gewoon business. EA heeft een zak geld gehad in ruil voor een USP
Of ze kunnen het technisch niet mogelijk maken op de PC zonder dat je heel dikke hardware moet hebben. ;)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ben benieuwd wat het verschil gaat worden in FIFA Ultimate Team wat betreft de PS4 en XBOX One. Ik kan me eigenlijk totaal niet voorstellen dat ze op de PS4 de hele UT laten vervallen. Want daarvoor levert het veels te veel op.

• SmokingCrop
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:31:
[...]

Of ze kunnen het technisch niet mogelijk maken op de PC zonder dat je heel dikke hardware moet hebben. ;)
en daarom kan je net de graphic levels aanpassen in games..
Er is gewoonweg geen excuus voor wat EA hier weeral doet met fifa..

ps4/xbox one heeft de kracht van een hd 7850/70 ofzo?
Het zou wel grappig zijn dat je de pc games niet meer maakt, omdat er te sterke computers voor nodig zijn 8)7
Zo zouden er steeds minder & minder spellen uitkomen voor de pc..

[Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2013 10:16]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SmokingCrop schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:14:
[...]
en daarom kan je net de graphic levels aanpassen in games..
Er is gewoonweg geen excuus voor wat EA hier weeral doet met fifa..

ps4/xbox one heeft de kracht van een hd 7850/70 ofzo?
Het zou wel grappig zijn dat je de pc games niet meer maakt, omdat er te sterke computers voor nodig zijn 8)7
Zo zouden er steeds minder & minder spellen uitkomen voor de pc..
Ik bedoel ermee dat de minimum specs voor de PC-versie dan flink omhoog zouden gaan en dat kan EA niet gebruiken aangezien minder mensen dan deze game zouden kunnen draaien en dat betekent minder verkoop.

[Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 22-05-2013 10:34]

• SmokingCrop
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Ik bedoel ermee dat de minimum specs voor de PC-versie dan flink omhoog zouden gaan en dat kan EA niet gebruiken aangezien minder mensen dan deze game zouden kunnen draaien en dat betekent minder verkoop.
mja, op deze manier zal ik het spel niet kopen omdat het net nog zo zwak is terwijl ze bij de next gen console al prachtige beelden laten zien ;)

[Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2013 10:40]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

SmokingCrop schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:39:
[...]

mja, op deze manier zal ik het spel niet kopen omdat het net nog zo zwak is terwijl ze bij de next gen console al prachtige beelden laten zien ;)
Denk dat als veel mensen zoals jij dachten vrijwel niemand meer FIFA koopt/speelt maar overstapt op PES.

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-03 14:20
MyUtd4Life schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:40:
[...]

Helaas, de PC versie zal niet de Ignite-engine bevatten, waardoor we kunnen concluderen dat de PC-gebruikers nog niet verwend zullen worden met de Next-Gen versie.

Rob Hodson@RobHodson_ 7 mins
Clarification for the PC related questions earlier - EA SPORTS IGNITE will power FIFA 14 on Xbox One and PS4, not PC
http://www.easports.com/news/article/ea-sports-ignite
Zonde..

Reden zal wel zijn dat EA voorziet op deze wijze meer exemplaren voor de PC te kunnen verkopen.. Wel beetje jammer van de insteek..

• Mars18
Heb nog geen WOW gevoel na het zien van de next-gen trailer.

• SmokingCrop
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:31:
[...]

nog even gekeken hoeveel fps ik eigenlijk haal met alles op max (ook in de nvidia config panel, alles op hoogste kwaliteit) en tijdens een match haal ik 280-340 fps.. (fifa 13) op men gtx 670

Dat wil zeggen dat je wel een verschrikkelijk slechte pc moet hebben om die nieuwe engine niet op laagste graphics te kunnen draaien..
De nieuwe integrated gpu van Haswell zal waarschijnlijk al die nieuwe engine met gemak kunnen draaien..

[Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2013 11:43]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tja, wat de exacte eisen van de nieuwe engine in de toekomst voor de pc worden weet natuurlijk niemand.
Voor FIFA 14 op de oude engine zijn de minimum eisen iig belachelijk laag:
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=6222&game=Fifa%2014

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tja, is altijd zo geweest dus verbaast me ook niks dat de eisen zo laag zijn. Vind het wel fijn dat mensen met een Intel HD bijv. het wel kunnen spelen, maar voor de echte PC gamers vind ik het geen meerwaarde om het op een PC te spelen.. Sowieso is FUT daar 10x duurder, daar ga ik echt niet aan beginnen.

