Maar voor dat soort vragen is dit topic niet bedoeld. Het is naar mijn idee bedoeld om te leren van hoe anderen foto's bewerken (dus echt op fotografie gericht) en niet voor verzoeken ala "dit is mijn huiskamer, ik ben benieuwd hoe die er in het roze uit ziet).Alfa159 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:14:
[...]
Het is wel kwaliteitsfineer wat erop zit wat redelijk dik is. Het komt van een keukenbouwer af en niet een goedkoop keuketje van de keukenconcurrent. Hij gaf eerder aan dat het waarschijnlijk wel kan. We hebben een test-paneel wat hij gaat proberen.
Het liefst heb ik alleen een mooie impressie met photoshop, voordat we het proces doorzetten. Ik kom er niet echt uit om het hout in photoshop zo te werken, zodat het lijkt op het plaatje wat ik onderaan heb gepost. Ik heb zo'n beetje alle trucjes toegepast in photoshop die ik ken.
@Alfa159 Voila. Vond het wel leuk om te kijken of het dmv Frequency Seperation kon. Het kan dus. Het is verre van accuraat, maar geeft wellicht een indruk.
:strip_exif()/f/image/tiXYi5AlQMjQ9bzpgLauwQYp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tiXYi5AlQMjQ9bzpgLauwQYp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CGvR0wAP26bgVYknobxNNz61.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind sommige takken van de berk rechts nogal (dichtgelopen) zwart in jullie versies.klaaas schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:54:
[...]
Dan doe ik het wel![]()
[Afbeelding]
Ik heb geprobeerd het zo natuurlijk (geloofwaardig) mogelijk te houden, maar tegelijkertijd toch wat key ingredients een beetje aangedikt. De vogels in de lucht vond ik weinig boeiend, maar die zitten er, op verzoek, nog in.
@Toff @klaaas
Ik heb naar aanleiding van jullie versies mijn versie aangepast.
Het was wel een nogal zonnige dag, dus dat probeer ik in de foto ook aan te brengen. De originele kleurtemperatuur is 5142K, deze heb ik gewijzigd naar 5000 om iets meer blauw te krijgen.
:strip_exif()/f/image/6MdaMxihGJQ2q5gTo8XVrwnE.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle schaduwen zijn nu verdwenen. De stam van de berk rechts staat in de schaduw, maar lijkt in deze versie bijna verlicht te worden. Het zal deels wel een kwestie van smaak zijn, maar realistisch kun je dit niet noemen. Kan overigens ook aan je beeldscherm liggen als je dat niet gekalibreerd hebt.JoStad schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:00:
[...]
Ik vind sommige takken van de berk rechts nogal (dichtgelopen) zwart in jullie versies.
@Toff @klaaas
Ik heb naar aanleiding van jullie versies mijn versie aangepast.
Het was wel een nogal zonnige dag, dus dat probeer ik in de foto ook aan te brengen. De originele kleurtemperatuur is 5142K, deze heb ik gewijzigd naar 5000 om iets meer blauw te krijgen.
[Afbeelding]
Daar komt bij dat je groen nu bijna geel is en de paarse heide roze. Heide is wat dat betreft ook wel tricky. Als je een heidefoto wat warmer maakt verliest de heide al snel zijn paarse kleur. Als je en paarse heide wilt en een warme foto's dan zul je ze apart moeten behandelen.
In z'n algemeenheid vind ik je bewerkingen behoorlijk over the top. Niet elke schuif moet naar 11 hè.
Hij wil.
Ok, ik heb de schaduwen nu vrijwel op 0 staan. De schaduw-instelling beïnvloedt de kleuren nogal blijkbaar.klaaas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:14:
[...]
Alle schaduwen zijn nu verdwenen. De stam van de berk rechts staat in de schaduw, maar lijkt in deze versie bijna verlicht te worden. Het zal deels wel een kwestie van smaak zijn, maar realistisch kun je dit niet noemen. Kan overigens ook aan je beeldscherm liggen als je dat niet gekalibreerd hebt.
