Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bewerk hier elkaars foto

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:33
Ook even een snelle poging gewaagd :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Lennard1
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-04 12:54
Hallo,

Ik ben benieuwd wat jullie met deze foto kunnen doen. Ik ben zelf (voor het eerst) aan de slag gegaan met lightroom maar behalve de "exposure" wat hoger zetten kom ik niet echt ver.

RAW file (NEF)

• leonvw
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13-04 22:10
Dit is wat ik ervan gemaakt heb. Wellicht wat over de top maar aangezien je aangeeft dat je niet verder komt dan wat spelen met het exposure schuifje zie je wel wat er allemaal mogelijk is met een relatief donkere foto.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:43
Zover optrekken van de exposure geeft bakken met ruis.

Mijn versie:

https://farm1.staticflick...60477586_5269dd910c_o.jpg

Je focust ligt volgens mij verkeerd, want het is erg soft (en dat ligt niet alleen aan de diffractie op f/11).

[Voor 78% gewijzigd door Universal Creations op 28-07-2015 16:22]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vond een crop wel fijn werken omdat ie dan ietswat meer symetrich oogt.

verder heb ik gewoon aan wat sliders getrokken totdat het wat leek :+

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-04 07:33
Mijn versie:

De bewerking van leonvw vind ik goed gelukt.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Lennard1
Bedankt voor de reacties. Ik vind ze allemaal goed gelukt, maar die van Universal Creations vind ik wel bijzonder dus denk dat ik die in m'n fotoboek ga plakken.

en @Universal creations. Ik weet niet precies wat je bedoelt (fotografie leek hier). Dit zijn de eerste foto's die ik met een dslr neem en ik heb gewoon alles op de automatische stand gedaan (ik heb wel een aantal keer met de instellingen zitten spelen, maar volgens mij werden de foto's hier niet mooier op). Ik heb deze foto met de zogenaamde landscape modus gemaakt waardoor die als het goed is op alles scherp zou moeten stellen.

• Universal Creations
Diffractie is technisch geneuzel, maar betekent dat je niet teveel het diafragma moet afknijpen (kleiner maken), omdat de foto's dan minder scherp worden. Maar goed. Wat betreft instellingen en het fotograferen van een landschap: gebruik de A-stand (aperture priority) en stel in op f/8 (dat is genoeg bij groothoek) en de iso zo laag mogelijk (sluitertijd minimaal 1/50sec is voldoende bij groothoek). Focus op iets wat een meter of 5 van je af ligt (middelste focuspunt gebruiken) en houdt de sluiterknop half ingedrukt. Vervolgens maak je de compositie die je wil hebben en druk je de sluiter helemaal ingedrukt.
Probeer het eens uit en ga vooral spelen met de instellingen en dan bedoel ik vooral binnen de A, S en M standen. Automatische standen zijn leuk en aardig, maar je haalt er dan niet uit wat erin zit.

• HMJ
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 26-03-2020

HMJ

Jelle Hansma

ook maar even een poging gewaagd :)

www.hansjellema.nl | Facebook

• Lennard1
Ah oke, bedankt voor je heldere antwoord. Jammer dat ik deze info niet had voor ik op vakantie ging haha. Wel een beetje raar dat mijn camera op de automatische stand het diafragma op f/11 instelt als daardoor de foto's onscherp worden. In ieder geval, ik zal je tips onthouden en ze toepassen de volgende keer ik een foto van een landschap maak.

• Polariteit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:31

Polariteit

Testende fotografeur

HMJ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:18:
ook maar even een poging gewaagd :)
[afbeelding]
Mooi bewerkt! Lekkere kleuren :)

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Universal Creations
Lennard1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:40:
Ah oke, bedankt voor je heldere antwoord. Jammer dat ik deze info niet had voor ik op vakantie ging haha. Wel een beetje raar dat mijn camera op de automatische stand het diafragma op f/11 instelt als daardoor de foto's onscherp worden. In ieder geval, ik zal je tips onthouden en ze toepassen de volgende keer ik een foto van een landschap maak.
Die onscherpte zul je in de praktijk niet zo snel zien, behalve als je er aan gaat meten. De onscherpte nu is volgens mij doordat de focus niet goed ligt.