• Lee245
iPodKiller schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:14:
.., maar voor de echte PC gamers vind ik het geen meerwaarde om het op een PC te spelen..
De meerwaarde is dat ik geen console hoef te kopen. En FUT is toch om te huilen.. :|

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dat vind jij, maar ik denk dat er miljoenen andere mensen er toch anders over denken die FUT spelen, je moet er ook moeite instoppen. ;)

Ik vind FIFA toch lekkerder wegspelen op een console dan op een PC, maar goed ik hou me stil voordat de PC fanboys weer gaan flamen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Op de PC gamen met een controller kan overigens ook heel leuk zijn ;)

Anoniem: 480824

iPodKiller schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:23:
Dat vind jij, maar ik denk dat er miljoenen andere mensen er toch anders over denken die FUT spelen, je moet er ook moeite instoppen. ;)

Ik vind FIFA toch lekkerder wegspelen op een console dan op een PC, maar goed ik hou me stil voordat de PC fanboys weer gaan flamen.
Het heeft naar mijn mening weinig met flamen te maken. EA heeft sinds FIFA 12 eindelijk weer versies uitgebracht die identiek zijn op alle platforms en dan is het gewoon teleurstellend dat ze daar weer vanaf stappen omdat er nieuwe consoles verschijnen.

Maar ja ik wacht de reviews wel af voordat ik besluit of ik FIFA 14 ga kopen.

• SmokingCrop
  • Niet online

Dat is wel een feit, maar er zijn nog veel andere dingen te doen op fifa naast die ultimate team..
En het is maar sinds kort dat de pc versie op hetzelfde niveau zit (binnekort zat) alsop de consoles.

En fifa moet je uiteraard met een controller spelen (ik speel gewoon met men ps3 controller via 'motioninjoy') en dat speelt precies hetzelfde als op de ps3..

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

SmokingCrop schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:34:
[...]

Dat is wel een feit, maar er zijn nog veel andere dingen te doen op fifa naast die ultimate team..
En het is maar sinds kort dat de pc versie op hetzelfde niveau zit (binnekort zat) alsop de consoles.

En fifa moet je uiteraard met een controller spelen (ik speel gewoon met men ps3 controller via 'motioninjoy') en dat speelt precies hetzelfde als op de ps3..
Ja die DS3 tool van motioninjoy heb ik ook, maar ik hou het toch liever op mijn PS3 als ik FIFA speel :)

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-03 14:20
Fanboy, ik blijf dit een tenenkrommende term vinden..

Anyhow: ondanks dat ik Fifa voor zowel de ps3 als de pc heb prefereer ik toch een wedstrijdje op de pc (weliswaar met een controller) boven één op de ps3.. De laadtijden en snelheid van menu's op de ps3 vind ik om te huilen. Mijn pc gaat hier toch iets vlotter mee om, wellicht daarom ook dat ik het jammer vind dat de pc versie wederom ondergewaardeerd lijkt te blijven...

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Waarom denkt iedereen meteen dat de GPU het belangrijkste element is in next-gen games? De focus gaat juist veel meer liggen op de extra berekeningen die de 'nieuwe' 8 core CPU kan uitvoeren voor de AI. Er zouden zelfs 4x zoveel berekeningen worden gemaakt in de Ignite engine als in de huidige engine. Omdat ze de minimum eisen van PC CPU's niet meteen omhoog willen gaan gooien (mede omdat dat te veel tijd zou wegnemen bij de rest van de development) hebben ze er waarschijnlijk voor gekozen om de PC versie gewoon van de 'oude' engine te voorzien. Wil je op de nieuwe engine spelen, koop dan gewoon een PS4 voor naast je pc en problem solved (niet om hier iets te starten hoor, maar dat is hoe EA erover denkt en ik ook wel eigenlijk).

Grillmeister

• SmokingCrop
  • Niet online
RoofTurkey schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:51:
Waarom denkt iedereen meteen dat de GPU het belangrijkste element is in next-gen games? De focus gaat juist veel meer liggen op de extra berekeningen die de 'nieuwe' 8 core CPU kan uitvoeren voor de AI. Er zouden zelfs 4x zoveel berekeningen worden gemaakt in de Ignite engine als in de huidige engine. Omdat ze de minimum eisen van PC CPU's niet meteen omhoog willen gaan gooien (mede omdat dat te veel tijd zou wegnemen bij de rest van de development) hebben ze er waarschijnlijk voor gekozen om de PC versie gewoon van de 'oude' engine te voorzien. Wil je op de nieuwe engine spelen, koop dan gewoon een PS4 voor naast je pc en problem solved (niet om hier iets te starten hoor, maar dat is hoe EA erover denkt en ik ook wel eigenlijk).
bron? ;)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Mag ik (helaas) niet geven, maar een oud insider.