Daar komt bij dat je groen nu bijna geel is en de paarse heide roze. Heide is wat dat betreft ook wel tricky. Als je een heidefoto wat warmer maakt verliest de heide al snel zijn paarse kleur. Als je en paarse heide wilt en een warme foto's dan zul je ze apart moeten behandelen.
In z'n algemeenheid vind ik je bewerkingen behoorlijk over the top. Niet elke schuif moet naar 11 hè.
:strip_exif()/f/image/N682xkuvzMvZUAH2o5eXmRGG.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch maar de helderheid iets hoger vanwege te donkere foto.
[ Voor 14% gewijzigd door JoStad op 02-12-2020 22:04 . Reden: textueel ]
@JoStad De crop die je hebt toegevoegd vind ik wel aardig. Als je bij het fotograferen ook nog de boom in het midden vrij had gekregen dan was die belangrijker geworden in de compositie. Als stel regel kan je onthouden, alles wat aangesneden is in de compositie, is minder belangrijk.
Anyhow, het is ook geen heel makkelijke foto om te bewerken. Er is zeg maar weinig wat er uitspringt om in de edit te benadrukken zeg maar. Anyhow, ik heb ook maar een poging gewaagd voor je. Wellicht haal je er iets uit om naar toe te werken. Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon door gaan naar de volgende foto, wellicht dat je met zonsopgang of ondergang wat mooi licht op die boom kan krijgen. Of wellicht tijdens een storm een straaltje licht wat doorbreekt.
Anyhow, het is ook geen heel makkelijke foto om te bewerken. Er is zeg maar weinig wat er uitspringt om in de edit te benadrukken zeg maar. Anyhow, ik heb ook maar een poging gewaagd voor je. Wellicht haal je er iets uit om naar toe te werken. Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon door gaan naar de volgende foto, wellicht dat je met zonsopgang of ondergang wat mooi licht op die boom kan krijgen. Of wellicht tijdens een storm een straaltje licht wat doorbreekt.
:strip_exif()/f/image/n2tiJsYWBJ7RV879i686BntJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja bedankt, ik heb nog 500 andere foto's van deze locatie van verschillende dagen.analogworm schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:03:
Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon door gaan naar de volgende foto, wellicht dat je met zonsopgang of ondergang wat mooi licht op die boom kan krijgen. Of wellicht tijdens een storm een straaltje licht wat doorbreekt.
Dit is niet de mooiste maar is goed als test voor de bewerkingen i.v.m. met o.a. de (zware) schaduwen op de voorgrond.
[ Voor 3% gewijzigd door JoStad op 02-12-2020 22:09 ]
Ja schaduwen opkrikken doet wel wat met de kleuren ja. Met een Sony nog meer dan met een Canon...JoStad schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:45:
[...]
Ok, ik heb de schaduwen nu vrijwel op 0 staan. De schaduw-instelling beïnvloedt de kleuren nogal blijkbaar.
[Afbeelding]
Toch maar de helderheid iets hoger vanwege te donkere foto.
Maar je zit nu wat mij betreft op een behoorlijk neutrale foto. Dit oogt behoorlijk realistisch en dan is het vooral een kwestie van smaak of b.v. je nog iets meer schaduw toevoegt of een bepaalde kleur nog iets benadrukt. Wellicht dat dit voor sommigen saai is, maar ik vind het een prima uitgangspunt.
Hij wil.
Je bent een held! Als het geen Corona was, had ik je gekust :-)analogworm schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:24:
@Alfa159 Voila. Vond het wel leuk om te kijken of het dmv Frequency Seperation kon. Het kan dus. Het is verre van accuraat, maar geeft wellicht een indruk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan je misschien het Photoshop bestand met mij delen? Ik wil zien wat je precies deed en daarvan leren. Via PM bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa159 op 03-12-2020 11:29 ]
Sure no problem.Alfa159 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:41:
[...]
Je bent een held! Als het geen Corona was, had ik gekust :-)
Kan je misschien het Photoshop bestand met mij delen? Ik wil zien wat je precies deed en daarvan leren. Via PM bijvoorbeeld.
Niet meer nodig, thanks
[ Voor 92% gewijzigd door Untouchablezz20 op 05-04-2021 09:36 ]