• CrashOverDrive
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:13
*Schop* o<:)

Ik heb afgelopen weekend een mooie zonsondergang geschoten in Frankfurt, maar kom er kwa bewerken niet helemaal uit. Omdat ik recht tegen de zon in stond te schieten waren de foto's vrij contrastloos en zelfs met 5 stops aan graduated ND filter erop was de lucht nog aardig opgeblazen. Daarom ben ik voor een multi (7) exposure gegaan en heb de boel getonemapped met photomatrix en daarna nabewerkt in Lightroom. Ik krijg het echter niet voor elkaar om het een mooie warme uitstraling te geven zonder de boel radioactief en over-saturated te laten worden. Daarom ben ik benieuwd hoever andere mensen hiermee kunnen komen. :)

Hieronder staat mijn beste resultaat ermee, maar ik heb het gevoel dat mijn bewerkingsskills tekort trekken ermee, vooral bij het parkje rechts in de foto en de clarity :P

WeTransfer download linkje naar de 7 (Canon 6D) Raw files

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

CrashOverDrive schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:20:
Hieronder staat mijn beste resultaat ermee, maar ik heb het gevoel dat mijn bewerkingsskills tekort trekken ermee, vooral bij het parkje rechts in de foto en de clarity :P
laat die hdr gewoon lekker achterwege en probeer meer uit èèn raw file te halen. low contrast kan ook mooi zijn

[Voor 50% gewijzigd door mrc4nl op 26-08-2015 22:02]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:04
Heb enkele weken geleden ook een oude hobby weer een beetje opgepakt. Toch van plan om meer mee te gaan doen en me met name meer te verdiepen in de nabewerking.

Dit vond ik zelf een erg mooie foto, maar krijg hem nog niet super dmv nabewerking.

http://static.tweakers.ne...UL5EUxL16zY4ruOo/full.jpg

Hieronder de link naar de RAW file
http://1drv.ms/1hkROHa

[Voor 20% gewijzigd door Universal Creations op 28-08-2015 16:01. Reden: Plaatje verkleinen naar 800pixel breed]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Universal Creations

Lightroom HDR, rechtgezet, kleinere uitsnede (kade rechtsonder vond ik niet interessant), gradiënt (donkerdere lucht met meer contrast) toegepast en vervolgens de torenflat eruit gebrusht, kleurtemp een heel klein tikje omhoog naar 5700K, belichting naar wens nog wat aangepast (hangt ook af van de HDR-bewerking die LR toepast), lensprofiel toegepast, tikje sharpening toegevoegd. Verder een prima foto om mee te werken.

Ik zie dat ik wat minder had moeten verscherpen... maar goed, dit is wat ik eruit kon halen. Ik heb hem recht gezet, een kleinere uitsnede (teveel afleiding rondom het bootje), kleurtemp iets omhoog, belichting een heel stuk omhoog. Een gradiënt aangebracht zodat de voorgrond nog wat onscherper werd.
De scherptediepte is te klein, waardoor een deel van het bootje out of focus is. Beetje saai licht, afleidende voorgrond. Kortom: ik vind de foto zelf niet echt goed.

[Voor 31% gewijzigd door Universal Creations op 28-08-2015 17:05]

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:04
thanks in ieder geval! Agja, moet ergens beginnen toch haha ;). Fotograferen is ook echt iets waar ik me de komende tijd meer in wil gaan verdiepen en meer technieken wil gaan leren.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Hij was wel erg krap aan de linkerkant.
Een panorama crop om de rotsen op de voorgrond wat minder aandacht te geven en een focus effect om wat meer de aandacht van de bewegingsonscherpte in het riet wat te verzachten.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:11

Crop, wat aanpassingen aan de belichting, toning iets aangepast en verzadiging (saturation) van wat kleuren. Iets verscherpt. En dat was het.