Grillmeister

• SmokingCrop
  • Niet online
Not sure if troll or..

Heeft PES eigenlijk ook zo'n grote update? (die mss wel voor pc ook is?)

[Voor 63% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2013 18:01]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Geen troll, het is zelfs logisch te verklaren:
-Nu is er meer tijd voor de development van FIFA 14, zo zonder een nieuwe engine te moeten porten.
-Nu hebben ze een groter bereik, omdat de minimumeisen lager zullen liggen.
-Zo hebben ze nog een troef achter de hand voor een volgende FIFA pc game.
-Etc.

Grillmeister

• qmt
SmokingCrop schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:58:
Heeft PES eigenlijk ook zo'n grote update? (die mss wel voor pc ook is?)
PES 2014 zou de nieuwe FOX engine gaan gebruiken. Of die ook voor pc is weet ik niet, maar volgens mij is de pc-versie de laatste jaren hetzelfde geweest als de console-versies (correct me if I'm wrong) , dus de kans bestaat.

• SmokingCrop
  • Niet online
RoofTurkey schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:04:
[...]

Geen troll, het is zelfs logisch te verklaren:
-Nu is er meer tijd voor de development van FIFA 14, zo zonder een nieuwe engine te moeten porten.
-Nu hebben ze een groter bereik, omdat de minimumeisen lager zullen liggen.
-Zo hebben ze nog een troef achter de hand voor een volgende FIFA pc game.
-Etc.
- Dat zou sowieso al een ander dev team zijn die dat zou porten..
- de minimum eisen op dit moment zijn gewoon belachelijk. (men gameboy colour kan het bij wijze van spreken nog draaien..)
- Wat ze hiermee creëren is twijfel.. Het is nog maar 1 dag later en ik kijk al voor het eerst naar PES in een lange tijd ;)

Nu ja.. Het is weer niet raar dat het van EA komt :+
Vraag me af als ze eindelijk hun servers eens in orde krijgen..

[Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2013 18:08]

• Lee245

Het enigste voordeel van de consoles is dat de community een stuk groter is, wat eigenlijk alleen voordelig is voor FUT en waarschijnlijk zijn er ook meer manual players om tegen te spelen. Afgezien daarvan kan ik verder geen voordelen bedenken. Eerder nadelen, zoals dat op de pc de laadtijden een stuk korter zijn. Als je toch al een pc hebt dan is het wel zo voordelig om voor de pc versie te gaan. :)

• Mars18
26 september is FIFA 14 verkrijgbaar :)
Next-Gen datum is nog niet bekend.

• ninc
Lee245 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:04:
[...]

Het enigste voordeel van de consoles is dat de community een stuk groter is, wat eigenlijk alleen voordelig is voor FUT en waarschijnlijk zijn er ook meer manual players om tegen te spelen. Afgezien daarvan kan ik verder geen voordelen bedenken. Eerder nadelen, zoals dat op de pc de laadtijden een stuk korter zijn. Als je toch al een pc hebt dan is het wel zo voordelig om voor de pc versie te gaan. :)
Why not Zoidb.... eh both? Ik speel thuis op mijn laptop Fifa 13 met een xbox 360-controller (die na jaren trouwe dienst eigenlijk wel eens vervangen mag worden ;) ) en als ik bij vrienden ben, dan spelen we daar op de PS3 of de Xbox 360. Waar je dan meteen merkt hoelang het laden wel niet duurt voor de wedstrijden en de trage menus. Maar wanneer je op de PC speelt kan je meteen verder op de PS3/Xbox360 waar je vroeger helemaal niets had om het op de pc te spelen, aangezien dat een oude engine was.

Maar Fifa 14 PC zal deze generatie nog gelijk zijn aangezien Fifa 14 ontwikkeld is geworden voor de Xbox 360&PS3. Pas volgend jaar wanneer meer mensen een PS4/Xbox one hebben en men 100% focust op deze versies zal de pc-versie weer het zwarte schaap van de familie worden.
Om na 2/3 jaar het weer eens gelijk te trekken onder het mom van: nu heeft de huis-tuin-keuken pc-casual eindelijk genoeg power om deze versie goed te kunnen draaien. (wat onzin is, maarja.)
Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee