:strip_exif()/f/image/gi7LNHa8asSCpx2RxpuREVfV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoveel hoofden, zoveel zinnen. Ik ben het helemaal eens met jouw crop, zou zelf de paddestoeltjes en hun mosburen wat meer in het zonnetje willen zetten.
Ik knoei in Lightroom (PS is te moeilijk voor me), heb wat verscherping toegevoegd, daarna met een filter het gebied met paddestoeltje en mos uitgelicht (clarity, texture omhoog, ietsje warmer licht, wat minder shadows en wat extra whites). Filter gedupliceerd, invert, alles neutraal gezet en saturation, highlights, clarity, texture en sharpness en tikje terug, zodat alles buiten de paddenmos-zone gedimd wordt.
Daarna met een brush (texture, clarity, saturation, sharpness en exposure ietsje lager) te sterk geaccentueerde stukken (bladeren voor de stam, mos wat verder van de paddenstoeltjes af) en beetje teruggenomen, een klein beetje met de curves gestoeid - licht iets vlakker, middentonen wat opgehaald, beetje extra accent in het donker.
Resultaat verschilt (zeker in de verkleinde versie) amper van het jouwe en dat van mijn voorganger, dus je kan tevreden zijn met je camera, lens, visie en skills