De basis was helaas niet al te sterk om er echt een top shot van te maken, maar ik vind hem op deze manier net even wat prettiger kijken :)

@Barrycade: die van jou oogt een stuk duisterder. Vind hem wel cool :)

[Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 07-09-2015 22:48]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben benieuwd wat jullie hier van kunnen maken

linkje-> http://mrc4.nl/meuk/bewerkt/P1590526.RW2

[Voor 36% gewijzigd door mrc4nl op 29-09-2015 19:32]

• Universal Creations
Voorspelbaar ;) Maar ik zal straks eens kijken.

• Don Quijote
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:20

Don Quijote

El Magnifico

Ik vind je originele post beter dan deze. De blauwe lucht en het groene gras past niet echt bij de setting en de sfeer. Het is een nachtfoto en dat mag er ook best zo uit zien.
Maarja, dat is precies tegenovergesteld aan wat de meeste in het andere topic aangeven, dus echt nuttig advies is het niet ;).

edit- van mij mag het juist nog wel iets duisterder en grauwer.(te lui om die gekke paarse/roze zweem bij de highlight weg te halen)

[Voor 38% gewijzigd door Don Quijote op 29-09-2015 21:04]

• AdmiralSnipe
Vind het wel mooi als de zonnemaanstralen wat meer naar voren komen.
Even quick 'n dirty:

[Voor 14% gewijzigd door AdmiralSnipe op 29-09-2015 23:08]

• Radeon
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 03:08

Radeon

Today is a good day to die

Hier mij versie op de foto.
Heb hem iets gecropped en wat warmer gemaakt.

Misty river by Martijn den Heijer, on Flickr

[Voor 7% gewijzigd door Radeon op 29-09-2015 21:32]

It's never easy.....

• Universal Creations

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13-04 12:10
En er is niemand geweest die dat stukje spriet aan de rechterkant heeft weggepoetst? 😁

Elke keer wordt mijn blik naar dat puntje getrokken.

• AdmiralSnipe
Zo is natuur!

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 02:36
Ook een bewerking geprobeerd. Ik probeer juist wat meer nadruk te leggen op de mist en de sterren. Ook heb ik hem iets meer gecropt

Groot: http://static.tweakers.ne...yhpC9ZbZppVP04jf/full.jpg

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01:02
Persoonlijk vind ik veel edits mooi, eigenlijk kun je veel kanten op met deze foto.
Dus hierbij nog een andere variant. :P

...

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:25

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verrassend ook om te zien hoever ze uiteenlopen qua bewerking, sommigen heel contrastrijk, sommigen vrij flets en duister, sommigen heel warm en sommigen weer heel ingetogen. Inderdaad een foto waar je alle kanten mee op kan!

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-04 15:04
Het is een nachtfoto, dus ik ben meer voor de duistere bewerkingen. Sommige neigen gewoon naar een bewerking alsof de foto overdag genomen is.

• Universal Creations
Ik neigde ook meer naar een shot wat op nacht lijkt met de sterren goed zichtbaar. Daarnaast krijg je met een lichte bewerking heel veel ruis in het gras aan de linkerkant.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Wat ik zelf heel mooi vond aan de plek was dat het maanlicht van die stralen maakte door de boom heen, Radeon heeft dat wat mij betreft het beste kunnen weergeven. De versie van UC vind ik wel erg donker aan de linker kant, mijn geen stralen te zien

achteraf had ik misschien beter het diafragma iets meer kunnen openzetten (met dezelfde sluitertijd)
zodat ik wat minder ruis zo hebben. maar het je moet zo'n nachtfoto ook niet extreem wellen pushen :P

[Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 11-10-2015 23:58]

• Mortum
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32

Mortum

Meer MEUK, Meer Beter!

Voor de liefhebber heb ik een oudje in de aanbieding (begin dit jaar dat ik net mijn DSLR had)

http://1drv.ms/1jYj7IR

dit had ik er van gemaakt:

Foto-, Laser- en Livestreamnerd MEUK Discord

• Luxicon
Mooie foto! M'n bewerking is net wat anders.

[Voor 44% gewijzigd door Luxicon op 23-10-2015 22:07]

...

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-03 14:34
Al weer tijdje terug heb ik deze foto gemaakt:
naamloos-154-Edit.jpg by Marijn van den Heuvel, on Flickr
Probleem dat ik heb is dat ik 3 4 foto's heb deze heb proberen te verwerken naar een HDR en dat ik er nog niet het gewenste resultaat uit krijg.
Al vast 1 les die ik er van geleerd heb is dat ik een statief mee had moeten sjouwen. Dan was die vast stuk scherper.
Kan er iemand eruit krijgen wat mij niet lukte?
Zal het leukste vinden als je ook uit kan leggen wat je gedaan hebt!
Download van 3 panasonic raw:
https://drive.google.com/...oa0FWYTQ/view?usp=sharing
Edit:
4de raw foto's: https://drive.google.com/...2VUV1UEk/view?usp=sharing

[Voor 5% gewijzigd door Haas_nl op 30-10-2015 23:00]

• Luxicon
Haas_nl schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:56:
[afbeelding]naamloos-154-Edit.jpg by Marijn van den Heuvel, on Flickr
Probleem dat ik heb is dat ik 3 4 foto's heb deze heb proberen te verwerken naar een HDR en dat ik er nog niet het gewenste resultaat uit krijg.
Al vast 1 les die ik er van geleerd heb is dat ik een statief mee had moeten sjouwen. Dan was die vast stuk scherper.
Edit:
Mooie foto(s) post processing mee te oefenen! De verschillende exposures helpen zeker, want anders zijn de shadows of highlight vol met noise. Dat heb ik nu ook een beetje, maar het valt mee. M'n bewerking is wel aardig extreem en heb uiteinelijk twee exposures gebruikt, en de foto is wel iets te donker zie ik. :P

...

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-04 21:37
Haas_nl schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:56:
[afbeelding]naamloos-154-Edit.jpg by Marijn van den Heuvel, on Flickr
Edit:
Dit is wat ik er van heb weten te maken,

Heb de auto HDR gebruikt van Lightroom en daarna de standaard bewerkingen die ik altijd uitvoer wanneer een foto wat grauw oogt. Zoals kleurtemperatuur en clarity.

• Universal Creations
Ik ben even los gegaan met de heal-tool ;)

En verder wat aan de kleurtemp gedaan, gradient toegevoegd waardoor de voorgrond een lagere kleurtemperatuur kreeg en nog wat aan verschillende kleuren getrokken...

• Haas_nl
Oei nice!
Die van Luxicon is mooi in de kleuren lekker fel, maar misschien iets te felle highlights.
Die van Bas vind ik de mooiste gezien het paars niet te fel is maar ook niet te zwak.
Van Universal is ook mooi, mooi kleur paars! Misschien iets teveel geshopt LOL.
Denk dat natuurmonumenten graag de heal-tool IRL life wilt hebben :)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:42
Universal Creations schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:43:
Ik ben even los gegaan met de heal-tool ;)
[afbeelding]
En verder wat aan de kleurtemp gedaan, gradient toegevoegd waardoor de voorgrond een lagere kleurtemperatuur kreeg en nog wat aan verschillende kleuren getrokken...
Het idee is niet gek, maar voor mij is nu het onderwerp, het pad, wel weg.

The devil is in the details.

• Luxicon
Haas_nl schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:16:
Oei nice!
Die van Luxicon is mooi in de kleuren lekker fel, maar misschien iets te felle highlights.
Die van Bas vind ik de mooiste gezien het paars niet te fel is maar ook niet te zwak.
Van Universal is ook mooi, mooi kleur paars! Misschien iets teveel geshopt LOL.
Denk dat natuurmonumenten graag de heal-tool IRL life wilt hebben :)
Thanks, het geheel oogt wel wat flets inderdaad. Waar heb jij eigenlijk mee bewerkt?

...

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb geen HDR merge gedaan, maar gewoon de best belichte genomen, en daar zoveel mogelijk detail uit trekken.

[Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 01-11-2015 15:20]

• Universal Creations
@mrc4nl: hij is nu wel heel flets geworden. Heb je de highlights eruit gehaald?
@Hahn: dat was mijn eerste intentie: het pad "schoon" krijgen. Maar dat lukte niet zo vlot met LR, dus toen gooide ik het over een andere boeg en dat lukte beter ;)

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het fletse is natuurlijk wel een beetje het gevolg van de highlights omlaag en de schaduwen omhoog, hier een versie met wat meer contrast.

• Universal Creations
Ja, die is wezenlijk beter imho.

• CrashOverDrive
Oranje!, ik wil oranje :+

• Hahn
Je wilt oranje, maar je maakt alles blauw :? :P

• CrashOverDrive
Hahn schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:26:
Je wilt oranje, maar je maakt alles blauw :? :P
Gespleten persoonlijkheid blijkbaar :P

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:44

Woutoud

Advocatus ineptias

Bij veel van de bewerkingen hierboven zie ik toch duidelijke halo's bij de boomrand, bij anderen gaan de kleuren dan weer heel erg over the top. Is er niet een subtielere bewerking uit te halen?
Ik doe het zelf niet beter trouwens, maar ben benieuwd of iemand beter met dit soort bestanden overweg kan. :)

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• Universal Creations
Bij mij geen halo's...

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Misschien gebruik ik niet het goede woord, maar ik zie duidelijk een 'white wash' bij de boomrand in de linker helft van de foto.

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:07

don't mind me

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Ik heb trouwens nog twee unprocessed HDR (5x1) DNG's, waarbij ik geen idee heb wat ik er mee moet... Ik ben wel benieuwd wat jullie er van kunnen maken. :)

Unprocessed #1 by Woutoud, on Flickr

Download

Unprocessed #2 by Woutoud, on Flickr

Download

• CrashOverDrive
Woutoud schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:50:
Ik ben wel benieuwd wat jullie er van kunnen maken. :)
Mijn poging dan maar :P

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

die eerste is echt r*k om te bewerken zeg, pffff Ik weet zelf ook niet wat ik er precies mee moet.
mijn probeersel, edit nee wacht deze is beter :P

[Voor 38% gewijzigd door mrc4nl op 01-11-2015 19:34]

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:07
eens met hierboven! Hier mijn resultaat:

don't mind me

• Universal Creations

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Eentje van mn vakantie:

https://www.dropbox.com/s/i4jalytlf296cen/DSC_0643.NEF?dl=0

Zelf ben ik helemaal losgegaan op de kleurtje

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Nice! :D

Die van CrashOverDrive en mrc4nl vind ik vooral aan de donkere kant, die van JeroenF kijkt wel erg leuk met die glow rechts. :)

[Voor 17% gewijzigd door Woutoud op 01-11-2015 20:36]

• Universal Creations
Dank je. En dat met enkel LR ;) Laat maar weten of je de gebruikte instellingen wil hebben.

• Hahn
Zonde dat je de voorgrond zo in zwart verhult, want daar is ook meer dan zat te zien :)

Mijn quick & dirty-versie:

Ik zie nu alweer tig dingen waar ik me aan stoor/anders zou doen, maar ik laat het voor nu even zo :P

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-04 21:37

Ik zou graag beter willen worden met de clean/heal tool hahaha.

• HMJ
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 26-03-2020

HMJ

Jelle Hansma

www.hansjellema.nl | Facebook

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik krijg die halo rond het gebouw niet weg helaas

jaja weer dat lage contrast. nou pfff het is wel goed zo.

[Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 01-11-2015 22:07]

• Luxicon
Woutoud schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:50:
Ik heb trouwens nog twee unprocessed HDR (5x1) DNG's, waarbij ik geen idee heb wat ik er mee moet... Ik ben wel benieuwd wat jullie er van kunnen maken. :)
Een onnatuurlijke versie van de boom. Normaal gesproken probeer ik juist natuurlijk te bewerken, maar voor dit topic vind ik het wel leuk om wat aparts te doen.

Edit:

[Voor 19% gewijzigd door Luxicon op 03-11-2015 21:30]

...

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik weet niet of ik hier helemaal goed is, en ik kon het niet helemaal uit de TS halen, maar ik zal het toch neerzetten.

Ik heb een foto die ik wil laten afdrukken voor aan de muur in de mancave. Maar nu mis ik helaas de kunde (en creativiteit) om de foto te bewerken op tot wat moois. Ik zou graag de motorrijder linksboven weg willen hebben in ieder geval. Verder zat ik zelf te denken aan de foto grotendeels zwart wit en wat details in kleur.
Verder sta ik open voor alles eigenlijk.

Origineel.

Z/W met details.

Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Of heeft iemand nog andere suggesties waar ik niet aan gedacht heb?

PSN & XBL: Denkoyugo

• Universal Creations
Dit is geen: "wil iemand dit voor mij photoshoppen, want ik heb de skills/software/etc. niet" topic. Dit is meer een topic om ideeën op te doen. Hoe bewerkt een ander jouw foto is meer het doel van dit topic. Die motor eruit halen kan volgens mij zelfs makkelijk met Lightroom en anders een gratis programma waarmee je iets kunt wegclonen (of content aware fill heeft).

Nog een vraagje: is het wel je eigen foto? En is dit het origineel?

[Voor 8% gewijzigd door Universal Creations op 06-11-2015 18:57]

• Haas_nl
*knip*

[Voor 86% gewijzigd door Woutoud op 06-11-2015 21:21. Reden: Dit is niet de huiskamer.]

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Universal Creations schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:42:
Dit is geen: "wil iemand dit voor mij photoshoppen, want ik heb de skills/software/etc. niet" topic. Dit is meer een topic om ideeën op te doen. Hoe bewerkt een ander jouw foto is meer het doel van dit topic. Die motor eruit halen kan volgens mij zelfs makkelijk met Lightroom en anders een gratis programma waarmee je iets kunt wegclonen (of content aware fill heeft).

Nog een vraagje: is het wel je eigen foto? En is dit het origineel?
Het is een foto van mij en het is het origineel idd. (heb de RAW niet als je dat bedoeld)

Maar zoals ik al zei, als het niet de bedoeling is, dan haal ik hem gelijk weg. Wil niemand tegen de schenen schoppen.

Ik zal dit weekend zelf aan de slag met lightroom en post het resultaat wel.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Universal Creations
We zijn wel benieuwd naar het resultaat inderdaad :)

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16-04 14:05

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Heb er hier eentje waar je op uit kan leven, moet best veel aan gedaan worden. Niet even aan de slidertje trekken, heb flink wat afleidende elementen echt weg moeten halen.
Silhouettes by Karsten, on Flickr

RAW: https://www.dropbox.com/s..._210823_IMG_6688.CR2?dl=0

Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Ik zal eens een poging wagen. :)
Zie ik in jouw bewerking een gevalletje "Clarity +100" trouwens?

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16-04 14:05

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Woutoud schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:43:
Ik zal eens een poging wagen. :)
Zie ik in jouw bewerking een gevalletje "Clarity +100" trouwens?
Nee, rond de +60 maar de flickr sharpening maakt het wel erg heftig :X

Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm

• Luxicon
Mr Pingu schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:05:
Heb er hier eentje waar je op uit kan leven, moet best veel aan gedaan worden. Niet even aan de slidertje trekken, heb flink wat afleidende elementen echt weg moeten halen.
[afbeelding]Silhouettes by Karsten, on Flickr

RAW: https://www.dropbox.com/s..._210823_IMG_6688.CR2?dl=0
Lastig zeg, maar ik heb wat geprobeerd. :P

[Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 07-11-2015 21:24]

...

• Universal Creations
Ik zou in ieder geval perspectief correctie toepassen waarmee de linker en rechterkant niet ongelijk zijn. Daarnaast staat ie ook wat scheef (op het oog).

• Luxicon
Universal Creations schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:17:
Ik zou in ieder geval perspectief correctie toepassen waarmee de linker en rechterkant niet ongelijk zijn. Daarnaast staat ie ook wat scheef (op het oog).
Yes dankje, ik had het door. Voor het bewerken heb ik geprobeerd het goed te krijgen, maar dat wilde niet helemaal lukken (compenseren). Het is nu te laat om dat nog te doen, omdat masks niet meevormen. ;)

...

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

heb 2 versies, ben niet zo van het shoppen, dus dan maar croppen :P

• Luxicon
De zwart wit versie zonder detail in buitenmuren vind ik mooi zo. :)

...

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:57

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Naar aanleiding van onderstaande...
Woutoud schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:53:
Dit lijkt me een leuke om in het bewerkingstopic te delen, zodat je kunt kijken wat andere users er van maken. :)
Let wel, het is mijn eerste rondje met de K-5IIs. Ik had de camera op Tav staan en dat was niet zo geslaagd. Thuis de camera goed ingesteld en nu gaat het goed.

Dit heb ik er van gemaakt:

A happy daughter. by Remco van der Tuin, on Flickr

Omdat het om mijn dochter gaat vraag ik wel enig respect en de foto niet elders te gebruiken dan op Tweakers. Graag jullie begrip hiervoor.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:08

Toff

FP ProMod
Valt weinig aan te verbeteren, wat mij betreft, of het moet een ruimere uitsnede zijn (incl. elleboog), maar dat gaat me niet lukken. ;)

• Tuintje

Tuintje

Het is niet zo makkelijk dat geef ik gelijk toe. De setting op mijn camera stonden niet zo goed als ik gehoopt had. De foto is erg overbelicht omdat de Tav stand op de Pentax je de sluitertijd en het diafragma laat bepalen. Daarbij komt de automatische witbalans en ISO waarde. Daar ging het mis. De zon hadden we in de rug, dat gelukkig wel.

• CrashOverDrive
Heb ook even lopen spelen met je foto, maar krijg er niet een veel beter resultaat uit. Die overbelichting is killing :P

Je zou nog wel B&W kunnen proberen, met een flink hoge contrast.

• Tuintje

Tuintje

B&W zou nog een optie kunnen zijn en die heb ik uiteraard ook. Maar ook daar is de overbelichting hoog..

• CrashOverDrive
Het is me intussen wel gelukt om (normale) kleur terug te krijgen in haar gezicht, Alleen is het erg lastig / veel werk om het goed in de achtergrond te drukken :P Randjes moeten heel strak met de brush gedaan worden zodat je niet die "röntgen" handjes krijgt zoals nu het geval is.

Maar als je soort van tevreden bent met het gezicht (kijk even naar haar gezicht in de full-size versie :P ) wil ik morgen wel rustig even de randjes en handjes en achtergrond gaan uitwerken. Zodat het er niet zo eh, radioactief op een achtergrond geplakt uitziet :P . Contrast kan (zie ik nu op me andere scherm) wel iets minder, maar vindt het een stuk natuurlijker ogen dan dat hele vlakke contrastloze wat het was. Maar ik ben dan ook wel een contrast fanboy :+

[Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 18-09-2016 02:19]

• Mr. Hayes
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Waarom probeer je het niet zoveel mogelijk te verhullen dat het overbelicht is door kleur en contrast voor je te laten werken? Fuck kleurechtheid. ;)

[Voor 14% gewijzigd door Mr. Hayes op 18-09-2016 03:59. Reden: Volgens mij iets te vaak opgeslagen als jpg na weer wat kleins bewerken, maar ik vind het mooi geweest.]

• Luxicon
Zo heeft meestal iedereen weer wat anders. ;)

[Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 18-09-2016 05:01]

...

• Tuintje

Tuintje

Ik duik vanmiddag PS even in en probeer ik het overbelichte deel weg te moffelen. Volgens mij is dat een beter idee dan te grof aan de schuiven trekken. Wel leuk om te zien dat ieder het anders doet en met verschillende uitkomsten :)

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 07:27
Leuk topic! Blijft leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen interpretatie geeft aan een foto. :)

Zal dit topic eens volgen en misschien zelf wat plaatsen.. Als ik durf :D

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Mijn edit is vooral bedoeld om de boel zo naturel mogelijk te houden, heb voor het gemak maar even ongeveer dezelfde crop aangehouden. :)

IMGP4351 by Woutoud, on Flickr

• willionvanes
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Dit zou mijn edit zijn;

• Tuintje

Tuintje

Ik denk dat als je het overbelichte kwijt kan raken op de achtergrond je er al bent. Je moet de foto licht houden, zoveel is duidelijk anders is hij op veel punten te donker en kloppen de schaduwen niet meer.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:08

Deathchant

Don't intend. Do!

Als je het contrast van Woutoud combineert met de foto van Luxicon, zo zou ik het doen :)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Hahn
Als ik al die uitgebeten luchten, rare kleuren, zwemen, etc zie, dan is het eerste wat ik denk 'misschien dat zwart/wit wel werkt?'. Blijkbaar ben ik tot dusver de enige die dat dacht, maar eerlijk gezegd ben ik hier meer van gecharmeerd dan de meeste pogingen voorafgaand aan mij (mag ik dat zeggen? ja, dat mag ik zeggen):

Nog steeds verre van perfect, maar het bevat een stuk minder storende elementen voor mij :)

• Woutoud

Woutoud

Advocatus ineptias

Z/W had ik ook bedacht idd, maar ik was er nog niet aan toe gekomen. :)

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:25

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik denk dat met wat voor edit dan ook je het zal blijven zien, heel cru gezegd shit in -> shit out :) Blijft wel een leuke foto hoor maar het is gewoon iets voor de volgende keer om rekening mee te houden.

Persoonlijk zou ik ook voor een wat lichtere edit gaan.

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• Mr. Hayes
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Of gewoon de overbelichting negeren en lekker op de voor de persoon op de foto best bewerkte manier in het fotoalbum stoppen, die zal zich later waarschijnlijk niet zo druk maken om die paar egale vlekken maar gefocust zijn op hoe ze zelf op de foto stond. ;)

• Tuintje

Tuintje

@Maarten

Nieuwe camera hé :+ :+ Is nog een beetje wennen. Op een of andere manier belicht de Pentax anders dan de D5200. Maar het is wel een fijn toestel.

Edit...
Ik kwam op het idee om nog meer te croppen en gelukkig kan dat want de foto is goed scherp. Zwart wit omdat dat het mooiste is, en lekker eigenwijs scheef. Een beetje het idee van een Dutch angle.

It's gonna be alright! by Remco van der Tuin, on Flickr

[Voor 60% gewijzigd door Tuintje op 18-09-2016 20:14]

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:08

Toff

FP ProMod
300% beter zo!

• Tuintje

Tuintje

Vind ik ook. Compositie kan ik zeker mee leven en het is eens wat anders dan links of rechts in de hoek volgens de derdenregel. Ook is de overbelichting niet meer dusdanig aanwezig dat het stoort.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True